TELGRAF
VE TELEFON KANUNU, POSTA, TELGRAF VE TELEFON
İDARESİNİN
BİRİKTİRME VE YARDIM SANDIĞI HAKKINDA
KANUN
İLE ULAŞTIRMA BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT VE
GÖREVLERİ
HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASI
HAKKINDA KANUN
Kanun No. 4673 |
|
Kabul Tarihi : 12.5.2001 |
MADDE 1.– 4.2.1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve
Telefon Kanununun değişik
1 inci maddesinin ikinci ve
dokuzuncu fıkraları aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
Şirkette kamu payı % 50'nin
altına düşünceye kadar ana sözleşmede yapılacak değişikliklerde Ulaştırma Bakanının görüşü alınır.
Türk Telekom, bu Kanun ve özel
hukuk hükümlerine tâbi bir anonim şirkettir. Bu Kanun hükümleri saklı kalmak
üzere, kamu iktisadi teşebbüsleri de dahil, sermayesinin yarısından fazlası
kamuya ait olan kamu kurum, kuruluş ve ortaklıklarına uygulanan mevzuat Türk
Telekoma uygulanmaz. Sermayesinin yarısından fazlası kamuda kaldığı sürece,
Türkiye Büyük Millet Meclisi denetimine ilişkin 2.4.1987 tarihli ve 3346 sayılı
Kanunun 9 uncu maddesi hükümleri uygulanır. 16.7.1965 tarihli ve 697 sayılı
Kanun ile millî güvenlik ve kamu düzeniyle sıkıyönetim ve seferberlik
hallerinde telekomünikasyon hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin özel kanunların
hükümleri saklıdır.
MADDE 2.- 406 sayılı Kanunun değişik 2
nci maddesinin (c) bendinin birinci alt bendinin sonuna aşağıdaki cümle
eklenmiş, (f) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Ancak, Türk
Telekomdaki kamu payı
% 50'nin altına düştüğünde, Türk Telekomun tüm tekel hakları 31.12.2003
tarihinden önce de olsa ortadan kalkmış olur.
f) Kurum; Türk Telekom dahil
işletmecilerle imzaladığı sözleşmelerin ve verdiği genel izin ve
telekomünikasyon ruhsatlarının şartlarına uyulmasının sağlanması için gereken
tedbirleri almaya, faaliyetlerin mevzuat ile görev ve imtiyaz sözleşmesi,
telekomünikasyon ruhsatı veya genel izin şartlarına uygun yürütülmesini izleme
ve denetlemeye, aykırılık halinde ilgili işletmecinin bir önceki takvim
yılındaki cirosunun % 3'üne kadar idarî para cezası uygulamaya, millî güvenlik,
kamu düzeni veya kamu hizmetinin gereği gibi yürütülmesi amaçlarıyla gerekli
tedbirleri almaya, gerektiğinde tesisleri tazminat karşılığında devralmaya ya
da ağır kusur halinde imtiyaz sözleşmesini, telekomünikasyon ruhsatını ya da genel
izni iptal etmeye yetkilidir.
MADDE 3. – 406 sayılı Kanunun ek 17 nci
maddesinin birinci, ikinci, üçüncü ve yedinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
Türk Telekomun, yetkili kurullarında alınacak kararlarda, devamı süresince tekel mahiyetinin yaratabileceği sakıncalar da dahil, ekonomi ve güvenlik ile ilgili olarak millî yararların korunması amacıyla Devlete söz ve onay hakkı verecek bir adet imtiyazlı hisse dışındaki tüm hisseleri satılabilir. İmtiyazlı hisse, millî yararların korunması amacıyla ana sözleşme değişiklikleri, yeni şirketler kurulması veya kurulu bulunan şirketlere iştirak edilmesi, uluslararası telekomünikasyon birliklerine katılınması veya uluslararası anlaşmalara taraf olunması, yönetim kontrolünü etkileyecek oranlardaki nama yazılı hisselerin devri ve nama yazılı hisselerin devrinin pay defterine işlenmesi konularında söz ve onay yetkisine sahiptir.
İmtiyazlı hisseyi temsilen
Hazine Müsteşarlığı, Türk Telekom Yönetim Kurulunda bir üye bulundurur.
