T.B.M.M.                     S. Sayısı : 555

 

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Plan ve Bütçe Komisyonu

5.12.2000

 

Esas No. : 1/741-3/643

 

 

Karar No. : 9

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca 31.7.2000 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 4.10.2000 tarihinde Komisyonumuza havale edilen “1999 Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanun Tasarısı” ile, Sayıştay Başkanlığınca hazırlanıp 6.10.2000 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 11.10.2000 tarihinde Komisyonumuza havale edilen aynı yıla ait “Genel Uygunluk Bildirimi”ne ilişkin müzakerelere Komisyonumuzun 10.11.2000 tarih ve 3 üncü birleşimde Maliye Bakanının Bütçe ve Kesinhesap Kanunu Tasarılarını Komisyona sunuşu ile başlanılmış ve Komisyonumuzda 10.11.2000 - 1.12.2000 tarihleri arasında yapılan birleşimlerde Maliye Bakanlığı, Sayıştay Başkanlığı ve ilgili kuruluşların temsilcilerinin de katılmalarıyla görüşülmüştür.

1999 Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanunu Tasarısı ile;

– Katma Bütçeli İdarelere 1999 Malî Yılı Bütçe Kanunu ile toplam (1 889 417 782 000 000) liralık  ödenek  ve-rildiği,  bu  tutarın  yılı  içinde  yapılan  çeşitli  yasal  değişikliklerle  toplam (2 697 699  903 944 000) liraya ulaştığı,

Yılı içinde toplam (2 697 699 903 944 000) liraya ulaşan ödenek yetkisine karşılık; yılı içinde toplam; (1 448 587 246 835 000) lirası cari, (917 235 982 417 000) lirası yatırım, (240 747 691 411 000) lirası da sermaye teşkili ve transfer ödenek türlerinden olmak üzere, toplam (2 606 570 920 663 000) liralık giderin gerçekleştiği,

– 1999 Malî Yılında Katma Bütçeli İdarelerin gelirleri toplamının (1 889 417 782 000 000) lira olarak tahmin edilmesine karşılık, yılı tahsilatının, toplam; ( 9 934 437 769 000) lirası vergi gelirlerinden, (60 216 896 270 000) lirası vergi dışı normal gelirlerden, (2 288 632 726 844 000) lirası özel gelirler ve hazine yardımından, (182 639 597 614 000) lirası da özel kanun gelirlerinden olmak üzere toplam (2 541 423 658 497 000) lira olarak gerçekleştiği,

– Giderler ile gelirler arasındaki farkı oluşturan (65 147 262 166 000) liranın gider fazlası oluşturduğu,

– Zorunlu sebeplerle yapılan ödenek üstü giderleri karşılamak üzere toplam (8 977 647 199 000) liralık ödeneğin tamamlayıcı ödenek olarak verilmesinin öngörüldüğü,

– 1999 yılı içinde harcanamayan ve özel kanunlarla devrine izin verilen toplam (20 737 072 606 000) liralık ödeneğin iptal edilmeyerek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmesinin teklif edildiği,

– Yılı içerisinde kullanılanlar ile ertesi yıla devredilmek üzere saklı tutulanlar dışında kalan toplam (79 369 557 874 000) liralık ödeneğin iptal edildiği,

tespit edilmiştir.

Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan “Katma Bütçeli İdarelerin 1999 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısına İlişkin Genel Uygunluk Bildirimi”, rapor ve ekli cetvellerinde ise;

– Katma Bütçeli Dairelerin ekli gider cetvellerinde gösterildiği üzere toplam (8 977 647 199 000) lira ödenek dışı gider kaydedildiği,  bu tutardan  (239 803 790 000)  liralık  kısmı  yasalara  göre ödenek aranmaksızın yapılacak giderlere, (8 546 637 271 000) liralık kısmı da personel giderlerine ait olduğundan bunlar için tamamlayıcı ödenek verilmesinin uygun olacağı, kalan (191 206 138 000) liralık kısmı ise;  1050 sayılı Kanunun 81 inci maddesi  uyarınca tamamlayıcı ödenek verilip verilmemesinin Yüce Meclisin takdirinde olduğu,

– 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunun 104 ve 118 inci maddeleri uyarınca, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne ait bir kısım gelir kalemlerinde tahminle tahakkuk ve tahsilat arasındaki fark sebeplerinin açıklanmaması nedeniyle gelir izahnamesinin yetersiz bulunduğu,

