Dönem : 21 Yasama Yılı : 3
T.B.M.M. (S. Sayısı : 731)
Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunda Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı ve Anayasa ve Adalet
Komisyonları Raporları (1/880)
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
19.6.2001 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-303/2959 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 18.6.2001 tarihinde
kararlaştırılan “Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GENEL GEREKÇE
7.1.1932 tarihli ve 1918
sayılı Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun ek 2 nci maddesinin (III)
numaralı fıkrasının birinci bendinin, Anayasa Mahkemesinin 22.7.2000 tarihli ve
24117 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ve 23.7.2001 tarihinde yürürlüğe
girecek olan 18.1.1996 tarihli ve E.1995/28, K.1996/2 sayılı Kararı ile iptal
edilmesi üzerine, oluşan boşluğun giderilmesi için kanunî düzenleme yapılması
zorunluluğu doğmuştur.
Ayrıca, bu düzenlemenin
yanı sıra söz konusu Kanunda, son yıllarda Türkiye gündemini işgal eden ve
kamuoyunu ilgilendiren bazı konularla ilgili olarak gerekli değişiklikler ve ek
düzenlemeler yapılması da zorunlu hale gelmiştir.
İhracat suiistimalleri,
ithal veya ihracın belli şartlara bağlanmasıyla ilgili sahte belge ve beyanname
düzenlenmesi, bu iş ve işlemlerin elektronik ortam ve olanaklar kullanılarak da
yapılmaya başlanması, transit rejimi kullanılarak yapılan kaçakçılığın artması,
4458 sayılı Gümrük Kanunu ile getirilen yeni gümrük rejiminin kötüye
kullanmasına ilişkin hukukî boşluğun giderilmesi ve para cezalarının günün
koşullarına göre artırılması amacıyla bu Tasarı hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile, 1918 sayılı Kanunun
45 inci maddesinin birinci fıkrası yeniden düzenlenmiş olup, bu düzenleme ile
anılan maddede tanımlanan suçun işlenmesi ile katma değer vergisi iadesi ve
ihracata sağlanan her türlü gizli veya açık destek ödemeleri, primler ve
benzerlerinden haksız biçimde yararlanılması veya yararlanılmasının amaçlanması
halinde, uygulanacak para cezası, temin edilen veya edilmek istenen menfaate
bağlanarak miktarı artırılmış ve cezalandırmanın adil olması amaçlanmıştır.
Madde 2. - Madde ile, 1918 sayılı Kanunun
ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrasının birinci bendinin “Gümrük
Kanununun 19 uncu maddesine dayanılarak çıkarılan hükümet kararlarına aykırı
olarak herhangi bir eşyayı memlekete ithal edenler” yönünden Anayasaya aykırı
olduğuna ve iptaline ilişkin Anayasa Mahkemesinin 22.7.2000 tarihli ve 24117
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 18.1.1996 tarihli ve E.1995/28, K.1996/2
sayılı Kararı ile oluşan boşluğun giderilmesi için gerekli düzenleme yapılması
zorunluluğu doğduğundan ve anılan iptal kararı ile doğacak yasal boşluğun
giderilmesi için bir yıllık süre tanındığından, ek 2 nci maddenin (III)
numaralı fıkrası, yürürlükteki mevzuat hükümleri doğrultusunda suç tanımı
yapılarak yeniden düzenlenmiştir.
Madde 3. - Son dönemlerde gümrük
idarelerinde işlem görmüş gibi sahte gümrük belgeleri düzenlenmek suretiyle
haksız menfaat temininde artış olduğu gözlenmiştir. Bilindiği üzere gümrüğe
verilen beyanname ve ilgili belgelerinde gerçek dışı beyanla haksız menfaat temini
Kanunda suç sayılarak cezalandırılmış; ancak, aynı haksız menfaatin gümrükte
hiç işlem görmemiş sahte beyanname ve belgelerle temin edilmesi suç kapsamına
alınmamıştır. Bu şekilde söz konusu suç yalnızca 765 sayılı Türk Ceza Kanunu
hükümlerine göre cezalandırılmakta, böylece aynı amaçla farklı yöntemler
kullanılarak suç işlenmesinde farklı cezalandırılma gibi bir sonuç ortaya
çıkmaktadır. Madde ile, 765 sayılı Türk Ceza Kanununda tanımlanan suçların
cezası ağırlaştırılarak cezalandırılmadaki farklılığın giderilmesi
amaçlanmıştır. Ayrıca, söz konusu suçun elektronik ortam ve vasıtalar kullanmak
suretiyle işlenmesi durumu da bu Kanun kapsamına alınarak cezası artırılmıştır.
