Dönem : 22           Yasama Yılı : 1

 

              T.B.M.M.    (S. Sayısı : 133)

 

190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Sağlık Bakanlığına Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ile Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler ve Plan ve Bütçe

Komisyonları Raporları (1/554)

 

 

 

 

T.C.

 

 

Başbakanlık

4.4.2003

 

Kanunlar ve Kararlar

 

 

Genel Müdürlüğü

 

 

Sayı : B.02.0.KKG.0.10/101-518/1473

 

 

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Sağlık Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulunca 26.3.2003 tarihinde kararlaştırılan “190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Sağlık Bakanlığına Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.

Gereğini arz ederim.

                        Recep Tayyip Erdoğan

                                       Başbakan

GENEL GEREKÇE

Anayasamızın 56 ncı maddesi ile teminat altına alınan sağlıklı yaşama hakkından herkesin eşit bir şekilde yararlanabilmesi için gerekli olan alt yapı araç gereç ve teknolojik imkânlar yanında hizmeti yürütecek sağlık insan gücünün de yeterli sayı ve nitelikte istihdamı gerekmektedir.

Sağlık hizmetlerinin bir ekip hizmeti olması nedeniyle zincirin halkalarından birinin eksik olması hizmetin aksamasına veya yeterli bir şekilde sunulmasına engel olmaktadır. Tabipler de bu ekibin başı ve dolayısıyla zincirin en önemli halkasını oluşturmaktadırlar. Bu nedenle sağlık kurum ve kuruluşlarımızda standart kadro yönetmeliğinde belirtilen sayıda uzman veya pratisyen tabip istihdamı hizmetin yeterli bir şekilde sunulması için en önemli şartlardan biridir.

Yine bilindiği üzere, 2514 sayılı Kanun gereğince tabipler, pratisyenlikte iki yıl ve uzmanlıkta iki yıl olmak üzere toplam dört yıl süre ile Devlet hizmeti yapmakla yükümlüdürler. Bu Kanun gereğince, Türkiye’deki tıp fakültelerinden mezun olan veya öğrenimlerini yurt dışında yaparak tabip unvanı kazananlar ile yurt içinde veya yurt dışında Tababet Uzmanlık Tüzüğüne göre uzman olan tabiplerin atanması mecburiyeti vardır. Bu Kanun kapsamında olup, Devlet hizmeti yükümlülüğünü yerine getirmeyenler bu Kanunun 5 inci maddesi gereğince hiçbir kamu kuruluşunda veya serbest olarak mesleklerini icra edemeyeceklerdir.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından alınan bilgiler ve Bakanlığımız verilerine göre, Tıp fakültelerinden yılda yaklaşık 5 000 tabip mezun olmakta ve yine Tıp fakültelerinden ve Bakanlığımız ve diğer Bakanlıklara bağlı Eğitim hastanelerinden yılda yaklaşık 3 000 tabip ihtisasını tamamlayarak uzman olmaktadır.

Bakanlığımız taşra teşkilâtında istihdam edilmek üzere, 24.1.2003 tarihinde yapılan Devlet Hizmeti Yükümlülüğü kurasında 72 uzman ve 122 pratisyen tabip kura çekmiştir. Kura çeken uzman ve pratisyen tabiplerin atamaları yapıldıktan sonra Bakanlığımız taşra teşkilâtında 170’i 5 inci derece olmak üzere 3, 4 ve 5 inci derecelerde toplam 297 uzman tabip kadrosu ve 5 inci derecede 368 pratisyen tabip kadrosu olacaktır.

Görüldüğü üzere önümüzdeki dönemlerde yeni mezun olacak veya ihtisasını tamamlayarak uzman olacak tabiplerin atamalarını yapabilecek yeterli sayıda uzman ve pratisyen tabip kadrosu olmadığından atanmaları kanunî zorunluluk olduğu halde uzman ve pratisyen tabiplerin ataması yapılamayacaktır.

Yukarıda açıklandığı üzere, gerek sağlık kurum ve kuruluşlarımızın tabip ihtiyacının karşılanması ve gerekse 2514 sayılı Kanun gereğince Devlet Hizmeti Yükümlülüğü olan tabiplerin atamalarının yapılabilmesi için ekli listede yer alan kadroların Bakanlığımıza ihdası amacıyla bu Tasarı hazırlanmıştır.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1. - Madde ile; Sağlık Bakanlığı taşra teşkilatında kullanılmak üzere 11 200 adet tabip kadrosu ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin ilgili bölümüne eklenmektedir.

