T.B.M.M. (S. Sayısı : 92)
Milletlerarası Para Fonu ile Milletlerarası İmar ve Kalkınma Bankasına Katılmak İçin Hükümete Yetki Verilmesine Dair Kanuna Ek Milletlerarası Para Fonu Ana Sözleşmesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Anlaşmanın OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı ve Plan ve
Bütçe ve Dışişleri Komisyonları Raporları (1/363)
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 3.6.1999
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.11/196-342/2504
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
1/859 Milletlerarası Para Fonu ile Milletlerarası İmar ve Kalkınma Bankasına Katılmak İçin Hükümete Yetki Verilmesine Dair Kanuna Ek Milletlerarası Para Fonu Ana Sözleşmesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 9.12.1998
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.11/101-82/7083
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 23.11.1998 tarihinde kararlaştırılan “Milletlerarası Para Fonu ile Milletlerarası İmar ve Kalkınma Bankasına Katılmak İçin Hükümete Yetki Verilmesine Dair Kanuna Ek Milletlerarası Para Fonu Ana Sözleşmesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
GEREKÇE
Bilindiği üzere, Özel Çekme Hakkı (SDR) 1969 yılında Uluslararası Para Fonu (IMF) tarafından, uluslararası rezervlerin desteklenmesi için yaratılan bir paradır. Bu yaratılan para, IMF tarafından üye ülkelere kotaları çerçevesinde tahsis edilmiş olup, genellikle üyelerin borçlarının tasfiyesinde ve üyelerin kota paylarının ödenmesinde kullanılabilmektedir. 1970-1972 ve 1979-1981 dönemlerinde yapılan SDR tahsislerinin şu andaki kümülatif toplamı 21.4 milyar SDR’dır.
SDR tahsisleri, en fazla 5 yıl olmak üzere birbirini takibeden dönemler için yapılabilmektedir. İlk olarak 3 yıllık (1970-72) bir dönem için 9.3 milyar SDRtahsis edilmiştir. 1973-77 dönemi için herhangi bir tahsis sözkonusu olmamış, 1978-81 dönemi için ise 12.1 milyar SDR tahsis edilmiştir.
Bu defa, 23 Eylül 1997 tarihinde, IMF Guvernörler Kurulu, bir defaya mahsus özel SDRtahsisine izin verecek şekilde IMF Ana Sözleşmesinin değiştirilmesine ilişkin 52 sayılı kararı alarak, Ana Sözleşmenin dördüncü defa tadil edilmesini onaylamıştır. Bu kararın gerekçeleri aşağıda açıklanmaktadır:
• Son olarak 1978 yılında karar verilen ve 1979-81 döneminde tamamlanan SDR tahsisi sonrasında, IMF’e 39 yeni üyelik sözkonusu olmuş ve bu ülkeler herhangi bir SDR tahsisi almamıştır.
• 1978 yılından önce IMF’e üye olan ülkelerin bazıları, her SDR tahsisine katılmamıştır.
• Tüm tahsislere katılan bazı üye ülkelerin kotalarındaki artışlar nedeniyle, kotalarına oranla almış oldukları SDR tutarları oldukça düşük kalmıştır.
Bu çerçevede, sözkonusu Guvernörler Kurulu kararı ile tüm üyelerin SDR sistemine katılması ve kümülatif SDR tahsislerinden adil bir şekilde hisse alması mümkün olacaktır. Bu çerçevede, yapılacak bir defaya mahsus SDR tahsisi ile tüm üye ülkelerin kümülatif SDR tahsislerinin 9. Kota İncelemesi kapsamındaki kotalarına oranı yaklaşık % 29.3 olacak ve kümülatif SDR tahsisleri 21.4 milyar SDR’dan 42.8 milyar SDR’a çıkacaktır.
Sözkonusu değişiklik önerisi, IMF üyelerinin toplam oygücünün % 85’ine sahip 3/5’ünün kabul etmesiyle birlikte yürürlüğe girecektir.
