Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 267)
İmar Kanunu ile İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara
Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 Sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
ile İçişleri ve Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm
Komisyonları Raporları (1/624)
T.C.
Başbakanlık 19.6.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-434/2778
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 15.5.2003 tarihinde kararlaştırılan “İmar Kanunu ile İmar ve
Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 Sayılı
İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Ülkemiz bir yandan hızlı
nüfus artışı bir yandan da hızlı kentleşme olgusu içerisinde bulunmaktadır. Bu
iki olgu teknik ve sosyal alt yapı yatırımlarına büyük kaynaklar ayrılmasını
zorunlu kılmaktadır.
İmar planlarında okul
alanları ayrılmakta ise de; bu alanların kamulaştırılması büyük meblağlara
ulaşmakta, böylece okul ve/veya eğitim tesisi yapımı için ayrılan alanlar ya
süresinde bedeli karşılanamadığından kamulaştırılamamakta ya da kamulaştırılsa
bile bedellerinin ödenmesinde güçlüklerle karşılanmaktadır.
Eğitim ve öğretime
ayrılan bütçe paylarının giderek azalması karşısında, toplumumuzun geleceği
açısından önemi tartışılmayacak olan eğitimin kalitesinin düşmesi gibi bir
sonuç ortaya çıkabilmektedir.
Çağın gereklerine ayak
uydurabilmek ve eğitim kalitesini yükselterek ülkenin bütününde aynı seviyede
eğitim verilmesini sağlamak bakımından, okul ve/veya eğitim tesisi yapımına
gerekli kaynakların sağlanabilmesi amacıyla 3194 sayılı İmar Kanununun 18 inci
maddesinde yapılan değişiklik ile düzenleme ortaklık paylarının % 35'ten % 40'a
yükseltilmesi ve bu payların değerlendirilebileceği alanlar arasına okul
ve/veya eğitim tesislerinin de eklenmesi öngörülmektedir.
Ayrıca, imar planlarında
veya ıslah planlarında kamuya ayrılan alanlarda (yol, meydan, bulvar, park,
otopark, resmi kurum alanları, spor alanları, ibadet yeri alanları, karakol ve
benzeri alanlar) kalan ve imar uygulamasında imar haklarını alan gecekondu ve
yapı sahiplerine mülkiyetleri altında bulunan yapılarını belediye sınırları
içerisinde ilgili belediyenin, belediye sınırları dışında valiliğin yazılı
ihtarı üzerine otuz gün içinde yıkması ve yapının enkazını kaldırması
zorunluluğu getirilmektedir. Ayrıca, valilik veya ilgili belediyenin yazılı
ihtarına rağmen, sahibince otuz gün içinde yıkılmayan veya enkazı kaldırılmayan
yapıların valilik veya ilgili belediyesi tarafından tebligata gerek kalmaksızın
yıkılarak kaldırılacağı ve valilik veya ilgili belediye tarafından enkazlar
için ayrıca bedel ödenmeyeceği öngörülmektedir.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde
l.- Madde ile, düzenleme ortaklık paylarının % 35'ten % 40'a yükseltilmesi ve
söz konusu payların değerlendirilebileceği alanlar arasına okul ve/veya eğitim
tesislerinin de eklenmesi öngörülmektedir.
Madde 2.- Madde ile; imar
planlarında veya ıslah planlarında kamuya ayrılan alanlarda (yol, meydan,
bulvar, park, otopark, resmi kurum alanları, spor alanları ibadet yeri alanları
karakol ve benzeri alanlar) kalan ve imar uygulamasında imar haklarını alan
gecekondu ve yapı sahiplerine mülkiyetleri altında bulunan yapılarını belediye
sınırları içerisinde ilgili belediyenin, belediye sınırlan dışında valiliğin
yazılı ihtarı üzerine otuz gün içinde yıkması ve yapının enkazını kaldırması
zorunluluğu getirilmektedir. Ayrıca, valilik veya ilgili belediyenin yazılı
ihtarına rağmen, sahibince otuz gün içinde yıkılmayan veya enkazı kaldırılmayan
yapıların valilik veya ilgili belediyesi tarafından tebligata gerek kalmaksızın
yıkılarak kaldırılacağı valilik veya ilgili belediye tarafından enkazlar için
ayrıca bedel ödenmeyeceği öngörülmektedir.
