Dönem : 21           Yasama Yılı : 3

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 708)

 

Üretimini Likit Petrol Gazı ile Yapan Üreticilerin Zararlarının Karşılanması Hakkında Kanun Tasarısı ve Plan ve  Bütçe Komisyonu Raporu (1/866)

                                       

NOT : Tasarı Başkanlıkça Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji ile Plan ve                    Bütçe Komisyonlarına havale edilmiştir.

                         T.C.

            Başbakanlık                25.5.2001

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-296/2558

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 25.4.2001 tarihinde kararlaştırılan “Üretimini Likit Petrol Gazı ile Yapan Üreticilerin Zararlarının Karşılanması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                                   Bülent Ecevit

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Alternatif enerji kaynağı olarak ürünlerden doğal gaz ile likit petrol gazı (LPG) arasındaki fiyat dengesinin likit petrol gazı aleyhine büyük farklılıklar oluşturması nedeniyle üretiminde LPG kullanan seramik ve vitrifiye üreticileri ile bu tesislere elektrik sağlamak  üzere  kurulmuş  olan  oto-prodüktör tesisler, üretimlerinde doğalgaz kullanan aynı nitelikteki tesislere karşı haksız rekabete uğramakta ve bu nedenle karşılaştıkları zararlar üreticilerin üretimlerini durdurma noktasına getirmiş bulunmaktadır. İhracat taahhütleride bulunan bu müesseselerin üretimlerini durdurmaları halinde dış pazardaki paylarını da kaybetmeleri dolayısıyla ülkemiz ihracat gelirlerindeki kalıcı ciddî azalmalara neden olunması söz konusudur.

Getirilen düzenleme ile anılan üreticilere bölgelerine doğalgazın gelmesine kadar geçecek olan sınırlı süre için destek sağlanarak, üretimlerini durdurmamaları, dolayısıyla Devletin vergi, sigorta primi gibi gelirlerinden olmaması, istihdamın ve yapılan ihracatın azalmaması ve oluşabilecek yöresel işsizlik nedeniyle olabilecek sosyal sorunların önlenmesi sağlanacaktır.

Verilecek destekle Devletin imkânları düşünülerek toplam destek için seksen trilyon liralık üst sınır getirilmekte ve üretimlerinin en az % 20’sini ihraç eden kuruluşların bu destekten yararlanabilmesi sağlanmaktadır. Ayrıca, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra işletmeye açılan firmaların bu destekten yararlandırılmayacağı hükme bağlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Madde ile, 31.12.2001 tarihine kadar üretimlerini likit petrol gazı ile yapan karo seramik, vitrifiye sağlık gereçleri ve porselen  sofra eşyası üreticileri ile bu üretim tesislerine likit petrol gazı kullanarak elektrik sağlamak amacıyla kurulan kojeneratör sistemli otoprodüktör şirketlerini, üretimde kullandıkları likit petrol gazının maliyeti ile aynı üretimin doğalgaz ile yapılmış olması halinde hesaplanacak maliyet arasındaki farkın % 70’inin Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekten karşılanması ve bu destekten üretimlerinin en az % 20’sini ihraç eden kuruluşların yararlanabilmesi öngörülmektedir.

Madde 2. - Yürürlük maddesidir.

Madde 3. - Yürütme maddesidir.

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Plan ve Bütçe Komisyonu 8.6.2001

Esas No. : 1/866

Karar No. : 58

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Bakanlar Kurulunca 25.5.2001 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan, Başkanlıkça 29.5.2001 tarihinde tali komisyon olarak Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabiî Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonuna esas komisyon olarak da, Komisyonumuza havale edilen “Üretimini Likit Petrol Gazı ile Yapan Üreticilerin Zararlarının Karşılanması Hakkında Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 5.6.2001 tarihinde yaptığı 52 nci Birleşiminde Hükümeti temsilen Devlet Bakanı Rüştü Kâzım Yücelen ile Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ile Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.