Önerilen değişiklikle birlikte, her yeni üye göreceli olarak en fazla tahsisi alacak, düşük rezervlere sahip ülkeler rezervlerini arttırabilecektir. Bu kapsamda, ülkemize 75.9 milyon SDR tahsis edilmesi sözkonusu olacaktır. Türkiye’nin 30 Nisan 1997 tarihi itibariyle kümülatif olarak yaklaşık 112.3 milyon SDR olan net tahsisleri bu çerçevede, şu andaki kotamızın yaklaşık %29.3’üne tekabül eden 188.2 milyon SDR’a çıkacaktır.
Milletlerarası Para Fonu ile Milletlerarası İmar ve Kalkınma Bankasına Katılmak için Hükümete Yetki Verilmesine Dair 19.2.1947 tarihli ve 5016 sayılı Kanuna Ek Milletlerarası Para Fonu Ana Sözleşmesinde değişiklik yapılmasının onaylanması öngörülmektedir.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu 7.7.1999
Esas No. :1/363
Karar No. :30
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığı tarafından hazırlanarak, 3.6.1999 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 17.6.1999 tarihinde esas komisyon olarak Dışişleri Komisyonuna, tali komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen “Milletlerarası Para Fonu ile Milletlerarası İmar ve Kalkınma Bankasına Katılmak İçin Hükümete Yetki Verilmesine Dair Kanuna Ek Milletlerarası Para Fonu Ana Sözleşmesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 6.7.1999 tarihinde yaptığı 16 ncı birleşiminde Devlet Bakanı Edip Safder Gaydalı, Dışişleri ve Maliye Bakanlıkları ile Hazine ve Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlıkları temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; Özel Çekme Hakkı (SDR) 1969 yılında Uluslararası Para Fonu (IMF) tarafından, uluslararası rezervlerin desteklenmesi için yaratılan paradır. Bu yaratılan para, IMF tarafından üye ülkelere kotaları çerçevesinde tahsis edilmiş ve genellikle üyelerin borçlarının tasfiyesiyle üyelerin kota paylarının ödenmesi de kullanılmaktadır.IMF Guvernörler Kurulu, Fona yeni üyelerin katılmasından dolayı SDR tahsisinin yapılabilmesinin, SDR tahsisine katılmamış eski üyelerin SDRtahsisine katılmalarının sağlanabilmesinin ve SDR tahsislerine katılan bazı üye ülkelerin kotalarındaki artışlar nedeniyle kotalarına oranla düşük kalan SDR tutarlarının yükseltilebilmesinin temin edilebilmesi amacıyla, kümülatif 21.4 milyar SDR olan tahsisleri, 42.8 milyar SDR’ye çıkarma kararını 23 Eylül 1997’de almıştır.
Bu kararla birlikte, her yeni üye tahsis alabileceği gibi, düşük rezervlere sahip ülkelerin rezervlerini artırabilmelerine olanak sağlanmıştır. Bu çerçevede, ülkemize 75.9 milyon ilave SDR tahsis edilmesi sayesinde Türkiye’nin 30 Nisan 1997 tarihi itibariyle 112.3 Milyon SDR olan net tahsisleri, ilave tahsisle birlikte 188.2 Milyon SDR’a çıkacaktır.
Tasarı ile; Milletlerarası Para Fonu ile Milletlerarası İmar ve Kalkınma Bankasına Katılmak İçin Hükümete Yetki Verilmesine Dair Kanuna Ek Milletlerarası Para Fonu Ana Sözleşmesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Anlaşmanın Anayasanın 90 ıncı maddesi gereğince Türkiye Büyük Millet Meclisince uygun bulunduğunun onaylanmasının amaçlandığı anlaşılmaktadır.
