Dönem: 22 Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1133)
Türk Silâhlı Kuvvetleri Hasta Beslenme Kanunu Tasarısı ve
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler ile Millî Savunma
Komisyonları Raporları (1/573)
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
4/4/2003 |
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/1474 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen Kanun tasarılarının yenilenmesi BakanlarKurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/379 |
Askerlik Kanunu Tasarısı |
|
1/381 |
Harp Araç ve Gereçleri ile Silâh, Mühimmat ve Patlayıcı
Madde Üreten Sanayi Kuruluşlarının Denetimi Hakkında Kanun Tasarısı |
|
1/383 |
Savunma Sanayii Güvenliği Kanunu Tasarısı |
|
1/386 |
Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının
Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme
Yetkisi Verilmesi Hakkında Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı |
|
1/390 |
Türk Silahlı Kuvvetlerinde İlk Nasıp İstihkakına İlişkin
Kanun Tasarısı |
|
1/397 |
Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında
Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı |
|
1/402 |
Türkiye Cumhuriyeti Ordusu Subay, Askerî Memur ve
Muadilleriyle Astsubayların Giyeceğine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik
Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı |
|
1/469 |
Sıtma ve Frengi İlaçları İçin Kanunun Yürürlükten
Kaldırılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
1/553 |
Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı |
|
1/581 |
Memleket İçi Düşmana Karşı Silahlı Müdafaa Mükellefiyeti
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı |
|
1/602 |
Yedek Subaylar ve Yedek Askerî Memurlar Kanunu ile Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı |
|
Esas No. |
Hükümsüz Sayılan Kanun Tasarılarının Adı : |
|
1/623 |
Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
1/820 |
Ateşli Silâhlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında
Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
1/863 |
Türk Silahlı Kuvvetleri
Hasta Beslenme Kanunu Tasarısı |
|
1/908 |
Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
1/920 |
Askerî Mahkemeler Kuruluşu ve Yargılama Usulü Kanununda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
1/935 |
Türk Silahlı Kuvvetleri Stratejik Hedef Planının
Gerçekleştirilmesi Maksadıyla Gelecek Yıllara Sari Taahhütlere Girişme
Yetkisi Verilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
1/937 |
Türk Silahlı Kuvvetleri İç Hizmet Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı |
|
1/953 |
İstiklâl Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet
Tertibinden Şeref Aylığı Verilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı |
|
1/1010 |
Askerî Hâkimler Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı |
|
1/1025 |
Disiplin Mahkemeleri Kuruluşu, Yargılama Usulü ve Disiplin
Suç ve Cezaları Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı |
|
1/1035 |
Bazı Askerî Hastanelere Döner Sermaye Tahsisine Dair
Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı |
|
1/1037 |
Meslekî Eğitim Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı |
|
|
Karayolları Trafik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun Tasarısı |
|
|
|
|
|
T.C. |
|
|
Başbakanlık |
15/5/2001 |
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-242/2392 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 16/4/2001 tarihinde kararlaştırılan "Türk Silâhlı
Kuvvetleri Hasta Beslenme Kanunu Tasarısı" ile gerekçesi ilişikte
gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GENEL GEREKÇE
2615 sayılı Askerî
Hastahaneler ile Hastahane Gibi Kullanılacak Revirlerde Hastaların Beslenme ve
Bakımları Hakkında Kanun, 24/12/1934 tarihli ve 2888 sayılı Resmî Gazetede
yayımlanarak yürürlüğe girmiş ve bugüne kadar, 2 nci maddesine bir fıkra
eklenmesi dışında hiçbir değişikliğe uğramamıştır.
1034 sayılı Askerî
Nekahethane ve Sanatoryumlarda Bulunan ve Sevkedilenlere ve Harb Yaralılarının
ve Tebdilhavalıların Sureti İaşelerine Dair Kanun ise, 31/5/1927 tarihli ve 598
sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiş ve 1928 yılında yapılan
küçük bir oran ayarlaması dışında hiçbir değişikliğe uğramamıştır. Kanunda yer
verilen istihkaklar bilimsel gelişme ve değişmeye uygun olmadığından, Türk
Silâhlı Kuvvetlerine ait hiçbir hastahanede uygulanmamaktadır.
1034 sayılı Kanunun,
uygulanabilirliğini yitirmesi, nekahethanelerin olmaması ve sanatoryumların
sadece iç hastalıklarına yönelmesinden dolayı hasta beslenmesi ile ilgili
ihtiyaçlara cevap veremediği değerlendirilmektedir.
Adı geçen kanunlarda,
hasta beslenmesinde bir derecelenme mevcut olmadığından, hastalar, erbaş ve er
iaşesi gibi standart beslenmekte, Kanunda yer verilmeyen yiyecek maddesinin
verilebilmesi için, tabibin ayrıca belirleyeceği çeşit ve miktarda yiyecek
maddesi ancak, hasta tabelasının baştabipçe tasdiki ve ita amirinin onayını
müteakip verilebilmektedir.
Diğer taraftan,
müteferrika cetvelinde yer verilen beyin, böbrek, karaciğer, kakao, kahve,
kaymak, krema, paça gibi besinler, doktor ve diyetisyenlerce uygun görülmediği
ve tedariki zor olduğundan müteferrika cetveli de uygulanamamaktadır.
Derecelerin
kullanılmaması sonucu, bu derecelerden yararlanacak hastalar, ayrı rejim
beslenmesine dahil edilmekte, bu durum ise mutfak, aşçı ve ilâve teçhizatı
gerektirmektedir.
