Dönem : 21 Yasama Yılı : 4
T.B.M.M. (S. Sayısı : 844)
Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin
Kanun Tasarısı ve İçişleri Komisyonu Raporu (1/958)
T.C.
Başbakanlık 1.3.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-411/1087
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İçişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 1.2.2002 tarihinde kararlaştırılan “Türk Vatandaşlığı
Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte
gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GENEL GEREKÇE
11.2.1964 tarihli ve 403
sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu, 1981 yılında genel bir yeniden düzenlemeye
tabi tutulmuş ve o tarihten sonra, küçük değişiklikler dışında tekrar ele
alınmamıştır. Avrupa Birliğine uyum sürecine giren Ülkemiz, 403 sayılı Kanunu,
günün değişen şartlarına göre yeniden düzenlemek zorundadır. 403 sayılı Kanun,
Ülkemizin de imzalamayı düşündüğü Avrupa Vatandaşlık Sözleşmesi göz önüne
alınarak değerlendirmeye tabi tutulmuş ve söz konusu değişikliklerin yapılması
gerekli görülmüştür.
Ayrıca, adı geçen Kanunun
eşitsizliğe yol açan ve uygulamada güçlükler yaratan bazı hükümlerinin de bu
Tasarı ile yürürlükten kaldırılarak daha çağdaş hükümlerin uygulamaya konulması
amaçlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. – 403 sayılı
Türk Vatandaşlığı Kanununun halen yürürlükte bulunan 5 inci maddesine göre bir
Türkle evlenen yabancı kadın vatansızsa veya evlenmekle eski vatandaşlığını kaybediyorsa
ya da Kanunda öngörülen şekilde beyanda bulunmuşsa Türk vatandaşlığını
kazanmaktadır.
Bu hüküm, hem kadın erkek
eşitsizliğine neden olmakta, hem de evlilik kurumunun yozlaşmasına ve Türk
vatandaşı olabilmek için sahte evlilikler yapılmasına yol açmaktadır. Bu
sebeple, maddenin değiştirilmesi zorunlu hale gelmiştir
Yapılan değişiklikle, bir
Türkle evlenen yabancı kadının Türk vatandaşlığını otomatik olarak kazanması
uygulaması kaldırılarak, bu yolla vatandaşlığın kazanılması için en az üç yıl evli
kalınması ve evliliğin devam etmesi şartı getirilmekte, evliliğin muvazaalı
olup olmadığının çeşitli kriterlerle tespit edilmesi ve başvuran kişinin
güvenlik soruşturmasına tabi tutulması uygulamasına geçilmektedir. Böylece, bir
Türk vatandaşıyla evli yabancı erkek veya kadın; ciddi bir evlilik yapmışlarsa,
en az üç yıldır evlilerse ve evlilik halen devam ediyorsa, güvenlik açısından
yapılan inceleme ve soruşturma sonucunda da vatandaşlığa geçmelerinde herhangi
bir sakıncalarının bulunmadığı tespit edilmişse, başvurdukları takdirde
vatandaş olabileceklerdir. Ayrıca, buna ilişkin usul ve esaların Bakanlar
Kurulunca çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenmesi öngörülmüştür.
Bunun yanı sıra madde
ile, bir Türk vatandaşı ile evlenen yabancının, vatansız veya evlenmekle eski
vatandaşlığını kaybediyor olması halinde Türk vatandaşlığını kendiliğinden
kazanması, evlilik yoluyla Türk vatandaşlığını kazananların, evlenmenin
butlanına karar verilmesi halinde, akitte hüsnüniyetli iseler Türk
vatandaşlığını muhafaza etmeleri, butlanına karar verilmiş evlenmeden olan
çocukların ise ana veya babaları hüsnüniyetli olmasalar dahi Türk
vatandaşlığını muhafaza etmesi hükme bağlanmaktadır.
Getirilen bu düzenleme
ile suiistimaller önlenebilecek ve kadın erkek eşitsizliği de sona erdirilmiş
olacaktır.
Madde 2. – 403 sayılı
Türk Vatandaşlığı Kanununa göre Türk vatandaşlığını kaybetmiş olanlar, bu
Kanunun 8 inci maddesi uyarınca ikamet şartı aranmaksızın Bakanlar Kurulunca
yeniden vatandaşlığa alınabilmektedir.
