Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

T.B.M.M. (S. Sayısı : 219)

 

Türkiye  Cumhuriyeti  Hükümeti  ile  Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ve Dışişleri Komisyonu Raporu (1/476)

 

                                                  

Not : Tasarı, Başkanlıkça Millî Savunma ve Dışişleri Komisyonlarına havale edilmiştir.

 

                         T.C.

            Başbakanlık                13.1.2003

Kanunlar ve Kararlar

    Genel Müdürlüğü

Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.

Gereğini arz ederim.

                                   Abdullah Gül

                                       Başbakan

 

LİSTE

Esas No.                   Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :

1/262          Türkiye Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/266          Dünya Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/267          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/269          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/270          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/273 Uluslararası Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/274          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki  Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/283          Türkiye Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/286          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında  Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/290 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/293          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/300          Batı Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/308          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/312          Türkiye Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/319          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/327          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/420          Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/446          Köy Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/489          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/508          Bir Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı

1/511          Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/530          Türkiye Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/541          Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/542          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/555 İzmirGaz ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı

1/557 Taşınmaz Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/559          Devlet Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun Tasarısı

1/560          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/561          Eski Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı

1/565 Kaçakçılığın Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/568 Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/569 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/570          Kimlik Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/571 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/572 Jandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı

1/573          Uzman Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/579          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/591          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/598 Akdeniz’de Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/600          Su Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/605          Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/613          Ev Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/626          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/648          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/649          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/653          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/654          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/655          Özel Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/665 TürkiyeCumhuriyeti Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/666          Türkiye Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/667          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/671          Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/680          Devlet Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı

1/683          Türkiye Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/687          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/688          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/732          Telsiz Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı

1/735          Türkiye Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/746          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/749 Karayolu Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/750          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/761 Birleşmiş Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/766          Eşyanın Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/771          Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/778          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/783 Emniyet Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/785 Vatandaşlık Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/786          Kişi Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/787          Ahvali Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/788          Yaşam Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/799          Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/802          Türkiye Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/803          Türk Polis Teşkilâtını Güçlendirme Vakfı Kanunu Tasarısı

1/804          İçişleri Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı

1/810          Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/813          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/815          Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/827          Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/829          Türkiye Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/830          Türkiye Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/831 Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/833          Türkiye Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/834 Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı

1/852          Nüfus Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı

1/853          Avrupa Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/855          Türkiye Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/867          Türkiye Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/868          Türkiye Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/871          1990 Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/872          Türkiye Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/877 Uydular Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/881         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/890 Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/894         Çocuk Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/909         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/910         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî, Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/911         Türkiye Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/915         Biyoloji ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması Sözleşmesi: İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/916 Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/917         190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/918         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/924         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/925         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/926         Dünya Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/929 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/933         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna İlişkin Kanun Tasarısı

1/947         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/954 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı

1/957         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/958         Türk Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı

1/959         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/962         Türkiye Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/964         Türkiye Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/967         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/969         Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/974         Anti-Personel Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/977 Çocukların Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/982         Eşyanın Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/983         Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/984         Türkiye Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/985         Türkiye Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/989         Marka Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/991 Endüstriyel Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/992          Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/993          Gemi Adamlarının Hastalanması, Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/996          Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1006        Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1007        İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1008        Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1013        Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1017        Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1018        Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1019        Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1020        Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1022        Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1023        Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1027        Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1028        Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1029        Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1033        Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı

1/1038        Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1039        Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

1/1040        Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı

 

                                    T.C.

            Başbakanlık                               

Kanunlar ve Kararlar

Genel Müdürlüğü              12.11.2001

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-373/5284

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 19.10.2001 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                                   Bülent Ecevit

                                       Başbakan

GEREKÇE

STANAG 4107; savunma mal ve hizmetlerinin tedariki aşamasında, herhangi bir NATO Organizasyonu ya da NATO üyesi ülkenin talep etmesi halinde, üretici durumundaki NATO ülkesinin yetkili makamı tarafından icra edilecek olan kalite güvence faaliyetlerine ilişkin esasların ve prosedürlerin belirlenmesi, ayrıca bu konudaki Müttefik Kalite Güvence Yayınları (AQAP) uygulamalarının geliştirilmesi, standardizasyonu ve güncelleştirilmesi amacıyla NATO üyesi ülkelerin ortak olarak onaylamış oldukları bir Standardizasyon Anlaşmasıdır.

STANAG 4107 Anlaşmasında ABD’nin bir çekincesi mevcuttur. Ancak ikili bir anlaşma yapılması halinde, ABDtarafından bu hizmetler ücretsiz olarak yapılmaktadır.

ABDile olan ticarî ilişkilerin yoğunluğu ve Türk Savunma Sanayii’nin belirli bir seviyeye geldiği göz önüne alındığında, böyle bir anlaşma yapılmasının büyük yarar sağlayacağı sonucuna varılmış ve bu nedenle Türkiye ile ABD arasında STANAG 4107 kapsamında “Karşılıklı Kalite Güvence Faaliyetlerine İlişkin Anlaşma” imzalanmıştır.

