Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 192)
Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ve
Dışişleri Komisyonu Raporu (1/457)
Not : Tasarı Başkanlıkça, Plan ve Bütçe ve Dışişleri
komisyonlarına havale edilmiştir.
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
|
|
|
Kanunlar ve
Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
13.1.2003 |
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG/196-279/295 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza
sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede
adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
|
Esas
No. |
Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
|
1/262 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/266 |
Dünya
Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/267 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm
Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/269 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası
Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/270 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/273 |
Uluslararası
Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası
Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/274 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
Esas
No. |
Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
|
1/283 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda
Hukukî ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı |
|
|
1/286 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün
Türkiye’deki Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları
Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/290 |
Birleşmiş
Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/293 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/300 |
Batı
Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü
Hakkında Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü
Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/308 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/312 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/319 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/327 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/420 |
Avda
ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı,
Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı |
|
|
1/446 |
Köy
Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/489 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik
Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/508 |
Bir
Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan
Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı |
|
|
1/511 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü
Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/530 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/541 |
Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/542 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir
Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi
Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/555 |
İzmirGaz
ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
Tasarısı |
|
|
Esas
No. |
Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
|
1/557 |
Taşınmaz
Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler
Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/559 |
Devlet
Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında
Kanun Tasarısı |
|
|
1/560 |
Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/561 |
Eski
Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/565 |
Kaçakçılığın
Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/568 |
Uyuşturucu
Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/569 |
Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/570 |
Kimlik
Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde
ile Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/571 |
Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/572 |
Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/573 |
Uzman
Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/579 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası
Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/591 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/598 |
Akdeniz’de
Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan
Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/600 |
Su
Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/605 |
Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/613 |
Ev
Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/626 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür
Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/648 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/649 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/653 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve
Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/654 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir
Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi
Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı |
|
|
1/655 |
Özel
Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
Esas
No. |
Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
|
1/665 |
TürkiyeCumhuriyeti
Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/666 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/667 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında
Belbaşı Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal
Hale Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı |
|
|
1/671 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/680 |
Devlet
Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin
Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin
Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/683 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/687 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı
Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/688 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer
Enerjinin Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/732 |
Telsiz
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/735 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî
Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/746 |
Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/749 |
Karayolu
Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/750 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/761 |
Birleşmiş
Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/766 |
Eşyanın
Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/771 |
Türkiye
Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı
Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/778 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu
Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/783 |
Emniyet
Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı |
|
|
Esas
No. |
Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
|
1/785 |
Vatandaşlık
Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/786 |
Kişi
Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/787 |
Ahvali
Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/788 |
Yaşam
Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı |
|
|
1/799 |
Ahvali
Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/802 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/803 |
Türk
Polis Teşkilâtını Güçlendirme Vakfı Kanunu Tasarısı |
|
|
1/804 |
İçişleri
Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına
İlişkin Kanun Tasarısı |
|
|
1/810 |
Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/813 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma
Sanayii İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/815 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık
Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı |
|
|
1/827 |
Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/829 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/830 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin
Barışçıl Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/831 |
Biyolojik
Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/833 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/834 |
Uluslararası
Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik
Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı |
|
|
1/852 |
Nüfus
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/853 |
Avrupa
Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/855 |
Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/867 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan
Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin
Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/868 |
Türkiye
Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
Esas
No. |
Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
|
1/871 |
1990
Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile
İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı |
|
|
1/872 |
Türkiye
Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/877 |
Uydular
Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve
İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/881 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/890 |
Tehlikeli
Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin
Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/894 |
Çocuk
Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları
Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı |
|
|
1/909 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve
Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/910 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî,
Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/911 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan
Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/915 |
Biyoloji
ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin
Korunması Sözleşmesi: İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/916 |
Uluslararası
Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/917 |
190
Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/918 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret,
Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/924 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların
İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/925 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik
İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/926 |
Dünya
Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/929 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı
Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/933 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı
Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
İlişkin Kanun Tasarısı |
|
|
Esas
No. |
Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
|
1/947 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/954 |
Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/957 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik
Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/958 |
Türk
Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı |
|
|
1/959 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/962 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı
Türk-Yunan Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/964 |
Türkiye
Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/967 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına
Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/969 |
Avrupa
Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/974 |
Anti-Personel
Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin
Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/977 |
Çocukların
Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/982 |
Eşyanın
Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/983 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve
Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/984 |
Türkiye
Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/985 |
Türkiye
Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/989 |
Marka
Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/991 |
Endüstriyel
Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre
Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/992 |
Ticaret
Gemilerinde Çalışan Kaptanlar ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin
Asgari İcaplarına İlişkin 53 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/993 |
Gemi
Adamlarının Hastalanması, Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün
Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/994 |
Gemilerde
Mürettebat İçin İaşe ve Yemek Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
Esas
No. |
Hükümsüz
Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
|
1/995 |
Mürettebatın
Gemide Barınmasına İlişkin 92 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/996 |
Gemi
Adamlarının Sağlık Muayenesine İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1006 |
Gemi
Aşçılarının Meslekî Ehliyet Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/1007 |
İş
Kazalarının Önlenmesine (Gemi Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1008 |
Gemi
Adamlarının Ulusal Kimlik Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1013 |
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil
Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/1014 |
Karadeniz’in
Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/1017 |
Gemi
Adamlarının Sağlığının Korunması ve Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1018 |
Gemi
Adamlarının Yıllık Ücretli İznine İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/1019 |
Liman
İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/1020 |
Gemi
Adamlarının Ülkelerine Geri Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1022 |
Otobüs
ve Otokarlarla Uluslararası Arızi Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1023 |
Türkiye
Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1026 |
Mürettebatın
Gemide Barınmasına İlişkin (İlave Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı |
|
|
1/1027 |
Uzay
Cisimlerinin Verdiği Zarardan Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında
Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1028 |
Uzaya
Fırlatılan Cisimlerin Tescili Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1029 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Azerbaycan Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda
Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı |
|
|
1/1033 |
Atlantik
Ton Balıklarının Korunmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet,
Atlantik Ton Balıkçılık İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair
Karar, Usul Kuralları ve Malî Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı |
|
|
1/1038 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1039 |
Türkiye
Cumhuriyeti ile Sudan Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı |
|
|
1/1040 |
Hukukî
veya Ticarî Konularda Yabancı Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
|
|
|
Kanunlar ve
Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
18.4.2001 |
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-262/1845 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 2.4.2001 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti ile
İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşmalarının ana amacı; beraberinde yalnız
sermaye değil aynı zamanda teknoloji, yönetim becerisi, çeşitli pazarlara giriş
şansını getiren doğrudan yabancı sermaye yatırımlarını taraf ülkeler arasında
teşvik etmek ve ilgili ülkenin hukukî düzeni içinde yatırımların korunmasını
sağlamaktır.
Ülkemiz müteşebbis ve
sermayesinin dış ülkelere açılması, aynı zamanda yabancı sermaye ve ileri
teknolojinin ülkemize gelmesi yolu ile ekonomimizin küreselleşen dünya
ekonomisi içinde etkin bir şekilde yer alması, genel ekonomik politikamızın ana
hedefleri arasındadır. Bu çerçevede, ülkemizde yapılan yabancı sermaye
yatırımlarının korunması ve daha fazla yabancı sermaye gelişinin
özendirilebilmesi için, yatırım ve ticarî ilişkilerimizin yoğun olduğu veya bu
ilişkilerin genişlemesine yönelik potansiyele sahip olduğu düşünülen ülkelerle,
Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşmalarının imzalanmasına 1962
yılında başlanmıştır. Ülkemizin sermaye ihraç eder hale gelmesi ile bu süreç
hızlandırılmış ve bugüne kadar 61 ülke ile anılan anlaşma imzalanmıştır.
Türkiye Cumhuriyeti
ile İtalya Cumhuriyeti arasında imzalanan Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunması Anlaşmasının esasları aşağıda özet halinde sunulmaktadır.
1. Anlaşmaya taraf
ülke sınırlarında gerçekleştirilen yabancı sermayeli yatırımların ve ilgili
faaliyetlerin tâbi olacağı muameleyi belirleyerek ekonomik işbirliği için uygun
koşulları yaratmak.
2. Türkiye ve
İtalya’da yabancı sermayenin kamulaştırma ve devletleştirme yönünden tâbi
olacağı muamele ve sahip olduğu haklara açıklık getirmek.
3. Her iki ülkede,
özel teşebbüsle Devlet arasında çıkabilecek ihtilafların çözüm yollarını tespit
etmek.
Daha istikrarlı bir
yatırım ortamının teminini öngören bu Anlaşma ile birlikte iki ülke arasındaki
sermaye akışında artış gerçekleşmesi beklenmektedir. Anlaşma, yatırımcılara
ekonomik ve yasal güvence verirken, ilgili ülkelere yeni herhangi bir yük
getirmemektedir.