– Vakıflar Genel Müdürlüğü, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü, Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Telsiz Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğretim Kurulu, Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Dicle Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Harran Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Galatasaray Üniversitesinin bütçe hizmet gerekçelerinin faaliyet-proje düzeyinde düzenlenmemesi ve fizikî hedeflere bu gerekçelerde yer verilmemesi nedeniyle gider izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,

Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğretim Kurulu, Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Ege Üniversitesi, Dokuzeylül Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi Kesinhesaplarının incelenmesinde, dış proje kredisi kullanım miktarının Hazine Müsteşarlığı ve kuruluşlar tarafından farklı tespit edildiği, kullanılan kredilerin büyük bir kısmının bütçeleştirilmediği, muhasebe kayıtlarının yapılmadığı ve Kesinhesapta yer alan ödenek ve gider toplamlarına dahil edilmediği,

Hazine Müsteşarlığının, kreditör bilgisine göre kuruluşların kredi kullanım verileri, yukarıda belirtilen kuruluşlar tarafından Hazine Müsteşarlığına bildirilen kullanım miktarları ve kesinhesapta yer alan kredi kullanımı ile ilgili kayıtların karşılaştırılmasında;

Hazine Müsteşarlığının kreditör verisine dayanarak tespit ettiği kullanımla;

Karayolları Genel Müdürlüğünün bildirdiği kullanım miktarı arasında 142 439 184 881 000 liralık farklılık olduğu, ayrıca Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 49 990 478 775 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta 40 573 585 308 000 lira ödenek, 41 640 927 230 000 lira gider kaydı yapıldığı,

Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün bildirdiği kullanım miktarı arasında 33 650 769 869 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi  İzleme  formları ile  93 869 902 704 000  lira  dış  proje  kredisi  kullanıldığı,  bunun karşılığında Kesinhesapta 5 111 873 305 000 liralık ödenek, 5 130 374 327 000 lira gider kaydı yapıldığı,

Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğünün bildirdiği kullanım miktarı arasında 531 330 157 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Köy Hizmetleri GenelMüdürlüğü tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 4 056 398 184 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta 1 070 844 380 000 lira ödenek, 1 258 529 739 000 lira gider kaydı yapıldığı,

Yükseköğretim Kurulunun bildirdiği kullanım miktarı arasında 83 481 782 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Yükseköğretim  Kurulu  tarafından 1999 yılı  içerisinde  Hazine  Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 1 005 966 311 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

Hacettepe Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 16 165 172 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Hacettepe  Üniversitesi  tarafından  1999  yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 257 538 000 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

Gazi Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 6 904 109 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Gazi Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 103 198 623 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta 9 556 747 000 lira ödenek, ve aynı miktarda gider kaydı yapıldığı,

İstanbul Teknik Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 3 797 413 093 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile herhangi bir bildirimde bulunulmadığı, ayrıca kesinhesapta ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

Boğaziçi Üniversitesinin bildirdiği kullanım mikktarı arasında 196 145 707 000 liralık farklılık olduğu, ayrıca, Boğaziçi Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 350 970 391 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında Kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

Ege Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 174 822 142 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Ege Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 3 806 303 763 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı,

bunun karşılığında kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

Dokuz Eylül Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 73 641 116 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Dokuz  Eylül Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 87 260 703 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

Akdeniz Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında herhangi bir farklılık bulunmamakla beraber kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydının yapılmadığı,

Çukurova Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 3 040 590 483 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Çukurova Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile herhangi bir bildirimde bulunulmadığı ve kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsünün bildirdiği kullanım miktarı arasında 1 773 663 532 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, İzmir  Yüksek Teknoloji Enstitüsü tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile herhangi bir bildirimde bulunulmadığı, ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

Süleyman Demirel Üniversitesinin bildirdiği kullanım miktarı arasında 869 390 744 000 000 liralık farklılık olduğu ayrıca, Süleyman Demirel Üniversitesi tarafından 1999 yılı içerisinde Hazine Müsteşarlığına Dış Proje Kredisi İzleme formları ile 3 950 409 509 000 lira dış proje kredisi kullanıldığı, bunun karşılığında kesinhesapta herhangi bir ödenek ve gider kaydı yapılmadığı,

tespit edilmiştir.