Bu anlaşmanın yürürlüğe girmesi ile, ABD’den tedarik edilecek savunma malzeme ve hizmetlerine ilişkin, özel durumlar dışında karşıklı olarak “kalite güvence” faaliyetleri için herhangi bir ücret ödenmeyecektir.

Böyle bir anlaşma imzalanmasının, her anlamda Türkiye’nin lehine olduğu, ayrıca Türkiye’nin de gelişmiş Batı ülkeleri ve ABD ile eşdeğer düzeyde Kalite Yönetim prensiplerini uygulayan ve talep eden ülkeler arasında olduğunun kanıtlanması açısından önem arzettiği değerlendirilmektedir.

 

Dışişleri Komisyonu Raporu

Türkiye Büyük Millet Meclisi

           Dışişleri Komisyonu 7.7.2003

Esas No. : 1/476

Karar No. : 108

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı, Komisyonumuzun 3 Temmuz 2003 tarihli 17 nci toplantısında Dışişleri Bakanlığı ve Millî Savunma Bakanlığı temsilcileri ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı yetkililerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.

Savunma mal ve hizmetlerinin tedariki aşamasında, herhangi bir NATO organizasyonu veya NATO üyesi ülkenin talep etmesi halinde üretici durumundaki NATO ülkesinin yetkili makamı tarafından icra edilecek olan kalite güvence faaliyetlerine ilişkin esas ve prosedürlerin belirlenmesi, Müttefik Kalite Güvence Yayınları uygulamalarının geliştirilmesi, standardizasyonu ve güncelleştirilmesi amacıyla hazırlanan STANAG 4107 Anlaşmasında ABD'nin çekincesi vardır.

         ABD'den tedarik edilecek savunma malzeme ve hizmetlerine ilişkin, özel durumlar dışında karşılıklı olarak "kalite güvence" faaliyetleri için herhangi bir ücret ödenmemesini öngören Anlaşma, Komisyonumuzca benimsenmiş ve Tasarı aynen kabul edilmiştir.

    Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.

                       

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

Mehmet Dülger

Emin Şirin

Eyyüp Sanay

 

Antalya

İstanbul

Ankara

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Hüseyin Kansu

Mehmet Özyol

Mehmet Güner

 

İstanbul

Adıyaman

Bolu

 

Üye

Üye

Üye

 

Mustafa Dündar

V. Haşim Oral

Abdülbaki Türkoğlu

 

Bursa

Denizli

Elazığ

 

Üye

Üye

Üye

 

Mehmet Eraslan

Halil Akyüz

Mehmet B. Denizolgun

 

Hatay

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Şükrü Mustafa Elekdağ

Onur Öymen

Fikret Ünlü

 

İstanbul

İstanbul

Karaman

 

Üye

Üye

Üye

 

Ufuk Özkan

Hasan Ören

Nihat Eri

 

Manisa

Manisa

Mardin

 

Üye

Üye

 

 

Süleyman Gündüz

A. Müfit Yetkin

 

 

Sakarya

Şanlıurfa

 

 

 HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ HÜKÜMETİ ARASINDA KARŞILIKLI KALİTE GÜVENCE HİZMETLERİNE İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMA-SININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİRKANUN TASARISI

 

MADDE 1. – Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti adına 12 Mart 2001 tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşma”nın onaylanması uygun bulunmuştur.

MADDE 2. – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

 

MADDE 3. – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ HÜKÜMETİ ARASINDA KARŞILIKLI KALİTE GÜVENCE HİZMETLERİNE İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMA-SININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI

 

MADDE 1. – Tasarının 1 inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2. – Tasarının 2 nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. – Tasarının 3 üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

 

               

Bülent Ecevit

 

 

 

Başbakan

 

 

 

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

D. Bahçeli

H. H. Özkan

M. Yılmaz

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

K. Derviş

Prof. Dr. T. Toskay

M. Keçeciler

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı V.

Devlet Bakanı

 

Prof. Dr. Ş. S. Gürel

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

N. Arseven

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

M. Yılmaz

Prof. Dr. R. Mirzaoğlu

Dr. Y. Karakoyunlu

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

H. Gemici

Prof. Dr. Ş.Üşenmez

E. S. Gaydalı

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

F. Ünlü

Prof. Dr. A. Çay

R. Önal

 

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

 

Prof. Dr. H. S. Türk

S. Çakmakoğlu

R. K. Yücelen

 

Dışişleri Bakanı

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

 

İ. Cem

S. Oral

M. Bostancıoğlu

 

Bayındırlık ve İskân Bakanı

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı

 

Prof. Dr. A. Akcan

Doç. Dr. O. Durmuş

O. Vural

 

Tarım ve Köyişleri Bakanı

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

 

Prof. Dr. H. Y. Gökalp

Y. Okuyan

A. K. Tanrıkulu

 

En. ve Tab. Kay. Bakanı

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı

 

Z. Çakan

M. İ. Talay

M. Taşar

 

Orman Bakanı

Çevre Bakanı

 

 

Prof. Dr. N. Çağan

F. Aytekin

 

 

 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ HÜKÜMETİ

ARASINDA

KARŞILIKLI KALİTE GÜVENCE HİZMETLERİNE

İLİŞKİN ANLAŞMA

 

 

I. ÖNSÖZ

A) Bu Anlaşma Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve ABD Hükümetinin (bundan sonra “Hükümetler” olarak anılacaktır), tedarik şekli ne olursa olsun, savunma malzemeleri ve hizmetlerinin tedariki için birbirlerine karşılıklı olarak Devlet Kalite Güvence (DKG) hizmetlerini sağlamaları için gerekli olan yükümlülükleri, şartları ve prosedürleri belirler. Bu gibi DKG hizmetleri, Hükümetlerin kanunlarına uygun olarak kabul edebilecekleri, belirli bir esasa göre oluşturulmuş ve belgelenmiş yönergeler, düzenlemeler ve prosedürlere göre ücretsiz icra edilecektir. Bu Anlaşmanın amacı, bu Anlaşma kapsamında hareket edildiğinde, mümkün olan en etkin ve yeterli DKG hizmetlerini kullanmak için her bir katılımcı hükümetin yeterli olduğunu garanti etmektir. Bu Anlaşma; imza tarihini müteakip uygulanacak ve uygulama tarihi bu Anlaşmanın yürürlük tarihinde veya daha sonra olan yeni Yabancı Askerî Alımlar (FMS) fonları ve ticarî kontratlar için uygulanabilir olacaktır.

B) Bu Anlaşmanın bazı diğer şartlarına rağmen, eğer Hükümetlerin katıldığı bir uluslararası işbirliği projesi altında DKG desteği için özel düzenlemeler yapılmışsa, bu düzenlemeler bu Anlaşmadan daha üstün olacaktır.

II. GENEL KAPSAM VE TANIMLAR

A) Tarafların bu Anlaşma kapsamındaki yükümlülükleri, bu gibi amaçlar için kaynakların mevcudiyetine bağlıdır.

B) DKG ücretsiz olarak Yetki Veren’e sağlanırken, DKG desteği için sarf edilen malzemelere ilişkin harcamalar, kontrat yapan taraflarca karşılanacaktır. Yetki alan tarafından normalin dışında ağır maliyetlere maruz kalınması durumunda, uygun maliyetler karşılıklı olarak görüşülebilir.

C) Aşağıdaki tanımlar bu Anlaşma için uygulanır :

1. Yetki Veren : Ev sahibi hükümetten DKG desteği talebinde bulunan sipariş veren ülke tarafından yetkilendirilmiş temsilci.

2. Yetki Alan : DKG hizmetinin sipariş veren ülke namına icra edildiğini garanti altına almak amacıyla ev sahibi ülke tarafından yetkilendirilmiş temsilci.

3. Devlet Kalite Güvencesi (DKG) : Belirlenmiş millî makamlarca, kaliteye ilişkin sözleşme isteklerinin karşılanacağı güvenin oluşturulacağı prosesler.

D) Referans verilen doküman (en son güncel baskıları) :

1. NATO STANDARDİZASYON ANLAŞMASI (STANAG) 4107 – Devlet Kalite Güvencesinin Karşılıklı Kabulü ve Müttefik Kalite Güvence Yayınlarının Kullanımı.

2. Müttefik Kalite Güvence Yayını (AQAP) 170 - Devlet Kalite Güvence Yetkilendirmesi İçin Kılavuz.

E) Bu Anlaşma kapsamındaki DKG hizmetine ilişkin talepler, normal olarak, sözleşmeye ilişkin mal ve hizmetlerin alınmasını müteakip, kalitesinin tatmin edici bir düzeyde doğrulanamadığı veya kaynağında DKG hizmeti verilmesinin zorunlu olduğu durumlar ile sınırlıdır.

F) ABDYabancı Askerî Satışlar (FMS) Programı çerçevesinde Türkiye’nin ABD’den yapacağı alımlar, ABDSilâhlı Kuvvetleri İhracat Kontrol Kanunu ve ilgili düzenlemeler, politikalar ve prosedürlere uygun olacaktır. Normal olarak, bu gibi FMSsiparişleri, ABDSavunma Bakanlığının kendi kullanımı için uyguladığı tedarik prosedürüne benzer bir şekilde aynı DKGdesteğini gerektirecektir.

G) Savunma ürünlerinin direkt tedariki gibi, ABD ya da Türk Hükümetlerince yapılacak tüm diğer sözleşmeler için, sipariş veren ülke, AQAP-170’e dayalı olarak, uygun olan herhangi bir DKGhizmetinin sağlanmasını ev sahibi ülkeden talep edebilir.

