Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 128)

 

Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı ile Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu (1/583)

 

                              

Not : Tasarı Başkanlıkça; Plan ve Bütçe ile Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor komisyonlarına havale edilmiştir.

 

 

 

 

T.C.

 

 

Başbakanlık

15.4.2003

 

Kanunlar ve Kararlar

 

 

Genel Müdürlüğü

 

 

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-624/1643

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 5.4.2003 tarihinde kararlaştırılan “Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Kamu hizmetlerinin sağlıklı, etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesinin, kamu hizmeti yapan kurumların yasaların öngördüğü çerçevede uygulanabilir bir planlama doğrultusunda teşkilâtlanmaları ve yapıcı personel politikaları tespit ederek bunları hayata geçirmeleri ile mümkün olacağı bilinen bir gerçektir.

Gelişmiş ülkeler arasında yer alabilmenin ön şartının bilgiye dayalı bir toplum oluşturabilmeye bağlı olduğu, bilgi toplumunu oluşturacak genç kuşaklara millî ve çağdaş temellere dayanan değer ve düşünceler ile kalıcı üstün becerilerin kazandırılmasının da ancak eğitim yolu ile mümkün olacağı dikkate alınarak, eğitim-öğretim hizmetinin daha etkili ve verimli bir şekilde sürdürülmesinin sağlanması gereği kaçınılmazdır.

Bilindiği gibi, 15.3.1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Görevde Yükselme Esaslarına Dair Genel Yönetmelik;kapsamda bulunan kurumların, görevde yükselme yoluyla yapacakları atamaları bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde gerçekleştirmelerini öngörmektedir.

Kapsamda bulunan kamu kurumları, bu öngörü doğrultusunda hazırladıkları görevde yükselme yönetmeliklerini yürürlüğe koymuşlar, böylece bu yöndeki uygulamada ülke genelinde birlik ve paralellik sağlanmıştır.

Bununla birlikte, Millî Eğitim Bakanlığı personelinin görevde yükselmeleri, 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun 56 ncı maddesinin son fıkrasında yer alan; “Yönetim kademeleri, bu kademelerde yer alan görevler ve bu görevlerdeki en az çalışma süreleri, görev tanımları, atanacaklarda aranacak nitelikler, görevin gerektirdiği hizmetiçi eğitim, atanacakların seçimi, atanmaları, sınavla girilecek yönetim görevleri, sınav, görevden alınma ve ayrılmaya ilişkin esas ve usuller, yöneticilik formasyonu kazandıran diğer programlar ile Talim ve Terbiye Kurulu üyeliği, müşavirlik, müfettişlik, uzmanlık ve ataşelik gibi görevlerden yönetim kademelerine, yönetim kademelerinden bu görevlere geçişler, okul ve kurumlarda yönetici olarak görevlendirileceklerin sayısının tespitine esas standartlar ve diğer hususlar Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulacak yönetmelik ile düzenlenir.” hükmü doğrultusunda düzenlenen, 99/12654 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama, Değerlendirme, Görevde Yükselme ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yapılmakta, bu da, ülke genelinde bu yönde sağlanması amaçlanan uygulamada birlik ve paralelliğin dışında kalınmasına neden oluşturarak bazı güçlüklerin yaşanması sonucunu doğurmaktadır.

Diğer taraftan, eğitim-öğretim hizmetleri; belli bir plan ve program içerisinde yürütülmesi gereken, ertelenmesi mümkün olmayan bir kamu hizmetidir. Bu hizmetin yerine getirilmesinde gerekli olan en önemli unsurun öğretmenler olduğu da kuşkusuzdur.

3797 sayılı Kanunun 62 nci maddesi doğrultusunda, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumları ile diğer eğitim kurumlarının öğretmen ve yönetici norm kadro sayılarına ilişkin esas ve usullerin belirlenmesi amacıyla hazırlanan ve 10.8.1999 tarihli ve 23782 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 99/13184 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesinde yer alan; “Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç 6 ay içerisinde okul ve kurumların norm kadroları belirlenir ve onaylanarak yürürlüğe konulur.” hükmü uyarınca, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurumların norm kadroları belirlenmiştir.

Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik gereğince; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurumlara branşlar bazında belirlenen norm kadrolar üzerinde öğretmen verilemediği gibi, norm kadro fazlalığı bulunan illere de fazlalık bulunan branşlarda öğretmen ataması yapılamamaktadır.

Ayrıca 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 72 nci maddesinin ikinci fıkrasına göre; yer değiştirme suretiyle yapılacak atamalarda aile birimini muhafaza etmek bakımından kurumlar arasında gerekli koordinasyon sağlanarak memur olan diğer eşin de isteği halinde atamasının yapılması gerekmektedir.

