Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 320)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti
Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ve
Dışişleri
Komisyonları Raporları (1/382)
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 13.1.2003
Genel Müdürlüğü
Sayı:
B.02.0.KKG./196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının
Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak
Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir
Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair
Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî
Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde
Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı Kullanımı
İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin
Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında
Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)
Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam
Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan
Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların
Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis
Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması
Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan
Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/962 Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan
Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü
Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip
Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon
Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat
Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgarî İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 3.6.1999
Kanunlar ve Kararlar
Genel
Müdürlüğü
Sayı:
B.02.0.KKG.0.11/196-342/2504
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit Başbakan
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti
Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 20.11.1997
Kanunlar ve Kararlar
Genel
Müdürlüğü
Sayı:
B.02.0.KKG/101-1265/4969
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 30.10.1997 tarihinde kararlaştırılan "Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı" ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz Başbakan
GEREKÇE
5 Haziran 1945 tarih ve
4749 sayılı Kanunla tasdik olunan 7 Aralık 1944 tarihli Şikago Milletlerarası
Sivil Havacılık Anlaşmasında ticarî hakların düzenlenmesi konusunda bir
mutabakata ulaşılamamış, bu nedenle ticarî hakların ikili sözleşmeler yoluyla
düzenlenmesi gereği doğmuştur. Gerek Türkiye, gerek diğer devletler 11 Şubat
1946'da ABD ile İngiltere arasında imzalanan Bermuda Anlaşmasına dayanarak
ikili anlaşmalar tesis etmek yoluna gitmişlerdir. Hükümetimiz, ülkemizin
coğrafî durumunu ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin
sağlayacağı çıkarları gözönünde tutarak, aynı zamanda millî sivil
havacılığımızı teşvik ve kalkındırmak amacıyla bugüne kadar bir çok ülke ile
hava ulaştırma anlaşması imzalamıştır. Türkiye'nin yaptığı bu anlaşmalar
Bermuda tipine uygun olup, esas olarak çerçeve anlaşması niteliğindedir ve
karşılıklılık esasına dayanmaktadır. Bu meyanda Hükümetimiz ile Moldova
Cumhuriyeti Hükümeti arasında 3 Haziran 1994 tarihinde Kişinev'de bir Hava
Taşımacılığı Anlaşması imzalanmıştır.
Türkiye ile Moldova
arasında gelişmekte olan ilişkilere katkıda bulunmak gayesiyle imzalanan bu
Anlaşma, hava trafiği ile ilgili millî kanun ve nizamlara uyulmak şartı ile iki
ülke arasında hava seferlerinin yapılmasını öngörmektedir.
Bu anlaşma iki ülke
arasındaki ekonomik, kültürel ve turizm alanlarındaki işbirliğinin daha ileri
bir düzeye getirilmesini sağlamak bakımından faydalı bulunmaktadır.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi Bayındırlık, İmar, Ulaştırma 21.2.2003 ve Turizm Komisyonu Esas No. : 1/382 Karar No. : 16
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 20.1.2003
tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen "Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı"
Komisyonumuzun 19.2.2003 tarihli 6 ncı Birleşiminde Dışişleri ve Ulaştırma
Bakanlığı temsilcilerinin de katılımı ile incelenip görüşüldü.
1944 tarihli Şikago
Milletlerarası Sivil Havacılık Anlaşmasında ticarî hakların düzenlenmesi
konusunda bir mutabakata varılamadığından ticarî hakların ancak ikili
sözleşmeler yoluyla düzenlenmesi gereği doğmuştur. Bunu takiben de 1946'da ABD
ile İngiltere Bermuda'da aralarında ikili Anlaşma tesis etmişlerdir.
Türkiye'de Bermuda Anlaşması
tipini örnek alarak pek çok ülke ile hava ulaştırma anlaşması imzalamıştır.
Çerçeve anlaşması
niteliğinde olan ve karşılıklılık esasına dayanan bu anlaşmalardan biri de
Hükümetimiz ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti arasında 3 Haziran 1994 tarihinde
Kişinev'de imzalanan Hava Taşımacılığı Anlaşmasıdır. Bu anlaşma ile iki ülke
arasındaki hava seferlerinin ilgili millî kanun ve nizamlara uyularak yapılması
öngörülmektedir.
Komisyonumuz, yapılan
görüşmeler sonunda iki ülke arasındaki ekonomik, kültürel ve turizm
alanlarındaki işbirliğini daha ileri bir düzeye getirecek bu Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısını müspet mütalaa ederek
kabul etmiştir.