H) DKG desteği talep edileceği zaman, sipariş veren hükümet aşağıdakileri güvence altına alır :

1. Evsahibi hükümet için, sipariş veren hükümet adına DKG temsilcisi gibi hareket etmek için şartların yerine getirildiğini,

2. Gerekli görüldüğünde, DKG işleminin yerine getirilmesi için, ev sahibi ülkenin DKG temsilcilerinin, müteahhit firmanın tesislerine ve kayıtlarına nüfuz etme ve kullanma yetkisinin verildiğini,

3. Sözleşmenin makul kalite istekleri o sözleşmenin bir bölümüdür. Hükümetlerin, Müttefik Kalite Güvence Yayınları (AQAPs) dışındaki sözleşme kalite güvence dokümanlarını, standartlarını veya modellerini (örneğin; ISO 9000 standartları) kullanabileceğini.

I) Ev sahibi ülke, üçüncü bir ülkedeki alt müteahhit tesislerinde DKG desteğinin gerekli olduğuna inanıyorsa, sipariş veren hükümeti bilgilendirecektir. Sipariş veren hükümet, üçüncü ülkedeki DKG desteğinden sorumlu olacaktır.

J) Her bir hükümet, DKG desteği için, diğer hükümetin temas noktası vasıtasıyla tüm talepleri alacak bir merkezi kontrol noktasını/noktalarını tesis edecek ve tanımlayacaktır :

1. Türkiye’nin sağlayacağı DKG hizmeti için, ABD’nin talepleri;

Savunma Lojistik Teşkilâtı-DCMCI

DCMC Güney Avrupa-İsrail

DCMDI-GGI Dikkatine

APO AE 09830-7228

vasıtasıyla,

Millî Savunma Bakanlığı

Teknik Hizmetler Dairesi Başkanlığı

Bakanlıklar Ankara Türkiye

adresine gönderilecektir.

2. ABD’nin sağlayacağı DKG hizmeti için, Türkiye’nin talepleri;

a) Millî Savunma Bakanlığı

Tlf.

:

+90-312-402 52 71

    Teknik Hizmetler Dairesi Başkanlığı

Faks

:

+90-312-417 54 88

    Bakanlıklar Ankara Türkiye

 

 

 

b) Millî Savunma Bakanlığı

Tlf.

:

+90-312-402 32 23

    Dış Tedarik Dairesi Başkanlığı

Faks

:

+90-312-417 73 42

    Bakanlıklar Ankara Türkiye

 

 

 

c) Millî Savunma Bakanlığı

Tlf.

:

+90-312-417 23 27

    Savunma Sanayi Müsteşarlığı

Faks

:

+90-312-417 32 66

    06100 Bahçelievler Ankara Türkiye

 

 

 

d) Washington Silâhlı Kuvvetler Ataşeliği

Tlf.

:

+1-202-612 67 72

 

Faks

:

+1-202-238 06 23

e) Kara Kuvvetleri Lojistik Komutanlığı

Tlf.

:

+90-312-222 63 20

 

Faks

:

+90-312-342 20 31

f) Hava Kuvvetleri Lojistik Komutanlığı

Tlf.

:

+90-312-244 63 76

 

Faks

:

+90-312-249 10 66

vasıtasıyla,

 

 

 

Savunma Bakanlığı Sözleşme Yönetim Teşkilâtı

 

 

 

Savunma Bakanlığı Merkezî Kontrol Noktası

 

 

 

DCMA-FBFR Dikkatine

 

 

 

8725 John J. Kingman Road

 

 

 

Suite 4539

 

 

 

Fort Belvoir, VA 22060-6221

 

 

 

ABD

 

 

 

adresine gönderilecektir.

 

 

 

 

K) Her bir merkezî kontrol noktası, talep edilen DKG desteğini uygun millî teşkilâtı tarafından gerçekleştirmek için düzenlemelerden sorumlu olacaktır. Her bir hükümetin merkezî kontrol noktası, kalite güvence desteği isteklerinin uygun ve gerekli olduğunun sağlanmasına yardımcı olmak amacıyla, mevcut DKG uygulamalarının ve kaynakların durumu hakkında karşı temas noktasını sürekli bilgilendirmek için çaba gösterecektir. Her bir hükümetin temas noktası, sözleşme kalite güvence istekleri ile ilgili olarak, diğer merkezî kontrol noktasına danışacak ve istendiğinde, DKG desteği isteklerine açıklık getirecektir.

L) Sipariş veren hükümet, kendi yerel temsilcileri vasıtası ile, ev sahibi ülkeye yetki verilmeyen DKGfonksiyonları da dahil, sözleşmenin idaresine ilişkin gerekli diğer fonksiyonları (örneğin, devlet malının takibi gibi) icra edebilir. Bu seçim yapılırsa, sipariş veren hükümet, iş dublikasyonundan kaçınmak için ev sahibi hükümeti bilgilendirmelidir ki, aksi takdirde, bu faaliyetler ev sahibi hükümet tarafından da yerine getirilmiş olabilir. Ev sahibi ve sipariş veren hükümetin temsilcileri arasındaki çalışma ilişkilerini tanımlayan görev talimatları, takım çalışması ruhuna uygun olarak oluşturulacaktır. Görev talimatları, Kalite Güvence Yetkilendirme Uygulama Planına eklenecektir.

M) Sipariş veren hükümetin temsilcilerinin, ev sahibi hükümetin sınırları içerisindeki bir bölgede olan müteahhit firma tesislerine yapacağı ziyaretler, bu ziyaretlere eşlik etme hakkına sahip olan ev sahibi hükümet ile koordine edilecektir. Sözleşmede yetkilendirilebileceği gibi; sipariş veren hükümetin kendi müteahhitlerine, alt müteahhitlerine ve onların kayıtlarına erişim, bu Anlaşmanın hükümlerince herhangi bir şekilde bozulmayacak ve etkilenmeyecektir.

III. DKG YETKİLENDİRME UYGULAMA PLANI

Bu Anlaşmanın şartlarının uygulanması için, üzerinde karşılıklı olarak anlaşmaya varılmış bir DKG Yetkilendirme Uygulama Planı, her iki ülkenin millî yetkilileri tarafından geliştirilecektir. Plan, detaylı olarak, hali hazırdaki DKG yetkilendirme prosedürünü ve formlar, sorumluluklar, haberleşmeler, problem çözümleri, kayıtlar, risk değerlendirme geri beslemesi, denetim planları vb. yetkilendirme isteklerine ilişkin özel bilgileri tanımlayacaktır. Bu Plan, Anlaşmanın niyetinin hakkıyla uygulandığını garanti etmek amacıyla, gerektiğinde her yıl yeniden incelenecek ve modifiye edilecektir.

IV. PROSEDÜRLER

A)DKG hizmetleri için talepler, Yetki Veren ve Yetkilendirilen tarafından mutabakata varılmış bir formatta STANAG 4107 ve AQAP-170’e uygun olarak yapılacaktır. Taleplerin elektronik transferi teşvik edilecek ve varsa e-posta adresleri, DKGYetkilendirme Uygulama Planında verilecektir. Kullanılacak olan özel formlar ve yetkilendirme işlemleri, DKGYetkilendirme Uygulama Planında yer aldığı şekilde olacaktır. Her talep, en az aşağıdakileri içerecektir :

1. Bu Anlaşmaya atıf yapılması;

2. Uygun sözleşme belgesi;

3. Sözleşmeye ilişkin Kalite Güvence isteği (örneğin; şartname veya standart);

4. Minimum DKGhizmeti faaliyetlerinin veya talep edilen görevlerin bir listesi;

5. Yapılan işle ilgili teknik haberleşme için, Yetki Veren’e ilaveten, herhangi birine bildirilecek ise, DKGdesteği talebi gönderilecek makamı tanımlamalıdır.

6. DKG Yetkilendirme Uygulama Planında aksi karşılıklı olarak kararlaştırılmadıkça, DKG isteği, uygulanabilir sözleşme belgesi, buna yapılacak değişiklikler veya ilaveler ve ilgili teknik veriler ile birlikte olacaktır;

7. DKG’den sonra ürünün verilme metodu, ve

8. DKG Yetkilendirme Uygulama Planında tanımlandığı şekilde DKG Yerine Getirme/Tamamlama Bildirisinin boş kopyası. (örneğin; AQAP-170’in Ek-F’sine uygun olarak Uygunluk Belgesi)

9. Yetki Veren’in adres, telefon, faks, e-posta vb. bilgileri.

B) Yetkilendirilen ile müzakereden sonra, Yetki Veren, sözleşmenin yerine getirilmesi esnasında, DKG desteği talebini modifiye edebilir.

C) Ev sahibi ülkeye DKG yetkisi verilmeden önce, her sözleşme ile ilgili olarak Yetki Veren tarafından risk değerlendirmesi yapılacaktır. DKGiçin her bir talep, tanımlanan riskleri azaltmak için Ev Sahibi Hükümet tarafından yapılması istenilen DKG fonksiyonlarını ve görevleri tanımlayacaktır. Her bir DKG talebi ile birlikte risk değerlendirmesinin bir kopyası da gönderilecektir.

D)DKG için talebin alınması üzerine, Yetkilendirilen, yetkilendirmenin alınması ve müteahhitlerin geçmiş performansına dayalı olarak, yapılacak olan denetim faaliyetini detaylandıran bir DKGdenetim planı geliştirecektir. Talep üzerine, Yetkilendirilen, DKGdenetin planının bir kopyasını Yetki Veren’e gönderecektir.

