TÜRKİYE
İŞ KURUMU KANUNU
Kanun No. 4904 |
|
Kabul Tarihi : 25.6.2003 |
BİRİNCİ
KISIM
Türkiye
İş Kurumunun Kuruluş ve Görevleri
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Tanımlar ve Kurumun Görevleri
Amaç ve kapsam
MADDE 1.- Bu Kanun ile
istihdamın korunmasına, geliştirilmesine, yaygınlaştırılmasına ve işsizliğin
önlenmesi faaliyetlerine yardımcı olmak ve işsizlik sigortası hizmetlerini
yürütmek üzere Türkiye İş Kurumu kurulmuştur.
Genel bütçeye dahil dairelerle katma bütçeli idarelerde, bunlara bağlı
döner sermayeli kuruluşlarda, kanunla kurulan fonlarda, özel kanunla veya özel
kanunla verilmiş yetkiye dayanılarak kurulan kamu kurum ve kuruluşlarında,
kefalet sandıklarında, sosyal güvenlik kuruluşlarında, genel ve katma
bütçelerin transfer tertiplerinden yardım alan kuruluşlarda, kamu iktisadi
teşebbüsleri ve bunların bağlı ortaklıklarında, il özel idareleri ve
belediyelerle bunların kurdukları birlik ve müesseselerde ve diğer kamu kurum
ve kuruluşlarında aylık ve ücret alan ve işçi statüsünde çalışmayan memur,
sözleşmeli personel, geçici personel ve diğer kamu görevlilerinin istihdamı
hakkında bu Kanun hükümleri uygulanmaz.
Kurum, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının bağlı kuruluşu olup, özel
hukuk hükümlerine tabi, tüzel kişiliği haiz, idarî ve malî bakımdan özerk bir
kamu kuruluşudur.
Kurum, vize ve tescile ilişkin hükümler hariç 26.5.1927 tarihli ve 1050
sayılı Muhasebei Umumiye Kanunu ve 21.2.1967 tarihli ve 832 sayılı Sayıştay
Kanununa tâbidir. Kurumun
malları, alacakları, banka hesapları 9.6.1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve
İflas Kanunu ile 1.3.1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanunu bakımından
Devlet malı hükmünde olup haczedilemez, alacakları da Devlet alacağı
derecesinde imtiyazlıdır. Kurum malları hakkında İcra ve İflas Kanununun iflasa
ilişkin hükümleri uygulanmaz. Kısa adı "İŞKUR" dur.
Tanımlar
MADDE 2.- Bu Kanunda
geçen;
Bakanlık : Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,
Bakan : Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanını,
Kurum : Türkiye İş Kurumunu,
Genel
Müdür : Türkiye İş Kurumu Genel Müdürünü,
Genel
Kurul : Türkiye İş Kurumu Genel Kurulunu,
Yönetim
Kurulu : Türkiye İş Kurumu Yönetim Kurulunu,
Genel
Müdürlük : Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğünü,
Fon : İşsizlik Sigortası Fonunu,
İfade
eder.
Kurumun görevleri
MADDE 3.- Kurumun görevleri
şunlardır:
a) Ulusal istihdam politikasının oluşturulmasına ve istihdamın korunmasına, geliştirilmesine ve işsizliğin önlenmesi faaliyetlerine yardımcı olmak, işsizlik sigortası işlemlerini yürütmek.
b) İşgücü piyasası verilerini,
yerel ve ulusal bazda derlemek, analiz etmek, yorumlamak ve yayınlamak, İşgücü
Piyasası Bilgi Danışma Kurulunu oluşturmak ve Kurul çalışmalarını koordine
etmek, işgücü arz ve talebinin belirlenmesine yönelik işgücü ihtiyaç
analizlerini yapmak, yaptırmak.
c) İş ve meslek analizleri yapmak,
yaptırmak, iş ve meslek danışmanlığı hizmetleri vermek, verdirmek, işgücünün
istihdam edilebilirliğini artırmaya yönelik işgücü yetiştirme, mesleki eğitim
ve işgücü uyum programları geliştirmek ve uygulamak, istihdamdaki işgücüne eğitim
seminerleri düzenlemek.
d) İşçi isteme ve iş aramanın
düzene bağlanmasına ilişkin çalışmalar yapmak, işgücünün yurt içinde ve yurt
dışında uygun oldukları işlere yerleştirilmelerine ve çeşitli işler için uygun
işgücü bulunmasına ve yurt dışı hizmet akitlerinin yapılmasına aracılık etmek,
istihdamında güçlük çekilen işgücü ile işyerlerinin yasal olarak çalıştırmak
zorunda oldukları işgücünün istihdamlarına katkıda bulunmak, özel istihdam
bürolarına ilişkin Kuruma verilen görevleri yerine getirmek, işverenlerin yurt
dışında kendi iş ve faaliyetlerinde çalıştıracağı işçileri temin etmesi ile
tarım işlerinde ücretli iş ve işçi bulma aracılığına izin verilmesi ve
kaldırılmasına ilişkin işlemleri yapmak.
e) Gerektiğinde Kurum faaliyet
alanı ile ilgili ihalelere katılmak suretiyle, yurt içinde veya uluslararası
düzeyde kurum ve kuruluşlara eğitim ve danışmanlık hizmeti vermek.
f) Avrupa Birliği ve uluslararası
kuruluşların işgücü, istihdam ve
çalışma hayatına ilişkin olarak aldıkları kararları izlemek, Türkiye Cumhuriyeti
Hükümeti'nin taraf olduğu Kurumun görev alanına giren ikili ve çok taraflı
anlaşma, sözleşme ve tavsiye kararlarını uygulamak.
İKİNCİ BÖLÜM
Kurumun Organları
Organlar
MADDE 4. - Kurum
aşağıdaki organlardan oluşur:
a) Genel Kurul.
b) Yönetim Kurulu.
c) Genel Müdürlük.
d) İl İstihdam Kurulları.
Kurum teşkilatı ekli (1) sayılı listede gösterilmiştir.
Genel Kurul ve görevleri
MADDE 5. - Genel
Kurul, Bakanın veya görevlendireceği kişinin başkanlığında;
a) Adalet, Milli Savunma, İçişleri, Dışişleri, Maliye, Milli Eğitim, Bayındırlık ve İskan, Sağlık, Ulaştırma, Tarım ve Köyişleri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Sanayi ve Ticaret, Enerji ve Tabii Kaynaklar, Kültür ve Turizm, Çevre ve Orman bakanlıkları ile Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, Hazine, Dış Ticaret, Devlet Plânlama Teşkilatı müsteşarlıkları, Devlet Personel, Özelleştirme İdaresi, Devlet İstatistik Enstitüsü, GAP Bölge Kalkınma İdaresi, Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi, Özürlüler İdaresi başkanlıkları, Milli Prodüktivite Merkezi, Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu, Sosyal Sigortalar Kurumu, Bağ-Kur ve Kurumdan iştirak edecek Genel Müdür düzeyinde birer,
b) Üye sayıları itibariyle en fazla üyeye sahip ilk üç sıradaki işçi
konfederasyonlarınca üye sayıları oranları dikkate alınarak belirlenecek on
yedi, üye sayısı itibariyle en fazla üyeye sahip işveren konfederasyonunca
belirlenecek on, Türkiye Ticaret, Sanayi, Deniz Ticaret Odaları ve Ticaret
Borsaları Birliğinden beş, Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonundan üç,
Türkiye Sakatlar Konfederasyonundan her özür grubunu temsilen birer olmak üzere
toplam dört, Türkiye Ziraat Odaları Birliğinden iki, Yükseköğretim Kurulunca
belirlenecek dört öğretim üyesi, Kurumda temsil yetkisine sahip kamu
görevlileri sendikasınca belirlenecek bir,
Temsilciden oluşur.
Genel Kurul temsilcileri iki yıl süre ile görev yaparlar. Herhangi bir
nedenle bu görevleri sona erenlerin yerlerine kalan süreyi tamamlamak üzere
Genel Kurula temsilci veren birimlerce yeni temsilci görevlendirilir. Genel
Kurul iki yılda bir Kasım ayı içinde Bakanın çağrısı üzerine olağan
toplantısını yapar. Bakan, gerekli görmesi halinde Genel Kurulu olağanüstü
toplantıya çağırabilir.
Genel Kurulun görevleri şunlardır:
a) Devletin ekonomik ve sosyal politikalarına uyumlu ulusal istihdam
politikasının oluşturulmasına yardımcı olmak, uygulanan politikalardaki dönem
içindeki gelişmeleri değerlendirmek.
b) İstihdamın korunmasına, geliştirilmesine, yaygınlaştırılmasına ve
işsizliğin önlenmesi faaliyetlerine yardımcı olmak ve önerilerde bulunmak.
c) Kurumun dönem faaliyet
raporunu görüşmek, Kurumun hizmetlerini
iyileştirici önerilerde bulunmak.
Genel Kurul görüşmelerinin sonuçları raporla tespit edilir, bu rapor
Bakanlığa en geç iki ay içinde verilir.
Genel Kurul kararları Kurum ve diğer ilgili kurum ve kuruluşların
politika oluşturma ve uygulamalarında öncelikle dikkate alınır.