Madde 3.- Yürürlük
maddesidir.
Madde 4.-Yürütme
maddesidir.
İçişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
İçişleri
Komisyonu 4.7.2003
Esas No. : 1/624
Karar No. : 39
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından
hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca, 19.6.2003 tarihinde TBMM Başkanlığına
sunulan, "İmar Kanunu ile İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara
Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun
Tasarısı", 23.6.2003 tarihinde TBMM Başkanlığınca, esas komisyon olarak
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna, tali komisyon olarak da
Komisyonumuza havale edilmiş; Komisyonumuz 2.7.2003 tarihli 15 inci
toplantısında, İçişleri, Bayındırlık ve İskân ve Adalet bakanlıkları
temsilcilerinin de katılımıyla Tasarıyı inceleyip görüşmüştür.
Bilindiği gibi İmar Kanunu, imar sınırları
içinde bulunan binalı veya binasız arsa ve arazileri, maliklerinin veya diğer
hak sahiplerinin onayı aranmaksızın, birbirleri ile ya da yol fazlaları ile ya da kamu kurumlarına
veya belediyelere ait bulunan yerlerle birleştirmeye; bunları yeniden imar
planına uygun ada veya parsellere ayırmaya; müstakil, hisseli veya kat
mülkiyeti esaslarına göre hak sahiplerine dağıtmaya ve re'sen tescil
işlemlerini yaptırmaya, belediyelerin veya valiliklerin yetkili olduğu hükmünü
içermektedir. Belediyeler veya valiliklerce düzenlemeye tâbi tutulan arazi ve
arsaların dağıtımı sırasında, bunların yüzölçümlerinden yeteri kadar saha,
düzenleme dolayısıyla meydana gelen değer artışları karşılığında,
"düzenleme ortaklık payı" olarak düşülebilmektedir. Mevcut düzenlemeye
göre bu pay, düzenlemeye tâbi tutulan arazi ve arsaların düzenlemeden önceki
yüzölçümlerinin yüzde otuzbeşini geçememektedir. Ayrıca düzenleme ortaklık
payları, düzenlemeye tâbi tutulan yerlerin ihtiyacı olan yol, meydan, park,
otopark, çocuk bahçesi, yeşil saha, cami ve karakol gibi umumi hizmetlerden ve
bu hizmetlerle ilgili tesislerden başka maksatlarda kullanılamamaktadır.
Ülkemiz, hızlı nüfus artışı ve hızlı
kentleşmeden dolayı, teknik ve sosyal altyapı yatırımlarına büyük kaynak
ayırmak zorunda kalmıştır. Çağın gereksinimlerine ayak uydurulabilmesi ve
özellikle eğitim tesisi gibi yapılara gerekli kaynakların sağlanabilmesi
amacıyla, Tasarıyla, yukarıda belirtilen düzenleme ortaklık payının % 35' ten %
40' a yükseltilmesi öngörülmekte ve bu alanların okul ya da eğitim tesisi için
de kullanılabilmesine imkân tanınmaktadır. Ayrıca getirilen düzenlemeyle, imar
veya ıslah planlarında kamuya ayrılan alanlarda kalan ve imar uygulamasında
imar hakkını alan gecekondu ve yapı sahiplerine, mülkiyetleri altındaki
yapıları, yapılacak ihtar üzerine yıkmaları ve yapının enkazını kaldırma
yükümlülüğü getirilmekte; yükümlülüğün yerine getirilmemesi durumunda söz
konusu yapıların ilgili makamlarca yıkılarak enkazlarının kaldırılması hüküm
altına alınmaktadır.
Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmeler
sırasında, düzenleme ortaklık payının, % 35'ten, % 40'a yükseltilmesinin, özel
mülkiyet sahiplerine büyük fedakarlık yüklediği; kamu hizmetleri için özel
mülkiyetlerinin önemli bir kısmını, kamuya bırakmak suretiyle fedakarlığa
katlanan arsa sahiplerinden, ortaklık paylarına tekabül eden kısım için bir
bedel ödenmesinin hakkaniyetin sağlanması bakımından yerinde olacağı
belirtilmiştir.