İmtiyazlı hisse sahibinin Genel Kurula katılma ve konuşma hakkı vardır.
İmtiyazlı hisse sahibi sermaye artırımlarına katılmaz, kârdan pay almaz.
Yabancı gerçek veya tüzel
kişilerin Türk Telekomdaki hisse oranı % 45’i geçemez ve bunlar doğrudan ya da
dolaylı olarak şirketin çoğunluk hisselerine sahip olamazlar. Yabancı gerçek ve
tüzel kişilere Türk Telekomun yönetim ve denetiminde oy çoğunluğu sağlanamaz.
Tüm satış işlemlerinde bu şart ve karşılıklılık ilkesi göz önünde bulundurulur.
Türk Telekom hisselerinin
satışında Türk Telekom ile T.C. Posta ve Telgraf Teşkilâtı Genel Müdürlüğü
çalışanları ve küçük tasarruf sahiplerine % 5 pay ayrılır. Bu payın satışı
halka arz yöntemiyle ve sermaye piyasası mevzuatına uygun olarak
gerçekleştirilir. Değer tespiti sonuçları ile satışa sunulacak hisselerin ne
kadarının ve hangi satış yöntemiyle satılacağına, çalışanlar ve küçük tasarruf
sahiplerine ayrılan % 5’lik payın ne oranda satılacağına, Özelleştirme İdaresi
Başkanlığının görüşü ve Ulaştırma Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar
Kurulunca karar verilir. Blok satışta ihale şartları ihale tarihinden en az
kırkbeş gün önce, kesinleşmiş ihale sonuçları onbeş gün içinde Resmî Gazetede
ve Türkiye çapında yayımlanan yüksek tirajlı iki gazetede, yurt dışında ise
uygun görülecek basın veya yayın organıyla en az bir defa yayımlanır. Hisselerin blok satışında 4046
sayılı Kanunda yer alan kapalı teklif usulü uygulanır. Satışa ilişkin nihai devir
işlemleri Bakanlar Kurulunca onaylanır.
MADDE 4. –
406 sayılı Kanunun
ek 19 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Ek Madde 19.– Türk Telekomdaki kamu hisselerinin satışı ile telekomünikasyon hizmetlerine ilişkin GSM görev ve imtiyaz sözleşmeleri ile telekomünikasyon ruhsatı ve genel izinlerden elde edilecek gelirlerin tamamı Hazineye devredilir.
MADDE 5. – 406 sayılı Kanunun ek 21 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Ek Madde 21. – Bu Kanun gereğince hisse değerini tespit etmek üzere değerlendirme komisyonu, tespit edilen ve Bakanlar Kurulunca onaylanan hisse değeri üzerinden satış ve ihale işlemlerini yürütmek üzere de ihale komisyonu kurulur. Komisyonlar, ikisi Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, ikisi Ulaştırma Bakanlığı ve biri Hazine Müsteşarlığı temsilcilerinden olmak üzere beş üyeden oluşturulur. Her üye için aynı kurumdan olmak üzere bir yedek üye de seçilir. Komisyonlara Özelleştirme İdaresi Başkanlığı temsilcilerinden birisi başkanlık yapar. Komisyon üyelerinde işletme, ekonomi, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, istatistik, mühendislik dallarında lisans düzeyinde yüksek öğrenim görmüş olma şartı aranır. Ancak lisans düzeyinde bir öğrenimden sonra sayılan dallarda lisansüstü öğretim yapanlar da komisyonlara üye olabilirler.
Komisyon üyelerinin hizmet
süresi bir yıldır. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir. Hukuki veya
fiili nedenlerle komisyona katılamayan asıl üyenin yerine yedeği çağrılır.
Komisyonlar üyelerinin tamamının katılımı ile toplanır. Komisyonlar kararlarını
en az üç üyenin mutabakatı ile alır. Değerlendirme ve ihale komisyonlarına
yardımcı olmak üzere, komisyon kararlarına katılmamak şartıyla yerli ve yabancı
danışmanlar görevlendirilebilir. Danışman seçimi komisyonların önerisi üzerine
Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca yapılır.
Komisyonların sekretarya
hizmetleri Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca yerine getirilir. Komisyon
üyeleri aylık ödenek, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer malî sosyal hak ve
yardımları kurumlarınca ödenmek kaydıyla komisyonda görev yaptıkları zaman
dilimlerinde asli görevlerinden izinli sayılırlar.