19.4.1983 tarihli ve 83/6525 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğin 9 uncu maddesi de; ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personeli ile diğer bazı kamu görevlilerinin atandıkları yere, memur olan eşlerinin de atanmasını öngörmekte ve bunun için norm kadro sayılarına ilişkin hükümlerin uygulanmayacağını hükme bağlamaktadır.

Bu düzenlemeler karşısında; öğretmenlerin kanunî izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma gibi nedenlerle görevlerinden geçici olarak ayrılmaları durumunda oluşacak öğretmen ihtiyacının karşılanması mümkün olamamaktadır.

Bu çerçevede, gerek bu olumsuzlukların giderilmesi, gerekse öğretmenlerimizin yukarıda belirtilen nedenlere bağlı olarak görevlerinden geçici olarak ayrılmaları durumunda yerlerine görev yapacak öğretmen bulundurulması ve Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğin 9 uncu maddesi hükmüne göre kadro sağlama boyutunda işlerlik kazandırılabilmesi bakımından, 3797 sayılı Kanunun, 56, 61 ve 62 nci maddelerinde yeni bir düzenleme yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.

Tasarı bu amaçlarla hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Madde ile, Millî Eğitim Bakanlığının yönetim görevlerine atanacaklarda aranacak nitelik ve diğer şartların  Bakanlık tarafından  çıkarılacak  yönetmelik ile düzenlenmesi öngörülmektedir.

Madde 2. - Madde ile, şehit eşi öğretmenler ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin yer değiştirme suretiyle atanmalarında hizmet puanı ve sıra esasının uygulanmayacağı hüküm altına alınmaktadır.

Madde 3. - Madde ile, öğretmenlerin kanunî izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle görevlerinden geçici olarak ayrılmaları durumunda oluşacak öğretmen ihtiyacının karşılanması ve şehit eşi öğretmenler ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin atanmalarında kullanılmak üzere her ilin öğretmen norm kadro sayısının % 5’ini geçmemek üzere il millî eğitim müdürlüklerine boş öğretmen kadrosu tahsis edilmesi öngörülmektedir.

Madde 4. - Yürürlük maddesidir.

Madde 5. - Yürütme maddesidir.


Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor

24.4.2003

 

Komisyonu

 

 

Esas No. : 1/583

 

 

Karar No. : 8

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Komisyonumuz; gündeminde yer alan “Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı”nı (1/583) görüşmek üzere 24 Nisan 2003 tarihinde toplanmıştır. Bu toplantıya Hükümeti temsilen Millî Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ve müşavirleri katılmıştır.

Tasarı ile;

- Millî Eğitim Bakanlığının yönetim kademelerine atanacaklarda aranacak nitelik ve diğer şartların Bakanlığın kendi çıkaracağı yönetmelik ile belirlenmesi,

- Şehit eşi öğretmenler ile mevzuatları uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi olan kamu personelinin öğretmen olan eşlerinin yer değiştirme suretiyle atanmalarında, diğer personel içinde gerekli olan hizmet puanı ve sıra esas kaidesinin uygulanmayacağı,

- Öğretmenlerin çeşitli sebeplerle görevlerinden ayrılmaları durumunda, öğretmen açığının karşılanması ve şehit eşi öğretmenler ile mevzuatları uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin atanmalarında kullanılmak ve her ilin norm kadrosunun yüzde beşini geçmemek kaydıyla;İl Millî Eğitim Müdürlüklerine boş öğretmen kadro tahsisi,

Öngörülmektedir.

Komisyonumuzca, Tasarının genel üzerinde yapılan görüşmelerde;

Aleyhte olarak şu görüşlere yer verilmiştir.

- Yürürlükte olan Kanun, yönetmelik çıkarma yetkisini BakanlarKuruluna vermektedir. Uygulamanın bu şekilde sürmesi çeşitli alternatiflerin değerlendirilmesine imkân vermektedir. Bu sebeple, mevcut düzenlemenin aynen kalması daha uygun olacaktır.

- Yeni düzenleme ile her Bakan değişiminde kadrolaşmaya gidilebileceği endişesi yaşanacaktır.

Tasarının lehinde olarak da şu görüşlere yer verilmiştir;

- Mevcut Kanun, koalisyonlar döneminde çıkarıldığı için, o dönemin kendi şartları için verimli olabilir.

- Yeni düzenleme ile Bakanlık merkez ve taşra teşkilâtında daha hızlı, etkin ve verimli bir çalışma ortamı oluşabilir.

Hükümet adına yapılan açıklamada aşağıdaki görüşlere yer verilmiştir.

- Yürürlükteki Kanun ile çıkarılan yönetmelik hükümleri uyarınca; asaleten yönetici atanması imkânsız hale gelmiştir.

- Uyulması gereken bir dizi bürokratik işlemler zaman kaybına ve işlerin aksamasına sebep olmaktadır.

