Dönem
: 21 Yasama Yılı : 3
T.B.M.M. (S. Sayısı : 669)
Ceza İnfaz
Kurumları ve Tutukevleri İzleme Kurulları Kanunu Tasarısı ve Adalet Komisyonu
Raporu (1/851)
T.C.
Başbakanlık 23.4.2001
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-232/1932
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Adalet
Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı BakanlarKurulunca 9.4.2001
tarihinde kararlaştırılan “Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevleri İzleme Kurulları
Kanunu Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz
ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Ceza infaz kurumları ve tutukevleri, suç işleyenlerin
cezalarının yerine getirildiği ve tutuklama tedbirlerinin uygulandığı yerler
olup, yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre yönetilmektedir.Bu kurumların
yönetim ve işleyişi toplumun geniş kitlelerini yakından ilgilendirmektedir.
Yönetim ve işleyişin idarî kurallar çerçevesinde yürütülmesi esas olmakla
birlikte, toplumun içinden gelen temsilciler aracılığıyla bu yönetim ve
işleyişin yerinden izlenmesi, bu kurumlarda
şeffaf bir yönetim sağlayacak ve uygulamada görülen aksaklık ve eksikliklerin
giderilmesine de yardımcı olacaktır.
Bu amaçları gerçekleştirmek için; tıp, eczacılık,
hukuk, kamu yönetimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal hizmetler, eğitim bilimleri
ve benzeri alanlarda en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya bunlara
denkliği kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanlar
ve mesleği ile ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşlarında ya da özel sektörde
en az on yıl çalışmış ve tercihan emekliler arasından re’sen veya o yerdeki
ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının görüşleri alınarak ya da
o yerin en büyük mülkî amirinin yardımıyla adlî yargı adalet komisyonlarınca
seçilerek “ceza infaz kurumları ve tutukevleri izleme kurulları” kurulmaktadır.
İzleme kurullarına, ceza infaz kurumları ve
tutukevlerinin yönetim, işleyiş ve uygulamalarını yerinde görmek, incelemek,
bilgi almak ve tespitlerini rapor haline getirerek ilgili mercilere intikal
ettirme görevleri verilmektedir. Böylelikle, ceza infaz kurumları ve
tutukevlerinin yönetiminin doğrudan izlenmesi, sorunlarının çözümünde toplumun
katkısının sağlanması ve bu kurumların şeffaf bir yönetime kavuşturulması
amacıyla bu Tasarı hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Kanunun amacının ceza infaz kurumları ve
tutukevlerinin yönetim, işleyiş ve uygulamalarını yerinde görmek, incelemek,
bilgi almak ve tespitlerini rapor haline getirerek yetkili ve ilgili mercilere
sunmak görev ve yetkilerine sahip ceza infaz kurumları ve tutukevleri izleme
kurullarının kurulmasına ilişkin esas ve usulleri düzenlemek olduğu, ancak
askerî ceza infaz kurumları ve tutukevlerine ilişkin hükümlerin saklı olduğu
belirtilmiştir.
Madde 2. - Bulunduğu yargı çevresinde ceza infaz kurumu
veya tutukevi bulunan her adlî yargı adalet komisyonu tarafından izleme
kurullarının kurulacağı ifade edilerek oluşum biçimleri ve çalışacakları yer
gösterilmiştir.
Madde 3. - İzleme kurulu üyelerinde aranacak nitelikler
sayılarak, bunlar arasında tercih sebebi olanlar belirtilmiştir.
Madde 4. - İzleme kurulu başkan ve üyeliğine
seçilemeyecek olan kişiler gösterilmiştir.
Madde 5. - Adlî yargı adalet komisyonunca re’sen veya o
yerdeki ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının görüşleri
alınarak ya da ceza infaz kurumu veya tutukevinin bulunduğu yerin en büyük
mülkî idare amirinin yardımıyla belirlenecek olanlar ile doğrudan başvuranlar
arasından adlî yargı adalet komisyonu tarafından oybirliğiyle izleme kurulu
üyelerinin seçiminin yapılacağı belirtilmiştir. Ayrıca üyelerin görevlerine
başlarken andiçmelerine ilişkin esas ve usuller gösterilmiştir.