Hazine Müsteşarlığı tarafından kreditör ve kurum bildirimlerine dayanarak tespit edilen dış proje kredisi kullanım miktarı arasındaki farklılığın, 1999 yılı içinde kullanılan dış proje kredilerinin, ödenek ve gider yazılarak bütçeleşti-rilmemesinin nedenleri; yukarıda belirtilen kurumlar ve Bütçe Dairesi Başkanlıklarınca, dış proje kredisi kullanım miktarları arasındaki farklılığın Kamu Ortaklığı Fonu projelerinde kullanılan ancak bütçeleştirilmeyen kaynakların kredi-ler verisinde yer almasından ve Hazine Müseteşarlığınca borçlanıldığı halde kullandırılmayan kredilerden kaynaklandığı, DPK formlarıyla bildirdikleri kullanımların bir kısmının Maliye Bakanlığı tarafından kuruluşun bütçesine ödenek kaydedilmediği, bu yüzden ilgili rakamların ödenek ve gider yazılarak Kesinhesaplara intikal ettirilmediği belirtilmiş olup; Maliye Bakanlığı tarafından kullanılan kredilerin ödenek kaydı yapılmaması nedeniyle;

– Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 8 349 551 545 000 lira,

– Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından 88  739 528 377 000 lira,

– Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından 2 797 868 445 000 lira,

– Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı tarafından 1 005 966 311 000 lira,

– Hacettepe Üniversitesi tarafından 257 538 000 000 lira,

– Gazi Üniversitesi tarafından 93 641 876 000 lira,

– İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından 2 662 854 181 797 lira,

– Boğaziçi Üniversitesi tarafından 350 970 391 000 lira,

– Ege Üniversitesi tarafından 3 806 303 763 000 lira,

– Dokuz Eylül Üniversitesi tarafından 87 260 703 000 lira,

– Çukurova Üniversitesi tarafından 3 040 590 483 000 lira,

– Akdeniz Üniversitesi tarafından 11 441 889 131 000 lira,

–İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü tarafından 1 669 910 000 000 lira,

– Süleyman Demirel Üniversitesi tarafından 3 950 409 509 000 lira giderin bütçeleştirilemediği,

tespit edilimiştir.

Sayıştayca;

Tarım Reformu Genel Müdürlüğü 1999 Yılı Kesinhesabının incelenmesinde; 29.12.1998 tarih ve 4387 sayılı “1999 Malî  Yılı Genel ve Katma Bütçeleri Kanunlaşıncaya Kadar Devlet Harcamalarının Yapılmasına ve Devlet Gelirlerinin  Tahsiline  Yetki  Verilmesine  Dair  Kanun”un  verdiği  yetki  uyarınca  düzenlenen  26.4.1999 tarih ve 111-561-320-6193  Sayılı  Ödenek  Tezkeresi ile  111 01 2 031 900   tertibinden  900 77 3 001 900  tertibine  yapılan 7 249 000 000 lira tutarındaki aktarma işleminin 29.6.1999 tarih ve 4393 sayılı “1999 Malî Yılı Bütçe Kanunu”nun yasallaşmasından sonra bütçeye uyumsuz hale geldiği,

Sözkonusu hata Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli gider (A) Cetveli Ödenek Genel Toplamını etkilememekle birlikte 1999 Malî Yılı Bütçe Kanunu ile Geçici Bütçe arasında uyumsuzluğa neden olan hatalı aktarmanın Maliye Bakanlığınca giderilemediği,

Vakıflar Genel Müdürlüğünün Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli cetvellerin incelenmesi sonucunda; Mazbut Akar ve Toprak Satış Bedeli sarfiyatı (özel 100) hesabının 1998 yılından 1999 yılına devir rakamı 713 800 721 000 lira olduğu halde, Sayıştayca tutulan ödenek kayıtlarında 20 111 015 000 lira farklı 693 689 706 000 lira olarak,

Mülhak  Akar  ve  Toprak  Satış  Bedeli  Sarfiyatı  (özel 101) hesabının 1998 yılından 1999 yılına devri 381 866 899 000 lira olduğu halde, Sayıştayca tutulan ödenek kayıtlarında 660 859 000 farkla 382 527 758 000 lira olarak,

Mazbut Hayrat Satış Bedeli Sarfiyatı (özel 200) hesabının 1998 yılından 1999 yılına devri 17 585 352 000 lira olduğu halde, Sayıştayca tutulan ödenek kayıtlarında 206 927 000 lira farkla 17 378 425 000 lira olarak;

