T.B.M.M. (S. Sayısı : 102)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ve Dışişleri Komisyonları
Raporları (1/269)
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 3.6.1999
Sayı : B.02.0.KKG.0.11/196-342/2504
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
1/331 Türkiye Cumhuriyeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 26.4.1996
Sayı : B.02.0.KKG/196-342/1788
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 78 inci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
1/768 Türkiye Cumhuriyeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 21.9.1994
Sayı : B.02.0.KKG/101-773/04637
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 23.8.1994 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Prof. Dr. Tansu Çiller
Başbakan
TASARI GEREKÇESİ
Uluslararası karayolu taşımacılığı, üretim yerinden tüketim mahalline aktarmasız ve hızlı taşıma yapılmasına uygun olması nedeniyle, diğer taşıma türlerine göre daha fazla tercih edilmektedir.
Avrupa’da en büyük taşıt filosuna sahip olan ülkeler arasında yer alan Türkiye’de, 15 bin adet çekici treylerin yanısıra 240 bin adetlik kamyon parkı mevcuttur. Bugün için, uluslararası karayoluyla eşya taşıması yapmak üzere 513 taşımacı Ulaştırma Bakanlığından yetki belgesi almış bulunmaktadır.
Son yıllarda Avrupa ülkelerinde meydana gelen gelişmeler ile geçiş belgesi teminindeki güçlükler, geçiş ücretlerindeki artışlar ve AT’nın, taşıtların teknik özellikleri ile ilgili olarak aldığı kararlar, taşımacılarımızı olumsuz yönde etkilemiş bulunmaktadır.
Türkiye’ye yılda 600-700 milyon Dolar döviz kazandıran taşımacılarımıza yeni iş sahaları açılabilmesi için, birçok ülke ile ikili ilişkilerin geliştirilmesinin yararına inanılmaktadır.
Türkiye ile Polonya arasındaki karayolu taşımaları 9 Eylül 1977 tarihli Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşması ve bu Anlaşmaya bağlı olarak düzenlenen protokoller çerçevesinde yürütülmektedir.
Sözkonusu Anlaşma, Türkiye ile Polonya arasındaki ikili ve transit karayolu taşımalarının belli bir düzene kavuşturulmasını ve kolaylaştırılmasını amaçlamakta ve bunun yanında;
– Dönüş yükü ve üçüncü ülke taşımaları,
– Geçiş ücretleri,
– Taşıtların ağırlık ve boyutları,
– Geçiş belgelerinin şekli ve sayısı,
– Yolcu ve eşya taşımacılığına ilişkin gümrük ve diğer formalitelerin kolaylaştırılması,
– İzne tabi olan ve izne tabi olmayan taşımalar,
– Sürücülerin uyacağı koşullar,
– Kanun ve nizamlara uymayan sürücüler için alınacak önlemler,
– Yolcular, bagaj ve eşya için yaptırılacak sigorta,
gibi konuları kapsamaktadır.
Bu Anlaşmanın 8 inci maddesinde; “Sözleşmeli Taraflardan birinde kayıtlı bir aracın, kayıtlı olduğu ülkeye veya üçüncü bir ülkeye götürülmek üzere eşya yüklemek için diğer sözleşmeli tarafa boş olarak girmesi özel bir izne bağlıdır” denilmektedir.
Uygulamaya göre, ihraç malımızı üçüncü ülkelere taşıyacak olan Polonya plakalı her taşıt için Hükümetimizden taşıma özel izin belgesi alınması gerekmektedir. Bunun için, Türk ihracatçısı, istenen belge ve bilgilerle Hükümetimize müracaat ederek, Polonya taşıtlarına özel izin belgesi talep etmektedir.
Polonya makamları, her taşıma için Hükümetimizden özel izin belgesi alınmasının zaman kaybına neden olduğunu ileri sürerek, bu zorunluluğun kaldırılmasını talep etmiştir.
Türkiye ile Polonya arasında son yıllarda dış ticaretteki ve karayolu taşımalarındaki gelişmeler ve ikili ilişkiler dikkate alınarak, Polonya Tarafının talebi olumlu karşılanmıştır.