Raporumuz, havalesi
gereği Esas Komisyon olan Dışişleri Komisyonuna tevdi edilmek üzere, Yüksek
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Adem Baştürk |
İbrahim Köşdere |
Mustafa Demir |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Samsun |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ayhan Zeynep Tekin |
Naci Aslan |
Ahmet Yaşar |
|
|
Adana |
Ağrı |
Aksaray |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Feyzi Berdibek |
Kemal Demirel |
Osman Aslan |
|
|
Bingöl |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü Demirbağ |
Mustafa Ilıcalı |
Ahmet Uzer |
|
|
Elazığ |
Erzurum |
Gaziantep |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mevlüt Coşkuner |
Recep Koral |
Mehmet Parlakyiğit |
|
|
Isparta |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Yıldırım |
Niyazi Özcan |
Muharrem Doğan |
|
|
Kastamonu |
Kayseri |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Recep Yıldırım |
Hasan Güyüldar |
|
|
Muğla |
Sakarya |
Tunceli |
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Dışişleri Komisyonu 23.12.2003 Esas No. : 1/382 Karar No. : 141
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı,
Komisyonumuzun 11 Aralık 2003 tarihli 25 inci toplantısında Dışişleri Bakanlığı
ve Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
İki ülke arasında
gelişmekte olan ilişkilere katkıda bulunmak amacıyla hazırlanan ve hava trafiği
ile ilgili millî kanun ve nizamlara uyulmak şartı ile Moldova ve Türkiye
arasında hava seferlerinin yapılmasını öngören Anlaşma Komisyonumuzca
benimsenmiş ve Tasarı aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Hüseyin
Kansu |
Eyyüp
Sanay |
A. Müfit
Yetkin |
|
|
İstanbul |
Ankara |
Şanlıurfa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Özyol |
Mehmet
Güner |
Mustafa
Dündar |
|
|
Adıyaman |
Bolu |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. İhsan
Arslan |
Mehmet
Eraslan |
Mehmet B.
Denizolgun |
|
|
Diyarbakır |
Hatay |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şükrü
Mustafa Elekdağ |
Fikret
Ünlü |
Ufuk
Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan
Ören |
Nihat Eri |
Osman
Seyfi |
|
|
Manisa |
Mardin |
Nevşehir |
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
Süleyman
Gündüz |
|
Öner
Ergenç |
|
|
Sakarya |
|
Siirt |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE MOLDOVA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA HAVA
TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 3 Haziran 1994
tarihinde Kişinev'de imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşması"nın onaylanması
uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE MOLDOVA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ARASINDA HAVA
TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
M. Yılmaz
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Millî
Sav. Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bakanı V. |
|
|
|
B. Ecevit |
İ. Sezgin |
C. Kavak |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı V. |
|
|
|
H. Özkan |
Y. Seçkiner |
M. Gürdere |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
Prof. Dr. S. Yıldırım |
R. Serdaroğlu |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
M. Gürdere |
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
Prof. Dr. A. Andican |
|
|
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
M. C. Ersümer |
M. Yılmaz |
R. Şahin |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
B. Kara |
C. Kavak |
E. Aşık |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
R. K. Yücelen |
H. Gemici |
M. Batallı |
|
|
|
Adalet
Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
Dışişleri
Bakanı |
|
|
|
O. Sungurlu |
M. Başesgioğlu |
İ. Cem |
|
|
|
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
|
|
|
Z. Temizel |
H. Uluğbay |
Y. Topçu |
|
|
|
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı |
Tarım
ve Köyişleri Bakanı |
|
|
|
H. İ. Özsoy |
N. Menzir |
M. Taşar |
|
|
|
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı V. |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
Enerji
ve Tabiî Kayn. Bakanı |
|
|
|
H. Özkan |
Y. Erez |
M. C. Ersümer |
|
|
|
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
Orman
Bakanı |
|
|
|
İ. Talay |
İ. Gürdal |
E. Taranoğlu |
|
|
|
|
Çevre
Bakanı V. |
|
|
|
|
|
İ. Gürdere |
|
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
İLE
MOLDOVA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ARASINDA
HAVA TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASI
Bundan böyle işbu metin
içinde Âkit Taraflar olarak anılacak olan Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Moldova Cumhuriyeti Hükümetinin her ikisi de 7 Aralık 1944 yılında Şikago'da
imzaya açılmış olan Uluslararası Hava Seferleri Transit Anlaşması ve
Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesinin tarafları olarak, ülkeleri arasında
ve ötesinde hava seferleri kurmak amacıyla bir anlaşma yapmak arzusuyla;
Aşağıdaki maddelerde
anlaşmışlardır :
MADDE 1
TANIMLAR
1. Bu Anlaşma bakımından,
aksine hüküm bulunmadıkça:
a) "Sözleşme"
terimi 7 Aralık 1944 yılında Şikago'da imzaya açılan Uluslararası Sivil
Havacılık Sözleşmesini ve her iki Âkit Tarafça kabul edilmiş olan Sözleşmenin
90 ıncı maddesine göre çıkarılan Ekler ile 90 ve 94 üncü maddelere göre
Sözleşme ve Eklerinde yapılan herhangi bir değişiklik anlamını taşır.
b) Türkiye Cumhuriyeti
bakımından "havacılık makamları" terimi Ulaştırma Bakanı ve bu Bakan
tarafından ifa edilen herhangi bir görevi yerine getirmek için yetkilendirilmiş
herhangi bir kişi veya organı; Moldova Cumhuriyeti bakımından, Ulaştırma Bakanı
ve bu Bakan tarafından ifa edilen herhangi bir görevi yerine getirmek için
yetkilendirilmiş herhangi bir kişi veya organı,
c) "Tayin edilen
havayolu" terimi bu Anlaşmanın 3 üncü maddesine uygun olarak tayin edilmiş
ve yetkilendirilmiş bulunan havayolunu ifade eder.
d) "Ülke" veya
"Toprak" terimi Sözleşmenin 2 nci maddesinde belirtilmiş olan anlamı
haizdir.
e) "Hava
Seferleri", "Uluslararası Hava Seferi", "Havayolu
İşletmesi" ve "Teknik İniş" terimleri, Sözleşmenin 96 ncı
maddesinde belirtilmiş anlamları taşır.
f) "Kapasite"
terimi aşağıda belirtilen anlamları taşır;
- Uçak ile ilgili olarak,
bir uçuş hattının tamamında veya bir kısmında uçağın yolcu, yük ve posta için
yararlanılabilen hacmidir.
