Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 249)

 

1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı ve Plan ve Bütçe Komisyonu

Raporu (1/642)

 

 

                                    

Not : Tasarı, Başkanlıkça Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.

 

 

T.C.

 

 

Başbakanlık

 

 

Kanunlar ve Kararlar

 

 

Genel Müdürlüğü

9.7.2003

 

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-702/3194

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 30.6.2003 tarihinde kararlaştırılan “1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

 

GENEL GEREKÇE

Eğitim, bireyin ve toplumların gelişmesini sağlayan, ekonomik kalkınmayı destekleyen, maddî ve manevî kültür değerlerini geliştirip koruyarak gelecek nesillere aktaran, olmazsa olmaz, vazgeçilemez ve ertelenemez bir süreçtir.

Bunun içindir ki, bir ülkenin kendisini nasıl tanımladığının ve kendisine nasıl bir gelecek hazırladığının en önemli göstergesi, o ülkenin eğitim sistemi ve bunun ne ölçüde etkin ve verimli olarak hayata geçirilebildiğidir.

Gelişmemiz ve geleceğimiz açısından son derece önem taşıyan eğitimimiz için gerekli ve yeterli kaynak temin etme imkânı mümkün olamamaktadır.

Nüfus artış hızının yüksekliği, nüfusun yer değiştirmesi ve ülkemizin genç nüfusa sahip olması nedenleriyle geleceğimizin güvencesi olan çocuklarımıza ve yetişkinlerimize kaliteli ve sürekli eğitim verebilmek için her yıl binlerce derslik yapmak, bu derslikleri donatmak, yeterli sayı ve nitelikte öğretmen yetiştirmek ve eğitim araçları ihtiyacını karşılamak gerekmektedir.

Bunun için Devletin eğitime ayırdığı kaynakların, yeni kaynaklarla desteklenmesi ve amacına yönelik, etkin ve verimli kullanılması kaçınılmaz hale gelmiştir.

Bütün bunların yapılmasına ilişkin iş ve işlemlerin hızlı ve daha kolay yürütülebilmesi için Kamu İhale Kanunu ve Muhasebe-i Umumiye Kanunu hükümlerine bağlı kalınmaması öngörülmüştür.

Bu Kanun tasarısıyla Millî Eğitim Bakanlığına ait tahsisli taşınmazların satışı yoluyla elde edilecek gelirlerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında kullanılması ve yeni kaynakların sağlanması amaçlanmıştır.

 

 

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Kanunun bu maddesi ile iş merkezlerinin yoğunlaşması nedeniyle öğrenci sayısının azaldığı semtlerde bulunan ve Millî Eğitim Bakanlığına tahsisli olan mülkiyeti Hazineye ait taşınmazlar ile Millî Eğitim Bakanlığı kullanımındaki mülkiyeti il tüzel kişiliği veya köy tüzel kişiliğine ait; arsa, okul, bina ve tesislerin satılması ve bu satıştan elde edilecek gelirle daha fazla öğrenciye hizmet edecek yeni okulların yapımı, onarımı ve donatımı ile ders araç ve gereçleri alımında kullanılması amaçlanmıştır.

Madde 2. - Kanunun bu maddesi ile sadece ders kitaplarının Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenmesi, ders kitabı dışındaki diğer kitap ve eğitim araçlarının okullarda kullanımı hususunda merkeziyetçi uygulamadan vazgeçilmesi, Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanacak veya hazırlatılacak ders kitapları ile diğer eğitim araç ve gereçleri için ücret ödenmesi, özel kesim ders kitaplarının incelenmesinde inceleme ücreti alınması, ders kitapları ile diğer kitap ve eğitim araçlarının temininde kolaylıkların sağlanması amaçlanmıştır.

Madde 3. - Yürürlük maddesidir.

Madde 4. - Yürütme maddesidir.

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Plan ve Bütçe Komisyonu

22.7.2003

 

Esas No. : 1/642

 

 

Karar No. : 48

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca 9.7.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 15.7.2003 tarihinde tali komisyon olarak Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonuna esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen “1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 22.7.2003 tarihinde yapmış olduğu 62 nci birleşimde Hükümeti temsilen Millî Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ile Millî Eğitim Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.

