Dönem : 21           Yasama Yılı : 3

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 654)

 

Türk Sivil Havacılık Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve

Turizm Komisyonu Raporu (1/838)

 

                 T.C.

    Başbakanlık

Kanunlar ve Kararlar

               Genel Müdürlüğü                11/4/2001                               

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-282/1747                                          

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Ulaştırma Bakanlığı’nca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulu’nca 5/4/2001 tarihinde kararlaştırılan “Türk Sivil Havacılık Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

    Bülent Ecevit

       Başbakan

 

GENEL GEREKÇE

14/10/1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun ticari hava işletmelerinin tarife uygulamalarına ilişkin 25 inci maddesinin, Avrupa Birliği mevzuatına uyumu da göz önüne alınarak değiştirilmesi neticesinde, tüm ruhsat sahibi hava taşıyıcılarının ücret tarifelerini serbestçe belirlemeleri mümkün olacaktır. Bu çerçevede, THY ve diğer ticari hava taşıyıcılarının ücret tarifelerini ticari, mali ve ekonomik koşullara uygun olarak belirlemeleri ve yürürlüğe koymaları, bunun yanı sıra uçuş tarifelerinin belirlenmesinde Ulaştırma Bakanlığının onay yetkisi korunmakla birlikte, tarife değişikliklerinin daha kısa sürede uygulamaya konulabilmesi öngörülmüştür.

Bilindiği üzere, Türk Hava Yolları A.O. (THY) 22/8/1990 tarihli ve 90/822 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile özelleştirme kapsam ve programına alınmış, 30/1/1999 tarihli ve 90/05 sayılı Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı ile  özelleştirme  stratejisi  belirlenmiştir.  Şirket  hisselerinin % 51’inin blok satış yöntemi ile özelleştirilmesi için Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından çalışmalar sürdürülmektedir.

Halen, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı dışında, yolcu taşımacılığı yapmak üzere toplam dokuz özel havacılık kuruluşu Ulaştırma Bakanlığından işletme ruhsatı almıştır. Üç yeni havacılık kuruluşu da ön izin almış olup, ruhsat aşamasına gelmiştir.

2/4/2001 tarihli ve 24362 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği (SHY-6A)’nin Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik ile sektöre yeni şirketlerin girmesi kolaylaştırılmıştır. Sektöre girecek işletmecilerle işletmeci sayısı daha da artacaktır.

Avrupa Birliği mevzuatına uyum da gözününe alınarak, tüm ruhsat sahibi hava taşıyıcılarının, ücret tarifelerini günün değişen ve gelişen ekonomik ve ticari koşullarına uygun olarak ve mevzuat çerçevesinde serbetçe belirlemeleri gerekmektedir.

2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun 25 inci maddesinde “Ruhsat sahibi, kur uygulamaları hariç olmak üzere uçuş ve ücret tarifelerini, Ulaştırma Bakanlığının onayını almadan ve asgari 15 gün önce üçüncü kişilere duyurmadan yürürlüğe koyamaz.” hükmü yer almaktadır. Havacılığın tüm dünyada olduğu gibi pahalı ve kâr marjı düşük bir sektör olması, ülkemizdeki birçok iç hat noktasında havayolu ile ulaşım potansiyelinin ve pazarın yetersiz olması ve bunların da ötesinde iç hat ücretlerinin onaylanmasının gerekliliği, özel havayolu şirketlerinin iç hat pazarına girmeleri konusunda caydırıcı bir etken olmakta ve rekabet ortamının oluşmasını engellemektedir. Ayrıca bu durum, dinamik bir sektörde faaliyet gösteren ve iç hat taşımalarında % 97 paya sahip olan THY’nin, petrol fiyatları gibi etkenler sebebiyle, maliyetteki ani değişiklikler karşısında ücret tarifelerini süratle ve yeterli oranda yeniden belirlemesini engellemekte ve uygulamaya koyma sürecindeki zaman kaybı, Şirketin zarara uğramasına neden olmaktadır. Bu nedenle, mevcut uygulama bugün için olduğu kadar, THY’nin özelleştirilme sürecinde ve sonrasında da çok önemli bir sorun olarak ortaya çıkmaktadır.

