Dönem
: 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 66)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti
Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı ve
Dışişleri Komisyonu
Raporu (1/473)
Not : Tasarı Başkanlıkça,
Adalet ve Dışişleri komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye
Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya
Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası
Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası
Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası
Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/283 Türkiye
Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî
ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/286 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki
Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş
Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı
Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü
Hakkında Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü
Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda
ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı,
Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/446 Köy
Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine
Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik
Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir
Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan
Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü
Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye
Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/542 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden
Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel
Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/555 İzmirGaz
ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
Tasarısı
1/557 Taşınmaz
Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler
Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet
Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun
Tasarısı
1/560 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski
Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın
Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/568 Uyuşturucu
Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik
Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile
Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun
Tasarısı
1/573 Uzman
Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası
Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de
Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan
Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/600 Su
Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev
Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/626 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür
Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve
Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir
Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına
Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel
Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti
Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/666 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı
Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale
Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/671 Türkiye
Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/680 Devlet
Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi
ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten
Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye
Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı
Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin
Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/732 Telsiz
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî
Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu
Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş
Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın
Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye
Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı
Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu
Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/783 Emniyet
Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/785 Vatandaşlık
Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/786 Kişi
Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali
Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam
Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali
Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye
Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve
Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk
Polis Teşkilâtını Güçlendirme Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri
Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin
Kanun Tasarısı
1/810 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/813 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık
Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/827 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye
Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye
Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl
Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik
Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye
Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/834 Uluslararası
Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan
Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı
1/852 Nüfus
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa
Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye
Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/867 Türkiye
Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan
Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin
Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/868 Türkiye
Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/871 1990
Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile
İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye
Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular
Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve
İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/881 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli
Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin
Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk
Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları
Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/909 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve
Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/910 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî,
Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye
Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/915 Biyoloji
ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması
Sözleşmesi: İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/916 Uluslararası
Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/917 190
Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik
ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik
İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/926 Dünya
Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında
Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/933 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı
Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
İlişkin Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/947 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik
Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk
Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye
Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan
Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/964 Türkiye
Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa
Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel
Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin
Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların
Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın
Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve
Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye
Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/985 Türkiye
Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka
Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel
Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre
Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/993 Gemi
Adamlarının Hastalanması, Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hak- kında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 19.10.2001
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-348/4904
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığı’nca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulu’nca 24.8.2001 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
“Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi
Anlaşması” Hükümetimiz adına Adalet Bakanı Sayın Prof. Dr. Hikmet Sami Türk;
Hindistan Cumhuriyeti adına ise, İçişleri Bakanı Sayın Lal Krishna Advanı
tarafından 29 Haziran 2001 tarihinde Ankara’da imzalanmıştır.
Söz konusu Suçluların
İadesi Anlaşması, Türkiye ile Hindistan arasında suçlarla mücadelenin hukukî
çerçevesini oluşturmak amacıyla hazırlanmış ve imzalanmıştır.
Anlaşma, dibace bölümünü
takip eden 29 maddeden oluşmaktadır. Avrupa Konseyi bünyesinde
gerçekleştirilen, Ülkemizin de taraf bulunduğu çok taraflı “Suçluların İadesine
Dair Avrupa Sözleşmesi” temel alınmıştır. Ancak, ikili müzakereler sırasında
Hindistan tarafının önerileri de iç hukukumuza aykırı düşmediği hallerde
benimsenmiştir.
Anlaşma;
(a) - Suçluların iadesi
yükümlülüğü,
(b) - Suçluların iadesini
gerektiren fiiller,
(c) - Suçluların iadesi
ve takibat,
(d) - İadenin
reddedilmesi nedenleri,
(e) - Siyasî nitelikteki
suçlarla ilgili istemlerin yerine getirilemeyeceği hususu ve istisnaları,
(f) - Suçun işlendiği
yer,
(g) - Aynı fiiller
dolayısıyla takibat yapılmakta olması,
(ğ) - Non bis in idem
kuralı,
(h) - Zamanaşımı,
(ı) - Ölüm cezası,
(i) - İstem ve gerekli
belgeler,
(j) - Kanıtlar,
(k) - Hususilik kuralı,
(l) - Üçüncü bir Devlete
yeniden iade,
(m) - Geçici tutuklama,
(n) - İstemlerin
çakışması,
(o) - Teslimat,
(ö) - Tehirli ve şartlı
teslim,
(p) - Eşyanın teslimi,
(r) - Uygulanacak
yasalar,
(s) - Suçluların iadesi
konusunda karşılıklı hukukî yardımlaşma,
(ş) - Dil, masraflar ve
uluslararası yükümlülükler,
(t) - Onaylama ve
yürürlüğe giriş,
ile ilgili hususları
sistematik açıdan düzenlemektedir.
