Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 22)
Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Tarım, Orman ve Köyişleri ve Plan ve Bütçe
Komisyonları Raporları (1/317)
T.C.
Başbakanlık 11.12.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/5965
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas No.: Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/380 Kara Avcılığı Kanunu
Tasarısı
1/385 Topyekûn Savunma Sivil
Hizmetleri Kanunu Tasarısı
1/404 Millî Güvenlik Kurulu ve
Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Kanununa İki Ek ve Bir Geçici Madde
Eklenmesi ile Devlet Memurları Kanununun 36 ncı Mad- desinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/408 Türk Vatandaşları
Hakkında Yabancı Ülke Mahkemelerinden ve Yabancılar Hak- kında Türk Mahkemelerinden
Verilen Ceza Mahkûmiyetlerinin İnfazına Dair Ka- nunda Değişiklik Yapılmasına
İlişkin Kanun Tasarısı
1/410 Hâkimler ve Savcılar
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/444 Cezaların İnfazı Hakkında
Kanunda ve Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkın- da Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/450 Ceza Muhakemeleri Usulü
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması ve Bu Kanuna Bazı Maddeler
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/646 Hâkim ve Savcı Adayları
Eğitim Merkezi Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun İki
Maddesinin Yeniden Düzenlenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/689 Sosyal Güvenlik Kurumu
Teşkilâtının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/690 Sosyal Sigortalar Kurumu
Kanunu Tasarısı
1/691 Esnaf ve Sanatkârlar ve
Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu Ka- nununun ve Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal
Sigortalar Kanu- nunun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi, Yürürlükten Kaldırılması ve
Bu Kanun- lara Geçici Maddeler Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No.: Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/692 Türkiye İş Kurumu Kanunu
Tasarısı
1/743 Türkiye Adalet Akademisi
Kanunu Tasarısı
1/773 Uluslararası Ticarî İşlemlerde Yabancı Kamu
Görevlilerine Rüşvet Verilmesinin Ön- lenmesi İçin Bazı Kanunlarda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/796 Türk Ceza Kanunu,
Cezaların İnfazı Hakkında Kanun ve Karayolları Trafik Kanu-
nunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/805 Avrupa Çevre Ajansına ve
Avrupa Bilgi ve Gözlem Ağına Türkiye Cumhuriyetinin Katılımı ile İlgili Olarak
Avrupa Topluluğu ve Türkiye Cumhuriyeti Arasında Ya- pılan Anlaşmanın Kabul
Edilmesi ile İlgili Müzakerelerin Nihaî Senedinin ve Türkiye Cumhuriyeti ile
Avrupa Topluluğu Arasında Türkiye Cumhuriyetinin Av- rupa Çevre Ajansı ve
Avrupa Bilgi ve Gözlem Ağına Katılımı Anlaşmasının Onay- lanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/840 Türkiye’nin MATRA
Programına Katılımına İlişkin Mutabakat Zaptının Onaylan- masının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/919 Türkiye-EFTA Ortak
Komitesinin 2000 Yılına Ait 4 Sayılı Kararının Onaylan- masının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/928 Türk Ceza Kanunu ile
Hapishane ve Tevkifhanelerin İdaresi Hakkında Kanunda
Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/941 Millî Güvenlik Kurulu ve
Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Kanununda
Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/943 Sendikalar Kanununda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/944 190 Sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Adalet Bakanlığı, Anayasa Mahkemesi
Başkanlığı ve Danıştay Baş- kanlığına Ait Bölümlerinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/948 Yabancıların Çalışma
İzinleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/968 Sınıraşan Örgütlü Suçlara
Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesinin Onaylanmasının
Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/976 Adlî Tıp Kurumu Kanununda
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/980 Aile Mahkemelerinin
