Dönem
: 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 92)
Karadeniz’in
Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı ve
Dışişleri
Komisyonu Raporu (1/505)
Not : Tasarı
Başkanlıkça; Plan ve Bütçe ve Dışişleri Komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama
döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi
uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının
yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz
ederim.
Abdullah Gül
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye
Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya
Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası
Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası
Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası
Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye
Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî
ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/286 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki
Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş
Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı
Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü
Hakkında Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü
Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda
ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı,
Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/446 Köy
Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine
Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik
Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir
Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan
Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü
Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye
Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden
Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel
Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve
Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal
Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler
Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet
Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun
Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/560 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski
Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın
Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/568 Uyuşturucu
Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik
Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile
Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun
Tasarısı
1/573 Uzman
Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası
Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de
Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan
Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/600 Su
Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev
Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür
Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve
Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir
Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına
Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel
Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti
Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/666 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı
Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale
Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/671 Türkiye
Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/680 Devlet
Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi
ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten
Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye
Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı
Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin
Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî
Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu
Taşımcılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş
Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın
Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye
Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı
Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu
Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/783 Emniyet
Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/785 Vatandaşlık
Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/786 Kişi
Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/787 Ahvali
Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam
Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali
Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye
Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve
Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri
Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin
Kanun Tasarısı
1/810 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık
Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/827 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye
Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye
Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl
Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik
Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye
Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/834 Uluslararası
Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan
Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı
1/852 Nüfus
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa
Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye
Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/867 Türkiye
Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan
Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin
Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/868 Türkiye
Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/871 1990
Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile
İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye
Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/877 Uydular Aracılığı
ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme
Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/881 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli
Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin
Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk
Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları
Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/909 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî,
Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye
Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/915 Biyoloji
ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması
Sözleşmesi: İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/916 Uluslararası
Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/917 190
Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik
ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/924 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların
İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik
İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/926 Dünya
Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında
Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/933 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı
Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik
Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/958 Türk
Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye
Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan
Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/964 Türkiye
Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa
Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel
Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin
Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların
Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın
Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve
Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye
Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/985 Türkiye
Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka
Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel
Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre
Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret
Gemilerinde Çalışan Kaptanlar ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin
Asgari İcaplarına İlişkin 53 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi
Adamlarının Hastalanması, Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün
Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde
Mürettebat İçin İaşe ve Yemek Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın
Gemide Barınmasına İlişkin 92 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi
Adamlarının Sağlık Muayenesine İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1006 Gemi
Aşçılarının Meslekî Ehliyet Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş
Kazalarının Önlenmesine (Gemi Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/1008 Gemi
Adamlarının Ulusal Kimlik Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil
Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi
Adamlarının Sağlığının Korunması ve Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi
Adamlarının Yıllık Ücretli İznine İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1019 Liman
İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1020 Gemi
Adamlarının Ülkelerine Geri Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs
ve Otokarlarla Uluslararası Arızi Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1023 Türkiye
Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın
Gemide Barınmasına İlişkin (İlave Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1027 Uzay
Cisimlerinin Verdiği Zarardan Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında
Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya
Fırlatılan Cisimlerin Tescili Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye
Cumhuriyeti ile Azerbaycan Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik
Ton Balıklarının Korunmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihanî Senet,
Atlantik Ton Balıkçılık İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar,
Usul Kuralları ve Malî Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye
Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1039 Türkiye
Cumhuriyeti ile Sudan Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî
veya Ticarî Konularda Yabancı Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 26.6.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-476/3593
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri
Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 4.6.2002
tarihinde kararlaştırılan “Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun
Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz
ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
“Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Sözleşmesi”
(Bükreş Sözleşmesi), Karadeniz’e kıyıdaş altı ülke arasında 21 Nisan 1992
tarihinde İstanbul’da imzalanmış ve 1994 yılında yürürlüğe girmiştir. Sözleşme
uyarınca, Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu (Karadeniz
Komisyonu) kurulmuştur. Türkiye, Karadeniz Komisyonu Daimi Sekretaryası Yönetim
Merkezinin İstanbul’da kurulmasını sağlamak amacıyla Sekretarya’ya kançılarya
temin etmeyi ve Sekretarya’nın gerek kuruluş gerek ilk üç yıllık işletme
masraflarını karşılamayı taahhüt etmiştir.
