Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu 18.3.2003
Esas No. : 1/281, 3/88
Karar No. : 17
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve
BakanlarKurulunca 30.7.2002 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan ve Başkanlıkça 1.8.2002 tarihinde Komisyonumuza havale edilen “2001
Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler Kesinhesap Kanunu Tasarısı” 3 Kasım 2002
tarihinde yapılan milletvekili erken genel seçimleri nedeniyle yılı içinde
görüşülüp karara bağlanamamıştır.
Sonuçlandırılmayan ve hükümsüz sayılmadığı
için 22 nci döneme intikal etmiş bulunan 2001 Malî Yılı Genel ve Katma Bütçeli
Kuruluşların Kesinhesap Kanun Tasarıları 58 inci hükümetin güvenoyu almasını
müteakip Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığınca 4.12.2002 tarihinde
Komisyonumuza havale edilmiştir. Havale edilen “2001 Malî Yılı Katma Bütçeli
İdareler Kesinhesap Kanunu Tasarısı” ile, Sayıştay Başkanlığınca aynı yıla ait
“Genel Uygunluk Bildirimi”ne ilişkin müzakerelere, Komisyonumuzun 5.3.2003
tarihli ve 16 ncı birleşimde Maliye Bakanının 2003 yılı Bütçe ve 2001 yılı
Kesinhesap Kanunu Tasarılarını Komisyona sunuşu ile başlanılmıştır. Devam
etmekte olan komisyon çalışmaları sırasında, BakanlarKurulunun çekilmesi ile
yeniden oluşan 59 uncu hükümet tarafından yenilenen Bütçe ve Kesinhesap Kanunu
Tasarılarının Başbakanlığın 11.3.2003 tarih ve 1100 sayılı yazısına istinaden
Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünün 78 inci maddesi uyarınca
Komisyonumuzdaki görüşmelerine devam edilmiş ve 5.3.2003 - 16.3.2003 tarihleri
arasında yapılan birleşimlerde Maliye Bakanlığı, Sayıştay Başkanlığı ve ilgili
kuruluşların temsilcilerinin de katılmalarıyla görüşmeler tamamlanmıştır.
2001 Malî Yılı Katma Bütçeli İdareler
Kesinhesap Kanunu tasarısı ile;
- Katma Bütçeli İdarelere 2001 malî yılı
bütçe kanunu ile toplam 4.784.252.200.000.000.-
liralık ödenek verildiği, bu tutarın yılı içinde yapılan çeşitli yasal
değişikliklerle toplam 7.167.781.866.550.000.-
liraya ulaştığı, yılı içinde toplam 7.167.781.866.550.000.-
liraya ulaşan ödenek yetkisine karşılık yılı içinde toplam 3.432.401.920.130.000.- lirası cari, 2.757.299.713.880.000.- lirası yatırım,
667.494.222.370.000.- lirası da
sermaye teşkili ve transfer ödenek türlerinden olmak üzere toplam 6.857.195.856.380.000.- liralık giderin
gerçekleştiği,
- 2001 malî yılında katma bütçeli
idarelerin gelirleri toplamının 4.784.252.200.000.000.-
lira olarak tahmin edilmesine karşılık yılı tahsilatının toplam 8.041.157.780.000.- lirası vergi gelirlerinden,
349.756.515.750.000.- lirası vergi
dışı normal gelirlerden, 6.041.409.614.110.000.-
lirası özel kanun gelirlerinden olmak üzere toplam 6.678.108.731.450.000.- lira olarak gerçekleştiği,
- Giderler ile gelirler arasındaki farkı
oluşturan 179.087.124.930.000.-
liranın gider fazlası oluşturduğu,
- Zorunlu sebeplerle yapılan ödenek üstü
giderleri karşılamak üzere toplam 6.016.812.370.000.-
liralık ödeneğin tamamlayıcı ödenek olarak verilmesinin öngörüldüğü,
- 2001 yılı içinde harcanamayan ve özel
kanunlarla devrine izin verilen toplam 75.749.360.650.000.-
liralık ödeneğin iptal edilmeyerek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere
devredilmesinin teklif edildiği,
- Yılı içerisinde kullanılanlar ile
ertesi yıla devredilmek üzere saklı tutulanlar dışında kalan toplam 240.853.461.890.000.- liralık ödeneğin
iptal edilmesi,
öngörülmüştür.