Madde 6. - İzleme kurullarının görevleri bentler
halinde sayılarak izleme kurulu üyelerinin görevleri sırasında edindikleri
bilgileri ve düzenlenen raporları yetkili mercilerin izni olmaksızın
açıklayamayacakları hükme bağlanmıştır.
Madde 7. - İzleme kurullarının çalışma esas ve usulleri
gösterilerek, yönetmeliğe bırakılan konular belirtilmiştir.
Madde 8. - İzleme kurulu üyeliğine adlî yargı adalet
komisyonunca son verme halleri sayılmıştır.
Madde 9. - İzleme kurulu üyelerinin güven içinde
görevlerini yerine getirmelerini sağlamak amacıyla, bunlara karşı işlenen
suçların Devlet memurlarına karşı işlenmiş gibi sayılacağı ve bunların
görevleri sebebiyle işledikleri suçların da Devlet memurlarının işlediği suçlar
gibi cezalandırılacağı öngörülmüştür. Ayrıca izleme kurulu üyelerinin görevleri
sebebiyle işledikleri suçlardan dolayı soruşturma açılabilmesi için gerekli
iznin adlî yargı adalet komisyonu başkanı tarafından verileceği belirtilmiştir.
Madde 10. - İzleme kurulu üyelerinin malî hakları
düzenlenmiş, izleme kurullarının görevleriyle ilgili harcamalarının Adalet
Bakanlığı bütçesine konulan ödenekten karşılanacağı belirtilmiştir.
Geçici Madde 1. - Kanunun yürürlüğe girmesinden sonra
ilk defa oluşturulacak izleme kurullarının oluşturulması süresi gösterilmiştir.
Geçici Madde 2. - Adalet Bakanlığınca Kanunda öngörülen
yönetmeliğin ne zaman çıkarılacağı belirtilmiştir.
Madde 11. - Yürürlükle ilgilidir.
Madde 12. - Yürütmeyle ilgilidir.
Adalet Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Adalet Komisyonu
Esas No.: 1/851 2.5.2001
Karar No.: 14
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 24.4.2001 tarihinde esas komisyon olarak Komisyonumuza
havale edilen “Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevleri İzleme Kurulları Kanunu
Tasarısı”, Komisyonumuzun 2.5.2001 tarihli 30 uncu toplantısında, Adalet Bakanı
Sayın Prof. Dr. Hikmet Sami TÜRK ile bakanlık temsilcilerinin katılmalarıyla
incelenip görüşülmüş, gerekçesi uygun görülerek maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.
Tasarının 2 nci maddesinin ikinci fıkrasının ilk cümlesinde izleme
kurulunun beş üyeden oluşması uygun görülerek değişiklik yapılmıştır.
Tasarının 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının 2 numaralı bendinin
sonunda yer alan “tercihan emekli olmak” ibaresi emekli olmanın tercih nedeni
olması uygun görülmeyerek metinden çıkarılmıştır.
Tasarının 10 uncu maddesi, izleme kurullarının başkan ve üyelerine
ödenecek huzur ücretinin benzer durumda olanlarla paralelliğini sağlamak ve bu
ücretin ödeme esas ve usullerini belirlemek, ayrıca Bakanlar Kuruluna
belirtilen gösterge rakamını iki katına kadar artırma yetkisi vermek amacıyla
yeniden düzenlenmiştir.
Tasarının diğer maddeleri, Bakanlar Kurulundan gelen şekli ile aynen
kabul edilmiştir.
Ceza İnfaz Kurumları ve tutukevlerinin yönetiminin doğrudan izlenmesi,
sorunlarının çözümünde toplumun katkısının sağlanması ve bu kurumların şeffaf
bir yönetime kavuşturulması amacıyla hazırlanan Tasarının, bir an önce
kanunlaşmasını uygun gören Komisyonumuz, İçtüzüğün 52 nci maddesi gereğince
Genel Kurulda öncelikle görüşülmesine oybirliği ile karar vermiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere saygı ile arz olunur
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
|
|
Emin
Karaa |
İ.
