Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 22)

 

Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Tarım, Orman ve Köyişleri ve Plan ve Bütçe Komisyonları Raporları (1/317)

 

                         T.C.

            Başbakanlık              11.12.2002

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG/196-279/5965

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.

Gereğini arz ederim.

                                   Abdullah Gül

                                       Başbakan

LİSTE

Esas No.:                            Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/380 Kara Avcılığı Kanunu Tasarısı

1/385 Topyekûn Savunma Sivil Hizmetleri Kanunu Tasarısı

1/404 Millî Güvenlik Kurulu ve Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Kanununa İki       Ek ve Bir Geçici Madde Eklenmesi ile Devlet Memurları Kanununun 36 ncı Mad-         desinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/408 Türk Vatandaşları Hakkında Yabancı Ülke Mahkemelerinden ve Yabancılar Hak- kında Türk Mahkemelerinden Verilen Ceza Mahkûmiyetlerinin İnfazına Dair Ka- nunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı

1/410 Hâkimler ve Savcılar Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/444 Cezaların İnfazı Hakkında Kanunda ve Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkın-     da Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/450 Ceza Muhakemeleri Usulü Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması ve        Bu Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/646 Hâkim ve Savcı Adayları Eğitim Merkezi Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun                             İki Maddesinin Yeniden Düzenlenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/689 Sosyal Güvenlik Kurumu Teşkilâtının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun            Tasarısı

1/690 Sosyal Sigortalar Kurumu Kanunu Tasarısı

1/691 Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu Ka-        nununun ve Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanu-  nunun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi, Yürürlükten Kaldırılması ve Bu Kanun-      lara Geçici Maddeler Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı

Esas No.:                            Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/692 Türkiye İş Kurumu Kanunu Tasarısı

1/743 Türkiye Adalet Akademisi Kanunu Tasarısı

1/773 Uluslararası Ticarî İşlemlerde Yabancı Kamu Görevlilerine Rüşvet Verilmesinin Ön-  lenmesi İçin Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/796 Türk Ceza Kanunu, Cezaların İnfazı Hakkında Kanun ve Karayolları Trafik  Kanu-

          nunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/805 Avrupa Çevre Ajansına ve Avrupa Bilgi ve Gözlem Ağına Türkiye Cumhuriyetinin   Katılımı ile İlgili Olarak Avrupa Topluluğu ve Türkiye Cumhuriyeti Arasında Ya-       pılan Anlaşmanın Kabul Edilmesi ile İlgili Müzakerelerin Nihaî Senedinin ve      Türkiye Cumhuriyeti ile Avrupa Topluluğu Arasında Türkiye Cumhuriyetinin Av-           rupa Çevre Ajansı ve Avrupa Bilgi ve Gözlem Ağına Katılımı Anlaşmasının Onay-       lanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/840 Türkiye’nin MATRA Programına Katılımına İlişkin Mutabakat Zaptının Onaylan- masının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/919 Türkiye-EFTA Ortak Komitesinin 2000 Yılına Ait 4 Sayılı Kararının Onaylan-             masının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/928 Türk Ceza Kanunu ile Hapishane ve Tevkifhanelerin İdaresi Hakkında Kanunda

            Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/941 Millî Güvenlik Kurulu ve Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Kanununda

            Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/943 Sendikalar Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/944 190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Adalet Bakanlığı, Anayasa Mahkemesi Başkanlığı ve Danıştay Baş-     kanlığına Ait Bölümlerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/948 Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanun Tasarısı

1/968 Sınıraşan Örgütlü Suçlara Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesinin Onaylanmasının

                 Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/976 Adlî Tıp Kurumu Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/980           Aile Mahkemelerinin Kuruluş, Görev ve Yargılama Usullerine Dair Kanun Tasarısı

1/987 Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Kanunu ile Devlet Memurları Kanu-                   nunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/998     Türkiye Cumhuriyeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Arasında Serbest Ticaret Anlaş-          masının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1003     Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa Birliği Komisyonu Arasında Merkezi

