Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 162)
Karayolu Taşımacılığında
Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı ile Sağlık, Aile,
Çalışma ve Sosyal İşler ve Dışişleri Komisyonları
Raporları (1/427)
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye
Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya
Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası
Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası
Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası
Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/283 Türkiye
Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî
ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/286 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki
Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş
Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı
Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü
Hakkında Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü
Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda
ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı,
Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/446 Köy
Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine
Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik
Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir
Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan
Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü
Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye
Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/542 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden
Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel
Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/555 İzmirGaz
ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
Tasarısı
1/557 Taşınmaz
Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler
Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet
Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun
Tasarısı
1/560 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski
Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın
Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/568 Uyuşturucu
Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik
Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile
Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun
Tasarısı
1/573 Uzman
Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası
Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de
Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin
Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su
Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev
Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür
Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/648 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve
Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir
Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına
Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel
Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti
Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/666 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı
Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale
Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/671 Türkiye
Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/680 Devlet
Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi
ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten
Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye
Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı
Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin
Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî
Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/746 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş
Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın
Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye
Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı
Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu
Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/783 Emniyet
Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/785 Vatandaşlık
Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/786 Kişi
Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali
Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam
Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali
Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye
Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve
Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk
Polis Teşkilâtını Güçlendirme Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri
Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin
Kanun Tasarısı
1/810 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/815 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık
Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/827 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye
Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye
Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl
Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik
Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye
Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/834 Uluslararası
Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan
Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı
1/852 Nüfus
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa
Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye
Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/867 Türkiye
Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan
Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin
Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/868 Türkiye
Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/871 1990
Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile
İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye
Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular
Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve
İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/881 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli
Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin
Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk
Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları
Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/909 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve
Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/910 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî,
Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye
Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/915 Biyoloji
ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması
Sözleşmesi, İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/916 Uluslararası
Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/917 190
Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik
ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/924 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların
İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik
İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/926 Dünya
Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında
Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/933 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı
Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/954 Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik
Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk
Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye
Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan
Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/964 Türkiye
Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa
Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel
Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin
Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların
Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın
Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve
Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye
Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/985 Türkiye
Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka
Kanunu Antlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel
Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre
Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet,
Atlantik Ton Balıkçılık İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair
Karar, Usul Kuralları ve Malî Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 6.9.2000
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-155/4218
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığı’nca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 15.8.2000 tarihinde kararlaştırılan “Karayolu
Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi
ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
153 sayılı Karayolu
Taşımacılığında Çalışma ve Dinlenme Sürelerine İlişkin Sözleşme, Uluslararası
Çalışma Örgütünün (ILO) 6 Haziran 1979 tarihinde Cenevre’de yapılan 65 inci
Genel Konferansında kabul edilmiştir.
Sözleşmenin, üçüncü
taraflar için taşımacılık yapan işletmelerin veya kendi adına yük veya yolcu
taşıma işleri yapan işletmelerin, yük veya yolcu taşıma işlerinde profesyonel
olarak kullanılan motorlu araçlarında ücretli olarak çalışan sürücülere ve
Sözleşme aksine hüküm içermediği durumlarda karayolu taşımacılığını meslek
edinmiş motorlu araç sahiplerine ve sürücü olarak çalıştıkları zamanlarda
onların ücretsiz çalışan aile bireylerine uygulanacağı hüküm altına alınmıştır.
Sözleşme uyarınca, yangın
ya da kurtarma işlerinde kullanılan hasta ve yaralı taşıyıcısı araçlarda
çalışanlar, polis araçları, ulusal savunma hizmetlerinde kullanılan vasıtalar
ve kamu hizmetine tahsis edilen araçlarda çalışanlar, taksi taşımacılığında
çalışanlar v.s. yetkili makam tarafından bu Sözleşmenin kapsamı dışında
bırakılabilecektir.
