Dönem
: 21 Yasama Yılı : 3
T.B.M.M. (S. Sayısı : 654)
Türk Sivil Havacılık Kanununda
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve
Turizm Komisyonu Raporu (1/838)
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 11/4/2001
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-282/1747
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Ulaştırma Bakanlığı’nca hazırlanan ve
Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulu’nca 5/4/2001 tarihinde kararlaştırılan
“Türk Sivil Havacılık Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”
ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GENEL
GEREKÇE
14/10/1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun ticari
hava işletmelerinin tarife uygulamalarına ilişkin 25 inci maddesinin, Avrupa
Birliği mevzuatına uyumu da göz önüne alınarak değiştirilmesi neticesinde, tüm
ruhsat sahibi hava taşıyıcılarının ücret tarifelerini serbestçe belirlemeleri
mümkün olacaktır. Bu çerçevede, THY ve diğer ticari hava taşıyıcılarının ücret
tarifelerini ticari, mali ve ekonomik koşullara uygun olarak belirlemeleri ve
yürürlüğe koymaları, bunun yanı sıra uçuş tarifelerinin belirlenmesinde
Ulaştırma Bakanlığının onay yetkisi korunmakla birlikte, tarife
değişikliklerinin daha kısa sürede uygulamaya konulabilmesi öngörülmüştür.
Bilindiği üzere, Türk Hava Yolları A.O. (THY) 22/8/1990 tarihli ve
90/822 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile özelleştirme kapsam ve programına
alınmış, 30/1/1999 tarihli ve 90/05 sayılı Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı
ile özelleştirme stratejisi
belirlenmiştir. Şirket hisselerinin % 51’inin blok satış yöntemi
ile özelleştirilmesi için Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından çalışmalar
sürdürülmektedir.
Halen, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı dışında, yolcu taşımacılığı
yapmak üzere toplam dokuz özel havacılık kuruluşu Ulaştırma Bakanlığından
işletme ruhsatı almıştır. Üç yeni havacılık kuruluşu da ön izin almış olup,
ruhsat aşamasına gelmiştir.
2/4/2001 tarihli ve 24362 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ticari Hava
Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği (SHY-6A)’nin Bazı Maddelerinde Değişiklik
Yapılması Hakkında Yönetmelik ile sektöre yeni şirketlerin girmesi
kolaylaştırılmıştır. Sektöre girecek işletmecilerle işletmeci sayısı daha da
artacaktır.
Avrupa Birliği mevzuatına uyum da gözününe alınarak, tüm ruhsat sahibi
hava taşıyıcılarının, ücret tarifelerini günün değişen ve gelişen ekonomik ve
ticari koşullarına uygun olarak ve mevzuat çerçevesinde serbetçe belirlemeleri
gerekmektedir.
2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun 25 inci maddesinde “Ruhsat
sahibi, kur uygulamaları hariç olmak üzere uçuş ve ücret tarifelerini,
Ulaştırma Bakanlığının onayını almadan ve asgari 15 gün önce üçüncü kişilere
duyurmadan yürürlüğe koyamaz.” hükmü yer almaktadır. Havacılığın tüm dünyada
olduğu gibi pahalı ve kâr marjı düşük bir sektör olması, ülkemizdeki birçok iç
hat noktasında havayolu ile ulaşım potansiyelinin ve pazarın yetersiz olması ve
bunların da ötesinde iç hat ücretlerinin onaylanmasının gerekliliği, özel
havayolu şirketlerinin iç hat pazarına girmeleri konusunda caydırıcı bir etken
olmakta ve rekabet ortamının oluşmasını engellemektedir. Ayrıca bu durum,
dinamik bir sektörde faaliyet gösteren ve iç hat taşımalarında % 97 paya sahip
olan THY’nin, petrol fiyatları gibi etkenler sebebiyle, maliyetteki ani
değişiklikler karşısında ücret tarifelerini süratle ve yeterli oranda yeniden
belirlemesini engellemekte ve uygulamaya koyma sürecindeki zaman kaybı,
Şirketin zarara uğramasına neden olmaktadır. Bu nedenle, mevcut uygulama bugün
için olduğu kadar, THY’nin özelleştirilme sürecinde ve sonrasında da çok önemli
bir sorun olarak ortaya çıkmaktadır.
