T.B.M.M. (S. Sayısı : 134)
Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanuna Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarıları ile Aynı Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı ve Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor ve Plan ve Bütçe Komisyonları Raporları
(1/416, 1/417, 1/457)
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 22.6.1999
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196/342/2695
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 18.11.1997
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/101-1263/4930
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 23.10.1997 tarihinde kararlaştırılan “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanuna Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
GEREKÇE
Anayasamızın 130 uncu maddesinin 1 inci fıkrası; “...kamu tüzelkişiliğine ve bilimsel özerkliğe sahip üniversitelerin kanunla kurulacağını” hükme bağlamıştır. Aynı maddenin 2 nci fıkrası ise; “Kanunda gösterilen usul ve esaslara göre, kazanç amacına yönelik olmamak şartı ile vakıflar tarafından, Devletin gözetim ve denetimine tâbi yükseköğretim kurumlarının kurulabileceği” hükmünü taşımaktadır.
Yükseköğretim, eğitimin pahalı bir kademesidir ve yarı kamusal bir hizmettir. Yükseköğretimin maliyetinin tamamına yakın bölümünün Devletçe karşılanması anlayışı büyük boyutlarda maddî kaynak gerektirmektedir. Ancak, Anayasamız özel girişimcilerin üniversite kurmalarına izin vermezken, kazanç amacına yönelik olmamak şartıyla vakıfların üniversite kurmalarına imkân vermek suretiyle belli ölçüde de kalsa katkıları hedeflenmiştir. Ülkemizde bu girişimin halihazırda güzel örneklerini görmek mümkündür.
Yükseköğretimde ulaştığımız okullaşma oranı, yaklaşık yarısı açıköğretimde olmak üzere % 26.7’dir. Bu sayı gelişmiş ülkelerin ortalama % 30-35’lik oranları karşısında yetersiz kalmaktadır. VII nci Beş Yıllık Kalkınma Planı yükseköğretimde okullaşma oranını, % 19 örgün olmak üzere % 31 olarak öngörmüştür. Çünkü 21 inci yüzyılın bilgi üreten, saygın ülkeleri arasında yer alabilmemiz, özellikle yükseköğretimde sayı ve nitelik açısından sağlayacağımız başarıyla mümkün olabilecektir.
Bu nedenlerle, her türlü yasal zorunluluklarını yerine getirdiği anlaşılan Okan Kültür Eğitim ve Spor Vakfının İstanbul’da “Okan Üniversitesi”ni kurmasının Ülkemizin yükseköğretimine önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Tasarı, bu amaçla hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. – Bu madde ile Okan Kültür Eğitim ve Spor Vakfı tarafından İstanbul’da “Okan Üniversitesi” kurulmaktadır.
Madde 2. – Bu madde yürürlük maddesidir.
Madde 3. – Bu madde yürütme maddesidir.
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 22.6.1999
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-342/2695
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 17.12.1997
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/101-1277/5486
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 27.11.1997 tarihinde kararlaştırılan “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Bilindiği gibi “Enstitü” üniversitelerin bünyelerinde lisansüstü eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama yapan bir yükseköğretim kurumudur.
Buna göre ilgili bilim dallarında bu görevlerin yerine getirilebilmesi için her üniversitede sosyal bilimler, fen bilimleri ve sağlık bilimleri alanlarında bu adlarla üç enstitü kurulmaktadır. Lisansüstü öğretim, (yüksek lisans, doktora, tıpta uzmanlık ve sanatta yeterlik) tamamen bu enstitüler tarafından yürütülmektedir.
Ancak, bünyesinde tıp, veteriner gibi sağlığa dönük fakültelerin bulunmadığı üniversitelerde doğal olarak sağlık bilimleri enstitüsü de kurulmamıştır.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde, Tıp Fakültesi daha sonra kurulduğu için bu Üniversite bünyesinde de bir Sağlık Bilimleri Enstitüsü kurulmasına gereksinim duyulmuştur. Diğer görevleri yanında tıpta uzmanlık eğitimi de bu Enstitü tarafından verilecektir.
Bu nedenle Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi bünyesinde bir Sağlık Bilimleri Enstitüsü kurulmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. – Bu madde ile 2809 sayılı Kanunun Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ile ilgili ek 26 ncı maddesinin (c) fıkrasında Sağlık Bilimleri Enstitüsü kurulabilmesi için değişiklik yapılmasına gereksinim duyulmuştur.
Madde 2. – Bu madde yürürlük maddesidir.
Madde 3. – Bu madde yürütme maddesidir.
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 22.6.1999
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-342/2695
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 24.12.1998
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.11/101-1435/7364
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 10.12.1998 tarihinde kararlaştırılan “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanuna Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Anayasamızın 130 uncu maddesinin 1 inci fıkrası; kamu tüzelkişiliğine ve bilimsel özerkliğe sahip üniversitelerin kanunla kurulacağını hükme bağlamıştır. Aynı maddenin ikinci fıkrasında; Kanunda gösterilen usul ve esaslara göre, kazanç amacına yönelik olmamak şartı ile vakıflar tarafından, Devletin gözetim ve denetimine tâbi yükseköğretim kurumlarının kurulabileceği hükmü yer almaktadır.
