Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 87)
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe
Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı ile Çevre ve Dışişleri KomisyonlarRaporları
(1/436)
Not : Tasarı Başkanlıkça; Çevre, Plan ve Bütçe ile Dışişleri
komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel
Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye
Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya
Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası
Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası
Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası Sergiler
Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/274 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye
Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî
ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/286 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki
Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş
Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı
Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü Hakkında
Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü Faaliyetleri ile
İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda
ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı,
Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/446 Köy
Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine
Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik
Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir
Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan
Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü
Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye
Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/541 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden
Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel
Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/555 İzmirGaz
ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
Tasarısı
1/557 Taşınmaz
Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler
Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet
Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun
Tasarısı
1/560 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski
Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın
Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/568 Uyuşturucu
Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik
Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile
Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun
Tasarısı
1/573 Uzman
Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası
Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de
Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan
Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/600 Su
Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev
Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/626 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür
Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve
Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir
Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına
Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel
Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti
Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/666 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı
Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale
Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/671 Türkiye
Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/680 Devlet
Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi
ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten
Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye
Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı
Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin
Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/732 Telsiz
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî
Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu
Taşımacılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş
Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın
Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye
Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı
Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in
Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/783 Emniyet
Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/785 Vatandaşlık
Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/786 Kişi
Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali
Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam
Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali
Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye
Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve
Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk
Polis Teşkilâtını Güçlendirme Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri
Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin
Kanun Tasarısı
1/810 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık
Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/827 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye
Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye
Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl
Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik
Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye
Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/834 Uluslararası
Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan
Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı
1/852 Nüfus
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa
Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye
Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/867 Türkiye
Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan
Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin
Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/868 Türkiye
Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/871 1990
Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile
İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye
Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/877 Uydular
Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve
İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli
Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin
Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk
Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları
Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/909 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve
Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/910 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî,
Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye
Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/915 Biyoloji
ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması
Sözleşmesi: İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/916 Uluslararası
Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/917 190
Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik
ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/924 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların
İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik
İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/926 Dünya
Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında
Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/933 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı
Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
İlişkin Kanun Tasarısı
1/947 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik
Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk
Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye
Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan
Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/964 Türkiye
Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa
Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel
Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin
Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların
Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın
Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve
Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye
Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/985 Türkiye
Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka
Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel
Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre
Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan Cumhuriyeti
Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 13.11.2000
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-180/5495
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 18.10.2000 tarihinde kararlaştırılan "Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu
Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı" ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent Ecevit
Başbakan
GEREKÇE
Karadeniz’de Çevre
Kirliliği :
16 ülkenin atıklarıyla
kirlenen Karadeniz dünyanın en fazla hasara uğratılmış denizlerinden biridir.
Karadeniz’i altı kıyıdaş
ülke ile Karadeniz’e akan nehirleri paylaşan on ülke kirletmektedir. Söz konusu
havza 160 milyon nüfusu barındırmakta ve kıta Avrupasının yaklaşık yarısını
kapsamaktadır. Tuna nehri Romanya’da Karadeniz’e ulaştığında yılda yaklaşık 60
ton civa, 1.000 ton krom, 4.500 ton kurşun ve 50.000 ton atık petrol
boşaltmaktadır.
Özel coğrafyası
Karadeniz’in her zaman yaşama elverişsiz bir su kitlesi olmasına yol açmıştır.
Toplanan nehir ve yağmur sularının dışarıya aktığı tek kanal ise İstanbul
Boğazı’dır.
Karadeniz’in ekolojik
dengesi otuz yıl gibi kısa bir zaman süreci dahilinde bozulmuştur. Aşılı
avlanmadan dolayı zaten baskı altında olan balık ve deniz ürünleri zinciri
süratle bozulmuştur. 1980’lerde 800.000 ton olan balık potansiyeli bugün
100.000 tona düşmüştür.
Karadeniz’in sınırlar
ötesi çevre problemleri, bu konuda uluslararası işbirliğini kaçınılmaz bir
öncelik haline getirmiştir.
Bükreş Sözleşmesi :
Karadeniz çevresinin
korunması amacıyla kıyıdaş altı devlet (Türkiye, Bulgaristan, Gürcistan,
Romanya, Rusya Federasyonu ve Ukrayna) tarafından 21 Nisan 1992 tarihinde
“Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Sözleşmesi” ve eki protokoller
imzalanmıştır.
Sözleşme 15 Ocak 1994
itibariyle yürürlüğe girmiş bulunmaktadır. Sözleşme ve Protokollerin amaçlarına
ulaşabilmesi için gerekli çalışmaların yürütülmesinde koordinasyonun sağlanması
için bir Karadeniz Komisyonu oluşturulmuştur. İstanbul’da yerleşik Komisyona
Taraf Devletlerin vatandaşlarından oluşacak daimi bir Sekretarya hizmet
verecektir. Türkiye Sekretaryanın kurulması ve üç yıllık işletme masraflarının
% 40’ını karşılamayı taahhüt etmiştir.
