Dönem : 21          Yasama Yılı : 3

 

         T.B.M.M. (S. Sayısı : 669)

 

Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevleri İzleme Kurulları Kanunu Tasarısı ve Adalet Komisyonu Raporu (1/851)

 

              T.C.

Başbakanlık 23.4.2001

Kanunlar ve Kararlar

     Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-232/1932

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Adalet Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı BakanlarKurulunca 9.4.2001 tarihinde kararlaştırılan “Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevleri İzleme Kurulları Kanunu Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                          Bülent Ecevit

              Başbakan

GENEL GEREKÇE

Ceza infaz kurumları ve tutukevleri, suç işleyenlerin cezalarının yerine getirildiği ve tutuklama tedbirlerinin uygulandığı yerler olup, yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre yönetilmektedir.Bu kurumların yönetim ve işleyişi toplumun geniş kitlelerini yakından ilgilendirmektedir. Yönetim ve işleyişin idarî kurallar çerçevesinde yürütülmesi esas olmakla birlikte, toplumun içinden gelen temsilciler aracılığıyla bu yönetim ve işleyişin yerinden izlenmesi, bu  kurumlarda şeffaf bir yönetim sağlayacak ve uygulamada görülen aksaklık ve eksikliklerin giderilmesine de yardımcı olacaktır.

Bu amaçları gerçekleştirmek için; tıp, eczacılık, hukuk, kamu yönetimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal hizmetler, eğitim bilimleri ve benzeri alanlarda en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanlar ve mesleği ile ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşlarında ya da özel sektörde en az on yıl çalışmış ve tercihan emekliler arasından re’sen veya o yerdeki ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının görüşleri alınarak ya da o yerin en büyük mülkî amirinin yardımıyla adlî yargı adalet komisyonlarınca seçilerek “ceza infaz kurumları ve tutukevleri izleme kurulları” kurulmaktadır.

İzleme kurullarına, ceza infaz kurumları ve tutukevlerinin yönetim, işleyiş ve uygulamalarını yerinde görmek, incelemek, bilgi almak ve tespitlerini rapor haline getirerek ilgili mercilere intikal ettirme görevleri verilmektedir. Böylelikle, ceza infaz kurumları ve tutukevlerinin yönetiminin doğrudan izlenmesi, sorunlarının çözümünde toplumun katkısının sağlanması ve bu kurumların şeffaf bir yönetime kavuşturulması amacıyla bu Tasarı hazırlanmıştır.

 

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Kanunun amacının ceza infaz kurumları ve tutukevlerinin yönetim, işleyiş ve uygulamalarını yerinde görmek, incelemek, bilgi almak ve tespitlerini rapor haline getirerek yetkili ve ilgili mercilere sunmak görev ve yetkilerine sahip ceza infaz kurumları ve tutukevleri izleme kurullarının kurulmasına ilişkin esas ve usulleri düzenlemek olduğu, ancak askerî ceza infaz kurumları ve tutukevlerine ilişkin hükümlerin saklı olduğu belirtilmiştir.

Madde 2. - Bulunduğu yargı çevresinde ceza infaz kurumu veya tutukevi bulunan her adlî yargı adalet komisyonu tarafından izleme kurullarının kurulacağı ifade edilerek oluşum biçimleri ve çalışacakları yer gösterilmiştir.

Madde 3. - İzleme kurulu üyelerinde aranacak nitelikler sayılarak, bunlar arasında tercih sebebi olanlar belirtilmiştir.

Madde 4. - İzleme kurulu başkan ve üyeliğine seçilemeyecek olan kişiler gösterilmiştir.

Madde 5. - Adlî yargı adalet komisyonunca re’sen veya o yerdeki ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının görüşleri alınarak ya da ceza infaz kurumu veya tutukevinin bulunduğu yerin en büyük mülkî idare amirinin yardımıyla belirlenecek olanlar ile doğrudan başvuranlar arasından adlî yargı adalet komisyonu tarafından oybirliğiyle izleme kurulu üyelerinin seçiminin yapılacağı belirtilmiştir. Ayrıca üyelerin görevlerine başlarken andiçmelerine ilişkin esas ve usuller gösterilmiştir.

