Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 69)

 

Askerlik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Millî Savunma ve Plan ve Bütçe Komisyonları

 Raporları (1/478)

 

                         T.C.

            Başbakanlık                22.1.2003

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-586/418

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 17.1.2003 tarihinde kararlaştırılan “Askerlik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                                   Abdullah Gül

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesi gereğince, dövizle askerlik hizmeti yapma hakkına sahip olup da, 38 yaşını tamamladığı yılın sonuna kadar çeşitli nedenlerle bu haktan yararlanamayan önemli sayıda vatandaşımız mevcuttur.

Bu vatandaşlarımızın tamamına yakınının, evli ve çocuk sahibi oldukları, 18, 16 veya 8 ay gibi bir süre askerlik görevi için yurda dönmeleri halinde, bulundukları ülkelerde elde ettikleri sosyal, siyasî, ekonomik ve benzeri hak ve kazanımları kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya bulundukları ve Türk vatandaşlığını kaybetmek istemedikleri bilinmektedir.

Askerlik Kanununa eklenecek geçici madde ile; yabancı ülkelerde işçi, işveren sıfatıyla veya bir meslek ya da sanatı icra ederek en az üç yıl süre ile fiilen çalışmalarına rağmen çeşitli nedenlerle 38 yaşını tamamladıkları yılın sonuna kadar dövizle askerlik hizmetinden yararlanmak için başvuramayanlar ile başvurdukları halde ödemelerini veya temel askerlik eğitimlerini yapmadıkları gerekçesi ile kapsamdan çıkartılanlara, Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesindeki şartları taşımaları durumunda, bir defaya mahsus olmak üzere, daha fazla bir bedel ödemek suretiyle dövizle askerlikten yararlanma imkânı verilerek, bu kişilerin Türk vatandaşlığını kaybetmeleri önlenecek ve ülke ile olan bağlarını muhafaza etmeleri, bedel olarak ödeyecekleri dövizin de ülke kaynaklarına girmesi sağlanacaktır. Diğer taraftan, emsalleri askerlik çağı dışına çıkmış yükümlüler, doğrudan yedeğe ayrılabileceklerinden, bunların istekleri halinde daha fazla bedel ödemek suretiyle temel askerlik eğitiminden muaf tutulmaları sağlanmış olacaktır.

Ayrıca, haklarında Türk vatandaşlığını kaybettirme işlemi yapılanlar ile Türk vatandaşlığından çıkanların da tekrar Türk vatandaşlığına alınmalarını müteakip aynı haklardan yararlanması benzer mülahazalarla uygun görülmüştür.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Madde ile, 38 yaşını tamamladıkları yılın sonuna kadar dövizle askerlik hizmetinden yararlanmak üzere başvurmayanlara, başvurdukları halde ödemelerini veya temel askerlik eğitimini yapmadıkları gerekçesi ile kapsamdan çıkartılanlara, iki yıl içinde başvurmaları ve Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesinde belirtilen şartları taşımaları şartıyla, öngörülen tutarın % 50 fazlasını ödeyerek dövizle askerlikten yararlanma imkânı verilmekte ve böylece Türk vatandaşlığının kaybettirilmesi işlemlerine tâbi tutulmaları önlenmektedir.

Ayrıca, Türk vatandaşlığı kaybettirilmiş olanlar ile Türk vatandaşlığından çıkanların da yeniden Türk vatandaşlığına alınmak üzere iki yıl içinde başvurmaları ve yeniden vatandaşlığa alınmalarını müteakip bir yıl içinde başvurmaları ve öngörülen döviz miktarını ödemeleri halinde dövizle askerlikten yararlanmalarına imkân sağlanmaktadır.

Madde 2. - Yürürlük maddesidir.

Madde 3. - Yürütme maddesidir.

 

Millî Savunma Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Millî Savunma Komisyonu                31.1.2003

Esas No. :1/478

   Karar No. :5

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanan ve Başbakanlıkça 22.1.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 24.1.2003 tarihinde tâli komisyon olarak Komisyonumuza, esas komisyon olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen 1/478 esas numaralı “Askerlik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 30.1.2003 tarihinde yaptığı 3 üncü birleşiminde, Hükümeti temsilen Millî Savunma Bakanı Sayın Vecdi Gönül’ün başkanlığında Millî Savunma, Maliye ve Dışişleri bakanlıkları temsilcilerinin de katılmalarıyla incelenip görüşüldü.

Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;

Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesi gereğince, dövizle askerlik hizmeti yapma hakkına sahip olup da, 38 yaşını tamamladığı halde çeşitli nedenlerle bu haktan yararlanamayan önemli sayıda vatandaşımız olduğu,

Belli bir sosyal statü ve kariyer sahibi olan bu vatandaşlarımızın askerlik görevi için yurda dönmeleri halinde önemli ölçüde mağdur olacakları,

Tasarı ile; yabancı ülkelerde işçi, işveren sıfatıyla veya kendi hesaplarına en az üç yıl süreyle fiilen çalışmalarına rağmen çeşitli nedenlerle 38 yaşını tamamladıkları halde dövizle askerlik hizmetinden yararlanmak için başvuramayanlar ile başvurdukları halde ödemelerini veya temel askerlik eğitimlerini yapmadıkları gerekçesiyle kapsamdan çıkartılanlara, gerekli şartları taşımaları halinde, bir defaya mahsus olmak üzere daha fazla bir bedel ödemek suretiyle dövizle askerlikten yararlanma imkânı verileceği ve bu kişilerin Türk vatandaşlığını kaybetmelerinin önleneceği,

Emsalleri askerlik çağı dışına çıkmış yükümlülerin ise istekleri halinde daha fazla bir bedel ödeyerek temel askerlik eğitiminden muaf tutulacakları,

Haklarında Türk vatandaşlığını kaybettirme işlemi yapılanlar ile Türk vatandaşlığından çıkanların da tekrar Türk vatandaşlığına alınarak aynı haklardan yararlanmalarının öngörüldüğü,

Görülmektedir.

Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;

Yurt dışında çalışan vatandaşlarımızın bedelli askerlik hizmetinden yararlanmaları konusunun kapsamı ve tarihçesi hakkında bilgi verilerek bu tür kanunî düzenlemelerin 1980, 1984, 1988, 1992 ve 1999 yıllarında 1111 sayılı Askerlik Kanununa geçici maddeler eklenmesi suretiyle yapıldığı ve Tasarıdaki düzenlemelere paralel uygulamalar yapıldığı,

Halen bu Tasarı kapsamından yararlanabilecek yaklaşık 17 000 yükümlü bulunduğu ve geçmişteki uygulamalara bakıldığında bunların işleri ve sosyal statülerini kaybetme riski karşısında % 40’ından fazlasının başvuruda bulunacaklarının öngörüldüğü,

Belirtilmiştir.

Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamaları takiben Tasarı ve gerekçesi, Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerinin görüşülmesine geçilmiştir.

Tasarının 1 inci maddesi üzerinde yapılan görüşmelerde;

Tasarıda yer alan 38 ve 40 yaşını geçenlerden ayrı miktarlarda bedel alınması konusunda; her yaş için bedelin aynı tutulup tutulamayacağı, 40 yaşını geçenlerin temel askerlik hizmetini yapmamaları gibi 38 yaşını geçenlerin de bu haktan yararlanmalarının mümkün olup olmayacağı, askerlik görevini henüz yapmamış polislerin de bu kanun kapsamına alınmalarının mümkün olup olmayacağı,

Belirlenen döviz bedellerinin, Avrupa’daki ekonomik kriz ve geçmişte döviz kurlarında yaşanan aşırı yükselmeler dikkate alınarak daha da düşürülmesinin veya bu konuda bu bedellerin % 50 veya % 25 gibi oranlarda artırılıp azaltması hususunda yeni bir düzenleme yapılmasının mümkün olup olmayacağı,

Yurt dışındaki vatandaşlar için bedelli askerlik hizmeti düzenlenirken benzer bir düzenlemenin yurt içindeki vatandaşlar için de uygulanmasının mümkün olup olmayacağı,

Kuzey Irak’a ABD müdahalesinin söz konusu olduğu bu dönemde dövizde ve petrol fiyatlarında önemli artışlar olabileceği, bu nedenle de bir esneklik sağlanmasının mümkün olup olamayacağı,

Bu imkânın kötüye kullanılması konusunda geçmişte basına da yansıyan örnekler bulunduğu, bu yolun tekrar kullanılması imkânı olup olmadığı,

Şeklindeki soru ve görüşlere Hükümet adına yapılan açıklamalarda;