Yükseköğretim, eğitimin pahalı bir kademesidir ve yarı kamusal bir hizmettir. Yükseköğretimin maliyetinin tamamına yakın bölümünün Devletçe karşılanması anlayışı büyük boyutlarda maddî kaynak gerektirmektedir. Ancak, Anayasamız özel girişimcilerin üniversite kurmalarına izin vermezken, kazanç amacına yönelik olmamak koşuluyla vakıfların üniversite kurmalarına olanak sağlamaktadır.
Yükseköğretimde ulaştığımız okullaşma oranı, yaklaşık yarısı açıköğretimde olmak üzere % 26.7’dir. Bu sayı gelişmiş ülkelerin ortalama % 30-35’lik oranları karşısında yetersiz kalmaktadır. VII nci Beş Yıllık Kalkınma Planı yükseköğretimde okullaşma oranı, % 19’u örgün olmak üzere % 31 olarak öngörmüştür. Çünkü 21 inci yüzyılın bilgi üreten, saygın ülkeleri arasında yer alabilmemiz, özellikle günümüzün temel eğilimleri olan kitlesel ve yaşam boyu eğitimin gerçekleştirilmesinde yükseköğretimde sayı ve nitelik açısından sağlayacağımız gelişme ve başarıyla mümkün olabilecektir.
Bu nedenlerle, her türlü yasal koşulu yerine getirdiği anlaşılan Türkiye Trafik Kazaları Yardım Vakfı tarafından Ankara’da, “Ufuk Üniversitesi”nin kurulmasının Ülkemizin yükseköğretimine önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Tasarı, bu amaçla hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. – Madde ile Türkiye Trafik Kazaları Yardım Vakfı tarafından Ankara’da, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tıp Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi, Hemşirelik Yüksekokulu, Uygulamalı Yabancı Diller Yüksekokulu, Sağlık İdaresi Yüksekokulu, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü ile Kazaları Araştırma ve Önleme Enstitüsünden oluşan “Ufuk Üniversitesi” kurulmaktadır.
Madde 2. – Yürürlük maddesidir.
Madde 3. – Yürütme maddesidir.
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik 19.7.1999
ve Spor Komisyonu
Esas No. : 1/417
Karar No. : 6
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Komisyonumuz, 14.7.1999 tarihinde gündeminde bulunan “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı’nı (1/417)” görüşmek üzere toplanmıştır. Hükümeti temsilen Millî Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu ve müşavirleri ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) temsilcilerinin iştirakiyle söz konusu Tasarı bu toplantıda görüşülmüştür.
Tasarı ile; Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi bünyesinde “Sağlık Bilimleri Enstitüsü” kurulması amaçlanmaktadır. Bilindiği üzere Enstitüler, üniversitelerin Lisansüstü eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama yaptıkları bölümüdür. Sütçü İmam Üniversitemizde kurulduğu günden itibaren Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsü eğitim-öğretim faaliyetini sürdürmektedir. 20.5.1996 gün ve 226141 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan, 95/7044 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulan Tıp Fakültesi de eğitim-öğretime devam etmektedir. Tıpta uzmanlık için gerekli olan Sağlık Bilimleri Enstitüsü ise bu Tasarının kanunlaşması ile kurulmuş olacaktır.
Komisyonumuz, Tasarı ve gerekçesini uygun bularak aynen kabul etmiştir.
Raporumuz, havalesi gereği Plan ve
Bütçe Komisyonuna gönderilmek üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
Başkan | Başkanvekili | ||
Abdurrahman Küçük | Halil Çalık | ||
Ankara | Kocaeli | ||
Sözcü | Kâtip | ||
AhmetKabil | Bekir Ongun | ||
Rize | Aydın | ||
Üye | Üye | ||
Mahmut Göksu | Akif Gülle | ||
Adıyaman | Amasya | ||
Üye | Üye | ||
Ayşe Gürocak | İbrahim Halil Oral | ||
Ankara | Bitlis | ||
Üye | Üye | ||
İrfan Keleş | Abdülbaki Erdoğmuş | ||
Çankırı | Diyarbakır | ||
Üye | Üye | ||
Bozkurt Yaşar Öztürk | Bahri Sipahi | ||
İstanbul | İstanbul | ||
Üye | Üye | ||
Perihan Yılmaz | Güler Aslan | ||
İstanbul | İzmir | ||
Üye | Üye | ||
Saffet Başaran | Seydi Karakuş | ||
İzmir | Kütahya | ||
Üye | Üye | ||
Avni Doğan | Ömer Ertaş | ||
Kahramanmaraş | Mardin | ||
Üye | Üye | ||
İbrahim Yazıcı | Musa Uzunkaya | ||
Muğla | Samsun | ||
Üye | Üye | ||
Takiddin Yarayan | Mehmet Çiçek | ||
Siirt | Yozgat |
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TEŞKİLÂTI HAKKINDA 41 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABULÜNE DAİR 2809 SAYILI
KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu 26.7.1999
Esas No. : (1/416, 1/457)
Karar No. : 9
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Komisyonumuz, 22.7.1999 tarihinde gündeminde yer alan “Yükseköğretim Kurumları Hakkında 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 sayılı Kanuna Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında iki adet Kanun Tasarısını (1/416, 1/457) görüşmek üzere toplanmıştır. Millî Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu temsilcileri ile Vakıf Üniversiteleri yetkililerinin de iştirakiyle söz konusu Tasarılar bu toplantıda görüşülmüştür.
