Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 321)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve
Turizm ve Dışişleri
Komisyonları Raporları (1/383)
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
13.1.2003 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG/196/279/295 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki
Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak
Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair
Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde Eklenmesi
Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair
Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu
İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun
Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı
Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin
Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna
Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)
Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam
Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan
Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların
Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis
Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması
Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan
Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan
Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü
Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip
Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon
Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat
Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
|
|
|
|
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
3.6.1999 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.11/196-342/2504
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
Not : 1/732 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
9.3.1998 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG/101-1333/1151 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 27.2.1998 tarihinde kararlaştırılan "Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı" ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
GEREKÇE
5 Haziran 1945 tarih ve
4749 sayılı Kanunla tasdik olunan 7 Aralık 1944 tarihli Şikago Milletlerarası
Sivil Havacılık Anlaşmasında ticarî hakların düzenlenmesi konusunda bir
mutabakata ulaşılamamış, bu nedenle ticarî hakların ikili sözleşmeler yoluyla
düzenlenmesi gereği doğmuştur. Gerek Türkiye, gerek diğer devletler 11 Şubat
1946'da ABD ile İngiltere arasında imzalanan Bermuda Anlaşmasına dayanarak
ikili anlaşmalar tesis etmek yoluna gitmişlerdir. Hükümetimiz, ülkemizin
coğrafi durumunu ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin
sağlayacağı çıkarları gözönünde tutarak, aynı zamanda millî sivil
havacılığımızı teşvik ve kalkındırmak amacıyla bugüne kadar birçok ülke ile
hava taşımacılığı anlaşması imzalamıştır. Türkiye'nin yaptığı bu anlaşmalar
Bermuda tipine uygun olup, esas olarak çerçeve anlaşması niteliğindedir ve
karşılıklılık esasına dayanmaktadır. Bu meyanda, Hükümetimiz ile Güney Afrika
Cumhuriyeti Hükümeti arasında 23 Ocak 1998 tarihinde Pretoria'da bir Hava
Taşımacılığı Anlaşması imzalanmıştır.
Türkiye ile Güney Afrika
arasında imzalanan bu Anlaşma, hava trafiği ile ilgili millî kanun ve nizamlara
uyulmak şartı ile iki ülke arasındaki ve ötesindeki hava seferlerinin
yapılmasını öngörmektedir.
Bu Anlaşma, iki ülke
arasındaki ekonomik, kültürel ve turizm alanlarındaki işbirliğinin daha ileri
bir düzeye getirilmesini sağlamak bakımından faydalı bulunmaktadır.
Bayındırlık, İmar,
Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma |
21.2.2003 |
|
|
ve Turizm Komisyonu |
|
|
|
Esas No. : 1/383 |
|
|
|
Karar No.: 17 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 20.1.2003
tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen "Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı"
Komisyonumuzun 19.2.2003 tarihli 6 ncı Birleşiminde Dışişleri ve Ulaştırma
Bakanlığı temsilcilerinin de katılımı ile incelenip görüşüldü.
1944 tarihli Şikago
Milletlerarası Sivil Havacılık Anlaşmasında ticarî hakların düzenlenmesi
konusunda bir mutabakata varılamadığından ticarî hakların ancak ikili
sözleşmeler yoluyla düzenlenmesi gereği doğmuştur. Bunu takiben de 1946'da ABD
ile İngiltere, Bermuda'da aralarında ikili anlaşma tesis etmişlerdir.
Türkiye de Bermuda
Anlaşması tipini örnek alarak pek çok ülke ile hava taşımacılığı anlaşması
imzalamıştır.
Çerçeve anlaşması
niteliğinde olan ve karşılıklılık esasına dayanan bu anlaşmalardan biri de
Hükümetimiz ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti arasında 23 Ocak 1998
tarihinde Pretoria'da imzalanan Hava Taşımacılığı Anlaşmasıdır. Bu Anlaşma ile
iki ülke arasındaki hava seferlerinin ilgili millî kanun ve nizamlara uyularak
yapılması öngörülmektedir.
Komisyonumuz, yapılan
görüşmeler sonucunda iki ülke arasındaki ekonomik, kültürel ve turizm
alanlarındaki işbirliğini daha da ileri bir düzeye getirecek bu Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısını müspet mütalaa ederek
kabul etmiştir.