Karadeniz Komisyonunun, altı kıyıdaş ülke arasında
paylaşılmış olan her biri farklı alanlarda görevlendirilmiş Aktivite Merkezleri
bulunmaktadır. 28 Nisan 2000 tarihinde İstanbul’da imzaya açılan “Karadeniz
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşma”, Karadeniz
ülkelerinin, gerek İstanbul’daki Yönetim Merkezinde gerek altı kıyıdaş ülkedeki
Aktivite Merkezlerinde toplantılara, geçici ve/veya sürekli görevlere katılacak
temsilci ve uzmanlarının, görevleriyle bağlantılı olarak yararlanacakları
ayrıcalık ve bağışıklıkları düzenlemektedir. Anlaşma bugüne kadar beş Karadeniz
ülkesi tarafından imzalanmıştır. Anlaşma hükümleri, yürürlüğe girmesi için dört
imzacı devlet tarafından onaylanması gereğini öngörmektedir.
“Karadeniz Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına
İlişkin Anlaşma”nın yeterli sayıda kıyıdaş devlet tarafından onaylanarak
yürürlüğe girmesi Komisyonun etkin biçimde çalışmasını ve Bükreş Sözleşmesinin
hükümlerinin gereğince uygulanmasını sağlayacaktır.
Dışişleri
Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri Komisyonu 13.3.2003
Esas No. : 1/505
Karar No. : 38
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun
Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı,
Komisyonumuzun 6 Mart 2003 tarihli 5 inci toplantısında Dışişleri Bakanlığı
ile Çevre Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Karadeniz'in Kirliliğe Karşı Korunması Sözleşmesi
uyarınca kurulan Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Daimî
Sekretaryası'nın İstanbul'daki Yönetim Merkezinde ve altı kıyıdaş ülkedeki
aktivite merkezlerinde toplantılara katılacak temsilci ve uzmanların
görevleriyle ilgili olarak yararlanacakları ayrıcalık ve bağışıklıkları
düzenleyen Anlaşma Komisyonumuzca benimsenmiş ve Tasarı aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Mehmet Dülger |
Emin Şirin |
Eyyüp Sanay |
|
|
Antalya |
İstanbul |
Ankara |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin Kansu |
Mehmet Özyol |
Nur Doğan Topaloğlu |
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ankara |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Güner |
Mustafa Dündar |
V. Haşim Oral |
|
|
Bolu |
Bursa |
Denizli |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Eraslan |
Halil Akyüz |
Mehmet B. Denizolgun |
|
|
Hatay |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Onur Öymen |
Fikret Ünlü |
Ufuk Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Seyfi |
Süleyman Gündüz |
A. Müfit Yetkin |
|
|
Nevşehir |
Sakarya |
Şanlıurfa |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Emin Koç |
|
|
|
|
Yozgat |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
KARADENİZ’İN KİRLİLİĞE KARŞI KORUNMASI KOMİSYONUNUN AYRICALIK VE BAĞIŞIKLIKLARINA İLİŞ-KİN
ANLAŞMANIN ONAYLANMASI-NIN UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA
KANUN
TASARISI
MADDE 1. - 28 Nisan 2000 tarihinde İstanbul’da
imzalanan “Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun Ayrıcalık ve
Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşma”nın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
N. Arseven |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Doç. Dr. O. Durmuş |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
|
R. Önal |
S. Çakmakoğlu |
R. Önal |
|
|
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
Dışişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı V. |
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
H. Gemici |
|
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı V. |
|
|
Prof. Dr. A. Akcan |
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. A. Akcan |
|
|
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve
Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve
Ticaret Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
En. ve
Tab. Kay. Bakanı V. |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
|
|
Y. Okuyan |
M. İ. Talay |
M. Taşar |
|
|
Orman
Bakanı |
|
Çevre
Bakanı V. |
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
|
M. Yılmaz |
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
KARADENİZ’İN KİRLİLİĞE KARŞI KORUNMASI KOMİSYONUNUN AYRICALIK VE BAĞIŞIKLIKLARINA İLİŞ-KİN
ANLAŞMANIN ONAYLANMASI-NIN UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA
KANUN
TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
KARADENİZ’İN KİRLİLİĞE KARŞI KORUNMASI
KOMİSYONU’NUN AYRICALIK VE
BAĞIŞIKLIKLARINA İLİŞKİN ANLAŞMA
21 Nisan 1992 tarihinde Bükreş’te imzalanan Karadenizin Kirliliğine
Karşı Korunması Sözleşmesi’nin (bundan sonra Sözleşme diye anılacaktır),
Temsilciler, Yedek Temsilciler, Danışmanlar ve Âkit Tarafların Uzmanlarının
uluslararası hukuka uygun olarak diplomatik ayrıcalık ve bağışıklıklardan
herbir Âkit Tarafın ülkesinde yararlanacağını belirten XVII nci Maddesinin 8
inci fıkrasına dayanarak;
Sözleşme’nin Sekretarya görevlilerinin ayrıcalık ve bağışıklıklarının
Âkit Taraflar arasında anlaşma ile belirleneceğini belirten XVII nci Maddesinin
9 uncu fıkrasına dayanarak;
Sözleşme’nin Komisyonun görevlerini yerine getirmek için gerekli
olabilecek hukuki yetkiye sahip olacağını belirten XVII nci Maddesinin 10 uncu
fıkrasına dayanarak;
Sözleşme’nin Komisyonun Evsahibi Âkit Tarafla bir Merkez Anlaşması
yapacağını belirten XVII nci Maddesinin 11 inci fıkrasına dayanarak;
Sözleşme’ye Taraf olan Devletler aşağıdaki hususlarda mutabakata
varmışlardır :
Madde
1
Tanımlar
Bu Anlaşmanın amaçları çerçevesinde,
(a) “Sözleşme”, 21 Nisan 1992 tarihinde Bükreş’te imzalanan Karadeniz’in
Kirliliğe Karşı Korunması Sözleşmesi anlamına gelir;
(b) “Âkit Taraf”, Sözleşme’ye Taraf olan Devlet anlamına gelir;
(c) “Komisyon”, Sözleşme’nin XVII nci Maddesinin 1 inci fıkrası uyarınca
kurulmuş bulunan Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu anlamına
gelir ve Komisyonun Sekretaryası ile diğer yardımcı organlarını da kapsar;
(d) “Sekretarya”, Komisyonun Sözleşme’nin XVII nci Maddesinin 6 ncı
fıkrası uyarınca kurulacak olan daimî organı anlamına gelir.
(e) “Hükümet”, ilgili Âkit Tarafın Hükümeti anlamına gelir;
(f) “Evsahibi Âkit Taraf” durumuna göre, ülkesinde, Komisyonun Yönetim
Merkezinin veya kançılaryasının bulunduğu, Komisyonun veya organının bir
toplantısının yapıldığı ve herhangi bir Sekretarya personeli mensubunun
görevini icra ederken bulunduğu Âkit Taraf anlamına gelir;
(g) “Âkit Tarafların Temsilcileri”, danışmanlar ve heyetlerde yer alan
uzmanlar da dahil olmak üzere, Komisyon veya organı tarafından düzenlenen
toplantılara katılmak üzere Âkit Taraflarca gönderilen Temsilciler, Yedek
Temsilciler ve diğer heyet üyeleri anlamına gelir;
(h) “İcra Müdürü”, Sekretarya’nın baş yöneticisi anlamına gelir;
(i) “Sekretarya Görevlileri”, Komisyon tarafından atanan ve Komisyon
tarafından kabul edilen personel düzenlemelerine tâbi olan İcra Müdürü ve diğer
görevliler anlamına gelir;
(j) “Destek Personeli”, mahallî olarak istihdam edilen ve saat başı
ücrete tâbi olanlarda dahil olmak üzere İcra Müdürü tarafından atanan ve
Komisyon tarafından kabul edilen personel düzenlemelerine tabiî olan yedek,
idarî ve teknik personel anlamına gelir.
(k) “Komisyon Kançılaryası”, mülkiyetinden bağımsız olarak, Komisyonun
işlevlerini yerine getirmek amacıyla geçici ya da daimî olarak kullandığı
binalar, bina bölümleri ve bunlara bitişik araziler anlamına gelir
Madde
2
Yorum
Bu Anlaşma, ana hedefi olan, Komisyonun, sorumluluklarını yerine
getirmesini, amaçlarını ve işlevlerini etkin olarak gerçekleştirmesini sağlama
ışığında yorumlanacaktır.