(1/416) esas nolu Kanun Tasarısı ile; İstanbul’da Okan Kültür Eğitim ve Spor Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun vakıf yükseköğretim kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmak üzere, kamu tüzel kişiliğine sahip “Okan Üniversitesinin”, (1/457) esas nolu Kanun Tasarısıyla da; Ankara’da Türkiye Trafik Kazaları Yardım Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun vakıf yükseköğretim kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmak üzere, kamu tüzel kişiliğine sahip “Ufuk Üniversitesinin” kurulması öngörülmektedir.
Söz konusu iki Tasarı aynı mahiyette olduğundan birleştirilerek görüşülmesi Komisyonumuzca benimsenmiştir. Birleştirilen Tasarılar üzerinde yapılan görüşmelerde aşağıdaki görüşlere yer verilmiştir.
Anayasanın 130 uncu maddesinin 1 inci fıkrası; “... kamu tüzel kişiliğine ve bilimsel özerkliğe sahip üniversitelerin kanunla kurulacağını” hükme bağlarken, aynı maddenin 2 nci fıkrası ise; “Kanunda gösterilen usul ve esaslara göre, kazanç amacına yönelik olmamak şartı ile vakıflar tarafından, Devletin gözetim ve denetimine tâbi yükseköğretim kurumlarının kurulabileceği” hükmünü taşımaktadır.
Ülkemizde yükseköğretimde okullaşma oranı, gelişmiş ülkelerin oranlarının çok gerisindedir. Devlet İstatistik Enstitüsünün 1997 yılı verilerine göre ülkemizde yükseköğretimdeki toplam okullaşma oranı % 23,6’dır. Örgün eğitimdeki okullaşma oranı ise % 14.6’dır. Lisansüstü öğrenciler de dahil örgün öğretimdeki okullaşma oranı % 16’ya ulaşabilmektedir. Halbuki yükseköğretimdeki okullaşma oranı ABD’de % 75, Japonya’da % 30, Almanya’da % 33, İspanya’da % 32, Yunanistan’da % 29’dur. ABD’de üniversitelerin % 70’i vakıf üniversitesidir ve burada “vakıf üniversitesi geleneği” hakimdir. Türkiye, 2000’li yılların başında yükseköğretimde okullaşma oranını % 35’lerin üzerine çıkarmak zorundadır. 7 nci Beş Yıllık Kalkınma Planı da aynı görüşü benimsemiştir.
Ülkemizde mevcut 17 vakıf üniversitesinin toplam öğrenci sayısı, örgün öğretimdeki öğrenci sayısının % 5’ine tekâbül etmektedir. Bu oranın % 10’ların üzerine çıkartılması yükseköğretimdeki okullaşma sorununun çözümüne büyük katkı sağlayacaktır. Ancak hedef, bu oranı % 30’ların üzerine çıkarmaktır. 2004 yılında 2,5 milyon öğrencinin ÖSYM’de imtihana gireceği düşünülürse, hedeflenen oranın bir an evvel gerçekleşmesi için büyük gayret göstermek gerekecektir.
Yükseköğretime olan talebin Devlet tarafından karşılanmasında zorluklar yaşanmaktadır. Eğitimin alternatifi olmadığı dikkate alındığında vakıflar tarafından kurulacak üniversitelerin bu talebin karşılanmasında belli oranda katkısı muhakkaktır. Kaldı ki istediği üniversiteye giremeyen öğrencilerimiz; yurt dışındaki üniversitelere kayıt olması yoluyla, ülkemizde kalabilecek paraların döviz olarak yurt dışına gitmesine aracı olmaktadır.
Vakıflar tarafından kurulan üniversiteler, her şeyden evvel yasal şartları yerine getirmek durumundadır. Bu durumdaki vakıflar, Devlet Planlama Teşkilâtı ve Vakıflar Genel Müdürlüğünden alınacak izin belgelerinden sonra Yükseköğretim Kurulunda (YÖK) değerlendirmeye tâbi tutulmaktadırlar. Daha sonra YÖK’ün olumlu görüşü ve Millî Eğitim Bakanlığının teklifi üzerine, Bakanlar Kurulunca hazırlanan Kanun Tasarısı nihayet Parlamentoya sunulmaktadır. Parlamentodaki kanunî süreçte ise vakıf üniversitesinin tüzel kişiliğine kavuşturulmasını öngören Tasarı incelenmekte ve uygun görüldüğü takdirde, Tasarı kanunlaşmaktadır.
YÖK, tüzel kişiliğine kavuşan üniversiteyi titizlikle incelemekte ve izlemektedir. YÖK’ün Devlet adına yaptığı bu ciddi denetim sayesinde, sınırlı imkânlarla kurulan vakıf üniversitelerinin daha sonra büyük gayret gösterdikleri gözden kaçmamıştır. Ancak YÖK’ün eğitim-öğretimdeki kalite kontrolünün yanında, üniversiteyi teşvik edecek ortamı da hazırlaması gerekmektedir.
Vakıf Üniversiteleri eğitim-öğretim faaliyetlerine başladıktan sonra, ilk önce oto-kontrol yoluyla kendi öğrencisinin, velisinin ve kamuoyunun denetimine girmektedir. Ancak buradaki eğitim, önce çağdaş olmalı ve kâr amacı gütmemelidir. Vakıf üniversitelerinin kendi seçtikleri alanlarda (turizm gibi) yoğunlaşabildikleri ve hizmet ürettikleri tespit edilmiştir. Hizmet üretmenin ve sunmanın dışında, vakıf üniversitesinin “örnek olma” hedef ve çabası içinde olması temenni edilmektedir. Çünkü bilgiyi tüketen değil, bilgiyi üreten metodların geliştirildiği bir çağda yaşamaktayız.