Kuruluş, Görev ve Yargılama Usullerine Dair Kanun Tasarısı
1/987 Atatürk Kültür, Dil ve
Tarih Yüksek Kurumu Kanunu ile Devlet Memurları Kanu- nunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
Tasarısı
1/998 Türkiye Cumhuriyeti
ile Hırvatistan Cumhuriyeti Arasında Serbest Ticaret Anlaş- masının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1003 Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Avrupa Birliği Komisyonu Arasında Merkezi
Finans ve İhale
Biriminin Kurulması ile Ulusal Fonun Kurulmasına İlişkin Muta- bakat Zabıtlarının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1016 Sınıraşan Örgütlü
Suçlara Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesine Ek Kara, Deniz ve
Hava Yoluyla Göçmen
Kaçakçılığına Karşı Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
Esas No.: Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/1021 Sınıraşan Örgütlü
Suçlara Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesine Ek İnsan Tica- retinin,
Özellikle Kadın ve Çocuk Ticaretinin Önlenmesine, Durdurulmasına ve Cezalandırılmasına
İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1024 Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 15.7.2002
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-474/3972
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Orman Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 17.6.2002 tarihinde kararlaştırılan “Gelibolu Yarımadası
Tarihî Millî Parkı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GENEL
GEREKÇE
Ekonomik İstikrar Programı çerçevesinde
Uluslararası Para Fonu ile imzalanan 3 Mayıs 2001 tarihli niyet mektubunda
bütçe kapsamı dışında olan 5 fondan başka fon oluşturulmaması taahhüt edilmiş
bulunmaktadır.
Hazine Müsteşarlığınca 4533 sayılı Kanunla
bütçe dışında kurulan Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Fonuna işlerlik
kazandırılmaması, millî park için ihtayaç duyulan harcamalarda kullanılmak
üzere bütçe dışında bir malî düzenleme oluşturulması mutlaka gerekli görülüyor
ise, uygulamanın “Fon” yerine “Özel hesap” adı altında yapılmasının daha uygun
olacağı şeklinde görüş bildirilmesi üzerine 4533 sayılı Kanunda bu hususa
ilişkin düzenlemeler yapılması zorunlu olmuştur.
Tasarı bu amaçla hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. – Ekonomik İstikrar Programı
çerçevesinde Uluslararası Para Fonu ile imzalanan 3 Mayıs 2001 tarihli niyet
mektubunda bütçe kapsamı dışında olan 5 fondan başka fon oluşturulmaması
taahhüt edilmiş bulunmaktadır.
Bu çerçevede madde ile, 4533 sayılı
Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununun 2 nci maddesinde yer alan
“Fon” tanımı “Özel Hesap” olarak değiştirilmiştir.
Madde 2. – Madde ile 4533 sayılı Kanunun 5
inci maddesinde yer alan “Fon”la ilgili ibareler “Özel Hesap”a uyarlanmış,
ayrıca Özel Hesabın saymanlık hizmetlerini yürütecek saymanın Orman Bakanlığı
tarafından atanması ve Özel Hesabın denetiminin Sayıştay tarafından yapılması
öngörülmüştür.
Madde 3. – Yürürlük maddesidir.
Madde 4. – Yürütme maddesidir.
Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Tarım, Orman ve
Köyişleri Komisyonu 27.12.2002
Esas No. : 1/317
Karar No. : 2
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Gelibolu Yarımadası
Tarihî Millî Parkı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı; Orman
ve Maliye Bakanlıkları temsilcilerinin de hazır bulunduğu 26.12.2002 tarihli
Komisyonumuz toplantısında görüşülmüştür.
Hükümet temsilcileri
Kanun Tasarısının tümü üzerinde yapılan müzakerelerde;
Ekonomik istikrar
çerçevesinde Uluslararası Para Fonu (IMF) ile imzalanan 3 Mayıs 2001 tarihli
niyet mektubu ile gelen bütçe kapsamı dışında beş fondan başka fonun
oluşturulmayacağının taahhüt edildiğini, ancak bu fonun gelirlerinin, millî
parkın ıslahı, bakımı, korunması ve millî park çevresi içinde yaşayan orman
köylüsüne elde edilen gelirin % 40’ını aşmayacak şekilde yapılacak yardımlara
harcandığını, bu nedenle bütçe dışında bir malî düzenlemenin oluşturulmasının
mutlak bir zaruret olduğunu ifade etmişlerdir.