Sayıştay Başkanlığınca hazırlanan Katma
Bütçeli İdarelerin 2001 Malî Yılı Kesinhesap Kanun Tasarısına ilişkin “genel
uygunluk bildirimi” rapor ve ekli cetvellerinde ise;
- Katma Bütçeli dairelerin ekli gider
cetvellerinde gösterildiği üzere toplam 6.016.812.370.000.-
liranın ödenek dışı gider kaydedildiği, bu tutardan 317.377.280.000.- liralık kısmının yasalara göre ödenek
aranmaksızın yapılacak giderlere, 5.343.993.480.000.-
liralık kısmının da personel giderlerine ait olduğundan bunlar için tamamlayıcı
ödenek verilmesinin uygun olacağı, kalan 355.441.610.000.-
liralık kısmının ise 1050 sayılı Kanunun 81 inci maddesi uyarınca tamamlayıcı
ödenek verilip verilmemesinin yüce meclisin takdirinde olduğu,
1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununun
104 ve 118 inci maddeleri uyarınca Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Gençlik ve
Spor Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Petrol İşleri Genel
Müdürlüğü, Yüksek Öğretim Kurulu, Selçuk Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi,
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji
Enstitüsü, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Kocaeli
Üniversitesi, Galatasaray Üniversitesi’ne ait bir kısım gelir kalemlerinde
tahminle tahsilat arasındaki fark sebeplerinin açıklanmaması nedeniyle gelir
izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,
- Vakıflar Genel Müdürlüğü, Hudut ve
Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğretim Kurulu, Marmara Üniversitesi,
Cumhuriyet Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Yüzüncüyıl
Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mersin
Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kocaeli
Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Abant İzzet
Baysal Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Kafkas Üniversitesi, Niğde
Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi,
Kırıkkale Üniversitesi, Osmangazi Üniversitesi ve Galatasaray Üniversitesi’nin
bütçe hizmet gerekçelerinin faaliyet-proje düzeyinde düzenlenmemesi ve fiziki
hedefleri kapsamadığından gider izahnamelerinin yetersiz bulunduğu,
- Sayıştay Başkanlığınca 2001 yılı Katma
Bütçeli bazı kurum ve kuruluşların kesinhesaplarının incelenmesinde Dış Proje
Kredisi kullanım miktarlarının Hazine Müsteşarlığı ve kuruluşlar tarafından
farklı tespit edildiği, kullanılan kredilerin bütçeleştirilmediği, muhasebe
kayıtlarının yapılmadığı ve kesinhesapta yeralan ödenek ve gider toplamlarına
dahil edilmediği,
belirtilmiştir.