Bilindiği gibi; alternatif enerji kaynağı olan doğalgaz ve likit petrol gazı arasındaki fiyat dengesinin aleyhine büyük farklılık oluşturması nedeniyle, likit petrol gazı (LPG) kullanan karo seramik ve vitrifiye sağlık gereçleri ve porselen sofra eşyası üreticileri ile bu tesislere LPG kullanarak elektrik sağlayan otoprodüktör tesislerinin, elektrik üretiminde doğalgaz kullanan aynı nitelikteki tesislere oranla mağduriyete uğramaları ve üretimlerinin durma noktasına gelmesi, ihracat taahhütleri de bulunan bu müesseselerin dış pazardaki paylarını kaybetmeleri halinde, ülkemiz ihracat gelirlerinde olumsuz gelişmelere neden olunması söz konusudur.

Tasarı ile; üretimlerini LPG ile gerçekleştiren ve üretimlerinin en az yüzde yirmisini ihraç eden karo seramik, vitrifiye sağlık gereçleri ve porselen sofra eşyası üreticileri ile bu üretim tesislerine LPGkullanmak suretiyle elektrik enerjisi sağlayan kojeneratör sistemli otoprodüktör şirketlerinin 31.12.2001 tarihine kadar söz konusu maliyet farkının % 70’inin karşılanmasına imkân sağlanması amaçlanmaktadır.

Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;

– Reel sektörün genel olarak kriz içinde bulunduğu bir ortamda, belli sektörlere yönelik teşviklerin ekonomide haksız rekabete yol açabileceği,

– Üretimlerini LPGile yapan karo seramik, vitrifiye sağlık gereçleri ve porselen sofra eşyası üreticilerine doğrudan malî destek verilmesi yerine, vergi avantajları sağlanmasının uluslararası standartlara daha uygun olacağı,

– LPG ile üretim yapan seramik fabrikalarına sağlanacak ekonomik desteğin malî boyutunun yanında, bu kuruluşların ülke ekonomisine sağladığı istihdam ile de sosyal boyutunun bulunduğu,

– Söz konusu düzenlemenin Dünya Ticaret Örgütü prensipleri çerçevesinde subvansiyon olarak değerlendirilebileceği, ayrıca rekabet hukuku açısından doğal gaza dayalı üretim yapanlar ile LPG’ye dayalı üretim yapanlar arasında haksız rekabete neden olabileceği,

– Seramik sektörünün Türk ekonomisi içinde ihracat potansiyeline sahip önemli bir sektör olduğu, bu nedenle sektörün sorunlarına hassasiyetle yaklaşılmasının memnuniyetle karşılandığı,

– Reel sektörün son yaşanan ekonomik krizden dolayı üretemez hale geldiği, bu nedenle Devletin genel olarak sektörlere yönelik bir teşvik sistemini oluşturarak uygulamaya koyması gerektiği,

Şeklindeki görüş ve değerlendirmeleri müteakip Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;

– Sanayide LPGtüketiminin dünyada sürekli olarak arttığı, ülkemizde de LPGkullanımının 1995 yılından beri artış trendine girdiği,

– Ülkenin ihtiyacı olan LPG’nin büyük kısmının ithalatla karşılandığı, bu nedenle LPG fiyatının belirlenmesinin büyük ölçüde dış faktörlere bağlı olduğu,

– LPG’nin değişik üretim faaliyetlerinde kullanıldığı, son yıllarda dünya petrol fiyatlarında meydana gelen artışlardan dolayı üretimlerini LPGile yapan sanayi kuruluşlarının zor duruma düştüğü,

– Söz konusu düzenleme ile ihracatın desteklenmesi, dış pazarda tesis edilen pazar paylarının kaybedilmemesi, istihdamın ve ihracatın desteklenmesi, işsizlik nedeniyle ortaya çıkacak sosyal sorunların önlenmesi ve haksız rekabet ile karşı karşıya kalan seramik üreticilerinin geçici bir süre desteklenmesinin amaçlandığı,

– Tasarının sosyal devlet olmanın bir gereği olarak hazırlandığı ve seramik sektöründe doğal gaz ile LPG arasında iç piyasadaki fiyat farkından doğan haksız rekabetin önlenmesinin amaçlandığı,

İfade edilmiştir.

Geneli üzerinde yapılan görüşmeleri müteakip Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddeleri üzerindeki görüşmelere geçilmesine karar verilmiş, ancak konunun ülke ekonomisi açısından önemli düzenlemeler öngördüğü, bu düzenlemelerin çerçevesinin gerek, seramik sektöründe LPG ile üretim yapan kuruluşların sorunlarının çözümlenmesi, gerekse kabul görmüş uluslararası serbest piyasa ekonomisi standartları dikkate alınarak yeniden değerlendirilmesi gerektiği şeklinde Komisyonumuzda ortaya çıkan genel kanı neticesinde, bir alt komisyon kurulmasına karar verilmiştir.