İç hatlarda ücret serbestisinin getirilmesi ile THY tarafından, iç
hatlarda “farklı günlerde ve farklı saatlerde değişik ücret uygulaması” gibi
ücret çeşitlendirmesine gidilerek etkin bir gelir yönetimi politikası
oluşturulacaktır. THY’nca iç hatlarda ücretlerin aşırı artırılarak “mevcut
hâkim durumun kötüye kullanılması” şeklinde bir uygulamaya gidilmesi, Avrupa
Birliği rekabet mevzuatıyla paralel, hatta daha ağır düzenlemeler öngören 4054
sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde cezai müeyyide ile
yaptırım altına alınmıştır. Bu husus, 4054 sayılı Kanun ile kurulan Rekabet
Kurumunun görev alanına girmektedir. Rekabet Kurumu, “hâkim durumun kötüye
kullanılması” halinde ihbar, şikâyet ya da Sanayi ve Ticaret Bakanlığının
talebi üzerine, ihlale son verme konusunda harekete geçebileceği gibi doğrudan
da ihlale son verme konusunda yetkilidir. Bu nedenle, ücret tarifelerinin
belirlenmesi ve uygulamaya konulması açısından uygulamada sorun yaratan ve
süreci uzatan Ulaştırma Bakanlığının onay yetkisine ihtiyaç bulunmamaktadır.
Ayrıca, 2920 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde yapılan değişiklikle,
uçuş tarifelerinin de Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra
yürürlüğe girmesi öngörülerek, mevcut düzenlemede yer alan asgari 15 gün
önceden üçüncü kişilere duyurma zorunluluğu kaldırılmaktadır.
3348 sayılı Kanunun 12 nci maddesiyle Ulaştırma Bakanlığı, hava
sahasının düzenliliğini, hava trafiğinin ve uçuş yollarının güvenirliğini
sağlamakla görevli ve yetkili kılınmıştır.
Türkiye ile 82 ülke arasında yapılan ikili hava ulaştırması anlaşmaları
çerçevesinde yurt dışından ülkemize 55 havayolu şirketi tarifeli sefer, yaz
aylarında da yaklaşık 250 havayolu şirketi tarifesiz seferler yapmaktadır.
Ülkemizde hava trafiği yoğun olan İstanbul, Antalya, Ankara, İzmir,
Dalaman ve Bodrum-Milas havaalanlarında yolcu ve uçak trafiğinin günün her
saatine ve haftanın her gününe dengeli dağıtımı yapılarak, havaalanlarının en
verimli şekilde kullanılması amacıyla, 3348 sayılı Kanunun verdiği yetki
çerçevesinde yerli ve yabancı havayolu taşıyıcılarının uçuş tarifelerinin
Ulaştırma Bakanlığınca onaylanması gerekmektedir. Bu itibarla, uçuş
tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığının onayında kalmasına, kamu hizmeti gerekleri
ve Bakanlığın görev ve yetkileri kapsamında gerek görülmüştür.
Tasarı, bu amaçlarla hazırlanmıştır.
MADDE
GEREKÇELERİ
Madde 1. – Madde ile, ruhsat
sahibinin, ücret tarifeleri ile birlikte uygulama tarihini ticari, mali ve
ekonomik koşullara uygun olarak belirlemesi ve yürürlüğe koymadan 3 gün önce
üçüncü kişilere duyurması öngörülmekte, ayrıca uçuş tarifelerinin de, ruhsat
sahibi tarafından belirlenerek Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra
yürürlüğe girmesi hükme bağlanmaktadır.
Bilindiği gibi, havacılık, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de pahalı
ve kâr marjı düşük bir sektördür ve ülkemizdeki birçok iç hat noktasında
havayolu ile ulaşım potansiyelinin ve pazarın yetersiz olması ve bunların da
ötesinde iç hat ücretlerinin onaylanmasının gerekliliği, özel havayolu
şirketlerinin iç hat pazarına girmeleri konusunda caydırıcı bir etken olmakta
ve rekabet ortamının oluşmasını engellemektedir. Ayrıca bu durum, dinamik bir
sektörde faaliyet gösteren ve iç hat taşımalarında % 97 paya sahip olan
THY’nin, ücret tarifelerini maliyetteki ani değişiklikler karşısında süratle ve
yeterli oranda yeniden belirlemesini engellemekte ve karar alma ve uygulama
sürecindeki zaman kaybı Şirketin zarara uğramasına yol açmaktadır. Bu nedenle,
mevcut uygulama bugün için olduğu kadar, THY’nin özelleştirme sürecinde ve
sonrasında da çok önemli bir sorun olarak ortaya çıkmaktadır.
