Plan ve Bütçe
Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Plan ve Bütçe Komisyonu
Esas No. : 1/280, 3/87, 3/89, 3/90 18.3.2003
Karar No. : 16
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca
30.7.2002 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve
Başkanlıkça 1.8.2002 tarihinde Komisyonumuza havale edilen “2001 Malî Yılı
Kesinhesap Kanun Tasarısı”, 3 Kasım 2002 tarihinde yapılan milletvekili erken
genel seçimleri nedeniyle yılı içinde görüşülüp karara bağlanamamıştır.
Sonuçlandırılmayan ve hükümsüz sayılmadığı için 22 nci
döneme intikal etmiş bulunan 2001 Malî Yılı Genel ve Katma Bütçeli kuruluşların
Kesinhesap Kanun Tasarıları 58 inci Hükümetin güvenoyu almasını müteakip
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığınca 4.12.2002 tarihinde Komisyonumuza
havale edilen “2001 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısı” ile, aynı yıla ait
“Genel Uygunluk Bildirimi”ne ilişkin müzakerelere Komisyonumuzun 5.3.2003 tarih
ve 16 ncı birleşiminde Maliye Bakanının 2003 Bütçe ve 2001 Kesinhesap Kanunu
Tasarılarını Komisyona sunuşu ile başlanılmıştır. Devam etmekte olan komisyon
çalışmaları sırasında Bakanlar Kurulunun çekilmesi ile yeniden oluşan 59 uncu
Hükümet tarafından yenilenen Bütçe ve
Kesinhesap Kanunu Tasarılarının Başbakanlığın 11.3.2003 tarih ve 1100 sayılı
yazısına istinaden Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünün 78 inci maddesi
uyarınca Komisyonumuzdaki görüşmelerine devam edilmiş ve 5.3.2003 - 16.3.2003
tarihleri arasında yapılan birleşimlerde Maliye Bakanlığı, Sayıştay Başkanlığı
ve ilgili kuruluşların temsilcilerinin de katılmalarıyla görüşmeler
tamamlanmıştır.
2001 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısı ile;
- Genel Bütçeli dairelere bütçe kanunu ile toplam (48.219.490.000.000.000) liralık ödenek
verildiği, bu tutarın yılı içinde yapılan çeşitli yasal değişikliklerle toplam (82.129.837.106.420.000) liraya
ulaştığı,
- Yılı içinde toplam (82.129.837.106.420.000) liraya ulaşan ödenek yetkisine karşılık;
yılı içinde toplam; (17.015.620.478.910.000)
lirası cari, (1.392.279.635.370.000)
lirası yatırım, (61.778.347.787.460.000)
lirası da sermaye teşkili ve transfer ödenek türlerinden olmak üzere,
toplam (80.186.247.901.740.000)
liralık giderin gerçekleştiği,
- 2001 yılında genel bütçenin gelirlerinin toplam (48.760.000.000.000.000) lira olarak
tahminine karşılık, yılı tahsilatının toplam; (39.735.928.149.700.000) lirası vergi gelirlerinden, (7.418.386.102.260.000) lirası vergi
dışı normal gelirlerden, (3.398.675.005.210.000)
lirası özel gelirler ve fonlardan, (337.491.821.240.000)
lira özel kanun gelirlerinden olmak üzere toplam (50.890.481.078.410.000) lira olarak gerçekleştiği,
- Toplam (8.689.687.194.980.000)
lira nazım gelir tahsil edildiği ve aynı miktarda nazım gider yapıldığı,
- Giderler ile gelirler arasındaki farkı oluşturan (29.295.766.823.330.000) liranın gider
fazlası oluşturduğu,
- Zorunlu sebeplerle yapılan ödenek üstü giderleri
karşılamak üzere toplam (1.371.568.955.800.000)
liralık ödeneğin tamamlayıcı ödenek olarak verilmesinin öngörüldüğü,
- 2001 yılı içinde harcanamayan ve özel kanunlarla
devrine izin verilen toplam (304.727.931.090.000)
liralık ödeneğin iptal edilmeyerek ertesi yıla devredilmesinin teklif
edildiği,
- Yılı içinde kullanılanlar ile ertesi yıla devredilmek
üzere saklı tutulanlar dışında kalan toplam
(3.010.430.229.390.000)
liralık ödeneğin iptal edildiği,
- 2000 yılından 2001 yılına toplam (36.420.620.773.950.000) lira iç borç devrettiği, 2001 yılında
alınan (209 656 990 515 490 000)
liranın ilavesiyle toplam iç borcun (246
077 611 289 440 000) liraya ulaştığı, yıl içinde bu borçların (123 920 351 674 040 000) liralık
