T.B.M.M. (S. Sayısı : 319)
İller Bankası Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm
ve Plan ve Bütçe Komisyonları Raporları (1/493)
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 6.7.1999
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.11/101-1467/2948
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 16.6.1999 tarihinde kararlaştırılan “İller Bankası Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GENEL GEREKÇE
İller Bankasının nominal sermayesi 13.11.1995 tarihli ve 4132 sayılı Kanunla 10 800 000 000 000 (Ontrilyonsekizyüzmilyar) liraya çıkarılmış, daha sonra 4759 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin verdiği yetkiye dayanarak 23.9.1997 tarihli ve 97/10086 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile 43 200 000 000 000 (Kırküçtrilyonikiyüzmilyar) liraya yükseltilmiştir.
31.12.1998 tarihi itibarıyla sermayenin 42 665 000 000 000 (Kırkikitrilyonaltıyüzaltmışbeşmilyar) liralık kısmı ödenmiş olup, 4759 sayılı Kanunun 3 üncü maddesine göre ortakların yıllık gelirleri tahsilatı ile bu idarelere genel bütçe vergi gelirlerinden verilen payların % 5’i oranında sermaye payı tahakkuku yapılmaktadır.
Banka yatırım programında yeralan yerel yönetimlerin yıl içi yatırımlarının gerçekleştirilebilmesi ve Bankanın görevlerini daha iyi bir şekilde yerine getirebilmesi Banka öz kaynaklarının yeterli seviyeye ulaştırılmasına bağlı olduğundan Banka öz kaynağının en önemli bölümünü oluşturan sermayenin artırılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.
Ayrıca yeniden yapılanma süreci içerisinde bulunan İller Bankası Genel Müdürlüğünde hızlı, etkin ve güvenli bir bilgi sistemi oluşturularak sistemin işletilmesi ve yönetilmesi, Bankanın üstlendiği görevlerin, kaynakların verimli ve rasyonel bir şekilde kullanılması suretiyle yerine getirilmesi bakımından yardımcı birimler içerisinde 7 adet şube müdürlüğünden oluşan Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının kurulmasında zaruret görülmektedir.
İller Bankasının sermayesinin artırılması ve Banka bünyesinde yardımcı birim olarak Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının kurulması amacıyla bu Tasarı hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. – Bu madde ile, İller Bankasının sermayesi 200 000 000 000 000 (ikiyüztrilyon) liraya çıkarılmakta ve bu sermayeyi üç misline kadar artırma hususunda Bakanlar Kuruluna yetki verilmektedir.
Madde 2. – Bu madde ile, İller Bankası bünyesinde bilgi sisteminin tasarım, kurulma, işletme ve yönetiminde seviyenin yükseltilmesi, hızlı etkin ve güvenli bir bilgi sisteminin oluşturularak sistemin işletilmesi ve yönetilmesi için yardımcı birim olarak Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı kurulmaktadır.
Geçici Madde - Bu madde ile, İller Bankasının sermayesinin tamamının ödenmesinden sonra, Tasarı kanunlaşıncaya kadar geçecek süre içinde 4759 sayılı Kanunun 2 nci maddesine göre tahsil edilip muvakkat hesaba alınan payların sermayeye eklenmesi amaçlanmaktadır.
Madde 3. – Yürürlük maddesidir.
Madde 4. – Yürütme maddesidir.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve
Turizm Komisyonu 9.11.1999
Esas No. : 1/493
Karar No. : 37
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca 6.7.1999 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 12.7.1999 tarihinde Esas Komisyon olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna, Tali Komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen “İller Bankası Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 3.11.1999 tarihli 6 ncı Birleşiminde Hükümeti temsilen Bayındırlık ve İskân Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı yetkilileri ile İller Bankası Genel Müdürlüğü temsilcilerinin de katılımları ile incelenip görüşüldü.
Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;
Banka yatırım programında yeralan yerel yönetimlerin yıl içi yatırımlarının gerçekleştirilebilmesi ve Bankanın görevlerini daha iyi bir şekilde yerine getirebilmesi için 13.11.1995 tarihli ve 4132 sayılı Kanun ile 10 800 000 000 000 (Ontrilyonsekizyüzmilyar) liraya, daha sonra 4759 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin verdiği yetkiye dayanarak 23.9.1997 tarihli ve 97/10086 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile 43 200 000 000 000 (Kırküçtrilyonikiyüzmilyar) liraya yükseltilen İller Bankasının nominal sermayesinin 200 000 000 000 (İkiyüztrilyon) liraya yükseltilmesi ve bu sermayenin Bakanlar Kurulu Kararı ile üç misline kadar artırılabileceğinin,
Ayrıca yeniden yapılanma süreci içerisinde bulunan İller Bankası Genel Müdürlüğünde hızlı, etkin ve güvenli bir sistemin işletilmesi için Banka bünyesinde yardımcı birim olarak Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının kurulmasının,
Önerildiği anlaşılmaktadır.
Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;
Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamaları takiben Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.
Tasarının 1 inci maddesi üzerinde yapılan görüşmelerde;
– Tasarıda belirtilen 200 000 000 000 000 (İkiyüztrilyon) lira sermayenin hangi kıstaslara göre belirlendiği ve nasıl artırılacağı,
– Halen İller Bankasının 43,2 trilyon TL.’lık nominal sermayesi gözükmesine rağmen, belediye ortaklık paylarından sağlanan fiili sermayenin 79 trilyon TL. civarında olduğu, bunun da 35.9 trilyon TL.’lık sermaye fazlası bulunduğu anlamına geldiği ve bu fazlanın nominal sermayeye ekleneceği, geri kalan kısmın ödenmesinde de sayıları giderek artan belediyeler nedeniyle herhangi bir sorun yaşanmayacağı,
– Sermayenin artırılmasıyla Bankanın özkaynağının artacağı, artan özkaynağın belediye altyapı yatırımlarının daha kısa sürede tamamlanmasında etkili olacağı,
Şeklinde açıklamalarda bulunulmuş ve Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Tasarının 2 nci maddesi üzerinde yapılan görüşmelerde;
– Madde metninde geçen 7 adet şube müdürlüğünün hangi kıstaslara göre tespit edildiği, Bilgi İşlem Daire Başkanlığının kurulmasıyla otomasyona geçecek olan Bankada eleman fazlası sorunu yaşanıp yaşanmayacağı şeklinde sorular yöneltilmiştir.
– Yöneltilen bu sorulara; sayıları 3 215’e ulaşan belediyelerin işlemlerini yürütmekle görevli olan kurumda kurulacak Bilgi İşlem Dairesinde esasen 7’den fazla şube müdürlüğünün bulunmasının gerektiği, hatta ilk öneride bu sayının 14 olduğu, Tasarıda 7’ye düşürüldüğü,
– Kurumun artan işlem hacmine ve belediye sayısına karşın personel sayısında giderek azalan bir sürecin yaşandığı,
– Kurumun otomasyona geçmede çok gecikmiş olduğu, bilgisayar sisteminin kurulması halinde herhangi bir belediyenin o günkü durumunun görülebileceği belirtilmiş ve Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Kabul edilen önerge doğrultusunda; kurumdan uzman personelin ayrılmasını önlemek amacıyla, personele verilecek ikramiyeleri düzenleyen Geçici 15 inci madde yeni çerçeve 3 üncü madde olarak Tasarı metnine eklenmiştir.
Önerge üzerinde yapılan görüşmelerde;
– İller Bankasının Kamu İktisadî Kuruluşlarını düzenleyen 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında bulunmadığı, bu nedenle uygulanan ücret sisteminden faydalanamadığı, aynı şekilde Bankalar Kanununa tâbi olmasına karşın bankalardaki ücret sisteminden de yararlanamadığı, Teşkilât Kanununun Geçici 15 inci maddesi ile personele verilebilen yıllık 2 ikramiyenin (95 000 000 TL.) yetersiz olduğu, bu nedenle uzman teknik personelin kurumdan kaçışının başladığı,
– Esasen tüm kurumlardaki uygulanan ücretlendirme sistemlerinin kurumlararası hakkaniyet ölçülerini sağlayacak düzeye getirilmesi gerektiği,
İfade edilmiştir.