Hasta beslenme
işlemlerinin daha sağlıklı ve kaliteli
bir hale getirilmesi yanında bütçeye de
% 40'a varan bir tasarruf sağlaması beklenen Kanun Tasarısı ile; yürürlükteki
iki kanunun tek kanunda birleştirilmesi, sağlık hizmetlerinde görevin, uygun
basamakta uzman kişilerce yapılması, teşhisten sonra hastanın beslenmesinin
diyetisyence belirlenmesi, beslenmede gıda maddelerinin seçim yetkisinin doktor
ve diyetisyene bırakılması, yataklı tedavi yerleri dışında da hasta beslenme
işlemleri yapılarak hizmetin kapsamının genişletilmesi, diyetisyenlerin
beslenmeye yönelik statülerinin hüküm altına alınması, tedavileri ayakta
yapılan ve raporlarında belirtilen süre içerisinde beslenmeleri birlik ve
kurumlarında devam edecek askerî öğrenci, erbaş ve erlerin beslenmelerinin
bütçeye ek yük getirmeyecek şekilde düzenlenmesi, hasta beslenmesinin normal ve
diyet olmak üzere ikiye bölünmesi ve diyet yemeklerinin değişebilirliğinin,
kolay ancak standart hale getirilmesi, hastaya sıvı gereksinimi yanında moral
açısından da katkı sağlayacağı değerlendirilen içeceğin öğün aralarında da
verilmesi, hastalara taburcu olduklarında varacakları yere kadar, doktor onayı
ve diyetisyen kontrolünde kumanya verilmesi amaçlanmaktadır.
Tasarı bu nedenlerle
hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile, bu
Kanunun amacının Türk Silâhlı Kuvvetlerine ait yataklı tedavi yerlerinde
tedavileri yapılan tüm hasta ve yaralıların, beslenmelerine yönelik
gereksinimlerinin karşılanması olduğu belirtilmiştir.
Madde 2. - Türk Silâhlı
Kuvvetleri bünyesinde sağlık hizmetlerini veren yerlerde, tedavileri yatılı
olarak yapılan tüm hasta ve yaralıların beslenme gereksinimleri, 15.12.1934
tarihli ve 2615 sayılı Kanun uyarınca karşılanmaktadır.
Madde ile, bu Kanun
kapsamında, tedavileri yatılı olarak yapılan tüm hasta ve yaralıların, hasta
olmadığı halde süt emzirdiği bebeğinin tedavisine katkısının olacağı doktoru
tarafından gerekli görülen annelerin, tedavilerinin yataklı kısmının
tamamlanmasının ardından taburcu edilen veya ayakta muayene edilerek
raporlarında belirtilen süre içerisinde istirahat ve tedavilerine ilaçlı veya
ilaçsız olarak birlik ve kurumlarında devam edilmesine karar verilen askerî
öğrenci, erbaş ve erlerin beslenme gereksinimlerinin karşılanmasına imkân
sağlanmaktadır.
Madde 3. - Madde ile, bu
Kanunda geçen bazı ifadeler tanımlanmaktadır.
Madde 4. - Madde ile,
hastanın beslenme şekline doktorun, besin maddelerinin seçimi ve öğünlerine
diyetisyenin karar vermesi, hasta beslenmesinde tıbbî sorumluluktan ötürü
beslenemeyecek durumdaki hastalara doktorun onayı ile yemek verilmeyeceği,
normal hasta beslenmesinde, er beslenmesinde olduğu gibi günlük istihkak
tutarını aşmamak kaydıyla yeterli ve dengeli beslenmeyi sağlayacak her türlü
besin maddesinin verilebilmesi amaçlanmaktadır.
Diğer taraftan diyet
yemeği alacak hastalara, doktorun önerisi doğrultusunda diyetisyenin
belirleyeceği ilkelere göre, depo ve bütçe imkânları içinde her türlü besin
maddesinin sınırlanmadan ve gruplandırılarak verilmesi, işgücü ve verimliliğin
artırılması için de diyet yemeklerin planlanmasında, normal yemek listelerinden
mümkün olduğu ölçüde yararlanılması hüküm altına alınmaktadır.
Bunun yanı sıra, bütün
gereksinimlerinin Devlet tarafından karşılanması hüküm altına alınmış olan
askerî öğrenci, erbaş ve erlerden, yatarak tedavileri tamamlandıktan sonra,
nekahet dönemlerini veya muayene edildikten sonraki ilaçlı tedavilerini
birliklerinde geçireceklerin de, beslenmelerinin ne şekilde olacağına açıklık
getirilmiş, hava değişimine gönderilen veya birliğine katılması için taburcu
edilen askerî öğrenci, erbaş ve erlere yol süresine bağlı olarak kumanya verilmesi
öngörülmüştür.
Madde 5. - Madde ile,
hasta beslenmesi, normal ve diyet olmak üzere ikiye ayrılarak, beslenme
sisteminin kolaylaştırılması, sürekli gelişen bilim ve teknolojiye uyumlu
olarak değişebilmesi ve sistemin kendini sürekli yenilemesi amaçlanmaktadır.
Diyet yemeği ile tedavisi
sürdürülen hastaların beslenmelerinin kontrol altında olması nedeniyle normal
yemek alanlara, ara öğün yerine ara içecek veya meyve verilerek, hasta
moralinin yükseltilmesi ve sıvı, vitamin ve posa ihtiyaçlarının karşılanması
öngörülmektedir. Diğer taraftan, yeterli ve dengeli beslenmek için günlük
olarak hasta beslenmesinde kullanılacak besin grupları bilimsel bir temele
bağlanmış ve günümüz teknolojisi ile uyumlu hale getirilmiştir.
