Dönem : 21 Yasama Yılı : 2

T.B.M.M. (S. Sayısı : 401)

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun, Kadastro Kanunu, Devlet Memurları Kanunu, Harcırah Kanunu ile Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı, 190 Sayılı Genel Kadro Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı, Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ve Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji ve Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler ve Plan ve Bütçe Komisyonları Raporları (1/619, 592, 622)

T.C.

Başbakanlık

Kanunlar ve Kararlar 13.1.2000

Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-1551/243

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 15.12.1999 tarihinde kararlaştırılan “Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun, Kadastro Kanunu, Devlet Memurları Kanunu, Harcırah Kanunu ile Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

Bülent Ecevit

Başbakan

GENEL GEREKÇE

Ülkemizde taşınmaz mallara ait akitlerle her türlü tescil, kadastro, tapulama işlerini mevzuatına göre yapmak, tapu sicillerini, kadastral ve topografik haritaları düzenlemek, uygulamak ve yenilemek için 3045 sayılı Kanunla Başbakanlığa bağlı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü kurulmuştur. Genel Müdürlük bölge müdürlüklerine bağlı Tapu Sicil ve Kadastro müdürlükleri şeklinde taşrada teşkilâtlanmıştır. Merkezî yönetimin iş yükünün azaltılması, taşra teşkilâtındaki işlemlerin denetim ve incelemesinin daha hızlı ve yerinde yapılabilmesi ihtiyacını karşılamak üzere kariyer meslek mensuplarından oluşacak bir denetim birimi ihtiyacı hâsıl olmuştur. Bu ihtiyacı karşılamak amacıyla daha önce Bölge Kontrolörlüğü birimi oluşturulmuş, fakat nitelikli eleman istihdam edilememesi sebebiyle verim alınamamıştır. Halen Bölge Kontrolörü olarak 1 kişi görev yapmaktadır. Nitelikli denetim elemanı istihdam edebilmek amacıyla tapu ve kadastro denetmeni ve yardımcısı kadrolarının ihdasını öngören bu Tasarı hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde1. – Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün taşra teşkilâtında bölge müdürlüklerine bağlı il ve ilçe tapu sicil ve kadastro müdürlüklerinin iş ve işlemlerinin denetimi ile her türlü faaliyetinin incelenmesi ve memurlar hakkında yapılması gereken soruşturmaları ifa etmek üzere, tapu ve kadastro denetmeni ve yardımcısı istihdamı sağlanmaktadır.

Madde 2. – Tapu ve kadastro denetmenlerinin özlük ve malî hakları diğer kamu kurum ve kuruluşlarının taşra teşkilâtında bölge düzeyinde denetim yapan benzer unvanlı görevliler ile eşit düzeye getirilmektedir.

Madde 3. – Tapu ve kadastro denetmenlerinin bölge düzeyinde denetim yapan benzer unvanlı kadrolar gibi harcırah alabilmeleri sağlanmaktadır.

Madde 4. – Tapu ve kadastro denetmen ve yardımcılarının kadro unvanlarının, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki cetvellerde yer alması sağlanmakta ve bölge kontrolörü kadroları iptal edilmektedir.

Madde 5. – Bölge kontrolörleri ile ilgili 21.6.1987 tarihli ve 3402 sayılı Kadastro Kanununun 47 nci maddesinin (L) bendi yürürlükten kaldırılmaktadır.

Geçici Madde 1. – Bölge müdürlüklerinde halen çalışmakta olan ve benzer görevi ifa eden bölge kontrolörlerinin kazanılmış hakları korunarak, bu kanunla getirilen düzenlemeye intibakları sağlanmaktadır.

Madde 6. – Yürürlük maddesidir.

Madde 7. – Yürütme maddesidir.

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KURULUŞU VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABULÜ HAKKINDA KANUN, KADASTRO KANUNU, DEVLET MEMURLARI KANUNU, HARCIRAH KANUNU İLE GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI

MADDE 1. – 29.9.1984 tarihli ve 3045 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanuna aşağıdaki madde eklenmiştir.

“Tapu ve Kadastro Denetmeni

EK MADDE 2. – Tapu ve Kadastro Bölge müdürlüklerine bağlı Tapu Sicil ve Kadastro müdürlüklerinde denetim, inceleme ve soruşturma yapmak üzere, Tapu ve Kadastro Denetmenleri istihdam olunur.

Bunlar; hukuk, siyasal bilgiler, iktisadî ve idarî bilimler fakülteleri, harita-kadastro, jeodezi ve fotogrametri mühendisi yetiştiren fakülteler ile en az 4 yıllık eğitim veren dengi yurtiçi ve yurtdışı yüksek öğretim kurumlarından birini bitirenler arasından yapılacak sınav sonucunda mesleğe denetmen yardımcısı olarak alınırlar ve en az üç yıl çalıştıktan sonra bu süredeki çalışmaları olumlu bulunanlar, Genel Müdürlükçe açılacak yeterlik sınavında başarılı olmak şartıyla, denetmen kadrolarına atanırlar. Denetmenlerin mesleğe giriş ve yeterlik sınavları ile çalışma, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.”

MADDE 2. – 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun;

a) 213 üncü maddesinden sonra gelen “Zam ve tazminatlar” başlıklı ek maddesinin “II-Tazminatlar” bölümünün “(A) Özel Hizmet Tazminatı” bendinin (i) alt bendine, “Özürlüler Uzmanları” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Denetmenleri” ibaresi,

b) (I) sayılı ek gösterge cetvelinin Genel İdare Hizmetleri bölümünün (h) fıkrasına “Dış Ticarette Standardizasyon Denetmenleri” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Denetmenleri” ibaresi,

eklenmiştir.

MADDE 3. – 10.2.1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33 üncü maddesinin (b) bendine, “İlköğretim Müfettişleri ve Müfettiş Yardımcıları” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Denetmenleri ve Denetmen Yardımcıları” ibaresi eklenmiştir.

MADDE 4. – Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne ait ekli (I) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilmiş, ekli (II) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye bağlı (I) sayılı cetvelin adı geçen Genel Müdürlüğe ait bölümüne eklenmiştir.

MADDE 5. – 21.6.1987 tarihli ve 3402 sayılı Kadastro Kanununun 47 nci maddesinin (L) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.

GEÇİCİ MADDE 1. – Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce Bölge Kontrolörü kadrosuna atanmış ve halen bu kadroda görev yapmakta olanlar başkaca bir işleme gerek kalmaksızın “Tapu ve Kadastro Denetmeni” kadrolarına atanmış sayılırlar.
 
 
 
 

MADDE 6. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 7. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
 
  Bülent Ecevit    
  Başbakan    
  Devlet Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb. Yrd. En. ve Tab. Kay. Bak. ve Başb. Yrd.
  D. Bahçeli H. H. Özkan M. C. Ersümer
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı V.
  R. Önal Prof. Dr. T. Toskay R. K. Yücelen
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  Prof. Dr. Ş. S. Gürel S. Somuncuoğlu Y. Yalova
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı V. Devlet Bakanı
  M. Yılmaz Prof. Dr. H. Y. Gökalp R. K. Yücelen
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  H. Gemici Prof. Dr. Ş. Üşenmez E. S. Gaydalı
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  F. Ünlü Prof. Dr. A. Çay M. A. İrtemçelik
  Adalet Bakanı Millî Savunma Bakanı İçişleri Bakanı
  Prof. Dr. H. S. Türk S. Çakmakoğlu S. Tantan
  Dışişleri Bakanı V. Maliye Bakanı V. Millî Eğitim Bakanı
  Prof. Dr. Ş. S. Gürel M. A. İrtemçelik M. Bostancıoğlu
  Bayındırlık ve İskân Bak. Sağlık Bakanı Ulaştırma Bakanı
  K. Aydın Doç. Dr. O. Durmuş Prof. Dr. E. Öksüz
  Tarım ve Köyişleri Bak. Çalışma ve Sos. Güv. Bak. Sanayi ve Ticaret Bak.
  Prof. Dr. H. Y. Gökalp Y. Okuyan A. K. Tanrıkulu
  Kültür Bakanı Turizm Bakanı Orman Bakanı
  M. İ. Talay E. Mumcu Prof. Dr. N. Çağan
  Çevre Bakanı    
  F. Aytekin    

 

