Dönem : 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 310)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti
Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ile Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve
Turizm ve
Dışişleri Komisyonları Raporları (1/412)
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki
Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak
Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair
Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir
Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair
Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu
İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun
Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı
Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin
Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna
Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)
Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam
Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan
Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların
Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis
Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti
Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması
Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan
Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan
Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü
Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip
Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon
Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat
Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar 22.3.2000
Genel
Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-27/1433
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 11.2.2000 tarihinde kararlaştırılan "Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı" ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
TASARI
GEREKÇESİ
5 Haziran 1945 tarih ve
4749 sayılı Kanunla tasdik olunan 7 Aralık 1944 tarihli Şikago Milletlerarası
Sivil Havacılık Anlaşmasında ticarî hakların düzenlenmesi konusunda bir
mutabakata ulaşılamamış, bu nedenle ticarî hakların ikili sözleşmeler yoluyla
düzenlenmesi gereği doğmuştur. Gerek Türkiye, gerek diğer devletler 11 Şubat
1946'da ABD ile İngiltere arasında imzalanan Bermuda Anlaşmasını örnek alarak
ikili anlaşmalar tesis etmek yoluna gitmişlerdir. Hükümetimiz, ülkemizin
coğrafî durumunu ve uluslararası hava servislerinin ülkemizden geçmesinin
sağlayacağı çıkarları gözönünde tutarak, aynı zamanda millî sivil
havacılığımızı teşvik ve kalkındırmak amacıyla bugüne kadar birçok ülke ile
hava ulaştırma anlaşması imzalamıştır. Türkiye'nin yaptığı bu anlaşmalar
çerçeve anlaşması niteliğindedir ve karşılıklılık esasına dayanmaktadır. Bu
meyanda Hükümetimiz ile Hırvatistan Hükümeti arasında 12 Nisan 1994 tarihinde
Ankara'da bir Hava Taşımacılığı Anlaşması imzalanmıştır.
Türkiye ile Hırvatistan
arasında gelişmekte olan ilişkilere katkıda bulunmak gayesiyle imzalanan bu
Anlaşma, hava trafiği ile ilgili millî kanun ve nizamlara uyulmak şartı ile iki
ülke arasındaki hava seferleri için gereken hukukî altyapıyı oluşturmaktadır.
Bu Anlaşma iki ülke
arasındaki ekonomik, kültürel ve turizm
alanlarındaki işbirliğinin daha ileri bir düzeye getirilmesini sağlamak
bakımından faydalı bulunmaktadır.
Bayındırlık, İmar,
Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve 21.2.2003
Turizm
Komisyonu
Esas No. :1/412
Karar No. :19
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Başkanlığınızca 20.1.2003
tarihinde Komisyonumuza tali olarak havale edilen “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti
ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 19.2.2003
tarihli 6 ncı Birleşiminde Dışişleri Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı
temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Komisyonumuz, yapılan
görüşmeler sonucunda ülkemizin coğrafî durumu ve uluslararası hava
taşımacılığının ülkemiz üzerinden geçmesinin sağlayacağı yararlar göz önünde
tutularak imzalanan ve hava trafiği ile ilgili millî kanun ve nizamlara uyulmak
şartı ile iki ülke arasında hava seferlerinin yapılması için gerekli hukukî alt
yapıyı oluşturan bu anlaşmanın onaylanmasının uygun bulunduğuna dair Kanun
tasarısını müspet mütalaa ederek kabul etmiştir.
Raporumuz, havalesi
gereği esas komisyon olan Dışişleri Komisyonuna tevdi edilmek üzere Yüksek
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Adem
Baştürk |
İbrahim
Köşdere |
Mustafa
Demir |
|
|
Kayseri |
Çanakkale |
Samsun |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ayhan
Zeynep Tekin |
Naci
Aslan |
Ahmet
Yaşar |
|
|
Adana |
Ağrı |
Aksaray |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Feyzi
Berdibek |
Kemal
Demirel |
Osman Aslan |
|
|
Bingöl |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Zülfü
Demirbağ |
Mustafa
Ilıcalı |
Ahmet
Uzer |
|
|
Elazığ |
Erzurum |
Gaziantep |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mevlüt
Coşkuner |
Recep
Koral |
Mehmet
Parlakyiğit |
|
|
Isparta |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Yıldırım |
Niyazi
Özcan |
Muharrem
Doğan |
|
|
Kastamonu |
Kayseri |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
O. Seyfi
Terzibaşıoğlu |
Recep
Yıldırım |
Hasan
Güyüldar |
|
|
Muğla |
Sakarya |
Tunceli |
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Dışişleri
Komisyonu 16.12.2003
Esas No. :1/412
Karar No. :144
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı,
Komisyonumuzun 11 Aralık 2003 tarihli 25 inci toplantısında Dışişleri Bakanlığı
ile Ulaştırma Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Ülkemizin coğrafî durumu
ve uluslararası hava servislerinin ülkemiz üzerinden geçmesinin sağlayacağı
yararlar gözönünde tutularak imzalanan ve hava trafiği ile ilgili millî kanun
ve nizamlara uyulmak şartı ile iki ülke arasında hava seferlerinin yapılması
için gerekli hukukî alt yapıyı oluşturan Anlaşma Komisyonumuzca benimsenmiş ve
Tasarı aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Kâtip |
|
|
Hüseyin
Kansu |
Eyyüp
Sanay |
A. Müfit
Yetkin |
|
|
İstanbul |
Ankara |
Şanlıurfa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet
Özyol |
Mehmet
Güner |
Mustafa
Dündar |
|
|
Adıyaman |
Bolu |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. İhsan
Arslan |
Mehmet
Eraslan |
Mehmet B.