Sözleşmede sürücülerin,
aracın yolda çalıştığı sürede araç kullanarak ve diğer işler yaparak ve araçla
yolcuları veya yüküyle ilgili yardımcı işler yaparak geçirdikleri süre “çalışma
süresi” olarak tanımlanmakta ve sözleşme kapsamına giren bir sürücünün 4
saatten fazla çalıştırılamayacağı, bu sürenin özel koşullarda en çok 1 saat
artırılabileceği öngörülmektedir. Sözleşmede, azami çalışma süresinin, fazla
çalışma dahil günde 9 saati, haftada 48 saati aşmayacağı öngörülmektedir.
Dinlenme süresinin
yetkili makamca belirlenmesi, ancak söz konusu sürenin her 5 saatlik çalışmadan
ve günlük çalışmanın başlamasından itibaren 24 saatlik bir süre zarfında en az
10 saat olacağı hükme bağlanmıştır.
Sözleşme ile ulusal
mevzuatımızın karşılaştırılarak yapılan değerlendirilmesi sonucunda, 153 sayılı
Sözleşmenin ulusal mevzuatımız açısından bir olumsuzluk yaratmayacağı; anılan
Sözleşmenin onaylanmasının trafik güvenliği ve çalışma hakları bakımından uygun
ve yararlı olacağı düşünülmektedir.
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Sağlık, Aile, Çalışma ve
Esas No. : 1/427
Karar No. : 6
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca
hazırlanarak Bakanlar Kurulunca 6.9.2000 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına sunulan “Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme
Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı”, bu dönemde sonuçlandırılamadığından kadük olmuştur.
Tasarı 13.1.2003 tarihinde Bakanlar Kurulunca tekrar yenilenmiş ve Türkiye
Büyük MilletMeclisi Başkanlığı tarafından tekrar 20.1.2003 tarihinde tali
komisyon olarakKomisyonumuza, esas komisyon olarak Dışişleri Komisyonuna havale
edilmiştir.
Komisyonumuz 30.1.2003
tarih ve 4 üncü birleşiminde Dışişleri ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanlıkları ile Karayolları Genel Müdürlüğü temsilcilerinin de katılımlarıyla
Tasarıyı inceleyip görüşmüştür.
Tasarı ile Uluslararası
Çalışma Teşkilâtı (ILO)’nın 1979 yılında Cenevre’de yapılan 65 inci
Konferansında kabul edilen “Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşme”nin onaylanması uygun
bulunmaktadır.
Sözleşme ile üçüncü
taraflar için taşımacılık yapan işletmelerin veya kendi adına yük veya yolcu
taşıma işleri yapan işletmelerin, yük veya yolcu taşıma işlerinde profesyonel
olarak kullanılan motorlu araçlarında ücretli olarak çalışan sürücülere ve
Sözleşme aksine hüküm içermediği durumlarda karayolu taşımacılığını meslek
edinmiş motorlu araç sahiplerine ve sürücü olarak çalıştıkları zamanlarda
onların ücretsiz çalışan aile bireylerine uygulanacağı öngörülmektedir.
Tasarı ile gerekçesi
Komisyonumuzca uygun bulunarak maddelerine geçilmiştir.
Tasarının 1 inci maddesi
ile yürürlüğe ilişkin 2 ve yürütmeye ilişkin 3 üncü maddeleri Komisyonumuzca
benimsenerek aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Dışişleri
Komisyonuna havale edilmek üzere saygıyla arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Kâtip |
|
|
Mahfuz Güler |
Agah Kafkas |
Bayram Özçelik |
|
|
Bingöl |
Çorum |
Burdur |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muzaffer R. Kurtulmuşoğlu |
Bayram Ali Meral |
Şerif Birinç |
|
|
Ankara |
Ankara |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
İrfan Riza Yazıcıoğlu |
Sabri Varan |
Lokman Ayva |
|
|
Diyarbakır |
Gümüşhane |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Enver Öktem |
Nevzat Doğan |
Hüseyin Tanrıverdi |
|
|
İzmir |
Kocaeli |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mahmut Duyan |
Hüseyin Güler |
Ali Arslan |
|
|
Mardin |
Mersin |
Muğla |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Medeni Yılmaz |
Cevdet Erdöl |
Nurettin Sözen |
|
|
Muş |
Trabzon |
Sivas |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Alim Tunç |
|
|
|
|
Uşak |
|
Dışişleri Komisyonu
Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri Komisyonu 10.6.2003
Esas No. : 1/427
Karar No. : 68
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Karayolu Taşımacılığında
Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı Komisyonumuzun 5 Haziran
2003 tarihli 13 üncü toplantısında Dışişleri Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanlığı temsilcileri ile Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerinin
katılmalarıyla görüşülmüştür.
