T.B.M.M. (S. Sayısı: 816)
Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının
Gerçek-leştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi
Verilmesi Hakkında Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı ile Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu (1/563)
Not:
Tasarı, Başkanlıkça, Millî Savunma ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale
edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 4.4.2003
Sayı :
B.02.0.KKG/196-279/1474
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp
Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan
ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar
Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı :
1/379 Askerlik
Kanunu Tasarısı
1/381 Harp
Araç ve Gereçleri ile Silâh, Mühimmat ve Patlayıcı Madde Üreten Sanayi
Kuruluşlarının Denetimi Hakkında Kanun Tasarısı
1/383 Savunma
Sanayii Güvenliği Kanunu Tasarısı
1/386 Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef
Planının Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme
Yetkisi Verilmesi Hakkında Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı
1/390 Türk
Silahlı Kuvvetlerinde İlk Nasıp İstihkakına İlişkin Kanun Tasarısı
1/397 Radyo
ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanunun Bir Maddesinde
Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/402 Türkiye
Cumhuriyeti Ordusu Subay, Askerî Memur ve Muadilleriyle Astsubayların
Giyeceğine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun
Tasarısı
1/469 Sıtma
ve Frengi İlaçları İçin Kanunun Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/553 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/581 Memleket
İçi Düşmana Karşı Silahlı Müdafaa Mükellefiyeti Kanununun Bazı Maddelerinin
Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/602 Yedek
Subaylar ve Yedek Askerî Memurlar Kanunu ile Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/623 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/820 Ateşli
Silâhlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/863 Türk
Silahlı Kuvvetleri Hasta Beslenme Kanunu Tasarısı
1/908 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/920 Askerî
Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı
1/935 Türk
Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının Gerçekleştirilmesi Maksadıyla
Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi Verilmesi Hakkında Kanunda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/937 Türk
Silahlı Kuvvetleri İç Hizmet Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/953 İstiklâl
Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet Tertibinden Şeref Aylığı Verilmesi
Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/1010 Askerî
Hâkimler Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/1025 Disiplin
Mahkemeleri Kuruluşu, Yargılama Usulü ve Disiplin Suç ve Cezaları Hakkında
Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/1035 Bazı
Askerî Hastanelere Döner Sermaye Tahsisine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1037 Meslekî
Eğitim Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı
Karayolları
Trafik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü 22.6.1999
Sayı : B.02.0.KKG/196-342/2695
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki
yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve İçtüzüğün 77 nci maddesi
uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca
uygun görülmüştür.
Gereğini
arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
1/407 Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının
Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi
Verilmesi Hakkında Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
T.C. Başbakanlık Kanunlar
ve Kararlar Genel Müdürlüğü 3.5.1996 Sayı
: B.02.0.KKG/196-342/1847
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 78 inci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının
yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Mesut Yılmaz
Başbakan
1/724 Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının
Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi
Verilmesi Hakkında Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
T.C. Başbakanlık Kanunlar ve Kararlar Genel Müdürlüğü 15.6.1994 Sayı : B.02.0.KKG/101-268/01553
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 3.3.1994 tarihinde kararlaştırılan “Türk Silahlı Kuvvetleri
Stratejik Hedef Planının Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari
Taahhütlere Girişme Yetkisi Verilmesi Hakkında Kanunun Bir Maddesinde
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte
gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Prof. Dr. Tansu Çiller
Başbakan
GEREKÇE
Türk Silahlı Kuvvetleri
Stratejik Hedef Planının, ilgili yıl genel ekonomik büyüklükleri ile bütçe
büyüklükleri dikkate alınmak suretiyle Bakanlar Kurulunca onaylanan yıllık
programlarında yer verilen mal ve hizmet alımı, üretimi ve yenileştirme, yapım,
ana silah ve malzeme sistemleri ile mühimmat tedarikine ilişkin projeler için
sonraki yıllara ait giderleri tutarlarında gelecek yıllara sari taahhütlere
girişmeye; ilgisine göre Millî Savunma Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığına
yetki veren 2.7.1992 tarihli ve 3833
sayılı Kanun kapsamına Jandarma Genel Komutanlığı alınmış olmasına rağmen,
9.7.1982 tarihli ve 2692 sayılı Sahil Güvenlik Komutanlığı Kanununun 2 nci
maddesine göre Türk Silahlı Kuvvetleri kadro ve kuruluşu içerisinde olan Sahil
Güvenlik Komutanlığı, anılan Kanun kapsamına dahil edilmemiştir.
