Dönem : 22           Yasama Yılı : 2

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 270)

 

Askerî Ceza Kanunu ile Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Millî Savunma ve Adalet Komisyonları

Raporları (1/606)

 

                             

Not : Tasarı Başkanlıkça, Millî Savunma, Anayasa ve Adalet komisyonlarına havale edilmiştir.

 

                               

T.C.

 

 

 

Başbakanlık

 

 

Kanunlar ve Kararlar

 

 

Genel Müdürlüğü

28.5.2003

 

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-468/2360

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 15.5.2003 tarihinde kararlaştırılan “Askerî Ceza Kanunu ile Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Bilindiği üzere, 3.10.2001 tarihli ve 4709 sayılı Kanunla Anayasamızın başlangıç metninde ve 33 maddesinde değişiklik yapılmıştır. Bu değişikliklerin bir kısmı :

1. Toplu olarak işlenen suçlarda yakalanan veya tutuklanan kişilerin en geç dört gün içinde hâkim önüne çıkartılması,

2. Kişinin yakalandığının veya tutuklandığının yakınlarına derhal bildirilmesi,

3. Arama ve el koyma kararlarının hâkim tarafından Anayasada belirtilen nedenlerle verilmesi, gecikmesinde sakınca bulunan hallerde bu kararın kanunla yetkili kılınmış bir merci tarafından verilmesi ve bu durumda da bu kararın 24 saat içinde görevli hâkimin onayına sunulması, hâkimin de el koymadan itibaren 48 saat içinde kararını açıklaması, buna uyulmadığı takdirde el koyma kararının kendiliğinden kalkması,

4. Kanuna aykırı olarak elde edilmiş bulguların delil olarak kabul edilmemesi,

5. Savaş, çok yakın savaş tehdidi ve terör suçları halleri dışında ölüm cezası verilmemesi,

şeklinde özetlenebilir.

1632 sayılı Askerî Ceza Kanununun 1, 20, 30, 32, 55, 56, 59, 60, 62, 63, 69, 70, 73, 75, 79, 89, 91, 94, 97, 101, 102, 126, 127, 136 ve 160 ıncı maddeleri ile ek 4 üncü maddesinde ölüm cezalarına ilişkin hükümlere yer verilmekte, bu maddelerden 91 inci madde dışında diğer maddeler genel hüküm niteliğinde veya seferberlik ve savaş haline ilişkin bulunmaktadır. Bu durumda, 91 inci maddede değişiklik yapılması ve bu değişikliğin 101 inci maddeye yansıtılması gerekmektedir. 91 inci madde, amire veya üste karşı işlenen saldırı suçlarına ilişkindir. Bahse konu değişiklik, 91 inci madde ile ilgili davaların sürüncemede kalmaması için acil bir ihtiyaç olarak ortaya çıkmaktadır.

Diğer taraftan, arama, el koyma, gözaltı süreleri, yakalanan veya tutuklananların yakınlarına derhal bilgi verilmesi ve kanuna aykırı olarak elde edilen bulguların delil kabul edilememesi konularındaki 4709 sayılı Kanunla yapılan Anayasa değişikliklerinin; 353 sayılı Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununun 66, 72, 73, 80 ve 163 üncü maddelerine yansıtılması gerekmektedir.

Tasarı ile; Anayasa değişikliğine uyum sağlamak amacıyla, 1632 ve 353 sayılı kanunlarda değişiklik yapılarak, toplu olarak işlenen suçlarda yakalanan veya tutuklanan kişilerin en geç dört gün içinde hâkim önüne çıkartılması, kişinin yakalandığının veya tutuklandığının yakınlarına derhal bildirilmesi, kanuna aykırı olarak elde edilmiş bulguların delil olarak kabul edilmemesi öngörülmekte, savaş ve çok yakın savaş tehdidi halleri dışındaki ölüm cezaları kaldırılarak, daha önce bu maddelere göre verilen ölüm cezalarının yeniden karara bağlanması öngörülmekte, arama ve el koyma kararlarına ilişkin hükümler yeniden düzenlenmektedir.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Madde ile; 1632 sayılı Askerî Ceza Kanununun 91 inci maddesinin (3) ve (4) numaralı fıkralarında Anayasanın 38 inci maddesi paralelinde değişiklik yapılarak; üst veya amirini kasten öldürenler için ölüm cezası yerine müebbet ağır hapis cezası; az vahim hallerde ise müebbet ağır hapis cezası yerine 24 yıldan 30 yıla kadar ağır hapis cezası getirilmekte ve ölüm cezasına sadece seferberlikte hükmedileceği öngörülmektedir. Amire veya üste taarruz sonucu ölüm meydana gelmediği; ancak, vücutta tahribatı mucip bir halin doğmasında verilecek ceza da ayrıca yeniden düzenlenmektedir.