Komisyonumuzda tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmeleri müteakip Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalardan sonra tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca benimsenerek maddelerinin görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının 1 inci maddesi ile yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 ve 3 üncü maddeleri aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, esas komisyon olan Dışişleri
Komisyonuna havale edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
| Başkan | Başkanvekili | ||
| Metin Şahin | Mehmet Hanifi Tiryaki | ||
| Antalya | Gaziantep | ||
| Sözcü | Kâtip | ||
| Nihat Gökbulut | Cafer Tufan Yazıcıoğlu | ||
| Kırıkkale | Bartın | ||
| Üye | Üye | ||
| Sait Açba | Abdülkadir Akcan | ||
| Afyon | Afyon | ||
| Üye | Üye | ||
| Gaffar Yakın | Ali Uzunırmak | ||
| Afyon | Aydın | ||
| Üye | Üye | ||
| Zeki Ergezen | M.Altan Karapaşaoğlu | ||
| Bitlis | Bursa | ||
| Üye | Üye | ||
| Recep Önal | Oğuz Tezmen | ||
| Bursa | Bursa | ||
| Üye | Üye | ||
| Süleyman Coşkuner | Hakkı Duran | ||
| Burdur | Çankırı | ||
| Üye | Üye | ||
| Mücahit Himoğlu | Aslan Polat | ||
| Erzurum | Erzurum | ||
| Üye | Üye | ||
| Ramazan Gül | Aydın Ayaydın | ||
| Isparta | İstanbul | ||
| Üye | Üye | ||
| Nesrin Nas | Masum Türker | ||
| İstanbul | İstanbul | ||
| Üye | Üye | ||
| Hasan Metin | İlhami Yılmaz | ||
| İzmir | Karabük | ||
| Üye | Üye | ||
| Zeki Ünal | Necdet Tekin | ||
| Karaman | Kırklareli | ||
| Üye | Üye | ||
| Ali Gebeş | Mehmet Ali Yavuz | ||
| Konya | Konya | ||
| Üye | Üye | ||
| Ahmet Derin | Süleyman Çelebi | ||
| Kütahya | Mardin | ||
| Üye | Üye | ||
| Veysi Şahin | Cevat Ayhan | ||
| Mardin | Sakarya | ||
| Üye | Üye | ||
| Ş. Ramis Savaş | Tarık Cengiz | ||
| Sakarya | Samsun | ||
| Üye | Üye | ||
| Kemal Kabataş | Lütfi Ceylan | ||
| Samsun | Tokat | ||
| Üye | Üye | ||
| Hasan Özgöbek | Bekir Gündoğan | ||
| Uşak | Tunceli |
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri Komisyonu 22.7.1999
Esas No. :1/363
Karar No. :72
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Milletlerarası ParaFonu ile Milletlerarası İmar ve Kalkınma Bankasına Katılmak İçin Hükümete Yetki Verilmesine Dair Kanuna Ek Milletlerarası Para Fonu Ana Sözleşmesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı Komisyonumuzun 22 Temmuz 1999 tarihli 10 uncu birleşiminde Maliye Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığı temsilcilerinin ve Hazine Müsteşarlığı ile Dış Ticaret Müsteşarlığı yetkililerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Özel Çevre Hakkı (SDR) Uluslararası Para Fonu (IMF) tarafından, uluslararası rezervlerin desteklenmesi için yaratılan bir paradır. Bu yaratılan para, IMF tarafından üye ülkelere kotaları çerçevesinde tahsis edilmiş olup, üyelerin borçlarının tasfiyesinde ve üyelerin kota paylarının ödenmesinde kullanılmaktadır.
Tüm üyelerin SDR sistemine katılması ve kümülatif SDR tahsislerinden adil bir şekilde hisse almasını mümkün kılan söz konusu değişiklik Komisyonumuzca uygun bulunmuş ve Tasarı kabul edilmiştir.
Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
| Başkan | Başkanvekili | |
| Kâmran İnan | B. Suat Çağlayan | |
| Van | İzmir | |
| Sözcü | Kâtip | |
| Mehmet Kaya | Mehmet Ali Bilici | |
| Kahramanmaraş | Adana | |
| Üye | Üye | |
| Müjdat Kayayerli | Nesrin Ünal | |
| Afyon | Antalya | |
| Üye | Üye | |
| Teoman Özalp | Hasan Erçelebi | |
| Bursa | Denizli | |
| Üye | Üye | |
| Mahmut Erdir | M. Bedri İncetahtacı | |
| Eskişehir | Gaziantep | |
| Üye | Üye | |
| Mustafa Yaman | Azmi Ateş | |
| Giresun | İstanbul | |
| Üye | Üye | |
| Hüseyin Kansu | RahmiSezgin | |
| İstanbul | İzmir | |
| Üye | Üye | |
| Cevdet Akçalı | Basri Coşkun | |
| Kütahya | Malatya | |
| Üye | Üye | |
| M. Necati Çetinkaya | Birol Büyüköztürk | |
| Manisa | Osmaniye |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
MİLLETLERARASI PARA FONU İLE MİLLETLERARASI İMAR VE KALKINMA BANKASINA KATILMAK İÇİN HÜKÜMETE YETKİ VERİLMESİNE DAİR KANUNA EK MİLLETLERARASI PARA FONU ANA SÖZLEŞMESİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. —19.2.1947 tarihli ve 5016 sayılı Kanunun eki Milletlerarası Para Fonu Ana Sözleşmesinde yapılan dördüncü değişikliğe ilişkin Anlaşmanın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE2. —Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE3. —Bu Kanun Hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
MİLLETLERARASI PARA FONU İLE MİLLETLERARASI İMAR VE KALKINMA BANKASINA KATILMAK İÇİN HÜKÜMETE YETKİ VERİLMESİNE DAİR KANUNA EK MİLLETLERARASI PARA FONU ANA SÖZLEŞMESİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. —Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE2. —Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE3. —Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
| Mesut Yılmaz | |||
| Başbakan | |||
| Devlet Bak. ve Başb. Yrd. | Millî Sav. Bak. ve Başb. Yrd. | Devlet Bakanı | |
| B. Ecevit | İ. Sezgin | G. Taner | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| H. Özkan | Y. Seçkiner | I. Saygın | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| Prof. Dr. H. S. Türk | Prof. Dr. S. Yıldırım | R. Serdaroğlu | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| M. Gürdere | Prof. Dr. Ş. Gürel | Prof. Dr. A. Andican | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| Dr. I. Çelebi | M. Yılmaz | Y. Aktuna | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| B. Kara | C. Kavak | R. K. Yücelen | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Adalet Bakanı | |
| H. Gemici | M. Batallı | H. Denizkurdu | |
| İçişleri Bakanı | Dışişleri Bakanı | Maliye Bakanı | |
| K. Aktaş | İ.Cem | Z. Temizel | |
| Millî Eğitim Bakanı | Bayındırlık ve İskân Bakanı | Sağlık Bakanı | |
| H. Uluğbay | Y. Topçu | H. İ. Özsoy | |
| Ulaştırma Bakanı | Tarım ve Köyişleri Bakanı | Çalışma ve Sos. Güv. Bak. V. | |
| A. A. Denizolgun | M. Taşar | Z. Temizel | |
| Sanayi ve Ticaret Bakanı | Enerji ve Tabiî Kay. Bak. | Kültür Bakanı | |
| Y. Erez | M. C. Ersümer | İ. Talay | |
| Turizm Bakanı | Orman Bakanı | Çevre Bakanı | |
| İ. Gürdal | E. Taranoğlu | Dr. İ. Aykut |
ULUSLARARASI PARA FONU ANA SÖZLEŞMESİNE DÖRDÜNCÜ
DEĞİŞİKLİK ÖNERİSİ
İşbu Anlaşmanın kendileri adına imzalanmış bulunduğu Hükümetler aşağıdaki şekilde mutabakata varmışlardır :
1. Madde XV, Bölüm 1 aşağıdaki şekilde değiştirilecektir:
a) Mevcut rezerv varlıkların desteklenmesi ihtiyacının karşılanması amacıyla, Madde XVIII hükümleri çerçevesinde Fon, Özel Çekme Hakkı Departmanına katılan üyelere Özel Çekme Hakkı tahsis etmeye yetkilidir.
b) Buna ek olarak Fon, Özel Çekme Hakkı Departmanına katılan üyelere M Çizelgesi hükümleri uyarınca Özel Çekme Hakkı tahsis edecektir.