Cevaben yapılan açıklamalarda,
Uygulamada kamu kuruluşlarına imar planlaması
çerçevesinde, kamusal tesisler yapmak için tanınan % 35'lik düzenleme ortaklık
payının yetersiz kaldığı; bundan dolayı, belediye başkanlarının, planlamayı
sağlıklı yapabilmek için arsa sahipleriyle karşılıklı anlaşarak % 50'lere varan
düzenleme ortaklık payı kullandıklarının görüldüğü,
Ülkemizin mali kaynaklarının yetersizliği
düşünüldüğünde, özellikle millî eğitim gibi temel kamu hizmetlerinin yerine
getirilmesinde, halkımızdan biraz daha fedakarlık beklenmesinin zorunluluk
olduğu,
Kamu kurumlarına tanınan % 40 düzenleme
ortaklık payının, kamu yararı çerçevesinde, kamu hizmetlerine ayrıldığı,
İmar planlaması yapılması, temel alt yapı
faaliyetlerinin tamamlanması ve sosyo-kültürel tesislerin kurulması nedeniyle
mülkiyet sahiplerinin arsalarının değer kazandığı düşünüldüğünde, söz konusu
fedakarlığın kısmen ya da tamamen karşılanmış olacağı,
Bu nedenle düzenleme ortaklık payı karşılığında
bir bedel ödenmesinin uygun olmayacağı,
Belirtilmiştir.
Tasarının tümü üzerinde yapılan
görüşmelerden sonra Tasarı ile gerekçesi benimsenmiş, maddelerinin
görüşülmesine geçilmesi kararlaştırılmıştır.
Tasarının düzenleme ortaklık payını %
35'ten % 40'a çıkaran ve kullanım alanını okul ve eğitim tesislerini de
kapsayacak biçimde genişleten 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Tasarının 2 nci maddesi, gecekonduların
yıkılması yöntemini içermektedir. Komisyonumuzdaki görüşmeler sırasında, kamu
kurumlarınca yıkım yapılması ve enkazın kaldırılması durumunda mülk
sahiplerinden, yapılan masrafların alınmasına ilişkin bir önerge verilmiştir.
Önerge sahipleri, bu suretle hem kamunun kaynaklarının israf edilmemiş
olacağını hem de gecekondu yapanlar açısından caydırıcı bir yaptırım konmuş
olacağını belirtmişlerdir. Önerge aleyhinde konuşan üyelerimiz, gecekondu
sahiplerinin gecekondularının yıkılmasıyla zaten cezalandırılmış olacaklarını
ve bu nedenle ayrı bir yaptırım uygulanmasına gerek bulunmadığını
belirtmişlerdir. Bu üyelerimiz ayrıca gecekondusu yıkılan kişiden herhangi bir
bedel almanın olanaksızlığına işaret ederek bu tür bir düzenlemenin başından
ölü doğmaya mahkum olduğunu belirtmişlerdir. Önerge bu gerekçelerle reddedilmiş
ve 2 nci madde hükümetten geldiği biçimiyle kabul edilmiştir.