          Finans ve İhale Biriminin Kurulması ile Ulusal Fonun Kurulmasına İlişkin Muta-                  bakat Zabıtlarının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1016 Sınıraşan Örgütlü Suçlara Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesine Ek Kara, Deniz ve

          Hava Yoluyla Göçmen Kaçakçılığına Karşı Protokolün Onaylanmasının Uygun                 Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

Esas No.:                            Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/1021 Sınıraşan Örgütlü Suçlara Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesine Ek İnsan Tica-           retinin, Özellikle Kadın ve Çocuk Ticaretinin Önlenmesine, Durdurulmasına ve Cezalandırılmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1024  Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair                   Kanun Tasarısı

                 T.C.

            Başbakanlık                15.7.2002

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-474/3972

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Orman Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 17.6.2002 tarihinde kararlaştırılan “Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                                   Bülent Ecevit

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Ekonomik İstikrar Programı çerçevesinde Uluslararası Para Fonu ile imzalanan 3 Mayıs 2001 tarihli niyet mektubunda bütçe kapsamı dışında olan 5 fondan başka fon oluşturulmaması taahhüt edilmiş bulunmaktadır.

Hazine Müsteşarlığınca 4533 sayılı Kanunla bütçe dışında kurulan Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Fonuna işlerlik kazandırılmaması, millî park için ihtayaç duyulan harcamalarda kullanılmak üzere bütçe dışında bir malî düzenleme oluşturulması mutlaka gerekli görülüyor ise, uygulamanın “Fon” yerine “Özel hesap” adı altında yapılmasının daha uygun olacağı şeklinde görüş bildirilmesi üzerine 4533 sayılı Kanunda bu hususa ilişkin düzenlemeler yapılması zorunlu olmuştur.

Tasarı bu amaçla hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. – Ekonomik İstikrar Programı çerçevesinde Uluslararası Para Fonu ile imzalanan 3 Mayıs 2001 tarihli niyet mektubunda bütçe kapsamı dışında olan 5 fondan başka fon oluşturulmaması taahhüt edilmiş bulunmaktadır.

Bu çerçevede madde ile, 4533 sayılı Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununun 2 nci maddesinde yer alan “Fon” tanımı “Özel Hesap” olarak değiştirilmiştir.

Madde 2. – Madde ile 4533 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde yer alan “Fon”la ilgili ibareler “Özel Hesap”a uyarlanmış, ayrıca Özel Hesabın saymanlık hizmetlerini yürütecek saymanın Orman Bakanlığı tarafından atanması ve Özel Hesabın denetiminin Sayıştay tarafından yapılması öngörülmüştür.

Madde 3. – Yürürlük maddesidir.

Madde 4. – Yürütme maddesidir.

Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu              27.12.2002

     Esas No. : 1/317

          Karar No. : 2

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı; Orman ve Maliye Bakanlıkları temsilcilerinin de hazır bulunduğu 26.12.2002 tarihli Komisyonumuz toplantısında görüşülmüştür.

Hükümet temsilcileri Kanun Tasarısının tümü üzerinde yapılan müzakerelerde;

Ekonomik istikrar çerçevesinde Uluslararası Para Fonu (IMF) ile imzalanan 3 Mayıs 2001 tarihli niyet mektubu ile gelen bütçe kapsamı dışında beş fondan başka fonun oluşturulmayacağının taahhüt edildiğini, ancak bu fonun gelirlerinin, millî parkın ıslahı, bakımı, korunması ve millî park çevresi içinde yaşayan orman köylüsüne elde edilen gelirin % 40’ını aşmayacak şekilde yapılacak yardımlara harcandığını, bu nedenle bütçe dışında bir malî düzenlemenin oluşturulmasının mutlak bir zaruret olduğunu ifade etmişlerdir.

Komisyonumuz, Hükümet temsilcilerinin vermiş olduğu açıklayıcı bilgilerden hareketle Tasarının maddelerinin müzakeresine geçilmesini ve 1, 2, 3 ve 4 üncü maddeleri oy birliği ile kabul etmiştir.