Raporumuz, havalesi
gereği esas komisyon olan Dışişleri Komisyonuna tevdi edilmek üzere Yüksek
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Adem Baştürk |
İbrahim Köşdere |
Mustafa Demir |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Samsun |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ayhan Zeynep Tekin |
Naci Aslan |
Ahmet Yaşar |
|
|
Adana |
Ağrı |
Aksaray |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Feyzi Berdibek |
Kemal Demirel |
Osman Aslan |
|
|
Bingöl |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü Demirbağ |
Mustafa Ilıcalı |
Ahmet Uzer |
|
|
Elazığ |
Erzurum |
Gaziantep |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mevlüt Coşkuner |
Recep Koral |
Mehmet Parlakyiğit |
|
|
Isparta |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Yıldırım |
Niyazi Özcan |
Muharrem Doğan |
|
|
Kastamonu |
Kayseri |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Recep Yıldırım |
Hasan Güyüldar |
|
|
Muğla |
Sakarya |
Tunceli |
Dışişleri Komisyonu Raporu
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
|
|
Dışişleri Komisyonu |
|
23.12.2003 |
|
|
Esas No. :1/383 |
|
|
|
|
Karar No. : 142 |
|
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı, Komisyonumuzun 11 Aralık 2003 tarihli 25 inci toplantısında Dışişleri Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Hava trafiği ile ilgili
milli kanun ve nizamlara uyulmak şartı ile iki ülke arasında hava seferleri
yapılmasını öngören Anlaşma Komisyonumuzca benimsenmiş ve Tasarı aynen kabul
edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Hüseyin Kansu |
Eyyüp Sanay |
A. Müfit Yetkin |
|
|
İstanbul |
Ankara |
Şanlıurfa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Özyol |
Mehmet Güner |
Mustafa Dündar |
|
|
Adıyaman |
Bolu |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. İhsan Arslan |
Mehmet Eraslan |
Mehmet B. Denizolgun |
|
|
Diyarbakır |
Hatay |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şükrü Mustafa Elekdağ |
Fikret Ünlü |
Ufuk Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan Ören |
Nihat Eri |
Osman Seyfi |
|
|
Manisa |
Mardin |
Nevşehir |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Süleyman Gündüz |
Öner Ergenç |
|
|
|
Sakarya |
Siirt |
|
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ ARASINDA HAVA TAŞI-MACILIĞI ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN
BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 23 Ocak 1998
tarihinde Pretoria'da imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşması" nın
onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ ARASINDA HAVA TAŞI-MACILIĞI ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN
BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Mesut Yılmaz |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Millî
Sav. Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bakanı |
|
|
B. Ecevit |
İ. Sezgin |
G. Taner |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
H. Özkan |
Y. Seçkiner |
I. Saygın |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
Prof. Dr. S. Yıldırım |
R. Serdaroğlu |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
M. Gürdere |
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
Prof. Dr. A. Andican |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
Dr. I. Çelebi |
M. Yılmaz |
R. Şahin |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
B. Kara |
C. Kavak |
E. Aşık |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
R. K. Yücelen |
H. Gemici |
M. Batallı |
|
|
Adalet
Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
Dışişleri
Bakanı V. |
|
|
O. Sungurlu |
M. Başesgioğlu |
Prof. Dr. Ş. S.Gürel |
|
|
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
|
|
Z. Temizel |
H. Uluğbay |
Y. Topçu |
|
|
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı V. |
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
|
|
H. İ. Özsoy |
R. Şahin |
M. Taşar |
|
|
Çalışma
ve Sos. Güv. Bak. |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
Enerji
ve Tabiî Kay. Bakanı V. |
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
Y. Erez |
İ. Gürdal |
|
|
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
Orman
Bakanı |
|
|
İ. Talay |
İ. Gürdal |
E. Taranoğlu |
|
|
|
Çevre
Bakanı |
|
|
|
|
Dr. İ. Aykut |
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
İLE
GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ
ARASINDA
HAVA TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASI
Bundan böyle işbu metin
içinde Âkit Taraflar olarak anılacak olan Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti'nin her ikisi de 7 Aralık 1944 yılında Şikago'da
imzaya açılmış olan Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesinin tarafları ve
Uluslararası Hava Seferleri Transit Anlaşması'nı tanıyan ülkeler olarak
ülkeleri arasında ve ötesinde hava seferleri kurmak amacıyla bir anlaşma yapmak
arzusuyla;
AŞAĞIDAKİ MADDELERDE
ANLAŞMIŞLARDIR :
MADDE 1
TANIMLAR
1. Aşağıda yazılı
terimler bağlam başka türlü gerektirmedikçe, bu Anlaşma amaçları bakımından,
tanımlanmış bulunmaktadır :
a) "Sözleşme"
terimi 7 Aralık 1944 tarihinde Şikago'da imzaya açılan Uluslararası Sivil
Havacılık Sözleşmesini ifade eder ve bu sözleşmenin 90 ıncı maddesine göre
benimsenmiş olan Ekleri ve 90 ve 94'üncü maddelerine göre Ek veya sözleşmede
yapılan ve her iki Âkit Tarafca kabul edilmiş herhangi bir değişikliği de kapsar.
b) "Havacılık
makamları" Türkiye Cumhuriyeti bakımından Ulaştırma Bakanı'nı ve bu Bakan
tarafından yürütülmekte olan fonksiyonları ifaya yetkilendirilmiş herhangi bir
kişi veya organı; Güney Afrika Cumhuriyeti bakımından, sivil havacılıktan sorumlu
Bakanı veya bu Anlaşmayı ilgilendiren herhangi bir özel fonksiyonu ifaya
yetkilendirilmiş herhangi bir kişi veya organı ifade eder;
c) "Mutabık kalınan
seferler" terimi işbu Anlaşmanın I. Ek'inde belirtilmiş bulunan hatlar
üzerinde yolcu ve kargonun mutabık kalınan kapasite haklarına uygun olarak
nakliyatı için yapılan tarifeli hava seferlerini ifade eder; ve
"belirtilmiş hat" işbu Anlaşmanın I. Ek'inde belirtilmiş bulunan bir
hattı ifade eder;
d) "Tayin edilen
havayolu işletmeleri" işbu Anlaşmanın 3'üncü maddesine göre tayin edilmiş
ve yetkilendirilmiş bulunan havayolu işletmelerini ifade eder.
e) "Kapasite
terimi";
- bir uçakla ilgili
olarak bir yol veya yol kesimi üzerinde o uçağın ücretle taşıyabildiği yükü;
- belli bir hava
seferiyle ilgili olarak, o seferde kullanılan uçağın kapasitesinin belli bir
süre içinde ve hat veya hat kesimi üzerinde yaptığı sefer adedi ile çarpımını
ifade eder.
f) "Hava
seferi" uluslararası hava seferi; "havayolu işletmesi" ve
"trafik amaçları dışındaki iniş (teknik iniş)" terimlerinin anlamları
kendilerine sözleşmenin 96 ncı Maddesinde ifade edilen anlamları taşır.
g) "Ücret
tarifesi" terimi yolcu, bagaj veya yük (posta hariç) taşınması için
alınacak fiyatları ifade eder; bu fiyatlara bu taşıma ile birlikte sağlanacak
önemli ek menfaatler ve kişilerin taşınması için bilet satışları veya yük
taşınması için buna benzer muamele üzerinden ödenecek komisyonlar da dahildir.
Taşıma fiyatı veya komisyon ödenmesine ilişkin uygulamayı düzenleyen şartları
da kapsar.
h) "Ülke" veya
'"toprak" terimi sözleşmesinin 2 nci maddesinde belirtilmiş olan
anlamı haizdir; ve
i) "Trafik"
terimi yolcu, bagaj, yük ve posta demektir.
2. İşbu Anlaşmanın EK
(leri) Anlaşmanın ayrılmaz bir parçasını oluşturur.
MADDE 2
TRAFİK HAKLARI
1. Her bir Âkit Taraf
diğerine, bu Anlaşmanın I. Ekinde belirtilen hatlarda tarifeli Uluslararası
Hava Seferleri kurması amacıyla, bu anlaşmada belirtilen hakları tanır. Herbir
Âkit Tarafça tayin olunan havayolları, belirtilen bir hatta mutabık kalınan bir
seferi işletirken, aşağıdaki haklara sahip olacaklardır.
a) Diğer Âkit Tarafın
ülkesi üzerinden inmeksizin uçmak;
b) Sözkonusu ülke
içerisinde teknik iniş yapmak; ve
c) Yolcu, yük ve posta
şeklindeki uluslararası trafiği bırakmak ve almak amacıyla, sözkonusu ülke içerisinde,
o hat için bu Anlaşmanın I. Ekinde belirtilen noktalara iniş yapmak.
2. Bu maddenin 1 inci
fıkrasındaki hiçbir husus, bir Âkit Tarafın havayolu işletmelerine, diğer Âkit
Taraf ülkesinde bu diğer tarafın ülkesindeki başka bir noktaya ücret veya kira
karşılığı taşınmak üzere yolcu, yük ve posta almak hakkını verdiği şeklinde
anlaşılamaz.
MADDE 3
İŞLETME YETKİLERİ
1. Her bir Âkit Taraf,
diğer Âkit Tarafa, belirtilen hatlarda mutabık kalınan seferleri işletmesi
amacıyla bir havayolu işletmesini ve/veya işletmelerini tayin ettiğini ve bir
havayolu işletmesinin tayinini geri aldığını veya değiştirdiğini, diplomatik
kanallardan yazılı olarak bildirmek hakkına sahip olacaktır.
2. Diğer Âkit Taraf bir
tayin bildirimi aldığında, 3 üncü ve 4 üncü fıkra hükümlerine tabi olarak,
tayin edilen havayolu işletmesine ilgili işletme yetkilerini gecikmeden
tanıyacaktır.
3. Âkit Taraflardan
birinin yetkili havacılık makamları, öteki Tarafın tayin ettiği havayolu
işletmesinden, uluslararası hava seferlerinin işletilmesinde bu makamların
normal ve makul şekilde uyguladıkları kanun ve yönetmeliklerde emredilen
şartları yerine getirebilecek vasıfları haiz bulunduğu hususunda, kendilerini
tatmin etmesini isteyebilir.
4. Âkit Taraflardan
herbiri, tayin edilmiş bir havayolu işletmesinin esas mülkiyetinin ve etkili
kontrolünün bu havayolu işletmesini tayin eden Âkit Tarafın veya uyruklarının
elinde bulunduğuna kanaat getirmediği
hallerde, 2 nci fıkrada sözü edilen işletme yetkilerini tanımayı reddedebilir,
veya bu havayolu işletmesinin 2 nci maddede belirtilen haklarının
kullanılmasına gerekli gördüğü kayıtları koyabilir.
5. Bir havayolu işletmesi
böylece tayin edilip kendisine yetkilendirildiğinde kapasite hakkı üzerinde
anlaşmaya varılmış bulunması ve 10 uncu ile 13 üncü Madde ve EK II hükümlerine
göre oluşturulan bir ücret ve uçuş tarifesinin o sefer açısından yürürlükte
bulunması şartıyla mutabık kalınan seferleri işletmeye herhangi bir zamanda
başlayabilir.
6. Mutabık kalınan
seferlerde uçak işletilmesi ve yolcu, yük ve posta taşınmasına ilişkin teknik
ve ticarî konular, yani tarifeler, uçuş sıklığı (frekansı) uçak tipleri Âkit
Tarafların havacılık makamlarının onayına sunulacaktır.
MADDE 4
İŞLETME YETKİLERİNİN
İPTALİ VE ASKIYA ALINMASI
1. Âkit Taraflardan
herbiri, aşağıdaki hallerde, öteki Âkit Tarafça tayin edilen bir havayolu
işletmesine verilmiş bulunan işletme yetkisini geri almak veya 2 nci maddede
belirtilen hakların kullanılmasını durdurmak veya bu hakların kullanılmasına
gerekli gördüğü kayıtları koymak hakkına sahip olacaktır :
a) O havayolu
işletmesinin esas mülkiyetinin veya fiili kontrolünün havayolunu tayin eden
Âkit Tarafın veya uyruklarının elinde bulunduğuna dair kanaat getirmemesi, veya
b) O havayolu
işletmesinin kendisine bu hakları tanıyan Âkit Tarafın kanun ve
yönetmeliklerine uymaması, veya
c) Havayolu işletmesinin
başka bir şekilde bu Anlaşmada belirtilen şartlara uygun olarak işletme
yapmaması,
hallerinde.
2. Bu maddenin 1 inci
fıkrasında belirtilen ve hakların geri alınması, tatbikatının durdurulması veya
kayıtlar konulması hususlarında derhal bir işlem yapılması, kanun ve
yönetmeliklerin daha fazla ihlâl edilmesinin önlenmesi için şart değilse, böyle
bir hak ancak Âkit Tarafların havacılık makamları arasındaki istişareden sonra
kullanılacaktır. Bu istişareler, bu yoldaki ihbarın alınmasından itibaren 30
gün içinde yapılacaktır.
MADDE 5
GİRİŞ VE ÇIKIŞ İZNİ
KANUNLARI VE YÖNETMELİKLERİ
1. Bir Âkit Tarafın,
uluslararası hava seyrüseferi yapan uçakların ülkeye giriş, kalkış ve çıkışları
veya bu uçakların topraklarında kalış süresi içinde işletimi ve seyrüseferi ile
ilgili kanunlar ve yönetmelikler, milliyet farkı gözetmeksizin her iki Âkit
Tarafın uçaklarına uygulanacaktır; ve bu kanunlar ve yönetmelikler o Âkit
Tarafın toprakları içindeyken veya ayrılırken yahut girerken böyle bir uçak
tarafından uyulacaktır.
2. Bir Âkit Tarafın,
uçakta taşınan yolcu, mürettebat, kargo ve postanın ülkeye kabulü, ülkede
kalışı veya ülkeden ayrılışına ilişkin yasa ve yönetmeliklerine, örneğin gümrük
giriş çıkışı, göç, pasaport ve sağlık
kontrolü ile ilgili yönetmelikleri, o yolcu, mürettebat, kargo ve posta
tarafından veya onlar adına o Âkit Tarafın topraklarına girişte, topraklarından
çıkışta ve toprakları içinde iken uyulacaktır.
3. Tesisleri ve teknik
kolaylıkları ve hizmetleri dahil her hava limanının kullanılması ile ilgili
ücretler ve diğer harçlar ve hava seyrüsefer tesislerinin, haberleşme
tesislerinin ve hizmetlerinin kullanım ücretleri benzer uluslararası hava
seferleri yapan başka Devletlerin tayin edilmiş havayolu işletmelerince
ödenenlerden daha yüksek tutulmayacaktır.
MADDE 6
GÜMRÜKTEN VE DİĞER
RESİMLERDEN VE VERGİLERDEN MUAFİYET
1. Âkit Taraflardan
herbirinin tayin edilen havayolu işletmeleri tarafından uluslararası seferlerde
işletilen uçaklar ve bu uçaklarda bulunan mutat donatım, akaryakıt ve yağlama
yağları ve (yiyecek, içecek ve tütün dahil) uçak levazımatı da, öteki Âkit
Taraf Ülkesine varışta, tekrar yurtdışına çıkarılıncaya kadar uçakta kalmak
veya öteki Âkit Taraf Ülkesi üzerindeki uçuşun bir kısmında kullanılmak
kaydıyla, bütün gümrük vergileri, muayene ücretleri ve diğer rüsum ve
vergilerden bağışık tutulacaktır.
2. Aşağıdakilerde yapılan
hizmetler karşılığı alınacak ücretler hariç aynı rüsum ve vergilerden bağışık
tutulacaktır;
a) Âkit Taraflardan
birinin ülkesinde, bu taraf yetkili makamlarınca tespit edilen miktarları
aşmamak ve öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin uluslararası
bir seferinde çalıştırılan uçaklarında kullanılmak üzere uçağa alınan uçak
levazımatı;
b) Âkit Taraflardan
birinin ülkesine, öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin
uluslararası seferlerinde kullanılan uçakların bakım ve onarımı için sokulan
yedek parçalar; ve
c) Uçağa alındığı Âkit
Taraf ülkesi üzerinde yapılacak uçuşun bir kısmında kullanılacak bile olsa,
öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesi tarafından uluslararası
seferlerde işletilen uçakların ikmaline ayrılmış olan akaryakıt ve yağlama
yağları.
Yukarıdaki (a) (b) ve (c)
tali fıkralarda sözü edilen maddelerin gümrük nezaret veya kontrolü altında
tutulması gerekebilir.
MADDE 7
NORMAL HAVACILIK
TEÇHİZATI İLE TÜKETİM MADDELERİNİN DEPOLANMASI
Âkit Taraflardan birinin
tayin edilen havayolu şirketinin uçaklarında bulundurulan malzeme ve tüketim
maddeleri gibi normal olarak uçakta taşınan teçhizat da öteki Âkit Taraf
ülkesinde, ancak o ülkenin gümrük makamlarının müsaadesi ile boşaltılabilir.
Böyle bir durumda, bunlar tekrar yurtdışına götürülünceye veya başka bir
şekilde gümrük yönetmeliklerine göre elden çıkarılıncaya kadar sözü edilen
yetkili makamların nezaretinde bulundurulabilir.
MADDE 8
DİREKT TRANSİT TRAFİĞİ
Âkit Taraflardan birinin
ülkesinden direkt transit geçen ve bu amaç için ayrılmış bulunan havalimanı
bölgesinden ayrılmayan yolcu, bagaj ve yükler şiddet, hava korsanlığı ve
kontrole tabi uyuşturucu maddelerin kaçırılmasına karşı güvenlik tedbirleri
konusu dışında basitleştirilmiş bir kontrolden daha fazlasına tabi
tutulmayacaklardır. Direkt transit geçen bagaj ve yükler gümrük vergileri ve
diğer harçlardan bağışık tutulacaklardır.
MADDE 9
MALÎ HÜKÜMLER
1. Tayin edilen her
havayolu işletmesi, diğer Âkit Tarafın ülkesinde doğrudan ve kendi takdirine
göre acentaları vasıtasıyla taşımacılık belgeleri satış ve tanzim hakkına sahip
olacaktır. Bu havayolu şirketleri bu belgeleri satma hakkına sahip olacak ve
herkes bu belgeleri herhangi bir konvertibl dövizle serbestçe satın
alabilecektir.
2. Tayin edilen her
havayolu şirketi, trafik taşımasıyla ilgili yapılan harcamalar düşüldükten
sonra kalan gelir fazlalığını, resmî döviz kuru üzerinden, talep halinde,
çevirme ve ülkesine transfer etme hakkına sahip olacaktır. Âkit Devletler
arasındaki ödeme anlaşmasının bu konuda uygun hükümler içermemesi halinde,
yukarıda bahsedilen transfer, millî kanunlara ve ilgili kambiyo
yönetmeliklerine uygun olarak konvertibl dövizlerle yapılacak ve tayin edilen
havayolu işletmelerinden herbiri öbür Âkit Tarafın ülkesinde yerli para
karşılığında satış yapma hakkına sahip olacaktır.
MADDE 10
KAPASİTE HÜKÜMLERİ
1. Her iki Âkit Tarafın
havayolu işletmelerine, kendi ülkeleri arasında belirtilen hatlarda, mutabık
kalınan seferleri işletmeleri için adil ve eşit imkân sağlanacaktır.
2. Mutabık kalınan
seferlerin işletilmesinde, her Âkit Tarafın tayin edilen havayolu şirketi,
diğer Âkit Tarafın tayin edilen havayolu şirketinin çıkarlarını dikkate alacak,
öyle ki aynı hatların tamamı veya bir kısmı üzerinde bu sonuncusunun sağladığı
seferleri haksız olarak etkilemiş olmasın.
3. Âkit Tarafların tayin
edilmiş havayolu şirketlerinin sağladıkları mutabık kalınan seferler belirtilen
hatlar üzerinde halkın taşıma ihtiyaçları ile yakından ilgili olacak ve
havayolu şirketlerini tayin etmiş Âkit Devlet ülkesinde başlayan veya oraya
yönelik trafiğin mevcut ve makul olarak beklenen taşıma ihtiyaçlarını makul bir
yük faktörü ile karşılayacak bir kapasiteyi sağlamak asıl amaçları olacaktır.
4. Her iki Âkit Tarafın
tayin edilmiş havayollarının mutabık kalınan seferleri işletmeleri koşuluyla,
onlar, belirtilmiş hatlarda yapılacak seferlerin kapasitesi ve sıklığı üzerinde
anlaşacaklardır. Sıklık ve kapasite her iki Âkit Tarafın havacılık makamlarının
onayına bağlı olacaktır. Bu kapasite, trafik talebine göre her iki Âkit Taraf
havacılık makamlarının onayına tâbi olarak zaman zaman ayarlanacaktır.
5. Geçici bir nitelikteki
umulmadık yolcu talebini karşılamak için, tayin edilmiş olan havayolları, bu
Maddenin hükümlerine rağmen, aralarında yolcu talebini karşılamak için gereken
bu tip geçici artışlar hususunda anlaşabilir. Bu tip herhangi bir kapasite artışı
onay için Âkit Tarafların havacılık makamlarına gecikmeksizin bildirilecektir.
6. Âkit Taraflardan
birinin tayin edilmiş havayollarının belirtilmiş hat boyunca üçüncü ülkelerdeki
noktalarda faaliyet göstermekte olduğu durumlarda, yukarıdaki 3 ve 4 üncü
fıkralara uygun olarak belirlenmiş olan kapasiteye ek bir kapasite Âkit
Tarafların havacılık makamları arasındaki anlaşmaya bağlı olarak söz konusu
havayolları tarafından uygulanabilir.
MADDE 11
TEMSİL ETME
Her Âkit Taraf diğer Âkit
Tarafın, tayin edilmiş havayollarına, mutabık kalınmış seferlerin
gerçekleştirilmesi için kendi ülkesine bu tip seferlerin iş hacminin
gerektirdiği teknik ve ticarî personeli getirme ve bulundurma hakkını
verecektir. Yukarıda bahsi geçen personel, bu Âkit Tarafın ülkesine giriş
müsaadesi ve kalma müddeti ile ilgili mevzuatına tâbi olacaktır.
MADDE 12
HAVACILIK GÜVENLİĞİ
1. Âkit Taraflar,
Uluslararası hukuka göre mevcut hak ve yükümlülüklerine uygun olarak, sivil
havacılık güvenliğinin yasadışı müdahalelere karşı korunması amacıyla
birbirlerine karşı üstlendikleri yükümlülüğün, bu Anlaşmanın ayrılmaz bir
parçasını teşkil ettiğini teyid ederler. Âkit Taraflar, uluslararası hukuka
göre mevcut haklarının ve yükümlülüklerinin genel niteliklerini
kısıtlamaksızın, özellikle 14 Eylül 1963 tarihli, Uçaklarda İşlenen Suçlar ve
Diğer Bazı Eylemlere İlişkin Tokyo Sözleşmesi, 16 Aralık 1970 tarihli Uçakların
Yasa-dışı Yollarla Ele Geçirilmesinin Önlenmesine İlişkin Lahey Sözleşmesi, 23
Eylül 1971 tarihli Sivil Havacılık Güvenliğine Karşı İşlenen Suçların
Önlenmesine İlişkin Montreal Sözleşmesi hükümlerine ve Âkit Tarafları bağlayıcı
sivil havacılık güvenliğini düzenleyen diğer herhangi bir çok taraflı anlaşmaya
uygun hareket edeceklerdir.
2. Âkit Taraflar, sivil
uçakların yasa-dışı yollarla ele geçirilmesini önlemek, bu uçakların,
yolcularının ve mürettebatının, havaalanlarının ve hava seyrüsefer tesislerinin
emniyetine karşı diğer yasa-dışı eylemleri ve sivil havacılığın güvenliğine
ilişkin her türlü tehdidi bertaraf etmek üzere, talep halinde birbirlerine
gerekli her türlü yardımda bulunacaklardır.
3. Âkit Taraflar
karşılıklı ilişkilerinde, Âkit Taraflara uygulanabilir olduğu ölçüde,
Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtı tarafından Uluslararası Sivil Havacılık
Sözleşmesine Ek olarak kabul edilen havacılık güvenliği hükümlerine uygun
olarak hareket edeceklerdir. Taraflar, kendi tescilindeki uçak işletmecilerinin
veya işyeri merkezi ülkelerinde bulunan veya ülkelerinde sürekli mukim olan
uçak işletmecilerinin ve ülkelerindeki havaalanı işletmecilerinin söz konusu
havacılık güvenliği hükümlerine uygun hareket etmelerini isteyeceklerdir.
4. Âkit Taraflardan her
biri, söz konusu uçak işletmecilerinin, diğer Âkit Tarafın ülkesine giriş için,
bu ülkeden çıkış için veya bu ülkede kalınan süre zarfında diğer Âkit Tarafça,
yukarıdaki 3 üncü fıkrada atıf yapılan havacılık güvenliği hükümlerine
uymalarının istenebileceği hususunda mutabıktır.
5. Âkit Taraflardan her
biri, kendi ülkesinde uçakların güvenliğinin sağlanması, yolcuların,
mürettebatın el bagajlarının, genel bagajın, kargo ve uçak levazımatının
yükleme ve boşaltma öncesinde ve sırasında kontrolü amacıyla yeterli
tedbirlerin alınmasını ve etkin şekilde uygulanmasını sağlayacaktır. Âkit
Taraflardan her biri, bir tehdidin bertaraf edilmesi amacıyla diğer Âkit
Tarafın makul özel güvenlik tedbirleri alınması yolunda yapacağı herhangi bir
talebi olumlu şekilde dikkate alacaktır.
6. Sivil uçakların
yasa-dışı yollarla ele geçirilmesi olayı veya bu doğrultuda bir tehdidin vuku
bulması veya uçaklara, uçak yolcularına ve mürettebatına, havaalanlarına veya
hava seyrüsefer tesislerine yönelik diğer yasa-dışı müdahalelerin meydana
gelmesi halinde Âkit Taraflar, haberleşmede ve bu tür bir olayın veya olay
tehdidinin süratli ve güvenli biçimde sona erdirilmesini amaçlayan diğer uygun
tedbirlerin alınmasında kolaylık sağlayarak birbirlerine yardımcı olacaklardır.
7. Bu maddenin havacılık
güvenliğine ilişkin hükümlerinin uygulanmasında Âkit Taraflardan biri için
sorunlar ortaya çıkması halinde, Âkit Taraflardan her birinin yetkili havacılık
makamı diğer Âkit Tarafın yetkili
havacılık makamından ivedi istişare talebinde bulunabilecektir.
MADDE 13
TARİFELERİN BELİRLENMESİ
1. Âkit Taraflar havayolu
işletmeleri tarafından diğer Âkit Tarafın ülkesine veya ülkesinden yapılacak
taşımalar için konulacak ücret tarifeleri, işletme maliyeti, makul bir kâr ve
diğer havayolu işletmelerinin tarifeleri gibi tüm ilgili faktörler gözönünde
tutularak makul düzeylerde saptanacaktır.
2. İşbu Anlaşmanın 1 inci
maddesinde ve işbu maddenin 1 inci fıkrasında anılan tarifeler üzerinde,
mümkünse hattın tamamı veya bir kısmı üzerinde işletmecilik yapan diğer
havayolu şirketlerine danışıldıktan sonra her iki Âkit Tarafın tayin edilmiş
havayolu şirketleri arasında anlaşmaya varılacak ve böyle bir anlaşmaya
varılması için, mümkün olduğunda, uluslararası Hava Ulaştırma Birliği'nin
(IATA) tarifelerin belirlenmesine ilişkin usulleri kullanılacaktır.
3. Bu suretle üzerinde
mutabık kalınan ücret tarifeleri, yürürlüğe girmesi teklif edilen tarihten en
az otuz (30) gün önce tarafların Sivil Havacılık Makamlarının onayına
sunulacaktır. Özel durumlarda bu süre, sözü geçen makamların mutabakatı ile
azaltılabilir.
4. Böyle bir onay açıkça
verilebilir. Eğer Tarafların Sivil Havacılık Makamlarından hiçbiri, işbu
maddenin 3 üncü fıkra hükümlerine göre sunulmuş bulunan ücret tarifelerine
sunuş tarihinden itibaren onbeş (15) gün içinde itirazlarını bildirmezse, ücret
tarifeleri tasvip edilmiş telakki olunur. 3 üncü fıkra hükümlerine göre sunuş
müddetinin kısaltılmış olması halinde, Sivil Havacılık Makamları itiraz
müddetinin onbeş (15) günden daha az olmasında mutabık kalabilirler.
5. Eğer bir ücret
tarifesi üzerinde 2 nci fıkra hükümlerine göre anlaşma olmazsa, veya bir taraf
Sivil Havacılık Makamlarının diğer taraf Sivil Havacılık Makamlarına 2 nci
fıkra hükümlerine göre üzerinde anlaşılmış bulunan bir tarifeye itirazını beyan
etmesi halinde, iki taraf Sivil Havacılık Makamları ücret tarifesini karşılıklı
anlaşma ile tespit etmeye çalışacaklardır.
6. Eğer Sivil Havacılık
makamları 3 üncü fıkra hükümlerine göre kendilerine sunulmuş ücret tarifeleri
üzerinde veya 5 inci fıkra hükümlerine göre herhangi bir ücret tarifesinin
tesbiti üzerinde anlaşamazlar ise, anlaşmazlık bu Anlaşmanın 19 uncu maddesi hükümleri
çerçevesinde hal şekline bağlanacaktır.
7. Bu madde hükümlerine
göre tespit edilmiş bir ücret tarifesi, yenisi yapılıncaya kadar yürürlükte
kalacaktır. Yine de, bir ücret tarifesi bu fıkra hükümlerine göre, sona eriş
tarihinden itibaren oniki (12) ay'dan fazla temdit edilemeyecektir.
MADDE 14
BİLGİ VE İSTATİSTİK
Herhangi bir Âkit Tarafın
havacılık makamları diğer Âkit Tarafın havacılık makamlarına, birinci Âkit
Tarafın tayin edilmiş havayolları işletmelerince mutabık kalınan seferlerde
sağlanan kapasitenin gözden geçirilmesi için, makul olarak gerekli
görülebilecek periyodik yahut diğer istatistikî raporları, talepleri üzerine
temin edeceklerdir. Bu raporlar bu havayollarının mutabık kalınan seferlerde
taşımış oldukları yolcu ve yük miktarını ve bu yolcu ve yük trafiğinin
başlangıç ve varış noktalarını belirlemek için gerekli tüm bilgileri
içerecektir.
MADDE 15
İSTİŞARE
1. Yakın bir işbirliği
ruhu içerisinde, Âkit Tarafların havacılık makamları bu Anlaşma hükümlerinin
uygulanmasını ve bunlara tatmin edici uyum veya değişiklik sağlamak amacıyla
zaman zaman birbirlerine danışacaklardır. Başka türlü karşılıklı olarak
kararlaştırılmamışsa bu danışmalara, bu yoldaki talebin alındığı tarihten
itibaren, altmış (60) günlük bir süre içinde başlanacaktır.
MADDE 16
DEĞİŞİKLİKLER
15 inci Madde hükümlerine
göre üzerinde mutabakata varılan değişiklikler Nota Teatisi ile
gerçekleştirilecek ve Âkit Tarafların kendi anayasal gereklerine uymalarından
sonra bu Notalarda gösterilen tarihte yürürlüğe girecektir.
MADDE 17
ÇOK TARAFLI ANLAŞMALARA
UYMA
Bu Anlaşma ve Ek’ (ler) i
Âkit Taraflar için bağlayıcı olabilecek herhangi bir çok taraflı Uluslararası
Sözleşmeye uyabilecek şekilde değiştirilecektir.
MADDE 18
SONA ERME
Âkit Taraflardan her
biri, bu Anlaşmaya son vermek kararında olduğunu her zaman öteki Âkit Tarafa
ihbar edebilir; bu ihbar aynı zamanda Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtına
da ulaştırılacaktır. Bu durumda, sonverme ihbarnameleri karşılıklı mutabakatla
bu süre bitiminden önce geri alınmış, bulunmadıkça Anlaşma ihbarnamenin öteki
Âkit Tarafça alınış tarihinden sonraki oniki (12) ay içinde sona erecektir.
Öteki Âkit Tarafça ihbarnamenin alındığı teyid edilmezse, Uluslararası Sivil
Havacılık Teşkilâtının ihbarnameyi aldığı tarihten ondört (14) gün sonra
alınmış sayılacaktır.
MADDE 19
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
1. Âkit Taraflar arasında
bu Anlaşma ve Ek' (ler) inin yorumlanması veya uygulanması ile ilgili bir
uyuşmazlık çıkarsa, Âkit Taraflar bu uyuşmazlığı önce kendi aralarında müzakere
yoluyla halletmeye çalışacaklardır.
2. Âkit Taraflar,
müzareke yoluyla bir anlaşmaya varamadıkları takdirde, uyuşmazlığı karara
bağlanması için bir şahıs veya teşekküle verme veya Âkit Tarafların her birinin
tayin edeceği birer hakem ve böylece seçilen iki hakemin tayin edeceği bir
üçüncü hakemden kurulu 3 kişilik bir hakem heyetine sunma hususunda mutabık
kalabilirler. Âkit Taraflardan her biri, taraflardan birinin ötekinden
uyuşmazlığın tahkimini isteyen bir ihbarı diplomatik yoldan aldığı tarihten
itibaren altmış (60) gün içinde bir hakem tayin edecek ve üçüncü hakem de
bundan sonraki altmış (60) günlük bir süre içinde seçilecektir. Âkit
Taraflardan herhangi biri verilen süre içerisinde bir hakem tayin edemezse veya
üçüncü hakem belirtilen süre içinde seçilmezse Uluslararası Sivil Havacılık
Teşkilâtı Başkanından durumun gereğine göre, bir veya daha fazla hakemi tayin
etmesini Âkit Taraflardan herhangi biri isteyebilir. Bu durumda üçüncü hakem
üçüncü bir devletin uyruğu olacak ve hakem heyetinin başkanlığını yapacaktır.
3. Âkit Taraflar, 2 nci
fıkraya göre verilecek herhangi bir karara uymayı taahhüt ederler.
4. Eğer Âkit Taraflardan
herhangi birisi, yahut herbir Âkit Tarafca tayin edilmiş olan havayolları 2 nci
fıkraya göre alınmış karara uymazsa ve uymadığı sürece, diğer Âkit Taraf
kusurlu olan Âkit Tarafa bu Anlaşmaya göre vermiş olduğu hak veya ayrıcalıkları
sınırlayabilir, askıya alabilir veya iptal edebilir.
5. Herbir Âkit Taraf
tayin etmiş olduğu hakemin giderlerini karşılayacaktır. Hakem heyetinin nihai
kararına bağlı olarak Âkit Taraflar hakemlik ara giderlerini eşit oranda
karşılayacaklardır.