Vakıf, kurduğu üniversiteden kaynak almamalı, kendisi üniversiteye kaynak aktarmalıdır. Devlet’ten alacağı yardımla yürüyen değil, kendi mallarını vakıflaştıran zihniyet hakim olmalıdır. Devlet bütçe imkânları ölçüsünde yardım ve teşvik verebilmelidir. Vakıf-Devlet Üniversitesi rekabeti sayesinde iyi bir eğitim-öğretim ortamı oluşturulmalıdır.
Ankara-İstanbul’da yoğunlaşan vakıf üniversitelerimizin Anadolu’ya açılmalarını sağlamak ve oraya gitmelerini özendirmek için, Devletçe teşvikler verilmeli, bu konuda gerekli tedbirler alınmalıdır.
Yapılan bu görüşmelerde yukarıda ifade edilen görüşlerin ışığında, birleştirilen Tasarı metninin tümü Komisyonumuzca benimsenerek maddelerine geçilmiştir.
Birleştirilen Tasarı metninin çerçeve 1 inci maddesiyle düzenlenen “Okan Üniversitesi” başlıklı ek 49 uncu madde Komisyonumuzca da benimsenerek aynen kabul edilirken, Tasarı metninin çerçeve 1 inci maddesiyle düzenlenen “Ufuk Üniversitesi” başlıklı ek 51 inci maddesi; ek madde 50 olarak değiştirilmiş, aynı maddenin (b) bendine “Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu” eklenmiştir. Böylece Tasarının çerçeve 1 inci maddesi değişik bu şekliyle Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Tasarı metninin başlığı usulüne uygun olarak Komisyonumuzca düzenlenmiştir.
Tasarı metninin yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 nci ve 3 üncü maddeleri Komisyonumuzca benimsenerek aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Plan ve Bütçe Komisyonuna
sunulmak üzere Başkanlığa saygıyla arz olunur.
Başkan | Başkanvekili | |
Abdurrahman Küçük | Halil Çalık | |
Ankara | Kocaeli | |
Kâtip | Üye | |
Bekir Ongun | Mahmut Göksu | |
Aydın | Adıyaman | |
Üye | Üye | |
Akif Gülle | Ayşe Gürocak | |
Amasya | Ankara | |
Üye | Üye | |
İbrahim Halil Oral | İrfan Keleş | |
Bitlis | Çankırı | |
Üye | Üye | |
Abdülbaki Erdoğmuş | Ayvaz Gökdemir | |
Diyarbakır | Erzurum | |
Üye | Üye | |
Ahat Andican | Bahri Sipahi | |
İstanbul | İstanbul | |
Üye | Üye | |
Perihan Yılmaz | Güler Arslan | |
İstanbul | İzmir | |
Üye | Üye | |
Saffet Başaran | Seydi Karakuş | |
İzmir | Kütahya | |
Üye | Üye | |
Ömer Ertaş | Musa Uzunkaya | |
Mardin | Samsun | |
Üye | Üye | |
Takiddin Yarayan | Mehmet Çiçek | |
Siirt | Yozgat |
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TEŞKİLÂTI HAKKINDA 41 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABULÜNE DAİR 2809 SAYILI
KANUNA EK MADDELER EKLENMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. – 28.3.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanuna aşağıdaki ek maddeler eklenmiştir.
Okan Üniversitesi
“EK MADDE 49. – İstanbul’da Okan Kültür Eğitim ve Spor Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun vakıf yükseköğretim kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmak üzere, kamu tüzelkişiliğine sahip “Okan Üniversitesi” adıyla yeni bir vakıf üniversitesi kurulmuştur.
Bu üniversite, rektörlüğe bağlı olarak;
a) Fen-Edebiyat Fakültesi,
b) Mühendislik Fakültesi,
c) İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi,
d) Bilgisayar ve Turizm Yüksekokulu,
e) Meslek Yüksekokulu,
f) Sosyal Bilimler Enstitüsü,
g) Fen Bilimleri Enstitüsünden
Oluşur.”
Ufuk Üniversitesi
“EK MADDE 50. – Ankara’da Türkiye Trafik Kazaları Yardım Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun vakıf yükseköğretim kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmak üzere, kamu tüzelkişiliğine sahip “Ufuk Üniversitesi” adıyla bir vakıf üniversitesi kurulmuştur.
Bu üniversite, rektörlüğe bağlı olarak;
a) Fen-Edebiyat Fakültesi, Tıp Fakültesi, Eğitim Fakültesi ve İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesinden,
b) Hemşirelik Yüksekokulu, Uygulamalı Yabancı Diller Yüksekokulu, Sağlık İdaresi Yüksekokulu ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulundan,
c) Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü ve Kazaları Araştırma ve Önleme Enstitüsünden,
Oluşur.”
MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu 5.8.1999
Esas No. : 1/416, 1/417, 1/457
Karar No. : 47
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
20 nci yasama döneminde, Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulan, ancak Türkiye Büyük Millet Meclisinin erken genel seçimlerle yenilenmesi nedeniyle, İçtüzüğün 77 nci maddesi Hükmü gereğince kadük olan Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin değiştirilerek kabulüne dair 2809 sayılı Kanunun bir maddesinde değişiklik yapılmasını ve bu Kanuna ek maddeler eklenmesini öngören 1/416, 1/417 ve 1/457 esas nolu Kanun Tasarıları, bu defa, Hükümetçe 22.6.1999 tarihinde yenilenmiş ve yenilemeye ilişkin Başbakanlık yazısının 29.6.1999 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulmasını takiben, Başkanlıkça aynı gün tali Komisyon olarak Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonuna, esas Komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilmiştir. Komisyonumuz 4.8.1999 tarihinde yaptığı 26 ncı birleşimde, Millî Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu, Millî Eğitim ve Maliye Bakanlıkları, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı temsilcilerinin de katılımlarıyla sözkonusu Tasarılar incelenmiş ve görüşülmüştür.
Komisyonumuzda aynı Kanunda değişiklik ve ek maddeler ilavesini öngören üç Tasarının İçtüzüğün 35 inci maddesi uyarınca birleştirilerek görüşülmesi ve bu Tasarıların tek bir metin halinde düzenlenmesi kabul edilmiştir.
Bilindiği gibi, üniversitelerin bünyelerinde, lisansüstü öğretim kapsamına giren yüksek lisans, doktora, tıpta uzmanlık ve sanatta yeterlilik gibi faaliyetleri yerine getiren sosyal bilimler, fen bilimleri ve sağlık bilimleri enstitüleri bulunmaktadır. Ancak, üniversitelerimizin bir kısmında lisans- üstü eğitim, öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama yapan sözkonusu enstitülerden bazıları bulunmamaktadır. Bulundukları bölgelerin kültürel ve sosyal yapısını etkileyen üniversitelerimizde, bilimsel araştırmaya öncelik veren çalışmaları yürüten enstitülerin açılmasında ülkemiz yükseköğretimi açısından yarar vardır.
Diğer yandan, Anayasamızın 130 uncu maddesinin 1 inci fıkrası, kamu tüzel kişiliğine ve bilimsel özerkliğe sahip üniversitelerin kanunla kurulacağını hükme bağlamıştır. Anılan maddenin 2 nci fıkrası ise; “Kanunda gösterilen usul ve esaslara göre, kazanç amacına yönelik olmamak şartı ile vakıflar tarafından, Devletin gözetim ve denetimine tâbi Yükseköğretim Kurumları kurulabilir” hükmünü taşımaktadır.
VII. Beş Yıllık Kalkınma Planı, Yükseköğretimde okullaşma oranını % 19’u örgün öğretimde olmak üzere % 31 olarak öngörülmüş olmasına rağmen, Yükseköğretimde ulaşılan okullaşma oranı, yaklaşık yarısı açıköğretimde olmak üzere % 26,7 dir. Bu oran, gelişmiş ülkelerde ise % 30-35 arasındadır. Nitelikli insan gücü ihtiyacına yeterince cevap verilmemesi, ülkemizin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasında darboğazlarla karşılaşılmasına sebep olmaktadır. Çağdaş eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde, ülkemizin ihtiyaçlarına uygun insan gücü yetiştirebilmemiz ve 21 inci yüzyılın bilgi üreten, saygın ülkeleri arasında yer alabilmemiz, özellikle Yükseköğretimde sayı ve nitelik açısından sağlayacağımız başarıyla mümkün olabilecektir. Bu itibarla, Anayasamız özel girişimcilerin üniversite kurmalarına izin vermezken, kazanç amacına yönelik olmamak şartıyla vakıfların üniversite kurmalarına imkân vermek suretiyle, eğitimin pahalı bir kademesi olan ve yarı kamusal bir hizmet niteliğinde bulunan Yükseköğretime, belli ölçüde de olsa vakıfların katkılarını hedeflemiştir. Bu suretle, hem yükseköğretime olan talebin kısmen karşılanması, hem de Devletin eğitim ve öğretim alanındaki yükünün az da olsa hafifletilmesi mümkün olacaktır.
Tasarılar incelendiğinde;
– 1/417 esas numaralı Tasarı ile; Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi bünyesinde, 9.5.1996 tarih ve 96/8176 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulan ve eğitim-öğretimine devam etmekte olan Tıp Fakültesine ilaveten tıpta uzmanlık için gerekli olan Sağlık Bilimleri Enstitüsünün,
– 1/416 ve 1/457 esas numaralı Tasarılarla da; 4.11.1981 tarihli ve 2547 sayılı Kanunun vakıf Yüksek Öğretim Kurumlarına ilişkin hükümlerine tabi olmak üzere;
– İstanbul’da Okan Kültür Eğitim ve Spor Vakfı tarafından, “Okan Üniversitesi”,
– Ankara’da Türkiye Trafik Kazaları Yardım Vakfı tarafından, “Ufuk Üniversitesi”,
kurulmasının amaçlandığı anlaşılmaktadır.
Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;
– Vakıf Üniversitelerinin kurulmasının temelde desteklendiği, bu üniversitelerin 2000’li yıllarda ülkemiz yükseköğretimine büyük katkılar sağlayacağı,
– Kurulacak vakıf üniversiteler ile ilgili gerçekçi fizibilite çalışmalarının yapılması gerektiği, bu üniversitelerin en azından devlet üniversitelerimizin asgari standartlarına kavuşmadan faaliyete geçmelerine izin verilmemesinin uygun olacağı,
ifade edilmiştir.
