Dönem
: 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 31)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa Birliği
Komisyonu Arasında Merkezî Finans ve İhale Biriminin Kurulması ile Ulusal Fonun
Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zabıtlarının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı ile Plan ve Bütçe
ve Dışişleri Komisyonları
Raporları
(1/314)
T.C.
Başbakanlık 11.12.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/5965
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama
döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi
uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen Kanun Tasarılarının
yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz
ederim.
Abdullah Gül
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :
1/380 Kara Avcılığı Kanunu
Tasarısı
1/385 Topyekûn
Savunma Sivil Hizmetleri Kanunu Tasarısı
1/404 Millî Güvenlik Kurulu ve Millî
Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Kanununa İki Ek ve Bir Geçici Madde
Eklenmesi ile Devlet Memurları Kanununun 36 ncı Maddesinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/408 Türk Vatandaşları Hakkında Yabancı
Ülke Mahkemelerinden ve Yabancılar Hakkında Türk Mahkemelerinden Verilen Ceza
Mahkûmiyetlerinin İnfazına Dair Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun
Tasarısı
1/410 Hâkimler ve Savcılar Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/444 Cezaların İnfazı Hakkında Kanunda ve Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/450 Ceza Muhakemeleri Usulü Kanununun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılması ve Bu Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesi Hakkında
Kanun Tasarısı
1/646 Hâkim ve Savcı Adayları Eğitim Merkezi
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun İki Maddesinin Yeniden Düzenlenmesine
Dair Kanun Tasarısı
1/689 Sosyal Güvenlik Kurumu Teşkilâtının
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/690 Sosyal Sigortalar Kurumu Kanun
Tasarısı
Esas No. Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :
1/691 Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız
Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu Kanununun ve Tarımda Kendi Adına ve
Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi, Yürürlükten Kaldırılması ve Bu Kanunlara Geçici Maddeler
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/692 Türkiye İş Kurumu Kanun Tasarısı
1/743 Türkiye Adalet Akademisi Kanun
Tasarısı
1/773 Uluslararası Ticarî İşlemlerde Yabancı Kamu
Görevlilerine Rüşvet Verilmesinin Önlenmesi İçin Bazı Kanunlarda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/796 Türk Ceza Kanunu, Cezaların İnfazı
Hakkında Kanun ve Karayolları Trafik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı
1/805 Avrupa Çevre Ajansına ve Avrupa Bilgi
ve Gözlem Ağına Türkiye Cumhuriyetinin Katılımı ile İlgili Olarak Avrupa
Topluluğu ve Türkiye Cumhuriyeti Arasında Yapılan Anlaşmanın Kabul Edilmesi ile
İlgili Müzakerelerin Nihaî Senedinin ve Türkiye Cumhuriyeti ile Avrupa
Topluluğu Arasında Türkiye Cumhuriyetinin Avrupa Çevre Ajansı ve Avrupa Bilgi
ve Gözlem Ağına Katılımı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/840 Türkiye’nin MATRAProgramına Katılımına İlişkin Mutabakat
Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/919 Türkiye-EFTA Ortak Komitesinin 2000 Yılına Ait
4 Sayılı Kararının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/928 Türk Ceza Kanunu ile Hapishane ve
Tevkifhanelerin İdaresi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/941 Millî Güvenlik Kurulu ve Millî
Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/943 Sendikalar Kanununda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/944 190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Adalet Bakanlığı, Anayasa
Mahkemesi Başkanlığı ve Danıştay Başkanlığına Ait Bölümlerinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/948 Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanun
Tasarısı
1/968 Sınıraşan Örgütlü Suçlara Karşı Birleşmiş
Milletler Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/976 Adlî Tıp Kurumu Kanununda Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/980 Aile Mahkemelerinin Kuruluş, Görev ve
Yargılama Usullerine Dair Kanun Tasarısı
1/987 Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek
Kurumu Kanunu ile Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/998 Türkiye Cumhuriyeti ile Hırvatistan
Cumhuriyeti Arasında Serbest Ticaret Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1003 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa Birliği Komisyonu Arasında Merkezî Finans ve
İhale Biriminin Kurulması ile Ulusal Fonun Kurulmasına İlişkin Mutabakat
Zabıtlarının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :
1/1016 Sınıraşan Örgütlü Suçlara Karşı Birleşmiş
Milletler Sözleşmesine Ek Kara, Deniz ve Hava Yoluyla Göçmen Kaçakçılığına
Karşı Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1021 Sınıraşan Örgütlü Suçlara Karşı Birleşmiş
Milletler Sözleşmesine Ek İnsan Ticaretinin, Özellikle Kadın ve Çocuk
Ticaretinin Önlenmesine, Durdurulmasına ve Cezalandırılmasına İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1024 Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 13.6.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-472/3251
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri
Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 28.5.2002
tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa Birliği
Komisyonu Arasında Merkezî Finans ve İhale Biriminin Kurulması ile Ulusal Fonun
Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zabıtlarının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Komisyonlarda
ve Genel Kurulda öncelikle görüşülmesini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
Avrupa Birliğine tam üyelik sürecinde AB’nin ülkemize
sağladığı hibe nitelikli yardımların, AB yöntem ve kurallarına uygun şekilde ve
yalnızca Katılım Ortaklığı ile Ulusal Programda yer alan önceliklere yönelik
olarak kullanılması gerekmektedir.