Alt Komisyon; ilgili kurum ve kuruluş temsilcilerinin katılımlarıyla 6.6.2001 tarihinde yaptığı toplantıda, konuyu ekonomik boyutu yanında sosyal boyutu ile değerlendirerek uluslararası serbest piyasa ekonomisi standartları çerçevesinde oluşturduğu metni bir raporla birlikte Komisyonumuza sunmuştur.

Bu defa, Komisyonumuz 7.6.2001 tarihinde, Hükümeti temsilen Devlet Bakanı Mehmet Keçeciler ile Maliye Bakanlığı, Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı ile Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı temsilcilerinin de katılımıyla yaptığı 53 üncü birleşimde Alt Komisyonca hazırlanan metnin maddeleri üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.

Alt Komisyon metninin 1 inci maddesi üzerinde yapılan görüşmelerde;

– Tasarıda yer alan yüzde yirmi ihraç şartının madde metninden çıkarılmasının olumlu karşılandığı,

– LPG kullanarak elektrik sağlamak amacıyla kurulan kojeneratör sistemli otoprodüktör şirketlerinin, seramik sektörüne verdikleri elektrik enerjisi üretiminde kullanılan LPG maliyeti ile sınırlandırılmasına yönelik düzenlemenin, bu kuruluşların kendi seramik üretiminde kullandıkları elektrik enerjisinin üretilmesinde kullandıkları LPG maliyet miktarı kadar Devlet desteğinden yararlanmaları sağlanacak şekilde yeniden düzenlenmesinin yerinde olacağı,

– Tasarı kapsamının, seramik sektörü yanında tekstil ve gıda ve LPG ile üretim yapan kiremit ve tuğla fabrikaları gibi diğer sektörleri de kapsayacak şekilde genişletilmesi gerektiği,

Şeklindeki görüş ve değerlendirmelerden sonra Alt Komisyon metninin;

– 1 inci maddesi birinci fıkrasında yer alan “yukarıda belirtilen sanayi tesislerine teslim ettikleri elektrik miktarı için” ibaresinin, LPG kullanarak elektrik üreten kojeneratör sistemli otoprodüktör şirketlerinin, kendi üretimlerinde kullandıkları elektrik enerjisi üretiminde kullandıkları LPG maliyeti ile sınırlandırılması ve son fıkrasının da birinci fıkrada yer alan başlangıç tarihine paralel olarak yeniden düzenlenmesi suretiyle,

– Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 ve 3 üncü maddeleri ise aynen,

Kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

                         

Ek : Alt Komisyon Raporu

                           

 

Başkan

Başkanvekili.

Bu Raporun Sözcüsü

 

 

Metin Şahin

Hayrettin Özdemir

Ahmet Kabil

 

 

Antalya

Ankara

Rize

 

 

Kâtip

Üye

Üye

 

 

Cafer Tufan Yazıcıoğlu

Dengir Mir Mehmet Fırat

Gaffar Yakın

 

 

Bartın

Adıyaman

Afyon

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

M. Zeki Sezer

Cengiz Aydoğan

M. Güven Karahan

 

 

Ankara

Antalya

Balıkesir

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Hüseyin Arabacı

Necati Yöndar

Zeki Ergezen

 

 

Bilecik

Bingöl

Bitlis

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

(İmzada bulunamadı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Hayati Korkmaz

Oğuz Tezmen

Hakkı Duran

 

 

Bursa

Bursa

Çankırı

 

 

 

(Muhalefet şerhim eklidir.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Hüseyin Karagöz

Aslan Polat

Mehmet Sadri Yıldırım

 

 

Çankırı

Erzurum

Eskişehir

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

(Muhalefet şerhim eklidir.)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

S. Metin Kalkan

Mehmet Dönen

Ali Er

 

 

Hatay

Hatay

İçel

 

 

(Muhalefet şerhim eklidir.)

