Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 133)
190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin Eki Cetvellerin Sağlık Bakanlığına Ait Bölümünde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler ve
Plan ve Bütçe
Komisyonları Raporları (1/554)
|
|
|
|
|
|
T.C. |
|
|
|
Başbakanlık |
4.4.2003 |
|
|
Kanunlar ve Kararlar |
|
|
|
Genel Müdürlüğü |
|
|
|
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-518/1473 |
|
|
|
|
|
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Sağlık Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 26.3.2003 tarihinde kararlaştırılan “190 Sayılı Genel Kadro
ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Sağlık
Bakanlığına Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Anayasamızın 56 ncı maddesi ile teminat
altına alınan sağlıklı yaşama hakkından herkesin eşit bir şekilde
yararlanabilmesi için gerekli olan alt yapı araç gereç ve teknolojik imkânlar
yanında hizmeti yürütecek sağlık insan gücünün de yeterli sayı ve nitelikte
istihdamı gerekmektedir.
Sağlık hizmetlerinin bir ekip hizmeti
olması nedeniyle zincirin halkalarından birinin eksik olması hizmetin
aksamasına veya yeterli bir şekilde sunulmasına engel olmaktadır. Tabipler de
bu ekibin başı ve dolayısıyla zincirin en önemli halkasını oluşturmaktadırlar.
Bu nedenle sağlık kurum ve kuruluşlarımızda standart kadro yönetmeliğinde
belirtilen sayıda uzman veya pratisyen tabip istihdamı hizmetin yeterli bir
şekilde sunulması için en önemli şartlardan biridir.
Yine bilindiği üzere, 2514 sayılı Kanun gereğince
tabipler, pratisyenlikte iki yıl ve uzmanlıkta iki yıl olmak üzere toplam dört
yıl süre ile Devlet hizmeti yapmakla yükümlüdürler. Bu Kanun gereğince,
Türkiye’deki tıp fakültelerinden mezun olan veya öğrenimlerini yurt dışında
yaparak tabip unvanı kazananlar ile yurt içinde veya yurt dışında Tababet
Uzmanlık Tüzüğüne göre uzman olan tabiplerin atanması mecburiyeti vardır. Bu
Kanun kapsamında olup, Devlet hizmeti yükümlülüğünü yerine getirmeyenler bu
Kanunun 5 inci maddesi gereğince hiçbir kamu kuruluşunda veya serbest olarak
mesleklerini icra edemeyeceklerdir.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından alınan
bilgiler ve Bakanlığımız verilerine göre, Tıp fakültelerinden yılda yaklaşık 5
000 tabip mezun olmakta ve yine Tıp fakültelerinden ve Bakanlığımız ve diğer
Bakanlıklara bağlı Eğitim hastanelerinden yılda yaklaşık 3 000 tabip ihtisasını
tamamlayarak uzman olmaktadır.
Bakanlığımız taşra teşkilâtında istihdam
edilmek üzere, 24.1.2003 tarihinde yapılan Devlet Hizmeti Yükümlülüğü kurasında
72 uzman ve 122 pratisyen tabip kura çekmiştir. Kura çeken uzman ve pratisyen
tabiplerin atamaları yapıldıktan sonra Bakanlığımız taşra teşkilâtında 170’i 5
inci derece olmak üzere 3, 4 ve 5 inci derecelerde toplam 297 uzman tabip
kadrosu ve 5 inci derecede 368 pratisyen tabip kadrosu olacaktır.
Görüldüğü üzere önümüzdeki dönemlerde yeni
mezun olacak veya ihtisasını tamamlayarak uzman olacak tabiplerin atamalarını
yapabilecek yeterli sayıda uzman ve pratisyen tabip kadrosu olmadığından
atanmaları kanunî zorunluluk olduğu halde uzman ve pratisyen tabiplerin ataması
yapılamayacaktır.
Yukarıda açıklandığı üzere, gerek sağlık
kurum ve kuruluşlarımızın tabip ihtiyacının karşılanması ve gerekse 2514 sayılı
Kanun gereğince Devlet Hizmeti Yükümlülüğü olan tabiplerin atamalarının
yapılabilmesi için ekli listede yer alan kadroların Bakanlığımıza ihdası
amacıyla bu Tasarı hazırlanmıştır.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1. - Madde ile; Sağlık Bakanlığı
taşra teşkilatında kullanılmak üzere 11 200 adet tabip kadrosu ihdas edilerek
190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin ilgili bölümüne eklenmektedir.