Bunun üzerine hazırlanan ve Polonya Cumhurbaşkanı Walesa’nın ülkemize yaptığı ziyaret sırasında 19 Temmuz 1994 tarihinde imzalanan Tadil Anlaşmasına göre;
– Üçüncü ülkelere ve/veya üçüncü ülkelerden yapılacak taşımalar düzenlenmiş ve müsaade rejimine tabi tutulmuştur. Bu taşımalar için gerekli olan izin belgeleri önceden boş olarak teati edilecektir.
– İki ülke arasında ve üçüncü ülkelere ve/veya üçüncü ülkelerden yapılacak taşımaların yol kullanım ücretine (geçiş ücreti) tabi tutulmaması, hüküm altına alınmıştır.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ GEREKÇE
Uluslararası karayolu taşımacılığı, üretim yerinden tüketim mahalline aktarmasız ve hızlı taşıma yapılmasına uygun olması nedeniyle, diğer taşıma türlerine göre daha fazla tercih edilmektedir.
Avrupa’da en büyük taşıt filosuna sahip olan ülkeler arasında yer alan Türkiye’de, 15 bin adet çekici treylerin yanısıra 240 bin adetlik kamyon parkı mevcuttur. Bugün için, uluslararası karayoluyla eşya taşıması yapmak üzere 513 taşımacı Ulaştırma Bakanlığından yetki belgesi almış bulunmaktadır.
Son yıllarda Avrupa ülkelerinde meydana gelen gelişmeler ile geçiş belgesi teminindeki güçlükler, geçiş ücretlerindeki artışlar ve AB’nin, taşıtların teknik özellikleri ile ilgili olarak aldığı kararlar, taşımacılarımızı olumsuz yönde etkilemiş bulunmaktadır.
Türkiye’ye yılda 600-700 milyon Dolar döviz kazandıran taşımacılarımıza yeni iş sahaları açılabilmesi için, birçok ülke ile ikili ilişkilerin geliştirilmesinin yararına inanılmaktadır.
Türkiye ile Polonya arasındaki karayolu taşımaları 9 Eylül 1977 tarihli Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşması ve bu Anlaşmaya bağlı olarak düzenlenen protokoller çerçevesinde yürütülmektedir.
Sözkonusu Anlaşma, Türkiye ile Polonya arasındaki ikili ve transit karayolu taşımalarının belli bir düzene kavuşturulmasını ve kolaylaştırılmasını amaçlamakta ve bunun yanında;
– Dönüş yükü ve üçüncü ülke taşımaları,
– Geçiş ücretleri,
– Taşıtların ağırlık ve boyutları,
– Geçiş belgelerinin şekli ve sayısı,
– Yolcu ve eşya taşımacılığına ilişkin gümrük ve diğer formalitelerin kolaylaştırılması,
– İzne tabi olan ve izne tabi olmayan taşımalar,
– Sürücülerin uyacağı koşullar,
– Kanun ve nizamlara uymayan sürücüler için alınacak önlemler,
– Yolcular, bagaj ve eşya için yaptırılacak sigorta,
gibi konuları kapsamaktadır.
Bu Anlaşmanın 8 inci maddesinde; “Sözleşmeli Taraflardan birinde kayıtlı bir aracın, kayıtlı olduğu ülkeye veya üçüncü bir ülkeye götürülmek üzere eşya yüklemek için diğer sözleşmeli tarafa boş olarak girmesi özel bir izne bağlıdır” denilmektedir.
Uygulamaya göre, ihraç malımızı üçüncü ülkelere taşıyacak olan Polonya plakalı her taşıt için Hükümetimizden taşıma özel izin belgesi alınması gerekmektedir. Bunun için, Türk ihracatçısı, istenen belge ve bilgilerle Hükümetimize müracaat ederek, Polonya taşıtlarına özel izin belgesi talep etmektedir.
Polonya makamları, her taşıma için Hükümetimizden özel izin belgesi alınmasının zaman kaybına neden olduğunu ileri sürerek, bu zorunluluğun kaldırılmasını talep etmiştir.
