Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 249)
1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı ve Plan ve Bütçe Komisyonu
Raporu (1/642)
Not : Tasarı, Başkanlıkça Millî Eğitim, Kültür, Gençlik
ve Spor ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
|
|
|
Kanunlar ve
Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
9.7.2003 |
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-702/3194 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza
arzı Bakanlar Kurulunca 30.6.2003 tarihinde kararlaştırılan “1739 Sayılı Millî
Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Eğitim, bireyin ve
toplumların gelişmesini sağlayan, ekonomik kalkınmayı destekleyen, maddî ve
manevî kültür değerlerini geliştirip koruyarak gelecek nesillere aktaran,
olmazsa olmaz, vazgeçilemez ve ertelenemez bir süreçtir.
Bunun içindir ki, bir
ülkenin kendisini nasıl tanımladığının ve kendisine nasıl bir gelecek
hazırladığının en önemli göstergesi, o ülkenin eğitim sistemi ve bunun ne
ölçüde etkin ve verimli olarak hayata geçirilebildiğidir.
Gelişmemiz ve
geleceğimiz açısından son derece önem taşıyan eğitimimiz için gerekli ve
yeterli kaynak temin etme imkânı mümkün olamamaktadır.
Nüfus artış hızının
yüksekliği, nüfusun yer değiştirmesi ve ülkemizin genç nüfusa sahip olması
nedenleriyle geleceğimizin güvencesi olan çocuklarımıza ve yetişkinlerimize
kaliteli ve sürekli eğitim verebilmek için her yıl binlerce derslik yapmak, bu
derslikleri donatmak, yeterli sayı ve nitelikte öğretmen yetiştirmek ve eğitim
araçları ihtiyacını karşılamak gerekmektedir.
Bunun için Devletin
eğitime ayırdığı kaynakların, yeni kaynaklarla desteklenmesi ve amacına
yönelik, etkin ve verimli kullanılması kaçınılmaz hale gelmiştir.
Bütün bunların
yapılmasına ilişkin iş ve işlemlerin hızlı ve daha kolay yürütülebilmesi için
Kamu İhale Kanunu ve Muhasebe-i Umumiye Kanunu hükümlerine bağlı kalınmaması
öngörülmüştür.
Bu Kanun tasarısıyla
Millî Eğitim Bakanlığına ait tahsisli taşınmazların satışı yoluyla elde
edilecek gelirlerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında kullanılması ve yeni
kaynakların sağlanması amaçlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Kanunun bu
maddesi ile iş merkezlerinin yoğunlaşması nedeniyle öğrenci sayısının azaldığı
semtlerde bulunan ve Millî Eğitim Bakanlığına tahsisli olan mülkiyeti Hazineye
ait taşınmazlar ile Millî Eğitim Bakanlığı kullanımındaki mülkiyeti il tüzel
kişiliği veya köy tüzel kişiliğine ait; arsa, okul, bina ve tesislerin
satılması ve bu satıştan elde edilecek gelirle daha fazla öğrenciye hizmet
edecek yeni okulların yapımı, onarımı ve donatımı ile ders araç ve gereçleri
alımında kullanılması amaçlanmıştır.
Madde 2. - Kanunun bu
maddesi ile sadece ders kitaplarının Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenmesi,
ders kitabı dışındaki diğer kitap ve eğitim araçlarının okullarda kullanımı
hususunda merkeziyetçi uygulamadan vazgeçilmesi, Millî Eğitim Bakanlığınca
hazırlanacak veya hazırlatılacak ders kitapları ile diğer eğitim araç ve
gereçleri için ücret ödenmesi, özel kesim ders kitaplarının incelenmesinde
inceleme ücreti alınması, ders kitapları ile diğer kitap ve eğitim araçlarının
temininde kolaylıkların sağlanması amaçlanmıştır.
Madde 3. - Yürürlük
maddesidir.
Madde 4. - Yürütme
maddesidir.
|
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
Plan ve Bütçe Komisyonu |
22.7.2003 |
|
|
Esas No. : 1/642 |
|
|
|
Karar No. : 48 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim
Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca 9.7.2003 tarihinde Türkiye Büyük
Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 15.7.2003 tarihinde tali
komisyon olarak Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonuna esas komisyon
olarak da Komisyonumuza havale edilen “1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanununda
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 22.7.2003
tarihinde yapmış olduğu 62 nci birleşimde Hükümeti temsilen Millî Eğitim Bakanı
Hüseyin Çelik ile Millî Eğitim Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Devlet Planlama
Teşkilâtı Müsteşarlığı temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip,
görüşülmüştür.
