Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 314)
Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın
Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma
Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ve Dışişleri
Komisyonu Raporu (1/458)
Not : Tasarı, Başkanlıkça Millî Savunma ve Dışişleri
Komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 13.1.2003
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki
Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması
ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir
Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde Eklenmesi
Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair
Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu
İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun
Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı
Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin
Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna
Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)
Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam
Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye
Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan
Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin
Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması
Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan
Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/962 Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan
Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü
Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri
Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon
Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat
Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 29.5.2001
Kanunlar ve Kararlar
Genel
Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-309/2582
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 14.5.2001 tarihinde kararlaştırılan "Türkiye
Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan
Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin
Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı" ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
Anti-personel mayınların
sorumsuzca kullanılmasının sivil nüfusta yol açtığı ağır kayıplar, son yıllarda
uluslararası kamuoyunda giderek artan bir hassasiyete neden olmuştur.
Anti-personel mayınların topyekûn yasaklanması konusunda ortaya çıkan siyasî
teşebbüsler çerçevesinde başlatılan faaliyetler, "Anti-Personel Mayınların
Kullanımı, Üretimi, Stoklanması ve Transferinin Yasaklanması ile Bunların
İmhasına İlişkin Sözleşme"nin 2-4 Aralık 1997 tarihlerinde Ottava'da
gerçekleştirilen konferansta imzalanmasıyla sonuçlanmıştır. 1 Mart 1999
tarihinde yürürlüğe giren Ottava Sözleşmesini 31 Ocak 2001 tarihi itibarıyla
139 ülke imzalamış, 110 ülke ise onaylamış bulunmaktadır.
Türkiye, anti-personel
mayınların neden olduğu yaralama ile ölümlerden ve bunun insanî bakımdan yol
açtığı sonuçlardan duyulan kaygıları paylaşmakla birlikte, coğrafî konumundan
kaynaklanan özel güvenlik mülahazalarıyla Ottava Sözleşmesine bugüne kadar
taraf olmamıştır. Anılan Sözleşmeyi komşularımızdan sadece Bulgaristan ve
Yunanistan imzalamış, bunlar arasında da yalnızca Bulgaristan onaylamış
bulunmaktadır. Güneydoğu komşularımızın ise, sözleşmeye taraf olma yönünde
herhangi bir niyetleri olmadığı görülmektedir. Ayrıca, söz konusu bölgede
anti-personel mayınların özellikle terör örgütlerince ayrım gözetilmeksizin
kullanılmakta olması, ülkemizin bugüne kadar Ottava Sözleşmesi'ne taraf
olmaktan imtina etmesinde önemli bir rol oynamıştır.
Bununla birlikte,
uluslararası toplumun anti-personel mayınların yol açtığı zararların önüne
geçilmesi çabalarına katkıda bulunma kararlılığının bir ifadesi olarak ülkemiz,
1996 yılında anti-personel mayınların ihracatını ve transferini yasaklayan
ulusal bir moratoryum ilan etmiş ve 1998 yılında bu moratoryumu 3 yıl süre ile
uzatmış bulunmaktadır. Terörle mücadele alanında elde edilen başarılar, askerî
makamlarımızın sınır güvenliği açısından anti-personel mayınların
kullanılmasının önümüzdeki dönemde zaruret arzetmeyeceği yönündeki
değerlendirmeleri ve uluslararası kamuoyunun artan hassasiyeti muvacehesinde,
ayrıca komşularımızın da anılan sözleşmeyi imzalayıp onaylamaya teşvik edilmesi
amacıyla, Ottava Sözleşmesi'ne taraf olmamız hususundaki çalışmalar
sürmektedir.
Bu arada ülkemiz,
Sözleşmenin insanî hedeflerinin ikili ve bölgesel planda geliştirilecek
önlemlerle de desteklenebileceği inancıyla, askerî makamlarımızın da görüşleri
alınmak suretiyle, bazı komşu ülkelerle ortak sınırlarımızın anti-personel
mayınlardan arındırılması için teşebbüslerde bulunmuştur. Bu çerçevede,
anti-personel mayınların kullanılmaması ve ortak sınıra yakın bölgelerdeki
anti-personel mayınların temizlenmesi veya imha edilmesi amacıyla Bulgaristan
ile aramızda 22 Mart 1999 tarihinde Sofya'da bir Anlaşma imzalanmıştır. Söz
konusu Anlaşma, TBMM Genel Kurulu tarafından 4 Kasım 2000 tarihinde
onaylanmıştır.
