Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 66)

 

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ve

 Dışişleri Komisyonu Raporu (1/473)

 

                                      

Not : Tasarı Başkanlıkça, Adalet ve Dışişleri komisyonlarına havale edilmiştir.

 

                         T.C.

            Başbakanlık                13.1.2003

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.

Gereğini arz ederim.

                                   Abdullah Gül

                                       Başbakan

 

LİSTE

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/262          Türkiye Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/266          Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/267          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/269          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/270          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/274          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki  Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/283          Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/286          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında  Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/293          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/300          Batı Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/308          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/312          Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/319          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/327          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/420          Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/446          Köy Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/489          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/508          Bir Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı

1/511          Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/530          Türkiye Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/541          Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/542          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı

1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/559          Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı

1/560          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/561          Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı

1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/570          Kimlik Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/573          Uzman Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/579          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/591          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/600          Su Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/605          Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/613          Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/626          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/648          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/649          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/653          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/654          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/655          Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/666          Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/667          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/671          Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/680          Devlet Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/683          Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/687          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/688          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/732          Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/735          Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/746          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/750          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/766          Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/771          Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/778          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/786          Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/787          Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/788          Yaşam Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/799          Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/802          Türkiye Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/803          Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme Vakfı Kanunu Tasarısı

1/804          İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı

1/810          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/813          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/815          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/827          Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/829          Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/830          Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/833          Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı

1/852          Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı

1/853          Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/855          Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/867          Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/868          Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/871          1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/872          Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/881         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/894         Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/909         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/910         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/911         Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/915         Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/917         190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/918         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/925         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/926         Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/929         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/933         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/947         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/957         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/958         Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı

1/959         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/962         Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/964         Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/967         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/969         Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/974         Anti-Personel Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/982         Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/983         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/984         Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/985         Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/989         Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/992          Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/993          Gemi Adamlarının Hastalanması, Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün                    Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hak-           kında Kanun Tasarısı

1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/996          Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1006        Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1007        İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1008        Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1013        Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1017        Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1018        Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1019        Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1020        Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1022        Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1023        Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1027        Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1028        Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1029        Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/1033        Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1038        Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1039        Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1040        Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

 

                         T.C.

            Başbakanlık              19.10.2001

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-348/4904

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Dışişleri Bakanlığı’nca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulu’nca 24.8.2001 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                                   Bülent Ecevit

                                       Başbakan

 

GEREKÇE

“Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşması” Hükümetimiz adına Adalet Bakanı Sayın Prof. Dr. Hikmet Sami Türk; Hindistan Cumhuriyeti adına ise, İçişleri Bakanı Sayın Lal Krishna Advanı tarafından 29 Haziran 2001 tarihinde Ankara’da imzalanmıştır.

Söz konusu Suçluların İadesi Anlaşması, Türkiye ile Hindistan arasında suçlarla mücadelenin hukukî çerçevesini oluşturmak amacıyla hazırlanmış ve imzalanmıştır.

Anlaşma, dibace bölümünü takip eden 29 maddeden oluşmaktadır. Avrupa Konseyi bünyesinde gerçekleştirilen, Ülkemizin de taraf bulunduğu çok taraflı “Suçluların İadesine Dair Avrupa Sözleşmesi” temel alınmıştır. Ancak, ikili müzakereler sırasında Hindistan tarafının önerileri de iç hukukumuza aykırı düşmediği hallerde benimsenmiştir.

Anlaşma;

(a) - Suçluların iadesi yükümlülüğü,

(b) - Suçluların iadesini gerektiren fiiller,

(c) - Suçluların iadesi ve takibat,

(d) - İadenin reddedilmesi nedenleri,

(e) - Siyasî nitelikteki suçlarla ilgili istemlerin yerine getirilemeyeceği hususu ve istisnaları,

(f) - Suçun işlendiği yer,

(g) - Aynı fiiller dolayısıyla takibat yapılmakta olması,

(ğ) - Non bis in idem kuralı,

(h) - Zamanaşımı,

(ı) - Ölüm cezası,

(i) - İstem ve gerekli belgeler,

(j) - Kanıtlar,

(k) - Hususilik kuralı,

(l) - Üçüncü bir Devlete yeniden iade,

(m) - Geçici tutuklama,

(n) - İstemlerin çakışması,

(o) - Teslimat,

(ö) - Tehirli ve şartlı teslim,

(p) - Eşyanın teslimi,

(r) - Uygulanacak yasalar,

(s) - Suçluların iadesi konusunda karşılıklı hukukî yardımlaşma,

(ş) - Dil, masraflar ve uluslararası yükümlülükler,

(t) - Onaylama ve yürürlüğe giriş,

ile ilgili hususları sistematik açıdan düzenlemektedir.