Değerlendirme ve ihale
komisyonlarının çalışmalarına ilişkin tüm giderler Özelleştirme Fonundan
karşılanır.
Danışmanlar ile danışmanlık
hizmet sözleşmesini ve halka arz aşamasında gerekli aracılık yüklenim
sözleşmesini imzalamaya ihale komisyonunun önerisi üzerine Özelleştirme İdaresi
Başkanlığı yetkilidir.
MADDE 6. – 406 sayılı Kanunun ek
22 nci maddesinin (a) bendinde "Personelin statüsü:"
ifadesinden sonra gelmek üzere "Türk Telekomdaki kamu payı % 50'nin altına
düşünceye kadar, Türk Telekom Yönetim Kurulu üyeliklerine atanacaklarda Devlet
memurluğuna atanabilme genel şartlarına sahip olma ve en az dört yıllık yüksek
öğrenim görme şartları aranır." ifadesi eklenmiş, aynı bentte yer alan
"telekomünikasyon alanında sekiz yıl tecrübeye sahip ve" ifadesi
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 7. – 406 sayılı Kanuna aşağıdaki
maddeler eklenmiştir.
EK MADDE 27. – Bu Kanunda ve
diğer mevzuatta Ulaştırma Bakanlığına, görev sözleşmesi veya imtiyaz sözleşmesi
yapma veya telekomünikasyon ruhsatı veya genel izin verme yetkisi ile bu
yetkiye ilişkin yapılacak düzenlemeler ile ilgili her türlü göreve yönelik
yapılan atıflar Kuruma yapılmış sayılır.
İmtiyaz sözleşmesi akdedilerek
yürütülecek olan telekomünikasyon hizmetleri veya alt yapısına yönelik
yetkilendirmeye ilişkin plânlar Kurum tarafından hazırlanır. Kurum tarafından
hazırlanan bu plânlar Ulaştırma Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu
tarafından onaylanır ve Kurum tarafından yürütülür.
Görev ve imtiyaz sözleşmeleri,
telekomünikasyon ruhsatı ve genel izinlerin asgari değerleri, Kurumun teklifi
üzerine Bakanlar Kurulu tarafından belirlenir.
EK MADDE 28. – Türk Telekom ile
Türk Silahlı Kuvvetleri, Millî Savunma Bakanlığı ve ülke güvenliği, emniyet ve
asayiş ile ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında telekomünikasyon
hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin olarak imzalanan ve imzalanacak tüm sözleşme ve protokollerin geçerliliği
devam eder.
EK MADDE 29. – Türk Telekom
hisselerinin satışı sonucu kamu payının % 50'nin altına düşmesi durumunda,
hisse devir sözleşmesinin imzalanmasından itibaren otuz gün içerisinde, Türk
Telekomda ek 22 nci maddenin (a) bendi uyarınca belirlenen asli ve sürekli
görevlerde çalışan personel, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tâbi kadrolu
ve sözleşmeli personel ile kapsam dışı personelin listesi Devlet Personel
Başkanlığına bildirilir. Bu personel, Devlet Personel Başkanlığınca otuz gün
içerisinde başka kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilir. Nakle ilişkin usul ve
esaslar Devlet Personel Başkanlığınca bu Kanunun yayımından itibaren altmış gün
içerisinde çıkarılacak yönetmelik ile belirlenir.
Nakledilecek personelin başka
kamu kurum ve kuruluşuna atanarak burada göreve başlamasına kadar geçecek
süredeki aylık, ücret, ikramiye, zam ve tazminatlar ve sosyal hak ve yardımlar
ile bu döneme ilişkin harcırah, sağlık yardımı gibi özlük hakları Hazine
tarafından ödenir. Bunlardan T.C. Emekli Sandığına tâbi olanların bu süre
içinde Sandıkla olan ilgileri devam eder.