Madde 2. - Madde ile; 1632 sayılı Askerî Ceza Kanununun 91 inci maddesinde yapılan düzenleme ile seferberlik dışında ölüm cezası kaldırıldığından, 101 inci madde yeniden düzenlenmektedir.

Madde 3. - Madde ile; 1632 sayılı Askerî Ceza Kanununun ek 4 üncü maddesi; Anayasamızın 3.10.2001 tarihli ve 4709 sayılı Kanun ile değiştirilen 38 inci maddesine uyumlu hale getirilmektedir.

Madde 4. - Madde ile; 1632 sayılı Askerî Ceza Kanununa geçici bir madde eklenerek bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce 1632 sayılı Askerî Ceza Kanununun 91 inci maddesinin (4) numaralı fıkrası kapsamına giren suçlardan dolayı idam cezası verilen dosyaların yeniden ele alınarak karara bağlanmasına ilişkin esaslar düzenlenmektedir.

Madde 5. - Madde ile; 353 sayılı Kanunun 66 ncı maddesinde yapılan değişiklikle; arama ve el koyma yetkisi yeniden düzenlenerek, 4709 sayılı Kanunla Anayasamızın 19 ve 20 nci maddelerinde yapılan düzenlemelere uyum sağlanmaktadır. Buna  göre;  askerî  mahkemenin arama veya el koyma  kararı verebilmesi için; millî güvenlik, kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel sağlık ve genel ahlâkın korunması veya başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması sebeplerinden biri veya birkaçı aranmakta, ayrıca aynı koşullara bağlı olarak gecikmesinde sakınca bulunan hallerde askerî savcı veya yetkili kılınmış birlik komutanlarının verdiği arama ve el koyma kararının yirmi dört saat içinde yetkili askerî mahkemenin onayına sunulması, askerî mahkemenin de kararını el koymadan itibaren kırk sekiz saat içinde açıklaması öngörülmekte, aksi halde el koyma kararı kendiliğinden ortadan kalkmaktadır.

Madde 6. - Madde ile; 353 sayılı Kanunun tutuklunun sorguya çekilmesi ile ilgili 72 nci maddesinin ikinci fıkrasında Anayasamızın 19 uncu maddesi paralelinde değişiklik yapılarak; toplu olarak işlenen suçlarda en geç yedi gün içinde hâkim önüne çıkartılma zorunluluğu dört güne indirilmektedir.

Madde 7. - 353 sayılı Kanunun 73 üncü maddesinde sanığın tutuklanması halinde teşkilâtında askerî mahkeme kurulan kıta komutanı veya askerî kurum amiri ile sanığın mensup olduğu askerî birlik komutanı veya askerî kurum amirine derhal haber verme zorunluluğu mevcut iken, maddede Anayasamızın 19 uncu maddesi paralelinde değişiklik yapılarak, sanığın tutuklanması halinde yakınlarına da derhal bilgi verme zorunluluğu öngörülmektedir.

Madde 8. - Madde ile; 353 sayılı Kanunun 80 inci maddesinde, 4709 sayılı Kanunla Anayasamızın 19 uncu maddesinde yapılan değişiklik paralelinde gerekli düzenleme yapılarak, sanığın yakalandığının yakınlarına derhal bildirileceği hükme bağlanmaktadır.

Diğer taraftan, toplu olarak işlenen suçlarda gözaltı süresinin üst sınırı on beş günden dört güne indirilmektedir.

Madde 9. - Madde ile; 353 sayılı Kanunun 163 üncü maddesine, 4709 sayılı Kanunla Anayasamızın 38 inci maddesinde yapılan değişiklik paralelinde, kanuna aykırı olarak elde edilmiş bulguların delil olarak kabul edilemeyeceği hükmü eklenmektedir.

Madde 10. - Yürürlük maddesidir.

Madde 11. - Yürütme maddesidir.