Aynı amaçla Gürcistan ile
bir süredir yürütülmekte olan müzakereler, ortak sınırımızın anti-personel
mayınların arındırılması ve bunların gelecekte kullanılmaması hakkında bir
Anlaşmanın 29 Ocak 2001 tarihinde Ankara'da imzalanmasıyla sonuçlanmıştır.
Anlaşmanın, onay belgelerinin teatisini müteakip 90 gün içerisinde yürürlüğe
girmesi hükme bağlanmıştır. İki ülke arasında dostluk, iyi komşuluk ve
işbirliği ilkeleri temelinden hareketle, uluslararası toplumun anti-personel
mayınları yasaklamaya yönelik çabalarına katkıda bulunmak üzere Gürcistan ile
neticelendirilen söz konusu Anlaşmanın ülkemiz tarafından onaylanması, Bulgaristan
ile imzalanan Anlaşmanın ardından atılan ikinci bir adım olarak, bölge ülkeleri
arasında ikili düzenlemeler yapılması faaliyetlerini güçlendirecek, ayrıca bu
husustaki dış politika prensiplerimizin teyit edilmesi ve sürdürülmesi
açısından katkı sağlayacaktır.
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri
Komisyonu 18.12.2003
Esas No. :1/458
Karar No. : 147
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti ile
Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve
Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim
Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı, Komisyonumuzun 11 Aralık 2003 tarihli 25 inci toplantısında Genelkurmay
Başkanlığı ve Dışişleri Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Anti-Personel mayınların
sorumsuzca kullanılmasının sivil nüfusta yol açtığı ağır kayıplar, uluslararası
kamuoyunda giderek artan bir hassasiyete neden olmuş ve "Anti-Personel
Mayınların Kullanımı, Üretimi, Stoklanması ve Transferinin Yasaklanması ile
Bunların İmhasına İlişkin Sözleşme" (Ottava Sözleşmesi) 1 Mart 1999
tarihinde yürürlüğe girmiştir.
Türkiye, anti-personel
mayınların yol açtığı sonuçlardan duyulan kaygıları paylaşmakla birlikte,
coğrafî konumundan kaynaklanan özel güvenlik mülahazalarıyla Ottava
Sözleşmesi'ne taraf olmamış, bazı komşu ülkelerle ortak sınırlarımızın
anti-personel mayınlardan arındırılması amacıyla anlaşmalar imzalamıştır.
Gürcistan ile ortak
sınırımızın anti-personel mayınlardan arındırılması ve bunların gelecekte
kullanılmamasını amaçlayan Anlaşma, Komisyonumuzca uygun görülmüş ve Tasarı
aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Hüseyin
Kansu |
Eyyüp
Sanay |
A. Müfit
Yetkin |
|
|
İstanbul |
Ankara |
Şanlıurfa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Özyol |
Mehmet
Güner |
Mustafa
Dündar |
|
|
Adıyaman |
Bolu |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. İhsan
Arslan |
Mehmet
Eraslan |
Mehmet B.