Yönetim Kurulunun teşkili, görev
ve yetkileri
MADDE 6.- Yönetim
Kurulu, Kurumun en yüksek yönetim, karar, yetki ve sorumluluğa sahip organıdır.
Genel Müdürün başkanlığında, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanının ve Hazine
Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın önerisi üzerine müşterek kararla atanan
birer temsilci ile en çok üyeye sahip işçi konfederasyonu, işveren
konfederasyonu ve Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonunca belirlenen birer
üyeden olmak üzere altı üyeden oluşur.
Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır.
Yönetim Kurulu üyelerinin, Devlet memurluğuna atanabilme şartlarını
taşımaları ve siyasi parti organlarında görevli bulunmamaları, ayrıca atama ile
gelecek üyelerin finans konusunda yeterli deneyime sahip olmaları, hukuk,
iktisat, maliye, finans, işletme, kamu yönetimi, sosyal politika veya iş hukuku
dallarında en az lisans düzeyinde öğrenim yapmış olmaları zorunludur.
Yönetim Kurulu, başkanın daveti üzerine en az haftada bir defa üye tam sayısının salt çoğunluğu ile
toplanır. Kararlar çoğunlukla alınır. Oyların eşitliği halinde başkanın
bulunduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır. Genel Müdürün bulunmadığı hallerde
Bakanlık temsilcisi Kurula başkanlık eder. Mazeretsiz olarak toplantıya
katılmayan üyelerin ücretlerinden, yönetim kurulu yönetmeliğine göre kesinti
yapılır. Yönetim Kurulunun çalışma, alt kademelere devredebileceği yetkiler ile
diğer hususların usul ve esasları Yönetim Kurulunun teklifi ve Bakanın onayı
ile çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Toplantılara iştirak eden Yönetim
Kurulu Başkanı ve müşterek kararname ile atanan üyelerine 22.1.1990 tarihli ve
399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 34 üncü maddesine göre kamu iktisadi
teşebbüsleri yönetim kurulu başkan ve üyelerine ödenen miktarlarda ilave aylık
ücret verilir. Diğer yönetim kurulu üyelerine ise kadrosunun karşılığı olan
aylık ve diğer malî haklar ödenir. Yolluklarında ise 10.2.1954 tarihli ve 6245
sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uygulanır.
Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Genel Müdürlükçe hazırlanan
Kurumun bütçe teklifi ile bütçenin bölümleri arasında ödenek aktarılması ve ek
ödenek alınması önerilerini değerlendirerek Bakanlığa sunmak, bütçe
bölümlerinin maddeleri arasında ödenek aktarmalarını yapmak, bilançoyu ve
faaliyet raporunu inceleyip onaylamak.
b) Kurumca hazırlanan kanun, kanun hükmünde kararname, tüzük ve
yönetmelik taslaklarını inceleyerek Bakanlığa sunmak.
c) Kurumun faaliyet alanına ilişkin dönem faaliyet raporlarını Genel
Kurulun bilgisine sunmak.
d) İl istihdam kurullarının raporlarını inceleyip değerlendirmek ve
Genel Müdürlüğe önerilerde bulunmak.
e) Özel istihdam bürolarının faaliyetlerine izin vermek, faaliyetlerinin
izlenmesine ilişkin raporları değerlendirmek, iznin yenilenmesi ile verilen
izinlerin iptali konularında karar vermek.
f) Kurumun yurt içinde ve uluslararası düzeyde kurum ve kuruluşlara
vereceği eğitim ve danışmanlık hizmetleri bedelleri ile işverenlere verilen
Kurum hizmetlerinin hangilerinden ne kadar masraf karşılığı alınacağına karar
vermek.
g) Kurumun merkez ve taşra teşkilatı birimlerinin kurulması ve gerekli
görülen değişikliklerin yapılması hususlarında ilgili makamlara önerilerde
bulunmak; Genel Müdürün önerisi üzerine, özel kanunlarda yer alan hükümler
saklı kalmak kaydıyla Kurumun 1-4 dereceli kadrolarına atamalar yapmak ve Kurum
adına imza yetkisi verilecek personeli belirlemek.
h) Kurum personelinin eğitimi amacıyla düzenlenen yıllık eğitim
programlarını onaylamak.
i) Kurum adına her türlü hizmet
satın alınması, taşınır ve taşınmaz mal edinilmesi, bunların idaresi, inşaat
yaptırılması, satılması, takası ve trampası veya Kuruma ait binaların hizmet
binası, eğitim tesisi, kreş ve benzeri hizmetlere tahsisi hakkındaki önerileri
inceleyip karara bağlamak.
j) Kurum taşınmaz mallarının,
bakanlıklar ile bağlı ve ilgili kuruluşlara rayiç veya emsal değer üzerinden
kiraya verilmesi, bakanlıklar ile bağlı ve ilgili kuruluşlar arasında
karşılıklı olarak taşınmazlara ihtiyaç duyulması halinde, rayiç bedellerin eşit
olması veya aradaki bedel farkının % 10'u geçmemesi durumunda, bedelsiz olarak
karşılıklı kullanım hakkı verilmesi ile ilgili önerileri inceleyip karara
bağlamak.
k) Her yıl Maliye Bakanlığınca
belirlenen yeniden değerleme oranında miktarı artırılmak üzere bedeli yüz
milyar liradan fazla olan sözleşmeler ve yapılacak işler hakkında karar vermek.
l) Kovuşturulmasında Kurum için
yarar görülmeyen dava ve icra kovuşturmalarının açılmaması, henüz dava ve icra
kovuşturması haline gelmemiş olan uyuşmazlıkların uzlaşma yoluyla çözümlenmesi
ve bunlara ait paraların terkini önerilerini, Kurum için yarar görülmeyen
hallerde dava ve icra kovuşturmalarından vazgeçilmesi, kanun yollarına
başvurulmaması, bunlara ait para ve malların terkini, Kurum leh ve aleyhine
açılmış dava ve icra kovuşturmalarının uzlaşma yoluyla çözümü hakkındaki
önerileri karara bağlamak.
m) Fon kaynaklarını piyasa
şartlarında değerlendirmek.
n) Fon gelir ve giderlerinin üçer
aylık dönemler itibariyle denetlettirilmesini ve denetim raporlarının kamuoyuna
açıklanmasını sağlamak.
o) Fona ilişkin aktüeryal
projeksiyonları yaptırmak.
p) Günlük fon hareketlerinin
izlenmesini, kayıtlarının tutulmasını ve genel kabul görmüş muhasebe
standartlarına uygun olarak muhasebeleştirilmesini sağlamak.
r) Genel Müdür ve Yönetim Kurulu üyelerinin başkaca önerilerini
inceleyip karara bağlamak ve bu Kanunla verilen benzeri görevleri yapmak.
Genel Müdürlük
MADDE 7. - Genel
Müdürlük, merkez ve taşra teşkilatından oluşur.
Genel Müdür, Genel Kurulun önerilerini dikkate alarak Yönetim Kurulu kararları ile Kurum mevzuatı doğrultusunda bütün işleri yürütür. Kurumun faaliyet alanına giren konularda diğer kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonu sağlar, idarî ve adli merciler ile üçüncü şahıslara karşı Kurumu temsil eder. Temsil yetkisini gerektiğinde genel hükümlere göre devredebilir. Kurum avukatının bulunmadığı yerlerde ve zamanlarda bunlara ait görevlerin yerine getirilmesinde Genel Müdür, icra ve yargı mercileri nezdindeki temsil yetkisini uygun göreceği Kurum personeline devredebilir.
Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk
Müşaviri ve Daire Başkanı kadrolarına atanacakların, en az dört yıllık eğitim
veren fakülte veya yüksekokul mezunu olmaları gerekir. Genel Müdür, Genel Müdür
Yardımcısı ve I. Hukuk Müşaviri kadrolarına müşterek kararname ile diğer 1-4
dereceli kadrolara Genel Müdürün teklifi üzerine Yönetim Kurulu kararı ile
bunlar dışında kalan Kurum kadrolarına ise Genel Müdür onayı ile atama yapılır.
Merkez teşkilatı
MADDE 8. - Kurumun
merkez teşkilatı, ana hizmet birimleri ile danışma ve denetim birimleri ve
yardımcı hizmet birimlerinden oluşur.
