Sosyal YardImlaşma ve
DayanIşma GENEL
MÜDÜRLÜĞÜ teşkİlÂt
ve görevlerİ
hakkInda kanun
Kanun No:
5263 |
|
Kabul Tarihi : 1.12.2004 |
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Tanımlar,
Görev ve Yetkiler
Amaç
MADDE l. - Bu Kanunun amacı, 29.5.1986 tarihli ve 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma
ve Dayanışmayı Teşvik Kanununun uygulanmasını sağlamak üzere Başbakanlığa bağlı
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğünün kurulması, teşkilâtı, görev
ve yetkilerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Başbakan, bu Genel Müdürlüğün yönetimi ile ilgili yetkilerini gerekli
gördüğü takdirde bir Bakan vasıtası ile
kullanabilir.
MADDE 2. - Bu Kanunda geçen;
a) Genel Müdürlük : Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğünü,
b) Genel Müdür: Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürünü,
c) Fon : Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunu,
d) Fon Kurulu : Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kurulunu,
e) Vakıf : İl ve ilçe sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarını,
İfade eder.
MADDE 3. - Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri
şunlardır:
a) 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik
Kanununun amaçlarını gerçekleştirmek ve uygulanmasını sağlamak için gerekli
idarî ve malî tedbirleri almak.
b) Fonun gelirlerini zamanında
toplamak, toplanan gelirlerin
yerinde, zamanında ve
ihtiyaçlara göre kullanılmasını sağlamak.
c) Vakıfların harcamalarını, iş ve işlemlerini araştırmak ve incelemek,
izlemek ve denetlemek, görülen aksaklıklarla ilgili gerekli tedbirleri almak,
vakıfların çalışma usul ve esasları ile sosyal yardım programlarının
kriterlerini belirlemek.
d) Genel Müdürlüğün görev alanı ile ilgili olarak araştırma ve etüt
yapmak, proje hazırlamak ve uygulamak, bu konuda kamu kurum ve kuruluşlarından,
üniversitelerden, yerli ve yabancı gerçek ve tüzel kişilerden, sivil toplum
örgütlerinden destek almak, ortak
projeler hazırlamak, gerektiğinde bunlarla sözleşmeler yapmak, hazırlanan projelere destek vermek,
bu kurum ve kuruluşlardan proje uygulama, denetleme, danışmanlık ve
değerlendirme konularında hizmet satın almak.
e) Kanunlarla verilen diğer görevleri yapmak.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilât ve Fon Kurulu
Teşkilât
MADDE 4. - Genel Müdürlük, ana hizmet birimleri ile danışma ve yardımcı hizmet
birimlerinden oluşur. Genel Müdürlük teşkilâtı ekli (I) sayılı cetvelde
gösterilmiştir.
Fon Kurulunun oluşumu ve
görevleri
MADDE 5- Fon Kurulu, Başbakanın görevlendireceği Bakanın başkanlığında
Başbakanlık Müsteşarı, İçişleri ve Sağlık bakanlıklarının müsteşarları ile
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürü ve Vakıflar Genel Müdüründen oluşur.
Fon Kurulu ayda bir kez olağan olarak toplanır. Kurul Başkanının talebi
üzerine Fon Kurulu her zaman olağanüstü toplanabilir. Kurulun sekretarya
hizmetleri Genel Müdürlükçe yerine getirilir.