Madde 4. - Madde ile 1918 sayılı Kanuna
iki ek madde eklenmektedir.
Gümrük kontrolü altında işleme rejimi,
4458 sayılı Gümrük Kanunu ile getirilmiş kendine özgü koşulları olan, ekonomik
etkili yeni bir gümrük rejimidir. Diğer gümrük rejimlerinin kötüye
kullanılmasına ilişkin düzenlemeler 1918 sayılı Kanunda bulunmasına karşın,
gümrük kontrolü altında işleme rejimine ilişkin olarak bu Kanunda herhangi bir
düzenleme bulunmadığından, yeni düzenlenen ek 10 uncu madde ile bu boşluğun
giderilmesi amaçlanmıştır.
Türkiye’nin, Orta Doğu, Asya ve Avrupa
ülkeleri arasında köprü vazifesi gören bir geçiş ülkesi ve bu ülkelerle yapılan
ticaretin büyük bölümünün de tır taşımacılığı ile yapılıyor olması nedeniyle,
ülkemiz üzerinde yoğun bir transit taşımacılık söz konusudur. Bu yoğunluk
nedeniyle, Türkiye üzerinden geçmesi gereken tırların yüklerini Türkiye’de
bırakarak kaçakçılık yapılması sık sık gündeme gelmekte; ancak, 1918 sayılı
Kanunda transit eşyasının kaçakçılığına ilişkin hüküm olmaması nedeniyle bu
yöntemle gerçekleştirilen kaçakçılık, 1918 sayılı Kanunun 1 inci maddesinin (A)
bendine istinaden savcılıklara intikal ettirilmektedir. Kanun metnindeki bu
eksiklik nedeniyle mahkemedeki davaların idare aleyhine sonuçlanması gibi bir
durum ortaya çıkmaktadır. Ek 11 inci madde ile bu eksikliğin giderilmesi
amaçlanmaktadır.
Madde 5. - Madde ile, Kanunda belirtilen
para cezalarının günün koşullarına göre yetersiz kalması ve müeyyidenin
caydırıcılık unsurunu yeterince sağlayamaması nedeniyle para cezaları
güncelleştirilmektedir.
Madde 6. - Yürürlük maddesidir.
Madde 7. - Yürütme maddesidir.
Anayasa
Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
Anayasa Komisyonu |
22.6.2001 |
|
|
Esas No. : 1/880 |
|
|
|
Karar No. : 12 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 19.6.2001 tarihinde Esas
Komisyon olarak Adalet, Tali Komisyon olarak Anayasa Komisyonuna gönderilen
“Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması” Hakkında Kanun
Tasarısı (1/880), Komisyonumuzun 22.6.2001 tarihli toplantısında görüşülmüştür.
Toplantıya Devlet Bakanı Sayın Mehmet Keçeciler, Gümrük Müsteşarlığı, Jandarma
Genel Komutanlığı, Adalet Bakanlığından yetkililer katılmışlardır.
Tasarı ile, 1918 sayılı Kanunun Anayasa
Mahkemesince (“Gümrük Kanununun 19 uncu maddesine dayanılarak çıkarılan hükümet
kararlarına aykırı olarak herhangi bir eşyayı memlekete ithal edenler”
yönünden) iptal edilen ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrası yeniden
düzenlenmekte, 4458 sayılı Gümrük Kanunu ile getirilen yeni gümrük rejiminin
kötüye kullanılmasına ilişkin hukukî boşluğun giderilmesine yönelik hükümler
öngörülmekte, para cezaları artırılmaktadır.
