Dönem : 21           Yasama Yılı : 3

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 731)

 

Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı ve Anayasa ve Adalet

Komisyonları Raporları (1/880)

 

 

T.C.

 

 

Başbakanlık

19.6.2001

 

Kanunlar ve Kararlar

 

 

Genel Müdürlüğü

 

 

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-303/2959

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

 

Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 18.6.2001 tarihinde kararlaştırılan “Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                                   Bülent Ecevit

                                       Başbakan

 

GENEL GEREKÇE

 

7.1.1932 tarihli ve 1918 sayılı Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrasının birinci bendinin, Anayasa Mahkemesinin 22.7.2000 tarihli ve 24117 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ve 23.7.2001 tarihinde yürürlüğe girecek olan 18.1.1996 tarihli ve E.1995/28, K.1996/2 sayılı Kararı ile iptal edilmesi üzerine, oluşan boşluğun giderilmesi için kanunî düzenleme yapılması zorunluluğu doğmuştur.

Ayrıca, bu düzenlemenin yanı sıra söz konusu Kanunda, son yıllarda Türkiye gündemini işgal eden ve kamuoyunu ilgilendiren bazı konularla ilgili olarak gerekli değişiklikler ve ek düzenlemeler yapılması da zorunlu hale gelmiştir.

İhracat suiistimalleri, ithal veya ihracın belli şartlara bağlanmasıyla ilgili sahte belge ve beyanname düzenlenmesi, bu iş ve işlemlerin elektronik ortam ve olanaklar kullanılarak da yapılmaya başlanması, transit rejimi kullanılarak yapılan kaçakçılığın artması, 4458 sayılı Gümrük Kanunu ile getirilen yeni gümrük rejiminin kötüye kullanmasına ilişkin hukukî boşluğun giderilmesi ve para cezalarının günün koşullarına göre artırılması amacıyla bu Tasarı hazırlanmıştır.

 

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Madde ile, 1918 sayılı Kanunun 45 inci maddesinin birinci fıkrası yeniden düzenlenmiş olup, bu düzenleme ile anılan maddede tanımlanan suçun işlenmesi ile katma değer vergisi iadesi ve ihracata sağlanan her türlü gizli veya açık destek ödemeleri, primler ve benzerlerinden haksız biçimde yararlanılması veya yararlanılmasının amaçlanması halinde, uygulanacak para cezası, temin edilen veya edilmek istenen menfaate bağlanarak miktarı artırılmış ve cezalandırmanın adil olması amaçlanmıştır.

Madde 2. - Madde ile, 1918 sayılı Kanunun ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrasının birinci bendinin “Gümrük Kanununun 19 uncu maddesine dayanılarak çıkarılan hükümet kararlarına aykırı olarak herhangi bir eşyayı memlekete ithal edenler” yönünden Anayasaya aykırı olduğuna ve iptaline ilişkin Anayasa Mahkemesinin 22.7.2000 tarihli ve 24117 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 18.1.1996 tarihli ve E.1995/28, K.1996/2 sayılı Kararı ile oluşan boşluğun giderilmesi için gerekli düzenleme yapılması zorunluluğu doğduğundan ve anılan iptal kararı ile doğacak yasal boşluğun giderilmesi için bir yıllık süre tanındığından, ek 2 nci maddenin (III) numaralı fıkrası, yürürlükteki mevzuat hükümleri doğrultusunda suç tanımı yapılarak yeniden düzenlenmiştir.

Madde 3. - Son dönemlerde gümrük idarelerinde işlem görmüş gibi sahte gümrük belgeleri düzenlenmek suretiyle haksız menfaat temininde artış olduğu gözlenmiştir. Bilindiği üzere gümrüğe verilen beyanname ve ilgili belgelerinde gerçek dışı beyanla haksız menfaat temini Kanunda suç sayılarak cezalandırılmış; ancak, aynı haksız menfaatin gümrükte hiç işlem görmemiş sahte beyanname ve belgelerle temin edilmesi suç kapsamına alınmamıştır. Bu şekilde söz konusu suç yalnızca 765 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre cezalandırılmakta, böylece aynı amaçla farklı yöntemler kullanılarak suç işlenmesinde farklı cezalandırılma gibi bir sonuç ortaya çıkmaktadır. Madde ile, 765 sayılı Türk Ceza Kanununda tanımlanan suçların cezası ağırlaştırılarak cezalandırılmadaki farklılığın giderilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, söz konusu suçun elektronik ortam ve vasıtalar kullanmak suretiyle işlenmesi durumu da bu Kanun kapsamına alınarak cezası artırılmıştır.