Dışişleri Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük
Millet Meclisi |
|
|
|
Dışişleri Komisyonu |
18.6.2003 |
|
|
Esas No. : 1/457 |
|
|
|
Karar No. : 89 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Komisyonumuzun 12 Haziran 2003 tarihli 14 üncü toplantısında Dışişleri
Bakanlığı temsilcileri ile Hazine Müsteşarlığı yetkililerinin katılmalarıyla
görüşülmüştür.
Bilindiği gibi
Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşmalarının ana amacı sermaye
ve teknoloji akımını kolaylaştırmak, yabancı sermaye yatırımlarını teşvik etmek
ve ilgili ülkenin hukuk düzeni içinde korunmasını sağlamaktır.
İki ülke arasında
yabancı sermayeli yatırımların tâbi olacağı muameleyi belirleyerek ekonomik
işbirliği için uygun şartları sağlamak, yabancı sermayenin kamulaştırma ve
devletleştirme yönünden tâbi olacağı muameleye açıklık getirmek, özel
teşebbüsle devlet arasında çıkabilecek ihtilafların çözüm yollarını tespit
etmek amacını taşıyan Anlaşma Komisyonumuzca uygun görülmüş ve Tasarı aynen
kabul edilmiştir.
Raporumuz Genel
Kurulun onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Mehmet Dülger |
Emin Şirin |
Eyyüp Sanay |
|
|
Antalya |
İstanbul |
Ankara |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin Kansu |
Mehmet Özyol |
Nur Doğan Topaloğlu |
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ankara |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Dündar |
Abdülbaki Türkoğlu |
Mehmet Eraslan |
|
|
Bursa |
Elazığ |
Hatay |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet B. Denizolgun |
Şükrü Mustafa Elekdağ |
Onur Öymen |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Fikret Ünlü |
Ufuk Özkan |
Hasan Ören |
|
|
Karaman |
Manisa |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Nihat Eri |
Osman Seyfi |
Süleyman Gündüz |
|
|
Mardin |
Nevşehir |
Sakarya |
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE İTALYA CUMHURİYETİ ARASINDA
YATIRIMLARIN KARŞILIKLI TEŞVİKİ VE KORUNMASINA İLİŞKİN ANLAŞMANIN
ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. – 22 Mart
1995 tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşma”nın
onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. – Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE İTALYA CUMHURİYETİ ARASINDA
YATIRIMLARIN KARŞILIKLI TEŞVİKİ VE KORUNMASINA İLİŞKİN ANLAŞMANIN
ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının
1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının
2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının
3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
|
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
|
|
|
F. Ünlü |
F. Bal |
R. K. Yücelen |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R.
Mirzaoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş.
Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
R. Önal |
|
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. H. S.
Türk |
S. Çakmakoğlu |
S. Tantan |
|
|
|
Dışişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı V. |
|
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
H. Gemici |
|
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
|
K. Aydın |
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. E. Öksüz |
|
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. H. Y.
Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
|
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
|
|
|
M. C. Ersümer |
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
|
|
|
|
Orman Bakanı |
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
|
F. Aytekin |
TÜRKİYE
CUMHURİYETİ İLE İTALYA CUMHURİYETİ
ARASINDA
YATIRIMLARIN KARŞILIKLI TEŞVİKİ VE
KORUNMASINA
İLİŞKİN ANLAŞMA
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve İtalya
Cumhuriyeti Hükümeti (bundan sonra Âkit Taraflar olarak anılacaktır),
İki ülke arasındaki ekonomik
ilişkilerin gelişmesi ve özellikle bir Âkit Taraf yatırımcısının diğer Âkit
Taraf ülkesindeki yatırımları için uygun ortamın tesisi arzusu ile,
mezkur yatırımların, Uluslararası
Anlaşmalara dayanarak karşılıklı olarak teşviki ve korunmasının her iki Âkit
Tarafın refah seviyesini güçlendirecek iş ortaklıklarını özendirici bir katkısı
olacağının bilinci ile,
aşağıdaki şekilde anlaşmaya
varmışlardır.
Madde 1
Tanımlar
İşbu Anlaşmada,
1. “Yatırım”, bu Anlaşmanın yürürlüğe
girmesinden önce veya sonra bir Âkit Tarafın
uyruğunda bulunan gerçek ya da tüzel kişi tarafından diğer Âkit Tarafın
ülkesinde, onun kanunlarına ve nizamlarına uygun olarak yatırılmış her türlü
mal varlığını ifade eder.
