T.B.M.M. S.
Sayısı : 555
Plan ve
Bütçe Komisyonu Raporu
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
Plan ve Bütçe Komisyonu |
5.12.2000 |
|
Esas No. : 1/741-3/643 |
|
|
Karar No. : 9 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca
31.7.2000 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve
Başkanlıkça 4.10.2000 tarihinde Komisyonumuza havale edilen “1999 Malî Yılı
Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanun Tasarısı” ile, Sayıştay Başkanlığınca
hazırlanıp 6.10.2000 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan ve Başkanlıkça 11.10.2000 tarihinde Komisyonumuza havale edilen aynı
yıla ait “Genel Uygunluk Bildirimi”ne ilişkin müzakerelere Komisyonumuzun 10.11.2000
tarih ve 3 üncü birleşimde Maliye Bakanının Bütçe ve Kesinhesap Kanunu
Tasarılarını Komisyona sunuşu ile başlanılmış ve Komisyonumuzda 10.11.2000 -
1.12.2000 tarihleri arasında yapılan birleşimlerde Maliye Bakanlığı, Sayıştay
Başkanlığı ve ilgili kuruluşların temsilcilerinin de katılmalarıyla
görüşülmüştür.
1999 Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanunu
Tasarısı ile;
– Katma Bütçeli İdarelere 1999 Malî Yılı Bütçe Kanunu
ile toplam (1 889 417 782 000 000) liralık
ödenek ve-rildiği, bu
tutarın yılı içinde
yapılan çeşitli yasal
değişikliklerle toplam (2 697
699 903 944 000) liraya ulaştığı,
Yılı içinde toplam (2 697 699 903 944 000) liraya
ulaşan ödenek yetkisine karşılık; yılı içinde toplam; (1 448 587 246 835 000)
lirası cari, (917 235 982 417 000) lirası yatırım, (240 747 691 411 000) lirası
da sermaye teşkili ve transfer ödenek türlerinden olmak üzere, toplam (2 606
570 920 663 000) liralık giderin gerçekleştiği,
– 1999 Malî Yılında Katma Bütçeli İdarelerin gelirleri
toplamının (1 889 417 782 000 000) lira olarak tahmin edilmesine karşılık, yılı
tahsilatının, toplam; ( 9 934 437 769 000) lirası vergi gelirlerinden, (60 216
896 270 000) lirası vergi dışı normal gelirlerden, (2 288 632 726 844 000)
lirası özel gelirler ve hazine yardımından, (182 639 597 614 000) lirası da
özel kanun gelirlerinden olmak üzere toplam (2 541 423 658 497 000) lira olarak
gerçekleştiği,
– Giderler ile gelirler arasındaki farkı oluşturan (65
147 262 166 000) liranın gider fazlası oluşturduğu,
– Zorunlu sebeplerle yapılan ödenek üstü giderleri
karşılamak üzere toplam (8 977 647 199 000) liralık ödeneğin tamamlayıcı ödenek
olarak verilmesinin öngörüldüğü,
– 1999 yılı içinde harcanamayan ve özel kanunlarla
devrine izin verilen toplam (20 737 072 606 000) liralık ödeneğin iptal
edilmeyerek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmesinin teklif
edildiği,
– Yılı içerisinde kullanılanlar ile ertesi yıla
devredilmek üzere saklı tutulanlar dışında kalan toplam (79 369 557 874 000)
liralık ödeneğin iptal edildiği,
tespit edilmiştir.
Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan “Katma Bütçeli
İdarelerin 1999 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısına İlişkin Genel Uygunluk
Bildirimi”, rapor ve ekli cetvellerinde ise;
– Katma Bütçeli Dairelerin ekli gider cetvellerinde
gösterildiği üzere toplam (8 977 647 199 000) lira ödenek dışı gider
kaydedildiği, bu tutardan (239 803 790 000) liralık kısmı yasalara
göre ödenek aranmaksızın yapılacak giderlere, (8 546 637 271 000)
liralık kısmı da personel giderlerine ait olduğundan bunlar için tamamlayıcı
ödenek verilmesinin uygun olacağı, kalan (191 206 138 000) liralık kısmı
ise; 1050 sayılı Kanunun 81 inci
maddesi uyarınca tamamlayıcı ödenek
verilip verilmemesinin Yüce Meclisin takdirinde olduğu,
– 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunun 104 ve 118
inci maddeleri uyarınca, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne ait bir kısım gelir
kalemlerinde tahminle tahakkuk ve tahsilat arasındaki fark sebeplerinin
açıklanmaması nedeniyle gelir izahnamesinin yetersiz bulunduğu,
– Vakıflar Genel Müdürlüğü, Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Hudut ve Sahiller Sağlık Genel
Müdürlüğü, Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Telsiz Genel Müdürlüğü, Yüksek
Öğretim Kurulu, Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, İstanbul
Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Selçuk
Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Ondokuz Mayıs
Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Dicle Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji
Enstitüsü, Harran Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Zonguldak
Karaelmas Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kocaeli
Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Abant İzzet
Baysal Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi,
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Galatasaray
Üniversitesinin bütçe hizmet gerekçelerinin faaliyet-proje düzeyinde
düzenlenmemesi ve fizikî hedeflere bu gerekçelerde yer verilmemesi nedeniyle
gider izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,
Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel
Müdürlüğü, Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğretim Kurulu, Hacettepe
Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi,
Ege Üniversitesi, Dokuzeylül Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Çukurova
Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi
Kesinhesaplarının incelenmesinde, dış proje kredisi kullanım miktarının Hazine
Müsteşarlığı ve kuruluşlar tarafından farklı tespit edildiği, kullanılan
kredilerin büyük bir kısmının bütçeleştirilmediği, muhasebe kayıtlarının yapılmadığı
ve Kesinhesapta yer alan ödenek ve gider toplamlarına dahil edilmediği,
Hazine Müsteşarlığının, kreditör bilgisine göre
kuruluşların kredi kullanım verileri, yukarıda belirtilen kuruluşlar tarafından
Hazine Müsteşarlığına bildirilen kullanım miktarları ve kesinhesapta yer alan
kredi kullanımı ile ilgili kayıtların karşılaştırılmasında;
Hazine Müsteşarlığının kreditör verisine dayanarak
tespit ettiği kullanımla;
Karayolları Genel Müdürlüğünün bildirdiği kullanım
miktarı arasında 142 439 184 881 000 liralık farklılık olduğu, ayrıca
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine
Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 49 990 478 775 000 lira
dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta 40 573 585 308
000 lira ödenek, 41 640 927 230 000 lira gider kaydı yapıldığı,
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün bildirdiği kullanım
miktarı arasında 33 650 769 869 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Devlet Su
İşleri Genel Müdürlüğü tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına
Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 93 869 902 704 000
lira dış proje
kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta 5 111 873
305 000 liralık ödenek, 5 130 374 327 000 lira gider kaydı yapıldığı,
Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğünün bildirdiği kullanım
miktarı arasında 531 330 157 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Köy
Hizmetleri GenelMüdürlüğü tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına
Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 4 056 398 184 000 lira dış proje kredisi
kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta 1 070 844 380 000 lira ödenek, 1
258 529 739 000 lira gider kaydı yapıldığı,
Yükseköğretim Kurulunun bildirdiği kullanım miktarı
arasında 83 481 782 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Yükseköğretim Kurulu
tarafından 1999 yılı
içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme
formları ile 1 005 966 311 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun
karşılığında Kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,
Hacettepe Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı
arasında 16 165 172 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Hacettepe Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış
Proje Kredisi İzleme formları ile 257 538 000 000 lira dış proje kredisi
kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider
kaydı yapılmadığı,
Gazi Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı
arasında 6 904 109 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Gazi Üniversitesi
tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme
formları ile 103 198 623 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun
karşılığında Kesinhesapta 9 556 747 000 lira ödenek, ve aynı miktarda gider
kaydı yapıldığı,
İstanbul Teknik Üniversitesinin bildirdiği kullanım
miktarı arasında 3 797 413 093 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, İstanbul
Teknik Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış
Proje Kredisi İzleme formları ile herhangi bir bildirimde bulunulmadığı, ayrıca
kesinhesapta ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,
Boğaziçi Üniversitesinin bildirdiği kullanım mikktarı
arasında 196 145 707 000 liralık farklılık olduğu, ayrıca, Boğaziçi
Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje
Kredisi İzleme formları ile 350 970 391 000 lira dış proje kredisi
kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider
kaydı yapılmadığı,
Ege Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı
arasında 174 822 142 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Ege Üniversitesi
tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme
formları ile 3 806 303 763 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı,
bunun karşılığında kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı
yapılmadığı,
Dokuz Eylül Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 73 641
116 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Dokuz
Eylül Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına
Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 87 260 703 000 lira dış proje kredisi
kullanıldığı, bunun karşılığında kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider
kaydı yapılmadığı,
Akdeniz Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında herhangi
bir farklılık bulunmamakla beraber kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider
kaydının yapılmadığı,
Çukurova Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 3 040 590 483
000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Çukurova Üniversitesi tarafından 1999 yılı
içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile herhangi
bir bildirimde bulunulmadığı ve kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı
yapılmadığı,
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsünün bildirdiği kullanım miktarı arasında
1 773 663 532 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü tarafından 1999
yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile
herhangi bir bildirimde bulunulmadığı, ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,
Süleyman Demirel Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında
869 390 744 000 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Süleyman Demirel
Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje
Kredisi İzleme formları ile 3 950 409 509 000 lira dış proje kredisi
kullanıldığı, bunun karşılığında kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider
kaydı yapılmadığı,
tespit edilmiştir.
Hazine Müsteşarlığı tarafından kreditör ve kurum bildirimlerine
dayanarak tespit edilen dış proje kredisi kullanım miktarı arasındaki
farklılığın, 1999 yılı içinde kullanılan dış proje kredilerinin, ödenek ve
gider yazılarak bütçeleşti-rilmemesinin nedenleri; yukarıda belirtilen kurumlar
ve Bütçe Dairesi Başkanlıklarınca, dış proje kredisi kullanım miktarları
arasındaki farklılığın Kamu Ortaklığı Fonu projelerinde kullanılan ancak
bütçeleştirilmeyen kaynakların kredi-ler verisinde yer almasından ve Hazine
Müseteşarlığınca borçlanıldığı halde kullandırılmayan kredilerden
kaynaklandığı, DPK formlarıyla bildirdikleri kullanımların bir kısmının Maliye
Bakanlığı tarafından kuruluşun bütçesine ödenek kaydedilmediği, bu yüzden
ilgili rakamların ödenek ve gider yazılarak Kesinhesaplara intikal
ettirilmediği belirtilmiş olup; Maliye Bakanlığı tarafından kullanılan
kredilerin ödenek kaydı yapılmaması nedeniyle;
– Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 8 349 551 545 000 lira,
– Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından 88 739 528 377 000 lira,
– Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından 2 797 868 445 000 lira,
– Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı tarafından 1 005 966 311 000 lira,
– Hacettepe Üniversitesi tarafından 257 538 000 000 lira,
– Gazi Üniversitesi tarafından 93 641 876 000 lira,
– İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından 2 662 854 181 797 lira,
– Boğaziçi Üniversitesi tarafından 350 970 391 000 lira,
– Ege Üniversitesi tarafından 3 806 303 763 000 lira,
– Dokuz Eylül Üniversitesi tarafından 87 260 703 000 lira,
– Çukurova Üniversitesi tarafından 3 040 590 483 000 lira,
– Akdeniz Üniversitesi tarafından 11 441 889 131 000 lira,
–İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü tarafından 1 669 910 000 000 lira,
– Süleyman Demirel Üniversitesi tarafından 3 950 409 509 000 lira
giderin bütçeleştirilemediği,
tespit edilimiştir.
