Dönem : 21           Yasama Yılı : 4

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 774)

 

2000 Malî Yılı Katma Bütçeye Dahil Kuruluşların Kesinhesaplarına Ait Genel Uygunluk Bildiriminin Sunulduğuna İlişkin Sayıştay Başkanlığı Tezkeresi ile 2000 Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanunu Tasarısı ve Plan ve

 Bütçe Komisyonu Raporu (1/901, 3/901)

 

                         T.C.

Sayıştay Başkanlığı              11.10.2001

Sayı : 449900/3936

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Katma Bütçeli Dairelerin 2000 Bütçe Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısına ait genel uygunluk bildiriminin ilişik olarak sunulduğunu saygılarımla arz ederim.

                                Necip Pekçevik

                            Birinci Başkan V.

GENEL UYGUNLUK BİLDİRİMİ

Anayasa ve 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanunu hükümleri uyarınca bir nüshası Sayıştay’a gönderilen katma bütçeli idarelerin 2000 bütçe yılı kesinhesapları Sayıştayca sayman yönetim dönemi hesapları ve Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanun Tasarısı ile karşılaştırılarak uygunluk derecesi bağlı cetvellerde gösterilmiştir.

Ödenekler, giderler ve gelirlerin gerçekleşme durumuna ilişkin tespitler, “2000 Katma Bütçeli Uygulama Sonuçları” raporunda yer almış ve ekte sunulmuştur.

1. ÖDENEK DIŞI GİDER

Katma Bütçeli İdarelerin ödenek dışı gideri, ekli gider cetvellerinde gösterildiği üzere 211 267 380 000 (ikiyüzonbirmilyar ikiyüzaltmışyedimilyon üçyüzseksenbin) lirası yasalara göre ödenek aranmaksızın yapılacak giderlere 2 906 354 270 000 (ikitrilyon dokuzyüzaltımilyar üçyüzellidörtmilyon ikiyüzyetmişbin) lirası personel giderlerine, 268 404 220 000 (ikiyüzaltmışsekizmilyar dörtyüzdörtmilyon ikiyüzyirmibin) lirası sorumluluk gerektiren giderlere ait olmak üzere toplam 3 386 025 870 000 (üçtrilyon üçyüzseksenaltımilyar yirmibeşmilyon sekizyüzyetmişbin) lira olarak tespit edilmiştir.

                T. C.

    Başbakanlık

Kanunlar ve Kararlar

               Genel Müdürlüğü                31.7.2001

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-148/3682

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 30.7.2001 tarihinde kararlaştırılan “2000 Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanunu Tasarısı” ile eki cetveller ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                                   Bülent Ecevit

                                       Başbakan

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

   Plan ve Bütçe Komisyonu              20.11.2001

        Esas No. : 1/901, 3/901

Karar No. : 74

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca 31.7.2001 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 17.9.2001 tarihinde Komisyonumuza havale edilen “2000 Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanun Tasarısı” ile, Sayıştay Başkanlığınca hazırlanıp 11.10.2001 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 18.10.2001 tarihinde Komisyonumuza havale edilen aynı yıla ait “Genel Uygunluk Bildirimi”ne ilişkin müzakerelere Komisyonumuzun 25.10.2001 tarih ve 2 nci birleşimde Maliye Bakanının Bütçe ve Kesinhesap Kanunu Tasarılarını Komisyona sunuşu ile başlanılmış ve Komisyonumuzda 25.10.2001 - 14.11.2001 tarihleri arasında yapılan birleşimlerde Maliye Bakanlığı, Sayıştay Başkanlığı ve ilgili kuruluşların temsilcilerinin de katılmalarıyla görüşülmüştür.

