Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 239)
Türkiye Cumhuriyeti ile
Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev
Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm ve Dışişleri Komisyonları
Raporları (1/484)
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen
kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki
Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak
Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti
Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/319 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir
Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair
Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu
İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun
Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı
Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin
Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna
Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)
Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam
Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan
Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların
Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis
Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması
Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan
Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye
Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan
Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip
Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon
Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat
Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarı
T.C.
Başbakanlık 14.3.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-425/1355
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 20.2.2002 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti ile
Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev
Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
Türkiye ile Yunanistan
arasında, başta deprem felaketi olmak üzere doğal afetlerin meydana gelmesi
halinde, Birleşmiş Milletler çatısı altında, acil kurtarma operasyonu ve yardım
yapabilecek ortak bir birim (Doğal Afetlere Karşı Ortak Görev Gücü / Joint
Hellenic Turkish Standby Disaster Response Unit - JHET - SDRU) kurulması
yönünde her iki ülkenin Dışişleri Bakanlarının vardığı mutabakat sonucu
Birleşmiş Milletlere (BM) sunulan karar
tasarısı, BM Genel Kurulunun 22 Kasım 1999 tarihli oturumunda 54/30 sayı ile
oylamasız kabul edilmiştir. Aynı konuda, Türkiye ve Yunanistan tarafından
müştereken sunulan ikinci bir karar tasarısı da 56 ncı BM Genel Kurulu
çalışmaları çerçevesinde, 14 Aralık 2001 tarihinde oylama yapılmaksızın kabul
edilmiştir.
Kararın kabulünü izleyen
dönemde, söz konusu Birimin kuruluşu ile görev ve yetkilerine ilişkin olarak
iki ülke makamları arasında görüşmeler gerçekleştirilmiş ve “Türkiye
Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Türk-Yunan Doğal Afetlere Karşı
Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokol” 8 Kasım 2001 tarihinde Atina’da
imzalanmıştır.
Söz
konusu Protokol ile Türkiye ve Yunanistan arasında doğal afetlere karşı
yapılacak işbirliğinin çerçevesi çizilmektedir.
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm
Komisyonu Raporu
Türkiye
BüyükMilletMeclisi
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve
Turizm
Komisyonu 25.6.2003
Esas No. : 1/484
Karar No : 35
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 27.1.2003
tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen "Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Doğal Afetlere Karşı
Türk-Yunan Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı" Komisyonumuzun 25.6.2003 tarihli 13 üncü
Birleşiminde Dışişleri Bakanlığı temsilcisinin de katılımı ile incelenip
görüşüldü.
Türkiye ile Yunanistan
arasında, başta deprem felaketi olmak üzere doğal afetlerin meydana gelmesi
halinde, acil kurtarma operasyonu ve yardım yapabilecek ortak bir birim
kurulması yönündeki mutabakat sonucu, Birleşmiş Milletler Genel Kurulunca kabul
edilen karar tasarısı esas alınarak imzalanan Protokol Komisyonumuzca
benimsenmiş ve Tasarı kabul edilmiştir.
Raporumuz, Esas Komisyon
olan Dışişleri Komisyonuna tevdi edilmek üzere, Yüksek Başkanlığa saygı ile arz
olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Kâtip |
|
|
Adem Baştürk |
İbrahim Köşdere |
Mehmet Sarı |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Gaziantep |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ayhan Zeynep Tekin |
Naci Aslan |
Ahmet Yaşar |
|
|
Adana |
Ağrı |
Aksaray |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Aslan |
Mustafa Ilıcalı |
Mehmet Yıldırım |
|
|
Diyarbakır |
Erzurum |
Kastamonu |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Niyazi Özcan |
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Recep Yıldırım |
|
|
Kayseri |
Muğla |
Sakarya |
Dışişleri Komisyonu
Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Dışişleri
Komisyonu 18.7.2003
Esas No. : 1/484
Karar No. : 120
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti ile
Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev
Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı Komisyonumuzun 17 Temmuz 2003 tarihli 19 uncu toplantısında Dışişleri
Bakanlığı ile Bayındırlık ve İskân Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla
görüşülmüştür.