Yeni düzenleme neticesinde, karar alma ve uygulama prosedüründeki
gecikmeler ve aksamalar ortadan kaldırılarak, THY ve diğer ticari hava
taşıyıcılarının tarifelerini ticari, mali ve ekonomik koşullara uygun olarak
belirlemeleri ve yürürlüğe koymaları sağlanmaktadır. İç hatlarda ücret
serbestisinin getirilmesi ile THY, iç hatlarda “farklı günlerde ve farklı
saatlerde değişik ücret uygulaması” gibi ücret çeşitlendirmesine giderek etkin
bir gelir yönetimi politikası oluşturacaktır. THY tarafından iç hatlarda
ücretlerin aşırı artırılarak “mevcut hâkim durumun kötüye kullanılması”
şeklinde bir uygulamaya gidilmesi, Avrupa Birliği rekabet mevzuatıyla, hatta
daha ağır düzenlemeler öngören 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun
çerçevesinde esasen cezai müeyyide ile yaptırım altına alınmıştır. 4054 sayılı
Kanun çerçevesinde Rekabet Kurumu, “hâkim durumun kötüye kullanılması” halinde
ihbar, şikâyet ya da Sanayi ve Ticaret Bakanlığının talebi üzerine, ihlale son
verme konusunda harekete geçebileceği gibi doğrudan da ihlale son verme
konusunda yetkilidir.
İkinci fıkra ile getirilen düzenleme neticesinde ise, mevcut düzenlemede
yer alan asgari 15 gün önceden üçüncü kişilere duyurma zorunluluğu
kaldırılarak, uçuş tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün
sonra yürürlüğe girmesi öngörülmektedir. Bu şekilde, hava trafiğinin herhangi
bir olumsuzluğa meydan verilmeden düzenli ve güvenli bir şekilde planlanabilmesi
ve uygulanabilmesi için uçuş tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan
sonra uygulanması hükmü de korunmuştur. Böylece, hem havayolu işletmecilerinin
hem de havaalanı işletmesinin gerekli tedbirleri zamanında ve güvenli bir
şekilde alması sağlanacaktır.
Madde 2. – Yürürlük maddesidir.
Madde 3. – Yürütme maddesidir.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm
Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma
ve Turizm Komisyonu
Esas No. : 1/838
Karar No. : 43 18/4/2001
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Ulaştırma Bakanlığınca hazırlanan ve Başbakanlıkça 11/4/2001 tarihinde
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve 16/4/2001 tarihinde
Başkanlıkça Esas Komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen 1/838 esas
numaralı “Türk Sivil Havacılık Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
Tasarısı” Komisyonumuzun 18/4/2001 tarihli 18 inci birleşiminde Hükümeti
temsilen Ulaştırma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı,
Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı ve Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı
temsilcilerinin katılmalarıyla incelenip görüşüldü.
Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;
14/10/1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun ticari
hava işletmelerinin tarife uygulamalarına ilişkin 25 inci maddesinin, Avrupa
Birliği mevzuatına uyumu da göz önüne alınarak değiştirilmesi neticesinde, tüm
ruhsat sahibi hava taşıyıcılarının ücret tarifelerini serbestçe
belirlemelerinin mümkün olacağı, bu çerçevede, Türk Hava Yolları Anonim
Ortaklığı ve diğer ticari hava taşıyıcılarının ücret tarifelerini ticari, mali
ve günün ekonomik koşullarına uygun olarak belirlemeleri ve yürürlüğe
koymaları, bunun yanı sıra uçuş tarifelerinin belirlenmesinde Ulaştırma
Bakanlığının onay yetkisi korunmakla birlikte, tarife değişikliklerinin daha
kısa sürede uygulamaya konulabilmesinin öngörüldüğü,
Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı’nın 22/8/1990 tarihli ve 90/822
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile özelleştirme kapsam ve programına alındığı, 30/1/1999
tarihli ve 90/05 sayılı Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı ile özelleştirme
stratejisinin belirlendiği,
Halen, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı dışında, yolcu taşımacılığı
yapmak üzere toplam dokuz özel havacılık kuruluşunun Ulaştırma Bakanlığından
işletme ruhsatı aldığı, üç yeni havacılık kuruluşunun da ön izin aldığı ve
ruhsat aşamasına geldiği,
2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun 25 inci maddesinde “Ruhsat