Denizolgun |
|
|
Diyarbakır |
Hatay |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şükrü
Mustafa Elekdağ |
Fikret
Ünlü |
Ufuk
Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan
Ören |
Nihat Eri |
Osman
Seyfi |
|
|
Manisa |
Mardin |
Nevşehir |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Süleyman
Gündüz |
Ömer
Ergenç |
|
|
|
Sakarya |
Siirt |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE GÜRCİSTAN ARASINDA ORTAK SINIRIN
ANTİ-PERSONEL MAYINLARDAN ARINDI-RILMASI VE BUNLARIN GELECEKTE SINIR KORUMA
AMACIYLA KULLANILMAMASI İÇİN BİR İKİLİ REJİM TESİS EDİLMESİ HAKKINDA ANLAŞMANIN
ONAYLANMASININ UYGUN BU-LUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 29 Ocak 2001
tarihinde Ankara'da imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında
Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların Gelecekte
Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi
Hakkında Anlaşma"nın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE GÜRCİSTAN ARASINDA ORTAK SINIRIN
ANTİ-PERSONEL MAYINLARDAN ARINDI-RILMASI VE BUNLARIN GELECEKTE SINIR KORUMA
AMACIYLA KULLANILMAMASI İÇİN BİR İKİLİ REJİM TESİS EDİLMESİ HAKKINDA ANLAŞMANIN
ONAYLANMASININ UYGUN BU-LUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
M. Bostancıoğlu |
F. Bal |
Y. Yalova |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
E. S. Gaydalı |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
R. Önal |
|
|
|
Adalet
Bakanı V. |
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
S. Çakmakoğlu |
S. Tantan |
|
|
|
Dışişleri
Bakanı V. |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
|
|
|
H. H. Özkan |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
|
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı V. |
Ulaştırma
Bakanı |
|
|
|
K. Aydın |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Prof. Dr. E. Öksüz |
|
|
|
Tarım
ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
|
En.
ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
|
|
|
Z. Çakan |
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
|
|
|
Orman
Bakanı |
Çevre
Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
F. Aytekin |
|
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE GÜRCİSTAN ARASINDA ORTAK SINIRIN
ANTİ-PERSONEL MAYINLARDAN ARINDIRILMASI VE BUNLARIN
GELECEKTE SINIR KORUMA AMACIYLA KULLANILMAMASI
İÇİN BİR İKİLİ REJİM TESİS EDİLMESİ HAKKINDA ANLAŞMA
GİRİŞ
Bundan böyle
"Taraflar" olarak anılacak olan Türkiye Cumhuriyeti ve Gürcistan,
Birleşmiş Milletler
Şartı, Helsinki Nihaî Senedi, Stokholm Belgesi, Paris Şartı, 1999 Viyana
Belgesi, İstanbul Şartı ve AGİT ilkelerinden doğan taahhütlerine bağlılıklarını
anımsayarak,
1989'dan bu yana
uluslararası alanda meydana gelen kaydadeğer olumlu gelişmeleri dikkate alarak,
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Gürcistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki 4 Nisan 1996 tarihli
Askerî Alanda Eğitim, Teknik ve Bilimsel İşbirliği Anlaşmasına atıfta
bulunarak,
İki ülke arasındaki, 15
Nisan 1998 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Genelkurmay Başkanlığı ve Gürcistan
Savunma Bakanlığı Arasında Askerî Konularda İşbirliği Mutabakat Zaptında ifade
edilen dostluk, iyi komşuluk ve işbirliği ilkelerini teyit ederek,
Bölgedeki istikrar, güven
ve şeffaflığa daha fazla katkıda bulunma azmiyle,
Ortak insancıl değerleri
paylaşarak ve uluslararası toplumun anti-personel mayınların kullanılmasını,
depolanmasını, üretimini ve transferini yasaklamaya yönelik övgüye layık
çabalarına katkıda bulunmayı arzulayarak,
Aşağıdaki hususlar
üzerinde mutabık kalmışlardır :
MADDE 1
TANIMLAR
1. "Anti-Personel
Mayın (APM)", bir kişinin mevcudiyeti, yaklaşması veya teması ile infilak
edecek biçimde tasarımlanan ve bir veya birden fazla kişiyi etkisiz hale
getirecek, yaralayacak veya öldürecek mayındır. Şahıslara yönelik olmayıp,
araçların yaklaşması, üzerine basması veya dokunması ile patlayacak şekilde
tasarımlanmış ve bunların yerinden sökülmesini engelleyen sistemlerle teçhiz
edilmiş mayınlar, bu şekilde teçhiz edilmiş olmaları nedeniyle, anti-personel
mayın olarak telakki edilmezler.
