Dönem : 22           Yasama Yılı : 2

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 447)

 

Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında KanunTasarısı ile Millî Eğitim, Kültür,Gençlik ve Spor ve Sağlık, Aile, Çalışma

ve Sosyal İşler Komisyonları Raporları (1/655)

 

 

T.C.

 

 

Başbakanlık

29.7.2003

 

Kanunlar ve Kararlar

 

 

Genel Müdürlüğü

 

 

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-697/3496

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Sağlık Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 30.6.2003 tarihinde kararlaştırılan “Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Diş hekimliği ve diş protez teknisyenliği, 11.4.1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda düzenlenmiştir. Bu Kanun ile, diş protez teknisyeni unvanını taşımak ve mesleğini icra edebilmek için Sağlık Bakanlığı bünyesinde veya denetiminde açılan okullardan mezun olmak veya sağlık meslek liseleri diş protez teknisyenliği bölümü mezunlarını öğrenci olarak kabul eden üniversitelerin, en az iki yıllık diş protez teknisyenliği ile ilgili meslek yüksek okullarında eğitim görmek ve mezuniyet diploması almak gerekmektedir.

Ancak, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun getirdiği sistem dışında, Millî Eğitim Bakanlığınca diş protezciliği, 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanunu hükümlerine dayanılarak çıraklık ve meslekî eğitim kapsamına alınmış ve adı geçen Bakanlıkça, bugüne kadar sayıları on binlere varan kişiye diş protez ustalık veya kalfalık belgesi verilmiştir. Dolayısıyla, bu meslekî sahada, Millî Eğitim Bakanlığının bu yöndeki uygulamaları ile iki başlılık ortaya çıkmıştır.

Yaşanan bu iki başlılığın ortadan kaldırılması, 1219 sayılı Kanunda yer alan diş protez teknisyeni yetiştirme tarzının uygulanabilmesi ve ayrıca, söz konusu mesleğin "sağlık personeli" sınıfına girmesi, diş protez teknisyeni yetiştirme ve mesleğini icra etmesi için gerekli şartların uygulanabilmesi ve anılan mesleğin insan sağlığını ilgilendiren bir meslek olması sebepleriyle, bu sahanın Sağlık Bakanlığının kontrolünde olması gerekli görülmektedir.

Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığından belge alarak diş protezciliği mesleğini icra edenlerin, 1219 sayılı Kanun kapsamında olmadıkları ve Kanunen "tababet şubesi" olarak belirlenmiş olan diş protez teknisyenliği mesleğinin, 1219 sayılı Kanunda sayılanlar haricinde icra edilemeyeceği hukuken açık olmasına rağmen, Millî Eğitim Bakanlığından belge alanların mağduriyetleri ortaya çıkmış olup; Anayasanın 2 nci maddesinde ifade edilen sosyal ve hukuk Devleti ilkeleri uyarınca, Millî Eğitim Bakanlığından belge alanların mağduriyetlerinin de bu Kanun ile giderilmesi ihtiyacı hâsıl olmuştur.

Yukarıda belirtilen gerekçelere dayanılarak bu Kanun Tasarısı hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde l. - Diş protez teknisyenliği unvanını alabilmenin şartları ve meslek icrasının kapsamı, 11.4.1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda düzenlenmiş olup; bu Kanunun ek 5 inci maddesinde "diş protez teknisyenliği unvanını taşımak ve mesleğinin icra edebilmek için Sağlık Bakanlığı bünyesinde veya denetiminde açılan okullardan mezun olmak veya sağlık meslek liseleri diş protez teknisyenliği bölümü mezunlarını öğrenci olarak kabul eden üniversitelerin, en az iki yıllık diş protez teknisyenliği ile ilgili meslek yüksek okullarında eğitim görmek ve mezuniyet diploması almak" hükmü yer almaktadır.