Konu ile ilgili olarak Vakıflar Genel Müdürlüğü Bütçe Dairesi Başkanlığı ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğünce fark nedenlerinin;

1998 yılından 1999 yılına devir rakamlarıyla, Sayıştay Başkanlığındaki ödenek kaydı yapılmış olarak görülen miktarlar arasındaki farkın, ilgili yılın aralık ayına ait tahsilatların ödenek kayıtlarının Saymanlıklardan gelen harcama cetvellerinin ertesi yıl içinde gelmesi nedeniyle yapılmamasından kaynaklandığı; 100, 101, 200, 201 özel fon hesabına 31.12.1999  tarihi  itibariyle ödenek kaydı  yapılamayan  miktarların  ödenek  kaydı  işlemlerinin 13.9.2000 tarih ve 514-515-516-517 sayılı ödenek kaydı yazıları ile Sayıştay Başkanlığına sunulduğu ve 1999 yılı devirleri itibariyle farklılığın giderildiği,

belirtilmiştir.

Telsiz Genel Müdürlüğünün 1999 yılı Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli (B) cetvelinin incelenmesinde Bütçe Tahmini Sütununda Gelir Kodları, tahminlerin (1 000 TL.) esas alınarak yazıldığı, icmal bölümünde ise (1 000 000 TL.) esas alınmak suretiyle yazıldığı bu nedenle; (Gelir Türü 2000’de 1 096 502 400, Gelir Türü 3000’de 499 500 000 TL. Fark olmak üzere) Toplam 1 596 002 400 TL. farkın oluştuğu ve gelir (B) cetvelinin buna göre düzeltilmesi gerektiği,

4387 sayılı Kanunun verdiği yetki uyarınca, Hacettepe Üniversitesi Bütçe Dairesi Başkanlığının 6.5.1999 tarih ve 11679-320/7000 sayılı ödenek tezkeresi ile 101 052 040 300 tertibinden 101 773 001 900 tertibine 132 000 000 000 lira ödenek aktarılması yapıldığı, 4393 sayılı Bütçe Kanunu yasalaşınca, yapılan aktarma işleminin bütçeye uyumsuz hale geldiği belirlenmiş sözkonusu işlem genel toplamı etkilememekle birlikte cetvellerde gösterilmesinin gerektiği,

Trakya Üniversitesi; 1999 yılı Kesinhesabının incelenmesinde; 1999 yılı Bütçesinin Trakya Üniversitesine ait (B) cetvelinde 2-Vergi Dışı Normal Gelirler Miktarı 50 997 000 000 TL. yazılı olmasına rağmen Gelir Kesinhesap (B) cetvelinde ise, 4 000 000 000 farkla 54 997 000 000 TL. yazıldığı, sözkonusu hatanın bütçede yanlış rakamların yazılmasından kaynaklandığı anlaşılmış olup Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli Gelir (B) Cetveli Genel toplamını etkilememekle birlikte cetvelin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,

Atatürk Üniversitesi; 1999 Malî yılı Kesinhesabına bağlı Gelir (B) cetvelinde; “2400-Cezalar” bölümünün “1999 Yılı Tahakkuku” ve “1999 Yılı Tahsilat” sütunlarında 1 314 466 000 TL. yazılı olmasına rağmen “Kesim” sütunları boş bırakılıp “2500-Çeşitli Gelirler” Bölümüne : “2510-Şartname Gelirleri” ve “2550-Diğer Çeşitli Gelirler”  Kesimlerinin adı geçen sütunlarına ise 70 079 620 000 TL.’nin mükerrer olarak yazıldığı, sözkonusu farklar yazılım hatalarından kaynaklanmış olup Gelir (B) Cetveli genel toplamını etkilememekle birlikte Gelir Cetvelinin buna göre düzeltilmesi gerektiği,

Yüzüncü Yıl Üniversitesine ait (B) cetveli “2200-Patrimuvan Gelirleri” bütçe tahmini sütununda 108 000 000 lira yazılı iken; 1999 Kesinhesap Kanun tasarısında bütçe tahmininin 108 000 000 000 lira olduğu görülmüş, hatanın Kesinehesap Kanun Tasarısında sehven Patrimuvan gelirinin üç sıfır fazla yazılmasından ileri geldiği anlaşılmış olup gelir genel toplamını etkilememekle birlikte gelir cetvelinin buna göre düzeltilmesi gerektiği,