Tümü üzerindeki görüşmeleri müteakip Tasarılar ve gerekçeleri Komisyonumuzca da benimsenerek, Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonunca kabul edilen metinler de dikkate alınarak maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.
– 1/417 esas numaralı Tasarının çerçeve 1 inci maddesi ile düzenlenen 2809 sayılı Kanunun Ek 26 ncı maddesinin (c) bendi; çerçevesinde sehven “fıkrası” olarak yeralan ibarenin “bendi” olarak değiştirilmesi, 28.3.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun adını da kapsayacak şekilde çerçevesinin yeniden düzenlenmesi ve madde metninde yeralan “yeni kurulan” ibaresinin metinden çıkarılması suretiyle redaksiyona tabi tutulması ve oluşturulan metinde çerçeve 1 inci madde olarak yer alması suretiyle,
– 1/416 esas numaralı Tasarının çerçeve 1 inci maddesi ile İstanbul’da Okan Kültür Eğitim ve Spor Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun, vakıf Yükseköğretim Kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmak üzere, kamu tüzelkişiliğine sahip “Okan Üniversitesi” adıyla yeni bir vakıf üniversitesi kurulmasıyla ilgili 2809 sayılı Kanuna Ek 49 uncu madde olarak ilave edilen düzenlemenin, oluşturulan metnin çerçeve 2 nci maddesine eklenmesi suretiyle,
– 1/457 esas numaralı Tasarının çerçeve 1 inci maddesi ile Ankara’da, Türkiye Trafik Kazaları Yardım Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun, vakıf Yükseköğretim Kurumlarına ilişkin hükümlerine tabi olmak üzere, kamu tüzelkişiliğine sahip “Ufuk Üniversitesi” adıyla yeni bir vakıf üniversitesi kurulmasıyla ilgili, 2809 sayılı Kanuna Ek 50 nci madde olarak eklenen düzenlemeye, “Hukuk Fakültesi” ile Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonunca ilave edilen “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu”nun eklenmesi, madde metninde yeralan fakültelerin, yüksekokulların ve enstitülerin yeniden sıralanarak redaksiyona tabi tutulması ve oluşturulan metnin çerçeve 2 nci maddesine eklenmesi suretiyle,
– 28.3.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun, “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanunun” uzun olan adının kullanım kolaylığı ve hizmetin mahiyetine cevap verecek şekilde “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Kanunu” olarak değiştirilmesi ile ilgili düzenleme, 2809 sayılı Kanuna Ek 51 inci madde olarak ilave edilmesi ve oluşturulan metnin çerçeve 2 nci maddesine eklenmesi suretiyle,
– Yürürlük ve yürütmeye ilişkin hükümler ise oluşturulan metne 3 ve 4 üncü maddeler olarak eklenmesi suretiyle,
– Ayrıca, yeni oluşturulan metnin başlığının, içeriğine uygun olarak “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında Kanunun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Ek Maddeler Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı” şeklinde düzenlenmesi suretiyle,
kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arzolunur.
Başkan | Başkanvekili | ||
Metin Şahin | Mehmet Hanifi Tiryaki | ||
Antalya | Gaziantep | ||
Sözcü | Kâtip | ||
Nihat Gökbulut | Cafer Tufan Yazıcıoğlu | ||
Kırıkkale | Bartın | ||
Üye | Üye | ||
Sait Açba | Abdülkadir Akcan | ||
Afyon | Afyon | ||
Üye | Üye | ||
Ali Uzunırmak | Zeki Ergezen | ||
Aydın | Bitlis | ||
Üye | Üye | ||
M. Altan Karapaşaoğlu | Oğuz Tezmen | ||
Bursa | Bursa | ||
Üye | Üye | ||
Süleyman Coşkuner | Hakkı Duran | ||
Burdur | Çankırı | ||
Üye | Üye | ||
Mücahit Himoğlu | Aslan Polat | ||
Erzurum | Erzurum | ||
Üye | Üye | ||
Ramazan Gül | Ali Er | ||
Isparta | İçel | ||
Üye | Üye | ||
Celal Adan | Aydın Ayaydın | ||
İstanbul | İstanbul | ||
Üye | Üye | ||
Ali Coşkun | Yılmaz Karakoyunlu | ||
İstanbul | İstanbul | ||
Üye | Üye | ||
Nesrin Nas | Masum Türker | ||
İstanbul | İstanbul | ||
Üye | Üye | ||
Hasan Metin | İlhami Yılmaz | ||
İzmir | Karabük | ||
Üye | Üye | ||
Zeki Ünal | Necdet Tekin | ||
Karaman | Kırklareli | ||
Üye | Üye | ||
Ali Gebeş | Mehmet Ali Yavuz | ||
Konya | Konya | ||
Üye | Üye | ||
Ahmet Derin | Süleyman Çelebi | ||
Kütahya | Mardin | ||
Üye | Üye | ||
Cevat Ayhan | Ş. Ramis Savaş | ||
Sakarya | Sakarya | ||
Üye | Üye | ||
Tarık Cengiz | Kemal Kabataş | ||
Samsun | Samsun | ||
Üye | Üye | ||
Lütfi Ceylan | Hasan Özgöbek | ||
Tokat | Uşak | ||
Üye | |||
Bekir Gündoğan | |||
Tunceli |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TEŞKİLÂTI HAKKINDA 41 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABULÜNE DAİR 2809 SAYILI
KANUNA BİR EK MADDE EKLENMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. — 28.3.1983 tarih ve 2809 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
Okan Üniversitesi
“EK MADDE 49. — İstanbul’da Okan Kültür Eğitim ve Spor Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun vakıf yükseköğretim kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbî olmak üzere, kamu tüzelkişiliğine sahip “Okan Üniversitesi” adıyla yeni bir vakıf üniversitesi kurulmuştur.