Türkiye ile Yunanistan
arasında, başta deprem felaketi olmak üzere doğal afetlerin meydana gelmesi
halinde, acil kurtarma operasyonu ve yardım yapabilecek ortak bir birim
kurulması yönündeki mutabakat sonucu, Birleşmiş Milletler Genel Kurulunca kabul
edilen karar tasarısı esas alınarak imzalanan Protokol, Komisyonumuzca
benimsenmiş ve Tasarı aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Mehmet Dülger |
Eyyüp Sanay |
Hüseyin Kansu |
|
|
Antalya |
Ankara |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Özyol |
Nur Doğan Topaloğlu |
Mustafa Dündar |
|
|
Adıyaman |
Ankara |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. İhsan Arslan |
Mehmet Eraslan |
Halil Akyüz |
|
|
Diyarbakır |
Hatay |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet B. Denizolgun |
Şükrü Mustafa Elekdağ |
Onur Öymen |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ufuk Özkan |
Hasan Ören |
Nihat Eri |
|
|
Manisa |
Manisa |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Seyfi |
Süleyman Gündüz |
A. Müfit Yetkin |
|
|
Nevşehir |
Sakarya |
Şanlıurfa |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE YUNANİSTAN CUMHURİYETİ ARASINDA
DOĞAL AFETLERE KARŞI TÜRK-YUNAN ORTAK GÖREV GÜCÜ KURULMASINA İLİŞKİN PROTOKOLÜN
ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 8 Kasım 2001
tarihinde Atina’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti
Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin
Protokol”ün onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE YUNANİSTAN CUMHURİYETİ ARASINDA
DOĞAL AFETLERE KARŞI TÜRK-YUNAN ORTAK GÖREV GÜCÜ KURULMASINA İLİŞKİN PROTOKOLÜN
ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
N. Arseven |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Dr. R. Doğru |
R. Önal |
|
|
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
Dışişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı V. |
Ulaştırma
Bakanı V. |
|
|
Prof. Dr. A. Akcan |
F. Bal |
Prof. Dr. A. Akcan |
|
|
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı V. |
|
|
Z. Çakan |
M. İ. Talay |
M. Keçeciler |
|
|
Orman
Bakanı |
Çevre
Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
F. Aytekin |
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE YUNANİSTAN CUMHURİYETİ ARASINDA
DOĞAL AFETLERE KARŞI TÜRK-YUNAN ORTAK GÖREV GÜCÜ
KURULMASINA İLİŞKİN PROTOKOL
Türkiye Cumhuriyeti ve
Yunanistan Cumhuriyeti Hükümetleri, bundan böyle Taraflar olarak adlandırılacaklardır,
Türkiye ve Yunanistan’ı
etkileyen tahrip edici depremin sonuçlarını ve karşılıklı yardımlaşmayı
hatırlatarak,
Sivil korunma alanında
işbirliğinin önemini tanıyarak,
Birleşmiş Milletler Genel
Kurulu’nun 22 Kasım 1999 tarihli, No.A/RES/54/30 sayılı “Afetlere Karşı Acil
Müdahale” konulu kararını hatırda tutarak,
Ankara (17 Mayıs 2001),
Atina (11-13 Eylül 2001) ve Cenevre’de (30-31 Ekim 2001) yapılan müzakerelerde
atılan somut adımlar konusunda memnuniyetini belirterek,
Afet yönetimi konusundaki
işbirliklerinin güçlendirilmesinin ülkeleri arasındaki dostane ilişkileri daha
da geliştireceğinden emin olarak,
aşağıdaki hususlara karar
vermişlerdir:
1. Doğal afetlerden
etkilenen halklara zamanında ve etkin insanî yardım sağlamaya yönelik kolektif
kapasitelerini artırmak amacıyla, Afetlere Karşı Ortak Görev Gücü kurmak.