Mersin Üniversitesi Kesinhesabının (A) cetvelinde yazılı ödenek miktarları ile 1999 yılı bütçesinde yazılı ödenek  miktarları   arasında;   101  05  1  002  400  tertibinde  41 400 000 000,  111 01 1 028 500  tertibinde  100 000 000,  111 02 1 016 000  tertibinde  100 000 000,  111  02  1  021  300 tertibinde 100 000 000 lira ve 111 04 1001 000 ter-tibinde ise 10 000000 TL. farkın bulunduğu, faaliyet, ödenek türü ve program bazındaki toplamlar ile genel toplam dikkate alındığında dairesi kesinhesabında yazılı rakamların doğru olduğu farkın, Resmî Gazetede yayımlanan bütçe rakamlarından kaynaklandığı görülmüş olup sözkonusu farklar gider genel toplamını etkilememekle birlikte gider cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli cetvellerde 4387 sayılı Kanunun verdiği yetki uyarınca düzenlenen 08.02.1999 tarih ve 111-320/1269 sayılı ödenek tezkeresi ile 111 02 1 061 100 ve 111 02 1 062 100 tertiplerinden 111 02 1 071 100 ve 111 02 1 072 100 tertiplerine yapılan 13 714 000 000 lira ve 428 000 000 lira tutarlarındaki aktarma işleminin yer almadığı, 1999 Malî Yılı Bütçesinin yasalaşmasından sonra bu aktarma işleminin bütçesi ile uyumsuz hale geldiği görülmüş olup; sözkonusu farklar gider genel toplamını etkilememekle birlikte Gider cetvelinin buna göre düzeltilmesi gerektiği,

Gaziosmanpaşa Üniversitesi 1999 yılı Kesinhesap Kanun Tasarısının incelenmesinde; “2400  Cezalar” gelir türünde “2410 Para Cezaları” 130 784 000 lira, “2420 Müteahhitlerden Alınacak Gecikme Cezaları” 130 784 000 lira olarak yer almış, her ikisinin toplamı 261 568 000 lira olduğu halde, “2400 Cezalar” Gelir türüne bu miktar yazılmayarak boş bırakıldığı,

Nakit Artıkları Cetveline göre, 1999 yılına devreden nakit artığı bulunmadığı ancak, 3120 Gelir kodu ile 29 700 000 lira devreden nakit yazıldığı bu miktarın 3100 Özel Gelir türüne toplam olarak yazılmadığı belirlenmiş olup meydana gelen farklılıkların cetvellerde gösterilmesinin gerektiği,

belirtilmiştir.

Komisyonumuzda yapılan müzakerelerde;

Vakıflar Genel Müdürlüğü, Sosyal Hizmetler ve Ç.E.K. Genel Müdürlüğü, Marmara Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Celal Bayar  Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Kesinhesap Kanun Tasarısına ekli Gider (A) ve Gelir (B) cetvellerinde saptanan fakat, gider ve gelir genel toplamını etkilemeyen farklar müzakere edilmiş, söz konusu kurumların cetvellerinin Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan hususlar çerçevesinde düzeltilmeleri, diğer kurumların gelir ve gider cetvellerinin ise aynen kabul edilmeleri kararlaştırılmıştır.

Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan hususlar çerçevesinde yapılan müzakereler ve genel dengeyi etkilemeyen değişiklikler sonucunda;

Tasarının; 1, 2, 3, 4, 5, 6 ncı maddeler ile yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 7 ve 8 inci maddeleri aynen,

kabul edilmiştir.

Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

Başkan

Başkan V.

Sözcü

 

Metin Şahin

Hayrettin Özdemir

Nihat Gökbulut

 

Antalya

Ankara

Kırıkkale

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Cafer Tufan Yazıcıoğlu

Dengir Mir. M. Fırat

Gaffar Yakın

 

Bartın

Adıyaman

Afyon

 

Üye

Üye

Üye

 

Sait Açba

M. Zeki Sezer

Cengiz Aydoğan

 

Afyon

Ankara

Antalya

 

Üye

Üye

Üye

 

M. Güven Karahan

Hüseyin Arabacı

Necati Yöndar

 

Balıkesir

Bilecik

Bingöl

 

Üye

Üye

Üye

 

Zeki Ergezen

Hayati Korkmaz

Oğuz Tezmen

 

Bitlis

Bursa

Bursa

 

Üye

Üye

Üye

 

Hakkı Duran

Hüseyin Karagöz

Aslan Polat

 