Anlaşma, onaylama işlemlerini takip eden süreç içinde onay belgelerinin karşılıklı değişimi tarihinden 30 gün sonra yürürlüğe girecektir.

Sözleşen Devletlerden her birinin, diplomatik kanaldan bildirim yapmak suretiyle herhangi bir zamanda fesih hakları mevcut olup, bildirimin yapılması durumunda Anlaşma altı ay sonra yürürlükten kalkacaktır.


Dışişleri Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

           Dışişleri Komisyonu                24.2.2003

        Esas No. : 1/473

Karar No. : 29

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna DairKanun Tasarısı, Komisyonumuzun 20 Şubat 2003 tarihli 4 üncü toplantısında Dışişleri Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.

Türkiye ile Hindistan arasında suç işleme olayları ile mücadelenin hukukî çerçevesini oluşturmak amacıyla ve ülkemizin de taraf bulunduğu çok taraflı “Suçluların İadesine Dair Avrupa Sözleşmesi” temel alınmak suretiyle hazırlanan Tasarı, Komisyonumuzca uygun bulunarak aynen kabul edilmiş ve İçtüzüğün 52 nci maddesine göre öncelikle görüşülmesine karar verilmiştir.

Raporumuz Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

Başkan

Başkanvekili

Kâtip

 

Mehmet Dülger

Emin Şirin

Hüseyin Kansu

 

Antalya

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Özyol

Nur Doğan Topaloğlu

Mustafa Dündar

 

Adıyaman

Ankara

Bursa

 

Üye

Üye

Üye

 

M. İhsan Arslan

Abdülbaki Türkoğlu

Mehmet Eraslan

 

Diyarbakır

Elazığ

Hatay

 

Üye

Üye

Üye

 

Halil Akyüz

Mehmet B. Denizolgun

Şükrü Mustafa Elekdağ

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Onur Öymen

Fikret Ünlü

Ufuk Özkan

 

İstanbul

Karaman

Manisa

 

Üye

Üye

Üye

 

Hasan Ören

Nihat Eri

Süleyman Gündüz

 

Manisa

Mardin

Sakarya

 

 

Üye

 

 

 

Emin Koç

 

 

 

Yozgat

 

 

 

 

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE HİNDİSTAN CUMHURİYETİ HÜKÜ-METİ ARASINDA SUÇLULARIN İADESİ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN

TASARISI

MADDE 1. - 29 Haziran 2001 tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşması”nın onaylanması uygun bulunmuştur.

MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONU’NUN

KABUL ETTİĞİ METİN

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE HİNDİSTAN CUMHURİYETİ HÜKÜ-METİ ARASINDA SUÇLULARIN İADESİ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN

TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

Bülent Ecevit

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

D. Bahçeli

H. H. Özkan

M. Yılmaz

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

K. Derviş

Prof. Dr. T. Toskay

M. Keçeciler

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

Prof. Dr. Ş. S. Gürel

F. Bal

N. Arseven

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

M. Yılmaz

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

Dr. Y. Karakoyunlu

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

H. Gemici

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

E. S. Gaydalı

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

F. Ünlü

Prof. Dr. A. Çay

R. Önal

 

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

 

Prof. Dr. H. S. Türk

S. Çakmakoğlu

R. K. Yücelen

 

Dışişleri Bakanı

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

 

İ. Cem

S. Oral

M. Bostancıoğlu

 

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

 

K. Aydın

Doç. Dr. O. Durmuş

O. Vural

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

Prof. Dr. H. Y. Gökalp

Y. Okuyan

A. K. Tanrıkulu

 

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

 

Z. Çakan

M. İ. Talay

M. Taşar

 

Orman Bakanı

Çevre Bakanı

 

 

Prof. Dr. N. Çağan

F. Aytekin

 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ

İLE

HİNDİSTAN CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ

ARASINDA

SUÇLULARIN İADESİ ANLAŞMASI

 

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti (bundan sonra “Sözleşen Devletler” olarak anılacaktır),

Her iki ülke arasında suçların önlenmesinde daha etkin bir işbirliğini sağlamak isteği ile aralarında suçluların iadesi konusunda bir anlaşma yaparak,