Barışta görev ve hizmet
yönünden İçişleri Bakanlığına bağlı olan Sahil Güvenlik Komutanlığı, 2692
sayılı Kuruluş Kanunu gereğince silah ve teçhizat alımı ile ilgili plan ve
programlarını Genelkurmay Başkanlığı ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ile
koordineli olarak gerçekleştirmekte, Millî Savunma Bakanlığınca yürütülen uzun
vadeli temin çalışmalarına katılmaktadır. Örnek vermek gerekirse, ödemesi Sahil Güvenlik Komutanlığı bütçesinden
yapılacak olan uzun vadeli 24 adet bot temini projesi, halen Millî Savunma
Bakanlığı Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından ihale edilmekte olduğu gibi,
yine Sahil Güvenlik Komutanlığı bütçesinden karşılanan 12 botluk temin/tazmin
projesinin ilk 6 botluk kısmı Deniz Kuvvetleri Komutanlığına tevdi edilmiş
bulunmaktadır. Bunun gibi, adıgeçen Komutanlığın müstakbel gemi/uçak temin
projelerinin de imkân nispetinde Türk Silahlı Kuvvetlerince yürütülen ana
projelere iştiraklendirilmesine çalışılmaktadır.
Yukarıda belirtilen ve
bir kısmı Millî Savunma Bakanlığı ile iştirakli yürütülen 5-6 yıllık
periyotlara yayılmış bu tip silah ve teçhizat temin projelerinin, yıllık bütçe
planlaması ile gerçekleştirilmesinin mümkün olamayacağı değerlendirilmektedir.
Tasarı ile, 3833 sayılı
Kanunun 2 nci maddesine “Sahil Güvenlik Komutanlığı”nın dahil edilerek, bu
Komutanlığın Millî Savunma Bakanlığı tarafından yürütülen uzun vadeli projelere
iştiraki ile uzun vadeli silah ve teçhizat temin projelerinin
gerçekleştirilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Plan ve Bütçe Komisyonu
Raporu
Türkiye Büyük
Millet Meclisi
Plan ve
Bütçe Komisyonu
Esas
No.: 1/563 23.2.2005
Karar
No.: 18
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma
Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulunca 4.4.2003 tarihinde İçtüzüğün 77
nci maddesine göre yenilenerek Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan ve Başkanlıkça 15.4.2003 tarihinde tali komisyon olarak Millî Savunma
Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen (1/563) esas
numaralı "Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının
Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi
Verilmesi Hakkında Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı", Komisyonumuzun 23.2.2005 tarihinde yaptığı 32 nci Birleşiminde,
Hükümeti temsilen Millî Savunma Bakanı Vecdi GÖNÜL ile Maliye Bakanlığı, Millî
Savunma Bakanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığı temsilcilerinin katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; Türk
Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planı, ilgili yıl genel ekonomik
büyüklükleri ile bütçe büyüklükleri dikkate alınmak suretiyle Bakanlar
Kurulunca onaylanmaktadır. Bu Plan çerçevesinde, Türk Silahlı Kuvvetlerinin
yıllık programlarında yer verilen mal ve hizmet alımı, üretim ve yenileştirme,
yapım, ana silah ve malzeme sistemleri ile mühimmat tedarikine ilişkin projeler
için; sonraki yıllara ait giderleri tutarında, 3833 sayılı Türk Silahlı
Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının Gerçekleşmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara
Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi Verilmesi Hakkında Kanuna göre gelecek yıllara
sari taahhütlere girişme yetkisi, ilgisine göre Millî Savunma Bakanlığı veya
Jandarma Genel Komutanlığına verilmesine rağmen, benzer projeleri yürüten Sahil
Güvenlik Komutanlığı bu Kanun kapsamına dahil edilmemiştir.
Barışta, görev ve hizmet
yönünden İçişleri Bakanlığına bağlı olan Sahil Güvenlik Komutanlığı, 2962
sayılı Sahil Güvenlik Komutanlığı Kanunu gereğince silah ve teçhizat alımı ile
ilgili plan ve programlarını Genelkurmay Başkanlığı ve Deniz Kuvvetleri
Komutanlığı ile beraber gerçekleştirmekte ve Millî Savunma Bakanlığınca
yürütülen uzun vadeli temin çalışmalarına katılmaktadır. Anılan projelerin
yıllık bütçe planlaması ile gerçekleştirilmesinin mümkün olamaması nedeniyle
Sahil Güvenlik Komutanlığının projelerinin de sonraki yıllara ait giderleri
tutarında gelecek yıllara sari taahhütlere girişme yetkisi verilmesi gereği
hasıl olmuştur.