Madde ile, herhangi bir
yolla Türk vatandaşlığını kaybedenlerden, yabancı erkekle evlenme nedeniyle
Türk vatandaşlığını kaybeden ve bu evliliğin sona ermesinden itibaren üç yıl
içinde seçme hakkını kullanmak suretiyle Türk vatandaşlığını kazanamayan
kadınlar ile izin almak suretiyle Türk vatandaşlığından çıkanlardan Türk
vatandaşlığına dönmek isteyenlerin yeniden vatandaşlığa alınma yetkisi İçişleri
Bakanlığına devredilerek, bu kişilerin taleplerinin ve haklarındaki işlemlerin
daha kısa sürede sonuçlandırılması amaçlanmıştır.
Madde 3. – Halen,
vatandaşlıktan çıkma izni Bakanlar Kurulunca verilmektedir. Ancak, çıkma izni
işlemlerinin daha hızlı ve daha basit bir prosedürle verilmesi bir çok defa
gündeme gelmesine rağmen bugüne kadar gerçekleştirilememiştir. Madde ile, çıkma
iznini verme yetkisi İçişleri Bakanlığına devredilerek işlemlerin
kolaylaştırılması amaçlanmıştır.
Madde 4. –Tasarı ile
getirilen yeni düzenleme ile vatandaşlıktan çıkma izninin İçişleri Bakanlığınca
verilmesi öngörüldüğünden, buna paralel olarak, 403 sayılı Kanunun 29 uncu
maddesinde yer alan “Bakanlar Kurulundan” ibaresi “İçişleri Bakanlığından”
şeklinde değiştirilmiştir.
Madde 5. – Bilindiği gibi
velayet hususu vatandaşlığın değiştirilmesini kapsamamaktadır. Ancak,
yürürlükteki uygulamada, 15 yaşından küçük çocukların, velayete sahip ana ya da
babaya bağlı olarak vatandaşlıktan çıkmaları öngörülmekte ve velayete sahip
olmayan ana veya babanın muvafakatı dikkate alınmamaktadır. Bunun sonucunda,
velayete sahip ana veya baba diğer eşin görüşünü sormadan, çocukları üzerinde
vatandaşlık açısından tasarrufta bulunabilmektedir. Madde ile, 15 yaşından
küçük çocuklarda velayete sahip olmayan ana veya babanın, 15 yaşından büyük
çocuklar için ise çocuğun bu konuda muvafakatının alınması koşulu getirilerek,
çocukların vatandaşlığı üzerinde ebeveynin birlikte tasarrufta bulunması ilkesi
kabul edilmektedir. Bununla, iki tarafın rızasının olmadığı bir tasarrufun
sakıncalarının ortadan kaldırılması amaçlanmıştır.
Ayrıca madde ile, ana
veya babanın gerekli muvafakatı vermemeleri durumunda çocuğun zararına
olabilecek durumların ortaya çıkmasının önlenmesi amacıyla, muvafakat
verilmemesi halinde diğer tarafın mahkemeye başvurması ve mahkeme kararına göre
işlem yapılması imkânı da getirilmektedir.
Madde 6. –403 sayılı Türk
Vatandaşlığı Kanununun 5 inci maddesinde yapılan değişikliğe paralel olarak,
aynı Kanunun 42 nci maddesinde 5 inci maddeye yapılan atıf yürürlükten
kaldırılmaktadır.
Madde 7. – Yürürlük
maddesidir.
Madde 8. –Yürütme
maddesidir.
İçişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
İçişleri
Komisyonu 28.3.2002
Esas No. : 1/958
Karar No. : 29
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İçişleri Bakanlığınca
hazırlanarak 1.3.2002 tarihinde Bakanlar Kurulunca Başkanlığınıza sunulan,
“Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı”,
Başkanlığınızca 7.3.2002 tarihinde Komisyonumuza havale edilmiş ve Komisyonumuz
28.3.2002 tarihli 19 uncu toplantısında
İçişleri ve Adalet Bakanlıkları temsilcilerinin de katılımıyla Tasarıyı
inceleyip görüşmüştür.