Aşağıdaki hususlarda mutabık kalmışlardır:

Madde 1

Suçluların İadesi Yükümlülüğü

1. Herbir Sözleşen devlet, işbu Anlaşmada belirtilen durumlarda ve şartlara bağlı olarak, bir Devletin Ülkesinde 2 nci Maddede tanımlanan iadeye konu bir suç nedeniyle itham veya mahkûm edilen ve diğer Devletin ülkesinde bulunan herhangi bir kişiyi, suçun bu Anlaşmanın yürürlüğe girmesinden önce veya sonra işlendiğine bakılmaksızın birbirlerine iade etmeyi üstlenir.

2. 2 nci maddede belirtilen ve Talep Eden Devletin ülkesi dışında işlenmiş olmakla birlikte bu Devletin yargı yetkisine giren bir suç söz konusu olduğunda, istenilen Devlet mütekabil koşullarda işlenmiş böyle bir suç üzerinde yargı yetkisine sahip ise, yine suçlu iade edilecektir. Bu gibi durumlarda, İstenilen Devlet, suçun ağırlığı da dahil olmak üzere, meselenin tüm yönlerini dikkate alacaktır.

3. Suç, Talep Eden Devlet ülkesi dışında işlenmişse İstenilen Devlet, iadeyi bu Anlaşmanın hükümlerine bağlı kalarak:

(a) İstenilen Devletin mevzuatı benzer koşullarda işlenen böyle bir suçun cezalandırılmasını öngörüyorsa veya,

(b) Suç, Talep Eden Devletin uyruğu tarafından işlenmiş ve bu Devletin yasalarına göre bu kişiyi yargılama yetkisi varsa,

kabul edecektir.

Madde 2

Suçlunun İadesini Gerektiren Fiiller

1. Gerek Talep Eden Devletin ve gerek İstenilen Devletin kanunlarınca en aşağı bir sene özgürlüğü bağlayıcı bir cezayı veya daha ağır bir cezayı mucip fiiller suçlunun iadesini yükümlü kılar. Talep Eden Devletin ülkesinde mahkûmiyet kararı verilip hapis cezasına hükmedilmişse, verilen ceza en aşağı altı ay olmalıdır.

2. İade istemi, Talep Eden Devlet ve İstenilen Devletin Kanunlarınca özgürlüğü bağlayıcı bir ceza ile cezalandırılan çeşitli suçlara taalluk etmekle beraber bunlardan bazıları verilebilecek ceza sürelerine ait koşula uymuyor ise, İstenilen Devlet, bu sonuncu suçlar için dahi iadeyi sağlamak hakkına haiz olacaktır.

Madde 3

Suçluların İadesi ve Takibat

1. İstenilen kişi iadesine konu suç için İstenilen Devletin mahkemeleri tarafından yargılanabilecekse, bu Devlet iade talebini reddedebilir.

2. İstenilen Devlet, bu maddenin 1 inci paragrafında belirtilen nedenden dolayı bir iade talebini reddetmesi halinde, adlî takibat yapılabilmesi için meseleyi yetkili makamlarına iletecektir. Bu makamlar karar verirken, kendi mevzuatlarına göre önemli bir suç için izlenen yöntemi uygulayacaklardır.

3. Eğer yetkili makamlar böyle bir olayda takibat yapılmamasına karar verirlerse, iade istemi bu Anlaşma çerçevesinde yeniden değerlendirilecektir.

Madde 4

İadenin Reddedilmesinin Nedenleri

Kişi aşağıdaki durumlarda iade edilmeyebilir:

1. Suçlu iadeye konu suç için, altı ay ya da daha fazla süreli hapis ya da başka tür hürriyeti kısıtlama cezasına mahkûm olmamışsa;

2. İadesinin talep edildiği suç nedeniyle İstenilen Devlet ülkesinde takibata uğramışsa daha önceden bu Devletin herhangi bir yasası doğrultusunda beraat etmiş veya mahkûm edilmiş olup da serbest bırakılmaya hak kazanmışsa,

3. İadesinin talep edildiği suç nedeniyle, üçüncü bir Devletin ülkesinde daha önce mahkûm edilmiş veya beraat etmişse.