Yine kabul edilen önerge doğrultusunda, 1993 yılında genel bütçeye dahil edilen Belediyeler Fonu gelirlerinin belediye alt yatırımlarını finanse edebilmek amacıyla tekrar İller Bankası uhdesine verilmesini sağlayacak Ek 2 nci maddeyi düzenleyen yeni çerçeve 4 üncü madde Tasarı metnine eklenmiştir.
Önerge üzerinde yapılan görüşmelerde; 1925 yılında Belediyeler Bankası olarak kurulan ve 1945 yılında İller Bankası olarak adı değiştirilen kurumun özel statülü ve özel kanunla kurulmuş bir banka olduğu,
– Türkiye’deki kuruluşlar içinde yatırım verimliliği çok yüksek olan kuruma ait bazı göstergelerin aşağıdaki şekilde olduğu;
– Türkiye’deki kuruluşlar içinde yatırım
verimliliği çok yüksek olan kuruma ait bazı göstergelerin aşağıdaki şekilde
olduğu;
| 1983 | 1999 | |
| Personel Sayısı | 4062 | 3462 |
| Belediye Sayısı | 1900 | 3215 |
| Yatırım Program Sayısı | 1240 | 2302 |
– İller Bankasının en kısa zamanda bir yatırım bankası hüviyetine kavuşturulması gerektiği, ancak bu şekilde Belediye altyapı yatırımlarının en kısa sürede ve verimli bir şekilde tamamlanabileceği,
Belirtilmiştir.
Kanun Tasarının nominal sermaye fazlası olan 35 trilyon TL’sının muvakkat hesaba alınmasını düzenleyen Geçici maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Tasarının yürürlük ve yürütmeye ilişkin 3 üncü ve 4 üncü maddeleri 5 inci ve 6 ncı maddeler olarak Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz Esas Komisyon olan Plan ve
Bütçe Komisyonuna sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
| Başkan | Başkanvekili | |
| Mustafa Gül | Sefer Koçak | |
| Elazığ | Ordu | |
| Sözcü | Kâtip | |
| Bülent Ersin Gök | Yusuf Kırkpınar | |
| İstanbul | İzmir | |
| Üye | Üye | |
| Musa Konyar | Cengiz Aydoğan | |
| Ağrı | Antalya | |
| Üye | Üye | |
| Mustafa Vural | Yahya Çevik | |
| Antalya | Bitlis | |
| Üye | Üye | |
| Mustafa Örs | Nevfel Şahin | |
| Burdur | Çanakkale | |
| (Tasarının 3 üncü maddesine muhalifim) | ||
| Üye | Üye | |
| Bedri Yaşar | Metin Kalkan | |
| Gümüşhane | Hatay | |
| Üye | Üye | |
| Mustafa Düz | Mehmet Fuat Fırat | |
| İstanbul | İstanbul | |
| (İmzada bulunamadı) | ||
| Üye | Üye | |
| Mehmet Çümen | Ali Sezal | |
| İzmir | Kahramanmaraş | |
| (İmzada bulunamadı) | ||
| Üye | Üye | |
| Kemal Albayrak | M. Turhan İmamoğlu | |
| Kırıkkale | Kocaeli | |
| Üye | Üye | |
| Hasan Özyer | Osman Fevzi Zihnioğlu | |
| Muğla | Sakarya | |
| Üye | Üye | |
| Nizamettin Sevgili | Mehmet Ceylan | |
| Siirt | Sivas | |
| Üye | Üye | |
| Zülfükar İzol | Ahmet Erol Ersoy | |
| Şanlıurfa | Yozgat |
BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA
(İTİRAZ ŞERHİ GEREKÇESİ)
4759 sayılı İller Bankası Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısına 3 üncü madde olarak Kanunun geçici 15 inci maddesinin değşitirilmesini diğer kamu kurum ve kuruluşlarına karşı bir ayrıcalık getirmesi bakımından uygun bulmuyor, tüm personellerin ücret politikalarının birlikte ele alınmasını tavsiye ediyorum.
