Dönem : 21 Yasama Yılı : 2

T.B.M.M. (S. Sayısı : 518)

Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Teşkilât, Görev ve Yetkilerine İlişkin Konularla Kamu Personeli Arasındaki Ücret Dengesizliklerinin Giderilmesi ve Kamu Malî Yönetiminde Disiplinin Sağlanması İçin Yapılacak Düzenlemeler Hakkında Yetki Kanunu Tasarısı ve Plan ve Bütçe Komisyonu

Raporu (1/710)



T.C.

Başbakanlık

Kanunlar ve Kararlar 21.6.2000

Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-135/3014

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınızı arzı Bakanlar Kurulunca 20.6.2000 tarihinde kararlaştırılan “Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Teşkilât, Görev ve Yetkilerine İlişkin Konularla Kamu Personeli Arasındaki Ücret Dengesizliklerinin Giderilmesi ve Kamu Malî Yönetiminde Disiplinin Sağlanması İçin Yapılacak Düzenlemeler Hakkında Yetki Kanunu Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim. Bülent Ecevit

Başbakan

GENEL GEREKÇE

Devlet yönetiminde güven ve verimliliğin sağlanması için kamu yönetiminin yeniden yapılandırılması gerektiği; bu çerçevede, kamu yönetiminde ve kamu hizmetlerinde adaletli, şeffaf, verimli ve katılımcı bir yönetim anlayışının benimseneceği ve aynı işi yapan personel arasındaki ücret farklılıklarının giderileceği; bu amaçla yapılacak düzenlemelerde iş, görev ve sorumluluk esasına göre “eşit işe eşit ücret” ilkesinin uygulanacağı Hükümet Programında vurgulanmıştır.

Kamu hizmetlerinde etkinliğin artırılması ve kamu kesiminde ücret adaletinin sağlanması amacıyla yürütülen bu çalışmaların tamamlanmasına kadar, kamu personeli arasındaki ücret dengesizliklerinin giderilmesi için bazı ivedi düzenlemelerin yapılmasında da zorunluluk bulunmaktadır.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilât, görev ve yetkilerine ilişkin olarak çeşitli kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklikler ve yeni düzenlemeler yapılması öngörülmüştür.

Diğer yandan, kamu malî yönetiminde disiplinin ivedilikle sağlanmasında zorunluluk bulunmaktadır. Özellikle fon uygulamaları son yıllarda malî disiplinin bozulmasına, bütçenin malî ve sosyo-ekonomik fonksiyonlarının başarısı ve etkinliği bakımından büyük önem taşıyan bütçe birliğinin zedelenmesine ve kaynakların etkin kullanımı ilkesinden uzaklaşılmasına yol açmış; bunun sonucunda, 1992 yılından itibaren T.C. Merkez Bankası nezdinde “Müşterek Fon Hesabı” açılmış ve tüm fonların gelirleri bu hesaptan geçirilmeye başlanarak 1993 yılından sonra fonların büyük bir kısmı bütçe kapsamına alınmıştır. Buna bağlı olarak, mevcut fon politikalarının hedefleri arasında, fonların zaman içinde tasfiye edilmeleri yer almaktadır.

Ancak, özellikle TBMM’nin yoğun gündemi dikkate alındığında, birden fazla yasa değişikliğini gerektiren söz konusu düzenlemelerin ivedi olarak yürürlüğe konulması çok güç, hatta olanaksız görünmektedir.

TBMM bu yasama döneminde çok yoğun bir çalışma temposuna girmiş ve yaklaşık bir yıllık süre içinde 191 adet kanun çıkarmıştır. Bu dönemde yürürlüğe konulan bir yetki kanununa dayanılarak çıkarılan kanun hükmünde kararname sayısı ise 27’dir.

Aynı dönem içinde TBMM’ne sunulan ve Genel Kurul ile komisyonlarda bekleyen 170 kanun tasarısı bulunduğu ve Genel Kurulun gündeminde görüşülmeyi bekleyen kanun tasarısı ve teklifi sayısının da 145 olduğu dikkate alındığında, kanun hükmünde kararname çıkarma yoluna başvurulmasının kaçınılmaz olduğu da ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle, ivedi olarak yapılması gereken bazı düzenlemelerin kanun hükmünde kararnameler çıkarılması yoluyla gerçekleştirilmesinde zorunluluk bulunmaktadır.