Madde 5

Siyasî Suçlar

1. İadeye konu olan suç, İstenilen Devletçe siyasî suç kabul edildiği taktirde iade istemi yerine getirilmeyecektir.

2. Bu Anlaşmanın amaçları bakımından aşağıdaki suçlar siyasî suç olarak kabul edilmeyecektir:

(a) 16 Aralık 1970 tarihinde La Haye’de imzaya açılan Uçakların Kanun Dışı Yollarla Ele Geçirilmesinin Önlenmesine İlişkin Sözleşmenin kapsamına giren bir suç;

(b) 13 Eylül 1971 tarihinde Montreal’de imzaya açılan Sivil Havacılığın Güvenliğine Karşı Kanun Dışı Eylemlerin Önlenmesi Sözleşmesi kapsamına giren bir suç;

(c) 14 Aralık 1973 tarihinde New York’ta imzaya açılan Diplomatik Ajanlar da Dahil Olmak Üzere Uluslararası Korunmaya Sahip Kişilere Karşı İşlenen Suçların Önlenmesi ve Cezalandırılmasına Dair Sözleşme kapsamına giren bir suç;

(d) 18 Aralık 1979 tarihinde New York’ta imzaya açılan Rehine Alınmasına Karşı Uluslararası Sözleşmenin kapsamına giren bir suç;

(e) Adam öldürme;

(f) Devlet Başkanı veya Hükümet Başkanı veya bunların aile üyelerine yönelik öldürme veya buna teşebbüs;

(g) Kasten adam öldürme veya tedbirsizlikle ölüme sebebiyet;

(h) Silahla, tehlikeli maddeyle veya başka bir şekilde insan vücuduna cismen zarar vermek veya yaralamaya sebebiyet, kasten yaralama veya ağır ıstırap verecek şekilde vücut bütünlüğüne zarar vermek;

(i) İnsan hayatını tehlikeye atması ya da önemli maddî hasara yol açması muhtemel bir patlamaya neden olmak;

(j) Gerek kendisi gerek bir başka kişi vasıtasıyla, insan hayatını tehlikeye atmak ya da önemli maddî hasara yol açmak amacıyla patlayıcı madde imal etmek veya bulundurmak;

(k) Kendisi veya bir başka kişi vasıtasıyla insan hayatını tehlikeye atmak amacıyla ateşli silah ya da patlayıcı madde bulundurmak;

(l) Kendisi veya bir başka kişinin yakalanmasına ya da tutuklanmasına karşı koymak veya engellemek amacıyla ateşli silah kullanmak;

(m) İnsan hayatını tehlikeye atmak kasdıyla ya da dikkatsizlikle başka bir kişinin hayatını tehlikeye sokabilecek şekilde gerek kamu yararı gerek başka bir amaçla kullanılan mallara zarar vermek;

(n) Adam kaldırma, kız, kadın veya çocuk kaçırma, rehin alma dahil yasadışı hürriyeti tahdit veya alıkoyma;

(o) Adam öldürmeye azmettirme;

(p) Talebin yapıldığı anda, İstenilen Devletin kanunlarına göre siyasî olarak kabul edilmeyen, terörizm ile ilgili diğer herhangi bir suç;

(r) Yukarıda belirtilen suçlardan herhangi birini işlemeye teşebbüs etmek veya işlemek için teşekkül kurmak ya da böyle bir suçun işlenmesine iştirak etmek veya iştirak etmeye teşebbüs;

3. Bu madde, Sözleşen Devletlerin, diğer herhangi bir çok taraflı sözleşme ile taahhüt ettiği ya da taahhüt edebileceği yükümlülükleri etkilemeyecektir.

Madde 6

Askerî Suçlar

Genel anlamda ceza hukukuna göre suç teşkil etmeyen askerî suçlar dolayısıyla iade işbu Anlaşmanın uygulama alanı dışında bırakılmıştır.

Madde 7

Malî Suçlar

Vergiler, harçlar, gümrük vergileri ve döviz dahil malî nitelikteki suçlar için bu anlaşma hükümlerine göre iade sağlanacaktır.

Madde 8

Uyrukların İadesi

1. Sözleşen Devletlerin uyrukları, eylemin İstenilen Devletin mevzuatına göre de suç oluşturması ve bu Devletin meseleyi kovuşturulmak üzere kendi yetkili makamlarına iletmesi kaydıyla, diğer Sözleşen Devlete iade edilmeyecektir.