Anlaşma, onaylama
işlemlerini takip eden süreç içinde onay belgelerinin karşılıklı değişimi
tarihinden 30 gün sonra yürürlüğe girecektir.
Sözleşen Devletlerden her
birinin, diplomatik kanaldan bildirim yapmak suretiyle herhangi bir zamanda
fesih hakları mevcut olup, bildirimin yapılması durumunda Anlaşma altı ay sonra
yürürlükten kalkacaktır.
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Dışişleri
Komisyonu 24.2.2003
Esas No. :
1/473
Karar No. : 29
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna DairKanun Tasarısı,
Komisyonumuzun 20 Şubat 2003 tarihli 4 üncü toplantısında Dışişleri Bakanlığı ile
Adalet Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Türkiye ile Hindistan
arasında suç işleme olayları ile mücadelenin hukukî çerçevesini oluşturmak
amacıyla ve ülkemizin de taraf bulunduğu çok taraflı “Suçluların İadesine Dair
Avrupa Sözleşmesi” temel alınmak suretiyle hazırlanan Tasarı, Komisyonumuzca
uygun bulunarak aynen kabul edilmiş ve İçtüzüğün 52 nci maddesine göre
öncelikle görüşülmesine karar verilmiştir.
Raporumuz Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Kâtip |
|
Mehmet
Dülger |
Emin
Şirin |
Hüseyin
Kansu |
|
Antalya |
İstanbul |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet
Özyol |
Nur Doğan
Topaloğlu |
Mustafa
Dündar |
|
Adıyaman |
Ankara |
Bursa |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
M. İhsan
Arslan |
Abdülbaki
Türkoğlu |
Mehmet
Eraslan |
|
Diyarbakır |
Elazığ |
Hatay |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Halil
Akyüz |
Mehmet B.
Denizolgun |
Şükrü
Mustafa Elekdağ |
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Onur
Öymen |
Fikret
Ünlü |
Ufuk
Özkan |
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Hasan
Ören |
Nihat Eri |
Süleyman
Gündüz |
|
Manisa |
Mardin |
Sakarya |
|
|
Üye |
|
|
|
Emin Koç |
|
|
|
Yozgat |
|
|
|
|
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE HİNDİSTAN CUMHURİYETİ HÜKÜ-METİ
ARASINDA SUÇLULARIN İADESİ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR
KANUN
TASARISI
MADDE 1. - 29 Haziran
2001 tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşması”nın onaylanması uygun
bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONU’NUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE HİNDİSTAN CUMHURİYETİ HÜKÜ-METİ
ARASINDA SUÇLULARIN İADESİ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR
KANUN
TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
N. Arseven |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
R. Önal |
|
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
|
Dışişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
|
İ. Cem |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı |
|
K. Aydın |
Doç. Dr. O. Durmuş |
O. Vural |
|
Tarım
ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
En.
ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
|
Z. Çakan |
M. İ. Talay |
M. Taşar |
|
Orman
Bakanı |
Çevre
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
F. Aytekin |
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
İLE
HİNDİSTAN CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ARASINDA
SUÇLULARIN İADESİ ANLAŞMASI
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ve Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti (bundan sonra “Sözleşen Devletler”
olarak anılacaktır),
Her iki ülke arasında
suçların önlenmesinde daha etkin bir işbirliğini sağlamak isteği ile aralarında
suçluların iadesi konusunda bir anlaşma yaparak,
Aşağıdaki hususlarda
mutabık kalmışlardır:
Madde 1
Suçluların İadesi Yükümlülüğü
1. Herbir Sözleşen
devlet, işbu Anlaşmada belirtilen durumlarda ve şartlara bağlı olarak, bir
Devletin Ülkesinde 2 nci Maddede tanımlanan iadeye konu bir suç nedeniyle itham
veya mahkûm edilen ve diğer Devletin ülkesinde bulunan herhangi bir kişiyi,
suçun bu Anlaşmanın yürürlüğe girmesinden önce veya sonra işlendiğine
bakılmaksızın birbirlerine iade etmeyi üstlenir.