Üçüncü taraflar için taşımacılık yapan işletmelerin veya kendi adına yük veya yolcu taşıma işleri yapan işletmelerin, profesyonel olarak kullanılan motorlu araçlarında ücretli olarak çalışan sürücülerin veya sürücülük yapan motorlu araç sahiplerinin çalışma saatlerini ve dinlenme sürelerini düzenleyen Sözleşme, Komisyonumuzca benimsenmiş ve Tasarı aynen kabul edilmiştir.
Komisyonumuzca konunun
önemi gözönünde bulundurularak, Tasarının, İçtüzüğün 52 nci maddesine göre
öncelikle görüşülmesine karar verilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Mehmet Güler |
Eyyüp Sanay |
Hüseyin Kansu |
|
|
Antalya |
Ankara |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Özyol |
Nur Doğan Topaloğlu |
Mehmet Güner |
|
|
Adıyaman |
Ankara |
Bolu |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Dündar |
Abdülbaki Türkoğlu |
Mehmet Eraslan |
|
|
Bursa |
Elazığ |
Hatay |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Halil Akyüz |
Mehmet B. Denizolgun |
Onur Öymen |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Fikret Ünlü |
Hasan Ören |
Nihat Eri |
|
|
Karaman |
Manisa |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Osman Seyfi |
A. Müfit Yetkin |
|
|
|
Nevşehir |
Şanlıurfa |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
KARAYOLU TAŞIMACILIĞINDA ÇALIŞMA SAATLERİ VE DİNLENME
SÜRELE-RİNE İLİŞİN 153 SAYILI SÖZLEŞMENİN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞU
HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. - Uluslararası
Çalışma Örgütünün 1979 yılında Cenevre’de yapılan 65 inci konferansında kabul
edilen “Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine
İlişkin 153 Sayılı Sözleşme”nin onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
KARAYOLU TAŞIMACILIĞINDA ÇALIŞMA SAATLERİ VE DİNLENME
SÜRELE-RİNE İLİŞİN 153 SAYILI SÖZLEŞMENİN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞU
HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2 - Tasarının 2 nci
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
R. Önal |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
Y. Yalova |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
R. K. Yücelen |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
Prof. Dr. H. S. Türk |
|
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Dışişleri Bakanı |
|
|
S. Çakmakoğlu |
S. Tantan |
İ. Cem |
|
|
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
|
|
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
K. Aydın |
|
|
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı V. |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
|
|
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. T. Toskay |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
|
|
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
|
|
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
M. C. Ersümer |
|
|
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
Orman Bakanı |
|
|
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
Prof. Dr. N. Çağan |
|
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
F. Aytekin |
|
153 SAYILI SÖZLEŞME
Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme
Sürelerine
İlişkin Sözleşme
Uluslararası Çalışma
Örgütü Yönetim Kurulu tarafından Cenevre’de toplantıya çağrılan ve 6 Haziran
1979 tarihinde toplanan Uluslararası Çalışma Örgütü Genel Konferansı altmış
beşinci oturumunda,
Oturum gündeminin beşinci
maddesini oluşturan, karayolu taşımacılığında çalışma ve dinlenme sürelerine
ilişkin çeşitli önerilerin kabulüne karar verdikten sonra,
Bu önerilerin
uluslararası bir Sözleşme biçimini almasına karar vererek,
Çalışma ve Dinlenme
Süreleri (Karayolu Taşımacılığı) Sözleşmesi, 1979 olarak adlandırılacak olan
aşağıdaki Sözleşmeyi bin dokuz yüz yetmiş dokuz yılının Haziran ayının bu yirmi
yedinci gününde kabul etmiştir:
Madde 1
1. Bu Sözleşme, üçüncü
taraflar için taşımacılık yapan işletmelerin veya kendi adına yük veya yolcu
taşıma işleri yapan işletmelerin, ulusal ya da uluslararası karayolu ile yük
veya yolcu taşıma işlerinde profesyonel olarak kullanılan motorlu araçlarında
ücretli olarak çalışan sürücülere uygulanır.