Bilindiği gibi; eğitim toplumların sosyo-kültürel ve ekonomik alanlarda gelişmesini sağlayan, ülkelerin sosyal sabit sermayesinin oluşumuna katkıda bulunan ve toplumun maddî-manevî değerlerini geliştirip koruyarak gelecek nesillere aktarmak gibi önemli bir fonksiyonu icra eden bir dinamiktir. Toplumsal gelişme, ülkenin eğitim sektörünün etkin, verimli ve ekonomik işleyişine bağlıdır.

Ülkemiz nüfusunun yarıdan fazlasını genç ve eğitim yaşında olan kesim oluşturmaktadır. Hem çocuklara hem de yetişkinlere kaliteli ve sürekli eğitim verebilmek hem de binlerce derslik ve bunların donatılması için gerekli harcamaların yapılması, nitelikli öğretmen yetiştirme ihtiyacının karşılanması gerekmektedir. Bu ihtiyaçların karşılanması için Devletin eğitime ayırdığı kaynakların, yeni kaynaklarla desteklenmesi gerekmekte bunun da kanunî alt yapıyla desteklenmesi ihtiyacı doğmaktadır. Böylece hem yeni kaynaklar yaratılabilecek hem de bu kaynakların etkin kullanımı sağlanabilecektir.

Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;

- Millî Eğitim Bakanlığına ait tahsisli taşınmazların satışı yoluyla elde edilecek gelirlerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında kullanılması ve yeni kaynaklar sağlanmasının,

- Ders kitaplarının Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenmesi, ders kitabı dışındaki diğer kitap ve eğitim araçlarının belirlenmesinde merkeziyetçi uygulamalardan vazgeçilmesinin, öngörüldüğü anlaşılmaktadır.

Tasarının geneli üzerinde yapılan görüşmelerde;

- Tasarıyla, tahsislerinin kaldırılması öngörülen taşınmazların, tahsislerinin kaldırılmasının mevcut kanunlar çerçevesinde mümkün olduğu, yalnızca il özel idaresi ve köy tüzel kişiliğine ait olan okul binaları ve arsalarının bu kapsamda değerlendirilebileceği ancak bunlardan çok fazla kaynak elde edebilme imkânının kısıtlı olduğu,

- Muhasebe-i Umumiye Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satışların Maliye Bakanınca yapılacağının öngörülmesinin yerinde bir düzenleme olmadığı, Bakanın yetkilerinin çok fazla genişleyeceği,

- Satışı muhtemel okullar içinde tarihî ve kültürel değeri olan okullar olduğu dolayısıyla satışlar konusunda dikkatli davranılması gerektiği,

- Yardımcı kaynakların belirlenmesi hususunda Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının yetkilerinin kaldırılmış olmasının yerinde olmadığı, suistimallere ve subjektif uygulamalara sebep olabileceği,

- Özel öğretim kurumlarına kaynak aktarmak yerine bu kaynakların Bakanlık bünyesindeki okullarda kullanılmasının daha yerinde olacağı,

- Eğitimde mekân konusunun önemli bir unsur olduğu, hem eğitim için hem de öğrencilerin ulaşımı için daha uygun mekânlarda okullar kurulmasının yerinde olacağı,

- Devlet hayatında ekonominin ön plana çıktığı ve bu bağlamda hem eğitim için uygun olmayan hem de ekonomik değeri yüksek olan okulların ekonomiye kazandırılmasının olumlu olacağı,

- Devlet okullarının satılarak, elde edilmesi öngörülen kaynakların bütçe açıklıklarının kapatılmasında kullanılmaması ve gerekli hassasiyetin gösterilmesi gerektiği,

- Yardımcı kaynak sağlanması konusunda belli denetim mekanizmasının da oluşturulmasının ve belirli ölçütler ve standartların ortaya konmasının gerektiği,

- Özel öğretim kurumlarından faydalanmayı öngören projenin fırsat eşitliğinin sağlanması ve Sosyal Devlet ilkesinin işlerlik kazanması noktasında atılmış önemli bir adım olduğu,

Gibi görüş ve eleştirileri müteakiben Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;

- Ülkemiz nüfusunun arttığı ve şehirleşmenin hızlı bir şekilde devam etmekte olduğu, önceden meskûn mahâl olan yerlerin çoğunun işyerlerine dönüştüğü ve okulların bu alanlar içinde kaldığı, okulların yerleşim alanlarına taşınmasının eğitim ve taşımadan tasarruf sağlanması açısından daha yerinde olacağı,

