T.B.M.M. (S. Sayısı : 103)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı ve Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi
ve Teknoloji ve Dışişleri Komisyonları Raporları (1/331)
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 3.6.1999
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.11/196/342/2504
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 15.4.1998
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/101-1359/1959
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 30.3.1998 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
TASARI GEREKÇESİ
Türkiye Cumhuriyeti ile Kırgız Cumhuriyeti arasındaki ticarî ve ekonomik ilişkiler, Kırgızistan’ın 1991 yılında bağımsızlığını kazanmasından sonra artan bir seyir izlemiştir. Nitekim, 1992 yılında sözkonusu ülkeye ihracatımız 1.8 milyon Dolar iken, 1996 yılında 47 milyon Dolara yükselmiş, ithalatımız ise aynı dönemler itibariyle 1.4 milyon Dolar ve 5.8 milyon Dolar olarak gerçekleşmiştir.
İki ülke arasındaki ticarî ve ekonomik ilişkilerin hukukî çerçevesini 23 Aralık 1991 tarihinde imzalanmış bulunan Ekonomik ve Ticarî İşbirliği Anlaşması oluşturmuştur.
Sözkonusu Anlaşmanın imzalanmasını takip eden yıllarda, Kırgızistan ekonomisinde meydana gelen değişiklikler ve Kırgızistan’ın uluslararası ve bölgesel ekonomik ve ticarî kuruluşlarla ilişkisini geliştirme yönünde attığı önemli adımlar çerçevesinde, anılan Anlaşma iki ülke ticarî ve ekonomik ilişkilerine hukukî çerçeve oluşturma bakımından yetersiz kalmıştır. Kırgızistan bazı BDT ülkeleri ile Gümrük Birliği oluşturmuş, ayrıca Dünya Ticaret Örgütü’ne üyelik başvurusunda bulunmuştur.
Bu çerçevede, iki ülke arasında ticarî ve ekonomik ilişkilerin hukukî temelini yeni oluşturan şartlara göre düzenlemek amacıyla, ülkemiz ve Kırgız Cumhuriyeti arasında yeni bir “Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşması” imzalanmasının iki ülke ticarî ve ekonomik ilişkileri açısından gerekli olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu Anlaşmanın hazırlık sürecinde, iki ülke arasında daha önce imzalanmış ve yürürlüğe girmiş bulunan Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşması da dikkate alınarak, iki ülke arasındaki ticarî ve ekonomik ilişkilerin daha ileriye götürülmesi ve ortaya çıkacak sorunların Anlaşmada belirtilen usullere göre çözümlenmesi amaçlanmıştır. 12 nci maddede sözü edilen tahkim usullerini tarafların ulusal mevzuatlarınca izin verilen ölçüde kullanmaları doğaldır.
Sözkonusu Anlaşma Kırgız Cumhurbaşkanının ülkemizi ziyareti sırasında 24 Ekim 1997 tarihinde Ankara’da imzalanmıştır.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ GEREKÇE
Türkiye Cumhuriyeti ile Kırgız Cumhuriyeti arasındaki ticarî ve ekonomik ilişkiler, Kırgızistan’ın 1991 yılında bağımsızlığını kazanmasından sonra artan bir seyir izlemiştir. Nitekim, 1992 yılında sözkonusu ülkeye ihracatımız 1.8 milyon Dolar iken, 1996 yılında 47 milyon Dolara yükselmiş, ithalatımız ise aynı dönemler itibariyle 1.4 milyon Dolar ve 5.8 milyon Dolar olarak gerçekleşmiştir.
İki ülke arasındaki ticarî ve ekonomik ilişkilerin hukukî çerçevesini 23 Aralık 1991 tarihinde imzalanmış bulunan Ekonomik ve Ticarî İşbirliği Anlaşması oluşturmuştur.