Diğer taraftan 30.9.2002
tarihi itibariyle yapılan tespite göre kuruluşların kredi kullanım verileri
aşağıda belirtilen kuruluşlar tarafından Hazine Müsteşarlığına bildirilen kullanım miktarları ve kesinhesapta yer
alan kredi kullanımı ile ilgili kayıtların karşılaştırılmasında;
|
Karayolları Genel Müdürlüğü |
288.096.682.139.000.- |
|
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü |
492.799.505.209.000.- |
|
Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
12.151.674.560.000.- |
|
Ankara Üniversitesi |
2.065.095.790.000.- |
|
Hacettepe Üniversitesi |
18.857.065.440.000.- |
|
Gazi Üniversitesi |
626.039.290.000.- |
|
İstanbul Teknik Üniversitesi |
1.091.640.290.000.- |
|
Boğaziçi Üniversitesi |
1.959.302.830.000.- |
|
Dokuz Eylül Üniversitesi |
6.902.157.582.000.- |
|
Trakya Üniversitesi |
7.330.883.470.000.- |
|
Akdeniz Üniversitesi |
1.842.016.900.000.- |
|
Erciyes Üniversitesi |
19.943.358.310.000.- |
|
Cumhuriyet Üniversitesi |
9.342.389.860.000.- |
|
İnönü Üniversitesi |
6.657.684.930.000.- |
|
Yüzüncü Yıl Üniversitesi |
6.306.760.880.000.- |
|
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü |
457.482.870.000.- |
Zonguldak Karaelmas
Üniversitesi tarafından 21.507.385.000.000.- lira olmak üzere toplam
897.937.125.350.000.- lira dış proje kredisinin bütçeleştirilmediği,
Ayrıca, Mersin
Üniversitesi Gelir (B) cetvelinin incelenmesi sonucunda icmal tablosunda “3000
- Özel gelirler hazine yardımı ve devlet katkısı” gelir kaleminin 2001 yılı
bütçe tahmini 15.711.102.000.000.- olması gerekirken 15.711.100.000.000.- lira
yazılı olduğu, fakat söz konusu farklılığın gelir genel toplamını etkilememekle
birlikte gelir cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,
- Balıkesir Üniversitesi gelir (B)
cetvelinin “6100 yükseköğretim kurumlarının cari hizmet maliyetlerine öğrenci
katkısı” gelir kaleminin 2001 yılı tahsilat miktarı 1.769.595.110.000.- lira
olması gerekirken 1.765.595.110.000.- lira yazılı olduğu, söz konusu
farklılığın gelir genel toplamını etkilememekle birlikte gelir cetvelinin buna
göre düzeltilmesinin gerektiği,
- Muğla Üniversitesi 2001 malî yılı
kesinhesap kanun tasarısına ekli gelir (B) cetvelinde yer alan “2220 Taşınmaz
Mallar İdare Gelirleri” gelir türünün, kesinhesap kanun tasarısına bağlı gelir
(B) cetvelinde “2220 Taşınır Mallar İdare Gelirleri” şeklinde yazıldığı, söz
konusu farklılığın gelir genel toplamını etkilememekle birlikte (B) cetvelinin
buna göre düzeltilmesinin gerektiği,
- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
gelir kesinhesap (B) cetvelinde “3200 Hazine Yardımı ve Devlet Katkısı” gelir
türüne ilişkin 2000 yılından devreden tahakkuk artığı rakamının
239.606.550.000.- lira olması gerekirken, (0) lira olduğu, “7000 Taşınmaz Mal
Satış Gelirleri” türünün gelir kesinhesap (B) cetveli ve icmalinde “7000
gayrimenkul satış gelirleri” olarak yazılı olduğu, söz konusu farklılıkların
gelir genel toplamını etkilememekle birlikte (B) cetvelinin buna göre
düzeltilmesinin gerektiği,
- Osmangazi Üniversitesi gelir
kesinhesabı (B) cetvelinde “3000 Özel gelirler, hazine yardımı ve devlet
katkısı” gelir türüne ilişkin ertesi yıla devreden tahakkuk artığı rakamının 2.373.943.910.000.-
lira olması gerekirken (0) lira olduğu, gelir kesinhesap (B) cetveli icmalinde
“3000 Özel Gelirler, Hazine yardımı ve Devlet katkısı” gelir türüne ilişkin
2001 yılı tahakkuk rakamının 25.880.000.000.000.- lira olması gerekirken, 2.588.000.000.000.-
lira olduğu, söz konusu farklılığın gelir genel toplamını etkilememekle
birlikte gelir (B) cetvelinin buna göre düzeltilmesinin gerektiği,
belirtilmiştir.