5.11.1999
Mustafa Örs
Burdur Milletvekili
Komisyon Üyesi
BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
İLLER BANKASI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. – 4759 sayılı Kanunun Geçici 15 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Geçici Madde 15. – Aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun Ek Geçici 9 uncu ve 21 inci madde hükümlerine göre alan Banka personeline, personel rejimi hakkında düzenlenecek kendi özel kanunları yürürlüğe girinceye kadar, Yönetim Kurulu Kararı ile yılda altı ikramiye verilir. Bir ikramiyenin tutarı her türlü aylık, gösterge, zam, tazminat ve yardımlar dahil bir aylık ödemenin brüt tutarını geçemez. İkramiyeler damga vergisi hariç herhangi bir kesintiye tabi değildir. İkramiyelerin ödeme usul ve esasları Yönetim Kurulunca belirlenir.
MADDE 4. – 4759 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 2. – 2380 sayılı Belediyelere ve İl Özel İdarelerine Genel Bütçe Vergi Gelirlerinden Pay Verilmesi Hakkında Kanunla kurulan Belediyeler Fonu gelirleri Bayındırlık ve İskân Bakanlığı emrinde İller Bankasındaki hesaba aktarılır.
Belediyeler Fonundan nüfusuna bakılmaksızın bütün Belediyelerin harita ve imar planları hibe şeklinde, İller Bankasının yıllık yatırım programına giren tüm tesisler ile bunlara ait projeler için 5 ilâ 15 yılda geri alınmak üzere borç şeklinde tahsiste bulunulur. Hibe ve borçlanma işlemlerine ilişkin usul ve esaslar Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca hazırlanıp yayımlanacak bir yönetmelik ile tespit edilir.
GEÇİCİ MADDE 1. – Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce 4759 sayılı Kanunun 2 nci maddesi gereğince tahsil edilip, Bankaca muvakkat hesaba alınmış ve alınacak paylar, bu Kanunun yürürlüğe girmesinden sonra ortaklık payları olarak Banka sermayesine eklenir.
MADDE 5. – Tasarının 3 üncü maddesi 5 inci madde olarak Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 6. – Tasarının 4 üncü maddesi 6 ncı madde olarak Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu 27.1.2000
Esas No. : 1/493
Karar No. : 85
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca, 6.7.1999 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 12.7.1999 tarihinde tali komisyon olarak Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen “İller Bankası Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 25.1.2000 tarihinde yapmış olduğu 36 ncı birleşiminde, Hükümeti temsilen Bayındırlık ve İskân Bakanı Koray Aydın ile Bayındırlık ve İskân Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı ile İller Bankası Genel Müdürlüğü temsilcilerinin de katılımlarıyla tali komisyon raporunun da dikkate alınması suretiyle incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi, İller Bankası, il özel idareleriyle, belediye ve köy idarelerinin ve bu idarelerin kuracakları birliklerle, bunlara bağlı kurum ve kuruluşların imar işleriyle ilgili konularda, özel hukuk kuralları çerçevesinde faaliyette bulunmak amacıyla kurulmuştur. Bankanın bugünkü sermayesi 43 trilyon 200 milyar lira olup, bu miktarın 42 trilyon 665 milyar lirası ödenmiş durumdadır. Bankanın, yatırım programında yer alan yerel yönetim yatırımlarının gerçekleştirilebilmesi ve etkin bir şekilde çalışabilmesi için özkaynağının önemli bir bölümünü teşkil eden sermayesinin artırılması gerekmektedir.
