Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 128)
Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı ile
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu (1/583)
Not : Tasarı Başkanlıkça; Plan ve Bütçe ile Millî Eğitim,
Kültür, Gençlik ve Spor komisyonlarına havale edilmiştir.
|
|
|
|
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
15.4.2003 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-624/1643 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 5.4.2003 tarihinde kararlaştırılan “Millî Eğitim
Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına
İlişkin Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Kamu hizmetlerinin
sağlıklı, etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesinin, kamu hizmeti yapan
kurumların yasaların öngördüğü çerçevede uygulanabilir bir planlama
doğrultusunda teşkilâtlanmaları ve yapıcı personel politikaları tespit ederek
bunları hayata geçirmeleri ile mümkün olacağı bilinen bir gerçektir.
Gelişmiş ülkeler arasında
yer alabilmenin ön şartının bilgiye dayalı bir toplum oluşturabilmeye bağlı
olduğu, bilgi toplumunu oluşturacak genç kuşaklara millî ve çağdaş temellere
dayanan değer ve düşünceler ile kalıcı üstün becerilerin kazandırılmasının da
ancak eğitim yolu ile mümkün olacağı dikkate alınarak, eğitim-öğretim
hizmetinin daha etkili ve verimli bir şekilde sürdürülmesinin sağlanması gereği
kaçınılmazdır.
Bilindiği gibi, 15.3.1999
tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet
Memurlarının Görevde Yükselme Esaslarına Dair Genel Yönetmelik;kapsamda bulunan
kurumların, görevde yükselme yoluyla yapacakları atamaları bu Yönetmelik
hükümleri çerçevesinde gerçekleştirmelerini öngörmektedir.
Kapsamda bulunan kamu
kurumları, bu öngörü doğrultusunda hazırladıkları görevde yükselme
yönetmeliklerini yürürlüğe koymuşlar, böylece bu yöndeki uygulamada ülke
genelinde birlik ve paralellik sağlanmıştır.
Bununla birlikte, Millî
Eğitim Bakanlığı personelinin görevde yükselmeleri, 3797 sayılı Millî Eğitim
Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunun 56 ncı maddesinin son
fıkrasında yer alan; “Yönetim kademeleri, bu kademelerde yer alan görevler ve
bu görevlerdeki en az çalışma süreleri, görev tanımları, atanacaklarda aranacak
nitelikler, görevin gerektirdiği hizmetiçi eğitim, atanacakların seçimi,
atanmaları, sınavla girilecek yönetim görevleri, sınav, görevden alınma ve
ayrılmaya ilişkin esas ve usuller, yöneticilik formasyonu kazandıran diğer
programlar ile Talim ve Terbiye Kurulu üyeliği, müşavirlik, müfettişlik,
uzmanlık ve ataşelik gibi görevlerden yönetim kademelerine, yönetim kademelerinden
bu görevlere geçişler, okul ve kurumlarda yönetici olarak
görevlendirileceklerin sayısının tespitine esas standartlar ve diğer hususlar
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulacak yönetmelik ile düzenlenir.”
hükmü doğrultusunda düzenlenen, 99/12654 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile
yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama, Değerlendirme, Görevde
Yükselme ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yapılmakta, bu
da, ülke genelinde bu yönde sağlanması amaçlanan uygulamada birlik ve
paralelliğin dışında kalınmasına neden oluşturarak bazı güçlüklerin yaşanması
sonucunu doğurmaktadır.
Diğer taraftan,
eğitim-öğretim hizmetleri; belli bir plan ve program içerisinde yürütülmesi
gereken, ertelenmesi mümkün olmayan bir kamu hizmetidir. Bu hizmetin yerine
getirilmesinde gerekli olan en önemli unsurun öğretmenler olduğu da
kuşkusuzdur.
3797 sayılı Kanunun 62
nci maddesi doğrultusunda, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki
örgün ve yaygın eğitim kurumları ile diğer eğitim kurumlarının öğretmen ve
yönetici norm kadro sayılarına ilişkin esas ve usullerin belirlenmesi amacıyla
hazırlanan ve 10.8.1999 tarihli ve 23782 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan
99/13184 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Millî Eğitim
Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına
İlişkin Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesinde yer alan; “Bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç 6 ay içerisinde okul ve kurumların
norm kadroları belirlenir ve onaylanarak yürürlüğe konulur.” hükmü uyarınca,
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurumların norm kadroları
belirlenmiştir.
