Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu 20.11.2001
Esas No. : 1/900-3/900,3/898,3/899
Karar No. : 73
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Maliye Bakanlığınca
hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca 31.7.2001 tarihinde Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 17.9.2001 tarihinde Komisyonumuza
havale edilen “2000 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısı” ile, Sayıştay
Başkanlığınca hazırlanıp 11.10.2001 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 18.10.2001 tarihinde Komisyonumuza havale
edilen aynı yıla ait “Genel Uygunluk Bildirimi”ne ilişkin müzakerelere
Komisyonumuzun 25.10.2001 tarih ve 2 nci birleşimde Maliye Bakanının Bütçe ve
Kesinhesap Kanunu Tasarılarını Komisyona sunuşu ile başlanılmış ve
Komisyonumuzda 25.10.2001/14.11.2001 tarihleri arasında yapılan birleşimlerde
Maliye Bakanlığı, Sayıştay Başkanlığı ve ilgili kuruluşların temsilcilerinin de
katılmalarıyla görüşülmüştür.
2000 Malî Yılı Kesinhesap
Kanun Tasarısı ile;
– Genel Bütçeli dairelere
bütçe kanunu ile toplam (46.702.436.000.000.000) liralık ödenek verildiği, bu
tutarın yılı içinde yapılan çeşitli yasal değişikliklerle toplam
(49.089.420.362.858.000) liraya ulaştığı,
– Yılı içinde toplam
(49.089.420.362.858.000) liraya ulaşan ödenek yetkisine karşılık; yılı içinde
toplam; (11.363.346.865.680.000) lirası cari, (932.870.119.630.000) lirası
yatırım, (34.088.073.626.340.000) lirası da sermaye teşkili ve transfer ödenek
türlerinden olmak üzere, toplam (46.384.290.611.650.000) liralık giderin
gerçekleştiği,
– 2000 yılında genel
bütçenin gelirlerinin toplam (32.460.000.000.000.000) lira olarak tahminine
karşılık, yılı tahsilatının toplam; (26.503.698.413.260.000) lirası vergi
gelirlerinden, (3.486.492.923.840.000) lirası vergi dışı normal gelirlerden,
(2.833.446.045.450.000) lirası özel gelirler ve fonlardan (217.265.470.200.000)
lira özel kanun gelirlerinden olmak üzere toplam (33.040.902.852.750.000) lira
olarak gerçekleştiği,
– Toplam (5.749.577.227.540.000)
lira nazım gelir tahsil edildiği ve aynı miktarda nazım gider yapıldığı,
– Giderler ile gelirler
arasındaki farkı oluşturan (13.343.387.758.900.000) liranın gider fazlası
oluşturduğu,
– Zorunlu sebeplerle
yapılan ödenek üstü giderleri karşılamak üzere toplam (261.441.302.790.000)
liralık ödeneğin tamamlayıcı ödenek olarak verilmesinin öngörüldüğü,
– 2000 yılı içinde
harcanamayan ve özel kanunlarla devrine izin verilen toplam
(273.102.727.970.000) liralık ödeneğin iptal edilmeyerek ertesi yıla
devredilmesinin teklif edildiği,
– Yılı içinde
kullanılanlar ile ertesi yıla devredilmek üzere saklı tutulanlar dışında kalan
toplam (2.693.468.326.028.000) liralık ödeneğin iptal edildiği,
– 1999 yılından 2000
yılına toplam (22.920.145.554.999.000) lira iç borç devrettiği, 2000 yılında
alınan (36.348.240.405.701.000) liranın ilavesiyle toplam iç borcun
(59.268.385.960.700.000) liraya ulaştığı, yıl içinde bu borçların
(22.847.765.186.750.000) liralık kısmının ödendiği ve 2001 yılına (36.420.620.773.950.000)
liranın iç borç olarak devrettiği,
– Genel ve Katma Bütçeli
Kuruluşların 1999 yılından 2000 yılına toplam (3.934.599.983.342.000) lira dış
borcun devrettiği, bu miktara yılı içinde alınan borçların ilavesi ve ödemeler
düşüldükten sonra 2000 yılından 2001 yılına (8.841.968.623.100.000) liranın dış
borç olarak devretmesi,
Öngörülmüştür.
