Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 69)
Askerlik Kanununda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Millî Savunma ve Plan ve Bütçe
Komisyonları
Raporları (1/478)
T.C.
Başbakanlık 22.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-586/418
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 17.1.2003 tarihinde kararlaştırılan “Askerlik Kanununda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte
gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Askerlik Kanununun ek 1
inci maddesi gereğince, dövizle askerlik hizmeti yapma hakkına sahip olup da,
38 yaşını tamamladığı yılın sonuna kadar çeşitli nedenlerle bu haktan
yararlanamayan önemli sayıda vatandaşımız mevcuttur.
Bu vatandaşlarımızın
tamamına yakınının, evli ve çocuk sahibi oldukları, 18, 16 veya 8 ay gibi bir
süre askerlik görevi için yurda dönmeleri halinde, bulundukları ülkelerde elde
ettikleri sosyal, siyasî, ekonomik ve benzeri hak ve kazanımları kaybetme
tehlikesi ile karşı karşıya bulundukları ve Türk vatandaşlığını kaybetmek
istemedikleri bilinmektedir.
Askerlik Kanununa
eklenecek geçici madde ile; yabancı ülkelerde işçi, işveren sıfatıyla veya bir
meslek ya da sanatı icra ederek en az üç yıl süre ile fiilen çalışmalarına
rağmen çeşitli nedenlerle 38 yaşını tamamladıkları yılın sonuna kadar dövizle
askerlik hizmetinden yararlanmak için başvuramayanlar ile başvurdukları halde
ödemelerini veya temel askerlik eğitimlerini yapmadıkları gerekçesi ile
kapsamdan çıkartılanlara, Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesindeki şartları
taşımaları durumunda, bir defaya mahsus olmak üzere, daha fazla bir bedel
ödemek suretiyle dövizle askerlikten yararlanma imkânı verilerek, bu kişilerin
Türk vatandaşlığını kaybetmeleri önlenecek ve ülke ile olan bağlarını muhafaza
etmeleri, bedel olarak ödeyecekleri dövizin de ülke kaynaklarına girmesi
sağlanacaktır. Diğer taraftan, emsalleri askerlik çağı dışına çıkmış
yükümlüler, doğrudan yedeğe ayrılabileceklerinden, bunların istekleri halinde
daha fazla bedel ödemek suretiyle temel askerlik eğitiminden muaf tutulmaları
sağlanmış olacaktır.
Ayrıca, haklarında Türk
vatandaşlığını kaybettirme işlemi yapılanlar ile Türk vatandaşlığından
çıkanların da tekrar Türk vatandaşlığına alınmalarını müteakip aynı haklardan
yararlanması benzer mülahazalarla uygun görülmüştür.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile, 38
yaşını tamamladıkları yılın sonuna kadar dövizle askerlik hizmetinden
yararlanmak üzere başvurmayanlara, başvurdukları halde ödemelerini veya temel
askerlik eğitimini yapmadıkları gerekçesi ile kapsamdan çıkartılanlara, iki yıl
içinde başvurmaları ve Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesinde belirtilen
şartları taşımaları şartıyla, öngörülen tutarın % 50 fazlasını ödeyerek dövizle
askerlikten yararlanma imkânı verilmekte ve böylece Türk vatandaşlığının
kaybettirilmesi işlemlerine tâbi tutulmaları önlenmektedir.
Ayrıca, Türk vatandaşlığı
kaybettirilmiş olanlar ile Türk vatandaşlığından çıkanların da yeniden Türk
vatandaşlığına alınmak üzere iki yıl içinde başvurmaları ve yeniden
vatandaşlığa alınmalarını müteakip bir yıl içinde başvurmaları ve öngörülen
döviz miktarını ödemeleri halinde dövizle askerlikten yararlanmalarına imkân
sağlanmaktadır.
Madde 2. - Yürürlük
maddesidir.
Madde 3. - Yürütme
maddesidir.
Millî
Savunma Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Millî Savunma
Komisyonu 31.1.2003
Esas No. :1/478
Karar No. :5
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanan ve
Başbakanlıkça 22.1.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan ve Başkanlıkça 24.1.2003 tarihinde tâli komisyon olarak Komisyonumuza,
esas komisyon olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen 1/478 esas
numaralı “Askerlik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”
Komisyonumuzun 30.1.2003 tarihinde yaptığı 3 üncü birleşiminde, Hükümeti
temsilen Millî Savunma Bakanı Sayın Vecdi Gönül’ün başkanlığında Millî Savunma,
Maliye ve Dışişleri bakanlıkları temsilcilerinin de katılmalarıyla incelenip
görüşüldü.
Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde;
Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesi
gereğince, dövizle askerlik hizmeti yapma hakkına sahip olup da, 38 yaşını
tamamladığı halde çeşitli nedenlerle bu haktan yararlanamayan önemli sayıda
vatandaşımız olduğu,
Belli bir sosyal statü ve kariyer sahibi
olan bu vatandaşlarımızın askerlik görevi için yurda dönmeleri halinde önemli
ölçüde mağdur olacakları,
Tasarı ile; yabancı ülkelerde işçi,
işveren sıfatıyla veya kendi hesaplarına en az üç yıl süreyle fiilen
çalışmalarına rağmen çeşitli nedenlerle 38 yaşını tamamladıkları halde dövizle
askerlik hizmetinden yararlanmak için başvuramayanlar ile başvurdukları halde
ödemelerini veya temel askerlik eğitimlerini yapmadıkları gerekçesiyle
kapsamdan çıkartılanlara, gerekli şartları taşımaları halinde, bir defaya
mahsus olmak üzere daha fazla bir bedel ödemek suretiyle dövizle askerlikten
yararlanma imkânı verileceği ve bu kişilerin Türk vatandaşlığını
kaybetmelerinin önleneceği,
Emsalleri askerlik çağı dışına çıkmış
yükümlülerin ise istekleri halinde daha fazla bir bedel ödeyerek temel askerlik
eğitiminden muaf tutulacakları,
Haklarında Türk vatandaşlığını kaybettirme
işlemi yapılanlar ile Türk vatandaşlığından çıkanların da tekrar Türk
vatandaşlığına alınarak aynı haklardan yararlanmalarının öngörüldüğü,
Görülmektedir.
Hükümet adına yapılan tamamlayıcı
açıklamalarda;
Yurt dışında çalışan vatandaşlarımızın
bedelli askerlik hizmetinden yararlanmaları konusunun kapsamı ve tarihçesi
hakkında bilgi verilerek bu tür kanunî düzenlemelerin 1980, 1984, 1988, 1992 ve
1999 yıllarında 1111 sayılı Askerlik Kanununa geçici maddeler eklenmesi
suretiyle yapıldığı ve Tasarıdaki düzenlemelere paralel uygulamalar yapıldığı,
Halen bu Tasarı kapsamından
yararlanabilecek yaklaşık 17 000 yükümlü bulunduğu ve geçmişteki uygulamalara
bakıldığında bunların işleri ve sosyal statülerini kaybetme riski karşısında %
40’ından fazlasının başvuruda bulunacaklarının öngörüldüğü,
Belirtilmiştir.
Hükümet adına yapılan tamamlayıcı
açıklamaları takiben Tasarı ve gerekçesi, Komisyonumuzca da benimsenerek
maddelerinin görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının 1 inci maddesi üzerinde yapılan
görüşmelerde;
Tasarıda yer alan 38 ve 40 yaşını
geçenlerden ayrı miktarlarda bedel alınması konusunda; her yaş için bedelin
aynı tutulup tutulamayacağı, 40 yaşını geçenlerin temel askerlik hizmetini
yapmamaları gibi 38 yaşını geçenlerin de bu haktan yararlanmalarının mümkün
olup olmayacağı, askerlik görevini henüz yapmamış polislerin de bu kanun
kapsamına alınmalarının mümkün olup olmayacağı,
Belirlenen döviz bedellerinin, Avrupa’daki
ekonomik kriz ve geçmişte döviz kurlarında yaşanan aşırı yükselmeler dikkate
alınarak daha da düşürülmesinin veya bu konuda bu bedellerin % 50 veya % 25
gibi oranlarda artırılıp azaltması hususunda yeni bir düzenleme yapılmasının
mümkün olup olmayacağı,
Yurt dışındaki vatandaşlar için bedelli
askerlik hizmeti düzenlenirken benzer bir düzenlemenin yurt içindeki
vatandaşlar için de uygulanmasının mümkün olup olmayacağı,
Kuzey Irak’a ABD müdahalesinin söz konusu
olduğu bu dönemde dövizde ve petrol fiyatlarında önemli artışlar olabileceği,
bu nedenle de bir esneklik sağlanmasının mümkün olup olamayacağı,
Bu imkânın kötüye kullanılması konusunda
geçmişte basına da yansıyan örnekler bulunduğu, bu yolun tekrar kullanılması
imkânı olup olmadığı,
Şeklindeki soru ve görüşlere Hükümet adına
yapılan açıklamalarda;
Eskiden çağ dışı diye adlandırılan 40 yaş
üzerindekilerle 38 yaş üzerindekilerin eşit statüde değerlendirilmesi veya
bunların da temel askerlik eğitimine tâbi tutulmaları halinde belki de 55, 60
veya 70 yaşındaki bu kişilere eğitim verebilecek bir askerî tesis ve tekniğin
bulunmadığı,
Askerlik açısından 41 yaşına girmenin
askerlik çağı dışına çıkmak anlamına geldiği ve bunların askere alınmadığı,
Askere alındıktan sonra firar edenlerle
hiç askere gitmeden 40 yaşını aşanların durumlarının askerî ceza yasası