2. 2 nci maddede
belirtilen ve Talep Eden Devletin ülkesi dışında işlenmiş olmakla birlikte bu
Devletin yargı yetkisine giren bir suç söz konusu olduğunda, istenilen Devlet
mütekabil koşullarda işlenmiş böyle bir suç üzerinde yargı yetkisine sahip ise,
yine suçlu iade edilecektir. Bu gibi durumlarda, İstenilen Devlet, suçun
ağırlığı da dahil olmak üzere, meselenin tüm yönlerini dikkate alacaktır.
3. Suç, Talep Eden Devlet
ülkesi dışında işlenmişse İstenilen Devlet, iadeyi bu Anlaşmanın hükümlerine
bağlı kalarak:
(a) İstenilen Devletin
mevzuatı benzer koşullarda işlenen böyle bir suçun cezalandırılmasını
öngörüyorsa veya,
(b) Suç, Talep Eden
Devletin uyruğu tarafından işlenmiş ve bu Devletin yasalarına göre bu kişiyi
yargılama yetkisi varsa,
kabul edecektir.
Madde 2
Suçlunun İadesini Gerektiren Fiiller
1. Gerek Talep Eden
Devletin ve gerek İstenilen Devletin kanunlarınca en aşağı bir sene özgürlüğü
bağlayıcı bir cezayı veya daha ağır bir cezayı mucip fiiller suçlunun iadesini
yükümlü kılar. Talep Eden Devletin ülkesinde mahkûmiyet kararı verilip hapis
cezasına hükmedilmişse, verilen ceza en aşağı altı ay olmalıdır.
2. İade istemi, Talep
Eden Devlet ve İstenilen Devletin Kanunlarınca özgürlüğü bağlayıcı bir ceza ile
cezalandırılan çeşitli suçlara taalluk etmekle beraber bunlardan bazıları
verilebilecek ceza sürelerine ait koşula uymuyor ise, İstenilen Devlet, bu
sonuncu suçlar için dahi iadeyi sağlamak hakkına haiz olacaktır.
Madde 3
Suçluların İadesi ve Takibat
1. İstenilen kişi
iadesine konu suç için İstenilen Devletin mahkemeleri tarafından
yargılanabilecekse, bu Devlet iade talebini reddedebilir.
2. İstenilen Devlet, bu
maddenin 1 inci paragrafında belirtilen nedenden dolayı bir iade talebini
reddetmesi halinde, adlî takibat yapılabilmesi için meseleyi yetkili
makamlarına iletecektir. Bu makamlar karar verirken, kendi mevzuatlarına göre
önemli bir suç için izlenen yöntemi uygulayacaklardır.
3. Eğer yetkili makamlar
böyle bir olayda takibat yapılmamasına karar verirlerse, iade istemi bu Anlaşma
çerçevesinde yeniden değerlendirilecektir.
Madde 4
İadenin Reddedilmesinin
Nedenleri
Kişi aşağıdaki durumlarda
iade edilmeyebilir:
1. Suçlu iadeye konu suç
için, altı ay ya da daha fazla süreli hapis ya da başka tür hürriyeti kısıtlama
cezasına mahkûm olmamışsa;
2. İadesinin talep
edildiği suç nedeniyle İstenilen Devlet ülkesinde takibata uğramışsa daha
önceden bu Devletin herhangi bir yasası doğrultusunda beraat etmiş veya mahkûm
edilmiş olup da serbest bırakılmaya hak kazanmışsa,
3. İadesinin talep
edildiği suç nedeniyle, üçüncü bir Devletin ülkesinde daha önce mahkûm edilmiş
veya beraat etmişse.
Madde 5
Siyasî Suçlar
1. İadeye konu olan suç,
İstenilen Devletçe siyasî suç kabul edildiği taktirde iade istemi yerine
getirilmeyecektir.
