Dönem : 22 Yasama Yılı : 1
T.B.M.M. (S. Sayısı : 65)
Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti Arasında
Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı ve Dışişleri Komisyonu Raporu (1/419)
Not : Tasarı Başkanlıkça Plan ve Bütçe ve Dışişleri
Komisyonlarına havale edilmiştir.
T.C.
Başbakanlık 13.1.2003
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı : B.02.0.KKG/196-279/295
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Önceki yasama döneminde hazırlanıp Başkanlığınıza sunulan ve
İçtüzüğün 77 nci maddesi uyarınca hükümsüz sayılan ilişik listede adları
belirtilen kanun tasarılarının yenilenmesi Bakanlar Kurulunca uygun görülmüştür.
Gereğini arz ederim.
Abdullah
Gül
Başbakan
LİSTE
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/262 Türkiye
Cumhuriyeti ile Irak Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/266 Dünya
Turizm Teşkilâtı Tüzüğünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/267 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/269 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Polonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Uluslararası
Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/270 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Litvanya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/273 Uluslararası
Sergilere İlişkin Sözleşme ile Sözleşmeye Değişiklik Getiren Uluslararası
Sergiler Bürosu Genel Kurul Kararına Katılmamızın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/274 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/283 Türkiye
Cumhuriyeti ile Litvanya Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Hukukî
ve Adlî İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/286 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Göç Örgütü Arasında Örgütün Türkiye’deki
Hukuksal Durumu, Ayrıcalıkları ve Dokunulmazlıkları Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/290 Birleşmiş
Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/293 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Lübnan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/300 Batı
Avrupa Birliği, Ulusal Temsilciler ve Uluslararası Görevlilerin Statüsü
Hakkında Anlaşmanın, Türkiye Tarafından Batı Avrupa Silâhlanma Örgütü
Faaliyetleri ile İlgili Olarak Uygulanması ve Buna İlişkin Mektupların
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/308 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Denizcilik
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/312 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moldova Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/319 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/327 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Güney Afrika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/420 Avda
ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı,
Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/446 Köy
Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ile Aynı Kanuna Bir Madde Eklenmesine
Dair Kanun Tasarısı
1/489 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gürcistan Hükümeti Arasında SosyalGüvenlik
Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/508 Bir
Evlenme Akdine Dayanmayan Birleşmelerin Evlilik ve Evlilik Dışında Doğan
Çocukların Düzgün Nesepli Olarak Tesciline İlişkin Kanun Tasarısı
1/511 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi Genel Müdürlüğü
Arasında Arsa Tahsisi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/530 Türkiye
Cumhuriyeti ile Şili Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/541 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolünde Yapılan Değişikliğin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/542 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Letonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir Üzerinden
Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel
Olma Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/555 İzmirGaz
ve Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
Tasarısı
1/557 Taşınmaz
Mal Zilyedliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanuna Bazı Maddeler
Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/559 Devlet
Mezarlığı Dışında Defnedilen Bazı Devlet Büyüklerinin Mezarları Hakkında Kanun
Tasarısı
1/560 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/561 Eski
Yugoslavya’da İşlenen Bazı Suçların Kovuşturulması Hakkında Kanun Tasarısı
1/565 Kaçakçılığın
Men ve Takibine Dair Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/568 Uyuşturucu
Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/569 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılmasına
Dair Kanun Tasarısı
1/570 Kimlik
Bildirme Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi ve Bu Kanuna Bir Ek Madde ile
Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/571 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa Bir Madde Eklenmesine Dair Kanun Tasarısı
1/572 Jandarma
Teşkilât, Görev ve Yetkileri Kanununa İki Ek Madde Eklenmesine Dair Kanun
Tasarısı
1/573 Uzman
Jandarma Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/579 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uluslararası Çalışma Örgütü Arasında Uluslararası
Çalışma Örgütünün Ankara’daki Ofisi İçin Yer Tahsisine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/591 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Cezayir Demokratik Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/598 Akdeniz’de
Tehlikeli Atıkların Sınırötesi Hareketleri ve Bertarafından Kaynaklanan
Kirliliğin Önlenmesi Protokolünün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/600 Su
Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/605 Türkiye
Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun Bir Maddesinde Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Tasarısı
1/613 Ev
Hayvanlarının Korunmasına Dair Avrupa Sözleşmesinin OnaylanmasınınUygun
Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/626 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna-Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Kültür
Merkezlerinin Kuruluşu ve İşleyişi Hakkında Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/648 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bahreyn Devleti Hükümeti Arasında Hava Taşımacılığı
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/649 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/653 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bosna ve Hersek Bakanlar Kurulu Arasında Ankara ve
Saraybosna’da Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/654 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Bangladeş Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Gelir
Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına
Engel Olma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/655 Özel
Karayolu TaşıtlarınınGeçici İthaline Dair Gümrük Sözleşmesi Değişikliklerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/665 TürkiyeCumhuriyeti
Hükümeti ile Venezuela Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki Turizm Alanında
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/666 Türkiye
Cumhuriyeti ile Türkmenistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Aşkabad’da Diplomatik Temsilciliklerin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/667 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında Belbaşı
Tesisinin Kapanması ve Yeni Bir Sismik Araştırma İstasyonunun Faal Hale
Getirilmesi ile İlgili Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/671 Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/680 Devlet
Memurları Kanunu ile Kamu İktisadî Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi
ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten
Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun Tasarısı
1/683 Türkiye
Cumhuriyeti ile Tacikistan Cumhuriyeti Hükümetleri Arasında Ankara ve
Duşanbe’de Diplomatik Temsilciliklerinin Yerleşimine İlişkin Protokolün
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/687 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı
Hükümeti Arasında Sosyal Güvenlik Sözleşmesinin ve Eki Sağlık Bakımı Hakkında
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/688 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransa Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Nükleer Enerjinin
Barışçıl Amaçlı Kullanımı İçin İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/732 Telsiz
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesi Hakkında Kanun Tasarısı
1/735 Türkiye
Cumhuriyeti ile Moğolistan Arasında Hukukî, Ticarî ve Cezaî Konularda Adlî
Yardımlaşma Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/746 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/749 Karayolu
Taşımcılığında Çalışma Saatleri ve Dinlenme Sürelerine İlişkin 153 Sayılı
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/750 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Fas Krallığı Hükümeti Arasında Yatırımların Karşılıklı
Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/761 Birleşmiş
Milletler Hazır Barış Gücü Düzenlemeleri Sistemine Katkılar Hakkında Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Arasında Ortak Niyet Beyanının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/766 Eşyanın
Sınırlardaki Kontrollerinin Uyumlaştırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/771 Türkiye
Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı ile Birleşik Meksika Devletleri Sağlık Bakanlığı
Arasında Sağlık Alanında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/778 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması Komisyonu
Arasında Merkez Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/783 Emniyet
Teşkilâtı Uçuş Hizmetleri Tazminat Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı
1/785 Vatandaşlık
Belgesi Verilmesine İlişkin Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/786 Kişi
Halleri Konusunda Milletlerarası Karşılıklı Bilgi Verilmesine İlişkin
Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/787 Ahvali
Şahsiye Belgelerinde Yer Alan Bilgilerin Kodlanmasına İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/788 Yaşam
Belgesi Verilmesine Dair Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/799 Ahvali
Şahsiye Cüzdanlarının Tanınmasına ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/802 Türkiye
Cumhuriyeti ile Çek Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme ve Vergi Kaçakçılığına Engel Olma Anlaşmasının ve
Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/803 Türk
Polis Teşkilâtını Güçlendirme Vakfı Kanunu Tasarısı
1/804 İçişleri
Bakanlığı Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına İlişkin
Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/810 Uzman
Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/813 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Moldova Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Savunma Sanayii
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/815 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık
Alanında İşbirliğine Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında
Kanun Tasarısı
1/827 Ozon
Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü Değişikliğinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/829 Türkiye
Cumhuriyeti ile Ukrayna Arasında Hukukî Konularda Adlî Yardımlaşma ve İşbirliği
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/830 Türkiye
Cumhuriyeti ile Amerika Birleşik Devletleri Arasında Nükleer Enerjinin Barışçıl
Kullanımına İlişkin İşbirliği Anlaşması ve Eki Mutabakat Zaptının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/831 Biyolojik
Çeşitlilik Sözleşmesinin Biyogüvenlik Kartagena Protokolünün Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/833 Türkiye
Cumhuriyeti ile Filipinler Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki
ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/834 Uluslararası
Telekomünikasyon Birliği (ITU) Kuruluş Yasası ve Sözleşmesinde Değişiklik Yapan
Kyoto ve Minneapolis Tam Yetkili Konferansları Sonuç Belgelerinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair KanunTasarısı
1/852 Nüfus
Kanununun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Tasarısı
1/853 Avrupa
Peyzaj Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/855 Türkiye
Cumhuriyeti ile İtalya Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/867 Türkiye
Cumhuriyeti ile Gürcistan Arasında Ortak Sınırın Anti-Personel Mayınlardan
Arındırılması ve Bunların Gelecekte Sınır Koruma Amacıyla Kullanılmaması İçin
Bir İkili Rejim Tesis Edilmesi Hakkında Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/868 Türkiye
Cumhuriyeti ve Slovak Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/871 1990
Tarihli Petrol Kirliliğine Karşı Hazırlıklı Olma, Müdahale ve İşbirliği ile
İlgili Uluslararası Sözleşme ve Eklerine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/872 Türkiye
Cumhuriyeti ve Portekiz Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşma ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/877 Uydular
Aracılığı ile Haberleşme Uluslararası Teşkilatı (INTELSAT) Anlaşmasının ve
İşletme Anlaşmasında Yapılan Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/881 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Yugoslavya Federal Cumhuriyeti Federal Hükümeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşmanın
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/890 Tehlikeli
Atıkların Sınırötesi Taşınımının ve Bertaraf Edilmesinin Kontrolüne İlişkin
Basel Sözleşmesine Getirilen Değişikliğin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/894 Çocuk
Haklarına Dair Sözleşmeye Ek Çocukların Silahlı Çatışmalara Dahil Olmaları
Konusundaki İhtiyari Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/909 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Uganda Cumhuriyeti Arasında Ticaret, Ekonomik ve
Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/910 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Gabon Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Genel Ticarî,
Ekonomik, Kültürel ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/911 Türkiye
Cumhuriyeti ile Slovenya Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde
Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması ve Eki Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/915 Biyoloji
ve Tıbbın Uygulanması Bakımından İnsan Hakları ve İnsan Haysiyetinin Korunması
Sözleşmesi: İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/916 Uluslararası
Atom Enerjisi Ajansı Statüsünün Bazı Maddelerinde Yapılan Değişikliklerin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/917 190
Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri
Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/918 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kongo Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Ticaret, Ekonomik
ve Teknik İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/924 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Hindistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Suçluların
İadesi Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/925 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ve Kosta Rika Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Teknik
İşbirliği Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/926 Dünya
Posta Birliği Kuruluş Yasasına Altıncı Ek Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/929 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti Arasında
Karşılıklı Kalite Güvence Hizmetlerine İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/933 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Suriye Arap Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Yasadışı
Göçmenlerin Geri Kabulüne Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
İlişkin Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/947 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Jamaika Hükümeti Arasında Ticaret ve Ekonomik
İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/954 Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı
1/957 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik
Temsilcilik Binalarının İnşası İçin Karşılıklı Arsa Tahsisine İlişkin
Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/958 Türk
Vatandaşlığı Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı
1/959 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Estonya Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Hava
Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/962 Türkiye
Cumhuriyeti ile Yunanistan Cumhuriyeti Arasında Doğal Afetlere Karşı Türk-Yunan
Ortak Görev Gücü Kurulmasına İlişkin Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/964 Türkiye
Cumhuriyeti ve Karayip Devletleri Birliği Arasında İşbirliği Çerçeve
Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/967 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Romanya Sosyalist Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Ankara’da 2 Mayıs 1966 Tarihinde İmzalanan Sivil Hava Ulaştırma Anlaşmasına Ek
Protokolün Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/969 Avrupa
Sınırötesi Televizyon Sözleşmesini Değiştiren Protokolün Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/974 Anti-Personel
Mayınların Kullanımının, Depolanmasının, Üretiminin ve Devredilmesinin
Yasaklanması ve Bunların İmhası ile İlgili Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/977 Çocukların
Korunması ve Ülkelerarası Evlat Edinme Konusunda İşbirliğine Dair Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/982 Eşyanın
Geçici İthalatına İlişkin İstanbul Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/983 Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Ukrayna Hükümeti Arasında Uzayın Araştırma ve
Kullanımı Konularında İşbirliği Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/984 Türkiye
Cumhuriyeti ve Yemen Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve
Korunmasına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/985 Türkiye
Cumhuriyeti ve Makedonya Cumhuriyeti Arasında Konsolosluk Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/989 Marka
Kanunu Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/991 Endüstriyel
Tasarımların Uluslararası Tesciline İlişkin Lahey Anlaşmasına Bağlı Cenevre
Metnine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/992 Ticaret Gemilerinde Çalışan Kaptanlar
ve Gemi Zabitlerinin Meslekî Yeterliliklerinin Asgari İcaplarına İlişkin 53
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/993 Gemi Adamlarının Hastalanması,
Yaralanması ya da Ölümü Halinde Armatörün Sorumluluğuna İlişkin 55 Sayılı Sözleşmenin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/994 Gemilerde Mürettebat İçin İaşe ve Yemek
Hizmetlerine İlişkin 68 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
Esas No. Hükümsüz Sayılan Kanun
Tasarılarının Adı :
1/995 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin 92
Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/996 Gemi Adamlarının Sağlık Muayenesine
İlişkin 73 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1006 Gemi Aşçılarının Meslekî Ehliyet
Diplomalarına İlişkin 69 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu
Hakkında Kanun Tasarısı
1/1007 İş Kazalarının Önlenmesine (Gemi
Adamları) İlişkin 134 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1008 Gemi Adamlarının Ulusal Kimlik
Kartlarına İlişkin 108 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair
Kanun Tasarısı
1/1013 Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile
Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sahil Güvenlik İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1014 Karadeniz’in Kirliliğe Karşı Korunması
Komisyonunun Ayrıcalık ve Bağışıklıklarına İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının
Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1017 Gemi Adamlarının Sağlığının Korunması ve
Tıbbî Bakımına İlişkin 164 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1018 Gemi Adamlarının Yıllık Ücretli İznine
İlişkin 146 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1019 Liman İşlerinde Sağlık ve Güvenliğe
İlişkin 152 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1020 Gemi Adamlarının Ülkelerine Geri
Gönderilmesine İlişkin 166 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna
Dair Kanun Tasarısı
1/1022 Otobüs ve Otokarlarla Uluslararası Arızi
Yolcu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1023 Türkiye Cumhuriyeti ve Hollanda Krallığı
Arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1026 Mürettebatın Gemide Barınmasına İlişkin (İlave
Hükümler) 133 Sayılı Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun
Tasarısı
1/1027 Uzay Cisimlerinin Verdiği Zarardan
Dolayı Uluslararası Sorumluluk Hakkında Sözleşmeye Katılmamızın Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1028 Uzaya Fırlatılan Cisimlerin Tescili
Sözleşmesine Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1029 Türkiye Cumhuriyeti ile Azerbaycan
Cumhuriyeti Arasında Hukukî ve Ticarî Konularda Adlî İşbirliği Anlaşmasının
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1033 Atlantik Ton Balıklarının Korunmasına
İlişkin Uluslararası Sözleşme ve Nihaî Senet, Atlantik Ton Balıkçılık
İşletmeleri İstatistiklerinin Toplanmasına Dair Karar, Usul Kuralları ve Malî
Düzenlemelere Katılmamızın Uygun Bulunduğu Hakkında Kanun Tasarısı
1/1038 Türkiye Cumhuriyeti ile Bosna-Hersek
Arasında Konsolosluk Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun
Tasarısı
1/1039 Türkiye Cumhuriyeti ile Sudan
Cumhuriyeti Arasında Gelir Üzerinden Alınan Vergilerde Çifte Vergilendirmeyi
Önleme Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
1/1040 Hukukî veya Ticarî Konularda Yabancı
Ülkelerde Delil Sağlanması Hakkında Sözleşmenin Onaylanmasının Uygun
Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
T.C.
Başbakanlık 27.4.2000
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı :
B.02.0.KKG.0.10/101-46/1937
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Dışişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 6.3.2000 tarihinde kararlaştırılan “Türkiye Cumhuriyeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı” ile
gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Bülent
Ecevit
Başbakan
TASARI
GEREKÇESİ
Yatırımların Teşviki ve
Korunması Anlaşmalarının ana amacı, taraf ülkeler arasında sermaye ve teknoloji
akımını teşvik ve ilgili ülkenin hukuk düzeni içinde yatırımların nasıl
korunduğunu tespit etmektir.
Bilindiği üzere, genel
ekonomik politikamızın ana hedefleri arasında; ülke müteşebbis ve sermayesinin
dış ülkelere açılması, yabancı sermaye ve ileri teknolojinin ülkemize gelmesi
yolu ile ülke ekonomisinin dünya ekonomisi ile entegre edilmesi bulunmaktadır.
Bu çerçeve içinde,
ülkemizde yatırım yapan yerli ve yabancı sermayenin çalışma esaslarını
belirlemek ve teşvik etmek amacıyla Yüce Meclisimiz tarafından kabul edilen
çeşitli kanunlara paralel olarak, yatırım ve ticarî ilişkilerimizin yoğun
olduğu veya bu cihetle bir potansiyel görülen ülkelerle, 1961 yılında
başlatılan Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşmalarının
imzalanması hızlandırılmış ve şimdiye kadar ellibeş ülkeyle anılan anlaşma
imzalanmıştır.
Türkiye Cumhuriyeti ile
Hindistan Cumhuriyeti arasında sermaye ve teknoloji akımını hızlandırmak
amacıyla imzalanan, Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşmasının
esasları şöyle özetlenebilir :
1. Türkiye ve Hindistan'da uygulanan yabancı
sermaye ve kambiyo mevzuatına açıklık kazandırmak ve karşılıklı tanıtılmasına
imkân vermek,
2. Türkiye ve
Hindistan'da yabancı sermayenin kamulaştırma ve devletleştirme yönünden tâbi
olacağı muamele ve sahip olduğu haklara açıklık getirmek ve
3. Her iki ülkede, özel
teşebbüsle devlet arasında çıkabilecek ihtilafların çözüm yollarını tespit
etmektir.
Daha istikrarlı bir
yatırım ortamının tesisini öngören bu Anlaşmayla birlikte iki ülke arasındaki
sermaye akışında artış gerçekleşmesi beklenmektedir. Şu anda ülkemizde
Hindistan menşeli sermayeye sahip bulunan 7 adet firma mevcut olup, bu firmalar
içindeki Hindistan menşeli sermayenin toplam tutarı 150 233 milyon TL. dır.