Denizolgun |
|
|
Diyarbakır |
Hatay |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şükrü
Mustafa Elekdağ |
Fikret
Ünlü |
Ufuk
Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan
Ören |
Nihat Eri |
Osman
Seyfi |
|
|
Manisa |
Mardin |
Nevşehir |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Süleyman
Gündüz |
Öner
Ergenç |
|
|
|
Sakarya |
Siirt |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ İLE HIRVATİSTAN CUMHURİYETİ HÜ-KÜMETİ ARASINDA HAVA TAŞIMACI-LIĞI ANLAŞMASININ
ONAYLANMA-SININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR
KANUN TASARISI
MADDE 1. - 12 Nisan 1994 tarihinde Ankara'da imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti
ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşması"nın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
|
|
Devlet
Bahçeli |
|
|
|
|
|
|
Başbakan V. |
|
|
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
En. ve Tab. Kay. Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
|
D. Bahçeli |
H. H.
Özkan |
M. C.
Ersümer |
|
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
|
R. Önal |
Prof. Dr.
T. Toskay |
M.
Keçeciler |
|
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr.
Ş. S. Gürel |
S.
Somuncuoğlu |
Y. Yalova |
|
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr.
Ş. Üşenmez |
R. K.
Yücelen |
|
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr.
Ş. Üşenmez |
E. S.
Gaydalı |
|
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr.
H. Y. Gökalp |
M. A.
İrtemçelik |
|
|
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr.
H. S. Türk |
S.
Çakmakoğlu |
S. Tantan |
|
|
|
|
Dışişleri Bakanı V. |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr.
Ş. S. Gürel |
S. Oral |
M.
Bostancıoğlu |
|
|
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
|
|
K. Aydın |
Doç. Dr.
O. Durmuş |
Prof. Dr.
E. Öksüz |
|
|
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
|
|
Prof. Dr.
H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K.
Tanrıkulu |
|
|
|
|
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
Orman Bakanı |
|
|
|
|
M. İ.
Talay |
E. Mumcu |
Prof. Dr.
N. Çağan |
|
|
|
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
|
|
F.
Aytekin |
|
|
|
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ İLE HIRVATİSTAN CUMHURİYETİ HÜ-KÜMETİ ARASINDA HAVA TAŞIMACILIĞI
ANLAŞMASININ ONAYLANMA-SININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca
aynen kabul edilmiştir.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
İLE
HIRVATİSTAN CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ARASINDA
HAVA TAŞIMACILIĞI ANLAŞMASI
Bundan böyle işbu metin
içinde Âkit Taraflar olarak anılacak olan Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümetinin her ikisi de 7 Aralık 1944 tarihinde
Şikago'da imzaya açılmış olan Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesinin
Tarafları ve Uluslararası Hava Seferleri Transit Anlaşmasını tanıyan ülkeler
olarak ülkeleri arasında ve ötesinde hava seferleri kurmak amacıyla bir Anlaşma
yapmak arzusuyla;
Aşağıdaki biçimde
anlaşmışlardır :
MADDE 1
TANIMLAR
1. İçinde bulundukları
bağlam başka türlü gerektirmedikçe, işbu Anlaşmanın amaçları bakımından,
aşağıdaki kavramlar :
a) "Sözleşme"
terimi 7 Aralık 1944 tarihinde Şikago'da imzaya açılan Uluslararası Sivil
Havacılık Sözleşmesini ifade eder ve bu Sözleşmenin 90 ıncı maddesine göre
benimsenmiş olan Ekleri ve 90 ve 94 üncü maddelerine göre Ek veya Sözleşmede
yapılan ve her iki Âkit Tarafça kabul edilmiş herhangi bir değişikliği de
kapsar.
b) "Havacılık
makamları", Türkiye Cumhuriyeti bakımından Ulaştırma Bakanı ve bu Bakan
tarafından yürütülmekte olan fonksiyonları ifaya yetkilendirilmiş herhangi bir
kişi veya organı; Hırvatistan Cumhuriyeti bakımından, Denizcilik İşleri,Taşımacılık
ve Haberleşme Bakanlığı veya, anılan Bakanlığın yürütmekte olduğu fonksiyonları
ifaya yetkilendirilmiş herhangi bir kişi veya organı ifade eder;
c) "Tayin edilen
havayolu işletmesi", işbu Anlaşmanın 3 üncü maddesine göre tayin edilmiş
ve yetkilendirilmiş bulunan havayolu işletmesini ifade eder.
d) "Ülke",
terimi Sözleşmenin 2 nci maddesinde belirtilmiş olan anlamı haizdir; ve
e) "Hava
seferi" uluslararası hava seferi; "havayolu işletmesi" ve
"trafik amaçları dışındaki iniş (teknik iniş)" terimleri kendilerine
sözleşmenin 96 ncı maddesinde belirtilen anlamları ifade eder.