Fon Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Fonda toplanan kaynakların, vakıflar ve Genel Müdürlükçe yürütülecek
sosyal yardım proje ve programları ile yatırım programları çerçevesinde dağıtım
önceliklerini belirlemek ve dağıtımına karar vermek.
b) Gerekli görülen hallerde, hizmetin aksamadan yürütülmesi için usul ve
esaslarını açıkça belirlemek kaydıyla
Genel Müdüre yetki devrinde bulunmak.
c) Vakıflarda çalıştırılacak personelin nitelikleri ile özlük hakları ve
diğer hususlarla ilgili belirlenecek kriterleri görüşmek ve karara bağlamak.
d) Vakıflardan ve diğer kurum ve kuruluşlardan gelen sosyal yardım
amaçlı talep ve teklifleri değerlendirmek, Genel Müdürlüğe önerilerde bulunmak.
e) Toplumda dayanışma ve paylaşma bilincini geliştirmek ve desteklemek
üzere bilimsel, sosyal ve kültürel programlar ve projeler önermek, hazırlanan
projelere destek sağlamak.
Fon Kurulunun çalışma esas ve usulleri yönetmelikle belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet Birimleri ve
Görevleri
Genel
Müdür
MADDE 6. - Genel Müdür; Genel Müdürlüğün en üst amiri olup, Genel Müdürlük
hizmetlerini mevzuat hükümlerine, Genel Müdürlüğün amaç ve politikalarına,
stratejik plânına, performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarına uygun
olarak düzenler ve yürütür.
Genel Müdür, Başbakana veya görevlendireceği Bakana karşı sorumludur.
Genel
Müdür Yardımcısı
MADDE 7. - Ana hizmet birimleri ile danışma birimi ve yardımcı hizmet birimleri
arasındaki koordinasyonu sağlamak ve bu birimlerin denetiminde Genel Müdüre
yardımcı olmak üzere, bir Genel Müdür Yardımcısı atanabilir. Genel Müdür
Yardımcısı, Genel Müdür tarafından verilen görevleri yerine getirir ve Genel
Müdüre karşı sorumludur.
Ana
hizmet birimleri ve görevleri
MADDE 8. - Genel Müdürlüğün ana hizmet birimleri; Kaynak Yönetimi Dairesi
Başkanlığı, Proje Değerlendirme ve İzleme Dairesi Başkanlığı, Yardımlar Dairesi
Başkanlığı, Gönüllü Kuruluşlarla İşbirliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
ile İstatistik, Araştırma ve Tanıtım Dairesi
Başkanlığından oluşur.
Kaynak Yönetimi Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Fon kaynaklarının etkin ve verimli bir
şekilde değerlendirilmesini ve yönetilmesini sağlamak.
b) Fon kaynaklarının artırılmasına yönelik
çalışmalar yapmak.
c) Fon kaynaklarının Fon Kurulu kararlarına
uygun şekilde ve yardım konularına göre dağıtımını sağlamak.
d)
Fonun gelir ve giderlerine ait hesapları tutmak.
e) Fon gelirlerini takip ve tahsil etmek.
f) Fon giderlerinin takibini yapmak ve
zamanında aktarılmasını sağlamak.
g) Genel Müdürlük tarafından verilecek benzeri
görevleri yapmak.
Proje Değerlendirme ve İzleme Dairesi
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Vakıflardan ve diğer kurum ve kuruluşlardan
gelen projeler ile sivil toplum örgütlerinin toplumsal amaçlı projelerini
değerlendirmek, teşvik etmek, gerektiğinde ortak projeler yürütmek, bu
konularda görüş oluşturmak.
b) Sosyal
amaçlı projeler geliştirmek, uygulamak ve gerekirse
ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak
uygulatmak.
c) Uygulanan projelerin takibini yapmak,
performans ve kalite ölçütleri geliştirerek uygulamanın verimliliğini izlemek,
performans analizleri yapmak ve elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunmak.
d) Genel Müdürlük tarafından verilecek
benzeri görevleri yapmak.
Yardımlar Dairesi Başkanlığının görevleri
şunlardır:
a) Yardım taleplerini değerlendirmek, uygunluk kriterleri
oluşturmak ve bu çerçevede öneriler hazırlamak.
b) Yardımların yerinde, zamanında ve eksiksiz
olarak yapılmasını izlemek, yönlendirmek, ilgili kuruluşlarla işbirliği yapmak
ve bu yardımlara ilişkin esas ve usulleri belirlemek.
c) Genel Müdürlük tarafından verilecek
benzeri görevleri yapmak.