Bu Üniversite, Rektörlüğe bağlı olarak;
a) Fen-Edebiyat Fakültesi,
b) Mühendislik Fakültesi,
c) İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi,
d) Bilgisayar ve Turizm Yüksekokulu,
e) Meslek Yüksekokulu,
f) Sosyal Bilimler Enstitüsü,
g) Fen Bilimleri Enstitüsü’nden
Oluşur.”
MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
A. Mesut Yılmaz | ||
Başbakan | ||
Dev. Bakanı ve Başb. Yard. | Millî Sav. Bak. ve Başb. Yard.V. | |
B. Ecevit | M. Batallı | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
G. Taner | H. Özkan | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
Y. Seçkiner | I. Saygın | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
Prof. Dr. H. S. Türk | Prof. Dr. S. Yıldırım | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
R. Serdaroğlu | M. Gürdere | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
Prof. Dr. Ş. Gürel | Prof. Dr. A. Andican | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
Dr. I. Çelebi | M. Yılmaz | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
R. Şahin | B. Kara | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
C. Kavak | E. Aşık | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı V. | |
R. K. Yücelen | H. Özkan | |
Devlet Bakanı | Adalet Bakanı | |
M. Batallı | O. Sungurlu | |
İçişleri Bakanı | Dışişleri Bakanı | |
M. Başesgioğlu | İ. Cem | |
Maliye Bakanı | Millî Eğitim Bakanı | |
Z. Temizel | H. Uluğbay | |
Bayındırlık ve İskân Bakanı | Sağlık Bakanı | |
Y. Topçu | H. İ. Özsoy | |
Ulaştırma Bakanı V. | Tarım ve Köyişleri Bakanı | |
R. Şahin | M. Taşar | |
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı | Sanayi ve Ticaret Bakanı | |
Prof. Dr. N. Çağan | Y. Erez | |
Enerji ve tâbiî Kay. Bakanı | Kültür Bakanı | |
M. C. Ersümer | İ. Talay | |
Turizm Bakanı | Orman Bakanı | |
İ. Gürdal | E. Taranoğlu | |
Çevre Bakanı | ||
Dr. İ. Aykut |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TEŞKİLÂTI HAKKINDA 41 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABULÜNE DAİR 2809 SAYILI
KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. — 28.3.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 26 ncı maddesinin (c) fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“c) Rektörlüğe bağlı Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü ve yeni kurulan Sağlık Bilimleri Enstitüsünden;”
MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
A. Mesut Yılmaz | ||
Başbakan | ||
Dev. Bakanı ve Başb. Yard. | Millî Sav. Bak. ve Başb. Yard. | |
B. Ecevit | İ. Sezgin | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
G. Taner | H. Gemici | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
Y. Seçkiner | I. Saygın | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
Prof. Dr. H. S. Türk | Prof. Dr. S. Yıldırım | |
Devlet Bakanı V. | Devlet Bakanı | |
İ. Sezgin | M. Gürdere | |
Devlet Bakanı V. | Devlet Bakanı | |
H. Uluğbay | Prof. Dr. A. Andican | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
Dr. I. Çelebi | M. Yılmaz | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
R. Şahin | B. Kara | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
C. Kavak | E. Aşık | |
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı. | |
R. K. Yücelen | H. Gemici | |
Devlet Bakanı | Adalet Bakanı | |
M. Batallı | O. Sungurlu | |
İçişleri Bakanı | Dışişleri Bakanı | |
M. Başesgioğlu | İ. Cem | |
Maliye Bakanı | Millî Eğitim Bakanı | |
Z. Temizel | H. Uluğbay | |
Bayındırlık ve İskân Bakanı | Sağlık Bakanı | |
Y. Topçu | H. İ. Özsoy | |
Ulaştırma Bakanı | Tarım ve Köyişleri Bakanı | |
N. Menzir | M. Taşar | |
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı | Sanayi ve Ticaret Bakanı | |
Prof. Dr. N. Çağan | Y. Erez | |
Enerji ve Tabiî Kay. Bakanı | Kültür Bakanı | |
M. C. Ersümer | İ. Talay | |
Turizm Bakanı | Orman Bakanı | |
İ. Gürdal | E. Taranoğlu | |
Çevre Bakanı V. | ||
R. K. Yücelen |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TEŞKİLÂTI HAKKINDA 41 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABULÜNE DAİR 2809 SAYILI KANUNA BİR EK MADDE EKLENMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. — 28.3.1983 tarihli ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“Ufuk Üniversitesi
EK MADDE 51. — Ankara’da Türkiye Trafik Kazaları Yardım Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun vakıf Yüksek Öğretim Kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmak üzere, kamu tüzelkişiliğine sahip “Ufuk Üniversitesi” adıyla bir vakıf üniversitesi kurulmuştur.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TEŞKİLÂTI HAKKINDA KANUNUN BİR MADDE-SİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ VE BU KANUNA EK MADDELER EKLENMESİ HAKKINDA
KANUN TASARISI
MADDE 1. — 28.3.1983 tarihli ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında Kanunun Ek 26 ncı maddesinin (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
c) Rektörlüğe bağlı Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü ve Sağlık Bilimleri Enstitüsünden;”
MADDE 2. —2809 sayılı Kanuna aşağıdaki ek maddeler eklenmiştir.