Tasarının yürürlük
ve yürütmeye ilişkin 3 ve 4 üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Raporumuz, Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve
Turizm Komisyonuna sunulmak üzere arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Kâtip |
|
|
Tevfik Ziyaeddin
Akbulut |
Ali Sezal |
Muharrem Tozçöken |
|
|
Tekirdağ |
Kahramanmaraş |
Eskişehir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Küçükaydın |
Şevket Gürsoy |
Reyhan Balandı |
|
|
Adana |
Adıyaman |
Afyon |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şevket Orhan |
Ali Yüksel Kavuştu |
Mehmet Sait Armağan |
|
|
Bursa |
Çorum |
Isparta |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Sıdıka Sarıbekir |
Nusret Bayraktar |
Hakkı Ülkü |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Serpil Yıldız |
Mehmet Siyam Kesimoğlu |
Mehmet Sefa Sirmen |
|
|
İzmir |
Kırklareli |
Kocaeli |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Oksal |
Selami Uzun |
Şevket Arz |
|
|
Mersin |
Sivas |
Trabzon |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Şükrü Önder |
|
|
|
|
Yalova |
|
İÇİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
İMAR KANUNU
İLE İMAR VE GECEKONDU MEVZUATINA AYKIRI YAPILARA UYGULANACAK BAZI İŞLEMLER VE 6785 SAYILI İMAR KANUNUNUN BİR MADDESİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ HAKKINDA
KANUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve 7.10.2003
Turizm
Komisyonu
Esas No. : 1/624
Karar No. : 40
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından
hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca, 19.6.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına sunulan, Başkanlıkça esas komisyon olarak 23.6.2003
tarihinde Komisyonumuza havale edilen 1/624 esas numaralı “İmar Kanunu ile İmar
ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785
Sayılı İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 30.7.2003 tarihli 17 nci
Birleşiminde Hükümeti temsilen Millî Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Millî Eğitim,
İçişleri, Bayındırlık ve İskân, Çevre ve Orman ve Adalet bakanlıkları
temsilcileri ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in de
katılımıyla incelenip görüşülmüştür.
Tasarı ile;
- Arsa düzenleme ortaklık paylarının %
35’ten % 40’a yükseltilmesi öngörülmekte,
- Bu alanların okul için de
kullanılabilmesine imkân tanınmakta,
- Yapılan ibare değişiklikleri ile
yürürlükteki diğer mevzuat hükümleriyle uyum sağlanması amaçlanmakta,
- İmar veya ıslah planlarında kamuya
ayrılan alanlarda kalan ve imar uygulamasından yararlanan gecekondu ve yapı
sahiplerine, mülkiyetleri altındaki yapıları, yapılacak ihtar üzerine yıkmaları
ve yapının enkazını kaldırma yükümlülüğü getirilmekte,
- Yükümlülüğün yerine getirilmemesi
durumunda söz konusu yapıların ilgili makamlarca yıkılarak enkazlarının
kaldırılması hüküm altına alınmakta, enkaz bedeli ödemesi uygulamasına son
verilmektedir.
Tasarının Komisyonumuzdaki görüşmelerinde
Millî Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik tarafından yapılan açıklamalarda;
- Bu düzenleme ile belediyelere verilen
arsa ortaklık payı düzenleme yetkisi içine devlet okullarının da dahil
edilerek; devletin çok yüksek meblağlara ulaşan arsa bedelleri ödemesinin önüne
geçileceği,
- Sekiz yıllık eğitimle ilgili 4306 sayılı
yasa yürürlüğe girdiğinde 2000 yılı için hedeflenen 30 öğrencilik sınıfların
günümüzde dahi sağlanamadığı, bu nedenle yeni okullara ihtiyaç bulunduğu,
- 4842 sayılı yasa ile birlikte
işadamlarının okul yapmak için bakanlıklarından yoğun bir şekilde arsa talep
ettikleri,
- Sadece bu Kanunun uygulanmasıyla okul
ihtiyacının karşılanmasının mümkün olmadığı, gelecek yardım ve hibelerle de
okul yeri ihtiyaçlarının giderileceği,
İfade edilmiştir.
Tasarının tümü üzerindeki görüşmeleri
müteakiben maddelerine geçilmesi kararlaştırılmıştır.
Tasarının çerçeve 1 inci maddesi; bu madde
ile değiştirilen 3194 sayılı İmar Kanununun 18 inci maddesinin 3 üncü
fıkrasında geçen “okul ve/veya eğitim tesisi” ibaresi, bu değişiklikle
arzulanan amaca hizmet edecek daha açık ve daha uygun bir ifade olması
nedeniyle “Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaöğretim kurumları”
şeklinde değiştirilerek kabul edilmiştir.