Süha Özkan |
Salih
Erbeyin |
|
|
|
|
|
Kütahya |
İstanbul |
Denizli |
|
|
|
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
|
Yekta
Açıkgöz |
Müjdat
Kayayerli |
Ramazan
Toprak |
|
|
|
|
|
Samsun |
Afyon |
Aksaray |
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
|
Mustafa Kemal Aykurt |
Mehmet
Gözlükaya |
Fahrettin
Kukaracı |
|
|
|
|
|
Denizli |
Denizli |
Erzurum |
|
|
|
|
|
(Toplantıya katılmadı) |
|
(İzleme kurulu üyelerinin |
|
|
|
|
|
|
|
seçimine muhalifim) |
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
|
Hakkı
Oğuz Aykut |
Ali
Günay |
Erol
Al |
|
|
|
|
|
Hatay |
Hatay |
İstanbul |
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
|
İsmail
Aydınlı |
Mehmet Gül |
A. Nazlı Ilıcak |
|
|
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
|
|
(Toplantıya
katılmadı) |
(Toplantıya
katılmadı) |
|
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
|
Mehmet Pak |
Mehmet Ali Şahin |
Hayri Diri |
|
|
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
|
|
|
|
|
(İzleme
kurulu üyelerinin seçimi |
(Toplantıya
katılmadı) |
|
|
|
|
|
|
ile ilgili
düzenlemeye muhalifim) |
|
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
|
Işılay Saygın |
Edip Özbaş |
Sevgi Esen |
|
|
|
|
|
İzmir |
Kahramanmaraş
|
Kayseri |
|
|
|
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
|
|
Cemal Özbilen |
Erdoğan
Sezgin |
Orhan
Bıçakçıoğlu |
|
|
|
|
|
Kırklareli |
Samsun |
Trabzon |
|
|
|
|
|
|
(Toplantıya
katılmadı) |
(Toplantıya
katılmadı) |
|
|
|
Üye
Fethullah
Erbaş
Van
(İzleme kurulu üyelerinin seçimi
ile ilgili düzenlemeye muhalifim)
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
CEZA İNFAZ KURUMLARI VE
TUTUKEVLERİ İZLEME KURULLARI
KANUNU TASARISI
Amaç ve kapsam
MADDE 1. – Bu Kanunun amacı, yürürlükteki mevzuat ve ülkemizin taraf
olduğu uluslararası sözleşmelerle
belirlenen ilkeler çerçevesinde ceza infaz kurumları ve tutukevlerinin yönetim,
işleyiş ve uygulamalarını yerinde görmek, incelemek, bilgi almak ve
tespitlerini rapor haline getirerek yetkili ve ilgili mecrilere sunmak üzere,
ceza infaz kurumları ve tutukevleri izleme kurullarının kurulmasına, görev ve
yetkilerine ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.
Bu Kanunda tekil veya çoğul olarak geçen “izleme kurulu” terimi, ceza
infaz kurumları ve tutukevleri izleme kurullarını ifade eder.
Askerî ceza infaz kurumları ve tutukevlerine ilişkin hükümler saklıdır.
İzleme kurullarının kuruluşu
MADDE 2. – Bulunduğu yargı çevresinde ceza infaz kurumu veya tutukevi
olan her adlî yargı adalet komisyonunca bir izleme kurulu kurulur.
İzleme kurulu, başkanla birlikte en az beş, en çok yedi üyeden oluşur.
Üyeleri dört yıl için seçilir. Süresi dolan üyeler yeniden seçilebilir.
İzleme kurulunun yetki alanı, adlî yargı adalet komisyonunun bulunduğu
yargı çevresi ile sınırlıdır.
Yargı çevresinde müdürlük teşkilâtıolan birden çok ceza infaz kurumu ve
tutukevi bulunması halinde buna uygun sayıda izleme kurulu kurulabilir. Bu
durumda her izleme kurulunun yetki alanı, adlî yargı adalet komisyonunca
belirlenir.
İzleme kuruluna çalışmaları için ilgili adlî yargı adalet komisyonunun
bulunduğu binada bir yer ayrılır. İzleme kurulunun sekretarya hizmetleri, aynı
adlî yargı adalet komisyonunun bürosu tarafından yürütülür.
İzleme kurulu üyelerinde aranacak
nitelikler
MADDE 3. – İzleme kurullarına başkan ve üye seçilebilmek için 14.7.1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda öngörülen genel şartlara ek
olarak aşağıdaki nitelikler aranır:
1. Otuzbeş yaşını doldurmuş olmak.
2. Tıp, eczacılık, hukuk, kamu yönetimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal
hizmetler, eğitim bilimleri ve benzeri alanlarda en az dört yıllık
yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olmak ve mesleği ile ilgili olarak kamu kurum
ve kuruluşlarında ya da özel sektörde en az on yıl çalışmış bulunmak, tercihan
emekli olmak,
3. Kişisel nitelikleri ile çevresinde dürüst, güvenilir ve ahlaklı
olarak tanınmış olmak.