(Muhalefet şerhim eklidir.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Masum Türker

Nesrin Nas

Hasan Çalış

 

 

İstanbul

İstanbul

Karaman

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Arslan Aydar

Mehmet Serdaroğlu

Necdet Tekin

 

 

Kars

Kastamonu

Kırklareli

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Kemal Köse

Ahmet Derin

Süleyman Çelebi

 

 

Kocaeli

Kütahya

Mardin

 

 

 

(Muhalefet şerhim eklidir.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Metin Ergun

Ş. Ramis Savaş

Cevat Ayhan

 

 

Muğla

Sakarya

Sakarya

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mehmet Çakar

Kemal Kabataş

Lütfi Ceylan

 

 

Samsun

Samsun

Tokat

 

 

ÜRETİMİNİ LİKİT PETROL GAZI İLE YAPAN ÜRETİCİLERİN ZARARLARININ

KARŞILANMASI HAKKINDAKİ KANUN TASARISINA MUHALEFET ŞERHİDİR.

1. Alternatif enerji kaynağı olan ürünlerden doğalgaz ile LPG arasındaki fiyat dengesinin büyük farklılıklar oluşturması nedeniyle üretimde LPG kullanan seramik ve vitrifiye üreticileri ile bu tesislere elektrik sağlamak üzere kurulmuş olan otoprodüktör tesisleri üretiminde doğalgaz kullanan diğer tesislere karşı haksız rekabete uğradığı bir gerçektir. Ancak, LPG ile elektrik üreten otoprodüktör tesisler yalnızca seramik ve vitrifiye sektörüne elektrik vermemektedir. Aynı yöntemle Demir-Çelik sektörü ve ülkemizin lokomotifi olarak gördüğümüz tekstil sektörüne de elektrik vermektedir. Eğer böyle bir haksızlık var ve giderilecekse, yalnızca bir sektörde değil tüm sektörlerde var olan bu haksızlıklar birlikte değerlendirilerek giderilmesi gerektiği kanısındayız.

2. Bu yasayla, seramik sektörüne aktarılacak kaynak Dünya Ticaret Örgütünün sübvansiyon saymayacağı şekilde ve Avrupa Birliği normları doğrultusunda yapılması gerekir. Aksi takdirde bir haksız rekabeti önlemek adına bütün sektörü antidamping soruşturmasıyla karşı karşıya bırakacağı kanısındayız.

Yukarıda saydığımız nedenlerle reel sektöre kaynak aktarmamız gerektiği ancak bu kaynakların haklı ve rekabeti bozmayacak şekilde bütün sektörlere yaygınlaştırılması kanısındayız.

Bu yasanın istenilen amacı gerçekleştiremeyeceği düşüncesiyle yasaya muhalif olduğumuzu belirtiriz.

 

 

Mehmet Dönen

Oğuz Tezmen

M. Sadri Yıldırım

 

Hatay

Bursa

Eskişehir

 

MUHALEFET ŞERHİ

25.5.2001 tarih, 2558 sayılı “Üretimini Likit Petrol Gazı ile Yapan Üreticilerin Zararlarının Karşılanması Hakkındaki Kanun Tasarısı”nın 1 inci maddesinde 31.12.2001 tarihine kadar uygulanacak destek, seksen trilyonu aşmayacağından LPG ile doğalgazla çalışan fabrikalar arasındaki haksız rekabeti kaldırmak için maliyetler arasındaki farkın % 70’inin verilmesi yine de % 30’luk haksız bir rekabet oluşturacaktır. Bu açıdan muhalifiz. % 70’in, % 100 olmasıyla ancak adil bir yasa çıkarmış oluruz. Aynı sektördeki haksız rekabeti de ortadan kaldırmış oluruz. Ayrıca Devlete ek bir yük de gelmeyecektir.

 

Ahmet Derin

S. Metin Kalkan

 

Kütahya

Hatay

 

Alt Komisyon Raporu

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığınca 29.5.2001 tarihinde esas komisyon olarak Komisyonumuza sevk olunan “Üretimini Likit Petrol Gazı ile Yapan Üreticilerin Zararlarının Karşılanması Hakkında Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 5.6.2001 tarihinde yaptığı 52 nci birleşimde, Tasarının ülke ekonomisi ile ilgili önemli bir sektöre yönelik düzenlemeler öngördüğü ve bu düzenlemelerin çerçevesinin sektörün sorunları ile uluslararası standartlar dikkate alınarak yeniden değerlendirilmesi gerektiği şeklinde Komisyonumuzda ortaya çıkan genel kanı neticesinde, bir alt komisyonda ele alınmasına karar verilmiştir.