Birimin faaliyet göstereceği coğrafî alan, Akdeniz ve çevresi ile genel olarak
Tarafların yakın çevresi olarak belirlenmiş ancak, sınırlı tutulmamıştır.
Depremler, seller ve toprak kayması afetleri bu birimin temel harekat alanı
olacaktır.
2. Uluslararası ve
bölgesel faaliyetleri tamamlayıcı olması amacıyla, Birleşmiş Milletler İnsanî
İşler Koordinasyon Ofisi (OCHA) ile yakın işbirliği içerisinde çalışmak,
3. Birleşmiş Milletler
İnsanî İşler Koordinasyon Ofisinden, birimden üçüncü ülkelerde yararlanma
usullerini formüle etmesi ve mümkün olan operasyonel ve lojistik destekle
birlikte, Birleşmiş Milletler Afet Değerlendirme ve Koordinasyon (UNDAC)
eğitimi de dahil olmak üzere, eğitim vermesini talep etmek. Bu modaliteler
gözden geçirilecek ve Taraflar ile BM İnsanî İşler Koordinasyon Ofisi
tarafından sonuçlandırılacak Mutabakat Muhtırası’na dahil edilecektir.
4. Birimin, JHET-SDRU
(Türk-Yunan Doğal Afetlere Karşı Ortak Görev Gücü) olarak isimlendirilmesi ve
logosunun, Birimin baş harfleri, uluslararası sivil korunma işareti ve iki
ülkenin ulusal bayraklarından oluşturulması,
5. JHET-SDRU’da, kentsel
arama ve kurtarma (yer tespiti ve mağdurların kurtarılması) personeli, acil
tıbbî yardım, mühendislik ve yerbilim hizmeti ve her iki ülkenin Hükümet ve
hükümet dışı kuruluşlarından uygun kaynakların kullanımını mümkün kılacak,
yaklaşık 40’ar kişi görevlendirmek,
6. Bu protokolün yetkili
kurumları olarak,
a. Türkiye Cumhuriyeti,
Başbakanlık, Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğünü,
b. Yunanistan Cumhuriyeti
İçişleri, Kamu Yönetimi ve Ademi Merkeziyet Bakanlığı Sivil Koruma Genel
Sekreterliği’ni,
belirlemek.
7. Doğal afetler
konusunda bilimsel uzman toplantılarını, bilimsel programları ve seminerleri
teşvik etmek.
8. Her iki taraftan eşit
üyeden oluşan bir Koordinasyon Komitesi kurmak, Koordinasyon Komitesine
Taraflarca bir yıllık rotasyon çerçevesinde başkanlık edilecek ve Komite,
Taraflar arasındaki işbirliğinin tüm boyutlarına nezaret edecektir.
Koordinasyon Komitesi kendi usul ve esasları ile ilgili kuralları belirleyecek
ve yılda en az iki kez toplanacaktır. OCHA, Koordinasyon Komitesinin
toplantılarına, ad hoc temelde,
katılmaya davet edilecektir.
9. JHET-SDRU’nun eğitimi
ve faaliyetleri ile ilgili görev yönergesi ve usulleri eklidir. Bu Ek,
Protokolün ayrılmaz parçasını oluşturur.
10. Protokolün yorumu ve
uygulanması ile ilgili herhangi bir anlaşmazlık Taraflar arasında müzakere
yoluyla çözülecektir.
11. İşbu Protokol,
Tarafların, imzacı oldukları diğer uluslararası anlaşmalardan kaynaklanan hak
ve yükümlülüklerini etkilemez.