Bu bağlamda, diğer aday ülkelerde de uygulandığı üzere,
ülkemizde yeni bazı yapıların kurulması gerekmiş ve bu hususlar 18.7.2002 tarih
ve 2001/41 sayılı Başbakanlık Genelgesiyle karara bağlanmıştır.
Malî İşbirliğinin değişik evrelerinin farklı birimler
ve kişilerce uygulanmasını ve denetlenmesini öngören Genelge hükümleri uyarınca
Merkezî Olmayan Yapılanma, “Ulusal Malî Yardım Koordinatörü”, “Malî İşbirliği
Komitesi”, “Ulusal Fon ve Ulusal Yetkilendirme Görevlisi”, “Ortak İzleme
Komitesi” ve “Merkezî Finans ve İhale Birimi” gibi unsurlardan oluşmaktadır.
Merkezî Olmayan Yapılanmanın en önemli unsurlarından
olan “Ulusal Fon”un ve “Merkezî Finans ve İhale Birimi”nin kurulması amacıyla,
Türkiye ile AB arasında 14 Şubat 2002 tarihinde “Ulusal Fon’un Kurulmasına
İlişkin Mutabakat Zaptı” ile “Merkezî Finans ve İhale Biriminin Oluşturulmasına
İlişkin Mutabakat Zaptı” imzalanmıştır.
Avrupa Birliğinden sağlanacak hibe nitelikli yardımlar,
Hazine Müsteşarlığı bünyesinde oluşturulacak ve buradan yönetilecek bir “Ulusal
Fon”da toplanacaktır. Fon’u yönetme ve bu kaynağın projelerin uygulanmasında
kullanılmasını sağlama görevi, “Ulusal Yetkilendirme Görevlisi” olarak
tanımlanan Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanının yetkisinde olacaktır.
“Merkezî Finans ve İhale Birimi” ise, Malî İşbirliği
içerisinde gerçekleştirilecek projeler çerçevesinde, iş, mal ve hizmetlere
ilişkin ihalelerin bütçeleme, ihaleye çıkma, sözleşme imzalama, ödeme, muhasebe
kayıtları tutma ve malî raporlama işleri konusunda tek sorumludur. Merkezî
Finans ve İhale Birimi, ihalelere ilişkin Avrupa Birliği kural, düzenleme ve
yöntemlerine bağlı kalınmasını ve uygun bir raporlama sisteminin işlemesini
sağlayacaktır.
Mutabakat Zabıtlarıyla doğrudan bağlantılı olmasa da,
Merkezî Olmayan Yapılanmanın diğer önemli unsurları arasında yer alan “Ulusal
Malî Yardım Koordinatörü”, Avrupa Birliği ile malî işbirliğinin koordinasyonunu
ve projelerin öncelikler doğrultusunda seçilmesini, hazırlık çalışmalarının
yapılmasını ve izlenmesini sağlamak ve Avrupa Birliği Komisyonu ile Finansman
Zaptını imzalamakla yükümlü olacaktır. Bu görev Avrupa Birliği ile ilişkilerden
sorumlu Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısına verilmiştir. Öte yandan,
Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı,
Hazine Müsteşarlığı ve Avrupa Birliği Genel Sekreterliği temsilcilerinden
oluşan “Malî İşbirliği Komitesi”, malî işbirliği ile ilgili olarak yürütülen
çalışmalar arasında gerekli uyumun sağlanmasından sorumludur. Ulusal Malî
Yardım Koordinatörü, Ulusal Yetkilendirme Görevlisi, Malî İşbirliği Komitesi ve
Avrupa Birliği Komisyonu temsilcilerinden oluşan “Ortak İzleme Komitesi” ise,
yılda en az bir kez toplanarak programları gözden geçirmekle yükümlüdür.
