Dönem : 21
Yasama Yılı : 3
T.B.M.M. (S. Sayısı : 734)
Yurt Dışına Çıkışlardan Harç Alınması ve 4481 Sayılı Kanunda
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı ve Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
(1/885)
T.C.
Başbakanlık 26.6.2001
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-329/3138
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 25.6.2001 tarihinde kararlaştırılan “Yurt Dışına Çıkışlardan
Harç Alınması ve 4481 Sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Uygulanmakta olan
ekonomik program çerçevesinde ihtiyaç duyulan ek malî kaynağın sağlanabilmesi
amacıyla bir taraftan ulusal ve uluslararası finans piyasalarından borçlanma
yoluna gidilmekte, diğer taraftan da alternatif finansman yöntemlerine
başvurulmaktadır. Bu amaçla ilave iç kaynakların yaratılması zaruridir. Bu
doğrultuda kamusal kaynakların değerlendirilmesi yolunda çalışmalar devam
etmektedir.
Söz konusu çalışmalara
ilave olarak Tasarı ile, vadeli mevduat hesaplarından özel işlem vergisi tahsil
edilmesi ve yurt dışına çıkışlardan harç alınması öngörülmektedir. Bununla,
ekonomik program çerçevesinde ihtiyaç duyulan ek malî kaynağın oluşturulması ve
yurt dışına çıkışlarda Toplu Konut Fonu kesintisi alınmasına ilişkin Bakanlar
Kuruluna verilen yetkinin, adı geçen Fonun kaldırılması sebebiyle
uygulanabilirliği kalmadığından, Tasarı ile uygulamaya süreklilik kazandırılması
amaçlanmaktadır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile,
bankalarca açılan veya yenilenen vadeli mevduat hesabı sahiplerinden vade
sonunda her bir vadeli mevduat hesabı için 1 milyon lira özel işlem vergisi
tahsil edilmesi ve bankalar tarafından tahsil edilen bu verginin her ayın
yedinci günü akşamına kadar ilgili vergi dairesine bir beyanname ile beyan
edilerek aynı süre içerisinde ödenmesi öngörülmektedir. Bu şekilde,
uygulanmakta olan ekonomik program çerçevesinde ihtiyaç duyulan ek malî
kaynağın bir bölümünün karşılanması amaçlanmaktadır.
Madde 2. - Madde ile,
yurt dışına çıkış yapan (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hariç) Türk
vatandaşlarından çıkış başına 50 ABD Doları karşılığı Türk Lirası tutarında
harç alınması öngörülmekte ve bu harçtan muaf tutulacaklar ile harcın ödenmesine
ilişkin usul ve esasları belirleme ve harç miktarını bir katına kadar artırma
konusunda Bakanlar Kuruluna yetki verilmektedir. Bununla, yurt dışına
çıkışlarda alınan Toplu Konut Fonu kesintisinin yürürlükten kaldırılması nedeniyle
doğan gelir kaybının telafi edilmesi amacıyla eski uygulamaya benzer bir
düzenleme öngörülmektedir.
Madde 3. - Yürürlük
maddesidir.
Madde 4. - Yürütme
maddesidir.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu
Esas No. : 1/885 28/6/2001
Karar No. : 65
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Maliye Bakanlığınca
hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca, 26.6.2001 tarihinde Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça Komisyonumuza havale edilen
"Yurt Dışına Çıkışlardan Harç Alınması ve 4481 Sayılı Kanunda Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun 28.6.2001 tarihinde
yaptığı 58 inci birleşimde, Hükümeti temsilen Maliye Bakanı Sümer Oral ile
Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı
temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi;
uygulamaya konulan Güçlü Ekonomiye Geçiş Programının temel amaçları, yeni ve
çağdaş kurumsal yapıları oluşturmak, iktisadi etkinliği sağlayacak yapısal
reformları gerçekleştirmek, makro-ekonomik politikaları enflasyonla mücadelede
etkin bir şekilde kullanmak, sürdürülebilir büyüme ortamını temin etmek,
kişiler ve bölgeler arasında gelir dağılımı bozukluklarını gidermek olarak
tespit edilmiştir. Bu amaçları gerçekleştirmek üzere; ihtiyaç duyulan ek malî
kaynağın sağlanabilmesi için bir
taraftan ulusal ve uluslararası finans piyasalarından borçlanma yoluna
gidilmekte, diğer taraftan da alternatif
kamusal kaynakların değerlendirilmesi yolundaki çalışmalara devam edilmektedir. Bu
doğrultuda sağlam ve doğru bir finansman
kaynağı olarak kabul edilen vergi yoluyla
ek malî kaynak yaratılması zarureti hasıl olmuştur.