12. Bu Protokolün
yürürlüğe girişi ve süresi ile ilgili olarak aşağıdakiler kararlaştırılmıştır:
a. Mevcut Protokol,
Taraflar, Protokolün yürürlüğe girmesi için gerekli olan iç prosedürün
tamamlandığını birbirlerine bildirdikleri tarihte yürürlüğe girecektir.
b. Bu Protokol on (10)
yıl süreyle yürürlükte kalacaktır ve Taraflardan biri, Protokol süresi sona
ermeden en az doksan (90) gün önce, Protokolü sona erdirme niyetini diğer
Tarafa yazılı olarak bildirmedikçe, otomatik olarak beş (5) yıllık sürelerle
yenilenecektir.
c. Her bir Taraf,
diplomatik kanallardan yazılı olarak ve karşı Tarafa doksan (90) günlük
bildirim süresi tanıyarak, herhangi bir zamanda bu Protokolü feshedebilir.
d. Protokolün sona ermesi
veya feshi durumunda, Protokolün düzenlemeleri, ondan kaynaklanan ve sona eriş
tarihine kadar gerçekleştirilemeyen tüm sözleşme ve görevler için
kullanılacaktır.
e. Bu Protokolün
şartları, herhangi bir zamanda, Taraflardan birinin talebi ve her ikisinin de
rızası ile değiştirilebilir. Bu tür her değişiklik, (a) paragrafında belirlenen
usul ve esaslara göre yürürlüğe girecek ve Protokolün ayrılmaz bir parçasını
oluşturacaktır.
8 Kasım 2001 tarihinde
Atina’da, İngilizce dilinde iki orijinal nüsha olarak yapılmıştır.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ADINA YUNANİSTAN
CUMHURİYETİ ADINA
İsmail CEM George A. PAPANDREOU
Dışişleri Bakanı Dışişleri
Bakanı
EK
Görev Yönergesi
Türkiye Cumhuriyeti ve
Yunanistan Cumhuriyeti arasında Türk-Yunan Doğal Afetlere Karşı Ortak Görev
Gücü (JHET-SDRU) kurulmasına ilişkin Protokol’ün uygulanması ve Birimin
işlevsel kullanımı ile ilgili usuller ile ilgili görev Yönergesi
1. Tanımlar
Mevcut Protokol ve ekinde
kullanılan terimler aşağıdaki şekilde tanımlanmaktadır.
1.1. Afet alanı : Afete
uğrayan coğrafî alan
1.2. Teçhizat :
malzemeler, teknik ve ulaştırma araçları ve personelin şahsi malzemeleri dahil
yardım veren birimin teçhizatı
1.3. Destek malzemeler :
acil bir durumda afetten etkilenen ve zarar gören halk arasında dağıtılması
planlanan malzemeler.
2. Yol gösterici ilkeler
:
JHET-SDRU’nun
işletilmesi, faaliyeti, eğitimi ve yerleştirilmesi ile ilgili tüm kararlar
Taraflarca ortaklaşa alınacaktır. Özellikle:
2.1.1. Türkiye’de veya
Yunanistan’da doğal bir afetin (Protokolün 1. paragrafında belirtilen türde)
meydana gelmesi durumunda, etkilenen ülkenin talebi halinde, Birim, eğer
yerleştirilmişse, koordineli bir tarzda gerekli müdahaleyi gerçekleştirmek
amacıyla en iyi çabayı sarfedecektir.
2.1.2. Uluslararası
yardım talep eden üçüncü bir ülkede doğal bir afetin meydana gelmesi durumunda,
Taraflar birimin müdahalesi konusunda karar vermede, Birleşmiş Milletler İnsanî
İşler Koordinasyon Ofisi (OCHA) ile yakın işbirliği halinde çalışacaktır.
3. Ortak Birliğin
Kurulması :
3.1. JHET-SDRU, bu ekin
ayrılmaz parçasını oluşturduğu Protokol’le kararlaştırılan şartlara göre
kurulacaktır.
3.2. Koordinasyon
Komitesinin başkanı olan Taraf, JHET-SDRU’yu Temsil eden Taraf olarak hareket
edecektir. Koordinasyon Komitesi, JHET-SDRU’nun faaliyetlerine ilişkin,
operasyonel, bilimsel ve finansal konulara nezaret edecektir. Koordinasyon
Komitesi, Birimin faaliyetleri konusunda Tarafların Hükümetlerine rapor
vermekle yükümlüdür.