2. Bu Anlaşmanın amaçları
bakımından aşağıdaki suçlar siyasî suç olarak kabul edilmeyecektir:
(a) 16 Aralık 1970
tarihinde La Haye’de imzaya açılan Uçakların Kanun Dışı Yollarla Ele
Geçirilmesinin Önlenmesine İlişkin Sözleşmenin kapsamına giren bir suç;
(b) 13 Eylül 1971
tarihinde Montreal’de imzaya açılan Sivil Havacılığın Güvenliğine Karşı Kanun
Dışı Eylemlerin Önlenmesi Sözleşmesi kapsamına giren bir suç;
(c) 14 Aralık 1973
tarihinde New York’ta imzaya açılan Diplomatik Ajanlar da Dahil Olmak Üzere
Uluslararası Korunmaya Sahip Kişilere Karşı İşlenen Suçların Önlenmesi ve
Cezalandırılmasına Dair Sözleşme kapsamına giren bir suç;
(d) 18 Aralık 1979
tarihinde New York’ta imzaya açılan Rehine Alınmasına Karşı Uluslararası
Sözleşmenin kapsamına giren bir suç;
(e) Adam öldürme;
(f) Devlet Başkanı veya
Hükümet Başkanı veya bunların aile üyelerine yönelik öldürme veya buna
teşebbüs;
(g) Kasten adam öldürme
veya tedbirsizlikle ölüme sebebiyet;
(h) Silahla, tehlikeli
maddeyle veya başka bir şekilde insan vücuduna cismen zarar vermek veya
yaralamaya sebebiyet, kasten yaralama veya ağır ıstırap verecek şekilde vücut
bütünlüğüne zarar vermek;
(i) İnsan hayatını
tehlikeye atması ya da önemli maddî hasara yol açması muhtemel bir patlamaya
neden olmak;
(j) Gerek kendisi gerek
bir başka kişi vasıtasıyla, insan hayatını tehlikeye atmak ya da önemli maddî
hasara yol açmak amacıyla patlayıcı madde imal etmek veya bulundurmak;
(k) Kendisi veya bir
başka kişi vasıtasıyla insan hayatını tehlikeye atmak amacıyla ateşli silah ya
da patlayıcı madde bulundurmak;
(l) Kendisi veya bir
başka kişinin yakalanmasına ya da tutuklanmasına karşı koymak veya engellemek
amacıyla ateşli silah kullanmak;
(m) İnsan hayatını
tehlikeye atmak kasdıyla ya da dikkatsizlikle başka bir kişinin hayatını
tehlikeye sokabilecek şekilde gerek kamu yararı gerek başka bir amaçla
kullanılan mallara zarar vermek;
(n) Adam kaldırma, kız,
kadın veya çocuk kaçırma, rehin alma dahil yasadışı hürriyeti tahdit veya
alıkoyma;
(o) Adam öldürmeye
azmettirme;
(p) Talebin yapıldığı
anda, İstenilen Devletin kanunlarına göre siyasî olarak kabul edilmeyen,
terörizm ile ilgili diğer herhangi bir suç;
(r) Yukarıda belirtilen
suçlardan herhangi birini işlemeye teşebbüs etmek veya işlemek için teşekkül
kurmak ya da böyle bir suçun işlenmesine iştirak etmek veya iştirak etmeye
teşebbüs;
3. Bu madde, Sözleşen
Devletlerin, diğer herhangi bir çok taraflı sözleşme ile taahhüt ettiği ya da
taahhüt edebileceği yükümlülükleri etkilemeyecektir.
Madde 6
Askerî Suçlar
Genel anlamda ceza
hukukuna göre suç teşkil etmeyen askerî suçlar dolayısıyla iade işbu Anlaşmanın
uygulama alanı dışında bırakılmıştır.
Madde 7
Malî Suçlar
Vergiler, harçlar, gümrük
vergileri ve döviz dahil malî nitelikteki suçlar için bu anlaşma hükümlerine
göre iade sağlanacaktır.
Madde 8
Uyrukların İadesi
1. Sözleşen Devletlerin
uyrukları, eylemin İstenilen Devletin mevzuatına göre de suç oluşturması ve bu
Devletin meseleyi kovuşturulmak üzere kendi yetkili makamlarına iletmesi
kaydıyla, diğer Sözleşen Devlete iade edilmeyecektir.
2. Eğer İstenilen Devlet
uyruğunu iade etmez ise, Talep Eden Devletin istemi üzerine, mevzuatına uygun
olduğu takdirde, meseleyi kovuşturulmak üzere yetkili makamlarına iletecektir.
Bu amaçla, suçla ilgili dosyalar, bilgiler ve belgeler 14 üncü maddede
öngörülen yöntemle ücretsiz olarak gönderilecektir. Talep eden Devlet,
isteminin sonucundan haberdar edilecektir.