bakımından farklı olduğu, böyle bir eşitlik söz konusu olduğunda bunun
suiistimallere yol açabileceği,
Polislerin de bu imkândan
yararlandırılması konusunda, bu Kanun Tasarısı kapsamına alınmalarının mümkün
olmadığı, askerlik hizmetini yapmamış polis sayısının giderek azaldığı, kaldı
ki o zaman bütün meslek gruplarının böyle taleplerde bulunabileceği,
Geçmişte basına da yansıyan ve yurt dışı
bedelli askerlik hizmetini kötüye kullanma olaylarının yargıya gittiği, bu
konunun gerek Dışişleri Bakanlığı gerekse Millî Savunma Bakanlığı
yetkililerince titizlikle takip edildiği,
Bedelli askerlik hizmetinden yararlanma
talebinde bulunan 38 veya 40 yaş sınırını aşmış ve bu süreyi yurt dışında
çalışarak geçirmiş bir kişinin belli bir ekonomik birikiminin olduğu ve Millî
Savunma Bakanlığı ASAL Daire Başkanlığına bu haktan yararlanmak için yapılan
başvuruların hemen hepsinde bu bedelin yüksekliğinden şikâyet edilmediği,
Tasarı ile belirlenen bu bedellerin
geçmişteki diğer bedelli askerlik uygulamaları ile paralellik gösterdiği ve
ileride gündeme gelebilecek diğer uygulamalar için de bu sistemin bozulmaması
gerektiği,
İfade edilmiştir.
Madde üzerinde yapılan görüşmeleri
takiben, bedellerin % 25 artırılıp indirilmesi konusunda Bakanlar Kuruluna
yetki verilmesi hakkında bir öneri oylanarak reddedilmiş ve madde
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Tasarının yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2
nci ve 3 üncü maddeleri de Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, esas komisyon olan Plan ve
Bütçe Komisyonuna sunulmak üzere Yüksek Başkanlığı saygı ile arz olunur.
|
|
Sözcü |
Kâtip |
Üye |
|
|
Ziyaeddin Yağcı |
Mehmet Asım Kulak |
Mahmut Koçak |
|
|
Adana |
Bartın |
Afyon |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Telat Karapınar |
İsmail Değerli |
Ensar Öğüt |
|
|
Ankara |
Ankara |
Ardahan |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Sedat Pekel |
Niyazi Pakyürek |
Mehmet Küçükaşık |
|
|
Balıkesir |
Bursa |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Nuri Filiz |
Mehmet Fehmi Uyanık |
Muhsin Koçyiğit |
|
|
Denizli |
Diyarbakır |
Diyarbakır |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Fahri Keskin |
Mehmet Vedat Yücesan |
Cengiz Kaptanoğlu |
|
|
Eskişehir |
Eskişehir |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
İnci Özdemir |
Tevfik Ensari |
Erdal Karademir |
|
|
İstanbul |
İzmir |
İzmir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Murat Yılmazer |
Miraç Akdoğan |
Süleyman Turgut |
|
|
Kırıkkale |
Malatya |
Manisa |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Erdoğan Kaplan |
|
|
|
|
Tekirdağ |
|
MİLLÎ SAVUNMA KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
ASKERLİK KANUNUNDA
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Plan ve
Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu 4.3.2003
Esas No. : 1/478
Karar No. : 12
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanarak,
BakanlarKurulunca 22.1.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan, Başkanlıkça 24.1.2003 tarihinde tali komisyon olarak Millî Savunma
Komisyonuna esas komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen “Askerlik
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun 4.3.2003
tarihinde yaptığı 15 inci birleşiminde Hükümeti temsilen Millî Savunma Bakanı
Vecdi Gönül ile Millî Savunma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı
ve Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı temsilcilerinin katılımlarıyla
incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; yabancı ülkelerde yaşayan
ve askerlik hizmetini yerine getirmemiş farklı sosyal statü ve kariyer sahibi
olan çok sayıda vatandaşımız bulunmaktadır. Askerlik görevini ifa etmek üzere
18, 16 ve 8 ay gibi sürelerle yurda dönmeleri durumunda ekonomik, sosyal ve
siyasal nitelikli hak ve kazanımların kaybedilme riski doğmaktadır. Bu nedenle
söz konusu vatandaşlarımızın mevcut kazanımlarını koruyacak bir çözüm bulunması
gerekmektedir.