Yapılacak düzenlemelerle kamu hizmetlerinin düzenli, hızlı ve etkin bir biçimde yürütülmesinin yanında ekonomide yapısal değişikliklerin gerçekleştirilmesi ve hızlı bir kalkınmanın sağlanması da amaçlanmaktadır.

Tasarıyla, kanun hükmünde kararname çıkarma süresi de altı ayla sınırlanmakta ve Anayasa Mahkemesince belirlenen ölçütlere uygun olarak kısa bir süre içinde ve sınırlı bir konuda kanun hükmünde kararnameler çıkarılması öngörülmektedir.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. – Kanunun amacını ve kapsamını belirleyen bu maddede, kamu hizmetlerinin düzenli, hızlı ve etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak ve kamu malî yönetiminde disiplini temin etmek üzere, kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilât, görev ve yetkilerine, memurlar ve diğer kamu görevlileri ile bunların emeklilerinin malî ve sosyal haklarına ve kamu malî yönetimine ilişkin konularda düzenlemelerde bulunmak amacıyla Bakanlar Kuruluna kanun hükmünde kararname çıkarma yetkisi verilmektedir.

Madde 2. – Bu madde ile, kanun hükmünde kararnamelerin hazırlanması sırasında göz önünde bulundurulacak ilkeler belirlenmektedir. Ayrıca, Anayasa Mahkemesinin daha önceki kararları dikkate alınarak, yapılacak düzenlemelerin ivedi ve zorunlu hallere münhasır olması gerektiği hükme bağlanmaktadır.

Ayrıca, Bakanlar Kuruluna verilen yetkinin süresi altı ay olarak belirlenmekte ve yetki süresi içinde Bakanlar Kurulunun birden fazla kanun hükmünde kararname çıkartabileceği açıklanmaktadır.

Madde 3. – Yürürlük maddesidir.

Madde 4. – Yürütme maddesidir.

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Plan ve Bütçe Komisyonu 23.6.2000

Esas No. : 1/710

Karar No. : 122

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Bakanlar Kurulunca 21.6.2000 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça aynı tarihte Komisyonumuza havale edilen “Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Teşkilât, Görev ve Yetkilerine İlişkin Konularla Kamu Personeli Arasındaki Ücret Dengesizliklerinin Giderilmesi ve Kamu Malî Yönetiminde Disiplinin Sağlanması İçin Yapılacak Düzenlemeler Hakkında Yetki Kanunu Tasarısı” Komisyonumuzun 23.6.2000 tarihinde yapmış olduğu 60 ıncı birleşimde, Hükümeti temsilen Devlet Bakanı Mehmet Keçeciler ile Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı, Hazine Müsteşarlığı ve Devlet Personel Başkanlığı temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.

Bilindiği gibi, kamu yönetiminde etkinliğin sağlanması, kamu personeli arasındaki ücret dengesizliğinin giderilmesi, kamu kuruluşlarının görev dağılımında ve teşkilâtlanmasında reorganizasyona gidilmesi gerektiği değişik platformlarda sık sık vurgulanmakta olup, bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler kamu yönetiminin bir bütün olarak yeniden yapılandırılmasını zorunlu kılmaktadır. Ayrıca, fon ve benzeri uygulamalar kamu malî yönetiminde disiplinin bozulmasına yol açmakta ve bu nedenle kaynak israfı artmaktadır. Nitekim, 1992 yılından itibaren fonların gelirleri T.C. Merkez Bankası nezdinde açılan Müşterek Fon Hesabından geçirilmeye başlanmış, fonların büyük bir kısmı bütçe kapsamına alınmış ve fonların tedricen tasfiye edilmesi politikası benimsenmiştir.

Söz konusu sorunların çözüme kavuşturulması için oldukça kapsamlı kanunî düzenlemeler yapılması gerekmekte olup, bu çalışmaların uzun zaman alacağı da aşikârdır.