- Belirtilen bir hava
seferiyle ilgili olarak, belli bir zaman zarfında hattın tamamı veya bir
kısmında işleyen uçağın bu seferler için kullanılan kapasitesi ile sefer
sayısının çarpımıdır.
g) "Trafik"
terimi yolcu, bagaj, yük ve posta demektir.
h)"Ücret
tarifesi" terimi yolcu, bagaj veya yük (posta hariç) taşınması için,
alınacak fiyatları ifade eder; bu fiyatlara bu taşıma ile birlikte sağlanacak
önemli ek menfaatler ve kişilerin taşınması için bilet satışları veya yük
taşınması için buna benzer muamele üzerinden ödenecek komisyonlar da dahildir.
Taşıma fiyatı veya komisyon ödenmesine ilişkin uygulamayı düzenleyen şartları
da kapsar.
2. İşbu Anlaşmanın
Ek(ler)i Anlaşmanın ayrılmaz bir parçasını oluşturur.
MADDE 2
TRAFİK HAKLARI
1. Her bir Âkit Taraf
diğerine, bu Anlaşmanın I. Ekinde belirtilen hatlarda tarifeli uluslararası
hava seferleri kurması amacıyla, bu Anlaşmada belirtilen hakları tanır. Bu
seferlere ve hatlara bundan böyle sırasıyla "mutabık kalınan
seferler" ve "belirtilen
hatlar" denecektir. Her bir Âkit Tarafça tayin olunan havayolları,
belirtilen bir hatta mutabık kalınan bir seferi işletirken, aşağıdaki haklara
sahip olacaklardır.
a) Diğer Âkit Tarafın
ülkesi üzerinden inmeksizin uçmak;
b) Sözkonusu ülke
içerisinde teknik iniş yapmak;
c) Yolcu, yük ve posta
şeklindeki uluslararası trafiği bırakmak ve almak amacıyla, sözkonusu ülke
içerisinde, o hat için bu Anlaşmanın I. Ekinde belirtilen noktalara iniş
yapmak.
2. Bu maddenin 1 inci
fıkrasındaki hiçbir husus, bir Âkit Tarafın havayolu işletmelerine, diğer Âkit
Taraf ülkesinde bu diğer tarafın ülkesindeki bir noktaya ücret veya kira
karşılığı taşınmak üzere yolcu, yük ve posta almak hakkını verdiği şeklinde
anlaşılamaz.
MADDE 3
İŞLETME YETKİLERİ
1. Her bir Âkit Taraf,
diğer Âkit Tarafa, belirtilen hatlarda mutabık kalınan seferleri işletmesi
amacıyla bir havayolu işletmesini ve/veya işletmelerini tayin ettiğini, yazılı
olarak bildirmek hakkına sahip olacaktır.
2. Diğer Âkit Taraf bir
tayin bildirimi aldığında, bu maddenin 3 üncü ve 4 üncü fıkraları hükümlerine
tabi olarak, tayin edilen havayolu işletmesine ilgili işletme yetkilerini
gecikmeden tanıyacaktır.
3. Âkit Taraflardan
birinin yetkili havacılık makamları, öteki Tarafın tayin ettiği havayolu
işletmesinden, uluslararası hava seferlerinin işletilmesinde bu makamların
normal ve makul şekilde uyguladıkları kanun ve yönetmeliklerde emredilen
şartları yerine getirebilecek vasıfları haiz bulunduğu hususunda, kendilerini
tatmin etmesini isteyebilir.
4. Âkit Taraflardan her
biri, tayin edilmiş bir havayolu işletmesinin esas mülkiyetinin ve etkili
kontrolunun bu havayolu işletmesini tayin eden Âkit Tarafın veya uyruklarının
elinde bulunduğuna kanaat getirmediği hallerde, bu maddenin 2 nci fıkrasında
sözü edilen işletme yetkilerini tanımayı reddedebilir, veya bu havayolu
işletmesinin bu Anlaşmasının 2 nci maddesinde belirtilen haklarının
kullanılmasına gerekli gördüğü kayıtları koyabilir.
5. Bir havayolu işletmesi
tayin edilip kendisine yetki verildiğinde, bu Anlaşmanın 10 uncu ve 13 üncü
madde hükümlerine göre oluşturulan bir ücret ve uçuş tarifesinin ve üzerinde
anlaşmaya varılan bir kapasitenin mevcut olması şartıyla, bu seferleri
işletmeye herhangi bir tarihte başlayabilir.
6. Mutabık kalınan
seferlerde uçak işletilmesi ve yolcu, yük ve posta taşınmasına ilişkin teknik
ve ticari konular, yani tarifeler, uçuş sıklığı (frekansı) uçak tipleri Âkit
Tarafların havacılık makamlarının onayına sunulacaktır.