kısmının ödendiği ve 2002 yılına (122
157 259 615 400 000) liranın iç borç olarak devrettiği,
- Genel ve Katma Bütçeli Kuruluşların 1995 - 2000 yılları Kesinhesap
Kanun Tasarılarının Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonunda
görüşülmesi sırasında Sayıştay Genel Uygunluk Bildiriminde yer alan gerekçeler
doğrultusunda tasarının Dış Devlet Borçlarına ilişkin maddeleri metinden
çıkartılarak kabul edilmesi nedeniyle 1995 - 2000 yılları dış borç kullanım ve
kur farkları Hazine Müsteşarlığınca yeniden tespit edilerek, 2001 yılında
Devlet Muhasebesi kayıtlarına alındığı 2001 yılında toplam (8 841 968 623 100 000) lira dış borcun devrettiği, bu miktara yılı
içinde alınan borçların ilavesi ve ödemeler düşüldükten sonra 2001 yılından
2002 yılına (56 035 826 925 910 000)
liranın dış borç olarak devrettiği,
Hazine Müsteşarlığınca yeniden yapılan stok tespiti sonucunda Konsolide
bütçeye dahil kuruluşların dış borcu; 1995 yılında 2 022 678 482 570 000 lira, 1996 yılında 3 501 203 500 760 000 lira, 1997 yılında 6 488 935 576 010 000 lira, 1998 yılında 10 183 932 930 030 000 lira, 1999 yılında 18 786 750 990 260 000 lira, 2000 yılında 27 352 042 959 830 000 lira olduğu,
belirtilmiştir.
Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan 2001 Malî Yılı Kesinhesap Kanun
Tasarısına ilişkin “Genel Uygunluk Bildirimi”, rapor ve ekli cetvellerinde ise;
- Genel Bütçeli İdarelerin ekli gider
cetvellerinde gösterildiği üzere toplam (1
371 568 955 800 000.-) lira ödenek
dışı gider kaydedildiği, bu tutardan (948
735 112 250 000.-) liralık kısmın ödenek aranmaksızın yapılacak giderlere (202 765 352 760 000.-) liralık kısmın
da personel giderlerine ait olduğundan bunlar için tamamlayıcı ödenek
verilmesinin uygun olacağı, kalan (220
068 490 790 000.-) liranın ise; sorumluluk gerektiren giderler olup, 1050
Sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun 81 inci maddesi uyarınca tamamlayıcı ödenek
verilip, verilmemesinin Yüce Meclisin takdirinde olduğu,
- 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun 104 üncü
maddesi hükmü uyarınca bir kısım gelir tertiplerine ilişkin gelir kesinhesabındaki
açıklamaların tahmin ve tahsilat arasındaki farklara ait bilgileri
içermediğinden Gelir İzahnamesinin yetersiz bulunduğu,
- Adalet Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma
Genel Komutanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı,
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı,
Dış Ticaret Müsteşarlığı, Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, İçişleri
Bakanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı,
Gümrük Müsteşarlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Millî Savunma Bakanlığı,
Sağlık Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Turizm Bakanlığı,
Denizcilik Müsteşarlığı, gider izahnamelerinin faaliyet-projeler itibariyle
yetersiz bulunduğu,
- Hazine Genel Hesabında 31.12.2001 tarihi itibariyle,
Genel ve Katma Bütçeli Kuruluşlara ait Toplam 56.035.826.925.910.000.- liranın 2002 yılına dış borç olarak
devrettiği,
Bu tutarın; 374.716.441.414.000.-
lirası 1995 yılından, 1.636.961.445.261.000.-
lirası 1996 yılından, 3.030.560.726.123.000.-
lirası 1997 yılından, 4.027.938.662.093.000.-
lirası 1998 yılından, 5.781.973.732.027.000.-
lirası 1999 yılından 3.657.923.329.812.000.-
lirası 2000 yılı ek kullanım ve kur farkından 8.841.968.623.100.000.- lirası 2000 yılından devreden ve 28.683.783.966.080.000.- lirası da 2001
yılı kur farkından oluştuğu,
Genel ve Katma Bütçeli kuruluşların yeniden yapılan
borç stoku tespitinde; 1995 yılında 2.022.678.482.570.000.-
lira, 1996 yılında 3.501.203.500.760.000.-
lira, 1997 yılında 6.488.935.576.010.000.-
lira, 1998 yılında 10.183.932.930.030.000.-