2. Aşağıda yer alan M Çizelgesi Anlaşmaya eklenecektir.
M ÇİZELGESİ
Özel Çekme Haklarının Bir Defaya Mahsus Özel Tahsisi
1. Aşağıdaki (4) uyarınca, 19 Eylül 1997 tarihi itibariyle Özel Çekme Hakkı Departmanına katılmış bulunan her üye, bu Anlaşmanın dördüncü kez değiştirilmesinin yürürlüğe girdiği tarihi takip eden 30. günde, net kümülatif Özel Çekme Hakkı tahsisleri 19 Eylül 1997 tarihi itibariyle kotasının % 29.315788813’üne eşit olacak şekilde Özel Çekme Hakkı alacak, kotaları Guvernörler Kurulunun 45-2 sayılı Kararı çerçevesinde önerilen şekilde düzenlenmeyen üyeler için hesaplamalar bu kararda önerilen kotalar bazında yapılacaktır.
2. (a) Aşağıdaki (4) uyarınca, Özel Çekme Hakkı Departmanına 19 Eylül 1997 tarihinden sonra katılan, ancak fona üyelik tarihinden itibaren 3 ay geçmiş bulunan her ülke;
(i) yeni üyenin Özel Çekme Hakkı Departmanına katıldığı tarihten, veya,
(ii) Bu Anlaşmanın dördüncü kez değiştirilmesinin yürürlüğe girdiği tarihten
hangisi daha sonra ise, o tarihten itibaren 30. günde aşağıdaki (b) ve (c) uyarınca hesaplanan bir tutarda Özel Çekme Hakkı alacaktır.
(b) Yukarıdaki (a) çerçevesinde, her katılımcı, net kümülatif tahsislerinin Özel Çekme Hakları Departmanına katıldığı tarih itibariyle kotasının % 29.315788813’üne eşit olmak üzere aşağıdaki şekilde Özel Çekme Hakkı miktarı alacaktır :
(i) ilk olarak, yukarıda (1)’de hesaplanan aşağıdaki (c)’de belirtilen katılımcıların toplam kotalarının, bu katılımcıların Özel Çekme Hakkı Departmanına katıldığı tarih itibariyle toplam kotalarına oranı % 29.135788813 ile çarpılacak,
(ii) ikinci olarak, üyenin Özel Çekme Hakları Departmanına katıldığı tarih itibariyle aşağıdaki (c)’de belirtilen katılımcıların Madde XVIII altında aldıkları toplam net kümülatif Özel Çekme Hakkı tahsisleri ile yukarıdaki (1) kapsamında bu katılımcıların almış oldukları tahsisler toplamının, 19 Eylül 1997 itibariyle katılımcıların Madde XVIII altında almış oldukları net kümülatif Özel Çekme Hakları ile bu katılımcıların yukarıdaki (1) kapsamında aldıkları tahsislerin toplamına oranı, yukarıdaki (i)’nin sonucu ile çarpılacaktır.
(c) Yukarıda (b)’de belirtilen düzenlemelerin yapılması amacıyla, Özel Çekme Hakları Departmanı katılımcıları, 19 Eylül 1997 itibariyle katılan üyeler olacak ve (i) üyenin Özel Çekme Hakları Departmanına üye olduğu tarih itibariyle Özel Çekme Hakları Departmanında katılımcı olmaya devam edecek ve (ii) Fon tarafından 19 Eylül 1997 tarihinden sonra yapılan tüm tahsisleri almış olacaktır.