İç hatlarda ücret serbestisinin getirilmesi ile THY tarafından, iç hatlarda “farklı günlerde ve farklı saatlerde değişik ücret uygulaması” gibi ücret çeşitlendirmesine gidilerek etkin bir gelir yönetimi politikası oluşturulacaktır. THY’nca iç hatlarda ücretlerin aşırı artırılarak “mevcut hâkim durumun kötüye kullanılması” şeklinde bir uygulamaya gidilmesi, Avrupa Birliği rekabet mevzuatıyla paralel, hatta daha ağır düzenlemeler öngören 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde cezai müeyyide ile yaptırım altına alınmıştır. Bu husus, 4054 sayılı Kanun ile kurulan Rekabet Kurumunun görev alanına girmektedir. Rekabet Kurumu, “hâkim durumun kötüye kullanılması” halinde ihbar, şikâyet ya da Sanayi ve Ticaret Bakanlığının talebi üzerine, ihlale son verme konusunda harekete geçebileceği gibi doğrudan da ihlale son verme konusunda yetkilidir. Bu nedenle, ücret tarifelerinin belirlenmesi ve uygulamaya konulması açısından uygulamada sorun yaratan ve süreci uzatan Ulaştırma Bakanlığının onay yetkisine ihtiyaç bulunmamaktadır.

Ayrıca, 2920 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde yapılan değişiklikle, uçuş tarifelerinin de Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra yürürlüğe girmesi öngörülerek, mevcut düzenlemede yer alan asgari 15 gün önceden üçüncü kişilere duyurma zorunluluğu kaldırılmaktadır.

3348 sayılı Kanunun 12 nci maddesiyle Ulaştırma Bakanlığı, hava sahasının düzenliliğini, hava trafiğinin ve uçuş yollarının güvenirliğini sağlamakla görevli ve yetkili kılınmıştır.

Türkiye ile 82 ülke arasında yapılan ikili hava ulaştırması anlaşmaları çerçevesinde yurt dışından ülkemize 55 havayolu şirketi tarifeli sefer, yaz aylarında da yaklaşık 250 havayolu şirketi tarifesiz seferler yapmaktadır.

Ülkemizde hava trafiği yoğun olan İstanbul, Antalya, Ankara, İzmir, Dalaman ve Bodrum-Milas havaalanlarında yolcu ve uçak trafiğinin günün her saatine ve haftanın her gününe dengeli dağıtımı yapılarak, havaalanlarının en verimli şekilde kullanılması amacıyla, 3348 sayılı Kanunun verdiği yetki çerçevesinde yerli ve yabancı havayolu taşıyıcılarının uçuş tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığınca onaylanması gerekmektedir. Bu itibarla, uçuş tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığının onayında kalmasına, kamu hizmeti gerekleri ve Bakanlığın görev ve yetkileri kapsamında gerek görülmüştür.

Tasarı, bu amaçlarla hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. –  Madde ile, ruhsat sahibinin, ücret tarifeleri ile birlikte uygulama tarihini ticari, mali ve ekonomik koşullara uygun olarak belirlemesi ve yürürlüğe koymadan 3 gün önce üçüncü kişilere duyurması öngörülmekte, ayrıca uçuş tarifelerinin de, ruhsat sahibi tarafından belirlenerek Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra yürürlüğe girmesi hükme bağlanmaktadır.

Bilindiği gibi, havacılık, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de pahalı ve kâr marjı düşük bir sektördür ve ülkemizdeki birçok iç hat noktasında havayolu ile ulaşım potansiyelinin ve pazarın yetersiz olması ve bunların da ötesinde iç hat ücretlerinin onaylanmasının gerekliliği, özel havayolu şirketlerinin iç hat pazarına girmeleri konusunda caydırıcı bir etken olmakta ve rekabet ortamının oluşmasını engellemektedir. Ayrıca bu durum, dinamik bir sektörde faaliyet gösteren ve iç hat taşımalarında % 97 paya sahip olan THY’nin, ücret tarifelerini maliyetteki ani değişiklikler karşısında süratle ve yeterli oranda yeniden belirlemesini engellemekte ve karar alma ve uygulama sürecindeki zaman kaybı Şirketin zarara uğramasına yol açmaktadır. Bu nedenle, mevcut uygulama bugün için olduğu kadar, THY’nin özelleştirme sürecinde ve sonrasında da çok önemli bir sorun olarak ortaya çıkmaktadır.