Çankırı

Çankırı

Erzurum

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Sadri Yıldırım

Metin Kalkan

Mehmet Dönen

 

Eskişehir

Hatay

Hatay

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Er

Masum Türker

Nesrin Nas

 

İçel

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Celal Adan

Hasan Çalış

Arslan Aydar

 

İstanbul

Karaman

Kars

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Serdaroğlu

Necdet Tekin

Kemal Köse

 

Kastamonu

Kırklareli

Kocaeli

 

Üye

Üye

Üye

 

Ahmet Derin

Süleyman Çelebi

Metin Ergun

 

Kütahya

Mardin

Muğla

 

Üye

Üye

Üye

 

Ş. Ramis Savaş

Cevat Ayhan

Mehmet Çakar

 

Sakarya

Sakarya

Samsun

 

Üye

Üye

Üye

 

Kemal Kabataş

Lütfi Ceylan

Bekir Gündoğan

 

Samsun

Tokat

Tunceli

 

 

Üye

 

 

 

Evliya Parlak

 

 

 

Hakkâri

 

 

 

 

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

1999 MALÎ YILI KATMA BÜTÇELİ İDARELER KESİNHESAP KANUNU TASARISI

 

Gider Bütçesi

MADDE 1. – Katma Bütçeli İdarelerin 1999 Malî yılı giderleri, bağlı (A) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, (2.606 570 920 663 000) lira olarak gerçekleşmiştir.

Gelir Bütçesi

MADDE 2. – Katma Bütçeli İdarelerin gelirleri, bağlı (B) işaretli çetvelde gösterildiği üzere, (2 541 423 658 497 000) lira olarak gerçekleşmiştir.

Denge

MADDE 3. – Birinci maddede yazılı giderler ile   ikinci   maddede   yazılı   gelirler   arasında (65 147 262 166 000) liralık gider fazlası meydana gelmiştir.

Tamamlayıcı Ödenek

MADDE 4. – Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda kayıtlı (8 977 647 199 000) liralık ödenek üstü gideri karşılamak üzere aynı tutarda tamamlayıcı ödenek kabul edilmiştir.

Devredilen Ödenek

MADDE 5. – 1999 malî yılı içinde harcanmayan  ve  özel kanunlarla devrine izin verilen (20 737 072 606 000) liralık özel ödenek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmiştir.

İptal Edilen Ödenek

MADDE 6. – Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler dışında kalan (79 369 557 874 000) liralık ödenek iptal edilmiştir.

(Hükümetin Teklif Ettiği Metin)

 

Yürürlük

MADDE 7. – Bu kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 8. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

Bülent Ecevit

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

D. Bahçeli

H. H. Özkan

M. Yılmaz

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

R. Önal

Prof. Dr. T. Toskay

M. Keçeciler

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

 

Prof. Dr. Ş. S. Gürel

Prof. Dr. T. Toskay

Y. Yalova

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

M. Yılmaz

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

R. K. Yücelen

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı.

Devlet Bakanı

 

H. Gemici

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

E. S. Gaydalı

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

Adalet Bakanı

 

F. Ünlü

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

Prof. Dr. H. S. Türk

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Dışişleri Bakanı

 

S. Çakmakoğlu

S. Tantan

İ. Cem

 

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

 

S. Oral

M. Bostancıoğlu

K. Aydın

 

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

 

Doç. Dr. O. Durmuş

Prof. Dr. E. Öksüz

Prof. Dr. H. Y. Gökalp

 

Çalışma ve Sosyal Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

 

Y. Okuyan

A. K. Tanrıkulu

M. C. Ersümer

 

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

Orman Bakanı

 

M. İ. Talay

E. Mumcu

Prof. Dr. N. Çağan

 

 

Çevre Bakanı

 

 

 

F. Aytekin

 

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

 

1999 MALÎ YILI KATMA BÜTÇELİ İDARELER KESİNHESAP KANUNU TASARISI

 

Gider Bütçesi

MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

Gelir Bütçesi

MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Denge

MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Tamamlayıcı Ödenek

MADDE 4 – Tasarının 4 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Devredilen Ödenek

MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

İptal Edilen Ödenek

MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

(Plan ve Bütçe Komisyonunun

Kabul Ettiği Metin)

 

Yürürlük

MADDE 7. – Tasarının 7 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.

Yürütme

MADDE 8. – Tasarının 8 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.