Madde 6. - Madde ile, bu
Kanunun uygulanmasına ilişkin esasların, günlük istihkak tutarının
belirlenmesinde kullanılacak besin maddelerinin cins ve tutarlarının, hasta
beslenmesinin ihaleye verilmesi durumunda yüklenici firmalar ve idare
tarafından verilecek yemek hizmetlerine yönelik ilkelerin, bu Kanunun yayımı
tarihinden itibaren 6 ay içerisinde, Sağlık Bakanlığı ve Sayıştayın da
görüşleri alınarak, Millî Savunma ve İçişleri bakanlıkları tarafından
müştereken yürürlüğe konulacak yönetmelikle belirlenmesi öngörülmektedir.
Madde 7. - Madde ile,
19.5.1927 tarihli ve 1034 sayılı Askerî Nekahethane ve Sanatoryumlarda Bulunan
ve Sevkedilenlere ve Harb Yaralılarının ve Tebdilhavalıların Sureti İaşelerine
Dair Kanun ile 15.12.1934 tarihli ve 2615 sayılı Askerî Hastahaneler ile
Hastahane Gibi Kullanılacak Revirlerde Hastaların Beslenme ve Bakımları
Hakkında Kanunun yürürlükten kaldırılması öngörülmektedir.
Madde 8. - Yürürlük
maddesidir.
Madde 9. - Yürütme
maddesidir.
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
Sağlık, Aile, Çalışma
ve Sosyal İşler |
|
|
Komisyonu |
18/2/2005 |
|
Esas No.: 1/573 |
|
|
Karar No.: 11 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma
Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca, 4/4/2003 tarihinde Başkanlığınıza
sunulan, "Türk Silahlı Kuvvetleri Hasta Beslenme Kanunu Tasarısı",
Başkanlığınızca 15/4/2003 tarihinde esas komisyon olarak Millî Savunma
Komisyonuna, tali komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilmiş ve
Komisyonumuz, 15/2/2005 tarihli onuncu toplantısında, Millî Savunma, Maliye,
Sağlık ve Adalet bakanlıkları temsilcilerinin de katılımıyla Tasarıyı inceleyip
görüşmüştür.
Tasarı ile askeri yataklı
tedavi kurumlarında yapılan tedavilerde, hastaların beslenmeleri,
gereksinimlere uygun olarak belirli esas ve usullere bağlanmaktadır.
Tasarının tümü üzerindeki
görüşmeler tamamlandıktan sonra Tasarının tümü ile genel gerekçesi benimsenmiş
ve maddelerinin görüşülmesine geçilmesi kararlaştırılmıştır.
Tasarının 3 üncü maddesi
üzerinde bir önerge verilmiştir. Tasarının 3 üncü maddesi tanımlara ilişkindir.
Maddenin (c) bendinde ara öğün tanımlanmıştır. Tanıma göre, sıcak veya soğuk
içecekler ile taze meyveler ara öğünde verilecek olan besinlerdir. Komisyon
üyelerimiz bisküvi gibi yiyeceklerin de ara öğünlerde verilmesini olanaklı
kılmak için maddeye "yiyecek" ibaresinin eklenmesini önermişlerdir.
Bu amaçla verilen önerge Komisyonumuzca kabul edilmiş ve 3 üncü madde önergede
öngörülen değişiklikle birlikte kabul edilmiştir.
Tasarının 4 üncü
maddesine ilişkin olarak Komisyonumuzda iki önerge verilmiştir. 4 üncü madde
hastaya verilecek besinlerin seçimi, çeşitleri, miktarları, hazırlama şekilleri
ve öğün sayılarının kim tarafından belirleneceğini düzenlemektedir. Maddeye
göre bu husustaki yetki diyetisyenlere aittir. Diyetisyenler olmadığında bu
görev doktorlar tarafından yapılacaktır. Önergelerden birincisi, diyetisyenlere
karar vermeden önce doktorların görüşünü alma zorunluluğu getirmektedir.
Önergede ayrıca, diyetisyen bulunmadığında, doktorun yetkili olduğuna ilişkin
hüküm madde metninden çıkarılmaktadır. Komisyonumuz, hastadan sorumlu olan
kişinin doktor olduğu ve diyetisyenin doktora görüş sormasının işin doğası
gereği zorunlu olduğu düşüncesinden hareketle önergeyi kabul etmiştir.
Komisyonumuzun bazı üyeleri ise diyetisyenlerin bu tür bir görüş sormasının
formalitelere yol açacağı; hastaların, doktordan görüş alınıncaya kadar beslenemeyecekleri
ve bu durumun sıkıntılı sonuçlara yol açacağı gerekçesiyle, doktordan görüş
alma zorunluluğuna karşı çıkmışlardır. Bu üyelerimiz, sadece, diyetisyen
bulunmadığında doktorun yetkili olduğuna ilişkin hükmün madde metninden
çıkarılmasıyla yetinilmesi gerektiğini ileri sürmüşler ve bu amaçla bir
önerge vermişlerdir. Bu önerge
Komisyonumuzca reddedilmiştir. Madde ilk önergede öngörülen değişiklikle
birlikte kabul edilmiştir.
Tasarının 5 inci
maddesine ilişkin olarak iki önerge verilmiştir. Önergelerden birincisi 3 üncü
maddede yapılan değişikliğe paralel olarak maddeye "yiyecek"
ibaresini eklemektedir. İkinci önerge, maddedeki arıtma cihazı kullanarak temiz
su elde edilmesine yönelik dördüncü fıkra hükmüne ilişkindir. Fıkraya göre,
temiz su bulunmadığı durumlarda arıtma cihazları kullanılabilecektir.