Bilindiği gibi;
eğitim toplumların sosyo-kültürel ve ekonomik alanlarda gelişmesini sağlayan,
ülkelerin sosyal sabit sermayesinin oluşumuna katkıda bulunan ve toplumun
maddî-manevî değerlerini geliştirip koruyarak gelecek nesillere aktarmak gibi
önemli bir fonksiyonu icra eden bir dinamiktir. Toplumsal gelişme, ülkenin
eğitim sektörünün etkin, verimli ve ekonomik işleyişine bağlıdır.
Ülkemiz nüfusunun
yarıdan fazlasını genç ve eğitim yaşında olan kesim oluşturmaktadır. Hem
çocuklara hem de yetişkinlere kaliteli ve sürekli eğitim verebilmek hem de
binlerce derslik ve bunların donatılması için gerekli harcamaların yapılması,
nitelikli öğretmen yetiştirme ihtiyacının karşılanması gerekmektedir. Bu
ihtiyaçların karşılanması için Devletin eğitime ayırdığı kaynakların, yeni
kaynaklarla desteklenmesi gerekmekte bunun da kanunî alt yapıyla desteklenmesi
ihtiyacı doğmaktadır. Böylece hem yeni kaynaklar yaratılabilecek hem de bu
kaynakların etkin kullanımı sağlanabilecektir.
Tasarı ve gerekçesi
incelendiğinde;
- Millî Eğitim
Bakanlığına ait tahsisli taşınmazların satışı yoluyla elde edilecek gelirlerin
eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasında kullanılması ve yeni kaynaklar
sağlanmasının,
- Ders kitaplarının
Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenmesi, ders kitabı dışındaki diğer kitap ve
eğitim araçlarının belirlenmesinde merkeziyetçi uygulamalardan vazgeçilmesinin,
öngörüldüğü anlaşılmaktadır.
Tasarının geneli
üzerinde yapılan görüşmelerde;
- Tasarıyla,
tahsislerinin kaldırılması öngörülen taşınmazların, tahsislerinin
kaldırılmasının mevcut kanunlar çerçevesinde mümkün olduğu, yalnızca il özel
idaresi ve köy tüzel kişiliğine ait olan okul binaları ve arsalarının bu kapsamda
değerlendirilebileceği ancak bunlardan çok fazla kaynak elde edebilme imkânının
kısıtlı olduğu,
- Muhasebe-i Umumiye
Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satışların Maliye Bakanınca
yapılacağının öngörülmesinin yerinde bir düzenleme olmadığı, Bakanın yetkilerinin
çok fazla genişleyeceği,
- Satışı muhtemel
okullar içinde tarihî ve kültürel değeri olan okullar olduğu dolayısıyla
satışlar konusunda dikkatli davranılması gerektiği,
- Yardımcı
kaynakların belirlenmesi hususunda Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının
yetkilerinin kaldırılmış olmasının yerinde olmadığı, suistimallere ve subjektif
uygulamalara sebep olabileceği,
- Özel öğretim
kurumlarına kaynak aktarmak yerine bu kaynakların Bakanlık bünyesindeki
okullarda kullanılmasının daha yerinde olacağı,
- Eğitimde mekân
konusunun önemli bir unsur olduğu, hem eğitim için hem de öğrencilerin ulaşımı
için daha uygun mekânlarda okullar kurulmasının yerinde olacağı,
- Devlet hayatında
ekonominin ön plana çıktığı ve bu bağlamda hem eğitim için uygun olmayan hem de
ekonomik değeri yüksek olan okulların ekonomiye kazandırılmasının olumlu
olacağı,
- Devlet okullarının
satılarak, elde edilmesi öngörülen kaynakların bütçe açıklıklarının
kapatılmasında kullanılmaması ve gerekli hassasiyetin gösterilmesi gerektiği,
- Yardımcı kaynak
sağlanması konusunda belli denetim mekanizmasının da oluşturulmasının ve
belirli ölçütler ve standartların ortaya konmasının gerektiği,
- Özel öğretim
kurumlarından faydalanmayı öngören projenin fırsat eşitliğinin sağlanması ve
Sosyal Devlet ilkesinin işlerlik kazanması noktasında atılmış önemli bir adım
olduğu,
Gibi görüş ve
eleştirileri müteakiben Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;
- Ülkemiz nüfusunun
arttığı ve şehirleşmenin hızlı bir şekilde devam etmekte olduğu, önceden meskûn
mahâl olan yerlerin çoğunun işyerlerine dönüştüğü ve okulların bu alanlar
içinde kaldığı, okulların yerleşim alanlarına taşınmasının eğitim ve taşımadan
tasarruf sağlanması açısından daha yerinde olacağı,
- İşyeri olarak
değerlendirilmesi daha yararlı olan okulların bulunduğu, yine bu okulların
başka kamu kurumlarına devredilerek kamusal amaçlarla da kullanılabileceği,
- Sağlanacak
kaynaklarla bütçe açığının kapatılması gibi bir kaygının bulunmadığı,
kaynakların hepsinin eğitimin amaçları doğrultusunda kullanılacağı,