Madde 6. - İzleme kurullarının görevleri bentler halinde sayılarak izleme kurulu üyelerinin görevleri sırasında edindikleri bilgileri ve düzenlenen raporları yetkili mercilerin izni olmaksızın açıklayamayacakları hükme bağlanmıştır.

Madde 7. - İzleme kurullarının çalışma esas ve usulleri gösterilerek, yönetmeliğe bırakılan konular belirtilmiştir.

Madde 8. - İzleme kurulu üyeliğine adlî yargı adalet komisyonunca son verme halleri sayılmıştır.

Madde 9. - İzleme kurulu üyelerinin güven içinde görevlerini yerine getirmelerini sağlamak amacıyla, bunlara karşı işlenen suçların Devlet memurlarına karşı işlenmiş gibi sayılacağı ve bunların görevleri sebebiyle işledikleri suçların da Devlet memurlarının işlediği suçlar gibi cezalandırılacağı öngörülmüştür. Ayrıca izleme kurulu üyelerinin görevleri sebebiyle işledikleri suçlardan dolayı soruşturma açılabilmesi için gerekli iznin adlî yargı adalet komisyonu başkanı tarafından verileceği belirtilmiştir.

Madde 10. - İzleme kurulu üyelerinin malî hakları düzenlenmiş, izleme kurullarının görevleriyle ilgili harcamalarının Adalet Bakanlığı bütçesine konulan ödenekten karşılanacağı belirtilmiştir.

Geçici Madde 1. - Kanunun yürürlüğe girmesinden sonra ilk defa oluşturulacak izleme kurullarının oluşturulması süresi gösterilmiştir.

Geçici Madde 2. - Adalet Bakanlığınca Kanunda öngörülen yönetmeliğin ne zaman çıkarılacağı belirtilmiştir.

Madde 11. - Yürürlükle ilgilidir.

Madde 12. - Yürütmeyle ilgilidir.

Adalet Komisyonu Raporu

      Türkiye Büyük Millet Meclisi

    Adalet Komisyonu

Esas No.: 1/851  2.5.2001

     Karar No.: 14

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınızca 24.4.2001 tarihinde esas komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen “Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevleri İzleme Kurulları Kanunu Tasarısı”, Komisyonumuzun 2.5.2001 tarihli 30 uncu toplantısında, Adalet Bakanı Sayın Prof. Dr. Hikmet Sami TÜRK ile bakanlık temsilcilerinin katılmalarıyla incelenip görüşülmüş, gerekçesi uygun görülerek maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.

Tasarının 2 nci maddesinin ikinci fıkrasının ilk cümlesinde izleme kurulunun beş üyeden oluşması uygun görülerek değişiklik yapılmıştır.

Tasarının 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının 2 numaralı bendinin sonunda yer alan “tercihan emekli olmak” ibaresi emekli olmanın tercih nedeni olması uygun görülmeyerek metinden çıkarılmıştır.

Tasarının 10 uncu maddesi, izleme kurullarının başkan ve üyelerine ödenecek huzur ücretinin benzer durumda olanlarla paralelliğini sağlamak ve bu ücretin ödeme esas ve usullerini belirlemek, ayrıca Bakanlar Kuruluna belirtilen gösterge rakamını iki katına kadar artırma yetkisi vermek amacıyla yeniden düzenlenmiştir.

Tasarının diğer maddeleri, Bakanlar Kurulundan gelen şekli ile aynen kabul edilmiştir.

Ceza İnfaz Kurumları ve tutukevlerinin yönetiminin doğrudan izlenmesi, sorunlarının çözümünde toplumun katkısının sağlanması ve bu kurumların şeffaf bir yönetime kavuşturulması amacıyla hazırlanan Tasarının, bir an önce kanunlaşmasını uygun gören Komisyonumuz, İçtüzüğün 52 nci maddesi gereğince Genel Kurulda öncelikle görüşülmesine oybirliği ile karar vermiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere saygı ile arz olunur

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

 

 

Emin Karaa

İ. Süha Özkan

Salih Erbeyin

 

 

 

 

Kütahya

İstanbul

Denizli

 

 

 

 

Kâtip

Üye

Üye

 