Madde 2. - Yürürlük maddesidir.

Madde 3. - Yürütme maddesidir.

 


Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Raporu

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Sağlık, Aile, Çalışma ve

 

 

Sosyal İşler Komisyonu

21.4.2003

 

Esas No. : 1/554

 

 

Karar No. : 26

 

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Sağlık Bakanlığınca hazırlanarak 4.4.2003 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve esas komisyon olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna talî komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen “190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Sağlık Bakanlığına Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” Komisyonumuzun, 17.4.2003 tarihinde yaptığı 11 inci birleşiminde Hükümeti temsilen Sağlık Bakanı başkanlığında; Sağlık, Başbakanlık, Adalet ve Maliye bakanlıkları temsilcilerinin de katılımlarıyla incelenip görüşülmüştür.

Tasarı ile; Sağlık Bakanlığı taşra teşkilâtında kullanılmak üzere 11 200 adet tabip kadrosu ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ilgili bölümüne eklenmesi öngörülmektedir.

Komisyon toplantısına katılan Sağlık Bakanı tarafından tasarı ile ilgili bazı bilgiler verilmiştir.

Sayın Bakan tarafından;

Anayasamız ile de teminat altına alınan sağlıklı yaşama hakkından herkesin eşit bir şekilde yararlanabilmesi için hizmeti yürütecek sağlık insan gücünün de yeterli sayı ve istihdamının gerektiği,

Sağlık kurum ve kuruluşlarımızda standart kadro yönetmeliğinde belirtilen sayıda uzman veya pratisyen tabip istihdamının hizmetin yeterli bir şekilde sunulması için önemli olduğu,

Önümüzdeki dönemlerde yeni mezun olacak veya ihtisasını tamamlayarak uzman olan ve pratisyen tabiplerin atamalarının yapılabilmesi için de yeterli sayıda kadro ihtiyacının olduğu belirtilmiştir.

Komisyon toplantısında Tasarı ile gerekçesi benimsenerek maddelerine geçilmesi kabul edilmiştir.

Tasarının 1 inci maddesi ile yürürlüğe ilişkin 2 nci ve yürütmeye ilişkin 3 üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Plan ve Bütçe Komisyonuna sunulmak üzere arz olunur.

 

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

 

Mahfuz Güler

Agah Kafkas

Remziye Öztoprak

 

 

Bingöl

Çorum

Ankara

 

 

Kâtip

Üye

Üye

 

 

Bayram Özçelik

Muzaffer R. Kurtulmuşoğlu

Bayram Ali Meral

 

 

Burdur

Ankara

Ankara

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Turhan Çömez

Şerif Birinç

İrfan Riza Yazıcıoğlu

 

 

Balıkesir

Bursa

Diyarbakır

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Sabri Varan

Lokman Ayva

Nükhet Hotar

 

 

Gümüşhane

İstanbul

İzmir

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Enver Öktem

Nevzat Doğan

Hüseyin Tanrıverdi

 

 

İzmir

Kocaeli

Manisa

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Mahmut Duyan

Hüseyin Güler

Medeni Yılmaz

 

 

Mardin

Mersin

Muş

 

 

Üye

Üye

Üye

 

 

Şükrü Ayalan

Feramus Şahin

Cevdet Erdöl

 

 

Tokat

Tokat

Trabzon

 

 

Üye

Üye

 

 

 

Nurettin Sözen

Alim Tunç

 

 

 

Sivas

Uşak

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu

 

 

 

Türkiye Büyük Millet Meclisi

 

 

Plan ve Bütçe Komisyonu

5.5.2003

 

Esas No. :1/554

 

 

Karar No. :26

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Sağlık Bakanlığınca hazırlanarak Bakanlar Kurulunca  4. 4. 2003  tarihinde Türkiye  Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 9.4.2003 tarihinde tali komisyon olarak Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler  Komisyonuna, esas komisyon olarakda Komisyonumuza havale edilen  1/554  esas numaralı " 190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Eki Cetvellerin Sağlık Bakanlığına Ait Bölümünde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı", Komisyonumuzun 1.5.2003 tarihinde yaptığı 39 uncu birleşiminde, Hükümeti temsilen Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Devlet Personel Başkanlığı temsilcilerinin de katılımıyla incelenip, görüşülmüştür.