f) "Kapasite
terimi";
- Bir uçakla ilgili
olarak bir hat veya hat kısmı üzerinde o uçağın ücretle taşıyabildiği yükü;
- Belli bir hava
seferiyle ilgili olarak, o seferde kullanılan uçağın kapasitesinin belli bir
süre içinde ve hat veya hat kısmı üzerinde yaptığı sefer adedi ile çarpımını
ifade eder.
g) "Trafik",
yolcu, bagaj, yük ve posta demektir.
h) "Ücret
tarifesi", yolcu, bagaj veya yük (posta hariç) taşınması için alınacak
fiyatları ifade eder; ki bu fiyatlara bu taşıma ile birlikte sağlanacak önemli
ek menfaatler ve kişilerin taşınması için bilet satışları veya yük taşınması
için buna benzer muamele üzerinden ödenecek komisyonlar da dahildir. Taşıma
fiyatı veya komisyon ödenmesine ilişkin uygulamayı düzenleyen şartları da
kapsar.
2. İşbu Anlaşmanın Ek'i
Anlaşmanın bütünleyici bir parçasını oluşturur.
MADDE 2
TRAFİK HAKLARI
1. Her bir Âkit Taraf
diğerine, bu Anlaşmanın Ekinde belirtilen hatlarda tarifeli Uluslararası Hava
Seferleri kurması amacıyla, bu Anlaşmada belirtilen hakları tanır. Bu seferler
ve hatlar bundan böyle işbu metin içinde sırasıyla "mutabık kalınan
seferler" ve "belirtilen
hatlar" olarak anılacaktır. Her bir Âkit Tarafça tayin olunan havayolu
işletmeleri, belirtilen bir hatta mutabık kalınan bir seferi işletirken,
aşağıdaki haklara sahip olacaklardır.
a) Diğer Âkit Tarafın
ülkesi üzerinden inmeksizin uçmak;
b) Söz konusu ülke
içerisinde teknik iniş yapmak; ve
c) Yolcu, yük ve posta
şeklindeki uluslararası trafiği bırakmak ve almak amacıyla, söz konusu ülke
içerisinde, o hat için bu Anlaşmanın Ekinde belirtilen noktalara iniş yapmak.
2. Bu maddenin 1 inci
fıkrasındaki hiçbir husus, bir Âkit Tarafın havayolu işletmesine, diğer Âkit
Taraf ülkesinde bu diğer tarafın ülkesindeki başka bir noktaya ücret veya kira
karşılığı taşınmak üzere yolcu, yük ve posta almak hakkını verdiği şeklinde
anlaşılamaz.
MADDE 3
İŞLETME YETKİLERİ
1. Her bir Âkit Taraf,
diğer Âkit Tarafa, belirtilen hatlarda mutabık kalınan seferleri işletmesi
amacıyla bir veya daha fazla havayolu işletmesini tayin ettiğini yazılı olarak
tayin etme hakkına sahip olacaktır.
2. Diğer Âkit Taraf bir
tayin bildirimi aldığında, 3 üncü ve 4 üncü fıkra hükümlerine tâbi olarak,
tayin edilen havayolu işletmesine ilgili işletme yetkilerini gecikmeden
tanıyacaktır.
3. Âkit Taraflardan
birinin yetkili havacılık makamları, öteki Tarafın tayin ettiği havayolu
işletmesinden, uluslararası hava seferlerinin işletilmesinde bu makamların
normal ve makul şekilde uyguladıkları kanun ve yönetmeliklerde emredilen
şartları yerine getirebilecek vasıfları haiz bulunduğu hususunda, kendilerini
tatmin etmesini isteyebilir.
4. Âkit Taraflardan her
biri, tayin edilmiş bir havayolu işletmesinin esas mülkiyetinin ve etkili kontrolünün
bu havayolu işletmesini tayin eden Âkit Tarafın veya uyruklarının elinde
bulunduğuna kanaat getirmediği hallerde, 2 nci fıkrada sözü edilen işletme
yetkilerini tanımayı reddetme, veya bu havayolu işletmesinin 2 nci maddede
belirtilen haklarının kullanılmasına gerekli gördüğü kayıtları koyma hakkına
sahip olacaktır.
5. Bir havayolu işletmesi
böylece tayin edilip, yetkilendirildiğinde kapasite hakkı üzerinde anlaşmaya
varılmış ve 10 uncu ile 13 üncü madde hükümlerine göre oluşturulmuş bir ücret ve
uçuş tarifesinin bulunması şartıyla mutabık kalınan seferleri işletmeye
herhangi bir zamanda başlayabilir.
6. Mutabık kalınan
seferlerde uçak işletilmesi ve yolcu, yük ve posta taşınmasına ilişkin teknik
ve ticarî konular, yani tarifeler, uçuş sıklığı (frekansı) uçak tipleri Âkit
Tarafların havacılık makamlarının onayına sunulacaktır.
MADDE 4
İŞLETME YETKİLERİNİN
GERİYE ALINMASI VE ASKIYA ALINMASI
1. Âkit Taraflardan her
biri, aşağıdaki hallerde, öteki Âkit Tarafça tayin edilen bir havayolu
işletmesine 2 nci maddeye göre verilmiş bulunan işletme yetkisini iptal etmek
veya belirtilen hakların kullanılmasını askıya almak veya bu hakların
kullanılmasına gerekli gördüğü kayıtları koymak hakkına sahip olacaktır :
a) O havayolu
işletmesinin esas mülkiyetinin veya fiili kontrolünün havayolunu tayin eden
Âkit Tarafın veya uyruklarının elinde bulunduğuna dair kanaate varmaması, veya
b) O havayolu
işletmesinin kendisine bu hakları tanıyan Âkit Tarafın kanun ve
yönetmeliklerine uymaması, veya
c) Havayolu işletmesinin
başka bir şekilde bu Anlaşmada belirtilen koşullara uygun olarak işletimde
bulunmaması hallerinde.