Sonuç olarak, 14 Şubat 2002 tarihinde Ülkemiz adına
Ulusal Yetkilendirme Görevlisi Olarak Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanı Sayın
Kemal Derviş ve Avrupa Birliği Komisyonu adına Komisyonun Genişlemeden sorumlu
üyesi Günter Verheugen tarafından imzalanan “Ulusal Fonun oluşturulmasına
ilişkin Mutabakat Zaptı” ile “Merkezî Finans ve İhale Biriminin oluşturulmasına
ilişkin Mutabakat Zaptı”, diğer aday ülkelerde uygulanan ve ülkemizde de,
“Türkiye İçin Katılım Öncesi Stratejisi” gereğince oluşturulan Avrupa Birliği
yardımları ile ilgili yeni malî yapılanmaya ilişkin en önemli adımlardan birini
oluşturmaktadır.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu 16.1.2003
Esas No. : 1/314
Karar No. : 8
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca
21 inci Yasama Döneminde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan,
ancak Türkiye Büyük Millet Meclisinin erken genel seçimlerle yenilenmesi
nedeniyle sonuçlandırılamayarak, İçtüzüğün 77 nci maddesi gereğince hükümsüz
sayılan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa Birliği Komisyonu Arasında
Merkezî Finans ve İhale Biriminin Kurulması ile Ulusal Fonun Kurulmasına
İlişkin Mutabakat Zabıtlarının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı”, bu defa, Hükümetçe 11.12.2002 tarihinde yenilenmiş ve yenilemeye
ilişkin Başbakanlık yazısının Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulmasını takiben, Başkanlıkça 19.12.2002 tarihinde esas komisyon olarak
Dışişleri Komisyonuna, tali komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilmiştir.
Sözkonusu Tasarı, Komisyonumuzun 14.1.2003 tarihinde yapmış olduğu 8 inci
birleşiminde Hükümeti temsilen Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ertuğrul
Yalçınbayır ile Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı,
Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı ve Avrupa Birliği Genel Sekreterliği
temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; tam üyelik sürecinde ülkemize Avrupa
Birliğinden sağlanacak hibe nitelikli yardımların, Katılım Ortaklığı Belgesi
ile Ulusal Programda yer alan önceliklere göre, Avrupa Birliği yöntem ve
kurallarına uygun şekilde kullanılması amacıyla diğer aday ülkelerde de
uygulandığı üzere ülkemizde yeni bazı organizasyonların yapılması
gerekmektedir. Türkiye ile Avrupa Birliği arasında 14.2.2002 tarihinde “Ulusal
Fon’un Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zaptı” ile “Merkezî Finans ve İhale
Biriminin Oluşturulmasına İlişkin Mutabakat Zaptı” imzalanmış olup, bu
çerçevede, 18.7.2002 tarih ve 2001/41 sayılı Başbakanlık Genelgesiyle yeni malî
yapı ve işlevlere ilişkin hususlar belirlenmiştir.
Genelge hükümleri uyarınca Merkezî Olmayan Yapılanma,
imzalanmış mutabakat zabıtları doğrultusunda “Ulusal Fon ve Ulusal
Yetkilendirme Görevlisi”, “Merkezî Finans ve İhale Birimi”, “Ulusal Malî Yardım
Koordinatörü”, “Malî İşbirliği Komitesi”, “Ortak İzleme Komitesi” gibi
unsurlardan oluşmaktadır.
Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde; 14.2.2002 tarihinde
Ankara’da imzalanan “Merkezî Finans ve İhale Birimi”nin Kurulmasına İlişkin
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Avrupa Birliği Komisyonu Arasındaki Mutabakat
Zaptı” ile “Ulusal Fon’un Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zaptı”nın
onaylanmasının uygun bulunmasının amaçlandığı anlaşılmaktadır.
Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan
müzakerelerde;
- Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığının
önceliklerin belirlenmesi ve projelerin seçimi konusunda, bilgi ve birikimi
nedeniyle oluşturulan komiteler içinde daha etkin bir rol alması gerektiği,
- Sağlanacak kaynakların etkin ve verimli kullanılması
konusunda gerekli titizliğin gösterilmesinin yararlı olacağı,
- Avrupa Birliğinden sağlanacak hibe ve kredi nitelikli
fonların ne düzeyde gerçekleştiği konusuna açıklık getirilmesinde yarar
görüldüğü,
- Sağlanan fonların kullanımında, ülkemizin
uluslararası rekabet gücünün artırılması açısından araştırma ve geliştirmeye
ayrılan kaynağa önem ve öncelik verilmesi,
- Gümrük Birliği çerçevesinde kullanıma hazır fonların,
Avrupa Birliği içindeki gelişmelerin yanısıra, ülkemizde de yasal
düzenlemelerin zamanında tamamlanamaması ve uygulamada ortaya çıkan aksaklıklar
nedeniyle öngörülen miktarda kullanılamadığı,
Şeklindeki görüş ve eleştirileri müteakip Hükümet adına
yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;
- Avrupa Birliğinin malî işbirliği alanına ilişkin
yaklaşımının değişmesi sonucu, tam üyelik sürecinde olan ülkelerin daha etkin
katılımını içeren merkezî olmayan yeni bir işbirliği anlayışına yöneldiği,
- Hibe ve kredi nitelikli fonların kullanımına ilişkin
programlama ve uygulama süreçlerinin, farklı karar merkezlerince yerine
getirilerek sağlıklı bir denetim mekanizmasının kurulmasının amaçlandığı,
- Diğer aday ülkelerden, bu tür malî yapılanmanın
uygulandığı İspanya ve Yunanistan’da başarılı sonuçlar alındığı,
- Kopenhag İlerleme Raporunda belirtildiği üzere, hibe
yardım miktarlarının 2004 yılından itibaren iki katına çıkarıldığı,
- Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığının, Genelge
uyarınca da işbirliği çalışmalarının yapısal ve işlevsel tüm aşamalarında yer
aldığı,
- Avrupa Birliği tarafından 1996-2002 yılları arasında
sağlanan hibelerin toplam 925 271 290 EURO olduğu,
- Avrupa Yatırım Bankasından da çeşitli programlar ve
katılım öncesi yardımları kapsamında 1 594 500 000 EURO proje kredisi
sağlandığı,
İfade edilmiştir.
Ayrıca, Komisyonumuz AB’ye üyelik hazırlıklarının
hızlandırılması için, bu fonların Türkiye’nin uluslararası rekabet gücünü
artırıcı, AR-GE projelerine öncelikle ve çoğunlukla tahsisi hususunda Hükümete
tavsiye kararı almıştır.
Yapılan bu görüşmeleri takiben, Tasarı ve gerekçesi
Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerinin görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının; 1 inci maddesi ile yürürlük ve yürütmeye
ilişkin 2 nci ve 3 üncü maddeleri aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, esas komisyon olan Dışişleri Komisyonuna
sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Ekrem Erdem |
|
|
Afyon |
Bursa |
İstanbul |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Sekmen |
Mahmut Göksu |
Mehmet Melik Özmen |
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ruhi Açıkgöz |
Mehmet Zekai Özcan |
Osman Kaptan |
|
|
Aksaray |
Ankara |
Antalya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Mesut Özakcan |
Ali Osman Sali |
Ali Kemal Deveciler |
|
|
Aydın |
Balıkesir |
Balıkesir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Aziz Akgül |
Ömer Abuşoğlu |
M. Emin Murat Bilgiç |
|
|
Diyarbakır |
Gaziantep |
Isparta |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Alaattin Büyükkaya |
Birgen Keleş |
Ali Kemal Kumkumoğlu |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Topuz |
Hakkı
Akalın |
Mehmet Ceylan |
|
|
İstanbul |
İzmir |
Karabük |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Y. Selahattin Beyribey |
Taner Yıldız |
Mustafa Ünaldı |
|
|
Kars |
Kayseri |
Konya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Er |
Gürol Ergin |
Sabahattin Yıldız |
|
|
Mersin |
Muğla |
Muş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Kazım
Türkmen |
Abdülkadir Kart |
Erol Aslan Cebeci |
|
|
Ordu |
Rize |
Sakarya |
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Enis
Tütüncü |
Mehmet Akif Hamzaçebi |
Osman Coşkunoğlu |
|
|
Tekirdağ |
Trabzon |
Uşak |
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
|
Dışişleri
Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri Komisyonu 17.1.2003
Esas No. : 1/314
Karar No. : 14
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bakanlar Kurulunca 21 inci Yasama Döneminde TBMM
Başkanlığına sunulan, ancak TBMM'nin erken genel seçimlerle yenilenmesi
nedeniyle sonuçlandırılamayarak İçtüzüğün 77 nci maddesi gereğince hükümsüz
sayılan, Hükümetçe 11.12.2002 tarihinde yenilenmiş bulunan Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Avrupa Birliği Komisyonu Arasında Merkezi Finans ve İhale
Biriminin Kurulması ile Ulusal Fonun Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zabıtlarının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı Komisyonumuzun 17 Ocak
2003 tarihli 2 nci Toplantısında Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı
temsilcileri ile Hazine Müsteşarlığı ve Avrupa Birliği Genel Sekreterliği
yetkililerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Avrupa Birliğine tam üyelik sürecinde, sağlanan hibe
nitelikli yardımların, Avrupa Birliği kurallarına uygun şekilde ve yalnızca
Katılım Ortaklığı ile Ulusal Programda yer alan önceliklere yönelik olarak
kullanılması gerekmektedir.