Tasarı ve gerekçesi
incelendiğinde; uygulanmakta olan ekonomik program çerçevesinde ihtiyaç duyulan
ek malî kaynağın bir bölümünün karşılanması amacıyla;
- Bankalarca açılan veya
yenilenen vadeli mevduat hesabı sahiplerinden vade sonunda her bir vadeli
mevduat hesabı için bir milyon lira özel işlem vergisi tahsil edilmesine,
- Yurt dışına çıkış yapan
(Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hariç) Türk vatandaşlarından çıkış başına 50 ABD
Doları karşılığı Türk lirası tutarında harç alınmasına, bu harçtan muaf
tutulacaklar ile harcın ödenmesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi ve harç miktarının bir katına kadar
artırılması hususunda Bakanlar Kuruluna
yetki verilmesine;
Yönelik
düzenlemelerin öngörüldüğü
anlaşılmaktadır.
Komisyonumuzda yapılan
müzakerelerde;
- Özellikle, yurtdışında
bilimsel araştırmalar ile akademik çalışmalarda bulunacak üniversite öğretim
üyeleri ile eğitim amacıyla
yurtdışında bulunacak
öğrencilerden öngörülen harcın
alınmamasının gerekli olduğu,
- Uygulamaya konulan yeni
ekonomik programın başarılı olmasının üretimin artırılmasına yönelik
tedbirlerin alınmasına bağlı olduğu,
- Ekonomik kriz ortamında
reel sektörün yükünü hafifletmeye yönelik vergisel düzenlemeler yapılması
gerektiği,
- Yurt dışına çıkanlardan
alınacak harçtan muaf olacakların, ülkemizin ekonomik ve sosyal ilişkilerinin
yoğun olduğu ülkeler dikkat alınarak belirlenmesi gerektiği,
- Ekonomik kriz
ortamlarında uzun vadeli tasarrufların ekonomide dengeleyici bir malî unsur
olarak değerlendirildiği, bu nedenle sözkonusu tasarruflara ek vergi
getirilmesi yerine tasarrufların teşvik
edilmesinin daha yararlı olacağı,
- Bankalardaki vadeli
tasarruf hesaplarından alınacak özel işlem vergisinin, küçük tasarruf
sahiplerinin bankalarda hesap açmaktan kaçınmasına neden olabileceği,
- Yurt dışına çıkışlarda
alınması öngörülen harcın, daha önceki yıllarda uygulamadan kaynaklanan
sorunlar nedeniyle yürürlükten
kaldırıldığı, bu nedenle Bakanlar Kurulunca hazırlanacak uygulama talimatında
sözkonusu aksaklıkların dikkate alınmasının yararlı olacağı,
Şeklindeki görüş ve
değerlendirmeleri müteakip, Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;
- Tasarının,
vatandaşlarımıza ek bir vergi yükü getirmediği, esasında sınırlı alanda ve
konuda vergisel düzenlemeler öngörüldüğü,
- Kamu maliyesinin,
uygulamaya konulan yeni ekonomik program çerçevesinde ek malî kaynağa ihtiyaç
duyduğu,
- Ek kaynak ihtiyacının
karşılanması amacıyla bir yandan devletin elindeki atıl kaynakların ekonomiye
kazandırılmasına yönelik çalışmaların yanında, Tasarı ile vergi yoluyla ek finansman yaratılmasının öngörüldüğü,
- Vadeli mevduattan
alınacak bir milyon liralık harcın, vatandaşların vadeli mevduattan kaçınmalarına yol açacak büyüklükte bir
miktar olmadığı,
- Yurt dışına
çıkışlardaki muafiyetlerin, Komisyonumuzda
ifade edilen hususlar doğrultusunda soydaşlarımızın yaşadığı Devletler
ile yoğun ekonomik ve sosyal ilişki içinde bulunduğumuz ülkeler de dikkate
alınarak Bakanlar Kurulunca tespit edileceği,
İfade edilmiştir.