3.3. JHET-SDRU,
kurulduktan sonra, Birleşmiş Milletlerin 1991 tarihli ve 46/182 sayılı ve 1999
tarihli ve 54/30 sayılı Genel Kurul Kararlarına uygun olarak, afetlere karşı
müdahale için uluslararası imkân ve kabiliyetlerin artırılması amacıyla İnsanî
İşler Koordinasyon Ofisinin Acil Hizmetler Bölümü kanalıyla Birleşmiş
Milletlere deklare edilecektir.
4. Birimin Yapısı ve
Teşkilatı
4.1. Birim, iki ulusal
unsurdan oluşturulacaktır. Her iki Tarafça sağlanacak ulusal unsurlar, hem
idarî hem de operasyonel üniteleri kapsayacak, ve,
şehirde arama ve kurtarma
(mağdurların konumu ve kurtarma),
acil tıbbî müdahale ve,
mühendislik ve geo-bilim
dahil teknik uzmanlık,
için işlevsel destek
verecektir.
4.2. Taraflardan her biri
kendi ulusal birimi için, afet alanı içinde, teçhizat, personel ve lojistik
ayrıca gerektiği yerde ulaştırma konularında, ihtiyaç duyulan zaman süresi
içinde (azami yaklaşık 10 gün) kendi kendine yeterliliği sağlamaktan
sorumludur.
4.3. Tarafların JHET-SDRU
için tahsis ettikleri ulusal birimleri, kendi ülkelerindeki üslerinde kalacak
ve ortak hazırlanan tatbikat/eğitim faaliyetleri çerçevesinde duruma uygun hale
gelme ve afet alanına yerleşme programları için biraraya geleceklerdir.
4.4. Yerleşmenin söz
konusu olduğu durumlarda, JHET-SDRU tümüyle yerleşmek zorunda değildir;
JHET-SDRU’nun, bütün gücün yerleşmesinin gerekli olup olmadığının
değerlendirilmesi hakkı her bir Taraf’a bırakılmıştır.
5. Operasyonel konular :
5.1. Ulaştırma : Ortak
Gücün her bir ünitesi, hızlı ulaşım için kendi düzenlemelerini kendileri yapacaktır.
Uyarı alındıktan itibaren 8 saat içinde afet alanına transfer edilmeye hazır
olacaktır. Yardımı alan ülkeden, Ortak Birimin ülke içindeki ulaşımını
sağlaması beklenmektedir.
5.2. Haberleşme : Ortak
Gücün her bir unsuru;
ulusal üniteleri içinde,
ulusal üniteler arasında,
kendi ulusal makamları
ile, ve,
mümkün olduğu takdirde,
afetten etkilenen ülke makamları ile,
haberleşmeyi sağlayacak
uygun haberleşme teçhizatına sahip olacaktır.
5.3. Seferberlik ve
Yerleştirilme Usul ve Esasları
5.3.1. Temsil eden Taraf
JHET-SDRU’nun seferber edilmesi için uluslararası teşkilâtlardan veya
ülkelerden gelecek taleplerin muhatabıdır ve diğer Tarafı bilgilendirmekle
yükümlüdür. Her bir taraf 24 saat görev yapacak ulusal bir seferberlik merkezi
tayin edecektir.
5.3.2. Yerleştirmeyle
ilgili karşılıklı her karar yazılı olacak ve Taraflarca kendi ulusal
prosedürlerine göre uygulanacaktır.
5.3.3. Yerleştirilme
esnasında her iki (ulusal) ünite kendi komuta ve kontrol yapısına sahip
olacaktır. İşbirliği ve etkinliği artırmak açısından, Temsil eden Taraf Ortak
Güce bir Koordinatör atayacaktır. Taraflardan birinin topraklarına
yerleştirilme söz konusu olduğu takdirde, (afetten) etkilenen ülke ünitesinin
komutanı Ortak Gücün koordinatörü rolünü üstlenecektir.