Gönüllü Kuruluşlarla İşbirliği ve Dış
İlişkiler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Sosyal yardım amaçlı çalışmalar yapan
gönüllü kuruluşlarla ve sosyal yardım ve sosyal hizmet amaçlı uluslararası
kuruluşlarla işbirliği yapmak, ortak projeler oluşturmak, uygulamak.
b) Sosyal yardım amaçlı gönüllü kuruluşların
çalışmalarını takip etmek, desteklemek ve periyodik değerlendirmeler yapmak.
c)
Uluslararası sivil toplum kuruluşları ve resmî kurumlarla işbirliği yapmak,
ortak projeler geliştirmek ve uygulamak.
d) Genel Müdürlük tarafından verilecek benzeri
görevleri yapmak.
İstatistik, Araştırma ve Tanıtım Dairesi
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün yönetim bilgi sistemlerine
ilişkin hizmetleri yerine getirmek, Genel Müdürlüğün ve vakıfların istatistikî
çalışmalarını yapmak, bunlara
ilişkin veri tabanlarını
hazırlamak, çeşitli projeksiyonlar yaparak kararların alt yapısını oluşturmak.
b) Yoksulluk ve sosyal yardım konularında
araştırma ve eğitim faaliyetleri yapmak, yaptırmak ve bu konuda çalışmalar
yapan kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve ortak çalışmalar yapmak.
c) Üniversite ve benzeri akademik kuruluşlarla
işbirliği içinde sosyal yardımlaşma ve dayanışma ile ilgili bilgi ortamları
oluşturmak, bu kuruluşlarla ortak çalışmalar yapmak.
d) Sosyal yardımlaşma ve dayanışma bilincini
ve davranışını geliştirmek üzere tanıtım programları hazırlamak, bunların
ulusal ve yerel yazılı ve görsel medya kuruluşlarında yayımını sağlamak.
e) Sosyal yardım faaliyetlerinin
desteklenmesine ve geliştirilmesine yönelik basılı ve görsel yayınlar yapmak.
f) Sosyal yardım konulu bilimsel nitelikli
yayınlar yapmak, sosyal yardım amaçlı kurum ve kuruluşların yayınlarını takip
etmek ve bu amaçla yapılacak yayınları desteklemek.
g) Genel Müdürlüğü
ilgilendiren toplantı, brifing ve görüşmeleri yapmak, tutanakları tutmak.
h) Genel Müdürlük tarafından verilecek benzeri
görevleri yapmak.
Danışma
birimi ve görevleri
MADDE 9. - Genel Müdürlüğün danışma birimi Hukuk Müşavirliğidir.
Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Genel Müdür, Genel Müdürlük birimleri ve
bakanlıklar tarafından gönderilen kanun, tüzük ve yönetmelik taslakları ile
diğer hukukî konular hakkında görüş bildirmek.
b) Genel Müdürlüğün menfaatlerini koruyucu,
anlaşmazlıkları önleyici hukukî tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve
sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak.
c) 8.1.1943 tarihli ve 4353 sayılı Kanun
hükümlerine göre adlî ve idarî davalarda gerekli bilgileri hazırlamak, taraf
olduğu idarî davalarda Genel Müdürlüğü temsil etmek veya Genel Müdürlükçe
hizmet satınalma yoluyla temsil ettirilen davaları takip ve koordine etmek.
Yardımcı
hizmet birimleri ve görevleri
MADDE 10. - Genel Müdürlüğün yardımcı hizmet birimleri; İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı ile Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığıdır.