2. Bu maddenin 1 inci
fıkrasında belirtilen ve hakların iptali, askıya alınması veya kayıtlar
konulması hususlarında derhal bir işlem yapılması, kanun ve yönetmeliklerin
daha fazla ihlâl edilmesinin önlenmesi için şart değilse, böyle bir hak ancak
Âkit Tarafların havacılık makamları arasındaki istişareden sonra
kullanılacaktır. Bu istişareler, bu yoldaki ihbarın alınmasından itibaren 30
gün içinde yapılacaktır.
MADDE 5
GİRİŞ VE ÇIKIŞ YASALARI
VE YÖNETMELİKLERİ
1. Bir Âkit Tarafın,
uluslararası hava seyrüseferi yapan uçakların ülkeye giriş, ülkeden kalkışı ve
ülkeden çıkışları veya bu uçakların ülkede kalış süresi içindeki işletimi ve
seyrüseferi ile ilgili yasalar ve yönetmelikler, milliyet farkı gözetmeksizin
her iki Âkit Tarafın uçaklarına uygulanacaktır; ve bu kanunlar ve
yönetmeliklere o Âkit Tarafın ülkesi içindeyken veya ayrılırken yahut girerken
böyle bir uçak tarafından uyulacaktır.
2. Bir Âkit Tarafın,
uçakta taşınan yolcu, mürettebat, kargo ve postanın ülkeye kabulü, ülkede
kalışı veya ülkeden ayrılışına ilişkin yasa ve yönetmeliklerine, örneğin gümrük
giriş çıkışı, göç, pasaport ve sağlık kontrolü ile ilgili yönetmelikleri, o
yolcu, mürettebat, kargo ve posta tarafından veya onlar adına, o Âkit Tarafın
ülkesine girişte, ülkesinden çıkışta ve ülke içinde iken uyulacaktır.
3. Tesisleri, teknik ve
diğer kolaylıkları ve hizmetleri dahil her hava limanının kullanılması ile
ilgili ücretler ve diğer harçlar ve hava seyrüsefer tesislerinin, haberleşme
tesislerinin ve hizmetlerinin kullanım ücretleri benzer uluslararası hava
seferleri yapan başka Devletlerin tayin edilmiş havayolu işletmelerince
ödenenlerden daha yüksek tutulmayacaktır.
MADDE 6
GÜMRÜK VERGİSİ VE ÖTEKİ
RESİMLERDEN VE VERGİLERDEN BAĞIŞIKLIK
1. Âkit Taraflardan her
birinin tayin edilen havayolu işletmesi tarafından uluslararası seferlerde
işletilen uçaklar ve bu uçaklarda bulunan mutat donatım, akaryakıt ve yağlama
yağları ve (yiyecek, içecek ve tütün dahil) uçak levazımatı da, öteki Âkit
Tarafın ülkesine varışta, tekrar yurt dışına çıkarılıncaya kadar uçakta kalmak
veya öteki Âkit Tarafın ülkesi üzerindeki uçuşun bir kısmında kullanılmak
kaydıyla, bütün gümrük vergileri, muayene ücretleri ve öteki rüsum ve
vergilerden bağışık tutulacaktır.
2. Aşağıdakiler de
yapılan hizmetler karşılığı alınacak ücretler hariç aynı rüsum ve vergilerden
bağışık tutulacaktır;
a) Âkit Taraflardan
birinin ülkesinde, bu Âkit Tarafın yetkili makamlarınca tespit edilen
miktarları aşmamak ve öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin
uluslararası bir seferinde çalıştırılan uçaklarında kullanılmak üzere uçağa
alınan uçak levazımatı;
b) Âkit Taraflardan
birinin ülkesine, öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesinin
uluslararası seferlerinde kullanılan uçakların bakım ve onarımı için sokulan
yedek parçalar; ve
c) Uçağa alındığı Âkit
Taraf ülkesi üzerinde yapılacak uçuşun bir kısmında kullanılacak bile olsa,
öteki Âkit Tarafın tayin edilen havayolu işletmesi tarafından uluslararası
seferlerde işletilen uçakların ikmaline ayrılmış olan akaryakıt ve yağlama
yağları.
Yukarıdaki (a) (b) ve (c)
bentlerinde sözü edilen maddelerin gümrük nezaret veya kontrolü altında
tutulması gerekebilir.
MADDE 7
HAVACILIK DONANIMI İLE
MALZEMELERİNİN DEPOLANMASI
Âkit Taraflardan birinin
tayin edilen havayolu şirketinin uçaklarında bulundurulan malzeme ve tüketim
maddeleri gibi normal olarak uçakta taşınan teçhizat da öteki Âkit Taraf
ülkesinde, ancak o ülke gümrük makamlarının izni ile boşaltılabilir. Böyle bir
durumda, bunlar tekrar yurt dışına götürülünceye veya başka bir şekilde gümrük
yönetmeliklerine göre elden çıkarılıncaya kadar sözü edilen yetkili makamların
nezaretinde bulundurulabilir.
