Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 309)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti
Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ve Dışişleri
Komisyonları Raporları (1/411)
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
13.1.2003 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG/196-279/295 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki
Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak
Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir
Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair
Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu
İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun
Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti
Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin
Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı Kullanımı
İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında
Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)
Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam
Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan
Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların
Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis
Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması
Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan
Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan
Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü
Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip
Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon
Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme
Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
|
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
22.3.2000 |
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-26/1432 |
|
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 11.2.2000 tarihinde kararlaştırılan "Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı" ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
TASARI
GEREKÇESİ
5 Haziran 1945 tarih ve
4749 sayılı Kanunla tasdik olunan 7 Aralık 1944 tarihli Şikago Milletlerarası
Sivil Havacılık Anlaşmasında ticarî hakların düzenlenmesi konusunda bir
mutabakata ulaşılamamış, bu nedenle ticarî hakların ikili sözleşmeler yoluyla
düzenlenmesi gereği doğmuştur. Gerek Türkiye, gerek diğer devletler 11 Şubat
1946'da ABD ile İngiltere arasında imzalanan Bermuda Anlaşmasını örnek alarak
ikili anlaşmalar tesis etmek yoluna gitmişlerdir. Hükümetimiz, ülkemizin
coğrafî durumunu ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin
sağlayacağı çıkarları göz önünde tutarak, aynı zamanda millî sivil
havacılığımızı teşvik ve kalkındırmak amacıyla bugüne kadar birçok ülke ile
hava ulaştırma anlaşması imzalamıştır. Türkiye'nin yaptığı bu anlaşmalar
çerçeve anlaşması niteliğindedir ve karşılıklılık esasına dayanmaktadır. Bu
meyanda Hükümetimiz ile Bahreyn Hükümeti arasında 26 Ekim 1998 tarihinde
Ankara'da bir Hava Taşımacılığı Anlaşması imzalanmıştır.
Türkiye ile Bahreyn
arasında gelişmekte olan ilişkilere katkıda bulunmak gayesiyle imzalanan bu
Anlaşma, hava trafiği ile ilgili millî kanun ve nizamlara uyulmak şartı ile iki
ülke arasında hava seferlerinin yapılmasını öngörmekte ve bu alandaki gerekli
hukukî alt yapıyı oluşturmaktadır.
Bu Anlaşma iki ülke
arasındaki ekonomik, kültürel ve turizm
alanlarındaki işbirliğinin daha ileri bir düzeye getirilmesini sağlamak
bakımından faydalı bulunmaktadır.
Bayındırlık, İmar,
Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
|
Bayındırlık, İmar,
Ulaştırma ve |
21.2.2003 |
|
|
Turizm Komisyonu |
|
|
|
Esas No. :1/411 |
|
|
|
Karar No. :18 |
|
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 20.1.2003
tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti
ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 19.2.2003
tarihli 6 ncı Birleşiminde Dışişleri ve Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin de
katılımıyla incelenip görüşüldü.
Komisyonumuz, yapılan
görüşmeler sonucunda ülkemizin coğrafî durumu ve uluslararası hava
taşımacılığının ülkemiz üzerinden geçmesinin sağlayacağı yararlar göz önünde
tutularak imzalanan ve hava trafiği ile ilgili millî kanun ve nizamlara uyulmak
şartı ile iki ülke arasında hava seferlerinin yapılması için gerekli hukukî alt
yapıyı oluşturan bu anlaşmanın onaylanmasının uygun bulunduğuna dair Kanun
tasarısını müspet mütalaa ederek kabul etmiştir.
Raporumuz, havalesi
gereği esas komisyon olan Dışişleri Komisyonuna tevdi edilmek üzere Yüksek
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Adem Baştürk |
İbrahim Köşdere |
Mustafa Demir |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Samsun |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ayhan Zeynep Tekin |
Naci Aslan |
Ahmet Yaşar |
|
|
Adana |
Ağrı |
Aksaray |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Feyzi Berdibek |
Kemal Demirel |
Osman Aslan |
|
|
Bingöl |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü Demirbağ |
Mustafa Ilıcalı |
Ahmet Uzer |
|
|
Elazığ |
Erzurum |
Gaziantep |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mevlüt Coşkuner |
Recep Koral |
Mehmet Parlakyiğit |
|
|
Isparta |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Yıldırım |
Niyazi Özcan |
Muharrem Doğan |
|
|
Kastamonu |
Kayseri |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Recep Yıldırım |
Hasan Güyüldar |
|
|
Muğla |
Sakarya |
Tunceli |
Dışişleri Komisyonu
Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
|
Dışişleri Komisyonu |
16.12.2003 |
|
|
Esas No. :1/411 |
|
|
|
Karar No. :143 |
|
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı, Komisyonumuzun 11 Aralık
2003 tarihli 25 inci toplantısında Dışişleri Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı
temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür. Türkiye ile Bahreyn arasında
gelişmekte olan ilişkilere katkıda bulunmak amacıyla imzalanan, hava trafiği
ile ilgili millî kanun ve nizamlara uyulmak şartı ile iki ülke arasında hava
seferlerinin yapılmasını öngören Anlaşma Komisyonumuzca benimsenmiş ve Tasarı
aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Hüseyin Kansu |
Eyyüp Sanay |
A. Müfit Yetkin |
|
|
İstanbul |
Ankara |
Şanlıurfa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Özyol |
Mehmet Güner |
Mustafa Dündar |
|
|
Adıyaman |
Bolu |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. İhsan Arslan |
Mehmet Eraslan |
Mehmet B. Denizolgun |
|
|
Diyarbakır |
Hatay |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şükrü Mustafa Elekdağ |
Fikret Ünlü |
Ufuk Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan Ören |
Nihat Eri |
Osman Seyfi |
|
|
Manisa |
Mardin |
Nevşehir |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Süleyman Gündüz |
Öner Ergenç |
|
|
|
Sakarya |
Siirt |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE BAHREYN DEVLETİ HÜKÜMETİ ARASINDA HAVA TAŞIMACILIĞI
AN-LAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN
BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 26 Ekim 1998
tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti
Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşması”nın onaylanması uygun
bulunmuştur.