2. Bu Sözleşme aksine bir
hüküm içermiyor ise, karayolu taşımacılığını meslek edinmiş motorlu araç
sahiplerine ve sürücü olarak çalıştıkları zamanlarda onların ücretsiz çalışan
aile bireylerine uygulanır.
Madde 2
1. Her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşu, aşağıdaki işleri yapan araçlarda çalışan sürücüleri bu
Sözleşme hükümlerinin veya bazı hükümlerinin kapsamı dışında tutabilir:
a) yerel koşullar ve özel
teknik çalışma koşuları nedeniyle kent taşımacılığı veya kent taşımacılığının
bazı biçimleri,
b) traktörler veya yerel
tarım ve ormancılık faaliyetlerine tahsis edilen diğer araçlar tarafından
yapıldığı sürece ve münhasıran bu işletmelerin işleri için kullanılmak
kaydıyla, tarım veya ormancılık işletmelerinin taşıma işleri,
c) hasta ve yaralı
taşıma, kurtarma ve tahliye amaçlı taşıma ve itfaiye hizmetlerinin ulaşımı,
d) polis hizmetleri ve
ulusal savunma amaçlı taşıma ve üçüncü taraflar için taşımacılık yapan
işletmelerle rekabete girmemek koşuluyla, diğer temel kamu hizmetlerini yerine
getirmek amacıyla yapılan taşıma,
e) taksi ile yapılan
taşıma, veya
f) kullanılan araç türü,
araçların yolcu veya yük taşıma kapasitesi, sınırlı güzergahları veya izin
verilen azami hız nedeniyle çalışma ve dinlenme sürelerine ilişkin özel
düzenleme yapılmasını gerektirmediği öngörülen taşıma işleri.
2. Her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşu, bu maddenin 1. paragrafı gereğince, bu Sözleşme
hükümlerinin veya bu hükümlerin bazılarının uygulanma kapsamı dışında bırakılan
sürücülerin çalışma sürelerine ilişkin uygun standartlar belirler.
Madde 3
Bu Sözleşme hükümlerinin
kapsadığı herhangi bir konuda karar alınmadan önce, her ülkenin yetkili makam
ya da kuruluşu tarafından temsil yetkisine sahip ilgili işçi ve işveren
kuruluşları ile danışmalarda bulunacaktır.
Madde 4
1. Bu Sözleşmenin
uygulanması bakımından “çalışma süreleri” deyimi ücretle çalışan sürücülerin
a) aracın çalışır durumda
olduğu sürede araç kullanarak ve diğer işler yaparak, ve
b) araçla, yolcuları veya
yüküyle ilgili yardımcı işler yaparak geçirdikleri süre anlamına gelir.
2. Sürücülerin araçta
veya işyerinde hazır durumda bekleyip iş yapmaksızın geçen ve fakat diledikleri
gibi kullanma serbestliğine sahip olmadıkları süreler, her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşları tarafından, toplu sözleşmeler veya ulusal teamüle uygun
diğer yollarla belirlenen ölçüde, çalışma süreleri olarak kabul edilebilir.