Millî Savunma Komisyonu Raporu

                       

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

 

Millî Savunma Komisyonu

20.6.2003

 

Esas No. : 1/606

 

 

Karar No. : 11

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanarak 28.5.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 3.6.2003 tarihinde tali komisyon olarak Millî Savunma ve Anayasa komisyonlarına, esas komisyon olarak da Adalet Komisyonuna havale edilen 1/606 esas numaralı "Askerî Ceza Kanunu ile Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 19.3.2003 tarihinde yaptığı 7 nci Birleşiminde Hükümeti temsilen Millî Savunma Bakanı Sayın Vecdi GÖNÜL ile Millî Savunma, Maliye ve Adalet bakanlıkları, Genelkurmay Başkanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ve T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü temsilcilerinin de katılmalarıyla incelenip görüşülmüştür.

Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;

        3.10.2001 tarihli ve 4709 sayılı Kanunla Anayasamızın başlangıç metninde ve 33 maddesinde değişiklik yapıldığı,

                    Bu değişikliklerin özetle; toplu olarak işlenen suçlarda yakalanan veya tutuklanan kişilerin en geç dört gün içinde hâkim önüne çıkartılması,

             Kişinin yakalandığının veya tutuklandığının yakınlarına bildirilmesi,

Arama ve el koyma kararlarının hâkim tarafından verilmesi, gecikmesinde sakınca bulunan hallerde ise belirli sürelerde hâkim onayı aranması,

Kanuna aykırı olarak ele edilmiş bulguların delil olarak kabul edilmemesi,

Savaş, çok yakın savaş tehdidi ve terör suçları halleri dışında ölüm cezası verilmemesi,

Şeklinde özetlenebileceği,

          Anayasa değişikliğine uyum sağlamak amacıyla 1632 sayılı Askerî Ceza Kanununun ilgili maddeleri ile, 353 sayılı Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununun ilgili maddelerinde yukarıda sayılan haller kapsamında değişiklik yapıldığı,

Görülmektedir.

Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamaları takiben Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da kabul edilmiş ve tali olarak görev yapan Komisyonumuzca bu konuda esas komisyon olan Adalet Komisyonuna olumlu görüş bildirilmesine karar verilmiştir.  Bu nedenle Komisyonumuzca bir metin hazırlanmasına gerek görülmemiştir.

    Raporumuz, esas komisyon olan Adalet Komisyonuna sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

                       

Başkanvekili

Sözcü

Kâtip

 

 

Yüksel Çavuşoğlu

Ziyaeddin Yağcı

Mehmet Asım Kulak

 

Karaman

Adana

Bartın

 

Üye

Üye

Üye

 

Mahmut Koçak

İsmail Değerli

Osman Akman

 

Afyon

Ankara

Antalya

 

Üye

Üye

Üye

 

Ensar Öğüt

Sedat Pekel

Niyazi Pakyürek

 

Ardahan

Balıkesir

Bursa

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Küçükaşık

Osman Nuri Filiz

Mehmet Fehmi Uyanık

 

Bursa

Denizli

Diyarbakır

 

Üye

Üye

Üye

 

Muhsin Koçyiğit

Fahri Keskin

Mehmet Vedat Yücesan

 

Diyarbakır

Eskişehir

Eskişehir

 

Üye

Üye

Üye

 

İnci Özdemir

Tevfik Ensari

Erdal Karademir

 

İstanbul

İzmir

İzmir

 

Üye

 

Üye

 

Süleyman Turgut

 

Erdoğan Kaplan

 

Manisa

 

Tekirdağ


Adalet Komisyonu Raporu

                       

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

 

Adalet Komisyonu

17.10.2003

 

Esas No. : 1/606

 

 

Karar No. : 40

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınızca 3.6.2003 tarihinde tali komisyon olarak Millî Savunma ve Anayasa komisyonlarına, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilmiş olan, "Askerî Ceza Kanunu ile Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun 16.10.2003 tarihli 30 uncu birleşiminde Adalet ve Millî Savunma bakanlıkları temsilcilerinin katılmalarıyla Millî Savunma Komisyonunun raporu da dikkate alınarak incelenip görüşülmüş, geneli üzerindeki görüşmelerin tamamlanmasından sonra maddelerine geçilmesi kabul edilmiş ve Tasarı, Bakanlar Kurulundan gelen şekli ile aynen kabul edilmiştir.

