Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S.
Sayısı : 219)
Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence
Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı ve Dışişleri Komisyonu Raporu (1/476)
Not : Tasarı, Başkanlıkça Millî Savunma ve Dışişleri
Komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun
görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas
No. Hükümsüz Sayılan
Kanun Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye Cumhuriyeti ile Irak
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı
Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile
Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına
Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki
Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/286 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu,
Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı Avrupa Birliği, Ulusal
Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye
Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak
Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney
Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler,
Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına
Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/446 Köy Kanununun Bir Maddesinin
Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir Evlenme Akdine Dayanmayan
Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak
Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve
Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye Cumhuriyeti ile Şili
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte
Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı
1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin
Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen
Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı
1/560 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı
Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir
Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun
Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik Bildirme Kanununun Bir
Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde
Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa
İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/573 Uzman Jandarma Kanununun Bazı
Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki
Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi
Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/600 Su Ürünleri Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair
Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi
Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna
ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici
İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela
Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/666 Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik
Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve
Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet Memurları Kanunu ile Kamu
İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun
Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan
Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik
Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük
Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik
Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı
Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan
Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve
Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas
Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü
Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin
Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı
ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/786 Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası
Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan
Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam Belgesi Verilmesine Dair
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının
Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye Cumhuriyeti ile Çek
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme
Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve
Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/810 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/827 Ozon Tabakasını İncelten Maddelere
Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna
Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika
Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin
İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik
Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)
Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam
Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
KanunTasarısı
1/852 Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/867 Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan
Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların
Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis
Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/868 Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/871 1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı
Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve
Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz
Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin
Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası
Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve
Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların
Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve
Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen
Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek
Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/909 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda
Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/910 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/915 Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması Bakımından
İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan Hakları ve
Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün
Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/917 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve
Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo
Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/924 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta
Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/926 Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına
Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında
Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/933 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye
Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının
İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan
Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü
Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/964 Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip
Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966
Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini
Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel Mayınların Kullanımının,
Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası
ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat
Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin
İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/985 Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya
Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline
İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 12.11.2001
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-373/5284
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 19.10.2001 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite
Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
STANAG 4107; savunma mal
ve hizmetlerinin tedariki aşamasında, herhangi bir NATO Organizasyonu ya da
NATO üyesi ülkenin talep etmesi halinde, üretici durumundaki NATO ülkesinin
yetkili makamı tarafından icra edilecek olan kalite güvence faaliyetlerine
ilişkin esasların ve prosedürlerin belirlenmesi, ayrıca bu konudaki Müttefik
Kalite Güvence Yayınları (AQAP) uygulamalarının geliştirilmesi,
standardizasyonu ve güncelleştirilmesi amacıyla NATO üyesi ülkelerin ortak
olarak onaylamış oldukları bir Standardizasyon Anlaşmasıdır.
STANAG 4107 Anlaşmasında
ABD’nin bir çekincesi mevcuttur. Ancak ikili bir anlaşma yapılması halinde, ABDtarafından
bu hizmetler ücretsiz olarak yapılmaktadır.
ABDile olan ticarî
ilişkilerin yoğunluğu ve Türk Savunma Sanayii’nin belirli bir seviyeye geldiği
göz önüne alındığında, böyle bir anlaşma yapılmasının büyük yarar sağlayacağı
sonucuna varılmış ve bu nedenle Türkiye ile ABD arasında STANAG 4107 kapsamında
“Karşılıklı Kalite Güvence Faaliyetlerine İlişkin Anlaşma” imzalanmıştır.
Bu anlaşmanın yürürlüğe
girmesi ile, ABD’den tedarik edilecek savunma malzeme ve hizmetlerine ilişkin,
özel durumlar dışında karşıklı olarak “kalite güvence” faaliyetleri için
herhangi bir ücret ödenmeyecektir.
Böyle bir anlaşma
imzalanmasının, her anlamda Türkiye’nin lehine olduğu, ayrıca Türkiye’nin de
gelişmiş Batı ülkeleri ve ABD ile eşdeğer düzeyde Kalite Yönetim prensiplerini
uygulayan ve talep eden ülkeler arasında olduğunun kanıtlanması açısından önem
arzettiği değerlendirilmektedir.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Dışişleri
Komisyonu 7.7.2003
Esas No. : 1/476
Karar No. : 108
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite
Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı, Komisyonumuzun 3 Temmuz 2003 tarihli 17 nci toplantısında
Dışişleri Bakanlığı ve Millî Savunma Bakanlığı temsilcileri ile Savunma Sanayii
Müsteşarlığı yetkililerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
Savunma mal ve
hizmetlerinin tedariki aşamasında, herhangi bir NATO organizasyonu veya NATO
üyesi ülkenin talep etmesi halinde üretici durumundaki NATO ülkesinin yetkili
makamı tarafından icra edilecek olan kalite güvence faaliyetlerine ilişkin esas
ve prosedürlerin belirlenmesi, Müttefik Kalite Güvence Yayınları
uygulamalarının geliştirilmesi, standardizasyonu ve güncelleştirilmesi amacıyla
hazırlanan STANAG 4107 Anlaşmasında ABD'nin çekincesi vardır.