Devlet Bakanı Sayın Mehmet Keçeciler,
Tasarıyı sunuş konuşmasında, 1918 sayılı Kanunun zaman içinde toplumdaki
gelişme sonucu günümüze uyarlandığını, dünyadaki gelişmeler doğrultusunda
kaçakçılık fiillerinde farklı türlerin ortaya çıkması nedeniyle bu durumların
da Kanunda yer almasının sağlanması gerektiğini, Anayasa Mahkemesinin ek 2 nci
maddedeki iptali nedeniyle doğan hukukî boşluğun giderilmesinin amaçlandığını
ifade etmiştir. Ayrıca insan kaçakçılığının önlenmesi ve elektronik ortamda
işlenen suçlara müeyyideler getirilmesinin önemini belirtmiştir.
Tasarının geneli üzerindeki görüşmelerde,
Tasarıda kaçakçılık suçuna teşebbüs ile suçun tamamlanması halleri arasında
ayrım yapılmaksızın aynı cezanın öngörülmesi hususu tartışılmıştır.
Üyelerimizin bir kısmı bu iki halin birbirinden ayrılması ve cezaların da buna
uygun hale getirilmesinin gerektiğini söylemişlerdir. Ancak Sayın Bakan, Gümrük
Müsteşarlığı yetkilileri ile üyelerimizin bir kısmı 1918 sayılı Kanunda
teşebbüsün ayrıca tanımlandığını, tasarıda da teşebbüsün kendi tanımı içinde
korunduğunu bu düzenlemenin Türk Ceza Kanunundaki düzenlemeden farklılık arz
ettiğini cevaben belirtmişlerdir.
Tasarının geneli
üzerindeki görüşmelerden sonra maddelerine geçilmesi oybirliği ile kabul
edilmiştir.
Tasarının 1, 2 ve 3 üncü
maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Tasarının 4 üncü
maddesinin görüşülmesi sırasında verilen bir önerge ile “insan kaçakçılığı” ile
ilgili ek 12 nci maddenin çerçeve 4 üncü maddeye eklenmesi önerilmiştir. Bu
önerge üzerindeki görüşmelerde konunun insan hakları ve sosyal boyutunun
dikkate alınarak değerlendirilmesi ve bu Kanunda yer alıp almaması konusu
tartışılmıştır. Önerge ve önerge doğrultusunda 4 üncü madde Komisyonumuzca oy
çokluğu ile kabul edilmiştir.
Tasarının para
cezalarının artırılmasını öngören 5, yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 6 ve 7
nci maddeleri Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Redaksiyon yetkisi ile
Tasarının tümü oya sunulmuş ve Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Raporumuz havalesi gereği
Esas Komisyon olan Adalet Komisyonuna gönderilmek üzere Yüksek Başkanlığa
saygıyla sunulur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Turhan Tayan |
N. Kemal Atahan |
Mehmet Nacar |
|
|
Bursa |
Hatay |
Kilis |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Cemil Çiçek |
H. Tayfun İçli |
Salih Çelen |
|
|
Ankara |
Ankara |
Antalya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şaban Kardeş |
Edip Özgenç |
Cahit Tekelioğlu |
|
|
Bayburt |
İçel |
İçel |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Cavit Kavak |
Osman Kılıç |
Necdet Saruhan |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Verkaya |
Nevzat Yalçıntaş |
Rahmi Sezgin |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Kamalak |
Mehmet Kundakçı |
Ali Naci Tuncer |
|
|
Kahramanmaraş |
Osmaniye |
Trabzon |
|
|
(Muhalifim) |
|
|
MUHALEFET ŞERHİ
I) Tasarının 1 ve 2 nci maddeleri ve 4
üncü maddeyle getirilen Ek madde 10, Anayasanın 2 nci maddesine, “Hukuk
Devleti” ilkesine aykırıdır. Çünkü :
1) Bu üç madde teşebbüs aşamasındaki fiil
ile tamamlanmış fiiler için ayrı müeyyide öngörmektedir.
