T.B.M.M. (S. Sayısı : 213)
SamsunMilletvekili Ahmet Demircan ve 18 Arkadaşının,
Kuzey Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilâtının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Teklifi ve İçtüzüğün 37 nci Maddesine Göre Doğrudan Gündeme Alınma Önergesi
(2/119)
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
2/119 esas numaralı Kanun Teklifimin, İçtüzüğün 37 nci maddesi gereğince doğrudan Genel Kurulda görüşülmesi için gereğini arz ederim.
Saygılarımla. 21.10.1999
Ahmet Demircan
Samsun
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Kuzey Anadolu Projesi (KAP) Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilâtının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Teklifimiz ilişikte sunulmuştur.
Gereğini arz ederiz. 6.7.1999
| Ahmet Demircan | |||
| Samsun | |||
| Abdullatif Şener | Musa Uzunkaya | ||
| Sıvas | Samsun | ||
| Turhan Alçelik | Akif Gülle | ||
| Giresun | Amasya | ||
| Yasin Hatiboğlu | Eyüp Fatsa | ||
| Çorum | Ordu | ||
| Mehmet Bekâroğlu | M. Ergün Dağcıoğlu | ||
| Rize | Tokat | ||
| Bekir Sobacı | Şeref Malkoç | ||
| Tokat | Trabzon | ||
| İsmail Alptekin | Hüseyin Karagöz | ||
| Bolu | Çankırı | ||
| Azmi Ateş | Zeki Ünal | ||
| İstanbul | Karaman | ||
| Prof. Dr. Latif Öztek | Mehmet Özyol | ||
| Elazığ | Adıyaman | ||
| İsmail Kahraman | Ahmet Cemil Tunç | ||
| İstanbul | Elazığ |
GEREKÇE
Kalkınma ve gelişme faaliyetleri ile birlikte, yatırımların bölgelere göre dengesiz dağılımı sonucu ülkemizde bölgelerin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmişlik düzeyi, farklılıklar göstermektedir. Bu farklılaşma bölgelere göre gelir dağılımında eşitsizliklere yol açmaktadır.
Son 20 yılda dünyada çok büyük kalkınma ve gelişmeler sağlanmasına rağmen ülkemizde bölgeler arası sosyo-ekonomik gelişme farkları gittikçe artmış, bölgelerin dengeli bir şekilde gelişmesi sağlanamamış, dolayısıyla vatandaşlar arasında, refah seviyesi bakımından büyük uçurumlar oluşması önlenememiştir.
Ülkemizin gelişmesinde, bölgesel kalkınma kavramı her dönemde büyük önem taşımıştır. 1960’lı yıllarda bölge kalkınma planları yapacağı kalkınma planlarında yer almakla birlikte, bu yönde ilk adım 1971’de DPT bünyesinde Kalkınmada Öncelikli Yöreler Dairesi kurulmasıyla atılabilmiştir. Bunu da GAP izlemiştir.
Bölgesel dengesizliklerin önemli olduğu ülkelerde sorun, genel ekonomik gelişme politikasıyla bütünleşen uzun süreli bölge planları içinde ele alınmaktadır. Birleşmiş Milletler ve AET tarafından yapılan çalışmalar, böyle bir mücadelenin kamu otoritesine dayanmak zorunda olduğunu göstermektedir. Endüstrileşmenin ileri aşamasında bulunan ülkelerde geri kalmış ve duraklamış bölgelerin kalkınmasıyla ilgili önlemler altyapı, işgücü ve bölgesel özendirici önlemler olarak üç alanda yoğunlaştırmak genel bir eğilimdir.
Kuzey Anadolu için bölgesel planlama yapılırken, bölgenin Kuzey-Güney arasında geçiş konumu nedeniyle yetersiz altyapısı, yoğun olarak yaşanan aktif nüfus göçü nedeniyle işgücü ve istihdam sorunları ile bölgenin doğal güzellikleri ve çevresindeki dev dış pazar olanakları dikkate alınmalıdır.