ABD'den tedarik edilecek savunma malzeme ve hizmetlerine
ilişkin, özel durumlar dışında karşılıklı olarak "kalite güvence"
faaliyetleri için herhangi bir ücret ödenmemesini öngören Anlaşma,
Komisyonumuzca benimsenmiş ve Tasarı aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı
ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Mehmet Dülger |
Emin Şirin |
Eyyüp Sanay |
|
|
Antalya |
İstanbul |
Ankara |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin Kansu |
Mehmet Özyol |
Mehmet Güner |
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Bolu |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mustafa Dündar |
V. Haşim Oral |
Abdülbaki Türkoğlu |
|
|
Bursa |
Denizli |
Elazığ |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Eraslan |
Halil Akyüz |
Mehmet B. Denizolgun |
|
|
Hatay |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Şükrü Mustafa Elekdağ |
Onur Öymen |
Fikret Ünlü |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
Karaman |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ufuk Özkan |
Hasan Ören |
Nihat Eri |
|
|
Manisa |
Manisa |
Mardin |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Süleyman Gündüz |
A. Müfit Yetkin |
|
|
|
Sakarya |
Şanlıurfa |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
HÜKÜMETİ ARASINDA KARŞILIKLI KALİTE GÜVENCE HİZMETLERİNE İLİŞKİN ANLAŞMANIN
ONAYLANMA-SININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİRKANUN TASARISI
MADDE 1. – Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti adına 12 Mart 2001 tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite
Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşma”nın onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE 2. – Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. – Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ HÜKÜMETİ ARASINDA KARŞILIKLI KALİTE GÜVENCE HİZMETLERİNE İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMA-SININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. – Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. – Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı V. |
Devlet
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
N. Arseven |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
Dr. Y. Karakoyunlu |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş.Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
R. Önal |
|
|
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
Dışişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı |
|
|
Prof. Dr. A. Akcan |
Doç. Dr. O. Durmuş |
O. Vural |
|
|
Tarım ve
Köyişleri Bakanı |
Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
En. ve
Tab. Kay. Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
|
|
Z. Çakan |
M. İ. Talay |
M. Taşar |
|
|
Orman
Bakanı |
Çevre
Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
F. Aytekin |
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ HÜKÜMETİ
ARASINDA
KARŞILIKLI KALİTE GÜVENCE HİZMETLERİNE
İLİŞKİN ANLAŞMA
I. ÖNSÖZ
A) Bu Anlaşma Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve ABD Hükümetinin (bundan sonra “Hükümetler” olarak
anılacaktır), tedarik şekli ne olursa olsun, savunma malzemeleri ve
hizmetlerinin tedariki için birbirlerine karşılıklı olarak Devlet Kalite
Güvence (DKG) hizmetlerini sağlamaları için gerekli olan yükümlülükleri,
şartları ve prosedürleri belirler. Bu gibi DKG hizmetleri, Hükümetlerin
kanunlarına uygun olarak kabul edebilecekleri, belirli bir esasa göre
oluşturulmuş ve belgelenmiş yönergeler, düzenlemeler ve prosedürlere göre
ücretsiz icra edilecektir. Bu Anlaşmanın amacı, bu Anlaşma kapsamında hareket
edildiğinde, mümkün olan en etkin ve yeterli DKG hizmetlerini kullanmak için
her bir katılımcı hükümetin yeterli olduğunu garanti etmektir. Bu Anlaşma; imza
tarihini müteakip uygulanacak ve uygulama tarihi bu Anlaşmanın yürürlük
tarihinde veya daha sonra olan yeni Yabancı Askerî Alımlar (FMS) fonları ve
ticarî kontratlar için uygulanabilir olacaktır.
B) Bu Anlaşmanın bazı
diğer şartlarına rağmen, eğer Hükümetlerin katıldığı bir uluslararası işbirliği
projesi altında DKG desteği için özel düzenlemeler yapılmışsa, bu düzenlemeler
bu Anlaşmadan daha üstün olacaktır.
II. GENEL KAPSAM VE
TANIMLAR
A) Tarafların bu Anlaşma
kapsamındaki yükümlülükleri, bu gibi amaçlar için kaynakların mevcudiyetine
bağlıdır.