Yapılan müzakereleri
müteakip Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddeleri
üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.
Tasarının;
- 1 inci maddesi ile 4481
sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin birinci fıkrasından sonra gelmek üzere eklenmesi öngörülen düzenlemenin; vadeli mevduattan alınacak özel işlem vergisi
kapsamına vadeli döviz tevdiat hesabı ile
özel finans kurumlarının katılma hesaplarının da dahil edilmesi ve bu
verginin tahsili ile ilgili vergi dairesine ödenme süresinin Tasarının
kanunlaşmasından önce açılmış bulunan hesapların durumuna açıklık getirilmesi
doğrultusunda yeniden düzenlenmesi, ayrıca
Kanunların hazırlanmasında
uygulanacak esas ve usuller doğrultusunda Tasarının başlığı ile
maddelerin sırası arasındaki uyumu temin etmek amacıyla maddenin metnin 2 nci
maddesi olarak düzenlenmesi suretiyle,
- 2 nci maddesinin; ikinci fıkrasının, Bakanlar Kurulunun yurt dışına çıkanlardan alınacak harç miktarını
bir katına kadar artırma yetkisinin bu miktarı kanuni oranlara kadar indirmeyi
de kapsayacak şekilde genişletilmesi ve
madde numarasının 1 olarak değiştirilmesi
suretiyle,
- Yürürlüğe ilişkin 3
üncü maddesi, uygulamaya yönelik gerekli çalışmaların yapılabilmesi amacıyla
maddelerin yürürlük tarihinin yeniden belirlenmesi suretiyle,
- Yürütmeye ilişkin 4
üncü maddesi ise aynen,
Kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa
saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Metin Şahin |
Hayrettin Özdemir |
Ahmet Kabil |
|
|
Antalya |
Ankara |
Rize |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Cafer Tufan Yazıcıoğlu |
Gaffar Yakın |
M. Zeki Sezer |
|
|
Bartın |
Afyon |
Ankara |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Cengiz Aydoğan |
M. Güven Karahan |
Necati Yöndar |
|
|
Antalya |
Balıkesir |
Bingöl |
|
|
|
|
(Muhalefet
şerhim ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hayati Korkmaz |
Oğuz Tezmen |
Hakkı Duran |
|
|
Bursa |
Bursa |
Çankırı |
|
|
|
(Muhalefet
şerhim eklidir) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Sadri Yıldırım |
Mehmet Dönen |
Ali Er |
|
|
Eskişehir |
Hatay |
İçel |
|
|
(Muhalefet
şerhi eklidir) |
(Muhalefet
şerhim ektedir) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Masum Türker |
Nesrin
Nas |
Celal Adan |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
(Muhalefet
şerhim ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan Çalış |
Arslan Aydar |
Mehmet Serdaroğlu |
|
|
Karaman |
Kars |
Kastamonu |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Necdet Tekin |
Süleyman Çelebi |
Metin Ergun |
|
|
Kırklareli |
Mardin |
Muğla |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Çakar |
Kemal Kabataş |
Yaşar Topçu |
|
|
Samsun |
Samsun |
Sinop |
|
|
|
(Muhalefet
şerhim eklidir) |
|
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
Lütfi Ceylan |
|
Bekir Gündoğan |
|
|
Tokat |
|
Tunceli |
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU
BAŞKANLIĞINA
MUHALEFET ŞERHİ
Görüşülmekte olan bu
tasarıya aşağıdaki nedenlerle muhalif olduğumuzu arz ederiz.