Sekretaryanın kurulması
için iki ayrı anlaşma imzalanmıştır. Bunlar Sözleşme uyarınca 6 kıyı devleti
arasında akdedilmesi öngörülen “İmtiyaz ve Muafiyetler Anlaşması” ile Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Komisyon adına Başkanı arasında 28 Nisan 2000’de
İstanbul’da akdedilmiş “Merkez Anlaşması”dır.
– “Merkez” ve “İmtiyaz ve
Muafiyetler” Anlaşmalarının taraflarca imzalanamaması, geçtiğimiz altı yıl
süresince Sekretaryanın oluşturulmasını; Komisyonun faaliyete geçirilmesini ve
Karadeniz’de acilen önlem alınmasını zorunlu kılan büyük kirlilikle mücadele
için gerekli uluslararası malî yardımın devreye sokulmasını engellemekteydi.
– (i) Dönem Başkanı
Büyükelçi Sayın Fügen Ok Başkanlığında 27-28 Nisan 2000 tarihlerinde
İstanbul’da gerçekleştirilen Karadeniz Komisyonu V. Toplantısı sonunda Merkez
Anlaşmasının Komisyon Dönem Başkanı Büyükelçi Sayın Fügen Ok ile Türk Heyeti
Başkanı Çevre Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sayın Okan Üçer tarafından
imzalanmasıyla Sekretarya İstanbul’da kurulmuştur.
(ii) İmtiyaz ve
Muafiyetler Anlaşması ise, Rusya hariç beş ülke temsilcilerince imzalanmış,
Rusya tarafından da iç mevzuatının gerektirdiği formaliteler tamamlanınca
imzalanması kararlaştırılmıştır.
Türkiye, Akdeniz’in
Kirliliğe Karşı Korunması (Barselona) Sözleşmesinde edindiği deneyimden de
yararlanarak, Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması (Bükreş) Sözleşmesinin
oluşturulmasında ve Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu
Sekretaryasının İstanbul’da yerleştirilmesinde öncü rol oynamış, maddî kaynak
tahsis etmiştir.
Merkez Anlaşmasının
onaylanmasıyla Sekretaryanın İstanbul’da faaliyete başlaması Türkiye’nin
uluslararası etkinliğine karşı teşkil edecek; Karadeniz’in kirliliğe karşı
korunması için uluslararası fonlardan istifade edilebilmesini sağlayacaktır.
Karadeniz’e en uzun kıyılara sahip ülkemiz için bu denizin kirlenmesinin
önlenmesi büyük önem arz etmektedir.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Çevre
Komisyonu
Esas No. : 1/446 30.1.2003
Karar No. : 8
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığınca 24.1.2003 tarihinde Komisyonumuza havale edilen 1/436
esas numaralı “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı
Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı”, Komisyonumuzun, 30.1.2003 tarihli 3 üncü
toplantısında, Çevre Bakanı Sayın İmdat Sütlüoğlu ile Dışişleri Bakanlığı,
Çevre Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı temsilcilerinin de katılımıyla
görüşülmüştür.
Tasarının yasalaşması ile
yürürlüğe girecek olan Anlaşma, Karadeniz’in kirliliğe karşı korunması amacıyla
kıyıdaş altı devlet tarafından 1992’de imzalanan “Karadeniz’in Kirliliğe Karşı
Korunması Sözleşmesi” ve eki protokollerin amaçlarına ulaşabilmesi için
gereklidir.
Çevre Bakanı Sayın İmdat
Sütlüoğlu ve Bakanlık temsilcisinin, Tasarının gerekçesi hakkında Komisyona
bilgi vermesinden sonra, Tasarının tümü üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.
Tümü üzerindeki görüşmelerin tamamlanmasını müteakip, maddelere geçilmesi
oybirliği ile kabul edilmiştir. Maddeler teker teker görüşülüp, oybirliği ile
kabul edilmiştir. Ardından Tasarının tümü oya sunulmuş ve Tasarı oybirliği ile
kabul edilmiştir.