Madde
3
Tüzel Kişilik
Komisyon tüzel kişiliğe sahip olacaktır. Komisyon,
(a) âkit yapma,
(b) taşınır ve taşınmaz mal satın alma ve elden çıkarma,
(c) yasal işlemleri başlatma
yetkilerine sahiptir.
Madde
4
Adlî Takibattan Bağışıklık
1. Komisyon, faaliyetleri çerçevesinde, aşağıdaki durumlar dışında her
türlü adlî takibattan bağışık olacaktır:
(a) Komisyona ait veya onun adına işletilen bir aracın neden olduğu bir
kazadan kaynaklanan ve sigorta tarafından tazmin edilmeyen hasarlardan dolayı
üçüncü kişilerin açtığı sulh davaları,
(b) Komisyon veya personelinin ihmali ya da eylemi sonucu ortaya çıkan
kişisel yaralanma veya ölümle ilgili sulh davaları.
2. Bu maddenin 1 inci fıkrası hükmü saklı kalmak kaydıyla, Komisyonun
malları ve varlıkları, nerede ve kimde bulunduğuna bakılmaksızın, icraî, idarî,
adlî veya yasal kararlara dayanak arama, sorgulama, el koyma, kamulaştırma ve
diğer herhangi bir müdahaleden muaf olacaktır.
Madde
5
Kançılarya
Komisyon kançılaryası dokunulmazdır.
Ev Sahibi Âkit Taraf Hükümeti, Komisyon kançılaryası içinde veya
yakınlarında, her türlü izinsiz giriş veya zarara karşı ve huzur bozucu her
türlü durumu önleyecek şekilde Komisyonun Hükümetlerarası Kuruluş statüsüyle
uyumlu biçimde uygun güvenlik ortamını sağlayacaktır.
Komisyon kançılaryasına elektrik, su, kanalizasyon, gaz, posta, telefon,
faks, teleks, modem, elektronik posta, atık su boşaltımı, çöp toplama ve
yangından korumayı da içeren gerekli kamu hizmetleri temin edilecektir, bu kamu
hizmetleri Komisyona Evsahibi Âkit Taraf Hükümetince diğer BM Uzmanlık
Kuruluşlarına sağlandığından daha az elverişli koşullarda sağlanmayacaktır.
Madde
6
Fonlar ve Paralar
Komisyon işlevleri çerçevesinde, Âkit Taraflarca ortaklaşa uygulananlar
dışında malî denetim, düzenleme ve moratoryumlarla sınırlandırılmaksızın,
(a) her çeşit fon ve paraya sahip olabilecek ve herhangi bir para
üzerinden işlem yapabilecektir;
(b) fon, altın veya parasını bir ülkeden diğer bir ülkeye veya Evsahibi
Âkit Tarafın ülkesi içinde serbestçe transfer edebilecek ve elinde bulunan
herhangi bir ülke parasını diğer bir ülke parasına çevirebilecektir.
Madde
7
Arşivlerin Dokunulmazlığı
Komisyonun arşivi nerede ve kimde olursa olsun dokunulmazdır. “Arşiv”
terimi, Komisyon ya da Komisyon tarafından bu göreve getirilen herhangi bir
gerçek ya da tüzel kişinin sahip olduğu veya bu kişi tarafından saklanan tüm
bilgiler, kayıtlar, yazışmalar, belgeler, el yazması metinler, fotograflar,
filmler ve kayıtlar anlamına gelmektedir.
Madde
8
Gümrük Vergileri ve Dolaysız Vergilerden
Bağışıklık
1. Komisyon, varlıkları, geliri ve diğer malları,
(a) gelir vergisini ve kurumlar vergisini içeren bütün dolaysız
vergilerden muaf tutulacaktır; ancak, Komisyonun kamu kullanım harçlarından
ibaret olan vergilerden muafiyet talep etmeyeceği aşikardır;
(b) resmi kullanımı ve yayım faaliyetleri için ithal veya ihraç ettiği
kalemlerin ihracatı veya ithalatı, bu ithalat ve ihracat nedeniyle talep edilen
ve özel hizmetler için alınan harçlar saklı kalmak koşuluyla gümrük
vergilerinden ve sınırlamalardan muaf olacaktır. Ancak bu muafiyetten
yararlanılarak ithal edilen kalemler, Hükümetle üzerinde anlaşmaya varılmış
durumlar dışında, ithal edildikleri ülkede satılmayacaktır;
(c) bu maddenin amaçları uyarınca, vergiler, ilgili Âkit Tarafların
yönetmeliklerine uygun olarak tesis edilen ya da tesis edilebilecek gümrük
vergileri, vergiler ve ilgili harçlar anlamına gelmektedir.