Diğer taraftan, yeniden yapılanma süreci içinde bulunan İller Bankası Genel Müdürlüğünde, modern teknolojiye uygun, hızlı ve güvenli çalışacak bir bilgi sistemi ağı oluşturulabilmesi için Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı kurulması zorunluluk teşkil etmektedir.
Tasarı ve gerekçesi incelendiği; İller Bankasının sermayesinin 200 trilyon liraya çıkarılmasının, bu tutarı üç katına kadar artırmaya Bakanlar Kurulunun yetkili kılınmasının ve Bankada bilgi akışını sağlamak üzere, yedi şube müdürlüğünden oluşan bir Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı kurulmasının amaçlandığı anlaşılmaktadır.
Komisyonumuzda Tasarının geneli üzerinde yapılan görüşmelerde;
– İller Bankasının, yerel yönetimlerin yatırımlarının finansmanını sağlayan önemli bir kuruluş olduğu, bu nedenle sermayesinin imkânlar dahilinde artırılması gerektiği, ancak Bankanın bizzat yatırım yapması yerine, kaynaklarını kredi olarak yerel yönetimlere aktarmasının yatırımların hızlandırılması açısından daha yararlı olacağı,
– Belediyelerin savurgan harcama alışkanlıklarını bırakmadıkları sürece, İller Bankasının sermayesinin artırılmasının yerel yönetimlerin yatırım sorunlarını çözmekte yetersiz kalacağı, zira belediyelerin plansız ve programsız bir yatırım politikası izledikleri ve borçlanırken kendi kaynaklarını yeterince dikkate almadıkları,
– Belediyelerin ürettikleri hizmetleri ve malları gerçekçi fiyatlandırmaları halinde yatırım için kaynak sağlayabilecekleri, böylece İller Bankasının yükünün de hafifletilmiş olacağı,
– Ülkemizde belediye kurulurken bunların yeterli malî imkânlarla donatılmadığı, özellikle küçük belediyelerin İller Bankasına borçlandıkları, bütçeden belediyelere ayrılan payın tamamının belediyelerin borçları karşılığında, Banka tarafından kesilmesinin, özellikle başka gelir kaynakları bulunmayan küçük belediyeleri zor durumda bıraktığı, bu nedenle sözkonusu payların hiç olmazsa yarısının kesilmeksizin belediyelere verilmesinin daha doğru olacağı,
– İller Bankasının ilk kurulduğu yıllarda şehirleşmeye çok büyük katkıda bulunduğu, ancak günümüzde yeniden yapılanmasına ihtiyaç duyulduğu, yerel yönetimlere kaynak aktaran fonların değişik bakanlıkların bünyesinde bulunduğu, oysa bunların İller Bankasında toplanarak tek merkezden yönetilmesinin daha sağlıklı olacağı,
– Bankanın görevinin, bugün sadece çeşitli kanallardan belediyelere aktarılmak üzere kendisine verilen kaynakları aktarma işlevine indirgendiği, ancak biran önce eski işlevine kavuşturulması gerektiği,
Şeklindeki görüş ve eleştirileri takiben Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;
– Belediyeler Fonundan İller Bankasına ayrılan payın son yıllarda giderek azaldığı, ancak önümüzdeki yıllarda bir iyileşmenin gerçekleşeceği, 2000 yılında sözkonusu payın % 100 oranında artacağı,
– 2000 yılında Banka sermayesinin 165 trilyon lirayı geçeceği, diğer taraftan Bankanın 2000 yılı programında yer alan yatırım projelerinin toplamının 3 katrilyon lirayı aştığı, mevcut sermaye ile bu yatırımların tamamlanmasının mümkün olmadığı, bu nedenle Banka sermayesinin 300 trilyon liraya çıkarılmasının zorunluluk arzettiği,
– Altyapı yatırımlarında kullanılmak üzere Dünya Bankası ile yapılan kredi görüşmelerinin halen devam ettiği,
– Belediyelerin borçlarına karşılık kendilerine bütçeden ayrılan paylara Banka tarafından el konulduğu, bazı belediyelerin borçlanma imkânlarını suiistimal ettiği, bütçeden ayrılan paylara el konulması durumunda gerçekten mağdur olan belediyelere gerekli kolaylıkların sağlanmakta olduğu, ancak sorumsuzca borçlanan belediyelerin de bunun sonucuna katlanmaları gerektiği,
İfade edilmiştir.