(Ülkemize giren toplam sermaye içindeki payı %0.02) Hindistan'da ise ülkemiz
menşeli herhangi bir yatırım bulunmamaktadır. Ülkemiz ile Hindistan arasındaki
ticaret hacmi, son yedi yıllık dönem içinde artarak 1999 yılında 301 932 milyon
dolara ulaşmıştır. 1999 yılında Hindistan'a ihracatımız 108 759 milyon dolar
(başlıca ihraç kalemleri :Nohut, sıcak mamul demir-çelik rulo, disodyum
tetraborat), bu ülkeden ithalatımız ise 193 173 milyon dolara (başlıca ithal
kalemleri : Sentetik devamsız liflerden iplikler, pamuk ipliği, jüt ile birki
kabuğundan iplikler, reaktif boyalar) ulaşmıştır. Bu Anlaşma, yatırımcılara
ekonomik ve yasal güvence verirken, ilgili ülkelere yeni herhangi bir yük
getirmemektedir.
ANLAŞMA
MADDELERİNİN GEREKÇELERİ
Madde 1. - Bu maddede,
Anlaşma metni içinde sık sık sözü edilen yatırımcı, yatırım, hâsılatlar ve ülke
terimlerinin tanımları yapılmaktadır. Özellikle "yatırım" tanımı 6224
sayılı Yabancı Sermayeyi Teşvik Kanunu'na paralellik sağlanarak hazırlanmıştır.
Madde 2. - Bu maddeye
göre, Taraflardan her biri diğer Taraf yatırımcılarının yatırımlarına ve ilgili
faaliyetlerine En Ziyade Müsaadeye Mazhar Millet Prensibine uygun olarak izin
verecektir. Ayrıca, Tarafların diğer Âkit Tarafın yatırımcılarının
yatırımlarına; hangisi daha elverişli ise; Millî Muamele ve En Ziyade Müsaadeye
Mazhar Millet Prensiplerine uygun bir muamele uygulayacağı belirtilmektedir.
Ancak, herhangi bir üçüncü ülke yatırımcılarına uluslararası anlaşmalarla
sağlanan özel avantajlar, vergilendirme ile ilgili olarak yapılan karşılıklı
düzenlemeler veya oluşturulan gümrük birlikleri, ekonomik birlikler, ya da
benzer kuruluşlar çerçevesinde tanınan ayrıcalıklar, En Ziyade Mazhar
Prensibine istisna teşkil etmektedir.
Madde 3. - Bu madde T.C.
Anayasası'nda yer alan kamulaştırma ve devletleştirme konularını kapsamakta ve
hangi şartlarda bu işlemlerin gerçekleştirilebileceği belirtilmektedir. Bu
şartlar; kamulaştırmanın kamu yararı amacıyla yapılması ve yürürlükteki mevzuat
uyarınca eşitlik ilkesinin gözetilmesi ile yeterli ve etkin bir tazminat
ödemesinin yapılmasıdır. Ayrıca, bu maddenin son paragrafında ev sahibi ülkede
savaş, silahlı çatışma, ihtilal, ayaklanma, isyan veya kargaşa çıkması halinde
diğer Âkit Taraf yatırımcılarının uğrayabilecekleri zararların tazmini ile
ilgili olarak, zarara uğrayan Âkit Taraf yatırımcılarına uygulanacak muamelede;
Millî Muamele ve En Ziyade Müsaadeye Mazhar Millet Prensibinin gözetilmesi
hükmü getirilmektedir.
Madde 4. - Sermaye ve
gelirlerin transferini düzenleyen bu maddede, bir yatırımla ilgili bütün
transferlerin serbestçe kullanılan herhangi bir konvertibl para birimiyle,
transferin yapıldığı tarihte geçerli olan döviz kuru üzerinden ve gecikme
olmaksızın gerçekleştirilmesine Âkit Taraflarca izin verileceği
belirtilmektedir. Transferlerin serbestçe kullanılan bir para birimiyle ve
transfer tarihinde geçerli olan döviz kuru üzerinden yapılması hükmü kambiyo
mevzuatımıza uygun olarak düzenlenmiştir.
Madde 5. - Bu maddede,
Âkit Taraflardan birinin ülkesinde yapılmış olan yatırımın, yatırımcının
ülkesinde sigorta edilmiş olması halinde sigortalayanın yatırımcının haklarına
halefiyeti prensibi getirilmektedir.
Madde 6. - Bu maddede bir
Taraf ile diğer bir Tarafın yatırımcısı arasında çıkabilecek yatırım
uyuşmazlıklarının çözüm yolları düzenlenmektedir. Öngörülen prosedüre göre,
uyuşmazlık öncelikle karşılıklı görüşmeler yoluyla çözümlenmeye çalışılacak,
altı ay içinde çözüme ulaşılamazsa; yatırımcı uyuşmazlığı, uyuşmazlığa taraf
olan Tarafın adlî mahkemelerine götürebilecek
veya uluslararası tahkime başvurma hakkını kullanabilecektir. Sözkonusu
uyuşmazlık, her iki Tarafın da üye olması halinde Washington'da 18.3.1965
tarihinde imzaya açılan, Devletler ile Diğer Devletlerin Vatandaşları
Arasındaki Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Sözleşmesi Çerçevesinde, Yatırım
Uyuşmazlıklarının Çözümü için Uluslararası Merkeze (ICSID), karşılıklı rıza ile
Uzlaştırma, Tahkim ve Delil Toplanması İşlemlerinin İdaresi için İlave İmkana
veya Birleşmiş Milletler Uluslararası Ticaret Hukuku Komisyonunun Tahkim
Kurallarına göre bu maksatla kurulacak bir tahkim mahkemesine (UNCITRAL)
sunulabilecektir.
Madde 7. - Bu madde ile
Anlaşmanın uygulama ve yorumundan dolayı Taraflar arasında doğabilecek
uyuşmazlıkların çözüm yolları düzenlenmiş, doğrudan ve anlamlı müzakerelere
ağırlık verilmiştir. Uyuşmazlığın müzakereler yoluyla çözümlenememesi halinde
başvurulacak tahkim mekanizması ile bağlayıcı ve nihaî karar süreci de bu
maddede tanımlanmaktadır.
Madde 8. - Bu maddede
bütün yatırımların, bu gibi yatırımların yapıldığı Tarafın ülkesinde yürürlükte
olan kanunlara tâbi olacağı belirtilmekte ve işbu Anlaşmadaki hiç bir maddenin
Taraflardan birinin güvenliğinin sağlanmasını gerektiren çok acil durumlarda
harekete geçerek, ayrımcı olmayacak şekilde tedbirler almasına engel
olamayacağı açıklanmaktadır.