MADDE2. - Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE BAHREYN DEVLETİ HÜKÜMETİ ARASINDA HAVA TAŞIMACILIĞI
AN-LAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN
BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. -Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Devlet Bahçeli |
|
|
|
|
Başbakan V. |
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
En. ve Tab. Kay. Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. C. Ersümer |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
R. Önal |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
S. Somuncuoğlu |
Y. Yalova |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
R. K. Yücelen |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
M. A. İrtemçelik |
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
S. Tantan |
|
|
Dışişleri Bakanı V. |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
K. Aydın |
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. E. Öksüz |
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
Orman Bakanı |
|
|
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
Prof. Dr. N. Çağan |
|
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
F. Aytekin |
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
İLE
BAHREYN DEVLETİ HÜKÜMETİ
ARASINDA
HAVA TAŞIMACILIĞI
ANLAŞMASI
Her ikisi de 7 Aralık
1944 yılında Şikago'da imzaya açılmış olan Uluslararası Sivil Havacılık
Sözleşmesi ve Uluslararası Hava Seferleri Transit Anlaşmasının Tarafları
olmakla, ülkeleri arasında ve ötesinde hava seferleri kurma amacıyla bir
Anlaşma yapmak arzusuyla;
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ve Bahreyn Devleti Hükümeti
Aşağıdaki biçimde
anlaşmışlardır :
MADDE 1
TANIMLAR
İçinde bulundukları
bağlam başka türlü gerektirmedikçe, işbu Anlaşmanın amaçları bakımından,
aşağıdaki terimler :
a) "Sözleşme"
terimi 7 Aralık 1944 tarihinde Şikago'da imzaya açılan Uluslararası Sivil
Havacılık Sözleşmesini ifade eder ve bu sözleşmenin 90 ıncı maddesine göre
benimsenmiş olan Ekleri ve 90 ve 94 üncü maddelerine göre Ek veya Sözleşmede
yapılan ve her iki Âkit Tarafça kabul edilmiş ve onaylanmış herhangi bir
değişikliği de kapsar.
b) "Havacılık
makamları" Bahreyn Devleti bakımından, Ulaştırma Bakanlığının Sivil
Havacılık İşleri veya adı geçen Bakan tarafından yürütülmekte olan
fonksiyonları ifaya yetkilendirilmiş herhangi bir kişi veya organı; Türkiye
Cumhuriyeti bakımından Ulaştırma Bakanını ve bu Bakan tarafından yürütülmekte
olan fonksiyonları ifaya yetkilendirilmiş herhangi bir kişi veya organı ifade
eder;
c) "Tayin edilen
havayolu işletmesi" işbu Anlaşmanın 3 üncü maddesine göre tayin edilmiş ve
yetkilendirilmiş bulunan havayolu işletmelerini ifade eder.
d) "Ülke" veya
"toprak" terimi Sözleşmenin 2 nci maddesinde belirtilmiş olan anlamı
haizdir;
e) "Hava
seferi" uluslararası hava seferi; "havayolu işletmesi" ve
"trafik amaçları dışındaki iniş (teknik iniş)" terimlerinin anlamları
Sözleşmenin 96 ncı maddesinde belirtilen anlamları ifade eder.
f) "Kapasite
terimi";
- Bir uçakla ilgili
olarak bir hat veya hat kısmı kesimi üzerinde o uçağın ücret karşılığı
taşıyabildiği yükü;
- Belli bir hava
seferiyle ilgili olarak, o seferde kullanılan uçağın kapasitesinin belli bir
süre içinde ve hat veya hat kısmı üzerinde yaptığı sefer adedi ile çarpımını
ifade eder.
g) "Trafik"
terimi yolcu, bagaj, yük ve posta demektir.
h) "Ücret
tarifesi" terimi yolcu, bagaj veya yük taşınması için alınacak fiyatları
ve bu fiyatların geçerli olduğu şartları ifade eder; bu fiyatlara komisyon
ücretleri ve taşıma belgeleri satışı için diğer ek ödemeler dahil, fakat posta
taşınması için ödemeler ve şartlar hariçtir.
MADDE 2
TRAFİK HAKLARI
1. Her bir Âkit Taraf
diğerine, bu Anlaşmanın 1 inci Ekinde belirtilen hatlarda tarifeli uluslararası
hava seferleri işletmesi amacıyla, bu Anlaşmada belirtilen hakları tanır. Bu
seferler ve hatlar bundan böyle işbu metin içinde sırası ile "mutabık
kalınan seferler" ve "belirtilen hatlar" olarak anılmaktadır.
Her bir Âkit Tarafça tayin olunan havayolu işletmeleri, belirtilen bir hatta
mutabık kalınan bir seferi işletirken, aşağıdaki haklara sahip olacaklardır.
a) Diğer Âkit Tarafın
ülkesi üzerinden inmeksizin uçmak;
b) Sözkonusu ülke
içerisinde teknik iniş yapmak; ve
c) Yolcu, yük ve posta
şeklindeki uluslararası trafiği karma şeklinde veya ayrı ayrı olarak bırakmak
ve almak amacıyla, sözkonusu ülke içerisinde, o hat için bu Anlaşmanın I.
Ekinde belirtilen noktalara iniş yapmak.
2. Bu maddenin (1)
fıkrasındaki hiçbir husus, bir Âkit Tarafın havayolu işletmesine, diğer Âkit
Taraf ülkesinde bu diğer tarafın ülkesindeki başka bir noktaya ücret veya kira
karşılığı taşınmak üzere trafik alma hakkını verdiği şeklinde anlaşılamaz.
MADDE 3
İŞLETME YETKİLERİ
1. Her bir Âkit Taraf,
diğer Âkit Tarafa, belirtilen hatlarda mutabık kalınan seferleri işletmesi
amacıyla bir veya daha fazla havayolu işletmesini yazılı olarak tayin etme
hakkına sahip olacaktır.
2. Diğer Âkit Taraf böyle
bir tayin bildirimi aldığında, işbu Maddenin 3 ve 4 üncü fıkra hükümlerine tâbi
olarak, tayin edilen havayolu işletmesine ilgili işletme yetkilerini gecikmeden
tanıyacaktır.
3. Âkit Taraflardan
birinin havacılık makamları, öteki Tarafın tayin ettiği havayolu işletmesinden,
uluslararası hava seferlerinin işletilmesinde bu makamların normal ve makul
şekilde uyguladıkları yasa ve yönetmeliklerde emredilen koşulları yerine
getirebilecek vasıfları haiz bulunduğu hususunda, kendilerini tatmin etmesini isteyebilir.
4. Âkit Taraflardan her
biri, tayin edilmiş bir havayolu işletmesinin esas mülkiyetinin ve etkili
kontrolünün bu havayolu işletmesini tayin eden Âkit Tarafın veya uyruklarının
elinde bulunduğuna kanaat getirmediği hallerde, (2) fıkrada sözü edilen işletme
yetkilerini tanımayı reddedebilir, veya bu havayolu işletmesinin 2 nci Maddede
belirtilen haklarının kullanılmasına gerekli gördüğü kayıtları koyabilir.
5. Bir havayolu işletmesi
böylece tayin edilip yetkilendirildiğinde, kapasite hakkı üzerinde anlaşmaya
varılmış bulunması ve 10 uncu Madde hükümlerine göre oluşturulan bir ücret ve
uçuş tarifesinin o sefer açısından yürürlükte bulunması şartıyla mutabık
kalınan seferleri işletmeye herhangi bir zamanda başlayabilir.
MADDE 4
İŞLETME YETKİLERİNİN
İPTALİ VE ASKIYA ALINMASI
1. Âkit Taraflardan her
biri, aşağıdaki hallerde, öbür Âkit Tarafça tayin edilen bir havayolu
işletmesine işbu Anlaşmanın 2 nci Maddesine göre verilmiş bulunan işletme
yetkisini iptal etmek veya belirtilen hakların kullanılmasını askıya almak veya
bu hakların kullanılmasına gerekli görebileceği kayıtları koymak hakkına sahip
olacaktır :
a) O havayolu
işletmesinin esas mülkiyetinin veya fiilî kontrolünün havayolunu tayin eden
Âkit Tarafın veya uyruklarının elinde bulunduğuna dair kanaate varmaması, veya
b) O havayolu
işletmesinin kendisine bu hakları tanıyan Âkit Tarafın kanun ve
yönetmeliklerine uymaması, veya
c) Havayolu işletmesinin
başka bir biçimde bu Anlaşmada belirtilen koşullara uygun olarak işletilmemesi,
hallerinde;
2. Bu Maddenin (1)
fıkrasında belirtilen ve hakların iptali, kullanılmasının durdurulması veya
kayıtlar konulması hususlarında derhal bir işlem yapılması, yasa ve
yönetmeliklerin daha fazla ihlal edilmesinin önlenmesi için şart değilse, böyle
bir hak ancak Âkit Tarafların havacılık makamları arasındaki istişareden sonra
kullanılacaktır.
MADDE 5
GÜMRÜK VERGİSİ VE DİĞER
RESİM VE VERGİLERDEN BAĞIŞIKLIK
1. Âkit Taraflardan
herbirinin tayin edilen havayolu işletmesi tarafından uluslararası seferlerde
işletilen uçaklar ve bu uçaklarda bulunan mutat donanım, akaryakıt ve yağlama
yağları ve (yiyecek, içecek ve tütün dahil) uçak levazımatı da, öteki Âkit
Tarafın ülkesine varışta, tekrar yurt dışına çıkarılıncaya kadar uçakta kalmak
veya öteki Âkit Taraf ülkesi üzerindeki uçuşun bir kısmında kullanılmak
kaydıyla, bütün gümrük vergileri, muayene ücretleri ile öteki rüsum ve
vergilerden bağışık tutulacaktır.
2. Aşağıdakilerde yapılan
hizmetler karşılığı alınacak ücretler hariç aynı rüsum ve vergilerden bağışık
tutulacaktır;
a) Âkit Taraflardan
birinin ülkesinde, bu taraf yetkili makamlarınca tespit edilen miktarları
aşmamak ve öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin uluslararası
bir seferinde çalıştırılan uçaklarında kullanılmak üzere uçağa alınan uçak
levazımatı;
b) Âkit Taraflardan
birinin ülkesine, öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin
uluslararası seferlerinde kullanılan uçakların bakım ve onarımı için sokulan
yedek parçalar; ve
c) Uçağa alındığı Âkit
Taraf ülkesi üzerinde yapılacak uçuşun bir kısmında kullanılacak bile olsa,
öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesi tarafından uluslararası
seferlerde işletilen uçakların ikmaline ayrılmış olan akaryakıt ve yağlama
yağları.
Yukarıdaki (a) (b) ve (c)
bentlerinde sözü edilen maddelerin gümrük nezaret veya kontrolü altında
tutulması gerekebilir.
3. Her bir Âkit Tarafın
uçaklarında taşınan mutat teçhizat ile uçaklar içinde bulundurulan malzeme ve
levazımat öbür Âkit Tarafın ülkesinde, yalnızca o ülke gümrük makamlarının
izniyle indirilebilir. Böyle bir durumda, bunlar tekrar ülke dışına veya gümrük
mevzuatına göre diğer bir şekilde elden çıkarılıncaya kadar anılan makamların
nezaretinde tutulabilir.
4. Her bir Âkit Tarafın
ülkesinden geçen transit yolcular çok basitlendirilmiş bir kontrolden daha
fazlasına tâbi tutulmayacaklardır. Doğrudan transit geçen bagaj ve kargo gümrük
vergisi ve resimlerden ve diğer benzer vergilerden bağışık olacaklardır.
MADDE 6
TEMSİLCİLİK
1. Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmesi veya işletmelerine öbür Âkit Taraf topraklarında
karşılıklılık esasına göre mutabık kalınan seferlerin işletilmesi ile ilgili
olarak gerekli temsilciler ve ticarî, işletme ve teknik personel
bulundurmalarına izin verilecektir. Bu personel, gereğine göre, her iki Tarafın
uyrukları arasından seçilecektir.
2. Her bir Âkit Taraf
öbür Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesine, diğer Âkit Taraf ülkesine
diğer Âkit Tarafın acentalık yasası dahil, ülkeye giriş, ikamet ve istihdam
kuralları ve mevzuatına göre hava seferleri faaliyetlerinin idaresi, teknik ve
ticarî operasyonları için memur ve diğer sorumlu personel getirmesine ve
bulundurmasına izin verecektir.
MADDE 7
SERTİFİKA VE LİSANSLARIN
TANINMASI
Bir Âkit Tarafça verilen
veya geçerli kılınan ve halen geçerli olan Uçuşa Elverişlilik Sertifikaları,
Yetki Sertifikaları ve Lisanslar, işbu Anlaşmanın öngördüğü hatların ve
seferlerin işletilmesi amacıyla, bu sertifika veya lisansların verilmiş veya
geçerli kılınmış bulundukları kuralların Sözleşme gereğince konulmuş veya
konulabilecek minimum standartlara eşit veya bunların üzerinde olmaları
şartıyla diğer Âkit Tarafça geçerli olarak tanınacaktır. Ancak her Âkit Taraf
kendi ülkesi üzerindeki uçuşlar amacıyla diğer Âkit Tarafça veya diğer herhangi
bir Devletçe kendi vatandaşlarına verilmiş veya geçerli kılınmış yetki
sertifikaları ve lisanslarını reddetme hakkını mahfuz tutar.
MADDE 8
KAZANÇLARIN TRANSFERİ
1. Tayin edilen her
havayolu işletmesi, diğer Âkit Tarafın ülkesinde, doğrudan ve öyle takdir
ettiğinde kendi takdirine göre acentaları aracılığıyla taşıma belgeleri satış
ve tanzim hakkına sahip olacaktır. Bu havayolu şirketleri bu belgeleri satma
hakkına sahip olacak ve herkes bu belgeleri herhangi bir dövize çevrilebilir
para ile serbestçe satın alabilecektir.
2. Tayin edilen her
havayolu şirketi, trafik taşımasıyla ilgili yapılan harcamalar düşüldükten
sonra kalan gelir fazlalığını, resmi kur üzerinden, talep üzerine, dövize
çevirme ve ülkesine transfer etme hakkına sahip olacaktır.
Âkit Devletler arasındaki
ödeme anlaşmasının bu konuda uygun hükümler içermemesi halinde, yukarıda
bahsedilen transfer, millî kanunlara ve ilgili kambiyo mevzuatına uygun olarak
dövize çevrilebilir paralarla yapılacak ve tayin edilen havayolu
işletmelerinden her biri öbür Âkit Tarafın ülkesinde yerli para karşılığında
satış yapma hakkına sahip olacaktır.