Komisyonumuzda yapılan müzakerelerde
yukarıda sözü edilen Katma Bütçeli İdarelerin kesinhesap kanun tasarılarına
ekli gelir (B) cetvelleri, saptanan fakat gelir genel toplamlarını etkilemeyen
farklar müzakere edilmiş genel uygunluk bildiriminde yer alan hususlar
çerçevesinde ilgili gelir cetvellerinin düzeltilmeleri kararlaştırılmış, diğer kurumların
gelir ve gider cetvelleri ise ayrı ayrı oylanarak aynen kabul edilmiştir.
Ayrıca, 2001 Malî Yılı Genel ve Katma
bütçeli bazı kurumların kullandıkları dış proje kredi miktarlarının
bütçeleştirilmemesine ilişkin Komisyonumuzda yapılan müzakerelerde;
2000 malî yılına ait kesinhesapların
geçen dönem görüşmelerinde genel ve katma bütçeli kuruluşlar tarafından
kullanılan dış proje kredi miktarlarının hazine müsteşarlığı ve kullanıcı
kuruluşlar arasında farklı tespit edildiği kullanılan kredilerin büyük bir
kısmının bütçeleştirilmediği muhasebe kayıtlarının yapılmadığı gerekçesiyle
Sayıştay Başkanlığından; bütçeleştirilmeyen dış proje kredi kullanımlarının net
olarak tespit edilip ek uygunluk bildirimi ile raporlanmasının istendiği
belirtilmiş ve konuyla ilgili müzakereler sonucunda 2000 Malî Yılı Ek Uygunluk
Bildiriminin 2001 malî yılı kesinhesap kanun tasarısı esas alınmak suretiyle
İçtüzüğün 35 inci maddesi hükmü çerçevesinde birleştirilmesi,
Genel ve Katma Bütçeli Kuruluşlar ile
Sayıştay Başkanlığı arasında konuyla ilgili yapılan çalışmaların
hızlandırılarak konunun 2002 yılı Kesinhesap Tasarısının Türkiye Büyük Millet
Meclisinde görüşülmesine kadar tamamlanması ve komisyon raporunda ayrı bir
bölüm olarak konuya yer verilerek Genel Kurula bilgi olarak sunulması,
kararlaştırılmıştır.
Diğer taraftan, Komisyonumuzda yapılan
müzakereler neticesinde iç borç kullanım miktarlarının bir defa daha
incelenmesi,
1995 yılından itibaren belirlenemeyen dış
devlet borç kullanım miktarlarının tam olarak yeniden tespit edilmesi ve
Anayasanın 164 üncü ve 832 Sayılı Sayıştay Kanununun 81 inci maddeleri uyarınca
2002 Genel Uygunluk bildirimi ile birlikte Ek Uygunluk bildirimi verilmek
suretiyle Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulması,
kararlaştırılmıştır.
Tasarının maddeleri üzerinde yapılan
müzakereler sonucunda; 1, 2, 3, 4, 5, 6 ncı maddeler ile yürürlük ve yürütmeyi
düzenleyen 7 ve 8 inci maddeleri aynen kabul edilmiştir.