4. Herhangi bir siyasî partinin merkez, il veya ilçe teşkilâtlarında
görevli bulunmamak.
İzleme
kurullarına seçilemeyecek olanlar
MADDE 4. – Aşağıda yazılı kişiler, izleme kurulu başkan
ve üyeliğine seçilemez :
1. Ceza infaz kurumları ve tutukevleri ile ilgili
ihale, alım, satım ve benzeri hukukî ilişkilere taraf olanlar.
2. Görev yapacakları ceza infaz kurumları veya
tutukevlerinde bulunan hükümlü ve tutuklulardan birisinin işlediği suçtan
kendileri veya ikinci derece dahil hısımları zarar görenler.
3. Görev yapacakları ceza infaz kurumları ve
tutukevlerindeki hükümlü ve tutuklulardan biri ile aralarında evlilik, vesayet
veya ikinci derece dahil hısımlık ilişkisi bulunanlar.
İzleme kurulu
üyelerinin seçimi ve andiçmesi
MADDE 5. – İzleme kurullarının üyeleri, 3 ve 4 üncü
maddelerde yazılı şartlara durumları uygun olan kişilerden re’sen veya o
yerdeki ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının görüşleri
alınarak ya da o yerin en büyük mülkî âmirinin yardımıyla belirlenecek olanlar
ile doğrudan başvuranlar arasında adlî yargı adalet komisyonunca oybirliğiyle
seçilirler.
Üyeler, göreve başlamadan önce adlî yargı adalet
komisyonunun önünde aşağıdaki şekilde andiçerler :
“Üstlendiğim görevi Anayasa ve kanunlar gereğince tam
bir dikkat, dürüstlük ve tarafsızlıkla yürüteceğime namusum ve şerefim üzerine
andiçerim”
Andiçme tutanağı dosyalarında saklanır.
İzleme
kurullarının görev ve yükümlülükleri
MADDE 6. – İzleme kurullarının görevleri şunlardır :
1. Ceza infaz kurumları ve tutukevlerindeki infaz ve
ıslah uygulamalarına ilişkin işlem ve faaliyetleri yerinde görmek, incelemek,
yönetici ve görevlilerden bilgi almak, hükümlü ve tutukluları dinlemek.
2. Ceza infaz kurumları ve tutukevlerinde infaz ve
ıslah, hükümlü ve tutukluların sağlık ve yaşam koşulları, iç güvenlik, sevk ve
nakil işlemleri ile ilgili olarak gördükleri aksaklık ve eksiklikleri yetkili
mercilere bildirmek.
3. Ceza infaz kurumları ve tutukevleri ile ilgili
tespitlerini ve aldıkları bilgileri değerlendirerek en az üç ayda bir rapor
düzenlemek, raporun birer örneğini Adalet Bakanlığına, izleme kurulunun
bulunduğu yargı çerçevesindeki infaz hâkimliği ile Cumhuriyet Başsavcılığına,
gerektiğinde ayrıca Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme
Komisyonu Başkanlığına göndermek.
4. Kanunlarla verilen diğer görevleri yapmak.
İzleme kurulu üyeleri, görevleri sırasında edindikleri
bilgileri ve düzenlenen raporları yetkili mercilerin izni olmaksızın açıklayamazlar.
İzleme kurullarının çalışma esas ve
usulleri
MADDE 7. – Her izleme kurulu, kendisini seçen adlî yargı adalet
komisyonu başkanının çağrısı üzerine ve onun başkanlığında yapacağı ilk
toplantısında üyeleri arasından iki yıl için bir başkan, bir başkan yardımcısı
ve bir raportör seçer. Süresi dolanlar, bu görevlere yeniden seçilebilirler.
İzleme kurulları, en az iki ayda bir olağan olarak toplanır. Başkan,
izleme kurulunu gerektiğinde re’sen veya üye tamsayısının salt çoğunluğunun
görüşülecek konuyu da belirten yazılı istemi üzerine olağanüstü toplantıya
çağırır.