Sayıştayca;
Tarım Reformu Genel Müdürlüğü 1999 Yılı Kesinhesabının incelenmesinde;
29.12.1998 tarih ve 4387 sayılı “1999 Malî
Yılı Genel ve Katma Bütçeleri Kanunlaşıncaya Kadar Devlet Harcamalarının
Yapılmasına ve Devlet Gelirlerinin
Tahsiline Yetki Verilmesine Dair Kanun”un verdiği
yetki uyarınca düzenlenen
26.4.1999 tarih ve 111-561-320-6193
Sayılı Ödenek Tezkeresi ile 111 01 2 031 900
tertibinden 900 77 3 001
900 tertibine yapılan 7 249 000 000 lira tutarındaki aktarma işleminin
29.6.1999 tarih ve 4393 sayılı “1999 Malî Yılı Bütçe Kanunu”nun
yasallaşmasından sonra bütçeye uyumsuz hale geldiği,
Sözkonusu hata Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli gider (A) Cetveli Ödenek
Genel Toplamını etkilememekle birlikte 1999 Malî Yılı Bütçe Kanunu ile Geçici
Bütçe arasında uyumsuzluğa neden olan hatalı aktarmanın Maliye Bakanlığınca
giderilemediği,
Vakıflar Genel Müdürlüğünün Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli cetvellerin
incelenmesi sonucunda; Mazbut Akar ve Toprak Satış Bedeli sarfiyatı (özel 100)
hesabının 1998 yılından 1999 yılına devir rakamı 713 800 721 000 lira olduğu
halde, Sayıştayca tutulan ödenek kayıtlarında 20 111 015 000 lira farklı 693
689 706 000 lira olarak,
Mülhak Akar ve
Toprak Satış Bedeli
Sarfiyatı (özel 101) hesabının
1998 yılından 1999 yılına devri 381 866 899 000 lira olduğu halde, Sayıştayca
tutulan ödenek kayıtlarında 660 859 000 farkla 382 527 758 000 lira olarak,
Mazbut Hayrat Satış Bedeli Sarfiyatı (özel 200) hesabının 1998 yılından
1999 yılına devri 17 585 352 000 lira olduğu halde, Sayıştayca tutulan ödenek
kayıtlarında 206 927 000 lira farkla 17 378 425 000 lira olarak;
Konu ile ilgili olarak Vakıflar Genel Müdürlüğü Bütçe Dairesi Başkanlığı
ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğünce fark nedenlerinin;
1998 yılından 1999 yılına devir rakamlarıyla, Sayıştay Başkanlığındaki
ödenek kaydı yapılmış olarak görülen miktarlar arasındaki farkın, ilgili yılın
aralık ayına ait tahsilatların ödenek kayıtlarının Saymanlıklardan gelen
harcama cetvellerinin ertesi yıl içinde gelmesi nedeniyle yapılmamasından
kaynaklandığı; 100, 101, 200, 201 özel fon hesabına 31.12.1999 tarihi
itibariyle ödenek kaydı
yapılamayan miktarların ödenek
kaydı işlemlerinin 13.9.2000
tarih ve 514-515-516-517 sayılı ödenek kaydı yazıları ile Sayıştay Başkanlığına
sunulduğu ve 1999 yılı devirleri itibariyle farklılığın giderildiği,
belirtilmiştir.