sahibi; kur uygulamaları hariç olmak üzere uçuş ve ücret tarifelerini, Ulaştırma
Bakanlığının onayını almadan ve asgari 15 gün önce üçüncü kişilere duyurmadan
yürürlüğe koyamaz” hükmünün yer aldığı, havacılığın tüm dünyada olduğu gibi
pahalı ve kâr marjı düşük bir sektör olduğu, ülkemizdeki birçok iç hat
noktasında havayolu ile ulaşım potansiyelinin ve pazarın yetersiz olması ve
bunların da ötesinde iç hat ücretlerinin onaylanmasının gerekliliği, özel
havayolu şirketlerinin iç hat pazarına girmeleri konusunda caydırıcı bir etken
olduğu ve rekabet ortamının oluşmasını engellediği, ayrıca bu durumun, dinamik
bir sektörde faaliyet gösteren ve iç hat taşımalarında % 97 paya sahip olan Türk
Hava Yolları Anonim Ortaklığı’nın, petrol fiyatları gibi etkenler sebebiyle,
maliyetteki ani değişiklikler karşısında ücret tarifelerini süratle ve yeterli
oranda yeniden belirlemesini engellediği ve uygulamaya koyma sürecindeki zaman
kaybının Şirketin zarara uğramasına neden olduğu, bu nedenle, mevcut
uygulamanın bugün için olduğu kadar, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı’nın
özelleştirme sürecinde ve sonrasında da çok önemli bir sorun olarak görüldüğü,
İç hatlarda ücret serbestisinin getirilmesi ile Türk Hava Yolları Anonim
Ortaklığı tarafından, iç hatlarda “farklı günlerde ve farklı saatlerde değişik
ücret uygulaması” gibi ücret çeşitlendirmesine gidilerek etkin bir gelir
yönetimi politikası oluşturulacağı, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığınca iç
hatlarda ücretlerin aşırı artırılarak “mevcut hâkim durumun kötüye
kullanılması” şeklinde bir uygulamaya gidilmesinin, Avrupa Birliği rekabet
mevzuatıyla paralel, hatta daha ağır düzenlemeler öngören 4054 sayılı Rekabetin
Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde cezai müeyyide ile yaptırım altına
alındığı, bu hususun 4054 sayılı Kanun ile kurulan Rekabet Kurumunun görev
alanına girdiği, Rekabet Kurumunun “hâkim durumun kötüye kullanılması” halinde
ihbar, şikâyet ya da Sanayi ve Ticaret Bakanlığının talebi üzerine, ihlale son
verme konusunda harekete geçebileceği gibi doğrudan da ihlale son verme
konusunda yetkili olduğu, bu nedenle, ücret tarifelerinin belirlenmesi ve
uygulamaya konulması açısından uygulamada sorun yaratan ve süreci uzatan
Ulaştırma Bakanlığının onay yetkisine ihtiyaç bulunmadığı,
Kanunun 25 inci maddesinde yapılan değişiklikle, uçuş tarifelerinin de
Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra yürürlüğe girmesi öngörülerek,
mevcut düzenlemede yer alan
asgari 15 gün önceden üçüncü kişilere duyurma zorunluluğunun kaldırıldığı,
3348 sayılı Kanunun 12 nci maddesiyle Ulaştırma Bakanlığının, hava
sahasının düzenliliğini, hava trafiğinin ve uçuş yollarının güvenirliliğini
sağlamakla görevli ve yetkili kılındığı,
Türkiye ile 82 ülke arasında yapılan ikili hava ulaştırması anlaşmaları
çerçevesinde yurt dışından ülkemize 55 havayolu şirketinin tarifeli sefer, yaz
aylarında da yaklaşık 250 havayolu şirketinin tarifesiz seferler yapmakta
olduğu,
Ülkemizde hava trafiği yoğun olan İstanbul, Antalya, Ankara, İzmir,
Dalaman ve Bodrum-Milas havaalanlarında yolcu ve uçak trafiğinin günün her
saatine ve haftanın her gününe dengeli dağıtımının yapılarak, havaalanlarının
en verimli şekilde kullanılması amacıyla, 3348 sayılı Kanunun verdiği yetki
çerçevesinde yerli ve yabancı havayolu taşıyacılarının uçuş tarifelerinin
Ulaştırma Bakanlığınca onaylanmasının gerekli olduğu, bu itibarla, uçuş
tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığının onayında kalmasının kamu hizmeti gerekleri
ve Bakanlığın görev ve yetkileri kapsamında ihtiyaç duyulduğu,
Anlaşılmaktadır.
Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda özetle;
Tasarının gerekçesinde de belirtildiği üzere yapılan değişikliğin bir
zaruretten kaynaklandığı, Tasarı ile ücret tarifelerinin belirlenmesinde ruhsat
sahibine serbestiyet getirildiği, Bakanlığın yetkisinin ise uçuş tarifeleri ile
ilgili olduğu, bu yetkinin Bakanlık uhdesinde bulunmasının ise havaalanlarında
uçuş saatlerinin düzenlenmesi ve böylece kargaşaya neden olunmaması bakımından
zorunlu bulunduğu,
İfade edilmiştir.