- Sit alanlarında
bulunan dolayısıyla tarihî ve kültürel değeri olan okulların satışının yasalar
gereği söz konusu olamayacağı,
- Yardımcı
kaynakların iktidarların tercihleri doğrultusunda belirlenmesinin önüne
geçilmesi ve çoğulcu demokrasinin gerekleri göz önünde bulundurularak serbestçe
belirlenmesi yolunun tercih edildiği,
- Maliye Bakanlığına
satış konusunda tanınan yetkiyle, bürokrasinin azaltılmasının sağlanabileceği,
- Özel öğretim
kurumlarının millî eğitim sistemimizin bir parçası olduğu ve Kanunlar
çerçevesinde kuruldukları ve denetimlerinin Devlet tarafından yapıldığı,
- Özel okullaşma
oranının ülkemizde % 1,5 civarında olduğu ve çoğu ülkenin gerisinde bulunduğu,
getirilen düzenlemeyle bir taraftan özel öğretim kurumları teşvik edilirken
diğer taraftan dar gelirli ailelerin çocuklarının bu kurumlarda okutulmasının
sağlanmasıyla fırsat eşitliğinin gerçekleştirilmesinin öngörüldüğü,
İfade edilmiştir.
Yapılan görüşmeleri
müteakiben Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerin
görüşülmesine geçilmiştir.
- Tasarıya birinci
madde olarak ilavesini öngören bir önergenin kabul edilmesi ile maddî
imkânlardan yoksun ve başarılı olan öğrencilerin; parasız yatılılık, burs ve
kredi dışında hizmet satın alınması yolu ile özel öğretim kurumlarından
yararlandırılmasını öngören bir metnin Tasarıya 1 inci madde olarak eklenmesi
ve müteakip maddelerin teselsül ettirilmesi suretiyle,
- 1 inci maddesi,
ikinci fıkrada yer “İl Tüzel Kişiliğine” ibaresinin “İl Özel İdaresine”
şeklinde değiştirilmesi ve madde numarasının 2 olarak değiştirilmesi suretiyle,
- 2 nci maddesi,
madde çerçevesinin kanun tekniğine uygunluğun sağlanması bakımından redaksiyona
tâbi tutulması ve madde numarasının 3 olarak değiştirilmesi suretiyle,
- Yürürlük ve
yürütmeye ilişkin 3 ve 4 üncü maddeleri 4 ve 5 inci maddeler olarak aynen,
- Ayrıca Tasarının
başlığı, redaksiyona tâbi tutulması suretiyle,
Kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel
Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
|
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Sekmen |
Mahmut Göksu |
Mehmet Melik Özmen |
|
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ruhi Açıkgöz |
Bülent
Gedikli |
Mehmet Zekâi Özcan |
|
|
|
Aksaray |
Ankara |
Ankara |
|
|
|
|
(İmzada
bulunamadı.) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Osman Kaptan |
Mehmet Mesut Özakcan |
Ali Osman Sali |
|
|
|
Antalya |
Aydın |
Balıkesir |
|
|
|
(Karşı
oy yazısı ektedir.) |
(Karşı
oy yazısı ektedir.) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Aziz Akgül |
Ömer Abuşoğlu |
M. Emin Murat Bilgiç |
|
|
|
Diyarbakır |
Gaziantep |
Isparta |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Nazım Ekren |
Alaattin Büyükkaya |
Birgen Keleş |
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
|
|
(Karşı
oy yazısı ektedir.) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ali Kemal Kumkumoğlu |
Ali Topuz |
M. Mustafa Açıkalın |
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
(Karşı
oy yazım ektedir.) |
(Karşı
oy yazımız eklidir.) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Kıvılcım Kemal Anadol |
Hakkı Akalın |
Mehmet Ceylan |
|
|
|
İzmir |
İzmir |
Karabük |
|
|
|
(Karşı
yazım ektedir.) |
(Karşı
oy yazımız eklidir.) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Y. Selahattin Beyribey |
Taner Yıldız |
Mustafa Ünaldı |
|
|
|
Kars |
Kayseri |
Konya |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ali Er |
Gürol Ergin |
Abdülkadir Kart |
|
|
|
Mersin |
Muğla |
Rize |
|
|
|
|
(Karşı
oy yazımız eklidir.) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Erol Aslan Cebeci |
Musa Uzunkaya |
Faruk Nafiz Özak |
|
|
|
Sakarya |
Samsun |
Trabzon |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Akif Hamçebi |
OsmanCoşkunoğlu |
Mustafa Zeydan |
|
|
|
Trabzon |
Uşak |
Hakkâri |
|
|
|
(Karşı
oy yazımız eklidir.) |
(Karşı
oy yazısı ektedir.) |
|
|
KARŞI OY YAZISI
1739 sayılı Millî
Eğitim Temel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısının 1, 2 ve
3 üncü maddelerine karşıyız.