 Ancak, Tasarı ile değişiklik öngörülen kanunların, halen Komisyonumuz gündeminde bulunan Türk Ceza Kanunu, Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu ve Ceza ve Tedbirlerin İnfazı Hakkında Kanun Tasarılarının yasalaşmasından sonra tümüyle ele alınarak dilinin sadeleştirilmesi hususunda Komisyonumuzca temenni kararı alınmıştır.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere saygı ile arz olunur.

                       

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

Köksal Toptan

Halil Özyolcu

Ramazan Can

 

Zonguldak

Ağrı

Kırıkkale

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Hasan Kara

Mehmet Ziya Yergök

Feridun Fikret Baloğlu

 

Kilis

Adana

Antalya

 

(Toplantıya katılmadı.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Orhan Yıldız

Semiha Öyüş

Feridun Ayvazoğlu

 

Artvin

Aydın

Çorum

 

Üye

Üye

Üye

 

Muzaffer Külcü

Mahmut Durdu

Esat Canan

 

Çorum

Gaziantep

Hakkâri

 

 

(Toplantıya katılmadı.)

(Toplantıya katılmadı.)

 

Üye

Üye

Üye

 

Recep Özel

Ahmet Güryüz Ketenci

Mehmet Yılmazcan

 

Isparta

İstanbul

Kahramanmaraş

 

 

 

(Toplantıya katılmadı.)

 

Üye

Üye

Üye

 

Hakkı Köylü

Harun Tüfekçi

Kerim Özkul

 

Kastamonu

Konya

Konya

 

Üye

Üye

Üye

 

Muharrem Kılıç

İsmail Bilen

Orhan Eraslan

 

Malatya

Manisa

Niğde

 

Üye

Üye

Üye

 

Ömer Kulaksız

Mehmet Nuri Saygun

Bekir Bozdağ

 

Sivas

Tekirdağ

Yozgat

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

ASKERÎ CEZA KANUNU İLE ASKERÎ MAHKEMELER KURULUŞU VE YARGILAMA USULÜ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR

KANUN TASARISI

MADDE 1. - 22.5.1930 tarihli ve 1632 sayılı Askerî Ceza Kanununun 91 inci maddesinin (3) ve (4) numaralı fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“3. Taarruz, amirin veya mafevkin vücudunda tahribatı mucip olmuşsa on beş seneden az olmamak üzere ağır hapis, eğer ölümü mucip olmuşsa müebbet ağır hapis, az vahim hâllerde yirmi dört seneden otuz seneye kadar ağır hapis cezası verilir.

4. Taarruz veya taarruza teşebbüs seferberlikte yapılmışsa yirmi seneden, az vahim hâllerde on beş seneden az olmamak üzere ağır hapis, eylem amir veya mafevkin vücudunda tahribatı mucip olmuşsa müebbet ağır hapis, ölümü mucip olmuş ise ölüm cezası verilir.”

MADDE 2. - 1632 sayılı Kanunun 101 inci maddesinin (1) numaralı fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“1. Askerî isyanın (M. 100) reisi veya mürettibi veya ön ayak olanları ile âsilerden amire ve mafevke zorla müessir fiillerde bulunanlar münferiden yaptıkları suç müebbet ağır hapis cezasını mucip değilse, on seneden az olmamak üzere muvakkat ağır hapis cezası ile cezalandırılır.”

MADDE 3. - 1632 sayılı Kanunun ek 4 üncü maddesinin (B) fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“B) Seferberlikte veya harp hâlinin devamı müddetince vahim hâllerde ölüm cezası hükmolunur.”

MADDE 4. - 1632 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 2. - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce 91 inci maddenin (4) numaralı fıkrası kapsamına giren suçlardan dolayı haklarında idam cezası verilen hükümlülerin dosyalarından;

a) Henüz Askerî Yargıtaya gönderilmemiş olan veya Askerî Yargıtay Başsavcılığında bulunan yahut Türkiye Büyük Millet Meclisine gönderilmiş olanlar, hükmü veren askerî mahkemece duruşma açılarak,

b) Askerî Yargıtayda bulunanlar, ilgili dairesince ele alınarak,

Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde karara bağlanır.

Askerî Yargıtay Başsavcılığında ve Türkiye Büyük Millet Meclisinde bulunan dosyalar, gelişlerindeki usule uygun olarak, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir ay içinde, hükmü veren askerî mahkemeye geri gönderilir.”