lira, 1999 yılında 18.786.750.990.260.000.-
lira, 2000 yılında da 27.352.042.959.830.000.-
lira olduğu belirtilmiş olup, 1995-2000 yıllarına ilişkin dış borçlar hesapları
hazinenin dış borçlarını tam, doğru ve uygun bir şekilde göstermediği
gerekçesiyle Sayıştayca uygunluk verilmediği,
Dış borçlar hesabının reddedilmesinden sonra Hazine Müsteşarlığı
1995-2001 yıllarına ait dış borç hesaplarının yeniden tanzimi işlemini
tamamlamış ve hesaplarının denetlenmesi için 26.6.2002 tarihinde Sayıştay
Başkanlığına teslim edildiği, fakat denetim ekibi tarafından yapılmakta olan
çalışma henüz sonuçlandırılmadığı için 2001 yılı kesinhesap kanun tasarısında
kayıtlı dış borç rakamları ile ilgili olarak uygunluk derecesinin tespitinin
yapılmadığından dolayı uygunlukların verilmediği, denetimin tamamlanması
sonucunda dış borçlar hesabı ile ilgili olarak hazırlanacak olan rapor 2002
yılı genel uygunluk bildirimi ile birlikte ek uygunluk bildirimi şeklinde Türkiye
Büyük Millet Meclisine sunulacağı,
Ayrıca, Genel ve Katma Bütçeli Kuruluşların 31.12.2001 tarihi itibariyle
iç borç tutarı; 102.127.925.589.270.000 lirası orta ve uzun vadeli,
20.029.334.026.130.000 lirası kısa vadeli olmak üzere toplam 122.157
259.615.400.000 lira olduğu, 2001 malî yılı bütçe Kanununa göre toplam
39.259.388.712.258.000 lira borçlanma yetkisine karşılık,
35.619.783.362.000.000 liralık bir borçlanmanın yapıldığı ve limitin yetki
dahilinde olduğu,
Sayıştay Başkanlığınca 2001 yılı genel bütçeli kurum ve kuruluşların
kesinhesaplarının incelenmesinde dış proje kredisi kullanım miktarlarının
Hazine Müsteşarlığı ve kuruluşlar tarafından farklı tespit edildiği kullanılan
kredilerin bütçeleştirilmediği, muhasebe kayıtlarının yapılmadığı ve kesinhesapta
yer alan ödenek ve gider toplamlarına dahil edilmediği 30.9.2002 tarihi
itibariyle yapılan tespite göre kuruluşlar tarafından hazine müsteşarlığına
bildirilen ancak kesinleşmemiş olan kullanım miktarları ve kesinhesapta yer
alan kredi kullanımı ile ilgili kayıtların karşılaştırılmasında;
Hazine Müsteşarlığı 50.681.629.569.000
Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı 712.026.610.000
Millî Savunma Bakanlığı 834.752.331.840.000
Emniyet Genel Müdürlüğü 17.704.029.550.000
Sahil Güvenlik Komutanlığı 9.806.360.780.000
Maliye Bakanlığı 179.957.209.000
Millî Eğitim Bakanlığı 46.628.736.066.000
Sağlık Bakanlığı 5.960.017.980.000
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı 2.788.180.967.000
Orman Bakanlığı 91.287.276.399.000
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 7.103.113.980.000
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 4.972 030.000
Gümrük Müsteşarlığı tarafından
15.919.016.690.000 lira olmak üzere Toplam 1.083.527 649.670.000 lira Dış Proje Kredisinin Bütçeleştirilmediği,
belirtilmiştir.
Genel uygunluk bildiriminde yer alan hususlar çerçevesinde
Komisyonumuzda tasarı ile ilgili yapılan müzakerelerde kurumlar itibariyle
gelir ve gider cetvelleri incelenmiş olup, 1995 tarihinden beri dış borçlar
hesabı hazinenin dış borçlarını tam doğru ve uygun bir şekilde göstermediği
gerekçesiyle Sayıştayca uygunluk verilmeyen dış borçlar hesabı 2001 Genel
uygunluk bildirim ve ekli raporlarında gösterilen gerekçeler doğrultusunda
yapılan müzakerelerde, 1995-2001 yıllarına ait uygunluk verilmeyen dış borç
hesapların Hazinece yeniden tanzim işleminin tamamlanmış olduğu ve hesapların
denetimi için Sayıştayca oluşturulan denetim ekibi tarafından yapılmakta olan
çalışmaların henüz sonuçlandırılmadığı belirtilmiş olup, denetimin tamamlanması
sonucunda dış borçlar hesabı ile ilgili olarak 2002 yılı genel uygunluk
bildirimi ile birlikte ek uygunluk bildiriminin verilmesi kararlaştırılmıştır.