Yeni düzenleme neticesinde, karar alma ve uygulama prosedüründeki gecikmeler ve aksamalar ortadan kaldırılarak, THY ve diğer ticari hava taşıyıcılarının tarifelerini ticari, mali ve ekonomik koşullara uygun olarak belirlemeleri ve yürürlüğe koymaları sağlanmaktadır. İç hatlarda ücret serbestisinin getirilmesi ile THY, iç hatlarda “farklı günlerde ve farklı saatlerde değişik ücret uygulaması” gibi ücret çeşitlendirmesine giderek etkin bir gelir yönetimi politikası oluşturacaktır. THY tarafından iç hatlarda ücretlerin aşırı artırılarak “mevcut hâkim durumun kötüye kullanılması” şeklinde bir uygulamaya gidilmesi, Avrupa Birliği rekabet mevzuatıyla, hatta daha ağır düzenlemeler öngören 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde esasen cezai müeyyide ile yaptırım altına alınmıştır. 4054 sayılı Kanun çerçevesinde Rekabet Kurumu, “hâkim durumun kötüye kullanılması” halinde ihbar, şikâyet ya da Sanayi ve Ticaret Bakanlığının talebi üzerine, ihlale son verme konusunda harekete geçebileceği gibi doğrudan da ihlale son verme konusunda yetkilidir.

İkinci fıkra ile getirilen düzenleme neticesinde ise, mevcut düzenlemede yer alan asgari 15 gün önceden üçüncü kişilere duyurma zorunluluğu kaldırılarak, uçuş tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra yürürlüğe girmesi öngörülmektedir. Bu şekilde, hava trafiğinin herhangi bir olumsuzluğa meydan verilmeden düzenli ve güvenli bir şekilde planlanabilmesi ve uygulanabilmesi için uçuş tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan sonra uygulanması hükmü de korunmuştur. Böylece, hem havayolu işletmecilerinin hem de havaalanı işletmesinin gerekli tedbirleri zamanında ve güvenli bir şekilde alması sağlanacaktır.

Madde 2. –  Yürürlük maddesidir.

Madde 3. – Yürütme maddesidir.

 

 

Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

      Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu

Esas No. : 1/838

Karar No. : 43                18/4/2001                                                               

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Ulaştırma Bakanlığınca hazırlanan ve Başbakanlıkça 11/4/2001 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve 16/4/2001 tarihinde Başkanlıkça Esas Komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen 1/838 esas numaralı “Türk Sivil Havacılık Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 18/4/2001 tarihli 18 inci birleşiminde Hükümeti temsilen Ulaştırma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı ve Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı temsilcilerinin katılmalarıyla incelenip görüşüldü.

Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;

14/10/1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun ticari hava işletmelerinin tarife uygulamalarına ilişkin 25 inci maddesinin, Avrupa Birliği mevzuatına uyumu da göz önüne alınarak değiştirilmesi neticesinde, tüm ruhsat sahibi hava taşıyıcılarının ücret tarifelerini serbestçe belirlemelerinin mümkün olacağı, bu çerçevede, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı ve diğer ticari hava taşıyıcılarının ücret tarifelerini ticari, mali ve günün ekonomik koşullarına uygun olarak belirlemeleri ve yürürlüğe koymaları, bunun yanı sıra uçuş tarifelerinin belirlenmesinde Ulaştırma Bakanlığının onay yetkisi korunmakla birlikte, tarife değişikliklerinin daha kısa sürede uygulamaya konulabilmesinin öngörüldüğü,

Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı’nın 22/8/1990 tarihli ve 90/822 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile özelleştirme kapsam ve programına alındığı, 30/1/1999 tarihli ve 90/05 sayılı Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı ile özelleştirme stratejisinin belirlendiği,

Halen, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı dışında, yolcu taşımacılığı yapmak üzere toplam dokuz özel havacılık kuruluşunun Ulaştırma Bakanlığından işletme ruhsatı aldığı, üç yeni havacılık kuruluşunun da ön izin aldığı ve ruhsat aşamasına geldiği,