2. Genel bir kural olarak, Komisyon taşınır ve taşınmaz mallar veya
hizmetlerin satışı sırasında satış bedelinin bir bölümü olarak alınan dolaysız
vergiler ve KDV gibi vergilerden muafiyet talep etmeyecektir. Bununla birlikte,
resmi olarak kullanılmak üzere bu tür vergiler tahakkuk ettirilmiş veya
ettirilebilecek olan mal ve hizmetlere ilişkin olarak Komisyon tarafından
yapılacak önemli alımlarda, ilgili Âkit Tarafın Hükümeti, uygun olan tüm
durumlarda, vergi veya harç miktarının düşülmesi veya iade edilmesi için
gerekli idarî düzenlemeleri yapacaktır.
Madde
9
Haberleşme ve Yayınlar
1. Komisyona ilgili Âkit Tarafların ülkelerinde resmî haberleşmeleri
konusunda posta, teleks, telgraf, radyograf, telefoto, telefon ve diğer
iletişim araçlarına ilişkin öncelikler ve vergiler ile basın, televizyon ve
radyo enformasyonundan yararlanma ücretleri konusunda Hükümet tarafından diğer
BM Uzmanlık Kuruluşlarına yapılmakta olandan daha az elverişli muamele
yapılmayacaktır.
2. Komisyonun resmî yazışmalarına ve diğer resmi haberleşmelerine ilgili
Âkit Taraf hiçbir sansür uygulamayacaktır.
Madde 10
Hükümet ile
Temaslar
İcra Müdürü, Sekretarya’nın etkinlikleri
ve günlük yönetimiyle ilgili hususlarda Hükümetlerle doğrudan temas kurmaya
yetkilidir. Ancak esasa ilişkin konularda hükümetlerin muhatabı, Başkanı
kanalıyla Komisyon olacaktır.
Madde 11
Âkit
Tarafların Temsilcileri ve Komisyon Başkanı
1. Âkit Tarafların temsilcileri ve
Komisyon Başkanı, işlevlerini yerine getirirlerken ve toplantı yerlerine ya da
toplantı yerlerinden yapacakları seyahatlerde, Sözleşme’nin XVII nci Maddesinin
8 inci fıkrasında belirtilen ayrıcalık ve bağışıklıklardan yararlanacaklardır.
Bu hüküm, bir Temsilci ve bu Temsilcinin uyrukluğunu taşıdığı Âkit Tarafın
makamları arasında uygulanamaz.
2. Bu maddenin 1 inci fıkrasında sözü
edilen kişilere tanınan ayrıcalık ve bağışıklıklar Âkit Tarafların
Temsilcilerine kişisel çıkarları için değil, Komisyon ile ilgili görevlerini
bağımsız bir şekilde gerçekleştirebilmelerine olanak tanımak amacıyla
sağlanmıştır. Sonuç olarak, bir Âkit Tarafın, bağışıklığın adaletin tecellisine
engel olacağını düşündüğü ve bağışıklığı, tanınış amacına halel getirmeksizin
kaldırmanın mümkün olduğu hallerde, Âkit Taraf bağışıklığı kaldırmakla
yükümlüdür.
Madde 12
Sekretarya
Görevlileri
1. Sekretarya görevlileri resmî
görevlerini yerine getirirken veya resmî yazışmalar ve bunlara ilişkin belgeler
oluştururken gerçekleştirdikleri tüm yazılı ve sözlü eylemler konusunda yasal
süreçlerden muaf olacaklardır.