Tasarı ile;
- Askerlik Kanununun ek 1 inci
maddesindeki şartları taşımaları halinde, 38 yaşını tamamladıkları yılın sonuna
kadar dövizle askerlik hizmetinden yararlanmak üzere başvurmayanlar ile
başvurdukları halde gerekli döviz ödemesinde bulunmayanlara veya temel askerlik
eğitimlerini süresi içinde yapmayan vatandaşlarımızın iki yıl içinde 7668 Euro
veya karşılığı yabancı ülke parasını ödemeleri halinde dövizle askerlik hizmeti
kapsamına alınmaları,
- Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihte 40 yaşını tamamlamış olan yükümlülerin de 10
224 Euro veya karşılığı yabancı ülke parasını ödemek suretiyle askerlik temel
eğitiminden muaf tutulmaları,
- Türk vatandaşlığı kaybettirilmiş olanlar
ile Türk vatandaşlığından çıkanların da yeniden Türk vatandaşlığına alınmak
üzere iki yıl içinde başvurmaları ve yeniden vatandaşlığa alınmalarını müteakip
bir yıl içinde başvurmaları halinde dövizle askerlikten yararlanmaları,
Öngörülmektedir.
Komisyonumuzda Tasarının tümü üzerinde
yapılan müzakerelerde;
- Tasarının yurt dışında yaşayan ve
askerlik hizmetini yerine getirememiş olan vatandaşlarımızın bu konudaki
mağduriyetlerini giderici yeni imkân sağlayan önemli bir düzenleme olduğu ve
memnuniyetle karşılandığı,
- Yurt dışında bulunan vatandaşlarımızın
bulundukları ülkelerde elde ettikleri ekonomik, sosyal ve siyasal haklarının
korunmasının yanı sıra, Tasarının malî kaynak yaratıcı özelliğinin de
bulunduğu,
- Çeşitli nedenlerle askerlik görevlerini
yerine getiremeyen polislerin, bu Tasarının
kapsamı içinde değerlendirilmesinde yarar görüldüğü,
Şeklindeki görüş ve eleştirileri müteakip,
Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;
- Bu düzenlemenin bir bedelli askerlik
uygulaması olmadığı, yurt dışında bulunan vatandaşlarımız için uygulanmakta
olan mevcut sistemin bir istisnasını teşkil ettiği, yurt dışındaki
vatandaşlarımızın askerlik görevi için yurda dönmeleri halinde, bulundukları
ülkelerde elde ettikleri kazanımları kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya
bulundukları, askerliklerini yapmamaları halinde ise Türk vatandaşlığını
kaybetme durumunda kalmaları nedeniyle Tasarının hazırlandığı, ayrıca bu tür
kanunî düzenlemelere paralel uygulamaların daha önce de aynı sistematik
içerisinde yapıldığı,
- Söz konusu düzenlemenin 17 000 kişiyi
kapsadığı,
- Başta emniyet görevlileri olmak üzere
çeşitli kamu görevlilerinin hizmetlerinin askerlik hizmetinden sayılması
şeklinde talepleri bulunduğu, ancak, bu konunun farklı bir düzenleme
çerçevesinde ele alınmasının daha uygun olacağı, ayrıca, polislerin askerlik
hizmetinin meslekte geçirilmesi konusunun İçişleri Bakanlığı ile birlikte
kapsamlı bir çalışmayı gerektirdiği,
İfade edilmiştir.
Bu görüşmeleri takiben Tasarı ve gerekçesi
Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.