Tasarı ile Türk
Vatandaşlığı Kanunu günün şartlarına uygun hale getirilmeye çalışılmakta;
ülkemizin imzalamayı düşündüğü Avrupa Vatandaşlık Sözleşmesi doğrultusunda
değişiklikler yapılmaktadır.
Tasarının tümü üzerinde
yapılan görüşmelerde, evlilik yoluyla Türk Vatandaşlığının kazanılmasında erkek
kadın eşitsizliğini gideren, vatandaşlıktan çıkma izninde bürokrasiyi azaltan,
evlilik kurumunu yozlaşmaktan kurtaran Tasarının son derece olumlu olduğu ve
bir an önce kanunlaşması gerektiği belirtilmiştir. Tasarının tümü üzerinde
yapılan bu görüşmelerden sonra Tasarının tümü ile gerekçesi benimsenerek
maddelerinin görüşülmesine geçilmesi kararlaştırılmıştır.
Tasarının maddeleri ile
getirilen değişiklikler şöyle özetlenebilir:
1. Evlenme ile
vatandaşlığın kazanılması durumunda, kadın ve erkek arasındaki eşitsizlik
giderilmektedir. Türk Vatandaşlığı Kanununun 5 inci maddesine göre, bir Türk
erkekle evlenen yabancı kadın, talebi halinde Türk Vatandaşlığını
kazanabilirken, Türk kadınla evlenen yabancı erkek bu imkandan
yararlanamamaktadır. Kadın-erkek eşitliğine açıkça aykırı olan bu durum,
yabancı erkekle evlenen Türk kadınlarının ve evlendikleri kişilerin
mağduriyetine yol açmaktadır. Bu nedenle Tasarının 1 inci maddesiyle Türk
Vatandaşlığı Kanununun 5 inci maddesinde değişiklik yapılmakta ve Türk
Vatandaşları ile evlenen yabancıların vatandaşlık kazanması konusunda aynı
yöntem getirilmektedir. Bu yöntem madde içinde tanımlandığından, Tasarının 6
ncı maddesiyle, Türk Vatandaşlığı Kanununun 42 nci maddesinde değişiklik
yapılmakta, “5 ve” ibaresi 42 nci madde metninden çıkarılmaktadır.
2. Evlilik kurumunun
saygınlığı korunmaya çalışılmaktadır. Özellikle Ülkemizin bazı bölgelerinde
Ülkemize giren yabancılar kanun dışı ilişkilere girmekte; toplum ahlâkı ve
sağlığı ile aile düzenini bozmaktadırlar. Bu kişiler, Ülkemizde daha rahat
hareket edebilmek; yasadışı faaliyetlerini vatandaşlara sunulan hakları da
kullanarak sürdürebilmek için sahte evlilikler yapmakta ve vatandaşlığı
kazandıktan sonra boşanmaktadırlar. Bu nedenle, Tasarının 1 inci maddesiyle,
Vatandaşlık Kanununun 5 inci maddesinde değişiklik yapılarak evlenmenin
kendiliğinden Türk vatandaşlığını kazandırmayacağı hüküm altına alınmaktadır.
Buna göre, Türk kişiyle evlenen yabancının, Türk Vatandaşlığını kazanabilmesi
için en az üç yıldan beri evli olması, fiilen birlikte yaşaması ve evliliğin
devam etmesi gerekecektir. Böylece “Türk Vatandaşlığı” hakettiği saygın statüye
kavuşturulmakta; evlilik kurumunun kötüye kullanılmasının önüne geçilmektedir.
3. Yurtdışında yaşayan
Türk vatandaşları, yaşadıkları ülkelerin çifte vatandaşlığa imkan tanımaması ve
vatandaşlarına ayrıcalıklar tanıması nedenleriyle, izinle Türk Vatandaşlığından
çıkmakta ve yaşadıkları ülkelerin vatandaşlığına geçmektedirler. Ancak Türk
Vatandaşlığı Kanununda, çıkma izni verme ve yeniden Türk Vatandaşlığına alma
yetkisinin, Bakanlar Kuruluna verilmiş olması, birçok sorun taşımaktadır. İlk
olarak yurtdışında yaşayan vatandaşlar, çıkma işleminin uzaması nedeniyle
mağdur olmakta ve hak kayıplarına uğramaktadırlar. İkinci olarak Bakanlar
Kurulu gereksiz ve yararsız bir iş yüküyle karşı karşıya kalmaktadır. Çünkü bu
konudaki araştırma ve işlemlerin tümü İçişleri Bakanlığı tarafından
yürütülmektedir. Üçüncü olarak gereksiz yere yazışmalar yapılmakta, zaman,
enerji ve kaynak israfı ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle Tasarının 2, 3 ve 4 üncü
maddeleriyle Vatandaşlığı Kanununun 8, 20 ve 29 uncu maddelerinde değişiklik
yapılarak yetki Bakanlar Kurulu yerine İçişleri Bakanlığına verilmektedir.