Sayıştay Başkanlığınca
hazırlanan 2000 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısına ilişkin “Genel Uygunluk
Bildirimi”, rapor ve ekli cetvellerinde ise;
– Genel Bütçeli
İdarelerin ekli gider cetvellerinde gösterildiği üzere toplam
(261.441.302.790.000) lira ödenek dışı gider kaydedildiği, bu tutardan
(73.655.610.480.000) liralık kısmın ödenek aranmaksızın yapılacak giderlere,
(97.480.197.080.000) liralık kısmın da personel giderlerine ait olduğundan
bunlar için tamamlayıcı ödenek verilmesinin uygun olacağı, kalan
(90.305.495.230.000) liranın ise, sorumluluk gerektiren giderler olup, 1050
sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun 81 inci maddesi uyarınca tamamlayıcı ödenek
verilip, verilmemesinin Yüce Meclisin takdirinde olduğu,
– 1050 sayılı Muhasebe-i
Umumiye Kanununun 104 üncü maddesi hükmü uyarınca bir kısım gelir tertiplerine
ilişkin gelir kesinhesabındaki açıklamaların tahmin ve tahsilat arasındaki
farklara ait bilgileri içermediğinden Gelir izahnamesinin yetersiz bulunduğu,
– Başbakanlık, Hazine
Müsteşarlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Devlet İstatistik Enstitüsü, Diyanet
İşleri Başkanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Devlet Meteoroloji İşleri
Genel Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel
Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı,
Millî Eğitim Bakanlığı, Bayındırlık Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Enerji ve Tabiî
Kaynaklar Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Çevre Bakanlığı, Denizcilik
Müsteşarlığı, Gümrük Müsteşarlığı, gider izahnamelerinin faaliyet-projeler
itibariyle yetersiz bulunduğu,
– Hazine Müsteşarlığının
31.12.2000 tarihi itibariyle, Genel ve Katma Bütçeli Kuruluşlara ait dış borç
tutarının 2001 yılına devri Hazine Genel Hesabında ve Dış Borçlar Saymanlığı
2000 Yılı Mizanı’nda 8.841.968.623.100.000 lira olarak yazılı olduğu bu tutarın
Genel Bütçeden Devirli, Garantili Dış Borçları FERİS’i ve Kur farklarını
içerdiği, “Dış Borçlar Hesabı”; hatalı veriler içermesi, önemli miktarda veri
eksikliği bulunması ve 2000 yılı sonu itibariyle gerçek döviz karşılığı TL.
miktarını göstermemesi nedenleriyle dış devlet borcu bakiyesini tam, doğru ve uygun
bir biçimde sunulmadığı, “Dış Borçlar Hesabı”nın 2000 yılı son itibariyle
“Alacak Bakiyesi” tam, doğru ve uygun bir biçimde tespit edilememiş olmasından
dolayı uygunluk verilemediği,
Daha önceki yıllarda
reddedilmiş olan;
1995, 1996, 1997, 1998 ve
1999 yılları Dış Borçlar,
1997, 1998 ve 1999
yılları Genel Bütçe Dışındaki Daire ve Kurum Borçları,
1997, 1998 ve 1999
yılları Genel Bütçe Dışındaki Dairelere Yatırılan Sermayeler,
1999 yılı Kredi
Anlaşmaları,
1999 yılı kullanılacak
Dış Krediler,
hesapları henüz
hazırlanmamış olduğundan bunlara uygunluk verilmesine dönük bir çalışmanın
yapılamadığı,
Bugüne kadar reddedilmiş
olan Hazine hesaplarına uygunluk bildirimi verilebilmesi için;
“1) Reddedilen hesaplar,
ait oldukları yıl bazında eksiklikleri ve hataları giderilerek yeniden tanzim
edilip Sayıştay’a sunulması,
2) Denetime sunulan
hesaplar :
a) Kaydedilmesi gereken
tüm işlemleri ihtiva etmesi,
b) Tüm kayıtlar ve
işlemlerin tasnifinin muhasebe ilkelerine ve mevzuata uygun olması,
c) Kayıtlar hesabı önemli
ölçüde saptıracak maddî hatalardan uzak olması,
3) Uygunluk bildirimi
verilen hesaplar doğrultusunda saymanlık mizanlarında, genel mizanlarda ve
Hazine Genel Hesaplarında, geçmişe dönük olarak gerekli değişiklikler
yapılmalıdır.” şeklinde şartların bulunduğu,
Ayrıca;
1998 Yılı İzleme Raporu ile önerilen ve
Plan ve Bütçe Komisyonunca oylanarak kabul edilen:
“1- Yıllık Yatırım Programlarına dış kredi
anlaşmalarında öngörülen kullanım takviminde yer alan ödenekler konmalıdır.