2. Evsahibi Âkit Taraf vatandaşı olan ve
sürekli olarak ilgili Âkit Taraf ülkesinde ikamet edenler dışında kalan
Sekretarya görevlileri, ilgili Âkit Taraf ülkesi içinde ve ilgili Âkit Taraf
ile bağlantılı olarak aşağıdaki ayrıcalık ve bağışıklıklara sahip olacaklardır
:
(a) Komisyon tarafından kendilerine ödenen
ücret ve ikramiyelerle bağlantılı olarak ve muadil rütbeli Birleşmiş Milletler
görevlilerinin ilgili Âkit Tarafın ülkesinde 1946 tarihli “Birleşmiş Milletlerin
Ayrıcalıkları ve Bağışıklıkları Sözleşmesi” uyarınca yararlandıkları koşullarda
vergiden muaf olacaklardır;
(b) kendileri,
eşleri ve kendilerine bağımlı 18 yaşın altındakiler, göçmen kısıtlamalarından,
yabancılara uygulanan kayıt işlemlerinden, tüm kişisel hizmetlerden, hangi
türden olursa olsun tüm kamu hizmetlerinden, görevlendirme, çalışma ve
savunmaya katkı gibi askerî yükümlülüklerden muaf olacaklardır;
(c) İlgili Âkit Taraf ülkesinde bulunan
muadil rütbeli Birleşmiş Milletler görevlilerine 1946 tarihli “Birleşmiş
Milletlerin Ayrıcalıkları ve Bağışıklıkları Sözleşmesi” uyarınca döviz
alım-satımı konusunda tanınan ayrıcalıklara sahip olacaklardır;
(d) Eşleri ve kendilerine bağımlı bulunan
akrabalarıyla birlikte ilgili Âkit Taraf ülkesinde bulunan muadil rütbeli
Birleşmiş Milletler görevlilerine uluslararası kriz durumunda 1946 tarihli
“Birleşmiş Milletlerin Ayrıcalıkları ve Bağışıklıkları Sözleşmesi” uyarınca
ülkelerine geri dönüş konusunda tanınan imkânlara sahip olacaklardır;
(e) ilgili Evsahibi Âkit Taraf ülkesinde
göreve yeni başladıklarında, 1946 tarihli “Birleşmiş Milletlerin Ayrıcalıkları
ve Bağışıklıkları Sözleşmesi”nin Birleşmiş Milletler görevlilerine sağladığı,
mobilyalarını ve şahsî mallarını gümrüksüz olarak ithal etme hakkına sahip
olacaklardır.
Sekretarya görevlileri, görev süreleri
sona erdiğinde bu fıkraya tâbi mobilyalarını ve şahsî mallarını ihraç ettikleri
takdirde sözkonusu ihraçla ilgili hizmetlere ödenecek ücretler dışında gümrük
vergilerinden muaf olacaklardır.
3. Ayrıcalık ve bağışıklıklar, görevlilere
kişisel çıkarları için değil, sadece Komisyonun menfaatleri çerçevesinde
tanınmıştır. Komisyon, bağışıklığın adaletin tecellisine engel olacağı ve
kaldırılabileceği görüşünde olduğu her durumda İcra Müdürü dahil Sekretarya
görevlilerinin bağışıklığını kaldırma hakkına sahiptir ve bunu yapmakla
görevlidir.
4. Evsahibi Âkit Taraf vatandaşı olan ve
sürekli olarak ilgili Âkit Taraf ülkesinde ikamet eden yabancılar dışındaki
Sekretarya görevlileri için, Evsahibi Âkit Taraf Hükümeti, mümkün olan
durumlarda, statülerine uygun kimlik kartları düzenleyecektir. Bu kartlar
oturma izni olarak kullanılacaktır.
Madde 13
Sekretarya’nın
Destek Personeli
1. Sekretarya’nın destek personeli,
görevleriyle ilgili hususlarda herhangi bir bilgi vermeye veya bu görevle
ilgili resmî yazışma ve belge üretmeye hiçbir şekilde mecbur değildir.
2. Âkit Tarafın vatandaşı olan ve sürekli
olarak ilgili Âkit Taraf ülkesinde ikamet eden yabancılar dışında kalan
Sekretarya destek personeli,
(a) Sekretarya’ya verilen hizmetler
konusunda ilgili Âkit Tarafların kanunlarının zorunlu kıldığı çalışma
izinleriyle ilgili her türlü yükümlülükten,
(b) yabancı iş gücünün istihdamına ilişkin
yönetmeliklerden,
(c) hizmetleri için aldıkları ücretlere
ilişkin vergi ve harçlardan,
(d) tüm kişisel hizmetlerden, hangi türden
olursa olsun tüm kamu hizmetlerinden ve görevlendirme, çalışma ve savunmaya
katkı gibi askerî yükümlülüklerden muaf olacaktır.