Raporumuz, havalesi
gereği esas komisyon olan Dışişleri Komisyonuna sunulmak üzere Yüksek
Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkanvekili |
Sözcü |
Üye |
|
|
Yahya Baş |
Zeynep Armağan Uslu |
Mehmet Boztaş |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
Aydın |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Yüksel Coşkunyürek |
Metin Yılmaz |
Mehmet Alp |
|
|
Bolu |
Bolu |
Burdur |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Rasim Çakır |
İbrahim Özdoğan |
Canan Arıtman |
|
|
Edirne |
Erzurum |
İzmir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Rıza Bodur |
Hanefi Mahçiçek |
Hasan Bilir |
|
|
İzmir |
Kahramanmaraş |
Karabük |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Halil Tiryaki |
Veli Kaya |
Muzaffer Baştopçu |
|
|
Kırıkkale |
Kilis |
Kocaeli |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Salih Gün |
Ali Cumhur Yaka |
Cahit Can |
|
|
Kocaeli |
Muğla |
Sinop |
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
Cüneyt Karabıyık |
Nadir Saraç |
|
|
|
Van |
Zonguldak |
|
ÇEVRE KOMİSYONUNUN KABUL
ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE KARADENİZ’İN KİRLİLİĞE
KARŞI KORUNMASI KOMİSYONU ARASINDA MERKEZ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN
BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Dışişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Dışişleri
Komisyonu
Esas No. : 1/436 13.3.2003
Karar No. : 37
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti ile Karadenizin Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı,
Komisyonumuzun 6 Mart 2003 tarihli 5 inci toplantısında Dışişleri Bakanlığı ile
Çevre Bakanlığı temsilcilerinin katılmalarıyla görüşülmüştür.
16 ülkenin atıklarıyla
kirletilmiş Karadeniz'in ekolojik dengesinin hızla bozulması, bu konuda
uluslararası işbirliğini kaçınılmaz kılmıştır.
Karadeniz çevresinin
korunması amacıyla kıyıdaş altı devlet (Türkiye, Bulgaristan, Gürcistan, Romanya,
Rusya Federasyonu ve Ukrayna) tarafından 1992 tarihinde "Karadenizin
Kirliliğe Karşı Korunması Sözleşmesi" ve eki protokoller imzalanmıştır.
Sözleşme ve Protokollerin amaçlarına ulaşabilmesi için gerekli çalışmaların
yürütülmesinde koordinasyonun sağlanması için bir Karadeniz Komisyonu
oluşturulmuştur. İstanbul'da yerleşik Komisyona daimî bir sekretarya hizmet
verecektir.
Sekretaryanın İstanbul'da
faaliyete başlaması ile, Karadeniz'in kirliliğe karşı korunması için
uluslararası fonlardan istifade edilmesini de sağlayacak olan Tasarı,
Komisyonumuzca uygun bulunarak aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı
ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Mehmet Dülger |
Emin Şirin |
Eyyüp Sanay |
|
|
Antalya |
İstanbul |
Ankara |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Hüseyin Kansu |
Mehmet Özyol |
Nur Doğan Topaloğlu |
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ankara |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Güner |
Mustafa Dündar |
V. Haşim Oral |
|
|
Bolu |
Bursa |
Denizli |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Eraslan |
Halil Akyüz |
Mehmet B. Denizolgun |
|
|
Hatay |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Onur Öymen |
Fikret Ünlü |
Ufuk Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Seyfi |
Süleyman Gündüz |
A. Müfit Yetkin |
|
|
Nevşehir |
Sakarya |
Şanlıurfa |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Emin Koç |
|
|
|
|
Yozgat |
|
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE KARADENİZİN KİRLİLİĞE KARŞI KORUNMASI KOMİSYONU ARASINDA MERKEZ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - 28 Nisan 2000
tarihinde İstanbul’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadenizin
Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu Arasında Merkez Anlaşması”nın onaylanması
uygun bulunmuştur.