Diğer taraftan, Türkiye Büyük Millet Meclisinin yoğun gündemi dikkate alındığında, söz konusu düzenlemelerin ivedi olarak yürürlüğe konulmasının mümkün olamayacağı anlaşılmaktadır. Bu nedenle, ivedi olarak yapılması gereken bazı düzenlemelerin kanun hükmünde kararname çıkarılması yoluyla gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde; kamu hizmetlerinin düzenli, hızlı ve etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak ve kamu malî yönetiminde disiplini temin etmek üzere, kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilât, görev ve yetkilerine, memurlar ve diğer kamu görevlileri ile bunların emeklilerinin malî ve sosyal haklarına ve kamu malî yönetimine ilişkin konularda düzenlemelerde bulunmak amacıyla Bakanlar Kuruluna altı ay süre ile birden fazla Kanun Hükmünde Kararname çıkarma yetkisi verilmesinin ve bu yetkinin kullanılmasına ilişkin ilkelerin belirlenmesinin amaçlandığı anlaşılmaktadır.

Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;

- Tasarı ilke olarak olumlu karşılanmakla birlikte, Tasarı ile verilmesi düşünülen yetkinin kapsamının tereddüde yer vermeyecek şekilde belirlenmesinde yarar bulunduğu,

- Tasarı ile Hükümete verilmesi öngörülen yetki çerçevesinde çıkarılacak olan kanun hükmünde kararnamelerin bütçeye ilave malî yük getirip getirmeyeceği,

- Yapılmak istenen düzenlemelerin kapsamlı bir çalışmayı gerektirdiği, önceden bir hazırlık yapılmaksızın altı aylık bir sürede bu çalışmaların tamamlanmasının mümkün olamayacağı, söz konusu düzenlemeler için önceden çalışma yapılıp yapılmadığı,

- Reform niteliğindeki düzenlemelerin mutlaka Türkiye Büyük Millet Meclisinde görüşülüp karara bağlanması gerektiği,

- Tasarı yasalaştıktan sonra, bu çerçevede yapılması düşünülen çalışmalar hakkında Komisyon üyelerine ana hatlarıyla da olsa bilgi verilmesinin yararlı olacağı,

- Özlük haklarına ilişkin düzenlemelerin kazanılmış hak niteliği taşıdığı, bu nedenle kazanılmış haklardan geriye dönüş sayılabilecek düzenlemeler konusunda hassasiyet gösterilmesi gerektiği,

- Kamu personeli arasındaki ücret dengesizliğinin olağanüstü boyutlara ulaştığı, bu durumun kamu personeli arasında huzursuzluğa yol açtığı, yapılan işin niteliği, öğrenim durumu gibi kıstaslara göre ücret rejiminin yeniden düzenlemesinin kamu yönetiminde verimliliğin artırılmasına yardımcı olacağı,

- Norm kadro uygulaması suretiyle kamu personelinin ülke genelinde dengeli dağılımının sağlanması gerektiği,

- Kamu yönetiminde köklü düzenlemelere gidilirken, geçmiş uygulamaların sağlıklı bir değerlendirmesinin yapılması gerektiği, kamu yönetiminde köklü bir yeniden yapılanmanın şart olduğu, ülkemizin malî tablosunun istenilen şekilde olmadığı, bu nedenle halen uygulanmakta olan istikrar programından sapmaksızın aynı kararlılığın devam ettirilmesinin gerektiği, bu çerçevede Tasarının yasalaşmasından sonra yapılacak düzenlemelerde de bu hususun özellikle üstünde durulması gerektiği,

- Yapılacak olan düzenlemelerin gider artırıcı mahiyet taşımaması gerektiği, bu bakımdan bütçe dengesinin gözetilmesinde yarar görüldüğü, esasen yapılacak giderlerin kaynağının da kanunda gösterilmesi gerektiği,

- Bu tür düzenlemeler yapılırken, kamu çalışanlarının ücret artışı ve benzeri beklentiler içine girmelerine neden olunmayacak bir tarzda hareket edilmesinin daha doğru olacağı,

Şeklindeki görüş ve eleştirileri takiben Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;

- Tasarı ile Hükümete verilmesi öngörülen yetki çerçevesinde yapılacak düzenlemelerin pek çok kanun ve kanun hükmünde kararnameye ilişkin olduğu, Türkiye Büyük Millet Meclisinin yoğun gündemi de dikkate alındığında her biri ayrı bir kanun çıkarılmasını gerektiren çalışmaların kısa bir sürede tamamlanmasının mümkün olmadığının anlaşıldığı, bu nedenle Hükümete, belirli konulara ilişkin olarak kanun hükmünde kararname çıkarma yetkisi veren Tasarının hazırlanıp parlamentonun onayına sunulduğu,

- Hükümetin, bugüne kadar kanun hükmünde kararname çıkarma yetkisinin son derece sınırlı alanlarda ve hassas bir şekilde kullandığı,