İnsan Kaynakları Daire Başkanlığının görevleri
şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün insan gücü politikası ve
plânlaması konusunda çalışmalar yapmak ve tekliflerde bulunmak.
b) Personelin atama, nakil, sicil, terfi,
ücret, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek.
c) Teşkilâtın eğitim plânını hazırlamak,
uygulamak ve değerlendirmek.
d) Genel Müdürlüğün görev alanına giren
konularda mahalli idarelere dönük eğitim programları hazırlamak ve uygulamak.
e) Genel Müdür tarafından verilecek diğer
görevleri yapmak.
Destek Hizmetleri Daire Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) 10.12.2003 tarihli ve 5018 sayılı Kanunun
60 ıncı maddesinde sayılan görevleri yerine getirmek.
b) Genel Müdürlüğün ihtiyacı olan yapım,
satınalma, kiralama, bakım ve onarım, arşiv, sağlık ve benzeri her türlü idarî
ve malî hizmetleri yürütmek.
c) Genel Müdürlüğün sivil savunma ve
seferberlik hizmetlerini plânlamak ve yürütmek.
d) Genel Müdür tarafından verilecek diğer
görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yöneticilerin sorumlulukları ve yetki devri
MADDE 11. - Genel Müdürlüğün her kademedeki yöneticileri, görevlerini mevzuata,
stratejik plân ve programlara, performans ölçütlerine ve hizmet kalite
standartlarına uygun olarak yürütmekten üst kademelere karşı sorumludur.
Üst düzey yöneticiler, sınırlarını açıkça
belirtmek ve yazılı olmak şartıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına
devredebilir. Yetki devri ilgililere
duyurulur.
Sosyal
Yardım Uzman ve Uzman Yardımcılığı
MADDE 12. - Genel Müdürlük,
Sosyal Yardım Uzmanı ve Uzman yardımcısı istihdam edebilir.
Sosyal Yardım Uzman Yardımcılığına atanabilmek
için 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan genel
şartlara ek olarak aşağıdaki nitelikler aranır:
a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren
konularda eğitim veren en az dört yıllık yüksek öğretim kurumlarından veya
bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun
olmak.
b) Yapılan yarışma ve yeterlik sınavında
başarılı olmak.
c) Sınavın yapıldığı yılın ocak ayının ilk
gününde otuz yaşını doldurmamış olmak.
d) Kamu personeli dil sınavında en az (C)
düzeyinde başarılı olmak.
Sosyal Yardım Uzman Yardımcılığına atananlar, en az üç yıl çalışmak ve
olumlu sicil almak kaydıyla, hazırlanacak tezin kabulünden sonra açılacak
yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar. Sınavda başarılı olanlar "Sosyal
Yardım Uzmanı" unvanını alırlar. Uzmanlık yeterlik sınavında iki defa
başarısız olanlar ile sınava girmeye hak kazandığı halde geçerli mazereti
olmaksızın sınava girmeyenler, Uzman Yardımcılığı unvanını kaybederler ve memur
kadrolarına atanırlar.
Sosyal Yardım Uzman ve Uzman yardımcılarının mesleğe alınmaları,
yetiştirilmeleri, yarışma sınavı, tez hazırlama ve yeterlik sınavları, çalışma
esas ve usulleri ile diğer hususlar yönetmelikle düzenlenir.
Atama
MADDE 13. - Daire başkanları, Başbakan veya görevlendireceği Bakan tarafından
atanır. 23.4.1981 tarihli ve 2451 sayılı Kanun hükümleri dışında kalan diğer personelin atamaları Genel Müdür
tarafından yapılır.
Genel Müdürlük personeli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbidir.
Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, 1. Hukuk
Müşaviri, Hukuk Müşaviri, Daire Başkanı, Sosyal Yardım Uzmanı ve Sosyal Yardım
Uzman Yardımcısı kadroları karşılık gösterilmek kaydıyla, 657 sayılı Devlet
Memurları Kanunu ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması
hakkındaki hükümlere bağlı olmaksızın sözleşmeli olarak çalıştırılabilir. Bu
surette çalıştırılacakların sözleşme usul ve esasları ile unvanlar itibarıyla
yer alan taban ve tavan ücretleri ve her çeşit ödemeler Bakanlar Kurulunca
tespit edilir. Başbakanlık merkez teşkilâtında sözleşmeli olarak çalıştırılan
emsali personelin yararlandığı ücret artışlarından Genel Müdürlükte çalışan
sözleşmeli personel de aynen yararlandırılır. Söz konusu personele,
çalıştıkları günlerle orantılı olarak (hastalık ve yıllık izinleri dahil) ocak,
nisan, temmuz ve ekim aylarında birer aylık sözleşme ücreti tutarında ikramiye
ödenir. Bunlardan üstün gayret ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre
başarılı çalışma yaptıkları tespit edilenlere Genel Müdürün teklifi, Bakanın
uygun görüşü üzerine Başbakan onayı ile haziran ve aralık aylarında birer aylık
sözleşme ücreti tutarına kadar teşvik ikramiyesi ödenebilir. Kadro karşılığı
sözleşme ile çalıştırılacak personel T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilir.
Genel Müdürlükte çalışan personel Başbakanlığın yararlandığı fazla çalışma
ücreti, tazminat ve benzeri tüm malî ve sosyal haklardan aynı usul ve esaslara
göre yararlanır.
Başka
kurumlardan personel görevlendirme
MADDE 14. - Başbakanlık ve bakanlıklar ile bağlı kuruluşlarında çalışan memurlar,
kendilerinin ve kurumlarının muvafakati alınmak şartıyla Genel Müdürlükte
geçici olarak görevlendirilebilir. Bunlar, kurumlarından ücretli izinli sayılır
ve asıl kadrolarıyla ilgileri devam eder. Bunların terfileri başkaca bir işleme
gerek kalmaksızın kurumlarınca yapılır. Bu hükme göre görevlendirilenler,
görevleri süresince aylık, ödenek, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî
ve sosyal hak ve yardımları kurumlarından alırlar.
MADDE 15. - Kadroların tespiti, ihdası, kullanılması ve iptali ile kadrolara
ilişkin diğer hususlar 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararname hükümlerine göre düzenlenir.
MADDE 16. - 14.7.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun;
a) 36 ncı maddesinin "Ortak
Hükümler" bölümünün (A) fıkrasının (11) numaralı bendine "Özürlüler
Uzman Yardımcıları," ibaresinden sonra gelmek üzere "Sosyal Yardım
Uzman Yardımcıları," ibaresi; "Özürlüler Uzmanlığına,"
ibaresinden sonra gelmek üzere "Sosyal Yardım Uzmanlığına," ibaresi,
b) "Zam ve tazminatlar" başlıklı 152
nci maddesinin "II-Tazminatlar" kısmının "(A) Özel Hizmet
Tazminatı" bölümünün (h) bendine
"Dış Ticarette Standardizasyon Denetmenleri" ibaresinden sonra
gelmek üzere "Sosyal Yardım Uzmanları" ibaresi,
c) (I) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin "I-
Genel İdare Hizmetleri Sınıfı" bölümünün
(h) bendine "Özürlüler Uzmanları " ibaresinden sonra gelmek
üzere "Sosyal Yardım Uzmanları," ibaresi,
Eklenmiştir.
MADDE 17. - Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı
Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı
cetvele, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü bölümü olarak
eklenmiştir.
MADDE 18. - 10.12.2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanununun eki (I) sayılı cetvele " 55- Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma
Genel Müdürlüğü" ibaresi
eklenmiştir.
MADDE 19. - 29.5.1986 tarihli ve 3294 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci ve
ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve dördüncü fıkrası maddeden
çıkarılmıştır
Bu Kanunun amacına uygun faaliyet ve
çalışmalar yapmak ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdî ve aynî yardımda
bulunmak üzere her il ve ilçede sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları
kurulur.