(1/619) ESAS NUMARALI TASARIYA EKLİ LİSTELER

(I) SAYILI LİSTE

İPTALİ UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN

KURUMU : TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLÂTI : TAŞRA
 
    Serbest Tutulan      
    Kadro Kadro      
  Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam
  GİH Bölge Kontrolörü 1 8   8
  GİH Bölge Kontrolörü 2 22   22
  GİH Bölge Kontrolörü 3 15   15
  TOPLAM   45   45  

(II) SAYILI LİSTE

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN

KURUMU : TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLÂTI : TAŞRA
 
    Serbest Tutulan      
    Kadro Kadro      
  Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmeni 1 1   1
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmeni 3 4   4
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmeni 4 5   5
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmeni 5 5   5
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmen Yardımcısı 7 10   10
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmen Yardımcısı 8 10   10
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmen Yardımcısı 9 10   10
    TOPLAM   45   45

T. C.

Başbakanlık

Kanunlar ve Kararlar 24.12.1999

GenelMüdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-1375/6430

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 26.10.1999 tarihinde kararlaştırılan “190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

Bülent Ecevit

Başbakan

GENEL GEREKÇE

Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünce yürütülmekte olan ve 2495 sayılı Bazı Kurum ve Kuruluşların Korunması ve Güvenliklerinin Sağlanması Hakkında Kanun gereğince etkin bir şekilde korunması gereken Patnos ve İkizcetepeler barajları, Tatarhöyük Sulama Tünelleri ile Kars XXIV üncü Bölge Müdürlüğü bölge merkezinde zorunlu olan güvenlik teşkilâtının kurulabilmesi ve özel güvenlik teşkilâtı il koordinasyon kurulu kararlarınca belirlenen sayıda özel güvenlik görevlisi çalıştırılabilmesi için 136 adet koruma ve güvenlik görevlisi ihtiyacının karşılanabilmesi amacıyla bu Kanun Tasarısı hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. – Bu madde ile, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün taşra teşkilâtında istihdamı zorunlu olan koruma ve güvenlik görevlileri için gerekli olan kadro ihtiyacının karşılanması amaçlanmaktadır.

Madde 2. – Yürürlük maddesidir.

Madde 3. – Yürütme maddesidir.

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

190 SAYILI GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN EKİ CETVELLERİN DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE AİT

BÖLÜMÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. —Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün taşra teşkilâtında kullanılmak üzere, ekli listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (1) sayılı cetvelin ilgili bölümüne eklenmiştir.

MADDE 2.—Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE3.—Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
 
  Bülent Ecevit    
  Başbakan    
  Devlet Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb. Yrd. En. ve Tab. Kay. Bak. ve Başb. Yrd.
  D. Bahçeli H. H. Özkan M. C. Ersümer
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  R. Önal Prof. Dr. T. Toskay M. Keçeciler
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  Prof. Dr. Ş. S. Gürel  S. Somuncuoğlu Y. Yalova
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı V. Devlet Bakanı 
  M. Yılmaz Prof. Dr. Ş. Üşenmez R. K. Yücelen
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  H. Gemici Prof. Dr. Ş.Üşenmez E. S. Gaydalı
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı V. Devlet Bakanı
  F.Ünlü Prof. Dr. E. Öksüz M. A. İrtemçelik
  Adalet Bakanı  Millî Savunma Bakanı İçişleri Bakanı
  Prof. Dr. H. S. Türk S. Çakmakoğlu S. Tantan
  Dışişleri BakanıV. Maliye Bakanı Millî Eğitim Bakanı
  Ş. S. Gürel S. Oral M. Bostancıoğlu
  Bayındırlık ve İskân Bakanı Sağlık Bakanı Ulaştırma Bakanı 
  K. Aydın Doç. Dr. O. Durmuş Prof. Dr. E. Öksüz
  Tarım ve Köyişleri Bakanı Çalışma ve Sos. Güv. Bak. Sanayi ve Ticaret Bakanı
  Prof. Dr. H. Y. Gökalp Y.Okuyan A. K. Tanrıkulu 
  Kültür Bakanı Turizm Bakanı Orman Bakanı
  M. İ. Talay E. Mumcu Prof. Dr. N. Çağan
  Çevre BakanıV.    
  N.Çağan    

(1/592) ESAS NUMARALI TASARIYA EKLİ CETVEL

(I) SAYILI CETVEL

KURUMU :DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLÂTI :TAŞRA

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN


 
        Serbest Kadro Tutulan Kadro  
  Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam
  GİH Kor. ve Güv. Görevlisi 11 136   136
    TOPLAM   136   136

Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar,

Bilgi ve Teknoloji Komisyonu 24.3.2000

Esas No. :1/592

Karar No. :24

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

“190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 2.3.2000 tarihinde yaptığı toplantıda; Maliye Bakanlığı, Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilâtı temsilcilerinin katıldığı toplantıda incelenip görüşülmüştür.

Kanun Tasarısının genel gerekçesinde belirtildiği üzere, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünde yürütülmekte olan ve 2495 sayılı Bazı Kurum ve Kuruluşların Korunması ve Güvenliklerinin Sağlanması Hakkında Kanun gereğince etkin bir şekilde korunması gereken Ağrı İli Patnos, Balıkesir İli İkizce Tepeler barajları ve Şanlıurfa, Bozova Tatar Höyük sulama tünelleri ile Kars XXIV üncü Bölge Müdürlüğü bölge merkezinde zorunlu olan güvenlik teşkilâtının kurulabilmesi ve özel güvenlik teşkilâtı il koordinasyon kurulu kararlarınca belirlenen sayıda özel güvenlik görevlisi ihtiyacının karşılanması amaçlanmıştır.

İlgili Bakanlık temsilcileri ve Komisyon üyelerinin uygun görüşleri üzerine Kanun Tasarısının maddelerine geçilmesi oybirliği ile kabul edilmiştir.

Kanun Tasarısının 1, 2 ve 3 üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz havalesi gereği Plan ve Bütçe Komisyonuna gönderilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile sunulur.
 
  Başkan Başkanvekili
  Oktay Vural Miraç Akdoğan
  İzmir Malatya
    (İmzada bulunamadı)
  Kâtip Üye
  Cumali Durmuş Halit Dikmen
  Kocaeli Aydın
  Üye Üye
  İlhan Aytekin Orhan Şen
  Balıkesir Bursa
  (İmzada bulunamadı)  
  Üye Üye
  Hüseyin Karagöz Nurettin Atik
  Çankırı Diyarbakır
  Üye Üye
  Abdülsamet Turgut Mustafa Geçer
  Diyarbakır Hatay
  Üye Üye
  Akif Serin Nevzat Taner
  İçel Kahramanmaraş
  Üye Üye
  Ahmet Arkan Özkan Öksüz
  Kocaeli Konya
  Üye Üye
  Ali Serdengeçti Eyüp Doğanlar
  Manisa Niğde
  (İmzada bulunamadı)  
  Üye Üye
  Mükerrem Levent Şükrü Ünal
  Niğde Osmaniye

T. C.

Başbakanlık 25.1.2000

Kanunlar ve Kararlar Genel Müdürlüğü

Sayı :B.02.0.KKG.0.10./101-1338/449

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Sağlık Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 14.1.2000 tarihinde kararlaştırılan “Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

Bülent Ecevit

Başbakan

GENEL GEREKÇE

Sağlık hizmetlerinin yurt sathına eşit ve dengeli bir şekilde götürülebilmesi; sağlık kurum ve kuruluşlarının her türlü araç-gereçle teçhiz edilmelerinin yanında, norm kadro yönetmeliğinde öngörülen sayı ve nitelikte sağlık personelinin istihdamı ile mümkündür. Halen hizmet sunmakta olan sağlık kurum ve kuruluşları personel yetersizliği nedeniyle yeterli hizmet veremediği gibi, kapasitesi artırılan veya yeni açılan sağlık kurum ve kuruluşlarının personel ihtiyacı da diğer kuruluşlardan karşılandığından tüm sağlık kurum ve kuruluşlarında hizmet kalitesi düşmektedir.

Personel yetersizliği nedeniyle eksik kapasiteyle çalışmakta olan, kapasitesi artırılan veya yeni hizmete açılan sağlık kurum ve kuruluşlarında yeterli sayı ve nitelikte personel istihdam ederek, yurt sathında sağlık hizmetlerinin etkinliğini artırmak ve neticede ülke kaynaklarının daha rasyonel bir şekilde kullanımını sağlamak amacıyla Sağlık Bakanlığının taşra teşkilâtında kullanılmak üzere kadro ihdas edilmesine ihtiyaç duyulmuştur.

Ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa bir ek madde eklenerek, gerek Sağlık Bakanlığında gerekse diğer kurum ve kuruluşlarda personel planlamasının daha verimli yapılabilmesini sağlamak üzere; ilk defa, yeniden veya naklen atanan Devlet Memurlarının belli bir süre görev yapmadan kurum içi veya kurumlararası yer değişikliği yapamayacağı hususunda düzenleme yapılmaktadır.

Tasarı bu amaçlarla hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1.—Madde ile Sağlık Bakanlığının taşra teşkilâtında kullanılmak üzere, Sağlık Hizmetleri Sınıfından çeşitli unvanlarda 37 517 adet kadro ihdas edilmektedir.

Madde 2. — Madde ile 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye bir ek madde eklenerek tahsis edilen kadroların kullanımına ilişkin usul ve esaslar belirlenmektedir.

Madde 3. —Madde ile 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye bir geçici madde eklenerek kalkınmada öncelikli yörelerde sağlık hizmetleri veren personel ihtiyacını karşılamaya yönelik tedbirler getirilmektedir.

Madde 4. —Madde ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa bir ek madde eklenerek kurum içi kurumlar arası geçişler nedeniyle görev yerlerinde oluşan açığın önüne geçilmesi amaçlanmaktadır.

Madde 5.— Yürürlük maddesidir.

Madde 6.—Yürütme maddesidir.

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE VE DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN

TASARISI

MADDE 1. —Sağlık Bakanlığının taşra teşkilâtında kullanılmak üzere, ekli listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 13.12.1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin ilgili bölümüne eklenmiştir.

MADDE2.—190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki madde eklenmiştir.

“EKMADDE5. —Sağlık Bakanlığının bu Kanunla tahsis edilmiş bulunan serbest kadroları ile mevcut serbest kadrolarının; Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca birlikte hazırlanarak Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulacak norm kadro usul ve esasları ile sayılarını gösterir yönetmeliğe uygun olarak merkez, taşra ve hizmet birimleri itibarıyla dağılımı yapılır.

Kadroların, belirlenecek norm kadro sayılarına göre dağıtılmasından sonra mevcut personel bu kadrolar ile ilişkilendirilir.

Norm kadro sayısının değişmesi dışında kadroların birimler itibarıyla dağılımı değiştirilemez. Bu kadrolarla ilişkilendirilen personel, bir hizmet birimi için tahsis edilen kadroların boşalması halinde, yılda iki ayı geçmemek üzere yapılacak geçici görevlendirmeler hariç, kadrolarının bulunduğu birimler dışında çalıştırılamazlar.

Bakanlığın ihtiyaç fazlası olduğu tespit edilen boş kadroları, Maliye Bakanlığının ve Devlet Personel Başkanlığının görüşleri üzerine Bakanlar Kurulunca ihtiyacı olan diğer kamu kurum ve kuruluşlarına tahsis edilir.”

MADDE3.—190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 9. —Bakanlığın Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarına 31.12. 2000 tarihine kadar açıktan ilk defa atanacakların, hizmet sürelerinin ilk dört yılının en az iki yılını kalkınmada öncelikli yörelerde ifa etmeleri zorunludur. İhtisaslarını tamamlayarak uzman tabipliğe atananların ise uzman tabipliklerinin ilk dört yılının en az bir yılını kalkınmada öncelikli yörelerde ifa etmeleri şarttır. Her türlü kanunî izin kullanımları (yıllık izin ve yataklı tedavi kurumlarında geçen tedavi süreleri hariç) yukarıda belirtilen iki ve bir yıllık sürelerin hesabında dikkate alınmaz.”

MADDE4.—14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa aşağıdaki madde eklenmiştir.

“EKMADDE36.— Bu Kanuna tâbi olarak ilk defa, yeniden veya naklen atanan Devlet Memurlarının, atandıkları tarih itibariyle iki yıl geçmedikçe, kurum içi veya kurumlar arası yer değişikliği yapılamaz.”

MADDE 5. — Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 6. — Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
 
  Bülent Ecevit    
  Başbakan    
  Devlet Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb. Yrd. En. ve Tab. Kay. Bak. ve Başb. Yrd. V.
  D. Bahçeli H. H. Özkan Y. Okuyan
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  R. Önal Prof. Dr. T. Toskay M. Keçeciler
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  Prof. Dr. Ş. S. Gürel  S. Somuncuoğlu Y. Yalova
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı  Devlet Bakanı V. 
  M. Yılmaz Prof. Dr. R. Mirzaoğlu Y. Yalova
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  H. Gemici Prof. Dr. Ş.Üşenmez E. S. Gaydalı
  Devlet Bakanı Devlet Bakanı  Devlet Bakanı
  F.Ünlü Prof. Dr. A. Çay M. A. İrtemçelik
  Adalet Bakanı  Millî Savunma Bakanı İçişleri Bakanı
  Prof. Dr. H. S. Türk S. Çakmakoğlu S. Tantan
  Dışişleri BakanıV. Maliye Bakanı Millî Eğitim Bakanı
  Ş. S. Gürel S. Oral M. Bostancıoğlu
  Bayındırlık ve İskân Bakanı Sağlık Bakanı Ulaştırma Bakanı 
  K. Aydın Doç. Dr. O. Durmuş Prof. Dr. E. Öksüz
  Tarım ve Köyişleri Bakanı Çalışma ve Sos. Güv. Bak. Sanayi ve Ticaret Bakanı
  Prof. Dr. H. Y. Gökalp Y.Okuyan A. K. Tanrıkulu 
  Kültür Bakanı Turizm Bakanı Orman Bakanı
  M. İ. Talay E. Mumcu Prof. Dr. N. Çağan
  Çevre Bakanı    
  F. Aytekin    

(1/622) ESAS NUMARALI TASARIYA EKLİ CETVEL

TEŞKİLÂTI : TAŞRA

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN


 
        Serbest Kadro Tutulan Kadro  
  Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam
  SH Başasistan 2 100   100
  SH Başasistan 3 150   150
  SH Başasistan 4 50   50
  SH Sosyal Çalışmacı 5 150   150
  SH  Klinik Şef Yard. 2 100   100
  SH Klinik Şef Yard. 3 67   67
  SH Uzman (Tab. Uz. T. Gö.) 3 750   750
  SH Uzman (Tab. Uz. T. Gö.) 4 1 000   1 000
  SH Uzman (Tab. Uz. T. Gö.) 5 750   750
  SH Tabip 5 3 000   3 000
  SH Diş Tabibi 5 700   700
  SH Biyolog 5 100   100
  SH Psikolog 5 100   100
  SH Fizyoterapist 5 200   200
  SH Eczacı 5 400   400
  SH Diyetisyen 5 200   200
  SH Tıbbî Teknolog 4 100   100
  SH Tıbbî Teknolog 5 200   200
  SH Hemşire 9 12 000   12 000
  SH  Ebe 9 5 000   5 000
  SH Sağlık Memuru 9 12 000   12 000
  SH Diş Protez Tekn. 9 400   400
    TOPLAM   37 517   37 517

Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu 9.3.2000

Esas No. :1/622

Karar No. :31

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Sağlık Bakanlığınca hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca 25.1.2000 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve 3.2.2000 tarihinde Tali Komisyon olarak Komisyonumuza, Esas Komisyon olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen, “Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 24.2.2000 ve 29.2.2000 tarihlerinde yaptığı 18 ve 19 uncu Birleşimlerinde, Sağlık Bakanının Başkanlığında, Başbakanlık, Sağlık, Maliye, Bakanlıkları ile Devlet Personel Başkanlığı ile T. C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.

Tasarı ile; Sağlık Bakanlığının taşra teşkilâtında kullanılmak üzere Sağlık Hizmetleri sınıfında çeşitli unvanlarda 37 517 adet kadro ihdası ile ihdas edilen bu kadroların kullanımına ilişkin esas ve usuller belirtilmekte ve 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye bir geçici madde eklenerek kalkınmada öncelikli yörelerde sağlık hizmeti veren personel ihtiyacını karşılamaya yönelik tedbirler getirilmektedir. Tasarı ile ayrıca; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa da bir ek madde eklenerek, kurum içi ve kurumlar arası yer değişiklikleri konusunda düzenleme yapılmaktadır.