Tasarının çerçeve 2 nci maddesi ile 3 ve 4
üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Adem
Baştürk |
İbrahim
Köşdere |
Mustafa
Demir |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Samsun |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Sarı |
Ayhan
Zeynep Tekin |
Feyzi
Berdibek |
|
|
Gaziantep |
Adana |
Bingöl |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Kemal
Demirel |
Osman
Aslan |
Zülfü
Demirbağ |
|
|
Bursa |
Diyarbakır |
Elazığ |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa
Ilıcalı |
Ahmet
Uzer |
Mevlüt
Coşkuner |
|
|
Erzurum |
Gaziantep |
Isparta |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Parlakyiğit |
Mehmet
Yıldırım |
Niyazi
Özcan |
|
|
Kahramanmaraş |
Kastamonu |
Kayseri |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
O. Seyfi
Terzibaşıoğlu |
Recep
Yıldırım |
Asım
Aykan |
|
|
Muğla |
Sakarya |
Trabzon |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
İMAR KANUNU
İLE İMAR VE GECEKONDU MEVZUATINA AYKIRI YAPILARA UYGULANACAK BAZI İŞLEMLER VE
6785 SAYILI İMAR KANUNUNUN BİR MADDESİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUNDA
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN
KANUN TASARISI
MADDE 1. - 3.5.1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 18
inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “otuzbeşini” ibaresi “kırkını”
olarak ve aynı maddenin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Düzenleme ortaklık payları, düzenlemeye tâbi tutulan
yerlerin ihtiyacı olan okul ve/veya eğitim tesisi, yol, meydan, park, otopark,
çocuk bahçesi, yeşil saha, ibadet yeri ve karakol gibi umumî hizmetlerden ve bu
hizmetlerle ilgili tesislerden başka maksatlarla kullanılamaz.”
MADDE 2. - 24.2.1984 tarihli ve 2981 sayılı İmar ve
Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 Sayılı
İmar Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında Kanunda yer alan “cami”
ibareleri “ibadet yeri” olarak değiştirilmiş, aynı Kanunun 13 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (b) bendinin ikinci paragrafının son cümlesi madde metninden
çıkarılmış ve bu paragraftan sonra gelmek üzere aşağıdaki paragraf eklenmiştir.
“İmar planlarında veya ıslah planlarında kamuya ayrılan
alanlarda (yol, meydan, bulvar, park, otopark, resmî kurum alanları, spor
alanları, ibadet yeri alanları, karakol ve benzeri alanlar) kalan ve imar
uygulamasında imar haklarını alan gecekondu ve yapı sahipleri mülkiyetleri
altında bulunan yapılarını belediye sınırları içerisinde ilgili belediyenin,
belediye sınırları dışında valiliğin yazılı ihtarı üzerine otuz gün içinde
yıkarak, yapının enkazını kaldırmak zorundadır. Valilik veya ilgili belediyenin
yazılı ihtarına rağmen, sahibince otuz gün içinde yıkılmayan veya enkazı
kaldırılmayan yapılar valililk veya ilgili belediyesi tarafından ayrıca bir
tebligata gerek kalmaksızın yıkılarak kaldırılır. Valilik veya ilgili belediye
tarafından enkazlar için ayrıca bedel ödenmez.”
MADDE 3. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
BAYINDIRLIK,
İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONUNUN
KABUL
ETTİĞİ METİN
İMAR KANUNU
İLE İMAR VE GECEKONDU MEVZUATINA AYKIRI YAPILARA UYGULANACAK BAZI İŞLEMLER VE
6785 SAYILI İMAR KANUNUNUN BİR MADDESİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUNDA
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN
KANUN TASARISI
MADDE 1. - 3.5.1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 18
inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “otuzbeşini” ibaresi “kırkını”
olarak ve aynı maddenin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Düzenleme ortaklık payları, düzenlemeye tâbi tutulan
yerlerin ihtiyacı olan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaöğretim
kurumları, yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi, yeşil saha, ibadet yeri
ve karakol gibi umumî hizmetlerden ve bu hizmetlerle ilgili tesislerden başka
maksatlarla kullanılamaz.”
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
B. Atalay |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
|
G. Akşit |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî Savunma Bakanı V. |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
|
A. Aksu |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
|
H. Çelik |
Z. Ergezen |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B. Yıldırım |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
E. Mumcu |
|
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|