MADDE 8
DOĞRUDAN DOĞRUYA TRANSİT
TRAFİĞİ
Âkit Taraflardan birinin
ülkesinden doğrudan doğruya transit geçen ve bu amaç için ayrılmış bulunan
havalimanı bölgesinden ayrılmayan yolcu, bagaj ve yükler şiddet, hava
korsanlığı ve kontrole tabi uyuşturucu maddelerin kaçırılmasına karşı güvenlik
tedbirleri konusu dışında basitleştirilmiş bir kontrolden daha fazlasına tabi
tutulmayacaklardır. Doğrudan doğruya transit geçen bagaj ve yükler gümrük
vergileri ve diğer harçlardan bağışık tutulacaklardır.
MADDE 9
MALÎ HÜKÜMLER
1. Tayin edilen her
havayolu işletmesi, diğer Âkit Tarafın ülkesinde doğrudan ve kendi takdirine
göre acentaları vasıtasıyla taşımacılık belgeleri satış ve tanzim hakkına sahip
olacaktır. Bu havayolu şirketleri bu belgeleri satma hakkına sahip olacak ve
herkes bu belgeleri yerli para ve dövize çevrilebilir para ile serbestçe satın
alabilecektir.
2. Tayin edilen her
havayolu şirketi, yolcu, kargo ve posta taşınmasıyla ilgili gelirden yapılan
harcamalar düşüldükten sonra kalan gelir fazlalığını, resmî döviz kuru üzerinden,
talep üzerine, dövize çevirme ve ülkesine transfer etme hakkına sahip
olacaktır. Âkit Devletler arasındaki ödeme anlaşmasının bu konuda uygun
hükümler içermemesi halinde, yukarıda bahsedilen transfer, millî kanunlara ve
ilgili kambiyo yönetmeliklerine uygun olarak dövize çevrilebilir paralarla
yapılacaktır.
MADDE 10
KAPASİTE HÜKMÜ
1. Her iki Âkit Tarafın
tayin edilen havayolu işletmelerine, kendi ülkeleri arasında belirtilen
hatlarda, mutabık kalınan seferleri işletmeleri için adil ve eşit imkân
sağlanacaktır.
2. Mutabık kalınan
seferlerin işletilmesinde, her Âkit Tarafın yetkilendirilen havayolu şirketi,
diğer Âkit Tarafın tayin edilen havayolu şirketinin çıkarlarını etkilemeyecek
şekilde aynı hatların tamamı veya bir kısmı üzerinde onun sağladığı seferleri
haksız olarak etkilemeyecek şekilde dikkate alacaktır.
3. Âkit Tarafların tayin
edilmiş havayolu şirketlerinin sağladıkları mutabık kalınan seferler belirtilen
hatlar üzerinde halkın ulaşım ihtiyaçları ile yakından ilgili olacak ve havayolu
şirketlerini tayin etmiş Âkit Devlet ülkesinde başlayan veya oraya yönelik
trafiğin taşınması için mevcut ve makul olarak beklenen taşıma ihtiyaçlarını
makul bir yük faktörü ile taşımaya (karşılamaya) yeterli bir kapasiteyi
sağlamak asıl amaçları olacaktır.
4. Her iki Âkit Tarafın
tayin edilmiş havayolu şirketleri işbu Anlaşmaya göre mutabık kalınan seferleri
işletmeleri koşuluyla, belirli hatlarda sunulacak seferlerin sıklığı ve
kapasitesi üzerinde anlaşacaklardır. Sıklık ve kapasite her iki Âkit Tarafın
havacılık makamlarının onayına bağlı olacaktır. Bu kapasite, trafik talebine
göre her iki Âkit Taraf havacılık makamlarının onayına tâbi olarak zaman zaman
ayarlanacaktır.
5. Geçici nitelikteki
umulmadık bir yolcu talebini karşılamak için, tayin edilmiş olan havayolları,
bu maddenin hükümlerine rağmen, trafik talebini karşılamak için gerekli geçici
artışlar hususunda kendi aralarında anlaşabilir. Bu tip herhangi bir kapasite
artışı onay için Âkit Tarafların havacılık makamlarına gecikmeksizin bildirilecektir.
6. Âkit Taraflardan
birinin tayin edilmiş havayollarının belirtilmiş hat boyunca üçüncü ülkelerdeki
noktalarda faaliyet göstermekte olduğu durumlarda, yukarıdaki 3 ve 4 üncü
fıkralara göre belirlenmiş olan kapasiteye ek bir kapasite Âkit Tarafların havacılık
makamları arasındaki anlaşmaya bağlı olarak söz konusu havayolları tarafından
uygulanabilir.
7. Mutabık kalınan
seferlerin uçuş tarifeleri ve genelde operasyonlarının şartları bir Âkit
Tarafın tayin edilen havayolu işletmeleri tarafından düşünülen uygulama
tarihinden en az otuz (30) gün önce öbür Âkit Taraf Havacılık Makamlarının
onayına sunulacaktır. Uçuş tarifelerinde veya operasyon şartlarında herhangi
bir değişiklik de Havacılık Makamlarının onayına sunulacaktır. Özel durumlarda
anılan makamların anlaşmasına tâbi olmak üzere yukarıda belirtilen süre limiti
kısaltılabilir.
