Dönem
: 22 Yasama Yılı : 2
T.B.M.M. (S. Sayısı : 447)
Tababet ve
Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında
KanunTasarısı ile Millî Eğitim, Kültür,Gençlik ve Spor ve Sağlık, Aile, Çalışma
ve Sosyal
İşler Komisyonları Raporları (1/655)
|
T.C. |
|
|
Başbakanlık |
29.7.2003 |
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-697/3496 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Sağlık
Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 30.6.2003
tarihinde kararlaştırılan “Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair
Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte
gönderilmiştir.
Gereğini arz
ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Diş hekimliği ve diş protez teknisyenliği, 11.4.1928
tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair
Kanunda düzenlenmiştir. Bu Kanun ile, diş protez teknisyeni unvanını taşımak ve
mesleğini icra edebilmek için Sağlık Bakanlığı bünyesinde veya denetiminde
açılan okullardan mezun olmak veya sağlık meslek liseleri diş protez
teknisyenliği bölümü mezunlarını öğrenci olarak kabul eden üniversitelerin, en
az iki yıllık diş protez teknisyenliği ile ilgili meslek yüksek okullarında
eğitim görmek ve mezuniyet diploması almak gerekmektedir.
Ancak, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının
Tarzı İcrasına Dair Kanunun getirdiği sistem dışında, Millî Eğitim Bakanlığınca
diş protezciliği, 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanunu hükümlerine dayanılarak
çıraklık ve meslekî eğitim kapsamına alınmış ve adı geçen Bakanlıkça, bugüne
kadar sayıları on binlere varan kişiye diş protez ustalık veya kalfalık belgesi
verilmiştir. Dolayısıyla, bu meslekî sahada, Millî Eğitim Bakanlığının bu
yöndeki uygulamaları ile iki başlılık ortaya çıkmıştır.
Yaşanan bu iki başlılığın ortadan kaldırılması, 1219
sayılı Kanunda yer alan diş protez teknisyeni yetiştirme tarzının
uygulanabilmesi ve ayrıca, söz konusu mesleğin "sağlık personeli"
sınıfına girmesi, diş protez teknisyeni yetiştirme ve mesleğini icra etmesi
için gerekli şartların uygulanabilmesi ve anılan mesleğin insan sağlığını
ilgilendiren bir meslek olması sebepleriyle, bu sahanın Sağlık Bakanlığının
kontrolünde olması gerekli görülmektedir.
Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığından belge alarak diş
protezciliği mesleğini icra edenlerin, 1219 sayılı Kanun kapsamında olmadıkları
ve Kanunen "tababet şubesi" olarak belirlenmiş olan diş protez
teknisyenliği mesleğinin, 1219 sayılı Kanunda sayılanlar haricinde icra
edilemeyeceği hukuken açık olmasına rağmen, Millî Eğitim Bakanlığından belge
alanların mağduriyetleri ortaya çıkmış olup; Anayasanın 2 nci maddesinde ifade
edilen sosyal ve hukuk Devleti ilkeleri uyarınca, Millî Eğitim Bakanlığından
belge alanların mağduriyetlerinin de bu Kanun ile giderilmesi ihtiyacı hâsıl
olmuştur.
Yukarıda belirtilen gerekçelere dayanılarak bu Kanun
Tasarısı hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde l. - Diş protez teknisyenliği unvanını
alabilmenin şartları ve meslek icrasının kapsamı, 11.4.1928 tarihli ve 1219
sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda düzenlenmiş
olup; bu Kanunun ek 5 inci maddesinde "diş protez teknisyenliği unvanını
taşımak ve mesleğinin icra edebilmek için Sağlık Bakanlığı bünyesinde veya
denetiminde açılan okullardan mezun olmak veya sağlık meslek liseleri diş
protez teknisyenliği bölümü mezunlarını öğrenci olarak kabul eden
üniversitelerin, en az iki yıllık diş protez teknisyenliği ile ilgili meslek
yüksek okullarında eğitim görmek ve mezuniyet diploması almak" hükmü yer
almaktadır.
Ancak, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının
Tarzı İcrasına Dair Kanunun getirdiği sistem dışında, Millî Eğitim Bakanlığınca
diş protezciliği, 3308 sayılı Kanun hükümlerine dayanılarak çıraklık ve meslekî
eğitim kapsamına alınmış ve Millî Eğitim Bakanlığınca bugüne kadar sayıları on
binlere varan kişiye diş protez ustalık veya kalfalık belgesi verilmiştir.