Müteakiben Komisyon üyelerince yapılan açıklamalarda;
Gerek Avrupa Birliği, gerekse
dünya ile entegrasyonun sağlanması için böyle bir düzenlemenin gerekli
ve yerinde olduğu, yapılan düzenleme ile yetki konusundaki sıkıntıların
aşılacağı ve rekabet piyasalarında entegrasyonun sağlanacağı,
Bakanlığın uçuş tarifelerini belirlemesinin belirli bir süreye bağlı olması gerektiği,
Şeklinde görüşler dile getirilmiştir.
Tasarının tümü üzerindeki görüşmelere müteakiben Tasarının;
Çerçeve 1 inci maddesi ile yürürlük ve yürütmeye dair 2 ve 3 üncü
maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı
ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
|
Sözcü |
|
|
|
|
Mustafa Gül |
Sefer Koçak |
|
Ahmet
Sancar Sayın |
|
|
|
|
Elazığ |
Ordu |
|
Antalya |
|
|
|
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
|
Kâtip |
Üye |
|
Üye |
|
|
|
|
Yusuf Kırkpınar |
Celal Esin |
|
Nidai Seven |
|
|
|
|
İzmir |
Ağrı |
|
Ağrı |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
|
Üye |
|
|
|
|
Mustafa Vural |
Hüsamettin Korkutata |
|
Mustafa Örs |
|
|
|
|
Antalya |
Bingöl |
|
Burdur |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
|
Üye |
|
|
|
|
Nevfel Şahin |
Osman Aslan |
|
Mustafa Yaman |
|
|
|
|
Çanakkale |
Diyarbakır |
|
Giresun |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
|
Üye |
|
|
|
|
Hüseyin Mert |
Fadlı Ağaoğlu |
|
Mehmet Çümen |
|
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
|
İzmir |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
|
Üye |
|
|
|
|
Kemal Albayrak |
Ali Sezal |
|
M. Turhan İmamoğlu |
|
|
|
|
Kırıkkale |
Kahramanmaraş |
|
Kocaeli |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
|
Üye |
|
|
|
|
Yaşar Canbay |
Veysi
Şahin |
|
Mümtaz Yavuz |
|
|
|
|
Malatya |
Mardin |
|
Muş |
|
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
Üye |
Üye |
|
Üye |
|
|
|
|
Osman Fevzi Zihnioğlu |
Mehmet Güneş |
|
Ahmet Erol Ersoy |
|
|
|
|
Sakarya |
Şanlıurfa |
|
Yozgat |
|
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRK SİVİL
HAVACILIK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN
TASARISI
MADDE 1. – 14.10.1983 tarihli ve 2920 sayılı TürkSivil HavacılıkKanununun 25
inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 25. – Ruhsat sahibi, ücret tarifeleri ile birlikte uygulama tarihini ticarî, malî ve
ekonomik koşullara uygun olarak belirler ve yürürlüğe koymadan 3 gün önce
üçüncü kişilere duyurur.
Uçuş tarifeleri, ruhsat sahibi tarafından belirlenir ve
Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra yürürlüğe girer.”
MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
BAYINDIRLIK,
İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRK SİVİL
HAVACILIK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN
TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
|
M. Yılmaz |
|
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
Devlet
Bakanı |
|
|
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
|
M. Keçeciler |
|
|
|
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı V. |
|
Devlet
Bakanı |
|
|
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
|
Y. Yalova |
|
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
Devlet
Bakanı |
|
|
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
|
R. K. Yücelen |
|
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
Devlet
Bakanı |
|
|
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
|
E. S. Gaydalı |
|
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
Devlet
Bakanı |
|
|
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
|
R. Önal |
|
|
|
|
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı V. |
|
İçişleri
Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
|
S. Tantan |
|
|
|
|
Dışişleri
Bakanı . |
Maliye
Bakanı |
|
Millî
Eğitim Bakanı |
|
|
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
|
M. Bostancıoğlu |
|
|
|
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
|
Ulaştırma
Bakanı |
|
|
|
|
K. Aydın |
Doç. Dr. O. Durmuş |
|
Prof. Dr. E. Öksüz |
|
|
|
|
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve
Sos. Güv. Bakanı |
|
Sanayi ve
Ticaret Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
|
A. K. Tanrıkulu |
|
|
|
|
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
|
Turizm
Bakanı |
|
|
|
|
M. C. Ersümer |
M. İ. Talay |
|
E. Mumcu |
|
|
|
|
Orman
Bakanı |
|
|
Çevre
Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
|
|
F. Aytekin |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|