Madde 5
1. Hiçbir sürücünün mola
vermeksizin ve devamlı olarak dört saatten fazla araç kullanmasına izin
verilmez.
2. Her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşu, özel ulusal koşulları dikkate alarak, bu maddenin 1.
paragrafında sözü geçen süreyi bir saatten fazla olmamak üzere artırabilir.
3. Bu maddede sözü geçen
molanın uzunluğu ve uygun olduğu takdirde, bu molanın ne şekilde bölünebileceği
her ülkenin yetkili makam ya da kuruluşu tarafından belirlenir.
4. Her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşu, tarifede öngörülen durmalar veya işin niteliği gereği
aralıklarla yapılıyor olması nedeniyle yeterli molaya sahip sürücüler için bu
madde hükümlerinin uygulanamayacağı durumları belirler.
Madde 6
1. Fazla mesai dahil,
azami toplam araç kullanma süresi günde dokuz, haftada 48 saati aşamaz.
2. Bu maddenin 1.
paragrafında sözü geçen toplam araç kullanma süreleri her ülkenin yetkili makam
ya da kuruluşu tarafından, birkaç günün veya haftanın bir ortalaması olarak
hesaplanabilir.
3. Bu maddenin 1.
paragrafında sözü geçen toplam araç kullanma süreleri, taşıma işinin çok güç
koşullar altında yapıldığı durumda azaltılır. Her ülkenin yetkili makam ya da
kuruluşu bu işleri tanımlar ve ilgili sürücülere uygulanacak toplam araç
kullanma sürelerini belirler.
Madde 7
1. Ücretle çalışan her
sürücü, bu Sözleşmenin 4 üncü maddesinin 1 inci paragrafında tanımlandığı
biçimde beş saatlik sürekli çalışmadan sonra bir molaya hak kazanır.
2. Bu maddenin 1 inci
paragrafında sözü geçen molanın uzunluğu ve uygun olduğu takdirde, bu molanın
ne şekilde bölünebileceği her ülkenin yetkili makam ya da kuruluşu tarafından
belirlenir.
Madde 8
1. Sürücülerin günlük
dinlenme süresi, işgününün başlamasından itibaren 24 saatlik bir süre içinde
aralıksız asgari on saattir.
2. Günlük dinlenme
süresi, hiçbir şekilde sekiz saatten az olmamak ve bir haftada iki defadan
fazla sekiz saate indirilmemek kaydıyla her ülkenin yetkili makam ya da
kuruluşu tarafından belirlenecek sürelerin ortalaması olarak hesaplanabilir.
3. Her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşu, bu maddenin asgari sürelere ilişkin 1 ve 2 nci paragraf
hükümlerine uyulması koşuluyla, yapılan işin yolcu veya yük taşıma işi olmasına
ve dinlenme süresinin evde veya başka bir yerde kullanılmasına göre farklı
uzunlukta günlük dinlenme süreleri belirleyebilir.
4. Her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşu, iki sürücüsü olan araçlar ile bir feribot veya trenden
yararlanan araçlar söz konusu olduğunda, günlük dinlenme sürelerinin uzunluğuna
ve bu dinlenme sürelerinin kullanılması usulüne ilişkin olarak, bu maddenin 1
ve 2 nci paragraf hükümlerine istisnalar getirebilir.
5. Aracın ve yükünün
güvenliğini sağlayacak gerekli önlemleri almış ise, günlük dinlenme süresini
kullanmakta olan sürücüden aracın içinde veya yakınında kalması istenemez.
