Dönem : 22
Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 244)
Bazı Kanunlarda ve Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ve Plan ve Bütçe
Komisyonları Raporları (1/628)
NOT : Tasarı Başkanlıkça, Anayasa ile Bayındırlık, İmar,
Ulaştırma ve Turizm ve Plan ve Bütçe Komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık 19.6.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-669/2777
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca hazırlanan ve
Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 5.6.2003 tarihinde kararlaştırılan “Bazı
Kanunlarda ve Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında
Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Kamu yönetiminin yeniden düzenlenmesi ve
yönetime dahil birimlerin kuruluş ve görevleriyle kullandıkları idarî
metotların kamu hizmetlerinin en etkin ve verimli biçimde tasarruf ilkeleri göz
önünde bulundurulacak şekilde iyileştirilmesi yönünde adımlar atılması artık
zorunlu hale gelmiştir. Benzer görev ve hizmetleri değişik kurumların aynı anda
yerine getirmeye çalışması kamuda zaman ve kaynak israfına neden olmakta ve
yetki karmaşasına yol açmaktadır. Ülkemizin içinde bulunduğu durum göz önüne
alındığında mevcut kaynakların en etkin bir şekilde kullanılması artık bir
zorunluluk haline gelmiştir.
Kamuda hizmetlerin etkin, verimli ve
tasarruf ilkeleri çerçevesinde yerine getirilmesi VIII. Beş Yıllık Kalkınma
Planı, 59 uncu Hükümet Programı ve Acil Eylem Planının ana hedefleri arasında
sayılmıştır.
59 uncu Hükümet Programında “Devlette
Genel Kurumsal Gözden Geçirme” çalışması yapılarak, bakanlıkların sayısı ve
ölçekleri, ilgili ve bağlı kuruluşlar ile diğer kamu kuruluşlarının bir bütün olarak
görevlerinin yeniden tanımlanması ve merkezî yönetimdeki işlevsiz kuruluşların
elenmesi, benzer işlevler gören yapıların birleştirilerek kuruluş içi yönetim
kademelerinin azaltılarak işlemlerin basitleştirilmesi 59 uncu Hükümetin
öncelikle yapacağı işler arasında gösterilmiştir.
Kamu kurum ve kuruluşlarının
teşkilâtlanmasında görev ve yetkilerin tespitinde bütünlüğün bozulmaması en
önemli ilkelerdendir. Bakanlıkların kuruluş ve teşkilâtlanmalarında etkili bir
idare, iş bölümü, kontrol ve koordinasyonunun sağlanması esas alınmaktadır.
Aynı ve benzer hizmet veya görevlerin tek bir bakanlık tarafından veya
sorumluluğunda yürütülmesi, atıl kapasite ve kaynak israfının önlenmesinde
önemli bir yere sahiptir.
Bu itibarla; kamuda hizmetlerin etkin,
verimli ve tasarruf ilkeleri çerçevesinde yerine getirilmesini sağlamak ve
yetki karmaşasını önlemek amacıyla hazırlanan bu Tasarı ile, 4698 sayılı
Kanunla kurulan Konut Müsteşarlığının kaldırılması öngörülmektedir.
Ayrıca, 59 uncu Hükümet Programında ve
Acil Eylem Planında belirtilen konut seferberliği ve kentleşmenin
gerçekleştirilmesinde önemli görevler üstlenmiş olan Toplu Konut İdaresinin
görevini gereğince ifa edebilmesini teminen Toplu Konut Kanununda düzenlemeler
yapılmıştır.
Tasarı bu amaçlarla hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile;
4698 sayılı Konut Müsteşarlığının Kurulması ve Arsa Ofisi Kanununda Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanunun 1, 2, 3, 4, 5, 6 ve geçici 1 inci maddeleri ile aynı
Kanuna ekli (1) sayılı cetvel yürürlükten kaldırılmaktadır. Bu düzenleme ile,
Konut Yüksek Kurulu, Konut Koordinasyon Kurulu ve Konut Müsteşarlığı
kaldırılmaktadır.
Madde 2. - Madde ile;
1164 sayılı Arsa Ofisi Kanununa 4698 sayılı Kanunla eklenen ek 4 üncü madde
yürürlükten kaldırılmaktadır.
Madde 3. - Madde ile;
Toplu Konut İdaresinin gelirleri, harcamaları ve denetimini düzenleyen 2 nci
maddesinde değişiklik yapılmak suretiyle Toplu Konut İdaresine modern
kentleşmenin unsurlarından olan tarım kentlerine, gecekondu alanlarının
dönüşümüne, tarihi dokunun yenilenmesine ve yöresel mimarinin korunmasına
yönelik projeleri kredilendirme ve destekleme yetkisi verilmektedir.
Madde 4. - Madde ile; Toplu Konut
İdaresinin faaliyetlerini daha etkin yürütebilmesini teminen kaynaklarını
geliştirici ve işlemlerini hızlandırıcı imkânlar sağlanmakta, ayrıca doğal afet
meydana gelen bölgelerde de gerek görüldüğü takdirde destekleyici faaliyette
bulunması öngörülmektedir.
Madde 5. - Madde ile; Toplu Konut İdaresi
Başkanlığının proje yürüttüğü yerlerde kuracağı birimlerde çalıştıracağı
personelin çalışma statüsü ile ilgili düzenleme yapılmaktadır. Başkanlığın
projelerini gereği gibi gerçekleştirilebilmesi için yerinden yürütmesi ve
denetlemesi önem arz etmektedir. Bu amaçla proje bulunan yerlerde ihtiyaç
olması halinde kurulacak birimlerde Başkanlığın merkezdeki kadrolarından tahsis
yapılmak suretiyle personel çalıştırılması öngörülmektedir. Böylece, bu
birimlerdeki personelin kadrosu görev süresince birimde kalacağından hem geçici
görev yerine kalıcı statüde çalışmanın etkinliğinden yararlanılmış olacak hem
de yeni kadro ihdasına yol açılmamış olacaktır.