Madde 4. - Madde ile 1918 sayılı Kanuna iki ek madde eklenmektedir.

Gümrük kontrolü altında işleme rejimi, 4458 sayılı Gümrük Kanunu ile getirilmiş kendine özgü koşulları olan, ekonomik etkili yeni bir gümrük rejimidir. Diğer gümrük rejimlerinin kötüye kullanılmasına ilişkin düzenlemeler 1918 sayılı Kanunda bulunmasına karşın, gümrük kontrolü altında işleme rejimine ilişkin olarak bu Kanunda herhangi bir düzenleme bulunmadığından, yeni düzenlenen ek 10 uncu madde ile bu boşluğun giderilmesi amaçlanmıştır.

Türkiye’nin, Orta Doğu, Asya ve Avrupa ülkeleri arasında köprü vazifesi gören bir geçiş ülkesi ve bu ülkelerle yapılan ticaretin büyük bölümünün de tır taşımacılığı ile yapılıyor olması nedeniyle, ülkemiz üzerinde yoğun bir transit taşımacılık söz konusudur. Bu yoğunluk nedeniyle, Türkiye üzerinden geçmesi gereken tırların yüklerini Türkiye’de bırakarak kaçakçılık yapılması sık sık gündeme gelmekte; ancak, 1918 sayılı Kanunda transit eşyasının kaçakçılığına ilişkin hüküm olmaması nedeniyle bu yöntemle gerçekleştirilen kaçakçılık, 1918 sayılı Kanunun 1 inci maddesinin (A) bendine istinaden savcılıklara intikal ettirilmektedir. Kanun metnindeki bu eksiklik nedeniyle mahkemedeki davaların idare aleyhine sonuçlanması gibi bir durum ortaya çıkmaktadır. Ek 11 inci madde ile bu eksikliğin giderilmesi amaçlanmaktadır.

Madde 5. - Madde ile, Kanunda belirtilen para cezalarının günün koşullarına göre yetersiz kalması ve müeyyidenin caydırıcılık unsurunu yeterince sağlayamaması nedeniyle para cezaları güncelleştirilmektedir.

Madde 6. - Yürürlük maddesidir.

Madde 7. - Yürütme maddesidir.

 

Anayasa Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Anayasa Komisyonu

22.6.2001

 

Esas No. : 1/880

 

 

Karar No. : 12

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

 

Başkanlığınızca 19.6.2001 tarihinde Esas Komisyon olarak Adalet, Tali Komisyon olarak Anayasa Komisyonuna gönderilen “Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması” Hakkında Kanun Tasarısı (1/880), Komisyonumuzun 22.6.2001 tarihli toplantısında görüşülmüştür. Toplantıya Devlet Bakanı Sayın Mehmet Keçeciler, Gümrük Müsteşarlığı, Jandarma Genel Komutanlığı, Adalet Bakanlığından yetkililer katılmışlardır.

Tasarı ile, 1918 sayılı Kanunun Anayasa Mahkemesince (“Gümrük Kanununun 19 uncu maddesine dayanılarak çıkarılan hükümet kararlarına aykırı olarak herhangi bir eşyayı memlekete ithal edenler” yönünden) iptal edilen ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrası yeniden düzenlenmekte, 4458 sayılı Gümrük Kanunu ile getirilen yeni gümrük rejiminin kötüye kullanılmasına ilişkin hukukî boşluğun giderilmesine yönelik hükümler öngörülmekte, para cezaları artırılmaktadır.