Dünyamız ve etrafımızdaki ülkelerle ülkemizdeki sorunlar özellikle daha belirsiz ve karmaşık hale gelmiştir. Ülkemizdeki sorunların tek elden ve merkezden çözümü güçleşmiştir. Bu gerçekten hareketle son 7 yıldır “Karadeniz Ekonomik İşbirliği Bölgesi” geliştirilmeye çalışılmakta ve böylece kuzey komşumuz ve Karadeniz’e sahili olan ülkelerdeki gelişmeler, ülkemizin gelişmesi açısından değerlendirilmektedir. Ayrıca, VII nci Beş Yıllık Kalkınma Planı ve 1996 yılı programında, bölgesel planlamaların geliştirileceği görüşüne yer verilmektedir. Yasa bu yaklaşımların uygulanması amacına dayanmaktadır.
Sovyetler Birliği’nde ve Doğu Avrupa’da meydana gelen değişmeler; Karadeniz Bölgesinin tekrar, başta Türkiye olmak üzere çevresindeki ülkeler ve toplumlar için büyük yararlar sağlayabilecek bir siyasî, ekonomik ve kültürel ilişkiler sistemi haline dönüştürülmesi kendi içindeki ilişkilerini güçlendirerek, dünya ekonomisine daha etkili bir şekilde katılabilmesi için tarihi bir fırsat yaratmıştır.
Böyle bir sistem, Türkiye’nin uluslararası ilişkileri içindeki yerinin önemini büyük ölçüde artırabilir. Türkiye, önümüzdeki dönem içinde bilimsel, teknolojik, ekonomik ve kültürel alanda üstün başarı göstererek, barışçı ve uluslararası hukuka uygun dış politika geleneğini de sürdürerek, kuzeyindeki yeni olanakların değerlendirilmesinde ve komşu ülkeler ile Uzak Doğu ülkeleri arasındaki işbirliği ile çevresinde lider rolü oynayabilir. Böyle bir rol, Türkiye’nin bir bütün olarak, Kuzey Anadolu Bölgemizin çalışkan halkının bölgenin özellikle son on yıldaki bölgesel geri kalmışlığının aşılmasında, kendi yetenek ve becerilerinin ülke ekonomisine daha etkin katılımını sağlayacaktır.
Son on yılda sağlanan ekonomik ve teknik gelişmelerde Kuzey Anadolu Bölgesi payını alamamıştır. Yatırımlar azalmış, durmuş veya çok büyük oranda yavaşlayarak, programda bulunan projelerin bitiş süreleri uzamıştır. Küçük sanayi siteleri ve organize sanayi bölgeleri bakımından bölgenin gelişmişlik durumu geride kalmıştır. Doğal kaynaklar ve enerji potansiyeli büyük olan bölgede bu konularda büyük atılımlar başlatılamamıştır.
1998 verilerine göre, 18 ili kapsayan bölgenin nüfusu Türkiye nüfusunun ancak % 15’i civarında kalmıştır. Buna karşılık yaşlı nüfus bakımından bölgenin payı yüzde 20’ler civarında olup, nüfus artış hızı ülke ortalamasının çok altında bulunmaktadır. Yani aktif ve genç nüfus bölgeden göç etmektedir. Köyler boşalmakta, işsizlik artmakta, faal nüfusun ekonomiye katkısı azalmaktadır. Kırsal kesimin boşalması; işsizlik başta olmak üzere, düzensiz kentleşme, ağır ekonomik ve toplumsal sorunlar yaratmaktadır. Bu durumda büyük kentlere ve batıya olan göç, mevcut ülke sorunlarını da ağırlaştırmıştır. Kentlere yapılan göçün ekonomik ve sosyal yaşama uyum sorunları devam etmektedir.
Bölge illerinin Türkiye ulusal geliri içindeki payı nüfus payının altındadır. Bölgenin ulusal gelir içindeki payı 1979’da % 10 civarında iken 1998’e gelindiğinde aşağılara inmiştir. Bundan daha önemli olan toplam gelir payının daha büyük oranda azalmış olmasıdır.
