ŞEKER
KANUNU
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1. – Bu Kanunun amacı, yurt içi talebin yurt içi
üretimle karşılanmasına ve gerektiğinde ihracata yönelik olarak Türkiye’de
şeker rejimini, şeker üretimindeki usul ve esaslar ile fiyatlandırma, pazarlama
şart ve yöntemlerini düzenlemektir.
Tanımlar
MADDE 2. – Bu Kanunun uygulanmasında;
a) Bakanlık :Sanayi ve Ticaret
Bakanlığını,
b) Müsteşarlık : Dış Ticaret
Müsteşarlığını,
c) Kurum : Şeker Kurumunu,
d) Kurul : Şeker Kurulunu,
e) Şeker : Beyaz şeker
(standart, rafine küp ve kristal şeker), yarı beyaz şeker, rafine şeker, ham
şeker ve kahverengi şeker olarak sınıflandırılan, pancar veya kamıştan üretilen
kristallendirilmiş sakaroz ile nişasta kökenli izoglukoz, likid ya da
kurutulmuş halde glukoz şurubu, sakaroz veya invert şeker veya her ikisinin
karışımının suda çözünmesinden meydana gelen şeker çözeltisi ve invert şeker
şurubu ile inülin şurubunu,
f) Pazarlama yılı : 1 Eylül ile
31 Ağustos tarihleri arasındaki dönemi,
g) A kotası : Yurt içi talebe
göre üretilen ve pazarlama yılı içinde iç pazara verilebilen şeker miktarını,
h) B kotası : A kotasının belli
bir oranına tekabül eden ve güvenlik payı için bulundurulmak üzere üretilen
şeker miktarını,
ı) C şekeri : A ve B kotaları
dışında üretilen ve yurt içinde pazarlanamayan şeker ile işlenmek üzere ihraç
kaydıyla temin edilen ham ve beyaz şekeri,
j) Şeker fabrikası : Şekeri
girdi olarak kullanan işletmeler hariç olmak üzere (e) bendinde tanımlanan
ürünler ile ham şekeri işleyerek şeker üreten işletmeyi,
k) Şirket : Bir veya birden
fazla sayıda şeker fabrikasını bünyesinde bulunduran ve/veya işleten tüzel
kişiliği,
l) Hammadde : Şeker üretiminde
kullanılan ana girdiyi,
m) İşlenmiş ürün : İşleme suretiyle
şekeri girdi olarak bünyesine alan mamul maddeyi,
n) İmalatçı-ihracatçı : İşlenmiş
ürünü üreten ve ihraç eden firmayı,
o) Depolama primi : Şekerin
üreticiden tüketiciye istikrarlı bir fiyat ile düzenli olarak ulaşmasını
sağlamak üzere depolama masraflarını karşılamak için yapılacak ödemeleri,
p) Depolama kesintisi : Şekerin
üreticiden tüketiciye istikrarlı bir fiyat ile düzenli olarak ulaşmasını
sağlamak üzere satış zamanlarından kaynaklanan tüm masrafları dengelemek
amacıyla şeker satış miktarları üzerinden yapılacak kesintileri,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kota ve Fiyat
Tespiti ile Şeker Ticareti
Kotalar ve kotaların tespiti
MADDE 3.- Şeker üretimi ve arzında istikrarı sağlamak
amacıyla pazarlanacak şeker miktarı, sakaroz kökenli ve diğer şekerler için
ayrı ayrı olmak üzere şeker türlerine göre, gerektiğinde dönemsel olarak
kotalar ile belirlenir. Nişasta kökenli şekerler için belirlenecek toplam A
kotası, ülke toplam A kotasının % 10'unu geçemez. Bakanlar Kurulu bu oranı,
Kurumun görüşünü alarak % 50'sine kadar
artırmaya, % 50'sine kadar eksiltmeye yetkilidir.
Sakaroz kökenli şekerler
dışındaki depolanabilir nitelikte olmayan diğer şekerler için B kotası
belirlenmez.
Şirketlerin A ve B kotaları her
yıl en geç 30 Haziran tarihine kadar, yurt içi şeker talebi, fabrikaların
işleme ve şeker üretim kapasiteleri gözönünde bulundurularak Kurul tarafından
müteakip beşer yıllık dönemler için tespit edilir.