2000 Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanunu Tasarısı ile;

– Katma Bütçeli İdarelere 2000 Malî Yılı Bütçe Kanunu ile toplam (3 320 801 822 000 000) liralık ödenek verildiği, bu tutarın yılı içinde yapılan çeşitli yasal değişikliklerle toplam (4 370 684 554 852 000) liraya ulaştığı,

Yılı içinde toplam (4 370 684 554 852 000) liraya ulaşan ödenek yetkisine karşılık; yılı içinde toplam; (2 250 590 105 090 000) lirası cari, (1 542 245 730 570 000) lirası yatırım, (416 114 818 620 000) lirası da sermaye teşkili ve transfer ödenek türlerinden olmak üzere, toplam (4 208 950 654 280 000) liralık giderin gerçekleştiği,

– 2000 malî yılında Katma Bütçeli idarelerin gelirleri toplamının (3 320 801 822 000 000) lira olarak tahmin edilmesine karşılık, yılı tahsilatının, toplam; (12 635 849 400 000) lirası vergi gelirlerinden, (127 280 959 270 000) lirası vergi dışı normal gelirlerden, (3 913 455 100 590 000) lirası özel gelirler ve hazine yardımından, (248 540 057 930 000) lirası da özel kanun gelirlerinden olmak üzere toplam (4 301 911 967 190 000) lira olarak gerçekleştiği,

– Giderler ile gelirler arasındaki farkı oluşturan (92 961 312 910 000) liranın gelir fazlası oluşturduğu,

– Zorunlu sebeplerle yapılan ödenek üstü giderleri karşılamak üzere toplam (3 386 025 870 000) liralık ödeneğin tamamlayıcı ödenek olarak verilmesinin öngörüldüğü,

– 2000 yılı içinde harcanamayan ve özel kanunlarla devrine izin verilen toplam (39 890 221 940 000) liralık ödeneğin iptal edilmeyerek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmesinin teklif edildiği,

– Yılı içerisinde kullanılanlar ile ertesi yıla devredilmek üzere saklı tutulanlar dışında kalan toplam (125 229 704 502 000) liralık ödeneğin iptal edilmesi,

öngörülmüştür.

Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan “Katma Bütçeli İdarelerin 2000 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısına İlişkin Genel Uygunluk Bildirimi”, rapor ve ekli cetvellerinde ise;

– Katma Bütçeli Dairelerin ekli gider cetvellerinde gösterildiği üzere Toplam (3 386 025 870 000. -) liranın ödenek dışı gider kaydedildiği, bu tutardan (211 267 380 000.-) liralık kısmının yasalara göre ödenek aranmaksızın yapılacak, giderlere, ( 2 906 854 270 000.-) liralık kısmının da personel giderlerine ait olduğundan bunlar için tamamlayıcı ödenek verilmesinin uygun olacağı, kalan (268 404 220 000.-) liralık kısmının ise; 1050 sayılı Kanunun 81 inci maddesi uyarınca tamamlayıcı ödenek verilip, verilmemesinin Yüce Meclisin takdirinde olduğu,

– 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun 104 ve 118 inci maddeleri uyarınca, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Telsiz Genel Müdürlüğü, Boğaziçi Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi ve Çukurova Üniversitesine ait bir kısım gelir kalemlerinde tahminle tahsilat arasındaki fark sebeplerinin açıklanmaması nedeniyle gelir izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,

– Vakıflar Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü, Orman Genel Müdürlüğü, Petrol İşleri Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğretim Kurulu, Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Ege Üniversitesi, Trakya Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kafkas Üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Niğde Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Muğla Üniversitesi’nin bütçe hizmet gerekçelerinin faaliyet-proje düzeyinde düzenlenmemesi ve fizikî hedefleri kapsamadığından gider izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,

Sayıştay Başkanlığınca 2000 yılı Katma Bütçeli bazı kurum ve kuruluşların Kesinhesaplarının incelenmesinde, Dış Proje Kredisi kullanım miktarının Hazine Müsteşarlığı ve kuruluşlar tarafından farklı tespit edildiği, kullanılan kredilerin bir kısmının bütçeleştirilmediği, muhasebe kayıtlarının yapılmadığı ve kesinhesapta yer alan ödenek ve gider toplamlarına dahil edilmediği,

belirtilmiştir.