1 - Plan Bütçe Komisyonu
bir partinin kapatılması nedeniyle bazı üyelerin üyeliklerinin düşmüş bulunması
karşısında, bu konuda noksanlık giderilmediği sürece çalışmalarını sürdüremez.
a) Bütçe Plan Komisyonu
bir İçtüzük Komisyonu değildir. Yapısı anayasada düzenlenmiştir. Parlamentonun
varlık sebebi bütçe hakkını doğru temellere oturtma üzerine kurulmuştur.
Anayasa açıkça bağımsız milletvekillerinin oranlı şekilde bu komisyonda
temsilini emretmektedir. Anayasa buyruğu düzenlemeler çerçevesinde bu hak
komisyon ve parlamento tarafından askıya alınamaz, kesintiye uğratılamaz.
(Anayasa Mad. 162/2; mad. 11/1)
b) İçtüzüğün 11, 21, 22
ve benzeri maddelerinde tanzim olunan komisyonlarda temsil, boşalma ve doldurma
kuralları Anayasanın 95 inci maddesinde çerçeve olarak düzenlenen komisyonlar
yapısı ile ilgilidir. Başka deyimle içtüzükte tanımlanan komisyonlarla
ilgilidir. (İçtüzük Madde 20) Boşalma halinde eski komisyonun göreve devam
edeceği yönündeki İçtüzük hükmü bir anayasa kuralı değildir. Anayasa, Bütçe ve
Plan Komisyonunda bağımsızların temsilini ve kuşkusuz kişi-muhalefet olan
bağımsız Milletvekillerinin bu komisyonda yer almasını bir anayasa sorunu
saymıştır. Bir konunun anayasa sorunu sayılmasının zorunlu sonucu her hal ve
şartta o noksanlığın giderilmesi gereğidir. Diğer deyimle bir parti kapatılması
ile ortaya çıkan boşalmanın getirdiği sayı noksanlığını gidermek, bir faaliyet
şartıdır. O giderilmedikçe faaliyet durdurulur. (Anayasa Mad. 11)
c) Anayasa koşulu, saydam
yasamanın ve olası malî yolsuzlukların önlenmesine kaynaklık edecek normatif
çalışmaların gerçekleştirilmesinin mekanik koşuludur. Bir bağımsız muhalif
milletvekilinin belli bir açılımı komisyonu etkileyebilir ve süreçte verim ve
kalite bu yolla sağlanıp, olası risklerin önüne geçilebilir. Yasama tarihinde
bu örneklere rastlanmamış değildir.
d) Bu noksanlık
Cumhurbaşkanımızın veto yetkisi kullanmasını zorunlu kılabilir. Yasama sadece hukuka
uygun davranma değil, olası süreç tavırlarını öngörerek gereğini yapma
zorundadır.
2 -Tasarının birinci
maddesi ile yurt dışına çıkış yapan Türk vatandaşlarından çıkış başına 50 ABD
Doları karşılığı TL. tutarında borç alınması öngörülüyor. Bakanlar Kurulu bu
tutarı bir katına artırmaya yetkili kılınıyor. Uygulamadaki sorunlar nedeniyle
yürürlükten kaldırılmış olan haraç niteliğindeki bu ödeme çağdaş tüm vergi
ilkelerine aykırıdır. Türk vatandaşlarının seyahat hürriyetlerini kısıtlıyor,
vergi sistemi pratiği ve teorisi ile uyumlu değildir.
3 - Tasarının ikinci
maddesi ile vadeli banka hesabı açılması ve hesap yenilemelerine getirilen bir
milyon TL. lık özel işlem vergisi, vergilenmede özensizliğin, ilkesizliğin bir
örneğidir. Bu uygulama özellikle küçük tasarruf sahiplerinin bankada hesap
açmaktan kaçınmasına neden olacaktır. Çağdaş yaşamın gereği olan bankalarla
işlem yapma, tasarruflarını bankada tutma alışkanlıklarını olumsuz yönde
etkileyecektir. Ekonomide ihtiyaç duyulan, vadeli fon yaratma ve bu fonları
ekonomiye aktarma prensibi ile taban tabana zıt olan, caydırıcı olan bu
düzenlemenin vergi tekniği ve sistemi açısından da savunulabilir bir yönü
bulunmamaktadır. Devlet, çocuklarımızın kumbara hesaplarına ve küçük tasarruflarına
da göz dikmektedir.