Kotalar, fabrikaların üretim
süreleri ile son üç yıllık ortalama fiili günlük işleme kapasiteleri ve/veya
üretim miktarları ve randımanları esas alınmak suretiyle hesaplanır. İlk kez
üretime geçecek ve üç yaşın altındaki şeker fabrikaları ile bu Kanunun
yürürlüğe girmesinden önce kapasite artırım izni almış olan fabrikalar için
kota belirlenmesinde nominal üretim verileri esas alınır.
Yeni fabrika kurulabilmesi
ve/veya mevcut fabrikaların kapasitelerini artırabilmeleri için kota temin
etmeleri zorunludur. Şirketlere yeni kota tahsisine Kurul yetkilidir.
Kota iptal ve transferleri
MADDE 4. – Şirketler haklı bir sebebe dayanmadan iki yıl
üst üste kendilerine tahsis edilen kotalardan % 90’ın altında arz sağladıkları
takdirde, kota ile arz arasındaki fark kadar kota haklarını Kurulca
belirlenecek süre için kaybederler. Şirketler bu süre içinde kaybettikleri kota
hakkına karşılık yeni kota sağlayamazlar.
Şirketlere tahsis edilen
kotalar, Kurul tarafından belirlenecek süre içinde kullanılmadığı takdirde
iptal edilir.
Zorunlu hallerde pazarlama yılı
içinde kotalar arası şeker transferi yapılır. A kotasının bir kısmı
pazarlanamadığı takdirde, pazarlanamayan miktar gelecek yılın A kotasına
aktarılır ve bir sonraki yılın A kotası aktarılan miktar kadar düşürülür veya
cari pazarlama yılı içinde, şirketlerin talep etmesi durumunda ve Kurulca uygun
bulunması halinde pazarlanamayan A kotasının tamamı veya bir kısmı, aynı
pazarlama yılı içinde ihraç edilmek kaydıyla C şekerine aktarılabilir.
Şirketler yapacakları kapasite
değişikliklerine göre ve/veya mücbir sebeplerin tespiti durumunda Kurul kararı
ile bünyelerindeki fabrikalar arasında kota aktarımı yapabilirler.
Kotaların tespiti, tahsisi,
iptali ve transferleri ile yeni kota tahsisine ilişkin hususlar ve uygulamaya
ilişkin denetimler Bakanlık tarafından, Müsteşarlığın görüşü alınarak
çıkarılacak yönetmelik ile düzenlenir.
Hammadde ve şeker fiyatları
MADDE 5. – Şeker pancarı fiyatları her yıl, şeker
fabrikası işleten gerçek ve tüzel kişiler ile üreticiler ve/veya temsilcileri
arasında varılan mutabakata göre belirlenir. Buna ilişkin usul ve esaslar,
Bakanlık tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
Şeker üretiminde kullanılan
diğer hammaddeler ise şirketler tarafından üreticiler ve/veya piyasadan temin
edilir.
Şeker satış fiyatları, şeker
fabrikası işleten gerçek ve tüzel kişiler tarafından serbestçe belirlenir.
Şeker ihracat ve ithalatı
MADDE 6. – Dünya borsa fiyatları, iç fiyatlar, arz talep
dengesi, spekülatif etkiler ve diğer ilgili hususlar dikkate alınarak şeker
ticaretinde yapılması istenen düzenlemeler konusunda Kurul, Müsteşarlığa görüş
bildirir.
İmalatçı-ihracatçıların dahilde
işleme rejimi ve/veya benzer uygulamalar çerçevesinde hammadde veya yardımcı
madde olarak kullandıkları yabancı menşeli şeker, C şekeri kapsamında olup,
doğrudan veya işlenmiş ürün olarak yurt içinde pazarlanamaz. Bu kapsamda ithal
edilecek şeker için Kurul, Müsteşarlığa görüş bildirir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilât
MADDE 7.- Bu Kanun ve ilgili diğer mevzuatın
uygulanmasını sağlamak, uygulamayı denetlemek ve sonuçlandırmak, Kanunda
verilen yetkiler çerçevesinde düzenlemeler yapmak ve Kanunla verilen diğer
görevleri yerine getirmek ve yetkileri kullanmak üzere, kamu tüzel kişiliğine
sahip Şeker Kurumu kurulmuştur. Kurumun merkezi Ankara'dadır. Kurumun
organları, Şeker Kurulu ve hizmet birimlerinden oluşur. Kurum, Şeker Kurulu
tarafından yönetilir.