Madde 6. - Madde ile, Konut Müsteşarlığına
ait kadrolarda görev yapmakta iken bu Kanun ile Konut Müsteşarlığının
kaldırılması sebebiyle görevleri sona erdirilerek Bayındırlık ve İskân
Bakanlığına ait kadrolara nakledilenlerin atanmalarında kullanılabilecek beş
adet yeni Bakanlık Müşaviri kadrosunun ihdas edilmesini temin için Bayındırlık
ve İskân Bakanlığında görevlendirilebilecek Bakanlık Müşaviri sayısı yirmiden
yirmibeşe çıkarılmaktadır.
Madde 7. - Madde ile;180 sayılı
Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnameye ek madde eklenmek suretiyle, kaldırılan Konut Müsteşarlığına ait
(1) sayılı listede yer alan kadroların iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelin ilgili bölümünden çıkarılması ve bu Kanuna
ekli (2) sayılı listede yer alan kadroların ihdas edilerek 190 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin eki (1) sayılı cetvelin Bayındırlık ve İskân Bakanlığına
ilişkin bölümüne eklenmesi düzenlenmektedir. Ayrıca, 24.11.1994 tarihli ve 4046
sayılı Kanunun 25 inci maddesi uyarınca Konut Müsteşarlığına tahsis edilmiş
olup, bu Kanun ile iptal edilerek ekli (2) sayılı listede ihdas edilen
kadroların, münhasıran 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca yapılacak
atamalarda kullanılabilmesi düzenlenmektedir. Bu düzenleme ile, özelleştirilen
kuruluşlardan diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanacaklar için kullanılmak
üzere Konut Müsteşarlığına tahsis edilmiş olup, iptal edilen ve ekli (2) sayılı
listede tekrar ihdas edilerek Bayındırlık ve İskân Bakanlığına tahsis edilen
kadroların 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca yapılacak atamaların
dışında kullanılamaması öngörülmektedir.
Madde 8. - Madde ile; 180 sayılı
Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnameye geçici madde eklenmek suretiyle, bu Kanun ile yapılan düzenleme
sebebiyle kadroları iptal edilen personelden; Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı,
Teftiş Kurulu Başkanı, Araştırma Planlama ve Koordinasyon Daire Başkanı, I.
Hukuk Müşaviri ve Daire Başkanı unvanlı kadrolarda bulunanların görevlerinin bu
Kanunun yayımı tarihinde sona ermesi, bunların en geç bir yıl içerisinde
Bayındırlık ve İskân Bakanlığında durumlarına uygun boş kadrolara, diğer
personelin ise bulundukları kadrolar ile aynı unvan ve dereceli Bayındırlık ve
İskân Bakanlığına ait kadrolara bu Kanunun yayımı tarihinde başka bir işleme
gerek kalmaksızın atanmış sayılacağı hükme bağlanmıştır. Ayrıca, bu Kanun
gereğince kadro ve görev unvanları değişen veya kaldırılan personelin;
atandıkları yeni kadroların aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları
ile diğer malî hakları toplamı net tutarının, eski kadrolarına bağlı olarak en
son ayda almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları
ile diğer malî hakları toplamı net tutarından az olması halinde, aradaki fark
giderilinceye kadar atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece herhangi bir
kesintiye tâbi olmaksızın tazminat olarak ödenmesi öngörülmüştür.
Madde 9. - Yürürlük maddesidir.
Madde 10. - Yürütme maddesidir.
Türkiye
BüyükMillet Meclisi
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve 02.07.2003
Turizm
Komisyonu
Esas No. : 1/628
Karar No.: 37
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 27.06.2003 tarihinde
Komisyonumuza tali olarak havale edilen "Bazı Kanunlarda ve Bayındırlık ve
İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı" Komisyonumuzun 02.07.2003
tarihli 14 üncü Birleşiminde Bayındırlık ve İskân ve Maliye bakanlıkları ile
Arsa Ofisi Genel Müdürlüğü, Toplu Konut İdaresi ve Devlet Personel Başkanlığı,
Konut ve Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlıkları temsilcilerinin de katılımı
ile incelenip görüşüldü.
Tasarı ile;
- VIII inci Beş Yıllık Kalkınma Planı, 59
uncu Hükümet Programı ve Acil Eylem Planının ana hedefleri arasında sayılan;
kamuda hizmetlerin etkin, verimli ve tasarruf ilkeleri çerçevesinde yerine
getirilmesini sağlamak için bazı tedbirler alınarak; Konut Yüksek Kurulu, Konut
Koordinasyon Kurulu ve Konut Müsteşarlığı kaldırılmakta, konut seferberliği ve
kentleşmenin gerçekleştirilmesinde önemli görevler üstlenmiş olan Toplu Konut
İdaresinin görevini gereğince yerine getirebilmesini teminen Toplu Konut
Kanununda yeni düzenlemeler yapılması öngörülmekte,
- Toplu Konut İdaresine; modern
kentleşmenin unsurlarından olan tarım kentlerine, gecekondu alanlarının
dönüşümüne ve yöresel mimarinin korunmasına yönelik projeleri kredilendirme ve
destekleme yetkisi, faaliyetlerini daha etkin yürütülebilmesi için kaynaklarını
geliştirici ve işlemlerini hızlandırıcı
imkânlar verilmekte,
Toplu Konut İdaresi Başkanlığının proje
yürüttüğü yerlerde kuracağı birimlerde çalıştıracağı personelin çalışma statüsü
ile ilgili düzenleme yapılmakta, Başkanlığın bu birimlere tahsis edeceği
kadroları seçmesindeki usul belirtilmekte,
- 4046 sayılı Kanun uyarınca Konut
Müsteşarlığına tahsis edilmiş olup Tasarıyla iptal edilerek yeniden ihdas
edilen kadroların münhasıran 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesine göre
yapılacak atamalarda kullanılabilmesi öngörülmekte,
- Konut Müsteşarlığının kaldırılması
sebebiyle görevleri sona erdirilerek Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ait
kadrolara nakledilenlerle ilgili düzenlemeler yapılmaktadır.
Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde
yapılan görüşmelerde;
- Toplu Konut İdaresi Başkanlığının
ülkemizin konut ihtiyacının karşılanmasında, gecekondulaşmanın önlenmesinde, ekonominin
canlandırılmasında önemli bir yere sahip olduğu ve sözkonusu idare tarafından
38 ilde çalışmalar yürütüldüğü,
- Yakın geçmişte meydana gelen
Tunceli-Pülümür, İzmir-Seferihisar ve Bingöl depremi sonrasında Toplu Konut
İdaresinin sözkonusu bölgelerde acilen inşaat faaliyetlerine başladığı ve
sürdürdüğü,
- Aynı idarenin modern tarım şehirlerinin
oluşturulması yönünde de faaliyetlerini sürdürdüğü,
- Sözkonusu idarenin yürüttüğü projelerde
denetim konusunda endişelerin bulunmaması gerektiği, teknik olarak müşavir
firmalardan da gerekli desteğin sağlandığı,
- Toplu Konut İdaresinin yatırımlarında
bütçe imkânlarının kullanılmadığı ve idarenin kendi kaynağını kendisinin
oluşturduğu,
Yönündeki görüşler dile getirilmiştir.
Komisyonumuzun tali olması nedeniyle
Tasarı üzerindeki görüşmelerin yöntemiyle ilgili olarak yapılan oylama
sonucunda Tasarının 2, 3, 4 ve 8 inci maddelerinin müzakere edilmesine karar
verilmiştir.
Tasarının yukarıda belirtilen maddeleri
üzerinde yapılan müzakereler sonucunda;
Çerçeve 2 nci maddesi;
Bu madde ile yapılacak değişiklik sonrası
oluşabilecek mevzuat boşluğunu gidermek maksadıyla,
'Madde 2. - 29.4.1969 tarihli ve 1164
sayılı Arsa Ofisi Kanunun ek 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Arsa Ofisi Genel Müdürlüğünün bağlı
olduğu Bakan ve Maliye Bakanının müşterek teklifi ve Başbakanın onayıyla
belirlenen Hazineye ait arsa ve arazilerin mülkiyeti Arsa Ofisi Genel
Müdürlüğüne veya talebi halinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına devredilir.
Kamu hizmetlerine ayrılan yerler aynı şartlarla Hazineye iade edilir." '
Şeklinde düzenlenerek kabul edilmiştir.
Tasarının 3, 4 ve 8 inci maddeleri
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Esas Komisyon olan Plan ve
Bütçe Komisyonuna tevdi edilmek üzere, Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Adem Baştürk |
İbrahim Köşdere |
Mustafa Demir |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Samsun |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
MehmetSarı |
Ayhan Zeynep Tekin |
Naci Aslan |
|
|
Gaziantep |
Adana |
Ağrı |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ahmet Yaşar |
Feyzi Berdibek |
Osman Aslan |
|
|
Aksaray |
Bingöl |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü Demirbağ |
Mustafa Ilıcalı |
Mevlüt Coşkuner |
|
|
Elazığ |
Erzurum |
Isparta |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Recep Koral |
Abdürrezzak Erten |
Mehmet Parlakyiğit |
|
|
İstanbul |
İzmir |
Kahramanmaraş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Yıldırım |
Niyazi Özcan |
Muharrem Doğan |
|
|
Kastamonu |
Kayseri |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Recep Yıldırım |
Hasan Güyüldar |
|
|
Muğla |
Sakarya |
Tunceli |
|
|
|
|
|
Plan ve
Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu
Esas No. : 1/628 21.7.2003
Karar No. : 47
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca
hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca 19.6.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 27.6.2003 tarihinde tali komisyon
olarak Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuna, esas komisyon olarak
da Komisyonumuza havale edilen 1/628 esas numaralı “Bazı Kanunlarda ve
Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun
17.7.2003 tarihinde yaptığı 61 inci birleşiminde, Hükümeti temsilen İçişleri
Bakanı Abdülkadir Aksu ile Maliye Bakanlığı, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı,
Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı, Konut Müsteşarlığı, Devlet Personel
Başkanlığı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ve Arsa Ofisi Genel Müdürlüğü
temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi, kamu hizmetlerinin etkin,
verimli ve tasarruf ilkeleri çerçevesinde yürütülmesi, kurumların teşkilât
yapısı ile fonksiyonlarının, kamu yönetiminin bünye ve bütünlüğünü zedelemeden,
gelişen ve değişen ihtiyaçlar doğrultusunda yenilenmesine bağlıdır. Ülkemizde
kamu yönetiminin yeniden düzenlenmesi ve yönetime dahil birimlerin kuruluş ve
görevleriyle kullandıkları idarî metotların, kamu hizmetlerinin en etkin ve
verimli biçimde, tasarruf ilkeleri göz önünde bulundurularak iyileştirilmesi
yönünde adımlar atılması bir zorunluluk haline gelmiştir.
Ayrıca, VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı,
59 uncu Hükümet Programı ve Acil Eylem Planının ana hedefleri arasında, kamu
hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi doğrultusunda
teşkilâtların sayı ve ölçeklerinin belirlenmesi, bu teşkilâtların görevlerinin
yeniden tanımlanması, merkezî yönetimdeki işlevini tamamlamış kuruluşların
tasfiye edilmesi ve aynı görevleri yerine getiren birimlerin birleştirilerek
kuruluş içi hiyerarşik kademelerin azaltılmasına yönelik düzenlemeler yapılması
da yer almaktadır.