Devlet Bakanı Sayın Mehmet Keçeciler, Tasarıyı sunuş konuşmasında, 1918 sayılı Kanunun zaman içinde toplumdaki gelişme sonucu günümüze uyarlandığını, dünyadaki gelişmeler doğrultusunda kaçakçılık fiillerinde farklı türlerin ortaya çıkması nedeniyle bu durumların da Kanunda yer almasının sağlanması gerektiğini, Anayasa Mahkemesinin ek 2 nci maddedeki iptali nedeniyle doğan hukukî boşluğun giderilmesinin amaçlandığını ifade etmiştir. Ayrıca insan kaçakçılığının önlenmesi ve elektronik ortamda işlenen suçlara müeyyideler getirilmesinin önemini belirtmiştir.

Tasarının geneli üzerindeki görüşmelerde, Tasarıda kaçakçılık suçuna teşebbüs ile suçun tamamlanması halleri arasında ayrım yapılmaksızın aynı cezanın öngörülmesi hususu tartışılmıştır. Üyelerimizin bir kısmı bu iki halin birbirinden ayrılması ve cezaların da buna uygun hale getirilmesinin gerektiğini söylemişlerdir. Ancak Sayın Bakan, Gümrük Müsteşarlığı yetkilileri ile üyelerimizin bir kısmı 1918 sayılı Kanunda teşebbüsün ayrıca tanımlandığını, tasarıda da teşebbüsün kendi tanımı içinde korunduğunu bu düzenlemenin Türk Ceza Kanunundaki düzenlemeden farklılık arz ettiğini cevaben belirtmişlerdir.

Tasarının geneli üzerindeki görüşmelerden sonra maddelerine geçilmesi oybirliği ile kabul edilmiştir.

Tasarının 1, 2 ve 3 üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Tasarının 4 üncü maddesinin görüşülmesi sırasında verilen bir önerge ile “insan kaçakçılığı” ile ilgili ek 12 nci maddenin çerçeve 4 üncü maddeye eklenmesi önerilmiştir. Bu önerge üzerindeki görüşmelerde konunun insan hakları ve sosyal boyutunun dikkate alınarak değerlendirilmesi ve bu Kanunda yer alıp almaması konusu tartışılmıştır. Önerge ve önerge doğrultusunda 4 üncü madde Komisyonumuzca oy çokluğu ile kabul edilmiştir.

Tasarının para cezalarının artırılmasını öngören 5, yürürlük ve yürütmeyi düzenleyen 6 ve 7 nci maddeleri Komisyonumuzca kabul edilmiştir.

Redaksiyon yetkisi ile Tasarının tümü oya sunulmuş ve Komisyonumuzca kabul edilmiştir.

 

Raporumuz havalesi gereği Esas Komisyon olan Adalet Komisyonuna gönderilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla sunulur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Turhan Tayan

N. Kemal Atahan

Mehmet Nacar

 

Bursa

Hatay

Kilis

 

Üye

Üye

Üye

 

Cemil Çiçek

H. Tayfun İçli

Salih Çelen

 

Ankara

Ankara

Antalya

 

Üye

Üye

Üye

 

Şaban Kardeş

Edip Özgenç

Cahit Tekelioğlu

 

Bayburt

İçel

İçel

 

Üye

Üye

Üye

 

Cavit Kavak

Osman Kılıç

Necdet Saruhan

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Verkaya

Nevzat Yalçıntaş

Rahmi Sezgin

 

İstanbul

İstanbul

İzmir

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Kamalak

Mehmet Kundakçı

Ali Naci Tuncer

 

Kahramanmaraş

Osmaniye

Trabzon

 

(Muhalifim)

 

 

 

MUHALEFET ŞERHİ

I) Tasarının 1 ve 2 nci maddeleri ve 4 üncü maddeyle getirilen Ek madde 10, Anayasanın 2 nci maddesine, “Hukuk Devleti” ilkesine aykırıdır. Çünkü :

1) Bu üç madde teşebbüs aşamasındaki fiil ile tamamlanmış fiiler için ayrı müeyyide öngörmektedir.

Halbuki iki fiil arasında “sonuç” bakımından, “meydana getirdiği etkiler” yönünden büyük farklar vardır. Ayrıca teşebbüste bulunan failin faal nedamette bulunma ihtimali  de vardır.