Komisyonumuzdaki görüşmeler sırasında, arıtma cihazıyla elde edilen suyun
çeşitli mineralleri yok ettiği ve hastalara verilmesinin sakıncalı olduğu ifade
edilmiştir. Komisyon üyelerimiz, suyun dezenfekte edilmesinin önemli olduğunu
ve bunun çeşitli yöntemleri bulunduğunu ifade etmişlerdir. Verilen önergeyle
arıtma cihazı kullanımına ilişkin hüküm fıkra metninden çıkarılmakta ve
fıkraya, temiz suyun uygun yöntemlerle elde edileceğine ilişkin genel bir hüküm
eklenmektedir. Her iki önerge de Komisyonumuzca kabul edilmiş ve madde önergede
öngörülen değişikliklerle birlikte kabul edilmiştir.
Tasarı üzerinde verilen
son önerge, 6 ncı maddeye ilişkindir. 6 ncı madde yönetmeliğe ilişkindir.
Maddeye göre yönetmelik, Sağlık Bakanlığı ile Sayıştayın da görüşü alınarak
Millî Savunma ve İçişleri bakanlıklarınca hazırlanacaktır. Komisyonumuz,
yönetmeliğin hazırlanmasında Tarım ve Köyişleri Bakanlığının görüşünün de
alınması gerektiği düşüncesiyle, maddeye bu bakanlığın da eklenmesini öngören
bir önergeyi kabul etmiştir. Madde, önergede öngörülen değişiklikle birlikte
kabul edilmiştir.
Tasarının 1, 2, 7 ve yürürlük
ve yürütmeye ilişkin 8 ve 9 uncu maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul
edilmiştir.
Raporumuz, Millî Savunma
Komisyonuna sunulmak üzere arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
Cevdet Erdöl |
Nevzat Doğan |
Sabri Varan |
|
Trabzon |
Kocaeli |
Gümüşhane |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Kılıç |
Mehmet Kerim Yıldız |
Muzaffer R.
Kurtulmuşoğlu |
|
Konya |
Ağrı |
Ankara |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Bayram Meral |
Remziye Öztoprak |
Osman Akman |
|
Ankara |
Ankara |
Antalya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Şerif Birinç |
İrfan Rıza Yazıcıoğlu |
İzzet Çetin |
|
Bursa |
Diyarbakır |
Kocaeli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Hüseyin Tanrıverdi |
Mahmut Duyan |
Ali Arslan |
|
Manisa |
Mardin |
Muğla |
|
|
Üye |
|
|
|
Medeni Yılmaz |
|
|
|
Muş |
|
SAĞLIK, AİLE, ÇALIŞMA VE
SOSYAL İŞLER KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRK SİLÂHLI KUVVETLERİ HASTA BESLENME KANUNU TASARISI
MADDE 1.- Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2.- Tasarının 2 nci
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Tanımlar
MADDE 3.- Bu Kanunda
geçen deyimlerden;
a) Normal yemek : Hastanın günlük kalori ve besin ögeleri gereksinimini
karşılamak amacı ile üç öğün olarak verilen yiyecek ve içecekleri,
b) Diyet yemeği :
Hastanın tıbbi zorunluluktan veya tedavisi gereği besin ögelerinden bir veya
birkaçının miktarındaki azaltma ve çoğaltmaları öngören ve bunlara bağlı olarak
besin maddelerinin çeşitleri, miktarları, hazırlanışları ile öğün sayısı ve
zamanının normal yemekten farklı olduğu yiyecek ve içecekleri,
c) Ara öğün : Beslenmeleri normal yemek olarak yapılan
hastalara günlük sıvı gereksinimlerinin, vitamin ve posa ihtiyaçlarının bir
bölümünü karşılamak ve moral vermek için öğün aralarında verilecek sıcak veya
soğuk içecekleri ve her türlü meyve ve yiyeceği,
d) Yataklı tedavi yerleri
: Türk Silahlı Kuvvetlerinin sağlık hizmetlerini yürüten kurum veya
kuruluşlardan; hasta veya yaralıların yatırılarak tedavisini sağlayacak
nitelikte olan kıta tabiplikleri, revirler, dispanserler, seyyar, çevre, merkez
ve özel dal hastaneleri ile ilmi ve tıbbi merkezleri,
ifade eder.
Görev, yetki ve sorumluluklar
MADDE 4.- Hastanın, kontrolü
ve biyokimyasal bulguları doğrultusunda, normal veya diyet yemeği verilerek
beslenmesine doktoru, tedaviye uygun besin maddelerinin seçimi, çeşitleri ve
miktarları, hazırlama şekilleri ile öğün sayılarına doktorunun görüşünü de
alarak diyetisyen karar verir.
Doktorun onayı ile,
tıbben beslenecek durumda olmayan veya tedavisi gereği beslenmemesi gereken
hastalara besin maddeleri verilmez.
Normal hasta yemek
listesi, günlük istihkak tutarı içerisinde kalmak koşuluyla, yeterli ve dengeli
beslenmeyi sağlayacak her türlü besin maddeleri, depo veya bütçe imkanları göz
önüne alınarak diyetisyen tarafından belirlenir.
Diyet yemeği alacak
hastalara, diyetisyenin uygun göreceği miktar ve sıklıkta, depo veya bütçe
imkanları doğrultusunda her türlü yiyecek maddesi, sınırlamaya tabi olmadan
gruplandırılarak ve normal yemek listelerinden de azami ölçüde yararlanılarak
verilir.
Yatarak tedavileri
tamamlandıktan sonra nekahet dönemlerini veya muayene edildikten sonraki ilaçlı
tedavilerini birlik veya kurumlarında geçirecek askeri öğrenci, erbaş ve
erlerin beslenmelerinin nasıl olacağı ve süresi, doktor tarafından taburcu
belgesi veya raporda belirtilir. Bu tür hastaların beslenmeleri, hastanın
birlik veya kurumuna ait imkanlar da göz önüne alınarak diyetisyen tarafından
belirlenecek kriterlere göre yapılır. Ayrıca askeri öğrenci, er ve erbaşlardan
taburcu olanlara, gerekli görüldüğünde birliğine veya varacağı yere bağlı
olarak uygun cins ve miktarda kumanya verilir.