Komisyon toplantısında Sağlık Bakanı tarafından tasarı ile ilgili olarak yapılan açıklamada;

Sağlık hizmetlerinin yeterli ve dengeli bir şekilde dağılımını sağlamak amacıyla Standart Kadro Yönetmeliğinde öngörülen sayı ve nitelikte sağlık personelinin istihdamının gerekli olduğu ancak, personel yetersizliği nedeniyle sağlık hizmetlerinin yeterli verilemediği belirtilmiştir.

Tasarının bu gereklilikten hazırlandığını belirten Sağlık Bakanı, Tasarının yasalaşması ile;

Eksik kapasiteyle çalışmakta olan, kapasitesi artırılan veya yeni hizmete açılan sağlık kurum ve kuruluşlarında yeterli sayı ve nitelikte personel istihdam edilerek, ülke genelinde sağlık hizmetlerinin etkinliğinin artırılacağı ve sağlık hizmetleri alanında ülke kaynaklarının daha rasyonel bir şekilde kullanımının sağlanacağı belirtilmiştir.

Komisyon toplantısında tasarının geneli üzerinde yapılan görüşmelerde, Komisyon üyelerimiz tarafından, Tasarının yasalaşması ile;

Yıllardır atama bekleyen sağlık personelinin atamalarının yapılacağı,

Sağlık hizmetleri sınıfındaki ihtiyacın kısmen de olsa karşılanacağı,

Sosyal devlet olmanın gereği olarak ülkemizin en ücra yerlerine de bu sayede sağlık personelinin gideceği de belirtilmiştir.

Tasarıya ilişkin olarak ayrıca,

Tasarının ciddî bir reform niteliğinde olduğu, bu anlamda SSK ile karşılaştırıldığında bu eşitliğin de sağlanması gerektiği,

Sağlık alanında ülkemizin teknolojik olanaklarının da kullanılarak mobil sistemin kurularak, çok küçük yerlere hastane personeli götürmek yerine teknik donanımlı, kaliteli “mobil sistemle” sağlık hizmeti götürmenin de çok daha etkin olacağı,

Büyük şehirlerdeki yığılmaları engellemenin gerekliliği ve bu anlamda insan kaynaklarının etkin ve doğru kullanılması ve özellikle hastane inşaatlarının bir an önce tamamlanarak teçhizatlarının sağlanmasının önemi de vurgulanmıştır.

Bu görüş ve düşüncelerin belirtilmesinden sonra tasarının genel gerekçesi kabul edilerek maddelerine geçilmiştir.

Verilen önergelerin kabul edilmesi ile;

1 inci Madde;

İhdası uygun görülen kadrolara, özellikle kapasitesi artırılan ve hizmete yeni açılan sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmetlerinin tam kapasiteyle yürütülebilmesi gerekçesiyle, “sağlık teknikeri, koruma güvenlik görevlisi ve şoför” unvanlarında yeni kadrolar ilave edilerek yeniden düzenlenmiş ve bu anlamda kadro ihdasına ilişkin Ek (1) sayılı listeye, bu unvanlar da eklenerek liste yeniden düzenlenmiştir.

2 nci madde;

Yetki ve usul ekonomisi sağlanması gerekçesi ile norm kadro usul ve esaslarının Bakan onayı ile yürürlüğe konulacağını ve aynı gerekçe ile “Maliye Bakanlığı” ibaresinin de metinden çıkarılmasını ve norm kadroların % 10 unun İl Sağlık Müdürlüklerine tahsisini öngörür şekilde yeniden düzenlenmiştir.

Ayrıca 2 nci maddedeki “190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye” ibaresi “190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen Ek Maddenin sadece Sağlık Bakanlığını ilgilendirdiği gerekçesiyle, “181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye” şeklinde değiştirilerek yeniden düzenlenmiştir.

3 üncü Madde;

Kalkınmada öncelikli yörelerde ihtiyaç duyulacak uzman ve pratisyen tabiplerin, açıktan atama izni ve sınav şartı aranmaksızın atanabilmelerinin sağlanması amacıyla yeniden düzenlenmiştir.

4 üncü Madde;

Eş durumu ve kurumların yönetmelikleri ile tespit edecekleri diğer mazeretlerin belgelenmesi durumunda, tayin ve nakil yapılabilmesinin kamu yararı ve sosyal fayda bakımından uygun olacağı gerekçesiyle yeniden düzenlenmiştir.

Tasarı metninin önergeler ile yeniden düzenlenmesi ile tasarı başlığı da Komisyon Başkanlığımıza verilen redaksiyon yetkisi ile yeniden düzenlenmiştir.

Tasarının yürürlüğe ilişkin 5 ve yürütmeye ilişkin 6 ncı maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Plan ve Bütçe Komisyonuna sunulmak üzere saygıyla arz olunur.
 
  Başkan Başkanvekili
  Ertuğrul Kumcuoğlu Prof. Dr. Hasan Basri Üstünbaş
  Aydın Kayseri
  Kâtip Üye
  Sebahat Vardar Yakup Budak
  Bilecik Adana
    (Muhalifim)
  Üye Üye
  Burhan İsen Mahfuz Güler
  Batman Bingöl
    (Muhalifim)
  Üye Üye
  Mustafa Karslıoğlu Ersoy Özcan
  Bolu Bolu
  Üye Üye
  Melek Denli Karaca Ali Ahmet Ertürk
  Çorum Edirne
  Üye Üye
  İbrahim Konukoğlu Hakkı Oğuz Aykut
  Gaziantep Hatay
  (Muhalifim. Bilahara yazacağım.)  
  Üye Üye
  Erol Karan Hasan Çalış
  Karabük Karaman
  Üye Üye
  Prof. Dr. Mehmet Said Değer Ahmet Zamantılı
  Şırnak Tekirdağ
  (Muhalifim. Bilahara muhalefet  
  şerhini göndereceğim.)  
  Üye Üye
  Reşat Doğru Ali Kemal Başaran
  Tokat Trabzon
  Üye Üye
  Mustafa Niyazi Yanmaz Mesut Türker
  Şanlıurfa Yozgat
  (Muhalifim)  

SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

29.2.2000 tarihinde komisyonumuzda görüşülen “Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” görüşmelerinde beyan ettiğim muhalefet gerekçem aşağıdadır.

“I inci madde için verilen ve kabul gören önerge ile tespit edilen 37 517 kadroya ilave olarak çok sayıda koruma görevlisi ve şoför kadrosu ihdas edilmektedir. Bu konuda Maliye Bakanlığının bütçe imkânları konusunda olumlu görüşü yoktur. Ayrıca hastanelere savaşlarda bile saldırılmaz. Bu nedenle hizmetli, müracaat memurları gibi elemanlarla kontrol edilen hastanelerde koruma görevlisine ihtiyaç yoktur. İnsanlara hizmet eden ve onların sağlığına kavuşması için çalışan hastanelerde, koruma görevlisi çelişmekte ve bu görünüm insanları irite etmektedir.

II nci maddede verilen ve kabul gören önerge ile; norm kadro hazırlanmasında ve Bakanlığın ihtiyacından fazla olan boş kadroların tespitinde Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı devre dışı bırakılmaktadır. Bu mevcut yönetmeliğe aykırıdır.

III üncü maddede daha önce kaldırılan, hekimler için mecburi hizmet yasası dolaylı olarak yeniden getirilmektedir. Bir başka meslek mensubuna uygulanmayan bu zorunlu görev, eşitlik ilkesine aykırıdır. İnsanlar zorla değil, teşvik ederek görevlendirilmelidir.”

Saygılarımla. 3.3.2000

Dr. İbrahim Konukoğlu

Gaziantep

SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

29.2.2000 tarihinde komisyonumuzda görüşülen “Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” üzerinde muhalefet gerekçem aşağıdadır.

1. Tasarının görüşülmesi sırasında verilen bir önerge ile ilave kadro tasarıya eklenmiştir. İstenilen kadro adedi 4 400 kişi olup, bunun 3 000 tanesi koruma görevlisi olarak ve 1 200 tane şoför kadrosu olarak ihdas edilmiştir.

Bilindiği gibi halen kamu kuruluşlarında personel mevzuatı dahilinde koruma görevlisi yoktur. Bu tür kuruluşların korunması İçişleri Bakanlığı uhdesinde olan bir konudur. Bu kuruluşların KİT’lerden olan farklarından bir tanesi de budur. Eğer böyle bir ihtiyaç varsa İçişleri Bakanlığı tarafından karşılanması mümkündür. Ayrıca hastanelerde kontrol ve denetim mekanizması çalışan hizmetli ve memurlar ile yürütüldüğünden 3 000 tane koruma görevlisine de ihtiyaç yoktur.