Sözleşmeli statüde veya kapsam
dışı personel olarak çalışanların 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbi
kurumlara nakledilerek Devlet memuru statüsüne geçirilmesi halinde sözleşmeli
statüde veya kapsam dışı olarak geçen hizmet süreleri, aynı Kanunun ek geçici
1, 2 ve 3 üncü maddelerine göre, 458 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri
de dikkate alınmak suretiyle, öğrenim durumlarına göre yükselebilecekleri
tavanı aşmamak kaydıyla kadro şartı aranmaksızın kazanılmış hak aylık, derece
ve kademelerinin tespitinde değerlendirilir.
Kamu kurum ve kuruluşlarına
atanan personelin atandıkları tarihteki kadro ve pozisyonlara ait aylık, ücret,
ek gösterge, ikramiye, her türlü zam ve tazminat haklarının veya sözleşme
ücretlerinin net tutarının, nakledildiği kuruluş mevzuatına göre hakedeceği
aylık, ek gösterge, varsa ikramiye, her türlü zam ve tazminat haklarının veya
sözleşme ücretinin (varsa ikramiye dahil) net tutarından fazla olması halinde
aradaki fark giderilinceye kadar, herhangi bir kesintiye tâbi tutulmaksızın
tazminat olarak Hazinece ödenir.
Ancak bu madde gereğince
nakledilen personelden 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı
cetvelde belirtilen personelin, eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge ve her
türlü zam ve tazminat (ek tazminat hariç) hakları şahıslarına bağlı olarak atandıkları
görevlerde kaldıkları sürece saklı tutulur. Ek 22 nci maddenin (a) bendi
uyarınca asli ve sürekli görevlere ilişkin kadrolarda çalışmakta iken bu madde
gereğince nakledilen personelin aylık ücretleri ile ikramiyeleri tutarının 399
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelde yer alan emsali
kadrolar için belirlenen aylık, ek gösterge, ikramiye, her türlü zam ve
tazminat haklarıyla eşit olmasından
itibaren, emsali durumdaki kadrolara ait aylık, ek gösterge ve her türlü zam ve
tazminat (ek tazminat hariç) hakları şahıslarına bağlı olarak atandıkları
görevde kaldıkları sürece saklı tutulur. 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname
gereğince (I) sayılı cetvele tâbi iken 4502 sayılı Kanunun geçici 4 üncü
maddesinin üçüncü fıkrası hükümleri çerçevesinde daha önce nakil işlemi
gerçekleştirilenler de bu madde hükmünden yararlanırlar.
Türk Telekom hisselerinin satışı
sonucu kamu payının % 50'nin altına düşmesinden itibaren bir yıl içinde, 1475
sayılı İş Kanununa göre çalışanların hizmet akitlerinin haklı neden olmaksızın
işveren tarafından feshedilmesi veya 1475 sayılı İş Kanununa göre haklı
nedenlerle (emeklilik dışında) kendileri tarafından feshedilmesi sonucunda
işsiz kalanlar 4046 sayılı Kanunun 21 inci maddesinde belirtilen iş kaybı
tazminatı ve diğer hizmetlerden yararlanırlar. Bu husustaki işlemlerin
yürütülmesinden Türkiye İş Kurumu görevli, yetkili ve sorumludur. Bu madde
uyarınca Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından yapılması gereken ödemeler
Hazine tarafından yapılır.
MADDE 8.- 22.12.1941 tarihli ve 4157 sayılı Posta, Telgraf ve Telefon İdaresinin
Biriktirme ve Yardım Sandığı Hakkında Kanunun 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
Madde 1. – Bu Kanun ile kurulmuş
olan ve yeni bir düzenlemeye kadar geçerliliğini koruması öngörülen Posta,
Telgraf ve Telefon İdaresinin Biriktirme ve Yardım Sandığı bu Kanunla ikiye
ayrılır; hak ve yükümlülüklerinin devamını sağlamak üzere iki ayrı "Posta
ve Telgraf Teşkilâtı Biriktirme ve Yardım Sandığı" ile "Türk Telekom
Personeli Biriktirme ve Yardım Sandığı" kurulmuştur.
PTT ve Türk Telekomun % 50 ve
daha fazla hissesine sahip olduğu iştirak ve şirketlerinde çalışan personel de
bu sandıklara üye olabilir.