Alt Komisyon, 6.6.2001 tarihinde; Maliye Bakanlığı, Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Hazine Müsteşarlığı ile konuyla ilgili kurum ve kuruluş temsilcilerinin de katılımlarıyla toplanmıştır.

Görüşmelerde,

– Reel sektörün ekonomik kriz nedeniyle oluşan zararlarının telafisi amacıyla bir çerçeve yasa düzenlenmesi ve bu yasa çerçevesinde fon oluşturulması suretiyle sektörde rehabilitasyon sağlanmasının gerektiği,

– Seramik sektörünün yaklaşık % 50’sinin üretimlerini LPG kullanarak gerçekleştirdikleri,

– LPG ile üretim yapan seramik sektöründe 12 bini doğrudan, 40 bini dolaylı olmak üzere yaklaşık 50 bin kişiye istihdam sağlandığı, bu fabrikaların yıllık ihracaatının yaklaşık 125 milyon ABD dolarına ulaştığı,

– Söz konusu sektörde faaliyet gösteren fabrikaların KDV ile SSK primleri ve benzer vergiler yoluyla Devlete 70 milyon ABD doları gelir sağladığı,

– LPG ile üretim yapan fabrikalara sağlanacak ekonomik desteğin malî boyutunun yanında, bu kuruluşların ülke ekonomisine sağladığı istihdam olanakları ile ihracat boyutunun yarattığı katkının ülkenin sosyal düzeninde olumlu sonuçlara sebep olduğu,

– Söz konusu düzenlemenin sosyal devlet olmanın bir gereği olarak hazırlandığı ve doğalgaz ile LPG arasındaki fiyat farkından doğan iç piyasadaki haksız rekabetin önlenmesinin amaçlandığı,

dile getirilmiştir.

Tasarının;

– 1 inci maddesi,

– Konunun önemi dikkate alınarak, sağlancak desteğin 1.5.2001 tarihinden itibaren başlatılması, otoprodüktör şirketlerine sağlanacak desteğin ise maddede yer alan sanayi tesislerine teslim ettikleri elektrik miktarı için kullandıkları LPG maliyeti ile sınırlandırılmasına ilişkin hususların ilave edilmesi, ayrıca, söz konusu desteğin sektörün önemi, ülke istihdamına katkısı gibi sosyal devlet olmanın getirdiği yükümlülükler göz önünde bulundurularak % 20 düzeyindeki ihraç şartı madde metninden çıkarılmış ve madde yapılan bu değişikliklerle kabul edilmiştir.

Raporumuz Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanlığına saygı ile arz olunur.

 

Hasan Çalış

M. Zeki Sezer

Nesrin Nas

 

Karaman

Ankara

İstanbul

 

Cevat Ayhan

Kemal Kabataş

 

 

Sakarya

Samsun

 

 

 

 

 

ALT KOMİSYONUN KABUL ETTİĞİ METİN

ÜRETİMİNİ LİKİT PETROL GAZI İLE YAPAN ÜRETİCİLERİN ZARARLARININ

KARŞILANMASI HAKKINDA KANUN TASARISI

MADDE 1. – 1.5.2001 ile 31.12.2001 tarihleri arasında üretimlerini likit petrol gazı ile yapan karo seramik, vitrifiye sağlık gereçleri ve porselen sofra eşyası üreticileri ile bu üretim tesislerine likit petrol gazı kullanarak elektrik sağlamak amacıyla kurulan kojeneratör sistemli otoprodüktör şirketlerin, yukarıda belirtilen sanayi tesislerine teslim ettikleri elektrik miktarı için kullandıkları likit petrol gazının maliyeti ile aynı üretimin doğalgaz ile yapılmış olması halinde hesaplanacak maliyet arasındaki farkın % 70’i Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekten karşılanır.

Bu Kanun gereğince yapılacak ödemelerin toplam tutarı 80 trilyon lirayı geçemez ve ödemelere ilişkin usul ve esaslar Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ile Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı tarafından müştereken belirlenir.

Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra üretime başlayan firmalar bu hükümlerden yararlanamazlar.

MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

 

 

 

SIRA SAYISI 708 İN SONU
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

ÜRETİMİNİ LİKİT PETROL GAZI İLE YAPAN ÜRETİCİLERİN ZARARLARININ KARŞILANMASI HAKKINDA KANUN

TASARISI

MADDE 1. – 31.12.2001 tarihine kadar üretimlerini likit petrol gazı ile yapan karo seramik, vitrifiye sağlık gereçleri ve porselen sofra eşyası üreticileri ile bu üretim tesislerine likit petrol gazı kullanarak elektrik sağlamak amacıyla kurulan kojeneratör sistemli otoprodüktör şirketlerin, üretimde kullandıkları likit petrol gazının maliyeti ile aynı üretimin doğalgaz ile yapılmış olması halinde hesaplanacak maliyet arasındaki farkın % 70’i Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekten karşılanır. Bu destek, üretimlerinin en az % 20’sini ihraç eden üreticilere uygulanır.

Bu Kanun gereğince yapılacak ödemelerin toplam tutarı seksen trilyon lirayı geçemez ve ödemelere ilişkin usul ve esaslar Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ile Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı tarafından müştereken belirlenir.

Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra üretime başlayan firmalar bu hükümlerden yararlanamaz.


MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE3.– Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

ÜRETİMİNİ LİKİT PETROL GAZI İLE YAPAN ÜRETİCİLERİN ZARARLARININ KARŞILANMASI HAKKINDA KANUN

TASARISI

MADDE 1. – 1.5.2001 ile 31.12.2001 tarihleri arasında üretimlerini likit petrol gazı ile yapan karo seramik, vitrifiye sağlık gereçleri ve porselen sofra eşyası üreticileri ile bu üretim tesislerine likit petrol gazı kullanarak elektrik sağlamak amacıyla kurulan kojeneratör sistemli otoprodüktör tesislerin, yukarıda belirtilen sanayi üretimlerinden kendi üretimlerinde kullandıkları elektrik miktarı için kullandıkları likit petrol gazının maliyeti ile aynı üretimin doğal gaz ile yapılmış olması halinde hesaplanacak maliyet arasındaki farkın % 70’i Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekten karşılanır.

Bu Kanun gereğince yapılacak ödemelerin toplam tutarı 80 trilyon lirayı geçemez ve ödemelere ilişkin usul ve esaslar Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ile Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı tarafından müştereken belirlenir.

1.5.2001 tarihinden sonra bu Kanun kapsamında üretime başlayan firmalar bu hükümlerden yararlanamazlar.
MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

           Bülent Ecevit

                 Başbakan

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.    Devlet Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

D. Bahçeli H. H. Özkan                M. Yılmaz

Devlet Bakanı V. Devlet Bakanı         Devlet Bakanı

Prof. Dr. N. Çağan Prof. Dr. T. Toskay            M. Keçeciler

Devlet Bakanı Devlet Bakanı         Devlet Bakanı

Prof. Dr. Ş. S. Gürel F. Bal                 Y. Yalova

Devlet Bakanı Devlet Bakanı         Devlet Bakanı

M. Yılmaz Prof. Dr. R. Mirzaoğlu R. K. Yücelen

Devlet Bakanı Devlet Bakanı         Devlet Bakanı

H. Gemici Prof. Dr. Ş. Üşenmez E. S. Gaydalı

Devlet Bakanı Devlet Bakanı         Devlet Bakanı

F. Ünlü Prof. Dr. A. Çay                    R. Önal

Adalet Bakanı Millî Savunma Bakanı          İçişleri Bakanı

Prof. Dr. H. S. Türk                  S. Çakmakoğlu     S. Tantan

Dışişleri Bakanı Maliye Bakanı Millî Eğitim Bakanı

İ. Cem S. Oral      M. Bostancıoğlu

 Bayındırlık ve İskân Bakanı  Sağlık Bakanı     Ulaştırma Bakanı

K. Aydın Doç. Dr. O. Durmuş Prof. Dr. E. Öksüz

Tarım ve Köyişleri Bakanı Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı Sanayi ve Ticaret Bakanı

Prof. Dr. H. Y. Gökalp Y. Okuyan       A. K. Tanrıkulu

En. ve Tab. Kay. Bakanı          Kültür Bakanı         Turizm Bakanı               

M. C. Ersümer M. İ. Talay                E. Mumcu

Orman Bakanı           Çevre Bakanı

Prof. Dr. N. Çağan                F. Aytekin