2. Sağlık toplumda herkesi direk ilgilendiren önemli bir konudur. Böylesine önemli bir konu sadece kadrolaşma gayesiyle acele edilerek, hazırlıksız bir şekilde takdim edilmiştir. Bu nedenle tasarı komisyonda çok yönüyle değişikliğe uğrama durumunda kalmıştır.

3. Sağlık hizmetlerinin büyük bir kısmının mobil sistem dahilinde karşılaması düşünülmektedir. Eğer bu düşünce doğrultusunda şoför alımı yapılıyorsa, hiçbir altyapısı olmadan bu sistem nasıl uygulanacak? Sadece şoför alınarak, Mobil Sağlık Hizmeti verilmesi mümkün değildir.

Prof. Dr. M. Sait Değer

Şırnak

SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

190 SAYILI GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN EKİ CETVELLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI, 181 SAYILI SAĞLIK BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEYE BİR EK VE BİR GEÇİCİ MADDE İLE 2514 SAYILI BAZI SAĞLIK PERSONELİNİN DEVLET HİZMETİ YÜKÜMLÜLÜĞÜNE DAİR KANUNA BİR GEÇİCİ MADDE VE 657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNA BİR EK MADDE EKLENMESİNE

DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. — Sağlık Bakanlığının taşra teşkilâtında kullanılmak üzere, ekli listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 13.12.1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki(1) sayılı cetvelin ilgili bölümüne eklenmiştir.

MADDE 2. — 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki madde eklenmiştir.

“EK MADDE 5. — Sağlık Bakanlığının bu Kanunla ihdas edilmiş bulunan kadroları ile mevcut kadroların; Sağlık Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca birlikte hazırlanarak Bakan onayı ile yürürlüğe konulacak olan norm kadro usul ve esasları ile sayılarını gösterir yönetmeliğe uygun olarak merkez, taşra ve diğer birimleri itibariyle dağılımı yapılır.

Norm kadrolar tespit edilirken hizmetlerin sürekli gelişme gösteren bir nitelik arzetmesi ve teknolojik gelişmeler dolayısıyla ortaya çıkan ihtiyaçların karşılanması amacıyla birimler bazında tespit edilen norm kadro sayısının % 10’u İl Sağlık Müdürlüklerine tahsis edilir.

Kadroların belirlenecek norm kadro sayılarına göre dağıtılmasından sonra mevcut personel bu kadrolar ile ilişkilendirilir.

Norm kadro sayısının değişmesi dışında kadroların birimler itibarıyla dağılımı değiştirilemez. Bu kadrolarla ilişkilendirilen personel, bir hizmet birimi için tahsis edilen kadroların boşalması halinde yılda iki ayı geçmemek üzere yapılacak geçici görevlendirmeler hariç, kadroların bulunduğu birimler dışında çalıştırılamazlar.

Bakanlığın ihtiyaç fazlası olduğu Bakanlıkça tespit edilen boş kadroları, Maliye Bakanlığının ve Devlet Personel Başkanlığının görüşleri üzerine Bakanlarkurulunca ihtiyacı olan diğer kamu kurum ve kuruluşlarına tahsis edilir.”

MADDE 3. — 21.8.1981 tarihli ve 2514 sayılı Bazı Sağlık Personelinin Devlet Hizmeti Yükümlülüğüne Dair Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 7. — 27.3.2000 tarihinden itibaren iki yıl süreyle 21.8.1981 tarihli ve 2514 sayılı Kanun hükümleri pratisyen ve uzman tabiplerde uygulanmaz. İki yıllık süre içerisinde uzman ve pratisyen tabipleri tekrar 2514 sayılı Kanun kapsamına almaya Sağlık Bakanlığının teklifi üzerine, Bakanlar Kurulu yetkilidir.

Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıl süre ile; uzman ve pratisyen tabipler açıktan atama izni ve memurluğa girişte yeterlik sınavı şartı aranmaksızın ihtiyaç duyulacak yerlere atanabilirler.

Bakanlığın Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarına 31.12.2002 tarihine kadar açıktan ilk defa atanacakların, hizmet sürelerinin ilk dört yılının en az iki yılını kalkınmada öncelikli yörelerde ifa etmeleri zorunludur. İhtisaslarını tamamlayarak uzman tabip olarak atanacakların, hizmet sürelerinin ilk dört yılının en az bir yılını kalkınmada öncelikli bölgede ifa etmeleri şarttır. Ancak pratisyen tabip olarak hiç görev yapmadan ihtisas eğitimine başlayan tabiplerin ihtisaslarını tamamlayarak uzman tabip olarak atanmaları halinde bu süre iki yıl olarak uygulanır. Her türlü kanunî izin kullanımları (yıllık izin ve yataklı tedavi kurumlarında geçen tedavi süreleri hariç) yukarıda belirtilen bir yıllık sürelerin hesabında dikkate alınmaz.”

MADDE 4. — 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa aşağıdaki madde eklenmiştir.

“EK MADDE 36. — Bu Kanuna tâbi olarak ilk defa, yeniden veya naklen atanan devlet memurlarının, atandıkları tarih itibariyle kanunî mazeretler hariç olmak üzere, iki yıl geçmedikçe, kurum içi veya kurumlararası yer değişikliği yapılamaz.”

MADDE 5. — Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 6. — Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ LİSTE

(1) SAYILI LİSTE

KURUMU : SAĞLIK BAKANLIĞI

TEŞKİLÂTI : TAŞRA

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLAR


 
      Serbest Kadro Tutulan Kadro  
Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam
S.H. Başasistan 2 100 100  
S.H. Başasistan 3 150 150  
S.H.  Başasistan 4 50 50  
S.H. Sosyal Çalışmacı 5 150 150  
S.H. Klinik Şef Yrd. 2 100 100  
S.H.  Klinik Şef Yrd. 3 67 67  
S.H. Uzman (Tab.Uz. T. Gö.) 3 750 750  
S.H. Uzman (Tab. Uz. T. Gö.) 1 000 1 000  
S.H. Uzman (Tab. Uz. T.Gö.) 5 750 750  
S.H. Tabip 5 3 000 3 000  
S.H. Diş Tabibi 5 700 700  
      Serbest Kadro Tutulan Kadro  
Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam
S.H. Biyolog 5 100 100  
S.H.  Psikolog 5 100 100  
S.H. Fizyoterapist 5 200 200  
S.H.  Eczacı 5 400 400  
S.H. Diyetisyen 5 200 200  
S.H. Tıbbî Teknolog 4 100 100  
S.H. Tıbbî Teknolog 5 200 200  
S.H.  Hemşire 9 12 000 12 000  
S.H.  Ebe 9 5 000 5 000  
S.H.  Sağlık Memuru 9 12 000 12 000  
S.H.  Sağlık Teknikeri 9 200 200  
S.H.  Diş Protez Tekn. 9 400 400  
G.İ.H. Koruma ve Güv. Gör. 12 3 000 3 000  
G.İ.H. Şoför 12 1 200 1 200  
  TOPLAM :   41 417 41 417  

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük MilletMeclisi

Plan ve Bütçe Komisyonu 10.4.2000

Esas No. : 1/619, 1/592, 1/622

Karar No. : 101

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

BakanlarKurulunca, muhtelif tarihlerde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça Komisyonumuza havale edilen;

– 1/619 esas numaralı “Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun, Kadastro Kanunu, Devlet Memurları Kanunu, Harcırah Kanunu ile Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”

– 1/592 esas numaralı, tali komisyon olarak Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonuna havale edilen, “190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”,

– 1/622 esas numaralı, tali komisyon olarak Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonuna havale edilen, “Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”,

Komisyonumuzun 4.4.2000 tarihinde yaptığı 47 nci birleşiminde, Hükümeti temsilen Devlet Bakanı Şuayip Üşenmez ve Sağlık Bakanı Osman Durmuş ile Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü ve Devlet Personel Başkanlığı temsilcilerinin de katılımıyla incelenip, söz konusu tasarıların 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili olmaları ve kadro ihdasını öngörmeleri nedeniyle birlikte görüşülmesi kararlaştırılmıştır.