MADDE 2. - Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ HÜKÜMETİ İLE KARADENİZİN KİRLİLİĞE KARŞI KORUNMASI KOMİSYONU ARASINDA MERKEZ ANLAŞMASININ ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2
nci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. V. |
|
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. C. Ersümer |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
R. Önal |
Prof. Dr. T. Toskay |
M. Keçeciler |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
F. Bal |
Y. Yalova |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
|
M. Yılmaz |
S. Çakmakoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
E. S. Gaydalı |
|
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Adalet Bakanı |
|
|
|
F. Ünlü |
F. Bal |
Prof. Dr. H. S. Türk |
|
|
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Dışişleri Bakanı |
|
|
|
S. Çakmakoğlu |
S. Tantan |
İ. Cem |
|
|
|
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
|
|
|
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
K. Aydın |
|
|
|
Sağlık Bakanı V. |
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
|
|
|
K. Aydın |
Prof. Dr. E. Öksüz |
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
|
|
|
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
Enerji ve Tab. Kay. Bakanı |
|
|
|
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
M. C. Ersümer |
|
|
|
Kültür Bakanı V. |
Turizm Bakanı |
Orman Bakanı |
|
|
|
M. Yılmaz |
E. Mumcu |
Prof. Dr. N. Çağan |
|
|
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
|
F. Aytekin |
|
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ
HÜKÜMETİ İLE
KARADENİZ’İN KİRLİLİĞE
KARŞI KORUNMASI KOMİSYONU ARASINDA
MERKEZ ANLAŞMASI
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe
Karşı Korunması Komisyonu,
Karadeniz’in Kirlenmeye Karşı Korunması Sözleşmesi’nin XVII
nci Maddesinin 11 inci fıkrasını gözönünde tutarak,
Sözleşmenin, Komisyon ve Sekretaryanın Merkezlerinin
İstanbul’da kurulmasını öngören XVII nci Maddesinin 6 ncı fıkrasını dikkate
alarak,
Sözleşmenin, Temsilciler, Yedek Temsilciler, Danışmanlar ve
Âkit Tarafların Uzmanlarının uluslararası hukuka uygun olarak diplomatik
ayrıcalıklar ve bağışıklıklardan her bir Âkit Tarafın ülkesinde yararlanacağını
belirten XVII nci Maddesinin 8 inci fıkrasını dikkate alarak,
Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonunun
Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmayı dikkate alarak,
Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin aynı zamanda Sözleşme’nin
uygulanması için Karadeniz’e kıyıdaş devletlere yardımcı olma amaçlı “Karadeniz
Çevre Programı” adlı bölgesel projenin Program Koordinasyon Birimine de
evsahipliği yaptığını gözönüne alarak
aşağıdaki hususlarda mutabakata varmışlardır.
Madde 1
Tanımlar
Bu Anlaşmanın amaçları çerçevesinde;
a) “Sözleşme”, 21 Nisan 1992 tarihinde Bükreş’te imzalanan
Karadeniz’in Kirlenmeye Karşı Korunması Sözleşmesi anlamına gelir;
b) “Âkit Taraf”, Sözleşme’ye taraf olan Devlet anlamına
gelir.
c) “Komisyon”, Sözleşme’nin XVII nci Maddesinin 1 inci
fıkrası uyarınca kurulmuş bulunan Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonu anlamına gelir ve Komisyonun Sekretaryası ile diğer yardımcı
organlarını da kapsar.
d) “Sekretarya”, Komisyonun Sözleşmenin XVII nci Maddesinin
6 ncı fıkrası uyarınca kurulacak olan daimi organı anlamına gelir.
e) “Hükümet”, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti anlamına gelir.
f) “Evsahibi Âkit Taraf”, duruma göre, ülkesinde, Komisyonun
Merkezinin veya binasının bulunduğu, Komisyonun veya organının bir toplantısına
evsahipliği eden ve Komisyonun görevini icra eden herhangi bir Sekretarya
personeli mensubunun bulunduğu Âkit Taraf anlamına gelir.
g) “Âkit Taraf Temsilcileri”, heyetlerde yer alan
Danışmanlar ve Uzmanlar da dahil olmak üzere, Komisyonun veya organının
toplantılarına katılmak üzere Âkit Taraflarca gönderilen Temsilciler, Yedek
Temsilciler ve diğer heyet üyeleri anlamına gelir.
h) “İcra Müdürü”, Sekretarya’nın baş yöneticisi anlamına
gelir.
i) “Sekretarya Görevlileri”, Komisyon tarafından atanan ve
Komisyon tarafından kabul edilen personel düzenlemelerine tâbi olan İcra Müdürü
ve diğer görevliler anlamına gelmektedir.
j) “Destek Personeli” mahallî olarak istihdam edilen ve saat
başı ücret alanlar da dahil olmak üzere İcra Müdürü tarafından atanan yedek,
idarî ve teknik personeldir ve Komisyon tarafından kabul edilen personel
düzenlemelerine tâbidir.
k) “Komisyon Binası”, mülkiyetinden bağımsız olarak,
Komisyonun işlevlerini yerine getirmek amacıyla geçici yada daimi olarak
kullandığı binalar, bina bölümleri ve bunlara bitişik araziler anlamına
gelmektedir.
Madde 2
Yorum
Bu Anlaşma, ana hedefi olan, Komisyonun Türkiye
Cumhuriyetindeki (İstanbul şehri) Merkezinde, sorumluluklarını yerine
getirmesini ve amaçlarıyla işlevlerini gerçekleştirmesini sağlama hedefi
ışığında yorumlanacaktır.