2. Eğer İstenilen Devlet uyruğunu iade etmez ise, Talep Eden Devletin istemi üzerine, mevzuatına uygun olduğu takdirde, meseleyi kovuşturulmak üzere yetkili makamlarına iletecektir. Bu amaçla, suçla ilgili dosyalar, bilgiler ve belgeler 14 üncü maddede öngörülen yöntemle ücretsiz olarak gönderilecektir. Talep eden Devlet, isteminin sonucundan haberdar edilecektir.

Madde 9

Suçun İşlendiği Mahal

İade talebine konu olan suç  Talep Eden Devletin ülkesi dışında işlenmişse, iade ancak İstenilen Devletin mevzuatının, ülkesi dışında işlenen aynı tür bir suçun kovuşturulmasına müsaade etmemesi veya isteme konu suçun bu Anlaşma hükümlerine göre iadeye cevaz vermemesi halinde reddolunabilir.

Madde 10

Aynı Fiiler Dolayısıyla Takibat Yapılmakta Olması

İstenilen Devlet, iade istemine konu olan suç veya suçlar dolayısıyla, zaten hakkında takibat yapmakta olduğu kişinin iadesini reddedebilir.

Madde 11

Non Bis In Idem

İadesi talep edilen şahıs hakkında İstenilen Devletin yetkili makamlarınca iade talebine konu edilen bir veya birkaç fiilden dolayı kesinleşmiş olarak karar verilmiş ise iadeye cevaz yoktur. İstenilen Devletin yetkili makamlarınca aynı fiil veya fiiler hakkında takibat yapılmamasına veya yapılmış bulunan takibata son verilmesine karar verilmiş ise iade talebi reddolunabilir.

Madde 12

Zamanaşımı

Dava veya cezanın Talep Eden Devlet mevzuatına göre zamanaşımına uğramış olması halinde iadeye cevaz yoktur.

Madde 13

Ölüm Cezası

Talep Eden Devletin Kanunlarında iade talebine konu olan fiilin ölüm cezasına müstelzim olmasına mukabil, İstenilen Devletin mevzuatında ölüm cezası bulunmaması veya bu cezanın umumiyetle tatbik edilmemesi halinde, iade, ancak Talep Eden Devlet ölüm cezasının infaz edilmeyeceğine dair İstenilen Devlete kâfi teminat vermediği takdirde reddolunabilir.

Madde 14

İstem ve Gerekli Belgeler

1. İşbu Anlaşmaya göre, iade talebi diplomatik kanaldan yapılacaktır. İki Devlet arasında karşılıklı istişarede bulunulmak suretiyle diğer iletişim yolları da kullanılabilir.

2. İade talepnamesine;

(a) Talep Eden Devlet Kanunlarında öngörülen usule uygun olarak düzenlenen muhkûmiyet kararı ve hükmün veya tutuklama müzekkeresinin veya aynı değerdeki diğer bir belgenin aslı veya onaylı örneği;

(b) İade istemine konu olan suçun (suçların) işleniş tarihleri ve mahalleri, ilgili kanun maddeleri belirtilmek suretiyle hukukî tavsiflerini içeren belge,

(c) Suç (suçlara) uygulanan kanun maddeleri metinleri,

(d) İadesi istenen kişinin mümkün olduğu kadar doğru tanımıyla birlikte kimliğini ve uyruğunu tespite yarayacak fotoğraf, parmak izi fişleri, pasaport ayrıntıları vesaire gibi sağlanan bilgiler,

eklenecektir.

3. Talep Eden Devletçe gönderilen bilgilerin İstenilen Devletçe karar verme bakımından yetersiz görülmesi halinde, İstenilen Devlet, Talep Eden Devlet tarafından bir ay içinde kendisine iletilmek üzere, tamamlayıcı bilgi isteminde bulunabilir. Bu süre geçerli nedenlerle ve Tarafların karşılıklı rızalarıyla uzatılabilir.