Halbuki iki fiil arasında “sonuç”
bakımından, “meydana getirdiği etkiler” yönünden büyük farklar vardır. Ayrıca teşebbüste
bulunan failin faal nedamette bulunma ihtimali
de vardır.
2) Ceza basamakları arasındaki mesafe (1
yıldan 5 yıla kadar) çok geniştir.
Burada uygulayıcılara çok geniş takdir
yetkisi verilmektedir. “Takdir yetkisi”nin başka bir açıdan görünümü “keyfilik”tir.
“Hukuk Devleti” keyfiliğe sebep olabilecek
düzenlemelere izin veremez.
3) Ek madde 10’da yer alan veya “süresi
içinde serbest dolaşıma sokmayanlar” ifadesi, “teşebbüs” ve “tamamlanmış fiil”
bakımından hukuka aykırılığı somut bir şekilde ortaya koymaktadır.
II. – “Madde 5” ile yapılan düzenleme
değer (nispet, oran) esasını değil de “miktar” esasını temel olarak aldığı için
Anayasamızda ifadesini bulan “adalet” ilkesine aykırıdır.
III. – Ek Madde 11’e eklenen “fıkra”
Meclis İçtüzüğünün 35 nci maddesine, dolayısıyla Anayasanın 95 inci maddesine
aykırı olarak eklenmiştir. Çünkü :
Bu önerge, mahiyeti itibariyle bir “kanun
teklifi” niteliğindedir. Halbuki komisyonların, 92 nci maddedeki haller
dışında, kanun teklif etme yetkisi yoktur.
“Önerge” ile İçtüzüğün 35 nci maddesi,
dolayısıyla Anayasanın 95 inci maddesi ihlâl edilmiştir.
Mustafa Kamalak
Kahramanmaraş
ANAYASA KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
KAÇAKÇILIĞIN
MEN VE TAKİBİNE DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 4. – 1918 sayılı Kanuna aşağıdaki
maddeler eklenmiştir.
EKMADDE10. – Tasarının ek 10 uncu maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
EKMADDE11. – Tasarının ek 11 inci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
EKMADDE12. – Menfaat temin etmek amacıyla
insanların, kanunlara ve uluslararası hukuk kurallarına aykırı olarak,
Türkiye’ye sokulması, Türkiye’den transit geçirilmesi veya Türkiye’den
çıkarılmasını sağlayanlara ve bunlara aracılık edenlere üç yıldan altı yıla
kadar hapis ve suça konu her insan için 2 milyar liradan aşağı olmamak üzere
ağır para cezası verilir.
Bu suçların işlenmesine bilerek yardım ve
yataklık edenlere iki yıldan dört yıla kadar hapis cezası verilir.
Bu suçların teşekkül halinde işlenmesi
durumunda, verilecek cezalar yarıdan bir katına kadar artırılır.
Suçun işlenmesine ayrılan, suçun
işlenmesinde kullanılan veya suçun işlenmesinden doğan her türlü yararın ve
gelirin Devlete intikaline hükmolunur.
Bu suçların işlenmesinde kullanılan her
türlü nakil vasıtaları, faillerin adına kayıtlı olmasa bile müsadere edilir.
MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 7. – Tasarının 7 nci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Adalet
Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
|
Adalet Komisyonu |
26.6.2001 |
|
|
Esas No. : 1/880 |
|
|
|
Karar No. : 20 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca, 19.6.2001 tarihinde tali
komisyon olarak Anayasa Komisyonuna, esas komisyon olarak Komisyonumuza havale
edilen “Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı”, Devlet Bakanı Sayın Mehmet Keçeciler’in, Adalet ve İçişleri
Bakanlıkları ile Gümrük Müsteşarlığı temsilcilerinin de katılmalarıyla,
Komisyonumuzun 26.6.2001 tarihli 38 inci toplantısında, Anayasa Komisyonunun
Raporu da dikkate alınarak incelenip görüşülmüş, gerekçesi uygun görülerek
maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.