3. Evsahibi Âkit Taraf vatandaşı olan ve
sürekli olarak ilgili Âkit Taraf ülkesinde ikamet eden yabancılar dışındaki
Sekretarya destek personeli için, Evsahibi Âkit Taraf Hükümeti, statülerine
uygun kimlik kartları düzenleyecektir. Bu kartlar oturma izni olarak
kullanılacaktır.
4. İcra Müdürü, bağışıklığın adaletin
tecellisine engel olacağı ve kaldırılabileceği görüşünde olduğu her durumda bir
Sekretarya destek personeli mensubunun bu maddenin 1 inci fıkrasında sağlanan
bağışıklığını kaldırma hakkına sahip ve bunu yapmakla görevli olacaktır.
Madde 14
Sosyal
Güvenlik
Sosyal güvenlikle ilgili konularda
Sekretarya görevlilerine 18 Nisan 1961 tarihli Diplomatik İlişkilere Dair
Viyana Sözleşmesi’nin hükümleri uygulanacaktır.
Madde 15
İşbirliği
Komisyon, adlî işlerin gerektiği gibi
idare edilmesi, polisiye düzenlemelere uyulmasının temini ve yukarıdaki 12 nci
ve 13 üncü Maddelerde belirtilen ayrıcalık ve bağışıklıklarla ilgili
suiistimallerin önlenmesi için her bir Âkit Tarafın yetkili makamlarıyla her
zaman işbirliği yapacaktır.
Madde 16
Atamaların
Bildirilmesi
İcra Müdürü, her yıl Evsahibi Âkit Taraf’a
tüm Sekretarya görevlilerinin ve destek personelinin listesini gönderecektir.
İcra Müdürü, bir Sekretarya görevlisi göreve başladığında ya da görevden
ayrıldığında Komisyon adına Evsahibi Âkit Tarafın Hükümetini haberdar
edecektir. İcra Müdürü her iki durumda da sözkonusu şahsın Evsahibi Âkit
Tarafın vatandaşı ya da sürekli olarak Evsahibi Âkit Tarafın ülkesinde ikamet
etmekte olup olmadığını belirtecektir.
Madde 17
Saklayıcı
Devlet
Bu Anlaşma’nın Saklayıcısı Romanya Hükümeti
olacaktır.
Madde 18
Değişiklikler
Her bir Âkit Taraf bu Anlaşma üzerinde her
zaman değişiklik önerisinde bulunabilir. Bu öneriler, onları diğer Âkit
Taraflara diplomatik yollardan bildirecek olan Saklayıcı’ya bildirilecektir.
Sözleşme’nin XIX inci Maddesinin 2 nci fıkrasında belirlenen prosedür, bu
Anlaşma’ya ait değişikliklerin kabul edilmesi ve yürürlüğe girmesine
uygulanacaktır.
Madde 19
Anlaşmazlıkların
Çözümü
Bu Anlaşma’nın yorumlanmasından ve
uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlık Âkit Taraflar arasında
müzakere yoluyla çözümlenecektir.
Madde 20
Çekinceler
Bu Anlaşma’ya hiçbir çekince konulamaz.
Madde 21
Yürürlüğe
Girme ve Sona Erme
Anlaşma, Saklayıcı’nın, diplomatik
yollarla dört Âkit Taraftan bu Anlaşma’nın ulusal mevzuata uygun olarak
onaylanmış bulunduğu hususunda yazılı bilgi aldığı günü izleyen tarihte
yürürlüğe girecek ve Sözleşme yürürlükte olduğu sürece geçerli olacaktır.
İstanbul’da 28 Nisan 2000 tarihinde
İngilizce dilinde tek nüsha olarak imzalanmış olan bu Anlaşma, Saklayıcı
tarafından saklanacaktır. Saklayıcı onaylı nüshaları Âkit Taraflara
iletecektir.
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti adına
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti adına
Gürcistan Hükümeti adına
Romanya Hükümeti adına
Rusya Federasyonu Hükümeti adına
Ukrayna Hükümeti adına