2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun 25 inci maddesinde “Ruhsat sahibi; kur uygulamaları hariç olmak üzere uçuş ve ücret tarifelerini, Ulaştırma Bakanlığının onayını almadan ve asgari 15 gün önce üçüncü kişilere duyurmadan yürürlüğe koyamaz” hükmünün yer aldığı, havacılığın tüm dünyada olduğu gibi pahalı ve kâr marjı düşük bir sektör olduğu, ülkemizdeki birçok iç hat noktasında havayolu ile ulaşım potansiyelinin ve pazarın yetersiz olması ve bunların da ötesinde iç hat ücretlerinin onaylanmasının gerekliliği, özel havayolu şirketlerinin iç hat pazarına girmeleri konusunda caydırıcı bir etken olduğu ve rekabet ortamının oluşmasını engellediği, ayrıca bu durumun, dinamik bir sektörde faaliyet gösteren ve iç hat taşımalarında % 97 paya sahip olan Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı’nın, petrol fiyatları gibi etkenler sebebiyle, maliyetteki ani değişiklikler karşısında ücret tarifelerini süratle ve yeterli oranda yeniden belirlemesini engellediği ve uygulamaya koyma sürecindeki zaman kaybının Şirketin zarara uğramasına neden olduğu, bu nedenle, mevcut uygulamanın bugün için olduğu kadar, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı’nın özelleştirme sürecinde ve sonrasında da çok önemli bir sorun olarak görüldüğü,

İç hatlarda ücret serbestisinin getirilmesi ile Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı tarafından, iç hatlarda “farklı günlerde ve farklı saatlerde değişik ücret uygulaması” gibi ücret çeşitlendirmesine gidilerek etkin bir gelir yönetimi politikası oluşturulacağı, Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığınca iç hatlarda ücretlerin aşırı artırılarak “mevcut hâkim durumun kötüye kullanılması” şeklinde bir uygulamaya gidilmesinin, Avrupa Birliği rekabet mevzuatıyla paralel, hatta daha ağır düzenlemeler öngören 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde cezai müeyyide ile yaptırım altına alındığı, bu hususun 4054 sayılı Kanun ile kurulan Rekabet Kurumunun görev alanına girdiği, Rekabet Kurumunun “hâkim durumun kötüye kullanılması” halinde ihbar, şikâyet ya da Sanayi ve Ticaret Bakanlığının talebi üzerine, ihlale son verme konusunda harekete geçebileceği gibi doğrudan da ihlale son verme konusunda yetkili olduğu, bu nedenle, ücret tarifelerinin belirlenmesi ve uygulamaya konulması açısından uygulamada sorun yaratan ve süreci uzatan Ulaştırma Bakanlığının onay yetkisine ihtiyaç bulunmadığı,

Kanunun 25 inci maddesinde yapılan değişiklikle, uçuş tarifelerinin de Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra yürürlüğe girmesi öngörülerek, mevcut düzenlemede  yer  alan  asgari 15 gün önceden üçüncü kişilere duyurma zorunluluğunun kaldırıldığı,

3348 sayılı Kanunun 12 nci maddesiyle Ulaştırma Bakanlığının, hava sahasının düzenliliğini, hava trafiğinin ve uçuş yollarının güvenirliliğini sağlamakla görevli ve yetkili kılındığı,

Türkiye ile 82 ülke arasında yapılan ikili hava ulaştırması anlaşmaları çerçevesinde yurt dışından ülkemize 55 havayolu şirketinin tarifeli sefer, yaz aylarında da yaklaşık 250 havayolu şirketinin tarifesiz seferler yapmakta olduğu,

Ülkemizde hava trafiği yoğun olan İstanbul, Antalya, Ankara, İzmir, Dalaman ve Bodrum-Milas havaalanlarında yolcu ve uçak trafiğinin günün her saatine ve haftanın her gününe dengeli dağıtımının yapılarak, havaalanlarının en verimli şekilde kullanılması amacıyla, 3348 sayılı Kanunun verdiği yetki çerçevesinde yerli ve yabancı havayolu taşıyacılarının uçuş tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığınca onaylanmasının gerekli olduğu, bu itibarla, uçuş tarifelerinin Ulaştırma Bakanlığının onayında kalmasının kamu hizmeti gerekleri ve Bakanlığın görev ve yetkileri kapsamında ihtiyaç duyulduğu,

Anlaşılmaktadır.

Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda özetle;

Tasarının gerekçesinde de belirtildiği üzere yapılan değişikliğin bir zaruretten kaynaklandığı, Tasarı ile ücret tarifelerinin belirlenmesinde ruhsat sahibine serbestiyet getirildiği, Bakanlığın yetkisinin ise uçuş tarifeleri ile ilgili olduğu, bu yetkinin Bakanlık uhdesinde bulunmasının ise havaalanlarında uçuş saatlerinin düzenlenmesi ve böylece kargaşaya neden olunmaması bakımından zorunlu bulunduğu,

İfade edilmiştir.