Telsiz Genel Müdürlüğünün 1999 yılı Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli (B)
cetvelinin incelenmesinde Bütçe Tahmini Sütununda Gelir Kodları, tahminlerin (1
000 TL.) esas alınarak yazıldığı, icmal bölümünde ise (1 000 000 TL.) esas
alınmak suretiyle yazıldığı bu nedenle; (Gelir Türü 2000’de 1 096 502 400,
Gelir Türü 3000’de 499 500 000 TL. Fark olmak üzere) Toplam 1 596 002 400 TL.
farkın oluştuğu ve gelir (B) cetvelinin buna göre düzeltilmesi gerektiği,
4387 sayılı Kanunun verdiği yetki uyarınca, Hacettepe Üniversitesi Bütçe
Dairesi Başkanlığının 6.5.1999 tarih ve 11679-320/7000 sayılı ödenek tezkeresi
ile 101 052 040 300 tertibinden 101 773 001 900 tertibine 132 000 000 000 lira
ödenek aktarılması yapıldığı, 4393 sayılı Bütçe Kanunu yasalaşınca, yapılan
aktarma işleminin bütçeye uyumsuz hale geldiği belirlenmiş sözkonusu işlem
genel toplamı etkilememekle birlikte cetvellerde gösterilmesinin gerektiği,
Trakya Üniversitesi; 1999 yılı Kesinhesabının incelenmesinde; 1999 yılı
Bütçesinin Trakya Üniversitesine ait (B) cetvelinde 2-Vergi Dışı Normal
Gelirler Miktarı 50 997 000 000 TL. yazılı olmasına rağmen Gelir Kesinhesap (B)
cetvelinde ise, 4 000 000 000 farkla 54 997 000 000 TL. yazıldığı, sözkonusu
hatanın bütçede yanlış rakamların yazılmasından kaynaklandığı anlaşılmış olup
Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli Gelir (B) Cetveli Genel toplamını
etkilememekle birlikte cetvelin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,
Atatürk Üniversitesi; 1999 Malî yılı Kesinhesabına bağlı Gelir (B)
cetvelinde; “2400-Cezalar” bölümünün “1999 Yılı Tahakkuku” ve “1999 Yılı
Tahsilat” sütunlarında 1 314 466 000 TL. yazılı olmasına rağmen “Kesim”
sütunları boş bırakılıp “2500-Çeşitli Gelirler” Bölümüne : “2510-Şartname
Gelirleri” ve “2550-Diğer Çeşitli Gelirler”
Kesimlerinin adı geçen sütunlarına ise 70 079 620 000 TL.’nin mükerrer
olarak yazıldığı, sözkonusu farklar yazılım hatalarından kaynaklanmış olup
Gelir (B) Cetveli genel toplamını etkilememekle birlikte Gelir Cetvelinin buna
göre düzeltilmesi gerektiği,
Yüzüncü Yıl Üniversitesine ait (B) cetveli “2200-Patrimuvan Gelirleri”
bütçe tahmini sütununda 108 000 000 lira yazılı iken; 1999 Kesinhesap Kanun
tasarısında bütçe tahmininin 108 000 000 000 lira olduğu görülmüş, hatanın
Kesinehesap Kanun Tasarısında sehven Patrimuvan gelirinin üç sıfır fazla
yazılmasından ileri geldiği anlaşılmış olup gelir genel toplamını etkilememekle
birlikte gelir cetvelinin buna göre düzeltilmesi gerektiği,
Mersin Üniversitesi Kesinhesabının (A) cetvelinde yazılı ödenek
miktarları ile 1999 yılı bütçesinde yazılı ödenek miktarları
arasında; 101 05
1 002 400 tertibinde 41 400 000 000, 111 01 1 028 500
tertibinde 100 000 000, 111 02 1 016 000 tertibinde 100 000
000, 111 02 1 021
300 tertibinde 100 000 000 lira ve 111 04 1001 000 ter-tibinde ise 10
000000 TL. farkın bulunduğu, faaliyet, ödenek türü ve program bazındaki
toplamlar ile genel toplam dikkate alındığında dairesi kesinhesabında yazılı
rakamların doğru olduğu farkın, Resmî Gazetede yayımlanan bütçe rakamlarından
kaynaklandığı görülmüş olup sözkonusu farklar gider genel toplamını
etkilememekle birlikte gider cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli
cetvellerde 4387 sayılı Kanunun verdiği yetki uyarınca düzenlenen 08.02.1999
tarih ve 111-320/1269 sayılı ödenek tezkeresi ile 111 02 1 061 100 ve 111 02 1
062 100 tertiplerinden 111 02 1 071 100 ve 111 02 1 072 100 tertiplerine
yapılan 13 714 000 000 lira ve 428 000 000 lira tutarlarındaki aktarma
işleminin yer almadığı, 1999 Malî Yılı Bütçesinin yasalaşmasından sonra bu
aktarma işleminin bütçesi ile uyumsuz hale geldiği görülmüş olup; sözkonusu
farklar gider genel toplamını etkilememekle birlikte Gider cetvelinin buna göre