Madde 9
1. Her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşu, işin hayati kısmının yürütülmesi için gerekli oranda
olmak kaydıyla
a) kaza, bozulma, önceden
tahmin edilemeyen gecikme, hizmetin durması veya trafik akışının kesintiye
uğraması durumlarında ,
b) mücbir sebep
bulunduğunda, ve
c) kamu yararına olan
hizmetlerin görülmesini sağlamak için acil ve istisnai bir zorunluluk olması
durumunda,
bu Sözleşmenin 5, 6, 7 ve
8 inci maddelerinde öngörülen günlük dinlenme sürelerinde azaltma yapmaya, araç
kullanma ve devamlı çalışma sürelerini uzatmaya geçici istisnalar olarak izin
verebilir.
2. Karayolu
taşımacılığının tabi olduğu ulusal ve yerel koşullar bu Sözleşmenin, 5, 6, 7 ve
8 inci maddelerinin tam olarak uygulanmasına imkân vermediği durumlarda, her
ülkenin yetkili makam ya da kuruluşu, bu maddelerde öngörülen dinlenme
sürelerinde azaltma yapmaya, araç kullanma ve devamlı çalışma sürelerini
uzatmaya ve bu Sözleşmenin 1 inci maddesinin 2 nci paragrafı kapsamına giren
sürücülere 5, 6 veya 8 inci maddelerin uygulanmasına ilişkin olarak istisnalara
izin verebilir. Bu durumda ilgili üye ülke, onay belgesine ekleyeceği bir
bildirimle, bu ulusal veya yerel koşulları bu paragraf gereğince izin verdiği
uzatma, azaltma veya istisnalarla birlikte tarif eder. Bu durumdaki herhangi bir
üye ülke, Uluslararası Çalışma Örgütü Anasözleşmesinin 22 nci maddesi gereğince
göndereceği raporlarda, bu Sözleşmenin 5, 6, 7 ve 8 inci maddelerinin daha dar
veya geniş kapsamlı uygulanmasına yönelik olarak kaydedilen gelişmeleri belirtir
ve müteakip bir bildirimle bu bildirimi iptal edebilir.
Madde 10
1. Her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşu,
a) bireysel kontrol
belgesi düzenler ve bu belgenin verilmesine ilişkin koşulları, içeriğini ve
sürücüler tarafından tutulması usulünü belirtir, ve
b) bu Sözleşmenin 9 uncu
maddesi 1 inci paragrafı uyarınca çalışılan sürenin ve bu süreyi gerektiren
koşulların bildirim usulünü belirler.
2. Her işveren,
a) her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşunca kabul edilen şekle uygun olarak, istihdam ettiği her
sürücünün çalışma ve dinlenme sürelerini gösteren bir kayıt tutar, ve
b) her ülkenin yetkili
makam ya da kuruluşunca belirlenen usule göre, bu kaydı denetim makamlarının
incelemesine sunar.
3. Bu maddenin 1 ve 2 nci
paragraflarında söz konusu geleneksel denetim yolları, şayet bazı ulaştırma
biçimleri açısından gereklilik arz ediyor ise, her ülkenin yetkili makam ya da
kuruluşunca belirlenen kurallara uygun olarak takograf gibi modern yöntemlerle
mümkün olduğunca desteklenir veya ikame edilir.
Madde 11
Her ülkenin yetkili makam
ya da kuruluşu
a) işletmelerde ve
karayollarında gerçekleştirilecek yeterli bir teftiş sistemi sağlar ve
b) bu Sözleşme
hükümlerinin ihlaline karşı uygun cezalar öngörür.
Madde 12
Toplu sözleşme veya hakem
kararları ya da ulusal teamüle uygun başka usul ile yürürlüğe konulduğu
durumlar hariç, bu Sözleşme hükümlerine yasa veya diğer mevzuat
düzenlemeleriyle işlerlik kazandırılır.
Madde 13
Bu Sözleşme 1939 tarihli
Çalışma ve Dinlenme Süreleri (Karayolu Taşımacılığı) Sözleşmesini revize eder.
