Dönem : 21           Yasama Yılı : 4

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 829)

 

Kütahya Milletvekili Seydi Karakuş’un, Bir İlçe Kurulmasına İlişkin Kanun Teklifi ve İçtüzüğün 37 nci Maddesine Göre Doğrudan Gündeme Alınmasına İlişkin Önergesi (2/755)

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

2/755 esas nolu Kanun Teklifimin, 45 günde görüşülmediği için, İçtüzüğün 37 nci maddesi  gereği doğrudan gündeme alınmasını saygılarımla arz ederim.

                                 Seydi Karakuş

                                          Kütahya

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Kütahya İlinde Kuşu Adı ile Bir İlçe Kurulmasına İlişkin Kanun Teklifim gerekçesi ile birlikte sunulmuştur.

Gereği için bilgilerinize arz ederim.

Saygılarımla.                    27.4.2001

                                 Seydi Karakuş

                                          Kütahya

 

GENEL GEREKÇE

1982 Anayasası, ülkemizin merkezi idare teşkilâtı bakımından coğrafya durumuna, ekonomik şartlar ve kamu hizmetlerinin gereklerine göre illere; illerin de diğer kademeli bölümlere ayrılacağını hüküm altına almış bulunmaktadır. Anayasamızın bu ilkesi doğrultusunda ülkemiz il, ilçe ve bugün işlerliğini yitirmiş bucak olarak teşkilâtlanmış bulunmaktadır. Ülkemizdeki kamu hizmetlerinin çok önemli bir bölümü bu taşra teşkilâtı tarafından yerine getirilmektedir.

Bilimin ve teknolojinin her gün baş döndürücü bir hızla geliştiği dünyamızda insan ihtiyaçları da bu gelişmeye paralel olarak artmakta; ihtiyaçların karşılanması yeni örgütlenmelere gereksinim yaratmaktadır. Diğer taraftan sosyal devlet ilkesi gereğince, devletin özellikle sosyal hayata giderek artan müdahalesi; insanları devletten daha çok hizmet bekler duruma getirmektedir. Devletten giderek artan bu beklentiler karşısında, merkezî idare, coğrafî yapıdan, nüfus yoğunluğundan, ulaşım ve haberleşmedeki yetersizlikten dolayı kamu hizmetlerini zamanında etkin ve verimli bir şekilde yerine getirememektedir. Ancak taşra teşkilâtını geliştirmek ve güçlendirmek yoluyla sorunların üstesinden gelmek mümkün olabilecektir.

Kuşu, 1952 yılından beri kasaba sıfatını taşımakta olup nüfus ve ekonomik açıdan günden güne hızla büyümektedir. 1997 nüfus sayımında kasaba nüfusu 4151 ve son 2000 nüfus sayımında ise bu rakam 7843’e ulaşmıştır. Nüfus açısından ilimizdeki ilçelerin çoğundan fazladır. Kasabanın, ile olan mesafesi 180, en yakın bağlı bulunduğu ilçeye uzaklığı ise 22 km. mesafede bulunmaktadır. Kasabanın ekonomik ve nüfus açısından gelişmesi ve coğrafî bakımdan konumu göz önüne alındığında Kuşu’nun ilçe durumuna getirilmesi halinde, bölgede asayiş ve güvenliğin daha iyi sağlanacağı gibi eğitim öğretim, sağlık ve diğer yatırımların çevreye daha etkin bir şekilde götürüleceği muhakkaktır.

Bu bakımdan yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı, Kuşu Kasabasının ilçe statüsüne bir an önce kavuşturulmasının her yönüyle yararlı olacağı hasıl olduğundan bu kanun teklifi hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. – Ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan ilçe olmasında büyük yararlar bulunan Kuşu Kasabasının ilçe olması öngörülmekte, bu ilçeye bağlanacak köy ve kasabalarla ilgili düzenleme ekli (1) sayılı listede gösterilmektedir.

Madde 2. – Merkezi idare tarafından ilçe kuruluşu ile ilgili olarak oluşturulacak teşkilâta ait kadroları ihdas etmeye Bakanlar Kurulu yetkilendirilmektedir.

Geçici Madde 1. – İdare Kurulu oluşuncaya kadar geçecek süre içinde yetkili olacak idare kurulları belirtilmektedir.

Madde 3. –  Yürürlük maddesidir.

Madde 4. – Yürütme maddesidir.

 

KÜTAHYA MİLLETVEKİLİ SEYDİ KARAKUŞ’UN TEKLİFİ

BİR İLÇE KURULMASINA İLİŞKİN KANUN TEKLİFİ

MADDE 1. – Ekli (1) sayılı listede adları yazılı kasaba ve köyleri kapsamak ve merkezi Kuşu Kasabası olmak üzere Kütahya İlinde Kuşu adı ile bir ilçe kurulmuştur.

MADDE2. – Bu Kanunla ilçede, merkezi idare tarafından oluşturulacak teşkilâta ait kadroları ihdas etmeye Bakanlar Kurulu yetkilidir.

GEÇİCİMADDE1. – Bu Kanunla kurulan ilçede, ilçe idare kurulu oluşturuluncaya kadar bu yerlerdeki adli, idarî ve diğer işlemler eskiden bağlı olduğu il ve ilçenin idare kurulu tarafından yürütülür.

MADDE3. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE4. –  Bu Kanunu Bakanlar Kurulu yürütür.

TEKLİFE EKLİ LİSTE

(1) SAYILI LİSTE

KUŞU İLÇESİNE BAĞLANACAK KASABA VE KÖYLER

 

SIRA

 

 

 

NO.

KASABA VE KÖY ADI

BAĞLI BULUNDUĞU İLÇE

 

1

Karacahisar Kasabası

Simav

 

2

Yaykın Kasabası

Simav

 

3

Çakırlar Köyü

Simav

 

4

Hıdırdivan Köyü

Simav

 

5

Karapınar Köyü

Simav

 

6

Kayaışık Köyü

Simav

 

7

Küplüce Köyü

Simav

 

8

Pulluca Köyü

Simav

 

9

Yassıeynihan Köyü

Simav

 

10

Orhanlar Köyü

Pazarlar

 

11

Tepeköy

Pazarlar

 

12

Sarayköy

Pazarlar

 

13

Yeniceköy

Pazarlar

 

14

Azizbey Köyü

Demirci

 

15

Büyükkıran Köyü

Demirci

 

16

Danışmentler Köyü

Demirci

 

17

Elek Köyü

Demirci

 

18

Kışlak Köyü

Demirci

 

19

Kuzeyir Köyü

Demirci

 

20

Küçükkıran Köyü

Demirci

 

21

Teperik Köyü

Demirci

 

22

Yavaşlar Köyü

Demirci

 

23

Yeğenler Köyü

Demirci

 

24

Hacılar Köyü

Selendi

 

25

Rahmanlar Köyü

Selendi

 

26

Tepeeynihan Köyü

Selendi

 

27

Terziler Köyü

Selendi