Ancak, 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun getirdiği sistem dışında, Millî Eğitim Bakanlığınca diş protezciliği, 3308 sayılı Kanun hükümlerine dayanılarak çıraklık ve meslekî eğitim kapsamına alınmış ve Millî Eğitim Bakanlığınca bugüne kadar sayıları on binlere varan kişiye diş protez ustalık veya kalfalık belgesi verilmiştir. Dolayısıyla, 1219 sayılı Kanun ile doğrudan "tababet şubesi" olarak belirlenmiş olan ve Sağlık Bakanlığınca diplomaları veya belgeleri tanınması gereken diş protezciliği dalında, Millî Eğitim Bakanlığınca verilen ustalık veya kalfalık belgelerine sahip olanların da meslek icrası söz konusu olmuştur.

Halbuki, doğrudan sağlık mesleği kapsamında bulunması, özel kanun olan 1219 sayılı Kanunda yer verilen yetiştirme tarzının uygulanabilmesi ve ayrıca, söz konusu mesleğin "sağlık personeli" sınıfına girmesi, diş protez teknisyeni yetiştirme ve mesleğini icra etmesi için gerekli kanuni şartların uygulanabilmesi sebepleriyle, diş protezciliği meslek dalında yukarıda belirtilen iki başlılığa son verilmesi ve bu meslekte yetişmenin ve meslek icrasının, Sağlık Bakanlığının kontrolünde olması gerekmektedir.

Bu çerçevede madde ile, Millî Savunma Bakanlığına bağlı okullar ile örgün eğitim kapsamındaki meslek okulları hariç tutulmak suretiyle, hiçbir kişi veya kurum veyahut kuruluş tarafından her ne ad altında olursa olsun 1219 sayılı Kanunda usul ve esasları belirlenmiş olan diş protez teknisyenliği dalında eğitim ve belge verilemeyeceği; Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde sağlık sınıfı astsubay eğitimi aldıktan sonra askeri eğitim hastanelerinde diş protez teknisyenliği eğitimi gören sağlık astsubaylarının kurs belgelerinin, Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanacağı ve bu astsubayların, özel kanun hükümleri saklı olmak kaydıyla, 1219 sayılı Kanunda diş protez teknisyenlerine tanınan hak ve yetkilere sahip olacakları düzenlenmiştir.

Madde 2. - Madde ile, 1219 sayılı Kanuna geçici maddeler eklenmek suretiyle, 1219 sayılı Kanunda öngörülen usul haricinde;

a) 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununa dayanılarak diş protezciliği meslek dalında Millî Eğitim Bakanlığınca düzenlenen yaygın eğitim kapsamında verilen ustalık belgelerinin,

b) 3308 sayılı Kanunun geçici 9 uncu maddesi uyarınca, 10.7.2001 tarihinden önce ustalık belgesi olmaksızın işyeri açanlara, bu tarihten itibaren beş yıllık süre içinde, telafi eğitimine katılmaları ve bu eğitim sonundaki sınavlarda başarılı olmaları halinde Millî Eğitim Bakanlığınca verilecek ustalık belgelerinin,

en geç bir yıllık bir süre içerisinde müracaat edilmesi şartıyla, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılarak Sağlık Bakanlığınca doğrudan diş protez teknisyenliği meslek belgesi verileceği; bir yıllık süre içerisinde Sağlık Bakanlığına müracaat etmeyenlerin diş protezciliği mesleğini artık icra edemeyecekleri öngörülmüştür.

Ayrıca, bu meslek dalında Millî Eğitim Bakanlığınca verilen kalfalık belgesi sahibi olanların en geç bir yıllık süre içerisinde ve çıraklık eğitimini tamamlayanlar ile bu eğitime devam edenlerin ise, çıraklık eğitimini tamamlamalarını müteakiben en geç altı ay içerisinde gerekli bilgi ve belgelerle birlikte müracaat etmeleri şartıyla, Sağlık Bakanlığınca düzenlenecek teori ve uygulama eğitimleri sonunda sınavlara girmeleri ve bu sınavlarda başarılı olmaları halinde diş protez teknisyenliği meslek belgesi almaya hak kazanacakları ve kalfalık belgesine sahip olanlar ile çıraklık eğitimini tamamlayanlara ve çıraklık eğitimine devam edenlere, Sağlık Bakanlığınca diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilebilmesi amacıyla düzenlenecek teori ve uygulama eğitimlerinin sürelerinin ve yerlerinin, eğitimlerin sonunda yapılacak ehliyet sınavlarının yerlerinin, sınav komisyonunun teşkilinin, eğitimlere ve sınavlara müracaat edilmesi konularının ve bunların giderlerinin nasıl karşılanacağı ile ilgili sair esasların, Kanunun yayımı tarihinden itibaren en geç üç ay içerisinde Sağlık Bakanlığı ile Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanacak bir yönetmelik ile belirleneceği düzenlenmiştir.