- İşyeri olarak değerlendirilmesi daha yararlı olan okulların bulunduğu, yine bu okulların başka kamu kurumlarına devredilerek kamusal amaçlarla da kullanılabileceği,

- Sağlanacak kaynaklarla bütçe açığının kapatılması gibi bir kaygının bulunmadığı, kaynakların hepsinin eğitimin amaçları doğrultusunda kullanılacağı,

- Sit alanlarında bulunan dolayısıyla tarihî ve kültürel değeri olan okulların satışının yasalar gereği söz konusu olamayacağı,

- Yardımcı kaynakların iktidarların tercihleri doğrultusunda belirlenmesinin önüne geçilmesi ve çoğulcu demokrasinin gerekleri göz önünde bulundurularak serbestçe belirlenmesi yolunun tercih edildiği,

- Maliye Bakanlığına satış konusunda tanınan yetkiyle, bürokrasinin azaltılmasının sağlanabileceği,

- Özel öğretim kurumlarının millî eğitim sistemimizin bir parçası olduğu ve Kanunlar çerçevesinde kuruldukları ve denetimlerinin Devlet tarafından yapıldığı,

- Özel okullaşma oranının ülkemizde % 1,5 civarında olduğu ve çoğu ülkenin gerisinde bulunduğu, getirilen düzenlemeyle bir taraftan özel öğretim kurumları teşvik edilirken diğer taraftan dar gelirli ailelerin çocuklarının bu kurumlarda okutulmasının sağlanmasıyla fırsat eşitliğinin gerçekleştirilmesinin öngörüldüğü,

İfade edilmiştir.

Yapılan görüşmeleri müteakiben Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.

- Tasarıya birinci madde olarak ilavesini öngören bir önergenin kabul edilmesi ile maddî imkânlardan yoksun ve başarılı olan öğrencilerin; parasız yatılılık, burs ve kredi dışında hizmet satın alınması yolu ile özel öğretim kurumlarından yararlandırılmasını öngören bir metnin Tasarıya 1 inci madde olarak eklenmesi ve müteakip maddelerin teselsül ettirilmesi suretiyle,

- 1 inci maddesi, ikinci fıkrada yer “İl Tüzel Kişiliğine” ibaresinin “İl Özel İdaresine” şeklinde değiştirilmesi ve madde numarasının 2 olarak değiştirilmesi suretiyle,

- 2 nci maddesi, madde çerçevesinin kanun tekniğine uygunluğun sağlanması bakımından redaksiyona tâbi tutulması ve madde numarasının 3 olarak değiştirilmesi suretiyle,

- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 3 ve 4 üncü maddeleri 4 ve 5 inci maddeler olarak aynen,

- Ayrıca Tasarının başlığı, redaksiyona tâbi tutulması suretiyle,

Kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla arz olunur.

 

 

                       

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

 

Sait Açba

M. Altan Karapaşaoğlu

Sabahattin Yıldız

 

 

Afyon

Bursa

Muş

 

 

Kâtip

Üye

Üye

 

 

Mehmet Sekmen

Mahmut Göksu

Mehmet Melik Özmen

 

 

İstanbul

Adıyaman

Ağrı

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Ruhi Açıkgöz

Bülent Gedikli

Mehmet Zekâi Özcan

 

 

Aksaray

Ankara

Ankara

 

 

 

(İmzada bulunamadı.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Osman Kaptan

Mehmet Mesut Özakcan

Ali Osman Sali

 

 

Antalya

Aydın

Balıkesir

 

 

(Karşı oy yazısı ektedir.)

(Karşı oy yazısı ektedir.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Aziz Akgül

Ömer Abuşoğlu

M. Emin Murat Bilgiç

 

 

Diyarbakır

Gaziantep

Isparta

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Nazım Ekren

Alaattin Büyükkaya

Birgen Keleş

 

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

 

 

 

(Karşı oy yazısı ektedir.)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Ali Kemal Kumkumoğlu

Ali Topuz

M. Mustafa Açıkalın

 

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

 

(Karşı oy yazım ektedir.)

(Karşı oy yazımız eklidir.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Kıvılcım Kemal Anadol

Hakkı Akalın

Mehmet Ceylan

 

 

İzmir

İzmir

Karabük

 

 

(Karşı yazım ektedir.)