Bilindiği gibi, ülkemizde vatandaşlarımızın yaşamını, beden ve ruh sağlığı içinde sürdürmesini sağlamak,  insan ve madde gücünde tasarruf ve verimi artırmak, koordinasyon ve işbirliğini gerçekleştirmek amacıyla sağlık kuruluşlarını  tek elden planlayarak hizmet vermesini düzenleme görevi Anayasa ile Devlete verilmiştir. Anayasa ile teminat altına alınan sağlıklı yaşama hakkından herkesin eşit bir şekilde  yararlanabilmesi için gerekli olan alt yapı araç, gereç ve teknolojik imkânların sağlanması yanında, sağlık hizmetlerini yürütebilecek  yeterli sayıda ve nitelikte sağlık personelinin de istihdam edilmesi gerekmektedir.

Bütüncül bir yapı arz eden sağlık hizmetlerinin aksamadan sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla, her kademedeki hizmetin etkin ve verimli olarak sunulması gerekir. Bu nedenle, sağlık hizmetlerinin yürütülmesinde temel işleve sahip uzman veya pratisyen tabiplerin, sağlık kurum ve kuruluşlardaki standart kadro yönetmeliğine uygun olarak, yeterli sayıda istihdam edilmesi, sağlık hizmetlerinin etkin  ve verimli bir şekilde sunulmasında  belirleyici etkenlerden birini teşkil etmektedir.

Diğer yandan, bazı sağlık personelinin devlet hizmeti yükümlülükleriyle ilgili esasları düzenleyen 21.8.1981 tarihli ve 2514 sayılı Kanun'a göre; tabipler, pratisyenlikte iki yıl, uzmanlıkta da iki yıl olmak üzere toplam dört yıl süre ile Devlet hizmeti yapmakla yükümlüdürler. Ayrıca, 2514 sayılı Kanunda, zorunlu Devlet hizmet yükümlülüğünü yerine getirmeyen pratisyen ve uzman tabiplerin, kamu kuruluşları da dahil hiçbir sağlık kuruluşunda çalışamayacakları gibi mesleklerini serbest olarak da icra edemeyecekleri  yönünde bir düzenleme bulunmaktadır. Bu düzenlemeden dolayı tıp fakültelerinden mezun olan yaklaşık  5000 pratisyen tabip ile tıpta uzmanlık eğitimini tamamlayarak uzman olan yaklaşık 3000 tabibin her yıl Devlet hizmet yükümlülüğü kurasına girerek atamalarının yapılması kanuni zorunluluk arz etmektedir.

Bu nedenle, gerek sağlık hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi, gerekse 2514 sayılı Kanun gereğince Devlet hizmet yükümlüsü tıp fakültesi mezunları ile tıpta uzmanlık eğitimini tamamlayan tabipler için sağlık kurum ve kuruluşlarının tabip ihtiyacının karşılanabilmesi amacıyla, sağlık hizmetleri sınıfından  tabip kadrosu ihdas edilmesi gereği hasıl olmuştur.

Tasarı ve gerekçesi incelendiğinde; sağlık kurum ve kuruluşlarının tabip  ihtiyacının karşılanması ve söz konusu pratisyen ve uzman tabiplerin, 2514 sayılı Kanun'dan  kaynaklanan yükümlülüklerini zamanında yerine getirilebilmelerinin sağlanması amacıyla ihtiyaç duyulan 7000 adedi tabip ve 4200  adedi de uzman tabip olmak üzere toplam 11 200 kadronun ihdas edilmesinin öngörüldüğü anlaşılmaktadır.

Tasarının geneli üzerinde yapılan müzakerelerde;

- Başta, Doğu ve Güneydoğu Anadolu  ile Doğu Karadeniz Bölgeleri olmak üzere taşradaki sağlık tesislerinin pratisyen veya uzman tabip ihtiyacının karşılanması amacıyla kadro talep edilmesinin memnuniyetle karşılandığı,

- Kamuda istihdam edilen tabiplerin mali haklarının, ülkenin ekonomik ve sosyal şartları dikkate alınarak  iyileştirilmesi gerektiği,

- Mecburi hizmet yükümlülüğünün  kaldırılmasına yönelik çalışmaların olumlu karşılandığı, ancak taşradaki tabip ihtiyacı dikkate alınarak  norm kadro çalışmalarına uygun olarak tabip açığının kapatılması amacıyla ücret açısından özendirici ek mali hakları da  kapsayan çağdaş bir sistemin oluşturulması gerektiği,