Sandıkların gelirleri;
a) Üye olan personelden alınacak
aidattan,
b) Gayrimenkul ve menkullerinin
satış, kira ve işletilmesinden elde edilecek gelirlerden,
c) Sandık mevcudunun faizleri,
teberrulardan elde edilecek gelirlerden,
d) Şirket, iştirak ve ticarî
işletmeler ile bunların devir ve kiralamalarından elde edilecek gelirlerden,
e) Diğer gelirlerden,
Oluşur.
Sandıkların idaresi Genel
Kurullarında ayrı ayrı çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir. Sandıklarla ilgili
yeni düzenlemeler yapılıncaya kadar mevcut mevzuatın bu Kanuna aykırı olmayan
hükümlerinin uygulanmasına devam olunur.
MADDE 9. – 4157 sayılı Kanuna aşağıdaki
madde eklenmiştir.
EK MADDE 1. – Bu Kanunda ve diğer mevzuatta Türkiye Cumhuriyeti Posta, Telgraf ve Telefon İşletmesi Genel Müdürlüğüne yapılan atıflar ilgisine göre Türkiye Cumhuriyeti Posta ve Telgraf Teşkilâtı Genel Müdürlüğü ile Türk Telekomünikasyon Anonim Şirketi Genel Müdürlüğüne yapılmış sayılır.
MADDE 10. – 4157 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1. – Posta ve Telgraf Teşkilâtı Biriktirme ve Yardım Sandığı ile Türk Telekom Personeli Biriktirme ve Yardım Sandığı bu Kanun yayımlandığı tarihten itibaren bir ay içinde Olağanüstü Genel Kurullarını toplayarak Yönetim Kurullarını oluştururlar.
Posta, Telgraf ve Telefon İdaresinin
Biriktirme ve Yardım Sandığının her türlü mevcudu, varlığı, borç ve
yükümlülükleri o günkü bakiyeleri ile; Posta ve Telgraf Teşkilâtı Biriktirme ve
Yardım Sandığı ile Türk Telekom Personeli Biriktirme ve Yardım Sandığı arasında
T.C. Posta ve Telgraf Teşkilâtı Genel Müdürlüğü ile Türk Telekom
çalışanlarından halen üye olanların nemalandırılmış toplam birikimleri anlamına
gelen emeklilik yardımlarının toplamları oranında tasfiye edilir. Aynı tasfiye
kuralları ve oranları Sandığın tüm menkul ve gayrimenkul mal varlıklarının
bölüşümünde de kullanılır.
Tasfiye işlemi bu Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihten başlayarak, T.C. Posta ve Telgraf Teşkilâtı Genel
Müdürlüğü ile Türk Telekom Teftiş Kurullarından üçer başmüfettiş
görevlendirilerek yapılır. Tasfiye işlemi altı ayda tamamlanır. Bölünme ile
ilgili işlemler her türlü vergi, resim, harç ve fondan muaftır.
Tasfiye bitimi itibarıyla bir ay
içerisinde ayrılmadan önceki Tüzük ve Yönetmelikler çerçevesinde olağanüstü
Genel Kurulları yapılır. Posta, Telgraf ve Telefon İdaresinin Biriktirme ve
Yardım Sandığının halen çalışan personeli sandıklarının ihtiyaçları
doğrultusunda özlük hakları ile paylaştırılırlar.
MADDE 11. – 9.4.1987 tarihli ve 3348 sayılı Ulaştırma Bakanlığının Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunun 13 üncü maddesinin (g) bendi yürürlükten
kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1. – 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun ek 17 nci maddesinde düzenlenen imtiyazlı hisse ve kapsamı, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde Şirket ana sözleşmesine dahil edilir.
GEÇİCİ MADDE 2. –
Ulaştırma Bakanlığı ile görev, GSM görev veya imtiyaz sözleşmesi
imzalayarak veya Ulaştırma Bakanlığından telekomünikasyon ruhsatı veya genel
izin alarak halihazırda hizmet veren işletmecilerle Kurum, bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde, karşılıklı mutabakat
sağlayarak, bu Kanuna ve Kurum düzenlemelerine aykırı olmayacak şekilde
sözleşmelerde değişikliklere gidebileceklerdir. Ancak, görev sözleşmesinde millî güvenlik ve kamu düzeni ile ilgili olarak yer alan hükümler
geçerliliğini korur. Kurum, taraflar arasında mutabakat sağlanarak
sözleşmelerin yenilenmesi sürecinde, Hazine payı ile ilgili maddelerin düzenlenmesinde
Hazine Müsteşarlığının görüşünü almak zorundadır.