“Okan Üniversitesi
EK MADDE 49. —İstanbul’da Okan Kültür Eğitim ve Spor Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun vakıf Yüksek Öğretim Kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmak üzere, kamu tüzelkişiliğine sahip “Okan Üniversitesi” adıyla yeni bir vakıf üniversitesi kurulmuştur.
Bu Üniversite, Rektörlüğe bağlı olarak;
a) Fen-Edebiyat Fakültesi,
b) Mühendislik Fakültesi,
c) İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi,
d) Bilgisayar ve Turizm Yüksekokulu
e) Meslek Yüksekokulu,
f) Sosyal Bilimler Enstitüsü,
g) Fen Bilimleri Enstitüsünden
Oluşur.”
“Ufuk Üniversitesi
EK MADDE 50. —Ankara’da Türkiye Trafik Kazaları Yardım Vakfı tarafından 2547 sayılı Kanunun vakıf Yüksek Öğretim Kurumlarına ilişkin hükümlerine tâbi olmak üzere, kamu tüzelkişiliğine sahip “Ufuk Üniversitesi” adıyla bir vakıf üniversitesi kurulmuştur.
Bu Üniversite, Rektörlüğe bağlı olarak;
a) Fen Edebiyat Fakültesi, Tıp Fakültesi, Eğitim Fakültesi ve İktisadî ve İdarî Bilimleri Fakültesinden,
b) Hemşirelik Yüksekokulu, Uygulamalı Yabancı Diller Yüksekokulu ve Sağlık İdaresi Yüksekokulundan,
c) Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü ve Kazaları Araştırma ve Önleme Enstitüsünden,
Oluşur.”
Bu Üniversite, Rektörlüğe bağlı olarak;
a) Fen-Edebiyat Fakültesi,
b) Tıp Fakültesi,
c) Eğitim Fakültesi,
d) İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi,
e) Hukuk Fakültesi,
f) Hemşirelik Yüksekokulu,
g) Uygulamalı Yabancı Diller Yüksekokulu,
h) Sağlık İdaresi Yüksekokulu,
ı) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu,
i) Sosyal Bilimler Enstitüsü,
j) Fen Bilimleri Enstitüsü,
k) Sağlık Bilimleri Enstitüsü,
l) Kazaları Araştırma ve Önleme Enstitüsünden,
Oluşur.”
“EK MADDE 51. — 28.3.1983 tarihli ve 2809 sayılı “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanunun” adı “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Kanunu” şeklinde değiştirilmiştir.
Çeşitli mevzuatlarda “Yükseköğretim Kurumları Teşkilâtı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanuna” yapılmış atıflar “Yüksek Öğretim Kurumları Teşkilâtı Kanununa” yapılmış sayılır.
MADDE 2. —Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. —Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
MADDE 3. — Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4. — Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
Mesut Yılmaz | ||||
Başbakan | ||||
Dev. Bak. ve Başb. Yrd. | Millî Sav. Bak. ve Başb. Yrd. | Devlet Bakanı | ||
B. Ecevit | İ. Sezgin | H. Özkan | ||
Devlet Bakanı | DevletBakanı | DevletBakanı | ||
Y. Seçkiner | I. Saygın | Prof. Dr. H. S. Türk | ||
DevletBakanı | DevletBakanı | DevletBakanı | ||
Prof. Dr. S. Yıldırım | R. Serdaroğlu | M. Gürdere | ||
Devlet Bakanı | DevletBakanı | Devlet Bakanı | ||
Prof. Dr. Ş. Gürel | Prof. Dr. A. Andican | Dr. I. Çelebi | ||
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
M. Yılmaz | Y. Aktuna | B. Kara | ||
Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
C. Kavak | R. K. Yücelen | H. Gemici | ||
Devlet Bakanı | Adalet Bakanı | İçişleri Bakanı | ||
M. Batallı | H. Denizkurdu | K. Aktaş | ||
Dışişleri Bakanı | Maliye Bakanı | Millî Eğitim Bakanı | ||
İ. Cem | Z. Temizel | H. Uluğbay | ||
Bayındırlık ve İskân Bakanı | Sağlık Bakanı | Ulaştırma Bakanı V. | ||
Y. Topçu | H. İ. Özsoy | H. Denizkurdu | ||
Tarım ve Köyişleri Bakanı | Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı | Sanayi ve TicaretBakanı | ||
M. Taşar | Prof. Dr. N. Çağan | Y. Erez | ||
Enerji ve Tabiî Kay. Bakanı | Kültür Bakanı | Turizm Bakanı | ||
M. C. Ersümer | İ. Talay | İ. Gürdal | ||
Orman Bakanı | Çevre Bakanı | |||
E. Taranoğlu | Dr. İ. Aykut |
SIRA SAYISI 134’ÜN SONU