 

 

 

Yekta Açıkgöz

Müjdat Kayayerli

Ramazan Toprak

 

 

 

 

Samsun

Afyon

Aksaray

 

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

 

Mustafa Kemal Aykurt

Mehmet Gözlükaya

Fahrettin Kukaracı

 

 

 

 

Denizli

Denizli

Erzurum

 

 

 

 

(Toplantıya katılmadı)

 

(İzleme kurulu üyelerinin

 

 

 

 

 

 

seçimine muhalifim)

 

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

 

Hakkı Oğuz Aykut

Ali Günay

Erol Al

 

 

 

 

Hatay

Hatay

İstanbul

 

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

 

İsmail Aydınlı

Mehmet Gül

A. Nazlı Ilıcak

 

 

 

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

 

 

 

(Toplantıya katılmadı)

(Toplantıya katılmadı)

 

 

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

 

Mehmet Pak

Mehmet Ali Şahin

Hayri Diri

 

 

 

 

İstanbul

İstanbul

İzmir

 

 

 

 

 

(İzleme kurulu üyelerinin seçimi

(Toplantıya katılmadı)

 

 

 

 

 

ile ilgili düzenlemeye muhalifim)

 

 

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

 

Işılay Saygın

Edip Özbaş

Sevgi Esen

 

 

 

 

İzmir

Kahramanmaraş

Kayseri

 

 

 

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

 

Cemal Özbilen

Erdoğan Sezgin

Orhan Bıçakçıoğlu

 

 

 

 

Kırklareli

Samsun

Trabzon

 

 

 

 

 

(Toplantıya katılmadı)

(Toplantıya katılmadı)

 

 

 

                                   

                                                                           Üye                                               

                                      Fethullah Erbaş

                   Van

                                    (İzleme kurulu üyelerinin seçimi

                                    ile ilgili düzenlemeye muhalifim)


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN


CEZA İNFAZ KURUMLARI VE

TUTUKEVLERİ İZLEME KURULLARI

KANUNU TASARISI

Amaç ve kapsam

MADDE 1. – Bu Kanunun amacı, yürürlükteki mevzuat ve ülkemizin taraf olduğu  uluslararası sözleşmelerle belirlenen ilkeler çerçevesinde ceza infaz kurumları ve tutukevlerinin yönetim, işleyiş ve uygulamalarını yerinde görmek, incelemek, bilgi almak ve tespitlerini rapor haline getirerek yetkili ve ilgili mecrilere sunmak üzere, ceza infaz kurumları ve tutukevleri izleme kurullarının kurulmasına, görev ve yetkilerine ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.

Bu Kanunda tekil veya çoğul olarak geçen “izleme kurulu” terimi, ceza infaz kurumları ve tutukevleri izleme kurullarını ifade eder.

Askerî ceza infaz kurumları ve tutukevlerine ilişkin hükümler saklıdır.

İzleme kurullarının kuruluşu

MADDE 2. – Bulunduğu yargı çevresinde ceza infaz kurumu veya tutukevi olan her adlî yargı adalet komisyonunca bir izleme kurulu kurulur.

İzleme kurulu, başkanla birlikte en az beş, en çok yedi üyeden oluşur. Üyeleri dört yıl için seçilir. Süresi dolan üyeler yeniden seçilebilir.

İzleme kurulunun yetki alanı, adlî yargı adalet komisyonunun bulunduğu yargı çevresi ile sınırlıdır.

Yargı çevresinde müdürlük teşkilâtıolan birden çok ceza infaz kurumu ve tutukevi bulunması halinde buna uygun sayıda izleme kurulu kurulabilir. Bu durumda her izleme kurulunun yetki alanı, adlî yargı adalet komisyonunca belirlenir.

İzleme kuruluna çalışmaları için ilgili adlî yargı adalet komisyonunun bulunduğu binada bir yer ayrılır. İzleme kurulunun sekretarya hizmetleri, aynı adlî yargı adalet komisyonunun bürosu tarafından yürütülür.