Madde 3
Tüzel Kişilik
Komisyon tüzel kişiliğe sahip olacaktır. Komisyon,
a) âkit yapma,
b) taşınır ve taşınmaz mal satın alma ve elden çıkarma,
c) yasal işlemleri başlatma,
yetkisine sahiptir.
Madde 4
Adlî Takibattan
Bağışıklık
1. Komisyon, faaliyetleri çerçevesinde, aşağıdaki durumlar
dışında her türlü adlî takibattan bağışık olacaktır:
a) Komisyona ait veya onun adına işletilen bir aracın neden
olduğu kazadan kaynaklanan ve sigorta tarafından tazmin edilmeyen hasarlardan
dolayı üçüncü kişilerin açtığı sulh davaları,
b) Komisyon veya personelinin ihmali yada eylemi sonucu
ortaya çıkan kişisel yaralanma veya ölümle ilgili sulh davaları,
2. Bu maddenin 1 inci fıkrası hükmü saklı kalmak kaydıyla,
Komisyonun malları ve varlıkları, nerede ve kimde bulunduğuna bakılmaksızın,
icraî, idarî, adlî veya yasal kararlara dayanan arama, sorgulama, el koyma,
kamulaştırma ve diğer herhangi bir tür müdahaleden muaf olacaktır.
Madde 5
Bina
1. Hükümet, Komisyona kira bedelsiz ve süresiz olarak uygun
bir bina temin edecektir. Komisyonun daimi merkezinin yeri Komisyonla istişare
halinde seçilecektir. Komisyon binası karşılıklı mutabakatla değiştirilebilir.
2. Hükümet gerekli durumlarda Komisyonun ilave bina
edinmesini ve kiralamasını kolaylaştırmayı üstlenecektir.
3. Komisyon binası dışında Âkit Taraflar veya Komisyon
tarafından düzenlenen toplantılar için Hükümetle birlikte kullanılabilecek her
türlü mekân geçici olarak Merkezin parçası sayılacaktır.
4. Hükümet ve Komisyon beraberce, Karadeniz’le ilgili
çalışma yada programlar gerçekleştirmekte olan üçüncü tarafların Merkezi geçici
veya sürekli olarak kullanmalarına izin vermek hususunda anlaşabilirler.
5. Komisyon binasına elektrik, su, kanalizasyon, gaz, posta,
telefon, faks, teleks, modem, elektronik posta, atık su boşaltımı, çöp toplama
ve yangından korunmayı da içeren gerekli kamu hizmetleri temin edilecektir.
Hükümet bu tür kamu hizmetlerini Komisyona diğer hükümetlerarası uzman
kuruluşlara sağladığından daha az elverişli koşullarda sağlayamaz.
6. Komisyon binası dokunulmazlığa sahip olacaktır.
7. Evsahibi Âkit Taraf Hükümeti, Komisyon binası içinde ve
yakınlarında, her türlü izinsiz giriş veya zarara karşı ve huzur bozucu her
türlü durumu önleyecek şekilde Komisyonun hükümetlerarası kuruluş statüsüyle
uyumlu biçimde uygun güvenlik ortamını sağlayacaktır.
Madde 6
Fonlar ve Paralar
1. Komisyon işlevleri çerçevesinde, Âkit Taraflarca
ortaklaşa uygulananlar dışında malî denetim, düzenleme ve moratoryumlarla
sınırlandırılmaksızın,
a) her çeşit fon, altın ve paraya sahip olabilecek ve
herhangi bir para üzerinden işlem yapabilecektir.
b) fon, altın veya parasını bir ülkeden diğer bir ülkeye
veya Ev Sahibi Âkit Tarafın ülkesi içinde serbestçe transfer edebilecek ve
elinde bulunan herhangi bir ülke parasını diğer bir ülke parasına
çevirebilecektir.
Madde 7
Arşivlerin Dokunulmazlığı
Komisyonun arşivi nerede ve kimde olursa olsun
dokunulmazdır. “Arşiv” terimi, Komisyon ya da Komisyon tarafından bu göreve
getirilen herhangi bir gerçek ya da tüzel kişinin sahip olduğu veya bu kişi
tarafından saklanan tüm bilgiler, kayıtlar, yazışmalar, belgeler, elyazmaları,
fotoğraflar, filmler ve kayıtlar anlamına gelmektedir.
Madde 8
Harcamalar
1. Hükümet, Komisyon Merkezinin kurulması ile ilgili toplam
başlangıç harcama tutarının % 40’ını karşılayacaktır. Toplam tutarın geriye
kalan % 60’lık bölümü ise diğer Âkit Taraflarca karşılanacaktır.