Diğer taraftan,Hazine Müsteşarlığının, kreditör bilgisine göre kuruluşların kredi kullanım verileri, aşağıda belirtilen kuruluşlar tarafından Hazine Müsteşarlığına bildirilen kullanım miktarları ve kesinhesapta yer alan kredi kullanımı ile ilgili kayıtların karşılaştırılmasında;

Yüksek Öğretim Kurulu

576 130 330 000.-

Ankara Üniversitesi

709 458 417 000.-

Hacettepe Üniversitesi

87 947 340 000.-

Gazi Üniversitesi

182 954 115 000.-

Boğaziçi Üniversitesi

266 700 960 000.-

Ege Üniversitesi

259 695 730 000.-

Dokuz Eylül Üniversitesi

579 078 240 000.-

Trakya Üniversitesi

722 347 270 000.-

Akdeniz Üniversitesi

366 965 360 000.-

Cumhuriyet Üniversitesi

1 034 517 510 000.-

Çukurova Üniversitesi

1 611 527 940 000.-

İnönü Üniversitesi

10 851 600 830 000.-

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

170 889 840 000.-

Süleyman Demirel Üniversitesi          9 053 255 790 000.- TL. olmak üzere toplam 322 876 567 485 000. - TL Dış Proje Kredisi bütçeleştirilmediği,

Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü Kesinhesap Kanun Tasarısına bağlı Gider (A) cetveli ile Saymanlık yönetim dönemi hesabı cetvelleri arasında 101 02 1 001 510 tertibinde; 418 000 000 .- TL., 101 02 1 001 590 tertibinde ise 418 000 000.- TL. farkların olduğu, Söz konusu farklar, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü Merkez Saymanlığı hesaplarından kaynaklanmakta olup gider genel toplamını etkilememekle birlikte Gider cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,

Katma Bütçeli İdareler 2000 Malî Yılı Bütçe Kanununa bağlı, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne ait (B) cetveli ile kurum kesinhesap kanun tasarısına ekli gelir kesinhesap (B) cetveli arasında; 2310 Faizler Gelir Türünde 500 000 000. -TL., 2320 İrat Kaydedilecek Teminatlarda ise, 270 000 000.-TL., farkların olduğu, söz konusu farklar, Bütçe Kanunundaki tahmin tutarlarının Kesinhesap Kanun Tasarısına hatalı alınmasından kaynaklanmış olup Gelir genel toplamını etkilememekle birlikte Gelir (B) cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,

Katma Bütçeli İdareler 2000 Malî Yılı Bütçe Kanununa bağlı, Yükseköğretim Kuruluna ait (B) cetveli “2231 Taşınır Mallar Satış Gelirleri” bütçe tahmini sütununda 20 000 000.-TL. yazılı iken, 2000 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısı gelir Kesinhesap (B) cetvelinde “2231 Taşınır Mallar Satış Gelirleri” kodunun hiç yeralmadığı, tahmin genel toplamlarının da 3 979 200 000 000.- lira yazılı iken Kesinhesap Gelir (B) cetvelinde 3 979 180 000 000.- lira olarak yazılı olduğu, söz konusu farklar, gelir tahminleri genel toplamını etkilemekte olup gelir genel toplamını ise etkilememekle birlikte Gelir (B) cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,