B) DKG ücretsiz olarak
Yetki Veren’e sağlanırken, DKG desteği için sarf edilen malzemelere ilişkin
harcamalar, kontrat yapan taraflarca karşılanacaktır. Yetki alan tarafından
normalin dışında ağır maliyetlere maruz kalınması durumunda, uygun maliyetler
karşılıklı olarak görüşülebilir.
C) Aşağıdaki tanımlar bu
Anlaşma için uygulanır :
1. Yetki Veren : Ev
sahibi hükümetten DKG desteği talebinde bulunan sipariş veren ülke tarafından
yetkilendirilmiş temsilci.
2. Yetki Alan : DKG
hizmetinin sipariş veren ülke namına icra edildiğini garanti altına almak
amacıyla ev sahibi ülke tarafından yetkilendirilmiş temsilci.
3. Devlet Kalite
Güvencesi (DKG) : Belirlenmiş millî makamlarca, kaliteye ilişkin sözleşme
isteklerinin karşılanacağı güvenin oluşturulacağı prosesler.
D) Referans verilen
doküman (en son güncel baskıları) :
1. NATO STANDARDİZASYON
ANLAŞMASI (STANAG) 4107 – Devlet Kalite Güvencesinin Karşılıklı Kabulü ve
Müttefik Kalite Güvence Yayınlarının Kullanımı.
2. Müttefik Kalite
Güvence Yayını (AQAP) 170 - Devlet Kalite Güvence Yetkilendirmesi İçin Kılavuz.
E) Bu Anlaşma
kapsamındaki DKG hizmetine ilişkin talepler, normal olarak, sözleşmeye ilişkin
mal ve hizmetlerin alınmasını müteakip, kalitesinin tatmin edici bir düzeyde
doğrulanamadığı veya kaynağında DKG hizmeti verilmesinin zorunlu olduğu
durumlar ile sınırlıdır.
F) ABDYabancı Askerî
Satışlar (FMS) Programı çerçevesinde Türkiye’nin ABD’den yapacağı alımlar,
ABDSilâhlı Kuvvetleri İhracat Kontrol Kanunu ve ilgili düzenlemeler,
politikalar ve prosedürlere uygun olacaktır. Normal olarak, bu gibi
FMSsiparişleri, ABDSavunma Bakanlığının kendi kullanımı için uyguladığı tedarik
prosedürüne benzer bir şekilde aynı DKGdesteğini gerektirecektir.
G) Savunma ürünlerinin
direkt tedariki gibi, ABD ya da Türk Hükümetlerince yapılacak tüm diğer
sözleşmeler için, sipariş veren ülke, AQAP-170’e dayalı olarak, uygun olan
herhangi bir DKGhizmetinin sağlanmasını ev sahibi ülkeden talep edebilir.
H) DKG desteği talep
edileceği zaman, sipariş veren hükümet aşağıdakileri güvence altına alır :
1. Evsahibi hükümet için,
sipariş veren hükümet adına DKG temsilcisi gibi hareket etmek için şartların
yerine getirildiğini,
2. Gerekli görüldüğünde,
DKG işleminin yerine getirilmesi için, ev sahibi ülkenin DKG temsilcilerinin,
müteahhit firmanın tesislerine ve kayıtlarına nüfuz etme ve kullanma yetkisinin
verildiğini,
3. Sözleşmenin makul
kalite istekleri o sözleşmenin bir bölümüdür. Hükümetlerin, Müttefik Kalite
Güvence Yayınları (AQAPs) dışındaki sözleşme kalite güvence dokümanlarını,
standartlarını veya modellerini (örneğin; ISO 9000 standartları)
kullanabileceğini.
I) Ev sahibi ülke, üçüncü
bir ülkedeki alt müteahhit tesislerinde DKG desteğinin gerekli olduğuna
inanıyorsa, sipariş veren hükümeti bilgilendirecektir. Sipariş veren hükümet,
üçüncü ülkedeki DKG desteğinden sorumlu olacaktır.
J) Her bir hükümet, DKG
desteği için, diğer hükümetin temas noktası vasıtasıyla tüm talepleri alacak
bir merkezi kontrol noktasını/noktalarını tesis edecek ve tanımlayacaktır :
1. Türkiye’nin
sağlayacağı DKG hizmeti için, ABD’nin talepleri;
Savunma Lojistik
Teşkilâtı-DCMCI
DCMC Güney Avrupa-İsrail
DCMDI-GGI Dikkatine
APO AE 09830-7228
vasıtasıyla,
Millî Savunma Bakanlığı
Teknik Hizmetler Dairesi
Başkanlığı
Bakanlıklar Ankara
Türkiye
adresine gönderilecektir.