Sözkonusu Anlaşmanın imzalanmasını takip eden yıllarda, Kırgızistan ekonomisinde meydana gelen değişiklikler ve Kırgızistan’ın uluslararası ve bölgesel ekonomik ve ticarî kuruluşlarla ilişkisini geliştirme yönünde attığı önemli adımlar çerçevesinde, anılan Anlaşma iki ülke ticarî ve ekonomik ilişkilerine hukukî çerçeve oluşturma bakımından yetersiz kalmıştır. Kırgızistan bazı ülkeler ile Gümrük Birliği oluşturmuş, ayrıca Dünya Ticaret Örgütüne üyelik başvurusunda bulunmuştur.
Bu çerçevede, iki ülke arasında ticarî ve ekonomik ilişkilerin hukukî temelini yeni oluşturan şartlara göre düzenlemek amacıyla, ülkemiz ve Kırgızistan Cumhuriyeti arasında yeni bir “Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşması” imzalanmasının iki ülke ticarî ve ekonomik ilişkileri açısından gerekli olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu Anlaşmanın hazırlık sürecinde, iki ülke arasında daha önce imzalanmış ve yürürlüğe girmiş bulunan Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşması da dikkate alınarak, iki ülke arasındaki ticarî ve ekonomik ilişkilerin daha ileriye götürülmesi ve ortaya çıkacak sorunların Anlaşmada belirtilen usullere göre çözümlenmesi amaçlanmıştır. 12 nci maddede sözü edilen tahkim usullerini tarafların ulusal mevzuatlarınca izin verilen ölçüde kullanmaları doğaldır.
Sözkonusu Anlaşma Kırgız Cumhurbaşkanının ülkemizi ziyareti sırasında 24 Ekim 1997 tarihinde Ankara’da imzalanmıştır.
Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar,
Bilgi ve Teknoloji Komisyonu 28.6.1999
Esas No. : 1/331
Karar No. : 6
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
“Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı (3/331)”, Dışişleri Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve Dış Ticaret Müsteşarlığı temsilcilerinin katıldığı Komisyonumuzun 28.6.1999 tarihli saat 10.30’da yaptığı toplantıda görüşülmeye başlanıldı.
Kanun Tasarısının Genel Gerekçesi okundu. Hükümet temsilcilerinin verdiği bilgiler dinlenildi. Komisyon üyelerinin değerlendirmeleri alındı. Tasarının maddelerine geçilmesi oybirliği ile kabul edildi.
Yapılan müzakereler ve oylama sonucunda, Kanun Tasarısının 1, 2 ve 3 üncü maddeleri Komisyonumuzca uygun bulunarak aynen kabul edilmiştir.
İşbu raporumuz havalesi gereği Dışişleri
Komisyonuna gönderilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile sunulur.
| Başkan | Başkanvekili | |
| Oktay Vural | Miraç Akdoğan | |
| İzmir | Malatya | |
| Sözcü | Kâtip | |
| Fahrettin Gülener | Cumali Durmuş | |
| Bursa | Kocaeli | |
| Üye | Üye | |
| Halit Dikmen | Ali Rıza Gönül | |
| Aydın | Aydın | |
| Üye | Üye | |
| İlhan Aytekin | Orhan Şen | |
| Balıkesir | Bursa | |
| Üye | Üye | |
| Nurettin Atik | Abdülsamet Turgut | |
| Diyarbakır | Diyarbakır | |
| Üye | Üye | |
| Mustafa Geçer | Akif Serin | |
| Hatay | İçel | |
| Üye | Üye | |
| Nevzat Taner | Ahmet Arkan | |
| Kahramanmaraş | Kocaeli | |
| Üye | Üye | |
| Özkan Öksüz | Ali Serdengeçti | |
| Konya | Manisa | |
| Üye | Üye | |
| Eyüp Doğanlar | Mükerrem Levent | |
| Niğde | Niğde | |
| Üye | Üye | |
| Şükrü Ünal | Ahmet Nurettin Aydın | |
| Osmaniye | Siirt |
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri Komisyonu 22.7.1999
Esas No. : 1/331
Karar No. : 69
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı Komisyonumuzun 22.7.1999 tarihli 10 uncu Birleşiminde Millî Savunma Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
İki ülke arasındaki ticarî ve ekonomik ilişkilerin hukukî çerçevesini çizen 23 Aralık 1991 tarihli Anlaşmanın imzalanmasını takip eden yıllarda Kırgızistan’ın uluslararası ve bölgesel ekonomik ve ticarî kuruluşlarla ilişkisini geliştirme yönünde attığı adımlardan sonra, bu ilişkilerin hukukî temelini yeni oluşan şartlara göre yeniden düzenlemek amacıyla hazırlanan Tasarı Komisyonumuzca uygun bulunarak gerekçede yapılan değişiklikle kabul edilmiştir.
Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
| Başkan | Başkanvekili | ||
| Kâmran İnan | B. Suat Çağlayan | ||
| Van | İzmir | ||
| Sözcü | Kâtip | ||
| Mehmet Kaya | Mehmet Ali Bilici | ||
| Kahramanmaraş | Adana | ||
| Üye | Üye | ||
| Müjdat Kayayerli | Nesrin Ünal | ||
| Afyon | Antalya | ||
| Üye | Üye | ||
| Teoman Özalp | Hasan Erçelebi | ||
| Bursa | Denizli | ||
| Üye | Üye | ||
| Mahmut Erdir | M. Bedri İncetahtacı | ||
| Eskişehir | Gaziantep | ||
| Üye | Üye | ||
| Mustafa Yaman | Azmi Ateş | ||
| Giresun | İstanbul | ||
| Üye | Üye | ||
| Hüseyin Kansu | Rahmi Sezgin | ||
| İstanbul | İzmir | ||
| Üye | Üye | ||
| Cevdet Akçalı | Basri Coşkun | ||
| Kütahya | Malatya | ||
| Üye | Üye | ||
| M. Necati Çetinkaya | Birol Büyüköztürk | ||
| Manisa | Osmaniye |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE KIRGIZ CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA TİCARET VE EKONOMİK İŞBİRLİĞİ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. – 24 Ekim 1997 tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşması”nın onaylanması uygun bulunmuştur.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL
ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE KIRGIZ CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA TİCARET VE EKONOMİK İŞBİRLİĞİ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
(Hükümetin Teklif Ettiği Metin)
MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(Dışişleri Komisyonunun Kabul Ettiği Metin)
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
| Mesut Yılmaz | |||
| Başbakan | |||
| Devlet Bak. ve Başb. Yrd. | Millî Sav. Bakanı ve Başb. Yrd. | ||
| B. Ecevit | İ. Sezgin | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| G. Taner | H. Özkan | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| Y. Seçkiner | I. Saygın | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| Prof. Dr. H. S. Türk | Prof. Dr. S. Yıldırım | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| R. Serdaroğlu | M. Gürdere | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| Prof. Dr. Ş. Gürel | Prof. Dr. A. Andican | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| Dr. I. Çelebi | M. Yılmaz | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| R. Şahin | B. Kara | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| C. Kavak | E. Aşık | ||
| Devlet Bakanı | Devlet Bakanı | ||
| R. K. Yücelen | H. Gemici | ||
| Devlet Bakanı | Adalet Bakanı | ||
| M. Batallı | O. Sungurlu | ||
| İçişleri Bakanı | Dışişleri Bakanı V. | ||
| M. Başesgioğlu | Ş. Gürel | ||
| Maliye Bakanı | Millî Eğitim Bakanı | ||
| Z. Temizel | H. Uluğbay | ||
| Bayındırlık ve İskân Bakanı | Sağlık Bakanı | ||
| Y. Topçu | H. İ. Özsoy | ||
| Ulaştırma Bakanı | Tarım ve Köyişleri Bakanı | ||
| N. Menzir | M. Taşar | ||
| Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı | Sanayi ve Ticaret Bakanı | ||
| Prof. Dr. N. Çağan | Y. Erez | ||
| Enerji ve Tabiî Kayn. Bakanı | Kültür Bakanı V. | ||
| C. Ersümer | H. Özkan | ||
| Turizm Bakanı | Orman Bakanı | ||
| İ. Gürdal | E. Taranoğlu | ||
| Çevre Bakanı | |||
| Dr. İ. Aykut |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
İLE
KIRGIZ CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ARASINDA TİCARET VE EKONOMİK İŞBİRLİĞİ ANLAŞMASI
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti (bundan böyle Âkit Taraflar olarak anılacaktır.),
– ülkeleri arasında karşılıklı yarar esasına dayalı ekonomik ve ticarî ilişkileri istikrarlı ve dengeli bir şekilde geliştirmeyi ve çeşitlendirmeyi arzulayarak,
– her iki ülke ekonomik potansiyelinin etkin kullanımı için elverişli koşulların yaratılmasına en üst düzeyde önem vererek,
– uluslararası hukuk, eşitlik, ortak çıkarlar ve karşılıklı saygı ilkeleri çerçevesinde ekonomik ve ticarî ilişkilerini daha da güçlendirmeyi amaçlayarak,
aşağıdaki hususlarda anlaşmışlardır.