Kuzey Anadolu insanımız girişimci ve araştırmacı özelliklere sahiptir. Bu insanların girişimciliği ve araştırmacılığı kapasitesinden yararlanılamamıştır. Bölgede yapılacak olan ekonomik önemi haiz projelerin risk sermayesi çerçevesinde desteklenmesi ve teşvik edilmesi halinde Güney Asya ülkelerine benzer kalkınma hamlelerinin oluşturulması mümkün hale gelebilecektir. Bu ise, ancak etkin bir bölgesel kalkınma çerçevesinde mümkün olacaktır.
Bu ve daha pek çok sorunu giderecek ve ülkemizin kalkınması ile uluslararası ilişkilerde yeni boyut getirecek olan Kuzey Anadolu Projesini, araştırmak, planlamak, gerçekleştirilmesini koordine etmek üzere, etkin konumlu bir kuruluşa ihtiyaç vardır. Bunun için Kuzey Anadolu Projesi Kalkınma İdaresi Teşkilâtı adıyla bir kuruluş kurulması kaçınılmaz olmalıdır.
Bu kuruluş önce Kuzey Anadolu Projesi master planını hazırlatacaktır. Bu planın ışığında da proje kapsamına giren illerde gerekli çalışmalara başlanacaktır. Projenin uygulanması ve koordinesinde gerekli, illerin coğrafî, ekonomik, ticarî ve diğer özellikleri dikkate alınarak bölge merkezleri taşra teşkilâtı ile desteklenecektir.
Kuzey Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdarî Başkanlığı, kuruluşu gerçekleştikten sonra proje kapsamına giren illerin; Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ziraat Odaları, Muhtar Dernekleri, Valileri, Belediye Başkanları, Üniversite Rektörleri, İl Genel Meclisi ile gönüllü kuruluşları (her ilin merkezinde ve Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa’daki Vakıf ve Dernekleri) ve illere bağlı ilçe Belediye Başkanları ile istişarî nitelikli yılda üç kez toplantı yapacak ve bu toplantıda ortaya çıkan görüşleri Yüksek Kurul’a bir rapor halinde sunacaktır. Diğer taraftan, bu idare yardımıyla gelişmiş yörelere göç eden yatırımcı vatandaşlarımızın tasarruflarının bölgeye çekilmesi de mümkün olacaktır.
Bölge içerisinde şu anda yapılan bölge kalkınma projeleri bulunmaktadır. Ordu-Giresun Kırsal Kalkınma Projesi ile Zonguldak-Bartın-Karabük Bölgesel Kalkınma Projeleri bunlar arasında zikredilebilir. Kuzey Anadolu Projesi ile bunlar entegre edilerek, daha rasyonel yaklaşımlar yapılabilecektir.
Kuzey Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdarî Teşkilâtı, kanunda sayılan görevleri doğrultusunda, ilgili bütün kamu kuruluşları ve özel kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ortak çalışmalara girişebilir. Teşkilât yapısında, görevlerini gerektirdiği ölçüde organize edebilir ve genişletebilir.
SAMSUN MİLLETVEKİLİ AHMET DEMİRCAN VE ONSEKİZ ARKADAŞININ
TEKLİFİ
KUZEY ANADOLU PROJESİ BÖLGE KALKINMA İDARESİ
TEŞKİLÂTININ KURULUŞ VE GÖREVLERİ
HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
Amaç
MADDE 1. – Bu kanunun amacı, yeni teknolojiler ve girişimcilik ışığında Kuzey Anadolu Projesi kapsamına giren illerde ekonomik, sosyal ve kültürel olarak kalkınmanın yapılanmasını sağlamak amacıyla yatırımların gerçekleştirilmesi, plan, altyapı, konut, sanayi, maden, tarım, hayvancılık, balıkçılık, ormancılık, enerji, ulaştırma ve diğer hizmetlerin etkin bir şekilde yerine getirilmesi için kurum ve kuruluşları arasındaki koordinasyonu sağlamak ve risk sermayesi desteklerini de kullanarak girişimciliği teşvik etmek üzere, Başbakanlığa bağlı, hükmî şahsiyeti haiz, katma bütçe ile idare edilen Kuzey Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilâtı (KAP)’nın kuruluş ve görevlerine ilişkin esasları düzenlemektir.