İzleme kurulu üyelerinde aranacak nitelikler

MADDE 3. – İzleme kurullarına başkan ve üye seçilebilmek için 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda öngörülen genel şartlara ek olarak aşağıdaki nitelikler aranır:

1. Otuzbeş yaşını doldurmuş olmak.

2. Tıp, eczacılık, hukuk, kamu yönetimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal hizmetler, eğitim bilimleri ve benzeri alanlarda en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak ve mesleği ile ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşlarında ya da özel sektörde en az on yıl çalışmış bulunmak, tercihan emekli olmak,

3. Kişisel nitelikleri ile çevresinde dürüst, güvenilir ve ahlaklı olarak tanınmış olmak.

4. Herhangi bir siyasî partinin merkez, il veya ilçe teşkilâtlarında görevli bulunmamak.

İzleme kurullarına seçilemeyecek olanlar

MADDE 4. – Aşağıda yazılı kişiler, izleme kurulu başkan ve üyeliğine seçilemez :

1. Ceza infaz kurumları ve tutukevleri ile ilgili ihale, alım, satım ve benzeri hukukî ilişkilere taraf olanlar.

2. Görev yapacakları ceza infaz kurumları veya tutukevlerinde bulunan hükümlü ve tutuklulardan birisinin işlediği suçtan kendileri veya ikinci derece dahil hısımları zarar görenler.

3. Görev yapacakları ceza infaz kurumları ve tutukevlerindeki hükümlü ve tutuklulardan biri ile aralarında evlilik, vesayet veya ikinci derece dahil hısımlık ilişkisi bulunanlar.

 

İzleme kurulu üyelerinin seçimi ve andiçmesi

MADDE 5. – İzleme kurullarının üyeleri, 3 ve 4 üncü maddelerde yazılı şartlara durumları uygun olan kişilerden re’sen veya o yerdeki ilgili kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının görüşleri alınarak ya da o yerin en büyük mülkî âmirinin yardımıyla belirlenecek olanlar ile doğrudan başvuranlar arasında adlî yargı adalet komisyonunca oybirliğiyle seçilirler.

Üyeler, göreve başlamadan önce adlî yargı adalet komisyonunun önünde aşağıdaki şekilde andiçerler :

“Üstlendiğim görevi Anayasa ve kanunlar gereğince tam bir dikkat, dürüstlük ve tarafsızlıkla yürüteceğime namusum ve şerefim üzerine andiçerim”

Andiçme tutanağı dosyalarında saklanır.

İzleme kurullarının görev ve yükümlülükleri

MADDE 6. – İzleme kurullarının görevleri şunlardır :

1. Ceza infaz kurumları ve tutukevlerindeki infaz ve ıslah uygulamalarına ilişkin işlem ve faaliyetleri yerinde görmek, incelemek, yönetici ve görevlilerden bilgi almak, hükümlü ve tutukluları dinlemek.

2. Ceza infaz kurumları ve tutukevlerinde infaz ve ıslah, hükümlü ve tutukluların sağlık ve yaşam koşulları, iç güvenlik, sevk ve nakil işlemleri ile ilgili olarak gördükleri aksaklık ve eksiklikleri yetkili mercilere bildirmek.

3. Ceza infaz kurumları ve tutukevleri ile ilgili tespitlerini ve aldıkları bilgileri değerlendirerek en az üç ayda bir rapor düzenlemek, raporun birer örneğini Adalet Bakanlığına, izleme kurulunun bulunduğu yargı çerçevesindeki infaz hâkimliği ile Cumhuriyet Başsavcılığına, gerektiğinde ayrıca Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Başkanlığına göndermek.

4. Kanunlarla verilen diğer görevleri yapmak.

İzleme kurulu üyeleri, görevleri sırasında edindikleri bilgileri ve düzenlenen raporları yetkili mercilerin izni olmaksızın açıklayamazlar.

İzleme kurullarının çalışma esas ve usulleri

MADDE 7. – Her izleme kurulu, kendisini seçen adlî yargı adalet komisyonu başkanının çağrısı üzerine ve onun başkanlığında yapacağı ilk toplantısında üyeleri arasından iki yıl için bir başkan, bir başkan yardımcısı ve bir raportör seçer. Süresi dolanlar, bu görevlere yeniden seçilebilirler.