Bilindiği gibi; 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede genel ve katma bütçeli kuruluşlara ait kadroların kanunla ihdas edileceği hükme bağlanmıştır. Kalkınma planları ve yıllık programlarda benimsenen politikalar çerçevesinde, hizmet genişlemesinin gereği ya da hizmette etkinlik ve verimliliğin sağlanabilmesi amacıyla, gereğinde kamu kurum ve kuruluşlarında yeni kadroların ihdasına ihtiyaç duyulmaktadır.

Tasarılar ve gerekçeleri incelendiğinde;

– 1/619 esas numaralı tasarı ile; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün taşra teşkilâtındaki işlemlerin denetim ve incelemesinin daha hızlı ve yerinde yapılabilmesi konusundaki ihtiyacı karşılamak üzere mevcut 45 adet bölge kontrolörü kadrosu iptal edilerek tapu kadastro denetmeni unvanına sahip kariyer bir meslek grubu oluşturulmakta ve denetmenler ile denetmen yardımcılarının özlük haklarına ilişkin hükümlerin düzenlenerek 45 adet kadronun,

– 1/592 esas numaralı tasarı ile; Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünce yürütülmekte olan ve “Bazı Kurum ve Kuruluşların Korunması ve Güvenliklerinin Sağlanması Hakkında Kanun” gereğince etkin bir şekilde korunması gereken bazı yerlerde kurulma zorunluluğu olan güvenlik teşkilâtının kurulabilmesi ve özel güvenlik görevlisi çalıştırılabilmesi amacıyla 136 adet kadronun,

– 1/622 esas numaralı tasarı ile de; Sağlık Bakanlığının taşra teşkilâtında kullanılmak üzere 37 517 adet kadronun,

İhdası öngörülmektedir.

Ayrıca, Sağlık Bakanlığına ait kadroların kullanımına ilişkin esas ve usuller belirlenmekte, kalkınmada öncelikli yörelerde sağlık hizmeti veren personel ihtiyacını karşılamak amacıyla zorunlu hizmet şartı getirilmekte ve Devlet Memurları Kanununa bir ek madde eklenerek kurum içi ve kurumlararası geçişler nedeniyle oluşan kadro açıklarının önüne geçilmesi amaçlanmaktadır.

Tasarının tümü üzerinde yapılan müzakerelerde;

– Merkezî idare ile mahallî idarelerin üniter yapı içerisinde idarenin bütünlüğü ilkesini zedelemeden, mahallî ve müşterek nitelikli hizmetlerin yürütülmesine ilişkin hizmetlerin mahallî idarelerin görevleri arasına alınarak yürütülmesinin ve yapılacak norm kadro çalışmalarında mahallî idarelere ilişkin hizmetler yanında, mevcut personel kadrolarının da değerlendirilmesinin yararlı olacağı,

– Çeşitli seviyelerde sağlık eğitimi veren okullardan yetişmiş sağlık personeli bulunmasına rağmen, ihtiyaç duyulan personelin kadrosuzluk nedeniyle atamalarının yapılamadığı,

– Sağlık kurumlarındaki bazı hizmetlerin özel sektöre yaptırılmasının daha ekonomik olacağı,

– Günümüz devlet hastanelerinin güvenliğinin ilgili devlet kurumları vasıtasıyla sağlandığı, bu kurumlarda koruma ve güvenlik görevlisi istihdamı konusunun çok iyi değerlendirilmesinin gerektiği,

– Getirilen düzenlemelerin malî boyutu hakkında komisyonun bilgilendirilmesinin gerekli olduğu,

– Mevcut sağlık personelinin iller arasındaki dağılımında dengesizlikler bulunduğu, bazı illerdeki ihtiyaç fazlası personele karşılık bazı illerde ihtiyaç duyulan sağlık personelinin bulunamadığı, bu nedenle ihdas edilen kadrolarda çakılı kadro esasına geçilmesi gerektiği, aksi halde belli bölgelerde yığılmaların önlenemeyeceği,

– Sağlık hizmetleri alanında görev yapan kamu personelinin ücretlerinin yetersiz olduğu, bu konuda gerekli tedbirlerin alınması gerektiği,

– Kamu kurumlarındaki personel fazlalığının kadro ihdas talepleri sırasında değerlendirilmesi gerektiği, ancak zorunlu hallerde kadro ihdasına gidilmesi için talepte bulunulması gerektiği,

– Devletin öncelikli görevlerinden birinin, halkın sağlığının korunması olduğu, bu nedenle sağlık kurumlarındaki personel ihtiyacının acilen karşılanmasının yerinde olacağı,

– Devletin koruma alanları dışında bulunan yerlerde kurumların koruma görevlisi ihtiyacı olabileceği, ancak, bunların sayılarının çok kısıtlı tutulması ve çakılı kadrolar olması koşuluyla güvenlik görevlisi istihdamına olumlu bakılabileceği,

– Devlet tarafından yetiştirilen ebe, hemşire ve diğer sağlık personelinin kendi işletmelerini açacak mekanizmaların oluşturulmasında yarar görüldüğü,

– Sağlık Bakanlığının yıllardır personel ihtiyacının karşılanamadığı, bu nedenle Tasarının ivedilikle ele alınmasının memnuniyet verici olduğu ayrıca, Sağlık Bakanlığı ile ilgili daha önceki dönemlerdeki kadro taleplerinin sonuçlandırılamaması nedeniyle bugüne kadar biriken otuz bine yakın burslu öğrencinin atamalarının yapılamadığı, ara eleman sıkıntısı nedeniyle hizmetin önemli ölçüde aksadığı, bu boyutuyla Tasarının öncelikli olarak yasalaşması gerektiği,

– Geçici çözümler yerine toprağın envanterinin ve kadastrosunun acilen yapılmasında zorunluluk olduğu,

– Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili olarak yapılan düzenlemenin yerinde olduğu,

İfade edilmiştir.

Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;

– Kadastro faaliyetlerinin zaman içinde niteliğini yitirmesi nedeniyle tapu ve kadastro işlemlerinin sürekli yenilenmeye ihtiyacı olduğu,

– Kadastronun kırsal alanda % 80-88 oranlarında, şehirlerde % 98 oranında gerçekleştiği,

– Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne alınacak güvenlik görevlilerinin ÖSYM tarafından yapılacak sınav ile seçileceği, kadrolarının da çakılı kadro olduğu,

– Sağlık Bakanlığı tarafından norm kadro çalışmalarının sürdürüldüğü,

– Yığılmaların olduğu yerlerde vardiya sistemine geçildiği, sağlık hizmetlerinde norm kadro uygulamasında ortaya çıkabilecek güçlükleri aşabilmek amacıyla aktif olmayan kadro yaratılmasını önlemek için kişiye bağlı kadro uygulamasının benimsendiği,

– Sağlık Bakanlığınca üzerinde çalışılan 29 projede 21 hedef belirlendiği, sağlık reformunun da bu çerçevede oluşturulacağı,

– Sağlık hizmetlerinin yerine getirilmesi sırasında mevcut kaynakların en verimli şekilde kullanımına özen gösterildiği,

– Emar ve tomografi gibi ileri teknolojilerden devlet hastanelerinin de yararlanabilmesini teminen, hizmet alımı yönteminden yararlanıldığı,

İfade edilmiştir.

Bu görüşmeleri müteakip Komisyonumuz; 1/619, 1/592, ve 1/622 esas numaralı Tasarıları benimsemiş ve söz konusu tasarıların birbiriyle ilgili görülmeleri nedeniyle, birleştirilerek görüşülmesini ve ortak bir metin oluşturulmasını kararlaştırmıştır.