Kuzey Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilâtı Başbakan’a bağlı olup, Başbakan bu teşkilâtın yönetimi ile yetkilerini gerekli gördüğü takdirde Devlet Bakanı vasıtasıyla kullanabilir.
Kapsam
MADDE 2. – Kuzey Anadolu Projesi Bölgesi; Artvin, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Kastamonu, Sinop, Zonguldak, Bartın, Bolu, Amasya, Tokat, Çankırı, Çorum ve Karabük illerini kapsar. Bugünkü sınırlar içinde yeni iller kurulması halinde bu iller de proje kapsamına dahil edilir.
Görev
MADDE 3. – Kuzey Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilâtının görevleri şunlardır:
a) Hükümetçe kabul edilen kalkınma hedefleri ve ülke kalkınma planları çerçevesinde, bölgede kalkınmayı ve sektörler arası entegrasyonu sağlamak üzere Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı ile işbirliği yapmak,
b) Bölge içindeki faaliyetleri yönlendirmek, uygulamasını değerlendirmek ve takip etmek,
c) Plan ve yıllık programlara uygun olarak uygulama projelerini yapmak veya yaptırmak,
d) KAP Bölgesine yönelik plan, program ve projelerin yapımı ve uygulamasına yönelik her türlü araştırmayı yapmak veya yaptırmak,
e) Hazırlanan yıllık yatırım tekliflerini yıllık yatırım programında gözönüne alınması için Devlet Planlama Teşkilâtına sunmak. Devlet Planlama Teşkilâtı içerisinde kurulacak olan KAP Grup Başkanlığı ile koordinasyon içerisinde olmayı sağlamak,
f) KAP bölge kalkınma planları, programları ve projelerin uygulanması ile ilgili kurum ve kuruluşların faaliyetleri ve proje uygulamalarını takip ve koordine etmek,
g) Bölgede özel sektör ve yabancı sermaye faaliyetlerini, plan ve programların hedef ve amaçlarına uygun bir şekilde yönlendirecek, teşvik ve tanzim edecek öneriler geliştirmek, uygulamayı takip etmek, iş ve yatırım ortamını geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunmak,
h) Bölgenin yurtiçi ve yurtdışı yatırımcılara tanıtımı ile bunların bölgeye yatırım yapmaları için gerekli çalışmaları yapmak,
i) Bölgedeki müteşebbislere, yatırım alanlarının tespiti, yatırım projelerinin hazırlanması ve uygulanması, işletmelerin yönetimi, teknoloji, finansman, pazar imkânlarının geliştirilmesi, işgücü, eğitim gibi konularda hizmet vermek. Bu konuda bölgede ekonomik öneme haiz girişimciliği teşvik ederek, halkın araştırmalara katkısını kalkınmada değerlendirmek ve dinamiğinden yararlanmak,
j) Bölgede kentsel ve kırsal gelişmeyi sağlamaya yönelik altyapı, konut, turizm, kültür, projelerini, kamu ve özel kuruluşlarla işbirliği içinde geliştirmek,
k) Kamu kurum ve kuruluşlarına ait her türlü bina ve tesislerin yapılmasında koordinasyonu sağlamak,
l) Yol, su, elektrik, kanalizasyon altyapısının gerçekleştirilmesinde altyapı, konut, sanayi ve ulaştırma ile ilgili hizmetlerin yürütülmesinde kurum ve kuruluşlar arasındaki koordinasyonu sağlamak,
m) Millî Eğitim Bakanlığı, Tarım Bakanlığı ve ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşları ile koordine ederek halkın her konuda eğitim düzeyinin yükseltilmesini amaçlayan çalışmalarda bulunmak,
n) Kamu kurum ve kuruluşlarının her türlü dış kredi taleplerini incelemek ve ilgili mercilere görüş bildirmek,
o) Başbakanlıkça bu konularda verilecek diğer görevleri yapmak.