Bu çerçevede; ülkemizin içinde bulunduğu
ekonomik şartlar göz önüne alınarak, mevcut kaynakların en etkili şekilde
kullanılması amacıyla, kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilâtlanmalarında
işbölümü, kontrol ve koordinasyonu esas alan bir anlayış doğrultusunda, kamu
kurum ve kuruluşlarının görevlerinin ve hizmet alanlarının yeniden tanımlanması
gereği hasıl olmuştur.
Tasarı ile;
- Konut ve kentleşme alanına yönelik
olarak kamu yönetiminde kurumsal yeniden yapılanmanın sağlanmasının,
- Konut Yüksek Kurulu, Konut Koordinasyon
Kurulu ve Konut Müsteşarlığının kaldırılmasının,
- Toplu Konut İdaresine, tarım kentlerinin
kurulmasına, gecekondu alanlarının kentsel dönüşümüne, tarihî dokunun
yenilenmesine ve yöresel mimarinin korunmasına yönelik olarak proje
kredilendirme ve destekleme olanaklarının tanınmasının,
- Söz konusu teşkilâtların kaldırılması
sonrası personelin statüsüne ilişkin esasların belirlenmesinin,
- Toplu Konut İdaresinin faaliyetlerini
daha etkin yürütebilmesini teminen kaynaklarını geliştirici ve işlemlerini
hızlandırıcı imkânlar sağlanmasının,
Öngörüldüğü anlaşılmaktadır.
Tasarının geneli üzerinde yapılan
müzakerelerde;
- 1950’li yıllardan itibaren sürekli
olarak köyden kente doğru bir nüfus hareketinin olduğu, Devlet tarafından
gerekli önlemlerin alınmaması nedeniyle çarpık ve sağlıksız bir kentleşme
sürecinin yaşandığı,
- Ulusal yerleşme politikasının
oluşturulması ihtiyacının duyulduğu, konut, ulaşım, ticaret ve pek çok boyutun
birlikte ele alınmasının gerekli olduğu,
- Gelişmiş ülkelerde örnekleri görülen
ipotek esasına dayalı 20-30 yıllık uzun vadeli kredilerle konut edindirme
uygulamasının ülkemizde de hayata geçirilmesi gerektiği,
- Kamu yönetimi konusunun bir bütün
halinde ele alınması gerektiği, parçalı ve dağınık çözüm arayışlarının zaman
içinde tekrar değişiklikler yapılması ihtiyacını meydana getireceği,
- Devlet memurlarının, kâr amaçlı
organizasyonlar olan şirketler bünyesinde çalışmasının, faaliyetin özelliğinin
bir gereği olarak rasyonel olmadığı,
- Konut Müsteşarlığının kaldırılmasına
ilişkin çok acele edildiği, kentleşme politikalarının hazırlanması ve
uygulanması konusunda bu kurumun önemli görevler üstlenebileceği bu nedenle,
kurumun yeniden yapılandırılarak muhafaza edilmesinin yararlı olacağı,
- Kamunun, şirket kurması veya bir şirkete
iştirak olmasının, geçmiş tecrübeler ışığında kaynakların verimsiz kullanımına
ve haksız kazanç elde edilmesine zemin oluşturduğunun görüldüğü,
- Devletin görevinin oluşturulacak
politikalar doğrultusunda temel mevzuatın hazırlanması ve uygulamanın
denetlenmesiyle sınırlı olması gerektiği, bilgi ve tecrübe birikimiyle özel
teşebbüsün konut üretimi alanında gerek yurt içinde gerekse yurt dışında iş
yapabilme kapasitesinin güçlü olduğu,
Şeklindeki görüş ve değerlendirmeleri müteakip Hükümet adına
tamamlayıcı açıklamalarda;
- Kamu hizmetlerinin etkin ve verimli
yürütülmesi için görev dublikasyonları ve yetki karmaşasının önlenmesinin
önemli olduğu,
- Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı,
Hükümet Programı ve Acil Eylem Planında öngörülen hususlar doğrultusunda söz
konusu düzenlemenin yapıldığı,
- Tasarının, kamu yönetimi reform
anlayışıyla çelişmeyecek şekilde hazırlandığı ve etkili bir idare, işbölümü,
kontrol ve koordinasyon ilkeleri çerçevesinde atıl kapasite ve kaynak israfının
önlenmesine yönelik genel anlayışın göz önünde bulundurulduğu,
- Tarihî dokunun ve yöresel mimarinin
korunması ve yenilenmesi çalışmaları açısından yetkili kamu kuruluşlarına ilave
olarak Toplu Konut İdaresine görev ve sorumluluk verilmesinin daha güçlü ve
etkin bir şekilde kültürel mirasımıza sahip çıkmamızı sağlayacağı,
- Kaldırılan kuruluşların kadroları ile,
yaşanılan depremler ve doğal afetler nedeniyle iş ve görev yükü önemli ölçüde
artan Bayındırlık ve İskân Bakanlığında ihtiyaç duyulan personel gereksiniminin
karşılanmasının öngörüldüğü,
- Orta Asya Türk Cumhuriyetleri başta
olmak üzere yurtdışında kamunun kurduğu şirketlerin konut alanında faaliyet
göstermesinin güven verici niteliğinden dolayı ilgili ülkelerle ilişkilerin
güçlendirilmesinin amaçlandığı,
İfade edilmiştir.