Türkiye ile Polonya arasında son yıllarda dış ticaretteki ve karayolu taşımalarındaki gelişmeler ve ikili ilişkiler dikkate alınarak, Polonya Tarafının talebi olumlu karşılanmıştır.
Bunun üzerine hazırlanan ve Polonya Cumhurbaşkanı Walesa’nın ülkemize yaptığı ziyaret sırasında 19 Temmuz 1994 tarihinde imzalanan Tadil Anlaşmasına göre;
– Üçüncü ülkelere ve/veya üçüncü ülkelerden yapılacak taşımalar düzenlenmiş ve müsaade rejimine tabi tutulmuştur. Bu taşımalar için gerekli olan izin belgeleri önceden boş olarak teati edilecektir.
– İki ülke arasında ve üçüncü ülkelere ve/veya üçüncü ülkelerden yapılacak taşımaların yol kullanım ücretine (geçiş ücreti) tabi tutulmaması, hüküm altına alınmıştır.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve
Turizm Komisyonu 15.7.1999
Esas No.: 1/269
Karar No.: 10
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 17.6.1999 tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 14.7.1999 tarihli 4 üncü Birleşiminde Ulaştırma ve Dışişleri Bakanlıkları temsilcilerinin de iştirakiyle incelenip görüşüldü.
Türkiye ile Polonya arasındaki karayolu taşımaları 9.9.1977 tarihli Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşması ve bu Anlaşmaya bağlı olarak düzenlenen protokoller ile diğer ülkelerle bu konuda yapılan ikili anlaşmalar çerçevesinde yürütülmektedir.
Ancak, bu Anlaşmanın 8 inci maddesinde; “Sözleşmeli taraflardan birinde kayıtlı bir aracın kayıtlı olduğu ülkeye veya üçüncü bir ülkeye götürülmek üzere veya yüklemek için diğer sözleşmeli tarafa boş olarak girmesi özel bir izne bağlıdır” denilmektedir.
Uygulamaya göre ihraç malımızı üçüncü ülkelere taşıyacak olan Polonya plakalı her taşıt için Bakanlığımızdan taşıma özel izin belgesi alınması gerekmektedir. Bunun için, Türk ihracatçısı istenilen belge ve bilgilerle Bakanlığımıza müracaat ederek, Polonya taşıtlarına özel izin belgesi talep etmektedir.
Türkiye ile Polonya arasında son yıllarda dış ticaretteki ve karayolu taşımalarındaki gelişmeler üzerine, Bakanlıktan alınması gerekli özel izin belgesinin zaman kaybı yarattığı, Polonya makamlarınca ileri sürülmüş ve talep olumlu karşılanmıştır.
Bunun üzerine 19 Temmuz 1994 tarihinde Ankara’da imzalanan tadil Anlaşması ile;
– Üçüncü ülkelere ve/veya üçüncü ülkelerden yapılacak taşımalar düzenlenmiş ve müsaade rejimine tabi tutulmuştur. Bu taşımalar için gerekli olan izin belgeleri önceden boş olarak teati edilecektir.
– İki ülke arasında ve üçüncü ülkelere ve/veya üçüncü ülkelerden yapılacak taşımaların yol kullanım ücretine (geçiş ücreti) tabi tutulması, hüküm altına alınmıştır.
Komisyonumuz, iki ülke arasında imzalanan “Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısını” müspet mütalaa ederek maddelerine geçilmesine karar vermiştir.
Müteakiben, Tasarının maddeleri müzakere edilerek 1, 2 ve 3 üncü maddeleri aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, havalesi gereği esas komisyon
olan Dışişleri Komisyonununa tevdi edilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı
ile arz olunur.