Ana hizmet birimleri
MADDE 9.- a) İşgücü
Piyasası Bilgi Hizmetleri Dairesi
Başkanlığı
İşgücü Piyasası Bilgi Hizmetleri
Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
İşgücü piyasası verilerini yerel ve ulusal bazda derlemek, analiz etmek,
yorumlamak ve yayınlamak, işgücü piyasası bilgi sistemini oluşturmak, İşgücü
Piyasası Bilgi Danışma Kurulu çalışmalarını koordine etmek, Kurum hizmetlerinin
bilişim teknolojileri desteğinde verilmesini sağlamak, Kurumun bilgisayar
donanım, yazılım ve iletişim altyapısının sürekli çalışabilirliğini sağlamak ve
geliştirmek, Kurumun araştırma ve plânlama çalışmaları ile basın ve halkla
ilişkilerini yürütmek.
b) İşgücü Uyum Dairesi Başkanlığı
İşgücü Uyum Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
İş ve meslek analizleri yapmak, yaptırmak, meslekleri tanımlamak ve sınıflandırarak yayınlamak, meslek ya da
alan seçme aşamasında olan öğrencilere mesleki rehberlik hizmetleri sunmak,
yetişkinlere iş ve meslek danışmanlığı hizmetleri vermek, verdirmek, ilgili
kurum ve kuruluşlarla işbirliği
yaparak, yaşam boyu eğitim anlayışı içerisinde meslek edindirme, meslek
geliştirme ve meslek değiştirme
kursları düzenlemek, istihdamında güçlük çekilen grupların istihdamını
kolaylaştırıcı mesleki eğitim ve mesleki rehabilitasyon hizmetleri vermek,
verdirmek, işsizliğin yoğun olduğu dönemlerde ve yerlerde toplum yararına
çalışma programları düzenlemek, istihdamdaki işgücüne eğitim seminerleri vermek
ve aktif işgücü piyasası politikaları çerçevesinde benzeri işgücü uyum programlarını
uygulamak.
c) İstihdam Dairesi Başkanlığı
İstihdam Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
Ulusal istihdam politikalarının oluşturulmasına yardımcı olmak amacıyla
çalışmalar yapmak, işçi isteme ve iş aramanın düzene bağlanması yolunda gerekli
çalışmaları yapmak, istihdamında güçlük çekilen uzun süreli işsizler, kadınlar,
gençler, özürlüler, eski hükümlüler ve benzeri grupların istihdamlarına yardımcı olmak, işgücünün
yurt içinde ve yurt dışında uygun oldukları işlere yerleştirilmelerine ve
çeşitli işler için elverişli işçiler bulunmasına ve yurt dışı hizmet
akitlerinin yapılmasına aracılık etmek, tarım aracıları ile özel istihdam
bürolarına ilişkin Kuruma verilen görevleri yerine getirmek.
d) İşsizlik Sigortası Dairesi Başkanlığı
İşsizlik Sigortası Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu hükümleri çerçevesinde, işsizlik
sigortası işlemlerini yapmak, İşsizlik Sigortası Fonunun, Yönetim Kurulu
kararları çerçevesinde değerlendirilmesine ilişkin işlemleri yapmak, 4046
sayılı Özelleştirme Uygulamalarının Düzenlenmesine ve Bazı Kanun ve Kanun
Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun hükümlerine göre iş
kaybı tazminatına ilişkin işlemleri yapmak.
e) Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
Kurumun görev alanına giren konularda, Avrupa Birliği ve
uluslararası kuruluşlarla gerekli
çalışmaları yürütmek, bu kuruluşlarla işbirliği içinde gerçekleştirilecek
projeleri hazırlamak, çalışma hayatı,
istihdam, işsizlik, aktif ve pasif işgücü programları, işgücünün yapısı ile
mesleki niteliğinin geliştirilmesi gibi Kurumu ilgilendiren konularda dış
ülkelerdeki gelişmeleri takip etmek, yabancı ülkelerle yapılan ikili işgücü
anlaşmaları ve sosyal güvenlik sözleşmeleri ile uluslararası protokol ve
sözleşmelerin hazırlanması veya tadili konusunda ilgili birimlere destek
vermek.
Danışma ve denetim birimleri
MADDE 10.- a) Teftiş
Kurulu Başkanlığı
Teftiş Kurulu Başkanlığının görevleri şunlardır:
Kurum birimlerinin her türlü iş ve işlemleri ile ilgili olarak teftiş,
inceleme, soruşturma işlerini yürütmek, kamu ve özel işyerlerinde Kurum
çalışmaları ile ilgili inceleme yapmak, kayıt, evrak ve işlemleri teftiş etmek,
Kurumun hizmet ve faaliyetlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerde
bulunmak.
b) Hukuk Müşavirliği
Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
Genel Müdürlük birimleri ve taşra teşkilatınca sorulan hukuki konular
ile Kurum görüşü istenen veya Kurumca hazırlanan kanun, tüzük ve yönetmelik
taslakları hakkında görüş bildirmek, Kurum leh ve aleyhindeki dava ve icra
takiplerini merkezden veya mahallinden takip etmek, adli merciler ile resmi daireler ve kuruluşlar nezdinde
Kurumu temsil etmek, ihtilafları önleyici ve Kurumun menfaatlerini koruyucu
tedbirleri zamanında almak.
Yardımcı hizmet birimleri
MADDE 11.- a) Personel
ve Eğitim Dairesi Başkanlığı
Personel ve Eğitim Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
Kurumun personel politikasıyla ilgili çalışmalarını yapmak, personelin
atama, özlük, emeklilik ve benzeri işlerini yürütmek, personel
eğitimlerini plânlamak ve uygulamak,
Kurumun organizasyon ve toplam kalite
yönetimi çalışmalarını yürütmek.
b) İdarî ve Malî İşler Dairesi Başkanlığı
İdarî ve Malî İşler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
Kurumun hizmet ve faaliyetlerinin yerine getirilmesini sağlayacak
bütçeyi hazırlayarak yetkili organlara sunmak ve uygulanmasını takip etmek,
Genel Müdürlük hesaplarının kayıtlarını tutmak, takip etmek ve değerlendirmek,
Kurumun borç ve alacaklarını takip etmek, sonuçlandırmak, taşra birimlerinin
muhasebe uygulamalarını izlemek ve yönlendirmek, yıl sonunda bilançoyu
çıkarmak ve yetkili organlara sunmak, merkez ve taşra teşkilatı için gerekli
olan taşınır ve taşınmaz mal ve malzemenin temini, bakımı, onarımı ile vergi,
sigorta, kiralama, satın alma, kamulaştırma işlemlerini yapmak, yaptırmak, kreş
ve eğitim tesisinin işletilmesi, Kurumun her türlü evrak, arşiv, basım ve
haberleşme işlemleri ile sağlık ve sosyal hizmetlerini yürütmek.
c) Savunma Uzmanlığı
Savunma Uzmanlığının görevleri şunlardır:
Kurumun seferberlik ve savaş
hazırlıkları ile topyekûn savunma sivil hizmetlerine yönelik plânlama
faaliyetlerini ilgili mevzuat esaslarına göre yapmak ve uygulanmasını sağlamak,
kontrol ve koordine etmek.
Taşra teşkilatı
MADDE 12. - Kurumun
taşra teşkilatı, il düzeyinde kurulacak il müdürlüklerinden ve merkez nüfusu
100.000 ve yukarı olan veya Sosyal Sigortalar Kurumuna tabi çalışan sayısı
10.000' in üzerinde bulunan ilçelerden gerekli görülenlerde kurulacak şube
müdürlüklerinden oluşur.
İl istihdam kurulları ve
görevleri
MADDE 13. - İl
istihdam kurulları, illerde valinin başkanlığında, belediye başkanı, Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bölge Müdürlüğü bulunan yerlerde bölge müdürü, il
milli eğitim müdürü, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu il müdürü,
Gençlik ve Spor il müdürü, Sanayi ve Ticaret il müdürü, Kurum il müdürü ve ilçe
şube müdürleri, il Ticaret ve/veya Sanayi Odası Başkanları, il Esnaf ve
Sanatkârlar Odaları Birliği başkanı, il Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme
ve Destekleme İdaresi başkanı, il Organize Sanayi Bölgeleri müdürleri, ilde
bulunan fakülte veya yüksek okullardan belirlenecek en fazla üç öğretim
üyesi, Türkiye Sakatlar Konfederasyonu
tarafından belirlenecek bir temsilci, il mahalle ve köy muhtarlarından birer
temsilci, valinin ilin istihdam yapısını dikkate alarak davet edeceği eğitim
kurumları, sivil toplum örgütleri ile diğer kurum ve kuruluş temsilcileri ve o
ilde en çok üyeye sahip işçi ve işveren konfederasyonlarının birer temsilcisinden
oluşur. İl istihdam kurulları her yıl Eylül ayı içinde olağan toplantısını
yapar. Kurul, başkanın çağrısı üzerine her zaman olağanüstü toplantı yapabilir.
Kurulun sekretarya görevi Kurum il müdürlüklerince yerine getirilir.
İl istihdam kurullarının görevleri şunlardır:
a) İl düzeyinde istihdamı koruyucu, geliştirici ve işsizliği önleyici
tedbirleri saptamak.
b) İl istihdam politikasının oluşturulmasına yardımcı olmak, işgücü
yetiştirme etkinliklerini yönlendirmek üzere yerel düzeyde geçerli olacak ilke
ve politikaları belirlemek.
c) Kurum il müdürlüğü tarafından hazırlanan yıllık işgücü eğitim
plânlarını inceleyerek varsa gerekli değişiklikleri yapmak.
d) Eğitim plânı uygulaması ile ilgili olarak yöredeki işgücü yetiştirme
ve istihdam etkinliklerini izleyip değerlendirmek.