Madde 9. - Bu madde ile
yatırımlar açısından işbu Anlaşma'dan daha lehte hükümler taşıyan her türlü
düzenlemenin, daha lehte olduğu ölçüye kadar işbu Anlaşmaya üstün geleceği
belirtilmektedir.
Madde 10. - Anlaşmanın
yürürlüğe girmesi ve yürürlük süresine ilişkin esaslar bu maddede
düzenlenmektedir.
Dışişleri Komisyonu
Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Dışişleri
Komisyonu 24.2.2003
Esas No. :1/419
Karar No. :31
TÜRKİYE
BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Türkiye Cumhuriyeti ile
Hindistan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına
İlişkin Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı
Komisyonumuzun 20 Şubat 2003 tarihli 4 üncü toplantısında Dışişleri Bakanlığı
temsilcileri ile Hazine Müsteşarlığı yetkililerinin katılmalarıyla
görüşülmüştür.
Her iki ülkede uygulanan
yabancı sermaye ve kambiyo mevzuatına açıklık kazandırmak, yabancı sermayenin
kamulaştırma ve devletleştirme yönünden tâbi olacağı muameleye netlik
kazandırmak ve özel teşebbüsle devlet arasında çıkabilecek ihtilafların çözüm
yollarını tespit etmek amacıyla imzalanan Anlaşma Komisyonumuzca benimsenmiş,
Tasarı aynen kabul edilmiş ve İçtüzüğün 52 nci maddesine göre öncelikle
görüşülmesine karar verilmiştir.
Raporumuz Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
|
Başkan |
Başkanvekili |
Kâtip |
|
|
Mehmet Dülger |
Emin Şirin |
Hüseyin Kansu |
|
|
Antalya |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Özyol |
Nur Doğan Topaloğlu |
Mustafa Dündar |
|
|
Adıyaman |
Ankara |
Bursa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
M. İhsan Arslan |
Abdülbaki Türkoğlu |
Mehmet Eraslan |
|
|
Diyarbakır |
Elazığ |
Hatay |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Halil Akyüz |
Mehmet B. Denizolgun |
Şükrü Mustafa Elekdağ |
|
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Onur Öymen |
Fikret Ünlü |
Ufuk Özkan |
|
|
İstanbul |
Karaman |
Manisa |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
|
Hasan Ören |
Nihat Eri |
Süleyman Gündüz |
|
|
Manisa |
Mardin |
Sakarya |
|
|
|
Üye |
|
|
|
|
Emin Koç |
|
|
|
|
Yozgat |
|
HÜKÜMETİN TEKLİF ETTİĞİ
METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE HİNDİSTAN CUMHURİYETİ ARASINDA
YATI-RIMLARIN KARŞILIKLI TEŞVİKİ VE KORUNMASINA İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. – 17 Eylül 1998
tarihinde Ankara’da imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti ile Hindistan Cumhuriyeti
Arasında Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunmasına İlişkin Anlaşma”nın
onaylanması uygun bulunmuştur.
MADDE2. – Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE3. – Bu Kanun
hükümlerini BakanlarKurulu yürütür.
DIŞİŞLERİ KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE HİNDİSTAN CUMHURİYETİ ARASINDA
YATI-RIMLARIN KARŞILIKLI TEŞVİKİ VE KORUNMASINA İLİŞKİN ANLAŞMANIN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞUNA
DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1. – Tasarının 1
inci maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE2. – Tasarının 2 nci
maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE3. – Tasarının 3
üncü maddesi Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
|
|
Bülent Ecevit |
|
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
|
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
En. ve Tab. Kay. Bak. ve Başb. Yrd. |
|
|
D. Bahçeli |
H. H. Özkan |
M. C. Ersümer |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
|
|
R. Önal |
E. Öksüz |
M. Keçeciler |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
Prof. Dr. Ş. S. Gürel |
S. Somuncuoğlu |
Y. Yalova |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
M. Yılmaz |
Prof. Dr. R. Mirzaoğlu |
R. K. Yücelen |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
|
|
H. Gemici |
Prof. Dr. Ş. Üşenmez |
R. K. Yücelen |
|
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
|
F. Ünlü |
Prof. Dr. A. Çay |
M. A. İrtemçelik |
|
|
Adalet Bakanı |
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. S. Türk |
S. Çakmakoğlu |
S. Tantan |
|
|
Dışişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
Millî Eğitim Bakanı |
|
|
İ.Cem |
S. Oral |
M. Bostancıoğlu |
|
|
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
|
|
K. Aydın |
Doç. Dr. O. Durmuş |
Prof. Dr. E. Öksüz |
|
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
|
Prof. Dr. H. Y. Gökalp |
Y. Okuyan |
A. K. Tanrıkulu |
|
|
Kültür Bakanı |
Turizm Bakanı |
Orman Bakanı |
|
|
M. İ. Talay |
E. Mumcu |
Prof. Dr. N. Çağan |
|
|
|
Çevre Bakanı |
|
|
|
|
F. Aytekin |
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ
İLE
HİNDİSTAN CUMHURİYETİ
ARASINDA
YATIRIMLARIN KARŞILIKLI
TEŞVİKİ VE KORUNMASINA İLİŞKİN
ANLAŞMA
Türkiye Cumhuriyeti ve
Hindistan Cumhuriyeti; (bundan sonra Taraflar olarak anılacaktır.)
Özellikle bir Taraf
yatırımcılarının, diğer Tarafın ülkesinde yapacakları yatırımlarla ilgili olmak
üzere aralarındaki ekonomik işbirliğini artırma arzusu ile;
Anılan yatırımların tâbi
olacağı uygulamalara ilişkin bir anlaşmanın akdinin, sermaye ve teknoloji akımı
ile Tarafların ekonomik gelişimini teşvik edeceğini kabul ederek;
İstikrarlı bir yatırım
ortamı meydana getirmek ve ekonomik kaynakların en etkin biçimde
kullanılmalarını sağlamak üzere, yatırımların adil ve hakkaniyete uygun
muameleye tâbi tutulmasının gerektiği hususunda mutabık kalarak ve
Yatırımların teşviki ve
karşılıklı korunması ile ilgili bir anlaşmanın yapılması kararıyla,
Aşağıdaki şekilde
anlaşmaya varmışlardır :
MADDE I
Tanımlar ve Anlaşmanın
Kapsamı
İşbu Anlaşmada :
1. "Yatırımcı"
terimi :
(a) Taraflardan her
birinin yürürlükteki hukukuna göre vatandaşı sayılan gerçek kişileri,
(b) kuruluşlar, firmalar
veya iş ortaklıklarını da kapsayacak şekilde Taraflardan her birinin
yürürlükteki hukuku çerçevesinde kurulmuş veya teşekkül etmiş ve bu Tarafın
ülkesinde önemli iş faaliyetlerine girişmiş bulunan şirketleri ifade eder.