Beslenme yöntemi
MADDE 5.- Hasta
beslenmesinde normal yemek ve diyet yemeği olmak üzere iki yöntem uygulanır.
Normal yemek verilerek
tedavisi sürdürülen hastalara ayrıca öğün aralarında yiyecek, içecek ve taze
meyve verilir. Normal yemeğin günlük istihkak miktarlarını oluşturan besin
maddeleri ; et, yumurta, kuru baklagiller; süt ve süt ürünleri; taze sebze ve
meyveler; ekmek ve tahıllardan oluşan gruplar ile yağ, şeker, tatlılar, çeşni
vericiler ve çaylardan seçilir.
Normal hasta yemek
listesinde, günlük istihkak tutarının altında kalan parasal değerler gösterilir
ve söz konusu bakiyeler gerektiğinde yıl sonunda aşım yaratmayacak şekilde
diğer günlerdeki yemek listelerinin oluşturulmasında kullanılabilir.
İçme suyunun uygun
bulunmadığı bölgelerdeki hastanelerde yemek pişirme ve hastaların içme suyu
gereksinimi, uygun yöntemlerle karşılanır.
Beslenme hizmetinin, bu
amaçla personel istihdam edilmemesi ve ödeneğin olması kaydıyla ihale yoluyla
temin edilmesi halinde; yönetmelikte belirtilen normal yemek istihkak tutarına
pişirme, temizlik ve dağıtım giderleri gibi satın alınacak hizmetin kapsamına
bağlı olarak diğer girdilerin bedelleri de eklenir. Bu girdilerin neler olduğu
ve ne şekilde hesaplanacağına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Yönetmelik
MADDE 6.- Bu Kanunun
uygulanmasına ilişkin esaslar, normal yemeğin günlük istihkak tutarının
belirlenmesinde parametre olarak kullanılacak olan besin maddelerinin cins ve
miktarları, beslenme hizmetinin kurumun dışında yapılması veya yüklenici
firmalar yahut idare tarafından verilecek yemek hizmetlerine yönelik ilkeler,
Sağlık Bakanlığı, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile Sayıştayın da görüşü
alınarak Milli Savunma ve İçişleri bakanlıklarınca , bu Kanunun yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren altı ay içerisinde çıkartılacak bir yönetmelikle düzenlenir.
MADDE 7.- Tasarının 7 nci
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 8.- Tasarının 8
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 9.- Tasarının 9
uncu maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Millî Savunma Komisyonu
Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
|
Millî Savunma Komisyonu |
27/3/2006 |
|
Esas No.: 1/573 |
|
|
Karar No.: 36 |
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Millî Savunma Bakanlığı tarafından hazırlanarak,
Bakanlar Kurulunca 21 inci yasama döneminde Başkanlığınıza sunulan ancak görüşülemeyerek hükümsüz kalan, Bakanlar Kurulunca yenilenerek
4/4/2003 tarihinde Başkanlığınıza sunulan ve Başkanlığınızca 15/4/2003
tarihinde tali komisyon olarak Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler
Komisyonuna, esas komisyon olarak Komisyonumuza havale edilen, (1/573) esas numaralı " Türk Silahlı
Kuvvetleri Hasta Beslenme Kanunu Tasarısı", Komisyonumuzun 22/3/2006
tarihinde yapmış olduğu 21 inci birleşiminde, Hükümeti temsilen Millî Savunma,
Sağlık, Adalet ve Maliye bakanlıkları ile Genelkurmay Başkanlığı ve Gülhane
Askeri Tıp Akademisi temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.
Tasarı ve gerekçesi
incelendiğinde;
-Türk Silahlı Kuvvetleri
bünyesinde sağlık hizmeti veren yerlerde, tedavileri yatılı olarak yapılan tüm
hasta ve yaralıların beslenme gereksinimlerinin, 1927 tarihli ve 1034 sayılı
"Askeri Nekahethane ve Senatoryumlarda Bulunan ve Sevkedilenlere ve Harb
Yaralılarının ve Tebdilhavalıların Sureti İaşelerine Dair Kanun" ile 1934
tarihli ve 2615 sayılı "Askeri Hastahaneler ile Hastahane Gibi
Kullanılacak Revirlerde Hastaların Beslenme ve Bakımları Hakkında Kanun" marifetiyle sürdürülmeye çalışıldığı,
Tasarı ve gerekçesi
incelendiğinde;
- 1034 sayılı Kanunda yer
verilen istihkakların bilimsel gelişme ve değişmelere uygun olmadığı ve bu
nedenle uygulanamadığı,
nekahethanelerin olmaması ve senatoryumların sadece iç hastalıklarına
yönelmesi nedeniyle hasta beslenmesi ile ilgili ihtiyaçlara cevap veremediği,
- Söz konusu kanunlarda
hastaların beslenmesinde bir derecelendirmenin bulunmaması nedeniyle
hastaların, erbaş ve er iaşesi gibi standart beslenmek durumunda olduğu,
- Kanunda yer verilmeyen
bir yiyecek maddesinin hastaya verilebilmesi için doktorun ayrıca belirteceği
yiyecek maddesinin, ancak hasta tabelasının baştabip ve ita amirinin onayının
alınmasının ardından verilebildiği,
- Tasarının yasalaşması
ile hasta beslenme işlemlerinin daha sağlıklı ve kaliteli hale getirilmesinin
yanı sıra bütçe açısından da tasarruf sağlanmasının beklendiği,
- Yürürlükteki iki
kanunun tek bir kanunda birleştirilmesinin, teşhisten sonra hastanın beslenmesinin doktor ve
diyetisyenlerce belirlenmesi, diyetisyenlerin beslenmeye yönelik statülerinin
hüküm altına alınması gibi önemli yararlar
sağlayacağı,
görülmektedir.