İzleme kurulları, en az iki ayda bir olağan olarak toplanır. Başkan, izleme kurulunu gerektiğinde re’sen veya üye tamsayısının salt çoğunluğunun görüşülecek konuyu da belirten yazılı istemi üzerine olağanüstü toplantıya çağırır.

İzleme kurulu, üye tamsayısının salt çoğunluğunun bir fazlası ile toplanır. Raporlar, katılan üyelerin salt çoğunluğu ile kabul edilir.

Çalışmalar yürütülürken ceza infaz kurumu veya tutukevinin güvenliğini etkileyebilecek konularda kurum idaresine bilgi verilir.

İzleme kurulu, ilgili olduğu ceza infaz kurumu veya tutukevini en az iki ayda bir olmak üzere, gerekli gördüğü her zaman ziyaret edebilir. Bu ziyarete katılanların sayısı üçüncü fıkrada öngörülen toplantı yeter sayısından az olamaz.

İzleme kurullarının çalışma esas ve usulleri ile yapacakları ziyaretlerin şekli ve bu Kanunun uygulanmasına ilişkin diğer hususlar yönetmelikte gösterilir.

İzleme kurulu üyeliğinin sona ermesi

MADDE 8. – Aşağıdaki hallerde izleme kurulu üyelerinin görevine adlî yargı adalet komisyonunca son verilir :

1. İzleme kurulu üyeliğine seçilme şartlarını sonradan kaybetmek.

2. İzinsiz veya haklı bir mazereti olmaksızın bir yıl içinde iki toplantıya katılmamak.

3. Hastalık veya diğer bir nedenle görevini yapmakta acze düşmek.

4. İzleme kurulu üyeliğiyle bağdaşmayan tutum ve davranışlarda bulunmak.

Görevine son verilenler, bir daha izleme kurulunda görev alamazlar.

Herhangi bir nedenle boşalan üyeliklere, en geç iki ay içinde aynı usulle yeni üye seçilir.

İzleme kurulu üyelerine karşı işlenen suçlar ve kurul üyelerinin cezaî  sorumluluğu

MADDE 9. – İzleme kurulunun görevi ile ilgili olarak kurul üyelerine karşı işlenen suçlar hakkında Devlet memurlarına karşı işlenen suçlara, kurul üyelerinin görevleri sebebiyle işledikleri suçlar hakkında Devlet memurlarının işledikleri suçlara ilişkin hükümler uygulanır.

İzleme kurulu üyelerinin görevleri sebebiyle işledikleri suçlardan dolayı soruşturma izni, adlî yargı adalet komisyonu başkanınca verilir.

Malî hükümler

MADDE 10. – İzleme kurulu üyelerine, toplantı başına 4 000 rakamının Devlet memurlarına uygulanan aylık kat sayıyla çarpımı sonucu bulunacak miktarda huzur ücreti verilir. Ancak bir ayda en çok üç toplantı için ödeme yapılabilir.

İzleme kurulu üyelerine ayrıca 10.2.1945 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre birinci derece Devlet memurlarına ödenen miktarda harcırah ödenir.

İzleme kurullarının görevleriyle ilgili her türlü harcamaları, Adalet Bakanlığı bütçesine bu amaçla konulan ödenekten karşılanır.

 

 

GEÇİCİ MADDE 1. – Bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde adlî yargı adalet komisyonlarınca izleme kurulları oluşturulur.

GEÇİCİ MADDE 2. – Bu Kanunda öngörülen yönetmelik, bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde Adalet Bakanlığınca hazırlanır ve Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe konur.

MADDE 11. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 12. - Bu Kanun hükümlerini BakanlarKurulu yürütür.

ADALET KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

CEZA İNFAZ KURUMLARI VE

TUTUKEVLERİ İZLEME KURULLARI

KANUNU TASARISI

Amaç ve kapsam

MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

İzleme kurullarının kuruluşu

MADDE 2. – Bulunduğu yargı çevresinde ceza infaz kurumu veya tutukevi olan her adlî yargı adalet komisyonunca bir izleme kurulu kurulur.

İzleme kurulu, başkanla birlikte beş üyeden oluşur. Üyeleri dört yıl için seçilir. Süresi dolan üyeler yeniden seçilebilir.