MADDE 11
TEMSİL
Her Âkit Taraf diğer Âkit
Tarafın, tayin edilmiş havayoluna, mutabık kalınmış seferlerin
gerçekleştirilmesi için kendi ülkesine bu tip seferlerin iş hacminin
gerektirdiği teknik ve ticarî personeli getirme ve bulundurma hakkını
verecektir. Yukarıda bahsi geçen personel, bu Âkit Tarafın ülkesine giriş
müsaadesi ve kalma müddeti ile ilgili mevzuatına tâbi olacaktır.
MADDE 12
HAVACILIK GÜVENLİĞİ
1. Âkit Taraflar,
Uluslararası hukuka göre mevcut hak ve yükümlülüklerine uygun olarak, sivil
havacılık güvenliğinin yasadışı müdahalelere karşı korunması amacıyla
birbirlerine karşı üstlendikleri yükümlülüğün, bu Anlaşmanın bütünleyici bir
parçasını teşkil ettiğini teyid ederler. Âkit Taraflar, uluslararası hukuka
göre mevcut haklarının ve yükümlülüklerinin genel niteliklerini
kısıtlamaksızın, özellikle 14 Eylül 1963 tarihli, Uçaklarda İşlenen Suçlar ve
Diğer Bazı Eylemlere ilişkin Tokyo Sözleşmesi, 16 Aralık 1970 tarihli Uçakların
Yasadışı Yollarla Ele Geçirilmesinin Önlenmesine İlişkin Lahey Sözleşmesi, 23
Eylül 1971 tarihli Sivil Havacılık Güvenliğine Karşı İşlenen Suçların
Önlenmesine İlişkin Montreal Sözleşmesi ve Havalimanlarında Yasadışı Şiddet
Eylemlerinin Bastırılmasına İlişkin Değişiklik Protokolü hükümlerine uygun
hareket edeceklerdir.
2. Âkit Taraflar, sivil
uçakların yasadışı yollarla ele geçirilmesini, bu uçakların, yolcularının ve
mürettebatının, havaalanlarının ve hava seyrüsefer tesislerinin emniyetine
karşı diğer yasadışı eylemleri ve sivil havacılığın güvenliğine yönelik her
türlü tehdidi önlemek için, talep halinde birbirlerine gerekli her türlü
yardımda bulunacaklardır.
3. Âkit Taraflar
karşılıklı ilişkilerinde, Âkit Taraflara uygulanabilir oldukları ölçüde,
Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilâtı tarafından Uluslararası Sivil Havacılık
Sözleşmesine Ek olarak kabul edilen havacılık güvenliği hükümlerine uygun
olarak hareket edeceklerdir; Taraflar, kendi tescilindeki uçak işletmecilerinin
veya işyeri merkezi ülkelerinde bulunan veya ülkelerinde sürekli mukim olan
uçak işletmecilerinin ve ülkelerindeki havaalanı işletmecilerinin söz konusu
havacılık güvenliği hükümlerine uygun hareket etmelerini isteyeceklerdir.
4. Âkit Taraflardan her
biri, sözkonusu uçak işletmecilerinin, diğer Âkit Tarafın ülkesine giriş, çıkış için veya bu ülkede kalınan süre
zarfında diğer Âkit Tarafça gerekli görülen, yukarıdaki 3 üncü fıkrada atıfta
bulunulan havacılık güvenliği hükümlerine uymalarının istenebileceği hususunda
mutabıktır.
5. Âkit Taraflardan her
biri, kendi ülkesinde uçakların güvenliğinin sağlanması, yolcuların,
mürettebatın, el bagajlarının, genel bagajın, kargo ve uçak levazımatının
yükleme ve boşaltma öncesinde ve sırasında kontrolü amacıyla yeterli tedbirlerin
alınmasını ve etkin şekilde
uygulanmasını sağlayacaktır. Âkit Taraflardan her biri, belli bir tehdidin
bertaraf edilmesi amacıyla diğer Âkit Tarafın makul özel güvenlik tedbirleri
alınması yolunda yapacağı herhangi bir talebi olumlu şekilde dikkate alacaktır.
6. Sivil uçakların
yasadışı yollarla ele geçirilmesi olayı veya bu doğrultuda bir tehdidin vuku
bulması veya uçaklara, uçak yolcularına ve mürettebatına, havaalanlarına veya
hava seyrüsefer tesislerine yönelik diğer yasadışı müdahalelerin meydana
gelmesi halinde Âkit Taraflar, haberleşmede ve bu tür bir olayın veya olay
tehdidinin süratli ve güvenli biçimde sona erdirilmesini amaçlayan diğer uygun
tedbirlerin alınmasında kolaylık sağlayarak birbirlerine yardımcı olacaklardır.
7. Bu maddenin havacılık
güvenliğine ilişkin hükümlerinin uygulanmasında Âkit Taraflardan biri için
sorunlar ortaya çıkması halinde, Âkit Taraflardan herbirinin yetkili havacılık
makamı diğer Âkit Tarafın yetkili havacılık makamından ivedi istişare talebinde
bulunabilecektir.