Üç yıl boyunca Hükümet, Komisyon işletme giderlerinin %
40’ını karşılayacaktır. Bu tür masrafların geriye kalan % 60’ını ise diğer Âkit
Taraflar karşılayacaktır.
2. a) Komisyonun ve Sekretaryanın ihtiyacı olan bilgisayar,
bilgisayar yazıcı, CD ROM üniteleri, telefaks ve fotokopi makineleri, modem ve
diğer cihazlar Komisyon bütçesinden satın alınacaktır.
b)Mobilya ve diğer büro elemanları/sistemleri Komisyon
bütçesinden satın alınacaktır.
c)(a) ve (b) fıkralarını ilgilendiren tüm bakım ve işletme
giderleri Komisyon bütçesinden karşılanacaktır.
d) Sekretarya’nın elektrik, su (iklimlendirme/soğutma
dahil), telefon, faks, elektronik posta ve diğer haberleşme ücretleri, temizlik,
mutat bakım ve sıhhi hizmetler gibi işletme masrafları Komisyon bütçesinden
karşılanacaktır.
Madde 9
Gümrük Vergileri ve
Dolaysız Vergilerden Bağışıklık
1. Komisyon varlıkları, geliri ve diğer malları:
a) Gelir vergisini ve kurumlar vergisini de içeren bütün
dolaysız vergilerden muaf tutulacaktır; ancak, esasen kamu kullanım
harçlarından ibaret olan vergilerden muafiyet talep etmeyecektir.
b) Resmî kullanımı ve yayım faaliyetleri için ithal veya
ihraç ettiği kalemlerin ihracatı veya ithalatı, bu ithalat ve ihracat nedeniyle
talep edilen ve özel hizmetler için alınan harçlar saklı kalmak koşuluyla
gümrük vergilerinden ve sınırlamalardan muaf olacaktır. Ancak bu muafiyetten
yararlanarak ithal edilen kalemler, Hükümetle üzerinde anlaşılmış durumlar dışında,
ithal edildikleri ülkede satılmayacaktır.
c) Bu maddenin amaçları uyarınca, vergiler, ilgili Âkit
Tarafların yönetmeliklerine uygun olarak tesis edilen ya da tesis edilebilecek
gümrük vergileri, vergiler ile ilgili harçlar anlamına gelmektedir.
2. Genel bir kural olarak, Komisyon taşınır ve taşınmaz
mallar veya hizmetlerin satışı sırasında satış bedelinin bir bölümü olarak
alınan dolaysız vergiler ve KDV gibi vergilerden muafiyet talep etmeyecektir.
Bununla birlikte, resmî olarak kullanılmak üzere bu tür vergiler tahakkuk
ettirilmiş veya ettirilebilecek olan mal ve hizmetlere ilişkin olarak
Komisyonca yapılacak önemli alımlarda, ilgili Âkit Tarafın Hükümeti, uygun olan
tüm durumlarda, vergi veya harç miktarının düşülmesi veya iade edilmesi için
gerekli idarî düzenlemeleri yapacaktır.
Madde 10
Haberleşme ve Yayınlar
1. Komisyona Türkiye içerisinde, resmî haberleşmeleri
konusunda, Hükümet tarafından diğer BM Uzmanlık Kuruluşlarına posta, teleks,
telgraf, radyograf, telefoto, telefon ve diğer iletişim araçlarına ilişkin
öncelikler ve vergiler ile basın, televizyon ve radyo enformasyonundan
yararlanma ücretleri konusunda yapılmakta olandan daha az elverişli bir muamele
yapılmayacaktır.
2. Komisyonun resmî yazışmalarına ve diğer resmî
haberleşmelerine hiçbir sansür uygulanmayacaktır.
Madde 11
Hükümet ile Temaslar
İcra Müdürü, Sekretaryanın etkinlikleri ve günlük
yönetimiyle ilgili hususlarda Hükümetle doğrudan temas kurmaya yetkilidir.
Ancak esasa ilişkin konularda Hükümetin muhatabı, Başkanı kanalıyla Komisyon
olacaktır.
Madde 12
Âkit Tarafların
Temsilcileri ve Komisyon Başkanı
1. Âkit Tarafların Temsilcileri ve Komisyon Başkanı,
işlevlerini yerine getirirlerken ve toplantı yerlerine ya da toplantı
yerlerinden yapacakları seyahatlerde, Sözleşmenin XVII nci Maddesinin 8 inci
fıkrasında belirtilen ayrıcalık ve bağışıklıklardan yararlanacaklardır. Bu
hüküm, bir Temsilci ile bu Temsilcinin uyrukluğunu taşıdığı Âkit Tarafın
makamları arasında uygulanmaz.