2- Maliye Bakanlığı bütçe çağrısında
kuruluşların dış proje kredisi kullanımlarının tamamı için ödenek istemeleri
uyarısında bulunmalıdır. Bu ödenekler aynen bütçeleştirilmeli ve ödenek
kesintisinin dışında tutulmalıdır.
3- Dış proje kredileri için verilen
ödenekler, nakit temini gerektirmediklerinden ve uluslararası anlaşmalar
gereğince belirlenen takvimler çerçevesinde harcandıklarından, yıl başlarında
tamamen serbest bırakılmalıdır.
4- Bütçeleştirme işlemlerinin uzamasının
yatırımları yavaşlatmasını veya durdurmasını önlemek için, dış proje
kredilerinin ödenek kaydı işlemleri kuruluşların Bütçe Dairesi Başkanlıklarınca
yapılmalıdır.”
şeklinde önerilere ek olarak 2001 yılı
izleme raporu ile belirtilen,
1- Kullanılacak Dış Krediler Hesabı
kayıtları, kreditör tarafından bildirilen dış borç kullanım bilgileri ile
tutulmalıdır. Bu şekilde kayıt dışı kalan dış borç tutarlarının kamu
hesaplarına intikali sağlanacaktır.
2- Devlet Borçları Saymanlığı nezdinde dış
borç stokunun hem kullanıcı kuruluşlardan gelen bilgiyle, hem de kreditörlerden
gelen bilgiyle iki ayrı hesapta takip edilmesi sağlanmalıdır.
3- Kullanıcı kuruluş verileri ile kreditör
verileri arasında yıl sonlarında oluşan fark Maliye Bakanlığı ve Sayıştay
Başkanlığına bildirilmelidir.
4- Hali hazırda dış borç kullanımlarına
ilişkin olarak kuruluşlardan alınan bilgiler, sadece proje kredilerine
ilişkindir. Bu kredilerle ilgili giderlerin Hazineye bildirilmesi ve
bütçeleştirilmesi henüz sağlanamamıştır. Bu tutarların takibi ve
bütçeleştirilmesi için gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.
5- Genel ve katma bütçeli kuruluşlar
tarafından program kredilerinden kullanılan ve bütçeye gider kaydedilmesi
gereken tutarların da Hazineye bildirilmesi ve bütçeleştirilmesi için gerekli
düzenlemeler yapılmalıdır.
6- Bütçe dışındaki hesaplarda takip
edilmekle birlikte, ödeme niteliği taşıyan bütün sermaye mahsup işlemlerinde
tahakkuk evrakı kullanılmalıdır.
şeklinde görüş ve öneriler belirtilmiştir.
Ayrıca,
Hazine Müsteşarlığının 31.12.2000 tarihi
itibariyle “İç Borç” tutarı: 2 057 683 285 430 000 lirası kısa vadeli, 34 362
937 488 520 000 lirası orta ve uzun vadeli olmak üzere toplam 36 420 620 773
950 000 lira olduğu,
2000 Malî Yılı Bütçe Kanununa göre toplam
(10 851 039 583 657 000) lira borçlanma yetkisine karşılık, (8 954 165 096 908
000) liralık bir borçlanmanın yapıldığı ve limitin yetki dahilinde olduğu,
Sayıştay Başkanlığınca 2000 yılı Genel
Bütçeli bazı kurum ve kuruluşların Kesinhesaplarının incelenmesinde, Dış Proje
Kredisi kullanım miktarının Hazine Müsteşarlığı ve kuruluşlar tarafından farklı
tespit edildiği, kullanılan kredilerin bir kısmının bütçeleştirilmediği,
muhasebe kayıtlarının yapılmadığı ve kesinhesapta yer alan ödenek ve gider
toplamlarına dahil edilmediği,
Hazine Müsteşarlığının, kreditör bilgisine
göre kuruluşların kredi kullanım verileri, aşağıda belirtilen kuruluşlar
tarafından Hazine Müsteşarlığına bildirilen kullanım miktarları ve kesinhesapta
yer alan kredi kullanımı ile ilgili kayıtların karşılaştırılmasında;
Başbakanlık Kadının
Statüsü ve Sorunları
|
Genel Müdürlüğü |
22 393 390 000 |
|
Hazine Müsteşarlığı |
831 013 496 000 |
|
Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı |
502 154 367 000 |
|
Millî Savunma Bakanlığı |
486 168 145 208 000 |
|
Sahil Güvenlik Komutanlığı |
5 077 517 160 000 |
|
Maliye Bakanlığı |
286 912 690 000 |
|
Millî Eğitim Bakanlığı |
62 289 030 815 000 |
|
Sağlık Bakanlığı |
11 383 692 631 000 |
|
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı |
2 384 322 213 000 |
|
Orman Bakanlığı |
9 119 223 648 000 |
|
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı |
31 679 510 000 |
|
Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığı |
223 065 647 000 |
|
Gümrük Müsteşarlığı |
6 657 794 863 000 |
|
Karayolları Genel Müdürlüğü |
31 417 248 328 000 |
|
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü |
199 605 780 030 000 |
|
Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
65 464 415 745 000 |
lira
olmak üzere Toplam 583 099 272 863 000 lira Dış Proje
Kredisi Bütçeleştirilmediği,
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı 2000 Malî
Yılı Kesinhesabına bağlı Gider Kesinhesap (A) cetvelinde “Dış Proje
Kredilerinden Ertesi Yıla Devreden Ödenek sütunu toplamlarının ilgili cetvelin
tertipler itibariyle ayrıntısında 40 558 990 000 TL icmalinde ise 30 000 000 TL
farkla 40 588 990 000 TL yazıldığı söz konusu farkın genel toplamı
etkilememekle birlikte gider cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,
belirtilmiştir.
Genel uygunluk bildiriminde yer alan
hususlar çerçevesinde Komisyonumuzda tasarı ile ilgili yapılan müzakerelerde;
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Kesinhesap
Kanun tasarısına ekli Gider (A) cetvelinde saptanan fakat gider genel toplamını
etkilemeyen farklar müzakere edilmiş söz konusu kurum cetvelinin genel uygunluk
bildiriminde yer alan hususlar çerçevesinde düzeltilmesi, diğer kurumların
gider cetvellerinin ise aynen kabul edilmeleri kararlaştırılmıştır.
2000 Malî Yılı Genel ve Katma Bütçeli bazı
kurumların kullandıkları dış proje kredi miktarlarının bütçeleştirilememesine
ilişkin Komisyonumuzda yapılan müzakerelerde;
Sayıştayın 1995 tarihinden beri dış
borçlara uygunluk verilmeyen ve verilebilmesi için 1998 yılı İzleme raporunda
belirtilen ve oylanarak kabul edilen önerilere ek olarak 2001 yılı izleme raporunda
belirtilen 6 maddelik öneriler Komisyonumuzca müzakere edilmiş ve bilgi
edinilmiştir.