Tasarının;
- Çerçeve 1 inci maddesi aynen,
- Çerçeve 2 nci maddesi ile, sosyal ve
toplu konut alanlarının oluşturulması için hazine arazilerinin Arsa Ofisi Genel
Müdürlüğüne veya talebi halinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına bedelsiz
olarak devredilmesine olanak sağlamak amacıyla değiştirilmesi suretiyle,
- Çerçeve 3 üncü maddesinin, uygulamada
tereddütlere yol açılmaması ve anlama açıklık kazandırılması amacıyla “tarım
kentlerine” ibaresinin, “köy mimarisinin geliştirilmesine” olarak
değiştirilmesi ve “tarihî doku ve yöresel mimarinin” ibaresinden sonra gelmek
üzere “korunup” ibaresinin eklenmesi suretiyle,
- Çerçeve 4 üncü maddesinin, 3 üncü
maddede yapılan değişikliklerle paralellik sağlanması amacıyla (ı) bendinde
yapılan değişiklikle,
- Çerçeve 5 inci maddesinin, kanunların
hazırlanmasında uygulanan esas ve usuller doğrultusunda gerekli açıklığın
sağlanmasını teminen “29.5.2003 tarihli ve 4864 sayılı Kanunla eklenen”
ibaresinin eklenmesi suretiyle,
- Çerçeve 6 ncı maddesi aynen,
- Çerçeve 7 nci maddesi ile 180 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnameye eklenmesi öngörülen ek 1 inci maddenin, kanunların
hazırlanmasında uygulanan esas ve usuller doğrultusunda, Tasarının 7 nci
maddesi olarak düzenlenmesi, maddede geçen 4046 sayılı Kanunun adının açık
olarak yazılması ve ekli 2 sayılı listede “Başkanlık Müşaviri” kadro adedinin
dörde düşürülmesi, “Başmüfettiş” unvanlı bir adet kadronun cetvelin 5 inci
sırasına eklenmesi ve cetvelin 5 inci sırasında yer alan “Müfettiş” unvanının
“Başmüfettiş” olarak değiştirilerek toplam başmüfettiş kadro sayısının 12
olarak cetvele işlenmesi suretiyle,
- Çerçeve 8 inci maddesi, 180 sayılı
Bayındırlık ve İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnameye geçici 8 inci madde olarak eklenmesi öngörülen düzenlemenin
Tasarıya bu Kanunun geçici maddesi olarak düzenlenmesi ve birinci fıkrasında
“Teftiş Kurulu Başkanı” ibaresinin metinden çıkarılması, müsteşarlık
müfettişlerinin geçmiş hizmetleri doğrultusunda müfettişlik kıdemlerinin
korunması ve aynı dereceli müfettiş kadrolarında unvan birlikteliğinin
sağlanmasını teminen ikinci fıkranın sonuna “Kadro unvanı değişenler
durumlarına uygun kadrolara atanırlar. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teftiş
Kuruluna atanacak olan Müfettişlerin, müfettişlik kıdemlerine esas hizmet
süreleri Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teftiş Kurulundan geçmiş sayılır”
düzenlemesinin eklenmesi suretiyle,
- Yürürlüğe ilişkin 9 uncu maddesi, 8 inci
madde olarak aynen,
- Yürütmeye ilişkin 10 uncu maddesi, 9
uncu madde olarak aynen,
Kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Sekmen |
Mahmut Göksu |
Mehmet Melik Özmen |
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ruhi Açıkgöz |
Mehmet Zekai Özcan |
Osman Kaptan |
|
|
Aksaray |
Ankara |
Antalya |
|
|
|
|
(Karşı oy yazımız eklidir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Mesut Özakcan |
Ali Osman Sali |
Ali Kemal Deveciler |
|
|
Aydın |
Balıkesir |
Balıkesir |
|
|
(Karşı oy yazımız ektedir) |
|
(Muhalefet şerhi ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Aziz Akgül |
Ömer Abuşoğlu |
M. Emin Murat Bilgiç |
|
|
Diyarbakır |
Gaziantep |
Isparta |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Alaattin Büyükkaya |
Birgen Keleş |
Ali Kemal Kumkumoğlu |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
(Karşı oy yazımız eklidir) |
(Karşı oy yazımız eklidir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Topuz |
M. Mustafa Açıkalın |
Kıvılcım Kemal Anadol |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
|
(Karşı oy yazımız eklidir) |
|
(Karşı oy yazımız eklidir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hakkı Akalın |
Mehmet Ceylan |
Y. Selahattin Beyribey |
|
|
İzmir |
Karabük |
Kars |
|
|
(Karşı oy yazımız eklidir) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Taner Yıldız |
Mustafa Ünaldı |
Ali Er |
|
|
Kayseri |
Konya |
Mersin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Gürol Ergin |
Kazım Türkmen |
Erol Aslan Cebeci |
|
|
Muğla |
Ordu |
Sakarya |
|
|
(Karşı oy yazım eklidir) |
(Karşı oy yazımız eklidir) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Musa Uzunkaya |
Faruk Nafiz Özak |
Osman Coşkunoğlu |
|
|
Samsun |
Trabzon |
Uşak |
|
|
|
|
(Karşı oy yazımız eklidir) |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Mustafa Zeydan |
|
|
|
|
Hakkâri |
|
KARŞI OY YAZISI
“Bazı Kanunlarda ve
Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”nın tümüne ilke olarak
karşıyız. Ayrıca Plan ve Bütçe Komisyonunun Cumhuriyet Halk Partili üyeleri
olarak Tasarının, 4 üncü maddesinin (e) bendinin madde metninden çıkarılmasına
ilişkin önerge verdik. İlk oylamada önergemiz 6’ya karşı 7 oyla kabul edildi.
Buna rağmen Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı 2 kez daha oylama yaptırdı ve
önergenin reddedildiğini açıkladı.