Dolayısıyla, 1219 sayılı Kanun ile doğrudan "tababet şubesi" olarak
belirlenmiş olan ve Sağlık Bakanlığınca diplomaları veya belgeleri tanınması
gereken diş protezciliği dalında, Millî Eğitim Bakanlığınca verilen ustalık veya
kalfalık belgelerine sahip olanların da meslek icrası söz konusu olmuştur.
Halbuki, doğrudan sağlık mesleği kapsamında bulunması,
özel kanun olan 1219 sayılı Kanunda yer verilen yetiştirme tarzının
uygulanabilmesi ve ayrıca, söz konusu mesleğin "sağlık personeli"
sınıfına girmesi, diş protez teknisyeni yetiştirme ve mesleğini icra etmesi
için gerekli kanuni şartların uygulanabilmesi sebepleriyle, diş protezciliği
meslek dalında yukarıda belirtilen iki başlılığa son verilmesi ve bu meslekte
yetişmenin ve meslek icrasının, Sağlık Bakanlığının kontrolünde olması
gerekmektedir.
Bu çerçevede madde ile, Millî Savunma Bakanlığına bağlı
okullar ile örgün eğitim kapsamındaki meslek okulları hariç tutulmak suretiyle,
hiçbir kişi veya kurum veyahut kuruluş tarafından her ne ad altında olursa
olsun 1219 sayılı Kanunda usul ve esasları belirlenmiş olan diş protez
teknisyenliği dalında eğitim ve belge verilemeyeceği; Türk Silahlı Kuvvetleri
bünyesinde sağlık sınıfı astsubay eğitimi aldıktan sonra askeri eğitim hastanelerinde
diş protez teknisyenliği eğitimi gören sağlık astsubaylarının kurs
belgelerinin, Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanacağı ve bu astsubayların,
özel kanun hükümleri saklı olmak kaydıyla, 1219 sayılı Kanunda diş protez
teknisyenlerine tanınan hak ve yetkilere sahip olacakları düzenlenmiştir.
Madde 2. - Madde ile, 1219 sayılı Kanuna geçici
maddeler eklenmek suretiyle, 1219 sayılı Kanunda öngörülen usul haricinde;
a) 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununa dayanılarak diş
protezciliği meslek dalında Millî Eğitim Bakanlığınca düzenlenen yaygın eğitim
kapsamında verilen ustalık belgelerinin,
b) 3308 sayılı Kanunun geçici 9 uncu maddesi uyarınca,
10.7.2001 tarihinden önce ustalık belgesi olmaksızın işyeri açanlara, bu
tarihten itibaren beş yıllık süre içinde, telafi eğitimine katılmaları ve bu
eğitim sonundaki sınavlarda başarılı olmaları halinde Millî Eğitim Bakanlığınca
verilecek ustalık belgelerinin,
en geç bir yıllık bir süre içerisinde müracaat edilmesi
şartıyla, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılarak Sağlık
Bakanlığınca doğrudan diş protez teknisyenliği meslek belgesi verileceği; bir
yıllık süre içerisinde Sağlık Bakanlığına müracaat etmeyenlerin diş
protezciliği mesleğini artık icra edemeyecekleri öngörülmüştür.
Ayrıca, bu meslek dalında Millî Eğitim Bakanlığınca
verilen kalfalık belgesi sahibi olanların en geç bir yıllık süre içerisinde ve
çıraklık eğitimini tamamlayanlar ile bu eğitime devam edenlerin ise, çıraklık
eğitimini tamamlamalarını müteakiben en geç altı ay içerisinde gerekli bilgi ve
belgelerle birlikte müracaat etmeleri şartıyla, Sağlık Bakanlığınca
düzenlenecek teori ve uygulama eğitimleri sonunda sınavlara girmeleri ve bu
sınavlarda başarılı olmaları halinde diş protez teknisyenliği meslek belgesi
almaya hak kazanacakları ve kalfalık belgesine sahip olanlar ile çıraklık
eğitimini tamamlayanlara ve çıraklık eğitimine devam edenlere, Sağlık
Bakanlığınca diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilebilmesi amacıyla
düzenlenecek teori ve uygulama eğitimlerinin sürelerinin ve yerlerinin,
eğitimlerin sonunda yapılacak ehliyet sınavlarının yerlerinin, sınav
komisyonunun teşkilinin, eğitimlere ve sınavlara müracaat edilmesi konularının
ve bunların giderlerinin nasıl karşılanacağı ile ilgili sair esasların, Kanunun
yayımı tarihinden itibaren en geç üç ay içerisinde Sağlık Bakanlığı ile Millî
Eğitim Bakanlığınca hazırlanacak bir yönetmelik ile belirleneceği düzenlenmiştir.