Eskiden çağ dışı diye adlandırılan 40 yaş üzerindekilerle 38 yaş üzerindekilerin eşit statüde değerlendirilmesi veya bunların da temel askerlik eğitimine tâbi tutulmaları halinde belki de 55, 60 veya 70 yaşındaki bu kişilere eğitim verebilecek bir askerî tesis ve tekniğin bulunmadığı,

Askerlik açısından 41 yaşına girmenin askerlik çağı dışına çıkmak anlamına geldiği ve bunların askere alınmadığı,

Askere alındıktan sonra firar edenlerle hiç askere gitmeden 40 yaşını aşanların durumlarının askerî ceza yasası bakımından farklı olduğu, böyle bir eşitlik söz konusu olduğunda bunun suiistimallere yol açabileceği,

Polislerin de bu imkândan yararlandırılması konusunda, bu Kanun Tasarısı kapsamına alınmalarının mümkün olmadığı, askerlik hizmetini yapmamış polis sayısının giderek azaldığı, kaldı ki o zaman bütün meslek gruplarının böyle taleplerde bulunabileceği,

Geçmişte basına da yansıyan ve yurt dışı bedelli askerlik hizmetini kötüye kullanma olaylarının yargıya gittiği, bu konunun gerek Dışişleri Bakanlığı gerekse Millî Savunma Bakanlığı yetkililerince titizlikle takip edildiği,

Bedelli askerlik hizmetinden yararlanma talebinde bulunan 38 veya 40 yaş sınırını aşmış ve bu süreyi yurt dışında çalışarak geçirmiş bir kişinin belli bir ekonomik birikiminin olduğu ve Millî Savunma Bakanlığı ASAL Daire Başkanlığına bu haktan yararlanmak için yapılan başvuruların hemen hepsinde bu bedelin yüksekliğinden şikâyet edilmediği,

Tasarı ile belirlenen bu bedellerin geçmişteki diğer bedelli askerlik uygulamaları ile paralellik gösterdiği ve ileride gündeme gelebilecek diğer uygulamalar için de bu sistemin bozulmaması gerektiği,

İfade edilmiştir.

Madde üzerinde yapılan görüşmeleri takiben, bedellerin % 25 artırılıp indirilmesi konusunda Bakanlar Kuruluna yetki verilmesi hakkında bir öneri oylanarak reddedilmiş ve madde Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Tasarının yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 nci ve 3 üncü maddeleri de Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, esas komisyon olan Plan ve Bütçe Komisyonuna sunulmak üzere Yüksek Başkanlığı saygı ile arz olunur.

 

 

Sözcü

Kâtip

Üye

 

Ziyaeddin Yağcı

Mehmet Asım Kulak

Mahmut Koçak

 

Adana

Bartın

Afyon

 

Üye

Üye

Üye

 

Telat Karapınar

İsmail Değerli

Ensar Öğüt

 

Ankara

Ankara

Ardahan

 

Üye

Üye

Üye

 

Sedat Pekel

Niyazi Pakyürek

Mehmet Küçükaşık

 

Balıkesir

Bursa

Bursa

 

Üye

Üye

Üye

 

Osman Nuri Filiz

Mehmet Fehmi Uyanık

Muhsin Koçyiğit

 

Denizli

Diyarbakır

Diyarbakır

 

Üye

Üye

Üye

 

Fahri Keskin

Mehmet Vedat Yücesan

Cengiz Kaptanoğlu

 

Eskişehir

Eskişehir

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

İnci Özdemir

Tevfik Ensari

Erdal Karademir

 

İstanbul

İzmir

İzmir

 

Üye

Üye

Üye

 

Murat Yılmazer

Miraç Akdoğan

Süleyman Turgut

 

Kırıkkale

Malatya

Manisa

 

 

Üye

 

 

 

Erdoğan Kaplan

 

 

 

Tekirdağ

 

MİLLÎ SAVUNMA KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

ASKERLİK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR

KANUN TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 


Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Plan ve Bütçe Komisyonu 4.3.2003

     Esas No. : 1/478

        Karar No. : 12

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanarak, BakanlarKurulunca 22.1.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan, Başkanlıkça 24.1.2003 tarihinde tali komisyon olarak Millî Savunma Komisyonuna esas komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen “Askerlik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 4.3.2003 tarihinde yaptığı 15 inci birleşiminde Hükümeti temsilen Millî Savunma Bakanı Vecdi Gönül ile Millî Savunma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.