Varlıkların yatırım ya da yeniden
yatırım şeklinde olabilecek herhangi bir değişiklik bunların yatırım olma
özelliğini etkilemez.
Yukarıda belirtilen genel hükümleri
sınırlamamak şartıyla “yatırım” terimi aşağıdakileri içerir:
a) taşınır ya da taşınmaz mal ve
yatırım amacıyla kullanıldıkları sürece diğer kişilerin gayrimenkulleri
üzerindeki rehinler de dahil olmak üzere diğer ayni haklar;
b) bir yatırım ile ilgili ortaklık,
hisse senetleri, tahvilat, hisse payı ya da şirketlere katılımın diğer
şekilleri;
c) bir yatırımla ilgili olan para
alacakları ve kredi anlaşmalarından doğan faiz ödemeleri veya ekonomik değere
haiz yükümlülükler, hizmetler ve servislerle aşağıda 5. paragrafda belirtilen
yeniden yatırımda kullanılmış hasılat;
d) telif hakları, ticari markalar,
patentler, sanayi tasarımları ve diğer fikrî ve sınaî haklar, know-how, ticarî
sırlar, ticarî isimler ve peştemaliye;
e) kanunla ya da sözleşme sonucu doğan
malî karakteri olan her türlü hak ve bir yatırımla ilgili doğal kaynakların
aranması, işlenmesi, çıkarılması ve kullanılması da dahil iş faaliyetlerini
düzenleyen geçerli düzenlemelere uygun olarak verilen her türlü lisans, imtiyaz
ve franchise,
2. “Yatırımcı” terimi bir Âkit Tarafın
vatandaşlığına haiz ve diğer Âkit Taraf ülkesinde yatırımlar yapmış olan,
yapmakta olan ya da yapacak olan gerçek veya tüzel kişileri ifade eder.
3. “Gerçek Kişi” bir Âkit Tarafın
geçerli kanunlar çerçevesinde vatandaşlık statüsüne haiz gerçek kişileri ifade
eder.
4. Herhangi bir Âkit Tarafa atıfla
“Tüzel Kişi” sorumluluğunun sınırlı olup olmadığına bakılmaksızın kamu
kuruluşları, şirketler veya ortaklıklar, kamu tröstleri ya da birlikler gibi,
Âkit Taraflardan birinin ülkesinde kurulmuş olan ve ilgili ulusal mevzuatla
tüzel kişi olarak tanınan herhangi bir kuruluşu ifade eder.
5. “Hasılat” özellikle kârları, faiz
gelirlerini, yatırılmış sermayeden gelen hasılatı, kâr paylarını, royaltileri,
teknik hizmetler ve yardım gelirlerini, yeniden yatırılmış gelirleri, sermaye
kazançlarını ve diğer ücretleri kapsamak üzere elde edilmiş veya
gerçekleştirilmiş ancak henüz bir yatırımdan elde edilmemiş miktarları ifade
eder.
6. “Ülke” terimi her Âkit Tarafın kara
sınırları içerisinde kalan bölgeyi ve kara suları sınırlarının ötesine uzanan,
Âkit Tarafların, üzerlerinde uluslararası hukuk çerçevesinde doğal kaynakların
aranması, kullanılması ve korunması amacıyla yargı yetkisine ya da hükümranlık
haklarına sahip oldukları veya olabilecekleri münhasır ekonomik bölge ve kıta
sahanlığı da dahil olmak üzere kara sularını ifade eder.
Madde 2
Yatırımların Teşviki ve Korunması
1. Her iki Âkit Taraf da diğer Âkit
Tarafın yatırımcılarını ülkelerinde yatırım yapmak amacıyla teşvik edecekler ve
bu yatırımlara kendi mevzuatları çerçevesinde izin vereceklerdir.
2. Her iki Âkit Taraf da diğer Âkit
Taraf Yatırımcılarının yatırımlarına her zaman adil ve eşit muameleyi garanti
edeceklerdir. Her iki Âkit Taraf da ülkelerindeki Diğer Âkit Taraf
yatırımcıları tarafından yapılan yatırımların yönetimi, idamesi,
faydalanılması, kullanımı, transferi, çevirimi, elden çıkarılması ve tasfiyesi
ile bu yatırımların yapıldığı firmaların hiç bir şekilde haksız ve ayırımcı
tedbirlere maruz kalmayacaklarını garanti edecektir.
3. Yabancıların girişi ve geçici
ikamesi ile ilgili kanunlar çerçevesinde, her iki Âkit Tarafın da
vatandaşlarına ve aile üyelerine kendilerince ya da çalıştıkları şirketlerce
diğer Âkit Tarafın ülkesinde yapılan ya da yapılmakta olan bir yatırımı kurmak,
geliştirmek, yönetmek ya da faaliyetleri hakkında danışmanlıkta bulunmak
amacıyla diğer Âkit Tarafın ülkesine girmek ve ülkesinde kalmak için izin
verilecektir.
4. Her bir Âkit Taraf yatırımlarla
ilgili ya da yatırımları etkileyecek tüm kanunları, nizamları, idari
uygulamaları ve prosedürleri yayımlayacaktır.
Madde 3
Millî Muamele ve En Ziyade Müsaadeye Mazhar
Millet Hükümleri
1. Her iki Âkit Taraf kendi
ülkelerinin sınırları içerisinde, diğer Âkit Tarafın yatırımcıları tarafından
yapılan yatırımlara ve bu yatırımcıların hak ettikleri gelirlere kendi
yatırımcıları ya da üçüncü devlet yatırımcıları tarafından gerçekleştirilen
yatırımlara ya da bu yatırımcıların hak ettikleri gelirlere uyguladığı
muameleden daha az elverişli bir muamele uygulamayacaktır.
2. Âkit Taraflardan her birinin
yatırımcılarının yatırımları ile ilgili faaliyetlerine uygulanan muamele,
Tarafların kendi yatırımcılarının ya da üçüncü Devlet yatırımcılarının benzer
faaliyetlerine uygulanandan daha az elverişli olmayacaktır.
3. Bu maddenin 1. ve 2.
paragraflarındaki hükümler bir Âkit Tarafın, Üçüncü Devletlere Gümrük veya
Ekonomik Birlikler, Ortak Pazar Birlikleri, Serbest Ticaret Bölgeleri, Bölgesel
ya da Alt Bölgesel Anlaşmalar, ya da çifte vergilendirmeyi önleme veya sınır
ticaretini kolaylaştırma amacıyla yapılan Anlaşmalar nedeniyle verdikleri veya
gelecekte verecekleri ayrıcalık ve avantajlara uygulanmaz.
Madde 4
Zarar ve Kayıpların Karşılanması
Herhangi bir Âkit Taraf uyruğundaki
yatırımcıların diğer Âkit Taraf ülkesindeki yatırımlarında savaş ya da diğer
silahlı çatışma, olağanüstü durum, ayaklanma, başkaldırma, isyan veya diğer
benzer olaylar neticesi kayıplar meydana gelmesi durumunda, etkilenen
yatırımların bulunduğu Âkit Taraf yeterli tazminatı verecektir. Tazminat
ödemeleri konvertibl para birimi üzerinden gereksiz gecikme olmadan ve
serbestçe transfer edilecektir.
İlgili yatırımcılar mesul durumdaki
Âkit Tarafın vatandaşı olan yatırımcılar ile aynı muameleyi görecekler ve bir
önceki paragrafda belirtilen tüm olaylarda üçüncü ülke yatırımcılarından daha
az elverişli muameleye maruz kalmayacaklardır.
Madde 5
Devletleştirme veya Kamulaştırma
1. a) Bu Anlaşma kapsamındaki
yatırımlar yasayla açıkça belirlenmedikçe ve yargılama yetkisi olan Mahkeme
veya Heyetlerce verilmiş talimat ya da kararlar olmadıkça ortak mülkiyetlerini,
zilyetliğini, kontrol ya da kullanımını devamlı ya da geçici olarak
sınırlayabilecek herhangi bir tasarrufa maruz bırakılmayacaklardır.
b) Bir Âkit Tarafın yatırımcılarının
yatırımları alınan tedbirlerin ayırımcı olmaması ve tüm yasal hükümlere ve
prosedürlere uygun olması şartıyla tam, süratli ve etkili tazminat ödenmesi
kaydıyla kamu menfaati ya da ulusal çıkar söz konusu olduğu durumlar hariç,
doğrudan ya da dolaylı olarak devletleştirilemez, kamulaştırılamaz, istimval
edilemez ya da diğer Âkit Tarafın ülkesinde benzer sonuçlar doğuracak
tedbirlere maruz bırakılamaz.
c) Adil tazminat, devletleştirme ya da
kamulaştırma kararı duyurulduğu veya ilan edildiği anda hemen önceki
uluslararası kabul görmüş değerlendirme standartları ile hesaplanmış etkin
piyasa değerine eşit olacaktır. Piyasa değerinin tespitinde sorun çıktığı
takdirde tazminat kuruluşun asli ve ayırdedilebilir unsurları ile birlikte
firma faaliyetlerinin bileşenleri ve sonuçlarının adil bir şekilde
değerlendirilmesiyle hesaplanacaktır. Tazminat, ilgili Âkit Taraf Hazinesi için
ödeme günü geçerli olan uygulanabilir en yüksek iç borçlanma faiz oranları ile
devletleştirme ya da kamulaştırma gününden ödeme gününe kadar geçen sürede
hesaplanacak faizi de içerir. Yatırımcı ile mesul Âkit Taraf arasında bir
anlaşmaya varılamaması durumunda tazminat miktarı işbu Anlaşmanın 9. Maddesinde
belirtilen uyuşmazlıkların çözümü prosedürleri takip edilerek hesaplanır.
Tazminat belirlendikten sonra derhal ödenir ve konvertibl para birimi üzerinden
transfer için yetki verilir.
Madde 6
Anapara, Kârlar ve Hasılatın Ülkeye İadesi
1. Âkit Taraflardan her biri,
yatırımcıların, tüm malî yükümlülüklerini yerine getirmelerinden sonra, aşağıda
belirtilenleri, gereksiz gecikmelere meydan vermeden ve herhangi bir konvertibl
para birimiyle transfer tarihinde geçerli olan kur üzerinden ülke dışına
çıkarabileceklerini taahhüt eder:
a) anapara ve yatırımları devam
ettirmek ve büyütmek için kullanılan ek anaparalar;
b) net gelir, temettüler, royaltiler,
teknik servis ve yardımlar için yapılan ödemeler ve diğer kârlar;
c) yatırımın tümünün ya da bir
kısmının satışından ya da tasfiyesinden gelen gelirler;
d) bir yatırımla ilgili olan
kredilerin ve bundan doğan faizlerin
geri ödemeleri için fonlar;
e) yürürlükteki millî mevzuat ve
düzenlemelerde belirtilen şekil ve miktarlarda bir Âkit Tarafın ülkesinde
yapılan bir yatırımla ilgili diğer Âkit Taraf vatandaşlarına taşaronluk ve
hizmetler için ödenen ücret ve yapılan tahsisatlar;
f) işbu Anlaşmanın 4. ve 5. Maddeleri
hükümlerinden doğan ödemeler.
2. İşbu Anlaşmanın 3. Maddesi
hükümleri uygulanırken bu Maddenin 1. paragrafında belirtilen transferlere
üçüncü bir ülke yatırımcılarına uygulanan şartların daha elverişli olması
durumunda aynı şartları uygulamayı taahhüt ederler.
3. Her iki Âkit Taraf da 1. ve 2.
paragrafların hükümlerine bakılmaksızın a) gereksiz gecikmeye meydan verilmeden
uygulamak şartıyla 1. ve 2. paragraflarda belirtilen hakların özüne dokunmadan
bu Maddede belirtilen transferler konusunda takip edilecek prosedürü düzenleyen
b) döviz transferleri ile ilgili raporları talep eden kanun ve düzenlemeleri
sürdürebilir.
4. Bu anlaşma çerçevesinde
transferlerle ilgili “gereksiz gecikmeye meydan verilmeden” terimi söz konusu
transferlerin normal ticari işlem prosedürlerine uygun olarak mümkün olduğunca
hızlı gerçekleştirileceğini ifade eder.
Madde 7
Halefiyet
Bir Âkit Taraf veya onun herhangi bir
kuruluşu tarafından bu Âkit Taraf yatırımcılarından birinin diğer Âkit Taraf
ülkesindeki yatırımlarına ticari olmayan risklere karşı sigorta garantisi verilmesi
ve bu garanti çerçevesinde ödemelerde bulunulması durumunda diğer Âkit Taraf,
sigorta edilmiş yatırımcının haklarını garanti eden Âkit Tarafa orijinal
hakları aşmaması kaydıyla geçeceğini kabul eder. Bu halefiyet dolayısıyla Âkit
Tarafa ya da onun kuruluşuna yapılacak ödemelerin transferiyle ilgili olarak
işbu Anlaşmanın 4. 5. ve 6. Madde hükümleri uygulanır.