Madde 3. - Yürürlük maddesidir.
Madde 4. - Yürütme maddesidir.
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor
Komisyonu Raporu
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
Millî
Eğitim, Kültür, Gençlik ve |
|
|
Spor
Komisyonu |
|
|
Esas No. : 1/655 |
11.12.2003 |
|
Karar No. : 22 |
|
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Komisyonumuz gündeminde bulunan "Tababet ve Şuabatı San'atlarının
Tarzı İcrasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
(1/655)"; 10.12.2003 tarihli toplantımızda görüşülmüştür.
Toplantımıza Sağlık ve Millî Eğitim Bakanlığı yetkilileri
katılmışlardır.
Tasarı ile, "diş protez teknisyenliği" belgesinin uygulamada
Sağlık ve Millî Eğitim Bakanlığı tarafından verilmesinden doğan iki başlılığı
kaldırmak, 1219 sayılı Kanunda yer alan diş protez teknisyeni yetiştirme
tarzının uygulanabilmesini sağlamak üzere düzenlemeler getirilmekte; ayrıca bu
mesleğin "sağlık personeli" sınıfına girmesi amacıyla hükümler
öngörülmektedir.
Komisyonumuz, tali Komisyon olması nedeniyle Tasarının maddelerine
geçmemiş, tümü üzerinde görüşme yapmıştır. Komisyonumuz, Tasarıyı gerekçesi
doğrultusunda benimsemiş ve uygun görüşünün esas komisyon olan Sağlık, Aile,
Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonuna bildirilmesini oybirliği ile
kararlaştırmıştır.
Raporumuz, havalesi gereği esas komisyon olan Sağlık, Aile, Çalışma ve
Sosyal İşler Komisyonuna gönderilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz
olunur.
|
Başkan |
Sözcü |
Kâtip |
|
Tayyar Altıkulaç |
Hacı Biner |
Recep Garip |
|
İstanbul |
Van |
Adana |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Zekeriya Akıncı |
Mehmet Tomanbay |
Hüseyin Ekmekçioğlu |
|
Ankara |
Ankara |
Antalya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Burhan Kılıç |
Ali Aydınoğlu |
Faruk Anbarcıoğlu |
|
Antalya |
Balıkesir |
Bursa |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mustafa Özyurt |
Mustafa Gazalcı |
Temel Yılmaz |
|
Bursa |
Denizli |
Gümüşhane |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Muharrem Karslı |
Berhan Şimşek |
Avni Doğan |
|
İstanbul |
İstanbul |
Kahramanmaraş |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Hüseyin Özcan |
İlyas Çakır |
Osman Kılıç |
|
Mersin |
Rize |
Sivas |
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler
Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Sağlık, Aile, Çalışma ve
Sosyal İşler Komisyonu 6.5.2004
Esas No. : 1/655
Karar No. : 45
SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA
Sağlık Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca, 29.7.2003 tarihinde
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve 31.7.2003 tarihinde tali
komisyon olarak Millî Eğitim, Gençlik ve Spor Komisyonuna, esas komisyon olarak
Komisyonumuza havale edilen
"Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun 19.2.2004
tarihinde yaptığı 22 nci birleşiminde gündeme alınmıştır. Sağlık, Maliye ve Adalet
bakanlıklarının Hükümeti temsilen katıldıkları toplantıda konunun daha
ayrıntılı bir şekilde ele alınarak olgunlaştırılması ve gerekli düzenlemelerin
yapılabilmesini sağlamak amacıyla bir alt komisyon kurulmasına karar verilmiştir.