3. (a) Aşağıdaki (4) uyarınca, eğer Yugoslavya Federal Cumhuriyeti (Sırbistan/Montenegro), eski Yugoslavya Sosyalist Federal Cumhuriyetinin Fon’daki üyeliğini ve Özel Çekme Hakları Departmanına katılımını İcra Kurulunun 14 Aralık 1992’de kabul edilen 10237-(92/150) sayılı Kararı çerçevesinde devralırsa (i) Yugoslavya Federal Cumhuriyetinin (Sırbistan/Montenegro) İcra Kurulunun 10237-(92/150) sayılı Kararı hükümleri çerçevesinde Fona üyeliği ve Özel Çekme Hakları Departmanına katılımı devraldığı tarih, veya (ii) bu Anlaşmanın dördüncü defa değiştirilmesinin yürürlüğe girdiği tarihten hangisi sonra ise takibeden 30. günde aşağıdaki (b) kapsamında hesaplanan bir tutarda Özel Çekme Hakkı tahsisi alacaktır.
(b) Yukarıda/(a) çerçevesinde, Yugoslavya Federal Cumhuriyeti (Sırbistan/Montenegro), yukarıdaki 2 (b) (ii) ve (c) uyarınca düzenlendiği üzere, net kümülatif tahsisinin, İcra Kurulunun 10237-(92/150) sayılı Kararının 3 (c) paragrafı kapsamında kendisine önerilen kotanın %29.315788813’üne eşit olacak şekilde Yugoslavya Federal Cumhuriyetinin (Sırbistan/Montenegro) yukarıdaki (a)’da belirtildiği üzere bir tahsis için hak kazandığı tarih itibariyle bir miktar Özel Çekme Hakkı alacaktır.
4. Fon, tahsisin yapılacağı tarih öncesinde yazılı olarak tahsis almak istemediğini bildiren katılımcılara bu çizelge kapsamında Özel Çekme Hakkı tahsis etmeyecektir.
5. (a) Yukarıda belirtilen (1), (2) veya (3) çerçevesinde bir katılımcıya tahsis yapıldığı tarihte, sözkonusu katılımcının Fona vadesi geçmiş yükümlülüğü mevcutsa, tahsis edilen Özel Çekme Hakları Özel Çekme Hakları Departmanı nezdinde bir hesaba yatırılacak ve tutulacak ve katılımcının Fona olan vadesi geçmiş yükümlülüklerini yerine getirmesi halinde serbest bırakılacaktır.
(b) Bir hesapta tutulan Özel Çekme Hakları herhangi bir kullanım için uygun olmayacak ve işbu Çizelge kapsamındaki hesaplamalar dışında Özel Çekme Haklarının Anlaşma gereğince herhangi bir tahsisine veya tutulmasına ilişkin hesaplamalara dahil edilmeyecektir. Eğer bir katılımcıya tahsis edilen Özel Çekme Hakları, katılımcının Özel Çekme Hakları Departmanına katılımını bitirmesi veya Özel Çekme Hakları Departmanının tasfiye edilmesinin kararlaştırılması halinde bir hesapta tutuluyorsa bu Özel Çekme Hakları iptal edilecektir.
(c) Bu paragraf kapsamında, Fona vadesi geçmiş yükümlülükler, Genel Kaynaklar Hesabında vadesi geçmiş geri ödemeleri ve yükümlülükleri, Özel Kullanım Hesabındaki kredilerin vadesi geçmiş anapara ve faiz ödemelerini Özel Çekme Hakları Departmanında vadesi geçmiş ödemeleri ve Fona mütevelli olarak vadesi geçmiş yükümlülükleri kapsamaktadır.
(d) Bu paragrafın hükümleri dışında,
Genel Departman ve Özel Çekme Hakları Departmanı arasındaki ayrım ve Özel
Çekme Haklarının rezerv varlık olarak koşulsuz karakteri korunacaktır.
SIRASAYISI 92 NİN SONU