4. Çocukların
vatandaşlığı üzerinde ebeveynlerin birlikte tasarrufta bulunması ilkesi
getirilmektedir. Tasarının 5 inci maddesiyle, Türk Vatandaşlığı Kanununun 32
nci maddesinde değişiklik yapılarak, ana veya babanın vatandaşlıktan çıkması
halinde, çocukların Türk Vatandaşlığını kaybı konusunda, velayete sahip olmayan
ana ve babanın yazılı onaylarının alınması şartı getirilmektedir.
Tasarının yukarıda
özetlenen düzenlemeleri içeren 1, 2, 3, 4, 5 ve 6 ncı maddeleri ile yürürlük ve
yürütmeye ilişkin 7 ve 8 inci maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Komisyonumuz, yukarıda
aktarılan düşünce doğrultusunda, Tasarının bir an önce kanunlaşmasını sağlamak
amacıyla, İçtüzüğün 52 nci maddesi uyarınca öncelikle görüşülmesini Genel
Kuruldan istemeyi kararlaştırmıştır.
Raporumuz, Genel Kurula
sunulmak üzere arz olunur.
Başkan |
Sözcü |
Kâtip |
Mehmet
Pak |
M. Cihan
Yazar |
Hasan
Hüseyin Balak |
İstanbul |
Manisa |
Tokat |
Üye |
Üye |
Üye |
Halil
İbrahim Özsoy |
Kemal
Çelik |
Tamer
Kanber |
Afyon |
Antalya |
Balıkesir |
Üye |
Üye |
Üye |
Hüsamettin
Korkutata |
Necmi
Hoşver |
Faruk
Çelik |
Bingöl |
Bolu |
Bursa |
Üye |
Üye |
Üye |
Hasan
Akgün |
Akif
Serin |
Ali Oğuz |
Giresun |
İçel |
İstanbul |
Üye |
Üye |
Üye |
Kemal
Vatan |
Rifat
Serdaroğlu |
Ali Sezal |
İzmir |
İzmir |
Kahramanmaraş |
Üye |
|
Üye |
Zeki Eker |
|
Abdullah
Veli Seyda |
Muş |
|
Şırnak |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRK VATANDAŞLIĞI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN
KANUN TASARISI
MADDE 1. – 11.2.1964
tarihli ve 403 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 5 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 5. – Bir Türk
vatandaşı ile evlenme, kendiliğinden Türk vatandaşlığını bahşetmez. Ancak, bir
Türk vatandaşı ile evlenme nedeniyle Türk vatandaşlığını kazanmak isteyen
yabancılar, en az üç yıldan beri evli olmaları, fiilen birlikte yaşamaları ve
evliliğin devamı kaydıyla, yurt içinde en büyük mülkî idare amirliklerine, yurt
dışında ise Türk konsolosluklarına yazılı olarak başvuruda bulunabilirler.
Başvuru üzerine İçişleri Bakanlığınca yapılacak inceleme ve soruşturma sonucunda,
aranan şartları taşıdıkları anlaşılan kişiler, bu durumun tespitine ilişkin
karar tarihinden itibaren Türk vatandaşlığını kazanırlar.
Ancak, bir Türk vatandaşı
ile evlenen yabancı vatansızsa veya evlenmekle eski vatandaşlığını kaybediyorsa
Türk vatandaşlığını kendiliğinden kazanır.
Evlilik yoluyla Türk
vatandaşlığını kazananlar, evlenmenin butlanına karar verilmesi halinde, akitte
hüsnüniyetli iseler Türk vatandaşlığını muhafaza ederler.