Kurumun ilişkili olduğu
Bakanlık, Sanayi ve Ticaret Bakanlığıdır.
MADDE 8.- Kurul, Kurumun karar organı niteliğinde olup,
bu Kanun kapsamındaki konularda her türlü kararları almak ve uygulamak üzere,
biri Başkan ve biri Başkanvekili olarak toplam yedi üyeden oluşur.
Kurul Başkanı, Kurumun da
Başkanıdır. Kurumu, idare ve yargı mercilerinde ve üçüncü kişilere karşı Başkan
temsil eder. Bu sorumluluk; Kurulun işleri ile ilgili olarak kamuya bilgi
verilmesi görevini de kapsar. Başkanvekili, Başkanın yokluğunda Başkanın tüm
görevlerini ve yetkilerini üstlenir.
Bakanlar Kurulu; Bakanlık, Tarım
ve Köyişleri Bakanlığı ile Müsteşarlığın bağlı olduğu Bakanlık, sakaroz kökenli
şeker üreten ve sermayesi kamuya ait olan Şirket ile pancar kooperatiflerinin
oluşturduğu üst birliğin göstereceği ikişer aday, sakaroz ve nişasta kökenli
şeker üreten şirketlerin her grubundan Türkiye'deki fabrikalarından nominal
üretim kapasitesinin son üç yıl ortalama üretimi en fazla olan iki şirketin
ayrı ayrı önerecekleri ikişer aday arasından birer üye olmak üzere bir Başkan
ve altı üye seçer ve atar. Başkanvekilini, Kurul üyeleri kendi aralarından
seçer.
Kurul Başkan ve üyelerine Yüksek
Planlama Kurulunca kamu iktisadi teşebbüsleri yönetim kurulu başkan ve üyeleri
için belirlenen ücret ödenir.
Kurul üyeliği görevi; 657 sayılı
Devlet Memurları Kanunu ile 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel
Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı
Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede
düzenlenen başka iş ve hizmet yasağının kapsamı dışındadır.
Kurul üyeleri; hukuk, iktisat,
mühendislik, işletme, uluslararası ilişkiler, kamu yönetimi veya maliye
dallarında yurt içi ya da yurt dışında en az dört yıllık yüksek öğrenim görmüş
(pancar kooperatiflerinin oluşturduğu üst birliği temsil eden üye için bu şart
aranmaz), mesleki açıdan yeterli bilgi ve deneyime sahip bulunan ve meslekleri
ile ilgili olarak kamu veya özel sektörde en az on yıl çalışmış kişiler
arasından seçilir. Üyelerde ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48
inci maddesinin (A) fıkrasının 1, 4, 5, 6 ve 7 numaralı bentlerinde belirtilen
şartlar aranır.
Kurul üyelerinin görev süresi
beş yıldır. Kurula atanan üyelerin, temsil ettikleri kuruluşlardaki
görevlerinden ayrılmaları halinde üyelikleri sona erer. Bu nedenle veya diğer
herhangi bir nedenle üyelikleri sona erenlerin yerlerine Bakanlar Kurulu
tarafından en geç bir ay içinde yeni bir üye seçilir ve bu maddede belirtilen
usule göre atamaları yapılır. Bu şekilde atananlar, yerine atandıkları üyelerin
sürelerini tamamlar.
Kurul, Başkanın daveti üzerine
ayda iki defadan az olmamak üzere üye tam sayısının salt çoğunluğu ile
toplanır. Kurul, Başkanın daveti veya en az üç üyenin yazılı isteği ve üye tam
sayısının salt çoğunluğu ile olağanüstü toplantı yapabilir. Toplantıyı Kurul
Başkanı veya yokluğunda Başkanvekili yönetir. Her bir toplantının gündemi
toplantıdan önce Başkan ya da yokluğunda Başkanvekili tarafından hazırlanarak
Kurul üyelerine bildirilir.