MADDE 9
KOD PAYLAŞIMI
Her bir Âkit Tarafın
tayin edilen havayolu işletme(si)leri :
-Her bir Âkit Tarafın bir
havayolu işletmesi ile,
- Üçüncü bir ülkenin
havayolu işletmesi ile, bu üçüncü ülkenin Âkit Taraf havayolu işletmeleri ile o
üçüncü ülkeden ve ona yönelik ve bu ülke yoluyla seferler yapan diğer havayolu
işletmeleri arasında kıyaslanabilir anlaşmalara yetki veya izin vermesi
şartıyla;
Kod paylaşım
düzenlemeleri yapabilir.
Ancak, yukarıdaki
düzenlemeleri yapan bütün havayolu işletmeleri ilgili hat ve trafik haklarına
sahip olmaları gerekir.
MADDE 10
KAPASİTE HÜKÜMLERİ
1. Her iki Âkit Tarafın
havayolu işletmelerine, kendi ülkeleri arasında belirtilen hatlarda, mutabık
kalınan seferleri işletmeleri için adil ve eşit imkân sağlanacaktır.
2. Mutabık kalınan
seferlerin işletilmesinde, her Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmeleri,
diğer Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmelerinin çıkarlarını aynı
hatların tamamı veya bir kısmı üzerinde onların sağladığı seferleri haksız
olarak etkilemeyecek şekilde dikkate alacaktır.
3. Âkit Tarafların tayin
edilmiş havayolu işletmelerinin sağladıkları mutabık kalınan seferler
belirtilen hatlar üzerinde halkın taşıma ihtiyaçları ile yakından ilgili olacak
ve havayolu işletmelerini tayin etmiş Âkit Devlet ülkesinde başlayan veya oraya
yönelik trafiğin taşınması için mevcut ve makul olarak beklenen taşıma
ihtiyaçlarını makul bir yük faktörü ile taşınmaya yeterli bir kapasiteyi sağlamak
asıl amaçları olacaktır.
4. Her Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmesinin belirtilen hatlar üzerinden öbür Âkit Taraf
ülkesindeki noktalar ve üçüncü ülkeler topraklarındaki noktalar arasında trafik
taşıma hakkı kapasitenin aşağıdaki hususlarla ilgili olacağı genel ülkelere
göre kullanacaktır :
(a) Havayolu işletmesini
tayin etmiş olan Âkit Taraf ülkesinden ve bu ülkeye yönelik trafik ihtiyacı;
(b) Bölgeyi kapsayan
Devletlere ait havayolu işletmelerinin kurdukları diğer ulaştırma seferleri
dikkate alındıktan sonra, havayolu işletmesinin içinden geçtiği bölgenin trafik
ihtiyaçları;
(c) Bir baştan öbür başa
kadar havayolu operasyonlarına olan ihtiyaçlar.
Bu fıkraya göre verilecek
imtiyazlar nihaî olarak Âkit Tarafların havacılık makamlarınca kararlaştırılacaktır.
5. Sağlanacak olan
kapasite ve işletilecek olan seferlerin frekansı (sıklığı) konusunda, seferler
açılmadan önce, başlangıçta Âkit Tarafların havacılık makamları arasında
anlaşmaya varılacaktır. Başta kararlaştırılan bu kapasite ve sefer frekansı
zaman zaman anılan makamlarca gözden geçirilebilir ve değiştirilebilir.
MADDE 11
HAVACILIK GÜVENLİĞİ
1. Âkit Taraflar,
Uluslararası hukuka göre mevcut hak ve yükümlülüklerine uygun olarak, sivil
havacılık güvenliğinin yasadışı müdahalelere karşı korunması amacıyla
birbirlerine karşı üstlendikleri yükümlülüğün, bu Anlaşmanın ayrılmaz bir
parçasını teşkil ettiğini teyid ederler. Âkit Taraflar, uluslararası hukuka
göre mevcut haklarının ve yükümlülüklerinin genel niteliklerini
kısıtlamaksızın, özellikle 14 Eylül 1963 tarihli, Uçaklarda İşlenen Suçlar ve
Diğer Bazı Eylemlere ilişkin Tokyo Sözleşmesi, 16 Aralık 1970 tarihli Uçakların
Yasadışı Yollarla Ele Geçirilmesinin Önlenmesine İlişkin Lahey Sözleşmesi, 23
Eylül 1971 tarihli Sivil Havacılık Güvenliğine Karşı İşlenen Suçların
Önlenmesine ilişkin Montreal Sözleşmesi ve 24 Şubat 1988 tarihli Uluslararası
Sivil Havacılığa hizmet veren Hava Limanlarında Yasadışı Şiddet Eylemlerinin
Bastırılmasına ilişkin Montreal Protokolü ve Âkit Tarafların taraf oldukları
sivil havacılık güvenliğine ilişkin diğer herhangi bir sözleşme hükümlerine
uygun hareket edeceklerdir.
2. Âkit Taraflar, sivil
uçakların yasadışı yollarla ele geçirilmesini önlemek, bu uçakların,
yolcularının ve mürettebatının, havaalanlarının ve hava seyrüsefer tesislerinin
emniyetine karşı diğer yasadışı eylemleri ve sivil havacılığın güvenliğine
yönelik diğer herhangi bir tehdidi bertaraf etmek üzere, talep halinde
birbirlerine gerekli her türlü yardımda bulunacaklardır.