2. "Mayınlı Saha",
mayın bulunması veya mayın bulunmasından şüphe duyulması nedeniyle tehlikeli
olan alan anlamına gelmektedir.
3. "Gözlemlenen
Taraf", topraklarında anti-personel mayınların temizlenmesinin
gözlemlendiği Taraftır.
4. "Gözlemci
Taraf", gözlem yapılmasını talep eden ve bu nedenle gözlemin
yürütülmesinden sorumlu olan Taraftır.
5. "Gözlemci",
Taraflardan birinin bu Anlaşmanın 4 üncü maddesi hükümleri uyarınca, bir
gözlemi yürütmek üzere belirlediği ve o Taraf Devletin onaylanmış gözlemciler
listesinde yer alan şahıs demektir.
6. "Gözlem
Ekibi", belirli bir gözlemi yürütmek üzere Gözlemci Tarafça atanmış
gözlemciler grubu demektir.
7. "Refakat
Ekibi", Gözlemlenen Tarafın gözlemleme faaliyeti süresince Gözlemci Tarafa
refakat eden grubuna denir.
8. "Gözlem
Ziyareti", bu Anlaşmanın uygulanmasını temin etmek üzere Taraflardan
birinin Gözlem Ekibinin diğer Tarafın topraklarında gerçekleştirdiği ziyaret
demektir.
9. "Giriş/Çıkış
Noktası" topraklarında gözlem yapılacak Tarafça belirlenen Gözlem Ekibi
üyelerinin Gözlemlenen Tarafın topraklarına varacağı ve topraklarından
ayrılacağı noktadır.
MADDE 2
AMAÇ
Bu Anlaşmanın amacı,
bölgesel güven ve güvenlik artırıcı önlemlere katkıda bulunmak ve taraflar
arasında iyi komşuluk ilişkilerini geliştirmek için ortak sınırdan başlayarak
belirlenmiş olan bölgenin anti-personel mayınlardan arındırılması ve bunların
sınır koruma amacıyla gelecekte de kullanılmasının önlenmesidir.
MADDE 3
KAPSAM VE UYGULAMA ALANI
İşbu Anlaşma,
Türkiye-Gürcistan ortak sınırının her iki yanında 10 km. derinlikte (yabancı
devletler tarafından geçici olarak kullanılmakta olan askerî tesisler hariç)
belirlenen bölgelerdeki döşenmiş ve/veya depolanmış anti-personel mayınların
temizlenmesi ve/veya imhası ile bunların gelecekte kullanılmasının önlenmesine
ilişkin olarak icra edilecek faaliyetleri belirler. Mevcut uygulama alanı
ulusal mevzuattaki değişikliklere bağlı olarak değiştirilebilir.
MADDE 4
GÖZLEM FAALİYETLERİ
1. Taraflar, ortak
sınırlarının her iki yanında uygulama alanı içindeki bölgelerde mayın temizleme
faaliyetlerini, bu Anlaşmanın 6 ncı maddesinin 1 inci paragrafı uyarınca
bildirilen depolar da dahil olmak üzere, mutabakat ile yılda bir kez karşılıklı
olarak gözlemleyeceklerdir.
2. Gözlemciler, Gözlemci
Tarafın vatandaşı olacaklardır. Gözlemci Ekibi en fazla üç gözlemci, bir
tercüman ve yardımcı personelden oluşacak, ancak Gözlemci Ekibine dahil
kişilerin sayısı altıyı aşmayacaktır
3. Gözlem Ziyareti
gerçekleştirmek isteyen Taraf, bu talebini ve Gözlem Ekibi üyelerinin
kimliklerini, gözlem yapılacak mahallî, gözlemin bölgenin neresinden
başlayacağını ve Gözlemci Ekibinin Giriş Noktasını karşı tarafa en az 45 gün
önceden diplomatik kanallardan bildirecektir. Gözlemlenen Taraf, gözlem
talebini kabul edip etmediğini gözlemin başlamasından en az 20 gün önce
Gözlemci Tarafa bildirmek mecburiyetindedir.