Komisyon Başkanının
sergilemiş olduğu bu tutum demokrasi ile bağdaşmadığı gibi komisyon
çalışmalarına da gölge düşürmüştür. Bu nedenle hem Tasarının içeriğine, hem de
Komisyon çalışmaları sırasında İktidar Partisinin sergilemiş olduğu tutuma
karşıyız.
|
Osman Kaptan |
M. Mesut Özakcan |
Ali Kemal Deveciler |
|
|
|
Antalya |
Aydın |
Balıkesir |
|
|
Birgen Keleş |
Ali Kemal Kumkumoğlu |
Ali Topuz |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
K. Kemal Anadol |
Hakkı Akalın |
Kazım Türkmen |
|
|
İzmir |
İzmir |
Ordu |
|
|
Gürol Ergin |
Osman Coşkunoğlu |
|
|
|
Muğla |
Uşak |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
BAZI KANUNLARDA VE BAYINDIRLIK VE İSKÂN BAKANLIĞININ
TEŞKİLÂT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 28.6.2001 tarihli ve 4698 sayılı Konut
Müsteşarlığının Kurulması ve Arsa Ofisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanunun 1, 2, 3, 4, 5, 6 ve geçici 1 inci maddeleri ile aynı Kanuna ekli (1)
sayılı cetvel yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 2. - 29.4.1969 tarihli ve 1164 sayılı Arsa Ofisi
Kanununun ek 4 üncü maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 3. - 2.3.1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut
Kanununun 2 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“a) Ferdi ve toplu konut kredisi verilmesi, tarım
kentlerine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi dokunun yenilenmesine veya
yöresel mimarinin korunmasına yönelik projelere kredi verilmesi ve kredilerde
faiz sübvansiyonu yapılması.”
MADDE 4. - 2985 sayılı Kanunun 9.4.1990 tarihli ve 412
sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle eklenen ek 1 inci maddesinin (e) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (h) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki
bentler eklenmiş ve mevcut (i) bendi (m) bendi olarak teselsül ettirilmiştir.
“e) Konut sektörüyle ilgili şirketler kurmak veya kurulmuş
şirketlere iştirak etmek,”
“ı) Ferdi ve toplu konut kredisi vermek,
tarım kentlerine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi dokunun
yenilenmesine veya yöresel mimarinin korunmasına yönelik projeleri
kredilendirmek ve gerektiğinde tüm bu kredilerde faiz sübvansiyonu yapmak,
j) Yurt içi ve yurt dışında doğrudan veya iştirakleri
aracılığıyla proje geliştirmek konut, alt yapı ve sosyal donatı uygulamaları
yapmak veya yaptırmak,
k) İdareye kaynak sağlanmasını teminen kâr amaçlı projelerle
uygulamalar yapmak veya yaptırmak,
l) Doğal afet meydana gelen bölgelerde gerek görüldüğü
takdirde konut ve sosyal donatıları, alt yapıları ile birlikte inşaa etmek,
teşvik etmek ve desteklemek,”
MADDE 5. - 2985 sayılı Kanunun ek 5 inci maddesinde yer alan
“Bu birimlerde Başkanlık personeli görevlendirilebilir.” cümlesi “Bu birimlerde
Başkanlık teşkilâtı kadrolarındaki personel çalıştırılır; hangi kadroların bu
birimlere tahsis edileceği 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 8 inci
maddesinin üçüncü fıkrasındaki usule tâbidir.” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 6. - 13.12.1983 tarihli ve 180 sayılı Bayındırlık ve
İskân Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
18 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “yirmi” ibaresi “yirmibeş”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 7. - 180 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanlığının
Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki madde
eklenmiştir.
“EK MADDE 1. - Konut Müsteşarlığına ait (1) sayılı listede
yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (1)
sayılı cetvelin ilgili bölümünden çıkarılmış ve bu Kanuna ekli (2) sayılı
listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
eki (1) sayılı cetvelin Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ilişkin bölümüne
eklenmiştir. 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun 25 inci maddesi uyarınca
Konut Müsteşarlığına tahsis edilmiş olup, bu Kanun ile iptal edilerek ekli (2)
sayılı listede ihdas edilen kadrolar, anılan Kanunun 22 nci maddesi uyarınca
yapılacak atamalarda kullanılır.”
MADDE 8. - 180 sayılı Bayındırlık ve İskân Bakanlığının
Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici
madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 8. - Konut Müsteşarlığında Müsteşar, Müsteşar
Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, Araştırma Planlama ve Koordinasyon Daira
Başkanı, I. Hukuk Müşaviri ve Daire Başkanı unvanlı kadrolarda bulunanların
görevleri bu Kanunun yayımı tarihinde sona erer. Bunlar en geç bir yıl
içerisinde Bayındırlık ve İskân Bakanlığında durumlarına uygun boş kadrolara
atanırlar. Atama işlemi yapılıncaya kadar Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca
ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilirler. Bunlar, yeni bir kadroya
atanıncaya kadar, eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve
tazminatları ile diğer malî haklarını almaya devam ederler. Söz konusu
personelin atandıkları yeni kadroların aylık, ek gösterge, her türlü zam ve
tazminatları ile diğer malî hakları toplamı net tutarının, eski kadrolarına
bağlı olarak en son ayda almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve
tazminatları ile diğer malî hakları toplamı net tutarından az olması halinde,
aradaki fark giderilinceye kadar atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece
herhangi bir kesintiye tâbi olmaksızın tazminat olarak ödenir.
Bu Kanunun yayımı tarihinde Konut Müsteşarlığına ait
kadrolarda bulunanlardan, birinci fıkrada sayılanlar hariç, kadro ve görev
unvanı değişmeyenler, bu Kanunla ihdas edilen aynı unvan ve dereceli
Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ait kadrolara bu Kanunun yayımı tarihinde
başka bir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılırlar.”