3. Âkit Taraflar
karşılıklı ilişkilerinde, Âkit Taraflara uygulanabilir olduğu ölçüde,
Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtı tarafından Uluslararası Sivil Havacılık
Sözleşmesine Ek olarak kabul edilen havacılık güvenliği hükümlerine uygun
olarak hareket edeceklerdir. Taraflar, kendi tescilindeki uçak işletmecilerinin
veya işyeri merkezi ülkelerinde bulunan veya ülkelerinde sürekli mukim olan
uçak işletmecilerinin ve ülkelerindeki havaalanı işletmecilerinin söz konusu
havacılık güvenliği hükümlerine uygun hareket etmelerini isteyeceklerdir.
4. Âkit Taraflardan her
biri, sözkonusu uçak işletmecilerinin diğer Âkit Tarafın ülkesine giriş, çıkış
için veya bu ülkede kalınan süre zarfında diğer Âkit Tarafça, yukarıdaki (3)
fıkrada atıfta bulunulan havacılık güvenliği hükümlerine uymalarının
istenebileceği hususunda mutabıktır. Âkit Taraflardan her biri, kendi ülkesinde
uçakların güvenliğinin sağlanması, yolcuların, mürettebatın el bagajlarının,
genel bagajın, kargo ve uçak levazımatının yükleme ve biniş öncesinde ve
sırasında kontrolü amacıyla yeterli tedbirlerin alınmasını ve etkin şekilde
uygulanmasını sağlayacaktır. Âkit Taraflardan her biri, belli bir tehdidin
bertaraf edilmesi amacıyla diğer Âkit Tarafın makul özel güvenlik tedbirleri
alınması yolunda yapacağı herhangi bir talebi olumlu şekilde dikkate alacaktır.
5. Sivil uçakların yasa
dışı yollarla ele geçirilmesi olayı veya bu doğrultuda bir tehdidin vuku
bulması veya uçaklara, uçak yolcularına ve mürettebatına, havaalanlarına veya
hava seyrüsefer tesislerine yönelik diğer yasa dışı müdahalelerin meydana
gelmesi halinde Âkit Taraflar, haberleşmede ve bu tür bir olayın veya olay
tehdidinin süratli ve güvenli biçimde sona erdirilmesini amaçlayan diğer uygun
tedbirlerin alınmasında kolaylık sağlayarak birbirlerine yardımcı olacaklardır.
6. Bu Maddenin havacılık
güvenliğine ilişkin hükümlerinin uygulanmasında Âkit Taraflardan biri için
sorunlar ortaya çıkması halinde, Âkit Taraflardan her birinin yetkili havacılık
makamları diğer Âkit Tarafın yetkili havacılık makamlarından ivedi istişare
talebinde bulunabilecektir.
MADDE 12
TARİFELERİN BELİRLENMESİ
1. Bir Âkit Tarafın
havayolu işletmeleri tarafından diğer Âkit Tarafın ülkesine veya ülkesinden
yapılacak taşımalar için konulacak ücret tarifeleri, işletme maliyeti, makul
bir kâr ve diğer havayolu işletmelerinin tarifeleri gibi tüm ilgili faktörler
göz önünde tutularak makul düzeylerde saptanacaktır.
2. İşbu Maddenin 1 inci
fıkrasında anılan tarifeler üzerinde, mümkünse, hattın tamamı veya bir kısmı
üzerinde işletmecilik yapan diğer havayolu şirketlerine danışıldıktan sonra her
iki Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu şirketleri arasında anlaşmaya varılacak
ve böyle bir anlaşmaya varılması için, mümkün olduğunda, Uluslararası Hava
Ulaştırma Birliğinin (IATA) tarifelerin belirlenmesine ilişkin usulleri
kullanılacaktır.
3. Bu suretle üzerinde
mutabık kalınan ücret tarifeleri, yürürlüğe girmesi teklif edilen tarihten en
az doksan (90) gün önce tarafların Sivil Havacılık Makamlarının onayına
sunulacaktır. Özel durumlarda bu süre, sözü edilen makamların mutabakatı ile
kısaltılabilir.
4. Böyle bir onay açıkça
verilebilir. Eğer Tarafların Sivil Havacılık Makamlarından hiçbiri, sunulmuş
bulunan ücret tarifelerine sunuş tarihinden itibaren otuz (30) gün içinde
itirazlarını bildirmezse, ücret tarifeleri işbu Maddenin (4) fıkrasına göre
tasvip edilmiş telakki olunur. 3 üncü fıkra hükümlerine göre sunuş müddetinin
kısaltılmış olması halinde, Sivil Havacılık Makamları itiraz müddetinin otuz
(30) günden daha az olmasında mutabık kalabilirler.
5. Eğer bir ücret
tarifesi üzerinde 2 nci fıkra hükümlerine göre anlaşma olmazsa, veya bir Sivil
Havacılık Makamı diğer Sivil Havacılık Makamına 2 nci fıkra hükümlerine göre
üzerinde anlaşılmış bulunan bir tarifeye işbu Maddenin (4) fıkrasına göre
geçerli süre içinde itirazını beyan etmesi halinde, Âkit Tarafların Sivil
Havacılık Makamları danışılmasını yararlı gördükleri diğer herhangi bir
Devletin havacılık makamları ile istişare ettikten sonra ücret tarifesini
karşılıklı anlaşma ile tespit etmeye çalışacaklardır.
6. Eğer Sivil Havacılık
Makamları 3 üncü fıkra hükümlerine göre kendilerine sunulmuş ücret tarifeleri
üzerinde veya 5 inci fıkra hükümlerine
göre herhangi bir ücret tarifesinin tespiti üzerinde anlaşamazlar ise, anlaşmazlık
bu Anlaşmanın 17 nci Maddesi hükümleri çerçevesinde hal şekline bağlanacaktır.