4. Gözlemlenen Taraf,
gözlem öncesinde yapılacak koordinasyon toplantısında uygulama alanındaki mayın
temizleme faaliyetleri, mayın depolarının yerleri ve durumları hakkında diğer
Tarafa bilgi verecektir.
5. Gözlem, Gözlem
Ekibinin Gözlemlenen Tarafın topraklarına varışının ertesi günü başlayacak ve
ilke olarak üç gün içinde tamamlanacaktır. Ülke içindeki süre 6 günü
geçmeyecektir.
6. Gözlem Ziyaretleri
için Tarafların uygulama alanındaki toprakları iki bölgeye ayrılacak ve bir
Gözlem Ziyaretinde bir bölge gözlemlenecektir. Sözkonusu bölgelerin sınırları
ilk koordinasyon toplantısında tespit edilecektir.
7. Taraflar ilk
koordinasyon toplantısında Giriş/Çıkış noktalarını belirleyecekler ve Gözlem
Ziyaretleri sırasında bu noktaları kullanacaklardır.
8. Her yıl
gerçekleştirilecek olan Gözlemler tarafların ortak rızası ile sayıca
artırılabilir veya gerek görülmüyorsa iptal edilebilir.
MADDE 5
İMHA VEYA TEMİZLEME SÜRESİ
Uygulama alanında anti-personel
mayınların imhası veya temizlenmesi, bu Anlaşmanın yürürlüğe giriş tarihinden
itibaren 6 yıl içinde tamamlanmalıdır. Bu süreç normal olarak yılda bir kez
yapılacak Gözlem Ziyaretleri ile gözlemlenecektir.
MADDE 6
BİLGİ DEĞİŞİMİ
1. Bu Anlaşma hükümlerine
uyulmasının temin edilmesi amacıyla, her iki taraf, uygulama alanındaki tüm
mayınlı sahaların yeri ile depolanmış tüm anti-personel mayınların toplam
sayısı ve yeri hakkında, bu Anlaşmanın yürürlüğe girişini izleyen 90 gün içinde
ön bilgi değişiminde bulunacaklardır. Bu bilgi değişimi her yıl en geç 31
Ocak'a kadar yinelenecektir. Yıl içinde önemli bir değişiklik meydana gelmesi
halinde, ilgili Taraf, diğer Tarafı 10 gün içerisinde bu değişiklikten haberdar
edecektir.
2. Bütün bilgi değişimleri
diplomatik kanaldan yapılacaktır.
MADDE 7
GÖZLEM EKİPLERİNE İLİŞKİN HÜKÜMLER
1. Giriş/Çıkış
Noktalarına varışlarında Gözlem Ekibi üyelerini bir refakat ekibi karşılayacak
ve Gözlem faaliyeti süresince Gözlem Ekibine refakat edecektir.
2. Gözlemlenen Tarafın
topraklarında Gözlemci Ekip üyelerinin mevcudiyeti sırasında, Gözlemlenen Taraf
uygun çalışma yeri, ulaşım ve gerektiği takdirde acil tıbbî yardım
sağlayacaktır.
MADDE 8
TAZMİNAT TALEPLERİ
1. Gözlemlenen Tarafa ait
menkul ve gayrimenkullere Gözlem Ziyareti sırasında Gözlemci Tarafın suç teşkil
etmeyen bir fiili sonucu zarar ve ziyan meydana gelmesi durumunda, Gözlemlenen
Taraf üçüncü şahıslara verilecek zarar veya ziyan hariç olabilecek tazminat
taleplerinden feragat edecektir.
2. Taraflar, bu Anlaşma
hükümleri gereğince icra edilen faaliyetler nedeniyle, Gözlem Ekibi
mensuplarının yaralanması, sakatlanması veya ölümü halinde, resmi olarak
birbirlerinden herhangi bir tazminat talebinde bulunmamayı taahhüt ederler.
Bununla birlikte, Taraflar, üçüncü şahısların sebep olduğu yaralanma,
sakatlanma veya ölümle sonuçlanan hallerde tazminat hakkını saklı tutarlar.