Madde 9
Suçun İşlendiği Mahal
İade talebine konu olan suç Talep Eden Devletin ülkesi dışında
işlenmişse, iade ancak İstenilen Devletin mevzuatının, ülkesi dışında işlenen
aynı tür bir suçun kovuşturulmasına müsaade etmemesi veya isteme konu suçun bu
Anlaşma hükümlerine göre iadeye cevaz vermemesi halinde reddolunabilir.
Madde 10
Aynı Fiiler
Dolayısıyla Takibat Yapılmakta Olması
İstenilen Devlet, iade istemine konu olan
suç veya suçlar dolayısıyla, zaten hakkında takibat yapmakta olduğu kişinin
iadesini reddedebilir.
Madde 11
Non Bis In
Idem
İadesi talep edilen şahıs hakkında
İstenilen Devletin yetkili makamlarınca iade talebine konu edilen bir veya
birkaç fiilden dolayı kesinleşmiş olarak karar verilmiş ise iadeye cevaz
yoktur. İstenilen Devletin yetkili makamlarınca aynı fiil veya fiiler hakkında
takibat yapılmamasına veya yapılmış bulunan takibata son verilmesine karar
verilmiş ise iade talebi reddolunabilir.
Madde 12
Zamanaşımı
Dava veya cezanın Talep Eden Devlet
mevzuatına göre zamanaşımına uğramış olması halinde iadeye cevaz yoktur.
Madde 13
Ölüm Cezası
Talep Eden Devletin Kanunlarında iade
talebine konu olan fiilin ölüm cezasına müstelzim olmasına mukabil, İstenilen
Devletin mevzuatında ölüm cezası bulunmaması veya bu cezanın umumiyetle tatbik
edilmemesi halinde, iade, ancak Talep Eden Devlet ölüm cezasının infaz
edilmeyeceğine dair İstenilen Devlete kâfi teminat vermediği takdirde
reddolunabilir.
Madde 14
İstem ve
Gerekli Belgeler
1. İşbu Anlaşmaya göre, iade talebi
diplomatik kanaldan yapılacaktır. İki Devlet arasında karşılıklı istişarede
bulunulmak suretiyle diğer iletişim yolları da kullanılabilir.
2. İade talepnamesine;
(a) Talep Eden Devlet Kanunlarında
öngörülen usule uygun olarak düzenlenen muhkûmiyet kararı ve hükmün veya
tutuklama müzekkeresinin veya aynı değerdeki diğer bir belgenin aslı veya
onaylı örneği;
(b) İade istemine konu olan suçun
(suçların) işleniş tarihleri ve mahalleri, ilgili kanun maddeleri belirtilmek
suretiyle hukukî tavsiflerini içeren belge,
(c) Suç (suçlara) uygulanan kanun
maddeleri metinleri,
(d) İadesi istenen kişinin mümkün olduğu
kadar doğru tanımıyla birlikte kimliğini ve uyruğunu tespite yarayacak
fotoğraf, parmak izi fişleri, pasaport ayrıntıları vesaire gibi sağlanan
bilgiler,
eklenecektir.
3. Talep Eden Devletçe gönderilen
bilgilerin İstenilen Devletçe karar verme bakımından yetersiz görülmesi
halinde, İstenilen Devlet, Talep Eden Devlet tarafından bir ay içinde kendisine
iletilmek üzere, tamamlayıcı bilgi isteminde bulunabilir. Bu süre geçerli
nedenlerle ve Tarafların karşılıklı rızalarıyla uzatılabilir.
Madde 15
Kanıtlar
1. İstenilen Devletin makamları :
İadeye ilişkin bütün işlemlerde, yeminli
olarak veya bunu teyiden elde edilen her kanıtı, her müzekkereyi veya bununla
ilgili belgeyi veya bir mahkûmiyete ilişkin olayları açıklayan adlî belgeyi
eğer;
(a) (i) Belge müzekkere ise, Talep Eden
Devletin hâkimi, sulh hâkimi veya yetkili makamı tarafından imzalanmışsa veya,
herhangi bir belge söz konusu olup da, aslı anılan merciler tarafından
onaylanmışsa,
(ii) Bazı tanıkların yeminli beyanıyla
veya Talep Eden Devletin ilgili Bakanının resmî mührüyle tasdik olunmuşsa,
(b) İstenilen Devletin mevzuatına göre
kabul edilebilecek bir yöntemle onaylanmışsa,
delil olarak kabul edecektir.