2. Bu maddenin 1 inci fıkrasında sözü edilen kişilere
tanınan ayrıcalık ve bağışıklıklar Âkit Tarafların Temsilcilerine kişisel
çıkarları için değil, Komisyon ile ilgili görevlerini bağımsız bir şekilde
gerçekleştirebilmelerine olanak tanımak amacıyla sağlanmıştır. Sonuç olarak,
bir Âkit Tarafın, bağışıklığın adaletin tecellisine engel olacağını düşündüğü
ve bağışıklığı tanınış amacına halel getirmeksizin kaldırmanın mümkün olduğu
hallerde, Âkit Taraf bağışıklığı kaldırmakla yükümlüdür.
Madde 13
Sekretarya Görevlileri
1. Sekretarya Görevlileri resmî görevlerini yerine
getirirken veya resmî yazışmalar ve bunlara ilişkin belgeler oluştururken
gerçekleştirdikleri tüm yazılı ve sözlü eylemleri konusunda yasal süreçlerden
muaftırlar.
2. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olan ve sürekli olarak
Türkiye’de ikamet eden yabancılar dışında kalan Sekretarya Görevlileri Türkiye
içinde ve Türkiye ile bağlantılı olarak aşağıdaki ayrıcalık ve bağışıklıklara
sahip olacaklardır:
a) Komisyon tarafından kendilerine ödenen ücret ve
ikramiyelerle bağlantılı olarak ve muadil rütbeli Birleşmiş Milletler
görevlilerinin Türkiye’de 1946 tarihli Birleşmiş Milletlerin Ayrıcalıkları ve
Bağışıklıkları sözleşmesi uyarınca yararlandıkları koşullarda vergiden muaf
olacaklardır.
b) Kendileri, eşleri ve kendilerine bağımlı 18 yaşın altındakiler
göçmen kısıtlamalarından, yabancılara uygulanan kayıt işlemlerinden, tüm
kişisel hizmetlerden, hangi türde olursa olsun tüm kamu hizmetlerinden ve
askere alınma, savunma katkıları, iaşe-ibate sağlama gibi askerî
yükümlülüklerden Türkiye Cumhuriyeti ülkesi için de muaf olacaklardır.
c) Türkiye Cumhuriyetinde bulunan muadil rütbeli Birleşmiş
Milletler görevlilerine 1946 tarihli Birleşmiş Milletlerin Ayrıcalıkları ve
Bağışıklıkları Sözleşmesi uyarınca döviz alım-satımı konusunda tanınan
ayrıcalıklara sahip olacaklardır.
d) Türkiye Cumhuriyetindeki muadil rütbeli Birleşmiş
Milletler görevlilerine uluslararası bir kriz durumunda eşleri ve kendilerine
bağımlı bulunan akrabalarıyla birlikte 1946 tarihli Birleşmiş Milletlerin
Ayrıcalıkları ve Bağışıklıkları Sözleşmesi uyarınca ülkelerine geri dönüş
konusunda tanınan imkânlara sahip olacaklardır.
e) Türkiye Cumhuriyetinde göreve yeni başladıklarında 1946
tarihli Birleşmiş Milletlerin Ayrıcalıkları ve Bağışıklıkları Sözleşmesinin
Birleşmiş Milletler görevlilerine sağladığı, mobilyalarını ve şahsi mallarını
gümrüksüz olarak ithal etme hakkına sahip olacaklardır.
Sekretarya görevlileri, görev süreleri sona erdiğinde bu
fıkraya tâbi mobilyalarını ve şahsi mallarını ihraç ettikleri takdirde
sözkonusu ihraçla ilgili hizmetlere ödenecek ücretler dışında gümrük
vergilerinden muaf olacaklardır.
3. Ayrıcalık ve bağışıklıklar görevlilere kişisel çıkarları
için değil, sadece Komisyonun menfaatleri çerçevesinde tanınmıştır. Komisyon,
bağışıklığın adaletin tecellisine engel olacağı ve kaldırılabileceği görüşünde
olduğu her durumda İcra Müdürü dahil Sekretarya Görevlilerinin bağışıklığını
kaldırma hakkına sahiptir ve bunu yapmakla görevlidir.
4. Görevlerini icra etmelerinde kolaylık sağlamak amacıyla
kendilerine, eşlerine ve kendilerine bağımlı 18 yaşın altındaki kişilere
Hükümet tarafından oturma iznine muadil kimlik kartları verilecektir.