Kurul Başkan ve üyelerinin
toplantılara katılmaları esastır. Kurul üyelerinden mazereti olanların
toplantıdan önce mazeretlerini Kurul Başkanına bildirmeleri gerekir. Arka
arkaya dört toplantıya veya bir yıl içinde toplam on toplantıya mazeretsiz olarak
katılmayan üyeler istifa etmiş sayılırlar. Yerlerine bu maddede belirtilen
usullere göre yeni üye atanır.
Kurul, kararlarını üye tam
sayısının salt çoğunluğunun aynı yöndeki oyu ile alır. Kurul üyeleri çekimser
oy kullanamazlar.
Toplantı kararları ilgililere
Kurum tarafından duyurulur.
Kurulun görev ve yetkileri ile denetimi
MADDE 9.- Kurulun görev ve yetkileri şunlardır:
a) A ve B kotalarının tespiti,
iptal ve transferleri hakkında kararlar alır ve uygular.
b) Kurum harcamaları ve işlemleri, depolama primi, araştırma geliştirme faaliyetleri ile benzeri idarî giderler için kullanılmak üzere, faaliyetteki şirketlerin cari pazarlama yılına ait, yeni kurulan şirketlerin ise ilk pazarlama yılına ait A kotaları karşılığı şeker miktarının ilgili pazarlama yılı başındaki fabrika satış fiyatı üzerinden hesaplanacak tutarının binde beşini aşmamak üzere katılım paylarını belirler, bu konuda karar alır ve uygular. Her bir pazarlama yılı için Kurulca hesaplanarak Eylül ayının ilk haftasında şirketlere bildirilecek olan katkı payı tutarının onikide biri Eylül ayından başlamak ve takip eden takvim yılının Ağustos ayında tamamlanmak üzere, her ay sonunu takip eden yedi iş günü içinde Kurum özel hesabına aktarılır. Katılım paylarını yeniden belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir.
c) Şeker için depolama
kesintisinin yapılıp yapılmaması, prim ödenip ödenmemesi hususunda karar alır
ve uygular. Yurt içi üretim ve pazar işleyişlerinde bu Kanunun amaçlarına uygun
olarak düzenleme yapmaya, depolama kesintisini almaya, depolama prim
miktarlarını tayin, sarf ve mahsuba ilişkin kararlar alır.
d) İç fiyat, arz talep dengesi
ve spekülatif etkileri dikkate alarak şeker ticaretinde yapılması istenen
düzenlemeler konusundaki görüşlerini Müsteşarlığa bildirir.
e) Bu Kanunda öngörülen idarî
para cezalarını uygular.
f) Sektörle ilgili
araştırma-geliştirme faaliyetlerini yönlendirerek organizasyon sağlar ve
gerekli olduğu hallerde kaynak tahsis eder.
g) Bu Kanunun kendisine verdiği
görevleri yerine getirirken, gerekli gördüğü her türlü bilgiyi; kamu kurum ve
kuruluşları ile piyasada mal veya hizmet üreten, pazarlayan, satan gerçek ve
tüzel kişilerle, bunların her türlü birliklerinden isteyebilir. Kurul
tarafından istenen bilgiler tam ve doğru olarak, talep edilen süre dahilinde
ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından Kurula verilir.
h) Şirket ve bünyesindeki
fabrikalarda, görevleri ile ilgili konularda araştırma ve denetimde
bulunabilir. Bu amaçla gerektiğinde ilgili kurum, kuruluş ve kişilerden
yararlanabilir.
ı) Bu Kanunun amaçlarına uygun
olarak sektörle ilgili diğer hususlarda kararlar alır ve uygular.
j) Yurt içinde ve dışında konusu
ile ilgili kuruluşlarla işbirliği yapabilir, gerektiğinde bu kuruluşlara üye
olabilir.
Kurul üyeleri, Kurulun para,
para hükmündeki evrak, senet ve diğer mevcutlarına karşı işledikleri suçlar ile
bilanço, tutanak, rapor ve benzeri her türlü belge ve defterler üzerinde
işledikleri suçlardan dolayı memur sayılırlar ve haklarında 765 sayılı Türk
Ceza Kanununun İkinci Kitabının Üç ve Altıncı Bablarındaki hükümler uygulanır.