MADDE 13
TARİFELERİN BELİRLENMESİ
1. Âkit Taraflar havayolu
işletmeleri tarafından diğer Âkit Tarafın ülkesine veya ülkesinden yapılacak
taşımalar için konulacak ücret tarifeleri, işletme maliyeti, makul bir kâr ve
diğer havayolu işletmelerinin tarifeleri gibi tüm ilgili faktörler göz önünde
tutularak makul düzeylerde saptanacaktır.
2. İşbu Anlaşmanın 1 inci
maddesinde ve işbu maddenin 1 inci fıkrasında anılan tarifeler üzerinde,
mümkünse hattın tamamı veya bir kısmı üzerinde işletmecilik yapan diğer havayolu
şirketlerine danışıldıktan sonra her iki Âkit Tarafın tayin edilmiş havayolu
şirketleri arasında anlaşmaya varılacak ve böyle bir anlaşmaya varılması için,
mümkün olduğunda, uluslararası Hava Ulaştırma Birliğinin (IATA) tarifelerin
belirlenmesine ilişkin usulleri kullanılacaktır.
3. Bu suretle üzerinde
mutabık kalınan ücret tarifeleri, yürürlüğe girmesi teklif edilen tarihten en
az otuz (30) gün önce tarafların Sivil Havacılık Makamlarının onayına
sunulacaktır. Özel durumlarda bu süre, sözü edilen makamların mutabakatı ile
azaltılabilir.
4. Böyle bir onay açıkça
verilebilir. Eğer Tarafların Sivil Havacılık Makamlarından hiçbiri, işbu
maddenin 3 üncü fıkrası hükümlerine göre sunulmuş bulunan ücret tarifelerine
sunuş tarihinden itibaren otuz (30) gün içinde itirazlarını açıkça bildirmezse,
ücret tarifeleri onanmış sayılır. 3 üncü fıkra hükümlerine göre sunuş
müddetinin kısaltılmış olması halinde, Sivil Havacılık Makamları itiraz
müddetinin otuz (30) günden daha az olmasında mutabık kalabilirler.
5. Eğer bir ücret
tarifesi üzerinde 2 nci fıkra hükümlerine göre anlaşma olmazsa veya bir taraf
Sivil Havacılık Makamlarının diğer taraf Sivil Havacılık Makamına 2 nci fıkra
hükümlerine göre üzerinde anlaşılmış bulunan bir tarifeye itirazını bildirmesi
halinde, iki taraf Sivil Havacılık Makamları ücret tarifesini karşılıklı
anlaşma ile tespit etmeye çalışacaklardır.
6. Eğer Sivil Havacılık
Makamları 3 üncü fıkra hükümlerine göre kendilerine sunulmuş ücret tarifeleri
üzerinde veya 5 inci fıkra hükümlerine göre herhangi bir ücret tarifesinin
tespiti üzerinde anlaşamazlar ise, anlaşmazlık bu Anlaşmanın 19 uncu maddesi
hükümleri çerçevesinde hâl şekline bağlanacaktır.
7. Bu madde hükümlerine
göre tespit edilmiş bir ücret tarifesi, yenisi yapılıncaya kadar yürürlükte
kalacaktır. Yine de, bir ücret tarifesi bu fıkra hükümlerine göre, sona eriş
tarihinden itibaren oniki (12) aydan fazla temdit edilemeyecektir.
MADDE 14
BİLGİ VE İSTATİSTİK
Herhangi bir Âkit Tarafın
havacılık makamları diğer Âkit Tarafın havacılık makamlarına, birinci Âkit
Tarafın tayin edilmiş havayolları işletmelerince mutabık kalınan seferlerde
sağlanan kapasitenin gözden geçirilmesi için, makul olarak gerekli
görülebilecek periyodik yahut diğer istatistikî raporları, talepleri üzerine
temin edeceklerdir. Bu raporlar bu havayollarının mutabık kalınan seferlerde
taşımış oldukları trafik miktarını ve bu trafiğin başlangıç ve varış
noktalarını belirlemek için gerekli tüm bilgileri içerecektir.
MADDE 15
İSTİŞARE
Yakın bir işbirliği ruhu
içerisinde, Âkit Tarafların havacılık makamları bu Anlaşma ve Eki hükümlerinin
uygulanmasını ve bunlara tatmin edici uyum sağlamak amacıyla zaman zaman
birbirlerine danışacaklardır.
MADDE 16
DEĞİŞİKLİKLER
1. Âkit Taraflardan
birisi işbu Anlaşmanın herhangi bir hükmünün değiştirilmesini arzuya şayan
buluyorsa, öbür Âkit Tarafla danışma talebinde bulunabilir; havacılık makamları
arasında ve görüşmeler veya yazışma yoluyla olabilecek böyle bir danışma talep
tarihinden itibaren altmış (60) gün içinde başlayacaktır. Bu şekilde üzerinde
anlaşmaya varılan değişiklikler diplomatik notaların teatisi ile teyid
edildiklerinde yürürlüğe girecektir.
2. Ek'te yapılacak
değişiklikler Âkit Tarafların Havacılık Makamları arasında doğrudan anlaşmaya
varılmak suretiyle gerçekleştirilebilir.
MADDE 17
ÇOK TARAFLI ANLAŞMALARA
UYMA
Bu Anlaşma ve Eki her iki
Âkit Taraf için bağlayıcı olabilecek herhangi bir çok taraflı Uluslararası
Sözleşmeye uyabilecek şekilde değiştirilecektir.