2. ABD’nin sağlayacağı
DKG hizmeti için, Türkiye’nin talepleri;
|
a) Millî Savunma Bakanlığı |
Tlf. |
: |
+90-312-402 52 71 |
|
Teknik
Hizmetler Dairesi Başkanlığı |
Faks |
: |
+90-312-417 54 88 |
|
Bakanlıklar
Ankara Türkiye |
|
|
|
|
b) Millî Savunma Bakanlığı |
Tlf. |
: |
+90-312-402 32 23 |
|
Dış Tedarik
Dairesi Başkanlığı |
Faks |
: |
+90-312-417 73 42 |
|
Bakanlıklar
Ankara Türkiye |
|
|
|
|
c) Millî Savunma Bakanlığı |
Tlf. |
: |
+90-312-417 23 27 |
|
Savunma Sanayi
Müsteşarlığı |
Faks |
: |
+90-312-417 32 66 |
|
06100
Bahçelievler Ankara Türkiye |
|
|
|
|
d) Washington Silâhlı Kuvvetler Ataşeliği |
Tlf. |
: |
+1-202-612 67 72 |
|
|
Faks |
: |
+1-202-238 06 23 |
|
e) Kara Kuvvetleri Lojistik Komutanlığı |
Tlf. |
: |
+90-312-222 63 20 |
|
|
Faks |
: |
+90-312-342 20 31 |
|
f) Hava Kuvvetleri Lojistik Komutanlığı |
Tlf. |
: |
+90-312-244 63 76 |
|
|
Faks |
: |
+90-312-249 10 66 |
|
vasıtasıyla, |
|
|
|
|
Savunma Bakanlığı Sözleşme Yönetim Teşkilâtı |
|
|
|
|
Savunma Bakanlığı Merkezî Kontrol Noktası |
|
|
|
|
DCMA-FBFR Dikkatine |
|
|
|
|
8725 John J. Kingman Road |
|
|
|
|
Suite 4539 |
|
|
|
|
Fort Belvoir, VA 22060-6221 |
|
|
|
|
ABD |
|
|
|
|
adresine gönderilecektir. |
|
|
|
K) Her bir merkezî
kontrol noktası, talep edilen DKG desteğini uygun millî teşkilâtı tarafından
gerçekleştirmek için düzenlemelerden sorumlu olacaktır. Her bir hükümetin
merkezî kontrol noktası, kalite güvence desteği isteklerinin uygun ve gerekli
olduğunun sağlanmasına yardımcı olmak amacıyla, mevcut DKG uygulamalarının ve
kaynakların durumu hakkında karşı temas noktasını sürekli bilgilendirmek için
çaba gösterecektir. Her bir hükümetin temas noktası, sözleşme kalite güvence
istekleri ile ilgili olarak, diğer merkezî kontrol noktasına danışacak ve
istendiğinde, DKG desteği isteklerine açıklık getirecektir.
L) Sipariş veren hükümet,
kendi yerel temsilcileri vasıtası ile, ev sahibi ülkeye yetki verilmeyen
DKGfonksiyonları da dahil, sözleşmenin idaresine ilişkin gerekli diğer
fonksiyonları (örneğin, devlet malının takibi gibi) icra edebilir. Bu seçim
yapılırsa, sipariş veren hükümet, iş dublikasyonundan kaçınmak için ev sahibi
hükümeti bilgilendirmelidir ki, aksi takdirde, bu faaliyetler ev sahibi hükümet
tarafından da yerine getirilmiş olabilir. Ev sahibi ve sipariş veren hükümetin
temsilcileri arasındaki çalışma ilişkilerini tanımlayan görev talimatları,
takım çalışması ruhuna uygun olarak oluşturulacaktır. Görev talimatları, Kalite
Güvence Yetkilendirme Uygulama Planına eklenecektir.
M) Sipariş veren
hükümetin temsilcilerinin, ev sahibi hükümetin sınırları içerisindeki bir
bölgede olan müteahhit firma tesislerine yapacağı ziyaretler, bu ziyaretlere
eşlik etme hakkına sahip olan ev sahibi hükümet ile koordine edilecektir.
Sözleşmede yetkilendirilebileceği gibi; sipariş veren hükümetin kendi
müteahhitlerine, alt müteahhitlerine ve onların kayıtlarına erişim, bu
Anlaşmanın hükümlerince herhangi bir şekilde bozulmayacak ve etkilenmeyecektir.