düzeltilmesi gerektiği,
Gaziosmanpaşa Üniversitesi 1999 yılı Kesinhesap Kanun Tasarısının
incelenmesinde; “2400 Cezalar” gelir
türünde “2410 Para Cezaları” 130 784 000 lira, “2420 Müteahhitlerden Alınacak
Gecikme Cezaları” 130 784 000 lira olarak yer almış, her ikisinin toplamı 261
568 000 lira olduğu halde, “2400 Cezalar” Gelir türüne bu miktar yazılmayarak
boş bırakıldığı,
Nakit Artıkları Cetveline göre, 1999 yılına devreden nakit artığı
bulunmadığı ancak, 3120 Gelir kodu ile 29 700 000 lira devreden nakit yazıldığı
bu miktarın 3100 Özel Gelir türüne toplam olarak yazılmadığı belirlenmiş olup
meydana gelen farklılıkların cetvellerde gösterilmesinin gerektiği,
belirtilmiştir.
Komisyonumuzda yapılan müzakerelerde;
Vakıflar
Genel Müdürlüğü, Sosyal Hizmetler ve Ç.E.K. Genel Müdürlüğü, Marmara
Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Zonguldak
Karaelmas Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi
Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli Gider (A) ve Gelir (B) cetvellerinde saptanan
fakat, gider ve gelir genel toplamını etkilemeyen farklar müzakere edilmiş, söz
konusu kurumların cetvellerinin Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan hususlar
çerçevesinde düzeltilmeleri, diğer kurumların gelir ve gider cetvellerinin ise
aynen kabul edilmeleri kararlaştırılmıştır.
Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan hususlar
çerçevesinde yapılan müzakereler ve genel dengeyi etkilemeyen değişiklikler
sonucunda;
Tasarının; 1, 2, 3, 4, 5, 6 ncı maddeler ile yürürlük
ve yürütmeyi düzenleyen 7 ve 8 inci maddeleri aynen,
kabul edilmiştir.
Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa
saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkan V. |
Sözcü |
|
Metin Şahin |
Hayrettin Özdemir |
Nihat Gökbulut |
|
Antalya |
Ankara |
Kırıkkale |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Cafer Tufan Yazıcıoğlu |
Dengir Mir. M. Fırat |
Gaffar Yakın |
|
Bartın |
Adıyaman |
Afyon |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Sait Açba |
M. Zeki Sezer |
Cengiz Aydoğan |
|
Afyon |
Ankara |
Antalya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
M. Güven Karahan |
Hüseyin Arabacı |
Necati Yöndar |
|
Balıkesir |
Bilecik |
Bingöl |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Zeki Ergezen |
Hayati Korkmaz |
Oğuz Tezmen |
|
Bitlis |
Bursa |
Bursa |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Hakkı Duran |
Hüseyin Karagöz |
Aslan Polat |
|
Çankırı |
Çankırı |
Erzurum |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Sadri Yıldırım |
Metin Kalkan |
Mehmet Dönen |
|
Eskişehir |
Hatay |
Hatay |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Er |
Masum Türker |
Nesrin Nas |
|
İçel |
İstanbul |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Celal Adan |
Hasan Çalış |
Arslan Aydar |
|
İstanbul |
Karaman |
Kars |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Serdaroğlu |
Necdet Tekin |
Kemal Köse |
|
Kastamonu |
Kırklareli |
Kocaeli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ahmet Derin |
Süleyman Çelebi |
Metin Ergun |
|
Kütahya |
Mardin |
Muğla |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ş. Ramis Savaş |
Cevat Ayhan |
Mehmet Çakar |
|
Sakarya |
Sakarya |
Samsun |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Kemal Kabataş |
Lütfi Ceylan |
Bekir Gündoğan |
|
Samsun |
Tokat |
Tunceli |
|
|
Üye |
|
|
|
Evliya Parlak |
|
|
|
Hakkâri |
|
|
|
|
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
1999 MALÎ
YILI KATMA BÜTÇELİ İDARELER KESİNHESAP KANUNU TASARISI
Gider Bütçesi
MADDE 1. – Katma Bütçeli İdarelerin 1999 Malî yılı
giderleri, bağlı (A) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, (2.606 570 920 663
000) lira olarak gerçekleşmiştir.