Madde 15

Kanıtlar

1. İstenilen Devletin makamları :

İadeye ilişkin bütün işlemlerde, yeminli olarak veya bunu teyiden elde edilen her kanıtı, her müzekkereyi veya bununla ilgili belgeyi veya bir mahkûmiyete ilişkin olayları açıklayan adlî belgeyi eğer;

(a) (i) Belge müzekkere ise, Talep Eden Devletin hâkimi, sulh hâkimi veya yetkili makamı tarafından imzalanmışsa veya, herhangi bir belge söz konusu olup da, aslı anılan merciler tarafından onaylanmışsa,

(ii) Bazı tanıkların yeminli beyanıyla veya Talep Eden Devletin ilgili Bakanının resmî mührüyle tasdik olunmuşsa,

(b) İstenilen Devletin mevzuatına göre kabul edilebilecek bir yöntemle onaylanmışsa,

delil olarak kabul edecektir.

2. 1 inci paragrafta belirtilen kanıtlar, bunların Talep Eden Devlette veya üçüncü bir Devlette yeminli veya yeminsiz olarak teyit edilmiş olup olmadığına bakılmaksızın, İstenilen Devlette iade işlemlerinde geçerli addedilecektir.

Madde 16

Hususîlik Kuralı

1. Aşağıda belirtilen haller dışında iade edilen şahıs iadeden evvel ika ettiği ve iadeye esas olandan başka bir fiilden dolayı takip veya muhakeme edilemeyeceği gibi bir ceza veya emniyet tedbirinin infazı için tevkif edilemez ve kezalik herhangi bir surette hürriyeti kısıtlanamaz :

(a) İade eden Devletin buna muvafakat etmesi. Muvafakatı istihsal için bir talepte bulunulacak ve buna 14 üncü maddede mezkûr belgeler ile iade edilen şahsın suça müteallik olarak yaptığı beyanın zaptı eklenecektir. Muvafakat, ancak şahsın talep edilmesine sebep olan suçun bizatihî bu Anlaşmaya göre iadeyi icap ettirmesi halinde gösterilir.

(b) İade edilen şahsın nihaî  olarak  serbestîsine kavuşmasını takip eden 45 gün zarfında iade edildiği Devletin arazisini, elinde imkân olduğu halde terk etmemesi veya terk ettikten sonra buraya geri dönmesi halinde.

(c) Suçlunun iadesini sağlamak amacıyla ispatlanan maddî olaylar sonucunda iadeye elverişli daha hafif bir suçun ortaya çıkması.

2. Suç addolunan fiilin evsafı takibat esnasında değişmişse, iade edilen şahıs hakkında ancak yeniden tavsif edilen suçun unsurları iadeyi icap ettiriyorsa takibat ve muhakeme yapılabilir.

Madde 17

Üçüncü Bir Devlete Yeniden İade

16 ncı maddenin 1 inci paragrafının (b) bendinde öngörülen hal müstesna olmak üzere Talep Eden Devletin kendisine teslim edilip de üçüncü bir Devlet tarafından iadeye mukaddem suçlardan dolayı istenilen  şahsı kendisine teslim etmiş olan Devletin rızasını almadan, üçüncü bir Devlete iade edemez. Talep edilen Devlet, 14 üncü maddede belirtilen belgeleri isteyebilir.

Madde 18

Geçici Tutuklama

1. Müstacel hallerde, iadeyi Talep Eden Devletin yetkili makamları iadesini istediği şahsın geçici tutuklanmasını talep edebilirler; İstenilen Devletin yetkili makamları ise, bu talep hakkında kendi kanunlarına göre karar verecektir.

2. Geçici tutuklama talebinde 14 üncü maddenin 2 (a) bendinde belirtilen belgelerden birinin mevcudiyeti ve iade talebinde bulunulacağı belirtilecektir. Bu talepte, ayrıca yapılacak iade talebine konu teşkil eden fiil, bunun ika edildiği yer ve tarih ve istenilen şahsın eşkâli olanaklar nispetinde açıklanacaktır.

3. Geçici tutuklama ile ilgili bir talep, İstenilen Devletin yetkili makamlarına diplomatik yollardan gönderilebileceği gibi posta veya telgraf ile ya da İnterpol aracılığıyla veya yazıya dönüştürülebilen veya Sözleşen Devletler tarafından kabul edilen diğer herhangi bir yöntemle de gönderilebilir.