1999 Malî Yılına ait kesinhesapların
incelenmesi sırasında, genel ve katma bütçeli kuruluşlar tarafından kullanılan
dış proje kredi miktarlarının Hazine Müsteşarlığı ve kullanıcı kuruluşlar
arasında farklı tespit edildiği, kullanılan kredilerin büyük bir kısmının
bütçeleştirilmediği, muhasebe kayıtlarının yapılmadığı gerekçesiyle,
Komisyonumuzca Sayıştay Başkanlığından bütçeleştirilemeyen dış borç
kullanımlarının net olarak tespit edilip Ek Uygunluk bildirimi ile
raporlanmasını istediği dış borçlara ilişkin Ek Uygunluk bildirimi ile müzakere
edilerek, 2000 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısı esas alınmak suretiyle,
İçtüzüğün 35 inci maddesi hükmü çerçevesinde birleştirilmesi ve Komisyon
Raporunda ayrı bir bölüm olarak konuya yer verilmesi kararlaştırılmış olup,
2000 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısının :
Devlet Borçları başlıklı 8 inci maddesi;
genel uygunluk bildiriminde yer alan hususlar dikkate alınarak Dış Borçlar
Hesabının Devletin Dış borç stokunu içermemesi gerekçesiyle Sayıştayca Uygunluk
verilmeyen dış borçlara ilişkin (b) bendinin madde metninden çıkartılması
suretiyle,
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 nci maddeleri ile
yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 9 ve 10 uncu maddeleri aynen,
kabul edilmiştir.
Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkan
V. |
Sözcü |
|
|
Metin Şahin |
Hayrettin Özdemir |
Ahmet Kabil |
|
|
Antalya |
Ankara |
Rize |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Cafer Tufan Yazıcıoğlu |
Dengir Mir Mehmet Fırat |
Gaffar Yakın |
|
|
Bartın |
Adıyaman |
Afyon |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Sait Açba |
M. Zeki Sezer |
Cengiz Aydoğan |
|
|
Afyon |
Ankara |
Antalya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. Güven Karahan |
Hüseyin Arabacı |
Necati Yöndar |
|
|
Balıkesir |
Bilecik |
Bingöl |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zeki Ergezen |
Hayati Korkmaz |
Oğuz Tezmen |
|
|
Bitlis |
Bursa |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. Altan Karapaşaoğlu |
Hakkı Duran |
Aslan
Polat |
|
|
Bursa |
Çankırı |
Erzurum |
|
|
|
|
(Muhalefet
şerhim ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Sadri Yıldırım |
Metin Kalkan |
Mehmet Dönen |
|
|
Eskişehir |
Hatay |
Hatay |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Aydın Ayaydın |
Masum Türker |
Nesrin Nas |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Celal Adan |
Hasan Çalış |
Arslan Aydar |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Kars |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Serdaroğlu |
Necdet Tekin |
Kemal Köse |
|
|
Kastamonu |
Kırklareli |
Kocaeli |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Süleyman Çelebi |
Metin Ergun |
Ş. Ramis Savaş |
|
|
Mardin |
Muğla |
Sakarya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Cevat Ayhan |
Kemal Kabataş |
Yaşar Topçu |
|
|
Sakarya |
Samsun |
Sinop |
|
|
(Muhalifim) |
|
|
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
Lütfi Ceylan |
|
Bekir Gündoğan |
|
|
Tokat |
|
Tunceli |
|
|
|
|
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
2000 MALÎ
YILI KESİNHESAP
KANUNU
TASARISI
Gider
Bütçesi
MADDE 1. - Genel bütçeli idarelerin 2000
Malî Yılı giderleri, bağlı (A) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, (46 384
290 611 650 000.-) lira olarak gerçekleşmiştir.
Gelir
Bütçesi
MADDE 2. - Genel bütçenin gelirleri, bağlı
(B) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, (33 040 902 852 750 000.-) lira
olarak gerçekleşmiştir.
Nazım Gelir
ve Gider
MADDE 3. - (5 749 577 227 540 000.-) lira
nazım gelir tahsil edilmiş ve aynı miktar gider yapılmıştır.
Denge
MADDE 4. - Birinci maddede yazılı giderler
ile ikinci maddede yazılı gelirler arasında (13 343 387 758 900 000.-) liralık
gider fazlası meydana gelmiştir.
Tamamlayıcı
Ödenek
MADDE 5. - Bağlı (A) işaretli cetvelin
ilgili sütununda kayıtlı (261 441 302 790 000.-) liralık ödenek üstü gideri
karşılamak üzere aynı tutarda tamamlayıcı ödenek kabul edilmiştir.