İlk olarak 15.6.1994
tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve sonraki
dönemlerde de yenilenen Tasarı ile; Sahil Güvenlik Komutanlığının, Millî
Savunma Bakanlığı tarafından yürütülen uzun vadeli projelere de iştiraki ve
uzun vadeli silah ve temin projelerinin gerçekleştirilmesine yönelik düzenleme
yapılması amaçlanmaktadır.
Komisyonumuzda, tasarının
tümü üzerinde yapılan görüşmelerde;
- İlk olarak 15.6.1994'te
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve daha sonra çeşitli kereler
yenilenen Tasarı ile Sahil Güvenlik Komutanlığının da yürüttüğü projelerin
sonraki yıllara ait giderleri tutarında gelecek yıllara sari taahhütlere
girişme yetkisi verilmesinin Komutanlığın ihtiyacı olduğu, Tasarının ilk
hazırlandığı yıldan itibaren geçen süre zarfında ihtiyaçların nasıl
karşılandığı konusuna açıklık getirilmesi gerektiği,
- Sahil Güvenlik
Komutanlığının bazı görevlerinin, kamu yönetiminin yeniden yapılandırılması
kapsamında, Denizcilik Müsteşarlığına veya belediyelere verilmesinin gündeme
geldiği, bunun Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı ve
Genelkurmay Başkanlığı ile koordineli çalışma yürüten Sahil Güvenlik
Komutanlığının etkinliğini azaltabileceği,
Şeklindeki görüş ve
eleştirileri müteakip, Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;
- Barışta, görev ve hizmet
yönünden İçişleri Bakanlığına bağlı olan Sahil Güvenlik Komutanlığının Millî
Savunma Bakanlığı ile birlikte yürüttüğü uzun vadeye yayılmış bot, uçak,
helikopter, gemi, silah ve cephanesi ile diğer araç, gereç ve teçhizat temin
projelerinin, yıllık bütçe planlaması ile yürütülmesinin mümkün olmadığı,
- Tasarı ile Sahil
Güvenlik Komutanlığının, Millî Savunma Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen
uzun vadeli projelere iştiraki ile uzun vadeli projelerin gerçekleştirilmesinin
sağlanmasının amaçlandığı,
- Böylece, sari yıllara
ilişkin ihalelerde Sahil Güvenlik Komutanlığının uzun vadeli projeleri daha
kolay yürütmesinin sağlanacağı,
- Sahil Güvenlik
Komutanlığının ihtiyaç duyduğu bot, helikopter, gemi, silah ve diğer araç,
gereç ve teçhizat ihalelerinin bir mali yılda gerçekleştirilmeye çalışıldığı,
ancak son yıllarda teknolojik gelişmeler nedeniyle Sahil Güvenlik
Komutanlığının uzun yıllara sari projeler yürütmesi ihtiyacının daha da artığı,
- Sahil Güvenlik
Komutanlığının 1982’den sonra müstakil bir yapıya kavuşması ile görevlerinin
belirli hale geldiği, kamu yönetimi reformu bağlamında da anılan komutanlığın
görevlerinin belediyelere verilmesinin söz konusu olmadığı, sadece görev
çakışmalarının giderilmesine yönelik düzenlemelerin gündeme geldiği,
İfade edilmiştir.
Tasarısının geneli
üzerinde yapılan görüşmeleri müteakip, Tasarı ve gerekçesi komisyonumuzca da
benimsenerek maddeleri üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.
Tasarının; 1 inci
maddesi, "Sahil Güvenlik Komutanlığı" ibaresinden sonra gelmek üzere,
anlama açıklık kazandırılması amacıyla "ilgili" ibaresi eklenmiş ve
yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2
nci ve 3 üncü maddeleri ise aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Kâtip |
|
M. Altan
Karapaşaoğlu |
Sabahattin
Yıldız |
Mehmet
Sekmen |
|
Bursa |
Muş |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Halil
Aydoğan |
Mehmet
Melik Özmen |
Mehmet
Zekai Özcan |
|
Afyonkarahisar |
Ağrı |
Ankara |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Osman
Kaptan |
M. Mesut
Özakcan |
A. Kemal
Deveciler |
|
Antalya |
Aydın |
Balıkesir |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Osman
Sali |
Ahmet
İnal |
Osman
Nuri Filiz |
|
Balıkesir |
Batman |
Denizli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
A. Kemal
Kumkumoğlu |
Birgen
Keleş |
Kemal
Kılıçdaroğlu |
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
M.