– Tasarıların kadro ihdas ve iptaline ilişkin maddelerini birleştiren ortak madde metni, ekli ihdas ve iptal edilen kadro cetvellerinde değişiklik yapılmaksızın 1 inci maddesi olarak,

– 1/622 esas numaralı Tasarının 2 nci maddesi ile Sağlık Bakanlığına tahsis edilen kadroların kullanımına ilişkin esas ve usulleri belirleyen hükümler yapılan değişikliklerle metnin 2 nci maddesi olarak,

– 1/622 esas numaralı Tasarının 3 üncü maddesi ile Sağlık Bakanlığının Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri sınıfına dahil kadrolarına 31.12.2002 tarihine kadar açıktan ilk defa atanacakların hizmetlerinin ilk dört yılının en az iki yılını kalkınmada öncelikli yörelerde ifa etmelerini zorunlu hale getiren düzenleme ile uzman ve pratisyen hekimlere 27.3.2000 tarihinden itibaren iki yıl süre ile Devlet Hizmeti Yükümlülüğü uygulanmayacağına, ancak gerektiği takdirde bu süre içerisinde bunların yükümlülük kapsamına alınması huusunda Bakanlar Kuruluna yetki verilmesine, ayrıca söz konusu süre içerisinde açıktan atama izni ve memurluğa girişte uzman ve pratisyen hekimlerde yeterlik sınavı koşulunun aranmayacağına ilişkin hükümler 2514 sayılı Kanuna geçici 5 ve geçici 6 ncı maddeler ve metnin 3 üncü maddesi olarak,

– 1/619 esas numaralı Tasarının 1 inci maddesi ile düzenlenen Tapu ve Kadastro Denetmen ve Denetmen Yardımcılarının istihdamını düzenleyen hükümler, metnin 4 üncü maddesi olarak,

– 1/619 esas numaralı Tasarının 5 inci maddesi ile düzenlenen ve bölge kontrolörlerinin istihdamını yürürlükten kaldıran hüküm metnin 5 inci maddesi olarak,

– 1/619 esas numaralı Tasarının 3 üncü maddesi ile kadastro denetmenlerinin bölge düzeyinde denetim yapan benzer unvanlı kadrolar gibi harcırah alabilmesini düzenleyen bir hüküm metnin 6 ncı maddesi olarak,

– 1/619 esas numaralı Tasarının 2 nci maddesi ile kadastro denetmenlerinin özlük ve malî haklarını düzenleyen hükümler metnin 7 nci maddesi olarak,

– 1/622 esas numaralı Tasarının 4 üncü maddesi ile kurum içi ve kurumlararası geçişler nedeniyle görev yerlerinde oluşan kadro açığının önüne geçilmesi amacıyla, Sağlık Bakanlığına yeni tahsis edilen kadrolara ilk defa, yeniden ve naklen atananların atandıkları tarih itibariyle iki yıl kurum içi veya kurumlararası yer değişikliği yapamayacaklarını düzenleyen hükmün metnin geçici 1 inci maddesi olarak,

– Norm kadro uygulamasında norm sayı dışında kalan personelin geçiş sürecine ilişkin düzenlemeleri içeren hükümler metnin geçici 2 nci maddesi olarak,

– 1/619 esas numaralı Tasarının geçici 1 inci maddesi ile Bölge Müdürlüklerinde halen çalışmakta olan ve benzer görevi ifa eden bölge kontrolörlerinin kazanılmış haklarının korunarak bu Kanunla getirilen düzenlemeye intibaklarını sağlayan hüküm metnin geçici 3 üncü maddesi olarak,

– Yürürlük ve yürütmeye ilişkin hükümler 8 ve 9 uncu maddeler olarak,

Kabul edilmiştir.

Ayrıca; tasarıların birleştirilmesi suretiyle meydana gelen metne içeriği ile uyumlu bir başlık oluşturulmuştur.

Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
 
  Başkan Başkan V.
  Metin Şahin Mehmet Hanifi Tiryaki
  Antalya Gaziantep
  Sözcü  Kâtip
  Nihat Gökbulut Cafer Tufan Yazıcıoğlu
  Kırıkkale Bartın
  Üye Üye
  Sait Açba Abdülkadir Akcan
  Afyon Afyon
  (İmzada bulunamadı.)  
  Üye Üye
  Gaffar Yakın Hikmet Uluğbay
  Afyon Ankara
  Üye Üye
  Cengiz Aydoğan Ali Uzunırmak
  Antalya Aydın
  Üye Üye
  Zeki Ergezen M. Altan Karapaşaoğlu
  Bitlis Bursa
  (İmzada bulunamadı.)  
  Üye Üye
  Oğuz Tezmen Süleyman Coşkuner
  Bursa Burdur
  (Muhalefet şerhim eklidir.)  
  Üye Üye
  Hakkı Duran Mücahit Himoğlu
  Çankırı Erzurum
  Üye Üye
  Aslan Polat Mehmet Dönen
  Erzurum Hatay
  (İmzada bulunamadı.) (Muhalefet şerhim eklidir.)
  Üye Üye
  Ramazan Gül Aydın Ayaydın
  Isparta İstanbul
  (Muhalefet şerhim ektedir.)  
  Üye Üye
  Ali Coşkun Hasan Metin
  İstanbul İzmir
  (İmzada bulunamadı.)  
  Üye Üye
  İlhami Yılmaz Zeki Ünal
  Karabük Karaman
  Üye Üye
  Necdet Tekin Ali Gebeş
  Kırklareli Konya
  Üye Üye
  Ahmet Derin Süleyman Çelebi
  Kütahya Mardin
  (İmzada bulunamadı.)  
  Üye Üye
  Veysi Şahin Cevat Ayhan
  Mardin Sakarya
    (İmzada bulunamadı.)
  Üye Üye
  Ş. Ramis Savaş Tarık Cengiz
  Sakarya Samsun
  Üye Üye
  Kemal Kabataş Lütfi Ceylan
  Samsun Tokat
  (Muhalefet şerhim eklidir.)  
  Üye  
  Hasan Özgöbek  
  Uşak  

MUHALEFET ŞERHİ

Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanlığına

Görüşülmekte olan Kanun tasarısına aşağıdaki gerekçelerle muhalifiz.

1. Görüşülen tasarı ile 190 sayılı KHK de değişiklik yapılarak ek kadrolar ihdas edilmektedir.

Ancak 190 Sayılı KHK TBMM tarafından henüz yasallaşmamıştır.

Anayasanın 90 ıncı maddesi ile İçtüzüğün 91 inci maddesi gereğince KHK’ler Meclis tarafından görüşülüp yasalaşmadıkça kısmen veya tamamen yasa ile değiştirilemezler. Buna aykırı söz konusu tasarının görüşülmesi bu hükümler çerçevesinde mümkün değildir.

2. Ülkemizde özellikle sağlık hizmetlerinin yetersizliği herkesçe bilinmektedir. Bunun çaresi mevcut sağlık sistemini yeni kadrolar ihdası ve yeni yüklerle daha da sıkıntılı hale getirmek değil, yapısal değişiklikle köklü çözümlerdedir. Mevcut hastanelerin birer sağlık işletmesine dönüştürülmesi gerekir. Böylece hizmet kalitesi artan rekabet nedeniyle yukarıya çıkartılabilir. Kanundaki kaynak yetersizliği dikkate alındığında başka bir çözüm görülmemektedir.
 
  Oğuz Tezmen Mehmet Dönen
  Bursa Hatay
  Ramazan Gül Kemal Kabataş
  Isparta Samsun

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

DEVLET MEMURLARI KANUNU, HARCIRAH KANUNU, BAZI SAĞLIK PERSONELİNİN DEVLET HİZMETİ YÜKÜMLÜLÜĞÜNE DAİR KANUN , TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KURULUŞU VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN DEĞİŞTİRİLEREK KABULÜ HAKKINDA KANUN, KADASTRO KANUNU İLE GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN EKİ CETVELLERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA

KANUN TASARISI

MADDE 1. – Sağlık Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile DevletSu İşleri Genel Müdürlüğünün taşra teşkilâtlarında kullanılmak üzere ekli listelerde yer alan kadrolar ihdas edilerek, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin ilgili bölümlerine eklenmiştir.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne ait ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin ilgili bölümünden çıkarılmıştır.

MADDE 2. – Sağlık Bakanlığının bu Kanunla tahsis edilmiş bulunan serbest kadroları ile mevcut serbest kadrolarının; Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve DevletPersonel Başkanlığınca birlikte hazırlanarak Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulacak norm kadro usul ve esasları ile sayılarını gösterir yönetmeliğe uygun olarak merkez, taşra ve hizmet birimleri itibariyle dağılımı yapılır.

Norm kadro sayısının değişmesi dışında kadroların birimler itibariyle dağılımı değiştirilemez. Bu kadrolarla ilişkilendirilen personel, bir hizmet birimi için tahsis edilen kadroların boşalması halinde, yılda iki ayı geçmemek üzere yapılacak geçici görevlendirmeler hariç, kadrolarının bulunduğu birimler dışında çalıştırılamazlar.