III. DKG YETKİLENDİRME
UYGULAMA PLANI
Bu Anlaşmanın şartlarının
uygulanması için, üzerinde karşılıklı olarak anlaşmaya varılmış bir DKG
Yetkilendirme Uygulama Planı, her iki ülkenin millî yetkilileri tarafından
geliştirilecektir. Plan, detaylı olarak, hali hazırdaki DKG yetkilendirme
prosedürünü ve formlar, sorumluluklar, haberleşmeler, problem çözümleri,
kayıtlar, risk değerlendirme geri beslemesi, denetim planları vb. yetkilendirme
isteklerine ilişkin özel bilgileri tanımlayacaktır. Bu Plan, Anlaşmanın
niyetinin hakkıyla uygulandığını garanti etmek amacıyla, gerektiğinde her yıl
yeniden incelenecek ve modifiye edilecektir.
IV. PROSEDÜRLER
A)DKG hizmetleri için
talepler, Yetki Veren ve Yetkilendirilen tarafından mutabakata varılmış bir
formatta STANAG 4107 ve AQAP-170’e uygun olarak yapılacaktır. Taleplerin
elektronik transferi teşvik edilecek ve varsa e-posta adresleri,
DKGYetkilendirme Uygulama Planında verilecektir. Kullanılacak olan özel formlar
ve yetkilendirme işlemleri, DKGYetkilendirme Uygulama Planında yer aldığı
şekilde olacaktır. Her talep, en az aşağıdakileri içerecektir :
1. Bu Anlaşmaya atıf
yapılması;
2. Uygun sözleşme
belgesi;
3. Sözleşmeye ilişkin
Kalite Güvence isteği (örneğin; şartname veya standart);
4. Minimum DKGhizmeti
faaliyetlerinin veya talep edilen görevlerin bir listesi;
5. Yapılan işle ilgili
teknik haberleşme için, Yetki Veren’e ilaveten, herhangi birine bildirilecek
ise, DKGdesteği talebi gönderilecek makamı tanımlamalıdır.
6. DKG Yetkilendirme
Uygulama Planında aksi karşılıklı olarak kararlaştırılmadıkça, DKG isteği, uygulanabilir
sözleşme belgesi, buna yapılacak değişiklikler veya ilaveler ve ilgili teknik
veriler ile birlikte olacaktır;
7. DKG’den sonra ürünün
verilme metodu, ve
8. DKG Yetkilendirme
Uygulama Planında tanımlandığı şekilde DKG Yerine Getirme/Tamamlama Bildirisinin
boş kopyası. (örneğin; AQAP-170’in Ek-F’sine uygun olarak Uygunluk Belgesi)
9. Yetki Veren’in adres,
telefon, faks, e-posta vb. bilgileri.
B) Yetkilendirilen ile
müzakereden sonra, Yetki Veren, sözleşmenin yerine getirilmesi esnasında, DKG desteği
talebini modifiye edebilir.
C) Ev sahibi ülkeye DKG
yetkisi verilmeden önce, her sözleşme ile ilgili olarak Yetki Veren tarafından
risk değerlendirmesi yapılacaktır. DKGiçin her bir talep, tanımlanan riskleri
azaltmak için Ev Sahibi Hükümet tarafından yapılması istenilen DKG
fonksiyonlarını ve görevleri tanımlayacaktır. Her bir DKG talebi ile birlikte
risk değerlendirmesinin bir kopyası da gönderilecektir.
D)DKG için talebin
alınması üzerine, Yetkilendirilen, yetkilendirmenin alınması ve müteahhitlerin
geçmiş performansına dayalı olarak, yapılacak olan denetim faaliyetini
detaylandıran bir DKGdenetim planı geliştirecektir. Talep üzerine,
Yetkilendirilen, DKGdenetin planının bir kopyasını Yetki Veren’e gönderecektir.
E) DKG desteği için
talebin alınmasından sonraki 45 gün içinde, Yetkilendirilen, DKGYetkilendirme
Uygulama Planında mutabakata varılan bir formatta, talebin resmen alındığını
teyid edecek ve Yetki Veren’e bildirecektir. Bu resmî teyid ile birlikte,
Yetkilendirilen, aşağıdaki şıklardan birisini de seçecektir :
1. Yapılan talebin,
sınırlama olmaksızın kabulü,
2. Yazılı olarak bildirilmek koşuluyla
talebin sınırlı olarak kabulü, veya
3. Yazılı olarak açıklanan gerekçeler ile
söz konusu talebin reddi.
F) Yetkilendirmenin reddi, sadece istisnaî
durumlara ilişkin ve özel durumlarla sınırlı olacaktır. Bir DKG talebinde
istenilen faaliyetler, Ev Sahibi Hükümetin mevcut teknik kabiliyetinin veya
kaynak kapasitesinin üzerindeki fonksiyonları içeriyorsa, Yetkilendirilen
derhal Yetki Veren’i bilgilendirecektir. Bu gibi durumlarda, Yetki Veren,
ilgili fonksiyonların yerine getirilmesi için başka düzenlemeler yapacaktır.