Tasarının 1 inci maddesi ile yürürlük ve
yürütmeye ilişkin 2 nci ve 3 üncü maddeleri aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Kâtip |
|
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Mehmet Sekmen |
|
|
|
Afyon |
Bursa |
İstanbul |
|
|
|
Sözcü |
Üye |
Üye |
|
|
|
Sabahattin Yıldız |
M. Mustafa Açıkalın |
Mahmut Göksu |
|
|
|
Muş |
İstanbul |
Adıyaman |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Melik Özmen |
Ruhi Açıkgöz |
Bülent Gedikli |
|
|
|
Ağrı |
Aksaray |
Ankara |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Zekai Özcan |
Osman Kaptan |
Mehmet Mesut Özakcan |
|
|
|
Ankara |
Antalya |
Aydın |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ali Osman Sali |
Ömer Abuşoğlu |
M. Emin Murat Bilgiç |
|
|
|
Balıkesir |
Gaziantep |
Isparta |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Alaattin Büyükkaya |
Birgen Keleş |
Ali Kemal Kumkumoğlu |
|
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Ali Topuz |
Kıvılcım Kemal Anadol |
Hakkı Akalın |
|
|
|
İstanbul |
İzmir |
İzmir |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mehmet Ceylan |
Y. Selahattin Beyribey |
Taner Yıldız |
|
|
|
Karabük |
Kars |
Kayseri |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mustafa Ünaldı |
Ali Er |
Gürol Ergin |
|
|
|
Konya |
Mersin |
Muğla |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Kazım Türkmen |
Abdülkadir Kart |
Erol Aslan Cebeci |
|
|
|
Ordu |
Rize |
Sakarya |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Musa Uzunkaya |
Enis Tütüncü |
Faruk Nafiz Özak |
|
|
|
Samsun |
Tekirdağ |
Trabzon |
|
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Mehmet Akif Hamzaçebi |
Osman Coşkunoğlu |
|
|
|
|
Trabzon |
Uşak |
|
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
ASKERLİK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
TASARISI
MADDE 1. - 21.6.1927 tarihli ve 1111
sayılı Askerlik Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 38. - Bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihte 38 yaşını tamamladıkları yılın sonuna kadar dövizle askerlik
hizmeti yapmak üzere başvurmayanlar ile başvurdukları halde döviz ödemeleri
veya temel eğitimlerini süresi içinde yapmadıkları için dövizle askerlik
hizmeti kapsamından çıkartılanlar, ek 1 inci maddedeki şartları taşımaları
halinde, iki yıl içinde durumlarını ispata yarayan belgeler ile birlikte
konsoloslukları aracılığı ile askerlik şubelerine başvurmaları ve 7 668 Euro
veya karşılığı yabancı ülke parasını başvuru sırasında def’aten ödemeleri ve
bir ay süreli temel askerlik eğitimini yapmaları halinde askerlik hizmetini
yerine getirmiş sayılırlar.
Birinci fıkra kapsamında bulunan ve
Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte 40 yaşını tamamlamış olanlar, 10 224 Euro
veya karşılığı yabancı ülke parasını başvuru sırasında def’aten ödemeleri
hâlinde temel askerlik eğitimine tâbi tutulmadan askerlik hizmetini yerine
getirmiş sayılırlar.
403 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 20
nci maddesine göre Türk vatandaşlığından çıkmalarına Bakanlar Kurulunca izin
verilmiş olanlar ile aynı Kanunun 25 inci maddesine istinaden Türk
vatandaşlığını kaybettirilmelerine Bakanlar Kurulunca karar verilmiş
olanlardan, bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren iki yıl içinde vatandaşlığa
alınmak üzere yetkili mercilere başvuranlar, Türk vatandaşlığına yeniden kabul
edilme tarihini müteakip bir yıl içinde müracaat ettikleri takdirde, bu madde
hükümlerinden yararlanırlar.
Bu madde hükümlerinden yararlanan
yükümlüler hakkında; saklı yoklama kaçağı veya bakaya suçlarından adlî takibat
yapılmaz.”
MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
ASKERLİK KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi aynen
kabul edilmiştir.
|
|
Abdullah Gül |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak.ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
|
A. Şener |
M. A. Şahin |
E. Yalçınbayır |
|
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
|
M. Aydın |
B. Atalay |
A. Babacan |
|
|
|
Devlet
Bakanı V. |
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
|
|
|
M. Aydın |
C. Çiçek |
V. Gönül |
|
|
|
İçişleri
Bakanı |
Dışişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
|
|
|
A. Aksu |
Y. Yakış |
K. Unakıtan |
|
|
|
Millî
Eğitim Bakanı |
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
|
|
|
E. Mumcu |
Z. Ergezen |
R. Akdağ |
|
|
|
Ulaştırma
Bakanı V. |
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bak. |
|
|
|
M. H. Güler |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
|
|
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
|
|
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
H. Çelik |
|
|
|
Turizm
Bakanı V. |
Orman
Bakanı |
Çevre
Bakanı |
|
|
|
A. Aksu |
O. Pepe |
İ. Sütlüoğlu |
|