Komisyonumuz, Hükümet
temsilcilerinin vermiş olduğu açıklayıcı bilgilerden hareketle Tasarının
maddelerinin müzakeresine geçilmesini ve 1, 2, 3 ve 4 üncü maddeleri oy birliği
ile kabul etmiştir.
Raporumuz, havalesi
gereğince Plan ve Bütçe Komisyonuna gönderilmek üzere saygı ile sunulur.
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Üye |
|
Vahit Kirişci |
Erdoğan Özegen |
Fikret Badazlı |
|
Adana |
Niğde |
Antalya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Nail Kamacı |
Osman Özcan |
Ahmet
Ertürk |
|
Antalya |
Antalya |
Aydın |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ramazan Kerim Özkan |
Mehmet Mehdi Eker |
Ali Ayağ |
|
Burdur |
Diyarbakır |
Edirne |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Selami Yiğit |
Yavuz Altınorak |
Özkan Öksüz |
|
Kars |
Kırklareli |
Konya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Çerçi |
Ömer İlhan |
Şefik Zengin |
|
Manisa |
Mersin |
Mersin |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Fahrettin Üstün |
Cemal Uysal |
Necati Uzdil |
|
Muğla |
Ordu |
Osmaniye |
|
Üye |
Üye |
|
|
Ahmet Kambur |
Maliki Ejder Arvas |
|
|
Tekirdağ |
Van |
|
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu 15.1.2003
Esas No. :1/317
Karar No. :7
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Orman Bakanlığınca hazırlanarak, Bakanlar
Kurulunca 21 inci Yasama Döneminde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan, ancak Milletvekili Erken Genel Seçimleri nedeniyle 21 inci Dönemin
sona ermesi üzerine kadük olan ve Hükümetçe 11.12.2002 tarihinde yenilenerek
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 19.12.2002
tarihinde tali komisyon olarak Tarım,Orman ve Köyişleri Komisyonuna, esas
komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen “Gelibolu Yarımadası Tarihî
Millî Parkı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı”
Komisyonumuzun 14.1.2003 tarihinde yapmış olduğu 8 inci birleşiminde Hükümeti
temsilen Orman Bakanı Osman Pepe ile Maliye Bakanlığı, Orman Bakanlığı, Devlet
Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı ve Hazine Müsteşarlığı temsilcilerinin de
katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; bütçe kapsamı dışında
tutulan beş fonun dışında fon oluşturulmaması, Ekonomik İstikrar Programı
çerçevesinde imzalanan 3 Mayıs 2001 tarihli niyet mektubu ile Uluslararası Para
Fonuna taahhüt edilmiş bulunmaktadır.
Bu çerçevede hazırlanmış olan Tasarı ile;
öncelik gösteren hizmetlerin varlığının, bütçe dışında bir malî düzenleme
yapılmasına ihtiyaç göstermesi nedeniyle, ihtiyacın, “özel hesap” dan
karşılanması doğrultusunda; 4533 sayılı Kanunda Gelibolu Yarımadası Tarihî
Millî Parkı için ihtiyaç duyulan harcamalarda kullanılmak üzere oluşturulacak
hesaba ilişkin düzenlemeler yapılmasının öngörüldüğü anlaşılmaktadır.