Müteakiben Komisyon üyelerince yapılan açıklamalarda;

Gerek Avrupa Birliği, gerekse  dünya ile entegrasyonun sağlanması için böyle bir düzenlemenin gerekli ve yerinde olduğu, yapılan düzenleme ile yetki konusundaki sıkıntıların aşılacağı ve rekabet piyasalarında entegrasyonun sağlanacağı,

Bakanlığın uçuş tarifelerini belirlemesinin  belirli bir süreye bağlı olması gerektiği,

Şeklinde görüşler dile getirilmiştir.

Tasarının tümü üzerindeki görüşmelere müteakiben Tasarının;

Çerçeve 1 inci maddesi ile yürürlük ve yürütmeye dair 2 ve 3 üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen  kabul edilmiştir.

Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

 

Mustafa Gül

Sefer Koçak

Ahmet Sancar Sayın

 

 

 

Elazığ

Ordu

Antalya

 

 

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

 

 

Kâtip

Üye

Üye

 

 

 

Yusuf Kırkpınar

Celal Esin

Nidai Seven

 

 

 

İzmir

Ağrı

 Ağrı

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

Mustafa Vural

Hüsamettin Korkutata

Mustafa Örs

 

 

 

Antalya

Bingöl

Burdur

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

Nevfel Şahin

Osman Aslan

Mustafa Yaman

 

 

 

Çanakkale

Diyarbakır

Giresun

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

Hüseyin Mert

Fadlı Ağaoğlu

Mehmet Çümen

 

 

 

İstanbul

İstanbul

İzmir

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

Kemal Albayrak

Ali Sezal

M. Turhan İmamoğlu

 

 

 

Kırıkkale

Kahramanmaraş

Kocaeli

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

Yaşar Canbay

Veysi Şahin

Mümtaz Yavuz

 

 

 

Malatya

Mardin

Muş

 

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

Üye

Üye

Üye

 

 

 

Osman Fevzi Zihnioğlu

Mehmet Güneş

Ahmet Erol Ersoy

 

 

 

Sakarya

Şanlıurfa

Yozgat

 

 


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

 

 

TÜRK SİVİL HAVACILIK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA

KANUN TASARISI

 

MADDE 1. – 14.10.1983 tarihli ve  2920 sayılı TürkSivil HavacılıkKanununun 25 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Madde 25. – Ruhsat sahibi,  ücret tarifeleri ile birlikte uygulama tarihini ticarî, malî ve ekonomik koşullara uygun olarak belirler ve yürürlüğe koymadan 3 gün önce üçüncü kişilere duyurur.

Uçuş tarifeleri, ruhsat sahibi tarafından belirlenir ve Ulaştırma Bakanlığınca onaylandıktan 7 gün sonra yürürlüğe girer.”

 


MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

 

TÜRK SİVİL HAVACILIK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA

KANUN TASARISI

 

MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.


 

 

Bülent Ecevit

 

 

Başbakan

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

 

 

D. Bahçeli

H. H. Özkan

M. Yılmaz

 

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

 

K. Derviş

Prof. Dr. T. Toskay

M. Keçeciler

 

 

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

 

 

 

F. Ünlü

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

Y. Yalova

 

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

 

M. Yılmaz

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

R. K. Yücelen

 

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

 

H. Gemici

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

E. S. Gaydalı

 

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

 

F. Ünlü

Prof. Dr. A. Çay

R. Önal

 

 

 

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı V.

İçişleri Bakanı

 

 

 

Prof. Dr. H. S. Türk

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

S. Tantan

 

 

 

Dışişleri Bakanı .

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

 

 

 

İ. Cem

S. Oral

M. Bostancıoğlu

 

 

 

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

 

 

 

K. Aydın

Doç. Dr. O. Durmuş

Prof. Dr. E. Öksüz

 

 

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

 

 

Prof. Dr. H. Y. Gökalp

Y. Okuyan

A. K. Tanrıkulu

 

 

 

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

 

 

 

M. C. Ersümer

M. İ. Talay

E. Mumcu

 

 

 

Orman Bakanı

 

Çevre Bakanı

 

 

 

Prof. Dr. N. Çağan

 

F. Aytekin