(Karşı oy yazımız eklidir.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Y. Selahattin Beyribey

Taner Yıldız

Mustafa Ünaldı

 

 

Kars

Kayseri

Konya

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Ali Er

Gürol Ergin

Abdülkadir Kart

 

 

Mersin

Muğla

Rize

 

 

 

(Karşı oy yazımız eklidir.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Erol Aslan Cebeci

Musa Uzunkaya

Faruk Nafiz Özak

 

 

Sakarya

Samsun

Trabzon

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mehmet Akif Hamçebi

OsmanCoşkunoğlu

Mustafa Zeydan

 

 

Trabzon

Uşak

Hakkâri

 

 

(Karşı oy yazımız eklidir.)

(Karşı oy yazısı ektedir.)

 

 

 

KARŞI OY YAZISI

1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısının 1, 2 ve 3 üncü maddelerine karşıyız.

Tasarının 1 inci maddesine karşıyız çünkü her yıl 1 300 000 çocuğun okula başladığı ülkemizde, iktidar tarafından belirtildiği gibi 10 000 çocuğun özel eğitim kurumlarında öğrenim görmeleri, fırsat ve imkân eşitliği olarak tanımlanamaz. Bu amaçla ayrıldığı ifade edilen 25 trilyon TL ile daha fazla sayıda çocuğa eğitim olanağı sağlamak mümkündür.

Tasarının 2 nci maddesine karşıyız çünkü bu madde ile getirilen değişiklik, ülkenin tarihî, kültürü ile bütünleşmiş okul binalarının satışı ile sonuçlanacaktır. Millî Eğitim Bakanlığına tahsisli Hazine mülkiyetindeki taşınmazlar ile Millî Eğitim Bakanlığı kullanımında bulunan mülkiyeti İl Tüzel Kişiliğine veya Köy Tüzel Kişiliğine ait taşınmazlardan gerekli görülenlerin mülkiyetinin Hazineye bedelsiz devrinden sonra tahsislerinin kaldırılmasını ve ilgili Yasa maddesine aykırı olarak satışlarda Maliye Bakanının yetkili kılınmasını doğru bulmuyoruz.

Tasarının 3 üncü maddesine karşıyız çünkü Millî Eğitim Temel Kanununun 55 inci maddesini değiştirmekte; Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmeyen kitap ve eğitim araçlarının okullarda kullanılmasını ve resmî kurum ve kuruluşlar dışındaki kişi veya kuruluşlarca hazırlanan kitap ve eğitim araçlarından, Millî Eğitim Bakanlığınca tavsiye edilmeyenlerin de öğrencilere aldırtılmasını mümkün hale getirmektedir. Böylece, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının işlevini zedelemektedir.

                       

K. Kemal Anadol

Gürol Ergin

Ali Topuz

 

 

İzmir

Muğla

İstanbul

 

Osman Coşkunoğlu

Birgen Keleş

Hakkı Akalın

 

Uşak

İstanbul

İzmir

 

A. Kemal Kumkumoğlu

M. Mesut Özakcan

Osman Kaptan

 

İstanbul

Aydın

Antalya

 

 

M. Akif Hamzaçebi

 

 

 

Trabzon

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

1739 SAYILI MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI

HAKKINDA KANUN TASARISI

 

MADDE 1. - 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 51 inci maddesinin madde başlığı “Okul yapıları ve taşınmazları” olarak yeniden düzenlenmiş ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

“Millî Eğitim Bakanlığına tahsisli Hazine mülkiyetindeki taşınmazlar ile Millî Eğitim Bakanlığı kullanımında bulunan, mülkiyeti İl Tüzel Kişiliğine veya Köy Tüzel Kişiliğine ait taşınmazlardan gerekli görülenlerin, mülkiyetinin Hazineye bedelsiz devrinden sonra, Millî Eğitim Bakanlığı ile mutabık kalınarak tahsislerini kaldırmaya ve 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satmaya Maliye Bakanı yetkilidir.

Satış bedelleri bütçeye gelir kaydedilir. Okul/derslik yapımı, onarımı ve donatımı ile ders araç ve gereçleri alımında kullanılmak üzere Millî Eğitim Bakanlığı bütçesine gerekli ödenek öngörülür.”

MADDE 2. - Aynı Kanunun 55 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Madde 55. - İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında okutulacak ders kitapları, Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenir.

Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanacak veya hazırlatılacak kitaplar ile eğitim araç ve gereçlerini hazırlama inceleme ve redaksiyonunda görevlendirilenlere ücret ödenir.

Ders kitaplarına ilişkin yarışmalarda derece alanlara verilecek ödülün ödeme, usul ve esasları ile miktarı yönetmelikle belirlenir.

Özel kesimce hazırlanan ve okullarda ders kitabı olarak okutulmak üzere Millî Eğitim Bakanlığına gönderilen eserler ücret karşılığı incelenir.

Ders kitaplarının kabulü, uygunluk süresi, telif hakkı ve ücretlerle ilgili esaslar; inceleme işlemleri ve alınacak inceleme ücreti miktarı; Millî Eğitim Bakanlığınca incelettirilecek eserler için ödenecek ücret miktarı; ders kitaplarının hazırlanması ve incelenmesinde aranacak kriterler ile ders kitabı üreten yayın evlerinde aranacak kriterler; ders kitabı dışındaki diğer kitap ve eğitim araçlarının kullanımı ve bunlardan hangileri için inceleme ücreti alınacağı ve ödeneceği ile ilgili esas ve usuller Millî Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

MADDE 3. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA

KANUN TASARISI

MADDE 1. - 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Madde 8. - Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkân eşitliği sağlanır.

Maddî imkânlardan yoksun başarılı öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim görmelerini sağlamak amacıyla parasız yatılılık, burs, kredi ve ücreti Millî Eğitim Bakanlığınca karşılanmak kaydıyla özel öğretim kurumlarında öğrenim görmeleri sağlanabilir. Buna ilişkin esas ve usuller Millî Eğitim Bakanlığı ve Maliye Bakanlığınca müştereken belirlenir.

Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için özel tedbirler alınır.”

MADDE 2. - 1739 sayılı Kanunun 51 inci maddesinin madde başlığı “Okul yapıları ve taşınmazları” olarak değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

“Millî Eğitim Bakanlığına tahsisli hazine mülkiyetindeki taşınmazlar ile Millî Eğitim Bakanlığı kullanımında bulunan mülkiyeti İl Özel İdaresine veya Köy Tüzel Kişiliğine ait taşınmazlardan gerekli görülenlerin, mülkiyetinin hazineye bedelsiz devrinden sonra; Millî Eğitim Bakanlığı ile mutabık kalınarak tahsislerini kaldırmaya ve 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satmaya Maliye Bakanı yetkilidir.

Satış bedelleri bütçeye gelir kaydedilir. Okul/derslik yapımı, onarımı ve donatımı ile ders araç ve gereçleri alımında kullanılmak üzere Millî Eğitim Bakanlığı bütçesine gerekli ödenek öngörülür.”

 

MADDE 3. - 1739 sayılı Kanunun 55 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Madde 55. - “İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında okutulacak ders kitapları, Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenir.

Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanacak veya hazırlatılacak kitaplar ile eğitim araç ve gereçlerini hazırlama inceleme ve redaksiyonunda görevlendirilenlere ücret ödenir.

Ders kitaplarına ilişkin yarışmalarda derece alanlara verilecek ödülün ödeme, usul ve esasları ile miktarı yönetmelikle belirlenir.

Özel kesimce hazırlanan ve okullarda ders kitabı olarak okutulmak üzere Millî Eğitim Bakanlığına gönderilen eserler ücret karşılığı incelenir.

Ders kitaplarının kabulü, uygunluk süresi, telif hakkı ve ücretlerle ilgili esaslar; inceleme işlemleri ve alınacak inceleme ücreti miktarı; Millî Eğitim Bakanlığınca incelettirilecek eserler için ödenecek ücret miktarı; ders kitaplarının hazırlanması ve incelenmesinde aranacak kriterler ile ders kitabı üreten yayın evlerinde aranacak kriterler; ders kitabı dışındaki diğer kitap ve eğitim araçlarının kullanımı ve bunlardan hangileri için inceleme ücreti alınacağı ve ödeneceği ile ilgili esas ve usuller Millî Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

MADDE 4. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 5. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A.Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

M. H. Güler

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı V.

Maliye Bakanı

 

M. V. Gönül

M. V. Gönül

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

H. Çelik

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı V.

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

K. Unakıtan

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı V.

 

A. Coşkun

M. H. Güler

H. Çelik

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe