Dönem : 22           Yasama Yılı : 2

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 267)

 

İmar Kanunu ile İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 Sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı ile İçişleri ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm

Komisyonları Raporları (1/624)

 

                         T.C.

            Başbakanlık                19.6.2003

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-434/2778

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 15.5.2003 tarihinde kararlaştırılan “İmar Kanunu ile İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 Sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Ülkemiz bir yandan hızlı nüfus artışı bir yandan da hızlı kentleşme olgusu içerisinde bulunmaktadır. Bu iki olgu teknik ve sosyal alt yapı yatırımlarına büyük kaynaklar ayrılmasını zorunlu kılmaktadır.

İmar planlarında okul alanları ayrılmakta ise de; bu alanların kamulaştırılması büyük meblağlara ulaşmakta, böylece okul ve/veya eğitim tesisi yapımı için ayrılan alanlar ya süresinde bedeli karşılanamadığından kamulaştırılamamakta ya da kamulaştırılsa bile bedellerinin ödenmesinde güçlüklerle karşılanmaktadır.

Eğitim ve öğretime ayrılan bütçe paylarının giderek azalması karşısında, toplumumuzun geleceği açısından önemi tartışılmayacak olan eğitimin kalitesinin düşmesi gibi bir sonuç ortaya çıkabilmektedir.

Çağın gereklerine ayak uydurabilmek ve eğitim kalitesini yükselterek ülkenin bütününde aynı seviyede eğitim verilmesini sağlamak bakımından, okul ve/veya eğitim tesisi yapımına gerekli kaynakların sağlanabilmesi amacıyla 3194 sayılı İmar Kanununun 18 inci maddesinde yapılan değişiklik ile düzenleme ortaklık paylarının % 35'ten % 40'a yükseltilmesi ve bu payların değerlendirilebileceği alanlar arasına okul ve/veya eğitim tesislerinin de eklenmesi öngörülmektedir.

Ayrıca, imar planlarında veya ıslah planlarında kamuya ayrılan alanlarda (yol, meydan, bulvar, park, otopark, resmi kurum alanları, spor alanları, ibadet yeri alanları, karakol ve benzeri alanlar) kalan ve imar uygulamasında imar haklarını alan gecekondu ve yapı sahiplerine mülkiyetleri altında bulunan yapılarını belediye sınırları içerisinde ilgili belediyenin, belediye sınırları dışında valiliğin yazılı ihtarı üzerine otuz gün içinde yıkması ve yapının enkazını kaldırması zorunluluğu getirilmektedir. Ayrıca, valilik veya ilgili belediyenin yazılı ihtarına rağmen, sahibince otuz gün içinde yıkılmayan veya enkazı kaldırılmayan yapıların valilik veya ilgili belediyesi tarafından tebligata gerek kalmaksızın yıkılarak kaldırılacağı ve valilik veya ilgili belediye tarafından enkazlar için ayrıca bedel ödenmeyeceği öngörülmektedir.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde l.- Madde ile, düzenleme ortaklık paylarının % 35'ten % 40'a yükseltilmesi ve söz konusu payların değerlendirilebileceği alanlar arasına okul ve/veya eğitim tesislerinin de eklenmesi öngörülmektedir.

Madde 2.- Madde ile; imar planlarında veya ıslah planlarında kamuya ayrılan alanlarda (yol, meydan, bulvar, park, otopark, resmi kurum alanları, spor alanları ibadet yeri alanları karakol ve benzeri alanlar) kalan ve imar uygulamasında imar haklarını alan gecekondu ve yapı sahiplerine mülkiyetleri altında bulunan yapılarını belediye sınırları içerisinde ilgili belediyenin, belediye sınırlan dışında valiliğin yazılı ihtarı üzerine otuz gün içinde yıkması ve yapının enkazını kaldırması zorunluluğu getirilmektedir. Ayrıca, valilik veya ilgili belediyenin yazılı ihtarına rağmen, sahibince otuz gün içinde yıkılmayan veya enkazı kaldırılmayan yapıların valilik veya ilgili belediyesi tarafından tebligata gerek kalmaksızın yıkılarak kaldırılacağı valilik veya ilgili belediye tarafından enkazlar için ayrıca bedel ödenmeyeceği öngörülmektedir.

Madde 3.- Yürürlük maddesidir.

Madde 4.-Yürütme maddesidir.

İçişleri Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

             İçişleri Komisyonu 4.7.2003

Esas No. : 1/624

Karar No. : 39

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca, 19.6.2003 tarihinde TBMM Başkanlığına sunulan, "İmar Kanunu ile İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı", 23.6.2003 tarihinde TBMM Başkanlığınca, esas komisyon olarak Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna, tali komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilmiş; Komisyonumuz 2.7.2003 tarihli 15 inci toplantısında, İçişleri, Bayındırlık ve İskân ve Adalet bakanlıkları temsilcilerinin de katılımıyla Tasarıyı inceleyip görüşmüştür.

Bilindiği gibi İmar Kanunu, imar sınırları içinde bulunan binalı veya binasız arsa ve arazileri, maliklerinin veya diğer hak sahiplerinin onayı aranmaksızın, birbirleri ile ya da  yol fazlaları ile ya da kamu kurumlarına veya belediyelere ait bulunan yerlerle birleştirmeye; bunları yeniden imar planına uygun ada veya parsellere ayırmaya; müstakil, hisseli veya kat mülkiyeti esaslarına göre hak sahiplerine dağıtmaya ve re'sen tescil işlemlerini yaptırmaya, belediyelerin veya valiliklerin yetkili olduğu hükmünü içermektedir. Belediyeler veya valiliklerce düzenlemeye tâbi tutulan arazi ve arsaların dağıtımı sırasında, bunların yüzölçümlerinden yeteri kadar saha, düzenleme dolayısıyla meydana gelen değer artışları karşılığında, "düzenleme ortaklık payı" olarak düşülebilmektedir. Mevcut düzenlemeye göre bu pay, düzenlemeye tâbi tutulan arazi ve arsaların düzenlemeden önceki yüzölçümlerinin yüzde otuzbeşini geçememektedir. Ayrıca düzenleme ortaklık payları, düzenlemeye tâbi tutulan yerlerin ihtiyacı olan yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi, yeşil saha, cami ve karakol gibi umumi hizmetlerden ve bu hizmetlerle ilgili tesislerden başka maksatlarda kullanılamamaktadır.

Ülkemiz, hızlı nüfus artışı ve hızlı kentleşmeden dolayı, teknik ve sosyal altyapı yatırımlarına büyük kaynak ayırmak zorunda kalmıştır. Çağın gereksinimlerine ayak uydurulabilmesi ve özellikle eğitim tesisi gibi yapılara gerekli kaynakların sağlanabilmesi amacıyla, Tasarıyla, yukarıda belirtilen düzenleme ortaklık payının % 35' ten % 40' a yükseltilmesi öngörülmekte ve bu alanların okul ya da eğitim tesisi için de kullanılabilmesine imkân tanınmaktadır. Ayrıca getirilen düzenlemeyle, imar veya ıslah planlarında kamuya ayrılan alanlarda kalan ve imar uygulamasında imar hakkını alan gecekondu ve yapı sahiplerine, mülkiyetleri altındaki yapıları, yapılacak ihtar üzerine yıkmaları ve yapının enkazını kaldırma yükümlülüğü getirilmekte; yükümlülüğün yerine getirilmemesi durumunda söz konusu yapıların ilgili makamlarca yıkılarak enkazlarının kaldırılması hüküm altına alınmaktadır.

Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmeler sırasında, düzenleme ortaklık payının, % 35'ten, % 40'a yükseltilmesinin, özel mülkiyet sahiplerine büyük fedakarlık yüklediği; kamu hizmetleri için özel mülkiyetlerinin önemli bir kısmını, kamuya bırakmak suretiyle fedakarlığa katlanan arsa sahiplerinden, ortaklık paylarına tekabül eden kısım için bir bedel ödenmesinin hakkaniyetin sağlanması bakımından yerinde olacağı belirtilmiştir.

Cevaben yapılan açıklamalarda,

Uygulamada kamu kuruluşlarına imar planlaması çerçevesinde, kamusal tesisler yapmak için tanınan % 35'lik düzenleme ortaklık payının yetersiz kaldığı; bundan dolayı, belediye başkanlarının, planlamayı sağlıklı yapabilmek için arsa sahipleriyle karşılıklı anlaşarak % 50'lere varan düzenleme ortaklık payı kullandıklarının görüldüğü,

Ülkemizin mali kaynaklarının yetersizliği düşünüldüğünde, özellikle millî eğitim gibi temel kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde, halkımızdan biraz daha fedakarlık beklenmesinin zorunluluk olduğu,

Kamu kurumlarına tanınan % 40 düzenleme ortaklık payının, kamu yararı çerçevesinde, kamu hizmetlerine ayrıldığı,

İmar planlaması yapılması, temel alt yapı faaliyetlerinin tamamlanması ve sosyo-kültürel tesislerin kurulması nedeniyle mülkiyet sahiplerinin arsalarının değer kazandığı düşünüldüğünde, söz konusu fedakarlığın kısmen ya da tamamen karşılanmış olacağı,

Bu nedenle düzenleme ortaklık payı karşılığında bir bedel ödenmesinin uygun olmayacağı,

Belirtilmiştir.

Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerden sonra Tasarı ile gerekçesi benimsenmiş, maddelerinin görüşülmesine geçilmesi kararlaştırılmıştır.

Tasarının düzenleme ortaklık payını % 35'ten % 40'a çıkaran ve kullanım alanını okul ve eğitim tesislerini de kapsayacak biçimde genişleten 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Tasarının 2 nci maddesi, gecekonduların yıkılması yöntemini içermektedir. Komisyonumuzdaki görüşmeler sırasında, kamu kurumlarınca yıkım yapılması ve enkazın kaldırılması durumunda mülk sahiplerinden, yapılan masrafların alınmasına ilişkin bir önerge verilmiştir. Önerge sahipleri, bu suretle hem kamunun kaynaklarının israf edilmemiş olacağını hem de gecekondu yapanlar açısından caydırıcı bir yaptırım konmuş olacağını belirtmişlerdir. Önerge aleyhinde konuşan üyelerimiz, gecekondu sahiplerinin gecekondularının yıkılmasıyla zaten cezalandırılmış olacaklarını ve bu nedenle ayrı bir yaptırım uygulanmasına gerek bulunmadığını belirtmişlerdir. Bu üyelerimiz ayrıca gecekondusu yıkılan kişiden herhangi bir bedel almanın olanaksızlığına işaret ederek bu tür bir düzenlemenin başından ölü doğmaya mahkum olduğunu belirtmişlerdir. Önerge bu gerekçelerle reddedilmiş ve 2 nci madde hükümetten geldiği biçimiyle kabul edilmiştir.

Tasarının yürürlük ve yürütmeye ilişkin 3 ve 4 üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna sunulmak üzere arz olunur.

 

Başkan

Başkanvekili

Kâtip

 

Tevfik Ziyaeddin Akbulut

Ali Sezal

Muharrem Tozçöken

 

Tekirdağ

Kahramanmaraş

Eskişehir

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Küçükaydın

Şevket Gürsoy

Reyhan Balandı

 

Adana

Adıyaman

Afyon

 

Üye

Üye

Üye

 

Şevket Orhan

Ali Yüksel Kavuştu

Mehmet Sait Armağan

 

Bursa

Çorum

Isparta

 

Üye

Üye

Üye

 

Sıdıka Sarıbekir

Nusret Bayraktar

Hakkı Ülkü

 

İstanbul

İstanbul

İzmir

 

Üye

Üye

Üye

 

Serpil Yıldız

Mehmet Siyam Kesimoğlu

Mehmet Sefa Sirmen

 

İzmir

Kırklareli

Kocaeli

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Oksal

Selami Uzun

Şevket Arz

 

Mersin

Sivas

Trabzon

 

 

Üye

 

 

 

Şükrü Önder

 

 

 

Yalova

 

                      
İÇİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

İMAR KANUNU İLE İMAR VE GECEKONDU MEVZUATINA AYKIRI YAPILARA  UYGULANACAK BAZI İŞLEMLER VE 6785 SAYILI İMAR KANUNUNUN BİR     MADDESİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK             YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TASARISI

 

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 


Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

      Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve                7.10.2003

             Turizm Komisyonu

Esas No. : 1/624

Karar No. : 40

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca, 19.6.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan, Başkanlıkça esas komisyon olarak 23.6.2003 tarihinde Komisyonumuza havale edilen 1/624 esas numaralı “İmar Kanunu ile İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 Sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 30.7.2003 tarihli 17 nci Birleşiminde Hükümeti temsilen Millî Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Millî Eğitim, İçişleri, Bayındırlık ve İskân, Çevre ve Orman ve Adalet bakanlıkları temsilcileri ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in de katılımıyla incelenip görüşülmüştür.

Tasarı ile;

- Arsa düzenleme ortaklık paylarının % 35’ten % 40’a yükseltilmesi öngörülmekte,

- Bu alanların okul için de kullanılabilmesine imkân tanınmakta,

- Yapılan ibare değişiklikleri ile yürürlükteki diğer mevzuat hükümleriyle uyum sağlanması amaçlanmakta,

- İmar veya ıslah planlarında kamuya ayrılan alanlarda kalan ve imar uygulamasından yararlanan gecekondu ve yapı sahiplerine, mülkiyetleri altındaki yapıları, yapılacak ihtar üzerine yıkmaları ve yapının enkazını kaldırma yükümlülüğü getirilmekte,

- Yükümlülüğün yerine getirilmemesi durumunda söz konusu yapıların ilgili makamlarca yıkılarak enkazlarının kaldırılması hüküm altına alınmakta, enkaz bedeli ödemesi uygulamasına son verilmektedir.

Tasarının Komisyonumuzdaki görüşmelerinde Millî Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik tarafından yapılan açıklamalarda;

- Bu düzenleme ile belediyelere verilen arsa ortaklık payı düzenleme yetkisi içine devlet okullarının da dahil edilerek; devletin çok yüksek meblağlara ulaşan arsa bedelleri ödemesinin önüne geçileceği,

- Sekiz yıllık eğitimle ilgili 4306 sayılı yasa yürürlüğe girdiğinde 2000 yılı için hedeflenen 30 öğrencilik sınıfların günümüzde dahi sağlanamadığı, bu nedenle yeni okullara ihtiyaç bulunduğu,

- 4842 sayılı yasa ile birlikte işadamlarının okul yapmak için bakanlıklarından yoğun bir şekilde arsa talep ettikleri,

- Sadece bu Kanunun uygulanmasıyla okul ihtiyacının karşılanmasının mümkün olmadığı, gelecek yardım ve hibelerle de okul yeri ihtiyaçlarının giderileceği,

İfade edilmiştir.

Tasarının tümü üzerindeki görüşmeleri müteakiben maddelerine geçilmesi kararlaştırılmıştır.

Tasarının çerçeve 1 inci maddesi; bu madde ile değiştirilen 3194 sayılı İmar Kanununun 18 inci maddesinin 3 üncü fıkrasında geçen “okul ve/veya eğitim tesisi” ibaresi, bu değişiklikle arzulanan amaca hizmet edecek daha açık ve daha uygun bir ifade olması nedeniyle “Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaöğretim kurumları” şeklinde değiştirilerek kabul edilmiştir.

Tasarının çerçeve 2 nci maddesi ile 3 ve 4 üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere saygı ile arz olunur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Adem Baştürk

İbrahim Köşdere

Mustafa Demir

 

Kayseri

Çanakkale

Samsun

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Mehmet Sarı

Ayhan Zeynep Tekin

Feyzi Berdibek

 

Gaziantep

Adana

Bingöl

 

Üye

Üye

Üye

 

Kemal Demirel

Osman Aslan

Zülfü Demirbağ

 

Bursa

Diyarbakır

Elazığ

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Ilıcalı

Ahmet Uzer

Mevlüt Coşkuner

 

Erzurum

Gaziantep

Isparta

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Parlakyiğit

Mehmet Yıldırım

Niyazi Özcan

 

Kahramanmaraş

Kastamonu

Kayseri

 

Üye

Üye

Üye

 

O. Seyfi Terzibaşıoğlu

Recep Yıldırım

Asım Aykan

 

Muğla

Sakarya

Trabzon


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

 

İMAR KANUNU İLE İMAR VE GECEKONDU MEVZUATINA AYKIRI YAPILARA UYGULANACAK BAZI İŞLEMLER VE 6785 SAYILI İMAR KANUNUNUN BİR MADDESİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN

KANUN TASARISI

 

MADDE 1. - 3.5.1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 18 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “otuzbeşini” ibaresi “kırkını” olarak ve aynı maddenin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Düzenleme ortaklık payları, düzenlemeye tâbi tutulan yerlerin ihtiyacı olan okul ve/veya eğitim tesisi, yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi, yeşil saha, ibadet yeri ve karakol gibi umumî hizmetlerden ve bu hizmetlerle ilgili tesislerden başka maksatlarla kullanılamaz.”

MADDE 2. - 24.2.1984 tarihli ve 2981 sayılı İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 Sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanunda yer alan “cami” ibareleri “ibadet yeri” olarak değiştirilmiş, aynı Kanunun 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin ikinci paragrafının son cümlesi madde metninden çıkarılmış ve bu paragraftan sonra gelmek üzere aşağıdaki paragraf eklenmiştir.

“İmar planlarında veya ıslah planlarında kamuya ayrılan alanlarda (yol, meydan, bulvar, park, otopark, resmî kurum alanları, spor alanları, ibadet yeri alanları, karakol ve benzeri alanlar) kalan ve imar uygulamasında imar haklarını alan gecekondu ve yapı sahipleri mülkiyetleri altında bulunan yapılarını belediye sınırları içerisinde ilgili belediyenin, belediye sınırları dışında valiliğin yazılı ihtarı üzerine otuz gün içinde yıkarak, yapının enkazını kaldırmak zorundadır. Valilik veya ilgili belediyenin yazılı ihtarına rağmen, sahibince otuz gün içinde yıkılmayan veya enkazı kaldırılmayan yapılar valililk veya ilgili belediyesi tarafından ayrıca bir tebligata gerek kalmaksızın yıkılarak kaldırılır. Valilik veya ilgili belediye tarafından enkazlar için ayrıca bedel ödenmez.”

MADDE 3. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

İMAR KANUNU İLE İMAR VE GECEKONDU MEVZUATINA AYKIRI YAPILARA UYGULANACAK BAZI İŞLEMLER VE 6785 SAYILI İMAR KANUNUNUN BİR MADDESİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN

KANUN TASARISI

 

MADDE 1. - 3.5.1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 18 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “otuzbeşini” ibaresi “kırkını” olarak ve aynı maddenin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Düzenleme ortaklık payları, düzenlemeye tâbi tutulan yerlerin ihtiyacı olan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaöğretim kurumları, yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi, yeşil saha, ibadet yeri ve karakol gibi umumî hizmetlerden ve bu hizmetlerle ilgili tesislerden başka maksatlarla kullanılamaz.”

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

B. Atalay

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

 

B. Atalay

A. Babacan

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

G. Akşit

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı V.

İçişleri Bakanı

Maliye Bakanı

 

A. Aksu

A. Aksu

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

H. Çelik

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

B. Yıldırım

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

 

A. Coşkun

M. H. Güler

E. Mumcu

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe