Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

T.B.M.M.  (S. Sayısı : 244)

 

Bazı Kanunlarda ve Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ve Plan ve Bütçe

Komisyonları Raporları (1/628)

 

                                              

NOT : Tasarı Başkanlıkça, Anayasa ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ve Plan ve Bütçe Komisyonlarına havale edilmiştir.

 

                         T.C.

            Başbakanlık                19.6.2003

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-669/2777

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 5.6.2003 tarihinde kararlaştırılan “Bazı Kanunlarda ve Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Kamu yönetiminin yeniden düzenlenmesi ve yönetime dahil birimlerin kuruluş ve görevleriyle kullandıkları idarî metotların kamu hizmetlerinin en etkin ve verimli biçimde tasarruf ilkeleri göz önünde bulundurulacak şekilde iyileştirilmesi yönünde adımlar atılması artık zorunlu hale gelmiştir. Benzer görev ve hizmetleri değişik kurumların aynı anda yerine getirmeye çalışması kamuda zaman ve kaynak israfına neden olmakta ve yetki karmaşasına yol açmaktadır. Ülkemizin içinde bulunduğu durum göz önüne alındığında mevcut kaynakların en etkin bir şekilde kullanılması artık bir zorunluluk haline gelmiştir.

Kamuda hizmetlerin etkin, verimli ve tasarruf ilkeleri çerçevesinde yerine getirilmesi VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı, 59 uncu Hükümet Programı ve Acil Eylem Planının ana hedefleri arasında sayılmıştır.

59 uncu Hükümet Programında “Devlette Genel Kurumsal Gözden Geçirme” çalışması yapılarak, bakanlıkların sayısı ve ölçekleri, ilgili ve bağlı kuruluşlar ile diğer kamu kuruluşlarının bir bütün olarak görevlerinin yeniden tanımlanması ve merkezî yönetimdeki işlevsiz kuruluşların elenmesi, benzer işlevler gören yapıların birleştirilerek kuruluş içi yönetim kademelerinin azaltılarak işlemlerin basitleştirilmesi 59 uncu Hükümetin öncelikle yapacağı işler arasında gösterilmiştir.

Kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilâtlanmasında görev ve yetkilerin tespitinde bütünlüğün bozulmaması en önemli ilkelerdendir. Bakanlıkların kuruluş ve teşkilâtlanmalarında etkili bir idare, iş bölümü, kontrol ve koordinasyonunun sağlanması esas alınmaktadır. Aynı ve benzer hizmet veya görevlerin tek bir bakanlık tarafından veya sorumluluğunda yürütülmesi, atıl kapasite ve kaynak israfının önlenmesinde önemli bir yere sahiptir.

Bu itibarla; kamuda hizmetlerin etkin, verimli ve tasarruf ilkeleri çerçevesinde yerine getirilmesini sağlamak ve yetki karmaşasını önlemek amacıyla hazırlanan bu Tasarı ile, 4698 sayılı Kanunla kurulan Konut Müsteşarlığının kaldırılması öngörülmektedir.

Ayrıca, 59 uncu Hükümet Programında ve Acil Eylem Planında belirtilen konut seferberliği ve kentleşmenin gerçekleştirilmesinde önemli görevler üstlenmiş olan Toplu Konut İdaresinin görevini gereğince ifa edebilmesini teminen Toplu Konut Kanununda düzenlemeler yapılmıştır.

Tasarı bu amaçlarla hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Madde ile; 4698 sayılı Konut Müsteşarlığının Kurulması ve Arsa Ofisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 1, 2, 3, 4, 5, 6 ve geçici 1 inci maddeleri ile aynı Kanuna ekli (1) sayılı cetvel yürürlükten kaldırılmaktadır. Bu düzenleme ile, Konut Yüksek Kurulu, Konut Koordinasyon Kurulu ve Konut Müsteşarlığı kaldırılmaktadır.

Madde 2. - Madde ile; 1164 sayılı Arsa Ofisi Kanununa 4698 sayılı Kanunla eklenen ek 4 üncü madde yürürlükten kaldırılmaktadır.

Madde 3. - Madde ile; Toplu Konut İdaresinin gelirleri, harcamaları ve denetimini düzenleyen 2 nci maddesinde değişiklik yapılmak suretiyle Toplu Konut İdaresine modern kentleşmenin unsurlarından olan tarım kentlerine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi dokunun yenilenmesine ve yöresel mimarinin korunmasına yönelik projeleri kredilendirme ve destekleme yetkisi verilmektedir.

Madde 4. - Madde ile; Toplu Konut İdaresinin faaliyetlerini daha etkin yürütebilmesini teminen kaynaklarını geliştirici ve işlemlerini hızlandırıcı imkânlar sağlanmakta, ayrıca doğal afet meydana gelen bölgelerde de gerek görüldüğü takdirde destekleyici faaliyette bulunması öngörülmektedir.

Madde 5. - Madde ile; Toplu Konut İdaresi Başkanlığının proje yürüttüğü yerlerde kuracağı birimlerde çalıştıracağı personelin çalışma statüsü ile ilgili düzenleme yapılmaktadır. Başkanlığın projelerini gereği gibi gerçekleştirilebilmesi için yerinden yürütmesi ve denetlemesi önem arz etmektedir. Bu amaçla proje bulunan yerlerde ihtiyaç olması halinde kurulacak birimlerde Başkanlığın merkezdeki kadrolarından tahsis yapılmak suretiyle personel çalıştırılması öngörülmektedir. Böylece, bu birimlerdeki personelin kadrosu görev süresince birimde kalacağından hem geçici görev yerine kalıcı statüde çalışmanın etkinliğinden yararlanılmış olacak hem de yeni kadro ihdasına yol açılmamış olacaktır.

Madde 6. - Madde ile, Konut Müsteşarlığına ait kadrolarda görev yapmakta iken bu Kanun ile Konut Müsteşarlığının kaldırılması sebebiyle görevleri sona erdirilerek Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ait kadrolara nakledilenlerin atanmalarında kullanılabilecek beş adet yeni Bakanlık Müşaviri kadrosunun ihdas edilmesini temin için Bayındırlık ve İskân Bakanlığında görevlendirilebilecek Bakanlık Müşaviri sayısı yirmiden yirmibeşe çıkarılmaktadır.

Madde 7. - Madde ile;180 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ek madde eklenmek suretiyle, kaldırılan Konut Müsteşarlığına ait (1) sayılı listede yer alan kadroların iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelin ilgili bölümünden çıkarılması ve bu Kanuna ekli (2) sayılı listede yer alan kadroların ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (1) sayılı cetvelin Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ilişkin bölümüne eklenmesi düzenlenmektedir. Ayrıca, 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun 25 inci maddesi uyarınca Konut Müsteşarlığına tahsis edilmiş olup, bu Kanun ile iptal edilerek ekli (2) sayılı listede ihdas edilen kadroların, münhasıran 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca yapılacak atamalarda kullanılabilmesi düzenlenmektedir. Bu düzenleme ile, özelleştirilen kuruluşlardan diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanacaklar için kullanılmak üzere Konut Müsteşarlığına tahsis edilmiş olup, iptal edilen ve ekli (2) sayılı listede tekrar ihdas edilerek Bayındırlık ve İskân Bakanlığına tahsis edilen kadroların 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca yapılacak atamaların dışında kullanılamaması öngörülmektedir.

Madde 8. - Madde ile; 180 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye geçici madde eklenmek suretiyle, bu Kanun ile yapılan düzenleme sebebiyle kadroları iptal edilen personelden; Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, Araştırma Planlama ve Koordinasyon Daire Başkanı, I. Hukuk Müşaviri ve Daire Başkanı unvanlı kadrolarda bulunanların görevlerinin bu Kanunun yayımı tarihinde sona ermesi, bunların en geç bir yıl içerisinde Bayındırlık ve İskân Bakanlığında durumlarına uygun boş kadrolara, diğer personelin ise bulundukları kadrolar ile aynı unvan ve dereceli Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ait kadrolara bu Kanunun yayımı tarihinde başka bir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılacağı hükme bağlanmıştır. Ayrıca, bu Kanun gereğince kadro ve görev unvanları değişen veya kaldırılan personelin; atandıkları yeni kadroların aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî hakları toplamı net tutarının, eski kadrolarına bağlı olarak en son ayda almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî hakları toplamı net tutarından az olması halinde, aradaki fark giderilinceye kadar atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece herhangi bir kesintiye tâbi olmaksızın tazminat olarak ödenmesi öngörülmüştür.

Madde 9. - Yürürlük maddesidir.

Madde 10. - Yürütme maddesidir.

 

Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu

                       

            Türkiye BüyükMillet Meclisi

      Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve              02.07.2003

             Turizm Komisyonu

  Esas No. : 1/628

Karar No.: 37

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Başkanlığınızca 27.06.2003 tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen "Bazı Kanunlarda ve Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı" Komisyonumuzun 02.07.2003 tarihli 14 üncü Birleşiminde Bayındırlık ve İskân ve Maliye bakanlıkları ile Arsa Ofisi Genel Müdürlüğü, Toplu Konut İdaresi ve Devlet Personel Başkanlığı, Konut ve Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlıkları temsilcilerinin de katılımı ile incelenip görüşüldü.

Tasarı ile;

- VIII inci Beş Yıllık Kalkınma Planı, 59 uncu Hükümet Programı ve Acil Eylem Planının ana hedefleri arasında sayılan; kamuda hizmetlerin etkin, verimli ve tasarruf ilkeleri çerçevesinde yerine getirilmesini sağlamak için bazı tedbirler alınarak; Konut Yüksek Kurulu, Konut Koordinasyon Kurulu ve Konut Müsteşarlığı kaldırılmakta, konut seferberliği ve kentleşmenin gerçekleştirilmesinde önemli görevler üstlenmiş olan Toplu Konut İdaresinin görevini gereğince yerine getirebilmesini teminen Toplu Konut Kanununda yeni düzenlemeler yapılması öngörülmekte,

- Toplu Konut İdaresine; modern kentleşmenin unsurlarından olan tarım kentlerine, gecekondu alanlarının dönüşümüne ve yöresel mimarinin korunmasına yönelik projeleri kredilendirme ve destekleme yetkisi, faaliyetlerini daha etkin yürütülebilmesi için kaynaklarını geliştirici  ve işlemlerini hızlandırıcı imkânlar verilmekte,

Toplu Konut İdaresi Başkanlığının proje yürüttüğü yerlerde kuracağı birimlerde çalıştıracağı personelin çalışma statüsü ile ilgili düzenleme yapılmakta, Başkanlığın bu birimlere tahsis edeceği kadroları seçmesindeki usul belirtilmekte,

- 4046 sayılı Kanun uyarınca Konut Müsteşarlığına tahsis edilmiş olup Tasarıyla iptal edilerek yeniden ihdas edilen kadroların münhasıran 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesine göre yapılacak atamalarda kullanılabilmesi öngörülmekte,

- Konut Müsteşarlığının kaldırılması sebebiyle görevleri sona erdirilerek Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ait kadrolara nakledilenlerle ilgili düzenlemeler yapılmaktadır.

Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;

- Toplu Konut İdaresi Başkanlığının ülkemizin konut ihtiyacının karşılanmasında, gecekondulaşmanın önlenmesinde, ekonominin canlandırılmasında önemli bir yere sahip olduğu ve sözkonusu idare tarafından 38 ilde çalışmalar yürütüldüğü,

- Yakın geçmişte meydana gelen Tunceli-Pülümür, İzmir-Seferihisar ve Bingöl depremi sonrasında Toplu Konut İdaresinin sözkonusu bölgelerde acilen inşaat faaliyetlerine başladığı ve sürdürdüğü,

- Aynı idarenin modern tarım şehirlerinin oluşturulması yönünde de faaliyetlerini sürdürdüğü,

- Sözkonusu idarenin yürüttüğü projelerde denetim konusunda endişelerin bulunmaması gerektiği, teknik olarak müşavir firmalardan da gerekli desteğin sağlandığı,

- Toplu Konut İdaresinin yatırımlarında bütçe imkânlarının kullanılmadığı ve idarenin kendi kaynağını kendisinin oluşturduğu,

Yönündeki görüşler dile getirilmiştir.

Komisyonumuzun tali olması nedeniyle Tasarı üzerindeki görüşmelerin yöntemiyle ilgili olarak yapılan oylama sonucunda Tasarının 2, 3, 4 ve 8 inci maddelerinin müzakere edilmesine karar verilmiştir.

Tasarının yukarıda belirtilen maddeleri üzerinde yapılan müzakereler sonucunda;

Çerçeve 2 nci maddesi;

Bu madde ile yapılacak değişiklik sonrası oluşabilecek mevzuat boşluğunu gidermek maksadıyla,

'Madde 2. - 29.4.1969 tarihli ve 1164 sayılı Arsa Ofisi Kanunun ek 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Arsa Ofisi Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakan ve Maliye Bakanının müşterek teklifi ve Başbakanın onayıyla belirlenen Hazineye ait arsa ve arazilerin mülkiyeti Arsa Ofisi Genel Müdürlüğüne veya talebi halinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına devredilir. Kamu hizmetlerine ayrılan yerler aynı şartlarla Hazineye iade edilir." '

Şeklinde düzenlenerek kabul edilmiştir.

Tasarının 3, 4 ve 8 inci maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Esas Komisyon olan Plan ve Bütçe Komisyonuna tevdi edilmek üzere, Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Adem Baştürk

İbrahim Köşdere

Mustafa Demir

 

Kayseri

Çanakkale

Samsun

 

Kâtip

Üye

Üye

 

MehmetSarı

Ayhan Zeynep Tekin

Naci Aslan

 

Gaziantep

Adana

Ağrı

 

Üye

Üye

Üye

 

Ahmet Yaşar

Feyzi Berdibek

Osman Aslan

 

Aksaray

Bingöl

Diyarbakır

 

Üye

Üye

Üye

 

Zülfü Demirbağ

Mustafa Ilıcalı

Mevlüt Coşkuner

 

Elazığ

Erzurum

Isparta

 

Üye

Üye

Üye

 

Recep Koral

Abdürrezzak Erten

Mehmet Parlakyiğit

 

İstanbul

İzmir

Kahramanmaraş

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Yıldırım

Niyazi Özcan

Muharrem Doğan

 

Kastamonu

Kayseri

Mardin

 

Üye

Üye

Üye

 

O. Seyfi Terzibaşıoğlu

Recep Yıldırım

Hasan Güyüldar

 

Muğla

Sakarya

Tunceli

 

 

 

 

 

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Plan ve Bütçe Komisyonu

Esas No. : 1/628       21.7.2003

Karar No. : 47

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca 19.6.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 27.6.2003 tarihinde tali komisyon olarak Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen 1/628 esas numaralı “Bazı Kanunlarda ve Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 17.7.2003 tarihinde yaptığı 61 inci birleşiminde, Hükümeti temsilen İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu ile Maliye Bakanlığı, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı, Konut Müsteşarlığı, Devlet Personel Başkanlığı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ve Arsa Ofisi Genel Müdürlüğü temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.

Bilindiği gibi, kamu hizmetlerinin etkin, verimli ve tasarruf ilkeleri çerçevesinde yürütülmesi, kurumların teşkilât yapısı ile fonksiyonlarının, kamu yönetiminin bünye ve bütünlüğünü zedelemeden, gelişen ve değişen ihtiyaçlar doğrultusunda yenilenmesine bağlıdır. Ülkemizde kamu yönetiminin yeniden düzenlenmesi ve yönetime dahil birimlerin kuruluş ve görevleriyle kullandıkları idarî metotların, kamu hizmetlerinin en etkin ve verimli biçimde, tasarruf ilkeleri göz önünde bulundurularak iyileştirilmesi yönünde adımlar atılması bir zorunluluk haline gelmiştir.

Ayrıca, VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı, 59 uncu Hükümet Programı ve Acil Eylem Planının ana hedefleri arasında, kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi doğrultusunda teşkilâtların sayı ve ölçeklerinin belirlenmesi, bu teşkilâtların görevlerinin yeniden tanımlanması, merkezî yönetimdeki işlevini tamamlamış kuruluşların tasfiye edilmesi ve aynı görevleri yerine getiren birimlerin birleştirilerek kuruluş içi hiyerarşik kademelerin azaltılmasına yönelik düzenlemeler yapılması da yer almaktadır.

Bu çerçevede; ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik şartlar göz önüne alınarak, mevcut kaynakların en etkili şekilde kullanılması amacıyla, kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilâtlanmalarında işbölümü, kontrol ve koordinasyonu esas alan bir anlayış doğrultusunda, kamu kurum ve kuruluşlarının görevlerinin ve hizmet alanlarının yeniden tanımlanması gereği hasıl olmuştur.

Tasarı ile;

- Konut ve kentleşme alanına yönelik olarak kamu yönetiminde kurumsal yeniden yapılanmanın sağlanmasının,

- Konut Yüksek Kurulu, Konut Koordinasyon Kurulu ve Konut Müsteşarlığının kaldırılmasının,

- Toplu Konut İdaresine, tarım kentlerinin kurulmasına, gecekondu alanlarının kentsel dönüşümüne, tarihî dokunun yenilenmesine ve yöresel mimarinin korunmasına yönelik olarak proje kredilendirme ve destekleme olanaklarının tanınmasının,

- Söz konusu teşkilâtların kaldırılması sonrası personelin statüsüne ilişkin esasların belirlenmesinin,

- Toplu Konut İdaresinin faaliyetlerini daha etkin yürütebilmesini teminen kaynaklarını geliştirici ve işlemlerini hızlandırıcı imkânlar sağlanmasının,

Öngörüldüğü anlaşılmaktadır.

Tasarının geneli üzerinde yapılan müzakerelerde;

- 1950’li yıllardan itibaren sürekli olarak köyden kente doğru bir nüfus hareketinin olduğu, Devlet tarafından gerekli önlemlerin alınmaması nedeniyle çarpık ve sağlıksız bir kentleşme sürecinin yaşandığı,

- Ulusal yerleşme politikasının oluşturulması ihtiyacının duyulduğu, konut, ulaşım, ticaret ve pek çok boyutun birlikte ele alınmasının gerekli olduğu,

- Gelişmiş ülkelerde örnekleri görülen ipotek esasına dayalı 20-30 yıllık uzun vadeli kredilerle konut edindirme uygulamasının ülkemizde de hayata geçirilmesi gerektiği,

- Kamu yönetimi konusunun bir bütün halinde ele alınması gerektiği, parçalı ve dağınık çözüm arayışlarının zaman içinde tekrar değişiklikler yapılması ihtiyacını meydana getireceği,

- Devlet memurlarının, kâr amaçlı organizasyonlar olan şirketler bünyesinde çalışmasının, faaliyetin özelliğinin bir gereği olarak rasyonel olmadığı,

- Konut Müsteşarlığının kaldırılmasına ilişkin çok acele edildiği, kentleşme politikalarının hazırlanması ve uygulanması konusunda bu kurumun önemli görevler üstlenebileceği bu nedenle, kurumun yeniden yapılandırılarak muhafaza edilmesinin yararlı olacağı,

- Kamunun, şirket kurması veya bir şirkete iştirak olmasının, geçmiş tecrübeler ışığında kaynakların verimsiz kullanımına ve haksız kazanç elde edilmesine zemin oluşturduğunun görüldüğü,

- Devletin görevinin oluşturulacak politikalar doğrultusunda temel mevzuatın hazırlanması ve uygulamanın denetlenmesiyle sınırlı olması gerektiği, bilgi ve tecrübe birikimiyle özel teşebbüsün konut üretimi alanında gerek yurt içinde gerekse yurt dışında iş yapabilme kapasitesinin güçlü olduğu,

 Şeklindeki görüş ve değerlendirmeleri müteakip Hükümet adına tamamlayıcı açıklamalarda;

- Kamu hizmetlerinin etkin ve verimli yürütülmesi için görev dublikasyonları ve yetki karmaşasının önlenmesinin önemli olduğu,

- Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Hükümet Programı ve Acil Eylem Planında öngörülen hususlar doğrultusunda söz konusu düzenlemenin yapıldığı,

- Tasarının, kamu yönetimi reform anlayışıyla çelişmeyecek şekilde hazırlandığı ve etkili bir idare, işbölümü, kontrol ve koordinasyon ilkeleri çerçevesinde atıl kapasite ve kaynak israfının önlenmesine yönelik genel anlayışın göz önünde bulundurulduğu,

- Tarihî dokunun ve yöresel mimarinin korunması ve yenilenmesi çalışmaları açısından yetkili kamu kuruluşlarına ilave olarak Toplu Konut İdaresine görev ve sorumluluk verilmesinin daha güçlü ve etkin bir şekilde kültürel mirasımıza sahip çıkmamızı sağlayacağı,

- Kaldırılan kuruluşların kadroları ile, yaşanılan depremler ve doğal afetler nedeniyle iş ve görev yükü önemli ölçüde artan Bayındırlık ve İskân Bakanlığında ihtiyaç duyulan personel gereksiniminin karşılanmasının öngörüldüğü,

- Orta Asya Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere yurtdışında kamunun kurduğu şirketlerin konut alanında faaliyet göstermesinin güven verici niteliğinden dolayı ilgili ülkelerle ilişkilerin güçlendirilmesinin amaçlandığı,

İfade edilmiştir.

Tasarının;

- Çerçeve 1 inci maddesi aynen,

- Çerçeve 2 nci maddesi ile, sosyal ve toplu konut alanlarının oluşturulması için hazine arazilerinin Arsa Ofisi Genel Müdürlüğüne veya talebi halinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına bedelsiz olarak devredilmesine olanak sağlamak amacıyla değiştirilmesi suretiyle,

- Çerçeve 3 üncü maddesinin, uygulamada tereddütlere yol açılmaması ve anlama açıklık kazandırılması amacıyla “tarım kentlerine” ibaresinin, “köy mimarisinin geliştirilmesine” olarak değiştirilmesi ve “tarihî doku ve yöresel mimarinin” ibaresinden sonra gelmek üzere “korunup” ibaresinin eklenmesi suretiyle,

- Çerçeve 4 üncü maddesinin, 3 üncü maddede yapılan değişikliklerle paralellik sağlanması amacıyla (ı) bendinde yapılan değişiklikle,

- Çerçeve 5 inci maddesinin, kanunların hazırlanmasında uygulanan esas ve usuller doğrultusunda gerekli açıklığın sağlanmasını teminen “29.5.2003 tarihli ve 4864 sayılı Kanunla eklenen” ibaresinin eklenmesi suretiyle,

- Çerçeve 6 ncı maddesi aynen,

- Çerçeve 7 nci maddesi ile 180 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenmesi öngörülen ek 1 inci maddenin, kanunların hazırlanmasında uygulanan esas ve usuller doğrultusunda, Tasarının 7 nci maddesi olarak düzenlenmesi, maddede geçen 4046 sayılı Kanunun adının açık olarak yazılması ve ekli 2 sayılı listede “Başkanlık Müşaviri” kadro adedinin dörde düşürülmesi, “Başmüfettiş” unvanlı bir adet kadronun cetvelin 5 inci sırasına eklenmesi ve cetvelin 5 inci sırasında yer alan “Müfettiş” unvanının “Başmüfettiş” olarak değiştirilerek toplam başmüfettiş kadro sayısının 12 olarak cetvele işlenmesi suretiyle,

- Çerçeve 8 inci maddesi, 180 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye geçici 8 inci madde olarak eklenmesi öngörülen düzenlemenin Tasarıya bu Kanunun geçici maddesi olarak düzenlenmesi ve birinci fıkrasında “Teftiş Kurulu Başkanı” ibaresinin metinden çıkarılması, müsteşarlık müfettişlerinin geçmiş hizmetleri doğrultusunda müfettişlik kıdemlerinin korunması ve aynı dereceli müfettiş kadrolarında unvan birlikteliğinin sağlanmasını teminen ikinci fıkranın sonuna “Kadro unvanı değişenler durumlarına uygun kadrolara atanırlar. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teftiş Kuruluna atanacak olan Müfettişlerin, müfettişlik kıdemlerine esas hizmet süreleri Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teftiş Kurulundan geçmiş sayılır” düzenlemesinin eklenmesi suretiyle,

- Yürürlüğe ilişkin 9 uncu maddesi, 8 inci madde olarak aynen,

- Yürütmeye ilişkin 10 uncu maddesi, 9 uncu madde olarak aynen,

Kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

                       

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

Sait Açba

M. Altan Karapaşaoğlu

Sabahattin Yıldız

 

Afyon

Bursa

Muş

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Mehmet Sekmen

Mahmut Göksu

Mehmet Melik Özmen

 

İstanbul

Adıyaman

Ağrı

 

Üye

Üye

Üye

 

Ruhi Açıkgöz

Mehmet Zekai Özcan

Osman Kaptan

 

Aksaray

Ankara

Antalya

 

 

 

(Karşı oy yazımız eklidir)

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Mesut Özakcan

Ali Osman Sali

Ali Kemal Deveciler

 

Aydın

Balıkesir

Balıkesir

 

(Karşı oy yazımız ektedir)

 

(Muhalefet şerhi ektedir)

 

Üye

Üye

Üye

 

Aziz Akgül

Ömer Abuşoğlu

M. Emin Murat Bilgiç

 

Diyarbakır

Gaziantep

Isparta

 

Üye

Üye

Üye

 

Alaattin Büyükkaya

Birgen Keleş

Ali Kemal Kumkumoğlu

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

 

(Karşı oy yazımız eklidir)

(Karşı oy yazımız eklidir)

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Topuz

M. Mustafa Açıkalın

Kıvılcım Kemal Anadol

 

İstanbul

İstanbul

İzmir

 

(Karşı oy yazımız eklidir)

 

(Karşı oy yazımız eklidir)

 

Üye

Üye

Üye

 

Hakkı Akalın

Mehmet Ceylan

Y. Selahattin Beyribey

 

İzmir

Karabük

Kars

 

(Karşı oy yazımız eklidir)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Taner Yıldız

Mustafa Ünaldı

Ali Er

 

Kayseri

Konya

Mersin

 

Üye

Üye

Üye

 

Gürol Ergin

Kazım Türkmen

Erol Aslan Cebeci

 

Muğla

Ordu

Sakarya

 

(Karşı oy yazım eklidir)

(Karşı oy yazımız eklidir)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Musa Uzunkaya

Faruk Nafiz Özak

Osman Coşkunoğlu

 

Samsun

Trabzon

Uşak

 

 

 

(Karşı oy yazımız eklidir)

 

 

Üye

 

 

 

Mustafa Zeydan

 

 

 

Hakkâri

 

 

 

KARŞI OY YAZISI

 

“Bazı Kanunlarda ve Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”nın tümüne ilke olarak karşıyız. Ayrıca Plan ve Bütçe Komisyonunun Cumhuriyet Halk Partili üyeleri olarak Tasarının, 4 üncü maddesinin (e) bendinin madde metninden çıkarılmasına ilişkin önerge verdik. İlk oylamada önergemiz 6’ya karşı 7 oyla kabul edildi. Buna rağmen Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı 2 kez daha oylama yaptırdı ve önergenin reddedildiğini açıkladı.

Komisyon Başkanının sergilemiş olduğu bu tutum demokrasi ile bağdaşmadığı gibi komisyon çalışmalarına da gölge düşürmüştür. Bu nedenle hem Tasarının içeriğine, hem de Komisyon çalışmaları sırasında İktidar Partisinin sergilemiş olduğu tutuma karşıyız.

 

                       

Osman Kaptan

M. Mesut Özakcan

Ali Kemal Deveciler

 

 

Antalya

Aydın

Balıkesir

 

Birgen Keleş

Ali Kemal Kumkumoğlu

Ali Topuz

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

K. Kemal Anadol

Hakkı Akalın

Kazım Türkmen

 

İzmir

İzmir

Ordu

 

Gürol Ergin

Osman Coşkunoğlu

 

 

Muğla

Uşak

 

 

 

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

BAZI KANUNLARDA VE BAYINDIRLIK VE İSKÂN BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - 28.6.2001 tarihli ve 4698 sayılı Konut Müsteşarlığının Kurulması ve Arsa Ofisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 1, 2, 3, 4, 5, 6 ve geçici 1 inci maddeleri ile aynı Kanuna ekli (1) sayılı cetvel yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 2. - 29.4.1969 tarihli ve 1164 sayılı Arsa Ofisi Kanununun ek 4 üncü maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MADDE 3. - 2.3.1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut Kanununun 2 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“a) Ferdi ve toplu konut kredisi verilmesi, tarım kentlerine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi dokunun yenilenmesine veya yöresel mimarinin korunmasına yönelik projelere kredi verilmesi ve kredilerde faiz sübvansiyonu yapılması.”

MADDE 4. - 2985 sayılı Kanunun 9.4.1990 tarihli ve 412 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle eklenen ek 1 inci maddesinin (e) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (h) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bentler eklenmiş ve mevcut (i) bendi (m) bendi olarak teselsül ettirilmiştir.

“e) Konut sektörüyle ilgili şirketler kurmak veya kurulmuş şirketlere iştirak etmek,”

“ı) Ferdi ve toplu konut kredisi vermek, tarım kentlerine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi dokunun yenilenmesine veya yöresel mimarinin korunmasına yönelik projeleri kredilendirmek ve gerektiğinde tüm bu kredilerde faiz sübvansiyonu yapmak,

j) Yurt içi ve yurt dışında doğrudan veya iştirakleri aracılığıyla proje geliştirmek konut, alt yapı ve sosyal donatı uygulamaları yapmak veya yaptırmak,

k) İdareye kaynak sağlanmasını teminen kâr amaçlı projelerle uygulamalar yapmak veya yaptırmak,

l) Doğal afet meydana gelen bölgelerde gerek görüldüğü takdirde konut ve sosyal donatıları, alt yapıları ile birlikte inşaa etmek, teşvik etmek ve desteklemek,”

MADDE 5. - 2985 sayılı Kanunun ek 5 inci maddesinde yer alan “Bu birimlerde Başkanlık personeli görevlendirilebilir.” cümlesi “Bu birimlerde Başkanlık teşkilâtı kadrolarındaki personel çalıştırılır; hangi kadroların bu birimlere tahsis edileceği 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasındaki usule tâbidir.” olarak değiştirilmiştir.

 

 

MADDE 6. - 13.12.1983 tarihli ve 180 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 18 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “yirmi” ibaresi “yirmibeş” olarak değiştirilmiştir.

MADDE 7. - 180 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki madde eklenmiştir.

“EK MADDE 1. - Konut Müsteşarlığına ait (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelin ilgili bölümünden çıkarılmış ve bu Kanuna ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (1) sayılı cetvelin Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ilişkin bölümüne eklenmiştir. 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun 25 inci maddesi uyarınca Konut Müsteşarlığına tahsis edilmiş olup, bu Kanun ile iptal edilerek ekli (2) sayılı listede ihdas edilen kadrolar, anılan Kanunun 22 nci maddesi uyarınca yapılacak atamalarda kullanılır.”

MADDE 8. - 180 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 8. - Konut Müsteşarlığında Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, Araştırma Planlama ve Koordinasyon Daira Başkanı, I. Hukuk Müşaviri ve Daire Başkanı unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri bu Kanunun yayımı tarihinde sona erer. Bunlar en geç bir yıl içerisinde Bayındırlık ve İskân Bakanlığında durumlarına uygun boş kadrolara atanırlar. Atama işlemi yapılıncaya kadar Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilirler. Bunlar, yeni bir kadroya atanıncaya kadar, eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî haklarını almaya devam ederler. Söz konusu personelin atandıkları yeni kadroların aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî hakları toplamı net tutarının, eski kadrolarına bağlı olarak en son ayda almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî hakları toplamı net tutarından az olması halinde, aradaki fark giderilinceye kadar atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece herhangi bir kesintiye tâbi olmaksızın tazminat olarak ödenir.

Bu Kanunun yayımı tarihinde Konut Müsteşarlığına ait kadrolarda bulunanlardan, birinci fıkrada sayılanlar hariç, kadro ve görev unvanı değişmeyenler, bu Kanunla ihdas edilen aynı unvan ve dereceli Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ait kadrolara bu Kanunun yayımı tarihinde başka bir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılırlar.”

MADDE 9. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 10. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

BAZI KANUNLARDA VE BAYINDIRLIK VE İSKÂN BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİ-ŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN

TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

MADDE 2. - 29.4.1969 tarihli ve 1164 sayılı Arsa Ofisi Kanununun ek 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Ek Madde 4. - Arsa Ofisi Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakan ve Maliye Bakanı-nın müşterek teklifi ve Başbakanın onayıyla belirlenen Hazineye ait arsa ve arazilerin mülkiyeti Arsa Ofisi Genel Müdürlüğüne veya talebi halinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına bedelsiz olarak devredilir. Kamu hizmetlerine ayrılan yerler aynı şartlarla Hazineye iade edilir.”

MADDE 3. - 2.3.1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut Kanununun 2 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“a) Ferdi ve toplu konut kredisi verilmesi, köy mimarisinin geliştirilmesine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi doku ve yöresel mimarinin korunup, yenilenmesine yönelik projelere kredi verilmesi ve kredilerde faiz sübvansiyonu yapılması.”

MADDE 4. - 2985 sayılı Kanunun 9.4.1990 tarihli ve 412 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle eklenen ek 1 inci maddesinin (e) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (h) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bentler eklenmiş ve mevcut (i) bendi (m) bendi olarak teselsül ettirilmiştir.

“e) Konut sektörüyle ilgili şirketler kurmak veya kurulmuş şirketlere iştirak etmek,”

“ı) Ferdi ve toplu konut kredisi vermek, köy mimarisinin geliştirilmesine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi doku ve yöresel mimarinin korunup, yenilenmesine yönelik projeleri kredilendirmek ve gerektiğinde tüm bu kredilerde faiz sübvansiyonu yapmak,

j) Yurt içi ve yurt dışında doğrudan veya iştirakleri aracılığıyla proje geliştirmek konut, alt yapı ve sosyal donatı uygulamaları yapmak veya yaptırmak,

k) İdareye kaynak sağlanmasını teminen kâr amaçlı projelerle uygulamalar yapmak veya yaptırmak,

l) Doğal afet meydana gelen bölgelerde gerek görüldüğü takdirde konut ve sosyal donatıları, alt yapıları ile birlikte inşaa etmek, teşvik etmek ve desteklemek,”

MADDE 5. - 2985 sayılı Kanunun 29.5.2003 tarihli ve 4864 sayılı Kanunla eklenen ek 5 inci maddesinde yer alan “Bu birimlerde Başkanlık personeli görevlendirilebilir.” cümlesi “Bu birimlerde Başkanlık teşkilâtı kadrolarındaki personel çalıştırılır; hangi kadroların bu birimlere tahsis edileceği 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasındaki usule tâbidir.” olarak değiştirilmiştir.

MADDE 6. - Tasarının 6 ncı maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

MADDE 7. - Konut Müsteşarlığına ait (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelin ilgili bölümünden çıkarılmış ve bu Kanuna ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (1) sayılı cetvelin Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ilişkin bölümüne eklenmiştir. 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamalarının Düzenlenmesi ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 25 inci maddesi uyarınca Konut Müsteşarlığına tahsis edilmiş olup, bu Kanun ile iptal edilerek ekli (2) sayılı listede ihdas edilen kadrolar 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca yapılacak atamalarda kullanılır.”

GEÇİCİ MADDE 1. - Konut Müsteşarlığında Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı, Araştırma Planlama ve Koordinasyon Daire Başkanı, I inci Hukuk Müşaviri ve Daire Başkanı unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri bu Kanunun yayımı tarihinde sona erer. Bunlar en geç bir yıl içerisinde Bayındırlık ve İskân Bakanlığında durumlarına uygun boş kadrolara atanırlar. Atama işlemi yapılıncaya kadar Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilirler. Bunlar, yeni bir kadroya atanıncaya kadar, eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî haklarını almaya devam ederler. Söz konusu personelin atandıkları yeni kadrolarda kaldıkları sürece eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer malî ve özlük hakları devam eder.

Bu Kanunun yayımı tarihinde Konut Müsteşarlığına ait kadrolarda bulunanlardan, birinci fıkrada sayılanlar hariç, kadro ve görev unvanı değişmeyenler, bu Kanunla ihdas edilen aynı unvan ve dereceli Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ait kadrolara bu Kanunun yayımı tarihinde başka bir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılırlar. Kadro unvanı değişenler durumlarına uygun kadrolara atanırlar. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teftiş Kuruluna atanacak olan Müfettişlerin, müfettişlik kıdemlerine esas hizmet süreleri Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teftiş Kurulunda geçmiş sayılır.

MADDE 8. - Tasarının 9 uncu maddesi 8 inci madde olarak aynen kabul edilmiştir.

MADDE 9. - Tasarının 10 uncu maddesi 9 uncu madde olarak aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

G. Akşit

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı V.

Maliye Bakanı

 

M. V. Gönül

M. V. Gönül

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

H. Çelik

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

B. Yıldırım

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı

 

A. Coşkun

M. H. Güler

E. Mumcu

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe

 


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTELER

(1) SAYILI LİSTE

İPTAL EDİLEN KADROLARIN

Kurumu :Konut Müsteşarlığı

Teşkilâtı :Merkez

                                            Serbest Kadro Tutulan

   

 

Sınıfı

Unvanı

Derecesi

Adedi

Kadro Adedi

Toplam

 

GİH

Müsteşar

1

1

1

 

GİH

Müsteşar Yardımcısı

1

3

3

 

GİH

Teftiş Kurulu Başkanı

1

1

1

 

GİH

APK Daire Başkanı

1

1

1

 

GİH

1. Hukuk Müşaviri

1

1

1

 

GİH

Daire Başkanı

1

3

3

 

GİH

HukukMüşaviri

1

1

1

 

GİH

Hukuk Müşaviri

3

4

4

 

GİH

Müfettiş

1

11

11

 

GİH

Müfettiş

3

3

3

 

GİH

Müfettiş

4

1

1

 

GİH

Müfettiş

5

2

2

 

GİH

Uzman

1

5

5

 

GİH

Uzman

2

3

3

 

GİH

Uzman

3

3

3

 

GİH

Uzman

6

3

3

 

GİH

Araştırmacı

1

2

2

 

GİH

Araştırmacı

2

1

1

 

GİH

Araştırmacı

3

1

1

 

GİH

Araştırmacı

4

1

1

 

GİH

Şef (Özelleştirme)

3

2

2

 

GİH

Ayniyat Saymanı

3

1

1

 

GİH

Çözümleyici

1

1

1

 

GİH

Programcı

3

1

1

 

GİH

Bilgisayar İşletmeni

3

1

1

 

GİH

Bilgisayar İşletmeni

5

2

2

 

GİH

V.H.K.İ.

5

1

2

 

GİH

V.H.K.İ.

7

1

1

 

GİH

V.H.K.İ.

8

4

4

 

GİH

Sekreter

5

4

4

 

GİH

Sekreter

7

1

1

 

GİH

Şoför

5

2

2

 

GİH

Şoför

7

2

2

 

GİH

Şoför

9

1

1

 

TH

Mühendis

1

3

3

 

TH

Mühendis

5

2

2

 

TH

Mimar

1

1

1

 

TH

Mimar

5

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

1

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

3

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

5

5

5

 

TH

İstatistikçi

1

1

1

 

TH

İstatistikçi

6

1

1

 

 

 

 

          

                          

 

 

 

Toplam

 

91

 

91

 

 

(2) SAYILI LİSTE

İHDAS EDİLEN KADROLARIN

Kurumu :Bayındırlık ve İskân Bakanlığı

Teşkilâtı :Merkez

                                            Serbest Kadro Tutulan

   

 

Sınıfı

Unvanı

Derecesi

Adedi

Kadro Adedi

Toplam

 

GİH

Bakanlık Müşaviri

1

5

5

 

GİH

APK Uzmanı

1

5

5

 

GİH

Hukuk Müşaviri

1

1

1

 

GİH

Hukuk Müşaviri

3

4

4

 

GİH

Müfettiş

1

11

11

 

GİH

Müfettiş

3

3

3

 

GİH

Müfettiş

4

1

1

 

GİH

Müfettiş

5

2

2

 

GİH

Uzman

1

5

5

 

GİH

Uzman

2

3

3

 

GİH

Uzman

3

3

3

 

GİH

Uzman

6

3

3

 

GİH

Araştırmacı

1

2

2

 

GİH

Araştırmacı

2

1

1

 

GİH

Araştırmacı

3

1

1

 

GİH

Araştırmacı

4

1

1

 

GİH

Şef (Özelleştirme)

3

2

2

 

GİH

Ayniyat Saymanı

3

1

1

 

GİH

Çözümleyici

1

1

1

 

GİH

Programcı

3

1

1

 

GİH

Bilgisayar İşletmeni

3

1

1

 

GİH

Bilgisayar İşletmeni

5

2

2

 

GİH

V.H.K.İ.

5

1

1

 

GİH

V.H.K.İ.

7

1

1

 

GİH

V.H.K.İ.

8

4

4

 

GİH

Sekreter

5

4

4

 

GİH

Sekreter

7

1

1

 

GİH

Şoför

5

2

2

 

GİH

Şoför

7

2

2

 

GİH

Şoför

9

1

1

 

TH

Mühendis

1

3

3

 

TH

Mühendis

5

2

2

 

TH

Mimar

1

1

1

 

TH

Mimar

5

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

1

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

3

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

5

5

5

 

TH

İstatistikçi

1

1

1

 

TH

İstatistikçi

6

1

1

 

 

 

 

          

                         

 

 

 

Toplam

 

91

 

91


PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTELER

(1) SAYILI LİSTE

İPTAL EDİLEN KADROLAR

Kurumu :Konut Müsteşarlığı

Teşkilâtı :Merkez

                                            Serbest Kadro Tutulan

   

 

Sınıfı

Unvanı

Derecesi

Adedi

Kadro Adedi

Toplam

 

GİH

Müsteşar

1

1

1

 

GİH

Müsteşar Yardımcısı

1

3

3

 

GİH

Teftiş Kurulu Başkanı

1

1

1

 

GİH

APK Daire Başkanı

1

1

1

 

GİH

1. Hukuk Müşaviri

1

1

1

 

GİH

Daire Başkanı

1

3

3

 

GİH

HukukMüşaviri

1

1

1

 

GİH

Hukuk Müşaviri

3

4

4

 

GİH

Müfettiş

1

11

11

 

GİH

Müfettiş

3

3

3

 

GİH

Müfettiş

4

1

1

 

GİH

Müfettiş

5

2

2

 

GİH

Uzman

1

5

5

 

GİH

Uzman

2

3

3

 

GİH

Uzman

3

3

3

 

GİH

Uzman

6

3

3

 

GİH

Araştırmacı

1

2

2

 

GİH

Araştırmacı

2

1

1

 

GİH

Araştırmacı

3

1

1

 

GİH

Araştırmacı

4

1

1

 

GİH

Şef (Özelleştirme)

3

2

2

 

GİH

Ayniyat Saymanı

3

1

1

 

GİH

Çözümleyici

1

1

1

 

GİH

Programcı

3

1

1

 

GİH

Bilgisayar İşletmeni

3

1

1

 

GİH

Bilgisayar İşletmeni

5

2

2

 

GİH

V.H.K.İ.

5

1

1

 

GİH

V.H.K.İ.

7

1

1

 

GİH

V.H.K.İ.

8

4

4

 

GİH

Sekreter

5

4

4

 

GİH

Sekreter

7

1

1

 

GİH

Şoför

5

2

2

 

GİH

Şoför

7

2

2

 

GİH

Şoför

9

1

1

 

TH

Mühendis

1

3

3

 

TH

Mühendis

5

2

2

 

TH

Mimar

1

1

1

 

TH

Mimar

5

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

1

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

3

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

5

5

5

 

TH

İstatistikçi

1

1

1

 

TH

İstatistikçi

6

1

1

 

 

 

 

          

                          

 

 

 

Toplam

 

91

 

91

 

 

(2) SAYILI LİSTE

İHDAS EDİLEN KADROLAR

Kurumu :Bayındırlık ve İskân Bakanlığı

Teşkilâtı :Merkez

                                            Serbest Kadro Tutulan

   

 

Sınıfı

Unvanı

Derecesi

Adedi

Kadro Adedi

Toplam

 

GİH

Bakanlık Müşaviri

1

4

4

 

GİH

APK Uzmanı

1

5

5

 

GİH

Hukuk Müşaviri

1

1

1

 

GİH

Hukuk Müşaviri

3

4

4

 

GİH

Başmüfettiş

1

12

12

 

GİH

Müfettiş

3

3

3

 

GİH

Müfettiş

4

1

1

 

GİH

Müfettiş

5

2

2

 

GİH

Uzman

1

5

5

 

GİH

Uzman

2

3

3

 

GİH

Uzman

3

3

3

 

GİH

Uzman

6

3

3

 

GİH

Araştırmacı

1

2

2

 

GİH

Araştırmacı

2

1

1

 

GİH

Araştırmacı

3

1

1

 

GİH

Araştırmacı

4

1

1

 

GİH

Şef (Özelleştirme)

3

2

2

 

GİH

Ayniyat Saymanı

3

1

1

 

GİH

Çözümleyici

1

1

1

 

GİH

Programcı

3

1

1

 

GİH

Bilgisayar İşletmeni

3

1

1

 

GİH

Bilgisayar İşletmeni

5

2

2

 

GİH

V.H.K.İ.

5

1

1

 

GİH

V.H.K.İ.

7

1

1

 

GİH

V.H.K.İ.

8

4

4

 

GİH

Sekreter

5

4

4

 

GİH

Sekreter

7

1

1

 

GİH

Şoför

5

2

2

 

GİH

Şoför

7

2

2

 

GİH

Şoför

9

1

1

 

TH

Mühendis

1

3

3

 

TH

Mühendis

5

2

2

 

TH

Mimar

1

1

1

 

TH

Mimar

5

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

1

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

3

1

1

 

TH

Şehir Plancısı

5

5

5

 

TH

İstatistikçi

1

1

1

 

TH

İstatistikçi

6

1

1

 

 

 

 

          

                         

 

 

 

Toplam

 

91

 

91