E) DKG desteği için talebin alınmasından sonraki 45 gün içinde, Yetkilendirilen, DKGYetkilendirme Uygulama Planında mutabakata varılan bir formatta, talebin resmen alındığını teyid edecek ve Yetki Veren’e bildirecektir. Bu resmî teyid ile birlikte, Yetkilendirilen, aşağıdaki şıklardan birisini de seçecektir :

1. Yapılan talebin, sınırlama olmaksızın kabulü,

2. Yazılı olarak bildirilmek koşuluyla talebin sınırlı olarak kabulü, veya

3. Yazılı olarak açıklanan gerekçeler ile söz konusu talebin reddi.

F) Yetkilendirmenin reddi, sadece istisnaî durumlara ilişkin ve özel durumlarla sınırlı olacaktır. Bir DKG talebinde istenilen faaliyetler, Ev Sahibi Hükümetin mevcut teknik kabiliyetinin veya kaynak kapasitesinin üzerindeki fonksiyonları içeriyorsa, Yetkilendirilen derhal Yetki Veren’i bilgilendirecektir. Bu gibi durumlarda, Yetki Veren, ilgili fonksiyonların yerine getirilmesi için başka düzenlemeler yapacaktır. Yetki Veren tarafından talep edilen herhangi bir DKG faaliyeti, ev sahibi hükümetin kabiliyetinin ve kapasitesinin üzerinde ise, Yetkilendirilen, Yetki Veren’in yazılı izni olmaksızın bu gibi fonksiyonları yerine getirmek için ihtiyaç duyulan kaynakları tedarik etmeyecektir.

G) Yetkilendirme ile uygun ve makul DKG hizmetinin talep edildiğinin güvence altına alınması amacıyla, risk değerlendirmesine ve Yetkilendirilen’in müteahhitlerin mevcut veya geçmişteki performansı hakkındaki bilgisine dayalı olarak, Yetkilendirilen DKG taleplerinin aşırıya kaçtığı veya yetersiz olduğunu değerlendirdiğinde, durumu teyid formu ile Yetki Veren’e, bildirecektir. DKG talebinin belirlenmesinde nihaî makam, Yetki Veren’dir.

H) DKG Yetkilendirme Uygulama Planı, tespit edilmiş olan Yetkilendirme kabul onayı süresi  içerisinde mümkün olmayacak, beklemekte olan ve acil DKG denetim faaliyetlerini gerektiren durumlara izin verecektir. Bu türden acil DKG taleplerinin kabul ya da reddi, Yetkilendirilen’in inisiyatifinde olacaktır.

I) Bir DKG desteği talebinin kabulü üzerine, Yetkilendirilen, yürürlükteki millî prosedürlere uygun olarak, talep edilen denetim faaliyetlerini tamamlamak için bir kalite güvence programı uygulayacaktır. Yetki Veren ve Yetkilendirilen, talep edilen DKG desteği için istekleri karşılıklı olarak belirleyebilirler.

J) Sipariş veren hükümet, talep edilen DKG’yi kimin icra edeceğini, müteahhidine bildirecektir ya da bu husus sözleşmede belirtilecektir.

K) Yetkilendirilen, DKG talebinde belirtilen formatta her bir parti, kafile ve/veya sevkiyatta yapılmış olan DKG hizmeti hakkında Yetki Veren’e bilgi verecektir. DKG Performans/Tamamlama Onay Formu, talep edilmişse, bu DKGtalebinde belirtilmelidir. Onay Formu, Yetki Veren ve Yetkilendirilen tarafından DKG Yetkilendirme Uygulama Planında mutabık kalınmış formatta olacaktır. Talep edilmesi halinde Onay Formunun boş bir kopyası, DKG talebi ile birlikte Yetkilendirilen’e sağlanacaktır.Onay Formu, ilgili malzeme veya teçhizat teslim edilmek için hazır oluncaya kadar, Yetkilendirilen tarafından imzalanmayacaktır. DKG Performans/Tamamlama hakkındaki onay formu asgarî olarak aşağıdakileri kapsamalıdır :

1. Hükümet DKG hizmetlerine tâbi olan malzemeleri ve/veya hizmetleri beyan eden bildiri;

2. Sözleşme numarası ve/veya sipariş numarası ve tarihi;

3. Tedarikçi ve tedarikçi tarafından oluşturulan sevkiyat numarası;

4. Sözleşme program bilgisi (sözleşme satır madde numarası, stok/parça numarası ve ismi, malzeme miktarı), ve

5. Yetkilendirilen’in ismi ve imzası ile imza tarihi.

L) Yetkilendirilen, DKG talebini desteklemek için yürütülen bütün DKG denetim faaliyetlerinin kayıtlarını tutacaktır. Kayıtların saklanması ile ilgili belirli ayrıntılar (örneğin; saklama zamanı uzunluğu), DKG Yetkilendirme Uygulama Planında belirtilecektir. DKG denetim kayıtları, talep üzerine Yetki Veren’e gönderilecektir.

M) Yetkilendirilen ile Yetki Veren’in hem yazılı hem de sözlü olarak direkt iletişimi teşvik edilir. Yazılı haberleşmeler, şartlara uygun olarak, mümkün olan en geçerli ve etkin araçlarla gönderilecektir.