Kurul üyelerinin, görevlerini
yaptıkları sırada öğrendikleri gizli bilgileri açıklamaları halinde, haklarında
765 sayılı Türk Ceza Kanununun 229 uncu maddesi hükmü uygulanır ve Kuruldaki
görevlerine son verilir. Bu kişiler Kurul üyeliğine tekrar seçilemezler.
Kurul, ticarî sırlar ve gizli
rekabet bilgileri de dahil olmak üzere, ticarî açıdan hassas olan her türlü
bilginin açıklanmasını engelleyecek usul ve esasları belirlemek ve uygulamakla
görevlidir.
Kuruma ait gelirler, Türkiye'de
yerleşik bankalarda açılacak hesaplarda toplanır. Bu hesaplardan Kurul, bu
Kanunun amaçlarına uygun olarak harcama
yapmaya yetkilidir.
Kurumun denetimi Başbakanlık
Yüksek Denetleme Kurulu tarafından yapılır.
Hizmet birimleri
MADDE 10.- Kurum hizmetlerinin gerektirdiği görevler,
hizmet birimleri tarafından yürütülür. Bu Kanuna ekli cetvelde yer alan
personel, 1475 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre istihdam edilir. Söz konusu
ekli cetvelde yer alan kadrolarda toplam sayı aşılmamak üzere unvan ve statü
değişikliği yapmaya, söz konusu sayının altında personel istihdam etmeye Kurul
yetkilidir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ceza Hükümleri
İdarî para cezaları
MADDE 11. – B kotası şekeri bulundurmayan veya Kurul
kararı dışında satan ya da bedelsiz devreden gerçek ve tüzel kişiler hakkında,
bulundurmadığı veya elinden çıkardığı şeker miktarının, tespitin yapıldığı
tarihteki fabrika satış fiyatı üzerinden hesaplanacak tutar kadar Kurulca idarî
para cezası verilir.
C şekerini Kurul kararı dışında iç piyasada satan veya bedelsiz devredenler hakkında birinci fıkrada öngörülen cezalar uygulanır.
Kurulun bilgi ve kararı dışında
şirketlerin, fabrikaları arasında kota aktarımı yapmaları halinde her biri için
ayrı ayrı olmak üzere, aktardıkları şeker miktarının, tespitin yapıldığı
tarihteki fabrika satış fiyatı üzerinden hesaplanacak tutar kadar Kurulca idarî
para cezası verilir.
Bu Kanun hükümlerine aykırı
olarak, şirketlerin birbirleri arasında kota aktarımı yapmaları halinde her
biri için ayrı ayrı olmak üzere, aktardıkları kota karşılığı şeker miktarının,
tespitin yapıldığı tarihteki fabrika satış fiyatı üzerinden hesaplanacak tutar
kadar Kurulca idarî para cezası verilir.
Bu Kanunun amaçlarına aykırı
olarak, şirketler tarafından A ve B kotası dışında temin edildiği tespit edilen
şekerin doğrudan veya dolaylı olarak iç piyasada satılması veya devredilmesi
halinde bu fiili işleyenler hakkında bu maddenin birinci fıkrasında öngörülen
cezalar uygulanır.
Kurul tarafından bilgi isteme
veya yerinde inceleme hallerinde; istenen bilgilerin yanlış, eksik veya
yanıltıcı olarak verildiğinin saptanması veya hiç bilgi verilmemesi ya da
yerinde inceleme imkânının verilmemesi hallerinde, bu fiili işleyen şirketler
yedi gün içinde bilgilerin verilmesi ve/veya inceleme imkânının sağlanması için
ihtar edilir. Bu süre zarfında bilgilerin verilmemesi ve/veya inceleme
imkânının sağlanmaması halinde, şirketlerin Kurulca cari pazarlama yılı için
tahsis edilen A kotası miktarının cari pazarlama yılı başındaki fabrika satış
fiyatı üzerinden hesaplanacak tutarının % 3'üne kadar idarî para cezası
verilir.
İdarî para cezalarının
verilmesini gerektiren fiillerin tekrarı halinde verilecek para cezası, önceki
ceza tutarının iki katı olarak uygulanır.
Tahsil edilen idarî para
cezalarının % 10'u Kurum özel hesabına aktarılır, kalan miktar bütçeye gelir
yazılmak üzere Hazine hesaplarına intikal ettirilir.