İzleme kurulu, üye tamsayısının salt çoğunluğunun bir fazlası ile
toplanır. Raporlar, katılan üyelerin salt çoğunluğu ile kabul edilir.
Çalışmalar yürütülürken ceza infaz kurumu veya tutukevinin güvenliğini
etkileyebilecek konularda kurum idaresine bilgi verilir.
İzleme kurulu, ilgili olduğu ceza infaz kurumu veya tutukevini en az iki
ayda bir olmak üzere, gerekli gördüğü her zaman ziyaret edebilir. Bu ziyarete
katılanların sayısı üçüncü fıkrada öngörülen toplantı yeter sayısından az
olamaz.
İzleme kurullarının çalışma esas ve usulleri ile yapacakları
ziyaretlerin şekli ve bu Kanunun uygulanmasına ilişkin diğer hususlar
yönetmelikte gösterilir.
İzleme kurulu üyeliğinin sona ermesi
MADDE 8. – Aşağıdaki hallerde izleme kurulu üyelerinin görevine adlî
yargı adalet komisyonunca son verilir :
1. İzleme kurulu üyeliğine seçilme şartlarını sonradan kaybetmek.
2. İzinsiz veya haklı bir mazereti olmaksızın bir yıl içinde iki
toplantıya katılmamak.
3. Hastalık veya diğer bir nedenle görevini yapmakta acze düşmek.
4. İzleme kurulu üyeliğiyle bağdaşmayan tutum ve davranışlarda bulunmak.
Görevine son verilenler, bir daha izleme kurulunda görev alamazlar.
Herhangi bir nedenle boşalan üyeliklere, en geç iki ay içinde aynı
usulle yeni üye seçilir.
İzleme kurulu üyelerine karşı işlenen
suçlar ve kurul üyelerinin cezaî
sorumluluğu
MADDE 9. – İzleme kurulunun görevi ile ilgili olarak kurul üyelerine
karşı işlenen suçlar hakkında Devlet memurlarına karşı işlenen suçlara, kurul
üyelerinin görevleri sebebiyle işledikleri suçlar hakkında Devlet memurlarının
işledikleri suçlara ilişkin hükümler uygulanır.
İzleme kurulu üyelerinin görevleri sebebiyle işledikleri suçlardan
dolayı soruşturma izni, adlî yargı adalet komisyonu başkanınca verilir.
Malî hükümler
MADDE 10. – İzleme kurulu üyelerine, toplantı başına 4 000 rakamının
Devlet memurlarına uygulanan aylık kat sayıyla çarpımı sonucu bulunacak
miktarda huzur ücreti verilir. Ancak bir ayda en çok üç toplantı için ödeme
yapılabilir.
İzleme kurulu üyelerine ayrıca 10.2.1945 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah
Kanunu hükümlerine göre birinci derece Devlet memurlarına ödenen miktarda
harcırah ödenir.
İzleme kurullarının görevleriyle ilgili her türlü harcamaları, Adalet
Bakanlığı bütçesine bu amaçla konulan ödenekten karşılanır.
GEÇİCİ MADDE 1. – Bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde
adlî yargı adalet komisyonlarınca izleme kurulları oluşturulur.
GEÇİCİ MADDE 2. – Bu Kanunda öngörülen yönetmelik, bu Kanunun yayımı
tarihinden itibaren altı ay içinde Adalet Bakanlığınca hazırlanır ve Resmî
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe konur.
MADDE 11. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 12. - Bu Kanun hükümlerini BakanlarKurulu yürütür.
ADALET
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
CEZA İNFAZ KURUMLARI VE
TUTUKEVLERİ İZLEME KURULLARI
KANUNU TASARISI
Amaç ve kapsam
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
İzleme kurullarının kuruluşu
MADDE 2. – Bulunduğu yargı çevresinde ceza infaz kurumu veya tutukevi
olan her adlî yargı adalet komisyonunca bir izleme kurulu kurulur.
İzleme kurulu, başkanla birlikte beş üyeden oluşur. Üyeleri dört yıl
için seçilir. Süresi dolan üyeler yeniden seçilebilir.
İzleme kurulunun yetki alanı, adlî yargı adalet komisyonunun bulunduğu
yargı çevresi ile sınırlıdır.