MADDE 18
FESİH
Âkit Taraflardan her
biri, bu Anlaşmaya son vermek kararında olduğunu her zaman öteki Âkit Tarafa
ihbar edebilir; bu ihbar eşzamanlı olarak Uluslararası Sivil Havacılık
Teşkilâtına da ulaştırılacaktır. Bu durumda, fesih ihbarı karşılıklı
mutabakatla bu süre bitiminden önce geri alınmış bulunmadıkça, Anlaşma, ihbarın
öteki Âkit Tarafça alınış tarihinden sonraki oniki (12) ay içinde sona
erecektir. Öteki Âkit Tarafça ihbarın alındığı teyid edilmezse, Uluslararası
Sivil Havacılık Teşkilâtının ihbarı aldığı tarihten itibaren ondört (14) gün
sonra alınmış sayılacaktır.
MADDE 19
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
1. Âkit Taraflar arasında
bu Anlaşma ve Ek'inin yorumlanması veya uygulanması ile ilgili bir uyuşmazlık
çıkarsa, Âkit Taraflar bu uyuşmazlığı önce kendi aralarında müzakere yoluyla
halletmeye çalışacaklardır.
2. Âkit Taraflar,
müzakere yoluyla bir anlaşmaya varamadıkları takdirde, uyuşmazlığı karara
bağlanması için bir şahıs veya teşekküle verme veya Âkit Tarafların her birinin
tayin edeceği birer hakem ve böylece seçilen iki hakemin tayin edeceği bir üçüncü
hakemden kurulu 3 kişilik bir hakem heyetine sunma hususunda mutabık
kalabilirler. Âkit Taraflardan her biri, taraflardan birinin ötekinden
uyuşmazlığın tahkimini isteyen bir ihbarı diplomatik yoldan aldığı tarihten
itibaren altmış (60) gün içinde bir hakem tayin edecek ve üçüncü hakem de
bundan sonraki altmış (60) günlük bir süre içinde seçilecektir. Âkit
Taraflardan herhangi biri belirtilen süre içinde bir hakem tayin edemezse veya
üçüncü hakem belirtilen süre içinde seçilmezse Uluslararası Sivil Havacılık
Teşkilâtı Başkanından durumun gereğine göre, bir veya daha fazla hakemi tayin
etmesini Âkit Taraflardan herhangi biri isteyebilecektir. Bu durumda üçüncü
hakem üçüncü bir devletin uyruğu olacak ve hakem heyetinin başkanlığını
yapacaktır.
3. Âkit Taraflar, 2 nci
fıkraya göre verilecek herhangi bir karara uymayı taahhüt ederler.
4. Eğer Âkit Taraflardan
herhangi birisi, yahut herbir Âkit Tarafça tayin edilmiş olan havayolları 2 nci
fıkraya göre alınmış karara uymazsa ve uymadığı sürece, diğer Âkit Taraf
kusurlu olan Âkit Tarafa bu Anlaşmaya göre vermiş olduğu hak veya ayrıcalıkları
sınırlayabilir, askıya alabilir veya iptal edebilir.
5. Her bir Âkit Taraf
tayin etmiş olduğu hakemin giderlerini karşılayacaktır. Hakem heyetinin
artakalan giderleri Âkit Taraflar arasında eşit oranda paylaşılacaktır.
MADDE 20
BAŞLIKLAR
Madde başlıkları bu
Anlaşmaya sadece müracaat ve kolaylık amacıyla konulmuştur ve hiçbir surette bu
Anlaşmanın amaç ve kapsamının sınırını çizmez, kısıtlamaz veya tarif etmez.
MADDE 21
TESCİL
Bu Anlaşma Uluslararası
Sivil Havacılık Teşkilâtı nezdinde tescil ettirilecektir.
MADDE 22
YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ
Bu Anlaşma, her Âkit
Tarafın Anayasal hükümlerinin ifasından sonra, bu mealdeki diplomatik
notalarının teati edildikleri tarihte yürürlüğe girecektir.
Yukarıdaki hususları
tasdiken aşağıda imzaları bulunan ve Hükümetleri tarafından usulünce
yetkilendirilmiş olan temsilciler işbu Anlaşmayı imza etmişlerdir.
Ankara'da 1994 yılı Nisan
ayının 12 nci gününde, iki nüsha olarak İngilizce dili üzerinden düzenlenmiş
olup, her iki nüsha da eşit inanırlıktadır.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
HIRVATİSTAN CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ
ADINA ADINA
ANNEX
HAT CETVELİ
Bölüm 1
Türkiye'nin tayin etmiş
olduğu havayolu işletmesi veya işletmeleri tarafından işletilecek hatlar :
Türkiye'deki noktalardan
- Zagreb ve ters yönünde
Bölüm 2
Hırvatistan Cumhuriyeti
tarafından tayin edilen havayolu işletmesi veya işletmeleri tarafından
işletilecek hatlar :
Hırvatistan'daki noktalardan
- İstanbul ve ters yönünde
Âkif Taraflardan her biri
öbür Âkif Taraf ülkesinin ilerisindeki ek noktaların ve Âkif Tarafların
ülkeleri arasındaki ek noktaların seferlere dahil edilmesini talep edebilir. Bu
talep öbür Âkif Taraf havacılık makamının onayına tâbidir.