Madde 3. - Yürürlük maddesidir.

Madde 4. - Yürütme maddesidir.

Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve

 

 

Spor Komisyonu

 

 

Esas No. : 1/655

11.12.2003

 

Karar No. : 22

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Komisyonumuz gündeminde bulunan "Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı (1/655)"; 10.12.2003 tarihli toplantımızda görüşülmüştür.

Toplantımıza Sağlık ve Millî Eğitim Bakanlığı yetkilileri katılmışlardır.

Tasarı ile, "diş protez teknisyenliği" belgesinin uygulamada Sağlık ve Millî Eğitim Bakanlığı tarafından verilmesinden doğan iki başlılığı kaldırmak, 1219 sayılı Kanunda yer alan diş protez teknisyeni yetiştirme tarzının uygulanabilmesini sağlamak üzere düzenlemeler getirilmekte; ayrıca bu mesleğin "sağlık personeli" sınıfına girmesi amacıyla hükümler öngörülmektedir.

Komisyonumuz, tali Komisyon olması nedeniyle Tasarının maddelerine geçmemiş, tümü üzerinde görüşme yapmıştır. Komisyonumuz, Tasarıyı gerekçesi doğrultusunda benimsemiş ve uygun görüşünün esas komisyon olan Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonuna bildirilmesini oybirliği ile kararlaştırmıştır.

Raporumuz, havalesi gereği esas komisyon olan Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonuna gönderilmek üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

Başkan

Sözcü

Kâtip

 

Tayyar Altıkulaç

Hacı Biner

Recep Garip

 

İstanbul

Van

Adana

 

Üye

Üye

Üye

 

Zekeriya Akıncı

Mehmet Tomanbay

Hüseyin Ekmekçioğlu

 

Ankara

Ankara

Antalya

 

Üye

Üye

Üye

 

Burhan Kılıç

Ali Aydınoğlu

Faruk Anbarcıoğlu

 

Antalya

Balıkesir

Bursa

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Özyurt

Mustafa Gazalcı

Temel Yılmaz

 

Bursa

Denizli

Gümüşhane

 

Üye

Üye

Üye

 

Muharrem Karslı

Berhan Şimşek

Avni Doğan

 

İstanbul

İstanbul

Kahramanmaraş

 

Üye

Üye

Üye

 

Hüseyin Özcan

İlyas Çakır

Osman Kılıç

 

Mersin

Rize

Sivas

Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Sağlık, Aile, Çalışma ve

Sosyal İşler Komisyonu 6.5.2004

     Esas No. : 1/655

       Karar No. : 45

 

SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA

Sağlık Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca, 29.7.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve 31.7.2003 tarihinde tali komisyon olarak Millî Eğitim, Gençlik ve Spor Komisyonuna, esas komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen  "Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun 19.2.2004 tarihinde yaptığı 22 nci birleşiminde gündeme alınmıştır. Sağlık, Maliye ve Adalet bakanlıklarının Hükümeti temsilen katıldıkları toplantıda konunun daha ayrıntılı bir şekilde ele alınarak olgunlaştırılması ve gerekli düzenlemelerin yapılabilmesini sağlamak amacıyla bir alt komisyon kurulmasına karar verilmiştir.

Adalet ve Kalkınma Partisinden Ankara Milletvekili Remziye Öztoprak, Burdur Milletvekili Bayram Özçelik, Gümüşhane Milletvekili Sabri Varan, Uşak Milletvekili Alim Tunç ile Cumhuriyet Halk Partisinden Mersin Milletvekili Hüseyin Güler, Muğla Milletvekili Ali Arslan'ın seçildiği alt komisyon, başkanlığa Ankara Milletvekili Remziye Öztoprak'ı seçerek çalışmalarına başlamıştır.  Alt komisyon Sağlık Bakanlığı ile Ankara Diş Hekimleri Odası temsilcilerinin de katılımları ile 20.4.2004, 4.5.2004 tarihlerinde yaptığı toplantılarda çalışmalarını tamamlamıştır.