- Yönetim kademesine yapılan atamalar zorunlu olarak tedviren veya vekaleten olmaktadır. Bu durum yönetim kademesinde uzun vadeli bir program yapmaya elverişli değildir.

- Asaleten atamalarda, motivasyon ve iş verimliliği işin doğası gereği artmaktadır.

- Diğer bütün Bakanlıkların “Görevde yükselme ve atama yönetmelikleri” kendi Bakanlığı tarafından hazırlanarak yürürlüğe konulmuştur.

- Millî Eğitim Bakanlığının, görevde yükselme ve atama ile ilgili Yönetmeliğinin de Bakanlık tarafından çıkarılarak yürürlüğe konması ve diğer Bakanlıklarla paralellik sağlanması çok tâbiî bir durumdur. Kaldı ki, Millî Eğitim Bakanlığı hazırlayacağı yönetmeliğini diğer bakanlıklarda olduğu gibi “657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile, 15.3.1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Görevde Yükselme Esaslarına Dair Genel Yönetmelik” hükümlerine uygun olarak düzenleyecektir.

Komisyonumuzca; Tasarının geneli üzerinde yapılan bu görüşmelerden sonra maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.

Tasarının 1 inci ve 2 nci maddeleri Komisyonumuzca uygun görülerek aynen kabul edilmiştir.

Tasarının, 3 üncü maddesi Komisyonumuzca redaksiyon mahiyetindeki düzenleme ile kabul edilmiştir.

Tasarının, yürürlük ve yürütmeye ilişkin 4 ve 5 inci maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Tasarının tümü oya sunulmuş ve Komisyonumuzca kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun takdirlerine sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla arz olunur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Tayyar Altıkulaç

Hikmet Özdemir

Hacı Biner

 

İstanbul

Çankırı

Van

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Recep Garip

Zekeriya Akıncı

Hüseyin Ekmekçioğlu

 

Adana

Ankara

Antalya

 

 

(Karşı oy yazım saklıdır)

(Karşı oyum saklıdır)

 

Üye

Üye

Üye

 

Burhan Kılıç

Ali Aydınlıoğlu

Faruk Anbarcıoğlu

 

Antalya

Balıkesir

Bursa

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Gazalcı

Ömer Özyılmaz

Temel Yılmaz

 

Denizli

Erzurum

Gümüşhane

 

(Karşı oy yazım saklıdır)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Muharrem Karslı

Berhan Şimşek

Mehmet Sayım Tekelioğlu

 

İstanbul

İstanbul

İzmir

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Avni Doğan

Hacı Turan

İlyas Çakır

 

Kahramanmaraş

Kırşehir

Rize

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

Üye

 

Üye

 

Osman Kılıç

 

Mehmet Çiçek

 

Sivas

 

Yozgat

MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

(KARŞI OY YAZIMIZ)

3797 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkındaki Kanunun üç maddesini değiştiren yasa taslağı bizlere 22.4.2003 tarihinde gönderildi, 24.4.2003 tarihinde de saat 10.00’da taslak görüşüldü. Komisyon üyeleri olarak yasa taslağını inceleyecek yeterli zamanımız olmadı. Tasarının ek bir gündemle ivedi olarak ele alınması biçimine karşı çıkıyoruz.

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) kamu çalışanlarının yaklaşık dörtte birini oluşturan, binlerce yöneticisi bulunan ve adı “millî” olan çok önemli bir bakanlıktır.

3797 sayılı yasanın 56 ncı maddesinde yapılan değişikle MEB’in “Yönetici Atama, Değerlendirme, Görevde Yükselme ve Yer Değiştirme Yönetmeliği” Bakanlar Kurulundan ve Cumhurbaşkanlığının onayından alınarak bakanlığa veriliyor. Bu durumda her bakan değiştiğinde yönetmelik değişir. Kadrolaşma olur. Partizanlık, kayırma ve keyfilik doğar.

1999 yılında kabul edilen bugünkü yönetmelikte “Yönetim aşamaları, bu aşamalarda yer alan görevler ve bu görevlerde en az çalışma süreleri, görev tanımları, atanacaklarda aranacak nitelikler, görevin gerektirdiği hizmet içi eğitim, atanacakların seçimi, atanmaları, sınavla girilecek yönetim görevleri, sınav, görevden alınma ve ayrılmaya ilişkin temel ve kurallar, yöneticilik formasyonu kazandıran programlar ve Talim ve Terbiye Kurulu üyeliği, müşavirlik, müfettişlik, uzmanlık ve ataşelik gibi görevlerden yönetim aşamalarına, yönetim aşamalarından bu görevlere geçişler, okul ve kurumlarda yönetici olarak görevlendirileceklerin sayısının saptanmasına temel esas ölçütler ve diğer öğeler” ayrıntılarıyla belirtilmiştir, kurallara bağlanmıştır.