Tasarının tümü üzerindeki
görüşmelerinin ardından, Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da uygun
görülerek maddelerine geçilmesine karar
verilmiştir.
Maddelerin görüşülmesinin
sonucunda Tasarının; 3, 4, 5 ve 6 ncı maddeleri tali komisyon olan Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler
Komisyonunda kabul edildiği şekilde ve 1, 2, 7 ile yürürlük ve yürütmeye
ilişkin 8 ve 9 uncu maddeleri ise aynen kabul edilmiştir.
Tasarının tümü kanun
yapım tekniği ve Türk dil yazım kurallarına uygun olarak redaksiyona tâbi tutulmak
suretiyle yeniden düzenlenmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Cengiz Kaptanoğlu |
Yüksel Çavuşoğlu |
Ziyattin Yağcı |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Adana |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Asım Kulak |
Recep Garip |
A. İsmet Çanakcı |
|
|
Bartın |
Adana |
Ankara |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
İsmail Değerli |
Ensar Öğüt |
Esat Canan |
|
|
Ankara |
Ardahan |
Hakkâri |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan Bilir |
Muharrem Eskiyapan |
Vahit Erdem |
|
|
Karabük |
Kayseri |
Kırıkkale |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Halil Tiryaki |
Murat Yılmazer |
M. Sefa Sirmen |
|
|
Kırıkkale |
Kırıkkale |
Kocaeli |
|
|
Üye |
|
Üye |
|
|
İsmail Bilen |
|
Hüseyin Özcan |
|
|
Manisa |
|
Mersin |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRK SİLÂHLI KUVVETLERİ HASTA
BESLENME KANUNU TASARISI
MADDE 1. - Bu Kanunun
amacı, Türk Silâhlı Kuvvetlerine ait yataklı tedavi yerlerinde, tedavileri
yapılan tüm hasta ve yaralıların beslenme gereksinimlerinin karşılanması ile
ilgili esas ve usulleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2. - Bu Kanun, Türk
Silâhlı Kuvvetlerine ait yataklı tedavi yerlerinde;
a) Tedavileri yatılı
olarak yapılan hasta ve yaralılar ile anne sütü ile beslenmesi gereken
bebeklerin annelerinin,
b) Taburcu edilen veya
muayene edilerek raporlarında belirtilen süre içerisinde istirahat ve
tedavilerine birlik ve kurumlarında devam edilecek olan askerî öğrenci, erbaş
ve erlerin,
Doktorun gerekli görmesi
durumunda tedavilerine katkı sağlayacak beslenme gereksinimlerinin
karşılanmasını kapsar.
Tanımlar
MADDE 3. - Bu Kanunda
geçen deyimlerden;
a) Normal yemek :
Hastanın günlük kalori ve besin ögeleri gereksinimini karşılamak amacı ile üç
öğün olarak verilen yiyecek ve içecekleri,
b) Diyet yemeği :
Hastanın tıbbî zorunluluktan veya tedavisi gereği besin ögelerinden bir veya
birkaçının miktarındaki azaltma ve çoğaltmaları öngören ve bunlara bağlı olarak
besin maddelerinin çeşitleri, miktarları, hazırlanışları ile öğün sayısı ve
zamanının normal yemekten farklı olduğu yiyecek ve içecekleri,
c) Ara öğün :
Beslenmeleri normal yemek olarak yapılan hastalara günlük sıvı gereksinimlerinin,
vitamin ve posa ihtiyaçlarının bir bölümünü karşılamak ve moral vermek için
öğün aralarında verilecek sıcak veya soğuk içecekleri ve taze meyveleri,
d) Yataklı tedavi yerleri
: Türk Silâhlı Kuvvetlerinin sağlık hizmetlerini yürüten kurum veya
kuruluşlardan; hasta veya yaralıların yatırılarak tedavisini sağlayacak
nitelikte olan kıta tabiplikleri, revirler, dispanserler, seyyar, çevre, merkez
ve özel dal hastahaneleri ile ilmî ve tıbbî merkezleri,
İfade eder.
Görev, yetki ve sorumluluklar
MADDE 4. - Hastanın,
kontrolü ve biyokimyasal bulguları doğrultusunda, normal veya diyet yemeği
verilerek beslenmesine doktoru, tedaviye uygun besin maddelerinin seçimi,
çeşitleri ve miktarları, hazırlama şekilleri ile öğün sayılarına ise diyetisyen
karar verir. Diyetisyenlerin olmadığı durumlarda bu görev doktorlar tarafından
yapılır.
Doktorunun onayı ile,
tıbben beslenecek durumda olmayan veya tedavisi gereği beslenmemesi gereken
hastalara besin maddeleri verilmez.
Normal hasta yemek
listesi, günlük istihkak tutarı içerisinde kalmak koşuluyla, yeterli ve dengeli
beslenmeyi sağlayacak her türlü besin maddeleri, depo veya bütçe imkânları göz
önüne alınarak diyetisyen tarafından belirlenir.
Diyet yemeği alacak
hastalara, diyetisyenin uygun göreceği miktar ve sıklıkta, depo veya bütçe
imkânları doğrultusunda her türlü yiyecek maddesi, sınırlamaya tâbi olmadan
gruplandırılarak ve normal yemek listelerinden de azamî ölçüde yararlanılarak
verilir.