Yetki Veren tarafından talep edilen herhangi bir DKG faaliyeti, ev sahibi
hükümetin kabiliyetinin ve kapasitesinin üzerinde ise, Yetkilendirilen, Yetki
Veren’in yazılı izni olmaksızın bu gibi fonksiyonları yerine getirmek için
ihtiyaç duyulan kaynakları tedarik etmeyecektir.
G) Yetkilendirme ile uygun ve makul DKG
hizmetinin talep edildiğinin güvence altına alınması amacıyla, risk değerlendirmesine
ve Yetkilendirilen’in müteahhitlerin mevcut veya geçmişteki performansı
hakkındaki bilgisine dayalı olarak, Yetkilendirilen DKG taleplerinin aşırıya
kaçtığı veya yetersiz olduğunu değerlendirdiğinde, durumu teyid formu ile Yetki
Veren’e, bildirecektir. DKG talebinin belirlenmesinde nihaî makam, Yetki
Veren’dir.
H) DKG Yetkilendirme Uygulama Planı,
tespit edilmiş olan Yetkilendirme kabul onayı süresi içerisinde mümkün olmayacak, beklemekte olan ve acil DKG denetim
faaliyetlerini gerektiren durumlara izin verecektir. Bu türden acil DKG
taleplerinin kabul ya da reddi, Yetkilendirilen’in inisiyatifinde olacaktır.
I) Bir DKG desteği talebinin kabulü
üzerine, Yetkilendirilen, yürürlükteki millî prosedürlere uygun olarak, talep
edilen denetim faaliyetlerini tamamlamak için bir kalite güvence programı
uygulayacaktır. Yetki Veren ve Yetkilendirilen, talep edilen DKG desteği için
istekleri karşılıklı olarak belirleyebilirler.
J) Sipariş veren hükümet, talep edilen
DKG’yi kimin icra edeceğini, müteahhidine bildirecektir ya da bu husus
sözleşmede belirtilecektir.
K) Yetkilendirilen, DKG talebinde
belirtilen formatta her bir parti, kafile ve/veya sevkiyatta yapılmış olan DKG
hizmeti hakkında Yetki Veren’e bilgi verecektir. DKG Performans/Tamamlama Onay
Formu, talep edilmişse, bu DKGtalebinde belirtilmelidir. Onay Formu, Yetki
Veren ve Yetkilendirilen tarafından DKG Yetkilendirme Uygulama Planında mutabık
kalınmış formatta olacaktır. Talep edilmesi halinde Onay Formunun boş bir
kopyası, DKG talebi ile birlikte Yetkilendirilen’e sağlanacaktır.Onay Formu,
ilgili malzeme veya teçhizat teslim edilmek için hazır oluncaya kadar,
Yetkilendirilen tarafından imzalanmayacaktır. DKG Performans/Tamamlama
hakkındaki onay formu asgarî olarak aşağıdakileri kapsamalıdır :
1. Hükümet DKG hizmetlerine tâbi olan
malzemeleri ve/veya hizmetleri beyan eden bildiri;
2. Sözleşme numarası ve/veya sipariş
numarası ve tarihi;
3. Tedarikçi ve tedarikçi tarafından
oluşturulan sevkiyat numarası;
4. Sözleşme program bilgisi (sözleşme
satır madde numarası, stok/parça numarası ve ismi, malzeme miktarı), ve
5. Yetkilendirilen’in ismi ve imzası ile
imza tarihi.
L) Yetkilendirilen, DKG talebini
desteklemek için yürütülen bütün DKG denetim faaliyetlerinin kayıtlarını
tutacaktır. Kayıtların saklanması ile ilgili belirli ayrıntılar (örneğin;
saklama zamanı uzunluğu), DKG Yetkilendirme Uygulama Planında belirtilecektir.
DKG denetim kayıtları, talep üzerine Yetki Veren’e gönderilecektir.
M) Yetkilendirilen ile Yetki Veren’in hem
yazılı hem de sözlü olarak direkt iletişimi teşvik edilir. Yazılı
haberleşmeler, şartlara uygun olarak, mümkün olan en geçerli ve etkin araçlarla
gönderilecektir.
N)Belirli bir DKG talebi için, DKG denetim
faaliyetlerinin yürütüldüğü müddetçe sözleşme ve müteahhit performansına
ilişkin risk bilgisi, Yetki Veren ile Yetkilendirilen arasında mübadele
edilecektir. DKG Yetkilendirme Uygulama Planı, bu bilginin mübadele edileceği
yöntemleri tanımlayacaktır.
O) Yetki Veren ile müteahhit arasında
kalite güvenceye ilişkin her tür yazışmalar, Yetkilendirilen aracılığıyla
gönderilecektir. Yetkilendirilen, Yetki Veren’in isteği üzerine, belirli bir
kalite güvence talebi ile ilgili DKG raporlarının kopyalarını veya kayıtlarını
sağlayacaktır.