MADDE 5. - 25.10.1963 tarihli ve 353 sayılı Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununun 66 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Madde 66. - Aramaya ve zapta karar verme yetkisi; millî güvenlik, kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel sağlık ve genel ahlâkın korunması veya başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması sebeplerinden biri veya birkaçına bağlı olarak, askerî mahkemeye aittir.

Yukarıda belirtilen sebeplere bağlı olarak gecikmesinde sakınca bulunan hâllerde askerî savcılar, teşkilâtında askerî mahkeme kurulan kıt’a komutanı veya askerî kurum amirleri ve bunların verecekleri yazılı emir üzerine diğer askerî makamlar da arama ve zapt işlemi yapabilirler. Arama ve zapt işlemleri, yirmi dört saat içinde yetkili askerî mahkemenin onayına sunulur. Askerî mahkeme, kararını arama ve zapt işleminden itibaren kırk sekiz saat içinde açıklar; aksi halde, zapt kendiliğinden kalkar.

Askerî mahallerde yapılacak arama ve zapttan o yerdeki askerî birlik komutanı veya kurum amiri haberdar edilir.

Askerî mahkemenin onayına sunulmayan arama ve zapt işlemleri hakkında, aleyhine arama ve zapt işlemi yapılan kimse, askerî mahkemeden her zaman bu hususta bir karar verilmesini isteyebilir.

Yukarıdaki fıkralara göre verilecek kararlara karşı yedi gün içinde en yakın askerî mahkemeye itiraz edilebilir.”

MADDE 6. - 353 sayılı Kanunun 72 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“İkiden ziyade kişinin bir suçun icrasına iştiraki suretiyle toplu olarak işlenen suçlarda; sanık sayısının çokluğu veya sanıkların yahut delillerin durumu veya suçun niteliği sebebiyle birinci fıkra hükmünün uygulanamaması hâlinde sanık, soruşturmanın bitiminde ve her hâlde dört gün içinde yetkili mahkeme veya hâkim önüne çıkarılır.”

MADDE 7. - 353 sayılı Kanunun 73 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Madde 73. - Sanığın tutuklanmasından; yakınları, teşkilâtında askerî mahkeme kurulan kıt’a komutanı veya askerî kurum amiri ile sanığın mensup olduğu askerî birlik komutanı veya askerî kurum amiri derhal haberdar edilir.”

MADDE 8. - 353 sayılı Kanunun 80 inci maddesinin ikinci fıkrası ile dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Bu makam, yakalanan kişiden askerî savcıyı ve Cumhuriyet savcısını haberdar eder. Kişinin yakalandığı yakınlarına derhal bildirilir.”

“İkiden ziyade kişinin bir suçun icrasına iştiraki suretiyle toplu olarak işlenen suçlarda; sanık sayısının çokluğu veya sanıkların yahut delillerin durumu veya suçun niteliği sebebiyle birinci fıkra hükmünün uygulanmaması hâlinde sanık, soruşturmanın bitiminde ve her hâlde dört gün içinde yetkili hâkim veya mahkeme önüne çıkarılır.”

MADDE 9. - 353 sayılı Kanunun 163 üncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“Kanuna aykırı olarak elde edilmiş bulgular, delil olarak kabul edilemez.”

MADDE 10. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

 

MADDE 11. - Bu Kanun hükümlerini BakanlarKurulu yürütür.

 

 

 

ADALET KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

ASKERÎ CEZA KANUNU İLE ASKERÎ MAHKEMELER KURULUŞU VE YARGILAMA USULÜ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR

KANUN TASARISI

MADDE 1.- Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

MADDE 2.- Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3.- Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

MADDE 4.- Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

MADDE 5.- Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 6.- Tasarının 6 ncı maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

MADDE 7.- Tasarının 7 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

MADDE 8.- Tasarının 8 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 9.- Tasarının 9 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

MADDE 10.- Tasarının 10 uncu maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

MADDE 11.- Tasarının 11 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

                       

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

 

 

 

Başbakan

 

 

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

 

 

B. Atalay

A. Şener

M. A. Şahin

 

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

 

 

 

B. Atalay

A. Babacan

M. A. Şahin

 

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

 

 

G. Akşit

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

 

 

Millî Savunma Bakanı V.

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

 

 

 

A. Aksu

A. Aksu

K. Unakıtan

 

 

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

 

 

H. Çelik

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

 

 

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

 

 

B. Yıldırım

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

 

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

 

 

 

A. Coşkun

M. H. Güler

E. Mumcu

 

 

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

 

 

O. Pepe