Mustafa Açıkalın |
Fazıl Karaman |
Y.
Selahattin Beyribey |
|
İstanbul |
İzmir |
Kars |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mustafa
Elitaş |
Taner
Yıldız |
Muzaffer
Baştopçu |
|
Kayseri |
Kayseri |
Kocaeli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Hasan
Fehmi Kinay |
Muharrem
Doğan |
Mustafa
Özyürek |
|
Kütahya |
Mardin |
Mersin |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Gürol
Ergin |
O. Seyfi
Terzibaşıoğlu |
Osman
Seyfi |
|
Muğla |
Muğla |
Nevşehir |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Cemal
Uysal |
Kâzım
Türkmen |
İmdat
Sütlüoğlu |
|
Ordu |
Ordu |
Rize |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Musa
Uzunkaya |
M. Ergun
Dağcıoğlu |
Faruk
Nafiz Özak |
|
Samsun |
Tokat |
Trabzon |
|
|
Üye |
|
|
|
M. Akif Hamzaçebi |
|
|
|
Trabzon |
|
|
|
(İmzada bulunamadı) |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRK
SİLAHLI KUVVETLERİ STRATEJİK HEDEF PLANININ GERÇEKLEŞTİRİLMESİ MAKSADIYLA
GELECEK YILLARA SARİ TAAHHÜTLERE GİRİŞME YETKİSİ VERİL-MESİ HAKKINDA KANUNUN
BİR MADDE-SİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1.- 2.7.1992
tarihli ve 3833 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının
Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi
Verilmesi Hakkında Kanunun 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Madde 2.- Türk Silahlı
Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının yıllık programlarının gerektirdiği
ödenekler, ilgisine göre Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı
veya Sahil Güvenlik Komutanlığı yılları bütçelerinin ilgili tertibinde yer
alır.”
MADDE 2.- Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3.- Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRK
SİLAHLI KUVVETLERİ STRATEJİK HEDEF PLANININ GERÇEKLEŞTİRİLMESİ MAKSADIYLA
GELECEK YILLARA SARİ TAAHHÜTLERE GİRİŞME YETKİSİ VERİL-MESİ HAKKINDA KANUNUN
BİR MADDE-SİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1.- 2.7.1992
tarihli ve 3833 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının
Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme Yetkisi
Verilmesi Hakkında Kanunun 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Madde 2.- Türk
Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının yıllık programlarının gerektirdiği
ödenekler, ilgisine göre Millî Savunma Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı
veya Sahil Güvenlik Komutanlığı ilgili yılları bütçelerinin ilgili tertibinde
yer alır."
MADDE 2.- Tasarının 2 nci
maddesi aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3.- Tasarının 3
üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
|
|
|
|
|
Prof. Dr. T. Çiller |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Dev.
Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
M. Karayalçın |
N. Cevheri |
Y. Aktuna |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
A. Ş. Erek |
İ. Tez |
B. S. Daçe |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
T. Akyol |
M. A. Yılmaz |
N. Kurt |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
M. Kahraman |
A. A. Doğan |
A. Ataç |
|
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
Devlet
Bakanı |
|
E. Şahin |
N. Tekinel |
Ş. Erdem |
|
Adalet
Bakanı |
Millî
Savunma Bakanı |
İçişleri
Bakanı |
|
M. S. Oktay |
M. Gölhan |
N. Menteşe |
|
Dışişleri
Bakanı |
Maliye
Bakanı |
Millî
Eğitim Bakanı |
|
H. Çetin |
İ. Attila |
N. Ayaz |
|
Bayındırlık
ve İskân Bakanı |
Sağlık
Bakanı |
Ulaştırma
Bakanı |
|
O. Kumbaracıbaşı |
M. K. Dinç |
M. Köstepen |
|
Tarım
ve Köyişleri Bakanı |
Çal.
ve Sos. Güvenlik Bakanı |
Sanayi
ve Ticaret Bakanı |
|
R. Şahin |
M. Moğultay |
M. T. Köse |
|
Enerji
ve Tabiî Kaynaklar Bakanı |
Kültür
Bakanı |
Turizm
Bakanı |
|
V. Atasoy |
D. F. Sağlar |
A. Ateş |
|
Orman
Bakanı |
|
Çevre
Bakanı |
|
H. Ekinci |
|
R. Akçalı |