2) Ceza basamakları arasındaki mesafe (1 yıldan 5 yıla kadar) çok geniştir.

Burada uygulayıcılara çok geniş takdir yetkisi verilmektedir. “Takdir yetkisi”nin başka bir açıdan görünümü “keyfilik”tir.

“Hukuk Devleti” keyfiliğe sebep olabilecek düzenlemelere izin veremez.

3) Ek madde 10’da yer alan veya “süresi içinde serbest dolaşıma sokmayanlar” ifadesi, “teşebbüs” ve “tamamlanmış fiil” bakımından hukuka aykırılığı somut bir şekilde ortaya koymaktadır.

II. – “Madde 5” ile yapılan düzenleme değer (nispet, oran) esasını değil de “miktar” esasını temel olarak aldığı için Anayasamızda ifadesini bulan “adalet” ilkesine aykırıdır.

III. – Ek Madde 11’e eklenen “fıkra” Meclis İçtüzüğünün 35 nci maddesine, dolayısıyla Anayasanın 95 inci maddesine aykırı olarak eklenmiştir. Çünkü :

Bu önerge, mahiyeti itibariyle bir “kanun teklifi” niteliğindedir. Halbuki komisyonların, 92 nci maddedeki haller dışında, kanun teklif etme yetkisi yoktur.

“Önerge” ile İçtüzüğün 35 nci maddesi, dolayısıyla Anayasanın 95 inci maddesi ihlâl edilmiştir.

                           Mustafa Kamalak

                              Kahramanmaraş

 

ANAYASA KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

KAÇAKÇILIĞIN MEN VE TAKİBİNE DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI

MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 4. – 1918 sayılı Kanuna aşağıdaki maddeler eklenmiştir.

EKMADDE10. – Tasarının ek 10 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

EKMADDE11. – Tasarının ek 11 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

EKMADDE12. – Menfaat temin etmek amacıyla insanların, kanunlara ve uluslararası hukuk kurallarına aykırı olarak, Türkiye’ye sokulması, Türkiye’den transit geçirilmesi veya Türkiye’den çıkarılmasını sağlayanlara ve bunlara aracılık edenlere üç yıldan altı yıla kadar hapis ve suça konu her insan için 2 milyar liradan aşağı olmamak üzere ağır para cezası verilir.

Bu suçların işlenmesine bilerek yardım ve yataklık edenlere iki yıldan dört yıla kadar hapis cezası verilir.

Bu suçların teşekkül halinde işlenmesi durumunda, verilecek cezalar yarıdan bir katına kadar artırılır.

Suçun işlenmesine ayrılan, suçun işlenmesinde kullanılan veya suçun işlenmesinden doğan her türlü yararın ve gelirin Devlete intikaline hükmolunur.

Bu suçların işlenmesinde kullanılan her türlü nakil vasıtaları, faillerin adına kayıtlı olmasa bile müsadere edilir.

MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 7. – Tasarının 7 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

Adalet Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Adalet Komisyonu

26.6.2001

 

Esas No. : 1/880

 

 

Karar No. : 20

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

 

Başkanlığınızca, 19.6.2001 tarihinde tali komisyon olarak Anayasa Komisyonuna, esas komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen “Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”, Devlet Bakanı Sayın Mehmet Keçeciler’in, Adalet ve İçişleri Bakanlıkları ile Gümrük Müsteşarlığı temsilcilerinin de katılmalarıyla, Komisyonumuzun 26.6.2001 tarihli 38 inci toplantısında, Anayasa Komisyonunun Raporu da dikkate alınarak incelenip görüşülmüş, gerekçesi uygun görülerek maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.

Tasarının çerçeve 4 üncü maddesiyle, 7.1.1932 tarihli ve 1918 sayılı Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanuna eklenmesi öngörülen ek 11 inci maddede, maddenin daha iyi anlaşılmasını temin etmek ve ifade düzgünlüğünü sağlamak amacıyla redaksiyon yapılmış, Tasarının diğer maddeleri Bakanlar Kurulundan gelen şekli ile aynen kabul edilmiştir.

Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrasının birinci bendinin, Anayasa Mahkemesince iptal edilmesi üzerine oluşan, ayrıca 4458 sayılı Gümrük Kanunu ile getirilen yeni gümrük rejiminin kötüye kullanılmasına ilişkin hukukî boşlukların giderilmesi ve para cezalarının günün ekonomik koşullarına göre artırılması amacıyla hazırlanan Tasarının, bir an önce kanunlaşmasını uygun gören Komisyonumuz, İçtüzüğün 52 nci maddesi gereğince Genel Kurulda öncelikle görüşülmesine karar vermiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere saygı ile arz olunur.

 

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

Emin Karaa

İ. Sühan Özkan

Salih Erbeyin

 

 

Kütahya

İstanbul

Denizli

 

 

Kâtip

Üye

Üye

 

 

Yekta Açıkgöz

Müjdat Kayayerli

Mustafa Kemal Aykurt

 

 

Samsun

Afyon

Denizli

 

 

 

 

(Toplantıya katılmadı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mehmet Gözlükaya

Hakkı Oğuz Aykut

Ali Günay

 

 

Denizli

Hatay

Hatay

 

 

 

(Toplantıya katılmadı)

(Toplantıya katılmadı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Erol Al

İsmail Aydınlı

Mehmet Gül

 

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

 

 

(Toplantıya katılmadı)

(Toplantıya katılmadı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

MehmetPak

Hayri Diri

Işılay Saygın

 

 

İstanbul

İzmir

İzmir

 

 

 

(Toplantıya katılmadı)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Edip Özbaş

Sevgi Esen

Cemal Özbilen

 

 

Kahramanmaraş

Kayseri

Kırklareli

 

 

 

(1 inci md. muhalifim)

 

 

 

Üye

 

Üye

 

 

Erdoğan Sezgin

 

Orhan Bıçakçıoğlu

 

 

Samsun

 

Trabzon

 

 

(Muhalifim)

 

 

 

 

 

 

 

 


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

KAÇAKÇILIĞIN MEN VE TAKİBİNE DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI

MADDE 1. – 7.1.1932 tarihli ve 1918 sayılı Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun 45 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Gümrük kapıları ve yolları dışındaki yerlerden memleket dışına eşya çıkaranlar veya bunları çıkartmak için gümrüklere verdikleri beyannamelerde cins, nevi, miktar, menşe, gönderileceği yer ve ticarî eşya için ihracat amacıyla yapılan satışta gerçekte ödenen veya ödenecek fiyat bakımından yanlış beyanda bulunanların, bu fiilleri bir menfaat temini amacıyla işlemeleri halinde temin edilen veya edilecek olan menfaatin beş katına kadar ağır para cezasına hükmolunur. Hükmolunacak ağır para cezası beş milyar liradan az olamaz.”

MADDE 2. – 1918 sayılı Kanunun ek 2 nci maddesinin (III) numaralı fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“III- İthali veya ihracı lisansa, şarta, izne, kısıntıya, standardizasyon kontrolüne veya belli kuruluşların vereceği uygunluk veya yeterlilik belgesine tâbi olan eşyayı, her ne şekilde olursa olsun gerçeğe aykırı her türlü beyanname veya belge ibrazı ile gümrüğü yanıltarak işlemini yaptırmak suretiyle ithal veya ihraç edenler veya bunlara teşebbüs edenler, 1 yıldan 5 yıla kadar hapis ve çıkış eşyasında FOB kıymeti, giriş eşyasında ise gümrüklenmiş değeri kadar ağır para cezası ile cezalandırılır. Hükmolunacak ağır para cezası beş milyar liradan az olamaz. Ayrıca suç konusu eşya veya madde müsadere edilir. Bunların müsadere edilememesi halinde tayin edilecek para cezasına; eşya veya maddenin rayiç değeri miktarınca, rayiç değer tespit edilemezse beş milyar liradan az olmayan bir meblağ ilave olunur.”

MADDE 3. – 1918 sayılı Kanunun mülga ek 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.