MADDE 4
İŞLETME YETKİLERİNİN
İPTALİ VE ASKIYA ALINMASI
1. Âkit Taraflardan her
biri, aşağıdaki hallerde, öteki Âkit Tarafça tayin edilen bir havayolu
işletmesine verilmiş bulunan işletme yetkisini geri almak veya bu Anlaşmanın 2
nci maddesinde belirtilen hakların kullanılmasını durdurmak veya bu hakların
kullanılmasına gerekli gördüğü kayıtları koymak hakkına sahip olacaktır :
a) O havayolu
işletmesinin esas mülkiyetinin veya fiili kontrolünün havayolunu tayin eden Âkit
Tarafın veya uyruklarının elinde bulunduğuna dair kanaat getirmemesi, veya
b) O havayolu
işletmesinin bu hakları tanıyan Âkit Tarafın kanun ve yönetmeliklerine
uymaması, veya
c) Havayolu işletmesinin
başka bir şekilde bu Anlaşmada belirtilen şartlara uygun olarak işletme
yapmaması,
hallerinde.
2. Bu maddenin 1 inci
fıkrasında belirtilen ve hakların geri alınması, tatbikatının durdurulması veya
kayıtlar konulması hususlarında derhal bir işlem yapılması, kanun ve
yönetmeliklerin daha fazla ihlal edilmesinin önlenmesi için şart değilse, böyle
bir hak ancak öteki Âkit Tarafın havacılık makamları ile istişareden sonra
kullanılacaktır. Bu istişareler, bu yoldaki ihbarın alınmasından itibaren 30
gün içinde yapılacaktır.
MADDE 5
GİRİŞ VE ÇIKIŞ İZNİ KANUNLARI
VE YÖNETMELİKLERİ
1. Bir Âkit Tarafın,
uluslararası hava seyrüseferi yapan uçakların ülkeye giriş, kalkış ve çıkışları
veya bu uçakların topraklarında kalış süresi içinde işletimi ve seyrüseferi ile
ilgili kanunlar ve yönetmelikler, milliyet farkı gözetmeksizin her iki Âkit
Tarafın uçaklarına uygulanabilecektir; ve bu kanunlar ve yönetmelikler o
tarafın toprakları içindeyken veya ayrılırken yahut girerken böyle bir uçak
tarafından uyulmuş olacaktır.
2. Bir Âkit Tarafın,
uçakta taşınan yolcu, mürettebat, kargo ve postanın ülkeye kabulü, ülkede
kalışı veya ülkeden ayrılışına ilişkin yasa ve yönetmeliklerine, örneğin gümrük
giriş çıkışı, göç, pasaport ve sağlık kontrolü ile ilgili yönetmelikleri, o
yolcu, mürettebat, kargo ve posta tarafından veya onlar adına, o Tarafın
topraklarına girişte, topraklarından çıkışta ve toprakları içinde iken uyulmuş
olacaktır.
3. Tesisleri ve teknik
kolaylıkları ve hizmetleri dahil her hava limanının kullanılması ile ilgili
ücretler ve diğer harçlar ve hava seyrüsefer tesislerinin, haberleşme
tesislerinin ve hizmetlerinin kullanım ücretleri benzer uluslararası hava
seferleri yapan başka Devletlerin tayin edilmiş havayolu işletmelerince
ödenenlerden daha yüksek tutulmayacaktır.
MADDE 6
GÜMRÜKTEN VE DİĞER
RESİMLERDEN VE VERGİLERDEN MUAFİYET
1. Âkit Taraflardan
herbirinin tayin edilen havayolu işletmeleri tarafından uluslararası seferlerde
işletilen uçaklar ve bu uçaklarda bulunan mutat donatım, akaryakıt ve yağlama
yağları ve (yiyecek, içecek ve tütün dahil) uçak levazımatı da, öteki Âkit
Taraf ülkesine varışta, tekrar yurt dışına çıkarılıncaya kadar uçakta kalmak
veya öteki Âkit Taraf ülkesi üzerindeki uçuşun bir kısmında kullanılmak
kaydıyla, bütün gümrük vergileri, muayene ücretleri ve diğer rüsum ve
vergilerden bağışık tutulacaktır.
2. Aşağıdakiler de
yapılan hizmetler karşılığı alınacak ücretler hariç aynı rüsum ve vergilerden
bağışık tutulacaktır;
a) Âkit Taraflardan
birinin ülkesinde, bu taraf yetkili makamlarınca tespit edilen miktarları
aşmamak ve öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin uluslararası
bir seferinde çalıştırılan uçaklarında kullanılmak üzere uçağa alınan uçak
levazımatı;
b) Âkit Taraflardan
birinin ülkesine, öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin
uluslararası seferlerinde kullanılan uçakların bakım ve onarımı için sokulan
yedek parçalar;
c) Uçağa alındığı Âkit
Taraf ülkesi üzerinde yapılacak uçuşun bir kısmında kullanılacak bile olsa,
öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesi tarafından uluslararası
seferlerde istenilen uçakların ikmaline ayrılmış olan akaryakıt ve yağlama
yağları.
Yukarıdaki (a), (b) ve
(c) tali fıkralarda sözü edilen maddelerin gümrük nezaret ve kontrolü altında
tutulması gerekebilir.