- Tasarının yasalaşmasını takiben yapılacak düzenlemelerde istikrar programının, bütçe disiplinini ve kamunun malî dengesinin korunması hususlarında hassasiyet gösterileceği, esasen uygulanmakta olan istikrar programının sonuna kadar kararlılıkla uygulanacağından şüphe edilmemesi gerektiği,

- Yetki kanunu çerçevesinde çıkarılacak mevzuata ilişkin çalışmaların halen sürdürülmekte olduğu, Tasarı ile öngörülen yetkinin sınırsız olmadığı, esasen kamu yönetiminin bütünüyle reorganize edilmesine yönelik düzenlemeler yapılacağı için yetkinin geniş tutulmasında yarar görüldüğü,

- Çıkarılacak kanun hükmünde kararnamelerin Anayasaya uygunluğu hususuna özellikle dikkat edileceği, yapılması düşünülen düzenlemelerin kamu yönetiminin ıslah edilmesi, bürokratik işlemlerin basitleştirilmesi, malî disiplinin sağlanması, kamu çalışanları arasında huzursuzluğa yol açan ücret dengesizliklerinin giderilmesi gibi amaçlara yönelik olacağı,

- Yapılacak düzenlemeler nedeniyle bütçeye ilave bir yük getirilmesinin söz konusu olmayacağı,

İfade edilmiştir.

Tümü üzerindeki görüşmeleri müteakip Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerinin görüşülmesine geçilmiştir.

Tasarının :

- “Amaç ve Kapsam” başlıklı 1 inci maddesi, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği ile Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği Teşkilâtlarının yürütme yetkilerinin, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri ile Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanına ait olması nedeniyle, “kamu kurum ve kuruluşlarının” ibaresinden sonra gelmek üzere, söz konusu teşkilâtların Tasarının kapsamı dışında tutulmalarına ilişkin bir hüküm ilave edilmesi suretiyle,

- “İlkeler ve yetki süresi” başlıklı 2 nci maddesi; (b) bendinde yer alan “Bürokratik işlemlerle” ibaresinin “Bürokratik işlemlerde” şeklinde redaksiyona tabi tutulması, uygulanmakta olan ekonomik program hedeflerinin ve bütçe dengesinin bozulmamasına ilişkin bir hükmün (e) bendi, Genel ve Katma Bütçeye dahil kurumlar ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar için yapılacak kadro ihdaslarının bu kurumların aynı sayıdaki boş kadrolarının iptali karşılığında gerçekleştirilmesine ve toplam kadro sayısının artırılmamasına ilişkin bir hükmün (f) bendi olarak metne eklenmesi suretiyle,

- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 3 ve 4 üncü maddeleri ise aynen,

Kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
 
  Başkan Başkanvekili Sözcü
  Metin Şahin Mehmet Hanifi Tiryaki Nihat Gökbulut
  Antalya Gaziantep Kırıkkale
  Kâtip Üye Üye
  Cafer Tufan Yazıcıoğlu Abdülkadir Akcan Gaffar Yakın
  Bartın Afyon Afyon
  Üye Üye Üye
  Hikmet Uluğbay Cengiz Aydoğan Ali Uzunırmak
  Ankara Antalya Aydın
  Üye Üye Üye
  Zeki Ergezen Oğuz Tezmen  Süleyman Coşkuner
  Bitlis Bursa Burdur
  (Muhalefet şartıyla) (İmzada bulunamadı)  
  Üye Üye Üye
  Hakkı Duran Mücahit Himoğlu Aslan Polat
  Çankırı Erzurum Erzurum
      (İmzada bulunamadı)
  Üye Üye Üye
  Mehmet Dönen Ramazan Gül Ali Er
  Hatay Isparta İçel
  (İmzada bulunamadı)    
  Üye Üye Üye
  Celal Adan Aydın Ayaydın Nesrin Nas
  İstanbul İstanbul İstanbul
  (İmzada bulunamadı)    
  Üye Üye Üye
  Masum Türker İlhami Yılmaz Ali Gebeş
  İstanbul Karabük Konya
  Üye Üye Üye
  Süleyman Çelebi Veysi Şahin Ş. Ramis Savaş
  Mardin Mardin Sakarya
    (İmzada bulunamadı)  
  Üye Üye Üye
  Tarık Cengiz Kemal Kabataş Lütfi Ceylan
  Samsun Samsun Tokat
    (İmzada bulunamadı)  
  Üye   Üye
  Hasan Özgöbek   Evliya Parlak
  Uşak   Hakkâri