7. Bu Madde hükümlerine
göre tespit edilmiş bir ücret tarifesi, yenisi yapılıncaya kadar yürürlükte
kalacaktır. Yine de, bir ücret tarifesi bu fıkra hükümlerine göre, süresinin
normal olarak biteceği tarihten itibaren oniki (12) aydan fazla temdit
edilemeyecektir.
MADDE 13
BİLGİ VE İSTATİSTİK
Herhangi bir Âkit Tarafın
havacılık makamları diğer Âkit Tarafın havacılık makamlarına, birinci Âkit
Tarafın tayin edilmiş havayolları işletmelerince mutabık kalınan seferlerde
sağlanan kapasitenin gözden geçirilmesi amacıyla, makul olarak gerekli
görülebilecek periyodik yahut diğer istatistikî raporları, talepleri üzerine
temin edeceklerdir. Bu raporlar bu havayollarının mutabık kalınan seferlerde
taşımış oldukları trafik miktarını ve bu trafiğin başlangıç ve varış
noktalarını belirlemek için gerekli tüm bilgileri içerecektir.
MADDE 14
İSTİŞARE VE DEĞİŞİKLİKLER
1. Yakın bir işbirliği
ruhu içerisinde, Âkit Tarafların havacılık makamları bu Anlaşma ve Eklerinin
hükümlerinin uygulanmasını ve bunlara tatmin edici uyum sağlamak amacıyla zaman
zaman birbirleriyle danışmalarda bulunacaklardır.
2. Âkit Taraflardan her
birinin bu Anlaşma ve Eklerinin herhangi bir hükmünün değiştirilmesinin arzu
edilebilir olduğunu düşünmesi halinde, öbür Âkit Taraftan istişare talep
edebilir; havacılık makamları arasında yapılabilecek olan veya görüşme ya da
yazışma yoluyla olabilecek olan bu istişare talep tarihinden itibaren altmış
(60) gün içinde başlayacaktır. Bu suretle anlaşmaya varılan değişiklikler
diplomatik notaların teatisi ile teyid edildiklerinde yürürlüğe girecektir.
3. Ancak Ek'teki hat
cetvelinde yapılacak değişiklikler Âkit Tarafların havacılık makamları arasında
doğrudan anlaşma ile gerçekleştirilebilir.
MADDE 15
ÇOK TARAFLI SÖZLEŞMELERE
UYMA
Bu Anlaşma ve Ekleri her
iki Âkit Taraf için bağlayıcı olabilecek herhangi bir çok taraflı Uluslararası
Sözleşmeye uyabilecek şekilde değiştirilecektir.
MADDE 16
FESİH
Âkit Taraflardan her
biri, bu Anlaşmaya son vermek kararında olduğunu her zaman öbür Âkit Tarafa
ihbar edebilir; bu ihbar eşzamanlı olarak Uluslararası Sivil Havacılık
Teşkilâtına da ulaştırılacaktır.
Bu durumda, fesih
ihbarnameleri karşılıklı mutabakatla bu süre bitiminden önce geri alınmış
bulunmadıkça, Anlaşma ihbarnamenin öbür Âkit Tarafça alınış tarihinden sonraki
oniki (12) ay içinde sona erecektir. Öbür Âkit Tarafça ihbarnamenin alındığı
teyid edilmezse, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtının ihbarnameyi aldığı
tarihten ondört (14) gün sonra alınmış sayılacaktır.
MADDE 17
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
1. Âkit Taraflar arasında
bu Anlaşma ve Eklerinin yorumlanması veya uygulanması ile ilgili bir uyuşmazlık
çıkarsa, Âkit Taraflar bu uyuşmazlığı önce kendi aralarında müzakere yoluyla
halletmeye çalışacaklardır.
2. Âkit Taraflar,
müzakere yoluyla bir anlaşmaya varamadıkları takdirde, uyuşmazlığın karara
bağlanması için bir şahıs veya teşekküle havale etme konusunda anlaşabilirler
veya Âkit Tarafların herhangi birinin talebi ile uyuşmazlık, her bir Âkit
Tarafın tayin edeceği birer hakem ve böylece tayin edilen iki hakemin tayin
edeceği üçüncü bir hakemden oluşan üç hakemlik bir tahkim heyetinin kararına
sunulabilir. Âkit Taraflardan her biri, taraflardan birinin ötekinden
uyuşmazlığın tahkimini isteyen bir ihbarı diplomatik yoldan aldığı tarihten
itibaren altmış (60) gün içinde bir hakem tayin edecek ve üçüncü hakem de
bundan sonraki altmış (60) günlük bir süre içinde tayin edilecektir. Âkit
Taraflardan herhangi biri verilen süre içerisinde bir hakem tayin edemezse veya
üçüncü hakem belirtilen süre içinde tayin edilmezse Uluslararası Sivil
Havacılık Teşkilâtı Konsey Başkanından durumun gereğine göre, bir veya daha
fazla hakemi tayin etmesini Âkit Taraflardan herhangi biri isteyebilir.
Bu durumda üçüncü hakem
üçüncü bir Devletin uyruğu olacak ve hakem heyetinin başkanlığını yapacaktır.