Madde 8
Yatırımcılarla Âkit Taraflar Arasındaki
Uyuşmazlıkların Çözümlenmesi
1. Bir Âkit Taraf ile diğer Âkit Taraf
yatırımcısı arasında, kamulaştırma, devletleştirme ve istimvalin tazmini veya
muadili tedbirlerle ve bunlara ilişkin ödemelerle ilgili olanlar da dahil olmak
üzere, çıkacak herhangi bir uyuşmazlık mümkün olduğunca dostane bir şekilde
çözümlenecektir.
2. Yukarıda bahsedilenler gibi bir
uyuşmazlık, yazılı başvurudan itibaren altı ay içerisinde çözümlenememesi
durumunda söz konusu yatırımcı istediği takdirde uyuşmazlığı aşağıdakilerden
birine götürebilir:
a) Geçerli iç mevzuata göre daha önce
mutabık kalınmış olan herhangi bir uyuşmazlık çözümü prosedürü;
b) Âkit Tarafın her halükârda yetkili
mahkemesi;
c) “BM Uluslararası Ticaret Hukuku
Komisyonu” (UNCITRAL) nun Uzlaşma ve Tahkim Hükümlerine uygun olarak kurulan
bir Tahkim Komisyonu.
UNCITRAL tahkimi Birleşmiş Milletler
Uluslararası Ticaret Hukuku Tahkim Standartlarına uygun olarak, Birleşmiş
Milletler Genel Kurulu’nun 15 Aralık 1976 tarihli ve 31/98 sayılı Kararı
çerçevesinde aşağıdaki koşullarla uygulanır:
Üç hakem olacaktır. Hakemlerin, Âkit
Taraf vatandaşları olmadığı durumlarda her iki Âkit Tarafla da diplomatik
ilişki içinde olan devletlerin vatandaşı olmaları gerekmektedir.
d) Her iki Âkit Tarafın, 18 Mart 1965
tarihli “Devletler ile Diğer Devlet Vatandaşları Arasındaki Yatırımla İlgili
Uyuşmazlıkların Çözümü” konusundaki Washington Sözleşmesini imzaladığı zaman
veya imzalar imzalamaz söz konusu Anlaşma hükümlerince konan uzlaşma veya
tahkim prosedürlerinin uygulanması için “Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının
Çözümü Merkezi”.
Her bir Âkit Taraf kendileriyle diğer
Âkit Taraf yatırımcıları arasında çıkacak yatırımla ilgili uyuşmazlıklarda
yukarıda bahsedilen “UNCITRAL” veya “ICSID” prosedürlerini uygulamayı kabul
eder.
3) İlgili Yatırımcı tarafından seçilen
prosedür uyarınca varılan tahkim kararı nihai olup uyuşmazlığın bütün
taraflarını bağlayıcı niteliktedir. Her iki Taraf tahkim kararını kendi millî
hukukuna uygun olarak uygulamayı taahhüt eder. Tahkim Kurulunun kararının Âkit
Tarafların ülkelerinde kabulü ve uygulanması, taraf oldukları uluslararası
anlaşmalara uygun olarak kendi ulusal mevzuatları uyarınca yapılır.
4) Her iki Âkit Taraf, başlanmış olan
herhangi bir Tahkim Prosedürü veya Hukukî Prosedür tamamlanmadan ve Âkit
Taraflardan biri tahkim kararından veya yargı hükmünde belirtilen hükümler
çerçevesinde karara veya hükme veya söz konusu dava ile ilgili uluslararası
veya ulusal hukuka dayanan herhangi bir hükme uymadığı anlaşılmadan diplomatik
yollarla bu tahkim veya yargı prosedürü konusunda pazarlığa girmekten
kaçınacaklardır.
Madde 9
Âkit Taraflar Arasındaki Uyuşmazlıkların
Çözümü
1. Âkit Taraflar arasında bu
anlaşmanın yorumu ve uygulanması ile ilgili olarak çıkabilecek uyuşmazlıklar
mümkün olduğunca diplomatik kanallardan dostane bir şekilde çözülecektir.
2. Uyuşmazlık, Âkit Taraflardan
birinin diğerine yazılı bildiriminden itibaren üç ay içerisinde çözümlenemezse
Âkit Taraflardan birinin isteği üzerine bu Maddede belirtilen Tahkim Kuruluna
gönderilecektir.