2. "Yatırım"
terimi, yatırımın yapıldığı Tarafın kanun ve nizamlarına uygun olarak, bu gibi
bir yatırımın biçimindeki değişiklikleri de içerecek şekilde kurulmuş veya
edinilmiş her türlü malvarlığını ifade eder ve özellikle bunlarla kısıtlı
olmayacak şekilde, aşağıdakileri kapsar :
(a) hisse senetleri,
sermaye hisseleri ya da şirketlere iştirakin diğer şekilleri;
(b) yeniden yatırımda
kullanılan gelirler, para alacakları veya bir yatırımla ilgili malî değeri olan
diğer haklar;
(c) taşınır ve taşınmaz
mallar, aynı zamanda sözkonusu malın bulunduğu Tarafın kanun ve nizamlarına
uygun olarak tanımlandığı şekilde ipotek, tedbir, rehin ve diğer benzer haklar
gibi diğer haklar;
(d) Tarafların ilgili
kanunlarına uygun olacak şekilde fikri mülkiyet hakları, peştemaliye, teknik
prosesler ve know-how;
(e) doğal kaynaklarla
ilgili imtiyazları da içerecek şekilde, kanun veya sözleşme ile verilmiş iş
imtiyazları.
3. "Yatırım" terimi
işbu Anlaşmanın yürürlüğe giriş tarihinde mevcut bulunan tüm yatırımlar yanında
bundan sonra yapılan veya edinilenleri de kapsar.
4. "Hasılatlar"
terimi, bir yatırımdan elde edilen ve özellikle ancak sınırlı olmayacak şekilde
kâr, faiz ve temettüleri ifade eder.
5. (a)
"Türkiye" terimi, Türkiye Cumhuriyeti’nin ülkesini, aynı zamanda
Uluslararası Hukuka uygun olarak üzerinde egemenlik haklarını ve yargılama
hakkını kullanmaya yetkili olduğu deniz alanlarını ifade eder.
(b) "Hindistan"
terimi, Hindistan Cumhuriyeti'nin ülkesini ifade eder ve karasuları ve
üzerindeki hava sahası yanında Uluslararası Hukuka uygun olarak Hindistan'ın
egemenlik haklarına, diğer haklara ve yargılama hakkına sahip olduğu diğer
deniz alanlarını da içerir.
MADDE II
Yatırımların Teşviki ve
Korunması
1. Her bir Taraf, diğer
Tarafın yatırımcılarını kendi ülkesinde yatırım yapması için teşvik edecek ve
elverişli koşullar yaratacak ve bu gibi yatırımlara herhangi bir üçüncü ülke
yatırımcılarının yatırımlarına benzer durumlarda uygulanandan daha az elverişli
olmayan koşullarda, kendi kanun ve nizamlarına uygun olarak muamele edecektir.
2. Her bir Taraf,
gerçekleştirilmiş olan bu yatırımlara; kendi yatırımcılarının ya da herhangi
bir üçüncü ülke yatırımcılarının yatırımlarına, benzer durumda uygulanandan,
hangisi daha elverişli ise, daha az elverişli olmayan bir muamele uygulanmasını
sağlayacaktır.
3. Tarafların, ülkelerine
vatandaş olmayanların girmesi, kalması ve istihdam edilmesi ile ilgili kanun ve
nizamlarına uygun olarak;
(a) Taraflardan her biri,
kendi ülkesindeki bir yatırımın faaliyete geçmesi ile ilgili olarak önemli
düzeyde sermaye ve diğer şekillerde kaynak aktarmayı taahhüt eden veya taahhüt
etme aşamasında olan diğer Taraf vatandaşları veya onların istihdam ettikleri
kişilerin; kuruluş, geliştirme, idare ve danışmanlık maksadıyla ülkesine
girmelerine ve ikamet etmelerine izin verecektir.
(b) Taraflardan birinin
yürürlükteki kanun ve nizamları çerçevesinde yasal olarak kurulan ve diğer
Tarafın yatırımcılarının yatırımı olan şirketlere, kendi seçtikleri üst düzey
idarî ve teknik personeli, milliyetleri ne olursa olsun istihdam etmelerine
izin verilecektir.
4. İşbu maddenin
hükümleri, bir Tarafın diğer Tarafın yatırımcılarına, birinci Tarafın
sağlayabileceği herhangi bir muamele, tercih veya ayrıcalığın yararını sunmaya
yükümlü olduğu anlamında yorumlanmayacaktır :
(a) Taraflardan herhangi
birinin taraf olduğu veya olabileceği bir gümrük birliği, ortak pazar, serbest
ticaret bölgesi, parasal birlik veya bu gibi birlikleri kuran benzeri
uluslararası anlaşmalar veya uluslararası işbirliğinin diğer biçimleri.
(b) Tamamen veya kısmen
vergilendirmeye ilişkin herhangi bir düzenleme veya uluslararası anlaşma.
MADDE III
Kamulaştırma ve Tazminat
1. Yatırımlar, kamu
yararı amacıyla, ayrımcı olmayacak biçimde, uygun ve adil tazminat ödenerek ve
yürürlükteki hukuka ve işbu Anlaşmanın II nci Maddesinde belirtilen genel
ilkelere uygun olarak yapılan işlemler dışında kamulaştırılmayacak,
devletleştirilmeyecek ve doğrudan ve dolaylı olarak benzeri etkileri yaratan
uygulamalara (bundan sonra "kamulaştırma" olarak anılacaktır.) maruz
kalmayacaktır.
2. Tazminat
kamulaştırılan yatırımın kamulaştırma işleminin uygulanmasından veya kamunun
bilgisine sunulmadan önceki gerçek pazar değerine eşit olacaktır. Bu (Tazminat)
ödeme tarihine kadar, carî bir oran üzerinden faiz içerecektir. Tazminat
gecikme olmaksızın ödenecek, etkin bir biçimde gerçekleştirilebilir ve 4 üncü
Maddenin 2 nci paragrafında tanımlandığı gibi serbestçe transfer edilebilir
olacaktır.