4. Talepte bulunan makam, talebinin sonucu hakkında vakit geçirilmeden haberdar edilecektir.

5. Geçici tutuklama, tutuklamayı takip eden 60 günlük süre zarfında İstenilen Devlete iade talebinin ve 14 üncü maddede belirtilen belgelerin tevdi edilmemesi halinde sona erer; geçici tutuklama hiçbir surette tevkifi takip eden 90 günü geçemez. Geçici serbest bırakma her zaman mümkündür; ancak İstenilen Devlet, iade talep edilen şahsın kaçmasına mâni olmak için gerekli gördüğü önlemleri alacaktır.

6. Serbest bırakma, iade talebinin ahiren vürudu halinde yeni bir tutuklamaya veya iadeye mâni teşkil etmez.

Madde 19

İstemlerin Çakışması

Birden fazla Devlet tarafından aynı fiilden veya değişik fiilerden dolayı aynı esnada iade talep edildiği takdirde, İstenilen Devlet bütün koşulları ve bilhassa suçların birbirlerine nispeten ağırlık oranlarını ve ika edildikleri yeri, taleplerin mütekabil tarihlerini, istenilen şahsın uyruğunu ve bilahare başka bir Devlete yeniden iade olanağını dikkate alarak karar verecektir.

Madde 20

Teslimat

1. İstenilen Devlet, iade hakkındaki kararını 14 üncü maddenin 1 inci paragrafında öngörülen yöntemle Talep Eden Devlete bildirecektir.

2. Tam veya kısmî ret halinde nedenleri gösterilecektir.

3. Talebin kabul edilmesi halinde, Talep Eden Devlete teslim yer ve tarih ile istenilen şahsın iade edilmek üzere ne kadar süre tutuklu kaldığı hakkında bilgi verilecektir.

4. İadesi talep edilen şahıs, belirlenen tarihte teslim alınmadığı taktirde, işbu maddenin 5 inci fıkrasında öngörülen hal saklı kalmak kaydıyla, 30 günlük bir sürenin hitamında serbest bırakılabilir. Eğer şahıs, söz konusu süre içinde teslim alınmaz ise, İstenilen Devlet bu şahsı aynı suçtan dolayı iade etmeyi reddedebilir.

5. İade edilecek şahsın mücbir sebeplerden dolayı teslim edilememesi veya teslim alınamaması halinde diğer Devlet bu durumdan haberdar edilecektir. İki Devlet yeni bir teslim tarihi üzerinde mutabık kalacaklar ve işbu maddenin 4 üncü fıkrası hükümleri uygulanacaktır.

Madde 21

Tehirli veya Şartlı Teslim

1. İstenilen Devlet, iade talebi hakkında kararını verdikten sonra, şahıs aleyhine takibatta bulunabilmek veya esasen mahkûm olmuşsa, iade talebine konu olanların dışında bir fiilden dolayı uğradığı cezayı kendi ülkesinde çekebilmesi için iadesi istenilen şahsın teslimini erteleyebilecektir.

2. İstenilen Devlet teslimi tehir edeceği yerde, iadesi istenilen şahsı, Devletler arasında müştereken tesbit edilecek şartlar doğrultusunda Talep Eden Devlete geçici olarak teslim edebilecektir.

Madde 22

Eşyanın Teslimi

1. İstenilen Devlet, yasalarının olanak verdiği ölçüde ve Talep Eden Devletin istemi üzerine, aşağıda belirtilen eşyaya el koyacak ve bu Devlete teslim edecektir;

(a) Kanıt olarak istenilen veya;

(b) Suçun bir sonucu olarak edinilen ve yakalanması anında iadesi istenilen kişinin zilyetliğinde bulunan veya bulunduğu sonradan ortaya çıkarılan eşyalar,

2. İşbu maddenin 1 inci paragrafında belirtilen eşya iadesi istenilen kişinin ölümü ya da kaçmasından dolayı, iadesi gerçekleşmemiş olması halinde dahi Talep Eden Devlete teslim edilecektir.

3. Söz konusu eşya İstenilen Devletin sınırları içinde el koyma ya da müsadereye tâbi ise, bu Devlet karara bağlanmamış cezaî kovuşturmalara ilişkin olarak bunları geçici olarak muhafaza edebilir ya da geri verilmesi koşuluyla teslim edebilir.

4. İstenilen Devletin ya da üçüncü tarafların, yukarıda bahsedilen eşya üzerinde kazandıkları haklar saklıdır. Bu tür hakların varlığı halinde, eşya, yargılamadan sonra mümkün olan en kısa zamanda bedelsiz olarak İstenilen Devlete geri gönderilecektir.

