TÜRK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA İDARESİ BAŞKANLIĞININ
TEŞKİLÂT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
(EKONOMİK,
KÜLTÜREL, EĞİTİM VE TEKNİK İŞBİRLİĞİ BAŞKANLIĞI
KURULMASI,
206 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN İKİ
MADDESİNİN
DEĞİŞTİRİLMESİ VE 190 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE
KARARNAMENİN EKİ
CETVELLERE BİR İLAVE
YAPILMASI
HAKKINDA
480 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN
DEĞİŞTİRİLEREK
KABULÜ İLE DEVLET MEMURLARI
KANUNUNDA
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR
KANUN)
Kanun No. 4668
|
|
Kabul Tarihi : 2.5.2001 |
Amaç
MADDE 1. – Bu Kanunun
amacı, başta Türk dilinin konuşulduğu cumhuriyetler ve akraba toplulukları ile
Türkiye’ye komşu ülkeler olmak üzere, kalkınma yolundaki ülkeler ve
topluluklarla diğer ülkelerin kalkınmalarına yardımcı olmak, bu ülke ve
topluluklarla ekonomik, ticarî, teknik, sosyal, kültürel ve eğitim
alanlarındaki işbirliğini projeler ve programlar aracılığı ile geliştirmek,
yapılacak yardım ve işlemleri yürütmek üzere, Başbakanlığa bağlı ve tüzel
kişiliği haiz Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının kurulması ile
teşkilât ve görevlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Görevler
MADDE 2. – Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının görevleri şunlardır :
a) Kalkınma yolundaki ülke ve topluluklarla ekonomik, ticarî, teknik, sosyal, kültürel ve eğitim işbirliğini, bu ülkelerin kalkınmalarına katkıda bulunacak projeler bazında geliştirmek.
b)
Kalkınma yolundaki ülke ve toplulukların kalkınma hedefleri ve ihtiyaçlarını da
göz önüne alarak ekonomik, ticarî, teknik, sosyal, kültürel ve eğitim işbirliği
ve yardım konularını belirlemek ve bu amaçla gerekli proje ve programları
hazırlamak veya özel kuruluşlara hazırlatmak.
c)
Kalkınma yolundaki ülke ve toplulukların bağımsız devlet yapılarının
geliştirilmesi, mevzuatın hazırlanması, kamu görevlilerinin yetiştirilmesi,
serbest piyasa ekonomisine geçiş sürecinde bankacılık, sigorta, dış ticaret,
bütçe ve vergi sistemi gibi alanlarda ihtiyaç duyacakları yardımları sağlamak,
bu ülkelere uzmanlar gönderilmesi, bu ülkelerden gelecek eleman ve öğrencilerin
eğitim ve staj görmesi, bu kişilere burs tahsis edilmesi amacıyla gerekli
düzenlemeleri ve koordinasyonu yapmak.
d)
Eğitim ve kültür alanlarındaki işbirliği programlarının, yurt dışında,
gerektiğinde Türk Kültür Merkezleri ile de işbirliği yaparak yürütülmesi için
gerekli düzenlemeleri yapmak.
Başkanlıkça
yürütülecek projelerin belirlenmesi, uygulanması ve sonuçlandırılması, gerekli
koordinasyonlarla bu proje ve faaliyetlerin sponsorlar aracılığıyla
yapılmasının sağlanması, Başkanlığın faaliyet ve amaçlarına uygun yayın
yapılması ve bu yayınlarla ilgili olarak ödenecek ücretler ile bu alanda basın
yayın organlarınca yapılacak yayınların desteklenmesine ilişkin usul ve esaslar
yönetmeliklerle belirlenir.
Teşkilât
MADDE 3. – Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı Teşkilâtı; Koordinasyon Kurulu, ana
hizmet birimleri, danışma ve yardımcı birimlerden oluşur. Başkanlık teşkilâtı
ek (1) sayılı cetvelde gösterilmiştir.