Millî Eğitim Bakanlığına
Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin
Yönetmelik gereğince; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurumlara branşlar
bazında belirlenen norm kadrolar üzerinde öğretmen verilemediği gibi, norm
kadro fazlalığı bulunan illere de fazlalık bulunan branşlarda öğretmen ataması
yapılamamaktadır.
Ayrıca 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun değişik 72 nci maddesinin ikinci fıkrasına göre; yer
değiştirme suretiyle yapılacak atamalarda aile birimini muhafaza etmek
bakımından kurumlar arasında gerekli koordinasyon sağlanarak memur olan diğer
eşin de isteği halinde atamasının yapılması gerekmektedir.
19.4.1983 tarihli ve
83/6525 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının
Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğin 9 uncu maddesi de;
ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personeli
ile diğer bazı kamu görevlilerinin atandıkları yere, memur olan eşlerinin de
atanmasını öngörmekte ve bunun için norm kadro sayılarına ilişkin hükümlerin
uygulanmayacağını hükme bağlamaktadır.
Bu düzenlemeler
karşısında; öğretmenlerin kanunî izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması
veya görevden uzaklaştırma gibi nedenlerle görevlerinden geçici olarak
ayrılmaları durumunda oluşacak öğretmen ihtiyacının karşılanması mümkün
olamamaktadır.
Bu çerçevede, gerek bu
olumsuzlukların giderilmesi, gerekse öğretmenlerimizin yukarıda belirtilen
nedenlere bağlı olarak görevlerinden geçici olarak ayrılmaları durumunda
yerlerine görev yapacak öğretmen bulundurulması ve Devlet Memurlarının Yer
Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğin 9 uncu maddesi hükmüne
göre kadro sağlama boyutunda işlerlik kazandırılabilmesi bakımından, 3797
sayılı Kanunun, 56, 61 ve 62 nci maddelerinde yeni bir düzenleme yapılmasına
ihtiyaç duyulmaktadır.
Tasarı bu amaçlarla
hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile,
Millî Eğitim Bakanlığının yönetim görevlerine atanacaklarda aranacak nitelik ve
diğer şartların Bakanlık
tarafından çıkarılacak yönetmelik ile düzenlenmesi öngörülmektedir.
Madde 2. - Madde ile,
şehit eşi öğretmenler ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye
tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin yer değiştirme suretiyle
atanmalarında hizmet puanı ve sıra esasının uygulanmayacağı hüküm altına
alınmaktadır.
Madde 3. - Madde ile,
öğretmenlerin kanunî izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya
görevden uzaklaştırma nedenleriyle görevlerinden geçici olarak ayrılmaları
durumunda oluşacak öğretmen ihtiyacının karşılanması ve şehit eşi öğretmenler
ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu
personelinin öğretmen eşlerinin atanmalarında kullanılmak üzere her ilin
öğretmen norm kadro sayısının % 5’ini geçmemek üzere il millî eğitim müdürlüklerine
boş öğretmen kadrosu tahsis edilmesi öngörülmektedir.
Madde 4. - Yürürlük
maddesidir.
Madde 5. - Yürütme
maddesidir.
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
|
Millî Eğitim, Kültür,
Gençlik ve Spor |
24.4.2003 |
|
|
Komisyonu |
|
|
|
Esas No. : 1/583 |
|
|
|
Karar No. : 8 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Komisyonumuz; gündeminde
yer alan “Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı”nı (1/583) görüşmek üzere 24
Nisan 2003 tarihinde toplanmıştır. Bu toplantıya Hükümeti temsilen Millî Eğitim
Bakanı Hüseyin Çelik ve müşavirleri katılmıştır.