- Ülkemizde kamuya ait  sağlık tesisleri arasında bölge ve il bazında tabip dağılımında bir dengesizliğin bulunduğu, bu durumun gönüllülük esasına uygun, rasyonel esaslara dayanan bir teşvik sistemi oluşturularak giderilmesi amacıyla çalışmaların başlatılması gerektiği,

- Taşrada, sağlık hizmetlerinin çağdaş ölçülerde sunulabilmesi amacıyla Devlete ait sağlık kuruluşlarının tek bir çatı altında faaliyet gösterecek şekilde teşkilatlandırılmasının daha uygun olacağı,

- Sağlık sisteminin önemli  sorunlarının bulunduğu, bunlardan birinin de tabip açığı olduğu, tabip açığının giderilmesine yönelik söz konusu kadro talebinin olumlu karşılandığı, ancak kadro taleplerinin karşılanmasının, tek başına sağlık hizmetlerinin rasyonel bir şekilde sunulması için yeterli olamayacağı, bunun yerine sağlık sistemini bütüncül olarak ele alan çalışmalar yapılarak genel bir sağlık politikası ve sisteminin belirlenmesinin sorunun çözümüne olumlu katkı sağlayacağı,

- Birinci basamak sağlık hizmetlerinin  temelini teşkil eden koruyucu aile hekimliği sisteminin oluşturulması gerektiği, böylece özel sağlık kuruluşlarının da sisteme dahil edilerek hastanelerde yaşanan hasta yoğunluğunun azaltılmasının sağlanacağı, 

Şeklindeki görüş ve değerlendirilmeleri müteakip Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;

- Sağlık Bakanlığına bağlı taşradaki sağlık kuruluşlarının pratisyen veya uzman tabip ihtiyacının karşılanması amacıyla 11 200 adet tabip kadrosu ihdasını öngören söz konusu Tasarının hazırlandığı,

- Bakanlık tarafından sürdürülen norm kadro çalışmalarının tamamlandığı, zorunlu hizmet yükümlülüğü yerine, gönüllülük esası çerçevesinde çağdaş gelişmelere uygun, mali özendiriciliğe dayanan bir sistemin oluşturulmasına yönelik Kanun Tasarısı çalışmalarının tamamlanarak Bakanlar Kuruluna sunulduğu,

- Sağlık sisteminde kısmi düzenlemeler yerine, sistemin  bir bütün olarak ele alınarak yılların birikimi olan  sorunların çözümlenmesine yönelik yasal ve idari düzenleme çalışmalarının devam ettiği,

- Sosyal Sigortalar  Kurumu ile Sağlık Bakanlığı arasında işbirliğinin artırılmasına   yönelik görüşmelerin  yapıldığı, bu çerçevede  SSK hastanelerindeki hasta yoğunluğunun azaltılması amacıyla SSK'lı hastaların Bakanlığımız hastanelerinden yararlanmalarına yönelik işbirliği imkânlarının  araştırıldığı,

- Talep edilen 11 200 tabip kadrosunun özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu ile Doğu Karadeniz  Bölgelerindeki tabip ihtiyacının giderilmesinde kullanılacağı,

- Birinci basamak sağlık hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla özel sağlık kuruluşlarını da içine alan bir sevk sisteminin oluşturulacağı, böylece hastanelerimizdeki yığılmanın önlenerek,  % 80 oranındaki hastalarımızın birinci basamak sağlık hizmetlerinden yararlanmasının sağlanacağı,

- Bakanlık tarafından il ve bölge bazındaki tabip dağılımının dengeli olmasına yönelik bir genelgenin hazırlandığı, böylece  il merkezlerindeki tabip fazlasının önleneceği,

İfade edilmiştir,

Tasarının geneli üzerinde yapılan müzakerelerden sonra, Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca  da  benimsenerek maddeleri üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.

Tasarının; 1 inci maddesi ile yürürlülük ve yürütmeye ilişkin 2 ve 3 üncü maddeleri aynen kabul edilmiştir.

Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.