Koordinasyon Kurulu ve görevleri
MADDE 4. –
Koordinasyon Kurulu; Dışişleri, Maliye, Millî Eğitim, Sanayi ve Ticaret, Enerji
ve Tabiî Kaynaklar ve Kültür Bakanlıkları ile Hazine, Dış Ticaret ve Devlet
Planlama Teşkilâtı Müsteşarlıkları, Diyanet İşleri Başkanlığı ve TÜBİTAK
Başkanlığı personelinden bağlı ya da ilgili bulundukları bakan tarafından
görevlendirilen en az müsteşar yardımcısı veya başkan yardımcısı düzeyindeki
temsilciler ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanlığı temsilcisinden
oluşur. Dışişleri Bakanlığı Müsteşarı ve Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi
Başkanı Kurulun doğal üyesidir. Koordinasyon Kuruluna Başkanlığın bağlı olduğu
bakan başkanlık eder.
Koordinasyon
Kurulunun görüşeceği konuların nitelik ve özelliklerinin gerektirmesi halinde
diğer bakanlık, kamu kurum ve kuruluş temsilcileri ile oy hakkı olmaksızın
sivil toplum örgütleri ile gönüllü kuruluşların temsilcileri, Türk İşbirliği ve
Kalkınma İdaresi Başkanlığı başkan yardımcıları ve ilgili daire başkanları
Koordinasyon Kurulu Başkanınca toplantıya çağırılır.
Koordinasyon
Kurulu yılda en az bir defa olmak üzere Koordinasyon Kurulu Başkanının daveti
üzerine toplanır. Koordinasyon Kurulunun sekretarya hizmetlerini Türk İşbirliği
ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı yürütür.
Koordinasyon
Kurulunun görevleri şunlardır :
a)
Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının faaliyetleri ile ilgili genel
ilke ve öncelikleri hükümetin siyaseti ve dış politika hedefleri doğrultusunda
belirlemek.
b)
Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının faaliyetleri kapsamında
programa alınacak ülke ve topluluklarla bu ülke ve topluluklara yönelik
işbirliği ve yardım projelerini, ilgili ülkelerin kalkınma ihtiyaçlarını da
dikkate alarak belirlemek.
c)
Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının faaliyetlerinin Koordinasyon
Kurulu kararlarına, 5.5.1969 tarihli ve 1173 sayılı Kanun ile 24.6.1994 tarihli
ve 4009 sayılı Kanuna uygunluğunu sağlamak ve bu konuda tüm kamu kurum ve
kuruluşları arasındaki koordinasyonu ve işbirliğini gerçekleştirmek.
Başkan ve başkan yardımcıları
MADDE 5. – Başkan,
Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının amiridir. Başkan, Başkanlık
hizmetlerinin mevzuata, hükümetin genel siyaset ve dış politikasına, millî
güvenlik siyasetine, Koordinasyon Kurulu kararlarına ve işbirliği programları
kapsamındaki ülkelerin kalkınma ihtiyaçlarına uygun olarak yürütülmesini ve
Başkanlığın faaliyet alanına giren konularda diğer kamu kurum ve kuruluşları
ile işbirliği ve koordinasyonu sağlamakla görevlidir ve Başkanlığın bağlı
olduğu bakana karşı sorumludur.
Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı ana hizmet birimleri ile danışma ve
yardımcı birimlerin yönetim ve koordinasyonunda Başkana yardımcı olmak üzere
iki başkan yardımcısı görevlendirilir.
Ana hizmet birimleri
MADDE 6. – Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının ana hizmet birimleri şunlardır:
a)
Ekonomik, Ticarî ve Teknik İşbirliği Daire Başkanlığı.
b)
Eğitim, Kültür ve Sosyal İşbirliği Daire Başkanlığı.