Tasarı ile;
- Millî Eğitim
Bakanlığının yönetim kademelerine atanacaklarda aranacak nitelik ve diğer
şartların Bakanlığın kendi çıkaracağı yönetmelik ile belirlenmesi,
- Şehit eşi öğretmenler
ile mevzuatları uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi olan kamu personelinin
öğretmen olan eşlerinin yer değiştirme suretiyle atanmalarında, diğer personel
içinde gerekli olan hizmet puanı ve sıra esas kaidesinin uygulanmayacağı,
- Öğretmenlerin çeşitli
sebeplerle görevlerinden ayrılmaları durumunda, öğretmen açığının karşılanması
ve şehit eşi öğretmenler ile mevzuatları uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi
tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin atanmalarında kullanılmak ve her
ilin norm kadrosunun yüzde beşini geçmemek kaydıyla;İl Millî Eğitim
Müdürlüklerine boş öğretmen kadro tahsisi,
Öngörülmektedir.
Komisyonumuzca, Tasarının
genel üzerinde yapılan görüşmelerde;
Aleyhte olarak şu
görüşlere yer verilmiştir.
- Yürürlükte olan Kanun,
yönetmelik çıkarma yetkisini BakanlarKuruluna vermektedir. Uygulamanın bu
şekilde sürmesi çeşitli alternatiflerin değerlendirilmesine imkân vermektedir.
Bu sebeple, mevcut düzenlemenin aynen kalması daha uygun olacaktır.
- Yeni düzenleme ile her
Bakan değişiminde kadrolaşmaya gidilebileceği endişesi yaşanacaktır.
Tasarının lehinde olarak
da şu görüşlere yer verilmiştir;
- Mevcut Kanun,
koalisyonlar döneminde çıkarıldığı için, o dönemin kendi şartları için verimli
olabilir.
- Yeni düzenleme ile
Bakanlık merkez ve taşra teşkilâtında daha hızlı, etkin ve verimli bir çalışma
ortamı oluşabilir.
Hükümet adına yapılan
açıklamada aşağıdaki görüşlere yer verilmiştir.
- Yürürlükteki Kanun ile
çıkarılan yönetmelik hükümleri uyarınca; asaleten yönetici atanması imkânsız
hale gelmiştir.
- Uyulması gereken bir
dizi bürokratik işlemler zaman kaybına ve işlerin aksamasına sebep olmaktadır.
- Yönetim kademesine
yapılan atamalar zorunlu olarak tedviren veya vekaleten olmaktadır. Bu durum
yönetim kademesinde uzun vadeli bir program yapmaya elverişli değildir.
- Asaleten atamalarda,
motivasyon ve iş verimliliği işin doğası gereği artmaktadır.
- Diğer bütün
Bakanlıkların “Görevde yükselme ve atama yönetmelikleri” kendi Bakanlığı
tarafından hazırlanarak yürürlüğe konulmuştur.
- Millî Eğitim
Bakanlığının, görevde yükselme ve atama ile ilgili Yönetmeliğinin de Bakanlık
tarafından çıkarılarak yürürlüğe konması ve diğer Bakanlıklarla paralellik
sağlanması çok tâbiî bir durumdur. Kaldı ki, Millî Eğitim Bakanlığı
hazırlayacağı yönetmeliğini diğer bakanlıklarda olduğu gibi “657 sayılı Devlet
Memurları Kanunu ile, 15.3.1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu
kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Görevde Yükselme Esaslarına
Dair Genel Yönetmelik” hükümlerine uygun olarak düzenleyecektir.
Komisyonumuzca; Tasarının
geneli üzerinde yapılan bu görüşmelerden sonra maddelerine geçilmesi kabul
edilmiştir.
Tasarının 1 inci ve 2 nci
maddeleri Komisyonumuzca uygun görülerek aynen kabul edilmiştir.
Tasarının, 3 üncü maddesi
Komisyonumuzca redaksiyon mahiyetindeki düzenleme ile kabul edilmiştir.