Adalet ve Kalkınma Partisinden Ankara Milletvekili Remziye Öztoprak,
Burdur Milletvekili Bayram Özçelik, Gümüşhane Milletvekili Sabri Varan, Uşak
Milletvekili Alim Tunç ile Cumhuriyet Halk Partisinden Mersin Milletvekili
Hüseyin Güler, Muğla Milletvekili Ali Arslan'ın seçildiği alt komisyon,
başkanlığa Ankara Milletvekili Remziye Öztoprak'ı seçerek çalışmalarına
başlamıştır. Alt komisyon Sağlık
Bakanlığı ile Ankara Diş Hekimleri Odası temsilcilerinin de katılımları ile
20.4.2004, 4.5.2004 tarihlerinde yaptığı toplantılarda çalışmalarını
tamamlamıştır.
Alt komisyonumuz yaptığı bu çalışmayla, ilgililerin görüş ve
değerlendirmeleri sonucunda yeni bir metin hazırlamıştır.
Alt komisyon tarafından hazırlanan bu metin ile;
Çerçeve 1 inci madde olmak üzere 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı
San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun 41 inci maddesinde değişiklik
yapılarak diplomasız olarak diş hekimliği mesleğine ilişkin herhangi bir
muayene veya müdahale yapan diş hekimlerine hapis ve para cezası verilmesine
ilişkin hükmün metne eklenmesi
suretiyle,
Çerçeve 2 nci madde olmak üzere, 1219 sayılı Kanunun ek 7 nci maddesinde
değişiklik yapılarak diş protez teknisyenlerinin; sahip oldukları diploma veya
belgelerin hak kazandırdığı unvanlardan başkalarını kullanamayacakları
belirtilerek buna aykırı hareket eden diş protez teknisyenleri hakkında hapis ve ağır para cezası verilmesine
ilişkin hükmün metne eklenmesi
suretiyle,
Çerçeve 3 üncü madde olmak üzere 1219 sayılı Kanunun ek 8 inci
maddesinde değişiklik yapılarak diploması
veya meslek belgesi olmaksızın diş protez teknisyenliği mesleğini icra
edenler hakkında hapis ve ağır para cezası verilmesine ilişkin hükmün metne eklenmesi suretiyle,
Düzenleme yapılmıştır.
Alt Komisyonda tasarının;
Çerçeve 1 inci maddesi, çerçeve 4 üncü madde olmak üzere,
Çerçeve 2 nci maddesi, çerçeve 5 inci madde olmak üzere,
Yürürlüğe ilişkin 3 üncü maddesi 6 ncı madde olmak üzere,
Yürütmeye ilişkin 4 üncü maddesi 7 nci madde olmak üzere,
Aynen kabul edilmiştir.
Komisyonumuz bu defa;
6.5.2004 tarihinde yaptığı 26 ncı birleşiminde Sağlık, Adalet ve Maliye
bakanlıkları temsilcilerinin
katılımlarıyla söz konusu tasarıyı yeniden gündemine almıştır.
Komisyonumuz yapmış olduğu bu birleşiminde alt komisyon tarafından hazırlanan
yeni metnin esas alınarak görüşülmesine karar vermiştir.
Komisyonumuz bu anlamda olmak üzere, alt komisyon metninin çerçeve 1, 2,
3, 4, 5 inci maddeleri ile yürürlüğe ilişkin 6 ve yürütmeye ilişkin 7 nci
maddelerini aynen kabul etmiştir.
Raporumuz, Genel Kurul'un onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa
saygıyla arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili
|
Sözcü |
|
Mahfuz Güler |
Agah Kafkas |
Remziye Öztoprak |
|
Bingöl |
Çorum |
Ankara |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Bayram Özçelik |
Muzaffer R. Kurtulmuşoğlu |
Bayram Ali Meral |
|
Burdur |
Ankara |
Ankara |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Turhan Çömez |
Şerif Birinç |
İrfan Rıza Yazıcıoğlu |
|
Balıkesir |
Bursa |
Diyarbakır |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Sabri Varan |
Lokman Ayva |
Nevzat Doğan |
|
Gümüşhane |
İstanbul |
Kocaeli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Hüseyin Tanrıverdi |
Mahmut Duyan |
Hüseyin Güler |
|
Manisa |
Mardin |
Mersin |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Arslan |
Medeni Yılmaz |
Şükrü Ayalan |
|
Muğla |
Muş |
Tokat |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Feramus Şahin |
Cevdet Erdöl |
Nurettin Sözen |
|
Tokat |
Trabzon |
Sivas |
|
|
Üye |
|
|
|
Alim Tunç |
|
|
|
Uşak |
|
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
TABABET
VE ŞUABATI SAN’ATLARININ TARZI İCRASINA DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN TASARISI
MADDE 1. -
11.4.1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı
İcrasına Dair Kanuna aşağıdaki madde
eklenmiştir.