İdarî para cezaları 7201 sayılı
Tebligat Kanunu hükümlerine göre tebliğ edilir.
İdari para cezalarına karşı
tebliğ tarihinden itibaren otuz gün içerisinde yetkili idare mahkemesine itiraz
edilebilir. Yapılacak itirazlar idarî para cezalarının yerine getirilmesini
durdurmaz.
Kesinleşen idarî para
cezalarının tahsilinde 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanun hükümleri uygulanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikler
MADDE 12.- Kurumun yönetim ve temsili, Kurulun çalışma
usul ve esasları ile hizmet birimlerinin çalışma usul ve esasları, depolama
kesinti ve primi ile ilgili düzenlemeler ve diğer hususlar, bu Kanunun yayımı
tarihinden itibaren dört ay içinde Bakanlık tarafından çıkarılacak
yönetmeliklerle belirlenir.
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
MADDE 13. – 22.6.1956
tarihli ve 6747
sayılı Şeker Kanunu ile 10.9.1960 tarihli ve 79 sayılı
Millî Korunma Suçlarının Affına, Millî Korunma Teşkilât, Sermaye ve Fon
Hesaplarının Tasfiyesine ve Bazı Hükümler İhdasına Dair Kanunun 8 inci maddesi
yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1. – 6747 sayılı Şeker Kanununa uygun olarak yurt
içinde şeker fabrikası kurup işletmek üzere Bakanlar Kurulundan izin alan,
ancak henüz üretime geçmeyen gerçek ve tüzel kişilerin kota hakkı saklıdır. Bu
hak, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş yıl süre ile geçerlidir.
Bu süre içinde kota, hak sahibince başkasına devredilemez.
GEÇİCİ MADDE 2. – Kanunun yürürlüğe girmesinden sonra, Kurul
hammadde ekim dönemini dikkate alarak ilk pazarlama yılını belirler. İlk kota
tespiti, bu pazarlama yılı baz alınarak yapılır.
GEÇİCİ MADDE 3. – İlgili kuruluşlar, kurul üye adaylarını bu
Kanunun yürürlüğe girmesini izleyen bir ay içerisinde Bakanlığa bildirirler. Bu
süreyi takip eden bir ay içerisinde Kurul Başkan ve üyeleri atanır.
GEÇİCİ MADDE 4.- Kurul
ve hizmet birimlerinin oluşumu tamamlanıncaya kadar bu Kanunda belirtilen iş ve
işlemler ile gerekli harcamalar Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlüğü
tarafından yerine getirilir.
GEÇİCİ MADDE 5. – Kurulca belirlenecek ilk pazarlama yılı
başında stokunda şeker bulunduran şirketlerin talep etmeleri halinde şeker
stoklarının tamamı veya bir kısmı Kurul kararı ile C şekeri kapsamına alınır.
GEÇİCİ MADDE 6. – Şeker Kurulu üyelerinin seçilip atanması ile
ilgili 8 inci maddedeki sakaroz kökenli şeker üreten ve sermayesi kamuya ait
şirketin önereceği iki aday arasından seçilerek belirlenecek üyelik,
özelleştirme suretiyle kamu payının devredilmesi halinde, sakaroz kökenli şeker
üreten şirketlerin Türkiye’deki fabrikasından son üç yıl ortalama üretimi en
fazla olan ikinci şirkete ait olur.
GEÇİCİ MADDE 7. – 2001 yılı pancar fiyatı Bakanlar Kurulu
tarafından belirlenir.
GEÇİCİ MADDE 8. – Uluslararası kuruluşlar ile yapılan
anlaşmalar çerçevesinde, Bakanlar Kurulu, Kurum ve organlarının görev, yetki ve
görev süresini 31.12.2004 tarihinde yeniden belirler.
Yürürlük
MADDE 14. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(1) SAYILI LİSTE
HİZMET BİRİMLERİNDE
İSTİHDAM EDİLECEK
PERSONELE İLİŞKİN
CETVEL
Unvan
|
Adet
|
Genel Sekreter |
1 |
Genel Sekreter Yardımcısı |
1 |
Uzman |
20 |
Uzman Yardımcısı |
10 |
İdarî Personel |
25 |