2. 1 inci paragrafta belirtilen kanıtlar,
bunların Talep Eden Devlette veya üçüncü bir Devlette yeminli veya yeminsiz
olarak teyit edilmiş olup olmadığına bakılmaksızın, İstenilen Devlette iade
işlemlerinde geçerli addedilecektir.
Madde 16
Hususîlik
Kuralı
1. Aşağıda belirtilen haller dışında iade
edilen şahıs iadeden evvel ika ettiği ve iadeye esas olandan başka bir fiilden
dolayı takip veya muhakeme edilemeyeceği gibi bir ceza veya emniyet tedbirinin
infazı için tevkif edilemez ve kezalik herhangi bir surette hürriyeti
kısıtlanamaz :
(a) İade eden Devletin buna muvafakat
etmesi. Muvafakatı istihsal için bir talepte bulunulacak ve buna 14 üncü
maddede mezkûr belgeler ile iade edilen şahsın suça müteallik olarak yaptığı
beyanın zaptı eklenecektir. Muvafakat, ancak şahsın talep edilmesine sebep olan
suçun bizatihî bu Anlaşmaya göre iadeyi icap ettirmesi halinde gösterilir.
(b) İade edilen şahsın nihaî olarak
serbestîsine kavuşmasını takip eden 45 gün zarfında iade edildiği
Devletin arazisini, elinde imkân olduğu halde terk etmemesi veya terk ettikten
sonra buraya geri dönmesi halinde.
(c) Suçlunun iadesini sağlamak amacıyla
ispatlanan maddî olaylar sonucunda iadeye elverişli daha hafif bir suçun ortaya
çıkması.
2. Suç addolunan fiilin evsafı takibat
esnasında değişmişse, iade edilen şahıs hakkında ancak yeniden tavsif edilen
suçun unsurları iadeyi icap ettiriyorsa takibat ve muhakeme yapılabilir.
Madde 17
Üçüncü Bir
Devlete Yeniden İade
16 ncı maddenin 1 inci paragrafının (b)
bendinde öngörülen hal müstesna olmak üzere Talep Eden Devletin kendisine
teslim edilip de üçüncü bir Devlet tarafından iadeye mukaddem suçlardan dolayı
istenilen şahsı kendisine teslim etmiş
olan Devletin rızasını almadan, üçüncü bir Devlete iade edemez. Talep edilen
Devlet, 14 üncü maddede belirtilen belgeleri isteyebilir.
Madde 18
Geçici Tutuklama
1. Müstacel hallerde, iadeyi Talep Eden
Devletin yetkili makamları iadesini istediği şahsın geçici tutuklanmasını talep
edebilirler; İstenilen Devletin yetkili makamları ise, bu talep hakkında kendi
kanunlarına göre karar verecektir.
2. Geçici tutuklama talebinde 14 üncü
maddenin 2 (a) bendinde belirtilen belgelerden birinin mevcudiyeti ve iade
talebinde bulunulacağı belirtilecektir. Bu talepte, ayrıca yapılacak iade
talebine konu teşkil eden fiil, bunun ika edildiği yer ve tarih ve istenilen
şahsın eşkâli olanaklar nispetinde açıklanacaktır.
3. Geçici tutuklama ile ilgili bir talep,
İstenilen Devletin yetkili makamlarına diplomatik yollardan gönderilebileceği
gibi posta veya telgraf ile ya da İnterpol aracılığıyla veya yazıya
dönüştürülebilen veya Sözleşen Devletler tarafından kabul edilen diğer herhangi
bir yöntemle de gönderilebilir.
4. Talepte bulunan makam, talebinin sonucu
hakkında vakit geçirilmeden haberdar edilecektir.
5. Geçici tutuklama, tutuklamayı takip
eden 60 günlük süre zarfında İstenilen Devlete iade talebinin ve 14 üncü
maddede belirtilen belgelerin tevdi edilmemesi halinde sona erer; geçici
tutuklama hiçbir surette tevkifi takip eden 90 günü geçemez. Geçici serbest
bırakma her zaman mümkündür; ancak İstenilen Devlet, iade talep edilen şahsın
kaçmasına mâni olmak için gerekli gördüğü önlemleri alacaktır.