İl müdürlükleri, il istihdam kurulu çalışmalarını rapor halinde Genel
Müdürlüğe bildirirler.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sorumluluk ve Yetki Devri
Sorumluluk ve yetki devri
MADDE 14. - Kurumun
merkez ve taşra teşkilatının her kademedeki yöneticileri, yükümlü bulundukları
görevleri mevzuata uygun olarak yürütmekten bir üst kademeye karşı
sorumludurlar. Genel Müdür ve her kademedeki Kurum yöneticileri, sınırlarını
açıkça belirtmek şartıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilirler.
Ancak, yetki devri yetkiyi devredenin sorumluluğunu kaldırmaz.
Yönetim Kurulu Başkan ve üyeleri
ile Kurum personeli, sorumlulukları bakımından 765 sayılı Türk Ceza Kanununun
tatbikinde Devlet memuru sayılırlar. Bu kişiler hakkında 4483 sayılı Memurlar
ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümleri uygulanmaz.
Kurum iş ve işçi arayanların isteklerini karşılayamamaktan ve hizmet
akdi yapılmasına aracılık ettiği hallerde, tarafların ileri sürecekleri zarar
ve ziyandan sorumlu değildir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personel Statüsü ve Kurum Gelirleri
Personel statüsü
MADDE 15. - Kurum
personeli hakkında bu Kanun ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun bu Kanuna
aykırı olmayan hükümleri uygulanır.
Kurum, her türlü dava ve icra
takipleri için genel hükümlere göre vekâlet akdi ile lüzum görülecek sayıda
avukat çalıştırabilir. Hukuk müşavirlerine, kadrolu avukatlara ve hukuk
servislerinde fiilen görev yapan personele 2.2.1929 tarihli ve 1389 sayılı
Devlet Davalarını İntaç Eden Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekalet
Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.
Kurum, görevlerini etkin olarak yerine getirmek amacıyla İstihdam ve Meslek Uzmanı çalıştırabilir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen şartlara
sahip, sınav tarihi itibarıyla otuz yaşını doldurmamış ve Siyasal Bilgiler,
Hukuk, İktisat, İşletme, İktisadî ve
İdarî Bilimler, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Eğitim, İletişim
fakülteleri ile bunlara denkliği
yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi veya yurt dışında en az dört yıllık lisans eğitimi veren fakülte veya yüksek
okulların Kurumun ihtiyaç duyduğu alanlardaki bölümlerinden mezun olanlar arasında yapılacak özel
yarışma sınavı sonucunda başarılı bulunanlar, İstihdam ve Meslek Uzman
Yardımcısı kadrolarına atanırlar. İstihdam ve Meslek Uzman Yardımcılığına
atananlar, bu görevde en az üç yıl fiilen çalışmak, olumsuz sicil almamak
kaydıyla açılacak yeterlik sınavında başarılı olmaları halinde İstihdam ve
Meslek Uzmanı kadrosuna atanırlar. Yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak
kazandığı halde geçerli mazereti olmaksızın sınava girmeyenler, üst üste iki
defa yapılacak sınavda başarılı olamayanlar veya olumsuz sicil alanlar bu
unvanlarını kaybederler ve durumlarına uygun başka kadrolara nakledilirler.
Fazla çalışma gerektiren her türlü Kurum işleri için çalışma saatleri
dışında görevlendirilecek Kurum personeline (l, 2 ve 3 üncü derece yönetici
kadrolarında bulunanlar dahil) fazla çalışma yaptırılabilir. Fazla çalışma
ücreti ve fazla çalışmanın yaptırılması ile ilgili diğer hususlar, Yönetim
Kurulunun kararı ve Bakanlığın önerisi üzerine Bakanlar Kurulunca tespit
edilir.
Kurumda fiilen çalışan personele, her yıl asgari ücretten az olmamak
kaydıyla kendi aylıkları tutarında (ek gösterge dahil) iki ikramiye verilir.
İkramiyenin tarihlerini belirlemeye Yönetim Kurulu yetkilidir.
4857 sayılı İş Kanununun 30 uncu maddesinin son fıkrası uyarınca Kuruma aktarılan idarî para cezaları hariç olmak üzere Kurum gelirlerinden, Kurumda fiilen çalışan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığında görevlendirilenler dahil kadrolu personele görev unvanı, çalışma verimi ve hizmetlerin rasyonelliğini sağlayacak ilkeler göz önünde bulundurularak Yönetim Kurulunca uygun görülen ve Bakanlıkça onaylanan oran ve miktarda ek ödeme verilir. Ek ödemelerin aylık tutarı 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda tanımlanan en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) brüt tutarının % 150’sini geçemez. Ek ödemelerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun aylıklara ilişkin hükümleri uygulanır ve damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulamaz. Ek ödemeye ilişkin usul ve esaslar çıkarılacak bir yönetmelikle tespit edilir.
Kurum gelirleri
MADDE 16.- Kurumun
gelirleri şunlardır:
a) Her yıl Bakanlık bütçesine Kurum için konulan ödenek.
b) Kurumca verilecek eğitim ve
danışmanlık hizmetleri bedeli ile işverenlerden ve tarım aracıları ile özel
istihdam bürolarından alınan masraf karşılıkları.
c) 4857 sayılı İş Kanununun
30 uncu maddesinin son fıkrası uyarınca Kuruma aktarılan idarî para cezaları.
d) Bu Kanun gereğince özel istihdam bürolarından alınan idarî para
cezaları.
e) Kurumun taşınır ve taşınmaz mallarından elde edilen gelirler.
f) Gerçek veya tüzel kişiler tarafından yapılan bağış, vasiyetler ve
Kurumca hazırlanan standart form ve benzerlerinin satışından elde edilecek
gelirler ile diğer gelirler.
Kuruma ait gayrimenkullerin kira bedelleri her yıl Devlet İstatistik
Enstitüsünce açıklanan Tüketici Fiyat Endeksindeki artış oranından az olmamak
üzere rayiç veya emsal değerle belirlenir.
İKİNCİ
KISIM
Özel
İstihdam Büroları, Çeşitli Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Özel İstihdam Büroları
Özel istihdam bürolarının
kurulması, seçme, izin verme, yenileme ve denetim
MADDE 17. - İş
arayanların elverişli oldukları işlere yerleştirilmeleri ve çeşitli işler için
uygun işçiler bulunmasına aracılık etme görevi, Kurum ve bu amaçla gerçek veya
tüzel kişiler tarafından kurulan özel istihdam bürolarınca yapılır. Özel
istihdam büroları, Kurumca iş piyasasının ihtiyaçları dikkate alınarak
belirlenecek sayıda ve aranan koşullar çerçevesinde seçilmek ve izin verilmek
kaydıyla, kamu kurum ve kuruluşları dışında iş ve işçi bulma faaliyetlerinde
bulunabilirler. Yurt dışı hizmet akitlerinin Kuruma onaylatılması zorunludur.
Kurumca yapılacak duyuru üzerine, özel istihdam bürosu açmak için
başvuracak gerçek kişiler ile tüzel kişileri idare, temsil ve ilzama yetkili
kişilerin;
a) Türk vatandaşı ve en az lisans
düzeyinde öğrenim görmüş olmaları, müflis veya konkordato ilân etmiş
olmamaları,
b) Taksirli suçlar ve aşağıda sayılan suçlar dışında tecil edilmiş
hükümler hariç olmak üzere, ağır hapis veya altı aydan fazla hapis cezası almış
veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı
işlenen suçlarla, zimmet,
ihtilas, irtikâp, rüşvet,
hırsızlık, dolandırıcılık,
sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref
ve haysiyet kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç
kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, kara para aklama
veya Devlet sırlarını açığa vurma, vergi kaçakçılığı suçlarından dolayı hükümlü
bulunmamaları,
Gerekmektedir.
Ayrıca, özel istihdam bürolarının, iş ve işçi bulma faaliyetlerini
gerçekleştirebilecek ölçüde yönetim, nitelikli uzman personel, teknik donanım
ve uygun bir işyerine sahip olmaları, iş ve işçi bulma aracılığı izni için on
milyar lira tutarında kat’î ve süresiz banka teminat mektubu ile istenilen
diğer bilgi ve belgeleri Kuruma vermeleri, masraf karşılığı ödemeleri gerekir.
Başvurular, yönetmelikle
belirlenecek usul ve esaslar doğrultusunda Kurumca
değerlendirilir.Değerlendirme sonucunda uygun bulunanlar ilân edilir ve başvuru
sahibine yazılı olarak bildirilir.
Kurumca verilen izinler üç yıl süreyle geçerlidir. İzin süresi, iznin
sona erme tarihinden itibaren en az bir ay önce yazılı talepte bulunulması,
iznin verilmesinde aranan şartların mevcut olması, ilave kat’î ve süresiz
teminat mektubu verilmesi ve yenileme masraf karşılığı ödenmesi kaydıyla,
Kurumca üçer yıllık sürelerle yenilenebilir. İş ve işçi bulma aracılığı izni için
talep edilen teminat miktarı, her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o
yıl için 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci
maddesi hükmü uyarınca tespit ve ilân edilen yeniden değerleme oranında her yıl
artırılarak uygulanır. Faaliyette bulunan özel istihdam büroları, izin almak
için vermiş oldukları teminat mektubunu her yıl yeniden tespit edilen miktara
tamamlamak zorundadırlar. Kuruma verilen teminat mektupları, izin ve yenileme
talebinin reddi halinde kararın tebliğ tarihinden itibaren, yenileme talebinde
bulunulmaması halinde izin süresinin bitimini müteakip bir ay içinde iade
edilir. İznin iptali halinde, iptal kararının kesinleşmesini müteakip teminat
Kuruma gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen teminat ilgilinin hiçbir borcuna
mahsup edilemez.