Alt komisyonumuz yaptığı bu çalışmayla, ilgililerin görüş ve değerlendirmeleri sonucunda yeni bir metin hazırlamıştır.

Alt komisyon tarafından hazırlanan bu metin ile;

Çerçeve 1 inci madde olmak üzere 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun 41 inci maddesinde değişiklik yapılarak diplomasız olarak diş hekimliği mesleğine ilişkin herhangi bir muayene veya müdahale yapan diş hekimlerine hapis ve para cezası verilmesine ilişkin hükmün  metne eklenmesi suretiyle,

Çerçeve 2 nci madde olmak üzere, 1219 sayılı Kanunun ek 7 nci maddesinde değişiklik yapılarak diş protez teknisyenlerinin; sahip oldukları diploma veya belgelerin hak kazandırdığı unvanlardan başkalarını kullanamayacakları belirtilerek buna aykırı hareket eden diş protez  teknisyenleri hakkında hapis ve ağır para cezası verilmesine ilişkin hükmün  metne eklenmesi suretiyle,

Çerçeve 3 üncü madde olmak üzere 1219 sayılı Kanunun ek 8 inci maddesinde değişiklik yapılarak diploması  veya meslek belgesi olmaksızın diş protez teknisyenliği mesleğini icra edenler hakkında hapis ve ağır para cezası verilmesine ilişkin hükmün  metne eklenmesi suretiyle,

Düzenleme yapılmıştır.

Alt Komisyonda tasarının;

Çerçeve 1 inci maddesi, çerçeve 4 üncü madde olmak üzere,

Çerçeve 2 nci maddesi, çerçeve 5 inci madde olmak üzere,

Yürürlüğe ilişkin 3 üncü maddesi 6 ncı madde olmak üzere,

Yürütmeye ilişkin 4 üncü maddesi 7 nci madde olmak üzere,

Aynen kabul edilmiştir.

Komisyonumuz bu defa;

6.5.2004 tarihinde yaptığı 26 ncı birleşiminde Sağlık, Adalet ve Maliye bakanlıkları temsilcilerinin  katılımlarıyla söz konusu tasarıyı yeniden gündemine almıştır. Komisyonumuz yapmış olduğu bu birleşiminde alt komisyon tarafından hazırlanan yeni metnin esas alınarak görüşülmesine karar vermiştir.

Komisyonumuz bu anlamda olmak üzere, alt komisyon metninin çerçeve 1, 2, 3, 4, 5 inci maddeleri ile yürürlüğe ilişkin 6 ve yürütmeye ilişkin 7 nci maddelerini aynen kabul etmiştir.

Raporumuz, Genel Kurul'un onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla arz olunur.

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Mahfuz Güler

Agah Kafkas

Remziye Öztoprak

 

Bingöl

Çorum

Ankara

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Bayram Özçelik

Muzaffer R. Kurtulmuşoğlu

Bayram Ali Meral

 

Burdur

Ankara

Ankara

 

Üye

Üye

Üye

 

Turhan Çömez

Şerif Birinç

İrfan Rıza Yazıcıoğlu

 

Balıkesir

Bursa

Diyarbakır

 

Üye

Üye

Üye

 

Sabri Varan

Lokman Ayva

Nevzat Doğan

 

Gümüşhane

İstanbul

Kocaeli

 

Üye

Üye

Üye

 

Hüseyin Tanrıverdi

Mahmut Duyan

Hüseyin Güler

 

Manisa

Mardin

Mersin

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Arslan

Medeni Yılmaz

Şükrü Ayalan

 

Muğla

Muş

Tokat

 

Üye

Üye

Üye

 

Feramus Şahin

Cevdet Erdöl

Nurettin Sözen

 

Tokat

Trabzon

Sivas

 

 

Üye

 

 

 

Alim Tunç

 

 

 

Uşak

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

 

TABABET VE ŞUABATI SAN’ATLARININ TARZI İCRASINA DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI

 

MADDE 1. - 11.4.1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanuna  aşağıdaki madde eklenmiştir.