Yargı çevresinde müdürlük teşkilâtı olan birden çok ceza infaz kurumu ve
tutukevi bulunması halinde buna uygun sayıda izleme kurulu kurulabilir. Bu
durumda her izleme kurulunun yetki alanı, adlî yargı adalet komisyonunca
belirlenir.
İzleme kuruluna çalışmaları için ilgili adlî yargı adalet komisyonunun
bulunduğu binada bir yer ayrılır. İzleme kurulunun sekretarya hizmetleri, aynı
adlî yargı adalet komisyonunun bürosu tarafından yürütülür.
İzleme kurulu üyelerinde aranacak
nitelikler
MADDE 3. – İzleme kurullarına başkan ve üye seçilebilmek için 14.7.1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda öngörülen genel şartlara ek
olarak aşağıdaki nitelikler aranır:
1. Otuzbeş yaşını doldurmuş olmak.
2. Tıp, eczacılık, hukuk, kamu yönetimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal
hizmetler, eğitim bilimleri ve benzeri alanlarda en az dört yıllık
yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olmak ve mesleği ile ilgili olarak kamu kurum
ve kuruluşlarında ya da özel sektörde en az on yıl çalışmış bulunmak.
3. Kişisel nitelikleri ile çevresinde dürüst, güvenilir ve ahlaklı
olarak tanınmış olmak.
4. Herhangi bir siyasî partinin merkez, il veya ilçe teşkilâtlarında
görevli bulunmamak.
İzleme kurullarına seçilemeyecek olanlar
MADDE 4. – Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
İzleme kurulu üyelerinin seçimi ve
andiçmesi
MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
İzleme kurullarının görev ve
yükümlülükleri
MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
İzleme kurullarının çalışma esas ve
usulleri
MADDE 7. – Tasarının 7 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
İzleme kurulu üyeliğinin sona ermesi
MADDE 8. – Tasarının 8 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
İzleme kurulu üyelerine karşı işlenen
suçlar ve kurul üyelerinin cezaî sorumluluğu
MADDE 9. – Tasarının 9 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Malî hükümler
MADDE 10. – İzleme kurulu başkan ve üyelerine her toplantı için 2000
gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunacak miktar
üzerinden huzur ücreti ödenir. Ancak, bir ayda en çok iki toplantı için ödeme
yapılabilir. Bakanlar Kurulu, yukarıda belirtilen gösterge rakamını iki katına
kadar artırmaya yetkilidir.
İzleme kurulu üyelerine ayrıca 10.2.1945 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah
Kanunu hükümlerine göre birinci derece Devlet memurlarına ödenen miktarda
harcırah ödenir.
İzleme kurullarının görevleriyle ilgili her türlü harcamaları, Adalet
Bakanlığı bütçesine bu amaçla konulan ödenekten karşılanır.
GEÇİCİ MADDE 1. – Tasarının geçici 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
GEÇİCİ MADDE 2. – Tasarının geçici 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 11. – Tasarının 11 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 12. – Tasarının 12 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
|
|
Bülent
Ecevit |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
D.
Bahçeli |
H.
H. Özkan |
M.
Yılmaz |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
K.
Derviş |
Prof.
Dr. T. Toskay |
M.
Keçeciler |
|
|
|
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
F.
Ünlü |
F.
Bal |
Y.
Yalova |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
M.
Yılmaz |
Prof.
Dr. R. Mirzaoğlu |
R.
K. Yücelen |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
H.
Gemici |
Prof.
Dr. Ş. Üşenmez |
E.
S. Gaydalı |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
F.
Ünlü |
Prof.
Dr. A. Çay |
R.
Önal |
|
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
|
Prof.
Dr. H. S. Türk |
S.
Çakmakoğlu |
S.
Tantan |
|
|
|
Dışişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
|
İ.
Cem |
S.
Oral |
M.
Bostancıoğlu |
|
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
|
K.
Aydın |
Doç.
Dr. O. Durmuş |
Prof.
Dr. E. Öksüz |
|
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
|
Prof.
Dr. H. Y. Gökalp |
Y.
Okuyan |
A.
K. Tanrıkulu |
|
|
|
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
|
|
|
M.
C. Ersümer |
M.
İ. Talay |
E.
Mumcu |
|
|
|
Orman Bakanı |
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
Prof.
Dr. N. Çağan |
|
F.
Aytekin |
|