Yatarak tedavileri
tamamlandıktan sonra nekahet dönemlerini veya muayene edildikten sonraki ilaçlı
tedavilerini birlik veya kurumlarında geçirecek askerî öğrenci, erbaş ve
erlerin beslenmelerinin nasıl olacağı ve süresi, doktor tarafından taburcu
belgesi veya raporda belirtilir. Bu tür hastaların beslenmeleri, hastanın
birlik veya kurumuna ait imkânlar da göz önüne alınarak diyetisyen tarafından
belirlenecek kriterlere göre yapılır. Ayrıca askerî öğrenci, er ve erbaşlardan
taburcu olanlara, gerekli görüldüğünde birliğine veya varacağı yere bağlı
olarak uygun görülen cins ve miktarda kumanya verilir.
Beslenme yöntemi
MADDE 5. - Hasta
beslenmesinde normal yemek ve diyet yemeği olmak üzere iki yöntem uygulanır.
Normal yemek verilerek
tedavisi sürdürülen hastalara ayrıca öğün aralarında içecek ve taze meyve
verilir. Normal yemeğin günlük istihkak miktarlarını oluşturan besin maddeleri;
et, yumurta, kuru baklagiller; süt ve süt ürünleri; taze sebze ve meyveler;
ekmek ve tahıllardan oluşan gruplar ile yağ, şeker, tatlılar, çeşni vericiler
ve çaylardan seçilir.
Normal hasta yemek listesinde,
günlük istihkak tutarının altında kalan parasal değerler gösterilir ve söz
konusu bakiyeler gerektiğinde yıl sonunda aşım yaratmayacak şekilde diğer
günlerdeki yemek listelerinin oluşturulmasında kullanılabilir.
İçme suyunun uygun
bulunmadığı bölgelerdeki hastahanelerde yemek pişirme ve hastaların içme suyu
gereksinimi, su arıtma yöntemi ile karşılanır ve bu amaçla yeteri kadar su
arıtma cihazı tesis edilir.
Beslenme hizmetinin, bu
amaçla personel istihdam edilmemesi ve ödeneğin olması kaydıyla ihale yoluyla
temin edilmesi halinde; yönetmelikte belirtilen normal yemek istihkak tutarına
pişirme, temizlik ve dağıtım giderleri gibi satın alınacak hizmetin kapsamına
bağlı olarak, diğer girdilerin bedelleri de eklenir. Bu girdilerin neler olduğu
ve ne şekilde hesaplanacağına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Yönetmelik
MADDE 6. - Bu Kanunun
uygulanmasına ilişkin esaslar, normal yemeğin günlük istihkak tutarının
belirlenmesinde parametre olarak kullanılacak olan besin maddelerinin cins ve
miktarları, beslenme hizmetinin kurumun dışında yapılması veya yüklenici
firmalar yahut idare tarafından verilecek yemek hizmetlerine yönelik ilkeler,
Sağlık Bakanlığı ile Sayıştayın da görüşü alınarak Millî Savunma ve İçişleri
bakanlıklarınca, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay
içerisinde çıkartılacak bir yönetmelikle düzenlenir.
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
MADDE 7. - 19/5/1927
tarihli ve 1034 sayılı Askerî Nekahethane ve Sanatoryumlarda Bulunan ve
Sevkedilenlere ve Harb Yaralılarının ve Tebdilhavalıların Sureti İaşelerine
Dair Kanun ile 15/12/1934 tarihli ve 2615 sayılı Askerî Hastahaneler ile
Hastahane Gibi Kullanılacak Revirlerde Hastaların Beslenme ve Bakımları
Hakkında Kanun yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 8. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 9. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
MİLLÎ SAVUNMA
KOMİSYONUNUN
KABUL
ETTİĞİ METİN
TÜRK SİLÂHLI KUVVETLERİ
HASTA
BESLENME KANUNU TASARISI
Amaç
MADDE 1.- (1) Bu Kanunun amacı; Türk Silâhlı Kuvvetlerine
ait yataklı tedavi yerlerinde, tedavileri yapılan tüm hasta ve yaralıların
beslenme gereksinimlerinin karşılanması ile ilgili usul ve esasları
belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2.- (1) Bu Kanun, Türk Silâhlı Kuvvetlerine ait
yataklı tedavi yerlerinde;
a) Tedavileri yatılı olarak yapılan hasta ve yaralılar ile
anne sütü ile beslenmesi gereken bebeklerin annelerinin,
b) Taburcu edilen veya muayene edilerek raporlarında
belirtilen süre içinde istirahat ve tedavilerine birlik ve kurumlarında devam
edilecek olan askerî öğrenci, erbaş ve erlerin,
doktorun gerekli görmesi durumunda tedavilerine katkı
sağlayacak beslenme gereksinimlerinin karşılanmasını kapsar.
Tanımlar
MADDE 3.- (1) Bu Kanunda geçen;
a) Normal yemek :
Hastanın günlük kalori ve besin ögeleri gereksinimini karşılamak amacı ile üç
öğün olarak verilen yiyecek ve içecekleri,
b) Diyet yemeği : Hastanın tıbbî zorunluluktan veya tedavisi
gereği besin ögelerinden bir veya birkaçının miktarındaki azaltma ve
çoğaltmaları öngören ve bunlara bağlı olarak besin maddelerinin çeşitleri,
miktarı, hazırlanışları ile öğün sayısı ve zamanının normal yemekten farklı
olduğu yiyecek ve içecekleri,
c) Ara öğün :
Beslenmeleri normal yemek olarak yapılan hastalara günlük sıvı
gereksinimlerinin, vitamin ve posa ihtiyaçlarının bir bölümünü karşılamak ve
moral vermek için öğün aralarında verilecek sıcak veya soğuk içecekler ile her
türlü meyve ve yiyeceği,
ç) Yataklı tedavi yerleri : Türk Silâhlı Kuvvetlerinin
sağlık hizmetlerini yürüten kurum veya kuruluşlardan, hasta veya yaralıların
yatırılarak tedavisini sağlayacak nitelikte olan kıta tabiplikleri, revirler,
dispanserler, seyyar, çevre, merkez ve özel dal hastaneleri ile ilmî ve tıbbî
merkezleri,
ifade eder.