| Başkan | Başkanvekili | Sözcü | |
| Mustafa Gül | Sefer Koçak | Bülent Ersin Gök | |
| Elâzığ | Ordu | İstanbul | |
| Kâtip | Üye | Üye | |
| Yusuf Kırkpınar | Musa Konyar | Cengiz Aydoğan | |
| İzmir | Ağrı | Antalya | |
| Üye | Üye | Üye | |
| Ahmet Sancar Sayın | Mustafa Vural | Yahya Çevik | |
| Antalya | Antalya | Bitlis | |
| Üye | Üye | Üye | |
| Mustafa Örs | Nevfel Şahin | Bedri Yaşar | |
| Burdur | Çanakkale | Gümüşhane | |
| Üye | Üye | Üye | |
| Mustafa Düz | Mehmet Fuat Fırat | Mehmet Çümen | |
| İstanbul | İstanbul | İzmir | |
| Üye | Üye | Üye | |
| Ali Sezal | Kemal Albayrak | M. Turhan İmamoğlu | |
| Kahramanmaraş | Kırıkkale | Kocaeli | |
| Üye | Üye | Üye | |
| Hasan Özyer | Osman Fevzi Zihnioğlu | Nizamettin Sevgili | |
| Muğla | Sakarya | Siirt | |
| Üye | Üye | Üye | |
| Mehmet Ceylan | Zülfükar İzol | Ahmet Erol Ersoy | |
| Sıvas | Şanlıurfa | Yozgat |
BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE POLONYA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA ULUSLARARASI KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASININ TADİLİNE İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA
KANUN TASARISI
MADDE 1. — Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. — Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. — Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri Komisyonu 22.7.1999
Esas No. : 1/269
Karar No. : 64
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı Komisyonumuzun 21 Temmuz 1999 tarihli 9 uncu Birleşiminde Dışişleri Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Türkiye ile Polonya arasındaki ikili ve transit karayolu taşımalarının bir düzene kavuşturularak kolaylaştırılmasını amaçlayan, özellikle taşıma için özel izin belgesi alma zorunluluğunun kaldırılmasını öngören Tasarı Komisyonumuzca uygun görülerek gerekçede yapılan değişiklikle kabul edilmiştir.
Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
| Başkan | Başkanvekili | Sözcü | ||
| Kâmran İnan | B. Suat Çağlayan | Mehmet Kaya | ||
| Van | İzmir | Kahramanmaraş | ||
| Kâtip | Üye | Üye | ||
| Mehmet Ali Bilici | Ali Tekin | Müjdat Kayayerli | ||
| Adana | Adana | Afyon | ||
| Üye | Üye | Üye | ||
| Nesrin Ünal | Teoman Özalp | Hasan Erçelebi | ||
| Antalya | Bursa | Denizli | ||
| Üye | Üye | Üye | ||
| M. Bedri İncetahtacı | Mustafa Yaman | Azmi Ateş | ||
| Gaziantep | Giresun | İstanbul | ||
| Üye | Üye | Üye | ||
| Hüseyin Kansu | Rahmi Sezgin | Cevdet Akçalı | ||
| İstanbul | İzmir | Kütahya | ||
| Üye | Üye | Üye | ||
| Basri Coşkun | M. Necati Çetinkaya | Birol Büyüköztürk | ||
| Malatya | Manisa | Osmaniye |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE POLONYA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA ULUSLARARASI KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASININ TADİLİNE İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMASININ UYGUN BULUN-
DUĞU HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. – 19.7.1994 tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşma”nın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE POLONYA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA ULUSLARARASI KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASININ TADİLİNE İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMASININ UYGUN BULUN-
DUĞU HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
| Prof. Dr. T. Çiller | |||
| Başbakan | |||
| Devlet Bakanı ve Başb. Yrd. | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| M. Karayalçın | N. Cevheri | Y. Aktuna | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| A. Ş. Erek | D. F. Sağlar | B. S Daçe | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| Ö. Alpago | A. E. Kıratlıoğlu | N. Kurt | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | |
| A. Köylüoğlu | A. A. Doğan | A. Ataç | |
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | DevletBakanı | |
| S. Sümer | A. Gökdemir | Ş. Erdem | |
| Adalet Bakanı | Millî Savunma Bakanı | İçişleri Bakanı | |
| M. Moğultay | M. Gölhan | N. Menteşe | |
| Dışişleri Bakanı | Maliye Bakanı | Millî Eğitim Bakanı | |
| O. M. Soysal | İ. Attila | N. Ayaz | |
| Bay. ve İskân Bakanı | Sağlık Bakanı | Ulaştırma Bakanı | |
| M. Yılmaz | D. Baran | M. Köstepen | |
| Tarım ve Köyişleri Bakanı V. | Çal. ve Sos. Güv. Bakanı | Sanayi ve Ticaret Bakanı | |
| B. S. Daçe | N. Matkap | M. Dönen | |
| Enerji ve Tabiî Kay. Bakanı V. | Kültür Bakanı | Turizm Bakanı | |
| M. Köstepen | T. Savaş | H. Çulhaoğlu | |
| Orman Bakanı | Çevre Bakanı V. | ||
| H. Ekinci | H. Ekinci |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE POLONYA
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA ULUSLARARASI
KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASININ TADİLİNE İLİŞKİN
ANLAŞMA
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti, 9 Eylül 1977 tarihinde Ankara’da imzalanan Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının aşağıdaki gibi değiştirilmesi hususunda mutabık kalmışlardır.