Madde 23

Transit Geçiş

1. Sözleşen Tarafların birinin ülkesinden transit geçişe, 14 üncü maddede belirtilen yöntemlerle yapılacak istem üzerine, işbu istem ülkesinden transit geçişin yapılacağı Devlet tarafından, konuya ilişkin suçun bu Anlaşma hükümleri çerçevesinde siyasî veya tamamen askerî nitelikte bir suç olarak addedilmemesi kaydıyla müsaade edilecektir.

2. Kendisinden transite müsaade etmesi istenilen memleketin 8 inci madde anlamındaki uyruğunun transit olarak geçmesi reddolunabilir.

3. 14 üncü maddede belirtilen belgelerin tevdii, işbu maddenin 4 üncü paragrafı hükümleri saklı kalmak koşuluyla gereklidir.

4. Hava yolunun kullanılması halinde aşağıdaki hükümler uygulanacaktır.

(a) Aracın inmesi söz konusu değilse, Talep Eden Devlet aracın ülkesi üzerinden geçeceği Devleti haberdar edecek ve 14 üncü maddede belirtilen belgelerden birinin mevcut olduğunu bildirecektir. Planlanmamış bir inişi halinde, işbu bildirim 18 inci maddede sözü edilen geçici tutuklama etkisini doğuracak ve Talep Eden Devlet nizamî bir transit talebinde bulunacaktır.

(b) Aracın inmesi amaçlanıyorsa, Talep Eden Devlet nizamî bir transit talebinde bulunacaktır.

Madde 24

Uygulanacak Yasalar

İade ve geçici tutuklama ile ilgili işlemler sadece İstenilen Devletin yasalarına uygun olarak yerine getirilecektir.

Madde 25

Suçluların İadesi Konusunda Karşılıklı Hukukî Yardımlaşma

Sözleşen Devletlerden her biri, yasaların izin verdiği ölçüde, iade isteminin yapıldığı suçla ilgili cezaî konularda birbirlerine en geniş anlamda yardımda bulunacaktır.

Madde 26

Dil

İşbu Anlaşmanın uygulanmasında, Sözleşen Devletler kendi ulusal dilini (dillerini) kullanacak ve ilgili belgelerin İngilizce’ye yapılmış onaylı çevirilerini ekleyeceklerdir.

Madde 27

Masraflar

1. İade nedeniyle İstenilen Devletin sınırları içinde yapılan masraflar bu Devlet tarafından karşılanacaktır.

2. Ülkesi üzerinden transit geçit talebinde bulunulan Devletin sınırları içinde transit geçiş nedeniyle ortaya çıkan masraflar Talep Eden Devlet tarafından karşılanacaktır.

Madde 28

Uluslararası Yükümlülükler

İşbu Anlaşma, Sözleşen Devletlerin taraf oldukları Uluslararası Sözleşmeler/Anlaşmalardan kaynaklanan haklarını ve yükümlülüklerini etkilemeyecektir.

Madde 29

Onaylama ve Yürürlüğe Giriş

1. İşbu Anlaşma onaylamaya tâbidir ve onaylama belgelerinin karşılıklı olarak değişimi tarihinden 30 gün sonra yürürlüğe girecektir.

2. Sözleşen Devletlerden herbiri diplomatik yollardan diğerine bildirim yapmak suretiyle işbu Anlaşmayı herhangi bir anda feshedebilir; ve bu tür bir bildirimin yapılması durumunda, Anlaşma bildirimin alınması tarihinden altı ay sonra yürürlükten kalkacaktır.

Yukarıdaki hükümlere tanık olmak üzere, Sözleşen Devletlerin Yetkili Temsilcileri işbu Anlaşmayı imzalayıp mühürlemişlerdir.

Ankara’da 29 Haziran 2001 tarihinde, Türkçe, Hintçe ve İngilizce olarak üç nüsha olarak yapılmıştır, her üç nüsha aynı ölçüde geçerlidir. Yorumda farklılık olması halinde İngilizce metin esas alınacaktır.

 

 

Türkiye Cumhuriyeti

Hindistan Cumhuriyeti

 

Hükümeti adına

Hükümeti adına

 

Prof. Dr. Hikmet Sami TÜRK

Lal Krishna ADVANI

 

Adalet Bakanı

İçişleri Bakanı