“EK MADDE
11. - Millî Savunma Bakanlığı ile diğer kanunlar kapsamında örgün eğitim veren
meslek okulları haricinde, hiçbir kişi veya kurum veyahut kuruluş tarafından
her ne ad altında olursa olsun bu Kanunda usul ve esasları belirlenmiş olan diş
protez teknisyenliği dalında eğitim ve belge verilemez.
Türk Silâhlı
Kuvvetleri bünyesinde sağlık sınıfı astsubay eğitimi aldıktan sonra askerî
eğitim hastanelerinde diş protez teknisyenliği eğitimi gören sağlık
astsubaylarının kurs belgeleri, Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanır ve bunlar,
özel kanun hükümleri saklı olmak kaydıyla bu Kanunda diş protez teknisyenlerine
tanınan hak ve yetkilere sahip olurlar.”
MADDE 2. -
1219 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 4. - 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununa göre diş protezciliği meslek
dalında;
a) Millî
Eğitim Bakanlığınca verilmiş ustalık belgeleri, başkaca bir işleme gerek
kalmaksızın iptal edilmiş sayılarak Sağlık Bakanlığınca bu belgelerin yerine
diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.
b) Ustalık
belgesi almak için doğrudan ustalık sınavına girme hakkını elde edenler ile
ustalık eğitimi kurslarına devam etmekte olanlardan, girecekleri ustalık sınavı
sonunda başarılı olarak ustalık belgesi alanların belgeleri, başkaca bir işleme
gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılarak Sağlık Bakanlığınca bu belgelerin
yerine diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.
c) 3308
sayılı Kanunun geçici 9 uncu maddesi uyarınca, Millî Eğitim Bakanlığınca
verilecek ustalık belgeleri, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş
sayılarak Sağlık Bakanlığınca bu belgelerin yerine diş protez teknisyenliği
meslek belgesi verilir.
Bu maddenin
birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilenlerin, bu Kanunun yürürlüğe
girmesinden itibaren; (b) ve (c) bentlerinde belirtilenlerin ise ustalık
belgelerinin tanzimi tarihinden itibaren bir yıl içerisinde, diş protez teknisyenliği
meslek belgesi almak amacıyla Sağlık Bakanlığına müracaat etmemeleri halinde,
diş protez teknisyeni unvanını kullanamaz ve bu mesleği icra edemezler.
GEÇİCİ MADDE
5. - 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununa göre diş protezciliği meslek dalında;
a) Kalfalık
belgesi sahibi olanların bu Kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren en geç bir
yıl içerisinde müracaat etmeleri ve geçici 6 ncı maddede öngörülen yönetmelik
hükümleri uyarınca Sağlık Bakanlığınca düzenlenecek teori ve uygulama eğitimini
başarıyla tamamlamaları kaydıyla açılacak ehliyet sınavında başarılı olmaları
halinde, kendilerine diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.
b) Çıraklık
eğitimini tamamlayanlar ile bu eğitime devam edenler ise, çıraklık eğitimini
tamamlamalarını müteakiben en geç altı ay içerisinde gerekli bilgi ve
belgelerle birlikte müracaat etmeleri ve geçici 6 ncı maddede öngörülen yönetmelik
hükümleri uyarınca Sağlık Bakanlığınca düzenlenecek teori ve uygulama eğitimini
başarıyla tamamlamaları kaydıyla açılacak ehliyet sınavında başarılı olmaları
halinde, kendilerine diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.
Sağlık
Bakanlığınca düzenlenecek eğitimler sonunda, iki yıl içerisinde girecekleri en
çok üç sınavda başarılı olamayanlar ile sınav için müracaat etmeyenler, iki
yıllık sürenin bitiminden sonra mesleklerini icra edemezler ve diş protezciliği
ile ilgili herhangi bir unvanı kullanamazlar.
Yukarıda
belirtilen eğitimlere ve sınavlara katılacak ilgililer, bunların gerektirdiği
giderleri kendileri karşılarlar.