MADDE 9. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 10. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
BAZI KANUNLARDA VE BAYINDIRLIK VE İSKÂN BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT
VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİ-ŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
KANUN
TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - 29.4.1969 tarihli ve 1164 sayılı Arsa Ofisi
Kanununun ek 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Ek Madde 4. - Arsa Ofisi Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu
Bakan ve Maliye Bakanı-nın müşterek teklifi ve Başbakanın onayıyla belirlenen
Hazineye ait arsa ve arazilerin mülkiyeti Arsa Ofisi Genel Müdürlüğüne veya
talebi halinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına bedelsiz olarak devredilir.
Kamu hizmetlerine ayrılan yerler aynı şartlarla Hazineye iade edilir.”
MADDE 3. - 2.3.1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut
Kanununun 2 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“a) Ferdi ve toplu konut kredisi verilmesi, köy mimarisinin
geliştirilmesine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi doku ve yöresel
mimarinin korunup, yenilenmesine yönelik projelere kredi verilmesi ve
kredilerde faiz sübvansiyonu yapılması.”
MADDE 4. - 2985 sayılı Kanunun 9.4.1990 tarihli ve 412
sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle eklenen ek 1 inci maddesinin (e) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, (h) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki
bentler eklenmiş ve mevcut (i) bendi (m) bendi olarak teselsül ettirilmiştir.
“e) Konut sektörüyle ilgili şirketler kurmak veya kurulmuş
şirketlere iştirak etmek,”
“ı) Ferdi ve toplu konut kredisi vermek,
köy mimarisinin geliştirilmesine, gecekondu alanlarının dönüşümüne, tarihi doku
ve yöresel mimarinin korunup, yenilenmesine yönelik projeleri kredilendirmek ve
gerektiğinde tüm bu kredilerde faiz sübvansiyonu yapmak,
j) Yurt içi ve yurt dışında doğrudan veya iştirakleri
aracılığıyla proje geliştirmek konut, alt yapı ve sosyal donatı uygulamaları
yapmak veya yaptırmak,
k) İdareye kaynak sağlanmasını teminen kâr amaçlı projelerle
uygulamalar yapmak veya yaptırmak,
l) Doğal afet meydana gelen bölgelerde gerek görüldüğü
takdirde konut ve sosyal donatıları, alt yapıları ile birlikte inşaa etmek,
teşvik etmek ve desteklemek,”
MADDE 5. - 2985 sayılı Kanunun 29.5.2003 tarihli ve 4864
sayılı Kanunla eklenen ek 5 inci maddesinde yer alan “Bu birimlerde Başkanlık
personeli görevlendirilebilir.” cümlesi “Bu birimlerde Başkanlık teşkilâtı kadrolarındaki
personel çalıştırılır; hangi kadroların bu birimlere tahsis edileceği 190
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasındaki usule
tâbidir.” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 6. - Tasarının 6 ncı maddesi aynen kabul edilmiştir.
MADDE 7. - Konut Müsteşarlığına ait (1) sayılı listede yer
alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (1)
sayılı cetvelin ilgili bölümünden çıkarılmış ve bu Kanuna ekli (2) sayılı
listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
eki (1) sayılı cetvelin Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ilişkin bölümüne
eklenmiştir. 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamalarının
Düzenlenmesi ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanunun 25 inci maddesi uyarınca Konut Müsteşarlığına tahsis
edilmiş olup, bu Kanun ile iptal edilerek ekli (2) sayılı listede ihdas edilen
kadrolar 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca yapılacak atamalarda
kullanılır.”
GEÇİCİ MADDE 1. - Konut Müsteşarlığında Müsteşar, Müsteşar
Yardımcısı, Araştırma Planlama ve Koordinasyon Daire Başkanı, I inci Hukuk
Müşaviri ve Daire Başkanı unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri bu Kanunun
yayımı tarihinde sona erer. Bunlar en geç bir yıl içerisinde Bayındırlık ve
İskân Bakanlığında durumlarına uygun boş kadrolara atanırlar. Atama işlemi
yapılıncaya kadar Bayındırlık ve İskân Bakanlığınca ihtiyaç duyulan işlerde
görevlendirilebilirler. Bunlar, yeni bir kadroya atanıncaya kadar, eski kadrolarına
ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî haklarını
almaya devam ederler. Söz konusu personelin atandıkları yeni kadrolarda
kaldıkları sürece eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve
tazminatlar ile diğer malî ve özlük hakları devam eder.
Bu Kanunun yayımı tarihinde Konut Müsteşarlığına ait
kadrolarda bulunanlardan, birinci fıkrada sayılanlar hariç, kadro ve görev
unvanı değişmeyenler, bu Kanunla ihdas edilen aynı unvan ve dereceli
Bayındırlık ve İskân Bakanlığına ait kadrolara bu Kanunun yayımı tarihinde
başka bir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılırlar. Kadro unvanı değişenler
durumlarına uygun kadrolara atanırlar. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teftiş
Kuruluna atanacak olan Müfettişlerin, müfettişlik kıdemlerine esas hizmet
süreleri Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Teftiş Kurulunda geçmiş sayılır.
MADDE 8. - Tasarının 9 uncu maddesi 8 inci madde olarak
aynen kabul edilmiştir.
MADDE 9. - Tasarının 10 uncu maddesi 9 uncu madde olarak
aynen kabul edilmiştir.