Mülkî idare amirleri vakfın tabii başkanı olup, illerde belediye başkanı, defterdar, il millî eğitim müdürü, il sağlık müdürü, il tarım müdürü, il sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumu müdürü ve il müftüsü; ilçelerde belediye başkanı, mal müdürü, ilçe millî eğitim müdürü, Sağlık Bakanlığının ilçe üst görevlisi, varsa ilçe tarım müdürü ve ilçe müftüsü vakfın mütevelli heyetini oluşturur. Ayrıca her faaliyet dönemi için, il dahilindeki köy ve mahalle muhtarlarının valinin çağrısı üzerine yapacağı toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla kendi aralarından seçecekleri birer muhtar üye ile ilde kurulan ve bu Kanunda belirtilen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerinin kendi aralarından seçecekleri iki temsilci ve hayırsever vatandaşlar arasından il genel meclisinin seçeceği iki kişi; ilçe dahilindeki köy ve mahalle muhtarlarının kaymakamın çağrısı üzerine yapacağı toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile kendi aralarından seçecekleri birer üye ile ilçede kurulu ve bu Kanunda belirtilen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerinin kendi aralarından seçecekleri bir temsilci ve hayırsever vatandaşlar arasından il genel meclisinin seçeceği iki kişi mütevelli heyetinde görev alırlar. İl veya ilçede bu Kanunda belirtilen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşu olmaması halinde, hayırsever vatandaşlar arasından il genel meclisinin seçeceği üçüncü bir kişi daha mütevelli heyetinde görev yapar.
MADDE 20. - 3294 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve
(d) bendi eklenmiştir.
c) Sahip oldukları taşınır ve taşınmaz mallar
ve yapacakları tüm muameleler dolayısıyla her türlü vergi, resim, harç ve
fonlardan,
d) Vakıflar, Vakıflar Genel Müdürlüğünce
vakıflardan tahsil edilen teftiş ve denetleme masraflarına katılma paylarından,
GEÇİCİ MADDE l. - Bu Kanunda öngörülen yönetmelikler altı ay
içinde Genel Müdürlükçe hazırlanır.
GEÇİCİ MADDE 2. - Genel Müdürlüğün kadrolarına atama
yapılıncaya kadar hizmetler mevcut personelle yürütülmeye devam edilir.
Bunlardan, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (A) bendi
kapsamında çalışanlar arasından yazılı istekte bulunanlar, Genel Müdürlükçe
uygun bulunması halinde bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren bir yıl içinde
durumlarına uygun kadrolara atanabilirler. Görevlerin aksamaması için her türlü
personel ve idarî destek bir yıl süre ile Başbakanlıkça karşılanır.
GEÇİCİ MADDE 3. - Kamu kurum ve kuruluşlarında görevli
personelden, 12 nci maddenin ikinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki yüksek
öğretim kurumlarını bitirerek mesleğe özel yarışma sınavı ile girilen ve
belirli süreli meslek içi eğitimden sonra özel bir yeterlik sınavı sonucu
uzman kadrolarına atanmış olanlar,
kendilerinin isteği ve kurumlarının muvafakati alınmak suretiyle bu Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde sosyal yardım uzmanı
olarak atanabilirler. Ancak, bu şekilde atanacakların sayısı sosyal yardım
uzmanı kadro sayısının yüzde otuzunu geçemez.
GEÇİCİ MADDE 4. - Vakıfların, bu Kanunun yürürlüğe
girmesinden önce Vakıflar Genel Müdürlüğünce tahakkuk ettirilen teftiş ve
denetleme masraflarına katılma paylarına ilişkin borçları silinmiştir.