Bu süre içinde mutabakat
sağlanamaması halinde, Ulaştırma Bakanlığı ile görev, GSM görev veya imtiyaz
sözleşmesi imzalayarak veya Ulaştırma Bakanlığından telekomünikasyon ruhsatı
veya genel izin alarak halihazırda hizmet veren işletmeciler anılan süre
sonundan itibaren bir ay içinde bu Kanuna ve Kurum düzenlemelerine aykırı
olmayacak şekilde ve mevcut sözleşmelerinde yer alan hak ve yükümlülükleri
saklı kalmak kaydıyla, görev veya imtiyaz sözleşmelerini Kurum ile yenilemek
zorundadır. Bu süre zarfında imtiyaz sözleşmelerinin yenilenmemesi halinde
Kurum, 406 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin (f) fıkrasındaki yetkilerini
kullanır.
Yenilenen sözleşmelere 406
sayılı Kanunun 2 nci maddesinin (b) bendinde yer alan hükümler uygulanır.
GEÇİCİ MADDE 3. – Türk Telekomda 1475 sayılı İş Kanununa tâbi
olarak çalışanlar ile 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tâbi olarak kadrolu
veya sözleşmeli personel statüsünde çalışmakta olanlardan istekleri üzerine iş
mevzuatına tâbi statüye geçmiş ve geçecek olanların 1475 sayılı İş Kanununun 14
üncü maddesindeki nedenler ve esaslar dikkate alınmak üzere hizmet akitlerinin
kıdem tazminatı ödenmesini gerektirecek şekilde sona ermesi halinde, Türk
Telekomda geçen hizmetleri dahil, daha önceden kamu kurum ve kuruluşlarında
geçen hizmet süreleri kıdem tazminatının hesabında dikkate alınır.
Türk Telekomun kurduğu, kuracağı
ve iştirak edeceği Şirketlere, Türk Telekomdan geçen ve iş mevzuatına tâbi olup
T.C. Emekli Sandığı ile irtibatları devam eden personelden, isteyenlerin T.C.
Emekli Sandığı ile irtibatları devam eder ve haklarında 406 sayılı Kanunun ek
22 nci maddesinin (c) bendi hükümleri uygulanır. Söz konusu Şirketlere geçen İş
Kanununa tâbi personelin, kıdem tazminatlarının hesabında birinci fıkrada
belirtilen esaslar geçerlidir.
GEÇİCİ MADDE 4. – Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren
Türk Telekomda çalışan personelden, 4502 sayılı Kanuna göre iş mevzuatına
geçmiş veya geçecek olanlar dahil, 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununa
göre emeklilik hakkını kazanmış olanlara Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren altı ay, bu hakkı 2002 yılı sonuna kadar kazanacak olanlara da
kazandıkları tarihten itibaren üç ay içinde emeklilik başvurusunda bulunmaları
halinde emekli ikramiyeleri veya kıdem tazminatları % 30 fazlasıyla ödenir. Bu
fark Hazinece karşılanır.
GEÇİCİ MADDE 5.– Türk Telekom hisselerinin satışı sonucu kamu
payının
% 50'nin altına düşmesi durumunda
4.2.1924 tarihli ve 406 sayılı Kanunun ek 29 uncu maddesinde belirtilen
personelin nakli yapıldığında, anılan Kanunun ek 22 nci maddesi ve 4502 sayılı
Kanunun geçici 4 üncü maddesi yürürlükten kalkar. Ancak, söz konusu Kanunun ek 22 nci maddesinin (c) bendi uyarınca T.C. Emekli Sandığı ile
irtibatları devam eden personelin herhangi bir işleme gerek kalmaksızın T.C.
Emekli Sandığı ile ilgisi aynı esaslar dahilinde kesenekler ilgililerden,
karşılıkları ise Türk Telekom tarafından ödenmek suretiyle devam ettirilir.
GEÇİCİ MADDE 6. – Türk Telekom tarafından yürütülmekte olan
uydu hizmetlerini yürütmek üzere 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tâbi bir
kamu iktisadî kuruluşu kurulur.
MADDE 12. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 13. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.