MADDE I
Âkit Taraflar, yürürlükteki millî mevzuatlarına uygun olarak, ticarî ilişkilerini uzun vadeli, istikrarlı ve dengeli bir şekilde geliştirmek ve çeşitlendirmek ve ekonomik işbirliğini mevcut imkânlar çerçevesinde yaygınlaştırmak için gerekli tedbirleri alacaklardır.
MADDE II
Âkit Taraflar, malların iki ülke arasındaki ihracat ve ithalatında alınan gümrük vergileri, resim ve harçlarda birbirlerine en çok kayırılan ülke muamelesi uygulayacakladır.
Bu hüküm;
a) Sınır ve kıyı ticaretini kolaylaştırmak için komşu ülkelere tanınan ya da tanınabilecek imtiyazlara,
b) Âkit Tarafların taraf oldukları veya bundan sonra olabilecekleri serbest ticaret alanları, gümrük birlikleri ve diğer bölgesel anlaşmalar çerçevesinde üçüncü ülkelere tanınan ya da tanınabilecek imtiyazlara,
c) Ticaret ve ekonomik işbirliği alanlarında özel düzenlemeler oluşturmak amacıyla gelişmekte olan ülkelere tanınan ya da tanınabilecek imtiyazlara,
tatbik edilmeyecektir.
MADDE III
Âkit Taraflar, yürürlükte bulunan mevzuatları çerçevesinde tüm ticarî mübadele usul ve araçlarını kullanarak, iki ülke arasındaki ticarî ilişkileri ve hizmetleri teşvik etmek, kolaylaştırmak ve artırmak için azami gayreti göstereceklerdir.
MADDE IV
İki ülke arasındaki ticaret ve hizmetlere ilişkin tüm ödemeler, aksi kararlaştırılmadıkça, her iki ülkede yürürlükte bulunan ilgili kanun, tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde serbest döviz esasına göre yapılacaktır.
MADDE V
Âkit Taraflar, ülkelerinde yürürlükte bulunan ulusal mevzuatlara uygun olarak, ilgili kuruluş, firma ve işadamlarını, aralarındaki sözleşmeler vasıtasıyla ticarî mübadelelerin ve hizmetlerin sürekli bir biçimde geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesi için teşvik edeceklerdir.
MADDE VI
Âkit Taraflar, karşılıklı ekonomik ve ticarî faaliyetlerin geliştirilmesinde bankacılığın önemini dikkate alarak, finansman ve bankacılık alanlarında ilgili kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek hususunda anlaşmışlardır.
MADDE VII
Her iki ülkede yürürlükte bulunan kanun ve düzenlemeler çerçevesinde iki ülke arasındaki ödemeleri ve mal mübadelesini kolaylaştırmak amacıyla, Âkit Taraflar ülkeleri arasındaki ticarî ve ekonomik ilişkilerin geliştirilmesini teminen diğer Tarafın talebi üzerine her türlü bilgiyi sağlayacaklardır.
MADDE VIII
Âkit Taraflar, iki ülke arasındaki ticareti daha da geliştirmek amacıyla işadamları arasındaki temasları ve ticarî temsilcilerin, grupların ve heyetlerin birbirlerinin ülkesine ziyaretlerini teşvik edecek ve kolaylaştıracaklardır. Âkit Taraflar ayrıca, ülkelerinde düzenlenen uluslararası fuar, sergi ve diğer faaliyetlere katılımı teşvik etmek hususunda anlaşmışlardır.