Devredilen
Ödenek
MADDE 6. - 2000 Malî Yılı içinde
harcanmayan ve özel kanunlarla devrine izin verilen (273 102 727 970 000.-)
liralık özel ödenek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere devredilmiştir.
İptal
Edilen Ödenek
MADDE 7. - Bağlı (A) işaretli cetvelin
ilgili sütununda kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler
dışında kalan (2 693 468 326 028 000-) liralık ödenek iptal edilmiştir.
Devlet
Borçları
MADDE 8. - Bağlı, Devlet borçları uygulama
sonuçları kesinhesap cetvellerinde ayrıntısı gösterildiği üzere 31.12.2000
tarihi itibariyle:
a) (34 362 937 488 520 000.-) lira orta ve
uzun vadeli, (2 057 683 285 430 000.-) lira kısa vadeli olmak üzere, toplam (36
420 620 773 950 000.-) lira iç borç,
b) (8 841 968 623 100 000.-) lira genel ve
katma bütçeli kuruluşlara ait dış borç,
Mevcuttur.
Yürürlük
MADDE 9. - Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 10. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
2000 MALÎ
YILI KESİNHESAP
KANUNU
TASARISI
Gider
Bütçesi
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen
kabul edilmiştir.
Gelir
Bütçesi
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi aynen
kabul edilmiştir.
Nazım Gelir
ve Gider
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi aynen
kabul edilmiştir.
Denge
MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi aynen
kabul edilmiştir.
Tamamlayıcı
Ödenek
MADDE 5. - Tasarının 5 inci maddesi aynen
kabul edilmiştir
Devredilen
Ödenek
MADDE 6. - Tasarının 6 ncı maddesi aynen
kabul edilmiştir.
İptal
Edilen Ödenek
MADDE 7. - Tasarının 7 nci maddesi aynen
kabul edilmiştir.
Devlet
Borçları
MADDE 8. - Bağlı, Devlet borçları uygulama
sonuçları kesinhesap cetvellerinde ayrıntısı gösterildiği üzere 31.12.2000
tarihi itibariyle: (34 362 937 488 520 000.-) lira
orta ve uzun vadeli, (2 057 683 285 430 000.-) lira kısa vadeli olmak üzere,
toplam
(36 420 620 773 950 000.-) lira iç borç mevcuttur.
Yürürlük
MADDE 9. - Tasarının 9 uncu maddesi aynen
kabul edilmiştir.
Yürütme
MADDE 10. - Tasarının 10 uncu maddesi
aynen kabul edilmiştir.
Bülent
Ecevit
Başbakan
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb.
Yrd.
D. Bahçeli H. H. Özkan M.
Yılmaz
Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
K. Derviş Prof. Dr. T. Toskay M. Keçeciler
Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
Prof. Dr. Ş. S. Gürel F. Bal Dr.
Y. Karakoyunlu
Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
M. Yılmaz Prof. Dr. R. Mirzaoğlu H. Gemici
Devlet Bakanı Devlet Bakanı Devlet Bakanı
Prof. Dr. Ş. Üşenmez E. S. Gaydalı F.
Ünlü
Devlet Bakanı V. Devlet Bakanı Adalet Bakanı
Prof. Dr. Ş. Üşenmez R. Önal Prof.
Dr. H. S. Türk
Millî Savunma Bakanı İçişleri
Bakanı Dışişleri Bakanı V.
S. Çakmakoğlu R. K. Yücelen Prof.
Dr. Ş. S. Gürel
Maliye Bakanı Millî Eğitim Bakanı Bayındırlık ve İskân Bakanı
S. Oral M. Bostancıoğlu K.
Aydın
Sağlık Bakanı Ulaştırma Bakanı
V. Tarım ve Köyişleri Bakanı
Doç. Dr. O. Durmuş A. K. Tanrıkulu Prof.
Dr. H. Y. Gökalp
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı Sanayi
ve Ticaret Bakanı En. ve Tab. Kay. Bakanı
Y. Okuyan A. K. Tanrıkulu Z.
Çakan
Kültür Bakanı Turizm Bakanı Orman Bakanı
M. İ. Talay E. Mumcu Prof.
Dr. N. Çağan
Çevre
Bakanı
F.
Aytekin