MADDE 20
BAŞLIKLAR
Madde başlıkları bu
Anlaşmaya sadece müracaat ve kolaylık amacıyla konulmuştur ve hiçbir surette bu
Anlaşmanın amaç ve kapsamının sınırını çizmez, kısıtlamaz veya tarif etmez.
MADDE 21
TESCİL
Bu Anlaşma ve bütün
değişiklikleri, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtı nezdinde tescil
ettirilecektir.
MADDE 22
YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ
Bu Anlaşma, her Âkit
Tarafın Anayasal hükümlerinin ifasından sonra, bu mealdeki diplomatik
Notalarının teati edildikleri tarihte yürürlüğe girecektir.
Yukarıdakileri tasdiken
aşağıda imzaları bulunan ve Hükümetleri tarafından usulünce yetkilendirilmiş
olan temsilciler işbu Anlaşmayı imza etmişlerdir.
Pretoria'da 1998 yılı Ocak
ayının Yirmiüçüncü (23) gününde, iki nüsha olarak
Türkçe ve İngilizce
dilleri üzerinde düzenlenmiş olup, bütün metinler eşit doğruluktadır.
Uyuşmazlık halinde İngilizce metin muteber olacaktır.
|
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ |
GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ |
|
|
ADINA |
ADINA |
|
|
(İmza) |
(İmza) |
|
|
|
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ VE GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ ARASINDAKİ HAVA TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASININ I. NO. LU EKİ
EK - I
A. HATLAR
BÖLÜM I
1. Türkiye Cumhuriyeti
Hükümetinin tayin ettiği havayolu işletmeleri tarafından her iki yönde üzerinde
sefer yapılacak hatlar :
|
Kalkış |
Ara |
Varış |
İleri |
|
Noktaları |
Noktaları |
Noktaları |
Noktalar |
|
Türkiye |
İki
nokta (daha |
Johannesburg |
İki
nokta |
|
|
sonra
belirlene- |
Cape
Town |
(daha
sonra |
|
|
cektir.) |
|
belirlenecektir.) |
|
|
|
|
|
2. Türkiye'nin tayin
edilen havayolu işletmesi, bu yol üzerinde mutabık kalınan seferlerin Âkit
Tarafların topraklarında başlaması ve bitmesi şartıyla, herhangi bir veya bütün
uçuşlarda ve kendi opsiyonunu kullanarak, yukarıdaki noktalardan herhangi
birisinde durarak bir veya iki yönde seferler işletebilir.
BÖLÜM II
1. Güney Afrika
Cumhuriyeti Hükümeti'nin tayin ettiği havayolu işletmeleri tarafından her iki
yönde üzerinde sefer yapılacak hatlar :
|
Kalkış |
Ara |
Varış |
İleri |
|
Noktaları |
Noktaları |
Noktaları |
Noktalar |
|
Güney
Afrika |
İki
nokta (daha |
İstanbul |
İki
nokta |
|
|
sonra
belirlene- |
(bir
nokta |
(daha
sonra |
|
|
cektir.) |
daha
sonra |
belirlenecek- |
|
|
|
belirlenecektir.) |
tir.) |
2. Güney Afrika'nın tayin
edilen havayolu işletmesi, bu yol üzerinde mutabık kalınan seferlerin Âkit
Tarafların topraklarında başlaması ve bitmesi şartıyla, herhangi bir veya bütün
uçuşlarca ve kendi opsiyonunu kullanarak, yukarıdaki noktalardan herhangi
birisinde durarak bir veya iki yönde seferler işletebilir.
B. ŞARTLAR
1. Âkit Taraflardan herbiri
öbür Âkit Taraf ülkesinin ötesinde veya Âkit Tarafların toprakları arasında
seferlerine ek noktaların ilavesini talep edebilir. Bu talep, öbür Âkit Tarafın
Sivil Havacılık Makamlarının onayına tâbidir.
2. Ara ve ileri
noktalardan herhangi birisine, herbir Âkit Tarafın tayin edilen havayolu
işletmeleri tarafından beşinci trafik hakları kullanmaksızın sefer yapılabilir.
Beşinci trafik haklarının nihai kullanımı konusunda iki Âkit Tarafın havacılık
makamları arasında anlaşmaya varılabilir.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ VE GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ ARASINDAKİ HAVA TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASI'NIN
II. NOLU EKİ
EK- II
UÇUŞ TARİFELERİNİN ONAYI
1. Her Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmesi, her tarife dönemi (yaz ve kış) tarifenin yürürlük
tarihinden otuz (30) gün öncesinden geç olmamak üzere, hava aracı tipinin onayı
da dahil uçuş tarifelerini diğer Âkit Taraf sivil havacılık makamlarının
onayına sunacaktır. Özel durumlarda bu süre adı geçen makamların mutabakatı ile
kısaltılabilir.
2. Her Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmesi tarafından uçuş tarifelerinin diğer Âkit Taraf sivil
havacılık makamlarının onayına sunulmadan önce, her iki Âkit Tarafın havayolu
işletmeleri bunların onayını kolaylaştırmak amacıyla tarifeler konusunda
birbirleriyle danışmalarda bulunacaklardır.
3. Bu uçuş tarifelerini
alan sivil havacılık makamları bunları ya onaylayacak veya değişiklikler teklif
edeceklerdir. Her halükârda, tayin edilen havayolu işletmeleri, tarifeleri
ilgili sivil havacılık makamları tarafından onaylanmadan önce, seferlerine
başlamayacaklardır.
4. Tayin edilen bir
havayolu işletmesinin onaylanmış uçuş tarifeleri üzerinde daha sonra yapılacak
değişiklikler diğer Âkit Taraf sivil havacılık makamının onayına sunulacaktır.