İzleme kurulunun yetki alanı, adlî yargı adalet komisyonunun bulunduğu yargı çevresi ile sınırlıdır.

Yargı çevresinde müdürlük teşkilâtı olan birden çok ceza infaz kurumu ve tutukevi bulunması halinde buna uygun sayıda izleme kurulu kurulabilir. Bu durumda her izleme kurulunun yetki alanı, adlî yargı adalet komisyonunca belirlenir.

İzleme kuruluna çalışmaları için ilgili adlî yargı adalet komisyonunun bulunduğu binada bir yer ayrılır. İzleme kurulunun sekretarya hizmetleri, aynı adlî yargı adalet komisyonunun bürosu tarafından yürütülür.

İzleme kurulu üyelerinde aranacak nitelikler

MADDE 3. – İzleme kurullarına başkan ve üye seçilebilmek için 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda öngörülen genel şartlara ek olarak aşağıdaki nitelikler aranır:

1. Otuzbeş yaşını doldurmuş olmak.

2. Tıp, eczacılık, hukuk, kamu yönetimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal hizmetler, eğitim bilimleri ve benzeri alanlarda en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak ve mesleği ile ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşlarında ya da özel sektörde en az on yıl çalışmış bulunmak.

3. Kişisel nitelikleri ile çevresinde dürüst, güvenilir ve ahlaklı olarak tanınmış olmak.

4. Herhangi bir siyasî partinin merkez, il veya ilçe teşkilâtlarında görevli bulunmamak.

İzleme kurullarına seçilemeyecek olanlar

MADDE 4. – Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

İzleme kurulu üyelerinin seçimi ve andiçmesi

MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

İzleme kurullarının görev ve yükümlülükleri

MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

İzleme kurullarının çalışma esas ve usulleri

MADDE 7. – Tasarının 7 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

İzleme kurulu üyeliğinin sona ermesi

MADDE 8. – Tasarının 8 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

İzleme kurulu üyelerine karşı işlenen suçlar ve kurul üyelerinin cezaî sorumluluğu

MADDE 9. – Tasarının 9 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Malî hükümler

MADDE 10. – İzleme kurulu başkan ve üyelerine her toplantı için 2000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunacak miktar üzerinden huzur ücreti ödenir. Ancak, bir ayda en çok iki toplantı için ödeme yapılabilir. Bakanlar Kurulu, yukarıda belirtilen gösterge rakamını iki katına kadar artırmaya yetkilidir.

İzleme kurulu üyelerine ayrıca 10.2.1945 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre birinci derece Devlet memurlarına ödenen miktarda harcırah ödenir.

İzleme kurullarının görevleriyle ilgili her türlü harcamaları, Adalet Bakanlığı bütçesine bu amaçla konulan ödenekten karşılanır.

GEÇİCİ MADDE 1. – Tasarının geçici 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

GEÇİCİ MADDE 2. – Tasarının geçici 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 11. – Tasarının 11 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 12. – Tasarının 12 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

Bülent Ecevit

 

 

 

 

Başbakan

 

 

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

 

D. Bahçeli

H. H. Özkan

M. Yılmaz

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

K. Derviş

Prof. Dr. T. Toskay

M. Keçeciler

 

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

F. Ünlü

F. Bal

Y. Yalova

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

M. Yılmaz

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

R. K. Yücelen

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

H. Gemici

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

E. S. Gaydalı

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

F. Ünlü

Prof. Dr. A. Çay

R. Önal

 

 

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

 

 

Prof. Dr. H. S. Türk

S. Çakmakoğlu

S. Tantan

 

 

Dışişleri Bakanı

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

 

 

İ. Cem

S. Oral

M. Bostancıoğlu

 

 

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

 

 

K. Aydın

Doç. Dr. O. Durmuş

Prof. Dr. E. Öksüz

 

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

 

Prof. Dr. H. Y. Gökalp

Y. Okuyan

A. K. Tanrıkulu

 

 

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

 

 

M. C. Ersümer

M. İ. Talay

E. Mumcu

 

 

Orman Bakanı

 

Çevre Bakanı

 

 

Prof. Dr. N. Çağan

 

F. Aytekin