Komisyonumuzda tasarının tümü üzerinde
yapılan görüşmelerde;
- Gelibolu’nun ülkemiz için büyük manevî
ve tarihî değeri bulunduğu, ayrıca uluslararası bir üne sahip olması nedeniyle
ülkemiz turizmi için önemli bir potansiyel oluşturduğu, bu nedenle tarihî ve
doğal dokusunun mutlaka korunması gerektiği,
- Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî
Parkının ayrı bir kanunla düzenlenmesinin ve bu Kanunda değişiklik öngören
Tasarının iyi niyetli girişimler olmakla beraber yeterli olmadığı, millî park
sınırları içerisinde yaşayan vatandaşların ekonomik ve sosyal yönden
geliştirilmesine ve sorunlarının çözümüne yönelik projelerin uygulanmaya
konulması gerektiği, yöre halkının da millî park yönetimine katılımına imkân
veren bir modelin kurulmasının daha isabetli olacağı,
- Millî parkların özellikleri gereği yöre
halkının ekonomik faaliyetlerine belirli kısıtlamalar getirildiği, bu nedenle
yöre halkının yeni üretim alanlarına yönlendirilmesi için devletin bilgi,
teknik ve malî desteğinin zorunlu olduğu,
- Millî parkların vakıf şeklinde
örgütlenmeleri suretiyle, kendi gelir kaynakları ile giderlerini
karşılayabilecekleri,
- Fon uygulamalarının olumsuz sonuçlarının
görülmesi ile birlikte fonların bütçe kapsamına alındığı, Tasarı ile mevcut fon
uygulamasının özel hesap adı altında devam edeceği, Gelibolu’nun tarihî önemi
dolayısıyla bu durumun makul karşılanabileceği, ancak diğer fonlar için böyle
bir uygulamanın temenni edilemeyeceği,
-Tasarı ile düzenlenen özel hesabın
Sayıştay denetimine tâbi tutulmasının memnuniyet verici bir düzenleme olduğu,
Şeklindeki görüş ve eleştirileri takiben
Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;
- Uygulanan istikrar programları
çerçevesinde Uluslararası Para Fonuna verilen niyet mektubu ile beş adet fon
dışında bütçe dışında fon bırakılmayacağı taahhüdünde bulunulduğu, Tasarı ile
Gelibolu Yarımadası Tarihî Milî Parkı Fonunun özel hesaba dönüştürülmesi ve bu
özel hesabın Sayıştay denetimine tâbi tutulmasının amaçladığı,
- Gelibolu yarımadasının tarihî ve manevî
değeri dolayısıyla Millî Parklar Kanunundan ayrı olarak özel bir kanunla millî
park haline getirildiği, millî park sınırları içinde 8’i orman köyü, 4’ü orman
civarı köyü olmak üzere 12 adet köy bulunduğu, ayrıca Eceabat ilçesinin de
millî park sınırları içinde yer aldığı,
- Halen özel hesapta toplanan paraların %
40’ının 4533 sayılı Kanun uyarınca millî park sınırları içinde yaşayan
vatandaşların ekonomik faaliyetlerin desteklenmesi amacıyla kullandırıldığı,
2002 yılında özel hesapta 206 milyar lira toplandığı,
- Yöre halkının sosyal ve ekonomik
koşullarının iyileştirilmesi için, yörenin doğal dokusunu bozmayacak şekilde,
entegre olmayan tesislerle arıcılık, seracılık, halıcılık, küçük zeytinyağı
atölyelerinin kurulması gibi faaliyetlerin düşük faizli ve uzun vadeli
kredilerle desteklendiği,
- Gerekli altyapı tesislerinin
tamamlanması ile özelhesabın gelirinin yıllık 2 trilyon liraya ulaşmasının
beklendiği, diğer taraftan bölgenin master planlarının tamamlanmak üzere
olduğu, bazı yörelerin 1/1000’lik uygulama planlarının dahi tamamlanmış olduğu,
- Ülke genelinde millî park ilân edilen
yörelerde ekonomik faaliyetlere getirilen sınırlamalardan kaynaklanan
sorunların çözümü için gerekli yasal düzenlemelerin kısa sürede
gerçekleştirileceği, malî olanakların yetersizliği nedeniyle buralarda yaşayan
vatandaşların yeterince desteklenemediği, ancak malî olanakların artırılmasına
çalışıldığı,
ifade edilmiştir.