Raporumuz, havalesi gereğince Plan ve Bütçe Komisyonuna gönderilmek üzere saygı ile sunulur.

 

Başkanvekili

Sözcü

Üye

 

Vahit Kirişci

Erdoğan Özegen

Fikret Badazlı

 

Adana

Niğde

Antalya

 

Üye

Üye

Üye

 

Nail Kamacı

Osman Özcan

Ahmet Ertürk

 

Antalya

Antalya

Aydın

 

 

 

(İmzada bulunamadı)

 

Üye

Üye

Üye

 

Ramazan Kerim Özkan

Mehmet Mehdi Eker

Ali Ayağ

 

Burdur

Diyarbakır

Edirne

 

Üye

Üye

Üye

 

Selami Yiğit

Yavuz Altınorak

Özkan Öksüz

 

Kars

Kırklareli

Konya

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Çerçi

Ömer İlhan

Şefik Zengin

 

Manisa

Mersin

Mersin

 

Üye

Üye

Üye

 

Fahrettin Üstün

Cemal Uysal

Necati Uzdil

 

Muğla

Ordu

Osmaniye

 

Üye

Üye

 

 

Ahmet Kambur

Maliki Ejder Arvas

 

 

Tekirdağ

Van

 

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Plan ve Bütçe Komisyonu                15.1.2003

Esas No. :1/317

   Karar No. :7

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Orman Bakanlığınca hazırlanarak, Bakanlar Kurulunca 21 inci Yasama Döneminde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan, ancak Milletvekili Erken Genel Seçimleri nedeniyle 21 inci Dönemin sona ermesi üzerine kadük olan ve Hükümetçe 11.12.2002 tarihinde yenilenerek Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 19.12.2002 tarihinde tali komisyon olarak Tarım,Orman ve Köyişleri Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen “Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun 14.1.2003 tarihinde yapmış olduğu 8 inci birleşiminde Hükümeti temsilen Orman Bakanı Osman Pepe ile Maliye Bakanlığı, Orman Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığı ve Hazine Müsteşarlığı temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.

Bilindiği gibi; bütçe kapsamı dışında tutulan beş fonun dışında fon oluşturulmaması, Ekonomik İstikrar Programı çerçevesinde imzalanan 3 Mayıs 2001 tarihli niyet mektubu ile Uluslararası Para Fonuna taahhüt edilmiş bulunmaktadır.

Bu çerçevede hazırlanmış olan Tasarı ile; öncelik gösteren hizmetlerin varlığının, bütçe dışında bir malî düzenleme yapılmasına ihtiyaç göstermesi nedeniyle, ihtiyacın, “özel hesap” dan karşılanması doğrultusunda; 4533 sayılı Kanunda Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı için ihtiyaç duyulan harcamalarda kullanılmak üzere oluşturulacak hesaba ilişkin düzenlemeler yapılmasının öngörüldüğü anlaşılmaktadır.

Komisyonumuzda tasarının tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;

- Gelibolu’nun ülkemiz için büyük manevî ve tarihî değeri bulunduğu, ayrıca uluslararası bir üne sahip olması nedeniyle ülkemiz turizmi için önemli bir potansiyel oluşturduğu, bu nedenle tarihî ve doğal dokusunun mutlaka korunması gerektiği,

- Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkının ayrı bir kanunla düzenlenmesinin ve bu Kanunda değişiklik öngören Tasarının iyi niyetli girişimler olmakla beraber yeterli olmadığı, millî park sınırları içerisinde yaşayan vatandaşların ekonomik ve sosyal yönden geliştirilmesine ve sorunlarının çözümüne yönelik projelerin uygulanmaya konulması gerektiği, yöre halkının da millî park yönetimine katılımına imkân veren bir modelin kurulmasının daha isabetli olacağı,