Madde 2. - Yürürlük maddesidir.
Madde 3. - Yürütme maddesidir.
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu
|
|
Türkiye Büyük Millet Meclisi |
|
|
|
Sağlık, Aile, Çalışma ve |
|
|
|
Sosyal İşler Komisyonu |
21.4.2003 |
|
|
Esas No. : 1/554 |
|
|
|
Karar No. : 26 |
|
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Sağlık Bakanlığınca
hazırlanarak 4.4.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
sunulan ve esas komisyon olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna talî komisyon olarak
da Komisyonumuza havale edilen “190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Sağlık Bakanlığına Ait Bölümünde
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun, 17.4.2003 tarihinde
yaptığı 11 inci birleşiminde Hükümeti temsilen Sağlık Bakanı başkanlığında;
Sağlık, Başbakanlık, Adalet ve Maliye bakanlıkları temsilcilerinin de
katılımlarıyla incelenip görüşülmüştür.
Tasarı ile; Sağlık
Bakanlığı taşra teşkilâtında kullanılmak üzere 11 200 adet tabip kadrosu ihdas
edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ilgili bölümüne eklenmesi
öngörülmektedir.
Komisyon toplantısına
katılan Sağlık Bakanı tarafından tasarı ile ilgili bazı bilgiler verilmiştir.
Sayın Bakan tarafından;
Anayasamız ile de teminat
altına alınan sağlıklı yaşama hakkından herkesin eşit bir şekilde
yararlanabilmesi için hizmeti yürütecek sağlık insan gücünün de yeterli sayı ve
istihdamının gerektiği,
Sağlık kurum ve
kuruluşlarımızda standart kadro yönetmeliğinde belirtilen sayıda uzman veya
pratisyen tabip istihdamının hizmetin yeterli bir şekilde sunulması için önemli
olduğu,
Önümüzdeki dönemlerde
yeni mezun olacak veya ihtisasını tamamlayarak uzman olan ve pratisyen
tabiplerin atamalarının yapılabilmesi için de yeterli sayıda kadro ihtiyacının
olduğu belirtilmiştir.
Komisyon toplantısında
Tasarı ile gerekçesi benimsenerek maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.
Tasarının 1 inci maddesi
ile yürürlüğe ilişkin 2 nci ve yürütmeye ilişkin 3 üncü maddeleri
Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Plan ve Bütçe
Komisyonuna sunulmak üzere arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
|
Mahfuz Güler |
Agah Kafkas |
Remziye Öztoprak |
|
|
|
Bingöl |
Çorum |
Ankara |
|
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
|
Bayram Özçelik |
Muzaffer R.
Kurtulmuşoğlu |
Bayram Ali Meral |
|
|
|
Burdur |
Ankara |
Ankara |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Turhan Çömez |
Şerif Birinç |
İrfan Riza Yazıcıoğlu |
|
|
|
Balıkesir |
Bursa |
Diyarbakır |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Sabri Varan |
Lokman Ayva |
Nükhet Hotar |
|
|
|
Gümüşhane |
İstanbul |
İzmir |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Enver Öktem |
Nevzat Doğan |
Hüseyin Tanrıverdi |
|
|
|
İzmir |
Kocaeli |
Manisa |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Mahmut Duyan |
Hüseyin Güler |
Medeni Yılmaz |
|
|
|
Mardin |
Mersin |
Muş |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
|
Şükrü Ayalan |
Feramus Şahin |
Cevdet Erdöl |
|
|
|
Tokat |
Tokat |
Trabzon |
|
|
|
Üye |
Üye |
|
|
|
|
Nurettin Sözen |
Alim Tunç |
|
|
|
|
Sivas |
Uşak |
|
|
|
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu |
|
|
|
|
Türkiye Büyük Millet
Meclisi |
|
|
|
Plan ve Bütçe Komisyonu |
5.5.2003 |
|
|
Esas No. :1/554 |
|
|
|
Karar No. :26 |
|
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Sağlık Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar
Kurulunca 4. 4. 2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 9.4.2003
tarihinde tali komisyon olarak Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonuna, esas komisyon olarakda
Komisyonumuza havale edilen 1/554 esas numaralı " 190 Sayılı Genel Kadro
ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Sağlık Bakanlığına
Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun
1.5.2003 tarihinde yaptığı 39 uncu birleşiminde, Hükümeti temsilen Sağlık
Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Devlet
Personel Başkanlığı temsilcilerinin de katılımıyla incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi, ülkemizde
vatandaşlarımızın yaşamını, beden ve ruh sağlığı içinde sürdürmesini
sağlamak, insan ve madde gücünde
tasarruf ve verimi artırmak, koordinasyon ve işbirliğini gerçekleştirmek
amacıyla sağlık kuruluşlarını tek elden
planlayarak hizmet vermesini düzenleme görevi Anayasa ile Devlete verilmiştir.