Tasarının çerçeve 4 üncü maddesiyle,
7.1.1932 tarihli ve 1918 sayılı Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanuna
eklenmesi öngörülen ek 11 inci maddede, maddenin daha iyi anlaşılmasını temin
etmek ve ifade düzgünlüğünü sağlamak amacıyla redaksiyon yapılmış, Tasarının
diğer maddeleri Bakanlar Kurulundan gelen şekli ile aynen kabul edilmiştir.
Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun
ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrasının birinci bendinin, Anayasa
Mahkemesince iptal edilmesi üzerine oluşan, ayrıca 4458 sayılı Gümrük Kanunu
ile getirilen yeni gümrük rejiminin kötüye kullanılmasına ilişkin hukukî
boşlukların giderilmesi ve para cezalarının günün ekonomik koşullarına göre
artırılması amacıyla hazırlanan Tasarının, bir an önce kanunlaşmasını uygun
gören Komisyonumuz, İçtüzüğün 52 nci maddesi gereğince Genel Kurulda öncelikle
görüşülmesine karar vermiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Emin Karaa |
İ. Sühan Özkan |
Salih Erbeyin |
|
|
|
Kütahya |
İstanbul |
Denizli |
|
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
|
Yekta Açıkgöz |
Müjdat Kayayerli |
Mustafa
Kemal Aykurt |
|
|
|
Samsun |
Afyon |
Denizli |
|
|
|
|
|
(Toplantıya
katılmadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Gözlükaya |
Hakkı
Oğuz Aykut |
Ali
Günay |
|
|
|
Denizli |
Hatay |
Hatay |
|
|
|
|
(Toplantıya
katılmadı) |
(Toplantıya
katılmadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Erol Al |
İsmail
Aydınlı |
Mehmet
Gül |
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
|
(Toplantıya
katılmadı) |
(Toplantıya
katılmadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
MehmetPak |
Hayri
Diri |
Işılay Saygın |
|
|
|
İstanbul |
İzmir |
İzmir |
|
|
|
|
(Toplantıya
katılmadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Edip Özbaş |
Sevgi Esen |
Cemal Özbilen |
|
|
|
Kahramanmaraş |
Kayseri |
Kırklareli |
|
|
|
|
(1 inci
md. muhalifim) |
|
|
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
|
Erdoğan Sezgin |
|
Orhan Bıçakçıoğlu |
|
|
|
Samsun |
|
Trabzon |
|
|
|
(Muhalifim) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
KAÇAKÇILIĞIN MEN VE
TAKİBİNE DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. – 7.1.1932
tarihli ve 1918 sayılı Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun 45 inci
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Gümrük kapıları ve
yolları dışındaki yerlerden memleket dışına eşya çıkaranlar veya bunları
çıkartmak için gümrüklere verdikleri beyannamelerde cins, nevi, miktar, menşe,
gönderileceği yer ve ticarî eşya için ihracat amacıyla yapılan satışta gerçekte
ödenen veya ödenecek fiyat bakımından yanlış beyanda bulunanların, bu fiilleri
bir menfaat temini amacıyla işlemeleri halinde temin edilen veya edilecek olan
menfaatin beş katına kadar ağır para cezasına hükmolunur. Hükmolunacak ağır
para cezası beş milyar liradan az olamaz.”
MADDE 2. – 1918 sayılı
Kanunun ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“III- İthali veya ihracı
lisansa, şarta, izne, kısıntıya, standardizasyon kontrolüne veya belli
kuruluşların vereceği uygunluk veya yeterlilik belgesine tâbi olan eşyayı, her
ne şekilde olursa olsun gerçeğe aykırı her türlü beyanname veya belge ibrazı
ile gümrüğü yanıltarak işlemini yaptırmak suretiyle ithal veya ihraç edenler
veya bunlara teşebbüs edenler, 1 yıldan 5 yıla kadar hapis ve çıkış eşyasında
FOB kıymeti, giriş eşyasında ise gümrüklenmiş değeri kadar ağır para cezası ile
cezalandırılır. Hükmolunacak ağır para cezası beş milyar liradan az olamaz.