3. Yatırımları; savaş,
ayaklanma, iç karışıklıklar veya diğer benzer olaylar nedeniyle diğer Tarafın
ülkesinde zarara uğrayan Taraflardan birinin yatırımcıları, diğer Tarafça, söz
konusu zararların karşılanması bakımından kendi yatırımcılarına ya da herhangi
bir üçüncü ülke yatırımcılarına gösterdiği muameleden daha az elverişli olmamak
kaydıyla, hangisi en elverişli ise o muameleye tâbi tutulacaktır.
MADDE IV
Ülkesine İade ve Transfer
Her bir Taraf, bir
yatırımla ilgili bütün transferlerin kendi ülkesinden içeriye ve dışarıya
serbestçe ve gecikme olmaksızın yapılmasına izin verecektir. Bu tür transferler
aşağıdakileri içerir:
(a) gelirler;
(b) bir yatırımın
tamamının veya bir kısmının satışı veya tasfiyesinden elde edilen meblağlar;
(c) madde III
çerçevesinde ödenecek tazminatlar;
(d) yatırımlarla ilgili
kredilerden kaynaklanan ana para ve faiz ödemeleri;
(e) diğer Tarafın
ülkesinde, bir yatırımla ilgili uygun çalışma izinlerini almış olan bir Tarafın
vatandaşlarının aldıkları maaş, ücret ve diğer gelirleri;
(f) bir yatırım
uyuşmazlığından doğan ödemeler.
2. Aksi yatırımcı ve ev
sahibi Tarafça kararlaştırılmadıkça, transferler, yatırımın yapılmış olduğu
para birimi veya herhangi bir konvertibl para birimiyle ve transferin yapıldığı
tarihte geçerli olan döviz kuru üzerinden yapılacaktır.
MADDE V
Halefiyet
1. Eğer bir Taraf
yatırımcısının yatırımı, ticarî olmayan risklere karşı kanunî bir sistem
dahilinde sigorta edilmişse ve sigortalayan bu gibi yatırımcılara, İşbu Anlaşma
kapsamındaki talepleri ile ilgili olarak ödeme yapmışsa, sigortalayanın ilgili
sigorta anlaşmasının şartlarından ileri gelen her türlü halefiyeti diğer
Tarafça tanınacaktır.
2. Sigortalayan,
yatırımcının kullanmaya yetkili olabileceği haklar dışında hiç bir hakkı
kullanmaya yetkili olmayacaktır.
3. Bir Âkit Taraf ile
sigortalayan arasındaki uyuşmazlıklar, işbu Anlaşmanın VI. Maddesi hükümleri
uyarınca çözümlenecektir.
MADDE VI
Bir Taraf ile Diğer
Tarafın Yatırımcısı
Arasındaki
Uyuşmazlıkların Çözümü
1. Taraflardan biri ile
diğer Tarafın bir yatırımcısı arasında, o yatırımcının yatırımıyla ile ilgili
olarak çıkan uyuşmazlıklar, yatırımcı tarafından yatırıma ev sahipliği yapan
Tarafa ayrıntılı bilgi içerecek şekilde yazılı olarak bildirilecektir.
Yatırımcı ile ilgili Taraf bu uyuşmazlıkları, mümkün olduğunca iyi niyetle,
karşılıklı görüşme ve müzakereler yoluyla çözümlemeye çalışacaklardır.
2. Eğer uyuşmazlıklar,
birinci paragrafta belirtilen yazılı bildirim tarihinden itibaren altı ay
içinde bu yolla çözülemezse, bundan sonra başka bir şekilde söz edilmedikçe,
yatırımcının tercihi üzerine aşağıdaki mercilere sunulabilir:
(a) karar için, sözkonusu
yatırımı kabul etmiş olan Tarafın hukukuna uygun olarak, bu Tarafın adlî, veya
diğer yetkili mercilerine; veya
(b) uluslararası tahkime
ilişkin olarak :
(i) Taraflardan her
ikisinin de Sözleşmeye taraf olmaları halinde Devletler ile Diğer Devletlerin
Vatandaşları Arasındaki Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Sözleşmesine göre
Yatırım Uyuşmazlıkları Çözümü için Uluslararası Merkez (ICSID)
(ii) Karşılıklı rıza ile,
Uzlaştırma, Tahkim ve Delil Toplanması İşlemlerinin İdaresi için İlave İmkân
(iii) Aşağıdaki
değişikliklere tâbi olarak, Birleşmiş Milletler Uluslararası Ticaret Hukuku
Komisyonunun Tahkim Kurallarına göre bu maksatla kurulacak bir tahkim mahkemesi
(UNCITRAL)
* Kuralların 7 nci
Maddesine göre atama mercii Uluslararası Adalet Divanının Taraflardan herhangi
birinin vatandaşı olmayan Başkanı, Başkan Yardımcısı veya en kıdemli hâkimi
olacaktır. Üçüncü hakem, Taraflardan birinin vatandaşı olmayacaktır.
* Taraflar kendi
hakemlerini iki ay içinde atayacaklardır.
* Tahkim Kararı işbu
Anlaşmanın hükümlerine uygun olarak anılacaktır.
* Tahkim Heyeti
Taraflardan birinin talebi üzerine kararın temellerini belirtecek ve
gerekçelerini bildirecektir.
3. Tahkim kararı;
uyuşmazlığın bütün tarafları için nihaî ve bağlayıcı olacaktır. Her bir Taraf
verilen kararı millî hukuku çerçevesinde yerine getirecektir.
MADDE VII
Taraflar Arasındaki
Uyuşmazlıkların Çözümü
1. Taraflar, İşbu
Anlaşmanın yorumu veya uygulanması ile ilgili her türlü uyuşmazlığa iyi niyet
ve işbirliği ruhu içinde, çabuk ve adil çözüm arayacaklardır. Bu bakımdan,
Taraflar bu tür çözümlere ulaşmak için doğrudan ve anlamlı görüşmeler yapmayı
kabul ederler. Eğer Taraflar, aralarında uyuşmazlıkların başladığı tarihten
itibaren altı ay içinde bu yöntemle uzlaşmaya varamazlarsa uyuşmazlıklar
herhangi bir Tarafın talebi üzerine, üç üyeli bir tahkim heyetine götürebilir.
2. Her bir Taraf talebin
alınmasından itibaren iki ay içinde, birer hakem tayin edecektir. Bu iki hakem,
üçüncü bir ülke vatandaşı olan üçüncü bir hakemi Başkan olarak seçeceklerdir.