MADDE 1
Birinci madde aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:
“İş bu anlaşma Hükümleri, Âkit Taraf Ülkelerinden birinin topraklarında kayıtlı taşıtlar vasıtasıyla iki ülke arasında ve toprakları üzerinden transit olarak yapılan yük ve yolcu taşımaları ile diğer Âkit Taraf topraklarından üçüncü ülkelere veya üçüncü ülkelerden diğer Âkit Taraf topraklarına yapılan taşımalara uygulanır.”
MADDE 2
Onuncu madde aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Âkit taraflardan birinde kayıtlı bir taşıtın kayıtlı olduğu ülkeye veya üçüncü bir ülkeye götürülmek üzere eşya yüklemek için diğer Âkit Taraf topraklarına boş olarak girmesi, özel bir izne bağlıdır. Her iki Âkit Taraf bu tür özel izinlere bağlı talepleri hoşgörü çerçevesinde ve çabuklaştırılmış olarak incelenmesi hususunda anlaşmışlardır.
b) Âkit Taraflardan birinin topraklarında kayıtlı karayolu taşıtları diğer Âkit Taraf topraklarına yüklü olarak girmesi şartıyla, diğer Âkit Taraf topraklarından üçüncü bir ülke topraklarına veya üçüncü bir ülke topraklarından diğer Âkit Taraf topraklarına taşıma yapabilirler. Bu taşımalar her iki Âkit Tarafın yetkili makamlarınca verilen özel izin belgelerine tabidirler. Bu izin belgelerinin basılmış şekli, her iki Âkit Tarafın yetkili makamları arasında boş olarak teati edilecektir. Bu izin belgelerinin basılmış şekli ve sayısı Anlaşmanın 7 nci maddesinin c) bendi hükümlerine uygun olarak tespit edilecektir.”
MADDE 3
Onbirinci maddedeki a) ve b) bendleri aşağıdaki şekilde değiştirilmişlerdir.
“a) Boş veya dolu olsun, römork ve yarı-römorklar dahil Âkit Taraflardan birinin topraklarında kayıtlı olan ve iki ülke arasında veya üçüncü ülkelere veya üçüncü ülkelerden eşya taşımacılığı için kullanılan karayolu taşıtları vergi, ücret ve diğer ödemelerden muaftır.
b) Boş veya dolu olsun, römork ve yarı-römorklar dahil Âkit Taraflardan birinin topraklarında kayıtlı olan ve diğer Âkit Taraf topraklarından transit olarak eşya taşımacılığı için kullanılan karayolu taşıtları bu ülkenin millî mevzuatınca öngörülen vergi, ücret ve diğer ödemelere tabidirler.
Âkit Tarafların yetkili makamları bu vergi, ücret ve diğer ödemelere kısmî veya tam bir muafiyet uygulayabilirler.”
MADDE 4
Bu Anlaşma her iki Âkit Tarafın millî mevzuatına uygun olarak onaylanacak ve onaylandığının son tebliğ edildiği gün yürürlüğe girecektir.
İş bu Anlaşma Ankara’da 19 Temmuz 1994 tarihinde her ikisi de aynı derecede geçerli olmak üzere Fransızca dilinde ikişer nüsha olarak düzenlenmiştir.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ POLONYA CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ ADINA HÜKÜMETİ ADINA
SIRASAYISI 102 NİN SONU