MADDE 7
NORMAL HAVACILIK
TEÇHİZATI İLE TÜKETİM MADDELERİNİN
DEPOLANMASI
Âkit Taraflardan birinin
tayin edilen havayolu şirketinin uçaklarında bulundurulan malzeme ve tüketim
maddeleri gibi normal olarak uçakta taşınan teçhizat da öteki Âkit Taraf
ülkesinde, ancak o ülkenin gümrük makamlarının müsaadesi ile boşaltılabilir.
Böyle bir durumda, bunlar tekrar yurt dışına götürülünceye veya başka bir
şekilde gümrük yönetmeliklerine göre elden çıkarılıncaya kadar sözü edilen
yetkili makamların nezaretinde bulundurulabilir.
MADDE 8
DİREKT TRANSİT TRAFİĞİ
Âkit Taraflardan birinin
ülkesinden direkt transit geçen ve bu amaç için ayrılmış bulunan havalimanı
bölgesinden ayrılmayan yolcu, bagaj ve yükler şiddet, hava korsanlığı ve
kontrole tabi uyuşturucu maddelerin kaçırılmasına karşı güvenlik tedbirleri
konusu dışında basitleştirilmiş bir kontrolden daha fazlasına tabi
tutulmayacaklardır. Direkt transit geçen bagaj ve yükler gümrük vergileri ve
diğer harçlardan bağışık tutulacaklardır.
MADDE 9
MALÎ HÜKÜMLER
1. Tayin edilen her
havayolu işletmesi, acentası vasıtasıyla veya direkt olarak diğer Âkit Tarafın
takdirine göre o ülkede hava taşımacılığı belgesi satış hakkına sahip
olacaktır. Bu havayolu şirketleri, bu belgeleri satma hakkına sahip olacak ve
herkes bu belgeleri serbestçe satın alabilecektir.
2. Tayin edilen her havayolu
şirketi, posta, kargo ve yolcu taşınmasıyla ilgili yapılan harcamalar
düşüldükten sonra kalan gelir fazlalığını, resmî döviz kuru üzerinden, talep
halinde, çevirme ve ülkesine transfer etme hakkına sahip olacaktır. Âkit
Devletler arasındaki ödeme anlaşmasının bu konuda uygun hükümler içermemesi
halinde, yukarıda bahsedilen transfer, millî kanunlara ve ilgili kambiyo
yönetmeliklerine uygun olarak konvertibl dövizlerle yapılacak ve tayin edilen
havayolu işletmelerinden herbirinin öbür Âkit Tarafın ülkesinde yerli para
karşılığında satış yapma hakkına sahip olacaktır.
MADDE 10
KAPASİTE HÜKÜMLERİ
1. Her iki Âkit Tarafın
havayolu işletmelerine, kendi ülkeleri arasında belirtilen hatlarda, mutabık
kalınan seferleri işletmeleri için adil ve eşit imkân sağlanacaktır.
2. Mutabık kalınan
seferlerin işletilmesinde, her Âkit Tarafın tayin edilen havayolu şirketi,
diğer Âkit Tarafın tayin edilen havayolu şirketinin çıkarlarını dikkate alacak,
öyle ki aynı hatların tamamı veya bir kısmı üzerinde bu sonuncusunun sağladığı
seferleri haksız olarak etkilemiş olmasın.
3. Âkit Tarafların tayin
edilmiş havayolu şirketlerinin sağladıkları mutabık kalınan seferler belirtilen
hatlar üzerinde halkın taşıma ihtiyaçları ile yakından ilgili olacak ve
havayolu şirketlerini tayin etmiş Âkit Devlet ülkesinde başlayan veya oraya
yönelik trafiğin mevcut ve makul olarak beklenen taşıma ihtiyaçlarını makul bir
yük faktörü ile karşılayacak bir kapasiteyi sağlamak asıl amaçları olacaktır.
4. Her iki Âkit Tarafın
tayin edilmiş havayollarının mutabık kalınan seferleri işletmeleri koşuluyla,
onlar, belirtilmiş hatlarda yapılacak seferlerin kapasitesi ve sıklığı üzerinde
anlaşacaklardır. Sıklık ve kapasite her iki Âkit Tarafın havacılık makamlarının
onayına bağlı olacaktır. Bu kapasite, trafik talebine göre her iki Âkit Taraf
havacılık makamlarının onayına tabi olarak zaman zaman ayarlanacaktır.
5. Geçici bir nitelikteki
umulmadık yolcu talebini karşılamak için, tayin edilmiş olan havayolları, bu
maddenin hükümlerine rağmen, aralarında yolcu talebini karşılamak için gereken
bu tip geçici artışlar hususunda anlaşabilir. Bu tip her kapasite artışı onay
için Âkit Tarafların havacılık makamlarına gecikmeksizin bildirilecektir.
6. Âkit Taraflardan
birinin tayin edilmiş havayollarının belirtilmiş hat boyunca, üçüncü
ülkelerdeki noktalarda faaliyet göstermekte olduğu durumlarda, yukarıdaki 3 ve
4 üncü fıkralara uygun olarak belirlenmiş olan kapasiteye ek bir kapasite Âkit
Tarafların havacılık makamları arasındaki anlaşmaya bağlı olarak sözkonusu havayolları
tarafından uygulanabilir.