“Ek madde 3. – Gümrük idarelerinde işlem görmediği halde işlem görmüş gibi herhangi bir belge veya beyanname düzenleyenler veya bu suçları bilişim yoluyla işleyenler hakkında, 765 sayılı Türk Ceza Kanununun evrakta sahtekârlık ve bilişim alanında suçlarla ilgili hükümlerinde belirtilen cezalar iki kat olarak uygulanır.”

MADDE 4. – 1918 sayılı Kanuna aşağıdaki maddeler eklenmiştir.

“EK MADDE 10. – Gümrük kontrolü altında işleme rejimi çerçevesinde ithal edilen eşyayı, izin belgesinde belirtilen amaçlar dışında kullananlar veya bunlara teşebbüs edenler veya süresi içinde serbest dolaşıma sokmayanlar hakkında, eşyanın gümrüklenmiş değerinin üç katına kadar ağır para cezasına hükmolunur.”

“EK MADDE 11. – Transit rejimi çerçevesinde taşınan eşyayı yurt içinde bırakmak amacıyla süresi içinde varış gümrüğüne götürmeyenler veya değişik eşya götürenler hakkında, eşyanın gümrüklenmiş değerinin iki katına kadar ağır para cezasına hükmolunur. Ayrıca, eşya müsadere edilir.”

MADDE 5. – 1918 sayılı Kanunun; 12 nci maddesinde yer alan “on lira” ibaresi “ellimilyon lira”, 26 ncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan “yüzbin liradan” ibaresi “iki milyar liradan”, ikinci fıkrasında yer alan “ellibin liradan” ibaresi “bir milyar liradan”, 32 nci maddesinde yer alan “yüzbin liradan” ibaresi “ikimilyar liradan”, 35 inci maddenin ikinci fıkrasında yer alan “(1.000) liradan” ibaresi “yüzmilyon liradan”, 44 üncü maddesinde yer alan “(2.500) liradan” ibaresi “ikiyüzmilyon liradan” ve “(10.000) liraya” ibaresi “sekizyüzmilyon liraya” olarak değiştirilmiştir.

MADDE 6. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 7. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

Bülent Ecevit

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd. V.

 

D. Bahçeli

H. H. Özkan

R. K. Yücelen

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

Kemal Derviş

Prof. Dr. T. Toskay

M. Keçeciler

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

F. Ünlü

F. Bal

Dr. Y. Karakoyunlu

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

 

M. Yılmaz

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

M. Keçeciler

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

H. Gemici

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

E. S. Gaydalı

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

F. Ünlü

Prof. Dr. A. Çay

R. Önal

 

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

 

Prof. Dr. H. S. Türk

S. Çakmakoğlu

R. K. Yücelen

 

Dışişleri Bakanı

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

 

İ. Cem

S. Oral

M. Bostancıoğlu

 

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

 

K. Aydın

Doç. Dr. O. Durmuş

Prof. Dr. E. Öksüz

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

Prof. Dr. H. Y. Gökalp

Y. Okuyan

A. K. Tanrıkulu

 

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

 

Z. Çakan

M. İ. Talay

E. Mumcu

 

Orman Bakanı

Çevre Bakanı

 

 

Prof. Dr. N. Çağan

F. Aytekin

 

 

ADALET KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

KAÇAKÇILIĞIN MEN VE TAKİBİNE DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MADDE 4. - 1918 sayılı Kanuna aşağıdaki maddeler eklenmiştir.

“EK MADDE 10. - Gümrük kontrolü altında işleme rejimi çerçevesinde ithal edilen eşyayı, izin belgesinde belirtilen amaçlar dışında kullananlar veya bunlara teşebbüs edenler veya süresi içinde serbest dolaşıma sokmayanlar hakkında, eşyanın gümrüklenmiş değerinin üç katına kadar ağır para cezasına hükmolunur.

EK MADDE 11. - Transit rejimi çerçevesinde taşınan eşyayı, rejim hükümlerine aykırı olarak yurt içinde bırakanlar hakkında eşyanın gümrüklenmiş değerinin iki katına kadar ağır para cezasına hükmolunur. Ayrıca, eşya müsadere edilir.”

 

MADDE 5. - Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MADDE 6. - Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 7. - Tasarının 7 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

SIRA SAYISININ SONU