6. Serbest bırakma, iade talebinin ahiren
vürudu halinde yeni bir tutuklamaya veya iadeye mâni teşkil etmez.
Madde 19
İstemlerin Çakışması
Birden fazla Devlet tarafından aynı
fiilden veya değişik fiilerden dolayı aynı esnada iade talep edildiği takdirde,
İstenilen Devlet bütün koşulları ve bilhassa suçların birbirlerine nispeten
ağırlık oranlarını ve ika edildikleri yeri, taleplerin mütekabil tarihlerini,
istenilen şahsın uyruğunu ve bilahare başka bir Devlete yeniden iade olanağını
dikkate alarak karar verecektir.
Madde 20
Teslimat
1. İstenilen Devlet, iade hakkındaki
kararını 14 üncü maddenin 1 inci paragrafında öngörülen yöntemle Talep Eden
Devlete bildirecektir.
2. Tam veya kısmî ret halinde nedenleri
gösterilecektir.
3. Talebin kabul edilmesi halinde, Talep
Eden Devlete teslim yer ve tarih ile istenilen şahsın iade edilmek üzere ne
kadar süre tutuklu kaldığı hakkında bilgi verilecektir.
4. İadesi talep edilen şahıs, belirlenen
tarihte teslim alınmadığı taktirde, işbu maddenin 5 inci fıkrasında öngörülen
hal saklı kalmak kaydıyla, 30 günlük bir sürenin hitamında serbest
bırakılabilir. Eğer şahıs, söz konusu süre içinde teslim alınmaz ise, İstenilen
Devlet bu şahsı aynı suçtan dolayı iade etmeyi reddedebilir.
5. İade edilecek şahsın mücbir sebeplerden
dolayı teslim edilememesi veya teslim alınamaması halinde diğer Devlet bu
durumdan haberdar edilecektir. İki Devlet yeni bir teslim tarihi üzerinde
mutabık kalacaklar ve işbu maddenin 4 üncü fıkrası hükümleri uygulanacaktır.
Madde 21
Tehirli veya Şartlı
Teslim
1. İstenilen Devlet, iade talebi hakkında
kararını verdikten sonra, şahıs aleyhine takibatta bulunabilmek veya esasen
mahkûm olmuşsa, iade talebine konu olanların dışında bir fiilden dolayı
uğradığı cezayı kendi ülkesinde çekebilmesi için iadesi istenilen şahsın
teslimini erteleyebilecektir.
2. İstenilen Devlet teslimi tehir edeceği yerde, iadesi
istenilen şahsı, Devletler arasında müştereken tesbit edilecek şartlar
doğrultusunda Talep Eden Devlete geçici olarak teslim edebilecektir.
Madde 22
Eşyanın Teslimi
1. İstenilen Devlet,
yasalarının olanak verdiği ölçüde ve Talep Eden Devletin istemi üzerine,
aşağıda belirtilen eşyaya el koyacak ve bu Devlete teslim edecektir;
(a) Kanıt olarak
istenilen veya;
(b) Suçun bir sonucu
olarak edinilen ve yakalanması anında iadesi istenilen kişinin zilyetliğinde
bulunan veya bulunduğu sonradan ortaya çıkarılan eşyalar,
2. İşbu maddenin 1 inci
paragrafında belirtilen eşya iadesi istenilen kişinin ölümü ya da kaçmasından
dolayı, iadesi gerçekleşmemiş olması halinde dahi Talep Eden Devlete teslim
edilecektir.
3. Söz konusu eşya
İstenilen Devletin sınırları içinde el koyma ya da müsadereye tâbi ise, bu
Devlet karara bağlanmamış cezaî kovuşturmalara ilişkin olarak bunları geçici
olarak muhafaza edebilir ya da geri verilmesi koşuluyla teslim edebilir.
4. İstenilen Devletin ya
da üçüncü tarafların, yukarıda bahsedilen eşya üzerinde kazandıkları haklar
saklıdır. Bu tür hakların varlığı halinde, eşya, yargılamadan sonra mümkün olan
en kısa zamanda bedelsiz olarak İstenilen Devlete geri gönderilecektir.