Ekonomik, Ticarî ve Teknik İşbirliği Daire
Başkanlığı
MADDE 7. – Ekonomik,
Ticarî ve Teknik İşbirliği Daire Başkanlığı, kalkınma yolundaki ülkelerin serbest
piyasa ekonomisine geçiş süreci içinde ihtiyaç duyacakları programları
hazırlamak, bankacılık, finansman, sigorta, dış ticaret, bütçe ve vergi sistemi
konularında yardım temin etmek; ekonomik, ticarî ve teknik alanlarda bu
ülkelerin kalkınma hedef ve ihtiyaçlarına uygun işbirliği program ve
projelerini hazırlamak veya özel kuruluşlara hazırlatmak üzere gerekli
düzenlemeleri yapmak ve uygulanmasının koordinasyonunu sağlamakla görevlidir.
Eğitim, Kültür ve Sosyal İşbirliği Daire
Başkanlığı
MADDE 8. – Eğitim,
Kültür ve Sosyal İşbirliği Daire Başkanlığı, kalkınma yolundaki ülkelerle
eğitim, kültür ve diğer sosyal alanlardaki işbirliğini güçlendirmek amacıyla
programlar hazırlamak, bu ülkelerden eğitim ve staj amacıyla Türkiye’ye
gönderilecek kamu görevlilerinin, diğer elemanların ve öğrencilerin
yetiştirilmesi, kabul, yerleştirme ve burs tahsisi işlerinin yürütülmesi,
Türkiye’den bu ülkelere uzmanlar gönderilmesi ve işbirliği programlarının, yurt
dışında gerektiğinde Türk Kültür Merkezleri ile de işbirliği yaparak
yürütülmesi için ihtiyaç duyulacak düzenlemeleri yapmak ve uygulanmasının
koordinasyonunu sağlamakla görevlidir.
Yardımcı birim ve görevleri
MADDE 9. – Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının yardımcı birimi Personel, İdarî ve
Malî İşler Daire Başkanlığıdır.
Personel, İdarî ve Malî İşler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır :
a)
Başkanlığın insan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmaları
yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi ile ilgili tekliflerde bulunmak.
b)
Başkanlık personelinin atama, özlük, emeklilik ve sağlık işleriyle ilgili
işleri yapmak.
c)
Başkanlığın eğitim planını hazırlamak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim
programlarını düzenlemek ve uygulamak.
d)
Başkanlık için gerekli araç, gereç ve malzemenin temini ile ilgili hizmetleri
yürütmek.
e)
İhtiyaç duyulan bina ve arazinin kiralanma, satın alma işlerini yürütmek.
f)
Başkanlığın malî işlerle ilgili hizmetlerini yürütmek.
g)
Temizlik, aydınlatma, ısıtma, onarım ve taşıma hizmetlerini yapmak.
h)
Sosyal tesislerin kurulması ve yönetimi ile ilgili hizmetleri düzenlemek ve
yürütmek.
i)
Başkanlık personelinin ve ailelerinin sağlık hizmetlerinden faydalanmasını
sağlamak.
j)
Genel evrak ve arşiv hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
k)
Başkanlıkça verilecek benzeri görevleri yapmak.
Danışma hizmetleri
MADDE 10. – Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının danışma birimi Hukuk
Müşavirliğidir.
Hukuk
Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Başkanlık birimleri tarafından sorulan hukukî konular ile malî ve cezaî sonuçlar doğuracak işlemler hakkında görüş bildirmek.
b)
Başkanlığın menfaatlerini koruyan anlaşmazlıkları önleyici hukukî tedbirleri
zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına
yardımcı olmak.
c)
Başkanlığın taraf olduğu davalarla ilgili gerekli bilgileri hazırlamak ve bu
davalarda Başkanlığı temsil etmek.
d)
Hukukî konularda Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Yöneticilerin sorumlulukları
MADDE 11. – Başkanlık
teşkilâtının her kademedeki yöneticileri, yapmakla yükümlü bulundukları hizmet
veya görevleri, Başkanlık emir ve direktifleri yönünde mevzuata, plan ve
programlara uygun olarak düzenlemek ve yürütmekten bir üst kademeye karşı
sorumludur.