 

 

Başkan

Başkanvekili

Sözcü

 

Sait Açba

M. Altan Karapaşaoğlu

Sabahattin Yıldız

 

Afyon

Bursa

Muş

 

Kâtip

Üye

Üye

 

Mehmet Sekmen

Mahmut Göksu

Mehmet Melik Özmen

 

İstanbul

Adıyaman

Ağrı

 

Üye

Üye

Üye

 

Ruhi Açıkgöz

Bülent Gedikli

Mehmet Zekai Özcan

 

Aksaray

Ankara

Ankara

 

Üye

Üye

Üye

 

Osman Kaptan

Mehmet Mesut Özakcan

Ali Osman Sali

 

Antalya

Aydın

Balıkesir

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Kemal Deveciler

Aziz Akgül

Ömer Abuşoğlu

 

Balıkesir

Diyarbakır

Gaziantep

 

(İmzada bulunamadı.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

M. Emin Murat Bilgiç

Alaattin Büyükkaya

Ali Kemal Kumkumoğlu

 

Isparta

İstanbul

İstanbul

 

Üye

Üye

Üye

 

Ali Topuz

Hakkı Akalın

Mehmet Ceylan

 

İstanbul

İzmir

Karabük

 

 

(İmzada bulunamadı.)

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Y. Selahattin Beyribey

Taner Yıldız

Mustafa Ünaldı

 

Kars

Kayseri

Konya

 

Üye

Üye

Üye

 

Gürol Ergin

Kazım Türkmen

Musa Uzunkaya

 

Muğla

Ordu

Samsun

 

(İmzada bulunamadı.)

 

 

 

Üye

Üye

Üye

 

Enis Tütüncü

Faruk Nafiz Özak

Mehmet Akif Hamzaçebi

 

Tekirdağ

Trabzon

Trabzon

 

 

Üye

 

 

 

Osman Coşkunoğlu

 

 

 

Uşak

 

HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ METİN

 

190 SAYILI GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KA-RARNAMENİN EKİ CETVELLERİN SAĞLIK BAKANLIĞINA AİT BÖLÜ-MÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

 DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - Sağlık Bakanlığının taşra teşkilâtında kullanılmak üzere, ekli listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin ilgili bölümüne eklenmiştir.

MADDE 2. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN

KABUL ETTİĞİ METİN

190 SAYILI GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KA-RARNAMENİN EKİ CETVELLERİN SAĞLIK BAKANLIĞINA AİT BÖLÜ-MÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

 DAİR KANUN TASARISI

MADDE 1. - Tasarının 1 inci maddesi aynen kabul edilmiştir.

MADDE 2. - Tasarının 2 nci maddesi aynen kabul edilmiştir.

MADDE 3. - Tasarının 3 üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.

 

Başbakan

 

 

 

Recep Tayyip Erdoğan

 

 

 

Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

Devlet Bak. ve Başb. Yrd.

 

A. Gül

A. Şener

M. A. Şahin

 

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

Devlet Bakanı

 

B. Atalay

A. Babacan

M. Aydın

 

Adalet Bakanı

Millî Savunma Bakanı

İçişleri Bakanı

 

C. Çiçek

M. V. Gönül

A. Aksu

 

Maliye Bakanı

Millî Eğitim Bakanı

Bayındırlık ve İskân Bakanı

 

K. Unakıtan

H. Çelik

Z. Ergezen

 

Sağlık Bakanı

Ulaştırma Bakanı V.

Tarım ve Köyişleri Bakanı

 

R. Akdağ

M. H. Güler

S. Güçlü

 

Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı

Sanayi ve Ticaret Bakanı

En. ve Tab. Kay. Bakanı

 

M. Başesgioğlu

A. Coşkun

M. H. Güler

 

Kültür Bakanı

Turizm Bakanı V.

Orman Bakanı

 

E. Mumcu

A. Aksu

O. Pepe

 

 

Çevre Bakanı

 

 

 

K. Tüzmen

 

HÜKÜMETİN  TEKLİF  ETTİĞİ  METNE  EKLİ  LİSTE

 

KURUMU : SAĞLIK BAKANLIĞI

TEŞKİLATI : TAŞRA

İHDASI UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SERBEST

TUTULAN

 

 

 

 

 

KADRO

KADRO

 

 

SINIFI

         UNVANI        

DERECESİ

  ADEDİ 

  ADEDİ 

TOPLAM

 

SH

TABİP

5

7 000

-

7 000

 

SH

UZMAN (T.U.T.G.)

3

700

-

700

 

SH

UZMAN (T.U.T.G.)

4

1 000

-

1 000

 

SH

UZMAN (T.U.T.G.)

5

2 500

-

2 500

 

 

               

                              

                           

 

 

 

 

Toplam

 

11 200

 

11 200

 

 

 

 

 

 

 

PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METNE EKLİ LİSTE

 

(Komisyonumuzca Tasarıya ekli liste aynen kabul edilmiştir.)