P) Sipariş veren hükümet, sözleşme yorumları
ve yürürlük işlemleri üzerinde nihaî yetkiye sahiptir ve tahsis edilen DKG
desteği irtibat bürosuna makul bir zaman içerisinde bu tür konular hakkında
bilgi verecektir.
Q) Yetkilendirilen, müteahhitçe yapılacak
sapma veya feragat talebini; bu tür talebin güvenliği, güvenilirliği, idame
edilebilirliği, karşılıklı değiştirilebilirliği, depolama ömrünü, performansı
veya maliyeti etkilemedikçe, onaylamak üzere, yetkilendirilmelidir. Bu yetki,
DKG talebi üzerinde açık bir şekilde belirtilecektir. Talepte bulunulması
üzerine, Yetkilendirilen, kendisi tarafından onaylanan sapma veya feragat
talebini kayıt için Yetki Veren’e gönderecektir. Yetkilendirilen, kendisi
tarafından işlem yapılmayan sapma veya feragat talebini, işlem için Yetki
Veren’e gönderecektir. Bu taleplerin formatı, sözleşmede veya DKG Yetkilendirme
Uygulama Planında belirtilecektir.
R) Yetki Veren, DKG destek çalışmalarının
gidişatı ile ilgili olarak, bazı sözleşme konularına Yetkilendirilen’in iştirak
etmesini talep edebilir. Sözleşmede müsaade edilen bu tür faaliyetlerde
Yetkilendirilen’in istenilen katılımı ve rolü, DKG hizmeti için yapılan talepte
açık bir şekilde belirtilecektir. Eğer Yetkilendirilen, bu tür hizmetlerin
normal DKGfaaliyetleri dışında olduğunu değerlendirirse, bu hizmetleri
sağlamayı reddedebilir. Bu tür sapmalar DKG bildirim formunda belirtilecektir.
S)Siparişin herhangi bir safhasında,
Yetkilendirilen DKG destek hizmetini vermeyi sürdüremezse, ivedi olarak konu
hakkında Yetki Veren’e bilgi verecektir. Bildiriye izin veren durumlar
aşağıdakileri kapsayacak, ancak bunlarla sınırlı olmayacaktır :
1. Müteahhidin kalite sistemi veya
ürünündeki kusurlar,
2. Büyük önemi olduğu düşünülen olaylar,
veya
3. Büyük gecikmelere neden olabileceği
düşünülen hatalar.
T)Yetki Veren ve Yetkilendirilen, DKG
Yetkilendirme Uygulama Planındaki bu tür bildirinin formatları için karşılıklı
olarak mutabakata varacaklardır. Bildirim, asgarî olarak, aşağıdakileri
kapsayacaktır :
1. Sözleşme ve/veya sipariş numarası,
2. Tedarikçi,
3. Uygun olmayan durumlara ilişkin
uygulanan sözleşme hükümlerini de içine alacak şekilde tatmin edici olmayan
durumların bildirilmesi,
4. Yetkilendirilen’in imzası ve tarih.
V. SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLER :
Bu Anlaşmadaki hiç bir şey, müteahhidin
sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini azaltmayacaktır. Bu Anlaşma çerçevesinde
diğer Hükümet namına faaliyette bulunan Hükümete, onun çalışanlarına veya bağlı
birimlerine hiç bir sorumluluk yüklenmeyecektir. Teslimattan sonra tespit
edilmiş olan kusurlu mal veya hizmetler için Yetkilendirilen, bu kusurların
araştırılmasında Yetki Veren’e yardım edecektir.
VI. BİLGİNİN GÜVENLİĞİ VE KORUNMASI :
A) Aksi emredilmedikçe veya
belirtilmedikçe, bu Andlaşmanın uygulama sürecinde üretilen veya elde edilen
bilgiler tasnif dışı olarak değerlendirilecek, ancak bu bilgiler, sadece
Hükümetin resmî kullanımına açık olacaktır. Yasaların yetki verdiği ölçüde, bu
tür bilgiler gizlilik içinde Hükümetler tarafından mübadele edilecek ve
yetkisiz erişimlere karşı uygun korumayı sağlayacak şekilde muhafaza
edilecektir.
B)Bu Anlaşmanın koşulları altında mübadele
edilen gizlilik dereceli her bilgi, veri veya malzeme, 21 Mart 1986 tarihli
Türkiye ile ABD Cumhuriyeti Arasında Askerî Bilgilerin Genel Güvenliği
Anlaşması ve 14 Temmuz 1986 tarihli Türkiye ile ABD Cumhuriyeti arasında Sanayi
Güvenliği Anlaşması’na göre korunacaktır.