Koordinasyon ve işbirliği konusunda Başkanlığın
görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 12. – Başkanlık,
ana hizmet ve görevleriyle ilgili konularda Başbakanlıkça belirlenen esaslar
dahilinde diğer kamu kurum ve kuruluşları ve mahallî idareler ile gerekli
işbirliği ve koordinasyonu sağlamakla görevlidir.
Düzenleme görev ve yetkisi
MADDE 13. – Başkanlık,
kanunla yerine getirmekle yükümlü olduğu hizmetleri yönetmelik, tebliğ, genelge
ve diğer emirlerle düzenlemekle görevli ve yetkilidir.
Yetki devri
MADDE 14. – Başkan ve
her kademedeki Başkanlık yöneticileri, sınırlarını yazılı olarak açıkça
belirtmek şartıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilirler. Yetki
devri, yetki devreden amirin sorumluluğunu kaldırmaz.
MADDE 15. – Kadroların
tespiti, ihdası, kullanılması ile kadrolara ait diğer hususlar, 13.12.1983
tarihli ve 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre düzenlenir.
Bütçe ve denetim
MADDE 16. –
Başkanlığın bütçesi, aşağıdaki kaynaklardan oluşur :
a) Genel Bütçeden bu amaçla Başbakanlık Bütçesine konulacak ödenek.
b)
Gerçek ve tüzel kişilerden sağlanan yardım ve bağışlar.
c)
Lüzumu halinde, Başbakan onayı ile diğer kaynaklardan yapılacak transferler.
Başkanlığın
her türlü hesap ve işlemleri, Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulunun denetimine
tâbidir.
Personel rejimi
MADDE 17. – Başkanlık
personeli 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbidir.
Teknik
yardım uzman yardımcılığına atanabilmek için Devlet memurluğuna atanacaklarda
aranan genel şartlara ek olarak aşağıdaki nitelikler aranır :
a)
En az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul
edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b)
Yapılacak yarışma ve yeterlik sınavında başarılı olmak.
c)
Sınavın yapıldığı tarihte otuz yaşını doldurmamış olmak.
Yönetmelikte
belirlenen yabancı dillerden en az birini, Kamu Personeli Dil Sınavında
belirlenen (C) düzeyine eşdeğer derecede bilmek tercih nedeni olarak dikkate
alınır. Teknik yardım uzman yardımcılığına atananlar en az üç yıl çalışmak ve
her yıl olumlu sicil almak kaydıyla açılacak yeterlik sınavına girme hakkı
kazanırlar. Bu sınavda başarılı olanlar teknik yardım uzmanı unvanını alırlar.
Yeterlik sınavında iki defa başarısız olanlar teknik yardım uzman yardımcısı
unvanını kaybederler ve durumlarına uygun diğer kadrolara atanırlar.
Teknik
yardım uzman ve uzman yardımcılığı yarışma ve yeterlik sınavı ile yetiştirilme
ve çalışma usul ve esasları yönetmelikle düzenlenir.
Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığında fiilen çalışan personel (sözleşmeli
personel hariç), Başbakanlık merkez teşkilâtında çalışan personelin
yararlandığı fazla çalışma ücretinden aynı usul ve esaslarla yararlanır. Bu
şekilde çalışan personele ayrıca, en yüksek Devlet memuru aylığının (ek
gösterge dahil);
1.
Başkan için % 90’ını,
2.
Başkan yardımcıları ve 1 inci Hukuk Müşaviri için % 70’ini,
3.
Daire başkanları için % 60’ını,
4.
Şube müdürleri, avukat, teknik yardım uzman ve uzman yardımcılarından;
a)
1-4 üncü derecelerden aylık alanlar için % 50’sini,
b)
Diğer derecelerden aylık alanlar
için % 45’ini,
5.