- Millî parkların özellikleri gereği yöre halkının ekonomik faaliyetlerine belirli kısıtlamalar getirildiği, bu nedenle yöre halkının yeni üretim alanlarına yönlendirilmesi için devletin bilgi, teknik ve malî desteğinin zorunlu olduğu,

- Millî parkların vakıf şeklinde örgütlenmeleri suretiyle, kendi gelir kaynakları ile giderlerini karşılayabilecekleri,

- Fon uygulamalarının olumsuz sonuçlarının görülmesi ile birlikte fonların bütçe kapsamına alındığı, Tasarı ile mevcut fon uygulamasının özel hesap adı altında devam edeceği, Gelibolu’nun tarihî önemi dolayısıyla bu durumun makul karşılanabileceği, ancak diğer fonlar için böyle bir uygulamanın temenni edilemeyeceği,

-Tasarı ile düzenlenen özel hesabın Sayıştay denetimine tâbi tutulmasının memnuniyet verici bir düzenleme olduğu,

Şeklindeki görüş ve eleştirileri takiben Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda;

- Uygulanan istikrar programları çerçevesinde Uluslararası Para Fonuna verilen niyet mektubu ile beş adet fon dışında bütçe dışında fon bırakılmayacağı taahhüdünde bulunulduğu, Tasarı ile Gelibolu Yarımadası Tarihî Milî Parkı Fonunun özel hesaba dönüştürülmesi ve bu özel hesabın Sayıştay denetimine tâbi tutulmasının amaçladığı,

- Gelibolu yarımadasının tarihî ve manevî değeri dolayısıyla Millî Parklar Kanunundan ayrı olarak özel bir kanunla millî park haline getirildiği, millî park sınırları içinde 8’i orman köyü, 4’ü orman civarı köyü olmak üzere 12 adet köy bulunduğu, ayrıca Eceabat ilçesinin de millî park sınırları içinde yer aldığı,

- Halen özel hesapta toplanan paraların % 40’ının 4533 sayılı Kanun uyarınca millî park sınırları içinde yaşayan vatandaşların ekonomik faaliyetlerin desteklenmesi amacıyla kullandırıldığı, 2002 yılında özel hesapta 206 milyar lira toplandığı,

- Yöre halkının sosyal ve ekonomik koşullarının iyileştirilmesi için, yörenin doğal dokusunu bozmayacak şekilde, entegre olmayan tesislerle arıcılık, seracılık, halıcılık, küçük zeytinyağı atölyelerinin kurulması gibi faaliyetlerin düşük faizli ve uzun vadeli kredilerle desteklendiği,

- Gerekli altyapı tesislerinin tamamlanması ile özelhesabın gelirinin yıllık 2 trilyon liraya ulaşmasının beklendiği, diğer taraftan bölgenin master planlarının tamamlanmak üzere olduğu, bazı yörelerin 1/1000’lik uygulama planlarının dahi tamamlanmış olduğu,

- Ülke genelinde millî park ilân edilen yörelerde ekonomik faaliyetlere getirilen sınırlamalardan kaynaklanan sorunların çözümü için gerekli yasal düzenlemelerin kısa sürede gerçekleştirileceği, malî olanakların yetersizliği nedeniyle buralarda yaşayan vatandaşların yeterince desteklenemediği, ancak malî olanakların artırılmasına çalışıldığı,

ifade edilmiştir.

Geneli üzerindeki görüşmeleri müteakip Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek maddelerin görüşülmesine geçilmiş ve Tasarının maddeleri aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

                       

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

Sait Açba

M. Altan Karapaşaoğlu

Ekrem Erdem

 

Afyon

Bursa

İstanbul

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Mehmet Sekmen

Mahmut Göksu

Mehmet Melik Özmen

 

İstanbul

Adıyaman

Ağrı

 

Üye

Üye

Üye

 

Ruhi Açıkgöz

Mehmet Zekai Özcan

Osman Kaptan

 

Aksaray

Ankara

Antalya

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Mesut Özakcan

Ali Osman Sali

Ali Kemal Deveciler

 