2000 malî yılına ait kesinhesapların incelenmesi sırasında Genel ve
Katma Bütçeli kuruluşlar tarafından kullanılan dış proje kredi miktarlarının
Hazine müsteşarlığı ve kullanıcı kuruluşlar arasında farklı tespit edildiği
kullanılan kredilerin bir kısmının bütçeleştirilmediği muhasebe kayıtlarının
yapılmadığı gerekçesiyle Sayıştay Başkanlığından; bütçeleştirilmeyen dış proje
kredi kullanımlarının net olarak tespit edilip ek uygunluk bildirimi ile
raporlanmasının istendiği belirtilmiş ve konuyla ilgili müzakereler sonucunda
2001 Malî Yılı Kesinhesap Kanunu Tasarısı esas alınmak suretiyle İçtüzüğün 35
inci maddesi hükmü çerçevesinde birleştirilmesi,
Genel ve Katma Bütçeli Kuruluşlar ile Sayıştay Başkanlığı arasında
konuyla ilgili yapılan çalışmaların hızlandırılarak konunun 2002 Yılı
Kesinhesap Tasarısının Türkiye Büyük Millet Meclisinde görüşülmesine kadar
tamamlanması ve Komisyon raporunda ayrı bir bölüm olarak konuya yer verilerek
Genel Kurula bilgi olarak sunulması,
Diğer taraftan, Komisyonumuzda yapılan müzakereler neticesinde; iç borç
kullanım miktarlarının bir defa daha incelenmesi,
1995 yılından itibaren dış devlet borç kullanım miktarlarının tam olarak
yeniden tespit edilmesi ve Anayasanın 164 üncü ve 832 sayılı Sayıştay Kanununun
81 inci maddeleri uyarınca 2002 Genel Uygunluk Bildirimi ile birlikte Ek
Uygunluk Bildirimi verilmek suretiyle Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulması,
kararlaştırılmıştır.
2001 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısının;Devlet borçları başlıklı 8
inci maddesi; İç ve Dış Devlet borç kullanım miktarlarının yeniden tam ve doğru
olarak tespit edilmesi gerekçesiyle verilen bir önerge doğrultusunda madde
metninden çıkarılması suretiyle,
Tasarının 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 nci maddeleri ile Tasarının 8 inci
maddesinin madde metninden çıkarılması nedeniyle yürürlük ve yürütmeyi
düzenleyen 9 ve 10 uncu maddeleri ise 8 ve 9 uncu maddeler olarak aynen kabul
edilmiştir.
Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz
olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
|
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Sekmen |
Mahmut Göksu |
Mehmet Melik Özmen |
|
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ruhi Açıkgöz |
Bülent Gedikli |
Mehmet Zekai Özcan |
|
|
|
Aksaray |
Ankara |
Ankara |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Osman Kaptan |
Mehmet Mesut Özakcan |
Ali Osman Sali |
|
|
|
Antalya |
Aydın |
Balıkesir |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ali Kemal Deveciler |
Aziz Akgül |
Ömer Abuşoğlu |
|
|
|
Balıkesir |
Diyarbakır |
Gaziantep |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Nurettin Canikli |
M. Emin Murat Bilgiç |
Alaattin Büyükkaya |
|
|
|
Giresun |
Isparta |
İstanbul |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Birgen Keleş |
Ali Kemal Kumkumoğlu |
Ali Topuz |
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
M. Mustafa Açıkalın |
Kıvılcım Kemal Anadol |
Hakkı Akalın |
|
|
|
İstanbul |
İzmir |
İzmir |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Ceylan |
Y. Selahattin Beyribey |
Taner Yıldız |
|
|
|
Karabük |
Kars |
Kayseri |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mustafa Ünaldı |
Ali Er |
Gürol Ergin |
|
|
|
Konya |
Mersin |
Muğla |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Kazım Türkmen |
Abdülkadir Kart |
Erol Aslan Cebeci |
|
|
|
Ordu |
Rize |
Sakarya |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Musa Uzunkaya |
Enis Tütüncü |
Faruk Nafiz Özak |
|
|
|
Samsun |
Tekirdağ |
Trabzon |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Akif Hamzaçebi |
Osman Coşkunoğlu |
Mustafa Zeydan |
|
|
|
Trabzon |
Uşak |
Hakkâri |
|
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
2001 MALÎ YILI KESİNHESAP
KANUNU TASARISI
Gider Bütçesi
MADDE 1. - Genel bütçeli idarelerin 2001 malî yılı
giderleri, bağlı (A) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, 80 186 247 901 740 000 lira
olarak gerçekleşmiştir.