GEÇİCİ MADDE
6. - Geçici 5 inci maddede belirtilen kalfalık belgesine sahip olanlar ile
çıraklık eğitimini tamamlayanlara ve çıraklık eğitimine devam edenlere, Sağlık
Bakanlığınca diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilebilmesi amacıyla
düzenlenecek teori ve uygulama eğitimlerinin süreleri ve yerleri, eğitimlerin
sonunda yapılacak ehliyet sınavlarının yerleri, sınav komisyonunun teşkili,
eğitimlere ve sınavlara müracaat edilmesi konuları ve bunların giderlerinin
nasıl karşılanacağı ile ilgili sair esaslar, bu Kanunun yayımı tarihinden
itibaren en geç üç ay içerisinde Sağlık Bakanlığı ile Millî Eğitim Bakanlığınca
hazırlanacak bir yönetmelik ile belirlenir.”
MADDE 3. -
Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4. -
Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
SAĞLIK, AİLE,
ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONUNUN KABUL
ETTİĞİ METİN
TABABET
VE ŞUABATI SAN’ATLARININ TARZI İCRASINA DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI
HAKKINDA KANUN TASARISI
MADDE 1. -
11.4.1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına
Dair Kanunun 41 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Madde
41. - Kişisel çıkar amacı olmasa bile diplomasız olarak diş hekimliği mesleğine
ilişkin herhangi bir muayene veya müdahale yapan, diş hekimliği klinik hizmetleri ile ilgili işyeri
açanların meslek icraları durdurulur. Bu kimseler hakkında üç yıldan beş yıla
kadar hapis ve bir milyar liradan üç milyar liraya kadar ağır para cezasına
hükmolunur. Ayrıca işyerlerinde bulunan ve münhasıran diş hekimliği mesleğini
icra etmekte kullanılan araç ve gereçler kime ait olursa olsun müsadere
edilir."
MADDE 2. - 1219
sayılı Kanunun Ek 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
"Ek
Madde 7. - Diş protez teknisyenleri; sahip oldukları diploma veya belgelerin
hak kazandırdığı unvanlardan başkalarını kullanamazlar, hastalarla doğrudan
doğruya mesleki ilişkiye giremezler, laboratuvarlarında münhasıran diş hekimliği
mesleğini icra etmekte kullanılan araç ve gereçleri bulunduramazlar, Ek 4 üncü
maddenin belirlediği sınırlar dışında herhangi bir çalışma yapamazlar,
tavsiyede bulunamazlar.
Yukarıdaki
fıkra hükmüne aykırı hareket eden diş protez
teknisyenleri hakkında üç yıldan beş yıla kadar hapis ve bir milyar
liradan üç milyar liraya kadar ağır para cezasına hükmolunur. Ayrıca
işyerlerinde bulunan ve münhasıran diş hekimliği mesleğini icra etmekte
kullanılan araç ve gereçler kime ait olursa olsun müsadere edilir. İşyeri
ruhsatları suçun ilk kez işlenmesi halinde bir yıl süreyle geri alınır, tekerrürü
halinde bir daha geri verilmemek üzere iptal edilir. "
MADDE 3. -
1219 sayılı Kanunun Ek 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Ek
Madde 8. - Diploması veya meslek
belgesi olmaksızın diş protez teknisyenliği mesleğini icra edenler hakkında bir
yıldan üç yıla kadar hapis ve bir milyar liradan üç milyar liraya kadar ağır
para cezasına hükmolunur. Ayrıca işyerlerinde bulunan ve münhasıran diş protez
teknisyenliği mesleğini icra etmekte kullanılan araç ve gereçler kime ait
olursa olsun müsadere edilir. Suçun tekerrürü halinde verilen ceza ertelenemez,
para cezasına veya tedbire çevrilemez."
MADDE 4. - Tasarının 1 inci maddesi 4 üncü madde olmak üzere aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 5. -
Tasarının 2 nci maddesi 5 inci madde olmak üzere aynen kabul edilmiştir.
MADDE 6. -
Tasarının 3 üncü maddesi 6 ncı madde olmak üzere aynen kabul
edilmiştir.
MADDE 7. -
Tasarının 4 üncü maddesi 7 nci madde olmak üzere aynen kabul
edilmiştir.
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
M. H. Güler |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı V. |
Maliye Bakanı |
|
M. V. Gönül |
M. V. Gönül |
K. Unakıtan |
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
H. Çelik |
Z. Ergezen |
R. Akdağ |
|
Ulaştırma Bakanı V. |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
|
K. Unakıtan |
S. Güçlü |
M. Başesgioğlu |
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı V. |
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
H. Çelik |
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
O. Pepe |
|