Madde 23
Transit Geçiş
1. Sözleşen Tarafların
birinin ülkesinden transit geçişe, 14 üncü maddede belirtilen yöntemlerle
yapılacak istem üzerine, işbu istem ülkesinden transit geçişin yapılacağı
Devlet tarafından, konuya ilişkin suçun bu Anlaşma hükümleri çerçevesinde
siyasî veya tamamen askerî nitelikte bir suç olarak addedilmemesi kaydıyla
müsaade edilecektir.
2. Kendisinden transite
müsaade etmesi istenilen memleketin 8 inci madde anlamındaki uyruğunun transit
olarak geçmesi reddolunabilir.
3. 14 üncü maddede
belirtilen belgelerin tevdii, işbu maddenin 4 üncü paragrafı hükümleri saklı
kalmak koşuluyla gereklidir.
4. Hava yolunun
kullanılması halinde aşağıdaki hükümler uygulanacaktır.
(a) Aracın inmesi söz
konusu değilse, Talep Eden Devlet aracın ülkesi üzerinden geçeceği Devleti
haberdar edecek ve 14 üncü maddede belirtilen belgelerden birinin mevcut
olduğunu bildirecektir. Planlanmamış bir inişi halinde, işbu bildirim 18 inci
maddede sözü edilen geçici tutuklama etkisini doğuracak ve Talep Eden Devlet
nizamî bir transit talebinde bulunacaktır.
(b) Aracın inmesi
amaçlanıyorsa, Talep Eden Devlet nizamî bir transit talebinde bulunacaktır.
Madde 24
Uygulanacak Yasalar
İade ve geçici tutuklama
ile ilgili işlemler sadece İstenilen Devletin yasalarına uygun olarak yerine
getirilecektir.
Madde 25
Suçluların İadesi Konusunda Karşılıklı Hukukî Yardımlaşma
Sözleşen Devletlerden her
biri, yasaların izin verdiği ölçüde, iade isteminin yapıldığı suçla ilgili
cezaî konularda birbirlerine en geniş anlamda yardımda bulunacaktır.
Madde 26
Dil
İşbu Anlaşmanın
uygulanmasında, Sözleşen Devletler kendi ulusal dilini (dillerini) kullanacak
ve ilgili belgelerin İngilizce’ye yapılmış onaylı çevirilerini ekleyeceklerdir.
Madde 27
Masraflar
1. İade nedeniyle
İstenilen Devletin sınırları içinde yapılan masraflar bu Devlet tarafından
karşılanacaktır.
2. Ülkesi üzerinden
transit geçit talebinde bulunulan Devletin sınırları içinde transit geçiş
nedeniyle ortaya çıkan masraflar Talep Eden Devlet tarafından karşılanacaktır.
Madde 28
Uluslararası Yükümlülükler
İşbu Anlaşma, Sözleşen
Devletlerin taraf oldukları Uluslararası Sözleşmeler/Anlaşmalardan kaynaklanan
haklarını ve yükümlülüklerini etkilemeyecektir.
Madde 29
Onaylama ve Yürürlüğe Giriş
1. İşbu Anlaşma
onaylamaya tâbidir ve onaylama belgelerinin karşılıklı olarak değişimi
tarihinden 30 gün sonra yürürlüğe girecektir.
2. Sözleşen Devletlerden
herbiri diplomatik yollardan diğerine bildirim yapmak suretiyle işbu Anlaşmayı
herhangi bir anda feshedebilir; ve bu tür bir bildirimin yapılması durumunda,
Anlaşma bildirimin alınması tarihinden altı ay sonra yürürlükten kalkacaktır.
Yukarıdaki hükümlere
tanık olmak üzere, Sözleşen Devletlerin Yetkili Temsilcileri işbu Anlaşmayı
imzalayıp mühürlemişlerdir.
Ankara’da 29 Haziran 2001
tarihinde, Türkçe, Hintçe ve İngilizce olarak üç nüsha olarak yapılmıştır, her
üç nüsha aynı ölçüde geçerlidir. Yorumda farklılık olması halinde İngilizce
metin esas alınacaktır.
|
Türkiye
Cumhuriyeti |
Hindistan
Cumhuriyeti |
|
Hükümeti
adına |
Hükümeti
adına |
|
Prof. Dr. Hikmet Sami
TÜRK |
Lal Krishna ADVANI |
|
Adalet
Bakanı |
İçişleri
Bakanı |