Madde 14
Sekretaryanın Destek
Personeli
1. Sekretaryanın destek personeli, görevleriyle ilgili
hususlarda herhangi bir bilgi vermeye veya bu görevle ilgili resmî yazışma ve
belge üretmeye hiçbir şekilde mecbur değillerdir.
2. Türk vatandaşı olan ve sürekli olarak Türkiye’de ikamet
eden yabancılar dışındaki Sekretarya destek personeli:
a) Sekretarya için verilen hizmetlerle ilgili olarak Türkiye
Cumhuriyetinin çalışma ve yabancı emekle ilgili yasa ve yönetmeliklerinin
çalışma izni konusunda getirmiş olduğu her türlü yükümlülükten muaf
tutulacaklardır.
b) Hizmetleri için aldıkları ücretler vergi ve harçlardan
muaf tutulacaktır.
c) Tüm şahsi hizmetlerden, hangi türde olursa olsun tüm kamu
hizmetlerinden ve askere alınma, savunma katkıları, iaşe-ibate sağlama gibi
askerî hizmetlerden Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde muaf olacaklardır.
3. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan ve sürekli olarak
Türkiye’de ikamet eden yabancılar dışındaki Sekretarya destek personeli için
Hükümet statülerine uygun kimlik kartları düzenleyecektir. Bu kartlar aynı
zamanda oturma izni olarak kullanılacaktır.
4. İcra Müdürü bir Sekretarya destek personeli mensubunun bu
maddenin 1 inci fıkrasında sağlanan bağışıklığını, adaletin tecellisine engel
olacağını düşündüğü takdirde kaldırma hakkına sahiptir ve bunu yapmakla
görevlidir.
Madde 15
Sosyal Güvenlik
Sosyal güvenlikle ilgili konularda Sekretarya görevlilerine
18 Nisan 1961 tarihli Diplomatik İlişkilere Dair Viyana Sözleşmesinin hükümleri
uygulanabilecektir.
Madde 16
İşbirliği
Komisyon, adlî işlerin gerektiği gibi idare edilmesi,
polisiye düzenlemelere uyulmasının temini ve yukarıdaki 13 üncü ve 14 üncü Maddelerde
belirtilen ayrıcalık ve bağışıklıklarla ilgili suiistimallerin önlenmesi için
Hükümetin yetkili imkânlarıyla her zaman işbirliği yapacaklardır.
Madde 17
Atamaların Belirlenmesi
İcra Müdürü, her yıl Hükümete tüm Sekretarya görevlilerini
ve destek personelinin listesini gönderecektir. İcra Müdürü, bir Sekretarya
görevlisi göreve başladığında ya da görevden ayrıldığında Komisyon adına
Hükümeti haberdar edecektir. İcra Müdürü her iki durumda da sözkonusu şahsın
Türkiye vatandaşı ya da sürekli olarak Türkiye’de ikamet eden biri olup
olmadığını belirtecektir.
Madde 18
Değişiklikler
Komisyon ve Hükümet bu Anlaşma üzerinde her zaman değişiklik
önerisinde bulunabilirler ve Anlaşma, Komisyonla Hükümet arasında müzakere
yoluyla değiştirilebilir.
Madde 19
Anlaşmazlıkların Çözümü
Bu Anlaşmanın yorumlanmasından veya uygulanmasından
doğabilecek her türlü anlaşmazlık, Komisyon ve Hükümet arasında müzakere
yoluyla çözümlenecektir.
Madde 20
Yürürlüğe Girme ve Sona
Erme
Bu Anlaşma, Saklayıcı Devletin Türkiye Cumhuriyeti
Hükümetinden Anlaşmanın ulusal mevzuata uygun olarak onaylanmış bulunduğu
hususunda yazılı bilgi aldığı günün ertesi günü yürürlüğe girecek ve Merkezin
yeri İstanbul’da olduğu sürece yürürlükte kalacaktır.
Komisyon Merkezinin Türkiye Cumhuriyeti ülkesi dışına
taşınması halinde, bu Anlaşma Komisyon mal varlığının taşınması ve elden
çıkarılması için gerekli olan makul bir sürenin sonunda Âkit Tarafların kararı
ile sona erecektir.
İstanbul’da 28 Nisan 2000 tarihinde, her iki metin eşit
derecede geçerli olacak şekilde Türkçe ve İngilizce dillerinde ve her iki dilde
üçer nüsha olarak imzalanmış olan bu Anlaşma; Saklayıcı Devlet, Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Karadeniz Komisyonu tarafından saklanacaktır.
Komisyon
Adına Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti Adına