5.3.4. Standart
Operasyonel İşlemler Koordinasyon Komitesi tarafından incelenecek ve
belgelendirilecektir.
5.4. Çalışma dili :
JHET-SDRU’nun çalışma dili İngilizce olacaktır. Operasyonel düzeyde Ortak Gücün
ulusal üniteleri kendi ülkelerinin resmî dilini kullanacaktır. JHET-SDRU’nun
her ünitesi bu hizmetin sağlanmasından sorumlu olmak üzere, gerektiğinde
tercüme hizmetlerinden yararlanılabilir.
6. Eğitim Faaliyetleri
JHET-SDRU’nun etkinliğini
artırmak amacıyla, ortak eğitim faaliyetleri ve tatbikatları yapılacaktır. Bu
faaliyetler, ortaklaşa kararlaştırılan ve Koordinasyon Komitesince geliştirilen
plan ve programlara göre yapılacaktır. Koordinasyon Komitesi bu faaliyetlerin
etkinliğini değerlendirmekten sorumlu olacaktır.
7. Teçhizat ve Destek
Malzemelerinin Tarafların sınırlarından ithali, ihracı ve nakliyesi
7.1. Taraflar, aşağıdaki
şartlara ve durumlara göre, diğer Tarafın JHET-SDRU ulusal ünitesi tarafından
sağlanan Teçhizatın ve Destek Malzemelerin sınırlardan geçişini sağlayacaktır.
7.1.1. Sınırlardan
geçerken, bir Tarafın ulusal JHET-SDRU ünitesi lideri, diğer tarafın gümrük
makamlarına, grubun faaliyetleri için gerekli olan teçhizat listesini ayrı,
destek malzemelerinin listesini ayrı ibraz etmekle yükümlüdür.
7.1.2. Destek
Malzemelerinden bir kısmı, narkotik ve psikotrop maddeleri içeren özellikler
taşıyorsa, bu maddeler için, ayrı bir ayrıntılı liste hazırlanacaktır. Bu
liste, Birleşmiş Milletler, Uluslararası Narkotik Kontrol Kurulu (1) (UN INCB)
tarafından yetkili kılınmış ulusal makamlara gönderilecektir. Her iki Tarafın
Yetkili Makamları, Birleşmiş Milletler Dünya Sağlık Örgütünün (3) (WHO)
tavsiyelerine (2) göre hareket edecek ve Birleşmiş Milletler Uluslararası
Narkotik Kontrol Kurulunu bilgilendirecektir.
7.2. Protokolün
uygulanması ile ilgili görevlerin yerine getirilmesi esnasında, JHET-SDRU’nun
ulusal ünitelerinin, seyahat malzemelerinin yanısıra, sadece Teçhizat ve Destek
Malzemelerinin diğer tarafın topraklarına girişine ve çıkışına izin
verilmektedir.
7.3. Tarafların
sınırlarından nakledilen Teçhizat ve Destek Malzeme, ticarî eşya taşımacılığı
ile ilgili yasaklara ve kısıtlamalara tabi olmayacaktır. Tabiatıyla, sadece,
kullanım süreleri dolmamış olan ürünlerin Destek Malzemesi olarak
kullanılmasına izin verilir.
7.4. Destek Malzemeler ve
Teçhizat-varış yerlerinde kullanılacağı teyit edilmesi durumunda ihraç ve ithal
mallara uygulanan harçlardan, vergilerden ve diğer malî işlemlerden muaf
tutulacaktır.
7.5. Destek malzemelerini
taşıyan ulusal ünitelerin otomobil ya da diğer araçları için, Taraflar,
uluslararası yol taşıma belgesi istemeyecek ve bu tür araçlar, genel olarak
araçlara uygulanan her türlü ücretten muaf olacaktır.
7.6. Kullanılmayan Destek
Malzemeleri veya kullanılmayan ve tüketilmeyen Teçhizat, en çok otuz (30) gün
içerisinde yeniden ülke dışına çıkarılacaktır.