Taraflardan biri belirlenen süre içinde bir hakem tayin edemezse, diğer Taraf,
Uluslararası Adalet Divanı'nın Başkanından bu tayini yapmasını talep edebilir.
3. Eğer iki hakem,
atanmalarından itibaren iki ay içinde Heyet Başkanının seçimi konusunda anlaşma
sağlayamazlarsa; Heyet Başkanı, Taraflardan birinin talebi üzerine Uluslararası
Adalet Divanı Başkanı tarafından seçilecektir.
4. Uluslararası Adalet
Divanı Başkanı, işbu Maddenin (2) nci ve (3) üncü paragraflarında belirtilen hallerde görevini yerine getirmekten
alıkonulursa veya bu şahıs Taraflardan birinin vatandaşı ise seçim Başkan
Yardımcısı tarafından yapılacaktır ve Başkan Yardımcısı da anılan görevi yerine
getirmekten alıkonulursa veya Taraflardan birinin vatandaşı ise seçim
Taraflardan birinin vatandaşı olmayan en kıdemli divan üyesi tarafından
yapılacaktır.
5. Tahkim Heyeti Heyet
Başkanının seçildiği tarihten itibaren üç ay içinde, işbu Anlaşmanın diğer
maddeleriyle tutarlı olacak şekilde usul kuralları üzerinde anlaşmaya
varacaktır. Böyle bir anlaşmanın olmaması halinde, Tahkim Heyeti, uluslararası
tahkim usulü kurallarını dikkate alarak usul kurallarını tayin etmesini
Uluslararası Adalet Divanı Başkanından talep edecektir.
6. Aksi
kararlaştırılmadıkça, Başkanın seçildiği tarihten itibaren sekiz ay içinde,
bütün beyanlar yapılacak, bütün duruşmalar tamamlanacak ve Tahkim Heyeti
-hangisi daha sonra geçekleşirse- son beyanlardan veya duruşmaların bittiği
tarihten sonra iki ay içinde karara varacaktır. Tahkim Heyeti, nihaî ve
bağlayıcı olacak kararını oy çokluğu ile alacaktır.
7. Başkanın, diğer
hakemlerin masrafları ve yargılama ile ilgili diğer masraflar Taraflarca eşit
olarak ödenecektir. Bununla birlikte, Tahkim Heyeti giderlerin daha yüksek bir
oranının Taraflardan biri tarafından ödenmesine re'sen karar verebilir.
8. Eğer bir uyuşmazlık,
işbu Anlaşmanın VII. Maddesi uyarınca bir uluslararası tahkim mahkemesine
sunulmuş ve hâlâ orada çözüm beklemekte ise, aynı uyuşmazlık işbu madde
hükümleri uyarınca başka bir uluslararası tahkim mahkemesine sunulmayacaktır.
Bu, her iki Taraf arasında doğrudan ve anlamlı görüşmeler yoluyla bağlantı
kurmayı engellemeyecektir.
MADDE VIII
Uygulanabilir Kanunlar
1. İşbu Anlaşmada başka
bir şekilde belirtilmesinin dışında, bütün yatırımlar, bu gibi yatırımların
yapıldığı Tarafın ülkesinde yürürlükte olan kanunlar tarafından yönetilecektir.
2. İşbu Maddenin 1 inci
paragrafına rağmen, İşbu Anlaşmadaki hiçbir şey evsahibi Tarafın; kendi
kanunlarının normal, makul ve ayrımcı olmayan uygulaması çerçevesinde, zorunlu
güvenlik menfaatlerinin korunması için veya çok şiddetli acil durumlarda
harekete geçmesini engellemez.
MADDE IX
Diğer Kuralların
Uygulanması
Eğer Taraflardan birinin
hukuk kuralları veya uluslararası hukukun altında şu anda mevcut bulunan veya
mevcut Anlaşmaya ek olarak bundan sonra Taraflar arasında tesis edilen
yükümlülükler diğer Tarafın yatırımcılarının yatırımlarına işbu Anlaşma ile
sağlanandan daha elverişli genel veya özel bir muamele sağlayan kurallar
içeriyorsa, bu gibi kurallar daha lehte oldukları ölçüye kadar işbu Anlaşmaya
üstün gelirler.
MADDE X
Yürürlüğe Girme
1. İşbu Anlaşma, onay
belgelerinin değişiminin tamamlandığı tarihte yürürlüğe girecektir. Anlaşma on
yıllık bir süre için yürürlükte kalacak ve bu Maddenin 2 nci paragrafına göre
sona erdirilmediği sürece yürürlükte kalacaktır. İşbu Anlaşma, yürürlüğe giriş
tarihinden sonra yapılan veya gerçekleşen yatırımlar yanında yürürlüğe giriş
tarihinde mevcut olan yatırımlara da uygulanacaktır. Bununla birlikte, işbu
Anlaşma yürürlüğe girişinden önce ortaya çıkan anlaşmazlıklara
uygulanmayacaktır.
2. Taraflardan her biri
yazılı olarak diğer Tarafa bir yıl öncesinden feshi ihbarda bulunarak,
Anlaşmayı ilk on yıllık dönemin sonunda veya bundan sonra her an sona
erdirebilir.
3. İşbu Anlaşma Taraflar
arasında yazılı bir anlaşma ile değiştirilebilir. Herhangi bir değişiklik,
Taraflardan her birinin diğer Tarafa değişikliğin yürürlüğe girmesi için
gerekli tüm dahili formaliteleri tamamladığını bildirmesi üzerine yürürlüğe
girecektir.
4. İşbu Anlaşmanın sona
erme tarihinden önce yapılan ya da gerçekleşen ve bu Anlaşmanın uygulanacağı
yatırımlarla ilgili olarak, bu Anlaşmanın diğer bütün Maddelerinin hükümleri,
söz konusu sona erme tarihinden itibaren ilave bir on yıl daha yürürlükte
kalacaktır.
Bu Anlaşmayı Tarafların
tam yetkili temsilcileri, huzurlarında imzalamışlardır. Ankara'da 17 Eylül 1998
tarihinde Türkçe ve İngilizce dillerinde, hepsi de aynı derecede geçerli olarak
akdedilmiştir.
Yorumda farklılık halinde
İngilizce metin esas alınacaktır.
|
|
TÜRKİYE CUMHURİYETİ |
HİNDİSTAN CUMHURİYETİ |
|
|
HÜKÜMETİ ADINA |
HÜKÜMETİ ADINA |
|
|
(İmza) |
(İmza) |