Diğer personelden;
a)
1-3 üncü derecelerden aylık alanlar için % 35’ini,
b)
4-6 ncı derecelerden aylık alanlar için % 30’unu,
c)
7-10 uncu derecelerden aylık alanlar için % 25’ini,
d)
Diğer derecelerden aylık alanlar ile yardımcı hizmetler sınıfına dahil
kadrolarda görev yapan personel için % 20’sini,
Geçmemek
üzere Başkanlığın bağlı olduğu bakan tarafından belirlenecek esas, usul ve
oranlarda her ay tazminat ödenir.
Atama
MADDE 18. – Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanı, başkan yardımcıları ve 1 inci Hukuk
Müşaviri müşterek kararla atanır. 23.4.1981 tarihli ve 2451 sayılı Kanun
kapsamı dışında kalan görevlere atamalar, Başkanın teklifi üzerine Başkanlığın
bağlı olduğu bakan tarafından yapılır. Bakan bu yetkisini, gerekli gördüğü hallerde
Başkana devredebilir.
Kamu kurum ve kuruluşlarındaki personelin
görevlendirilmesi
MADDE 19. – Genel ve
katma bütçeli daireler, iktisadî devlet teşekkülleri, kamu iktisadî kuruluşları
ve bunlara bağlı kurum ve ortaklıklarda çalışanlar kurumlarının, Danıştay ve
Sayıştay mensupları, hâkimler ve savcılar için kendilerinin muvafakatı ile,
Başkanlık teşkilâtında görevlendirilebilir. Bu personel, kurumlarından maaşlı
izinli sayılır ve aylık, ödenek, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî
ve sosyal hak ve yardımları kurumlarınca ödenir. İzinli oldukları sürece
memuriyetleri ile ilgili özlük hakları devam ettiği gibi, bu süreler terfi ve
emekliliklerinde hesaba katılır. Terfileri başkaca bir işleme gerek duyulmadan
süresinde yapılır.
Üniversite
öğretim elemanları, uzmanlıklarına uyan işler için, 4.11.1981 tarihli ve 2547
sayılı Yüksek Öğretim Kanununun 38 inci maddesine göre Başkanlık teşkilâtında
görevlendirilebilir.
Sözleşmeli personel çalıştırılması
MADDE 20. – Başkanlık
teşkilâtında, Devlet Memurları Kanununun sözleşmeli personel çalıştırılması
hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın en az dört yıllık yükseköğretim
kurumlarından mezun olan Türk ve yabancı elemanlar sözleşmeli olarak
çalıştırılabilir. Bu şekilde istihdam edileceklerin çalıştırılma usul ve
esasları ile Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) bendine göre
çalıştırılan sözleşmeli personel için belirlenen tavan ücreti aşmamak kaydıyla
sözleşme ücretleri Bakanlar Kurulunca tespit edilir.
Sözleşme ile araştırma, etüt ve proje yaptırma
MADDE 21. –
Başkanlığın görevleri kapsamındaki faaliyetlerle ilgili olarak araştırma, etüt
ve proje hazırlama ve diğer işler, hazırlanacak yönetmelikteki esaslar
çerçevesinde sözleşme ile Türk ve yabancı gerçek ve tüzel kişilere
yaptırılabilir.
Uygulanmayacak hükümler
MADDE 22. –
Başkanlığın görevleri kapsamındaki işlemlerde, 26.5.1927 tarihli ve 1050 sayılı
Muhasebei Umumiye Kanunu, 21.2.1967 tarihli ve 832 sayılı Sayıştay Kanunu ve
8.9.1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümleri uygulanmaz.
Koordinasyon ofisleri
MADDE 23. –
Başkanlığın yurt dışında yürüteceği proje, program ve yardım işlemlerinin
gerektirdiği koordinasyonun sağlanması için Başkanlıkta görevli personelden
görevlendirilecekler ile bunlara yardımcı olmak üzere mahallinden temin
edilecek ve ofis hizmetlerinde kullanılacak personelin niteliği, sayısı, görev
süresi ve bunlara ödenecek ücretlerin belirlenmesi, personele yapılacak
harcamalar dışında kalan harcamaların neler olacağı ile harcamaya ilişkin usul
ve esaslar Başkanlığın önerisi ve Koordinasyon Kurulunun uygun görüşü üzerine
Bakanlar Kurulunca belirlenir.