MADDE 9
MALÎ HUSUSLAR
Gözlem Ekibi üyelerinin,
uygulama alanı dahilindeki iaşe-ibate ve ulaştırma giderleri dahil, Gözlem
Ziyareti ile ilgili tüm harcamaları ve acil tıbbî yardım giderleri maddî
imkânları dahilinde Gözlemlenen Tarafça üstlenilecektir.
MADDE 10
İDARÎ HUSUSLAR
Gözlemciler statülerine
uygun hizmetler ve tesislerden yararlanacaklardır.
MADDE 11
AYRICALIK VE BAĞIŞIKLIKLAR
Gözlemcilere, Gözlem
Ziyareti sırasında, diplomatik ilişkileri düzenleyen Viyana Sözleşmesinde
diplomatik temsilcilere tanınan ayrıcalık ve bağışıklıklar tanınacaktır.
MADDE 12
BİLGİNİN KORUNMASI
1. Her iki Taraf, bu
Anlaşmanın uygulanması kapsamında elde ettikleri bilgiler konusunda gizlilik
derecesi sınıflandırması kurallarına uyacaklardır.
2. Tarafların bu
bilgileri ait olduğu Tarafın yazılı izni olmaksızın üçüncü taraflara açıklama
hakkı bulunmamaktadır.
3. Gizlilik derecesi
sınıflandırmasına riayet kuralları, Anlaşmanın sona ermesinin ardından da
geçerliliğini koruyacaktır.
MADDE 13
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Taraflar, bu Anlaşmanın
yorum ve uygulamasından kaynaklanan uyuşmazlıkları görüşmeler yoluyla
çözümleyeceklerdir. 90 gün içinde görüşmeler yoluyla bir çözüme ulaşılamadığı
takdirde, Taraflardan herhangi biri, en az 90 gün öncesinden yazılı bildirimde
bulunmak suretiyle, Anlaşmaya son verilebilir.
MADDE 14
TADİL VE GÖZDEN GEÇİRME
1. Taraflardan her biri
bu Anlaşma için yazılı olarak tadil ya da gözden geçirme önerisinde
bulunabilir. Bu amaçla, yazılı bildirimin yapıldığı tarihten itibaren 30 gün
içinde görüşmeler başlayacaktır. Görüşmelerden 15 gün içinde sonuç alınamazsa,
Taraflardan herhangi biri, en az 45 gün öncesinden yazılı bildirimde bulunmak
suretiyle, Anlaşmaya son verebilecektir. Mutabık kalınan değişiklikler veya
gözden geçirilen hususlar bu Anlaşmaya ek bir Protokole yansıtılacak ve onay
gerektirecektir.
2. Anlaşmanın
uygulanmasını gözden geçirmek üzere, her 3 yılda bir, dönüşümlü olarak
Taraflardan birinin topraklarında bir toplantı düzenlenecektir.
MADDE 15
SÜRE VE SONA ERME
Bu Anlaşma altı yıllık
bir süre için yürürlükte kalacaktır. Taraflardan biri diğerini bu sürenin
bitiminden 90 gün öncesine kadar Anlaşmayı sona erdirme niyetinden haberdar
etmezse, Anlaşma otomatik olarak müteakip birer yıllık sürelerle uzayacaktır.
MADDE 16
ONAY VE YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ
Bu Anlaşma onay
gerektirmektedir. Anlaşma, onay belgelerinin teati edildiği tarihten itibaren
90 gün içinde yürürlüğe girecektir.
Bu Anlaşma 29 Ocak 2001
tarihinde, Ankara'da, her biri aynı derecede geçerli olmak üzere, Türkçe, Gürcü
ve İngilizce dillerindeki iki orijinal metin olarak tanzim edilmiştir. Yorum
konusunda uyuşmazlık olduğunda İngilizce nüsha geçerli olacaktır.
|
Türkiye Cumhuriyeti Adına |
Gürcistan Adına |
|
|
|
İsmail
CEM |
Irakli
MENAGARİSHVİLİ |
|
|
Dışişleri Bakanı |
Dışişleri Bakanı |