“EK MADDE 11. - Millî Savunma Bakanlığı ile diğer kanunlar kapsamında örgün eğitim veren meslek okulları haricinde, hiçbir kişi veya kurum veyahut kuruluş tarafından her ne ad altında olursa olsun bu Kanunda usul ve esasları belirlenmiş olan diş protez teknisyenliği dalında eğitim ve belge verilemez.

Türk Silâhlı Kuvvetleri bünyesinde sağlık sınıfı astsubay eğitimi aldıktan sonra askerî eğitim hastanelerinde diş protez teknisyenliği eğitimi gören sağlık astsubaylarının kurs belgeleri, Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanır ve bunlar, özel kanun hükümleri saklı olmak kaydıyla bu Kanunda diş protez teknisyenlerine tanınan hak ve yetkilere sahip olurlar.”

MADDE 2. - 1219 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 4. - 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununa göre diş protezciliği meslek dalında;

a) Millî Eğitim Bakanlığınca verilmiş ustalık belgeleri, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılarak Sağlık Bakanlığınca bu belgelerin yerine diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.

b) Ustalık belgesi almak için doğrudan ustalık sınavına girme hakkını elde edenler ile ustalık eğitimi kurslarına devam etmekte olanlardan, girecekleri ustalık sınavı sonunda başarılı olarak ustalık belgesi alanların belgeleri, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılarak Sağlık Bakanlığınca bu belgelerin yerine diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.

c) 3308 sayılı Kanunun geçici 9 uncu maddesi uyarınca, Millî Eğitim Bakanlığınca verilecek ustalık belgeleri, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılarak Sağlık Bakanlığınca bu belgelerin yerine diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.

Bu maddenin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilenlerin, bu Kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren; (b) ve (c) bentlerinde belirtilenlerin ise ustalık belgelerinin tanzimi tarihinden itibaren bir yıl içerisinde, diş protez teknisyenliği meslek belgesi almak amacıyla Sağlık Bakanlığına müracaat etmemeleri halinde, diş protez teknisyeni unvanını kullanamaz ve bu mesleği icra edemezler.

GEÇİCİ MADDE 5. - 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununa göre diş protezciliği meslek dalında;

a) Kalfalık belgesi sahibi olanların bu Kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren en geç bir yıl içerisinde müracaat etmeleri ve geçici 6 ncı maddede öngörülen yönetmelik hükümleri uyarınca Sağlık Bakanlığınca düzenlenecek teori ve uygulama eğitimini başarıyla tamamlamaları kaydıyla açılacak ehliyet sınavında başarılı olmaları halinde, kendilerine diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.

b) Çıraklık eğitimini tamamlayanlar ile bu eğitime devam edenler ise, çıraklık eğitimini tamamlamalarını müteakiben en geç altı ay içerisinde gerekli bilgi ve belgelerle birlikte müracaat etmeleri ve geçici 6 ncı maddede öngörülen yönetmelik hükümleri uyarınca Sağlık Bakanlığınca düzenlenecek teori ve uygulama eğitimini başarıyla tamamlamaları kaydıyla açılacak ehliyet sınavında başarılı olmaları halinde, kendilerine diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilir.

Sağlık Bakanlığınca düzenlenecek eğitimler sonunda, iki yıl içerisinde girecekleri en çok üç sınavda başarılı olamayanlar ile sınav için müracaat etmeyenler, iki yıllık sürenin bitiminden sonra mesleklerini icra edemezler ve diş protezciliği ile ilgili herhangi bir unvanı kullanamazlar.

Yukarıda belirtilen eğitimlere ve sınavlara katılacak ilgililer, bunların gerektirdiği giderleri kendileri karşılarlar.

GEÇİCİ MADDE 6. - Geçici 5 inci maddede belirtilen kalfalık belgesine sahip olanlar ile çıraklık eğitimini tamamlayanlara ve çıraklık eğitimine devam edenlere, Sağlık Bakanlığınca diş protez teknisyenliği meslek belgesi verilebilmesi amacıyla düzenlenecek teori ve uygulama eğitimlerinin süreleri ve yerleri, eğitimlerin sonunda yapılacak ehliyet sınavlarının yerleri, sınav komisyonunun teşkili, eğitimlere ve sınavlara müracaat edilmesi konuları ve bunların giderlerinin nasıl karşılanacağı ile ilgili sair esaslar, bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren en geç üç ay içerisinde Sağlık Bakanlığı ile Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanacak bir yönetmelik ile belirlenir.”