Anayasa ile teminat altına alınan sağlıklı yaşama hakkından herkesin eşit bir
şekilde yararlanabilmesi için gerekli
olan alt yapı araç, gereç ve teknolojik imkânların sağlanması yanında, sağlık
hizmetlerini yürütebilecek yeterli
sayıda ve nitelikte sağlık personelinin de istihdam edilmesi gerekmektedir.
Bütüncül bir yapı arz eden sağlık
hizmetlerinin aksamadan sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, her
kademedeki hizmetin etkin ve verimli olarak sunulması gerekir. Bu nedenle,
sağlık hizmetlerinin yürütülmesinde temel işleve sahip uzman veya pratisyen
tabiplerin, sağlık kurum ve kuruluşlardaki standart kadro yönetmeliğine uygun
olarak, yeterli sayıda istihdam edilmesi, sağlık hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde sunulmasında belirleyici etkenlerden birini teşkil
etmektedir.
Diğer yandan, bazı sağlık personelinin
devlet hizmeti yükümlülükleriyle ilgili esasları düzenleyen 21.8.1981 tarihli
ve 2514 sayılı Kanun'a göre; tabipler, pratisyenlikte iki yıl, uzmanlıkta da
iki yıl olmak üzere toplam dört yıl süre ile Devlet hizmeti yapmakla
yükümlüdürler. Ayrıca, 2514 sayılı Kanunda, zorunlu Devlet hizmet yükümlülüğünü
yerine getirmeyen pratisyen ve uzman tabiplerin, kamu kuruluşları da dahil
hiçbir sağlık kuruluşunda çalışamayacakları gibi mesleklerini serbest olarak da
icra edemeyecekleri yönünde bir
düzenleme bulunmaktadır. Bu düzenlemeden dolayı tıp fakültelerinden mezun olan
yaklaşık 5000 pratisyen tabip ile tıpta
uzmanlık eğitimini tamamlayarak uzman olan yaklaşık 3000 tabibin her yıl Devlet
hizmet yükümlülüğü kurasına girerek atamalarının yapılması kanuni zorunluluk
arz etmektedir.
Bu nedenle, gerek sağlık hizmetlerinin
etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi, gerekse 2514 sayılı Kanun gereğince
Devlet hizmet yükümlüsü tıp fakültesi mezunları ile tıpta uzmanlık eğitimini
tamamlayan tabipler için sağlık kurum ve kuruluşlarının tabip ihtiyacının
karşılanabilmesi amacıyla, sağlık hizmetleri sınıfından tabip kadrosu ihdas edilmesi gereği hasıl
olmuştur.
Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde; sağlık
kurum ve kuruluşlarının tabip
ihtiyacının karşılanması ve söz konusu pratisyen ve uzman tabiplerin,
2514 sayılı Kanun'dan kaynaklanan
yükümlülüklerini zamanında yerine getirilebilmelerinin sağlanması amacıyla
ihtiyaç duyulan 7000 adedi tabip ve 4200
adedi de uzman tabip olmak üzere toplam 11 200 kadronun ihdas
edilmesinin öngörüldüğü anlaşılmaktadır.
Tasarının geneli üzerinde yapılan
müzakerelerde;
- Başta, Doğu ve Güneydoğu Anadolu ile Doğu Karadeniz Bölgeleri olmak üzere
taşradaki sağlık tesislerinin pratisyen veya uzman tabip ihtiyacının
karşılanması amacıyla kadro talep edilmesinin memnuniyetle karşılandığı,
- Kamuda istihdam edilen tabiplerin mali
haklarının, ülkenin ekonomik ve sosyal şartları dikkate alınarak iyileştirilmesi gerektiği,
- Mecburi hizmet yükümlülüğünün kaldırılmasına yönelik çalışmaların olumlu
karşılandığı, ancak taşradaki tabip ihtiyacı dikkate alınarak norm kadro çalışmalarına uygun olarak tabip
açığının kapatılması amacıyla ücret açısından özendirici ek mali hakları
da kapsayan çağdaş bir sistemin
oluşturulması gerektiği,
- Ülkemizde kamuya ait sağlık tesisleri arasında bölge ve il
bazında tabip dağılımında bir dengesizliğin bulunduğu, bu durumun gönüllülük
esasına uygun, rasyonel esaslara dayanan bir teşvik sistemi oluşturularak
giderilmesi amacıyla çalışmaların başlatılması gerektiği,
- Taşrada, sağlık hizmetlerinin çağdaş
ölçülerde sunulabilmesi amacıyla Devlete ait sağlık kuruluşlarının tek bir çatı
altında faaliyet gösterecek şekilde teşkilatlandırılmasının daha uygun olacağı,
- Sağlık sisteminin önemli sorunlarının bulunduğu, bunlardan birinin de
tabip açığı olduğu, tabip açığının giderilmesine yönelik söz konusu kadro
talebinin olumlu karşılandığı, ancak kadro taleplerinin karşılanmasının, tek
başına sağlık hizmetlerinin rasyonel bir şekilde sunulması için yeterli
olamayacağı, bunun yerine sağlık sistemini bütüncül olarak ele alan çalışmalar
yapılarak genel bir sağlık politikası ve sisteminin belirlenmesinin sorunun
çözümüne olumlu katkı sağlayacağı,
- Birinci basamak sağlık
hizmetlerinin temelini teşkil eden
koruyucu aile hekimliği sisteminin oluşturulması gerektiği, böylece özel sağlık
kuruluşlarının da sisteme dahil edilerek hastanelerde yaşanan hasta
yoğunluğunun azaltılmasının sağlanacağı,
Şeklindeki görüş ve değerlendirilmeleri
müteakip Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;
- Sağlık Bakanlığına bağlı taşradaki
sağlık kuruluşlarının pratisyen veya uzman tabip ihtiyacının karşılanması
amacıyla 11 200 adet tabip kadrosu ihdasını öngören söz konusu Tasarının
hazırlandığı,
- Bakanlık tarafından sürdürülen norm
kadro çalışmalarının tamamlandığı, zorunlu hizmet yükümlülüğü yerine,
gönüllülük esası çerçevesinde çağdaş gelişmelere uygun, mali özendiriciliğe
dayanan bir sistemin oluşturulmasına yönelik Kanun Tasarısı çalışmalarının
tamamlanarak Bakanlar Kuruluna sunulduğu,
- Sağlık sisteminde kısmi düzenlemeler
yerine, sistemin bir bütün olarak ele
alınarak yılların birikimi olan
sorunların çözümlenmesine yönelik yasal ve idari düzenleme çalışmalarının
devam ettiği,
- Sosyal Sigortalar Kurumu ile Sağlık Bakanlığı arasında
işbirliğinin artırılmasına yönelik
görüşmelerin yapıldığı, bu
çerçevede SSK hastanelerindeki hasta
yoğunluğunun azaltılması amacıyla SSK'lı hastaların Bakanlığımız hastanelerinden
yararlanmalarına yönelik işbirliği imkânlarının araştırıldığı,
- Talep edilen 11 200 tabip kadrosunun
özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu ile Doğu Karadeniz Bölgelerindeki tabip ihtiyacının
giderilmesinde kullanılacağı,
- Birinci basamak sağlık hizmetlerinin
etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla özel sağlık kuruluşlarını
da içine alan bir sevk sisteminin oluşturulacağı, böylece hastanelerimizdeki
yığılmanın önlenerek, % 80 oranındaki hastalarımızın
birinci basamak sağlık hizmetlerinden yararlanmasının sağlanacağı,
- Bakanlık tarafından il ve bölge
bazındaki tabip dağılımının dengeli olmasına yönelik bir genelgenin
hazırlandığı, böylece il
merkezlerindeki tabip fazlasının önleneceği,
İfade edilmiştir,
Tasarının geneli üzerinde yapılan
müzakerelerden sonra, Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da
benimsenerek maddeleri üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.