Kurum, iş ve işçi bulma faaliyeti için izin verilmesi ve izin
yenilenmesi işlemleri ile ilgili olarak özel istihdam bürolarından masraf
karşılığı alır.
Özel istihdam bürolarının bu Kanunun uygulanması ile ilgili
faaliyetlerini denetleme yetkisi Kurum müfettişlerine aittir. Özel istihdam
büroları, müfettişlerin istedikleri her türlü bilgiyi vermek ve bu bilgilerin
doğruluğunu ispata yarayan defter, kayıt ve belgeleri ibraz etmek
zorundadırlar.
MADDE 18. - Bu Kanunun
17 nci maddesi uyarınca verilen iznin yenilenmesi için öngörülen şartların
yerine getirilmemiş olması halinde yenileme talebi reddedilir.
Özel istihdam bürolarına verilen izinler; iznin verildiği ya da
yenilendiği tarihten itibaren onsekiz
ay içerisinde hiçbir
işe yerleştirme işlemi
gerçekleştirilmemiş, izin verilmesi
veya yenilenmesi için aranan şartların taşınmadığı veya kaybedildiği
tespit edilmiş, bu Kanunun 19 uncu
maddesinin birinci ve ikinci fıkralarındaki yükümlülüklere Kurum tarafından
yazılı olarak ikaz edilmelerine rağmen uyulmamış veya aynı maddenin üçüncü
fıkrasının (a), (b) ve (c) bentlerinde
belirtildiği şekilde bir anlaşma yapılmış olması ve 20 nci maddenin (a), (b) ve
(c) bentlerinde yer alan fiillerin üçüncü kez tekrarlanması halinde iptal
edilir.
Özel istihdam büroları,
yenilememe ve iptal kararlarına karşı, kararın tebliğ tarihinden
itibaren onbeş gün içinde Kuruma itiraz edebilirler. İtirazların otuz gün
içinde sonuçlandırılması zorunludur. İtiraz yoluna başvurulmuş olması
ilgililerin yargı yoluna gitme haklarını ortadan kaldırmaz.
Özel istihdam bürolarının bilgi
toplamaları, kullanmaları, Kuruma bilgi verme yükümlülükleri
MADDE 19.- Özel
istihdam büroları, iş arayanlara ve açık işlere ilişkin bilgileri sadece iş ve
işçi bulma faaliyeti için gerekli olması halinde toplayabilir, işleme tabi
tutabilir veya bunlardan yararlanabilir.
Özel istihdam büroları iş arayanlardan her ne ad altında olursa olsun
menfaat temin edemez ve ücret alamazlar. İşe yerleştirme faaliyeti karşılığı
ücret sadece işverenden alınır. Ancak, yönetmelikle belirlenecek meslekler ve
üst düzey yöneticiler için işe yerleştirilenlerden ücret alınmasına izin
verilebilir.
İş ve işçi bulma faaliyetleri ile ilgili olarak;
a) Özel istihdam bürolarının
yönetmelikte öngörülenler dışında iş arayanlarla ücret konusunda anlaşma
yapmaları, onlardan ücret almaları veya herhangi bir şekilde menfaat temin
etmeleri halinde özel istihdam büroları ile işverenler arasında yapılmış bulunan
anlaşmalar,
b) İşgücünün sigortasız çalışması
veya sendikaya üye olmaması ya da asgari ücretin altında ücret ödenmesi
koşullarını taşıyan anlaşmalar,
c) Bir işverenin veya bir iş arayanın, işe yerleştirme faaliyeti için
diğer özel istihdam bürolarından veya Kurumdan hizmet almalarını engelleyen
anlaşmalar,
Geçersizdir.
Özel istihdam büroları işgücü piyasasının izlenmesi için gerekli olan iş
arayanlar, açık işler ve işe yerleştirmelerle ilgili istatistikleri düzenli
olarak Kuruma bildirmek, uygulamanın takibi için gerekli olan diğer bilgi ve
belgeleri de talebi üzerine Kuruma vermek zorundadırlar.
İdari para cezaları
MADDE 20.- Kurumca
dayanağı belirtilmek suretiyle;
a) Yurt dışı iş ve işçi bulma faaliyetlerine ilişkin hizmet akitlerini Kuruma onaylatmayan özel istihdam bürolarına her bir hizmet akdi için ikiyüzelli milyon lira,
b) Kurum tarafından istenilen bilgi ve belgelerle işgücü piyasasının
izlenmesi için gerekli olan istatistiksel bilgileri talebin tebliği tarihinden
itibaren onbeş gün içerisinde Kuruma vermeyen özel istihdam bürolarına beşyüz
milyon lira,
c) Kurum müfettişlerince istenilen bilgi, belge, kayıt ve defterleri
onbeş gün içerisinde ibraz etmeyen özel istihdam bürolarına bir milyar lira,
d) Bu Kanunun 3 üncü
maddesinin (d) bendine aykırı davranan gerçek ve tüzel kişiler hakkında eylem
başka bir suçu oluştursa dahi bir milyar lira, ayrıca Kuruma onaylatılmayan her
bir yurt dışı hizmet akdi için de ikiyüzelli milyon lira,
İdarî para cezası verilir.
İdarî para cezaları, her
takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için 213 sayılı Vergi Usul
Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükmü uyarınca tespit ve ilân edilen
yeniden değerleme oranında her yıl artırılarak uygulanır.
İdarî para cezaları tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde Kuruma
ödenir veya aynı süre içinde Kuruma itiraz edilebilir. İtiraz takibi durdurur.
Kurumca itirazı reddedilenler idarî yargı yoluna başvurabilirler. Yargı
yoluna başvurulması cezanın takip ve
tahsilini durdurmaz.
İKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Bilgi verme ve gizlilik
MADDE 21. - Kurum
tarafından kamu ve özel kesim işyerlerinden iş ve işgücü konularında bilgi
istenildiğinde, belirtilen süre içinde bilgi verilmesi zorunludur.
İşverenlerden toplanan bilgiler, Kurum hizmetlerinden başka amaçla
kullanılamaz. Bu maddeye aykırı davrananlar hakkında 765 sayılı Türk Ceza
Kanununun ilgili hükümleri uygulanır.
Kurum işlemlerinin bilgi işlem
ortamında yapılması ve arşivlenmesi
MADDE 22. - Kurumca bu
Kanuna göre yapılacak işlemler internet de dahil her türlü elektronik bilgi
iletişim araç ve ortamı ve benzeri araçlar üzerinden yapılabilir ve
arşivlenebilir. Elektronik ortamda bilgi ve belge istenebilir veya bilgi ve
belge verilebilir.
Kurum, faaliyetleri ile ilgili belgelerin asıllarını veya mümkün
olmadığı hallerde sıhhatlerinden şüpheyi davet etmeyecek kopyalarını ve
yazıların makine ile alınmış suretlerini saklamak zorundadır. Bu belgelerin
mikrofilm, mikrofiş şeklinde veya elektronik, manyetik veya benzeri ortamlarda
saklanmaları mümkündür.
Elektronik veya bilgi işlem ortamında yapılanlar dahil her türlü
işlemlerin ve arşivlenen bilgilerin tespit ve tevsikinde Kurumun kayıtları esas
alınır. Bu bilgi ve belgeler adli ve idarî merciler nezdinde geçerlidir, itiraz
edilmesi halinde ispat mükellefiyeti itiraz edene aittir.
Elektronik ortamda bilgi ve belge alınıp verilmesi ve arşivleme
konularına ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Muafiyetler
MADDE 23. - a) Kuruma
ait taşınır ve taşınmaz mallar ile bunların alım ve satım işlemleri ve
bunlardan elde edilen hak ve gelirler,
b) Kurum tarafından açılan ve Kurumun taraf olduğu davalar ve icra
kovuşturmaları ile ilânlar,
c) Satışı yapılan veya satın
alınan gayrimenkullerle ilgili tapu işlemleri,
d) Kurumca yapılan bütün işlemler ve bu işlemler için ilgililere verilmesi
veya bunlardan alınması gereken yazı ve belgeler ve bunların suretleri,
İlgili kanunlarda Kurumun adı veya kuruluş kanununda yazılı olmasa dahi
her türlü vergi, resim ve harç ile belediyelerde yürütülecek her türlü hizmet
karşılığından alınan ücretler ve Kurumun doğrudan doğruya hizmetlerinden
yararlanmadığı fon ve kuruluşlara katkı paylarından muaftır. Diğer kanunlarda
yer alan bütün muafiyet ve istisnalar saklıdır.