Butlanına karar verilmiş
evlenmeden olan çocuklar ana veya babaları hüsnüniyetli olmasalar dahi Türk
vatandaşlığını muhafaza ederler.
Bu maddenin uygulanmasına
ilişkin usul ve esaslar Bakanlar Kurulunca çıkartılacak yönetmelikle
belirlenir.”
MADDE 2. – 403 sayılı
Kanunun 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 8. – Bu Kanuna
göre Türk vatandaşlığını kaybetmiş olanlardan; 19 uncu madde uyarınca yabancı
erkekle evlenmek ve kocasının uyrukluğunu seçmek suretiyle Türk vatandaşlığını
kaybeden ve 13 üncü maddede öngörülen süreyi geçiren kadınlar ile 20 nci madde
uyarınca izin almak suretiyle Türk vatandaşlığından çıkanlar İçişleri
Bakanlığınca, 25 inci madde uyarınca Bakanlar Kurulunca Türk vatandaşlığını
kaybettiklerine karar verilenler ise Bakanlar Kurulu kararıyla, ikamet şartı
aranmaksızın, yeniden vatandaşlığa alınabilir.”
MADDE 3. – 403 sayılı
Kanunun 20 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 20. – Türk
vatandaşlığından çıkma izni, aşağıdaki şartların varlığı halinde, İçişleri
Bakanlığınca verilebilir.
a) Mümeyyiz ve reşit
olmak,
b) Herhangi bir nedenle
yabancı bir devlet vatandaşlığını kazanmış olmak veya başka bir devlet
vatandaşlığını kazanacağına ilişkin inandırıcı belirtiler bulunmak.”
MADDE 4. – 403 sayılı Kanunun 29 uncu maddesinde yer alan
“Bakanlar Kurulundan” ibaresi “İçişleri Bakanlığından” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 5. – 403 sayılı Kanunun 32 nci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 32. – Türk vatandaşlığından çıkan babanın küçük
çocukları;
a) Ananın ölmüş bulunması,
b) Ananın yabancı olması,
c) Velayetin babada bulunması ve ananın yazılı muvafakatının
alınması,
Hallerinde babalarına bağlı olarak Türk vatandaşlığını
kaybederler. Ancak ananın muvafakat etmemesi durumunda mahkemeden alınacak
karara göre işlem yapılır.
Türk vatandaşlığından çıkan ananın küçük çocukları;
a) Babanın ölmüş bulunması,
b) Babanın belli olmaması,
c) Babanın yabancı olması,
d) Velayetin anada bulunması ve babanın yazılı muvafakatının
alınması,
Hallerinde, analarına bağlı olarak Türk vatandaşlığını
kaybederler. Ancak, babanın muvafakat etmemesi durumunda mahkemeden alınacak
karara göre işlem yapılır.
Baba veya anaya bağlı olarak vatandaşlığın kaybı, çocuk 15
yaşından büyük ise, yazılı muvafakatına bağlıdır.
Bu madde hükümleri gereğince vatandaşlığın kaybı çocukları
vatansız kılacak ise çocuklar Türk kalır.”
MADDE 6. – 403 sayılı Kanunun 42 nci maddesinin birinci
fıkrasında yer alan “5 ve 19 uncu maddelerdeki” ibaresi “19 uncu maddedeki”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 7. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 8. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
İÇİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRK VATANDAŞLIĞI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN
KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1
inci maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının 2
nci maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının 3
üncü maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 4. – Tasarının 4
üncü maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 5. – Tasarının 5
inci maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 6. – Tasarının 6
ncı maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 7. – Tasarının 7
nci maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 8. – Tasarının 8
inci maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Bülent Ecevit |
|
|
Başbakan |
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Prof. Dr. N. Çağan |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
N. Arseven |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
Dr. Y. Karakoyunlu |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
F. Ünlü |
F. Bal |
R. Önal |
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
Dışişleri
Bakanı V. |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı |
Prof. Dr. A. Akcan |
Doç. Dr. O. Durmuş |
O. Vural |
Tarım
ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
En.
ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
Z. Çakan |
M. İ. Talay |
M. Taşar |
Orman
Bakanı |
|
Çevre
Bakanı |
Prof. Dr. N. Çağan |
|
F. Aytekin |