Kuruluş
MADDE 4. – Kuzey Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilâtı, Kuzey Anadolu Projesi Yüksek Kurulu ile Kuzey Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (KAP İdaresi)’nden oluşur.
KAP İdaresi, 3 üncü maddede belirtilen hizmetleri yürütmekle görevli ve yetkilidir.
Yüksek Kurul ve görevleri
MADDE 5. – Kuzey Anadolu Projesi Yüksek Kurulu; Başbakan veya Kuzey Anadolu Projesi ile görevlendirilen Devlet Bakanının başkanlığında, Devlet Planlama Teşkilâtının bağlı olduğu Devlet Bakanı, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanı, Sanayi ve Ticaret Bakanı, Bayındırlık ve İskân Bakanı, Tarım Bakanı, Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanı ve Orman Bakanından oluşur.
Sekretarya hizmetleri KAP İdaresince yürütülür.
Yüksek Kurul, KAP İdaresi tarafından hazırlanacak her türlü plan, proje ve programları inceleyerek karara bağlar.
Yüksek Kurulun çalışma usul ve esasları ile diğer hususlar, Başbakan onayı ile yürürlüğe konulacak yönetmelikle belirlenir.
Gerektiğinde Kurula, konuları ile ilgili olarak diğer bankalar da davet edilebilir.
KAP İdaresi Başkanlığı
MADDE 6. – KAP İdaresi, bir başkan, iki başkan yardımcısı ile yeteri kadar personelden oluşur.
Görevlendirme
MADDE 7. – Kadroları karşılık gösterilmek kaydıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın sözleşmeli personel çalıştırabilir.
Ayrıca özel bilgi ve ihtisası gerektiren konularda kadro aranmaksızın ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın yerli ve yabancı elemanlar sözleşmeli olarak çalıştırılabilir. Ancak, bu şekilde çalıştırılacak personel sayısı teknik hizmetler sınıfındaki kadrolu personel sayısının yarısını geçemez.
Genel ve katma bütçeli daireler, iktisadî devlet teşekkülleri ve kamu iktisadî kuruluşları ile bunlara bağlı kuruluşlar ve müesseselerde çalışanlar, Başkanlıkta sözleşmeli olarak istihdam edilebilirler. Başkanlığın bu konudaki talepleri, ilgili kurum ve kuruluşlarca öncelikle sonuçlandırılır. Bu personel ilgili kurumdan aylıksız izinli sayılır. İzinli oldukları sürece memuriyetleri ile ilgili özlük hakları devam ettiği gibi, bu süreler terfi ve emekliliklerinde hesaba katılır. Terfiler başkaca bir işleme gerek kalmaksızın süresinde yapılır.
Başkanlıkta kadro karşılıklı ya da kadro karşılığı olmadan çalıştırılacak sözleşmeli personelin sözleşme usul ve esasları ile ücret miktarı ve her çeşit ödemeler Yüksek Planlama Kurulunca tespit edilir. Sözleşme ile çalıştırılacak personel, istekleri halinde T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilir.
Ayrıca, yukarıda 3 üncü fıkrada belirtilen kurumlarda görevli personel, aylık, ödenek, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer malî, sosyal hak ve yardımları kurumlarınca ödenmek kaydıyla geçici olarak Başkanlıkta görevlendirilebilir. Bu şekilde görevlendirilenlere 10.10.1984 tarih ve 3056 sayılı Kanunun 31 inci maddesindeki hükümlere göre fazla çalışma ücreti ödenir.
Başkanlıkta 5 inci fıkraya göre çalışanlar dışındaki personel Başkanlık Merkez Teşkilâtında çalışan personelin maaş ve ücretleri dışında yararlandığı fazla çalışma ücreti ve diğer malî haklardan aynen istifade eder.