Tasarının 1 inci
maddesine karşıyız çünkü her yıl 1 300 000 çocuğun okula başladığı ülkemizde,
iktidar tarafından belirtildiği gibi 10 000 çocuğun özel eğitim kurumlarında
öğrenim görmeleri, fırsat ve imkân eşitliği olarak tanımlanamaz. Bu amaçla
ayrıldığı ifade edilen 25 trilyon TL ile daha fazla sayıda çocuğa eğitim
olanağı sağlamak mümkündür.
Tasarının 2 nci
maddesine karşıyız çünkü bu madde ile getirilen değişiklik, ülkenin tarihî,
kültürü ile bütünleşmiş okul binalarının satışı ile sonuçlanacaktır. Millî
Eğitim Bakanlığına tahsisli Hazine mülkiyetindeki taşınmazlar ile Millî Eğitim
Bakanlığı kullanımında bulunan mülkiyeti İl Tüzel Kişiliğine veya Köy Tüzel
Kişiliğine ait taşınmazlardan gerekli görülenlerin mülkiyetinin Hazineye
bedelsiz devrinden sonra tahsislerinin kaldırılmasını ve ilgili Yasa maddesine
aykırı olarak satışlarda Maliye Bakanının yetkili kılınmasını doğru bulmuyoruz.
Tasarının 3 üncü
maddesine karşıyız çünkü Millî Eğitim Temel Kanununun 55 inci maddesini
değiştirmekte; Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmeyen kitap ve eğitim
araçlarının okullarda kullanılmasını ve resmî kurum ve kuruluşlar dışındaki
kişi veya kuruluşlarca hazırlanan kitap ve eğitim araçlarından, Millî Eğitim
Bakanlığınca tavsiye edilmeyenlerin de öğrencilere aldırtılmasını mümkün hale
getirmektedir. Böylece, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının işlevini
zedelemektedir.
|
K. Kemal Anadol |
Gürol Ergin |
Ali Topuz |
|
|
|
İzmir |
Muğla |
İstanbul |
|
|
Osman Coşkunoğlu |
Birgen Keleş |
Hakkı Akalın |
|
|
Uşak |
İstanbul |
İzmir |
|
|
A. Kemal Kumkumoğlu |
M. Mesut Özakcan |
Osman Kaptan |
|
|
İstanbul |
Aydın |
Antalya |
|
|
|
M. Akif Hamzaçebi |
|
|
|
|
Trabzon |
|
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
HAKKINDA KANUN
TASARISI
MADDE 1. - 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim
Temel Kanununun 51 inci maddesinin madde başlığı “Okul yapıları ve
taşınmazları” olarak yeniden düzenlenmiş ve maddeye aşağıdaki fıkralar
eklenmiştir.
“Millî Eğitim Bakanlığına tahsisli Hazine mülkiyetindeki
taşınmazlar ile Millî Eğitim Bakanlığı kullanımında bulunan, mülkiyeti İl Tüzel
Kişiliğine veya Köy Tüzel Kişiliğine ait taşınmazlardan gerekli görülenlerin,
mülkiyetinin Hazineye bedelsiz devrinden sonra, Millî Eğitim Bakanlığı ile
mutabık kalınarak tahsislerini kaldırmaya ve 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye
Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satmaya Maliye Bakanı yetkilidir.
Satış bedelleri bütçeye gelir kaydedilir. Okul/derslik
yapımı, onarımı ve donatımı ile ders araç ve gereçleri alımında kullanılmak
üzere Millî Eğitim Bakanlığı bütçesine gerekli ödenek öngörülür.”
MADDE 2. - Aynı Kanunun 55 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 55. - İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında
okutulacak ders kitapları, Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenir.
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanacak veya
hazırlatılacak kitaplar ile eğitim araç ve gereçlerini hazırlama inceleme ve
redaksiyonunda görevlendirilenlere ücret ödenir.