N)Belirli bir DKG talebi için, DKG denetim faaliyetlerinin yürütüldüğü müddetçe sözleşme ve müteahhit performansına ilişkin risk bilgisi, Yetki Veren ile Yetkilendirilen arasında mübadele edilecektir. DKG Yetkilendirme Uygulama Planı, bu bilginin mübadele edileceği yöntemleri tanımlayacaktır.

O) Yetki Veren ile müteahhit arasında kalite güvenceye ilişkin her tür yazışmalar, Yetkilendirilen aracılığıyla gönderilecektir. Yetkilendirilen, Yetki Veren’in isteği üzerine, belirli bir kalite güvence talebi ile ilgili DKG raporlarının kopyalarını veya kayıtlarını sağlayacaktır.

P) Sipariş veren hükümet, sözleşme yorumları ve yürürlük işlemleri üzerinde nihaî yetkiye sahiptir ve tahsis edilen DKG desteği irtibat bürosuna makul bir zaman içerisinde bu tür konular hakkında bilgi verecektir.

Q) Yetkilendirilen, müteahhitçe yapılacak sapma veya feragat talebini; bu tür talebin güvenliği, güvenilirliği, idame edilebilirliği, karşılıklı değiştirilebilirliği, depolama ömrünü, performansı veya maliyeti etkilemedikçe, onaylamak üzere, yetkilendirilmelidir. Bu yetki, DKG talebi üzerinde açık bir şekilde belirtilecektir. Talepte bulunulması üzerine, Yetkilendirilen, kendisi tarafından onaylanan sapma veya feragat talebini kayıt için Yetki Veren’e gönderecektir. Yetkilendirilen, kendisi tarafından işlem yapılmayan sapma veya feragat talebini, işlem için Yetki Veren’e gönderecektir. Bu taleplerin formatı, sözleşmede veya DKG Yetkilendirme Uygulama Planında belirtilecektir.

R) Yetki Veren, DKG destek çalışmalarının gidişatı ile ilgili olarak, bazı sözleşme konularına Yetkilendirilen’in iştirak etmesini talep edebilir. Sözleşmede müsaade edilen bu tür faaliyetlerde Yetkilendirilen’in istenilen katılımı ve rolü, DKG hizmeti için yapılan talepte açık bir şekilde belirtilecektir. Eğer Yetkilendirilen, bu tür hizmetlerin normal DKGfaaliyetleri dışında olduğunu değerlendirirse, bu hizmetleri sağlamayı reddedebilir. Bu tür sapmalar DKG bildirim formunda belirtilecektir.

S)Siparişin herhangi bir safhasında, Yetkilendirilen DKG destek hizmetini vermeyi sürdüremezse, ivedi olarak konu hakkında Yetki Veren’e bilgi verecektir. Bildiriye izin veren durumlar aşağıdakileri kapsayacak, ancak bunlarla sınırlı olmayacaktır :

1. Müteahhidin kalite sistemi veya ürünündeki kusurlar,

2. Büyük önemi olduğu düşünülen olaylar, veya

3. Büyük gecikmelere neden olabileceği düşünülen hatalar.

T)Yetki Veren ve Yetkilendirilen, DKG Yetkilendirme Uygulama Planındaki bu tür bildirinin formatları için karşılıklı olarak mutabakata varacaklardır. Bildirim, asgarî olarak, aşağıdakileri kapsayacaktır :

1. Sözleşme ve/veya sipariş numarası,

2. Tedarikçi,

3. Uygun olmayan durumlara ilişkin uygulanan sözleşme hükümlerini de içine alacak şekilde tatmin edici olmayan durumların bildirilmesi,

4. Yetkilendirilen’in imzası ve tarih.

V. SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLER :

Bu Anlaşmadaki hiç bir şey, müteahhidin sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini azaltmayacaktır. Bu Anlaşma çerçevesinde diğer Hükümet namına faaliyette bulunan Hükümete, onun çalışanlarına veya bağlı birimlerine hiç bir sorumluluk yüklenmeyecektir. Teslimattan sonra tespit edilmiş olan kusurlu mal veya hizmetler için Yetkilendirilen, bu kusurların araştırılmasında Yetki Veren’e yardım edecektir.

VI. BİLGİNİN GÜVENLİĞİ VE KORUNMASI :

A) Aksi emredilmedikçe veya belirtilmedikçe, bu Andlaşmanın uygulama sürecinde üretilen veya elde edilen bilgiler tasnif dışı olarak değerlendirilecek, ancak bu bilgiler, sadece Hükümetin resmî kullanımına açık olacaktır. Yasaların yetki verdiği ölçüde, bu tür bilgiler gizlilik içinde Hükümetler tarafından mübadele edilecek ve yetkisiz erişimlere karşı uygun korumayı sağlayacak şekilde muhafaza edilecektir.