Sözleşme ile araştırma, etüt ve proje yaptırma
MADDE 8. – KAP İdaresi, planların yapılması tatbikatı ve koordinasyonu ile ilgili olarak araştırma, etüt ve proje tetkiki gibi işleri, üniversitelere ve kamu kurumlarına veya yabancı gerçek ve tüzelkişilere sözleşme ile yaptırabilir.
Kadrolar
MADDE 9. – Ekli listede yer alan kadrolar ihdas edilerek, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki cetvellere KAP İdaresi Bölümü olarak eklenmiştir.
İdarenin gelirleri
MADDE 10. – KAP İdaresinin gelirleri şunlardır:
a) Her türlü yardım ve bağışlar ile iç ve dış krediler,
b) Faiz, hizmet ve kira gelirleri ile sair gelirler,
c) Devlet Bütçesinden ayrılacak ödenekler,
KAP İdaresinin ita amiri Başkandır. Başkan, bu yetkisini yardımcılarına devredebilir.
Araç, gereç ve bina
MADDE 11. – KAP İdaresi Başkanlığının her türlü araç, gereç, bina ve tesisleri İdarenin talebi üzerine, uygun görülmesi halinde Başbakanlıkça sağlanır.
MADDE 12. – Başkanlık görevleri ile ilgili olarak gerekli gördüğü bilgileri bütün kamu kurum ve kuruluşlarından ve diğer gerçek ve tüzelkişilerden doğrudan istemeye yetkilidir. Kendilerinden bilgi istenen kamu kurum ve kuruluşları ile diğer gerçek ve tüzelkişiler bu bilgileri zamanında vermekle mükelleftir. Bu suretle elde edilen bilgilerin ticarî sır mahiyetinde olanlarının gizliliğine riayet edilir.
Uygulanacak hükümler
MADDE 13. – Bu Kanun hükümlerine göre yapılacak işlerde, 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu, 832 sayılı Sayıştay Kanunu ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümleri uygulanmaz.
KAP İdaresinin denetimi
MADDE 14. – KAP İdaresinin denetimi 20.10.1983 tarihli ve 72 sayılı Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu Hakkında Kanun Hükmünde Kararname esaslarına tâbidir.
Yürürlük
MADDE 15. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
TEKLİFE EKLİ LİSTE
Kurumu : KAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
Teşkilâtı : Merkez
İhdas Edilen Kadrolar
| Serbest | Tutulan | ||||
| Kadro | Kadro | ||||
| Sınıfı | Unvanı | Derecesi | Adedi | Adedi | Toplam |
| GİH | Başkan | 1 | 1 | – | 1 |
| GİH | Başkan Yardımcısı | 1 | 2 | – | 2 |
| GİH | Müşavir | 1 | 2 | – | 2 |
| GİH | Şube Müdürü | 1 | 2 | – | 2 |
| GİH | Şef | 4 | 4 | – | 4 |
| GİH | Memur | 5 | 3 | 2 | 5 |
| GİH | Memur | 8 | 3 | – | 3 |
| GİH | Memur | 10 | 3 | – | 3 |
| GİH | Bilgisayar İşletmeni | 9 | 4 | – | 4 |
| GİH | Sekreter | 10 | 4 | – | 4 |
| GİH | Şoför | 11 | 3 | 2 | 5 |
| GİH | İktisatçı | 1 | 3 | – | 3 |
| GİH | İktisatçı | 6 | 3 | – | 3 |
| GİH | Sosyolog | 2 | 1 | – | 1 |
| GİH | Sosyolog | 6 | 2 | 1 | 3 |