Ders kitaplarına ilişkin yarışmalarda derece alanlara
verilecek ödülün ödeme, usul ve esasları ile miktarı yönetmelikle belirlenir.
Özel kesimce hazırlanan ve
okullarda ders kitabı olarak okutulmak üzere Millî Eğitim Bakanlığına
gönderilen eserler ücret karşılığı incelenir.
Ders kitaplarının kabulü, uygunluk süresi, telif hakkı
ve ücretlerle ilgili esaslar; inceleme işlemleri ve alınacak inceleme ücreti
miktarı; Millî Eğitim Bakanlığınca incelettirilecek eserler için ödenecek ücret
miktarı; ders kitaplarının hazırlanması ve incelenmesinde aranacak kriterler
ile ders kitabı üreten yayın evlerinde aranacak kriterler; ders kitabı
dışındaki diğer kitap ve eğitim araçlarının kullanımı ve bunlardan hangileri
için inceleme ücreti alınacağı ve ödeneceği ile ilgili esas ve usuller Millî
Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
MADDE 3. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL
ETTİĞİ METİN
KANUN TASARISI
MADDE 1. - 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim
Temel Kanununun 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 8. - Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve
imkân eşitliği sağlanır.
Maddî imkânlardan yoksun başarılı
öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim görmelerini sağlamak
amacıyla parasız yatılılık, burs, kredi ve ücreti Millî Eğitim Bakanlığınca
karşılanmak kaydıyla özel öğretim kurumlarında öğrenim görmeleri sağlanabilir.
Buna ilişkin esas ve usuller Millî Eğitim Bakanlığı ve Maliye Bakanlığınca
müştereken belirlenir.
Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek
için özel tedbirler alınır.”
MADDE 2. - 1739 sayılı Kanunun 51 inci maddesinin madde
başlığı “Okul yapıları ve taşınmazları” olarak değiştirilmiş ve maddeye
aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Millî Eğitim Bakanlığına tahsisli hazine mülkiyetindeki
taşınmazlar ile Millî Eğitim Bakanlığı kullanımında bulunan mülkiyeti İl Özel
İdaresine veya Köy Tüzel Kişiliğine ait taşınmazlardan gerekli görülenlerin,
mülkiyetinin hazineye bedelsiz devrinden sonra; Millî Eğitim Bakanlığı ile
mutabık kalınarak tahsislerini kaldırmaya ve 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye
Kanununun 24 üncü maddesine bağlı olmaksızın satmaya Maliye Bakanı yetkilidir.
Satış bedelleri bütçeye gelir kaydedilir. Okul/derslik
yapımı, onarımı ve donatımı ile ders araç ve gereçleri alımında kullanılmak
üzere Millî Eğitim Bakanlığı bütçesine gerekli ödenek öngörülür.”
MADDE 3. - 1739 sayılı Kanunun 55 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 55. - “İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında
okutulacak ders kitapları, Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenir.
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanacak veya
hazırlatılacak kitaplar ile eğitim araç ve gereçlerini hazırlama inceleme ve
redaksiyonunda görevlendirilenlere ücret ödenir.
Ders kitaplarına ilişkin yarışmalarda derece alanlara
verilecek ödülün ödeme, usul ve esasları ile miktarı yönetmelikle belirlenir.
Özel kesimce hazırlanan ve
okullarda ders kitabı olarak okutulmak üzere Millî Eğitim Bakanlığına
gönderilen eserler ücret karşılığı incelenir.
Ders kitaplarının kabulü, uygunluk süresi, telif hakkı
ve ücretlerle ilgili esaslar; inceleme işlemleri ve alınacak inceleme ücreti
miktarı; Millî Eğitim Bakanlığınca incelettirilecek eserler için ödenecek ücret
miktarı; ders kitaplarının hazırlanması ve incelenmesinde aranacak kriterler
ile ders kitabı üreten yayın evlerinde aranacak kriterler; ders kitabı
dışındaki diğer kitap ve eğitim araçlarının kullanımı ve bunlardan hangileri
için inceleme ücreti alınacağı ve ödeneceği ile ilgili esas ve usuller Millî
Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
MADDE 4. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 5. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A.Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
|
|
M. H. Güler |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı V. |
Maliye
Bakanı |
|
|
M. V. Gönül |
M. V. Gönül |
K. Unakıtan |
|
|
Millî
Eğitim Bakanı |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
|
|
H. Çelik |
Z. Ergezen |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma
Bakanı V. |
Tarım
ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
K. Unakıtan |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
|
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
En.
ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
ve Turizm Bakanı V. |
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
H. Çelik |
|
|
|
Çevre
ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|