MADDE IX
Âkit Taraflar, yürürlükte bulunan millî mevzuatlarına uygun olarak, ülkelerine ithal edilen ticarî değeri olmayan numuneler ile fuarlarda sergilenmek amacıyla geçici olarak ithal edilen malların gümrük vergisi, resim ve harçlardan muaf tutulması yönünde mutabık kalmışlardır.
MADDE X
Âkit Taraflar, Özellikle sanayi, enerji, ulaştırma, tarım, teknoloji, müteahhitlik hizmetleri ve karşılıklı ilgi duyulan diğer alanlarda ülkeleri arasındaki işbirliğini desteklemek hususunda anlaşmışlardır.
Bu çerçevede Âkit Taraflar, yürürlükte bulunan ulusal mevzuatları ve uluslararası yükümlülükleri çerçevesinde, ekonomik işbirliğini geliştirmek amacıyla elverişli koşulları sağlamak ve ayırımcı tedbirlerden kaçınmak hususlarında mutabık kalmışlardır.
MADDE XI
16 Ağustos 1995 tarihinde imzalanan, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kırgız Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticarî ve Ekonomik İşbirliği Konularında Türk-Kırgız Karma Ekonomik Komisyonu Kurulmasına Dair Anlaşma uyarınca teşkil edilen Türk-Kırgız Hükümetlerarası Karma Ekonomik Komisyonu, ticarî ve ekonomik ilişkilerin daha da genişletilmesini teminen işbu Anlaşmanın uygulanmasının gözden geçirilmesi ve kolaylaştırılması ve uygulamadan doğabilecek sorunların incelenmesi ile görevli olacaktır.
MADDE XII
Taraflar başka bir dostane çözüm yolu üzerinde anlaşamadıkları takdirde, işbu Anlaşma çerçevesinde gerçekleştirilen herhangi bir ticarî işlem ya da ekonomik ilişkiden dolayı ortaya çıkacak anlaşmazlıklar, üzerinde mutabık kalınacak bir uluslararası tahkim kurumuna intikal ettirilecektir.
MADDE XIII
Âkit Taraflardan herbiri, işbu Anlaşmanın gözden geçirilmesi veya değiştirilmesine ilişkin talebini, diplomatik kanallardan yazılı olarak diğer Tarafa iletebilecektir.
MADDE XIV
İşbu Anlaşmanın sona ermesi halinde, hükümleri, geçerlilik süresi içinde yapılan sözleşmelere uygulanmaya devam edecektir.
MADDE XV
İşbu Anlaşmanın yürürlüğe girmesi ile birlikte, 23 Aralık 1991 tarihinde imzalanan Türkiye Cumhuriyeti ile Kırgız Cumhuriyeti Arasında Ekonomik İşbirliği ve Ticaret Anlaşması yürürlükten kalkacaktır.
MADDE XVI
İşbu Anlaşma , gerekli ulusal işlemlerin tamamlandığının Âkit Taraflarca birbirlerine diplomatik kanallardan bildirildiği tarihte yürürlüğe girecek ve beş yıllık bir süre için yürürlükte kalacaktır.
İşbu Anlaşma, yürürlük süresinin bitiminden altı ay önce Âkit Taraflardan biri Anlaşmayı sona erdirmek istediğini yazılı olarak diplomatik kanallardan bildirmedikçe, kendiliğinden birer yıllık dönemler için uzayacaktır.
Ankara’da, 24 Ekim 1997 tarihinde Türkçe, Kırgızca, İngilizce ve Rusça dillerinde, tüm metinler eşit derecede geçerli olmak üzere ikişer nüsha olarak düzenlenmiş ve imzalanmıştır.
Yorum farklılığı halinde İngilizce ve Rusça metinler esas alınacaktır.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ KIRGIZ CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ ADINA HÜKÜMETİ ADINA
Devlet Bakanı Dışişleri Bakanı
Ahat ANDİCAN Muratbek IMANALIEV
SIRASAYISI 103 ÜN SONU