Kadro ihdası
MADDE 24. – 480 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin ekinde yer alan (2) sayılı listedeki kadrolar iptal
edilmiş ve 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin
ilgili bölümünden çıkarılmış, bu Kanuna ekli (1) sayılı listede yer alan
kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı
cetvele “Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı (TİKA)” bölümü olarak eklenmiştir.
MADDE 25. – Devlet
Memurları Kanununun;
a)
36 ncı maddesinin “Ortak Hükümler” başlıklı bölümünün A-11 numaralı bendine
“Gümrük Uzman Yardımcıları” ibaresinden sonra gelmek üzere “Teknik Yardım Uzman
Yardımcıları”, “Gümrük Uzmanlığına” ibaresinden sonra gelmek üzere “Teknik
Yardım Uzmanlığına”,
b)
Mülga 213 üncü maddesinden sonra gelen “Zam ve tazminatlar” başlıklı ek
maddesinin “II-Tazminatlar” bölümünün “A-Özel Hizmet Tazminatı” bendinin (i)
alt bendine “Gümrük Uzmanları” ibaresinden sonra gelmek üzere “Teknik Yardım
Uzmanları”,
c)
(I) sayılı ek gösterge cetvelinin “I-Genel İdare Hizmetleri Sınıfı” bölümünün;
1.
(c) bendine “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı”, ibaresinden sonra gelmek üzere
“Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanı”,
2.
(f) bendine “GAP İdaresi Başkan Yardımcısı”, ibaresinden sonra gelmek üzere
“Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkan Yardımcısı”,
3.
(h) bendine “Gümrük Uzmanları” ibaresinden sonra gelmek üzere “Teknik Yardım
Uzmanları”,
İbareleri
eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1. – Bu
Kanun ile yapılan yeni düzenleme sebebi ile kadroları iptal edilen personel,
başkaca bir işleme gerek kalmaksızın aynı unvanlı yeni kadrolarına atanmış
sayılırlar.
Bu
Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi
Başkanlığında görevli personelden en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından
veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından
mezun olduktan sonra Başkanlıkta ihtisas gerektiren işlerde en az dört yıl
çalışmış olanlar, bu Kanunun yayımlandığı tarihten itibaren bir yıl içinde
açılacak en fazla iki yeterlik sınavında başarılı olmaları halinde teknik
yardım uzmanı kadrolarına atanırlar. Bu şekilde çalışma süreleri dört yıldan az
olanlardan, 31.12.2000 tarihi itibariyle Başkanlıkta kadrolu veya sözleşmeli
olarak çalışan personelden, altı ay içerisinde yapılacak sınavda başarılı
olanlar teknik yardım uzman yardımcısı kadrolarına atanırlar.
Bu Kanunun yayımlandığı tarihte
TİKA’da sözleşmeli olarak çalıştırılan personelden yukarıdaki fıkra dışında kalanlar,
bu Kanunun yayımlandığı tarihten itibaren bir yıl içinde durumlarına uygun boş
kadrolara atanabilir.
Bu Kanun uyarınca memur
kadrosuna ataması yapılan personelin Ekonomik, Kültürel, Eğitim ve Teknik
İşbirliği Başkanlığında sözleşmeli statüde geçen hizmet süreleri, öğrenim
durumu itibariyle yükselebilecekleri dereceyi aşmamak ve boş kadro bulunmak
koşuluyla Devlet Memurları Kanununun ek geçici 1, 2 ve 3 üncü maddeleri ile
mezkûr Kanuna 22.9.1991 tarihli ve 458 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile eklenen
ek geçici madde hükümleri dikkate alınarak kazanılmış hak aylık, derece ve
kademelerinin tespitinde değerlendirilir.