7.7. JHET-SDRU’nun bir
ulusal ünitesi tarafından sağlanan Teçhizat parçaları, Destek Malzemeleri
olarak diğer Tarafın topraklarında kaldığı takdirde, yeniden ülke dışına
çıkarılamayan maddelerin miktarı, türü ve kaldığı yer ile ilgili olarak diğer
tarafın gümrük makamlarına bildirimde bulunulacak ve aynı zamanda ilgili
tarafın Yetkili Kurumu bilgilendirilecektir Yukarıda sözü edilen prosedürlere
göre, Taraf ülke topraklarında kalacak Teçhizat parçaları bu ülkenin yürürlükteki
yasal koşullarına göre idare edilecektir.
7.8. JHET-SDRU’nun bir
tarafının ulusal ünitesi tarafından sağlanan farmasötik özellikli maddelerin
diğer tarafın topraklarına nakledilmesi durumunda, aşağıda belirtilen
düzenlemeler uygulanacaktır.
7.8.1. Narkotik ve
psikotrop maddeler ihtiva eden farmasötik özellikli maddelere de 7.3. ve 7.6.
paragraflardaki düzenlemeler uygulanacaktır.
7.8.2. Bu tür maddelerin
ithaline sadece acil tıbbî müdahale için gerekli olan miktarlarda izin
verilecektir ve bu ilgili Tarafın sağlık şartlarına göre, sadece uzman tıp
personeli tarafından kullanılacaktır.
7.8.3. Narkotik veya
psikotrop madde ihtiva eden farmasötik özellikli maddelerin kullanımı, Taraf
ülkenin Gümrük Makamlarına, ulusal ünitenin doktoru tarafından imzalanmış
olarak Taraf ülkenin Yetkili Kurumunun temsilcisi tarafından belgelendirilecektir.
(1) BM Uluslararası
Narkotik Kontrol Kurulu (NCB)
(2) BM Dünya Sağlık
Örgütü (UN WHO)
(3) Acil tıbbî tedavide
Uluslararası Kontrollü İlaç İdaresi Model Direktifi (11 Şubat 1977)
7.8.4. Yukarıdaki
özellikli maddelerin ithali ve ihracı, Taraflarca Tarafları kısıtlayan
Uluslararası narkotik ve psikotrop maddeler sözleşmelerindeki anlamda ithal ve
ihraç maddesi olarak gözönünde bulundurulmayacaktır.
7.9. Tarafların
topraklarına silah, mühimmat ve patlayıcı madde ithali, protokolün uygulanması
ile ilgili görevlerin yerine getirilmesi için gerekli olan endüstriyel
patlayıcı kullanımı hariç yasaklanmıştır.
7.10. Her bir tarafın
mevzuat düzenlemelerine göre Yetkili Makamlar, yukarıda 7.3. ve 7.7.
paragraflarda sözü edilen teçhizat ve malzemelerin kullanımını ve depolanmasını
kontrol etmeye yetkilidirler.
8. Hasarlar
8.1. Taraflar, diğer
Taraf ülke topraklarındayken mevcut Protokolün uygulanması ile ilgili
görevlerin yerine getirilmesinde JHET-SDRU’nun bir ulusal ünitesi üyelerinden
biri tarafından sebep olunan, doğal çevrenin tahribatı dahil, malzemenin hasarı
ile ilgili herhangi bir yasal tazminat hakkından karşılıklı olarak vazgeçerler.
Taraflar ayrıca, mevcut Protokol’den ortaya çıkan görevlerin yerine getirilmesi
esnasında bir personelin yaralanmasına veya ölümüne sebep olunması halinde, o
personelin ölümü veya yaralanması ile ilgili tazminat hakkından da vazgeçer.