Yürürlük
MADDE 21. - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
(I) SAYILI CETVEL
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA GENEL
MÜDÜRLÜĞÜ
Genel Müdürlük |
Genel Müdür Yardımcılığı |
Ana Hizmet Birimleri |
Danışma Birimi |
Yardımcı Hizmet Birimleri |
Genel Müdür |
Genel Müdür Yardımcısı |
1.Kaynak Yönetimi Dairesi Başkanlığı 2.Proje Değerlendirme ve
İzleme Dairesi Başkanlığı 3. Yardımlar Dairesi
Başkanlığı 4. Gönüllü Kuruluşlarla
İşbirliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı 5. İstatistik, Araştırma ve
Tanıtım Dairesi Başkanlığı |
Hukuk Müşavirliği |
1.İnsan Kaynakları Daire
Başkanlığı 2. Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığı |
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU
: Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma
Genel Müdürlüğü
TEŞKİLATI
: Merkez
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SINIFI |
UNVANI |
DERECESİ |
SERBEST KADRO ADEDİ |
TUTULU KADRO ADEDİ |
TOPLAMI |
|||||
GİH |
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürü |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Genel Müdür Yardımcısı |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Kaynak Yönetimi Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Proje Değerlendirme ve İzleme Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Yardımlar Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Gönüllü Kuruluşlarla İşbirliği ve Dış İlişkiler
Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
İstatistik, Araştırma ve Tanıtım Dairesi Başkanı |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
İnsan Kaynakları Daire Başkanı |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Destek Hizmetleri Daire Başkanı |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
1. Hukuk Müşaviri |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Hukuk Müşaviri |
6 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Sosyal Yardım Uzmanı |
1 |
15 |
|
15 |
|||||
GİH |
Sosyal Yardım Uzmanı |
3 |
15 |
|
15 |
|||||
GİH |
Sosyal Yardım Uzman Yrd. |
8 |
20 |
|
20 |
|||||
GİH. |
Müdür |
1 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH. |
Müdür |
2 |
3 |
|
3 |
|||||
GİH |
Sosyolog |
7 |
3 |
|
3 |
|||||
GİH |
Sosyolog |
4 |
2 |
|
2 |
|||||
GİH |
Sosyal Çalışmacı |
6 |
2 |
|
2 |
|||||
GİH |
Memur |
5 |
5 |
|
5 |
|||||
GİH |
Memur |
6 |
3 |
|
3 |
|||||
GİH |
Memur |
8 |
5 |
|
5 |
|||||
GİH |
Programcı |
4 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Programcı |
5 |
1 |
|
1 |
|||||
GİH |
Çözümleyici |
6 |
2 |
|
2 |
|||||
GİH |
Bilgisayar İşletmeni |
5 |
3 |
|
3 |
|||||
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
4 |
3 |
|
3 |
|
||||
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
5 |
3 |
|
3 |
|
||||
GİH |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni |
7 |
2 |
|
2 |
|
||||
GİH |
Mütercim |
7 |
1 |
|
1 |
|
||||
GİH |
Sekreter |
10 |
1 |
|
1 |
|
||||
GİH |
Ambar Memuru |
5 |
1 |
|
1 |
|
||||
GİH |
Santral Memuru |
9 |
1 |
|
1 |
|
||||
GİH |
Santral Memuru |
10 |
1 |
|
1 |
|
||||
GİH |
Şoför |
8 |
1 |
|
1 |
|
||||
GİH |
Koruma ve Güvenlik Görevlisi |
7 |
1 |
|
1 |
|
||||
GİH |
Koruma ve Güvenlik Görevlisi |
10 |
1 |
|
1 |
|
||||
TH |
İstatistikçi |
2 |
1 |
|
1 |
|
||||
TH |
İstatistikçi |
4 |
1 |
|
1 |
|
||||
TH |
Teknisyen |
7 |
1 |
|
1 |
|
||||
YH |
Kaloriferci |
10 |
1 |
|
1 |
|
||||
YH |
Dağıtıcı |
9 |
1 |
|
1 |
|
||||
Toplam |
|
|
113 |
|
113 |
|
||||