Aydın

Balıkesir

Balıkesir

 

Üye

Üye

Üye

 

Aziz Akgül

Ömer Abuşoğlu

M. Emin Murat Bilgiç

 

Diyarbakır

Gaziantep

Isparta

 

Üye

Üye

Üye

 

Alaattin Büyükkaya

Birgen Keleş

Ali Kemal Kumkumoğlu

 

İstanbul

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Topuz

Hakkı Akalın

Mehmet Ceylan

 

İstanbul

İzmir

Karabük

 

Üye

Üye

Üye

 

Y. Selahattin Beyribey

Taner Yıldız

Mustafa Ünaldı

 

Kars

Kayseri

Konya

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Er

Gürol Ergin

Sabahattin Yıldız

 

Mersin

Muğla

Muş

 

Üye

Üye

Üye

 

Kâzım Türkmen

Abdülkadir Kart

Erol Aslan Cebeci

 

Ordu

Rize

Sakarya

 

Üye

Üye

Üye

 

Enis Tütüncü

Mehmet Akif Hamzaçebi

Osman Coşkunoğlu

 

Tekirdağ

Trabzon

Uşak


HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

GELİBOLU YARIMADASI TARİHÎ MİLLÎ PARKI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - 17.2.2000 tarihli ve 4533 sayılı Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Kanununun 2 nci maddesinin (e) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“e) Özel Hesap; Gelibolu Yarımadası Tarihî Millî Parkı Özel Hesabını,”

MADDE 2. - 4533 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin; madde başlığında, ikinci, üçüncü, beşinci ve dokuzuncu fıkraları ile yedinci fıkrasının ilk cümlesinde ve sekizinci fıkrasının (g) bendinde yer alan “Fonun” ibaresi, “Özel Hesabın”, birinci ve beşinci fıkralarında yer alan “Fonu” ibareleri “Özel Hesabı”, dördüncü, beşinci ve dokuzuncu fıkraları ile sekizinci fıkrasının (ı) bendinde yer alan “Fon” ibareleri “Özel Hesap”, sekizinci fıkrasında yer alan “Fondan” ibaresi “Özel Hesaptan”,

şeklinde ve altıncı fıkrasının birinci cümlesi ile yedinci fıkrasının ikinci ve üçüncü cümleleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Özel Hesabın saymanlık hizmetleri Bakanlık tarafından atanan sayman tarafından yürütülür.”

“Özel Hesabın denetimi Sayıştay tarafından yapılır. Özel Hesap ile ilgili dava ve icra takipleri 8.1.1943 tarihli ve 4353 sayılı Kanun hükümlerine göre yürütülür.”


PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

GELİBOLU YARIMADASI TARİHÎ MİLLÎ PARKI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


MADDE 3. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 4. - Tasarının 4 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

Bülent Ecevit

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

D. Bahçeli

H. H. Özkan

M. Yılmaz

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

 

K. Derviş

Prof. Dr. T. Toskay

E. S. Gaydalı

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

 

Prof. Dr. T. Toskay

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

N. Arseven

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

H. Gemici

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

Dr. Y. Karakoyunlu

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

H. Gemici

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

E. S. Gaydalı

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

 

R. Önal

Prof. Dr. A. Akcan

R. Önal

 

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı V.

İçişleri Bakanı

 

Prof. Dr. H. S. Türk

Prof. Dr. Ş. Üşenmez

R. K. Yücelen

 

Dışişleri Bakanı

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

 

İ. Cem

S. Oral

M. Bostancıoğlu

 

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

 

Prof. Dr. A. Akcan

Doç. Dr. O. Durmuş

O. Vural

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

Prof. Dr. H. Y. Gökalp

Y. Okuyan

A. K. Tanrıkulu

 

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

 

Z. Çakan

M. İ. Talay

M. Taşar

 

Orman Bakanı V.

Çevre Bakanı

 

 

M. İ. Talay

F. Aytekin