C)Gerekli korumayı sağlamaya yardım etmek
amacıyla, her Hükümet; kaynak ülkeyi, gizlilik derecesini, gönderme şartlarını
ve bilgilerin bu Anlaşma ile ilgili olduğunu gösteren bir dipnot ile, diğer
tarafa göndereceği gizlilik dereceli bilgileri işaretleyecektir.
D) Diğer Hükümetin bu tür bilgi ifşasına
rızası olmadığı takdirde, her Hükümet, yasal tedbirler çerçevesinde ifşadan
muaf olan ve bu Anlaşma kapsamında gizlilik içerisinde mübadele edilen bilgi ve
verilerin muhafazası için mümkün tüm yasal önlemleri alacaktır.
E) Bu Anlaşmanın sona erdirilmesi veya
sona ermesi durumunda bu Maddenin hükümleri uygulanmaya devam edecektir.
VII. MASRAFLAR :
Genel karşılıklılığın sürdürüldüğünün
temin edilmesi amacıyla, 3 yıllık aralıklardan az olmamak koşuluyla, mübadele
edilen hizmetlerin ortak olarak gözden geçirilmesine tâbi olacak şekilde, bu
karşılıklı Anlaşma kapsamında sağlanan DKG hizmetleri ücretsiz olarak yerine
getirilecektir. Bu tür gözden geçirmelerin her biri, sağlanan DKG hizmetlerinin
kalitesini de içerecektir. Şayet, bu tür incelemeler sonucunda herhangi bir
Hükümet, bu hizmetler için ücret alınmasının gerekli olduğuna karar verirse,
Bölüm IX’a uygun olarak en az oniki ay önceden bildirilmesinden sonra masraflar
tarh edilebilir.
VIII. GÖZDEN GEÇİRME VE REVİZYON :
Bu Anlaşma, uygulamaların arzu edilip
edilmediğini belirlemek ve Anlaşmayı gerekli oldukça revize etmek için, her üç
yıldan az olmamak kaydıyla gözden geçirilecektir. Merkezî kontrol noktalarına
ilişkin adres değişikliği gibi küçük değişiklikler, bu Anlaşmanın
düzeltilmesini gerekli kılmayacaktır. Bu Anlaşma tekrar gözden geçirilene
kadar, mevcut adresler, DKG Yetkilendirme Uygulama Planında idame ettirilecektir.
IX. YÜRÜRLÜK SÜRESİ VE SONA ERDİRME :
A) Bu Anlaşma, son imza tarihinde
yürürlüğe girecek ve imzalanmasını müteakip 5 yıl yürürlükte kalacaktır.
Hükümetler tarafından aksi kararlaştırılmadıkça, yürürlük süresi otomatik
olarak diğer beş yıllık dönem için uzayacaktır.
B) Herhangi bir şekilde, hükümetlerden
biri bu Anlaşmanın sona erdirilmesinin gerekli olduğunu değerlendirirse, sona
erdirmenin yürürlüğe gireceği tarihten 12 ay önce diğer hükümete bu niyetini
yazılı olarak bildirecektir.
C)Başka bir karar alınmamış ise;
taraflardan biri bu Anlaşmayı sonlandırırsa, DKG hizmetleri, bu Anlaşma
gereğince sağlanan DKG desteğine tâbi sözleşmeler için, sözleşme tamamlanıncaya
kadar devam edecektir.
D)Bu Anlaşmanın yorumu veya uygulaması ile
ilgili herhangi bir anlaşmazlık, iki Taraf arasında görüşmeler yoluyla
çözülecek ve çözüm için uluslar arası mahkemeye veya üçüncü tarafa
başvurulmayacaktır.
Bu koşullar altında, ilgili Hükümetleri
tarafından tam olarak yetkilendirilmiş bulunan imza sahipleri, bu Anlaşmayı hem
Türkçe ve İngilizce imzalamışlardır.Farklı dillerdeki metinler arasında bir
anlaşmazlık olduğunda, İngilizce metin hüküm süren metin olacaktır.
|
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ |
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ |
|
|
HÜKÜMETİ ADINA |
HÜKÜMETİ ADINA |
|
|
İsim : S. Işık
KOŞANER |
İsim :David R.
OLIVER |
|
|
Korgeneral |
|
|
|
Unvan :Millî Savunma Bakanlığı Müsteşarı |
Unvan : Savunma Bakanlığı Müsteşarı |
|
|
|
(Tedarik, Teknoloji ve Lojistik) |
|
|
Tarih :March 12, 2001 |
Tarih :Feb 14, 2001 |
|
|
Yer :Ankara |
Yer :Washington, DC |