MADDE 3. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE SOSYAL İŞLER KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN

 

TABABET VE ŞUABATI SAN’ATLARININ TARZI İCRASINA DAİR KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI

MADDE 1. - 11.4.1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun 41 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Madde 41. - Kişisel çıkar amacı olmasa bile diplomasız olarak diş hekimliği mesleğine ilişkin herhangi bir muayene veya müdahale yapan, diş hekimliği  klinik hizmetleri ile ilgili işyeri açanların meslek icraları durdurulur. Bu kimseler hakkında üç yıldan beş yıla kadar hapis ve bir milyar liradan üç milyar liraya kadar ağır para cezasına hükmolunur. Ayrıca işyerlerinde bulunan ve münhasıran diş hekimliği mesleğini icra etmekte kullanılan araç ve gereçler kime ait olursa olsun müsadere edilir."

MADDE  2. - 1219  sayılı  Kanunun  Ek 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Ek Madde 7. - Diş protez teknisyenleri; sahip oldukları diploma veya belgelerin hak kazandırdığı unvanlardan başkalarını kullanamazlar, hastalarla doğrudan doğruya mesleki ilişkiye giremezler, laboratuvarlarında münhasıran diş hekimliği mesleğini icra etmekte kullanılan araç ve gereçleri bulunduramazlar, Ek 4 üncü maddenin belirlediği sınırlar dışında herhangi bir çalışma yapamazlar, tavsiyede bulunamazlar.

Yukarıdaki fıkra hükmüne aykırı hareket eden diş protez  teknisyenleri hakkında üç yıldan beş yıla kadar hapis ve bir milyar liradan üç milyar liraya kadar ağır para cezasına hükmolunur. Ayrıca işyerlerinde bulunan ve münhasıran diş hekimliği mesleğini icra etmekte kullanılan araç ve gereçler kime ait olursa olsun müsadere edilir. İşyeri ruhsatları suçun ilk kez işlenmesi halinde bir yıl süreyle geri alınır, tekerrürü halinde bir daha geri verilmemek üzere iptal edilir. "

MADDE 3. - 1219 sayılı Kanunun Ek 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"Ek Madde 8. - Diploması  veya meslek belgesi olmaksızın diş protez teknisyenliği mesleğini icra edenler hakkında bir yıldan üç yıla kadar hapis ve bir milyar liradan üç milyar liraya kadar ağır para cezasına hükmolunur. Ayrıca işyerlerinde bulunan ve münhasıran diş protez teknisyenliği mesleğini icra etmekte kullanılan araç ve gereçler kime ait olursa olsun müsadere edilir. Suçun tekerrürü halinde verilen ceza ertelenemez, para cezasına veya tedbire çevrilemez."

MADDE  4. - Tasarının  1  inci  maddesi 4 üncü madde olmak üzere aynen kabul edilmiştir.

MADDE 5. - Tasarının 2 nci maddesi 5 inci madde olmak üzere aynen kabul edilmiştir.

MADDE 6. - Tasarının  3 üncü  maddesi 6 ncı madde olmak üzere aynen kabul edilmiştir.

MADDE 7. - Tasarının  4 üncü  maddesi 7 nci madde olmak üzere aynen kabul edilmiştir.

 

 

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

Adalet Bakanı

 

M. H. Güler

K. Tüzmen

C. Çiçek

 

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı V.

Maliye Bakanı

 

M. V. Gönül

M. V. Gönül

K. Unakıtan

 

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

 

H. Çelik

Z. Ergezen

R. Akdağ

 

Ulaştırma Bakanı V.

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

 

K. Unakıtan

S. Güçlü

M. Başesgioğlu

 

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür ve Turizm Bakanı V.

 

A. Coşkun

M. H. Güler

H. Çelik

 

 

Çevre ve Orman Bakanı

 

 

 

O. Pepe