Tümü üzerindeki görüşmeleri takiben Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerinin görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının;
– Çerçeve 1 inci maddesi; bu madde ile değiştirilen 4759 sayılı İller Bankası Kanununun değişik 2 nci maddesinde yeralan 200 trilyon liralık sermaye miktarının 300 trilyon liraya çıkarılması suretiyle,
– Çerçeve 2 nci maddesi aynen,
– Geçici 1 inci maddesi ile yürürlük ve yürütmeye ilişkin 3 ve 4 üncü maddeleri aynen,
Kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
| Başkan | Başkanvekili | |
| Metin Şahin | Mehmet Hanifi Tiryaki | |
| Antalya | Gaziantep | |
| Sözcü | Kâtip | |
| Nihat Gökbulut | Cafer Tufan Yazıcıoğlu | |
| Kırıkkale | Bartın | |
| Üye | Üye | |
| Sait Açba | Abdülkadir Akcan | |
| Afyon | Afyon | |
| Üye | Üye | |
| Gaffar Yakın | Hikmet Uluğbay | |
| Afyon | Ankara | |
| Üye | Üye | |
| Ali Uzunırmak | Zeki Ergezen | |
| Aydın | Bitlis | |
| Üye | Üye | |
| M. Altan Karapaşaoğlu | Oğuz Tezmen | |
| Bursa | Bursa | |
| Üye | Üye | |
| Süleyman Coşkuner | Hakkı Duran | |
| Burdur | Çankırı | |
| Üye | Üye | |
| Mücahit Himoğlu | Aslan Polat | |
| Erzurum | Erzurum | |
| Üye | Üye | |
| Mehmet Dönen | Ramazan Gül | |
| Hatay | Isparta | |
| Üye | Üye | |
| Ali Er | Aydın Ayaydın | |
| İçel | İstanbul | |
| Üye | Üye | |
| Ali Coşkun | Masum Türker | |
| İstanbul | İstanbul | |
| (İmzada bulunamadı) | ||
| Üye | Üye | |
| Hasan Metin | İlhami Yılmaz | |
| İzmir | Karabük | |
| Üye | Üye | |
| Ali Gebeş | Ahmet Derin | |
| Konya | Kütahya | |
| Üye | Üye | |
| Süleyman Çelebi | Veysi Şahin | |
| Mardin | Mardin | |
| Üye | Üye | |
| Cevat Ayhan | Ş. Ramis Savaş | |
| Sakarya | Sakarya | |
| Üye | Üye | |
| Tarık Cengiz | Kemal Kabataş | |
| Samsun | Samsun | |
| Üye | Üye | |
| Lütfi Ceylan | Hasan Özgöbek | |
| Tokat | Uşak | |
| Üye | ||
| Bekir Gündoğan | ||
| Tunceli |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
İLLER BANKASI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN TASARISI
MADDE 1. – 13.6.1945 tarihli ve 4759 sayılı İller Bankası Kanununun 13.11.1995 tarihli ve 4132 sayılı Kanunla değişik 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 2. – Bankanın sermayesi 200 000 000 000 000 (ikiyüz trilyon) liradır. Bu sermaye Bakanlar Kurulu Kararı ile üç misline kadar artırılabilir.”
MADDE 2. – 4759 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 1. – İller Bankası Genel Müdürlüğü merkez teşkilâtında yardımcı birim olarak yedi şube müdürlüğünden oluşan Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı kurulmuştur.