Norm kadro çalışmaları sonucunda Bakanlığın ihtiyaç fazlası olduğu tespit edilen boş kadroları, Maliye Bakanlığının ve DevletPersonel Başkanlığının görüşleri üzerine Bakanlar Kurulunca ihtiyacı olan diğer kamu kurum ve kuruluşlarına tahsis edilir.

MADDE 3. – 21.8.1981 tarihli ve 2514 sayılı Bazı Sağlık Personelinin DevletHizmeti Yükümlülüğüne Dair Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 5. – Bakanlığın Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfına dahil kadrolarına 31.12.2002 tarihine kadar açıktan ilk defa atanacakların, hizmet sürelerinin ilk dört yılının en az iki yılını kalkınmada öncelikli yörelerde ifa etmeleri zorunludur. İhtisaslarını tamalayarak uzman tabipliğe atananların ise uzman tabipliklerinin ilk dört yılının en az bir yılını kalkınmada öncelikli yörelerde ifa etmeleri şarttır. Her türlü kanunî izin kullanımları (yıllık izin ve yataklı tedavi kurumlarında geçen tedavi süreleri hariç) yukarıda belirtilen iki ve bir yıllık sürelerin hesabında dikkate alınmaz.”

“GEÇİCİ MADDE 6. – 27.3.2000 tarihinden itibaren iki yıl süreyle 2514 sayılı Kanun hükümleri pratisyen ve uzman tabiplere uygulanmaz.

Uzman ve pratisyen tabipleri tekrar 2514 sayılı Kanun kapsamına almaya, bu Kanun hükümlerinin uygulama süresinin uzatılmasına, Sağlık Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir.

Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren uzman ve pratisyen tabipler açıktan atama izni ve memurluğa girişte yeterlik sınavı şartı aranmaksızın ihtiyaç duyulacak yerlere atanabilirler.”

MADDE 4. – 29.9.1984 tarihli ve 3045 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

“Tapu ve Kadastro Denetmeni

EK MADDE 2.– Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüklerine bağlı Tapu Sicil ve Kadastro Müdürlüklerinde denetim, inceleme ve soruşturma yapmak üzere, Tapu ve Kadastro Denetmenleri istihdam olunur.

Bunlar; hukuk, siyasal bilgiler, iktisadî ve idarî bilimler fakülteleri, harita-kadastro, jeodezi ve fotogratmetri mühendisi yetiştiren fakülteler ile en az 4 yıllık eğitim veren dengi yurtiçi ve yurtdışı yüksek öğretim kurumlarından birini bitirenler arasından yapılacak sınav sonucunda mesleğe denetmen yardımcısı olarak alınırlar ve en az üç yıl çalıştıktan sonra bu süredeki çalışmaları olumlu bulunanlar, Genel Müdürlükçe açılacak yeterlik sınavında başarılı olmak şartıyla, denetmen kadrolarına atanırlar. Denetmenlerin mesleğe giriş ve yeterlik sınavları ile çalışma, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.”

MADDE 5. – 21.6.1987 tarihli ve 3402 sayılı Kadastro Kanununun 47 nci maddesinin (L) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 6. – 10.2.1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33 üncü maddesinin (b) bendine, “İlköğretim Müfettişleri ve Müfettiş Yardımcıları” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Denetmenleri ve Denetmen Yardımcıları” ibaresi eklenmiştir.

MADDE 7. – 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun;

a) 213 üncü maddesinden sonra gelen “Zam ve tazminatlar” başlıklı ek maddesinin “II–Tazminatlar” bölümünün “(A) Özel Hizmet Tazminatı” bendinin (i) alt bendine, “Özürlüler Uzmanları” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Denetmenleri” ibaresi,

b) (I) sayılı ek gösterge cetvelinin Genel İdare Hizmetleri bölümünün (h) fıkrasına “Dış Ticarette Standardizasyon Denetmenleri” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Denetmenleri” ibaresi,

Eklenmiştir.

GEÇİCİ MADDE 1.– Bu Kanun ile Sağlık Bakanlığına tahsis edilen kadrolara ilk defa, yeniden veya naklen atananların, atandıkları tarih itibariyle iki yıl geçmedikçe, kurum içi veya kurumlararası yer değişikliği yapılamaz.

GEÇİCİ MADDE 2. – Sağlık Bakanlığı kadrolarının belirlenecek norm kadro sayılarına göre dağıtılmasından sonra mevcut personel bu kadrolar ile ilişkilendirilir. İhtiyaç fazlası personelin memuriyet mahallî içerisindeki veya istekleri halinde memuriyet mahallî dışındaki boş kadrolara atamaları yapılır.

Bu şekilde atamaları yapılamayan personel, bulundukları birimde şahsa bağlı olarak eski görevlerini yapmaya devam ederler ve boş kadro temin edilmedikçe başka birimlere atanamazlar. Bu durumdaki personelin herhangi bir şekilde görevden ayrılması halinde, yerlerine başka personel atanamaz. Şahsa bağlı olarak görev yapan personele en son kadrosu esas alınarak aylık ve özlük haklarının ödenmesine devam edilir.

Memuriyet mahallî içindeki birimlerde şahsa bağlı olarak görev yapan personelin durumuna uygun olan bir kadro boşaldığında bu kadroya öncelikle atanırlar.

GEÇİCİ MADDE 3. – Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün, Bölge Kontrolörü kadrosuna atanmış ve halen bu kadroda görev yapmakta olanlar, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın “Tapu ve Kadastro Denetmeni” kadrolarına atanmış sayılırlar.

MADDE 8. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 9. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNCA KABUL EDİLEN METNE EKLİ LİSTELER

1 SAYILI LİSTE

(I) SAYILI CETVEL

KURUMU : SAĞLIK BAKANLIĞI

TEŞKİLÂTI : TAŞRA

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN


 
        Serbest Tutulan    
        Kadro Kadro    
  Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam  
  SH Başasistan 2 100   100  
  SH Başasistan 3 150   150  
  SH Başasistan 4 50   50  
  SH Sosyal Çalışmacı 5 150   150  
  SH Klinik Şef Yardımcısı 2 100   100  
  SH Klinik Şef Yardımcısı 3 67   67  
  SH Uzman (Tab. Uz. T.Gö.) 3 750   750  
  SH Uzman (Tab. Uz. T. Gö.) 4 1 000   1 000  
  SH Uzman (Tab. Uz. T. Gö.) 5 750   750  
  SH Tabip 5 3 000   3 000  
  SH Diş Tabibi 5 700   700  
  SH Biyolog 5 100   100  
  SH Psikolog 5 100   100  
  SH Fizyoterapist 5 200   200  
  SH Eczacı 5 400   400  
  SH Diyetisyen 5 200   200  
  SH Tıbbî Teknolog 4 100   100  
  SH Tıbbî Teknolog 5 200   200  
  SH Hemşire 9 12 000   12 000  
  SH Ebe 9 5 000   5 000  
  SH  Sağlık Memuru 9 12 000   12 000  
  SH Diş Protez Teknisyeni 9 400   400  
               
    TOPLAM     37 517   37 517

2 SAYILI LİSTE

(I) SAYILI CETVEL

KURUMU : TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLÂTI: TAŞRA

İPTALİ UYGUN GÖRÜLEN KADROLAR

        Serbest Tutulan      
        Kadro Kadro      
  Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam    
  GİH Bölge Kontrolörü 1 8   8    
  GİH Bölge Kontrolörü 2 22   22    
  GİH Bölge Kontrolörü 3 15   15    
                 
    TOPLAM     45     45

3 SAYILI LİSTE

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN

(I) SAYILI CETVEL

KURUMU : TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLÂTI : TAŞRA
 
        Serbest Tutulan    
        Kadro Kadro    
  Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam  
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmeni 1 1   1  
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmeni 3 4   4  
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmeni 4 5   5  
  GİH Tapu ve Kadastro Denetmeni 5 5   5  
  GİH Tapu Kadastro Denetmen Yard. 7 10   10  
  GİH Tapu Kadastro Denetmen Yard. 8 10   10  
  GİH Tapu Kadastro Denetmen Yard. 9 10   10  
               
    TOPLAM     45   45

4 SAYILI LİSTE

(I) SAYILI CETVEL

KURUMU : DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLÂTI : TAŞRA

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN


 
        Serbest Tutulan      
        Kadro Kadro      
  Sınıfı Unvanı Derecesi Adedi Adedi Toplam    
  GİH Kor. ve Güv. Görevlisi 11 136   136    
                 
    TOPLAM     136     136

 

SIRA SAYISI 401’İN SONU