Geneli üzerindeki görüşmeleri müteakip
Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerin görüşülmesine
geçilmiş ve Tasarının maddeleri aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Ekrem Erdem |
|
Afyon |
Bursa |
İstanbul |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Sekmen |
Mahmut Göksu |
Mehmet Melik Özmen |
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ruhi Açıkgöz |
Mehmet Zekai Özcan |
Osman Kaptan |
|
Aksaray |
Ankara |
Antalya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Mesut Özakcan |
Ali Osman Sali |
Ali Kemal Deveciler |
|
Aydın |
Balıkesir |
Balıkesir |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Aziz Akgül |
Ömer Abuşoğlu |
M. Emin Murat Bilgiç |
|
Diyarbakır |
Gaziantep |
Isparta |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Alaattin Büyükkaya |
Birgen Keleş |
Ali Kemal Kumkumoğlu |
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Topuz |
Hakkı Akalın |
Mehmet Ceylan |
|
İstanbul |
İzmir |
Karabük |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Y. Selahattin Beyribey |
Taner Yıldız |
Mustafa Ünaldı |
|
Kars |
Kayseri |
Konya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Er |
Gürol Ergin |
Sabahattin Yıldız |
|
Mersin |
Muğla |
Muş |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Kâzım Türkmen |
Abdülkadir Kart |
Erol Aslan Cebeci |
|
Ordu |
Rize |
Sakarya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Enis Tütüncü |
Mehmet Akif Hamzaçebi |
Osman Coşkunoğlu |
|
Tekirdağ |
Trabzon |
Uşak |
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
GELİBOLU
YARIMADASI TARİHÎ MİLLÎ PARKI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
TASARISI
MADDE 1. - 17.2.2000 tarihli ve 4533 sayılı Gelibolu
Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununun 2 nci maddesinin (e) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“e) Özel Hesap; Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Özel
Hesabını,”
MADDE 2. - 4533 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin; madde
başlığında, ikinci, üçüncü, beşinci ve dokuzuncu fıkraları ile yedinci
fıkrasının ilk cümlesinde ve sekizinci fıkrasının (g) bendinde yer alan “Fonun”
ibaresi, “Özel Hesabın”, birinci ve beşinci fıkralarında yer alan “Fonu”
ibareleri “Özel Hesabı”, dördüncü, beşinci ve dokuzuncu fıkraları ile sekizinci
fıkrasının (ı) bendinde yer alan “Fon” ibareleri “Özel Hesap”, sekizinci
fıkrasında yer alan “Fondan” ibaresi “Özel Hesaptan”,
şeklinde ve altıncı fıkrasının birinci cümlesi ile yedinci
fıkrasının ikinci ve üçüncü cümleleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Özel Hesabın saymanlık hizmetleri Bakanlık tarafından
atanan sayman tarafından yürütülür.”
“Özel Hesabın denetimi Sayıştay tarafından yapılır. Özel
Hesap ile ilgili dava ve icra takipleri 8.1.1943 tarihli ve 4353 sayılı Kanun
hükümlerine göre yürütülür.”
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL
ETTİĞİ METİN
GELİBOLU
YARIMADASI TARİHÎ MİLLÎ PARKI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen
kabul edilmiştir.
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı V. |
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
E. S. Gaydalı |
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
Prof. Dr. T. Toskay |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
N. Arseven |
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
H. Gemici |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
R. Önal |
Prof. Dr. A. Akcan |
R. Önal |
|
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı V. |
İçişleri
Bakanı |
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
R. K. Yücelen |
|
Dışişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
|
İ. Cem |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı |
|
Prof. Dr. A. Akcan |
Doç. Dr. O. Durmuş |
O. Vural |
|
Tarım
ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
En.
ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
|
Z. Çakan |
M. İ. Talay |
M. Taşar |
|
Orman
Bakanı V. |
Çevre
Bakanı |
|
|
M. İ. Talay |
F. Aytekin |
|