Genel Kurulun onayına sunulmak üzere
Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
|
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Sekmen |
Mahmut Göksu |
Mehmet Melik Özmen |
|
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ruhi Açıkgöz |
Bülent Gedikli |
Mehmet Zekâi Özcan |
|
|
|
Aksaray |
Ankara |
Ankara |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Osman Kaptan |
Mehmet Mesut Özakcan |
Ali Osman Sali |
|
|
|
Antalya |
Aydın |
Balıkesir |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ali Kemal Deveciler |
Aziz Akgül |
Ömer Abuşoğlu |
|
|
|
Balıkesir |
Diyarbakır |
Gaziantep |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Nurettin Canikli |
M. Emin Murat Bilgiç |
Alaattin Büyükkaya |
|
|
|
Giresun |
Isparta |
İstanbul |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Birgen Keleş |
Ali Kemal Kumkumoğlu |
Ali Topuz |
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
M. Mustafa Açıkalın |
Kıvılcım Kemal Anadol |
Hakkı Akalın |
|
|
|
İstanbul |
İzmir |
İzmir |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Ceylan |
Y. Selahattin Beyribey |
Taner Yıldız |
|
|
|
Karabük |
Kars |
Kayseri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mustafa Ünaldı |
Ali Er |
Gürol Ergin |
|
|
|
Konya |
Mersin |
Muğla |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Kazım Türkmen |
Abdülkadir Kart |
Erol Aslan Cebeci |
|
|
|
Ordu |
Rize |
Sakarya |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Musa Uzunkaya |
Enis Tütüncü |
Faruk Nafiz Özak |
|
|
|
Samsun |
Tekirdağ |
Trabzon |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Akif Hamzaçebi |
Osman Coşkunoğlu |
Mustafa Zeydan |
|
|
|
Trabzon |
Uşak |
Hakkâri |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
2001 MALÎ
YILI KATMA BÜTÇELİ İDARELER KESİNHESAP KANUNU
TASARISI
Gider Bütçesi
MADDE 1. - Katma bütçeli idarelerin 2001 malî yılı
giderleri, bağlı (A) işaretli cetvelde gösterildiği üzere, 6 857 195 856 380 000 lira olarak gerçekleşmiştir.
Gelir Bütçesi
MADDE 2. - Katma bütçeli idarelerin gelirleri, bağlı (B)
işaretli cetvelde gösterildiği üzere, 6
678 108 731 450 000 lira olarak gerçekleşmiştir.
Denge
MADDE 3. - Birinci maddede yazılı giderler ile ikinci
maddede yazılı gelirler arasında 179 087
124 930 000 liralık gider fazlası meydana gelmiştir.
Tamamlayıcı Ödenek
MADDE 4. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda
kayıtlı 6 016 812 370 000 liralık
ödenek üstü gideri karşılamak üzere aynı tutarda tamamlayıcı ödenek kabul
edilmiştir.
Devredilen Ödenek
MADDE 5. - 2001 malî yılı içinde harcanmayan ve özel
kanunlarla devrine izin verilen 75 749
360 650 000 liralık özel ödenek ertesi yıla ödenek kaydedilmek üzere
devredilmiştir.
İptal Edilen Ödenek
MADDE 6. - Bağlı (A) işaretli cetvelin ilgili sütununda
kayıtlı bulunan ve yılı içinde kullanılan ve devredilenler dışında kalan
240 853 461 890 000 liralık ödenek
iptal edilmiştir.
Yürürlük
MADDE 7. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 8. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN
VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
2001 MALÎ
YILI KATMA BÜTÇELİ İDARELER KESİNHESAP
KANUNU TASARISI
Gider Bütçesi
MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Gelir Bütçesi
MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Denge
MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
Tamamlayıcı Ödenek
MADDE 4. – Tasarının 4 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
Devredilen Ödenek
MADDE 5. – Tasarının 5 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
İptal Edilen Ödenek
MADDE 6. – Tasarının 6 ncı maddesi aynen kabul edilmiştir.
Yürürlük
MADDE 7. – Tasarının 7 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
Yürütme
MADDE 8. – Tasarının 8 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Dışişleri Bak. ve
Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
D. Bahçeli |
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
M. Yılmaz |
|
|
|
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
M. Z. Sezer |
F. Bal |
N. Arseven |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
M. Kocabatmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
M. Bayer |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
H. T. İçli |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
|
|
|
T. Gülek |
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
|
|
|
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
|
R. K. Yücelen |
S. Oral |
Prof. Dr. N. Tekin |
|
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. A. Akcan |
Doç. Dr. O. Durmuş |
O. Vural |
|
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı V. |
Çalışma ve Sosyal
Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret
Bakanı |
|
|
|
A. K. Tanrıkulu |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
|
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
|
|
|
Z. Çakan |
Prof. Dr. B. S.
Çağlayan |
M. Taşar |
|
|
|
Orman Bakanı |
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
|
F. Aytekin |
|