Atatürk Üniversitesi 2000 yılı Kesinhesap Kanun tasarısına bağlı Gider (A) cetvelinde; 111.01.005.210 tertibine ait, “Yıl sonu harcamalar toplamı” sütununda 83 400 000 TL, “iptal edilecek ödenek”sütununda 412 100 000 TL, 111.01.1.005 Faaliyet projeye ait, “Yıl sonu harcama toplamı” sütununda 131 108 150 000 TL, “iptal edilecek ödenek” sütununda 473 850 000 TL yazılı olduğu ancak, 111.01.1 ödenek türüne ait “Yıl sonu harcamalar toplamı” sütununda 60 000 000 TL. farkla 724 220 620 000 TL. “iptal edilecek ödenek” sütununda da 60 000 000 TL. farkla 1 908 080 000 TL. yazılı olduğu görülmüş, 111.01.1.005.210 tertibine ait 60 000 000 TL’lik harcamanın Kesinhesap cetveline sehven alınmasından kaynaklandığı sözkonusu farklar kesinhesap kanun tasarısına bağlı Gider (A)cetveli genel toplamını etkilememekle birlikte Gider cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,

Atatürk Üniversitesi 2000 malî yılı kesinhesabına bağlı Gelir (B) cetvelinde;

– “5000 Şartlı Bağış ve Yardımlar” şeklinde yazılı olması gereken gelir türünün: “5000 Şartlı Bağış Gelirleri” şeklinde,

– “6100 Yükseköğretim Kurumlarının Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı” şeklinde yazılı olması gereken gelir türünün: “6100 Yükseköğretim Kurumlarına Cari Hizmet Maliyetine Devlet Katkısı”şeklinde,

– “6150 Yükseköğretim Kurumlarının Taşınmaz Mal Kira ve İşletme Gelirleri” şeklinde yazılı olması gereken gelir türünün: “6150 Yükseköğretim Kurum Taşınmaz Mal ve İşletme Gelirleri” şeklinde,

yazılı olduğu, farklılık gelir toplamlarını etkilememekle birlikte Gelir (B) cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiğine,

yer verilmiştir.

Komisyonumuzda tasarı ile ilgili yapılan müzakerelerde yukarıda sözü edilen Katma Bütçeli İdarelerin Kesinhesap Kanun Tasarılarına ekli Gider (A) ve Gelir (B) cetvellerinde saptanan fakat, gider ve gelir genel toplamını etkilemeyen farklar müzakere edilmiş, söz konusu idarelerin cetvellerinin Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan hususlar çerçevesinde düzeltilmeleri, diğer kurumların gelir ve gider cetvellerinin ise aynen kabul edilmeleri kararlaştırılmıştır.

Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan hususlar çerçevesinde yapılan müzakereler ve genel dengeyi etkilemeyen değişiklikler sonucunda;

Tasarının; 1, 2, 3, 4, 5, 6 ncı maddeleri ile yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 7 ve 8 inci maddeleri aynen,

kabul edilmiştir.

Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Metin Şahin

Hayrettin Özdemir

Ahmet Kabil

 

Antalya

Ankara

Rize

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Cafer Tufan Yazıcıoğlu

Dengir Mir Mehmet Fırat

Gaffar Yakın

 

Bartın

Adıyaman

Afyon

 

Üye

Üye

Üye

 

Sait Açba

M. Zeki Sezer

Cengiz Aydoğan

 

Afyon

Ankara

Antalya

 

Üye

Üye

Üye

 

M. Güven Karahan

Hüseyin Arabacı

Necati Yöndar

 

Balıkesir

Bilecik

Bingöl

 

Üye

Üye

Üye

 

Zeki Ergezen

Hayati Korkmaz

Oğuz Tezmen

 

Bitlis

Bursa

Bursa

 

Üye

Üye

Üye

 

M. Altan Karapaşaoğlu

Hakkı Duran

Aslan Polat

 

Bursa

Çankırı

Erzurum

 

 

 

(Muhalefet şerhi ektedir.)