Madde 14
Bu Sözleşmenin kesin
onama belgeleri Uluslararası Çalışma Örgütü Genel Müdürüne gönderilir ve onun
tarafından kaydedilir.
Madde 15
1. Bu Sözleşme, ancak
onama belgeleri Genel Müdür tarafından kaydedilmiş olan Uluslararası Çalışma Örgütü
üyelerini bağlar.
2. Bu Sözleşme iki üyenin
onama belgesi Genel Müdür tarafından kaydedildiği tarihten oniki ay sonra
yürürlüğe girer.
3. Daha sonra bu
Sözleşme, onu onayan her üye için, onama belgesi kaydedildiği tarihten oniki ay
sonra yürürlüğe girer.
Madde 16
1. Bu Sözleşmeyi
onaylayan her üye, onu, ilk yürürlüğe girdiği tarihinden itibaren on yıllık bir
süre sonunda, Uluslararası Çalışma Örgütü Genel Müdürüne göndereceği ve Genel
Müdürün kaydedeceği bir belge ile feshedebilir. Fesih, kayıt tarihinden ancak
bir yıl sonra geçerli olur.
2. Bu Sözleşmeyi onamış
olup da onu bundan önceki fıkrada sözü edilen on yıllık sürenin bitiminden
itibaren bir yıl süresince bu madde gereğince feshetmek seçeneğini kullanmayan
her üye yeniden on yıllık, bir süre için bağlanmış olur ve bundan sora bu
Sözleşmeyi, her on yıllık süre bitiminde, bu maddenin içerdiği koşullar içinde
feshedebilir.
Madde 17
1. Uluslararası Çalışma
Örgütü Genel Müdürü, Örgüt üyeleri tarafından kendisine bildirilen bütün onama
ve fesihlerin kaydedildiğini Uluslararası Çalışma Örgütünün bütün üyelerine
duyurur.
2. Genel Müdür, kendisine
gönderilen Sözleşmenin ikinci onama belgesinin kaydedildiğini Örgüt üyelerine
duyururken bu Sözleşmenin yürürlüğe gireceği tarih hakkında örgüt üyelerinin
dikkatini çeker.
Madde 18
Uluslararası Çalışma
Örgütü Genel Müdürü, yukarıdaki maddeler gereğince, kaydetmiş olduğu bütün
onama ve fesihlere ilişkin tam bilgileri, Birleşmiş Milletler Antlaşmasının 102
nci maddesi uyarınca kaydedilmek üzere, Birleşmiş Milletler Genel Sekreterine
ulaştıracaktır.
Madde 19
Uluslararası Çalışma
Örgütü Yönetim Kurulu, gerekli gördüğü zaman bu Sözleşmenin uygulanması
hakkındaki bir raporu Genel Konferansa sunar ve onun tamamen veya kısmen
değiştirilmesi konusunun Konferans gündemine alınması gereği hakkında karar
verir.
Madde 20
1. Konferansın bu
Sözleşmeyi tamamen veya kısmen değiştiren yeni bir Sözleşme kabul etmesi
halinde ve yeni Sözleşme aksini öngörmediği takdirde:
a) değiştirici yeni
Sözleşmenin bir üye tarafından onanması durumu, yukarıdaki 9 uncu madde dikkate
alınmaksızın ve değiştirici yeni Sözleşme yürürlüğe girmiş olmak kayıt ve şartı
ile, bu Sözleşmenin derhal ve kendiliğinden feshini gerektirir.
b) değiştirici yeni
Sözleşmenin yürürlüğe girmesi tarihinden itibaren bu Sözleşme üyelerin
onamasına açık bulundurulamaz.
2. Bu Sözleşme, onu
onayıp da Değiştirici Sözleşmeyi onamamış bulunan üyeler için her halde şimdiki
şekil ve içeriğiyle geçerli olmaya devam eder.
Madde 21
Bu Sözleşmenin Fransızca
ve İngilizce metinleri aynı şekilde muteberdir.