Tasarının, yürürlük ve
yürütmeye ilişkin 4 ve 5 inci maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Tasarının tümü oya
sunulmuş ve Komisyonumuzca kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
takdirlerine sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Tayyar Altıkulaç |
Hikmet Özdemir |
Hacı Biner |
|
|
İstanbul |
Çankırı |
Van |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Recep Garip |
Zekeriya Akıncı |
Hüseyin Ekmekçioğlu |
|
|
Adana |
Ankara |
Antalya |
|
|
|
(Karşı oy yazım saklıdır) |
(Karşı oyum saklıdır) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Burhan Kılıç |
Ali Aydınlıoğlu |
Faruk Anbarcıoğlu |
|
|
Antalya |
Balıkesir |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Gazalcı |
Ömer Özyılmaz |
Temel Yılmaz |
|
|
Denizli |
Erzurum |
Gümüşhane |
|
|
(Karşı oy yazım saklıdır) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Muharrem Karslı |
Berhan Şimşek |
Mehmet Sayım Tekelioğlu |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Avni Doğan |
Hacı Turan |
İlyas Çakır |
|
|
Kahramanmaraş |
Kırşehir |
Rize |
|
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
Osman Kılıç |
|
Mehmet Çiçek |
|
|
Sivas |
|
Yozgat |
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR,
GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA
(KARŞI OY YAZIMIZ)
3797 Sayılı Millî Eğitim
Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkındaki Kanunun üç maddesini değiştiren
yasa taslağı bizlere 22.4.2003 tarihinde gönderildi, 24.4.2003 tarihinde de
saat 10.00’da taslak görüşüldü. Komisyon üyeleri olarak yasa taslağını
inceleyecek yeterli zamanımız olmadı. Tasarının ek bir gündemle ivedi olarak
ele alınması biçimine karşı çıkıyoruz.
Millî Eğitim Bakanlığı
(MEB) kamu çalışanlarının yaklaşık dörtte birini oluşturan, binlerce yöneticisi
bulunan ve adı “millî” olan çok önemli bir bakanlıktır.
3797 sayılı yasanın 56
ncı maddesinde yapılan değişikle MEB’in “Yönetici Atama, Değerlendirme, Görevde
Yükselme ve Yer Değiştirme Yönetmeliği” Bakanlar Kurulundan ve
Cumhurbaşkanlığının onayından alınarak bakanlığa veriliyor. Bu durumda her
bakan değiştiğinde yönetmelik değişir. Kadrolaşma olur. Partizanlık, kayırma ve
keyfilik doğar.
1999 yılında kabul edilen
bugünkü yönetmelikte “Yönetim aşamaları, bu aşamalarda yer alan görevler ve bu
görevlerde en az çalışma süreleri, görev tanımları, atanacaklarda aranacak
nitelikler, görevin gerektirdiği hizmet içi eğitim, atanacakların seçimi,
atanmaları, sınavla girilecek yönetim görevleri, sınav, görevden alınma ve
ayrılmaya ilişkin temel ve kurallar, yöneticilik formasyonu kazandıran
programlar ve Talim ve Terbiye Kurulu üyeliği, müşavirlik, müfettişlik, uzmanlık
ve ataşelik gibi görevlerden yönetim aşamalarına, yönetim aşamalarından bu
görevlere geçişler, okul ve kurumlarda yönetici olarak görevlendirileceklerin
sayısının saptanmasına temel esas ölçütler ve diğer öğeler” ayrıntılarıyla
belirtilmiştir, kurallara bağlanmıştır.
Bakanlıkça yapılacak
yönetmelikte bu konuların nasıl olacağı belli değildir. Üstelik 58 ve 59 uncu
Hükümet döneminde özellikle MEB’de yapılan kadrolaşmalar güven vermemiştir. 11
Ocak 2003 tarih 24990 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan yönetmelik
değişikliğinde Millî Eğitim Bakanlığı üst düzey yöneticilerinin atanmalarında
2003 yılı sonuna kadar yönetmelikteki koşulların aranmayacağı belirtilmiştir.
Buna göre de birçok atama yapılmıştır.
Varolan yönetmeliğin
işlememesi MEB çalışanların ya da yöneticilerinin suçu değil onun gereklerini
yerine getirmeyen bakanların tutumudur. Örneğin yönetmelik çıktıktan sonra
Bakanlık hiçbir hizmet içi kurs açmamıştır. Yöneticilik sınavını kazanan birçok
kişi yöneticiliğe atanmamıştır.
Demokrasi bir kurallar
düzenidir. 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun ikinci maddesinde
belirtilin “hür ve bilimsel düşünme gücüne sahip” kişileri yetiştirmek ancak
buna inanmış yöneticiler eliyle olur.