ÜÇÜNCÜ
KISIM
Bazı
Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik
Yapan Hükümler
MADDE 24. - 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun;
a) 36 ncı maddesinin "Ortak Hükümler" bölümünün A/11 numaralı bendine "İçişleri Bakanlığı Plânlama Uzman Yardımcıları" ibaresinden sonra gelmek üzere "İstihdam ve Meslek Uzman Yardımcıları ", "İçişleri Bakanlığı Plânlama Uzmanlığına " ibaresinden sonra gelmek üzere "İstihdam ve Meslek Uzmanlığına",
b) (I) sayılı Cetvelinin (I/h) bendine, "Patent Uzmanları"
ibaresinden sonra gelmek üzere "İstihdam ve Meslek Uzmanları",
c) "Zam ve Tazminatlar" başlıklı 152 nci maddesinin; "II- Tazminatlar"
bölümünün "A- Özel Hizmet Tazminatı" bendinin (i) alt bendine
"Özürlüler Uzmanları" ibaresinden sonra gelmek üzere "İstihdam
ve Meslek Uzmanları",
İbareleri eklenmiştir.
MADDE 25.- Ekli (2)
sayılı listede gösterilen kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname Eki (III) sayılı cetvele
Türkiye İş Kurumu bölümü olarak eklenmiştir.
Ekli (3) sayılı listede
gösterilen kadrolar şahsa bağlı hale getirilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin eki (IV) sayılı cetvelin Türkiye İş Kurumu bölümüne eklenmiştir.
MADDE 26. - 4447
sayılı Kanunun 46 ncı maddesinin,
dördüncü fıkrasının ikinci cümlesindeki "Fon Yönetim Kurulu" ibaresi
"Yönetim Kurulu" olarak değiştirilmiş "hastalık ve analık
sigortası primlerinin Sosyal Sigortalar Kurumuna" ibaresinden sonra gelmek
üzere "veya ilgili
sandıklara" ibaresi eklenmiştir.
MADDE 27. - 4447
sayılı Kanunun 50 nci maddesinin beşinci fıkrasının birinci cümlesindeki
"Sosyal Sigortalar Kurumuna" ibaresinden sonra gelmek üzere
"veya ilgili sandıklara"
ibaresi eklenmiştir.
MADDE 28. - 4447
sayılı Kanunun 51 inci maddesinin, birinci fıkrasına aşağıdaki (g) bendi
eklenmiş ve ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
g) Yukarıdaki bentlerde belirtilen iş kanunları kapsamına girmeyen sigortalılardan
hizmet akitleri, 2821 sayılı Sendikalar Kanunu ile 2822 sayılı Toplu İş
Sözleşmesi Grev ve Lokavt Kanunu kapsamında yapılmış olan toplu iş sözleşmeleri
veya toplu iş sözleşmesi bulunmayan hallerde Borçlar Kanunu hükümleri
doğrultusunda (a), (b), (c), (d) ve (e) bentlerindeki hükümlere paralel olarak
sona ermiş olmak.
Ancak, işsizlik ödeneğine hak kazanabilmek için hizmet akdinin başvuru
sırasında grev, lokavt veya kanundan doğan ödevler nedeniyle askıya alınmamış
olması gerekmektedir.
MADDE 29. - 4447
sayılı Kanunun 52 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
b) İşsizlik ödeneği aldığı sürede gelir getirici bir işte çalıştığı veya
herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan yaşlılık aylığı aldığı tespit edilen,
MADDE 30. - 4447
sayılı Kanunun 53 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Madde 53.- Bu Kanunun gerektirdiği görev ve hizmetler için malî kaynak sağlamak, piyasa şartlarında kaynakları değerlendirmek, Kanunun öngördüğü ödemelerde bulunmak üzere "İşsizlik Sigortası Fonu" kurulmuştur. Fon, Kurum Yönetim Kurulunun kararları çerçevesinde işletilir ve yönetilir.
Fon kaynaklarının değerlendirilmesine ilişkin usul ve esaslar; Bakanlık,
Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, T.C. Merkez Bankası ve Sermaye Piyasası
Kurulu Başkanlığının müştereken hazırlayacakları ve Bakanlar Kurulunca
çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Fon, Sayıştayın vize ve tesciline tabi
değildir. Sayıştay tarafından denetlenir.
Fonun;
A) Gelirleri;
a) İşsizlik sigortası primlerinden,
b) Bu primlerin değerlendirilmesinden elde edilen kazanç ve iratlardan,
c) Fonun açık vermesi durumunda Devletçe sağlanacak katkılardan,
d) Bu Kanun gereğince sigortalı ve işverenlerden alınacak ceza, gecikme
zammı ve faizlerden,
e) Diğer gelir ve kazançlar ile bağışlardan,
B) Giderleri;
a) Sigortalı işsizlere verilen
ödeneklerden,
b) Hastalık ve analık sigortası primlerinden,
c) Meslek geliştirme, edindirme ve yetiştirme eğitimi giderlerinden,
d) İşsizlik sigortası hizmetlerinin yerine getirilebilmesi için Yönetim Kurulunun onayı üzerine Kurum
tarafından yapılan giderler ile hizmet binası kiralanması, hizmet satın
alınması, bilgisayar, bilgisayar yazılım ve donanımı alım giderlerinden,
Oluşur.
Bu fon bütçe kapsamı dışında olup,
gelirlerinden hiç bir şekilde kesinti yapılamaz ve Genel Bütçeye gelir
kaydedilemez. Fonun gelir ve giderleri üçer aylık dönemler halinde 1.6.1989
tarihli ve 3568 sayılı Kanuna göre ruhsat almış, denetim yetkisine sahip meslek
mensubu yeminli malî müşavirlere denetlettirilerek denetim raporlarının
sonuçları ilân edilir.
Fon; 26.5.1927 tarihli ve 1050 sayılı Muhasebei Umumiye Kanununa tabi
değildir. Fon gelirleri ile bu gelirlerle alınan mallar Kuruma aittir. Kurumun
malları 9.6.1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu ile 1.3.1926
tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanunu bakımından Devlet malı hükmünde olup,
alacakları da Devlet alacağı derecesinde ayrıcalıklıdır. Fon, damga vergisi
hariç her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
MADDE 31. - 4447
sayılı Kanunun 54 üncü maddesinin
ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
İdarî para cezaları tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde Kuruma
ödenir veya aynı süre içinde Kurumun ilgili ünitesine itiraz edilebilir. İtiraz
takibi durdurur. Kurumca itirazı reddedilenler idarî yargı yoluna
başvurabilirler. Yargı yoluna başvurulması cezanın takip ve tahsilini
durdurmaz.
Yönetmelik
MADDE 32. - Bu Kanun
ile ilgili olarak;
a) Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve il istihdam kurullarının toplanma, çalışma usul ve esasları,
b) Kurumun merkez ve taşra teşkilatına ait birimlerin görev, yetki ve
sorumluluklarına ilişkin usul ve esaslar,
c) İşgücü yetiştirme ve uyum hizmetlerine ilişkin usul ve esaslar,
d) Kurum işlemlerinin bilgi işlem ve internet ortamında yapılması ve
arşivlenmesine ilişkin usul ve esaslar,
e) Müfettiş yardımcılarının işe alınmaları, yetiştirilmeleri,
müfettişliğe atanmaları ile Teftiş Kurulunun çalışmasına ilişkin usul ve
esaslar,
f) Hukuk Müşavirliğinin çalışmasına ilişkin usul ve esaslar,
g) İstihdam ve Meslek uzmanları
ile yardımcılarının mesleğe alınması için yapılacak yarışma ve yeterlik
sınavları ile çalışma usul ve esasları,
h) İşgücü Piyasası Bilgi Danışma Kurulu çalışma usul ve esasları,
i) Özel istihdam bürolarının seçimi, izin verilmesi ile büroların çalışma
ve denetim usul ve esasları,
j) Masraf karşılıklarına ilişkin usul ve esaslar,
k) Kamu kurum ve kuruluşlarında işçi olarak istihdam edilecek özürlüler
ve eski hükümlülere uygulanacak sınavlara ilişkin usul ve esaslar,
l) Bütçe ve muhasebe
işlemleri ile idarî işlere ilişkin usul ve esaslar,
Yönetmeliklerle belirlenir.
DÖRDÜNCÜ
KISIM
Geçici
ve Son Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Geçici Hükümler
GEÇİCİ MADDE 1.- a) Bu
Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonraki ilk Genel Kurul 2003 yılının Kasım
ayı içinde yapılır.
b) Kurum Yönetim Kurulu ve Fon Yönetim Kurulu üyelerinin görevleri, bu Kanunun yayımı tarihi itibariyle sona
erer. Bu Kanunun 6 ncı maddesinde belirtilen Yönetim Kurulu en geç üç ay
içerisinde teşekkül eder. Bu süre içinde
mevcut Kurum Yönetim Kurulu ile Fon Yönetim Kurulu görevlerine devam
ederler.
c) Bu Kanun ile yapılan yeni
düzenleme sebebiyle Kurum memurlarından Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, I.
Hukuk Müşaviri, Teftiş Kurulu Başkanı ve Daire Başkanı olarak görev yapanlar
durumlarına uygun yeni kadrolara atanıncaya kadar şahsa bağlı kadroya atanmış
sayılırlar. Diğer Kurum memurlarından (atamayla gelen yönetim kurulu üyeleri
ile iptal edilen şahsa bağlı kadroda olanlar hariç) aylık aldıkları kadro ve
görev unvanları değişmeyenler yeni kadrolarına atanmış sayılırlar.
Kadro ve görev unvanları değişenler veya kaldırılanlar Kurumun merkez
veya taşra teşkilatında, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay
içinde yeni bir kadroya atanırlar. Atama işlemi yapılıncaya kadar Kurumca
ihtiyaç duyulan işlerde görevlendirilebilirler. Bunlar yeni bir kadroya
atanıncaya kadar eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve
tazminatları ile diğer malî haklarını
almaya devam ederler. Söz konusu personelin atandıkları yeni kadroların
aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî hakları toplamının net tutarı, eski kadrolarına
bağlı olarak en son ayda almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve
tazminatları ile diğer malî hakları toplamı net tutarından az olması halinde
aradaki fark, giderilinceye kadar atandıkları kadroda kaldıkları sürece
herhangi bir kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak ödenir.
d) Bu Kanunun öngördüğü düzenlemeler Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren bir yıl içinde yapılır. Bu düzenlemeler
yapılıncaya kadar, Türkiye İş Kurumuna ait hizmetler; Kanunun yayımı tarihinden
önce bu görevleri yürüten merkez ve taşra teşkilatı tarafından yürütülmeye
devam olunur.
İKİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
MADDE 33. - 21.1.1946
tarihli ve 4837 sayılı İş ve İşçi Bulma Kurumu Kuruluş ve Görevleri Hakkında
Kanunun 16 ncı maddesinin ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 34. - Bu Kanunun;
a) 1 inci maddesinin son fıkrasının “Kurum ... 26.5.1927 tarihli ve 1050 sayılı Muhasebei Umumiye Kanunu .... na tâbidir.” hükmü 1.1.2005 tarihinde,
b) Diğer maddeleri yayımı tarihinde,
Yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 35. - Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
EK-1 SAYILI LİSTE
TÜRKİYE İŞ KURUMU
Genel Müdür Genel
Müdür Yardımcısı Ana
Hizmet Birimleri Danışma
ve Denetim Birimleri Yardımcı Hizmet Birimleri
Genel Müdür Genel Müdür Yardımcısı 1) İşgücü Piyasası Bilgi 1) Teftiş Kurulu Başkanlığı 1)
Personel ve Eğitim
Genel Müdür Yardımcısı Hizmetleri Dairesi 2) Hukuk Müşavirliği Dairesi
Başkanlığı
Başkanlığı 2) İdari ve Mali İşler
2)
İşgücü Uyum Dairesi Dairesi Başkanlığı
Başkanlığı 3) Savunma Uzmanlığı
3)
İstihdam Dairesi
Başkanlığı
4)
İşsizlik Sigortası
Dairesi Başkanlığı
5)
Dış İlişkiler Dairesi
Başkanlığı
EK-2 SAYILI LİSTE |
|||
|
|
|
|
KURUMU : TÜRKİYE İŞ
KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ |
|
||
TEŞKİLATI : MERKEZ |
|
|
|
KURUM KODU : 730 |
|
|
|
|
|
|
|
(III) SAYILI CETVEL |
|||
İHDAS EDİLEN KADROLAR |
|||
Sınıfı
|
U n v a n ı
|
Derece
|
Serbest Kadro Adedi |
GİH |
Genel Müdür |
1 |
1 |
GİH |
Yönetim Kurulu Üyesi |
1 |
6 |
GİH |
Genel Müdür Yardımcısı |
1 |
2 |
GİH |
Teftiş Kurulu Başkanı |
1 |
1 |
GİH |
I. Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
GİH |
İstihdam Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
GİH |
İşgücü Uyum Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
GİH |
İşgücü Piyasası ve
Bilgi Hizmetleri Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
GİH |
İşsizlik Sigortası Dairesi
Başkanı |
1 |
1 |
GİH |
Dış İlişkiler Dairesi
Başkanı |
1 |
1 |
GİH |
Personel ve Eğitim Dairesi
Başkanı |
1 |
1 |
GİH |
İdari ve Mali İşler Dairesi
Başkanı |
1 |
1 |
GİH |
Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
GİH |
Başmüfettiş |
1 |
18 |
GİH |
Müfettiş |
2 |
2 |
GİH |
Müfettiş |
3 |
2 |
GİH |
Müfettiş |
5 |
1 |
GİH |
Müfettiş |
6 |
2 |
GİH |
Müfettiş |
7 |
2 |
GİH |
Müfettiş Yardımcısı |
7 |
4 |
GİH |
Müfettiş Yardımcısı |
8 |
8 |
GİH |
Şube Müdürü |
1 |
28 |
GİH |
Şube Müdürü |
2 |
3 |
GİH |
Şube Müdürü |
3 |
2 |
AH |
Avukat |
1 |
4 |
AH |
Avukat |
2 |
2 |
AH |
Avukat |
4 |
1 |
AH |
Avukat |
5 |
1 |
AH |
Avukat |
6 |
1 |
GİH |
İstihdam ve Meslek Uzmanı |
4 |
3 |
GİH |
İstihdam ve Meslek Uzmanı |
5 |
14 |
GİH |
İstihdam ve Meslek Uzmanı |
6 |
17 |
GİH |
İstihdam ve Meslek Uzmanı |
7 |
16 |
GİH |
İstihdam ve Meslek Uzman
Yardımcısı |
9 |
30 |
Sınıfı
|
U n v a n ı
|
Derece
|
Serbest Kadro Adedi |
|
GİH |
Eğitim Uzmanı |
1 |
37 |
|
GİH |
Eğitim Uzmanı |
3 |
4 |
|
GİH |
Savunma Uzmanı |
1 |
1 |
|
GİH |
Savunma Uzmanı |
3 |
1 |
|
GİH |
Sivil Savunma Uzmanı |
1 |
1 |
|
GİH |
Sivil Savunma Uzmanı |
2 |
1 |
|
SH |
Sosyal Çalışmacı |
1 |
2 |
|
SH |
Sosyal Çalışmacı |
7 |
1 |
|
GİH |
Aktüer |
6 |
6 |
|
GİH |
Muhasebeci |
1 |
3 |
|
GİH |
Mütercim |
3 |
1 |
|
GİH |
Mütercim |
5 |
1 |
|
GİH |
Mütercim |
6 |
2 |
|
GİH |
Fotoğrafcı |
5 |
1 |
|
GİH |
Programcı |
5 |
1 |
|
GİH |
Programcı |
6 |
6 |
|
GİH |
Çözümleyici |
3 |
2 |
|
GİH |
Çözümleyici |
4 |
2 |
|
GİH |
Şef |
3 |
45 |
|
GİH |
Şef |
4 |
14 |
|
GİH |
Şef |
5 |
19 |
|
GİH |
Ayniyat Saymanı |
1 |
1 |
|
GİH |
Memur |
5 |
28 |
|
GİH |
Memur |
6 |
13 |
|
GİH |
Memur |
7 |
15 |
|
GİH |
Memur |
8 |
19 |
|
GİH |
Memur |
10 |
9 |
|
GİH |
Dava Takip Memuru |
7 |
1 |
|
GİH |
Santral Memuru |
5 |
1 |
|
GİH |
Santral Memuru |
7 |
1 |
|
GİH |
Santral Memuru |
9 |
1 |
|
GİH |
Santral Memuru |
10 |
1 |
|
GİH |
Satınalma Memuru |
7 |
1 |
|
GİH |
Satınalma Memuru |
8 |
1 |
|
GİH |
Tahsildar |
5 |
1 |
|
GİH |
Veznedar |
4 |
2 |
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
4 |
1 |
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
2 |
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
6 |
3 |
|
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
7 |
2 |
|
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
3 |
28 |
|
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
4 |
17 |
|
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
5 |
27 |
|
Sınıfı
|
U n v a n ı
|
Derece
|
Serbest Kadro Adedi |
|||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
6 |
16 |
|||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
7 |
15 |
|||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
8 |
18 |
|||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
9 |
15 |
|||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
10 |
8 |
|||
GİH |
Şoför |
5 |
3 |
|||
GİH |
Şoför |
6 |
1 |
|||
GİH |
Şoför |
7 |
1 |
|||
GİH |
Şoför |
8 |
1 |
|||
GİH |
Şoför |
10 |
1 |
|||
SH |
Daire Tabibi |
1 |
1 |
|||
SH |
Daire Tabibi |
3 |
1 |
|||
SH |
Diş Tabibi |
5 |
1 |
|||
SH |
Psikolog |
1 |
2 |
|||
SH |
Psikolog |
2 |
2 |
|||
SH |
Psikolog |
4 |
1 |
|||
SH |
Diyetisyen |
6 |
1 |
|||
SH |
Çocuk Gelişimcisi |
5 |
1 |
|||
SH |
Hemşire |
3 |
1 |
|||
SH |
Hemşire |
4 |
1 |
|||
TH |
Mühendis |
1 |
4 |
|||
TH |
Mühendis |
5 |
1 |
|||
TH |
Matematikçi |
1 |
1 |
|||
TH |
İstatistikçi |
1 |
1 |
|||
TH |
İstatistikçi |
2 |
1 |
|||
TH |
İstatistikçi |
3 |
1 |
|||
TH |
İstatistikçi |
5 |
1 |
|||
TH |
İstatistikçi |
6 |
6 |
|||
TH |
Tekniker |
8 |
1 |
|||
TH |
Teknisyen |
3 |
3 |
|||
TH |
Teknisyen |
4 |
1 |
|||
TH |
Teknisyen |
5 |
3 |
|||
YH |
Teknisyen Yardımcısı |
5 |
6 |
|||
YH |
Teknisyen Yardımcısı |
7 |
1 |
|||
YH |
Hizmetli |
5 |
13 |
|||
YH |
Hizmetli |
6 |
1 |
|||
YH |
Hizmetli |
7 |
10 |
|||
YH |
Hizmetli |
8 |
1 |
|||
YH |
Hizmetli |
10 |
1 |
|||
YH |
Aşçı |
5 |
3 |
|||
YH |
Aşçı |
7 |
2 |
|||
YH |
Aşçı |
8 |
1 |
|||
Sınıfı
|
U n v a n ı
|
Derece
|
Serbest Kadro Adedi |
|||
YH |
Kaloriferci |
8 |
1 |
|||
YH |
Kaloriferci |
9 |
1 |
|||
YH |
Bekçi |
5 |
3 |
|||
YH |
Bekçi |
6 |
2 |
|||
YH |
Bekçi |
7 |
5 |
|||
YH |
Bekçi |
9 |
4 |
|||
YH |
Bekçi |
10 |
3 |
|||
YH |
Dağıtıcı |
5 |
2 |
|||
|
|
|
|
|||
|
TOPLAM |
|
681 |
|||
EK-2 SAYILI LİSTE |
|||
|
|
|
|
KURUMU : TÜRKİYE İŞ KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ |
|
|
|
TEŞKİLATI : TAŞRA |
|
|
|
KURUM KODU : 730 |
|
|
|
|
|
|
|
(III) SAYILI CETVEL |
|||
İHDAS EDİLEN KADROLAR |
|||
Sınıfı
|
U n v a n ı
|
Derece
|
Serbest Kadro Adedi |
GİH |
İl Müdürü |
1 |
81 |
GİH |
İl Müdür Yardımcısı |
1 |
25 |
GİH |
İl Müdür Yardımcısı |
2 |
25 |
GİH |
Şube Müdürü |
1 |
75 |
GİH |
Şube Müdürü |
2 |
15 |
GİH |
Şube Müdürü |
3 |
12 |
AH |
Avukat |
2 |
1 |
AH |
Avukat |
4 |
2 |
AH |
Avukat |
5 |
4 |
AH |
Avukat |
6 |
7 |
GİH |
Eğitim Uzmanı |
1 |
35 |
GİH |
Eğitim Uzmanı |
2 |
17 |
GİH |
Eğitim Uzmanı |
3 |
7 |
GİH |
Eğitim Uzmanı |
4 |
13 |
GİH |
Eğitim Uzmanı |
5 |
1 |
GİH |
Eğitim Uzmanı |
6 |
1 |
GİH |
Araştırmacı |
1 |
2 |
GİH |
Muhasebeci |
1 |
4 |
GİH |
Muhasebeci |
2 |
5 |
GİH |
Muhasebeci |
3 |
5 |
GİH |
Muhasebeci |
4 |
6 |
GİH |
Muhasebeci |
5 |
15 |
GİH |
Muhasebeci |
6 |
16 |
GİH |
Muhasebeci |
7 |
17 |
GİH |
Muhasebeci |
8 |
13 |
GİH |
Mütercim |
5 |
1 |
GİH |
Şef |
3 |
219 |
Sınıfı
|
U n v a n ı
|
Derece
|
Serbest Kadro Adedi |
||
GİH |
Şef |
4 |
67 |
||
GİH |
Şef |
5 |
87 |
||
GİH |
Şef |
6 |
5 |
||
GİH |
Memur |
5 |
262 |
||
GİH |
Memur |
6 |
97 |
||
GİH |
Memur |
7 |
78 |
||
GİH |
Memur |
8 |
59 |
||
GİH |
Memur |
9 |
50 |
||
GİH |
Memur |
10 |
33 |
||
GİH |
Memur |
11 |
2 |
||
GİH |
Santral Memuru |
5 |
1 |
||
GİH |
Santral Memuru |
7 |
1 |
||
GİH |
Santral Memuru |
9 |
3 |
||
GİH |
Santral Memuru |
10 |
1 |
||
GİH |
Veznedar |
4 |
45 |
||
GİH |
Veznedar |
5 |
27 |
||
GİH |
Veznedar |
6 |
3 |
||
GİH |
Veznedar |
7 |
7 |
||
GİH |
Veznedar |
8 |
3 |
||
GİH |
Veznedar |
9 |
1 |
||
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
2 |
||
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
6 |
10 |
||
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
7 |
10 |
||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
3 |
106 |
||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
4 |
72 |
||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
5 |
71 |
||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
6 |
61 |
||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
7 |
88 |
||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
8 |
83 |
||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
9 |
54 |
||
GİH |
Veri Haz.Kont. İşletmeni |
10 |
40 |
||
GİH |
Şoför |
5 |
27 |
||
GİH |
Şoför |
6 |
10 |
||
GİH |
Şoför |
7 |
15 |
||
GİH |
Şoför |
8 |
8 |
||
GİH |
Şoför |
9 |
17 |
||
Sınıfı
|
U n v a n ı
|
Derece
|
Serbest Kadro Adedi |
||
GİH |
Şoför |
10 |
15 |
||
GİH |
Şoför |
11 |
6 |
||
GİH |
Şoför |
12 |
3 |
||
SH |
Daire Tabibi |
4 |
1 |
||
SH |
Daire Tabibi |
5 |
1 |
||
SH |
Psikolog |
2 |
1 |
||
SH |
Hemşire |
5 |
1 |
||
SH |
Hemşire |
7 |
1 |
||
TH |
Mühendis |
1 |
3 |
||
TH |
Mühendis |
3 |
2 |
||
TH |
İstatistikçi |
4 |
3 |
||
TH |
İstatistikçi |
5 |
10 |
||
TH |
İstatistikçi |
6 |
20 |
||
TH |
Teknisyen |
3 |
3 |
||
TH |
Teknisyen |
4 |
2 |
||
TH |
Teknisyen |
5 |
8 |
||
TH |
Teknisyen |
6 |
3 |
||
TH |
Teknisyen |
7 |
1 |
||
YH |
Hizmetli |
5 |
33 |
||
YH |
Hizmetli |
6 |
12 |
||
YH |
Hizmetli |
7 |
28 |
||
YH |
Hizmetli |
8 |
9 |
||
YH |
Hizmetli |
9 |
12 |
||
YH |
Hizmetli |
10 |
6 |
||
YH |
Hizmetli |
11 |
5 |
||
YH |
Aşçı |
5 |
3 |
||
YH |
Aşçı |
7 |
5 |
||
YH |
Aşçı |
8 |
3 |
||
YH |
Aşçı |
10 |
1 |
||
YH |
Kaloriferci |
5 |
4 |
||
YH |
Kaloriferci |
6 |
1 |
||
YH |
Kaloriferci |
10 |
2 |
||
YH |
Bekçi |
5 |
16 |
||
YH |
Bekçi |
6 |
5 |
||
YH |
Bekçi |
7 |
13 |
||
YH |
Bekçi |
8 |
8 |
||
YH |
Bekçi |
9 |
4 |
||
Sınıfı
|
U n v a n ı
|
Derece
|
Serbest Kadro Adedi |
|||
YH |
Bekçi |
10 |
6 |
|||
YH |
Bekçi |
11 |
3 |
|||
YH |
Bekçi |
12 |
2 |
|||
YH |
Dağıtıcı |
5 |
1 |
|||
YH |
Dağıtıcı |
6 |
1 |
|||
YH |
Dağıtıcı |
7 |
2 |
|||
|
|
|
|
|||
|
TOPLAM |
|
2399 |
|||
EK-3 SAYILI LİSTE
|
|
||||||
|
|
|
|
||||
KURUMU : TÜRKİYE İŞ KURUMU GENEL
MÜDÜRLÜĞÜ |
|
||||||
TEŞKİLATI : MERKEZ |
|
||||||
CETVEL : III |
|
||||||
(IV) SAYILI CETVEL |
|
||||||
ŞAHSA BAĞLI KADROLAR |
|
||||||
|
Sınıfı |
Unvanı |
Derece |
Adet |
|||
|
GİH |
Genel Müdür |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
Genel Müdür Yardımcısı |
1 |
2 |
|||
|
GİH |
Teftiş Kurulu Başkanı |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
I. Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
İşgücü Piyasası Bil.Hiz. D. B. |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
İşgücü Uyum D. B. |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
İstihdam D. B. |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
İşsizlik Sig. D. B. |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
Dış İliş. D. B. |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
Personel ve Eğt. D. B. |
1 |
1 |
|||
|
GİH |
İdari ve Mali İşl. D. B. |
1 |
1 |
|||
|
TOPLAM |
|
|
12 |
|||