Ayrıca suç konusu eşya veya madde müsadere edilir. Bunların müsadere
edilememesi halinde tayin edilecek para cezasına; eşya veya maddenin rayiç
değeri miktarınca, rayiç değer tespit edilemezse beş milyar liradan az olmayan
bir meblağ ilave olunur.”
MADDE 3. – 1918 sayılı
Kanunun mülga ek 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
“Ek madde 3. – Gümrük
idarelerinde işlem görmediği halde işlem görmüş gibi herhangi bir belge veya
beyanname düzenleyenler veya bu suçları bilişim yoluyla işleyenler hakkında,
765 sayılı Türk Ceza Kanununun evrakta sahtekârlık ve bilişim alanında suçlarla
ilgili hükümlerinde belirtilen cezalar iki kat olarak uygulanır.”
MADDE 4. – 1918 sayılı
Kanuna aşağıdaki maddeler eklenmiştir.
“EK MADDE 10. – Gümrük
kontrolü altında işleme rejimi çerçevesinde ithal edilen eşyayı, izin
belgesinde belirtilen amaçlar dışında kullananlar veya bunlara teşebbüs edenler
veya süresi içinde serbest dolaşıma sokmayanlar hakkında, eşyanın gümrüklenmiş
değerinin üç katına kadar ağır para cezasına hükmolunur.”
“EK MADDE 11. – Transit
rejimi çerçevesinde taşınan eşyayı yurt içinde bırakmak amacıyla süresi içinde
varış gümrüğüne götürmeyenler veya değişik eşya götürenler hakkında, eşyanın
gümrüklenmiş değerinin iki katına kadar ağır para cezasına hükmolunur. Ayrıca,
eşya müsadere edilir.”
MADDE 5. – 1918 sayılı
Kanunun; 12 nci maddesinde yer alan “on lira” ibaresi “ellimilyon lira”, 26 ncı
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “yüzbin liradan” ibaresi “iki milyar
liradan”, ikinci fıkrasında yer alan “ellibin liradan” ibaresi “bir milyar
liradan”, 32 nci maddesinde yer alan “yüzbin liradan” ibaresi “ikimilyar
liradan”, 35 inci maddenin ikinci fıkrasında yer alan “(1.000) liradan” ibaresi
“yüzmilyon liradan”, 44 üncü maddesinde yer alan “(2.500) liradan” ibaresi
“ikiyüzmilyon liradan” ve “(10.000) liraya” ibaresi “sekizyüzmilyon liraya”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 6. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
MADDE 7. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. V. |
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
R. K. Yücelen |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
Kemal Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
F. Bal |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
R. Önal |
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
Dışişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
K. Aydın |
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. E. Öksüz |
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
|
|
Z. Çakan |
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
|
|
Orman Bakanı |
Çevre Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
F. Aytekin |
|
ADALET
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
KAÇAKÇILIĞIN MEN VE TAKİBİNE DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 4. - 1918 sayılı Kanuna aşağıdaki
maddeler eklenmiştir.
“EK MADDE 10. - Gümrük kontrolü altında işleme
rejimi çerçevesinde ithal edilen eşyayı, izin belgesinde belirtilen amaçlar
dışında kullananlar veya bunlara teşebbüs edenler veya süresi içinde serbest
dolaşıma sokmayanlar hakkında, eşyanın gümrüklenmiş değerinin üç katına kadar
ağır para cezasına hükmolunur.
EK MADDE 11. - Transit rejimi çerçevesinde
taşınan eşyayı, rejim hükümlerine aykırı olarak yurt içinde bırakanlar hakkında
eşyanın gümrüklenmiş değerinin iki katına kadar ağır para cezasına hükmolunur.
Ayrıca, eşya müsadere edilir.”
MADDE 5. - Tasarının 5 inci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 6. - Tasarının 6 ncı maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 7. - Tasarının 7 nci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
SIRA SAYISININ SONU