B)Bu Anlaşmanın koşulları altında mübadele edilen gizlilik dereceli her bilgi, veri veya malzeme, 21 Mart 1986 tarihli Türkiye ile ABD Cumhuriyeti Arasında Askerî Bilgilerin Genel Güvenliği Anlaşması ve 14 Temmuz 1986 tarihli Türkiye ile ABD Cumhuriyeti arasında Sanayi Güvenliği Anlaşması’na göre korunacaktır.

C)Gerekli korumayı sağlamaya yardım etmek amacıyla, her Hükümet; kaynak ülkeyi, gizlilik derecesini, gönderme şartlarını ve bilgilerin bu Anlaşma ile ilgili olduğunu gösteren bir dipnot ile, diğer tarafa göndereceği gizlilik dereceli bilgileri işaretleyecektir.

D) Diğer Hükümetin bu tür bilgi ifşasına rızası olmadığı takdirde, her Hükümet, yasal tedbirler çerçevesinde ifşadan muaf olan ve bu Anlaşma kapsamında gizlilik içerisinde mübadele edilen bilgi ve verilerin muhafazası için mümkün tüm yasal önlemleri alacaktır.

E) Bu Anlaşmanın sona erdirilmesi veya sona ermesi durumunda bu Maddenin hükümleri uygulanmaya devam edecektir.

VII. MASRAFLAR :

Genel karşılıklılığın sürdürüldüğünün temin edilmesi amacıyla, 3 yıllık aralıklardan az olmamak koşuluyla, mübadele edilen hizmetlerin ortak olarak gözden geçirilmesine tâbi olacak şekilde, bu karşılıklı Anlaşma kapsamında sağlanan DKG hizmetleri ücretsiz olarak yerine getirilecektir. Bu tür gözden geçirmelerin her biri, sağlanan DKG hizmetlerinin kalitesini de içerecektir. Şayet, bu tür incelemeler sonucunda herhangi bir Hükümet, bu hizmetler için ücret alınmasının gerekli olduğuna karar verirse, Bölüm IX’a uygun olarak en az oniki ay önceden bildirilmesinden sonra masraflar tarh edilebilir.

VIII. GÖZDEN GEÇİRME VE REVİZYON :

Bu Anlaşma, uygulamaların arzu edilip edilmediğini belirlemek ve Anlaşmayı gerekli oldukça revize etmek için, her üç yıldan az olmamak kaydıyla gözden geçirilecektir. Merkezî kontrol noktalarına ilişkin adres değişikliği gibi küçük değişiklikler, bu Anlaşmanın düzeltilmesini gerekli kılmayacaktır. Bu Anlaşma tekrar gözden geçirilene kadar, mevcut adresler, DKG Yetkilendirme Uygulama Planında idame ettirilecektir.

IX. YÜRÜRLÜK SÜRESİ VE SONA ERDİRME :

A) Bu Anlaşma, son imza tarihinde yürürlüğe girecek ve imzalanmasını müteakip 5 yıl yürürlükte kalacaktır. Hükümetler tarafından aksi kararlaştırılmadıkça, yürürlük süresi otomatik olarak diğer beş yıllık dönem için uzayacaktır.

B) Herhangi bir şekilde, hükümetlerden biri bu Anlaşmanın sona erdirilmesinin gerekli olduğunu değerlendirirse, sona erdirmenin yürürlüğe gireceği tarihten 12 ay önce diğer hükümete bu niyetini yazılı olarak bildirecektir.

C)Başka bir karar alınmamış ise; taraflardan biri bu Anlaşmayı sonlandırırsa, DKG hizmetleri, bu Anlaşma gereğince sağlanan DKG desteğine tâbi sözleşmeler için, sözleşme tamamlanıncaya kadar devam edecektir.

D)Bu Anlaşmanın yorumu veya uygulaması ile ilgili herhangi bir anlaşmazlık, iki Taraf arasında görüşmeler yoluyla çözülecek ve çözüm için uluslar arası mahkemeye veya üçüncü tarafa başvurulmayacaktır.

Bu koşullar altında, ilgili Hükümetleri tarafından tam olarak yetkilendirilmiş bulunan imza sahipleri, bu Anlaşmayı hem Türkçe ve İngilizce imzalamışlardır.Farklı dillerdeki metinler arasında bir anlaşmazlık olduğunda, İngilizce metin hüküm süren metin olacaktır.

 

 

 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ

 

HÜKÜMETİ ADINA

HÜKÜMETİ ADINA

 

İsim : S. Işık KOŞANER

İsim :David R. OLIVER

 

Korgeneral

 

 

Unvan :Millî Savunma Bakanlığı Müsteşarı

Unvan : Savunma Bakanlığı Müsteşarı

 

 

(Tedarik, Teknoloji ve Lojistik)

 

Tarih :March 12, 2001

Tarih :Feb 14, 2001

 

Yer :Ankara

Yer :Washington, DC