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ TEŞKİLÂT, GÖREV VE YETKİLERİNE İLİŞKİN KONULARLA KAMU PERSONELİ ARASINDAKİ ÜCRET DENGESİZLİKLERİNİN GİDERİLMESİ VE KAMU MALÎ YÖNETİMİNDE DİSİPLİNİN SAĞLANMASI İÇİN YAPILACAK DÜZENLEMELER HAKKINDA YETKİ KANUNU

TASARISI

Amaç ve kapsam

MADDE 1. – Bu Kanunun amacı, kamu hizmetlerinin düzenli, hızlı ve etkin bir biçimde yürütülmesini sağlamak ve kamu malî yönetiminde disiplini temin etmek üzere; kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilât, görev ve yetkilerine, personel kanunları veya kendi özel kuruluş kanunları uyarınca aylık veya ücret alan memurlar ve diğer her türlü kamu görevlileri ile bunların emeklilerine ve kamu malî yönetimine ilişkin kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklikler yapmak ve aynı konularda yeni düzenlemelerde bulunmak amacıyla Bakanlar Kuruluna Kanun Hükmünde kararname çıkarma yetkisi vermektir.
 
 
 
 
 
 

İlkeler ve yetki süresi

MADDE 2. – Bakanlar Kurulu ivedi ve zorunlu hallere münhasır olmak üzere 1 inci madde ile verilen yetkiyi kullanırken;

a) Kamu hizmetlerinin niteliğinin artırılmasını, hızlı ve etkin bir şekilde yürütülmesini, vatandaşların Devlete karşı olan yükümlülüklerinin daha kolay, hızlı ve güvenilir bir biçimde yerine getirilmesini ve vatandaşların Devlete yaptıkları başvuruların en kısa sürede sonuçlandırılmasını,

b) Bürokratik işlemlerle vatandaşların yükümlülüklerinin gözden geçirilmesini, gereksiz işlem ve yükümlülüklerin kaldırılmasını, kamu harcamalarında israfın önlenmesini, gerektiğinde kamu kurumları ile bağlı ve ilgili kuruluş ve kurulların bu amaçla yeniden teşkilâtlandırılmasını,

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ TEŞKİLÂT, GÖREV VE YETKİLERİNE İLİŞKİN KONULARLA KAMU PERSONELİ ARASINDAKİ ÜCRET DENGESİZLİKLERİNİN GİDERİLMESİ VE KAMU MALÎ YÖNETİMİNDE DİSİPLİNİN SAĞLANMASI İÇİN YAPILACAK DÜZENLEMELER HAKKINDA YETKİ KANUNU

TASARISI

Amaç ve kapsam

MADDE 1. – Bu Kanunun amacı, kamu hizmetlerinin düzenli, hızlı ve etkin bir biçimde yürütülmesini sağlamak ve kamu malî yönetiminde disiplini temin etmek üzere; kamu kurum ve kuruluşlarının (Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği Teşkilât Kanunları ile diğer kanun ve kanun hükmünde kararnamelerin bu teşkilâtlarla ilgili hükümleri hariç) teşkilât, görev ve yetkilerine, personel kanunları veya kendi özel kuruluş kanunları uyarınca aylık veya ücret alan memurlar ve diğer her türlü kamu görevlileri ile bunların emeklilerine ve kamu malî yönetimine ilişkin kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklikler yapmak ve aynı konularda yeni düzenlemelerde bulunmak amacıyla Bakanlar Kuruluna kanun hükmünde kararname çıkarma yetkisi vermektir.