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Adalet
Bakanı |
|
|
G. Akşit |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
|
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı V. |
Maliye
Bakanı |
|
|
M. V. Gönül |
M. V. Gönül |
K. Unakıtan |
|
|
Millî
Eğitim Bakanı |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
|
|
H. Çelik |
Z. Ergezen |
R. Akdağ |
|
|
Ulaştırma
Bakanı |
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
|
|
B. Yıldırım |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
|
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
ve Turizm Bakanı |
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
E. Mumcu |
|
|
|
Çevre ve
Orman Bakanı |
|
|
|
|
O. Pepe |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METNE EKLİ LİSTELER
(1) SAYILI LİSTE
İPTAL EDİLEN KADROLARIN
Kurumu :Konut Müsteşarlığı
Teşkilâtı :Merkez
Serbest
Kadro Tutulan
|
|
Sınıfı |
Unvanı |
Derecesi |
Adedi |
Kadro Adedi |
Toplam |
|
|
GİH |
Müsteşar |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Müsteşar Yardımcısı |
1 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Teftiş Kurulu Başkanı |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
APK Daire Başkanı |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
1. Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Daire Başkanı |
1 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
HukukMüşaviri |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Hukuk Müşaviri |
3 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
1 |
11 |
– |
11 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
3 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
4 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Uzman |
1 |
5 |
– |
5 |
|
|
GİH |
Uzman |
2 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Uzman |
3 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Uzman |
6 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
1 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
2 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
4 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Şef (Özelleştirme) |
3 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Ayniyat Saymanı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Çözümleyici |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Programcı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
5 |
1 |
– |
2 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
7 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
8 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Sekreter |
5 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Sekreter |
7 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Şoför |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Şoför |
7 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Şoför |
9 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Mühendis |
1 |
3 |
– |
3 |
|
|
TH |
Mühendis |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
TH |
Mimar |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Mimar |
5 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
5 |
5 |
– |
5 |
|
|
TH |
İstatistikçi |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
İstatistikçi |
6 |
1 |
– |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
91 |
|
91 |
(2) SAYILI LİSTE
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
Kurumu :Bayındırlık ve İskân Bakanlığı
Teşkilâtı :Merkez
Serbest
Kadro Tutulan
|
|
Sınıfı |
Unvanı |
Derecesi |
Adedi |
Kadro Adedi |
Toplam |
|
|
GİH |
Bakanlık Müşaviri |
1 |
5 |
– |
5 |
|
|
GİH |
APK Uzmanı |
1 |
5 |
– |
5 |
|
|
GİH |
Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Hukuk Müşaviri |
3 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
1 |
11 |
– |
11 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
3 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
4 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Uzman |
1 |
5 |
– |
5 |
|
|
GİH |
Uzman |
2 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Uzman |
3 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Uzman |
6 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
1 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
2 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
4 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Şef (Özelleştirme) |
3 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Ayniyat Saymanı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Çözümleyici |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Programcı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
5 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
7 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
8 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Sekreter |
5 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Sekreter |
7 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Şoför |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Şoför |
7 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Şoför |
9 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Mühendis |
1 |
3 |
– |
3 |
|
|
TH |
Mühendis |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
TH |
Mimar |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Mimar |
5 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
5 |
5 |
– |
5 |
|
|
TH |
İstatistikçi |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
İstatistikçi |
6 |
1 |
– |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
91 |
|
91 |
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTELER
(1) SAYILI LİSTE
İPTAL EDİLEN KADROLAR
Kurumu :Konut Müsteşarlığı
Teşkilâtı :Merkez
Serbest
Kadro Tutulan
|
|
Sınıfı |
Unvanı |
Derecesi |
Adedi |
Kadro Adedi |
Toplam |
|
|
GİH |
Müsteşar |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Müsteşar Yardımcısı |
1 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Teftiş Kurulu Başkanı |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
APK Daire Başkanı |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
1. Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Daire Başkanı |
1 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
HukukMüşaviri |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Hukuk Müşaviri |
3 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
1 |
11 |
– |
11 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
3 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
4 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Uzman |
1 |
5 |
– |
5 |
|
|
GİH |
Uzman |
2 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Uzman |
3 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Uzman |
6 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
1 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
2 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
4 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Şef (Özelleştirme) |
3 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Ayniyat Saymanı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Çözümleyici |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Programcı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
5 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
7 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
8 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Sekreter |
5 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Sekreter |
7 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Şoför |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Şoför |
7 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Şoför |
9 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Mühendis |
1 |
3 |
– |
3 |
|
|
TH |
Mühendis |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
TH |
Mimar |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Mimar |
5 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
5 |
5 |
– |
5 |
|
|
TH |
İstatistikçi |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
İstatistikçi |
6 |
1 |
– |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
91 |
|
91 |
(2) SAYILI LİSTE
İHDAS EDİLEN KADROLAR
Kurumu :Bayındırlık ve İskân Bakanlığı
Teşkilâtı :Merkez
Serbest
Kadro Tutulan
|
|
Sınıfı |
Unvanı |
Derecesi |
Adedi |
Kadro Adedi |
Toplam |
|
|
GİH |
Bakanlık Müşaviri |
1 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
APK Uzmanı |
1 |
5 |
– |
5 |
|
|
GİH |
Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Hukuk Müşaviri |
3 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Başmüfettiş |
1 |
12 |
– |
12 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
3 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
4 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Müfettiş |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Uzman |
1 |
5 |
– |
5 |
|
|
GİH |
Uzman |
2 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Uzman |
3 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Uzman |
6 |
3 |
– |
3 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
1 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
2 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Araştırmacı |
4 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Şef (Özelleştirme) |
3 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Ayniyat Saymanı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Çözümleyici |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Programcı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
5 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
7 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
V.H.K.İ. |
8 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Sekreter |
5 |
4 |
– |
4 |
|
|
GİH |
Sekreter |
7 |
1 |
– |
1 |
|
|
GİH |
Şoför |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Şoför |
7 |
2 |
– |
2 |
|
|
GİH |
Şoför |
9 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Mühendis |
1 |
3 |
– |
3 |
|
|
TH |
Mühendis |
5 |
2 |
– |
2 |
|
|
TH |
Mimar |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Mimar |
5 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
3 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
Şehir Plancısı |
5 |
5 |
– |
5 |
|
|
TH |
İstatistikçi |
1 |
1 |
– |
1 |
|
|
TH |
İstatistikçi |
6 |
1 |
– |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
91 |
|
91 |