Bakanlıkça yapılacak yönetmelikte bu konuların nasıl olacağı belli değildir. Üstelik 58 ve 59 uncu Hükümet döneminde özellikle MEB’de yapılan kadrolaşmalar güven vermemiştir. 11 Ocak 2003 tarih 24990 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan yönetmelik değişikliğinde Millî Eğitim Bakanlığı üst düzey yöneticilerinin atanmalarında 2003 yılı sonuna kadar yönetmelikteki koşulların aranmayacağı belirtilmiştir. Buna göre de birçok atama yapılmıştır.

Varolan yönetmeliğin işlememesi MEB çalışanların ya da yöneticilerinin suçu değil onun gereklerini yerine getirmeyen bakanların tutumudur. Örneğin yönetmelik çıktıktan sonra Bakanlık hiçbir hizmet içi kurs açmamıştır. Yöneticilik sınavını kazanan birçok kişi yöneticiliğe atanmamıştır.

Demokrasi bir kurallar düzenidir. 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun ikinci maddesinde belirtilin “hür ve bilimsel düşünme gücüne sahip” kişileri yetiştirmek ancak buna inanmış yöneticiler eliyle olur.

3797 sayılı Kanunun 62 nci Maddesinde yapılacak değişiklikle “öğretmen eşlerinin atamalarında kullanılmak üzere her ilin öğretmen norm kadro sayısının % 5’ini geçmemek üzere il millî eğitim müdürlüklerine boş öğretmen kadrosu tahsis edilir” denmektedir. Ülke genelinde öğretmen dağılımında adaletsizlik olduğu gibi, il içinde ve okullar arasında da adaletsiz dağılım vardır. Kimi okullarda öğretmen yığılması ve fazlalığı görülürken, özellikle köy ve yoksul mahallelerde öğretmen eksikliği olmaktadır. Bu yüzden kadroların adaletli dağıtılması için il müdürlükleri yerine doğrudan okullara verilmesi uygun olacaktır.

 

Mustafa Gazalcı

Zekeriya Akıncı

Berhan Şimşek

 

Denizli

Ankara

İstanbul

 

 

Hüseyin Ekmekçioğlu

 

 

 

Antalya

 

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

 

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

İLİŞKİN KANUN TASARISI

MADDE 1. - 30.4.1992 tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun 56 ncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Yöneticilerin sorumlulukları ve nitelikleri

Madde 56. - Bakanlık merkez, taşra ve yurt dışı teşkilâtının her kademesindeki yöneticiler, görevlerini mevzuata, plan, program ve emirlere uygun olarak düzenlemek ve yürütmekten üst kademe yöneticilerine karşı sorumludur.

Yönetim görevlerine atanma ve bu görevlerde yükselmede kariyer ve liyakat esas alınır.

Yönetim görevlerine atanacaklarda aranacak nitelik ve diğer şartlar Bakanlıkça yürürlüğe konulacak yönetmelikle düzenlenir.”

MADDE2. - 3797 sayılı Kanunun 61 inci maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.

“Şehit eşi öğretmenler ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin yer değiştirme suretiyle atanmalarında hizmet puanı ve sıra esası uygulanmaz.”

MADDE3. - 3797 sayılı Kanunun 62 nci maddesine birinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“Öğretmenlerin kanunî izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle görevlerinden geçici olarak ayrılmaları durumunda oluşacak öğretmen ihtiyacının karşılanması ve şehit eşi öğretmenler ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin atanmalarında kullanılmak üzere her ilin öğretmen norm kadro sayısının % 5’ini geçmemek üzere il millî eğitim müdürlüklerine boş öğretmen kadrosu tahsis edilir.”

MADDE4. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE5. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı V.

İçişleri Bakanı

 

C. Çiçek

A. Aksu

A. Aksu

 

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

 

K. Unakıtan

H. Çelik

Z. Ergezen

 

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

Tarım ve Köyişleri Bakanı

 

R. Akdağ

B. Yıldırım

S. Güçlü

 

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

 

M. Başesgioğlu

A. Coşkun

M. H. Güler

 

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

Orman Bakanı

 

E. Mumcu

G. Akşit

O. Pepe

 

 

Çevre Bakanı

 

 

 

K. Tüzmen

 

 

MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

İLİŞKİN KANUN TASARISI

MADDE1. - Tasarının inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MADDE2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

MADDE3. - 3797 sayılı Kanun 62 nci maddesine birinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“Öğretmenlerin kanunî izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle görevlerinden geçici olarak ayrılmaları durumunda oluşacak öğretmen ihtiyacının karşılanması ve şehit eşi öğretmenler ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin  atanmalarında  kullanılmak ve her ilin öğretmen norm kadro sayısının % 5’ini geçmemek üzere il millî eğitim müdürlüklerine boş öğretmen kadrosu tahsis edilir.”

MADDE4. - Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE5. - Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.