Bu bağlamda diğer aday ülkelerde uygulandığı üzere
ülkemizde bazı yeni yapıların kurulması gerekmiş ve Merkezi Olmayan
Yapılanmanın önemli unsurları olan Ulusal Fonun ve Merkezi Finans ve İhale
Biriminin Oluşturulmasına İlişkin Mutabakat Zaptı imzalanmıştır.
Avrupa Birliğine yardımları ile ilgili malî yapılanmaya
ilişkin Mutabakat Zabıtlarının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Komisyonumuzca benimsenmiş ve Tasarının 1 inci maddesinde geçen "Türkiye
Hükümeti" ibaresi Başlıkta olduğu gibi "Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti" şeklinde değiştirilerek kabul edilmiştir.
Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak üzere
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Sözcü |
Üye |
|
|
Mehmet Dülger |
Eyyüp Sanay |
Mehmet Özyol |
|
|
Antalya |
Ankara |
Adıyaman |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Nur Doğan Topaloğlu |
Mehmet Güner |
Mustafa Dündar |
|
|
Ankara |
Bolu |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
V. Haşim Oral |
Abdülbaki Türkoğlu |
Halil Akyüz |
|
|
Denizli |
Elazığ |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Nihat Eri |
Osman Seyfi |
A. Müfit Yetkin |
|
|
Mardin |
Nevşehir |
Şanlıurfa |
|
|
|
|
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE AVRUPA BİRLİĞİ
KOMİSYONU ARASINDA MERKEZÎ FİNANS VE İHALE BİRİMİNİN KURULMASI İLE ULUSAL FONUN
KURULMASINA İLİŞKİN MUTABAKAT ZABITLARININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA
KANUN
TASARISI
MADDE 1. – 14 Şubat 2002 tarihinde Ankara’da imzalanan
“Merkezî Finans ve İhale Biriminin Kurulmasına İlişkin Türkiye Hükümeti ve
Avrupa Birliği Komisyonu Arasındaki Mutabakat Zaptı” ile “Ulusal Fon’un
Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zaptı”nın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. V. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
F. Bal |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet Bakanı
|
Devlet
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
N. Arseven |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Dr. R. Doğru |
R. Önal |
|
|
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
Dışişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı V. |
|
|
Prof. Dr. A. Akcan |
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. A. Akcan |
|
|
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve
Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve
Ticaret Bakanı V. |
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
|
|
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
|
|
Z. Çakan |
M. İ. Talay |
M. Taşar |
|
|
Orman
Bakanı |
Çevre
Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
F. Aytekin |
|
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE AVRUPA BİRLİĞİ KOMİSYONU
ARASINDA MERKEZÎ FİNANS VE İHALE BİRİMİNİN KURULMASI İLE ULUSAL FONUN
KURULMASINA İLİŞKİN MUTABAKAT ZABITLARININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA
KANUN
TASARISI
MADDE 1. – 14 Şubat 2002 tarihinde Ankara’da imzalanan
“Merkezî Finans ve İhale Biriminin Kurulmasına İlişkin Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ve Avrupa Birliği Komisyonu Arasındaki Mutabakat Zaptı” ile “Ulusal
Fon’un Kurulmasına İlişkin Mutabakat Zaptı”nın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.