Tasarının; 1 inci maddesi ile yürürlülük
ve yürütmeye ilişkin 2 ve 3 üncü maddeleri aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
|
Afyon |
Bursa |
Muş |
|
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Sekmen |
Mahmut Göksu |
Mehmet Melik Özmen |
|
|
İstanbul |
Adıyaman |
Ağrı |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ruhi Açıkgöz |
Bülent Gedikli |
Mehmet Zekai Özcan |
|
|
Aksaray |
Ankara |
Ankara |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Osman Kaptan |
Mehmet Mesut Özakcan |
Ali Osman Sali |
|
|
Antalya |
Aydın |
Balıkesir |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali
Kemal Deveciler |
Aziz Akgül |
Ömer Abuşoğlu |
|
|
Balıkesir |
Diyarbakır |
Gaziantep |
|
|
(İmzada
bulunamadı.) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. Emin Murat Bilgiç |
Alaattin Büyükkaya |
Ali Kemal Kumkumoğlu |
|
|
Isparta |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Ali Topuz |
Hakkı
Akalın |
Mehmet Ceylan |
|
|
İstanbul |
İzmir |
Karabük |
|
|
|
(İmzada
bulunamadı.) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Y. Selahattin Beyribey |
Taner Yıldız |
Mustafa Ünaldı |
|
|
Kars |
Kayseri |
Konya |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Gürol
Ergin |
Kazım Türkmen |
Musa Uzunkaya |
|
|
Muğla |
Ordu |
Samsun |
|
|
(İmzada
bulunamadı.) |
|
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Enis Tütüncü |
Faruk Nafiz Özak |
Mehmet Akif Hamzaçebi |
|
|
Tekirdağ |
Trabzon |
Trabzon |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Osman Coşkunoğlu |
|
|
|
|
Uşak |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
190 SAYILI
GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KA-RARNAMENİN EKİ CETVELLERİN
SAĞLIK BAKANLIĞINA AİT BÖLÜ-MÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Sağlık Bakanlığının taşra
teşkilâtında kullanılmak üzere, ekli listede yer alan kadrolar ihdas edilerek
190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I)
sayılı cetvelin ilgili bölümüne eklenmiştir.
MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
190 SAYILI
GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KA-RARNAMENİN EKİ CETVELLERİN
SAĞLIK BAKANLIĞINA AİT BÖLÜ-MÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi aynen
kabul edilmiştir.
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
C. Çiçek |
M. V. Gönül |
A. Aksu |
|
|
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
|
|
K. Unakıtan |
H. Çelik |
Z. Ergezen |
|
|
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı V. |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
|
|
R. Akdağ |
M. H. Güler |
S. Güçlü |
|
|
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
|
|
M. Başesgioğlu |
A. Coşkun |
M. H. Güler |
|
|
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı V. |
Orman Bakanı |
|
|
E. Mumcu |
A. Aksu |
O. Pepe |
|
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
K. Tüzmen |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF
ETTİĞİ METNE EKLİ
LİSTE
KURUMU :
SAĞLIK BAKANLIĞI
TEŞKİLATI :
TAŞRA
|
İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SERBEST |
TUTULAN |
|
|
|
|
|
|
KADRO |
KADRO |
|
|
|
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
ADEDİ |
ADEDİ |
TOPLAM |
|
|
SH |
TABİP |
5 |
7 000 |
- |
7 000 |
|
|
SH |
UZMAN (T.U.T.G.) |
3 |
700 |
- |
700 |
|
|
SH |
UZMAN (T.U.T.G.) |
4 |
1 000 |
- |
1 000 |
|
|
SH |
UZMAN (T.U.T.G.) |
5 |
2 500 |
- |
2 500 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toplam |
|
11 200 |
|
11 200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE
EKLİ LİSTE
(Komisyonumuzca Tasarıya ekli liste aynen kabul
edilmiştir.)