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Bankanın bilgi sistem çalışmalarını planlamak, kurmak ve yönetmek,
b) Personel, donanım, yazılım, iletişim ve yerleşim konularında ihtiyaçları tespit etmek, ihtiyaca uygun etkin ve güvenli bilgisayar sistemleri ile hizmetleri sağlamak,
c) Donanım, yazılım ve iletişim teknolojisindeki gelişmeleri takip etmek, araştırma, değerlendirme ve uygulama faaliyetlerinde bulunmak,
d) Bankanın bilgi sistem standartlarını belirleyip, bunların uygulanmasını sağlamak,
e) Bilgi işlem hizmetlerinin etkin, verimli, süratli ve koordineli yürütülmesi açısından gerekli önlemleri almak, denetim ve düzenlemeleri yapmak,
f) İlgili mevzuat ve Genel Müdürlükçe verilecek diğer görevleri yapmak.”
GEÇİCİ MADDE – Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce 4759 sayılı Kanunun 2 nci maddesi gereğince tahsil edilip, Bankaca muvakkat hesaba alınmış ve alınacak paylar, bu Kanunun yürürlüğe girmesinden sonra ortaklık payları olarak Banka sermayesine eklenir.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
İLLER BANKASI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN TASARISI
MADDE 1. – 13.6.1945 tarihli ve 4759 sayılı İller Bankası Kanununun 13.11.1995 tarihli ve 4132 sayılı Kanunla değişik 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 2. – Bankanın sermayesi 300 000 000 000 000 (üçyüz trilyon) liradır. Bu sermaye Bakanlar Kurulu Kararı ile üç misline kadar artırılabilir.”
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi
aynen kabul edilmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1. – Tasarının geçici maddesi aynen kabul edilmiştir.
(Hükümetin Teklif Ettiği Metin)
MADDE 3. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(Plan ve Bütçe Komisyonunun
Kabul Ettiği Metin)
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
MADDE 4. – Tasarının 4 üncü maddesi
aynen kabul edilmiştir.
| Bülent Ecevit | |||
| Başbakan | |||
| Devlet Bak. ve Başb. Yrd. | Devlet Bak. ve Başb. Yrd. | Devlet Bakanı | |
| D. Bahçeli | H. H. Özkan | M. Keçeciler | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| H. Uluğbay | Prof. Dr. T. Toskay | Y. Yalova | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| Prof. Dr. Ş. S. Gürel | S. Somuncuoğlu | R. K. Yücelen | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| M. Yılmaz | Prof. Dr. R. Mirzaoğlu | E. S. Gaydalı | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı V. | Devlet Bakanı | |
| H. Gemici | S. Somuncuoğlu | M. A. İrtemçelik | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Adalet Bakanı | |
| F. Ünlü | Prof. Dr. A. Çay | Prof. Dr. H. S. Türk | |
| Millî Savunma Bakanı V. | İçişleri Bakanı | Dışişleri Bakanı | |
| R. Mirzaoğlu | S. Tantan | İ. Cem | |
| Maliye Bakanı | Millî Eğitim Bakanı | Bayındırlık ve İskân Bakanı | |
| S. Oral | M. Bostancıoğlu | K. Aydın | |
| Sağlık Bakanı | Ulaştırma Bakanı | Tarım ve Köyişleri Bakanı | |
| Doç. Dr. O. Durmuş | Prof. Dr. E. Öksüz | Prof. Dr. H. Y. Gökalp | |
| Çalışma ve Sos. Güv. Bak. | Sanayi ve Ticaret Bakanı | Enerji ve Tabiî Kay. Bakanı | |
| Y. Okuyan | A. K. Tanrıkulu | M. C. Ersümer | |
| Kültür Bakanı | Turizm Bakanı | Orman Bakanı | |
| M. İ. Talay | E. Mumcu | Prof. Dr. N. Çağan | |
| Çevre Bakanı | |||
| F. Aytekin |
SIRA SAYISI 319’UN SONU