Gelir Bütçesi
MADDE 2. – Katma Bütçeli İdarelerin gelirleri, bağlı
(B) işaretli çetvelde gösterildiği üzere, (2 541 423 658 497 000) lira olarak
gerçekleşmiştir.
Denge
MADDE 3. – Birinci maddede yazılı giderler ile ikinci
maddede yazılı gelirler
arasında (65 147 262 166 000) liralık gider fazlası meydana gelmiştir.
Tamamlayıcı
Ödenek
MADDE 4. – Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda
kayıtlı (8 977 647 199 000) liralık ödenek üstü gideri karşılamak üzere aynı
tutarda tamamlayıcı ödenek kabul edilmiştir.
Devredilen
Ödenek
MADDE 5. – 1999 malî yılı içinde harcanmayan ve
özel kanunlarla devrine izin verilen (20 737 072 606 000) liralık özel
ödenek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmiştir.
İptal Edilen
Ödenek
MADDE 6. – Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda
kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler dışında kalan (79
369 557 874 000) liralık ödenek iptal edilmiştir.
(Hükümetin Teklif Ettiği Metin)
Yürürlük
MADDE 7. – Bu kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 8. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Devlet Bak. ve
Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve
Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve
Başb. Yrd. |
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
R. Önal |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
Prof. Dr. T. Toskay |
Y. Yalova |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
R. K. Yücelen |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı. |
Devlet Bakanı |
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Adalet Bakanı |
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
Prof. Dr. H. S. Türk |
|
Millî Savunma
Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Dışişleri Bakanı |
|
S. Çakmakoğlu |
S. Tantan |
İ. Cem |
|
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim
Bakanı |
Bayındırlık ve
İskân Bakanı |
|
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
K. Aydın |
|
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
|
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. E. Öksüz |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
|
Çalışma ve Sosyal
Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret
Bakanı |
En. ve Tab. Kay.
Bakanı |
|
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
M. C. Ersümer |
|
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
Orman Bakanı |
|
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
Prof. Dr. N. Çağan |
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
F. Aytekin |
|
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
1999 MALÎ
YILI KATMA BÜTÇELİ İDARELER KESİNHESAP KANUNU TASARISI
Gider Bütçesi
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul
edilmiştir.
Gelir Bütçesi
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul
edilmiştir.
Denge
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul
edilmiştir.
Tamamlayıcı
Ödenek
MADDE 4 – Tasarının 4 üncü maddesi aynen kabul
edilmiştir.
Devredilen
Ödenek
MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi aynen kabul
edilmiştir.
İptal Edilen
Ödenek
MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi aynen kabul
edilmiştir.
(Plan ve Bütçe Komisyonunun
Kabul Ettiği Metin)
Yürürlük
MADDE 7. – Tasarının 7 nci maddesi aynen kabul
edilmiştir.
Yürütme
MADDE 8. – Tasarının 8 inci maddesi aynen kabul
edilmiştir.