Bu suretle 8.6.1949 tarihli ve
5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu ile ilişkilendirilen
personelin kazanılmış hak aylık derecelerinde değerlendirilmeyen geçmiş
hizmetleri yürürlükteki hükümlere göre emekli keseneğine esas aylıklarında
değerlendirilir.
Bu madde hükmüne göre ataması
yapılan personelin bu Kanunun yayımlandığı tarihten önceki en son ayda almış
oldukları net sözleşme ücretinin atandıkları kadroda kendilerine ödenecek olan
aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar ile fazla mesainin toplam net
tutarından fazla olması halinde aradaki fark kapanıncaya kadar damga vergisi
hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tâbi tutulmaksızın tazminat olarak
ödenir.
MADDE 26. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 27. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
EK-I
(1)
SAYILI CETVEL
TÜRK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA İDARESİ BAŞKANLIĞI |
|||||
Koordinasyon Kurulu |
Başkan |
Başkan Yardımcıları
|
Ana Hizmet
Birimleri |
Danışma Birimi |
Yardımcı Birim |
Koordinasyon Kurulu |
Başkan |
Başkan Yardımcısı Başkan Yardımcısı |
1. Ekonomik, Ticarî ve Teknik İşbirliği Daire
Başkanlığı 2. Eğitim, Kültür ve Sosyal İşbirliği Daire
Başkanlığı |
Hukuk Müşavirliği |
Personel, İdarî ve Malî İşler Daire Başkanlığı |
EK– II
(1)
SAYILI LİSTE
TÜRK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA İDARESİ BAŞKANLIĞI
TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
GİH |
Başkan |
1 |
1 |
GİH |
Başkan Yardımcısı |
1 |
2 |
GİH |
1 inci Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
GİH |
Daire Başkanı |
1 |
3 |
GİH |
Şube Müdürü |
1 |
4 |
GİH |
Şube Müdürü |
2 |
2 |
GİH |
Şube Müdürü |
3 |
3 |
AH |
Avukat |
7 |
1 |
TH |
Teknik Yardım Uzmanı |
4 |
3 |
GİH |
Teknik Yardım Uzmanı |
5 |
16 |
TH |
Teknik Yardım Uzmanı |
5 |
3 |
GİH |
Teknik Yardım Uzmanı |
6 |
17 |
TH |
Teknik Yardım Uzmanı |
6 |
3 |
GİH |
Teknik Yardım Uzman Yardımcısı |
9 |
8 |
GİH |
Uzman |
3 |
1 |
GİH |
Uzman |
5 |
2 |
GİH |
Uzman |
6 |
6 |
GİH |
Uzman |
7 |
2 |
GİH |
Programcı |
5 |
1 |
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
9 |
1 |
GİH |
Mütercim |
5 |
1 |
GİH |
Mütercim |
6 |
2 |
GİH |
Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni |
4 |
2 |
GİH |
Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni |
7 |
2 |
GİH |
Ambar Memuru |
6 |
1 |
GİH |
Memur |
5 |
2 |
GİH |
Memur |
6 |
3 |
GİH |
Memur |
7 |
3 |
GİH |
Memur |
8 |
1 |
GİH |
Memur |
9 |
2 |
GİH |
Memur |
11 |
1 |
GİH |
Daktilograf |
6 |
1 |
GİH |
Daktilograf |
8 |
1 |
GİH |
Daktilograf |
10 |
1 |
GİH |
Sekreter |
7 |
1 |
GİH |
Sekreter |
10 |
3 |
GİH |
Sekreter |
11 |
1 |
GİH |
Santral Memuru |
10 |
2 |
THS |
Teknisyen |
11 |
1 |
GİH |
Şoför |
8 |
3 |
GİH |
Şoför |
11 |
3 |
GİH |
Şoför |
12 |
2 |
YH |
Bekçi |
10 |
1 |
YH |
Hizmetli |
10 |
3 |
YH |
Hizmetli |
11 |
1 |
YH |
Hizmetli |
12 |
1 |
|
|
TOPLAM |
125 |