|
|
Oğuz Tezmen |
Kemal Kabataş |
Mehmet Dönen |
|
|
Bursa |
Samsun |
Hatay |
|
|
M. Sadri Yıldırım |
Celal Adan |
Necati Yöndar |
|
|
Eskişehir |
İstanbul |
Bingöl |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
YURT DIŞINA
ÇIKIŞLARDAN HARÇ ALINMASI VE 4481 SAYILI KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN TASARISI
MADDE 1. – 26.11.1999 tarihli ve 4481
sayılı Kanunun 9 uncu maddesine birinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
“Bankalarca açılan veya yenilenen vadeli
mevduat hesabı sahiplerinden vade sonunda her bir vadeli mevduat hesabı için 1
000 000 lira özel işlem vergisi tahsil edilir. Bankalar tarafından tahsil
edilen bu vergi, her ayın yedinci günü akşamına kadar ilgili vergi dairesine
bir beyanname ile beyan edilir ve aynı süre içerisinde ödenir.”
MADDE 2. – Yurt dışına çıkış yapan (Kuzey
Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hariç) Türk vatandaşlarından çıkış başına 50 ABD Doları
karşılığı Türk lirası tutarında harç alınır.
Bakanlar Kurulu bu harçtan muaf
tutulacaklar ile harcın ödenmesine ilişkin usul ve esasları belirlemeye ve harç
miktarını bir katına kadar artırmaya yetkilidir.
MADDE 3. – Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 4. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
PLAN
VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
YURT DIŞINA
ÇIKIŞLARDAN HARÇ ALINMASI VE 4481 SAYILI KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDAKANUN
TASARISI
MADDE 1. - Yurt dışına çıkış yapan (Kuzey
Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hariç) Türk vatandaşlarından çıkış başına 50 ABD Doları
karşılığı Türk lirası tutarında harç alınır.
Bakanlar Kurulu bu harçtan muaf
tutulacaklar ile harcın ödenmesine ilişkin usul ve esasları belirlemeye ve harç
miktarını bir katına kadar artırmaya
veya Kanuni oranlara kadar
indirmeye yetkilidir.
MADDE 2. - 26.11.1999 tarihli ve 4481
sayılı Kanunun 9 uncu maddesine birinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
"Birinci fıkrada belirtilen tarihe
kadar uygulanmak üzere, vadeli mevduat ve vadeli döviz tevdiat hesabı ile özel
finans kurumlarınca açılan katılma hesabı sahiplerinden, her vade sonunda, her
bir hesap için bankalar ve özel finans kurumlarınca 1 000 000 lira özel işlem
vergisi tahsil edilir. Bankalar ve özel
finans kurumları tarafından her ay tahsil edilen bu vergi, ertesi ayın yedinci
günü akşamına kadar ilgili vergi dairesine bir beyanname ile beyan edilir ve
aynı süre içerisinde ödenir. Bu hüküm Kanunun yürürlük tarihinden sonra vadesi
dolan hesaplar için de uygulanır."
MADDE 3. - Bu Kanunun 1 inci maddesi yayımını izleyen ay başında, 2 nci maddesi yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
MADDE 4. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
H. Gemici |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
F. Ünlü |
|
|
|
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
R. Önal |
Prof. Dr. H. S. Türk |
|
|
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Dışişleri Bakanı V. |
|
|
|
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
|
|
|
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
|
|
|
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
K. Aydın |
|
|
|
Sağlık Bakanı V. |
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
|
|
|
F. Bal |
Prof. Dr. E. Öksüz |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
|
|
|
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı V. |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
|
|
|
Y. Okuyan |
Prof. Dr. E. Öksüz |
Z. Çakan |
|
|
|
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
Orman Bakanı |
|
|
|
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
Prof. Dr. N. Çağan |
|
|
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
|
F. Aytekin |
|
|
SIRA SAYISI 734’ÜN SONU