| GİH | İşletmeci | 2 | 2 | 1 | 3 |
| GİH | İşletmeci | 6 | 2 | 1 | 3 |
| THS | Mühendis | 1 | 2 | – | 2 |
| THS | Mühendis | 3 | 2 | – | 2 |
| THS | Mimar | 2 | 1 | – | 1 |
| Serbest | Tutulan | ||||
| Kadro | Kadro | ||||
| Sınıfı | Unvanı | Derecesi | Adedi | Adedi | Toplam |
| THS | Bölge Plancısı | 1 | 2 | – | 2 |
| THS | Bölge Plancısı | 2 | 1 | – | 1 |
| THS | Şehir Plancısı | 1 | 2 | – | 2 |
| THS | Şehir Plancısı | 2 | 1 | – | 1 |
| THS | Ekonometrist | 2 | 2 | 1 | 3 |
| THS | İstatistikçi | 3 | 1 | – | 1 |
| THS | İstatistikçi | 5 | 1 | – | 1 |
| THS | Teknisyen | 3 | 2 | – | 2 |
| THS | Teknik Ressam | 3 | 1 | 1 | 2 |
| THS | Mühendis | 7 | 4 | 2 | 6 |
| THS | Mühendis | 5 | 3 | 2 | 5 |
| THS | Endüstri Mühendisi | 6 | 1 | 1 | 2 |
| THS | Endüstri Mühendisi | 2 | 1 | 1 | 2 |
| THS | Yöneylem Araştırmacısı | 2 | 1 | 1 | 2 |
| THS | Yöneylem Araştırmacısı | 6 | 1 | 1 | 2 |
| THS | Mühendis | 4 | 2 | 2 | 4 |
| YHS | Bekçi | 11 | 4 | – | 4 |
| YHS | Hizmetli | 11 | 6 | 2 | 8 |
| TOPLAM | 85 | 21 | 106 |
Kurumu : KAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı
Teşkilâtı : Taşra
İhdas Edilen Kadrolar
| Serbest | Tutulan | ||||
| Kadro | Kadro | ||||
| Sınıfı | Unvanı | Derecesi | Adedi | Adedi | Toplam |
| GİH | Bölge Müdürü | 1 | 1 | – | 1 |
| GİH | Grup Müdürü | 2 | 4 | – | 4 |
| GİH | Şube Müdürü | 2 | 2 | – | 2 |
| GİH | Uzman | 5 | 3 | – | 3 |
| GİH | Şef | 5 | 1 | – | 1 |
| GİH | İktisatçı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| GİH | İktisatçı | 3 | 2 | 1 | 3 |
| GİH | İktisatçı | 6 | 2 | – | 2 |
| GİH | İşletmeci | 1 | 1 | – | 1 |
| GİH | İşletmeci | 3 | 2 | – | 2 |
| Serbest | Tutulan | ||||
| Kadro | Kadro | ||||
| Sınıfı | Unvanı | Derecesi | Adedi | Adedi | Toplam |
| GİH | İşletmeci | 6 | 2 | – | 2 |
| GİH | Memur | 6 | 3 | – | 3 |
| GİH | Sekreter | 6 | 5 | 1 | 6 |
| GİH | Memur | 7 | 2 | 1 | 3 |
| GİH | Bilgisayar İşletmeni | 9 | 4 | – | 4 |
| GİH | Şoför | 9 | 4 | – | 7 |
| THS | Jeolog | 2 | 1 | – | 1 |
| THS | Mühendis | 1 | 3 | – | 3 |
| THS | Mühendis | 2 | 3 | – | 3 |
| THS | Şehir-Bölge Plancısı | 2 | 2 | – | 2 |
| THS | Mühendis | 3 | 3 | – | 3 |
| THS | Mühendis | 4 | 3 | – | 3 |
| THS | Mühendis | 6 | 6 | – | 6 |
| THS | Teknisyen | 6 | 3 | – | 3 |
| THS | İstatistikçi | 3 | 1 | – | 1 |
| THS | İstatistikçi | 5 | 1 | – | 1 |
| THS | Endüstri Mühendisi | 2 | 2 | – | 2 |
| THS | Endüstri Mühendisi | 6 | 2 | – | 2 |
| THS | Teknik Ressam | 6 | 2 | – | 2 |
| THS | Hizmetli | 12 | 4 | 2 | 6 |
| YHS | Hizmetli | 10 | 2 | 2 | 4 |
| YHS | Bekçi | 12 | 4 | – | 4 |
| TOPLAM | 85 | 8 | 90 |
SIRA SAYISI 213 ÜN SONU