3797 sayılı Kanunun 62
nci Maddesinde yapılacak değişiklikle “öğretmen eşlerinin atamalarında
kullanılmak üzere her ilin öğretmen norm kadro sayısının % 5’ini geçmemek üzere
il millî eğitim müdürlüklerine boş öğretmen kadrosu tahsis edilir” denmektedir.
Ülke genelinde öğretmen dağılımında adaletsizlik olduğu gibi, il içinde ve
okullar arasında da adaletsiz dağılım vardır. Kimi okullarda öğretmen yığılması
ve fazlalığı görülürken, özellikle köy ve yoksul mahallelerde öğretmen
eksikliği olmaktadır. Bu yüzden kadroların adaletli dağıtılması için il
müdürlükleri yerine doğrudan okullara verilmesi uygun olacaktır.
|
|
Mustafa Gazalcı |
Zekeriya Akıncı |
Berhan Şimşek |
|
|
Denizli |
Ankara |
İstanbul |
|
|
|
Hüseyin Ekmekçioğlu |
|
|
|
|
Antalya |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
MİLLÎ
EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
İLİŞKİN KANUN TASARISI
MADDE 1. - 30.4.1992
tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında
Kanunun 56 ncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yöneticilerin
sorumlulukları ve nitelikleri
Madde 56. - Bakanlık
merkez, taşra ve yurt dışı teşkilâtının her kademesindeki yöneticiler,
görevlerini mevzuata, plan, program ve emirlere uygun olarak düzenlemek ve
yürütmekten üst kademe yöneticilerine karşı sorumludur.
Yönetim görevlerine
atanma ve bu görevlerde yükselmede kariyer ve liyakat esas alınır.
Yönetim görevlerine
atanacaklarda aranacak nitelik ve diğer şartlar Bakanlıkça yürürlüğe konulacak
yönetmelikle düzenlenir.”
MADDE2. - 3797 sayılı
Kanunun 61 inci maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Şehit eşi öğretmenler
ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu
personelinin öğretmen eşlerinin yer değiştirme suretiyle atanmalarında hizmet
puanı ve sıra esası uygulanmaz.”
MADDE3. - 3797 sayılı
Kanunun 62 nci maddesine birinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“Öğretmenlerin kanunî
izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma
nedenleriyle görevlerinden geçici olarak ayrılmaları durumunda oluşacak
öğretmen ihtiyacının karşılanması ve şehit eşi öğretmenler ile ilgili mevzuatı
uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin
atanmalarında kullanılmak üzere her ilin öğretmen norm kadro sayısının % 5’ini
geçmemek üzere il millî eğitim müdürlüklerine boş öğretmen kadrosu tahsis
edilir.”
MADDE4. - Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE5. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı V. |
İçişleri Bakanı |
|
|
C. Çiçek |
A. Aksu |
A. Aksu |
|
|
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
|
|
K. Unakıtan |
H. Çelik |
Z. Ergezen |
|
|
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
|
|
R. Akdağ |
B. Yıldırım |
S. Güçlü |
|
|
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
|
|
M. Başesgioğlu |
A. Coşkun |
M. H. Güler |
|
|
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
Orman Bakanı |
|
|
E. Mumcu |
G. Akşit |
O. Pepe |
|
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
K. Tüzmen |
|
MİLLÎ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLÂT VE
GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
İLİŞKİN KANUN
TASARISI
MADDE1. - Tasarının inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE3. - 3797 sayılı Kanun 62 nci maddesine birinci
fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Öğretmenlerin kanunî izin, geçici görev, disiplin
cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle görevlerinden geçici
olarak ayrılmaları durumunda oluşacak öğretmen ihtiyacının karşılanması ve
şehit eşi öğretmenler ile ilgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye
tâbi tutulan kamu personelinin öğretmen eşlerinin atanmalarında kullanılmak
ve her ilin öğretmen norm kadro sayısının % 5’ini geçmemek üzere il millî
eğitim müdürlüklerine boş öğretmen kadrosu tahsis edilir.”
MADDE4. - Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE5. - Tasarının 5 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.