8.2. Mevcut Protokol’ün
uygulanması ile ilgili görevlerin yerine getirilmesinde, JHET-SDRU’nun bir
ulusal ünitesi üyesi, diğer Taraf ülke topraklarında üçüncü kişilere zarar
verdiği takdirde, topraklarında hasar meydana gelen Taraf, kendi afet müdahale
birlikleri tarafından sebep olunan hususlarla ilgili ülkesine ait yasal
düzenlemelere göre sorumluluğu üstlenecektir.
8.3. 8.1. - 8.2.
paragrafların şartları, kasten veya ciddi bir ihmal nedeniyle sebep olunan
hasarlara uygulanmayacaktır.
8.4. 8.1. - 8.2. - 8.3.
paragraflarda verilen tazminat sorumluluğu, bir ulusal ünitenin diğer ülke
topraklarına giriş anından o ülke topraklarından ayrılışına kadar, o ünitenin
bir üyesi tarafından sebep olunan hasarlar için de uygulanır.
8.5. Bu Protokolün
uygulanması ile ilgili görevlerin yerine getirilmesi esnasında üçüncü bir ülke
topraklarında JHET-SDRU’nun herhangi bir ulusal ünitesi üyesi tarafından sebep
olunan herhangi bir hasarın söz konusu üçüncü ülkenin hasarı tamamen ya da
kısmen karşılama sorumluluğunu yerine getirmemesi durumunda, ödenmesi gereken
meblağ, her bir Taraf Ülke tarafından eşit oranda (% 50 oranında)
yüklenilecektir.
8.6. Yetkili kurumlar
tazminat haklarının onaylanmasını kolaylaştırmak için yakın işbirliği
yapacaklardır. Bu amaca yönelik olarak, hasarın meydana geldiği koşullar
hakkında sahip oldukları her tür bilgiyi karşılıklı olarak vereceklerdir.
9. Diğer Ülkeler ve
Teşkilâtlarla İlişkiler
9.1. JHET-SDRU,
varlığının bölgesel ve uluslararası düzeyde tanıtılmasını sağlayacaktır. Afet
ülkeleri, ani bir doğal afetin meydana gelmesi durumunda, JHET-SDRU’nun
faaliyete geçmesi için gerekli olan usul ve esaslar hakkında bilgilendirilecektir.
9.2. JHET-SDRU afetten
etkilenen ülkeye hızla yerleştirilmesi ve kabulünü kolaylaştırmak açısından, BM
ve Uluslararası Arama ve Kurtarma Danışma Grubu’nunkilere (INSARAG) uygun
olarak yönergeler geliştirecektir.
9.3. JHET-SDRU,
tatbikatlara, seminerlere ve diğer faaliyetlere diğer ülkelerden gözlemci davet
edebilir.
10. Uluslararası ve
Hükümet Dışı Kuruluşlarla Bağlantılar
10.1. JHET-SDRU, INSARAG,
BM Afet Değerlendirme ve Koordinasyon Ekibi (UNDAC), Uluslararası Afet Azaltma
Stratejisi (ISDR), BM Askerî ve Sivil Savunma Yöntemleri Projesi ve diğerleri
dahil olmak üzere, uluslararası afet müdahale mekanizmalarına aktif katılım
sağlamak amacıyla OCHA ile yakın çalışacaktır.
10.2. JHET-SDRU, mevcut
uluslararası mekanizmalar aracılığıyla, uluslararası hükümet dışı kuruluşlarla
bağlantıları geliştirmeye çalışacaktır.
10.3. JHET-SDRU’yu
oluşturan ulusal birimlere üyelik hükümet dışı sektörün temsilini içerebilir.
11. Bilimsel İşbirliği
JHET-SDRU, Birimin
işlevsel kapasite ve teknik bilgisinin artırılması amacıyla bilimsel ve
akademik kuruluşlarla bağlantılar geliştirecektir.
12. Malî Konular
Her bir Taraf, eğitim,
tatbikatlar ve bir afet bölgesine yerleştirilme esnasında, Ortak Gücün kendi
ünitesini finanse etmekten sorumlu olacaktır.