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Sadri Yıldırım

S. Metin Kalkan

Mehmet Dönen

 

Eskişehir

Hatay

Hatay

 

Üye

Üye

Üye

 

Aydın Ayaydın

Masum Türker

Nesrin Nas

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Celal Adan

Hasan Çalış

Arslan Aydar

 

İstanbul

Karaman

Kars

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Serdaroğlu

Necdet Tekin

Kemal Köse

 

Kastamonu

Kırklareli

Kocaeli

 

Üye

Üye

Üye

 

Süleyman Çelebi

Metin Ergun

Ş. Ramis Savaş

 

Mardin

Muğla

Sakarya

 

Üye

Üye

Üye

 

Cevat Ayhan

Kemal Kabataş

Yaşar Topçu

 

Sakarya

Samsun

Sinop

 

(Muhalefet şerhi eklidir.)

 

 

 

Üye

Üye

 

 

Lütfi Ceylan

Bekir Gündoğan

 

 

Tokat

Tunceli

 

 

 

 

 


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

2000 MALÎ YILI KATMA BÜTÇELİ İDARELER KESİNHESAP KANUNU TASARISI

Gider Bütçesi

MADDE 1. - Katma bütçeli idarelerin 2000 malî yılı giderleri, bağlı (A) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, (4 208 950 654 280 000.-) lira olarak gerçekleştirilmiştir.

Gelir Bütçesi

MADDE 2. - Katma bütçeli idarelerin gelirleri, bağlı (B) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, (4 301 911 967 190 000.-) lira olarak gerçekleştirilmiştir.

Denge

MADDE 3. - Birinci maddede yazılı giderler ile ikinci maddede yazılı gelirler arasında (92 961 312 910 000.-) liralık gelir fazlası meydana gelmiştir.

Tamamlayıcı Ödenek

MADDE 4. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda kayıtlı (3 386 025 870 000.-) liralık ödenek üstü gideri karşılamak üzere aynı tutarda tamamlayıcı ödenek kabul edilmiştir.

Devredilen Ödenek

MADDE 5. - 2000 malî yılı içinde harcanmayan ve özel kanunlarla devrine izin verilen (39 890 221 940 000.-) liralık özel ödenek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmiştir.

İptal Edilen Ödenek

MADDE 6. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler dışında kalan (125 229 704 502 000-) liralık ödenek iptal edilmiştir.

 

 

 

 

 

Yürürlük

MADDE 7. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 8. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

2000 MALÎ YILI KATMA BÜTÇELİ İDARELER KESİNHESAP KANUNU TASARISI

Gider Bütçesi

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Gelir Bütçesi

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

Denge

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Tamamlayıcı Ödenek

MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

Devredilen Ödenek

MADDE 5. - Tasarının 5 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

İptal Edilen Ödenek

MADDE 6. - Tasarının 6 ncı maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

Yürürlük

MADDE 7. - Tasarının 7 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.

Yürütme

MADDE 8. - Tasarının 8 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Bülent Ecevit

 

 

 

 

Başbakan

 

 

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

 

D. Bahçeli

H. H. Özkan

M. Yılmaz

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

K. Derviş

Prof. Dr. T. Toskay

M. Keçeciler

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

Prof. Dr. Ş. S. Gürel

F. Bal

Dr. Y. Karakoyunlu

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

M. Yılmaz

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

H. Gemici

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

E. S. Gaydalı

F. Ünlü

 

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

 

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

R. Önal

Prof. Dr. H. S. Türk

 

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

Dışişleri Bakanı V.

 

 

S. Çakmakoğlu

R. K. Yücelen

Prof. Dr. Ş. S. Gürel

 

 

 Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

 

 

S. Oral

M. Bostancıoğlu

K. Aydın

 

 

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı V.

Tarım ve Köyişleri Bakanı

 

 

Doç. Dr. O. Durmuş

A. K. Tanrıkulu

Prof. Dr. H. Y. Gökalp

 

 

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

 

 

Y. Okuyan

A. K. Tanrıkulu

Z. Çakan

 

 

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

Orman Bakanı

 

 

M. İ. Talay

E. Mumcu

Prof. Dr. N. Çağan

 

 

 

Çevre Bakanı

 

 

 

 

F. Aytekin