3. Âkit Taraflar, bu
Maddenin (2) nci fıkrasına göre verilecek herhangi bir karara uymayı taahhüt
ederler.
MADDE 18
BAŞLIKLAR
Madde başlıkları bu
Anlaşmaya sadece müracaat ve kolaylık amacıyla konulmuştur ve hiçbir surette bu
Anlaşmanın amaç ve kapsamının sınırını çizmez, kısıtlamaz veya tarif etmez.
MADDE 19
TESCİL
Bu Anlaşma ve Ekleri,
Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtı nezdinde tescil ettirilecektir.
MADDE 20
YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ
Bu Anlaşma ve bu
Anlaşmanın bütünleyici parçasını oluşturan Ekleri, her Âkit Tarafın Anayasal
hükümlerinin ifasından sonra, bu mealdeki diplomatik notalarının teati
edildikleri tarihte yürürlüğe girecektir.
Yukarıdaki hususları
tasdiken aşağıda imzaları bulunan ve Hükümetleri tarafından usulünce
yetkilendirilmiş olan temsilciler işbu Anlaşmayı imza etmişlerdir.
Ankara'da 1998 yılı Ekim
ayının 26 ncı gününde, iki nüsha halinde İngilizce dili üzerinden tanzim
edilmiştir.
BAHREYN DEVLETİ HÜKÜMETİ TÜRKİYE
CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ADINA ADINA
EK I
HATLAR
1. (a) Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti tarafından tayin edilen havayolu işletmesinin aşağıdaki
hava seferlerini her iki yönde işletmeye hakkı olacaktır.
|
|
Hareket Noktası |
Ara Noktalar |
Varış Noktası |
İleri Noktalar |
|
|
|
(5. Trafik |
|
(5. Trafik |
|
|
|
hakkı olmadan) |
|
hakkı olmadan) |
|
|
İstanbul |
Kahire |
Bahreyn |
Karaçi |
|
|
|
Şam |
|
Bombay |
|
|
|
Amman |
|
Yeni Delhi |
|
|
|
Bağdat |
|
Kuala Lumpur |
|
|
|
Kuveyt |
|
Singapur |
|
|
|
|
|
Hong Kong |
|
|
|
|
|
Bangkok |
Daha sonraki bir tarihte
iki havacılık otoritesi arasında yazışma yoluyla belirtilecek ve mutabık
kalınacak sadece iki ileri nokta 5 inci trafik hakkı olacaktır.
(b) Bahreyn Devleti
Hükümeti tarafından tayin edilen havayolu işletmesinin aşağıdaki hava
seferlerini her iki yönde işletmeye hakkı olacaktır :
|
|
Hareket Noktası |
Ara Noktalar |
Varış Noktası |
İleri Noktalar |
|
|
|
(5. Trafik |
|
(5. Trafik |
|
|
|
hakkı olmadan) |
|
hakkı olmadan) |
|
|
Bahreyn |
Atina |
İstanbul |
Atina |
|
|
|
Şam |
|
Roma |
|
|
|
Amman |
|
Viyana |
|
|
|
Bağdat |
|
Tunus |
|
|
|
Daha sonra |
|
Londra |
|
|
|
belirlenecek başka |
|
Frankfurt |
|
|
|
bir nokta |
|
Fas |
Daha sonraki bir tarihte
iki havacılık otoritesi arasında yazışma yoluyla belirtilecek ve mutabık
kalınacak sadece iki ileri nokta 5 inci trafik hakkı olacaktır.
2. Yukarıdaki hatlardan
herhangi birisindeki noktalar, seferin başlangıç noktasının havayolu
işletmesini tayin eden Âkit Tarafın toprağında olması şartıyla, tayin edilen
havayolunun işletmesinin tercihi ile herhangi bir veya bütün uçuşlarda ihmal
edilebilir.
3. Âkit Taraflardan her
biri seferlerine öbür Âkit Taraf ülkesinin ilerisinde veya Âkit Tarafların
ülkeleri arasında ek noktaların konmasını talep edebilir. Bu talep öbür Âkit
Taraf havacılık otoritesinin onayına tâbidir.
EK II
UÇUŞ TARİFELERİNİN
ONAYLANMASI
1. Her Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmesi, her tarife döneminde (yaz ve kış) tarifenin yürürlük
tarihinden en geç (30) gün önceden daha geç olmamak üzere, teçhizat tipi dahil,
uçuş tarifesini öbür Âkit Taraf havacılık otoritelerinin onayına sunacaktır.
Özel durumlarda bu süre anılan otoritelerin mutabakatına tâbi olarak
kısaltılabilir.
2. Her Âkit Tarafın tayin
edilen havayolu işletmeleri tarafından uçuş tarifelerinin öbür Âkit Taraf
havacılık otoritelerine sunulmadan önce, her iki Âkit Tarafın havayolu
işletmeleri tarifeler konusunda, onların onaylanmasını kolaylaştırmak amacıyla,
birbirleriyle istişarede bulunacaklardır.
3. Bu uçuş tarifelerini
alan havacılık otoriteleri bunları onaylayacak veya üzerlerinde değişiklik
yapılmasını önereceklerdir. Her halükârda tayin edilen havayolu işletmeleri,
tarifeler ilgili havacılık makamlarınca onaylanmadan önce seferlerine
başlamayacaklardır. Bu hüküm daha sonra yapılacak değişiklikler için de
geçerlidir.