MADDE 11
TEMSİL ETME
Her Âkit Taraf diğer Âkit
Tarafın tayin edilmiş havayollarına, mutabık kalınmış seferlerin
gerçekleştirilmesi için kendi ülkesine bu tip seferlerin iş hacminin
gerektirdiği teknik ve ticarî personeli getirme ve bulundurma hakkını
verecektir. Yukarıda bahsi geçen personel, bu Âkit Tarafın ülkesine giriş
müsaadesi ve kalma müddeti ile ilgili mevzuatına tabi olacaktır.
MADDE 12
HAVACILIK GÜVENLİĞİ
1. Âkit Taraflar,
uluslararası hukuka göre mevcut hak ve yükümlülüklerine uygun olarak, sivil
havacılık güvenliğinin yasadışı müdahalelere karşı korunması amacıyla
birbirlerine karşı üstlendikleri yükümlülüğün, bu Anlaşmanın ayrılmaz bir
parçasını teşkil ettiğini teyid ederler. Âkit Taraflar, uluslararası hukuka
göre mevcut haklarının ve yükümlülüklerinin genel niteliklerini
kısıtlamaksızın, özellikle 14 Eylül 1963 tarihli Uçaklarda İşlenen Suçlar ve
Diğer Cürümlerle İlgili Tokyo Sözleşmesi, 16 Aralık 1970 tarihli Uçakların
Yasa-dışı Yollarla Ele Geçirilmesinin Önlenmesine İlişkin Lahey Sözleşmesi, 23
Eylül 1971 tarihli Sivil Havacılık Güvenliğine Karşı İşlenen Suçların
Önlenmesine İlişkin Montreal Sözleşmesi hükümlerine uygun hareket edeceklerdir.
2. Âkit Taraflar, sivil
uçakların yasa-dışı yollarla ele geçirilmesini önlemek, bu uçakların,
yolcularının ve mürettebatının, havaalanlarının ve hava seyrüsefer tesislerinin
emniyetine karşı diğer yasa-dışı eylemleri ve sivil havacılığın güvenliğine
ilişkin her türlü tehdidi bertaraf etmek üzere, talep halinde birbirlerine
gerekli her türlü yardımda bulunacaklardır.
3. Âkit Taraflar
karşılıklı ilişkilerinde, Âkit Taraflara uygulanabilir olduğu ölçüde,
Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı tarafından Uluslararası Sivil Havacılık
Sözleşmesine ek olarak kabul edilen havacılık güvenliği hükümlerine uygun
olarak hareket edeceklerdir. Taraflar, kendi tescilindeki uçak işletmelerinin
veya işyeri merkezi ülkelerinde bulunan veya ülkelerinde sürekli mukim olan
uçak işletmecilerinin ve ülkelerindeki havaalanı işletmecilerinin sözkonusu
havacılık güvenliği hükümlerine uygun hareket etmelerini isteyeceklerdir.
4. Âkit Taraflardan her
biri, sözkonusu uçak işletmecilerinin diğer Âkit Tarafın ülkesine giriş için,
bu ülkeden çıkış için veya bu ülkede kalınan süre zarfında diğer Âkit Tarafça,
yukarıdaki 3 üncü fıkrada atıf yapılan havacılık güvenliği hükümlerine
uymalarının istenebileceği hususunda mutabıktır.
5. Âkit Taraflardan her
biri, kendi ülkesinde uçakların güvenliğinin sağlanması, yolcuların,
mürettebatın, el bagajlarının, genel bagajın, kargo ve uçak levazımatının
yükleme ve boşaltma öncesinde ve sırasında kontrolü amacıyla yeterli
tedbirlerin alınmasını ve etkin şekilde
uygulanmasını sağlayacaktır. Âkit Taraflardan her biri, bir tehdidin bertaraf
edilmesi amacıyla diğer Âkit Tarafın makul özel güvenlik tedbirleri alınması
yolunda yapacağı herhangi bir talebi olumlu şekilde dikkate alacaktır.
6. Sivil uçakların
yasa-dışı yollarla ele geçirilmesi olayı veya bu doğrultuda bir tehdidin vuku
bulması veya uçaklara, uçak yolcularına ve mürettebatına, havaalanlarına veya
hava seyrüsefer tesislerine yönelik diğer yasa-dışı müdahalelerin meydana
gelmesi halinde Âkit Taraflar, haberleşmede ve bu tür bir olayın veya olay
tehdidinin süratli ve güvenli biçimde sona erdirilmesini amaçlayan diğer uygun
tedbirlerin alınmasında kolaylık sağlayarak birbirlerine yardımcı olacaklardır.
7. Bu maddenin havacılık
güvenliğine ilişkin hükümlerinin uygulanmasında Âkit Taraflardan biri için
sorunlar ortaya çıkması halinde, Âkit Taraflardan her birinin yetkili havacılık
makamı diğer Âkit Tarafın yetkili havacılık makamından ivedi istişare talebinde
bulunabilecektir.
MADDE 13
TARİFELERİN BELİRLENMESİ
1. Âkit Taraflar havayolu
işletmeleri tarafından diğer Âkit Tarafın ülkesine veya ülkesinden yapılacak
taşımalar için konulacak ücret tarifeleri, işletme maliyeti, makul bir kâr ve
diğer havayolu işletmelerinin tarifeleri gibi tüm ilgili faktörler gözönünde
tutularak makul düzeylerde saptanacaktır.
2. İşbu Anlaşmanın 1 inci
maddesinde ve işbu maddenin 1 inci fıkrasında anılan tarifeler üzerinde,
mümkünse, hattın tamamı veya bir kısmı üzerinde işletmecilik yapan diğer
havayolu Şirketlerine danışıldıktan sonra her iki Âkit Tarafın tayin edilmiş
havayolu şirketleri arasında anlaşmaya varılacak ve böyle bir anlaşmaya
varılması için, mümkün olduğunda, uluslararası Hava Ulaştırma Birliğinin (IATA)
tarifelerin yapılmasına ilişkin usulleri kullanılacaktır.
3. Bu suretle üzerinde
mutabık kalınan ücret tarifeleri, yürürlüğe girmesi teklif edilen tarihten en
az altmış (60) gün önce tarafların Sivil Havacılık makamlarının onayına
sunulacaktır. Özel durumlarda bu süre, sözü geçen makamların mutabakatı ile
azaltılabilir.
4. Böyle bir onay açıkça
verilebilir. Eğer Tarafların sivil havacılık makamlarından hiçbiri, işbu
maddenin 3 üncü fıkra hükümlerine göre sunulmuş bulunan ücret tarifelerine
sunuş tarihinden itibaren otuz (30) gün içinde itirazlarını bildirmezse, ücret
tarifeleri tasvip edilmiş telakki olunur. 3 üncü fıkra hükümlerine göre sunuş
müddetinin kısaltılmış olması halinde, Sivil havacılık makamları itiraz
müddetinin otuz (30) günden daha az olmasında mutabık kalabilirler.
5. Eğer bir ücret
tarifesi üzerinde bu maddenin 2 nci fıkra hükümlerine göre anlaşma olmazsa veya
bir taraf Sivil Havacılık Makamlarının diğer taraf Sivil Havacılık Makamlarına
2 nci fıkra hükümlerine göre üzerinde anlaşılmış bulunan bir tarifeye itirazını
beyan etmesi halinde, iki taraf Sivil Havacılık Makamları ücret tarifesini
karşılıklı anlaşma ile tesbit etmeye çalışacaklardır.
6. Eğer Sivil Havacılık
Makamları bu maddenin 3 üncü fıkra hükümlerine göre kendilerine sunulmuş ücret
tarifeleri üzerinde veya 5 inci fıkra hükümlerine göre herhangi bir ücret
tarifesinin tespiti üzerinde anlaşamazlar ise, anlaşmazlık bu Anlaşmanın 19
uncu maddesi hükümleri çerçevesinde hal şekline bağlanacaktır.
7. Bu madde hükümlerine
göre tespit edilmiş bir ücret tarifesi, yenisi yapılıncaya kadar yürürlükte
kalacaktır. Yine de, bir ücret tarifesi bu fıkra hükümlerine göre, sona eriş
tarihinden itibaren oniki (12) aydan fazla temdit edilemeyecektir.
MADDE 14
BİLGİ VE İSTATİSTİK
Herhangi bir Âkit Tarafın
havacılık makamları diğer Âkit Tarafın havacılık makamlarına, birinci Âkit
Tarafın tayin edilmiş havayolları işletmelerince mutabık kalınan seferlerde sağlanan
kapasitenin gözden geçirilmesi için, makul olarak gerekli görülebilecek
periyodik yahut diğer istatistikî raporları, talepleri üzerine temin
edeceklerdir. Bu raporlar bu havayollarının mutabık kalınan seferlerde taşımış
oldukları yolcu ve yük miktarını ve bu yolcu ve yük trafiğinin başlangıç ve
varış noktalarını belirlemek için gerekli tüm bilgileri içerecektir.
MADDE 15
İSTİŞARE
Yakın bir işbirliği ruhu
içerisinde, Âkit Tarafların havacılık makamları bu Anlaşma ve Ekleri
hükümlerinin uygulanmasını ve bunlara tatmin edici uyum sağlamak amacıyla zaman
zaman birbirlerine danışacaklardır.
MADDE 16
DEĞİŞİKLİKLER
1. Eğer Âkit Taraflardan
herhangi birisi bu Anlaşmanın herhangi bir maddesinin değiştirilmesini arzuya
şayan bulursa, diğer Âkit Tarafla istişarede bulunmak isteyebilir. Yetkili
Havacılık Makamları arasında ve müzakere veya yazışma yolu ile yapılabilecek
olan böyle bir istişare, talep tarihinden itibaren altmış (60) günlük süre
içerisinde başlayacaktır. Bu suretle mutabakata varılmış değişiklikler
diplomatik nota teatisi ile teyit edildiği zaman yürürlüğe girecektir.
2. Anlaşma Ek(ler) inde
yapılacak değişiklikler Âkit Tarafların havacılık makamlarının kendi aralarında
doğrudan doğruya mutabakata varmalarıyla gerçekleştirilebilir.
MADDE 17
ÇOK TARAFLI ANLAŞMALARA
UYMA
Bu Anlaşma ve Ekleri Âkit
Taraflar için bağlayıcı olabilecek herhangi bir çoktaraflı Uluslararası
sözleşmeye uyabilecek şekilde değiştirilecektir.
MADDE 18
SONA ERME
Âkit Taraflardan her biri, bu Anlaşmaya son vermek kararında olduğunu her zaman öteki Âkit Tarafa ihbar edebilir; bu ihbar aynı zamanda Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatına da ulaştırılacaktır. Bu durumda, son verme ihbarnameleri karşılıklı mutabakatla bu süre bitiminden önce geri alınmış bulunmadıkça, Anlaşma, ihbarnamenin öteki Âkit Tarafça alınış tarihinden sonraki oniki (12) ay içinde sona erecektir. Öteki Âkit Tarafça ihbarnamenin alındığı teyid edilmezse, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatının ihbarnameyi aldığı tarihten ondört (14) gün sonra alınmış sayılacaktır.
MADDE 19
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
1. Âkit Taraflar arasında
bu Anlaşma ve Eklerinin yorumlanması veya uygulanması ile ilgili bir uyuşmazlık
çıkarsa, Âkit Taraflar bu uyuşmazlığı önce kendi aralarında müzakere yoluyla
halletmeye çalışacaklardır.
2. Âkit Taraflar,
müzakere yoluyla bir anlaşmaya varamadıkları takdirde, uyuşmazlığı karara
bağlanması için bir hükmi şahıs veya teşekküle verme veya Âkit Tarafların her
birinin tayin edeceği birer hakem ve böylece seçilen iki hakemin tayin edeceği
bir üçüncü hakemden kurulu 3 kişilik bir hakem heyetine sunma hususunda mutabık
kalabilirler. Âkit Taraflardan her biri, taraflardan birinin ötekinden
uyuşmazlığın tahkimini isteyen bir ihbarı diplomatik yoldan aldığı tarihten
itibaren altmış (60) gün içinde bir hakem tayin edecek ve üçüncü hakem de
bundan sonraki altmış (60) günlük bir süre içinde seçilecektir. Âkit
Taraflardan herhangi biri verilen süre içerisinde bir hakem tayin edemezse veya
üçüncü hakem belirtilen süre içinde seçilmezse, Uluslararası Sivil Havacılık
Teşkilatı Başkanından durumun gereğine göre, bir veya daha fazla hakemi tayin
etmesini Âkit Taraflardan herhangi biri isteyebilir bu durumda üçüncü hakem
üçüncü bir devletin uyruğu olacak ve hakem heyetinin başkanlığını yapacaktır.
3. Âkit Taraflar, bu
maddenin 2 nci fıkrasına göre verilecek herhangi bir karara uymayı taahhüt
ederler.
4. Eğer Âkit Taraflardan
herhangi birisi yahut herbir Âkit Tarafça tayin edilmiş olan havayolları bu
maddenin 2 nci fıkrasına göre alınmış karara uymazsa ve uymadığı sürece, diğer
Âkit Taraf kusurlu olan Âkit Tarafa bu Anlaşmaya göre vermiş olduğu hak veya
ayrıcalıkları sınırlayabilir, askıya alabilir veya iptal edebilir.
5. Herbir Âkit Taraf
tayin etmiş olduğu hakemin giderlerini karşılayacaktır. Hakem Heyetinin geriye
kalan masrafları Âkit Taraflarca eşit olarak paylaşılacaktır.
MADDE 20
BAŞLIKLAR
Madde başlıkları bu
Anlaşmaya sadece müracaat ve kolaylık amacıyla konulmuştur ve hiçbir surette bu
Anlaşmanın amaç ve kapsamının sınırını çizmez, kısıtlamaz veya tarif etmez.
MADDE 21
TESCİL
Bu Anlaşma her iki Âkit
Tarafca Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı nezdinde tescil ettirilecektir.
MADDE 22
YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ
Bu Anlaşma her Âkit
Tarafın hukuki gereklerin ifasından sonra, bu mealdeki sözlü Notalarının teati
edildikleri tarihte yürürlüğe girecektir.
Yukarıdakileri tasdiken
aşağıda imzaları bulunan ve Hükümetleri tarafından usulünce yetkilendirilmiş
olan temsilciler işbu Anlaşmayı imza etmişlerdir.
Kişinev'de 1994 yılı
Haziran ayının üçüncü gününde, iki nüsha olarak Türkçe, Romence ve İngilizce
dilleri üzerinden düzenlenmiş olup, bütün metinler eşit doğruluktadır.
Uyuşmazlık halinde İngilizce metin muteber olacaktır.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ MOLDOVA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ ADINA ADINA
Mehmet KÖSTEPEN Pavel LEŞAN Ulaştırma Bakanı Sivil Havacılık Genel Müdürü
EK
HAT ÇİZELGESİ
Kısım 1
Türkiye'nin tayin etmiş
olduğu havayolu işletmesi veya işletmeleri tarafından işletilecek hatlar:
Türkiye'deki noktalar -
Kişinev ve ters yönü
Kısım 2
Moldova'nın tayin etmiş
olduğu havayolu işletmesi veya işletmeleri tarafından işletilecek hatlar:
Moldova'daki noktalar -
İstanbul ve ters yönü