3. Tahkim Kurulu aşağıdaki şekilde
teşkil edilir:
Tahkim talebinin alınmasından itibaren
iki ay içerisinde her Âkit Taraf, kurula birer üye tayin eder. Bu iki üye
üçüncü bir ülkenin vatandaşını Başkan olarak seçer. Başkan, diğer iki üyenin
tayininden itibaren üç ay içerisinde tayin edilir.
4. Tayinlerin bu Maddenin 3.
paragrafında belirtilen sürelerde gerçekleşmemesi ve başka bir düzenlemenin
mevcut olmaması durumunda Âkit Taraflardan biri Uluslararası Adalet Divanı
Başkanından, üç ay içerisinde tayinleri gerçekleştirmesini isteyebilir. Divan
Başkanının Âkit Taraflardan birinin vatandaşı olması ya da kendisinin başka bir
nedenle yukarıda belirtilen talebi yerine getirememesi durumunda başvuru
Divanın Başkan yardımcısına yapılır. Divan Başkan Yardımcısının Âkit
Taraflardan birinin vatandaşı olması ya da kendisinin aynı şekilde talebi
yerine getirememesi durumunda Divanın Âkit Taraflardan herhangi birinin
vatandaşı olmayan en kıdemli üyesi tayinleri yapmak üzere davet edilir.
5. Tahkim Kurulu çoğunlukla karar alır
ve kararları bağlayıcıdır. Her iki Âkit Taraf da kendi hakemlerinin giderleri
ile duruşmalardaki kendi giderlerini öder. Başkanın giderleri ile diğer
giderler taraflar arasında eşit şekilde paylaştırılır.
6. Kurul, Başkanının seçiminden
itibaren üç ay içerisinde bu Anlaşmanın diğer hükümleri ile uyumlu olmak
şartıyla, usul kurallarına karar verir. Böyle bir kararın alınmamış olması
durumunda kurul, Uluslararası Adalet Divanından genel olarak tanınan
uluslararası tahkim prosedürlerini dikkate alarak usul kurallarını
belirlemelerini talep eder.
Madde 10
Diğer Hükümlerin Uygulanması
1. Herhangi bir konu hem bu Anlaşmanın
hem de her iki Tarafın da taraf olduğu diğer bir uluslararası Anlaşmanın ya da
Uluslararası Genel Hukuk kurallarının kapsamına girdiğinde Âkit Taraflara ve
yatırımcılarına, vak’a bazında, çıkarlarına en uygun hükümler uygulanır.
2. Kanunlar, düzenlemeler, hükümler
veya belirli kontratlar sonucu Âkit Taraflardan biri diğer Âkit Tarafın
yatırımcılarına bu Anlaşma ile verilenden daha elverişli bir muamele sağlarsa
yatırımcılara daha lehteki bu muamele uygulanır.
Madde 11
Yürürlüğe Giriş
İşbu Anlaşma her iki Âkit Tarafın
birbirlerine kendi anayasal yükümlülüklerini yerine getirdiklerini
bildirdikleri tarihte yürürlüğe girecektir.
Madde 12
Süre ve Sona Eriş
1. İşbu Anlaşma Madde 11’de belirtilen
anayasal işlemlerin gerçekleştirildiği tarihten itibaren 10 yıl süreyle
yürürlükte kalacak ve Taraflardan birinin Anlaşmanın herhangi bir bitiş
tarihinden bir yıl önce Anlaşmanın bittiğini yazılı olarak bildirmediği
durumlarda kendiliğinden 5’er yıllık sürelerle uzayacaktır.
2. İşbu Anlaşmanın Madde 12’de
belirtilen bitiş sürelerinden önce gerçekleştirilen yatırımlar açısından 1.
Maddeden 10. Maddeye kadarki maddeler yukarıda belirtilen tarihlerden itibaren
beş yıl daha geçerli olacaktır.
İşbu Anlaşma, aşağıda imzaları bulunan
ve Hükümetlerince Yetkili kılınanlarca ANKARA’da 22 Mart 1995
tarihinde, her biri asıl olan, Türkçe, İtalyanca ve İngilizce olmak üzere üç
nüsha olarak imzalanmıştır. Yorumda farklılıkların bulunması durumunda
İngilizce metin esas alınacaktır.
|
|
|
|
|
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ |
İTALYA CUMHURİYETİ |
|
|
HÜKÜMETİ ADINA |
HÜKÜMETİ ADINA |
|
|
Murat KARAYALÇIN |
Susanna AGNELLİ |