İlkeler ve yetki süresi

MADDE 2. – Bakanlar Kurulu ivedi ve zorunlu hallere münhasır olmak üzere 1 inci madde ile verilen yetkiyi kullanırken;

a) Kamu hizmetlerinin niteliğinin artırılmasını, hızlı ve etkin bir şekilde yürütülmesini, vatandaşların Devlete karşı olan yükümlülüklerinin daha kolay, hızlı ve güvenilir bir biçimde yerine getirilmesini ve vatandaşların Devlete yaptıkları başvuruların en kısa sürede sonuçlandırılmasını,

b) Bürokratik işlemlerde vatandaşların yükümlülüklerinin gözden geçirilmesini, gereksiz işlem ve yükümlülüklerin kaldırılmasını, kamu harcamalarında israfın önlenmesini, gerektiğinde kamu kurumları ile bağlı ve ilgili kuruluş ve kurulların bu amaçla yeniden teşkilâtlandırılmasını,

c) Memurlar ve diğer kamu görevlileri arasındaki ücret adaletsizliklerinin giderilmesini, eşit işe eşit ücret ilkesinin gerçekleştirilmesini ve ücret sisteminin nitelikli personelin kamu kesiminde istihdamına olanak sağlayacak şekilde geliştirilmesini,

d) Devletin gelir ve giderlerinde birliğin ve şeffaflığın sağlanmasını ve bu suretle kamu malî yönetiminde disiplinin temin edilmesini,

göz önünde bulundurur.

Bu Kanunla Bakanlar Kuruluna verilen yetki, Kanunun yayımından itibaren altı ay süre ile geçerlidir. Bu süre içinde Bakanlar Kurulu birden fazla kanun hükmünde kararname çıkarabilir.

c)Memurlar ve diğer kamu görevlileri arasındaki ücret adaletsizliklerinin giderilmesini, eşit işe eşit ücret ilkesinin gerçekleştirilmesini ve ücret sisteminin nitelikli personelin kamu kesiminde istihdamına olanak sağlayacak şekilde geliştirilmesini,

d) Devletin gelir ve giderlerinde birliğin ve şeffaflığın sağlanmasını ve bu suretle kamu malî yönetiminde disiplinin temin edilmesini,

e) Uygulanmakta olan ekonomik program hedeflerinin ve bütçe dengelerinin bozulmamasını,

f) Genel bütçeli daireler ile katma bütçeli idareler ve bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar için yapılacak kadro ihdaslarını, bu bent kapsamı içinde yer alan kurumların aynı sayıdaki boş kadrolarının iptali karşılığında gerçekleştirerek, toplam kadro sayısının artırılmamasını,

Göz önünde bulundurur.

Bu Kanunla Bakanlar Kuruluna verilen yetki, Kanunun yayımınından itibaren altı ay süre ile geçerlidir. Bu süre içinde Bakanlar Kurulu birden fazla kanun hükmünde kararname çıkarabilir.

Yürürlük

MADDE 3. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 4. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

Yürürlük

MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

Yürütme

MADDE 4. – Tasarının 4 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
 
  Bülent Ecevit    
  Başbakan    
  Devlet Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb. Yrd. En. ve Tab. Kay. Bak. ve Başb. Yrd.
  D. Bahçeli H. H. Özkan M. C. Ersümer
  Devlet Bakanı DevletBakanı Devlet Bakanı
  R. Önal Prof. Dr. T. Toskay M. Keçeciler
  DevletBakanı  Devlet Bakanı V. Devlet Bakanı 
  Prof. Dr. Ş. S. Gürel Prof. Dr. Ş. Üşenmez Y. Yalova
  Devlet Bakanı DevletBakanı DevletBakanı
  M. Yılmaz Prof. Dr. R. Mirzaoğlu R. K. Yücelen
  Devlet Bakanı  Devlet Bakanı Devlet Bakanı
  H. Gemici Prof. Dr. Ş. Üşenmez E. S. Gaydalı
  Devlet Bakanı DevletBakanı V. Adalet Bakanı
  F. Ünlü K. Aydın Prof. Dr. H. S. Türk
  Millî Savunma Bakanı  İçişleri Bakanı Dışişleri Bakanı
  S. Çakmakoğlu S. Tantan İ. Cem
  Maliye Bakanı Millî Eğitim Bakanı V. Bayındırlık ve İskân Bakanı
  S. Oral M. İ. Talay K. Aydın
Sağlık Bakanı Ulaştırma Bakanı V. Tarım ve Köyişleri Bakanı
  Doç. Dr. O. Durmuş Prof. Dr. T. Toskay Prof. Dr. H. Y. Gökalp
  Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı  Sanayi ve Ticaret Bakanı Kültür Bakanı
  Y. Okuyan A. K. Tanrıkulu M. İ. Talay
  Turizm Bakanı Orman Bakanı Çevre Bakanı V.
  E. Mumcu Prof. Dr. N. Çağan Prof. Dr. H. S. Türk

SIRA SAYISI 518 İN SONU