Bilindiği gibi; yabancı ülkelerde yaşayan ve askerlik hizmetini yerine getirmemiş farklı sosyal statü ve kariyer sahibi olan çok sayıda vatandaşımız bulunmaktadır. Askerlik görevini ifa etmek üzere 18, 16 ve 8 ay gibi sürelerle yurda dönmeleri durumunda ekonomik, sosyal ve siyasal nitelikli hak ve kazanımların kaybedilme riski doğmaktadır. Bu nedenle söz konusu vatandaşlarımızın mevcut kazanımlarını koruyacak bir çözüm bulunması gerekmektedir.

Tasarı ile;

- Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesindeki şartları taşımaları halinde, 38 yaşını tamamladıkları yılın sonuna kadar dövizle askerlik hizmetinden yararlanmak üzere başvurmayanlar ile başvurdukları halde gerekli döviz ödemesinde bulunmayanlara veya temel askerlik eğitimlerini süresi içinde yapmayan vatandaşlarımızın iki yıl içinde 7668 Euro veya karşılığı yabancı ülke parasını ödemeleri halinde dövizle askerlik hizmeti kapsamına alınmaları,

- Kanunun  yürürlüğe girdiği tarihte 40 yaşını tamamlamış olan yükümlülerin de 10 224 Euro veya karşılığı yabancı ülke parasını ödemek suretiyle askerlik temel eğitiminden muaf tutulmaları,

- Türk vatandaşlığı kaybettirilmiş olanlar ile Türk vatandaşlığından çıkanların da yeniden Türk vatandaşlığına alınmak üzere iki yıl içinde başvurmaları ve yeniden vatandaşlığa alınmalarını müteakip bir yıl içinde başvurmaları halinde dövizle askerlikten yararlanmaları,

Öngörülmektedir.

Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde yapılan müzakerelerde;

- Tasarının yurt dışında yaşayan ve askerlik hizmetini yerine getirememiş olan vatandaşlarımızın bu konudaki mağduriyetlerini giderici yeni imkân sağlayan önemli bir düzenleme olduğu ve memnuniyetle karşılandığı,

- Yurt dışında bulunan vatandaşlarımızın bulundukları ülkelerde elde ettikleri ekonomik, sosyal ve siyasal haklarının korunmasının yanı sıra, Tasarının malî kaynak yaratıcı özelliğinin de bulunduğu,

- Çeşitli nedenlerle askerlik görevlerini yerine getiremeyen polislerin, bu Tasarının  kapsamı içinde değerlendirilmesinde yarar görüldüğü,

Şeklindeki görüş ve eleştirileri müteakip, Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;

- Bu düzenlemenin bir bedelli askerlik uygulaması olmadığı, yurt dışında bulunan vatandaşlarımız için uygulanmakta olan mevcut sistemin bir istisnasını teşkil ettiği, yurt dışındaki vatandaşlarımızın askerlik görevi için yurda dönmeleri halinde, bulundukları ülkelerde elde ettikleri kazanımları kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya bulundukları, askerliklerini yapmamaları halinde ise Türk vatandaşlığını kaybetme durumunda kalmaları nedeniyle Tasarının hazırlandığı, ayrıca bu tür kanunî düzenlemelere paralel uygulamaların daha önce de aynı sistematik içerisinde yapıldığı,

- Söz konusu düzenlemenin 17 000 kişiyi kapsadığı,

- Başta emniyet görevlileri olmak üzere çeşitli kamu görevlilerinin hizmetlerinin askerlik hizmetinden sayılması şeklinde talepleri bulunduğu, ancak, bu konunun farklı bir düzenleme çerçevesinde ele alınmasının daha uygun olacağı, ayrıca, polislerin askerlik hizmetinin meslekte geçirilmesi konusunun İçişleri Bakanlığı ile birlikte kapsamlı bir çalışmayı gerektirdiği,

İfade edilmiştir.

Bu görüşmeleri takiben Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.