Gelir Bütçesi
MADDE 2. - Genel bütçenin gelirleri, bağlı (B) işaretli
cetvelde gösterildiği üzere, 50 890 481
078 410 000 lira olarak gerçekleşmiştir.
Nazım Gelir ve Gider
MADDE 3. - 8 689 687
194 980 000 lira nazım gelir tahsil edilmiş ve aynı miktar gider
yapılmıştır.
Denge
MADDE 4. - Birinci maddede yazılı giderler ile ikinci
maddede yazılı gelirler arasında 29 295
766 823 330 000 liralık gider fazlası meydana gelmiştir.
Tamamlayıcı Ödenek
MADDE 5. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda
kayıtlı 1 371 568 955 800 000 liralık
ödenek üstü gideri karşılamak üzere, aynı tutarda tamamlayıcı ödenek kabul
edilmiştir.
Devredilen Ödenek
MADDE 6. - 2001 malî yılı içinde harcanmayan ve özel
kanunlarla devrine izin verilen 304 727
931 090 000 liralık özel ödenek, ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere
devredilmiştir.
İptal Edilen Ödenek
MADDE 7. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda
kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler dışında kalan 3 010 430 229 390 000 liralık ödenek
iptal edilmiştir.
Devlet Borçları
MADDE 8. - İç ve Dış Devlet Borçları uygulama sonuçları,
bağlı kesinhesap cetvellerinde gösterildiği üzere 31.12.2001 tarihi itibariyle;
a) 102 127 925 589
270 000 lira orta ve uzun vadeli, 20
029 334 026 130 000 lira kısa vadeli olmak üzere, toplam 122 157 259 615 400 000 lira iç borç,
b) Konsolide bütçeye dahil kuruluşlara ait, 374 716 441 414 000 lirası 1995, 1 636 961 445 261 000 lirası 1996, 3 030 560 726 123 000 lirası 1997, 4 027 938 662 093 000 lirası 1998, 5 781 973 732 027 000 lirası 1999, 3 657 923 329 812 000 lirası 2000 yılı
ek kullanım ve kur farkı, 8 841 968 623
100 000 lirası 2000 yılından devreden ve 28 683 783 966 080 000 lirası da 2001 yılı kullanım ve kur farkı
olmak üzere toplam 56 035 826 925 910
000 lira dış borç,
Mevcuttur.
c) Konsolide bütçeye dahil kuruluşların yeniden yapılan borç
stok tespitinde dış borcu; 1995 yılında 2
022 678 482 570 000, 1996 yılında 3
501 203 500 760 000 lira, 1997 yılında 6
488 935 576 010 000 lira, 1998 yılında 10
183 932 930 030 000 lira, 1999 yılında 18
786 750 990 260 000 lira ve 2000 yılında da 27 352 042 959 830 000 liradır.
Yürürlük
MADDE 9. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 10. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN
VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
2001 MALÎ YILI KESİNHESAP
KANUNU TASARISI
Gider Bütçesi
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Gelir Bütçesi
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Nâzım Gelir ve Gider
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
Denge
MADDE 4. – Tasarının 4 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
Tamamlayıcı Ödenek
MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Devredilen Ödenek
MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi aynen kabul edilmiştir.
İptal Edilen Ödenek
MADDE 7. – Tasarının 7 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Yürürlük
MADDE 8. – Tasarının 9 uncu maddesi 8 inci madde olarak aynen kabul
edilmiştir.
Yürütme
MADDE 9. – Tasarının 10 uncu maddesi 9 uncu madde olarak aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Dışişleri
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
D. Bahçeli |
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
M. Yılmaz |
|
|
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
M. Z. Sezer |
F. Bal |
N. Arseven |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
M. Kocabatmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
M. Bayer |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
H. T. İçli |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
|
|
|
T. Gülek |
Prof. Dr. H.S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
|
|
|
İçişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
|
|
|
R. K.Yücelen |
S. Oral |
Prof. Dr. N. Tekin |
|
|
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. A. Akcan |
Doç. Dr. O. Durmuş |
O. Vural |
|
|
|
Tarım ve
Köyişleri Bakanı V. |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
|
|
|
A. K. Tanrıkulu |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
|
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
|
|
|
Z. Çakan |
Prof.Dr. B. S.Çağlayan |
M. Taşar |
|
|
|
Orman
Bakanı |
Çevre
Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
F. Aytekin |
|
|