Görev, yetki ve
sorumluluklar
MADDE 4.- (1) Hastanın, kontrolü ve biyokimyasal bulguları
doğrultusunda, normal veya diyet yemeği verilerek beslenmesine doktoru,
tedaviye uygun besin maddelerinin seçimi, çeşitleri ve miktarı, hazırlama
şekilleri ile öğün sayılarına doktorunun görüşünü de alarak diyetisyen karar
verir.
(2) Doktorun onayı ile tıbben beslenecek durumda olmayan
veya tedavisi gereği beslenmemesi gereken hastalara besin maddeleri verilmez.
(3) Normal hasta yemek listesi, günlük istihkak tutarı
içinde kalmak koşuluyla, yeterli ve dengeli beslenmeyi sağlayacak her türlü
besin maddeleri, depo veya bütçe imkanları göz önüne alınarak diyetisyen
tarafından belirlenir.
(4) Diyet yemeği alacak hastalara, diyetisyenin uygun
göreceği miktar ve sıklıkta, depo veya bütçe imkanları doğrultusunda her türlü
yiyecek maddesi, sınırlamaya tâbi olmadan gruplandırılarak ve normal yemek
listelerinden de azamî ölçüde yararlanılarak verilir.
(5) Yatarak tedavileri tamamlandıktan sonra nekahet
dönemlerini veya muayene edildikten sonraki ilaçlı tedavilerini birlik veya
kurumlarında geçirerek askerî öğrenci, erbaş ve erlerin beslenmelerinin nasıl
olacağı ve süresi, doktor tarafından taburcu belgesi veya raporda belirtilir.
Bu tür hastaların beslenmeleri, hastanın birlik veya kurumuna ait imkânlar da
göz önüne alınarak diyetisyen tarafından belirlenecek kriterlere göre yapılır.
Ayrıca askerî öğrenci, er ve erbaşlardan taburcu olanlara, gerekli
görüldüğünde, birliğine veya varacağı yere bağlı olarak uygun cins ve miktarda
kumanya verilir.
Beslenme yöntemi
MADDE 5.- (1) Hasta beslenmesinde normal yemek ve diyet
yemeği olmak üzere iki yöntem uygulanır.
(2) Normal yemek verilerek tedavisi sürdürülen hastalara
ayrıca öğün aralarında yiyecek, içecek ve taze meyve verilir. Normal yemeğin
günlük istihkak miktarını oluşturan besin maddeleri ; et, yumurta, kuru
baklagiller; süt ve süt ürünleri; taze sebze ve meyveler; ekmek ve tahıllardan
oluşan gruplar ile yağ, şeker, tatlılar, çeşni vericiler ve çaylardan seçilir.
(3) Normal hasta yemek listesinde, günlük istihkak tutarının
altında kalan parasal değerler gösterilir ve söz konusu bakiyeler gerektiğinde
yıl sonunda aşım yaratmayacak şekilde diğer günlerdeki yemek listelerinin
oluşturulmasında kullanılabilir.
(4) İçme suyunun uygun bulunmadığı bölgelerdeki hastanelerde,
yemek pişirme ve hastaların içme suyu gereksinimi uygun yöntemlerle karşılanır.
(5) Beslenme hizmetinin, bu amaçla personel istihdam
edilmemesi ve ödeneğin olması kaydıyla ihale yoluyla temin edilmesi halinde;
yönetmelikte belirtilen normal yemek istihkak tutarına pişirme, temizlik ve
dağıtım giderleri gibi satın alınacak hizmetin kapsamına bağlı olarak diğer
girdilerin bedelleri de eklenir. Bu girdilerin neler olduğu ve ne şekilde
hesaplanacağına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Yönetmelik
MADDE 6.- (1) Bu Kanunun uygulanmasına ilişkin esaslar,
normal yemeğin günlük istihkak tutarının belirlenmesinde parametre olarak
kullanılacak olan besin maddelerinin cins ve miktarı, beslenme hizmetinin
kurumun dışında yapılması veya yüklenici firmalar yahut idare tarafından
verilecek yemek hizmetlerine yönelik ilkeler, Sağlık Bakanlığı, Tarım ve
Köyişleri Bakanlığı ile Sayıştayın da görüşü alınarak Milli Savunma ve İçişleri
bakanlıklarınca, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde
çıkartılacak bir yönetmelikle düzenlenir.
Yürürlükten kaldırılan
mevzuat
MADDE 7.- (1) 19/5/1927 tarihli ve 1034 sayılı Askerî
Nekahethane ve Sanatoryumlarda Bulunan ve Sevkedilenlere ve Harb Yaralılarının
ve Tebdilhavalıların Sureti İaşelerine Dair Kanun ile 15/12/1934 tarihli ve
2615 sayılı Askerî Hastahaneler ile Hastahane Gibi Kullanılacak Revirlerde
Hastaların Beslenme ve Bakımları Hakkında Kanun yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 8.- (1) Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 9.- (1) Bu
Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. Yılmaz |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
K. Derviş |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
Y. Yalova |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Ş. Üşenmez |
R. K. Yücelen |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
R. Önal |
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
S. Tantan |
|
|
Dışişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
İ. Cem |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
K. Aydın |
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. E. Öksüz |
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
|
|
M. C. Ersümer |
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
|
|
Orman Bakanı |
|
Çevre Bakanı |
|
|
Prof. Dr. N. Çağan |
|
F. Aytekin |
|