Tasarının 1 inci maddesi ile yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 nci ve 3 üncü maddeleri aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

 

Başkan

Başkanvekili

Kâtip

 

 

Sait Açba

M. Altan Karapaşaoğlu

Mehmet Sekmen

 

 

Afyon

Bursa

İstanbul

 

 

Sözcü

Üye

Üye

 

 

Sabahattin Yıldız

M. Mustafa Açıkalın

Mahmut Göksu

 

 

Muş

İstanbul

Adıyaman

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mehmet Melik Özmen

Ruhi Açıkgöz

Bülent Gedikli

 

 

Ağrı

Aksaray

Ankara

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mehmet Zekai Özcan

Osman Kaptan

Mehmet Mesut Özakcan

 

 

Ankara

Antalya

Aydın

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Ali Osman Sali

Ömer Abuşoğlu

M. Emin Murat Bilgiç

 

 

Balıkesir

Gaziantep

Isparta

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Alaattin Büyükkaya

Birgen Keleş

Ali Kemal Kumkumoğlu

 

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Ali Topuz

Kıvılcım Kemal Anadol

Hakkı Akalın

 

 

İstanbul

İzmir

İzmir

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mehmet Ceylan

Y. Selahattin Beyribey

Taner Yıldız

 

 

Karabük

Kars

Kayseri

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mustafa Ünaldı

Ali Er

Gürol Ergin

 

 

Konya

Mersin

Muğla

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Kazım Türkmen

Abdülkadir Kart

Erol Aslan Cebeci

 

 

Ordu

Rize

Sakarya

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Musa Uzunkaya

Enis Tütüncü

Faruk Nafiz Özak

 

 

Samsun

Tekirdağ

Trabzon

 

 

Üye

Üye

 

 

 

Mehmet Akif Hamzaçebi

Osman Coşkunoğlu

 

 

 

Trabzon

Uşak

 

 

 


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

ASKERLİK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - 21.6.1927 tarihli ve 1111 sayılı Askerlik Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 38. - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte 38 yaşını tamamladıkları yılın sonuna kadar dövizle askerlik hizmeti yapmak üzere başvurmayanlar ile başvurdukları halde döviz ödemeleri veya temel eğitimlerini süresi içinde yapmadıkları için dövizle askerlik hizmeti kapsamından çıkartılanlar, ek 1 inci maddedeki şartları taşımaları halinde, iki yıl içinde durumlarını ispata yarayan belgeler ile birlikte konsoloslukları aracılığı ile askerlik şubelerine başvurmaları ve 7 668 Euro veya karşılığı yabancı ülke parasını başvuru sırasında def’aten ödemeleri ve bir ay süreli temel askerlik eğitimini yapmaları halinde askerlik hizmetini yerine getirmiş sayılırlar.

Birinci fıkra kapsamında bulunan ve Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte 40 yaşını tamamlamış olanlar, 10 224 Euro veya karşılığı yabancı ülke parasını başvuru sırasında def’aten ödemeleri hâlinde temel askerlik eğitimine tâbi tutulmadan askerlik hizmetini yerine getirmiş sayılırlar.

403 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 20 nci maddesine göre Türk vatandaşlığından çıkmalarına Bakanlar Kurulunca izin verilmiş olanlar ile aynı Kanunun 25 inci maddesine istinaden Türk vatandaşlığını kaybettirilmelerine Bakanlar Kurulunca karar verilmiş olanlardan, bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren iki yıl içinde vatandaşlığa alınmak üzere yetkili mercilere başvuranlar, Türk vatandaşlığına yeniden kabul edilme tarihini müteakip bir yıl içinde müracaat ettikleri takdirde, bu madde hükümlerinden yararlanırlar.

Bu madde hükümlerinden yararlanan yükümlüler hakkında; saklı yoklama kaçağı veya bakaya suçlarından adlî takibat yapılmaz.”

MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

ASKERLİK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

 

Abdullah Gül

 

 

 

 

Başbakan

 

 

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak.ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

 

A. Şener

M. A. Şahin

E. Yalçınbayır

 

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

 

M. Aydın

B. Atalay

A. Babacan

 

 

Devlet Bakanı  V.

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı

 

 

M. Aydın

C. Çiçek

V. Gönül

 

 

İçişleri Bakanı

Dışişleri Bakanı

Maliye Bakanı

 

 

A. Aksu

Y. Yakış

K. Unakıtan

 

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

 

E. Mumcu

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

 

Ulaştırma Bakanı V.

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bak.

 

 

M. H. Güler

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür Bakanı

 

 

A. Coşkun

M. H. Güler

H. Çelik

 

 

Turizm Bakanı V.

Orman Bakanı

Çevre Bakanı

 

 

A. Aksu

O. Pepe

İ. Sütlüoğlu